abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67546234
Ik heb al eerder bepaalde topics geopend over mijn vriend en zijn moeder, maar ik wil echt graag dat jullie het bij het verhaal houden wat ik nu ga neerzetten, en daarop ingaan. Want dit is wat nu aan de orde is en wat belangrijk is voor me. Graag serieuze reacties waar ik iets aan heb, dat zou ik erg op prijs stellen.
Hier komt het dan..

Ik zit echt met mijn handen in mijn haar.

Ik ben 15 maanden samen met mijn vriend, maar het gaat al maanden niet meer goed. En dat komt (grotendeels) door zijn moeder. Hij heeft een moeder die naar mijn mening haar zoon nog niet volledig kan loslaten (terwijl hij dit jaar 25 wordt en al een behoorlijk tijdje uit huis is). Zo belt zij hem bijvoorbeeld elke dag minstens 2 keer..wat mij ongelovelijk irriteert en dwarszit. Maar ook in het gewone leven behandeld ze hem vind ik niet naar zijn leeftijd, eerder als een 15 jarige puber. Ze wil alles in de hand houden, in controle houden, ze is in mijn ogen een behoorlijk dwangmatig persoon. Dit merk ik aan kleine dingen maar ook aan grotere dingen, vind het heel moeilijk om uit te leggen maar hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.
Dat bellen zit me alleen het meest dwars. Ik vind het niet normaal dat je als 24 jarige jongen 2x per dag door je moeder gebelt word..altijd belt ze 's middags en moet ze 's avonds persé nog een keer bellen..meestal rond een uur of half 10/half 11..ik denk dat dit puur is om haarzelf gerust te stellen zodat ze met een gerust hart kan gaan slapen..

Mijn vriend is niet bereid dit te veranderen. Hij geeft wel toe dat het soms wat veel is en onzinnig is waar ze om belt, maar hij wil dit niet veranderen. Terwijl hij weet hoe hoog me dit zit, en mensen, dit zit me echt hoog. Ik ben er helemaal door geobsedeerd geraakt en denk de hele dag aan niks anders. Kan geeneens meer genieten van de tijd met hem, omdat het constant door mijn hoofd spookt. Nou is het gister enorm uit de hand gelopen door een ruzie hierover, en heeft hij het uitgemaakt.
Ik weet het allemaal niet meer. Zit de hele dag al met dikke ogen achter me laptop, radeloos. Hij is nu op zijn werk en komt vanavond terug, en ik weet niet meer wat ik moet doen. Wat zouden jullie doen, en wat vinden jullie hiervan?
Ik heb mijn vriend al keihard geconfronteerd hiermee..heb gezegt dat hij háár op de bovenste plek zet en geen rekening houd met hoeveel pijn hij mij ermee doet. Het enige wat ik vraag is om te zorgen dat zij het gewoon bij één keer per dag houd en graag in de middag, omdat we 'savonds toch vaak samen bezig zijn met gezellige dingetjes of met vrienden.

Hij doet het voor zover ik kan peilen en uit zijn reacties opmaak voor haar..Hij heeft zoiets van, als het haar een geruststellend gevoel geeft hij dat niet wil ''verpesten'' voor haar zeg maar.
En hij zegt dat hij het niet wil veranderen omdat hij er geen vertrouwen in heeft dat het genoeg zal zijn..en dat er wel weer nieuwe irritaties bijkomen.. (zoals ik al vermeld is het niet alleen het bellen wat vervelend is, maar haar hele gedrag en omgang met hem, alleen het bellen is het meest vervelende nu omdat je daar elke dag weer mee geconfronteerd wordt..)

Hoop dat het duidelijk is..en dat er tips kunnen komen.. bedankt alvast
  maandag 30 maart 2009 @ 14:19:36 #2
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_67546278
Waarom neemt hij die telefoon dan ook telkens op?
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_67546330
Als de reacties je niet aanstaan hoef je niet iedere keer een nieuw topic te openen. Je vorige topics kreeg je veel meer tegenwind dan je verwacht had, en dat beviel je niet, en nu opeens moeten we met je meelullen? Dacht het niet.
pi_67546378
En WAT DE NEUK, hoeveel pijn kan hij je doen door gewoon de telefoon op te nemen? Doe ff normaal joh. Je bent inderdaad geobsedeerd, je gaat zelfs zo ver dat je hem wilt laten kiezen tussen zijn moeder en jou? Bah bah bah bah, raar vrouwtje dat je er bent
  maandag 30 maart 2009 @ 14:24:44 #5
227106 BarbaRob
Meisjes plagen...
pi_67546439
Je vriend past gewoon niet bij jou. Jij wil hem veranderen, dat is niet goed.
Uitmaken is dus de enige oplossing.
  maandag 30 maart 2009 @ 14:25:07 #6
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_67546450
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:22 schreef Scorpie het volgende:
En WAT DE NEUK, hoeveel pijn kan hij je doen door gewoon de telefoon op te nemen? Doe ff normaal joh. Je bent inderdaad geobsedeerd, je gaat zelfs zo ver dat je hem wilt laten kiezen tussen zijn moeder en jou? Bah bah bah bah, raar vrouwtje dat je er bent
Dat dus.
Je maakt het probleem imo enkel groter dan groot in je hoofd. Hij heeft zijn moeder twee keer per dag aan de telefoon. Ben blij dat het zijn minnares niet is ...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_67546489
heeft niks met de reacties uit het vorige topic te maken..ik ben hier omdat ik met een probleem zit en niet weet hoe ik deze op moet lossen. Jullie hoeven niet mee te lullen, ik wil graag horen of er hier mensen zijn die weten wat ik hier mee aan moet,hoe IK hier nog wat van kan maken, aangezien mijn vriend dit niet wil veranderen voor mij.
Hij doet me geen pijn door het feit dat hij de telefoon opneemt, kijk niet zo zwart wit. Hij doet me pijn om het feit dat hij weet hoeveel het mij dwarszit (en niet alleen het telefoneren maar alles eromheen) en het vertikt om ook maar één stap mee te zetten. Jammer dat je dit niet begrijpt.
En hoe kom je erbij dat ik hem laat kiezen tussen mij en zijn moeder?
Het enige wat ik vraag is of hij ervoor kan zorgen dat ze het bij één telefoontje per dag laat! Kom op zeg!
pi_67546519
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:25 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat dus.
Je maakt het probleem imo enkel groter dan groot in je hoofd. Hij heeft zijn moeder twee keer per dag aan de telefoon. Ben blij dat het zijn minnares niet is ...
Minstens 2 keer per dag. VInd jij dit een normale gang van zaken dan, voor een volwassen jongen die 25 wordt en al lang uit huis is?
pi_67546522
Jij bent net zo gek als je schoonmoeder.
  maandag 30 maart 2009 @ 14:27:32 #10
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_67546526
Kom op zeg! What the fuck maken die twee dagelijkse telefoontjes met zijn moeder nu daadwerkelijk uit?
  maandag 30 maart 2009 @ 14:28:22 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_67546559
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:26 schreef Chickiewickie het volgende:
[...]
Het enige wat ik vraag is of hij ervoor kan zorgen dat ze het bij één telefoontje per dag laat! Kom op zeg!
En als ze het bij één telefoontje per dag laat, dan is ineens alles dik in orde? Geloof je het zelf?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 30 maart 2009 @ 14:28:23 #12
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_67546561
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:27 schreef Chickiewickie het volgende:
Minstens 2 keer per dag. VInd jij dit een normale gang van zaken dan, voor een volwassen jongen die 25 wordt en al lang uit huis is?
Wat is normaal? Voor hem dit klaarblijkelijk, voor jou niet. Dus dan moet hij (en zijn moeder) zich maar aan jouw norm aanpassen?
  maandag 30 maart 2009 @ 14:29:01 #13
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_67546579
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:22 schreef Scorpie het volgende:

Dit dus en je meot niet zo jaloers gaan lopen doen. Wat boeit het jou nou dat hij zijn ma aan de telefoon heeft
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_67546608
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:25 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat dus.
Het een sluit het ander niet uit natuurlijk.
  maandag 30 maart 2009 @ 14:30:05 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_67546614
Trouwens. Hij heeft het uitgemaakt. Wat ga jij nu doen om het weer goed te maken? Lijkt me niet dat je dat bereikt door maar moeilijk te blijven doen over zijn moeder.
  maandag 30 maart 2009 @ 14:31:09 #16
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_67546657
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:30 schreef Lienekien het volgende:
Trouwens. Hij heeft het uitgemaakt. Wat ga jij nu doen om het weer goed te maken? Lijkt me niet dat je dat bereikt door maar moeilijk te blijven doen over zijn moeder.
Oh, het is al uit?
pi_67546677
Toen was het stil
pi_67546687
@ copycat: een heleboel. Ik vind het irritant, en ik vind het geen gezonde gang van zaken. Zijn moeder laat hem nog niet los en dat is precies wat een moeder (een ouder) hoort te doen als het kind volwassen wordt en een eigen leven gaat leiden. Het is niet alleen het bellen, het zijn nog 100 andere dingen, maar het bellen is bij mij nr 1 hoofdzaak omdat, wat ik al zei in de OP, dat iets is waar ik dagelijks mee geconfronteerd wordt.
En voor zover ik weet is dit voor veel mensen niet normaal, en hij geeft zelf ook aan dat het soms wel veel is en overdreven is.

@lienekien: Vind ik nog veel, maar is al veel minder overdreven. Dan kan het nog gaan om het feit dat ze even een babbeltje maken, bij dat 2e (of 3e) telefoontje op diezelfde dag gaat het puur om het feit dat zij zich wel gerustgesteld voelt, waarom zou ze anders nog een keer bellen rond een uurtje of 10, om de meest stomzinnige dingen?
pi_67546765
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:30 schreef Lienekien het volgende:
Dat is dus mijn vraag hier Hoe gaat dit weer goedkomen. Hij heeft er dan een punt achter gezet, maar staat hier niet voor 100% achter omdat hij wel aangeeft vanavond erover te praten en omdat hij me nog wel een kus gaf toen hij vandaag ging werken en omdat hij wel blijft zeggen dat ik me niet druk moet maken enz. enz.
Vandaar dus ook mijn vraag hier, wat kan IK doen (want hij doet er niks aan) om het toch nog te laten werken? Dit is iets wat ik niet opzij kan zetten, dat heb ik al geprobeerd maar daar zit het me te dwars voor..
pi_67546773
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:18 schreef Chickiewickie het volgende:
En hij zegt dat hij het niet wil veranderen omdat hij er geen vertrouwen in heeft dat het genoeg zal zijn..en dat er wel weer nieuwe irritaties bijkomen..
Zit hier misschien een kern van waarheid in?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  maandag 30 maart 2009 @ 14:34:38 #21
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_67546780
Als die moeder zich zo gerustgesteld voelt en hij vindt het prettig om haar zo gerust te stellen, wie ben jij dan om hen jouw regels op te leggen.
Jij vindt het irritant en geen gezonde gang van zaken. Daar valt over te redetwisten, natuurlijk. Maar bottom line is dat zij zich hier wel prettig bij voelen en dat lijkt mij toch echt belangrijker dan jouw irritatie.
pi_67546796
Hoewel ik ook gek zou worden als mijn vrouw d'r moeder twee keer per dag zou bellen, vind ik de reactie/obsessie van ChickieWickie wat overdreven. Komop, zet je er overheen, ga juist wat "leuks" doen rond de tijd dat je schoonma belt, kijken of je hem kan "afleiden"
  maandag 30 maart 2009 @ 14:35:42 #23
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_67546815
Wil je dat het nog goedkomt, dan zou ik toch maar wat meer moeite doen om hun manier van met elkaar omgaan te respecteren.
  Moderator maandag 30 maart 2009 @ 14:36:28 #24
9859 crew  Karina
Woman
pi_67546839
quote:
-knip-
Maar even quoten.

Ik vind het ook wat overdreven, maar jouw reactie vind ik eigenlijk net zo overdreven (en kinderachtig) als het bellen van hem met zijn moeder.

En je hebt het alleen over zijn moeder, is zijn vader er niet meer? Als die pas is overleden dan kan ik die moeder zelfs wel begrijpen eigenlijk.

Edit: Als de OP verwijderd wordt, zetten wij hem weer terug.

[ Bericht 38% gewijzigd door Krentenbol. op 30-03-2009 14:39:36 ]
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  maandag 30 maart 2009 @ 14:38:16 #25
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67546892
Als je er niet tegen kunt dat hij z'n moeder op de 1e plaats zet, maak het dan uit. Hij gaat niet veranderen.
Volgens mij heb ik dat ook al in het vorige topic gezet.

Maargoed, ik wil het nog wel een paar keer herhalen zodat je het begrijpt.

Hij gaat niet veranderen. Veranderen gaat hij niet. Veranderen is geen optie voor hem. Het is niet mogelijk dat hij verandert. Hij wil namelijk niet veranderen. Hij vindt zijn moeder belangrijker dan jij. Je kunt zeggen wat je wilt maar hij gaat niet voor jou veranderen. Als je dus denkt dat hij gaat veranderen heb je het mis.

Maak het uit.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_67546902
mensen hebben tegenwoordig geen inlevings vermogen of mensen hebbe gewoon geen respect meer voor de mensen die hun verhaal posten. mare meid lastig die schoonmoeder van je.. Zoiets kun je moeilijk gaan veranderen... waarschijnlijk wilt dat vrouwtjuh gewoon nog goeie contact met zijn zoon behouden. toch niets mis mee. mare succes ermee
pi_67546910
Hoe zielig ben je als je dit op een forum bespreekt, dan maar 2 x per dag bellen met mijn moeder.
pi_67546926
@ copycat: nogmaals..hij geeft aan het zelf ook wel erg veel te vinden en dat het soms overdreven is, hij heeft in mijn ogen alleen niet ''de ballen'' om tegen zijn moeder in te gaan.

@ iamredleader: het is misschien ook niet normaal dat ik er zo door geobsedeerd ben geraakt, maar het heeft gewoon een te grote impact op onze relatie gekregen. Er gaat geen dag voorbij dat het alleen ''vriend en ik'' is, ik heb het gevoel dat zijn moeder altijd tussen ons instaat. Daarbij komt het feit dat het mij gewoon enorm kwetst dat hij haar belangen RUIM boven de mijne zet. Is het nou werkelijkwaar zoveel gevraagd om het bij één belletje per dag te laten als dat een hoop van onze problemen al oplost?
  maandag 30 maart 2009 @ 14:39:28 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_67546930
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:38 schreef Maanvis het volgende:
Als je er niet tegen kunt dat hij z'n moeder op de 1e plaats zet, maak het dan uit. Hij gaat niet veranderen.
Volgens mij heb ik dat ook al in het vorige topic gezet.

Maargoed, ik wil het nog wel een paar keer herhalen zodat je het begrijpt.

Hij gaat niet veranderen. Veranderen gaat hij niet. Veranderen is geen optie voor hem. Het is niet mogelijk dat hij verandert. Hij wil namelijk niet veranderen. Hij vindt zijn moeder belangrijker dan jij. Je kunt zeggen wat je wilt maar hij gaat niet voor jou veranderen. Als je dus denkt dat hij gaat veranderen heb je het mis.

Maak het uit.
Hij heeft het gisteren al uitgemaakt.
  maandag 30 maart 2009 @ 14:41:29 #30
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_67546986
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:39 schreef Chickiewickie het volgende:
@ iamredleader: het is misschien ook niet normaal dat ik er zo door geobsedeerd ben geraakt, maar het heeft gewoon een te grote impact op onze relatie gekregen. Er gaat geen dag voorbij dat het alleen ''vriend en ik'' is, ik heb het gevoel dat zijn moeder altijd tussen ons instaat. Daarbij komt het feit dat het mij gewoon enorm kwetst dat hij haar belangen RUIM boven de mijne zet. Is het nou werkelijkwaar zoveel gevraagd om het bij één belletje per dag te laten als dat een hoop van onze problemen al oplost?
Kun je verder wel met zijn moeder opschieten? Of is dat ook problematisch?
  maandag 30 maart 2009 @ 14:41:32 #31
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_67546989
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:39 schreef Chickiewickie het volgende:
@ copycat: nogmaals..hij geeft aan het zelf ook wel erg veel te vinden en dat het soms overdreven is, hij heeft in mijn ogen alleen niet ''de ballen'' om tegen zijn moeder in te gaan.
Omdat hij het misschien niet altijd even leuk vindt, maar zijn moeder in deze wél respecteert?
Daarbij is weinig zo'n turn off als een vriendin die jaloers is op de moeder.
pi_67547001
@ karina: nee zijn vader is niet overleden, zijn ouders zijn uit elkaar gegaan toen hij 3 jaar oud was.

@ journeyoflife: thanks, goed contact is ook niks mis mee, ik vind alleen dat er grenzen zijn tussen gezond contact en ongezond contact. Een jongen van 24 die al even op zichzelf woont hoort ook een leven op te bouwen naast zijn ma en zich los te maken, en dat is in mijn ogen niet wat gebeurd.
  maandag 30 maart 2009 @ 14:42:06 #33
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_67547006
quote:

Mijn vriend is niet bereid dit te veranderen.
PUNT EINDE VERHAAL!
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_67547008
Is er een reden uit het verleden te benoemen voor de close band tussen moeder en zoon? Of anders gezegd, heeft je vriend een reden om zijn moeder te laten gaan in hoe zij hem benadert, en daarmee jou wensen/ideaalbeeld links te laten liggen?
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_67547016
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:34 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Dat is dus mijn vraag hier Hoe gaat dit weer goedkomen. Hij heeft er dan een punt achter gezet, maar staat hier niet voor 100% achter omdat hij wel aangeeft vanavond erover te praten en omdat hij me nog wel een kus gaf toen hij vandaag ging werken en omdat hij wel blijft zeggen dat ik me niet druk moet maken enz. enz.
Vandaar dus ook mijn vraag hier, wat kan IK doen (want hij doet er niks aan) om het toch nog te laten werken? Dit is iets wat ik niet opzij kan zetten, dat heb ik al geprobeerd maar daar zit het me te dwars voor..
Wat jij kan doen? Je niet zo aanstellen als het gaat om zijn moeder. Wat jij ervan vind is nu wel duidelijk, als je echt van je vent zou houden zou je je er niet mee bemoeien.
pi_67547032
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:24 schreef BarbaRob het volgende:
Je vriend past gewoon niet bij jou. Jij wil hem veranderen, dat is niet goed.
Uitmaken is dus de enige oplossing.
Hier komt het uiteindelijk wel op neer. Je vriend en jij staan op een aantal punten zo ver uit elkaar dat het niet gaat werken samen. Aanpassen zit er niet in en accepteren ook niet. Op die manier gaat een relatie gewoon niet werken.

Ook geef je aan dat hij zich gedraagt als iemand van 15 in plaats van iemand van 25. Er lijken nog veel meer problemen te zijn dan die 2 telefoontjes per dag.

Jullie passen gewoon niet bij elkaar. Punt.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_67547043
Even een serieuze vraag: denk je echt dat het je wat zou uitmaken? Of dat je je dan aan andere dingen gaat ergeren, die dan op het #1 plekje van ergernissen komt?

Ik bedoel maar: mijn schoonLmoeder is ook niet uit de hemel gekomen om mij het leven makkelijker te maken. Zeker niet sinds mijn vrouw en ik een kindje hebben, maar ik laat me niet gek maken door wat obstakeltjes
  maandag 30 maart 2009 @ 14:43:43 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_67547048
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:41 schreef Chickiewickie het volgende:
@ karina: nee zijn vader is niet overleden, zijn ouders zijn uit elkaar gegaan toen hij 3 jaar oud was.

@ journeyoflife: thanks, goed contact is ook niks mis mee, ik vind alleen dat er grenzen zijn tussen gezond contact en ongezond contact. Een jongen van 24 die al even op zichzelf woont hoort ook een leven op te bouwen naast zijn ma en zich los te maken, en dat is in mijn ogen niet wat gebeurd.
Misschien moet je eens loskomen van wat jij vindt dat hoort en dat normaal is. En gaan bekijken of jij kan accepteren hoe je vriend met zijn moeder omgaat.
pi_67547059
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:41 schreef Chickiewickie het volgende:
Het BOEIT niet wat jij ervan vind. Het gaat erom wat HIJ vind. HIJ vind dat het niet ongezond is, daar heb JIJ mee te leven of niet. In dat geval is het feit dat hij het uitgemaakt heeft misschien het slimste wat hij kon doen, aangezien jij alleen maar dingen wil veranderen in zijn leven die hij zelf niet wil veranderen.
pi_67547067
@ krentenbol: ja, alleen door alles wat er aan de hand is valt er geen moment meer van te genieten omdat de problemen alleen maar tussen ons instaan.

@ copycat: het gaat hier niet om jaloezie..

