abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67546234
Ik heb al eerder bepaalde topics geopend over mijn vriend en zijn moeder, maar ik wil echt graag dat jullie het bij het verhaal houden wat ik nu ga neerzetten, en daarop ingaan. Want dit is wat nu aan de orde is en wat belangrijk is voor me. Graag serieuze reacties waar ik iets aan heb, dat zou ik erg op prijs stellen.
Hier komt het dan..

Ik zit echt met mijn handen in mijn haar.

Ik ben 15 maanden samen met mijn vriend, maar het gaat al maanden niet meer goed. En dat komt (grotendeels) door zijn moeder. Hij heeft een moeder die naar mijn mening haar zoon nog niet volledig kan loslaten (terwijl hij dit jaar 25 wordt en al een behoorlijk tijdje uit huis is). Zo belt zij hem bijvoorbeeld elke dag minstens 2 keer..wat mij ongelovelijk irriteert en dwarszit. Maar ook in het gewone leven behandeld ze hem vind ik niet naar zijn leeftijd, eerder als een 15 jarige puber. Ze wil alles in de hand houden, in controle houden, ze is in mijn ogen een behoorlijk dwangmatig persoon. Dit merk ik aan kleine dingen maar ook aan grotere dingen, vind het heel moeilijk om uit te leggen maar hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.
Dat bellen zit me alleen het meest dwars. Ik vind het niet normaal dat je als 24 jarige jongen 2x per dag door je moeder gebelt word..altijd belt ze 's middags en moet ze 's avonds persé nog een keer bellen..meestal rond een uur of half 10/half 11..ik denk dat dit puur is om haarzelf gerust te stellen zodat ze met een gerust hart kan gaan slapen..

Mijn vriend is niet bereid dit te veranderen. Hij geeft wel toe dat het soms wat veel is en onzinnig is waar ze om belt, maar hij wil dit niet veranderen. Terwijl hij weet hoe hoog me dit zit, en mensen, dit zit me echt hoog. Ik ben er helemaal door geobsedeerd geraakt en denk de hele dag aan niks anders. Kan geeneens meer genieten van de tijd met hem, omdat het constant door mijn hoofd spookt. Nou is het gister enorm uit de hand gelopen door een ruzie hierover, en heeft hij het uitgemaakt.
Ik weet het allemaal niet meer. Zit de hele dag al met dikke ogen achter me laptop, radeloos. Hij is nu op zijn werk en komt vanavond terug, en ik weet niet meer wat ik moet doen. Wat zouden jullie doen, en wat vinden jullie hiervan?
Ik heb mijn vriend al keihard geconfronteerd hiermee..heb gezegt dat hij háár op de bovenste plek zet en geen rekening houd met hoeveel pijn hij mij ermee doet. Het enige wat ik vraag is om te zorgen dat zij het gewoon bij één keer per dag houd en graag in de middag, omdat we 'savonds toch vaak samen bezig zijn met gezellige dingetjes of met vrienden.

Hij doet het voor zover ik kan peilen en uit zijn reacties opmaak voor haar..Hij heeft zoiets van, als het haar een geruststellend gevoel geeft hij dat niet wil ''verpesten'' voor haar zeg maar.
En hij zegt dat hij het niet wil veranderen omdat hij er geen vertrouwen in heeft dat het genoeg zal zijn..en dat er wel weer nieuwe irritaties bijkomen.. (zoals ik al vermeld is het niet alleen het bellen wat vervelend is, maar haar hele gedrag en omgang met hem, alleen het bellen is het meest vervelende nu omdat je daar elke dag weer mee geconfronteerd wordt..)

