Dat dus.quote:Op maandag 30 maart 2009 14:22 schreef Scorpie het volgende:
En WAT DE NEUK, hoeveel pijn kan hij je doen door gewoon de telefoon op te nemen? Doe ff normaal joh. Je bent inderdaad geobsedeerd, je gaat zelfs zo ver dat je hem wilt laten kiezen tussen zijn moeder en jou? Bah bah bah bah, raar vrouwtje dat je er bent
Minstens 2 keer per dag. VInd jij dit een normale gang van zaken dan, voor een volwassen jongen die 25 wordt en al lang uit huis is?quote:Op maandag 30 maart 2009 14:25 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat dus.
Je maakt het probleem imo enkel groter dan groot in je hoofd. Hij heeft zijn moeder twee keer per dag aan de telefoon. Ben blij dat het zijn minnares niet is ...
En als ze het bij één telefoontje per dag laat, dan is ineens alles dik in orde? Geloof je het zelf?quote:Op maandag 30 maart 2009 14:26 schreef Chickiewickie het volgende:
[...]
Het enige wat ik vraag is of hij ervoor kan zorgen dat ze het bij één telefoontje per dag laat! Kom op zeg!
Wat is normaal? Voor hem dit klaarblijkelijk, voor jou niet. Dus dan moet hij (en zijn moeder) zich maar aan jouw norm aanpassen?quote:Op maandag 30 maart 2009 14:27 schreef Chickiewickie het volgende:
Minstens 2 keer per dag. VInd jij dit een normale gang van zaken dan, voor een volwassen jongen die 25 wordt en al lang uit huis is?
quote:Op maandag 30 maart 2009 14:22 schreef Scorpie het volgende:
En WAT DE NEUK, hoeveel pijn kan hij je doen door gewoon de telefoon op te nemen? Doe ff normaal joh. Je bent inderdaad geobsedeerd, je gaat zelfs zo ver dat je hem wilt laten kiezen tussen zijn moeder en jou? Bah bah bah bah, raar vrouwtje dat je er bent
Het een sluit het ander niet uit natuurlijk.quote:Op maandag 30 maart 2009 14:25 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat dus.
Je maakt het probleem imo enkel groter dan groot in je hoofd. Hij heeft zijn moeder twee keer per dag aan de telefoon. Ben blij dat het zijn minnares niet is ...
Oh, het is al uit?quote:Op maandag 30 maart 2009 14:30 schreef Lienekien het volgende:
Trouwens. Hij heeft het uitgemaakt. Wat ga jij nu doen om het weer goed te maken? Lijkt me niet dat je dat bereikt door maar moeilijk te blijven doen over zijn moeder.
Dat is dus mijn vraag hierquote:Op maandag 30 maart 2009 14:30 schreef Lienekien het volgende:
Trouwens. Hij heeft het uitgemaakt. Wat ga jij nu doen om het weer goed te maken? Lijkt me niet dat je dat bereikt door maar moeilijk te blijven doen over zijn moeder.
Zit hier misschien een kern van waarheid in?quote:Op maandag 30 maart 2009 14:18 schreef Chickiewickie het volgende:
En hij zegt dat hij het niet wil veranderen omdat hij er geen vertrouwen in heeft dat het genoeg zal zijn..en dat er wel weer nieuwe irritaties bijkomen..
Maar even quoten.quote:
Hij heeft het gisteren al uitgemaakt.quote:Op maandag 30 maart 2009 14:38 schreef Maanvis het volgende:
Als je er niet tegen kunt dat hij z'n moeder op de 1e plaats zet, maak het dan uit. Hij gaat niet veranderen.
Volgens mij heb ik dat ook al in het vorige topic gezet.
Maargoed, ik wil het nog wel een paar keer herhalen zodat je het begrijpt.
Hij gaat niet veranderen. Veranderen gaat hij niet. Veranderen is geen optie voor hem. Het is niet mogelijk dat hij verandert. Hij wil namelijk niet veranderen. Hij vindt zijn moeder belangrijker dan jij. Je kunt zeggen wat je wilt maar hij gaat niet voor jou veranderen. Als je dus denkt dat hij gaat veranderen heb je het mis.
Maak het uit.
Kun je verder wel met zijn moeder opschieten? Of is dat ook problematisch?quote:Op maandag 30 maart 2009 14:39 schreef Chickiewickie het volgende:
@ iamredleader: het is misschien ook niet normaal dat ik er zo door geobsedeerd ben geraakt, maar het heeft gewoon een te grote impact op onze relatie gekregen. Er gaat geen dag voorbij dat het alleen ''vriend en ik'' is, ik heb het gevoel dat zijn moeder altijd tussen ons instaat. Daarbij komt het feit dat het mij gewoon enorm kwetst dat hij haar belangen RUIM boven de mijne zet. Is het nou werkelijkwaar zoveel gevraagd om het bij één belletje per dag te laten als dat een hoop van onze problemen al oplost?
Omdat hij het misschien niet altijd even leuk vindt, maar zijn moeder in deze wél respecteert?quote:Op maandag 30 maart 2009 14:39 schreef Chickiewickie het volgende:
@ copycat: nogmaals..hij geeft aan het zelf ook wel erg veel te vinden en dat het soms overdreven is, hij heeft in mijn ogen alleen niet ''de ballen'' om tegen zijn moeder in te gaan.