@ alphaomega: nou zijn moeder is jaren geleden ziek geweest (kanker) maar mijn vriend geeft aan dat dat er niks mee te maken heeft..
pi_67547099
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:44 schreef Chickiewickie het volgende:
@ krentenbol: ja, alleen door alles wat er aan de hand is valt er geen moment meer van te genieten omdat de problemen alleen maar tussen ons instaan.
Welke problemen? De problemen die jij hebt met zijn moeder staan tussen jullie in? Er is maar 1 iemand die dat laat gebeuren, en dat ben jijzelf.
  maandag 30 maart 2009 @ 14:46:03 #42
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67547110
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hij heeft het gisteren al uitgemaakt.
Daar las ik dus overheen. Dat is dus idd het verstandigste om te doen.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 30 maart 2009 @ 14:46:09 #43
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_67547113
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het BOEIT niet wat jij ervan vind. Het gaat erom wat HIJ vind. HIJ vind dat het niet ongezond is, daar heb JIJ mee te leven of niet. In dat geval is het feit dat hij het uitgemaakt heeft misschien het slimste wat hij kon doen, aangezien jij alleen maar dingen wil veranderen in zijn leven die hij zelf niet wil veranderen.
Jup. Hij heeft de grenzen nu duidelijk aangegeven. In een gedwongen keuze tussen jou en zijn moeder kiest hij in dit geval voor zijn moeder. Kan je daar mee leven of niet?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_67547141
Je dwingt hem te kiezen en dat heeft hij gedaan.
Jullie relatie was toch gedoemd te mislukken, omdat je hem zijn eigen keuzes niet gunde.
Als hij voor jou had gekozen had het altijd tussen jullie ingestaan.
Move on, leer hiervan en probeer een volgende vriend niet te manipuleren.
pi_67547166
Komop mensen..waar hebben we het nou over?
Veranderen, kiezen tussen mij en moeder, wie is nou degene die overdrijft?
Ik vraag één ding van hem, en dat is om het telefoneren een beetje te beperken!

@ iamredleader: het zal een groot gedeelte oplossen, maar zoals ik al zei spelen er meer dingen. Die zullen ook opgelost moeten worden, maar er zijn ook dingen die ik wél voor hem opzij zou kunnen zetten (bepaalde irritaties), dit is gewoon iets wat te zwaar telt voor me en ik snap niet dat het nou zoveel gevraagd is om het telefoneren bij 1x te laten op een dag!

@ karammel: ik zei dat zijn moeder hem behandeld als iemand van 15, niet dat hij zich gedraagt als iemand van 15.
pi_67547203
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:47 schreef Chickiewickie het volgende:
Yeah right, en daarom maakt je vriend het uit? Wat denk je zelf?
quote:
@ iamredleader: het zal een groot gedeelte oplossen, maar zoals ik al zei spelen er meer dingen. Die zullen ook opgelost moeten worden, maar er zijn ook dingen die ik wél voor hem opzij zou kunnen zetten (bepaalde irritaties), dit is gewoon iets wat te zwaar telt voor me en ik snap niet dat het nou zoveel gevraagd is om het telefoneren bij 1x te laten op een dag!
Je spreekt jezelf zo ontzettend tegen, niet te geloven.
pi_67547223
Hoe lang belt hij met zijn moeder? Is dat gewoon even vlug? Als hij dat graag voor zijn moeder wil doen (haar een beetje geruststellen), waarom dan over zeuren..
pi_67547239
Ja, hij maakt het uit omdat het hem te veel werd en niet zag hoe we verder moesten met dit probleem.
En ik spreek mezelf helemaal niet tegen, ik zeg niet dat het alles zou oplossen, maar een groot gedeelte ervan.
  maandag 30 maart 2009 @ 14:50:30 #49
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_67547246
Maar leg mij nu eens goed uit hoe het feit dat hij een paar keer per dag met zijn moeder belt jou kwetst?
Ben je zo'n teer zieltje? Gaat de bel van de telefoon door merg en been?
  maandag 30 maart 2009 @ 14:50:33 #50
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_67547248
quote:
Hey, hij heeft het duidelijk gemaakt. Jullie zijn nu officieel (eventueel tijdelijk) ex-partners omdat je dit op de spits dreef. En als je zelf al zegt 'waar hebben we het over?'' Waarom zou het andersom niet hetzelfde zijn? Waar heb je het over? Boeiend, lekker belangrijk, peanuts. Het is niet belangrijk dus is het ook niet belangrijk als jij je zin niet krijgt of geldt 'waar hebben we het over?' dan opeens niet meer.
Vrijheid
pi_67547252
quote:
Als het "allemaal wel meevalt", dan hoef je niet zo sterk te reageren. Me dunkt dat je beter even de computer kan uitdoen, even een wandelingetje gaat maken in dit prachtige lenteweer, en even voor jezelf op een rijtje zet waarom je eigenlijk nog wel verder wil me je vriend.

Heb je sterke argumenten? Dan ga je vanavond op een nette manier het gesprek met hem aan, en dan kijk je of je er uit kunt komen.

Zo niet... dan is het devies: netjes afsluiten die relatie, en "move on"
pi_67547261
-edit-

[ Bericht 93% gewijzigd door Krentenbol. op 31-03-2009 02:28:53 (doemaarlekkerzelf) ]
pi_67547269
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:50 schreef jogy het volgende:

[..]

Hey, hij heeft het duidelijk gemaakt. Jullie zijn nu officieel (eventueel tijdelijk) ex-partners omdat je dit op de spits dreef. En als je zelf al zegt 'waar hebben we het over?'' Waarom zou het andersom niet hetzelfde zijn? Waar heb je het over? Boeiend, lekker belangrijk, peanuts. Het is niet belangrijk dus is het ook niet belangrijk als jij je zin niet krijgt of geldt 'waar hebben we het over?' dan opeens niet meer.
pi_67547332
Copycat: als je mijn reacties leest weet je het antwoord hierop, heb het namelijk al uitgelegd maar je leest alleen maar wat je wil lezen.

jogy: Nee, voor mij geld dat andersom niet. want andersom hebben we het namelijk over een moeder die haar zoon niet kan loslaten en probeert vast te houden en te claimen, en hem op alle mogelijke manieren nog in controle probeert te houden. Dáár hebben we het over.
En wat mij betreft hebben we het er alleen over dat ik één dingetje vraag, en dat is om het bij ÉÉN telefoontje te houden per dag. Ik kan gewoon niet begrijpen waarom dat teveel gevraagd is.Hangen jullie allemaal dagelijks meerdere keren met mammie aan de telefoon ofzo?
  maandag 30 maart 2009 @ 14:54:32 #55
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_67547382
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:53 schreef Chickiewickie het volgende:
Copycat: als je mijn reacties leest weet je het antwoord hierop, heb het namelijk al uitgelegd maar je leest alleen maar wat je wil lezen.
Nee, alleen lees ik daar niets uit wat jou zo kwetst. Ja, het irriteert je en jij vindt het niet normaal. Maar hoe het je kwetst, dat lees ik niet.
pi_67547455
quote:
En wat mij betreft hebben we het er alleen over dat ik één dingetje vraag, en dat is om het bij ÉÉN telefoontje te houden per dag. Ik kan gewoon niet begrijpen waarom dat teveel gevraagd is.Hangen jullie allemaal dagelijks meerdere keren met mammie aan de telefoon ofzo?
Wat geeft jou het recht om zoiets te vragen aan je vriend dan eigenlijk?
pi_67547465
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:54 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nee, alleen lees ik daar niets uit wat jou zo kwetst. Ja, het irriteert je en jij vindt het niet normaal. Maar hoe het je kwetst, dat lees ik niet.
Nogmaals, het zijn niet de telefoontjes die me kwetsen, maar het feit dat mijn vriend weet hoe erg het me dwars zit en er gewoon lomp gezegt dikke schijt aan heeft hoe ik me hierbij voel.Dat hij het belangrijker vind om 2 of meer telefoontjes per dag te plegen met zn moeder, hoewel hij het zelf ook overdreven en veel vind, als dat hij eens een kerel is en er eens wat van zegt, wetend dat het zijn vriendin gewoon enorm hoog zit. DAT kwetst mij. Daarbij komt dat hij altijd zei dat hij toekomst met me zag, dat ik de belangrijkste persoon was in zijn leven, blabla.. En dit kan ik gewoon niet meer serieus nemen, omdat hij anders dit dingetje wel voor me over zou hebben (zo denk ik)
  maandag 30 maart 2009 @ 14:56:59 #58
227106 BarbaRob
Meisjes plagen...
pi_67547470
Nu het uit is zal hij niet alleen 2x per dag bellen met zijn moeder, maar ook nog eens met zijn nieuwe lover
pi_67547492
En wie ben jij om je te bemoeien met dat zijn moeder hem belt?? De tering, wat moet hij een slecht leven hebben. Een bemoeizuchtige vriendin die hem in alles controleert en verteld wat hij wel en niet mag en moet doen. Niet hij of zijn moeder hebben een probleem, maar jij!!!

Laat zijn moeder en hij lekker bellen. Als ze dat beiden willen is er geen probleem. Jij hebt er geen last van, jij hoeft toch niet te bellen?

Echt, wat een afschuwelijk wijf ben jij. Control-freak!
pi_67547508
quote:
Je vriend heeft het uitgemaakt, dus het is zeker niet onbelangrijk.

Dat bellen hoeft toch geen probleem te zijn?
Mocht het weer goedkomen, kun je dan niet voorstellen dat hij belt als jij er niet bij bent?
Of zijn jullie de hele dag samen, want dan wordt het lastig natuurlijk.
pi_67547566
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:56 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Nogmaals, het zijn niet de telefoontjes die me kwetsen, maar het feit dat mijn vriend weet hoe erg het me dwars zit en er gewoon lomp gezegt dikke schijt aan heeft hoe ik me hierbij voel.Dat hij het belangrijker vind om 2 of meer telefoontjes per dag te plegen met zn moeder, hoewel hij het zelf ook overdreven en veel vind, als dat hij eens een kerel is en er eens wat van zegt, wetend dat het zijn vriendin gewoon enorm hoog zit. DAT kwetst mij. Daarbij komt dat hij altijd zei dat hij toekomst met me zag, dat ik de belangrijkste persoon was in zijn leven, blabla.. En dit kan ik gewoon niet meer serieus nemen, omdat hij anders dit dingetje wel voor me over zou hebben (zo denk ik)
Ah ja. Het is dus your way of the highway, en nu heeft hij voor de highway gekozen, en ben je gepikeerd?
Nodeloos je zin doordrijven werkt dus blijkbaar niet zo goed.
pi_67547594
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:57 schreef Tha_Duck het volgende:
En wie ben jij om je te bemoeien met dat zijn moeder hem belt?? De tering, wat moet hij een slecht leven hebben. Een bemoeizuchtige vriendin die hem in alles controleert en verteld wat hij wel en niet mag en moet doen. Niet hij of zijn moeder hebben een probleem, maar jij!!!

Laat zijn moeder en hij lekker bellen. Als ze dat beiden willen is er geen probleem. Jij hebt er geen last van, jij hoeft toch niet te bellen?

Ach, ze kan er zelf weinig aan doen. Waarschijnlijk slechte ervaringen gehad in de liefde ofzo.
Wel frappant is dat die moeder uitgemaakt wordt voor de control-freak, terwijl vriendinlief haar relatie op het spel zet om hem te manipuleren
  maandag 30 maart 2009 @ 15:00:32 #63
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_67547596
Dit dingetje ... Je hebt het wel over contact met de vrouw die hem op deze wereld heeft gebracht.
Echt, ik snap gewoon niet dat je dat zo hoog kunt laten oplopen, dat je daar zo'n enorm probleem van maakt. Dat het je zelfs kwetst ... Sorry hoor.
Ik vind het enorm egocentrisch van je. En je komt op mij over als een dreinend kind dat haar zin niet krijgt.
pi_67547615
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:57 schreef Tha_Duck het volgende:

hahahahaha prachtig..op een dag als deze weet JIJ me nog aan het lachen te maken. Ik de control-freak
pi_67547637
Chickie, heb je m'n advies van hierboven gelezen?
pi_67547645
Ik zou er net als jij ook een mega probleem mee hebben als een man zo´n relatie met zijn moeder heeft. Ben het helemaal met je eens dat het niet gezond klinkt. Maar ik zou dan ook niets beginnen met zo´n man.

Je houdt jezelf voor de gek als je denkt hier een soort middenweg in te kunnen vinden. Hij heeft heel duidelijk gemaakt dat er niks in gaat veranderen en dit wordt alleen nog maar een groter probleem als je ooit gaat samenwonen. Hij heeft het er zelfs om uitgemaakt! Hoe duidelijk wil je het hebben?

Dus je neemt hem met zijn moeder erbij en zoals hij daar mee om wenst te gaan. Of je besluit dat je hier niet mee kan leven en laat hem gaan.
pi_67547656
Echt, als ivetje zoiets zou eisen dan had ze allang buiten gestaan Het is mijn leven, en ik bel wanneer ik wil bellen. En ik schijt wanneer ik wil schijten. En als iemand zich daarmee bemoeit heeft diegene pech
  maandag 30 maart 2009 @ 15:02:40 #68
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67547662
quote:

[..]

Misschien kwets ik je hiermee, maar als ik jou zo bezig hoor kan ik me heel goed voorstellen dat je vriend het uit heeft gemaakt. Het is voor hem geen klein dingetje, het is zijn fokking moeder! Dat moet jij respecteren. Kun je dat niet dan heeft jullie relatie geen kans van slagen. Ik zal het nogmaals herhalen: Hij gaat neit voor je veranderen. Never niet. Nooit niet. Leer ermee leven. Kun je dit niet dan is het beter dat het uit is.
Een gedicht over Maanvis
  maandag 30 maart 2009 @ 15:02:56 #69
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_67547672
quote:
jogy: Nee, voor mij geld dat andersom niet. want andersom hebben we het namelijk over een moeder die haar zoon niet kan loslaten en probeert vast te houden en te claimen, en hem op alle mogelijke manieren nog in controle probeert te houden. Dáár hebben we het over.
Heh, het is dat ze mij nog wel eens bellen anders sprak ik ze nooit en dan is het ook maar een keertje in de maand als het aan mij ligt, ik denk er gewoon niet aan. Dus hey, zie hier er zijn ook mannen op de wereld die dit mankement niet hebben maar die hebben vast wel andere irritaties die jou niet zinnen. Wie weet zit een andere vent wel dagelijks gekluisterd aan Sport 1 t/m 8, werkt hij 80 uur per week, steekt ie kittens in de fik ( ok, dat zou wel grof zijn . ) of draagt ie stiekem witte sokken.

Jij wil je gelijk krijgen en die krijg je niet want die vent van jou heeft zijn keus gemaakt. Op basis van die keuze moet JIJ je keus maken. Accepteren en verder gaan of niet accepteren en geen relatie meer hebben. Simpel. Ookal zouden we je overigens 100% gelijk geven heb je er niets aan want HIJ geeft je geen gelijk en je kan hem blijkbaar niet dreigen met het stopzetten van de relatie want dat zal hij wel accepteren.
Vrijheid
pi_67547676
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:00 schreef Copycat het volgende:
Dit dingetje ... Je hebt het wel over contact met de vrouw die hem op deze wereld heeft gebracht.
Echt, ik snap gewoon niet dat je dat zo hoog kunt laten oplopen, dat je daar zo'n enorm probleem van maakt. Dat het je zelfs kwetst ... Sorry hoor.
Ik vind het enorm egocentrisch van je. En je komt op mij over als een dreinend kind dat haar zin niet krijgt.
En is 1x per dag telefoneren dan niet MEER dan zat met de vrouw die je op de wereld heeft gebracht?
Ik heb je nou al voor de 2e keer uitgelegd waarom het me kwetst..typ ik in het chinees ofzo? En dat is helemaal mooi..nou ben IK degene die egocentrisch is. Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd om uit dit probleem te komen, in tegenstelling tot mijn vriend, en dan ben IK de egoist?
pi_67547682
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:01 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

hahahahaha prachtig..op een dag als deze weet JIJ me nog aan het lachen te maken. Ik de control-freak
1) Zet vriend onder druk om haar zin te doen terwijl er geen reden voor is
2) Gaat zo ver dat zelfs haar relatie uitgaat hierdoor
3) Ziet nog steeds niet in dat haar ultimatum de doodsteek voor haar relatie is
4) Probeert mensen af te serveren die haar gedrag anders uitleggen
5) Pretendeert nog steeds het beste met haar vriend voor te hebben
6) Raakt gepikeerd zodra blijkt dat vriendlief zijn moeder verkiest boven haar
7) Krampachtig proberen haar gelijk te halen bij iedereen

Hm, even een paar puntjes waarom we dat denken.
pi_67547687
quote:
Maar op wat voor manier probeert zijn moeder hem te claimen? Door die 2 telefoontjes op een dag? En nogmaals: hoe lang duren die gesprekken?
pi_67547688
quote:
Serieus, lees dit nou eens goed door.
Je krijgt je zin niet en DAT kwetst je.
Als je dat realiseert kun je dit probleem vast veel volwassener aanpakken.

Ik vind 2x per dag bellen ook wat overdreven, maar als mijn vriend dat wil doen moet hij dat zelf weten
Als ik het irritant ga vinden doet 'ie het maar als ik er niet bij ben of ga ik zelf even boodschappen doen of strijken als hij aan de telefoon zit.
Geen probleem.
pi_67547721
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:03 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

En is 1x per dag telefoneren dan niet MEER dan zat met de vrouw die je op de wereld heeft gebracht?
Ik heb je nou al voor de 2e keer uitgelegd waarom het me kwetst..typ ik in het chinees ofzo? En dat is helemaal mooi..nou ben IK degene die egocentrisch is. Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd om uit dit probleem te komen, in tegenstelling tot mijn vriend, en dan ben IK de egoist?
Wat heb je geprobeerd dan? Je hebt tegen hem gezegd dat hij het moet terugbrengen naar 1. Wat nog meer?
pi_67547739
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:01 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Misschien moet je even back-to-earth inplaats van te gaan lachen? Ik ben niet de enige die je dit verteld, en zeg is eerlijk: zit jij zielig te janken nu achter je laptop of ik? Dus wie zal er meer gelijk hebben?
pi_67547759
Bizar, zoveel mensen die hetzelfde denken over 1 situatie in R&P, kom ik niet vaak tegen
pi_67547776
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:01 schreef iamredleader het volgende:
Chickie, heb je m'n advies van hierboven gelezen?
Ja heb ik, misschien niet zo'n slecht idee..thanks..

@ zeven7: fijn te zien dat er toch nog iemand is die me kan begrijpen.

En mensen begrijp me niet verkeerd, iedereen heeft recht op zijn eigen mening, maar een beetje begrip zou toch wel fijn zijn geweest.
pi_67547787
Ik zie trouwens nu een TS huilend rondstampen: "IK WIL MIJN ZIN IK WIL MIJN ZIN EN WAAROM ZIJN ZE HET NIET MET ME EENS!! IK BEN CALIMERO EN DE HELE WERELD IS TEGEN MIJ *HUIL* *HUIL*".

Echt serieus, grow up
pi_67547808
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:06 schreef Chickiewickie het volgende:

En mensen begrijp me niet verkeerd, iedereen heeft recht op zijn eigen mening, maar een beetje begrip zou toch wel fijn zijn geweest.
Begrip hebben voor iemand die het leven van 2 andere mensen verwoest? Willen en wetens omdat ze haar zin niet krijgt?

Echt serieus, je moet naar een dokter. Want een psychose is de volgende fase...
  Moderator maandag 30 maart 2009 @ 15:08:33 #80
9859 crew  Karina
Woman
pi_67547821
Nog even over dat zijn moeder hem behandelt alsof hij 15 is, mijn moeder doet dat af en toe ook nog wel eens, tja, je blijft toch altijd een kind in de ogen van je moeder. Als hij zich niet als een kind gedraagt, maakt het toch niet uit verder?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_67547831
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:06 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik zie trouwens nu een TS huilend rondstampen: "IK WIL MIJN ZIN IK WIL MIJN ZIN EN WAAROM ZIJN ZE HET NIET MET ME EENS!! IK BEN CALIMERO EN DE HELE WERELD IS TEGEN MIJ *HUIL* *HUIL*".

Echt serieus, grow up
Oja ik ben degene die volwassen moet worden
  maandag 30 maart 2009 @ 15:09:05 #82
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67547840
Brrr... ik bel niet dagelijks met m'n moeder maar zo'n dwingend wicht als Chickiewickie vind ik een absolute turn-off.
Een gedicht over Maanvis
  maandag 30 maart 2009 @ 15:09:13 #83
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_67547843
Ik snap heel goed dat een schoonmoeder het geluk tussen jou en je vriend enigszins kan bederven.. Echter moet je niet vergeten dat zij (je vriend (ex?) en zijn moeder) dit ook al jaren zo gewend zijn..