Hoop dat het duidelijk is..en dat er tips kunnen komen.. bedankt alvast
  maandag 30 maart 2009 @ 14:19:36 #2
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_67546278
Waarom neemt hij die telefoon dan ook telkens op?
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_67546330
Als de reacties je niet aanstaan hoef je niet iedere keer een nieuw topic te openen. Je vorige topics kreeg je veel meer tegenwind dan je verwacht had, en dat beviel je niet, en nu opeens moeten we met je meelullen? Dacht het niet.
pi_67546378
En WAT DE NEUK, hoeveel pijn kan hij je doen door gewoon de telefoon op te nemen? Doe ff normaal joh. Je bent inderdaad geobsedeerd, je gaat zelfs zo ver dat je hem wilt laten kiezen tussen zijn moeder en jou? Bah bah bah bah, raar vrouwtje dat je er bent
  maandag 30 maart 2009 @ 14:24:44 #5
227106 BarbaRob
Meisjes plagen...
pi_67546439
Je vriend past gewoon niet bij jou. Jij wil hem veranderen, dat is niet goed.
Uitmaken is dus de enige oplossing.
  maandag 30 maart 2009 @ 14:25:07 #6
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_67546450
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:22 schreef Scorpie het volgende:
En WAT DE NEUK, hoeveel pijn kan hij je doen door gewoon de telefoon op te nemen? Doe ff normaal joh. Je bent inderdaad geobsedeerd, je gaat zelfs zo ver dat je hem wilt laten kiezen tussen zijn moeder en jou? Bah bah bah bah, raar vrouwtje dat je er bent
Dat dus.
Je maakt het probleem imo enkel groter dan groot in je hoofd. Hij heeft zijn moeder twee keer per dag aan de telefoon. Ben blij dat het zijn minnares niet is ...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_67546489
heeft niks met de reacties uit het vorige topic te maken..ik ben hier omdat ik met een probleem zit en niet weet hoe ik deze op moet lossen. Jullie hoeven niet mee te lullen, ik wil graag horen of er hier mensen zijn die weten wat ik hier mee aan moet,hoe IK hier nog wat van kan maken, aangezien mijn vriend dit niet wil veranderen voor mij.
Hij doet me geen pijn door het feit dat hij de telefoon opneemt, kijk niet zo zwart wit. Hij doet me pijn om het feit dat hij weet hoeveel het mij dwarszit (en niet alleen het telefoneren maar alles eromheen) en het vertikt om ook maar één stap mee te zetten. Jammer dat je dit niet begrijpt.
En hoe kom je erbij dat ik hem laat kiezen tussen mij en zijn moeder?
Het enige wat ik vraag is of hij ervoor kan zorgen dat ze het bij één telefoontje per dag laat! Kom op zeg!
pi_67546519
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:25 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat dus.
Je maakt het probleem imo enkel groter dan groot in je hoofd. Hij heeft zijn moeder twee keer per dag aan de telefoon. Ben blij dat het zijn minnares niet is ...
Minstens 2 keer per dag. VInd jij dit een normale gang van zaken dan, voor een volwassen jongen die 25 wordt en al lang uit huis is?
pi_67546522
Jij bent net zo gek als je schoonmoeder.
  maandag 30 maart 2009 @ 14:27:32 #10
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_67546526
Kom op zeg! What the fuck maken die twee dagelijkse telefoontjes met zijn moeder nu daadwerkelijk uit?
  maandag 30 maart 2009 @ 14:28:22 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_67546559
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:26 schreef Chickiewickie het volgende:
[...]
Het enige wat ik vraag is of hij ervoor kan zorgen dat ze het bij één telefoontje per dag laat! Kom op zeg!
En als ze het bij één telefoontje per dag laat, dan is ineens alles dik in orde? Geloof je het zelf?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 30 maart 2009 @ 14:28:23 #12
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_67546561
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:27 schreef Chickiewickie het volgende:
Minstens 2 keer per dag. VInd jij dit een normale gang van zaken dan, voor een volwassen jongen die 25 wordt en al lang uit huis is?
Wat is normaal? Voor hem dit klaarblijkelijk, voor jou niet. Dus dan moet hij (en zijn moeder) zich maar aan jouw norm aanpassen?
  maandag 30 maart 2009 @ 14:29:01 #13
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_67546579
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:22 schreef Scorpie het volgende:

Dit dus en je meot niet zo jaloers gaan lopen doen. Wat boeit het jou nou dat hij zijn ma aan de telefoon heeft
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_67546608
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:25 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat dus.
Het een sluit het ander niet uit natuurlijk.
  maandag 30 maart 2009 @ 14:30:05 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_67546614
Trouwens. Hij heeft het uitgemaakt. Wat ga jij nu doen om het weer goed te maken? Lijkt me niet dat je dat bereikt door maar moeilijk te blijven doen over zijn moeder.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 30 maart 2009 @ 14:31:09 #16
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_67546657
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:30 schreef Lienekien het volgende:
Trouwens. Hij heeft het uitgemaakt. Wat ga jij nu doen om het weer goed te maken? Lijkt me niet dat je dat bereikt door maar moeilijk te blijven doen over zijn moeder.
Oh, het is al uit?
pi_67546677
Toen was het stil
pi_67546687
@ copycat: een heleboel. Ik vind het irritant, en ik vind het geen gezonde gang van zaken. Zijn moeder laat hem nog niet los en dat is precies wat een moeder (een ouder) hoort te doen als het kind volwassen wordt en een eigen leven gaat leiden. Het is niet alleen het bellen, het zijn nog 100 andere dingen, maar het bellen is bij mij nr 1 hoofdzaak omdat, wat ik al zei in de OP, dat iets is waar ik dagelijks mee geconfronteerd wordt.
En voor zover ik weet is dit voor veel mensen niet normaal, en hij geeft zelf ook aan dat het soms wel veel is en overdreven is.