PUNT EINDE VERHAAL!quote:Op maandag 30 maart 2009 14:18 schreef Chickiewickie het volgende:
Mijn vriend is niet bereid dit te veranderen.
Wat jij kan doen? Je niet zo aanstellen als het gaat om zijn moeder. Wat jij ervan vind is nu wel duidelijk, als je echt van je vent zou houden zou je je er niet mee bemoeien.quote:Op maandag 30 maart 2009 14:34 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Dat is dus mijn vraag hierHoe gaat dit weer goedkomen. Hij heeft er dan een punt achter gezet, maar staat hier niet voor 100% achter omdat hij wel aangeeft vanavond erover te praten en omdat hij me nog wel een kus gaf toen hij vandaag ging werken en omdat hij wel blijft zeggen dat ik me niet druk moet maken enz. enz.
Vandaar dus ook mijn vraag hier, wat kan IK doen (want hij doet er niks aan) om het toch nog te laten werken? Dit is iets wat ik niet opzij kan zetten, dat heb ik al geprobeerd maar daar zit het me te dwars voor..
Hier komt het uiteindelijk wel op neer. Je vriend en jij staan op een aantal punten zo ver uit elkaar dat het niet gaat werken samen. Aanpassen zit er niet in en accepteren ook niet. Op die manier gaat een relatie gewoon niet werken.quote:Op maandag 30 maart 2009 14:24 schreef BarbaRob het volgende:
Je vriend past gewoon niet bij jou. Jij wil hem veranderen, dat is niet goed.
Uitmaken is dus de enige oplossing.
Misschien moet je eens loskomen van wat jij vindt dat hoort en dat normaal is. En gaan bekijken of jij kan accepteren hoe je vriend met zijn moeder omgaat.quote:Op maandag 30 maart 2009 14:41 schreef Chickiewickie het volgende:
@ karina: nee zijn vader is niet overleden, zijn ouders zijn uit elkaar gegaan toen hij 3 jaar oud was.
@ journeyoflife: thanks, goed contact is ook niks mis mee, ik vind alleen dat er grenzen zijn tussen gezond contact en ongezond contact. Een jongen van 24 die al even op zichzelf woont hoort ook een leven op te bouwen naast zijn ma en zich los te maken, en dat is in mijn ogen niet wat gebeurd.
Het BOEIT niet wat jij ervan vind. Het gaat erom wat HIJ vind. HIJ vind dat het niet ongezond is, daar heb JIJ mee te leven of niet. In dat geval is het feit dat hij het uitgemaakt heeft misschien het slimste wat hij kon doen, aangezien jij alleen maar dingen wil veranderen in zijn leven die hij zelf niet wil veranderen.quote:Op maandag 30 maart 2009 14:41 schreef Chickiewickie het volgende:
@ journeyoflife: thanks, goed contact is ook niks mis mee, ik vind alleen dat er grenzen zijn tussen gezond contact en ongezond contact. Een jongen van 24 die al even op zichzelf woont hoort ook een leven op te bouwen naast zijn ma en zich los te maken, en dat is in mijn ogen niet wat gebeurd.
Welke problemen? De problemen die jij hebt met zijn moeder staan tussen jullie in? Er is maar 1 iemand die dat laat gebeuren, en dat ben jijzelf.quote:Op maandag 30 maart 2009 14:44 schreef Chickiewickie het volgende:
@ krentenbol: ja, alleen door alles wat er aan de hand is valt er geen moment meer van te genieten omdat de problemen alleen maar tussen ons instaan.
Daar las ik dus overheen. Dat is dus idd het verstandigste om te doen.quote:Op maandag 30 maart 2009 14:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hij heeft het gisteren al uitgemaakt.
Jup. Hij heeft de grenzen nu duidelijk aangegeven. In een gedwongen keuze tussen jou en zijn moeder kiest hij in dit geval voor zijn moeder. Kan je daar mee leven of niet?quote:Op maandag 30 maart 2009 14:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het BOEIT niet wat jij ervan vind. Het gaat erom wat HIJ vind. HIJ vind dat het niet ongezond is, daar heb JIJ mee te leven of niet. In dat geval is het feit dat hij het uitgemaakt heeft misschien het slimste wat hij kon doen, aangezien jij alleen maar dingen wil veranderen in zijn leven die hij zelf niet wil veranderen.
Yeah right, en daarom maakt je vriend het uit? Wat denk je zelf?quote:Op maandag 30 maart 2009 14:47 schreef Chickiewickie het volgende:
Komop mensen..waar hebben we het nou over?
Veranderen, kiezen tussen mij en moeder, wie is nou degene die overdrijft?
Ik vraag één ding van hem, en dat is om het telefoneren een beetje te beperken!
Je spreekt jezelf zo ontzettend tegen, niet te geloven.quote:@ iamredleader: het zal een groot gedeelte oplossen, maar zoals ik al zei spelen er meer dingen. Die zullen ook opgelost moeten worden, maar er zijn ook dingen die ik wél voor hem opzij zou kunnen zetten (bepaalde irritaties), dit is gewoon iets wat te zwaar telt voor me en ik snap niet dat het nou zoveel gevraagd is om het telefoneren bij 1x te laten op een dag!