Geloof me, ik weet hoe lastig en frustrerend het kan zijn, maar zorg ervoor dat hij niet het gevoel heeft om te moeten kiezen tussen jou en zijn moeder. Wellicht durft/kan hij niet echt zijn moeder tegenspreken.. Misschien vindt hij het andersom ook maar vreemd hoe weinig jij je ouders spreekt.. Ik zou eerlijk tegen hem blijven, maar wel rustig blijven. Fel worden zal bij hem ook alleen maar weerstand tegen jou opbouwen..
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
pi_67547853
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:06 schreef Chickiewickie het volgende:
Ik heb geen begrip voor mensen die zo narrow-minded, egocentrisch en bekrompen zijn als ze hun zin niet krijgen.
pi_67547881
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:08 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Oja ik ben degene die volwassen moet worden
Daar komt het wel op neer. Heb je niet zojuist je 'wedstrijdje' verloren dan? Je bent net gedumpt omdat je het zo doordraafde, begint het nu echt niet tot je door te dringen dat je ontzettend stompzinnig bezig bent geweest?
pi_67547890
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik heb geen begrip voor mensen die zo narrow-minded, egocentrisch en bekrompen zijn als ze hun zin niet krijgen.
Gaat niet aankomen, het is de hele wereld tegen haar. Zij is de enige waar het om moet draaien in het leven. Daarvoor moet alles wijken.
pi_67547939
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:09 schreef Nijns het volgende:
Ik snap heel goed dat een schoonmoeder het geluk tussen jou en je vriend enigszins kan bederven.. Echter moet je niet vergeten dat zij (je vriend (ex?) en zijn moeder) dit ook al jaren zo gewend zijn..

Geloof me, ik weet hoe lastig en frustrerend het kan zijn, maar zorg ervoor dat hij niet het gevoel heeft om te moeten kiezen tussen jou en zijn moeder. Wellicht durft/kan hij niet echt zijn moeder tegenspreken.. Misschien vindt hij het andersom ook maar vreemd hoe weinig jij je ouders spreekt.. Ik zou eerlijk tegen hem blijven, maar wel rustig blijven. Fel worden zal bij hem ook alleen maar weerstand tegen jou opbouwen..
Weet je wat het is..hij vind zelf ook dat het wel wat veel is en onnodig is..maar hij ''durft/kan'' dus inderdaad niet tegen haar ingaan, omdat het allemaal draait om het geluk van mammie. Maar at ik zo vreemd vind, is dat hij vertelde dat vroeger toen hij rond de 18 was altijd de telefoon wegdrukte als ze belde en hij zat te chillen met vrienden omdat hij geen zin had in dat ''gezeik''..ik snap niet waarom hij dat dan nu niet kan als hij weet hoe vervelend ik het vind.

Hoe kan ik hem het gevoel geven niet te moeten kiezen, als ik alleen maar vraag iets minder te bellen? thanks voor je reactie anyway..
pi_67547969
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Daar komt het wel op neer. Heb je niet zojuist je 'wedstrijdje' verloren dan? Je bent net gedumpt omdat je het zo doordraafde, begint het nu echt niet tot je door te dringen dat je ontzettend stompzinnig bezig bent geweest?
Ik had het niet anders kunnen doen..ik heb geprobeerd het opzij te zetten, ik ben zelf in therapie gegaan om dit probleem met schoonmoeder op te lossen..maar het wil niet als ik een klein beetje hulp van mijn vriend daarin krijg..
pi_67548018
quote:
Maar wat ik zo vreemd vind, is dat hij vertelde dat vroeger toen hij rond de 18 was altijd de telefoon wegdrukte als ze belde en hij zat te chillen met vrienden omdat hij geen zin had in dat ''gezeik''..ik snap niet waarom hij dat dan nu niet kan als hij weet hoe vervelend ik het vind.
Hij is wat volwassener (!) geworden, en gaat gewoon aan de telefoon als iemand belt. Iedereen pubert in meer of mindere mate, dus met 18 is dat niet zo verwonderlijk.

Doe jezelf nu echt een plezier: computer uit en wandelen
  maandag 30 maart 2009 @ 15:15:34 #90
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_67548032
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:12 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Weet je wat het is..hij vind zelf ook dat het wel wat veel is en onnodig is..maar hij ''durft/kan'' dus inderdaad niet tegen haar ingaan, omdat het allemaal draait om het geluk van mammie. Maar at ik zo vreemd vind, is dat hij vertelde dat vroeger toen hij rond de 18 was altijd de telefoon wegdrukte als ze belde en hij zat te chillen met vrienden omdat hij geen zin had in dat ''gezeik''..ik snap niet waarom hij dat dan nu niet kan als hij weet hoe vervelend ik het vind.

Hoe kan ik hem het gevoel geven niet te moeten kiezen, als ik alleen maar vraag iets minder te bellen? thanks voor je reactie anyway..
Toen ie 18 was, was hij puberaal en wou hij stoer doen tegenover zijn vrienden. Met je mama knuffelen en bellen is niet stoer natuurlijk. Nu beseft hij vast hoeveel zijn moeder voor hem betekend heeft en ziet hij ook hoe vergankelijk het leven is omdat hij zelf ouder wordt.. Dat zou een verklaring kunnen zijn waarom hij haar niet durft aan te spreken. Ook zal hij zijn moeder niet het gevoel willen geven dat ze dingen fout doet..

Ik heb niet alles gelezen, dus sorry als het al ergens anders staat maar: waar is zijn vader in dit geval?
  maandag 30 maart 2009 @ 15:16:02 #91
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_67548053
quote:

Voor mij is één keer per week met mijn moeder bellen doorgaans al genoeg. Voor jouw vriend en zijn moeder blijkbaar niet. Zoveel mensen, zoveel belgewoontes.
quote:
Omdat je je achtergesteld voelt bij zijn moeder dus. Puhlease. Je hebt een heleboel volwassen worden voor de boeg.
Wat ik lees dat jij hebt geprobeerd om uit je zelfgecreëerde probleemsituatie te komen, is hem dwingen het op jouw manier doen. Ja, dat is egoïstisch en nee, dat is niet constructief.
  maandag 30 maart 2009 @ 15:17:27 #92
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_67548102
Wat maakt jou in hemelsnaam zo onzeker dat je hiervoor zelfs al in therapie moet gaan?
  maandag 30 maart 2009 @ 15:17:28 #93
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_67548103
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:13 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Ik had het niet anders kunnen doen..ik heb geprobeerd het opzij te zetten, ik ben zelf in therapie gegaan om dit probleem met schoonmoeder op te lossen..maar het wil niet als ik een klein beetje hulp van mijn vriend daarin krijg..
Ieder kind is van nature loyaal aan zijn/haar ouders dus het is moeilijk daar tegenin te gaan.. Maar ik snap dat het belangrijk is dat je vriend alleen maar eventjes zegt 'ik begrijp je'..
pi_67548143
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:13 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Sorry, maar je kan beter fulltime in therapie. Er zit echt iets niet goed. Als je in therapie moet omdat iemand met zijn moeder belt, dan wil ik niet weten hoe je op echt belangrijke dingen reageert
pi_67548168
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:15 schreef Nijns het volgende:

[..]

Toen ie 18 was, was hij puberaal en wou hij stoer doen tegenover zijn vrienden. Met je mama knuffelen en bellen is niet stoer natuurlijk. Nu beseft hij vast hoeveel zijn moeder voor hem betekend heeft en ziet hij ook hoe vergankelijk het leven is omdat hij zelf ouder wordt.. Dat zou een verklaring kunnen zijn waarom hij haar niet durft aan te spreken. Ook zal hij zijn moeder niet het gevoel willen geven dat ze dingen fout doet..

Ik heb niet alles gelezen, dus sorry als het al ergens anders staat maar: waar is zijn vader in dit geval?
En wat is er mis met grenzen stellen bij je moeder? Ook als een moeder veel voor iemand betekend is 1x bellen per dag toch niet te veel gevraagd? Zijn moeder en vader zijn, zoals ik al eerder benoemde, uit elkaar gegaan toen hij 3 was.
pi_67548173
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:17 schreef Nijns het volgende:

[..]

Ieder kind is van nature loyaal aan zijn/haar ouders dus het is moeilijk daar tegenin te gaan.. Maar ik snap dat het belangrijk is dat je vriend alleen maar eventjes zegt 'ik begrijp je'..
Als hij dat zou doen zou zijn leven natuurlijk voorbij zijn. TS is wanhopig op zoek naar elke stukje macht over haar vriend, elke strohalm die hem doet bewegen zichzelf aan te passen naar haar ietwat twisted wereldbeeld. Spoedig zal hij niet meer mogen kijken naar andere meiden, netjes de wc bril omlaag moeten doen, op zaterdag de kroeg niet meer ingaan, op koopzondag naar de IKEA moeten enzovoorts.

Hij is op tijd wakker geworden.
pi_67548196
Al die mensen die hier zo stoer lopen te roepen dat TS niet moet zeuren, wens ik van harte een dergelijke schoonmoeder toe.

Ik heb er zo eentje...
Die belt rustig 's avonds om 10 uur (als wij allang in bed liggen) om de dag door te nemen. Ik schrik me wezenloos, want iemand belt midden in de nacht (voor mij), dus ik denk dat er wat is en sta al half aangekleed langs het bed. Ook 's ochtends om half 8 komt wel eens voor. Zondagochtend, 9.00u...
En inderdaad, de hele handel en wandel van mijn partner volgen. Constant bellen over alles wat los en vast zit, bellen vanuit één of ander oord dat ze opgehaald moet worden, dat soort dingen.

Het graaien in privéspullen en keukenkastjes heb ik er nou zo'n beetje uit, maar ik stoor me ook vreselijk aan dat gebel. Vooral dat gebel om niks. Als het nou nog ergens over ging, maar het gaat gewoon nergens om. Het lijkt wel verveling van haar kant.

Het allerlergste in dit verhaal (van TS) is dat haar vriend zegt/laat blijken dat het hem niks kan schelen wat TS er van vindt. Hij zet duidelijk TS niet op de eerste plaats.
Met wat voor oorzaak dan ook.
En dat doet heel erg pijn, en daar wordt TS twee keer per dag mee geconfronteerd. Dat lijken mensen hier maar normaal te vinden, of dat TS dat maar naast zich neer moet leggen. Dat kan dus niet, want ze wordt er elke keer mee geconfronteerd.

Mijn partner geeft tenminste nog toe dat het zo gegroeid is, dat ze het zo gewend is, en ze met haar moeder daar gewoon geen afspraken over kan maken. Met periodes gaan we gewoon op vakantie, gaat de stekker van de telefoon er uit, of nemen we andere maatregelen.
Maar mijn partner maakt wél duidelijk dat ik nummer 1 ben, maar ze gewoon een enorm loyaliteitsconflict heeft.

TS, als je niet heel erg hartverscheurend verliefd bent, ging ik die strijd niet meer aan. Ik woon al bijna 10 jaar samen, en ik heb er al heel vaak ruzie over gemaakt. De weg is echt heel lang hoor.
Je moet wel echt heel erg van hem houden als je hier nog in wilt investeren.
Laat hem. Hij komt er nog wel ooit achter.

"Achter elke deur is weer een andere deur" zong Klein Orkest ooit
pi_67548215
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:19 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

En wat is er mis met grenzen stellen bij je moeder? Ook als een moeder veel voor iemand betekend is 1x bellen per dag toch niet te veel gevraagd?
Kom op zeg. Het gaat totaal niet over het bellen, dat weet je zelf stiekem ook wel. Het bellen is nu de stok om mee te slaan, de volgende keer heb je wel wat anders gevonden.
pi_67548252
Tha_duck: dat is dan best komisch aangezien mijn therapeut duidelijk heeft laten blijken mijn punt te snappen en dat het geen gezonde gang van zaken is.

@ scorpie: jij hebt je punt duidelijk gemaakt. hou nu maar op want je haalt er onzin bij die niet van toepassing is en niet van toepassing zou worden.
pi_67548256
TS doet een paar dingen niet goed, je laat je veel te veel opnaaien door een aantal posters hier.
En zo maak je het jezelf alleen maar moeilijker want dit is jou persoonlijk probleem, niet die van de posters.

Je legt een verhaal voor wat heel erg diep gaat voor jou, en mensen moeten het doen met het beetje informatie wat jij hen geeft. De kans dat er dan snel in jou ogen foute conclusie's worden getrokken word dan wel heel erg groot. Niemand weet hier wat jullie deden savond's, of wanneer er gebelt werd.
Behalve dan een tijdstip.

Maar dat terzijde, Jij hebt je vriend geconfronteerd met jou probleem en hij heeft meer dan duidelijk aangegeven dat hij daar niks aan gaat doen. Daarna heeft hij het uitgemaakt, denk dan bij jezelf na of jij het wel de moeite vind om deze strijd aan te gaan. Want als jullie weer met elkaar verzoenen gaat hij echt niet hak op de tak niet meer met ze moeder bellen. En wat denk je hoe jij zelf gaat reageren als hij weer belt met ze moeder?

Zolang jij zijn zoon/moeder band niet kan accepteren zal de relatie die jij voor ogen hebt nooit gaan werken.
Het is misschien lullig voor jou dat je deze ''strijd'' verliest maar je weet dan wel waar je aan toe bent.
Gaat hier niet om veranderen, gaat hier om acceptatie. Jij accepteerd het niet hoe hij met zijn moeder omgaat en jij vind het niet normaal.
Dat is je goed recht jou mening, maar accepteer dan ook dat het zo niet gaat werken tussen jullie en neem je verlies.
pi_67548270
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Kom op zeg. Het gaat totaal niet over het bellen, dat weet je zelf stiekem ook wel. Het bellen is nu de stok om mee te slaan, de volgende keer heb je wel wat anders gevonden.
Blijkbaar wordt die grens elke keer overtreden, en moet TS steeds lomper die grenzen stellen.
Zo gaat dat.
pi_67548305
Met verbazing lees ik de reacties van vrijwel alle posters............

Een moeder die twee x per dag haar zoon belt om 'gerust' gesteld te worden is imo tamelijk bezitterig, controlerend en overdreven moederend naar haar kind toe bezig en laat zien dat ze haar zoon niet als volwassene ziet en op een normale manier kan loslaten.

Als vriendin van die zoon zijnde zou ik ook knettergek worden.
T.s. meldt bovendien dat het niet alleen om de telefoontjes gaat, maar het hele (moederende en controlerende) gedrag er om heen.

De vriend van TS wil geen rekening met de gevoelens van zijn vriendin houden en stelt moeder boven alles.

Persoonlijk zou ik de relatie met zo'n moederskindje onmiddellijk verbreken. Zowel zoon als moeder willen hun gedrag niet veranderen dus blijft moeders altijd tussen TS en vriend in staan.
Straks wil ze ook nog een vinger in de pap in de slaapkamer ofzo. Laat staan hoe het straks gaat als er (klein)kinderen zijn.

Nee, hopeloos gevalletje van je kinderen willen blijven controleren en bemoederen zelfs als ze al lang volwassen zijn. Zoonlief hangt nog steeds onder de rokken van moeders.

Regelmatig en goed contact tussen ouders en volwassen kinderen is prima en een groot goed en daar moeten schoondochters/zoons niet tussen proberen te staan, maar dit klinkt wel heel erg beklemmend.

Vrees alleen dat het nooit veranderen zal, dus of TS moet ermee leren leven of de relatie beeindigen Maar dat heeft de vriend zelf al gedaan.........dus probleem opgelost. Er zijn genoeg echte en zelfstandige kerels op de wereld.

o, ja. ik ben zelf moeder van drie volwasssen kinderen en zou het niet in mijn hoofd halen om ze twee keer per dag lastig te vallen. Hooguit twee keer per week is meer dan genoeg lijkt me. Ze hebben ook hun eigen leven en daar hoef ik niet constant 'middenin' te staan.
Tiki tokt en tikt als een Tokkie zonder tattoo
pi_67548315
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:20 schreef lezzer het volgende:
-verhaal-
Maar jij hebt ervoor gekozen om het niet uit te maken, sterker nog, je hebt geaccepteerd dat het een nadeel is aan je relatie, en je weet er nu mee om te gaan. De situatie is nog niet ideaal, maar in plaats van dat je je partner sommeert haar moeder in toom te houden heb je zelf iets aan de situatie gedaan.
pi_67548317
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:22 schreef BloodStain het volgende:
Gaat hier niet om veranderen, gaat hier om acceptatie. Jij accepteerd het niet hoe hij met zijn moeder omgaat en jij vind het niet normaal.
Dat is je goed recht jou mening, maar accepteer dan ook dat het zo niet gaat werken tussen jullie en neem je verlies.
Én hij zet TS niet op de eerste plaats.
  Forum Admin maandag 30 maart 2009 @ 15:23:45 #105
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_67548320
Je zegt zelf dat je erdoor geobsedeerd bent geraakt. Dat is dan ook meteen het enige zinnige wat je in bovenstaand huilverhaal hebt gezegd. Door al dat gezeik van je is je relatie nu naar de klote en heb je je zin. Je zal z'n moeder niet meer horen of zien. Ik hoop dat je ex voet bij stuk houdt.
pi_67548350
quote:
Al die mensen die hier zo stoer lopen te roepen dat TS niet moet zeuren, wens ik van harte een dergelijke schoonmoeder toe.

Ik heb er zo eentje...
Die belt rustig 's avonds om 10 uur (als wij allang in bed liggen) om de dag door te nemen. Ik schrik me wezenloos, want iemand belt midden in de nacht (voor mij), dus ik denk dat er wat is en sta al half aangekleed langs het bed. Ook 's ochtends om half 8 komt wel eens voor. Zondagochtend, 9.00u...
En inderdaad, de hele handel en wandel van mijn partner volgen. Constant bellen over alles wat los en vast zit, bellen vanuit één of ander oord dat ze opgehaald moet worden, dat soort dingen.

Het graaien in privéspullen en keukenkastjes heb ik er nou zo'n beetje uit, maar ik stoor me ook vreselijk aan dat gebel. Vooral dat gebel om niks. Als het nou nog ergens over ging, maar het gaat gewoon nergens om. Het lijkt wel verveling van haar kant.

Het allerlergste in dit verhaal (van TS) is dat haar vriend zegt/laat blijken dat het hem niks kan schelen wat TS er van vindt. Hij zet duidelijk TS niet op de eerste plaats.
Met wat voor oorzaak dan ook.
En dat doet heel erg pijn, en daar wordt TS twee keer per dag mee geconfronteerd. Dat lijken mensen hier maar normaal te vinden, of dat TS dat maar naast zich neer moet leggen. Dat kan dus niet, want ze wordt er elke keer mee geconfronteerd.

Mijn partner geeft tenminste nog toe dat het zo gegroeid is, dat ze het zo gewend is, en ze met haar moeder daar gewoon geen afspraken over kan maken. Met periodes gaan we gewoon op vakantie, gaat de stekker van de telefoon er uit, of nemen we andere maatregelen.
Maar mijn partner maakt wél duidelijk dat ik nummer 1 ben, maar ze gewoon een enorm loyaliteitsconflict heeft.

TS, als je niet heel erg hartverscheurend verliefd bent, ging ik die strijd niet meer aan. Ik woon al bijna 10 jaar samen, en ik heb er al heel vaak ruzie over gemaakt. De weg is echt heel lang hoor.
Je moet wel echt heel erg van hem houden als je hier nog in wilt investeren.
Laat hem. Hij komt er nog wel ooit achter.

"Achter elke deur is weer een andere deur" zong Klein Orkest ooit
Dankje. Dit doet me echt goed om te lezen dat er tussen al het onbegrip door toch begrip is van iemand. Helaas ben ik wel heel erg hartverscheurend verliefd en betekend mijn vriend alles voor me, en weet ik niet hoe ik nu ineens weer een leven zou moeten doorbrengen zonder hem. Maar heel erg bedankt voor je reactie.
pi_67548358
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]

1) Zet vriend onder druk om haar zin te doen terwijl er geen reden voor is
2) Gaat zo ver dat zelfs haar relatie uitgaat hierdoor
3) Ziet nog steeds niet in dat haar ultimatum de doodsteek voor haar relatie is
4) Probeert mensen af te serveren die haar gedrag anders uitleggen
5) Pretendeert nog steeds het beste met haar vriend voor te hebben
6) Raakt gepikeerd zodra blijkt dat vriendlief zijn moeder verkiest boven haar
7) Krampachtig proberen haar gelijk te halen bij iedereen

Hm, even een paar puntjes waarom we dat denken.
Borderline?
pi_67548363
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Maar jij hebt ervoor gekozen om het niet uit te maken, sterker nog, je hebt geaccepteerd dat het een nadeel is aan je relatie, en je weet er nu mee om te gaan. De situatie is nog niet ideaal, maar in plaats van dat je je partner sommeert haar moeder in toom te houden heb je zelf iets aan de situatie gedaan.
Ja, mijn partner heeft dan ook gezegd dat ik nummer 1 ben en voor altijd zal zijn.
Bovendien hebben we nogal wat moeten doen voor elkaar, om samen te zijn.
Voor ik in de gaten had wat het nou was, was ik jaren verder.
pi_67548379
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:22 schreef lezzer het volgende:

[..]