@lienekien: Vind ik nog veel, maar is al veel minder overdreven. Dan kan het nog gaan om het feit dat ze even een babbeltje maken, bij dat 2e (of 3e) telefoontje op diezelfde dag gaat het puur om het feit dat zij zich wel gerustgesteld voelt, waarom zou ze anders nog een keer bellen rond een uurtje of 10, om de meest stomzinnige dingen?
pi_67546765
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:30 schreef Lienekien het volgende:
Dat is dus mijn vraag hier Hoe gaat dit weer goedkomen. Hij heeft er dan een punt achter gezet, maar staat hier niet voor 100% achter omdat hij wel aangeeft vanavond erover te praten en omdat hij me nog wel een kus gaf toen hij vandaag ging werken en omdat hij wel blijft zeggen dat ik me niet druk moet maken enz. enz.
Vandaar dus ook mijn vraag hier, wat kan IK doen (want hij doet er niks aan) om het toch nog te laten werken? Dit is iets wat ik niet opzij kan zetten, dat heb ik al geprobeerd maar daar zit het me te dwars voor..
pi_67546773
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:18 schreef Chickiewickie het volgende:
En hij zegt dat hij het niet wil veranderen omdat hij er geen vertrouwen in heeft dat het genoeg zal zijn..en dat er wel weer nieuwe irritaties bijkomen..
Zit hier misschien een kern van waarheid in?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  maandag 30 maart 2009 @ 14:34:38 #21
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_67546780
Als die moeder zich zo gerustgesteld voelt en hij vindt het prettig om haar zo gerust te stellen, wie ben jij dan om hen jouw regels op te leggen.
Jij vindt het irritant en geen gezonde gang van zaken. Daar valt over te redetwisten, natuurlijk. Maar bottom line is dat zij zich hier wel prettig bij voelen en dat lijkt mij toch echt belangrijker dan jouw irritatie.
pi_67546796
Hoewel ik ook gek zou worden als mijn vrouw d'r moeder twee keer per dag zou bellen, vind ik de reactie/obsessie van ChickieWickie wat overdreven. Komop, zet je er overheen, ga juist wat "leuks" doen rond de tijd dat je schoonma belt, kijken of je hem kan "afleiden"
  maandag 30 maart 2009 @ 14:35:42 #23
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_67546815
Wil je dat het nog goedkomt, dan zou ik toch maar wat meer moeite doen om hun manier van met elkaar omgaan te respecteren.
  Moderator maandag 30 maart 2009 @ 14:36:28 #24
9859 crew  Karina
Woman
pi_67546839
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:18 schreef Chickiewickie het volgende:
-knip-
Maar even quoten.

Ik vind het ook wat overdreven, maar jouw reactie vind ik eigenlijk net zo overdreven (en kinderachtig) als het bellen van hem met zijn moeder.

En je hebt het alleen over zijn moeder, is zijn vader er niet meer? Als die pas is overleden dan kan ik die moeder zelfs wel begrijpen eigenlijk.

Edit: Als de OP verwijderd wordt, zetten wij hem weer terug.

[ Bericht 38% gewijzigd door Krentenbol. op 30-03-2009 14:39:36 ]
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  maandag 30 maart 2009 @ 14:38:16 #25
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67546892
Als je er niet tegen kunt dat hij z'n moeder op de 1e plaats zet, maak het dan uit. Hij gaat niet veranderen.
Volgens mij heb ik dat ook al in het vorige topic gezet.

Maargoed, ik wil het nog wel een paar keer herhalen zodat je het begrijpt.

Hij gaat niet veranderen. Veranderen gaat hij niet. Veranderen is geen optie voor hem. Het is niet mogelijk dat hij verandert. Hij wil namelijk niet veranderen. Hij vindt zijn moeder belangrijker dan jij. Je kunt zeggen wat je wilt maar hij gaat niet voor jou veranderen. Als je dus denkt dat hij gaat veranderen heb je het mis.

Maak het uit.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')