Hey, hij heeft het duidelijk gemaakt. Jullie zijn nu officieel (eventueel tijdelijk) ex-partners omdat je dit op de spits dreef. En als je zelf al zegt 'waar hebben we het over?'' Waarom zou het andersom niet hetzelfde zijn? Waar heb je het over? Boeiend, lekker belangrijk, peanuts. Het is niet belangrijk dus is het ook niet belangrijk als jij je zin niet krijgt of geldt 'waar hebben we het over?' dan opeens niet meer.quote:Op maandag 30 maart 2009 14:47 schreef Chickiewickie het volgende:
Als het "allemaal wel meevalt", dan hoef je niet zo sterk te reageren. Me dunkt dat je beter even de computer kan uitdoen, even een wandelingetje gaat maken in dit prachtige lenteweer, en even voor jezelf op een rijtje zet waarom je eigenlijk nog wel verder wil me je vriend.quote:Op maandag 30 maart 2009 14:47 schreef Chickiewickie het volgende:
quote:Op maandag 30 maart 2009 14:50 schreef jogy het volgende:
[..]
Hey, hij heeft het duidelijk gemaakt. Jullie zijn nu officieel (eventueel tijdelijk) ex-partners omdat je dit op de spits dreef. En als je zelf al zegt 'waar hebben we het over?'' Waarom zou het andersom niet hetzelfde zijn? Waar heb je het over? Boeiend, lekker belangrijk, peanuts. Het is niet belangrijk dus is het ook niet belangrijk als jij je zin niet krijgt of geldt 'waar hebben we het over?' dan opeens niet meer.
Nee, alleen lees ik daar niets uit wat jou zo kwetst. Ja, het irriteert je en jij vindt het niet normaal. Maar hoe het je kwetst, dat lees ik niet.quote:Op maandag 30 maart 2009 14:53 schreef Chickiewickie het volgende:
Copycat: als je mijn reacties leest weet je het antwoord hierop, heb het namelijk al uitgelegd maar je leest alleen maar wat je wil lezen.
Wat geeft jou het recht om zoiets te vragen aan je vriend dan eigenlijk?quote:Op maandag 30 maart 2009 14:53 schreef Chickiewickie het volgende:
En wat mij betreft hebben we het er alleen over dat ik één dingetje vraag, en dat is om het bij ÉÉN telefoontje te houden per dag. Ik kan gewoon niet begrijpen waarom dat teveel gevraagd is.Hangen jullie allemaal dagelijks meerdere keren met mammie aan de telefoon ofzo?
Nogmaals, het zijn niet de telefoontjes die me kwetsen, maar het feit dat mijn vriend weet hoe erg het me dwars zit en er gewoon lomp gezegt dikke schijt aan heeft hoe ik me hierbij voel.Dat hij het belangrijker vind om 2 of meer telefoontjes per dag te plegen met zn moeder, hoewel hij het zelf ook overdreven en veel vind, als dat hij eens een kerel is en er eens wat van zegt, wetend dat het zijn vriendin gewoon enorm hoog zit. DAT kwetst mij. Daarbij komt dat hij altijd zei dat hij toekomst met me zag, dat ik de belangrijkste persoon was in zijn leven, blabla.. En dit kan ik gewoon niet meer serieus nemen, omdat hij anders dit dingetje wel voor me over zou hebben (zo denk ik)quote:Op maandag 30 maart 2009 14:54 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee, alleen lees ik daar niets uit wat jou zo kwetst. Ja, het irriteert je en jij vindt het niet normaal. Maar hoe het je kwetst, dat lees ik niet.
Je vriend heeft het uitgemaakt, dus het is zeker niet onbelangrijk.quote:Op maandag 30 maart 2009 14:47 schreef Chickiewickie het volgende:
Ah ja. Het is dus your way of the highway, en nu heeft hij voor de highway gekozen, en ben je gepikeerd?quote:Op maandag 30 maart 2009 14:56 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Nogmaals, het zijn niet de telefoontjes die me kwetsen, maar het feit dat mijn vriend weet hoe erg het me dwars zit en er gewoon lomp gezegt dikke schijt aan heeft hoe ik me hierbij voel.Dat hij het belangrijker vind om 2 of meer telefoontjes per dag te plegen met zn moeder, hoewel hij het zelf ook overdreven en veel vind, als dat hij eens een kerel is en er eens wat van zegt, wetend dat het zijn vriendin gewoon enorm hoog zit. DAT kwetst mij. Daarbij komt dat hij altijd zei dat hij toekomst met me zag, dat ik de belangrijkste persoon was in zijn leven, blabla.. En dit kan ik gewoon niet meer serieus nemen, omdat hij anders dit dingetje wel voor me over zou hebben (zo denk ik)
Ach, ze kan er zelf weinig aan doen. Waarschijnlijk slechte ervaringen gehad in de liefde ofzo.quote:Op maandag 30 maart 2009 14:57 schreef Tha_Duck het volgende:
En wie ben jij om je te bemoeien met dat zijn moeder hem belt?? De tering, wat moet hij een slecht leven hebben. Een bemoeizuchtige vriendin die hem in alles controleert en verteld wat hij wel en niet mag en moet doen. Niet hij of zijn moeder hebben een probleem, maar jij!!!