Blijkbaar wordt die grens elke keer overtreden, en moet TS steeds lomper die grenzen stellen.
Zo gaat dat.
En wat is dan de grens die 'normaal' is? Die van de partner? Of die van de TS? Moet de partner in dit geval zich inhouden, zijn levenswijze veranderen, zijn gewoontes aanpassen omdat de TS het van hem verlangt, ook als hij zelf dit niet bezwaarlijk vind? Ik zou in essentie nooit toegeven, al is het alleen maar om het feit dat dan het hek van de dam is.
pi_67548390
Als hij het niet wilt veranderen houdt het gewoon op. Erover doorgaan zorgt er onherroepelijk voor dat, zoals je ziet, jullie eraan onderdoor gaan. Als, aan de andere kant, jij er onherroepelijk aan onderdoor gaat als er niets verandert, dan is er geen manier waarop jullie door kunnen gaan.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_67548391
Ik bel elke dag met mijn moeder, soms wel een uur.
Ik heb haar ooit als kind beloofd dat te doen omdat zij dat altijd deed bij haar moeder, das een beetje een dingetje van ons.

Soms vind ik dat ze zeurt om niets, maar dat doen moeders soms (mijn dochter is het daar vast ook mee eens) en dan laat ik haar gewoon even zeuren, want dat doen dochters soms voor hun moeders.

Soms belt ze me drie keer op een dag omdat ze het niet makkelijk vind om alleen te zijn en niet meer mama te kunnen zijn zoals ze vroeger was, soms vind ik dat erg vervelend, maar stiekem vind ik het wel lief.

Ik zie niet in hoe zoiets mijn relatie zou kunnen verpesten eigenlijk? Tenzij je de telefoon ook opneemt tijdens het vrijen..
pi_67548457
Overigens is het niet zo heel raar toch dat een moeder nr 1 is?
Of heb jij je gozer gebaard soms?
pi_67548501
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En wat is dan de grens die 'normaal' is? Die van de partner? Of die van de TS? Moet de partner in dit geval zich inhouden, zijn levenswijze veranderen, zijn gewoontes aanpassen omdat de TS het van hem verlangt, ook als hij zelf dit niet bezwaarlijk vind? Ik zou in essentie nooit toegeven, al is het alleen maar om het feit dat dan het hek van de dam is.
In mijn ogen, ben je binnen een relatie nummer 1 voor elkaar. Dat is tenminste iets dat je mag verwachten van elkaar. Dat zegt hij niet tegen TS.
Hij zegt indirect dat hij bellen met zijn moeder belangrijker vindt dan de mening van TS.

TS zegt dat ze dat heel rot vindt, en hij geeft er niks om. HIj houdt geen rekening met haar.
HIj respecteert dus haar grens niet.
Het gaat er niet om wát het issue is, het gaat er om dat haar mening niet telt.
  maandag 30 maart 2009 @ 15:29:36 #114
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_67548515
Zou ook iets voor mij kunnen zijn, me mateloos storen aan een moeder die haar zoon 2 x per dag belt. Zeker als ik er naast zit, dat laatste zou ik dan ook niet doen. Ga iets leuks doen als zij weer aan de telefoon hangt. Maar dat is een beetje laat aangezien het al uit is.
pi_67548530
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:26 schreef MarMar het volgende:
Ik zie niet in hoe zoiets mijn relatie zou kunnen verpesten eigenlijk? Tenzij je de telefoon ook opneemt tijdens het vrijen..
Stel nou eens dat dat uur de helft is van de echt vrije tijd die je samen hebt per dag?
pi_67548653
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:23 schreef tiki het volgende:
Met verbazing lees ik de reacties van vrijwel alle posters............

Een moeder die twee x per dag haar zoon belt om 'gerust' gesteld te worden is imo tamelijk bezitterig, controlerend en overdreven moederend naar haar kind toe bezig en laat zien dat ze haar zoon niet als volwassene ziet en op een normale manier kan loslaten.
Serieus, ben je wel goed bij je appel? De pot verwijt de ketel.....

1. Moeder mag niet bellen, want bellen is bezitterig. Is het verbieden van het bellen niet nog veel bezitteriger (lekker woord).
2. Een moeder die 2x per dag belt is moederig. Iemand die het verbiedt probeert niet harder te moederen?
3. Moeder zou kind niet als volwassene zien. TS mag wel bepalen wat er wel en niet mag? Wie ziet dan wie niet als volwassene?

TS is gewoon op zoek naar een mak lammetje wat alles doet wat zij in haar psychoses bedenkt. Of dat het afkappen van contact met de moeder is of het poetsen van de WC na elke plas doet niet eens ter zake. TS wil volledige controle over haar vriend, hij moet alles doen wat zij wil. Ongeacht wat anderen daarvan vinden.

Het zou met niet verbazen als de vriend de telefoontjes als zeer fijn ervaart, even weg uit de beslommeringen en druk op zijn schouders. Even praten met iemand die normaal is en hem begrijpt en hem geen zaken meer verbied op zijn 25e.

En iedereen die hetzelfde heeft moet eens na gaan denken. Zit je niet in de relatie voor de relatie? Verlatingsangst? Als iets je zodanig irriteert moet je vertrekken, want als dit opgelost zou zijn is het volgende de omhoogstaande WC bril, etc. etc. etc.
  maandag 30 maart 2009 @ 15:34:17 #117
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_67548658
Sowieso zou ik het vrij irritant vinden als iemand mij of mn man 2 x per dag gaat bellen, eens een keertje best gezellig, maar dat dwangmatige 2 x per dag élke dag, nee dank je!
pi_67548677
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:23 schreef tiki het volgende:
o, ja. ik ben zelf moeder van drie volwasssen kinderen en zou het niet in mijn hoofd halen om ze twee keer per dag lastig te vallen. Hooguit twee keer per week is meer dan genoeg lijkt me. Ze hebben ook hun eigen leven en daar hoef ik niet constant 'middenin' te staan.
Nou, zo ben ik ook opgevoed. Wellicht dat ik het daarom zelf zo vreemd vind hoe dat bij mijn partner gaat. Als ik mijn moeder 1x per 2 weken bel is het veel. Mijn ouders staan volop in het leven die hebben genoeg te doen. En ik ook. Als het moet zijn we er voor elkaar, maar we hebben wel een eigen leven hoor.
pi_67548683
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:29 schreef lezzer het volgende:

[..]

In mijn ogen, ben je binnen een relatie nummer 1 voor elkaar. Dat is tenminste iets dat je mag verwachten van elkaar. Dat zegt hij niet tegen TS.
Hij zegt indirect dat hij bellen met zijn moeder belangrijker vindt dan de mening van TS.
Dat hoeft natuurlijk per definitie niet zo te zijn; TS geeft haar mening en haar partner maakt op basis daarvan een overweging. Het is natuurlijk niet zo dat je maar altijd de mening van je partner hoeft op te volgen omdat het je partner is, je mag het best oneens zijn met je partner.
quote:
TS zegt dat ze dat heel rot vindt, en hij geeft er niks om. HIj houdt geen rekening met haar.
Ach, de TS verteld heel gechargeerd dat haar vriend niks erom geeft, maar dat geloof ik niet zo snel. Ik denk dat de partner van TS zijn overweging heeft gemaakt, en blijkbaar het oneens is met de bezwaren van de TS. Ergens kan ik hem wel gelijk geven, de TS kan niet duidelijk maken wat er nou precies mis is, hoogstens van wat emotionele argumenten.
pi_67548689
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:25 schreef Hardrebel het volgende:

[..]

Borderline?
Nee. Ook echt compleet niet. Als het ergens op lijkt zou het een Theatrale Persoonlijkheidsstoornis zijn, en ook daar treft er vrij weinig. En al deed het dat, kom op. Internetdiagnoses. En dan ook nog de foute.

Afijn, situatie is niet zo erg maar voor beiden vervelend en er is voor beiden wat te zeggen. Vriend is wel aanhankelijk en moet ballen tonen in ofwel het toegeven van het als prettig ervaren hiervan, danwel stappen zetten het contact te verminderen.

Madame moet dan weer meer geduld tonen, en de situatie niet zo verergeren. Al is dit lastig, het is het niet waard een relatie op stuk te doen lopen. Volgens mij stel je geen ultimatum, maar dat is wel een kritiek punt voor mannen. Dan nog zet je de druk er wel behoorlijk op.
"Een acteur is iemand die glazig voor zich uit kijkt wanneer het gesprek niet meer over hem gaat."
pi_67548692
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:30 schreef lezzer het volgende:

[..]

Stel nou eens dat dat uur de helft is van de echt vrije tijd die je samen hebt per dag?
Ik denk dat je dan minder moet gaan werken to be totally honest!
pi_67548697
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:28 schreef MarMar het volgende:
Overigens is het niet zo heel raar toch dat een moeder nr 1 is?
Of heb jij je gozer gebaard soms?
Het ligt volledig aan de situatie of iemand nummer 1 is. Als vriendin op sterven ligt dan is die natuurlijk nummer 1. Maar als ik bij wijze van spreken mijn moeder en vriendin moet ophalen dan kies ik eerder voor mijn moeder, en daarna haal ik mijn vriendin op.

Ik heb geen specifieke nummer 1 persoonlijk. Familie is nummer 1 (daaronder valt ook vrouw/vriendin) en daarna vrienden en daarna werk. Per positie kan de rangorde wisselen naar gelang de situatie.
  maandag 30 maart 2009 @ 15:36:03 #123
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_67548712
quote:

-knip-

Dit dus, erg herkenbaar en hulde voor hoe je het hebt opgeschreven! Je moet inderdaad hartverscheurend verliefd zijn, het is vele malen lastiger dan een buitenstaander en/of partner misschien in de gaten heeft!
pi_67548719
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:34 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Serieus, ben je wel goed bij je appel? De pot verwijt de ketel.....

1. Moeder mag niet bellen, want bellen is bezitterig. Is het verbieden van het bellen niet nog veel bezitteriger (lekker woord).
2. Een moeder die 2x per dag belt is moederig. Iemand die het verbiedt probeert niet harder te moederen?
3. Moeder zou kind niet als volwassene zien. TS mag wel bepalen wat er wel en niet mag? Wie ziet dan wie niet als volwassene?

TS is gewoon op zoek naar een mak lammetje wat alles doet wat zij in haar psychoses bedenkt. Of dat het afkappen van contact met de moeder is of het poetsen van de WC na elke plas doet niet eens ter zake. TS wil volledige controle over haar vriend, hij moet alles doen wat zij wil. Ongeacht wat anderen daarvan vinden.

Het zou met niet verbazen als de vriend de telefoontjes als zeer fijn ervaart, even weg uit de beslommeringen en druk op zijn schouders. Even praten met iemand die normaal is en hem begrijpt en hem geen zaken meer verbied op zijn 25e.

En iedereen die hetzelfde heeft moet eens na gaan denken. Zit je niet in de relatie voor de relatie? Verlatingsangst? Als iets je zodanig irriteert moet je vertrekken, want als dit opgelost zou zijn is het volgende de omhoogstaande WC bril, etc. etc. etc.
Ik kan het niet beter zeggen
pi_67548747
quote:

[..]

Wat is dan het probleem? 50/50 verdeeld, klinkt fair. Maar dat kan nooit, of je zou serieus maar 1 uur per dag samen zijn. Dan wordt het tijd dat je andere dagindeling en vulling gaat aanhouden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tha_Duck op 30-03-2009 16:01:02 ]
  maandag 30 maart 2009 @ 15:38:06 #126
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_67548770
Klein nuance op mijn vorige post, dit dus:
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat hoeft natuurlijk per definitie niet zo te zijn; TS geeft haar mening en haar partner maakt op basis daarvan een overweging. Het is natuurlijk niet zo dat je maar altijd de mening van je partner hoeft op te volgen omdat het je partner is, je mag het best oneens zijn met je partner.
[..]
pi_67548779
quote:
Ik vraag me af wat jij in de keukenkastjes hebt om zo'n houding mee te verantwoorden. Moeder, schoonmoeder, vrienden, alles loopt hier in de kasten graaien als ze ergens zin in hebben. Liever dat ze het zelf doen, dan dat ik de hele dag moet lopen bedienen.
Het komt op mij een beetje raar over dat je anderen probeert te veranderen. Effectief communiceren begint meestal met veranderingen aan je eigen communicatie
En gebel om niets? Ik ken zat vrouwen die elkaar de hele dag lopen bellen en HELEMAAL niets zinnigs te melden hebben.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_67548831
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:35 schreef lezzer het volgende:

[..]

Nou, zo ben ik ook opgevoed. Wellicht dat ik het daarom zelf zo vreemd vind hoe dat bij mijn partner gaat. Als ik mijn moeder 1x per 2 weken bel is het veel. Mijn ouders staan volop in het leven die hebben genoeg te doen. En ik ook. Als het moet zijn we er voor elkaar, maar we hebben wel een eigen leven hoor.
Precies.............door het gedrag van de schoonmoeder van topicstarter blijkt wel dat ze geen eigen leven heeft en lijkt totaal afhankelijk is van haar zoon. Waar haalt ze de tijd anders vandaan voor al dat gebel.

En idd eens kijken hoe al die mensen die zo negatief op TS reageren zelf zijn als ze constant te maken hebben met een schoonmoeder die de halve dag aan de telefoon hangt om niks.
Tiki tokt en tikt als een Tokkie zonder tattoo
  maandag 30 maart 2009 @ 15:41:28 #129
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_67548874
quote:

[..]

Je kan echt goed merken in dit topic wie er wel en niet in soortgelijke situaties zitten/hebben gezeten..
pi_67548876
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:29 schreef lezzer het volgende:

[..]

Nee. Hij kan ook gewoon niet willen kiezen en niet begrijpen waar vriendin zich om druk maakt. Vervolgens maakt vriendin stampij en denk hij 'wtf? mn ma doet toch niets raars' en probeert de boel te sussen. Lukt niet, hij vindt wat ma doet nog steeds geen probleem, wilt niet kiezen dus probeert de situatie te houden zoals het is. Vriendin pikt het niet, escalatie, enz. Ik vind niet dat er echt een 'schuldige' valt aan te wijzen. Behalve misschien de moeder als ze weet wat het met de vriendin in kwestie doet.
pi_67548924
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:38 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat jij in de keukenkastjes hebt om zo'n houding mee te verantwoorden. Moeder, schoonmoeder, vrienden, alles loopt hier in de kasten graaien als ze ergens zin in hebben. Liever dat ze het zelf doen, dan dat ik de hele dag moet lopen bedienen.
Het komt op mij een beetje raar over dat je anderen probeert te veranderen. Effectief communiceren begint meestal met veranderingen aan je eigen communicatie
En gebel om niets? Ik ken zat vrouwen die elkaar de hele dag lopen bellen en HELEMAAL niets zinnigs te melden hebben.
1. ik wil ze helemaal niet elke dag de hele dag over de vloer
2. ik probeer niemand te veranderen, maar ik wil niet dat mensen zomaar in mijn spullen lopen te snuffelen.
En ja, ook post lezen, ansichtkaarten op het gemakje bekijken enz.
Als jij dat normaal vindt, prima. Ik niet dus, en dat zeg ik dan, en dán moet het afgelopen zijn. Ik geef namelijk aan hoe ik het graag in mijn huis heb, en dat heeft iemand anders te respecteren.
Bij haar doen we het zoals zij het wil, bij mij zoals ik /wij het willen
pi_67548933
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:35 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Het ligt volledig aan de situatie of iemand nummer 1 is. Als vriendin op sterven ligt dan is die natuurlijk nummer 1. Maar als ik bij wijze van spreken mijn moeder en vriendin moet ophalen dan kies ik eerder voor mijn moeder, en daarna haal ik mijn vriendin op.

Ik heb geen specifieke nummer 1 persoonlijk. Familie is nummer 1 (daaronder valt ook vrouw/vriendin) en daarna vrienden en daarna werk. Per positie kan de rangorde wisselen naar gelang de situatie.

Ik ging natuurlijk even uit van doorsnee situaties, niet van geliefdes die op sterven liggen.

Ik vind wel dat in de westerse cultuur maar bijzonder weinig respect is voor de ouders over het algemeen,
een moeder die belt is al lastig en we stoppen ze als ze echt lastig worden ook in een tehuis inplaats van er zelf voor te zorgen want "we hebben recht op een eigen leven..."

Dat is de andere kant van de medaille en dat vind ik in en in triest.
Kom op zeg, je moeder heeft je strontluiers verschoond, je pleisters geplakt, je pijntjes weggekust, je getroost, grootgebracht.. dan kan je toch op zijn minst wel eens wat vervelende gewoontes door de vingers zien?
pi_67548991
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:41 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Nee. Hij kan ook gewoon niet willen kiezen en niet begrijpen waar vriendin zich om druk maakt.
En dat is precies het probleem. Hij kiest niet voor haar.
Als hij dat nou eens wél zou doen, en dat heel duidelijk uit zou spreken. Dan was de helft van het probleem al opgelost.
  maandag 30 maart 2009 @ 15:45:52 #134
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_67549018
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:40 schreef tiki het volgende:

En idd eens kijken hoe al die mensen die zo negatief op TS reageren zelf zijn als ze constant te maken hebben met een schoonmoeder die de halve dag aan de telefoon hangt om niks.
Belt ze serieus 2 x 6 uur per dag?

Mijn vorige schoonmoeder was naar mijn mening ook teveel aanwezig in het leven van haar zoon. Mijn mening, die heb ik niet opgedrongen.
pi_67549104
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:43 schreef MarMar het volgende:
Dat is de andere kant van de medaille en dat vind ik in en in triest.
Kom op zeg, je moeder heeft je strontluiers verschoond, je pleisters geplakt, je pijntjes weggekust, je getroost, grootgebracht.. dan kan je toch op zijn minst wel eens wat vervelende gewoontes door de vingers zien?
Je moeder heeft je als het goed is óók opgevoed om zelfstandig te kunnen leven. Op een dag was het zover, je kon helemaal alleen de wereld in. Gesterkt door een thuis waar je terug kan keren als het nodig is, met het gevoel van zekerheid, met de wijsheid die je is bijgebracht.
Maar wel zelfstandig.

En als zij voor het wisselen van strontluiers verwacht dat ze gezellig mee kan doen in de relatie van TS, dan heeft ze dat verkeerd begrepen.
Lege-nest-syndroom noemen ze dat ook wel eens.

Oh, en een moeder die belt is niet lastig. Een moeder die 2x per dag om niks belt is wel vervelend.
Bovendien is het de schoonmoeder van TS.

Waar denken mensen eigenlijk dat al die schoonmoedermoppen vandaan komen?
pi_67549150
Voor een nederlandse jongen zou het idd vreemd zijn, zo'n moeder.
Maar Antillianen hebben over het algemeen een heilig ontzag voor hun moeder.

Dat ga je er echt nooit uitkrijgen.
  maandag 30 maart 2009 @ 15:50:44 #137
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_67549164
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:24 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Dankje. Dit doet me echt goed om te lezen dat er tussen al het onbegrip door toch begrip is van iemand. Helaas ben ik wel heel erg hartverscheurend verliefd en betekend mijn vriend alles voor me, en weet ik niet hoe ik nu ineens weer een leven zou moeten doorbrengen zonder hem. Maar heel erg bedankt voor je reactie.
Maar ze zegt precies hetzelfde: accepteren of laten gaan. Net als iedereen. Ja het is kut voor jou ( omdat je er mee zit, je vreet je op, je wordt elke keer weer even boos als dat controlerende sekreet van een schoonmoeder weer belt en je bent er machteloos tegen blijkbaar.) Je vent is een moederskindje en heeft voor zichzelf besloten dat haar gemoedsrust belangrijker is dan jouw irritatie met de situatie.
Vrijheid
pi_67549239
Nog maar eens, want ik heb hier geen antwoord op gekregen:
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:58 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Dat bellen hoeft toch geen probleem te zijn?
Mocht het weer goedkomen, kun je dan niet voorstellen dat hij belt als jij er niet bij bent?
Of zijn jullie de hele dag samen, want dan wordt het lastig natuurlijk.
pi_67549242
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:50 schreef jogy het volgende:

[..]

Maar ze zegt precies hetzelfde: accepteren of laten gaan. Net als iedereen. Ja het is kut voor jou ( omdat je er mee zit, je vreet je op, je wordt elke keer weer even boos als dat controlerende sekreet van een schoonmoeder weer belt en je bent er machteloos tegen blijkbaar.) Je vent is een moederskindje en heeft voor zichzelf besloten dat haar gemoedsrust belangrijker is dan jouw irritatie met de situatie.
Eens.

Wat niet leuk is voor TS is dat mensen die schoonmoeder geen sekreet vinden.
Terwijl ze dat natuurlijk wel is.
Waarschijnlijk verpakt in een schattige verpakking.
pi_67549245
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:48 schreef lezzer het volgende:

[..]

Je moeder heeft je als het goed is óók opgevoed om zelfstandig te kunnen leven. Op een dag was het zover, je kon helemaal alleen de wereld in. Gesterkt door een thuis waar je terug kan keren als het nodig is, met het gevoel van zekerheid, met de wijsheid die je is bijgebracht.
Maar wel zelfstandig.
Pure zelfstandigheid en afhankelijkheid is een mythe, zonder familie en vrienden ben je maar heel weinig.
quote:
En als zij voor het wisselen van strontluiers verwacht dat ze gezellig mee kan doen in de relatie van TS, dan heeft ze dat verkeerd begrepen.
Lege-nest-syndroom noemen ze dat ook wel eens.

