quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:33 schreef Chickiewickie het volgende:Mijn vriend is niet bereid dit te veranderen. Hij geeft wel toe dat het soms wat veel is en onzinnig is waar ze om belt, maar hij wil dit niet veranderen. Terwijl hij weet hoe hoog me dit zit, en mensen, dit zit me echt hoog.
Dat is dan in ieder geval duidelijk.
quote:
Ik ben er helemaal door geobsedeerd geraakt en denk de hele dag aan niks anders. Kan geeneens meer genieten van de tijd met hem, omdat het constant door mijn hoofd spookt.
Jij moet de dingen gaan zien zoals ze zijn. Maak je hoofd leeg en begin je schoonmoeder als onschuldig te zien. Probeer voor deze keer blanco te beginnen.
Als ze belde, kwam dat bij jou veel harder binnen dan nodig omdat je alle opgekropte frustratie liet meespelen. Ben jij blanco, dan kun je een telefoontje tegelijk behandelen. Zijn moeder belt. Ze praten. Je ergert je er een beetje aan. Da's beter dan al vol zitten met opgekropte woede omdat je weet dat ze gaat bellen en jawel hoor, de telefoon gaat over en dat mens kan haar zoon niet loslaten. Grmpf. Stoom uit je oren.
Dus die rugzak moet weg en je moet elk incident als losstaand incident behandelen en niet boos worden over alle voorgaande keren die je hebt opgekropt.
quote:
Nou is het gister enorm uit de hand gelopen door een ruzie hierover, en heeft hij het uitgemaakt.
Ik weet het allemaal niet meer. Zit de hele dag al met dikke ogen achter me laptop, radeloos. Hij is nu op zijn werk en komt vanavond terug, en ik weet niet meer wat ik moet doen. Wat zouden jullie doen, en wat vinden jullie hiervan?
Voor hij thuiskomt tegen de muur uitrazen en alles eruit gooien, zodat je als hij er is redelijk met hem kunt praten.
Praat hij met zijn moeder om haar zo net voldoende aandacht te geven omdat ze anders meer aandacht zal vragen? Of vindt hij het gewoon om elke dag met z'n moeder te praten?
Jij zegt dat je vriend je ontzettend veel pijn doet. Da's niet helemaal waar. Je helpt zelf een beetje mee. Juist omdat je zo ontzettend hebt zitten opkroppen, doet het pijn. Je hebt als het ware een ontsteking die onderhuids zit. Zodra die ontsteking wordt aangeraakt ga je door de grond van de pijn. En hij bedoelt het niet zo pijnlijk als jij het voelt.
Probeer dat in perspectief te zien. Doet hij mij pijn met wat hij (niet) doet of is het voor jou pijnlijk omdat je er onderhuids eerst moet genezen? Hij praat niet met z'n moeder om jou pijn te doen. Dat moet jij goed beseffen.