Laat zijn moeder en hij lekker bellen. Als ze dat beiden willen is er geen probleem. Jij hebt er geen last van, jij hoeft toch niet te bellen?
Echt, wat een afschuwelijk wijf ben jij. Control-freak!
hahahahaha prachtig..op een dag als deze weet JIJ me nog aan het lachen te maken. Ik de control-freakquote:Op maandag 30 maart 2009 14:57 schreef Tha_Duck het volgende:
En wie ben jij om je te bemoeien met dat zijn moeder hem belt?? De tering, wat moet hij een slecht leven hebben. Een bemoeizuchtige vriendin die hem in alles controleert en verteld wat hij wel en niet mag en moet doen. Niet hij of zijn moeder hebben een probleem, maar jij!!!
Laat zijn moeder en hij lekker bellen. Als ze dat beiden willen is er geen probleem. Jij hebt er geen last van, jij hoeft toch niet te bellen?
Echt, wat een afschuwelijk wijf ben jij. Control-freak!
Misschien kwets ik je hiermee, maar als ik jou zo bezig hoor kan ik me heel goed voorstellen dat je vriend het uit heeft gemaakt. Het is voor hem geen klein dingetje, het is zijn fokking moeder! Dat moet jij respecteren. Kun je dat niet dan heeft jullie relatie geen kans van slagen. Ik zal het nogmaals herhalen: Hij gaat neit voor je veranderen. Never niet. Nooit niet. Leer ermee leven. Kun je dit niet dan is het beter dat het uit is.quote:Op maandag 30 maart 2009 14:56 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Nogmaals, het zijn niet de telefoontjes die me kwetsen, maar het feit dat mijn vriend weet hoe erg het me dwars zit en er gewoon lomp gezegt dikke schijt aan heeft hoe ik me hierbij voel.Dat hij het belangrijker vind om 2 of meer telefoontjes per dag te plegen met zn moeder, hoewel hij het zelf ook overdreven en veel vind, als dat hij eens een kerel is en er eens wat van zegt, wetend dat het zijn vriendin gewoon enorm hoog zit. DAT kwetst mij. Daarbij komt dat hij altijd zei dat hij toekomst met me zag, dat ik de belangrijkste persoon was in zijn leven, blabla.. En dit kan ik gewoon niet meer serieus nemen, omdat hij anders dit dingetje wel voor me over zou hebben (zo denk ik)
Heh, het is dat ze mij nog wel eens bellen anders sprak ik ze nooit en dan is het ook maar een keertje in de maand als het aan mij ligt, ik denk er gewoon niet aan. Dus hey, zie hier er zijn ook mannen op de wereld die dit mankement niet hebben maar die hebben vast wel andere irritaties die jou niet zinnen. Wie weet zit een andere vent wel dagelijks gekluisterd aan Sport 1 t/m 8, werkt hij 80 uur per week, steekt ie kittens in de fik ( ok, dat zou wel grof zijnquote:Op maandag 30 maart 2009 14:53 schreef Chickiewickie het volgende:
jogy: Nee, voor mij geld dat andersom niet. want andersom hebben we het namelijk over een moeder die haar zoon niet kan loslaten en probeert vast te houden en te claimen, en hem op alle mogelijke manieren nog in controle probeert te houden. Dáár hebben we het over.
En wat mij betreft hebben we het er alleen over dat ik één dingetje vraag, en dat is om het bij ÉÉN telefoontje te houden per dag. Ik kan gewoon niet begrijpen waarom dat teveel gevraagd is.Hangen jullie allemaal dagelijks meerdere keren met mammie aan de telefoon ofzo?
En is 1x per dag telefoneren dan niet MEER dan zat met de vrouw die je op de wereld heeft gebracht?quote:Op maandag 30 maart 2009 15:00 schreef Copycat het volgende:
Dit dingetje ... Je hebt het wel over contact met de vrouw die hem op deze wereld heeft gebracht.
Echt, ik snap gewoon niet dat je dat zo hoog kunt laten oplopen, dat je daar zo'n enorm probleem van maakt. Dat het je zelfs kwetst ... Sorry hoor.
Ik vind het enorm egocentrisch van je. En je komt op mij over als een dreinend kind dat haar zin niet krijgt.
1) Zet vriend onder druk om haar zin te doen terwijl er geen reden voor isquote:Op maandag 30 maart 2009 15:01 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
hahahahaha prachtig..op een dag als deze weet JIJ me nog aan het lachen te maken. Ik de control-freak
Maar op wat voor manier probeert zijn moeder hem te claimen? Door die 2 telefoontjes op een dag? En nogmaals: hoe lang duren die gesprekken?quote:Op maandag 30 maart 2009 14:53 schreef Chickiewickie het volgende:
jogy: Nee, voor mij geld dat andersom niet. want andersom hebben we het namelijk over een moeder die haar zoon niet kan loslaten en probeert vast te houden en te claimen, en hem op alle mogelijke manieren nog in controle probeert te houden. Dáár hebben we het over.