Oh, en een moeder die belt is niet lastig. Een moeder die 2x per dag om niks belt is wel vervelend.
"vervelend" is prima te gedogen. Nobody is perfect, ik verwacht dat niet van mensen en van mensen die veel voor me betekenen kan ik het wel hebben ook.
quote:
Bovendien is het de schoonmoeder van TS
Waar denken mensen eigenlijk dat al die schoonmoedermoppen vandaan komen?
Niet van TS, die schijnt namelijk weinig gevoel voor humor te hebben.
  maandag 30 maart 2009 @ 15:53:57 #141
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_67549271
Wel grappig dat je vriend voor eenzelfde type kiest als zijn moeder.

Maar dan: Ingesleten gewoontes leer je weer moeilijk af. Heb je al eens gevraagd wáárom hij het geen probleem vind? Wellicht hebben ze na de scheiding een hechte band gekregen en die verbreek je niet zomaar.
Is hij enigst kind? Dan is het voor zin moeder vast moeilijk hem los te laten. Wat heeft ze dan nog? Tuurlijk moet ze een eigen leven leiden maar misschien heeft ze wat hulp nodig daar te komen.
Je zou je ook over zijn moeder kunnen ontfermen een beetje. Als zij voelt dat het met haar zoon en zijn relatie goedzit kan ze hem ook makkelijker loslaten waarschijnlijk.
En dan de hamvraag: Wat maakt jou zo onzeker dat je competitie ervaart met zijn moeder?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_67549302
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:53 schreef debuurvrouw het volgende:
En dan de hamvraag: Wat maakt jou zo onzeker dat je competitie ervaart met zijn moeder?
Dat hij niet kiehiest...

Godsamme, wat is hier nou zo ingewikkeld aan?
pi_67549318
Ik zou het zelf ook irritant vinden als mijn geliefde elke dag 2 x ''moet'' bellen, als het redelijk lange gesprekken zijn telkens. (30 min?) Ga je een keer naar de bios of uiteten moet je gewoon in je schema zetten wanneer je weg moet of ruimte overlaten omdat er nog gebelt ''moet'' worden.
Of wat als je op vakantie gaat samen voor 2 weken wat dan?

Op zoon manier kan dat echt heel erg hinderlijk zijn, en behalve bellen kan het ook heel erg hinderlijk zijn als je nooit eens het gevoel krijgt iets met zijn 2en ''samen'' op te bouwen.

Maar dit is gewoon een gevoelige situatie voor TS en der (ex)vriend want het betreft wel zijn Moeder.
En als hij geen ruimte wilt maken voor e.v.t aanpassingen in de relatie vanwege het overmatig contact,
kun je ruzie maken wat je wilt maar dan duw je elkaar steeds verder weg.

Hij heeft jou duidelijk niet op zijn # 1 staan, iedereen heeft zijn eigen mening over de # positie.
Dus wat ga je doen ? accepteren of er van weglopen.
pi_67549368
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:55 schreef lezzer het volgende:

[..]

Dat hij niet kiehiest...

Jezus mina, en waarom moet er gekozen worden dan?
Soms kunnen dingen best naast elkaar bestaan.

Als er per sé gekozen moet worden gaat TS het nog heel moeilijk krijgen, mocht ze ooit moeder worden.

"mam, wie vind je liever, mij of papa? Je MOET kiezen!"
pi_67549378
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:53 schreef MarMar het volgende:
"vervelend" is prima te gedogen. Nobody is perfect, ik verwacht dat niet van mensen en van mensen die veel voor me betekenen kan ik het wel hebben ook.
Heel vaak vervelend is natuurlijk niet meer "te gedogen". Sowieso "gedogen" in een relatie vind ik nogal op het randje. Het niet zoiets als dat hij altijd en eeuwig het dopje niet op de tandpasta draait waar je dan flauwe grapjes over maakt.

En, van mensen waar je veel van kan hebben.... het is haar schoonmoeder, waar ze dus niks meer van kan hebben.

In mijn situatie heeft de vrouw van mijn schoonbroer trouwens exact hetzelfde probleem
pi_67549419
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:53 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Nog maar eens, want ik heb hier geen antwoord op gekregen:
[..]

Sorry, zoveel reacties, vergeet sommige om op te reageren..
Nee we zijn niet de hele dag samen..vaak zien we elkaar alleen in het weekend vanwege 120 km afstand..hij woont in Amsterdam,,ik nog in een of ander klein stadje in Overijssel..(in hetzelfde stadje als zn moeder, dus we zitten of het weekend in Amsterdam, of het hele weekend bij zijn moeder thuis )
Dit is dus geen optie doordat we maar beperkte tijd samen hebben, en in die tijd dus ook vaak gewoon volledig samen zijn.
  maandag 30 maart 2009 @ 15:59:15 #147
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_67549431
quote:

[..]

Dat hij niet kiehiest...

Uh, ik snap de keuze niet zo. moeder<-> vriendin. Dat kan toch prima naast elkaar? Ik vind het wel lief dat ie zorgzaam is naar zijn moeder eigenlijk.
Toegegeven, het is niet de ideale situatie maar ik denk dat je verder komt met het accepteren en de moeder helpen los te komen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_67549432
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:57 schreef MarMar het volgende:

[..]

Jezus mina, en waarom moet er gekozen worden dan?
Soms kunnen dingen best naast elkaar bestaan.

Als er per sé gekozen moet worden gaat TS het nog heel moeilijk krijgen, mocht ze ooit moeder worden.

"mam, wie vindt je liever, mij of papa? Je MOET kiezen!"
Je vriendin, daar heb je een relatie mee. Je moeder is je moeder. In die verhouding.
Haar vriend kiest eigenlijk altijd voor z'n moeder.
TS is het derde wiel aan de wagen.

Zou jij kinderen willen met iemand die eerst voor z'n moeder kiest en dan voor jou?
Ik begon er niet aan hoor.
  maandag 30 maart 2009 @ 15:59:30 #149
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67549440
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:53 schreef lezzer het volgende:

[..]

Eens.

Schoonmoeder heeft gewoon een innige relatie met haar zoon. Niets mis mee.
TS zal er mee moeten leren leven. Buigen of barsten. Als ze geen moederskindje wil moet ze een ander nemen.
Dit heeft er niets mee te maken dat mannen niet kunnen of willen veranderen overigens, maar meer met mijn visie dat je niet zonder meer kunt bepalen voor anderen op welke manier zij hun relaties onderhouden.
Een gedicht over Maanvis
pi_67549453
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:57 schreef lezzer het volgende:

[..]

Heel vaak vervelend is natuurlijk niet meer "te gedogen". Sowieso "gedogen" in een relatie vind ik nogal op het randje. Het niet zoiets als dat hij altijd en eeuwig het dopje niet op de tandpasta draait waar je dan flauwe grapjes over maakt.

En, van mensen waar je veel van kan hebben.... het is haar schoonmoeder, waar ze dus niks meer van kan hebben.

In mijn situatie heeft de vrouw van mijn schoonbroer trouwens exact hetzelfde probleem
Je gedoogt het van een moeder die het blijkbaar niet zo makkelijk vindt om nu alleen te leven.. het is ZIJN moeder, niet alleen maar haar schoonmoeder.

Als zij er niet was, had ze die gozer niet eens
pi_67549470
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:58 schreef Chickiewickie het volgende:
Dit is dus geen optie doordat we maar beperkte tijd samen hebben, en in die tijd dus ook vaak gewoon volledig samen zijn.
Omg, zelfs in het weekend niet...
Laten gaan.
Als ik je nou één adviesje mag geven. Laten gaan.
pi_67549510
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:00 schreef MarMar het volgende:

[..]

Je gedoogt het van een moeder die het blijkbaar niet zo makkelijk vindt om nu alleen te leven..
Kan die moeder zichzelf niet entertainen dan? Is zij een hulpbehoevend besje?
pi_67549514
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:45 schreef lezzer het volgende:

[..]

Als hij dat nou eens wél zou doen, en dat heel duidelijk uit zou spreken. Dan was de helft van het probleem al opgelost.
Wederom blijkt nergens uit dat hij niet voor haar *kiest*.
Hij maakt zijn eigen keuzes, en de TS heeft daar problemen mee.
pi_67549551
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:59 schreef lezzer het volgende:

Zou jij kinderen willen met iemand die eerst voor z'n moeder kiest en dan voor jou?
Zij blijkbaar dus wel als je het zo vertaalt en dat is ook een keuze waar ze de consequenties van moet nemen imho..

Veranderen gaat niet gebeuren, dus dan is het of je neemt genoegen met de situatie, of je stapt eruit.
opgelost, slotje!
pi_67549560
quote:

[..]

Dat hij niet kiehiest...

Als je mij wil laten kiezen tussen mijn relatie en mijn familie, dan vlieg je er zelf uit. Simpel.
pi_67549568
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wederom blijkt nergens uit dat hij niet voor haar *kiest*.
Hij maakt zijn eigen keuzes, en de TS heeft daar problemen mee.
Volgens mij heeft hij letterlijk aangegeven dat hij het niet belangrijk vindt dat TS er problemen mee heeft dat als hij bij TS is elke keer door zijn moeder gebeld wordt. Dat vind ik nogal wat.

Het lijkt wel zo'n moeder die thee komt brengen bij haar puberende dochter die een jongen van school op bezoek heeft. Alleen is hij 25.
  maandag 30 maart 2009 @ 16:03:20 #157
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_67549575
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:53 schreef lezzer het volgende:

Hoezo natuurlijk?
pi_67549598
Al die discussies hier over of het wel of niet normaal is dat een moeder 2 keer per dag belt en wie wel of niet belangrijker is omdat ze hem al dan niet gebaard heeft. Het doet er allemaal niet toe.

Je kan TS niet vertellen dat het haar niet dwars mag zitten omdat jij het toevallig wel normaal vindt dat je moeder 2 keer per dag belt.

Ongeacht wat het probleem is, deze man doet iets wat TS niet trekt. Het is haar goed recht iets niet te willen accepteren van haar vriend. Of dat nou een bellende schoonmoeder is of dat hij te lang computert of te vaak voetbal kijkt.

Maar aangezien hij dit gedrag niet wil veranderen zal ze moeten kiezen of delen. Heel simpel en volgens mij ook de algemene conclusie in dit topic.
pi_67549622
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:59 schreef lezzer het volgende:

[..]

Je vriendin, daar heb je een relatie mee. Je moeder is je moeder. In die verhouding.
Haar vriend kiest eigenlijk altijd voor z'n moeder.
TS is het derde wiel aan de wagen.

Hij maakt zijn eigen keuzes. De ene keer vallen ze goed uit voor zijn moeder, de andere keer voor zijn vriendin. Is dat zo lastig te begrijpen?
pi_67549679
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als je mij wil laten kiezen tussen mijn relatie en mijn familie, dan vlieg je er zelf uit. Simpel.
QFT!
pi_67549685
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:03 schreef lezzer het volgende:

[..]

Volgens mij heeft hij letterlijk aangegeven dat hij het niet belangrijk vindt dat TS er problemen mee heeft dat als hij bij TS is elke keer door zijn moeder gebeld wordt. Dat vind ik nogal wat.
Nee, dat zegt de TS. De TS *denkt* dat hij het niet belangrijk vind. Zijn mening hoor je niet in dit topic.
quote:
Het lijkt wel zo'n moeder die thee komt brengen bij haar puberende dochter die een jongen van school op bezoek heeft. Alleen is hij 25.
Ja, en zo is ze neergezet door de TS, gekleurd en wel.
pi_67549774
Volgens mij nemen mensen hier de definitie van "kiezen" nog al letterlijk.
Het is volgens mij dus niet zo dat als hij voor TS "kiest" hij dan zijn moeder "uit zet".
Dat hij niks meer met haar te maken wil hebben. Zo bedoel ik het in ieder geval niet.

Maar wat is er nou zo raar aan dat hij tegen zijn moeder zegt "in het weekend bel ik je 's middags wel effe" of gewoon zijn telefoon uitzet als hij bij TS is. Hij kan de hele week bellen toch?
Dan zegt hij toch eigenlijk "ik vind mijn weekend met jou heel belangrijk". En dat is wat TS wil.
Al doet hij dat maar eens een paar maanden om te beginnen.

Weet je, op een gegeven moment, begin je niet eens meer een gesprek met je partner "omdat er toch wel weer iemand zal bellen".
pi_67549793
Als je ver van elkaar woont, en je bent eenmaal bij elkaar in het weekend is het echt om het bot te zeggen kut dat je dan idd heel het weekend bij zijn moeder moet zitten dat soort dingen hakken er zeker wel goed op in.

Kies dan gewoon voor jezelf en laat hem voor zijn moeder kiezen.
Want in jou verhaal staat eigenlijk al duidelijk dat hij niks gaat veranderen.

Is niet leuk maar wel meest gezonde voor jezelf
pi_67549845
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:58 schreef Chickiewickie het volgende:
Sorry, zoveel reacties, vergeet sommige om op te reageren..
Nee we zijn niet de hele dag samen..vaak zien we elkaar alleen in het weekend vanwege 120 km afstand..hij woont in Amsterdam,,ik nog in een of ander klein stadje in Overijssel..(in hetzelfde stadje als zn moeder, dus we zitten of het weekend in Amsterdam, of het hele weekend bij zijn moeder thuis )
Oh, jullie zien elkaar alleen in het weekend.
Dat verandert de zaak wel.
In de beperkte tijd die jullie samen zijn, zijn jullie dus wél de hele tijd samen en kan hij niet bellen zonder dat jij erbij bent.

De oplossing is niet dat je vriend minder gaat bellen (want dat gaat gewoon niet gebeuren), maar dat jullie zorgen dat het jou minder irriteert.
Kun je geen afspraken met je vriend maken? Dat hij bijvoorbeeld niet opneemt als jullie een filmpje kijken maar daarna even terugbelt? Of belt als jij even boodschappen doet?
Dat zijn maar kleine stapjes jouw kant op, maar ik denk dat je niet kunt verwachten dat het meer wordt dan dat.
Ik denk echt dat jij heel veel water bij de wijn zult moeten doen als je wilt dat deze relatie gaat slagen.
Ben je daartoe niet bereid zou ik niet meer de moeite nemen om de relatie te redden.
Dat kost een hoop energie en is vrij zinloos.
  maandag 30 maart 2009 @ 16:11:02 #165
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_67549847
quote:
[..] ...ik wil echt graag dat jullie het bij het verhaal houden wat ik nu ga neerzetten, en daarop ingaan.

[..] En dat komt (grotendeels) door zijn moeder. ...Zo belt zij hem bijvoorbeeld elke dag minstens 2 keer..wat mij ongelovelijk irriteert en dwarszit.

[..] Mijn vriend is niet bereid dit te veranderen. ...en heeft hij het uitgemaakt.

[..] En hij zegt dat hij het niet wil veranderen omdat hij er geen vertrouwen in heeft dat het genoeg zal zijn..en dat er wel weer nieuwe irritaties bijkomen.. (zoals ik al vermeld is het niet alleen het bellen wat vervelend is, maar haar hele gedrag en omgang met hem, alleen het bellen is het meest vervelende nu omdat je daar elke dag weer mee geconfronteerd wordt..)

Hoop dat het duidelijk is..en dat er tips kunnen komen.. bedankt alvast
Zo te horen heb je best een slim en geduldig vriendje. De enige tip die ik je kan geven is: stop met wat je aan het doen bent

*Accepteer* dat je vriend blijkbaar een hele sterke band heeft met zijn moeder. Zijn leven en zijn keuze. Je mag één of twee keer zeggen wat je er van vindt, wat je al ruimschoots gedaan hebt, maar that's it....

Of accepteer dat jullie relatie over is. En zoek een vriendje die helemaal van jou alleen is

-edit-
Ik vind niet dat het aan zijn moeder ligt btw. Zij zijn beide tevreden met hun onderlinge relatie. Jíj bent degene die er niet tevreden mee is.
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
pi_67549886
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:09 schreef lezzer het volgende:
Volgens mij nemen mensen hier de definitie van "kiezen" nog al letterlijk.
Het is volgens mij dus niet zo dat als hij voor TS "kiest" hij dan zijn moeder "uit zet".
Dat hij niks meer met haar te maken wil hebben. Zo bedoel ik het in ieder geval niet.
Jij begint toch over kiezen voor
quote:
Maar wat is er nou zo raar aan dat hij tegen zijn moeder zegt "in het weekend bel ik je 's middags wel effe" of gewoon zijn telefoon uitzet als hij bij TS is. Hij kan de hele week bellen toch?
Dan zegt hij toch eigenlijk "ik vind mijn weekend met jou heel belangrijk". En dat is wat TS wil.
Al doet hij dat maar eens een paar maanden om te beginnen.
Er is niks raars aan dat hij dat zou zeggen, maar daar neemt de TS geen genoegen mee; het contact met zijn moeder MOET minder van haar. Het moet gewoon. Er is geen compromis. Dat is waar het om draait.
quote:
Weet je, op een gegeven moment, begin je niet eens meer een gesprek met je partner "omdat er toch wel weer iemand zal bellen".
Mwah, de TS kan nogal dramatisch overdrijven in haar voordeel, ik neem het allemaal met een kilo zout.
pi_67549940
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:06 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee, dat zegt de TS. De TS *denkt* dat hij het niet belangrijk vind. Zijn mening hoor je niet in dit topic.
in de quote hierboven lees ik wel dat hij niet bereid is om het te veranderen.
Dat interpreteer ik dan als iets dergelijks.
quote:
Ja, en zo is ze neergezet door de TS, gekleurd en wel.
Nou kan ik me dus wel inleven in het verhaal van TS, dus ik kan me er wel wat bij voorstellen.
pi_67550023
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Jij begint toch over kiezen voor
[..]
Daarom zeg ik, dat mijn "kiezen voor" misschien anders over komt dan ik het bedoel.
Ik stel het nu toch bij? Ik zie aan de reacties dat het niet goed overkomt, daarom zeg ik dat.

Hij wil niet veranderen, dus hij wil geen compromis, dus indirect kan het hem gewoon geen flikker schelen.

Met kiezen bedoel ik, dat hij een serieuze relatie wil met TS. En dat doe je volgens mij in eerste instantie zonder je moeder.
pi_67550097
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:16 schreef lezzer het volgende:

[..]

Daarom zeg ik, dat mijn "kiezen voor" misschien anders over komt dan ik het bedoel.
Ik stel het nu toch bij? Ik zie aan de reacties dat het niet goed overkomt, daarom zeg ik dat.

Hij wil niet veranderen, dus hij wil geen compromis, dus indirect kan het hem gewoon geen flikker schelen.

Met kiezen bedoel ik, dat hij een serieuze relatie wil met TS. En dat doe je volgens mij in eerste instantie zonder je moeder.
En daar zet ik dus mijn twijfels bij. Ik heb al eerder aan de TS gevraagd; wat heeft zij nou gedaan om deze situatie te veranderen? En wat zegt de TS als antwoord op haar vraag of hij het contact met zijn moeder wil minden? Zegt hij 'flikker op' of zegt hij 'ik begrijp je bezwaar, maar ik zie niet in waarom het zo`n probleem is', daar kan je namelijk 2 hele andere conclusies aan verbinden.
pi_67550123
Nou, stel dat het optie twee is, en TS geeft aan waarom ze dat niet prettig vindt?
pi_67550131
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:11 schreef Scorpie het volgende:

Er is niks raars aan dat hij dat zou zeggen, maar daar neemt de TS geen genoegen mee; het contact met zijn moeder MOET minder van haar. Het moet gewoon. Er is geen compromis. Dat is waar het om draait.
[..]

Het compromis kan juist niet van ZIJN kant komen. Als je 2x per dag gebelt word, en ik vind 1x per dag al veel, maar dat is het enige wat ik van hem vraag, het bij die 1e keer te houden, dan IS dat toch een compromis? Maar die wil HIJ niet sluiten..
  maandag 30 maart 2009 @ 16:20:33 #172
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_67550152
TS wil een relatie met haar vriend, niet met zijn moeder. Dat die er nou eenmaal bij komt, prima, maar dan wel op gepaste afstand..
pi_67550164
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En daar zet ik dus mijn twijfels bij. Ik heb al eerder aan de TS gevraagd; wat heeft zij nou gedaan om deze situatie te veranderen? En wat zegt de TS als antwoord op haar vraag of hij het contact met zijn moeder wil minden? Zegt hij 'flikker op' of zegt hij 'ik begrijp je bezwaar, maar ik zie niet in waarom het zo`n probleem is', daar kan je namelijk 2 hele andere conclusies aan verbinden.
Uit de Openingspost:
quote:
Ik heb mijn vriend al keihard geconfronteerd hiermee..heb gezegt dat hij háár op de bovenste plek zet en geen rekening houd met hoeveel pijn hij mij ermee doet. Het enige wat ik vraag is om te zorgen dat zij het gewoon bij één keer per dag houd en graag in de middag, omdat we 'savonds toch vaak samen bezig zijn met gezellige dingetjes of met vrienden.
pi_67550166
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:19 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Het compromis kan juist niet van ZIJN kant komen. Als je 2x per dag gebelt word, en ik vind 1x per dag al veel, maar dat is het enige wat ik van hem vraag, het bij die 1e keer te houden, dan IS dat toch een compromis? Maar die wil HIJ niet sluiten..
Nee, dat is geen compromis lieve schat. Hij is gewend aan die 2 keer, jij niet. Van jou moet het minder, van hem niet. Dat is geen compromis, 1 van de partijen moet schikken naar de ander.
pi_67550177
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat ik heb gedaan om de situatie te veranderen? Sorry hoor, maar ik ben 1. in therapie gegaan, 2. duizenden gesprekken normaal proberen aan te gaan met hem, 3. geprobeerd compomissen te stellen 4. het van me af proberen te zetten

wtf moet ik nog meer doen?
pi_67550199
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:20 schreef Nijns het volgende:
TS wil een relatie met haar vriend, niet met zijn moeder. Dat die er nou eenmaal bij komt, prima, maar dan wel op gepaste afstand..
Exact
pi_67550209
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:16 schreef lezzer het volgende:

Deze aanname begrijp ik wel, maar dat het voor hem te belangrijk is om te veranderen, wil nog niet zeggen dat het hem dan ook niets kan schelen imho.