Serieus, lees dit nou eens goed door.quote:Op maandag 30 maart 2009 14:56 schreef Chickiewickie het volgende:
Wat heb je geprobeerd dan? Je hebt tegen hem gezegd dat hij het moet terugbrengen naar 1. Wat nog meer?quote:Op maandag 30 maart 2009 15:03 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
En is 1x per dag telefoneren dan niet MEER dan zat met de vrouw die je op de wereld heeft gebracht?
Ik heb je nou al voor de 2e keer uitgelegd waarom het me kwetst..typ ik in het chinees ofzo? En dat is helemaal mooi..nou ben IK degene die egocentrisch is. Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd om uit dit probleem te komen, in tegenstelling tot mijn vriend, en dan ben IK de egoist?
Misschien moet je even back-to-earth inplaats van te gaan lachen? Ik ben niet de enige die je dit verteld, en zeg is eerlijk: zit jij zielig te janken nu achter je laptop of ik? Dus wie zal er meer gelijk hebben?quote:Op maandag 30 maart 2009 15:01 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
hahahahaha prachtig..op een dag als deze weet JIJ me nog aan het lachen te maken. Ik de control-freak
Ja heb ik, misschien niet zo'n slecht idee..thanks..quote:Op maandag 30 maart 2009 15:01 schreef iamredleader het volgende:
Chickie, heb je m'n advies van hierboven gelezen?
Begrip hebben voor iemand die het leven van 2 andere mensen verwoest? Willen en wetens omdat ze haar zin niet krijgt?quote:Op maandag 30 maart 2009 15:06 schreef Chickiewickie het volgende:
En mensen begrijp me niet verkeerd, iedereen heeft recht op zijn eigen mening, maar een beetje begrip zou toch wel fijn zijn geweest.
Oja ik ben degene die volwassen moet wordenquote:Op maandag 30 maart 2009 15:06 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik zie trouwens nu een TS huilend rondstampen: "IK WIL MIJN ZIN IK WIL MIJN ZIN EN WAAROM ZIJN ZE HET NIET MET ME EENS!! IK BEN CALIMERO EN DE HELE WERELD IS TEGEN MIJ *HUIL* *HUIL*".
Echt serieus, grow up
Ik heb geen begrip voor mensen die zo narrow-minded, egocentrisch en bekrompen zijn als ze hun zin niet krijgen.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:06 schreef Chickiewickie het volgende:
En mensen begrijp me niet verkeerd, iedereen heeft recht op zijn eigen mening, maar een beetje begrip zou toch wel fijn zijn geweest.
Daar komt het wel op neer. Heb je niet zojuist je 'wedstrijdje' verloren dan? Je bent net gedumpt omdat je het zo doordraafde, begint het nu echt niet tot je door te dringen dat je ontzettend stompzinnig bezig bent geweest?quote:Op maandag 30 maart 2009 15:08 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Oja ik ben degene die volwassen moet worden
Gaat niet aankomen, het is de hele wereld tegen haar. Zij is de enige waar het om moet draaien in het leven. Daarvoor moet alles wijken.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik heb geen begrip voor mensen die zo narrow-minded, egocentrisch en bekrompen zijn als ze hun zin niet krijgen.
Weet je wat het is..hij vind zelf ook dat het wel wat veel is en onnodig is..maar hij ''durft/kan'' dus inderdaad niet tegen haar ingaan, omdat het allemaal draait om het geluk van mammie. Maar at ik zo vreemd vind, is dat hij vertelde dat vroeger toen hij rond de 18 was altijd de telefoon wegdrukte als ze belde en hij zat te chillen met vrienden omdat hij geen zin had in dat ''gezeik''..ik snap niet waarom hij dat dan nu niet kan als hij weet hoe vervelend ik het vind.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:09 schreef Nijns het volgende:
Ik snap heel goed dat een schoonmoeder het geluk tussen jou en je vriend enigszins kan bederven.. Echter moet je niet vergeten dat zij (je vriend (ex?) en zijn moeder) dit ook al jaren zo gewend zijn..
Geloof me, ik weet hoe lastig en frustrerend het kan zijn, maar zorg ervoor dat hij niet het gevoel heeft om te moeten kiezen tussen jou en zijn moeder. Wellicht durft/kan hij niet echt zijn moeder tegenspreken.. Misschien vindt hij het andersom ook maar vreemd hoe weinig jij je ouders spreekt.. Ik zou eerlijk tegen hem blijven, maar wel rustig blijven. Fel worden zal bij hem ook alleen maar weerstand tegen jou opbouwen..
Ik had het niet anders kunnen doen..ik heb geprobeerd het opzij te zetten, ik ben zelf in therapie gegaan om dit probleem met schoonmoeder op te lossen..maar het wil niet als ik een klein beetje hulp van mijn vriend daarin krijg..quote:Op maandag 30 maart 2009 15:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Daar komt het wel op neer. Heb je niet zojuist je 'wedstrijdje' verloren dan? Je bent net gedumpt omdat je het zo doordraafde, begint het nu echt niet tot je door te dringen dat je ontzettend stompzinnig bezig bent geweest?
Hij is wat volwassener (!) geworden, en gaat gewoon aan de telefoon als iemand belt. Iedereen pubert in meer of mindere mate, dus met 18 is dat niet zo verwonderlijk.quote:Maar wat ik zo vreemd vind, is dat hij vertelde dat vroeger toen hij rond de 18 was altijd de telefoon wegdrukte als ze belde en hij zat te chillen met vrienden omdat hij geen zin had in dat ''gezeik''..ik snap niet waarom hij dat dan nu niet kan als hij weet hoe vervelend ik het vind.
Toen ie 18 was, was hij puberaal en wou hij stoer doen tegenover zijn vrienden. Met je mama knuffelen en bellen is niet stoer natuurlijk. Nu beseft hij vast hoeveel zijn moeder voor hem betekend heeft en ziet hij ook hoe vergankelijk het leven is omdat hij zelf ouder wordt.. Dat zou een verklaring kunnen zijn waarom hij haar niet durft aan te spreken. Ook zal hij zijn moeder niet het gevoel willen geven dat ze dingen fout doet..quote:Op maandag 30 maart 2009 15:12 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Weet je wat het is..hij vind zelf ook dat het wel wat veel is en onnodig is..maar hij ''durft/kan'' dus inderdaad niet tegen haar ingaan, omdat het allemaal draait om het geluk van mammie. Maar at ik zo vreemd vind, is dat hij vertelde dat vroeger toen hij rond de 18 was altijd de telefoon wegdrukte als ze belde en hij zat te chillen met vrienden omdat hij geen zin had in dat ''gezeik''..ik snap niet waarom hij dat dan nu niet kan als hij weet hoe vervelend ik het vind.
Hoe kan ik hem het gevoel geven niet te moeten kiezen, als ik alleen maar vraag iets minder te bellen? thanks voor je reactie anyway..
Voor mij is één keer per week met mijn moeder bellen doorgaans al genoeg. Voor jouw vriend en zijn moeder blijkbaar niet. Zoveel mensen, zoveel belgewoontes.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:03 schreef Chickiewickie het volgende:
En is 1x per dag telefoneren dan niet MEER dan zat met de vrouw die je op de wereld heeft gebracht?
Omdat je je achtergesteld voelt bij zijn moeder dus. Puhlease. Je hebt een heleboel volwassen worden voor de boeg.quote:Ik heb je nou al voor de 2e keer uitgelegd waarom het me kwetst..typ ik in het chinees ofzo? En dat is helemaal mooi..nou ben IK degene die egocentrisch is. Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd om uit dit probleem te komen, in tegenstelling tot mijn vriend, en dan ben IK de egoist?
Ieder kind is van nature loyaal aan zijn/haar ouders dus het is moeilijk daar tegenin te gaan.. Maar ik snap dat het belangrijk is dat je vriend alleen maar eventjes zegt 'ik begrijp je'..quote:Op maandag 30 maart 2009 15:13 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Ik had het niet anders kunnen doen..ik heb geprobeerd het opzij te zetten, ik ben zelf in therapie gegaan om dit probleem met schoonmoeder op te lossen..maar het wil niet als ik een klein beetje hulp van mijn vriend daarin krijg..
Sorry, maar je kan beter fulltime in therapie. Er zit echt iets niet goed. Als je in therapie moet omdat iemand met zijn moeder belt, dan wil ik niet weten hoe je op echt belangrijke dingen reageertquote:Op maandag 30 maart 2009 15:13 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Ik had het niet anders kunnen doen..ik heb geprobeerd het opzij te zetten, ik ben zelf in therapie gegaan om dit probleem met schoonmoeder op te lossen..maar het wil niet als ik een klein beetje hulp van mijn vriend daarin krijg..
En wat is er mis met grenzen stellen bij je moeder? Ook als een moeder veel voor iemand betekend is 1x bellen per dag toch niet te veel gevraagd? Zijn moeder en vader zijn, zoals ik al eerder benoemde, uit elkaar gegaan toen hij 3 was.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:15 schreef Nijns het volgende:
[..]
Toen ie 18 was, was hij puberaal en wou hij stoer doen tegenover zijn vrienden. Met je mama knuffelen en bellen is niet stoer natuurlijk. Nu beseft hij vast hoeveel zijn moeder voor hem betekend heeft en ziet hij ook hoe vergankelijk het leven is omdat hij zelf ouder wordt.. Dat zou een verklaring kunnen zijn waarom hij haar niet durft aan te spreken. Ook zal hij zijn moeder niet het gevoel willen geven dat ze dingen fout doet..
Ik heb niet alles gelezen, dus sorry als het al ergens anders staat maar: waar is zijn vader in dit geval?
Als hij dat zou doen zou zijn leven natuurlijk voorbij zijn. TS is wanhopig op zoek naar elke stukje macht over haar vriend, elke strohalm die hem doet bewegen zichzelf aan te passen naar haar ietwat twisted wereldbeeld. Spoedig zal hij niet meer mogen kijken naar andere meiden, netjes de wc bril omlaag moeten doen, op zaterdag de kroeg niet meer ingaan, op koopzondag naar de IKEA moeten enzovoorts.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:17 schreef Nijns het volgende:
[..]
Ieder kind is van nature loyaal aan zijn/haar ouders dus het is moeilijk daar tegenin te gaan.. Maar ik snap dat het belangrijk is dat je vriend alleen maar eventjes zegt 'ik begrijp je'..