Even vertalend naar mezelf: ik heb wel eens een relatie afgebroken omdat ik iets wat voor mij belangrijk was echt niet op wilde geven, dat wil niet zeggen dat het mij niet ook pijn deed.
pi_67550221
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:21 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Wat ik heb gedaan om de situatie te veranderen? Sorry hoor, maar ik ben 1. in therapie gegaan, 2. duizenden gesprekken normaal proberen aan te gaan met hem, 3. geprobeerd compomissen te stellen 4. het van me af proberen te zetten

Je hebt met hem gepraat, en wat is zijn antwoord dan? Dat hij vind dat je je aanstelt, dat je onzin praat, of dat hij je bezwaar begrijpt maar het oneens is met jouw conclusie dat het minder moet?
  maandag 30 maart 2009 @ 16:23:01 #179
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_67550222
quote:

[..]

Stoppen met de relatie?

Let's face it, jullie gaan er in dit geval _echt_ niet meer uitkomen..
pi_67550238
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee, dat is geen compromis lieve schat. Hij is gewend aan die 2 keer, jij niet. Van jou moet het minder, van hem niet. Dat is geen compromis, 1 van de partijen moet schikken naar de ander.
Waarom ga je voorbij aan het punt dat TS bij haar vriend aangeeft dat het haar heel erg pijn doet?
Telt dat niet?
  maandag 30 maart 2009 @ 16:23:22 #181
93643 DumDaDum
pi_67550239
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]

QFT
— Heather Nova
  maandag 30 maart 2009 @ 16:23:55 #182
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_67550255
quote:

[..]

Kies dan verdorie eens voor jezelf! Als je zo zenuwziek wordt van deze situatie met je vriendje en je schoonmoeder, dan wil je toch ook zelf niet meer verder in die relatie?!
pi_67550274
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:19 schreef lezzer het volgende:
Nou, stel dat het optie twee is, en TS geeft aan waarom ze dat niet prettig vindt?
Dan is er toch nog niks aan de hand? Dan is het in ieder geval niet zo dat de partner van TS het niks kan schelen.....
pi_67550310
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:23 schreef Nijns het volgende:

[..]

Stoppen met de relatie?

Let's face it, jullie gaan er in dit geval _echt_ niet meer uitkomen..
Ik zou er ook niet meer aan beginnen.
Als je 15 maanden verkering hebt, elkaar alleen in de weekenden ziet.....

Dit klinkt heel erg puberaal eigenlijk, maar ik denk dat als jij hem nou overhaalt om terug te komen, je helemaal nooit meer van dit issue af komt. Het blijft altijd een rol spelen en het komt eigenlijk nooit meer goed. En hij "komt er mee weg" want je haalt hem toch terug.
  maandag 30 maart 2009 @ 16:25:58 #185
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_67550323
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Kies dan verdorie eens voor jezelf! Als je zo zenuwziek wordt van deze situatie met je vriendje en je schoonmoeder, dan wil je toch ook zelf niet meer verder in die relatie?!
Dit dus.. Zoals ik als eerder zei: ik snap je gevoelens heel erg goed, maar op een gegeven moment is het proberen op. Ik denk dat je eerlijk moet zijn (tegenover jezelf en je vriend) en moet toegeven dat dit niets meer wordt..
  maandag 30 maart 2009 @ 16:26:17 #186
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67550342
Chickiewickie, je vriend is beter af met iemand anders en jij bent beter af met iemand anders. Daar is echt helemaal niets aan te doen!
Een gedicht over Maanvis
pi_67550348
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:23 schreef lezzer het volgende:

[..]

Waarom ga je voorbij aan het punt dat TS bij haar vriend aangeeft dat het haar heel erg pijn doet?
Telt dat niet?
Ik ga er niet aan voorbij, maar als je gaat vragen WAT er nou precies pijn doet krijg je alleen maar wat emotionele redenen en argumenten. Moet je dan daar maar blind op varen, omdat je partner iets vind? Mag je tegenwoordig je eigen mening niet meer laten gelden als je in een relatie zit? Dat werkt toch 2 kanten op? De TS moet dan bepalen wat ze er mee doet.
Ik denk dat de partner van de TS gewoon afwegingen heeft gemaakt op basis van wat de TS hem zegt, en zij daar nu gewoon niet mee kan leven. Dan kan ze 2 dingen doen; kappen of accepteren.
pi_67550372
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dan is er toch nog niks aan de hand? Dan is het in ieder geval niet zo dat de partner van TS het niks kan schelen.....
Ok, iemand staat op je voet. Het doet heel erg zeer.
Je zegt: Je staat op mijn voet, het doet heel erg zeer.
Die ander: Oh, nou ja, dat ben ik nou eenmaal zo gewend. Ik wil dat niet veranderen.

Ok?
pi_67550390
quote:

[..]

Wat ik heb gedaan om de situatie te veranderen? Sorry hoor, maar ik ben 1. in therapie gegaan,
tip: vermeldt dit niet te snel op Fok! als je serieuze reacties wilt
quote:
2. duizenden gesprekken normaal proberen aan te gaan met hem,
Je schrijft dat je hem "keihard geconfronteerd" hebt, daarbij is niet het eerste waar ik aan denk een rustig gesprek waarin je uitlegt hoe jij je voelt bij de situatie.
quote:
3. geprobeerd compomissen te stellen 4. het van me af proberen te zetten
Weet je zeker dat je het voorstel tot compromis niet als een ultimatum brengt?
"als je niet dit.... dan doe ik dat!!!"
Het klinkt namelijk wel een beetje alsof je zo met elkaar communiceert in je relatie.
pi_67550394
Nu er nieuwe informatie gegeven is over de situatie kun je wel zeggen dat het gewoon ''lomp'' is van TS (ex)vriend om 1 weekend niet te bellen, 2 dagen v/d 7. Als je dat niet met je moeder kunt / wilt afspreken drijf je iemand ook wel in een hoekje.
Wat al eerder gezegd werd, tijdens boodschappen / na de film etc zijn hoogswaarschijnlijk jou enige speel kaarten die je nog over heb.

120 km is al een pokke end fietsen, als je dan ook nog opzij gezet word voor een deel van je 2 daagjes samen is dat ook niet helemaal eerlijk.

TS zal idd heel veel liters water bij de wijn moeten gieten wilt ze zich nog een beetje prettig voelen in deze relatie
pi_67550398
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:25 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ik zou er ook niet meer aan beginnen.
Als je 15 maanden verkering hebt, elkaar alleen in de weekenden ziet.....

Dit klinkt heel erg puberaal eigenlijk, maar ik denk dat als jij hem nou overhaalt om terug te komen, je helemaal nooit meer van dit issue af komt. Het blijft altijd een rol spelen en het komt eigenlijk nooit meer goed. En hij "komt er mee weg" want je haalt hem toch terug.
Er zijn natuurlijk wel uitzonderingen..Als we in Amsterdam zijn blijf ik vaak tot dinsdag omdat maandag mijn vrije dag is, en soms neem ik een weekje vrij en blijf ik een weekje..het is niet 15 maanden lang standaard alleen weekend..we pakken de tijd die we kunnen pakken maarja..
  maandag 30 maart 2009 @ 16:29:33 #192
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67550443
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:27 schreef lezzer het volgende:

[..]

Die ander: Oh, nou ja, dat ben ik nou eenmaal zo gewend. Ik wil dat niet veranderen.

Ok?
JOEPIE, HET IS WEER METAFORENTIJD!!!

2 oplossingen:
* ergens anders gaan staan
* schoenen met stalen neuzen aantrekken
Een gedicht over Maanvis
pi_67550468
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:29 schreef Maanvis het volgende:

[..]

JOEPIE, HET IS WEER METAFORENTIJD!!!

2 oplossingen:
* ergens anders gaan staan
* schoenen met stalen neuzen aantrekken
Allebei geen basis voor een relatie.
pi_67550485
quote:

[..]

Ok?
Kom op zeg, gaan we nu echt zo ver zinken? Dat is toch geen vergelijking.

Je moet eerder hieraan denken:

TS: ik vind het niet leuk dat je zaterdags naar de kroeg gaat!
Partner: Waarom niet?
TS: Omdat het pijn doet!
Partner: Waarom doet het pijn?
TS: Omdat je mij pijn doet!
Partner: Hoe bedoel je?
TS: Je doet mij pijn!
Partner:
TS: Je snapt me echt niet he!!!
pi_67550487
quote:

[..]

Ok?
Dat kan.
Maar dit kan ook:

"oh kijk wat een leuke hond!"
"wat gemeen om dat te zeggen, mijn hondje is dood gegaan toen ik 12 was dat doet pijn hoor!"
  maandag 30 maart 2009 @ 16:32:05 #196
93643 DumDaDum
pi_67550526
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:25 schreef lezzer het volgende:

[..]

En hij "komt er mee weg" want je haalt hem toch terug.
Hij komt nergens mee weg. Je verdraait de situatie.

Als hij grenzen gaat verleggen en je neemt hem daarna terug komt hij ergens mee weg. In dit geval is de TS 15 maanden geleden een situatie binnen komen wandelen die haar steeds minder bevalt.
quote:
Quote uit de OP:
...Hij geeft wel toe dat het soms wat veel is en onzinnig is waar ze om belt, maar hij wil dit niet veranderen.
Vriend van TS staat dus open voor TS en haar gevoelens. Maar vindt de relatie met zijn moeder voorlopig zwaar genoeg wegen om die geen geweld aan te doen.
— Heather Nova
pi_67550539
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:28 schreef MarMar het volgende:

[..]

tip: vermeldt dit niet te snel op Fok! als je serieuze reacties wilt
[..]

Je schrijft dat je hem "keihard geconfronteerd" hebt, daarbij is niet het eerste waar ik aan denk een rustig gesprek waarin je uitlegt hoe jij je voelt bij de situatie.
[..]

Weet je zeker dat je het voorstel tot compromis niet als een ultimatum brengt?
"als je niet dit.... dan doe ik dat!!!"
Het klinkt namelijk wel een beetje alsof je zo met elkaar communiceert in je relatie.
Nouja ik wou alleen even aangeven dat hoe genant en rot ik het zelf ook vind, ik voor hem in therapie gegaan ben omdat ik het echt heel belangrijk vind dat het goed komt maar zelf niet weet wat te doen.
En met keihard geconfronteerd..ik heb zoveel gesprekken hierover gevoerd, rustige, maar ook niet rustige..het liep gewoon 9 van de 10 keer uit de hand omdat hij de dingen niet kon aanhoren, wat bij mij frustratie opleverde en dat leidde weer tot momenten dat ik me ook niet kon beheersen en de feiten keihard op tafel gooide..
EN nee, het is niet zo van ''als je niet dit..dan doe ik dat''. Ik ben niet degene die het heeft uitgemaakt, ik wou blijven knokken tot het einde.Heb nooit lopen dreigen ofzo.
pi_67550588
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:32 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Nouja ik wou alleen even aangeven dat hoe genant en rot ik het zelf ook vind, ik voor hem in therapie gegaan ben omdat ik het echt heel belangrijk vind dat het goed komt maar zelf niet weet wat te doen.
En met keihard geconfronteerd..ik heb zoveel gesprekken hierover gevoerd, rustige, maar ook niet rustige..het liep gewoon 9 van de 10 keer uit de hand omdat hij de dingen niet kon aanhoren, wat bij mij frustratie opleverde en dat leidde weer tot momenten dat ik me ook niet kon beheersen en de feiten keihard op tafel gooide..
EN nee, het is niet zo van ''als je niet dit..dan doe ik dat''. Ik ben niet degene die het heeft uitgemaakt, ik wou blijven knokken tot het einde.Heb nooit lopen dreigen ofzo.
Is het niet gewoon een communicatieprobleem? Dat jij niet goed je gevoelens kan uitleggen aan hem, en hij omgekeerd zijn argumenten niet kan laten landen bij jou?
  maandag 30 maart 2009 @ 16:34:39 #199
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67550604
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:30 schreef lezzer het volgende:

[..]

Allebei geen basis voor een relatie.
Klopt . Er is ook geen basis voor deze relatie. ik hoop dat chickiewickie dat ook inziet.
Een gedicht over Maanvis
pi_67550606
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:32 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Meisje, niet om je te treiteren, maar als je in therapie gaat omdat je het er moeilijk mee hebt dat je vriend die je alleen weekends ziet teveel contact met zijn moeder heeft, gaat er iets grandioos mis imho en dan is er meer aan de hand dan alleen een vervelende schoonmoeder.
pi_67550680
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:34 schreef MarMar het volgende:

[..]

Meisje, niet om je te treiteren, maar als je in therapie gaat omdat je het er moeilijk mee heeft dat je vriend die je alleen weekends ziet teveel contact met zijn moeder heeft, gaat er iets grandioos mis imho en dan is er meer aan de hand dan alleen een vervelende schoonmoeder.
Ik ging in therapie om te leren omgaan met de situatie. Wat kan ik doen? Wat zijn de mogelijkheden? Hoe gaan we hier uit komen? Wat boeit het eigenlijk dat ik hem meestal alleen in de weekenden zie? Maakt dat de relatie voor jullie minder serieus ofzo? Wat ik al eerder zei..het komt ook vaak genoeg voor dat de maandag of de dinsdag erbij zit, of dat ik een weekje vrij neem en daar een weekje zit..
pi_67550689
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:27 schreef Chickiewickie het volgende:
Hm. Dus hij moet zich aanpassen aan wat jij normaal vindt...
Eerlijk gezegd vind ik het ook klinken als een moederskindje, maar jij probeert met dwang en drammen gedaan te krijgen wat alleen maar uit hemzelf kan komen.

Persoonlijk zou ik het anders aanpakken. Geen drama over een telefoontje, maar lekker een weekendje buitenland. De subtiele hint vindt hij dan op de telefoonrekening.
Of zijn telefoon kwijtraken onder een kussen waar je deze niet hoort.
Of hem zeer onverantwoord laten opnemen op een wild feest vol drank&drugs.
Of hem gewoon uitlachen.

Wat je nu hebt gedaan is er een drama en een machtsspel van maken, met de boodschap dat hij moet kiezen tussen jou en zijn mama. Dat verlies je altijd.
pi_67550692
Als ik voor alles wat niet op mijn manier gaat in therapie zou moeten dan zou ik er een dagtaak aan hebben

TS werkt nog niet neem ik aan?
  maandag 30 maart 2009 @ 16:37:52 #204
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_67550721
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:34 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Klopt . Er is ook geen basis voor deze relatie. ik hoop dat chickiewickie dat ook inziet.
Ik ook, maar wat dat betreft lijkt ze over iedereens advies heen te lezen..

Ik snap dat het alstig is omdat je nu midden in allerlei emoties zit en denkt dat je 'nooit meer zonder hem kan'.. Dat is emotie die je niet meer rationeel laat denken en die na een tijdje gewoon overgaat. Vertrouw me, als jij het nu uitmaakt (uit laat eigenlijk) zal je: 1) jezelf niet voor lul zetten door je in allerlei bochten te wringen om het goed te maken 2) straks na het verdriet een enorme opluchting voelen..
  maandag 30 maart 2009 @ 16:38:05 #205
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_67550728
Misschien moeten jullie met z'n drietjes in therapie ...
Sowieso is in therapie gaan voor een ander imo altijd een foute beweegreden.
  maandag 30 maart 2009 @ 16:38:22 #206
93643 DumDaDum
pi_67550737
quote:

[..]

Ok?
Geen goed voorbeeld in deze situatie. Nogmaals, je verdraait de feiten

TS staat buiten de relatie tussen haar vriend en zijn moeder. Er 'staat dus niemand op haar voet'. Ze heeft gewoon minder invloed op die relatie dan ze zou willen.

Rest van jouw verhaal is leuk bedacht maar nu niet meer relevant
— Heather Nova
  maandag 30 maart 2009 @ 16:39:14 #207
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67550764
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:36 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Ik ging in therapie om te leren omgaan met de situatie. Wat kan ik doen? Wat zijn de mogelijkheden? Hoe gaan we hier uit komen? Wat boeit het eigenlijk dat ik hem meestal alleen in de weekenden zie? Maakt dat de relatie voor jullie minder serieus ofzo? Wat ik al eerder zei..het komt ook vaak genoeg voor dat de maandag of de dinsdag erbij zit, of dat ik een weekje vrij neem en daar een weekje zit..
De therapie heeft niet geholpen, neem ik aan?
Een gedicht over Maanvis
pi_67550775
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:36 schreef mgerben het volgende:

[..]

Hm. Dus hij moet zich aanpassen aan wat jij normaal vindt...
Eerlijk gezegd vind ik het ook klinken als een moederskindje, maar jij probeert met dwang en drammen gedaan te krijgen wat alleen maar uit hemzelf kan komen.

Persoonlijk zou ik het anders aanpakken. Geen drama over een telefoontje, maar lekker een weekendje buitenland. De subtiele hint vindt hij dan op de telefoonrekening.
Of zijn telefoon kwijtraken onder een kussen waar je deze niet hoort.
Of hem zeer onverantwoord laten opnemen op een wild feest vol drank&drugs.
Of hem gewoon uitlachen.

Wat je nu hebt gedaan is er een drama en een machtsspel van maken, met de boodschap dat hij moet kiezen tussen jou en zijn mama. Dat verlies je altijd.
Nee, ik vind dat hij zich hoort aan te passen aan wat mijn behoeften zijn en aan wat mij enorm dwarszit. Buiten het feit om dat ik het geen gezonde gang van zaken vind.
En je ideetjes als telefoon kwijtraken onder een kussen is geen optie, hij raakt al binnen 1 minuut in paniek als zijn telefoon uit het zicht is. En uitlachen tja..vind ik ook niet echt respectvol ofzo..
  maandag 30 maart 2009 @ 16:40:30 #209
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_67550797
quote:

[..]

Wat heeft die therapie jou tot nu toe opgeleverd? Het enige wat ik lees, is: ik heb er nu van alles aan gedaan, maar mij lukt het niet om me erover heen te zetten. Dus nu is het aan mijn vriend om te zorgen dat zijn moeder nog maar één keer per dag belt...

Alsof dan ineens alle problemen zijn opgelost! Dat geloof je toch zelf niet?!
  maandag 30 maart 2009 @ 16:40:48 #210
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_67550815
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:39 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Nee, ik vind dat hij zich hoort aan te passen aan wat mijn behoeften zijn en aan wat mij enorm dwarszit.
Deze zin quote ik even zodat je hem zelf kan teruglezen..
pi_67550818
quote:

[..]

Nee, ik vind dat hij zich hoort aan te passen aan wat mijn behoeften zijn en aan wat mij enorm dwarszit. Buiten het feit om dat ik het geen gezonde gang van zaken vind.
Ai........nu snap ik het.
pi_67550828
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:45 schreef lezzer het volgende:

[..]

Het is toch te bizar voor woorden dat in een geval waar je zelf het probleem niet van inziet, je zou moeten kiezen tussen je vriendin of je moeder? Dat is wat ik betoog.

Als het een kwestie is waar je zelf ook wel van inziet dat het een halszaak is, zou ik me kunnen inbeelden dat ik me ooit gedwongen voel zo'n keuze te maken. In alle andere gevallen wordt die keuze gewoon niet gemaakt en kan degene die me daartoe wil dwingen, opbokken.
pi_67550832
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:39 schreef Maanvis het volgende:

[..]

De therapie heeft niet geholpen, neem ik aan?
therapie Hoe lang heeft TS verkering?
Hoe oud is TS?
pi_67550871
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:38 schreef DumDaDum het volgende:

[..]

TS staat buiten de relatie tussen haar vriend en zijn moeder. Er 'staat dus niemand op haar voet'. Ze heeft gewoon minder invloed op die relatie dan ze zou willen.

En daar ben ik het dus niet mee eens. Ik ben zijn vriendin en het is geen middelbare school verkering, maar een serieuze relatie waarin we beiden toekomst zagen. Ik ben dus zeker wel deel van de relatie die hij heeft met zijn moeder. Als jou vriendin mishandeld wordt door haar vader, laat je dat er toch ook niet bij omdat je ''buiten de relatie tussen je vriendin en haar vader'' staat?
pi_67550877
quote:

[..]