Kom op zeg. Het gaat totaal niet over het bellen, dat weet je zelf stiekem ook wel. Het bellen is nu de stok om mee te slaan, de volgende keer heb je wel wat anders gevonden.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:19 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
En wat is er mis met grenzen stellen bij je moeder? Ook als een moeder veel voor iemand betekend is 1x bellen per dag toch niet te veel gevraagd?
Blijkbaar wordt die grens elke keer overtreden, en moet TS steeds lomper die grenzen stellen.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kom op zeg. Het gaat totaal niet over het bellen, dat weet je zelf stiekem ook wel. Het bellen is nu de stok om mee te slaan, de volgende keer heb je wel wat anders gevonden.
Maar jij hebt ervoor gekozen om het niet uit te maken, sterker nog, je hebt geaccepteerd dat het een nadeel is aan je relatie, en je weet er nu mee om te gaan. De situatie is nog niet ideaal, maar in plaats van dat je je partner sommeert haar moeder in toom te houden heb je zelf iets aan de situatie gedaan.quote:
Én hij zet TS niet op de eerste plaats.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:22 schreef BloodStain het volgende:
Gaat hier niet om veranderen, gaat hier om acceptatie. Jij accepteerd het niet hoe hij met zijn moeder omgaat en jij vind het niet normaal.
Dat is je goed recht jou mening, maar accepteer dan ook dat het zo niet gaat werken tussen jullie en neem je verlies.
quote:Op maandag 30 maart 2009 15:20 schreef lezzer het volgende:
Al die mensen die hier zo stoer lopen te roepen dat TS niet moet zeuren, wens ik van harte een dergelijke schoonmoeder toe.![]()
Ik heb er zo eentje...
Die belt rustig 's avonds om 10 uur (als wij allang in bed liggen) om de dag door te nemen. Ik schrik me wezenloos, want iemand belt midden in de nacht (voor mij), dus ik denk dat er wat is en sta al half aangekleed langs het bed. Ook 's ochtends om half 8 komt wel eens voor. Zondagochtend, 9.00u...
En inderdaad, de hele handel en wandel van mijn partner volgen. Constant bellen over alles wat los en vast zit, bellen vanuit één of ander oord dat ze opgehaald moet worden, dat soort dingen.
Het graaien in privéspullen en keukenkastjes heb ik er nou zo'n beetje uit, maar ik stoor me ook vreselijk aan dat gebel. Vooral dat gebel om niks. Als het nou nog ergens over ging, maar het gaat gewoon nergens om. Het lijkt wel verveling van haar kant.
Het allerlergste in dit verhaal (van TS) is dat haar vriend zegt/laat blijken dat het hem niks kan schelen wat TS er van vindt. Hij zet duidelijk TS niet op de eerste plaats.
Met wat voor oorzaak dan ook.
En dat doet heel erg pijn, en daar wordt TS twee keer per dag mee geconfronteerd. Dat lijken mensen hier maar normaal te vinden, of dat TS dat maar naast zich neer moet leggen. Dat kan dus niet, want ze wordt er elke keer mee geconfronteerd.
Mijn partner geeft tenminste nog toe dat het zo gegroeid is, dat ze het zo gewend is, en ze met haar moeder daar gewoon geen afspraken over kan maken. Met periodes gaan we gewoon op vakantie, gaat de stekker van de telefoon er uit, of nemen we andere maatregelen.
Maar mijn partner maakt wél duidelijk dat ik nummer 1 ben, maar ze gewoon een enorm loyaliteitsconflict heeft.
TS, als je niet heel erg hartverscheurend verliefd bent, ging ik die strijd niet meer aan. Ik woon al bijna 10 jaar samen, en ik heb er al heel vaak ruzie over gemaakt. De weg is echt heel lang hoor.
Je moet wel echt heel erg van hem houden als je hier nog in wilt investeren.
Laat hem. Hij komt er nog wel ooit achter.
"Achter elke deur is weer een andere deur" zong Klein Orkest ooit
Borderline?quote:Op maandag 30 maart 2009 15:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
1) Zet vriend onder druk om haar zin te doen terwijl er geen reden voor is
2) Gaat zo ver dat zelfs haar relatie uitgaat hierdoor
3) Ziet nog steeds niet in dat haar ultimatum de doodsteek voor haar relatie is
4) Probeert mensen af te serveren die haar gedrag anders uitleggen
5) Pretendeert nog steeds het beste met haar vriend voor te hebben
6) Raakt gepikeerd zodra blijkt dat vriendlief zijn moeder verkiest boven haar
7) Krampachtig proberen haar gelijk te halen bij iedereen
Hm, even een paar puntjes waarom we dat denken.
Ja, mijn partner heeft dan ook gezegd dat ik nummer 1 ben en voor altijd zal zijn.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maar jij hebt ervoor gekozen om het niet uit te maken, sterker nog, je hebt geaccepteerd dat het een nadeel is aan je relatie, en je weet er nu mee om te gaan. De situatie is nog niet ideaal, maar in plaats van dat je je partner sommeert haar moeder in toom te houden heb je zelf iets aan de situatie gedaan.
En wat is dan de grens die 'normaal' is? Die van de partner? Of die van de TS? Moet de partner in dit geval zich inhouden, zijn levenswijze veranderen, zijn gewoontes aanpassen omdat de TS het van hem verlangt, ook als hij zelf dit niet bezwaarlijk vind? Ik zou in essentie nooit toegeven, al is het alleen maar om het feit dat dan het hek van de dam is.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:22 schreef lezzer het volgende:
[..]