Ik vind het nogal wat om voor zoiets in therapie te gaan, vind jij dat jij een probleem hebt (met jezelf bedoel ik dan)?
Wat het boeit dat je hem alleen in de weekenden ziet is dat je iemand in 15 maanden samenwonen beter kent en meer kent dan in 15 maanden 1 keer in de week, dat maakt het niet meer of minder serieus maar wel anders.

Ik zou echt niet in therapie gaan omdat ik een weekendrelatie zou hebben waar ik me niet in kon vinden, ik zou de relatie afkappen. Voor iemand anders dan jezelf in therapie gaan is imho ook al tamelijk zinloos.

Het maakt ook helemaal geen zak uit of hij gelijk heeft of jij, het gaat erom of je met elkaar kan leven en dat kan blijkbaar niet.
  maandag 30 maart 2009 @ 16:43:01 #216
93643 DumDaDum
pi_67550894
@TS, welke inzichten heeft de therapie je trouwens gebracht? Ik lees het als een feit, maar niet als een proces waar je iets aan hebt gehad.
— Heather Nova
  maandag 30 maart 2009 @ 16:43:44 #217
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_67550908
Ik weet dat je zei dat we binnen dit topic moesten blijven maar in een ander topic van je stond dat zijn moeder hem 4-6x per dag belde. Er is dus al een hele vooruitgang en nog ben je niet tevreden?
All she wants and needs is just a little taste..
  maandag 30 maart 2009 @ 16:43:47 #218
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_67550910
quote:

Nee, ik vind dat hij zich hoort aan te passen aan wat mijn behoeften zijn en aan wat mij enorm dwarszit.
Echt. Leer hiervan.
  maandag 30 maart 2009 @ 16:44:18 #219
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67550926
quote:

[..]

Zal ik dat eens omdraaien? Jij hoort je aan te passen aan zijn behoeften en aan waar hij om geeft en van houdt.
Maargoed, aangezien je niet lijkt te accepteren dat jullie relatie geen kans van slagen heeft, doe ik het nu met plaatjes.

Dit is jullie relatie:

En nee, dat kun je niet repareren.
Een gedicht over Maanvis
  maandag 30 maart 2009 @ 16:44:20 #220
93643 DumDaDum
pi_67550927
quote:

[..]

— Heather Nova
  maandag 30 maart 2009 @ 16:45:04 #221
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_67550947
Foutje.
  maandag 30 maart 2009 @ 16:45:10 #222
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_67550951
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:43 schreef Copycat het volgende:

[..]

Echt. Leer hiervan.
Daarom quote ik de zin een paar posts terug ook al.. Als ik zoiets zou teruglezen van mezelf, zou ik erg schrikken..
  maandag 30 maart 2009 @ 16:46:27 #223
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_67550988
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:44 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Zal ik dat eens omdraaien? Jij hoort je aan te passen aan zijn behoeften en aan waar hij om geeft en van houdt.
Maargoed, aangezien je niet lijkt te accepteren dat jullie relatie geen kans van slagen heeft, doe ik het nu met plaatjes.

Dit is jullie relatie:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En nee, dat kun je niet repareren.
.
Vrijheid
pi_67550991
Is het nou echt zo raar om van je partner te verwachten dat hij iets aan een situatie doet omdat hij/zij weet hoe dwars iets jou zit? Je hoort toch dingen voor elkaar te doen en laten? Geven en nemen? Maar de vraag of het bellen iets minder kan is teveel gevraagd. Dat kan niet.
  maandag 30 maart 2009 @ 16:46:40 #225
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67550994
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:42 schreef Chickiewickie het volgende:
Als jou vriendin mishandeld wordt door haar vader, laat je dat er toch ook niet bij omdat je ''buiten de relatie tussen je vriendin en haar vader'' staat?
Je ex-vriend wordt niet mishandeld door zijn moeder, zijn moeder en hij houden juist heel veel van elkaar en geven elkaar heel veel aandacht en liefde. Dus dat is niet te vergelijken.
Een gedicht over Maanvis
  maandag 30 maart 2009 @ 16:46:48 #226
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_67551000
quote:

[..]

En je ideetjes als telefoon kwijtraken onder een kussen is geen optie, hij raakt al binnen 1 minuut in paniek als zijn telefoon uit het zicht is. En uitlachen tja..vind ik ook niet echt respectvol ofzo..
Uh?! Aanpassen aan wat jou behoeftes zijn? Volgens mij werkt een relatie zo niet hoor. Met deze vriend niet, en met een andere ook niet.

Oh ja sorry spuit 11 inmiddels.
pi_67551024
-edit-

[ Bericht 51% gewijzigd door Mordreth op 30-03-2009 16:48:17 (Dat hoeft niet) ]
pi_67551039
Sjeesh, blijf ik een keer lief
dat eitje vind ik wel zielug

Maar dat zinnetje idd

Moest mijn partner niet zijn die zoiets beweert, dan stondtie gister nog buiten!
  maandag 30 maart 2009 @ 16:48:39 #229
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_67551068
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:46 schreef Chickiewickie het volgende:
Is het nou echt zo raar om van je partner te verwachten dat hij iets aan een situatie doet omdat hij/zij weet hoe dwars iets jou zit? Je hoort toch dingen voor elkaar te doen en laten? Geven en nemen? Maar de vraag of het bellen iets minder kan is teveel gevraagd. Dat kan niet.
Ja, je kan het vragen, nee het is niet zo vreemd maar HIJ IS DEGENE DIE DE KEUS MAAKT. Ookal jubileren wij hier massaal jouw gelijk, dragen we je op handen willen we je massaal troosten dan nog heeft hij gedaan wat hij heeft gedaan en dat is voor zijn moeder kiezen.
Vrijheid
  maandag 30 maart 2009 @ 16:49:12 #230
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_67551085
quote:
Schat, jouw arm staat mij niet aan, hak hem er af! Zo werkt het niet..
Nogmaals, ik weet _echt_ hoe vervelend een schoonmoeder kan zijn in sommige gevallen en je kan erover praten. Maar deze relatie is klaar, over, uit.
pi_67551108
Als je jezelf moet veranderen om gelukkig te zijn in een relatie, ben je imho gewoon niet bij de goede persoon
Geldt dus ook voor je gozer TS
pi_67551111
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:47 schreef Hardrebel het volgende:
-edit-
weer een note?
  maandag 30 maart 2009 @ 16:50:30 #233
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_67551137
quote:
Dan is het wel zo dat je allebei geeft en allebei neemt. Het is dus niet zo dat hij alles moet geven en jij alleen maar neemt.
pi_67551157
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:49 schreef Nijns het volgende:

[..]

Schat, jouw arm staat mij niet aan, hak hem er af! Zo werkt het niet..
Nogmaals, ik weet _echt_ hoe vervelend een schoonmoeder kan zijn in sommige gevallen en je kan erover praten. Maar deze relatie is klaar, over, uit.
Kom op man, je hebt het over het veranderen van 2x of meer bellen per dag, naar 1x te brengen. Als ik hem nou vroeg om 1x per maand contact te houden..
  maandag 30 maart 2009 @ 16:51:53 #235
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_67551178
mensen, ik wil een poll maken over de kans van slagen van deze relatie, zodat TS dat even in harde cijfers kan inzien. Maaarrr, ik weet niet hoe dat moet.. Iemand die dat wil doen?
pi_67551206
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:50 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Dan is het wel zo dat je allebei geeft en allebei neemt. Het is dus niet zo dat hij alles moet geven en jij alleen maar neemt.
Klopt, maar hij geeft niks. Als hij me dit zou kunnen geven, zou ik automatisch heel wat andere irritaties naar zijn moeder toe ''opzij kunnen zetten'' (lees: mee leren leven en negeren)
Maar als hij niet eens één dingetje kan veranderen, waarom zou ik dan andere dingen voor hem moeten doen? Ik heb al eerder aangegeven in dit topic dat ik al weet ik wat allemaal geprobeerd heb.
  maandag 30 maart 2009 @ 16:53:04 #237
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67551223
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:51 schreef Nijns het volgende:
mensen, ik wil een poll maken over de kans van slagen van deze relatie, zodat TS dat even in harde cijfers kan inzien. Maaarrr, ik weet niet hoe dat moet.. Iemand die dat wil doen?
ga naar: poll.dezeserver.nl
Een gedicht over Maanvis
  maandag 30 maart 2009 @ 16:53:12 #238
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_67551225
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:51 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Kom op man, je hebt het over het veranderen van 2x of meer bellen per dag, naar 1x te brengen. Als ik hem nou vroeg om 1x per maand contact te houden..
Wat ik bedoel is: het gaat niet meer om 2 of 6 of 100 keer bellen. Het gaat om dat jullie relatie gewoon klaar is, dit komt niet meer goed.
  maandag 30 maart 2009 @ 16:53:18 #239
93643 DumDaDum
pi_67551233
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:42 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

En daar ben ik het dus niet mee eens. Ik ben zijn vriendin en het is geen middelbare school verkering, maar een serieuze relatie waarin we beiden toekomst zagen. Ik ben dus zeker wel deel van de relatie die hij heeft met zijn moeder. Als jou vriendin mishandeld wordt door haar vader, laat je dat er toch ook niet bij omdat je ''buiten de relatie tussen je vriendin en haar vader'' staat?
Uit jouw vergelijk kan ik dus opmaken dat jij vindt dat jouw vriend geestelijk mishandeld wordt? Dat is nogal een beschuldiging. Is jouw vriend het daarmee eens?

In die gegeven situatie moeten zowel ik als mijn hypothetische-vriendin-die-mishandeld-wordt er van overtuigd zijn dat ze mishandeld wordt btw. Als dat zo is ben ik de eerste die er iets aan zal doen.

Maar, als zij er beide van overtuigd zijn dat het geen mishandeling is krijg ik ze allebei over mij heen en ben ik de lul......
— Heather Nova
pi_67551249
quote:

[..]

Nu lul je ook twee kanten op, want het was toch niet alleen maar het bellen?
Valt mij op hoe je dingen groter maakt om bijval te krijgen en dezelfde dingen net zo hard weer kleiner maakt, om bijval te krijgen...

Als het echt ALLEEN MAAR om 1 ipv 2 telefoontjes per dag gaat en je vent verder de prins op het witte paard is, vind ik je behoorlijk onnozel als je daarop je relatie laat stuklopen.
  Moderator maandag 30 maart 2009 @ 16:54:02 #241
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_67551255
quote:

[..]

Nee, waar het hier om gaat is dat jij niet kunt hebben dat jouw vriend niet doet wat jij wil. Dat heeft niet zo zeer met dat bellen te maken denk ik, want dat kun je overal voor vervangen. Immers, je eigen woorden waren dat hij rekening moet houden met wat jij kut vind.

Dus als jij het kut vind dat hij soms een blauwe trui draagt, dan moet hij dat maar niet meer doen? Je schijnt niet het absurde en brutale van je eis (Want dat is 't ) in te zien.

Wat iemand anders hier overigens zei, namelijk dat 't niet normaal is dat jij in therapie gaat hier om, dan is er echt wel wat meer aan de hand dan een vervelende schoonmoeder..
Breitling - Instruments for Professionals
pi_67551263
Die foto's!

Deze reeks kan toch niet echt zijn? .
pi_67551273
quote:

[..]

Dus je bedoelt dat het klote is dat hij zoiets kleins als het aantal belletjes van 2x naar 1x terugbrengen niet voor je wilt doen, want het is zo belangrijk voor je?
pi_67551295
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:53 schreef MarMar het volgende:

[..]

Nu lul je ook twee kanten op, want het was toch niet alleen maar het bellen?
Valt mij op hoe je dingen groter maakt om bijval te krijgen en dezelfde dingen net zo hard weer kleiner maakt, om bijval te krijgen...

Als het echt ALLEEN MAAR om 1 ipv 2 telefoontjes per dag gaat en je vent verder de prins op het witte paard is, vind ik je behoorlijk onnozel als je daarop je relatie laat stuklopen.
Fuck is was te laat
pi_67551299
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:53 schreef DumDaDum het volgende:

[..]

Uit jouw vergelijk kan ik dus opmaken dat jij vindt dat jouw vriend geestelijk mishandeld wordt? Dat is nogal een beschuldiging. Is jouw vriend het daarmee eens?

In die gegeven situatie moeten zowel ik als mijn hypothetische-vriendin-die-mishandeld-wordt er van overtuigd zijn dat ze mishandeld wordt btw. Als dat zo is ben ik de eerste die er iets aan zal doen.

Maar, als zij er beide van overtuigd zijn dat het geen mishandeling is krijg ik ze allebei over mij heen en ben ik de lul......
Nee, dat kan je er niet uit opmaken. Dat is namelijk helemaal niet wat ik vind. Ik wou met dit voorbeeld alleen aangeven dat ik het er niet mee eens ben dat ik wel wat te zeggen heb over verhouding tussen vriend en moeder, omdat IK zijn vriendin ben, en dus een deel van zijn leven en een deel van zijn moeders leven.
  maandag 30 maart 2009 @ 16:55:12 #246
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67551300
quote:

[..]

Kom op man, je hebt het over het veranderen van 2x of meer bellen per dag, naar 1x te brengen.
Tja, sorry, maar hij wil het niet. Hij wil het echt niet. Hoe graag jij dat ook wil, hij wil het niet. Jammer is dat eigenlijk dat ie dat niet wil, maar toch hij wil het niet. En dus is jullie relatie voorbij. Helaas.
Een gedicht over Maanvis
pi_67551302
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:34 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat hoop ik ook
pi_67551317
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:52 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Klopt, maar hij geeft niks. Als hij me dit zou kunnen geven, zou ik automatisch heel wat andere irritaties naar zijn moeder toe ''opzij kunnen zetten'' (lees: mee leren leven en negeren)
Maar als hij niet eens één dingetje kan veranderen, waarom zou ik dan andere dingen voor hem moeten doen? Ik heb al eerder aangegeven in dit topic dat ik al weet ik wat allemaal geprobeerd heb.
Lees dit nu zelf nog eens en leg me dan eens uit waarom je dan wel een relatie met hem wilt?

Als dit is hoe je er over denkt en de relatie is nu over, zie ik niet waarom er nu nogsteeds een probleem is.
  Moderator maandag 30 maart 2009 @ 16:57:01 #249
16180 crew  CoolGuy
pi_67551353
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:55 schreef MarMar het volgende:

[..]

Lees dit nu zelf nog eens en leg me dan eens uit waarom je dan wel een relatie met hem wilt?

Als dit is hoe je er over denkt en de relatie is nu over, zie ik niet waarom er nu nogsteeds een probleem is.
Het probleem is dat TS een latente kleuter is, en aan het dreinen is omdat ze haar zin niet krijgt.
pi_67551375
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:55 schreef MarMar het volgende:

[..]

Omdat ik nog wel door de ellende heen kan kijken. Omdat ik wel weet wat voor band we buiten dit om hebben (gehad). Omdat hij niet alleen me geliefde is maar ook een goeie vriend. Omdat hij de persoon is waar ik me (op deze dingen na) zo fijn bij voelde, mezelf kon zijn, plezier mee had, lol mee had, enz. enz. blablabla..
pi_67551391
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:55 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Nee, dat kan je er niet uit opmaken. Dat is namelijk helemaal niet wat ik vind. Ik wou met dit voorbeeld alleen aangeven dat ik het er niet mee eens ben dat ik wel wat te zeggen heb over verhouding tussen vriend en moeder, omdat IK zijn vriendin ben, en dus een deel van zijn leven en een deel van zijn moeders leven.
Laat je vriend dit topic even lezen, dan lost het probleem zich wrs. meteen op.
pi_67551397
quote:

[..]

nu zegt moeder: ik wil met dit voorbeeld alleen aangeven dat ik wel wat te zeggen heb over verhouding tussen zoon en schoondochter omdat IK zijn moeder ben en dus een deel van zijn leven en mijn schoondochters leven..

Hoe klinkt dat?
pi_67551417
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:57 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Het probleem is dat TS een latente kleuter is, en aan het dreinen is omdat ze haar zin niet krijgt.
Kappen jullie nou eens met dat domme gezwam over zin krijgen en geen zin krijgen!
Daar gaat het me niet om. Het gaat mij erom dat ik ergens een probleem mee heb en mijn vriend vertikt om dat te verhelpen terwijl het in mijn ogen geen verschrikkelijke verwachting is van mijn kant.
Daarbij komt dat ik bereid ben om genoeg dingen voor hem opzij te zetten.
  maandag 30 maart 2009 @ 16:59:18 #254
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67551418
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:58 schreef MarMar het volgende:

[..]

nu zegt moeder: ik wil met dit voorbeeld alleen aangeven dat ik wel wat te zeggen heb over verhouding tussen zoon en schoondochter omdat IK zijn moeder ben en dus een deel van zijn leven en mijn schoondochters leven..

Hoe klinkt dat?
Doe geen moeite. Ik denk dat Chickiewickie deze post niet eens leest
Een gedicht over Maanvis
  maandag 30 maart 2009 @ 17:00:06 #255
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67551436
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:59 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Kappen jullie nou eens met dat domme gezwam over zin krijgen en geen zin krijgen!
Daar gaat het me niet om. Het gaat mij erom dat ik ergens een probleem mee heb en mijn vriend vertikt om dat te verhelpen terwijl het in mijn ogen geen verschrikkelijke verwachting is van mijn kant.
Wie lult hier nou dom!! Het is je vriend helemaal niet!!!!!!
HOOR JE DAT CHICKIEWICKIE? DIE KEREL IS JE EX!
Een gedicht over Maanvis
  maandag 30 maart 2009 @ 17:00:17 #256
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_67551444
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:52 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Ja en jij geeft dus ook niets getuige het feit dat hij moet stoppen met bellen omdat jij anders andere dingen ook niet accepteert. Dat is toch niet constructief? Hoe harder je aan m trekt, hoe harder zijn hakken in het zand gaan, echt.
Ik denk dat het uiteindelijk een zegen voor je is, dat het uit is. Jullie passen duidelijk niet. Heel jammer, maar realiteit.
pi_67551453
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:38 schreef DumDaDum het volgende:

[..]

Geen goed voorbeeld in deze situatie. Nogmaals, je verdraait de feiten

Rest van jouw verhaal is leuk bedacht maar nu niet meer relevant
Nee, de vriend van TS doe haar pijn (staat op haar voet), zij zegt daar wat van, hij zegt dat hij dat altijd zo doet en dat gewend is en er niks aan wil veranderen.

Denk ik iets duidelijk te maken met een metafoor, wordt die ook nog verkeerd begrepen

Maar goed, als TS verstandig is, wacht ze het eerst maar eens een week of 2 af. En laat ze het uit inderdaad. ->NIet meer aan beginnen, want je wordt er nooit gelukkig in. Of dat nou aan jou of aan hem ligt. Of aan z'n schoonmoeder.
pi_67551457
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:58 schreef MarMar het volgende:

[..]

Hoe klinkt dat?
Dat klinkt als de waarheid. En zo is het precies. Ik vind alleen dat er wel grenzen moeten zijn en daar gaat zij in mijn ogen flink overheen (en niet alleen om het bellen).
  maandag 30 maart 2009 @ 17:01:29 #259
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_67551474
quote:

[..]

En vanavond vertikt hij het zeker om in te zien dat jullie bij elkaar horen kom op, je vriend heeft er verstandig aan gedaan dit zinkend schip te verlaten. Dat heeft iedereen je hier op vriendelijke en onvriendelijke manieren proberen duidelijk te maken. Het enige wat jij doet is verder stampvoeten
  maandag 30 maart 2009 @ 17:01:53 #260
93643 DumDaDum
pi_67551484
quote:

[..]

Gebruik dan een passende vergelijking de volgende keer

Vertel eens, welke rechten t.o.v. je vriend ontleen jij allemaal precies aan het feit dat JIJ zijn vriendin bent?
— Heather Nova
pi_67551488
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:00 schreef lezzer het volgende:

[..]

Nee, de vriend van TS doe haar pijn (staat op haar voet), zij zegt daar wat van, hij zegt dat hij dat altijd zo doet en dat gewend is en er niks aan wil veranderen.

Denk ik iets duidelijk te maken met een metafoor, wordt die ook nog verkeerd begrepen

Maar goed, als TS verstandig is, wacht ze het eerst maar eens een week of 2 af. En laat ze het uit inderdaad. ->NIet meer aan beginnen, want je wordt er nooit gelukkig in. Of dat nou aan jou of aan hem ligt. Of aan z'n schoonmoeder.
Maar jij bent er toch ook uitgekomen met JOU vriendin? Waarom zou dat voor mij dan niet mogelijk zijn..?
  Moderator maandag 30 maart 2009 @ 17:02:26 #262
16180 crew  CoolGuy
pi_67551497
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:00 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Dat klinkt als de waarheid. En zo is het precies. Ik vind alleen dat er wel grenzen moeten zijn en daar gaat zij in mijn ogen flink overheen (en niet alleen om het bellen).
Daar zeg je het goed, IN JOUW OGEN, maar als jouw vriend/ex daar geen probleem mee heeft, en zijn moeder ook niet, en jij wel, wie is dan degene met het probleem?
  maandag 30 maart 2009 @ 17:02:52 #263
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_67551511
quote:
Dan moet je betere metaforen gebruiken, want deze raakt kant noch wal.

TS zet haar voet telkens onder de schoen van haar ex en jankt dan dat het pijn doet en dat hij geen rekening met haar voet houdt.
pi_67551513
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:41 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Het is toch te bizar voor woorden dat in een geval waar je zelf het probleem niet van inziet, je zou moeten kiezen tussen je vriendin of je moeder? Dat is wat ik betoog.
Daarom heb ik eerder al uitgelegd wat ik met kiezen bedoel. Niet het een of het ander, maar simpelweg duidelijk aan TS laten merken wat zij voor hem betekent.
Al doet dat eigenlijk er helemaal niet meer toe.
pi_67551527
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:57 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Omdat ik nog wel door de ellende heen kan kijken. Omdat ik wel weet wat voor band we buiten dit om hebben (gehad). Omdat hij niet alleen me geliefde is maar ook een goeie vriend. Omdat hij de persoon is waar ik me (op deze dingen na) zo fijn bij voelde, mezelf kon zijn, plezier mee had, lol mee had, enz. enz. blablabla..
1) je schrijft in verleden tijd.. zie hier je eigen boodschap
2) je reutelt een standaard zinnetje op waarbij ik me nogsteeds afvraag wat de relatie nu ECHT voor je deed
3) Ellende noem je dit.. groot woord!

Godsamme zeg, straks krijg je een vriendje die totaal geen respect voor zijn moeder heeft, ga je daar weer topics over lopen openen...
pi_67551544
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:01 schreef DumDaDum het volgende:

[..]

Gebruik dan een passende vergelijking de volgende keer

Vertel eens, welke rechten t.o.v. je vriend ontleen jij allemaal precies aan het feit dat JIJ zijn vriendin bent?
Ik vind dat ik het recht heb om problemen die ik heb met zijn moeder aan hem duidelijk te maken en ik vind dat ik het recht heb te verwachten dat als het mij zo hoog zit, mijn vriend mij daarin steunt en helpt, helemaal als ik om zoiets als dit vraag. Nogmaals, ik vraag hem niet om ineens 1x per maand contact te houden, dat zou onredelijk zijn, ik probeer het zo redelijk mogelijk te houden, en dat is dus dat ik verlang dat het bij 1 telefoontje per dag kan blijven i.p.v. vaker, terwijl ik 1x per dag eigenlijk OOK nog overdreven vind.
pi_67551555
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:02 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dan moet je betere metaforen gebruiken, want deze raakt kant noch wal.

TS zet haar voet telkens onder de schoen van haar ex en jankt dan dat het pijn doet en dat hij geen rekening met haar voet houdt.
Het zo simpel als -> iemand doe je pijn, je zegt er wat van, en die ander geeft er niks om.
Lijkt me nogal best wel kant en ook wal raken.
Zij heeft aangegeven dat het haar pijn doet, hij wil niet veranderen. Dat lees ik tenminste in de OP.
Dat het haar pijn is gaan doen is ergens door gekomen.
pi_67551580
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:02 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Maar jij bent er toch ook uitgekomen met JOU vriendin? Waarom zou dat voor mij dan niet mogelijk zijn..?
Ik heb heel wat meer meegemaakt voor we bij elkaar waren.
Als je voor elkaar een scheiding over hebt, komt je daar ook wel uit.
pi_67551593
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:57 schreef CoolGuy het volgende:
Opbouwende kritiek, dat horen we altijd graag!

Het probleem is dat TS misschien wel een punt heeft, maar een totaal verkeerde aanpak van het probleem heeft gehanteerd.

Voor nu is het echt te laat. Zoek een andere man (of twee) en word daar heel gelukkig mee.
Als die andere man iets doet wat jij niet wilt, kijk dan eens rustig naar het volgende:
1) Vraag jezelf af of jij je irritatie opzij kunt zetten. Als hij 's avonds met mammie belt -> Eigenlijk geen probleem. Als hij de telefoon opneemt tijdens sex -> wel een probleem.
2) Richt je op hele concrete oplossingen met simple afspraken. Niet 'jij bent een moederskindje, ga daar wat aan doen' maar: Telefoon wordt niet opgenomen tijdens sex.
Niet 'ik zie hem nooit door de week' maar 'wij gaan volgende week naar ouders/feestje/barcelona'.
3) Kleine concrete dingen kun je weken, ombuigen, veranderen. Uitlachen van gedrag dat geen respect verdient is niet respectloos. Wat niet werkt is jouw irritatie op iemands hele wezen betrekken en voorstellen dat hij zichzelf verandert.
pi_67551596
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:02 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Daar zeg je het goed, IN JOUW OGEN, maar als jouw vriend/ex daar geen probleem mee heeft, en zijn moeder ook niet, en jij wel, wie is dan degene met het probleem?
Als je een relatie hebt en een van de 2 heeft een probleem, is dat automatisch ook het probleem van de ander. Je leeft niet meer individueel maar samen. Je hoort elkaar overal in te steunen.
pi_67551599
Ik ga vervelend doen, maar wel even zeggen wat ik denk:

Volgens mij steekt het TS dat niet zij, maar hij de relatie heeft beëindigd terwijl zij vindt dat hij dat recht niet heeft.
ZIJ was immers degene die er last van had wat er gebeurde, HIJ niet!

In haar ogen dan he..
  maandag 30 maart 2009 @ 17:06:07 #272
93643 DumDaDum
pi_67551613
quote:

[..]

Ik begrijp je denk ik heel goed. Ik vind alleen dat TS te lange tenen heeft
— Heather Nova
pi_67551671
quote:

[..]

Dus het feit dat jij hem adoreert en alles aan de kant zet en verder niets in de wereld hebt verplicht hem om dat ook maar te hebben?

Wat de fuck is het punt? Wat kan het jouw nou pijn doen dat hij 2x belt? Wat een bullshit. Maar goed, daar waren we al achter
  maandag 30 maart 2009 @ 17:08:10 #274
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_67551677
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:05 schreef MarMar het volgende:

Volgens mij steekt het TS dat niet zij, maar hij de relatie heeft beëindigd terwijl zij vindt dat hij dat recht niet heeft.

In haar ogen dan he..
dit is ZO ontzettend de waarheid.

Maar TSje is denk ik nog te klein om dat in te zien.. Helaasch
pi_67551709
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:05 schreef MarMar het volgende:

In haar ogen dan he..
Dat zie je toch echt verkeerd..Ik kan begrijpen dat dit moeilijk is voor hem, kut is voor hem, en alles meer. Maar als hij alleen maar tegen me zou zeggen ''ik heb begrip voor je, je hebt een punt, maar ik vind het heel moeilijk om dit te veranderen, hoe gaan we dit samen aanpakken?'' was het voor mij al HEEL anders. Dan zou hij tonen er ook echt moeite voor te willen doen, en zou ik meer begrip voor hem kunnen opbrengen. Dan zouden we samen kunnen kijken naar hoe we dit het beste moeten/kunnen oplossen.
pi_67551711
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:05 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Als je een relatie hebt en een van de 2 heeft een probleem, is dat automatisch ook het probleem van de ander. Je leeft niet meer individueel maar samen. Je hoort elkaar overal in te steunen.
Zonder een deel van je leven weg te cijferen die belangrijk voor je is tho..

I mean, als je zo redeneert, kan je gewoon iedere twee willekeurige mensen bij elkaar neergooien en een relatie laten hebben, ookal passen ze totaal niet bij elkaar, want "dan verander je maar, een relatie is altijd geven en nemen"

Als een relatie meer van je neemt dan dat het je geeft is het de moeite niet waard, nogmaals: ongeacht wie er gelijk heeft!

Ik kan je zo een aantal dingen opnoemen die ik NOOIT op zou geven voor een partner en die als een partner zich daar aan zou storen nog maar weergeven dat hij niet de ware zou zijn en ik ook niet voor hem.
  maandag 30 maart 2009 @ 17:09:34 #277
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67551720
ben ik de enige die vermoedt dat Chickiewickie meer psychische problemen heeft dan die relatieproblemen?
Een gedicht over Maanvis
pi_67551729
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:06 schreef DumDaDum het volgende:

[..]

Ik begrijp je denk ik heel goed. Ik vind alleen dat TS te lange tenen heeft
Ik weet dus uit eigen ervaring hoe zo iets groeit.
Ik had net zo goed kunnen zeggen " iemand steekt je met een mes" ipv " iemand gaat op je voet staan".
Het ging om het pijn doen

Overigens vind ik ook dat het een verloren zaak is.
En eigenlijk vind ik het niet zo aardig van mezelf, maar als je 15 jaar samen was en drie schoolgaande kinderen had gehad, had ik ook wat anders gezegd dan nu.
Nu zeg ik namelijk: "rennen meid, zo hard je kunt".
pi_67551742
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:08 schreef Nijns het volgende:

[..]

dit is ZO ontzettend de waarheid.

Maar TSje is denk ik nog te klein om dat in te zien.. Helaasch
Ik vind het jammer te lezen dat jullie alles oh zo goed weten, en dat er zo'n neerbuigende toon moet worden gebruikt. Ik praat met respect tegen jullie, kan dat dan niet terugkomen?
  maandag 30 maart 2009 @ 17:11:21 #280
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67551767
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:10 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]
Ik praat met respect tegen jullie, kan dat dan niet terugkomen?
Dat doe je niet. Dat doe je echt niet. Je negeert gewoon wat wij zeggen. Dat is toch niet respectvol?
Een gedicht over Maanvis
pi_67551775
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:09 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Dat zie je toch echt verkeerd..Ik kan begrijpen dat dit moeilijk is voor hem, kut is voor hem, en alles meer. Maar als hij alleen maar tegen me zou zeggen ''ik heb begrip voor je, je hebt een punt, maar ik vind het heel moeilijk om dit te veranderen, hoe gaan we dit samen aanpakken?'' was het voor mij al HEEL anders. Dan zou hij tonen er ook echt moeite voor te willen doen, en zou ik meer begrip voor hem kunnen opbrengen. Dan zouden we samen kunnen kijken naar hoe we dit het beste moeten/kunnen oplossen.
Dan zou hij liegen, want waarschijnlijk denkt hij er gewoon NIET zo over.

En hoe hij ergens wel of niet over denkt kan hij natuurlijk zelf opeens wel wat aan doen?!?!?!
  maandag 30 maart 2009 @ 17:12:57 #282
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_67551810
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:10 schreef lezzer het volgende:

[..]

Nou, eigenlijk wil ik dit tegen hem zeggen.. Maar goed..

TS, feit dat ik, lezzer en nog een andere user wat ervaring hebben in dit soort situaties, begrip voor je toonde maar allemaal wel zeggen dat het over is, doet je blijkbaar niks.

Jij hebt serieus een probleem, niet alleen in je relatie, zelfs hier zie je jouw mening als enige mogelijke waarheid.
pi_67551813
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:11 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat doe je niet. Dat doe je echt niet. Je negeert gewoon wat wij zeggen. Dat is toch niet respectvol?
Ben ik verplicht om op ALLES te reageren dan? Ik lees heus wel wat jullie zeggen en ik sla het ook echt wel op, ik wil/kan alleen nu nog niet inzien dat het een verloren zaak is..er bestaat bij mij gewoon nog een sprankeltje hoop dat het goedkomt..kan daar niet een beetje begrip voor komen?
pi_67551815
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:10 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ik weet dus uit eigen ervaring hoe zo iets groeit.
Ik had net zo goed kunnen zeggen " iemand steekt je met een mes" ipv " iemand gaat op je voet staan".
Het ging om het pijn doen

Overigens vind ik ook dat het een verloren zaak is.
En eigenlijk vind ik het niet zo aardig van mezelf, maar als je 15 jaar samen was en drie schoolgaande kinderen had gehad, had ik ook wat anders gezegd dan nu.
Soms hebben mensen ook gewoon een belachelijk lage pijngrens schat.
  maandag 30 maart 2009 @ 17:13:15 #285
93643 DumDaDum
pi_67551818
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:09 schreef MarMar het volgende:

[..]

Zonder een deel van je leven weg te cijferen die belangrijk voor je is tho..

I mean, als je zo redeneert, kan je gewoon iedere twee willekeurige mensen bij elkaar neergooien en een relatie laten hebben, ookal passen ze totaal niet bij elkaar, want "dan verander je maar, een relatie is altijd geven en nemen"

Als een relatie meer van je neemt dan dat het je geeft is het de moeite niet waard, nogmaals: ongeacht wie er gelijk heeft!

Ik kan je zo een aantal dingen opnoemen die ik NOOIT op zou geven voor een partner en die als een partner zich daar aan zou storen nog maar weergeven dat hij niet de ware zou zijn en ik ook niet voor hem.
Nuff said
— Heather Nova
pi_67551848
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:12 schreef Nijns het volgende:

[..]
TS, feit dat ik, lezzer en nog een andere user wat ervaring hebben in dit soort situaties, begrip voor je toonde maar allemaal wel zeggen dat het over is, doet je blijkbaar niks.

Dat is niet waar, dat doet me heus wel wat. Maar lees me reactie hierboven..
  maandag 30 maart 2009 @ 17:14:48 #287
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_67551860
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:10 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Ik vind het jammer te lezen dat jullie alles oh zo goed weten, en dat er zo'n neerbuigende toon moet worden gebruikt. Ik praat met respect tegen jullie, kan dat dan niet terugkomen?
Je zegt veel ja, praten is wat anders en van luisteren heb jij al helemaal niet gehoord.
pi_67551862
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:13 schreef MarMar het volgende:

[..]

Soms hebben mensen ook gewoon een belachelijk lage pijngrens schat.
Ik lees gewoon de OP, en daar baseer ik mijn posts op, die andere topics heb ik niet gelezen
  maandag 30 maart 2009 @ 17:15:14 #289
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67551869
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:13 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Ben ik verplicht om op ALLES te reageren dan? Ik lees heus wel wat jullie zeggen en ik sla het ook echt wel op, ik wil/kan alleen nu nog niet inzien dat het een verloren zaak is..er bestaat bij mij gewoon nog een sprankeltje hoop dat het goedkomt..kan daar niet een beetje begrip voor komen?
Dat kan ik wel begrijpen maar dat sprankeltje hoop is nutteloos, en dat zal iedereen in dit topic je vertellen. Jullie relatie heeft 0% kans van slagen. 0% dus ook geen sprankeltje hoop.
Een gedicht over Maanvis
pi_67551890
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:15 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat kan ik wel begrijpen maar dat sprankeltje hoop is nutteloos, en dat zal iedereen in dit topic je vertellen. Jullie relatie heeft 0% kans van slagen. 0% dus ook geen sprankeltje hoop.
Dat zijn jou woorden.Sorry dat ik het zeg.:)
pi_67551925
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:15 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ok, over een week of 2 snapt TS dat ook, maar nu is ze effe net gedumpt en dus verdrietig.
Het liefst zou ze horen dat het niet aan haar ligt.
Ik denk dat het aan beiden ligt. Ook dat het zo mis is gegaan.
Als je er niks van had gezegd was het misschien nog aan, maar dan had je je in je eentje op zitten vreten. Ook niet goed dus.

Om TS nou nog snel helemaal af te gaan fakkelen is ook niet nodig lijkt me.
Ik blijf er wel bij dat die relatie niks meer wordt.
  maandag 30 maart 2009 @ 17:18:14 #292
93643 DumDaDum
pi_67551939
quote:

[..]

De vraag die hier bij mij opkomt: "dat wat goedkomt?".

Als jij en jouw vriend dezelfde invulling gaven aan het begrip 'het' had dit topic nooit bestaan. Begrip genoeg, van mijn kant iig, maar jouw het verschil in verwachtingspatroon tussen jou en je vriend gooit roet in het eten hier....
— Heather Nova
  maandag 30 maart 2009 @ 17:18:23 #293
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67551945
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:16 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Dat zijn jou woorden.Sorry dat ik het zeg.:)
Dat zijn de woorden van iedereen in dit topic. En wij kunnen er beter over oordelen want wij zijn niet verliefd op je ex .
Een gedicht over Maanvis
pi_67551947
Even een samenvatting...

Jij accepteert iets van hem niet.
Hij wil niet veranderen.
Hij dumpt jou, HIJ wil dus niet meer.

En dan ben JIJ degene die zegt dat hij nog wel een kans heeft bij je als hij maar verandert...

wat gaat hier fout?
pi_67552036
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:18 schreef MarMar het volgende:
Even een samenvatting...

Jij accepteert iets van hem niet.
Hij wil niet veranderen.
Hij dumpt jou, HIJ wil dus niet meer.

En dan ben JIJ degene die zegt dat hij nog wel een kans heeft bij je als hij maar verandert...

wat gaat hier fout?
Komt misschien stom over ja..maar dat komt omdat ik weet dat hij niet achter die keuze staat..Ik heb hem bijv. gevraagd hoe hij zijn leven voor zich ziet apart, of hij mij wel kan missen, en ik zag aan hem dat hij daar ook over twijfelde..Hij houd nog steeds van me en het gevoel is van beide kanten gewoon nog aanwezig, de reden dat hij het heeft uitgemaakt is omdat hij niet ziet hoe dit verder moet..vandaar dat er bij mij ook nog wat hoop aanwezig is, omdat ik ''voel'' dat hij niet volledig achter de keuze staat..
pi_67552060
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:18 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat zijn de woorden van iedereen in dit topic. En wij kunnen er beter over oordelen want wij zijn niet verliefd op je ex .
Klopt, maar jullie hebben onze relatie ook niet meegemaakt, en ik wel. En jullie hebben de woorden van mijn ''vriend'' niet gehoord, en ik wel. Jullie weten niet wat wij samen hadden...en ik wel.
  maandag 30 maart 2009 @ 17:23:35 #297
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_67552103
quote:

[..]

Ja, het kan goed komen, natuurlijk maar dan moet je die concessie doen dat het bij 2 keer bellen blijft en die schoonmoeder vooralsnog in je leven zit voor onbepaalde tijd. Dat is je sprankje hoop en die kan je aangrijpen om eraan te werken dat het je minder gaat storen als ze nog eens belt. Maarja, jij zit in elkaar hoe je in elkaar zit en hij ook dit punt, hoe ridicuul het ook is eigenlijk kan een breekpunt zijn als geen van beide nader tot elkaar komen. Hij heeft zijn punt al gemaakt en jij hebt waarschijnlijk de optie om het weer 'goed' (lees tot de oude situatie) te laten komen. Hem ompraten werkt blijkbaar niet dus blijft er nog maar een beperkt scala aan mogelijkheden over.
Vrijheid
  maandag 30 maart 2009 @ 17:25:15 #298
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_67552148
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:21 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Komt misschien stom over ja..maar dat komt omdat ik weet dat hij niet achter die keuze staat..Ik heb hem bijv. gevraagd hoe hij zijn leven voor zich ziet apart, of hij mij wel kan missen, en ik zag aan hem dat hij daar ook over twijfelde..Hij houd nog steeds van me en het gevoel is van beide kanten gewoon nog aanwezig, de reden dat hij het heeft uitgemaakt is omdat hij niet ziet hoe dit verder moet..vandaar dat er bij mij ook nog wat hoop aanwezig is, omdat ik ''voel'' dat hij niet volledig achter de keuze staat..
dan is het 'misschien wijs om het even uit te laten. Als hij je genoeg mist wil hij eventueel die consessie wel doen om maar 1 keer met zijn moeder te praten. Met het risico dat hij het uit laat natuurlijk.
Vrijheid
pi_67552183
quote:

[..]

Allemaal waar, maar het gaat erom wat je vriend doet en zoals alle mensen voor mij gezegd hebben kiest hij ervoor de telefoontjes op te nemen en hij is niet bereid ze te beperken tot 1 per dag.
Jij wilt je ook niet aanpassen, dus de logische oplossing is het uit te maken(wat hij dus al half gedaan heeft zo te zien.''
Beneath the gold, bitter steel
pi_67552238
quote:
Is het nou echt zo raar om van je partner te verwachten dat hij iets aan een situatie doet omdat hij/zij weet hoe dwars iets jou zit?
nee dat is niet raar. Het is wel raar dat wanneer die partner zeer duidelijk aangeeft NIET iets aan de situatie te willen doen jij door blijft drammen, hopen, en jezelf frustreren.

Neem je verlies.
pi_67552314
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:26 schreef Fingon het volgende:

[..]

Allemaal waar, maar het gaat erom wat je vriend doet en zoals alle mensen voor mij gezegd hebben kiest hij ervoor de telefoontjes op te nemen en hij is niet bereid ze te beperken tot 1 per dag.
Jij wilt je ook niet aanpassen, dus de logische oplossing is het uit te maken(wat hij dus al half gedaan heeft zo te zien.''
Geloof me, als ik wist hoe ik me hierover heen kon zetten en me oprecht niet meer zou kunnen storen hieraan, zou ik het meteen doen. Maar je hebt je eigen gevoel niet in de hand en ik kan mezelf niet dwingen me er niet aan te storen..Ik heb het namelijk geprobeerd, om het weken te negeren en te laten zijn zoals het is..maar dat werkt niet..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')