Blijkbaar wordt die grens elke keer overtreden, en moet TS steeds lomper die grenzen stellen.
Zo gaat dat.
In mijn ogen, ben je binnen een relatie nummer 1 voor elkaar. Dat is tenminste iets dat je mag verwachten van elkaar. Dat zegt hij niet tegen TS.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En wat is dan de grens die 'normaal' is? Die van de partner? Of die van de TS? Moet de partner in dit geval zich inhouden, zijn levenswijze veranderen, zijn gewoontes aanpassen omdat de TS het van hem verlangt, ook als hij zelf dit niet bezwaarlijk vind? Ik zou in essentie nooit toegeven, al is het alleen maar om het feit dat dan het hek van de dam is.
Stel nou eens dat dat uur de helft is van de echt vrije tijd die je samen hebt per dag?quote:Op maandag 30 maart 2009 15:26 schreef MarMar het volgende:
Ik zie niet in hoe zoiets mijn relatie zou kunnen verpesten eigenlijk? Tenzij je de telefoon ook opneemt tijdens het vrijen..
Serieus, ben je wel goed bij je appel? De pot verwijt de ketel.....quote:Op maandag 30 maart 2009 15:23 schreef tiki het volgende:
Met verbazing lees ik de reacties van vrijwel alle posters............![]()
Een moeder die twee x per dag haar zoon belt om 'gerust' gesteld te worden is imo tamelijk bezitterig, controlerend en overdreven moederend naar haar kind toe bezig en laat zien dat ze haar zoon niet als volwassene ziet en op een normale manier kan loslaten.
Nou, zo ben ik ook opgevoed. Wellicht dat ik het daarom zelf zo vreemd vind hoe dat bij mijn partner gaat. Als ik mijn moeder 1x per 2 weken bel is het veel. Mijn ouders staan volop in het leven die hebben genoeg te doen. En ik ook. Als het moet zijn we er voor elkaar, maar we hebben wel een eigen leven hoor.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:23 schreef tiki het volgende:
o, ja. ik ben zelf moeder van drie volwasssen kinderen en zou het niet in mijn hoofd halen om ze twee keer per dag lastig te vallen. Hooguit twee keer per week is meer dan genoeg lijkt me. Ze hebben ook hun eigen leven en daar hoef ik niet constant 'middenin' te staan.
Dat hoeft natuurlijk per definitie niet zo te zijn; TS geeft haar mening en haar partner maakt op basis daarvan een overweging. Het is natuurlijk niet zo dat je maar altijd de mening van je partner hoeft op te volgen omdat het je partner is, je mag het best oneens zijn met je partner.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:29 schreef lezzer het volgende:
[..]
In mijn ogen, ben je binnen een relatie nummer 1 voor elkaar. Dat is tenminste iets dat je mag verwachten van elkaar. Dat zegt hij niet tegen TS.
Hij zegt indirect dat hij bellen met zijn moeder belangrijker vindt dan de mening van TS.
Ach, de TS verteld heel gechargeerd dat haar vriend niks erom geeft, maar dat geloof ik niet zo snel. Ik denk dat de partner van TS zijn overweging heeft gemaakt, en blijkbaar het oneens is met de bezwaren van de TS. Ergens kan ik hem wel gelijk geven, de TS kan niet duidelijk maken wat er nou precies mis is, hoogstens van wat emotionele argumenten.quote:TS zegt dat ze dat heel rot vindt, en hij geeft er niks om. HIj houdt geen rekening met haar.
HIj respecteert dus haar grens niet.
Het gaat er niet om wát het issue is, het gaat er om dat haar mening niet telt.
Nee. Ook echt compleet niet. Als het ergens op lijkt zou het een Theatrale Persoonlijkheidsstoornis zijn, en ook daar treft er vrij weinig. En al deed het dat, kom op. Internetdiagnoses. En dan ook nog de foute.quote:
Ik denk dat je dan minder moet gaan werken to be totally honest!quote:Op maandag 30 maart 2009 15:30 schreef lezzer het volgende:
[..]
Stel nou eens dat dat uur de helft is van de echt vrije tijd die je samen hebt per dag?
Het ligt volledig aan de situatie of iemand nummer 1 is. Als vriendin op sterven ligt dan is die natuurlijk nummer 1. Maar als ik bij wijze van spreken mijn moeder en vriendin moet ophalen dan kies ik eerder voor mijn moeder, en daarna haal ik mijn vriendin op.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:28 schreef MarMar het volgende:
Overigens is het niet zo heel raar toch dat een moeder nr 1 is?
Of heb jij je gozer gebaard soms?
Dit dus, erg herkenbaar en hulde voor hoe je het hebt opgeschreven! Je moet inderdaad hartverscheurend verliefd zijn, het is vele malen lastiger dan een buitenstaander en/of partner misschien in de gaten heeft!quote:
Ik kan het niet beter zeggenquote:Op maandag 30 maart 2009 15:34 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Serieus, ben je wel goed bij je appel? De pot verwijt de ketel.....
1. Moeder mag niet bellen, want bellen is bezitterig. Is het verbieden van het bellen niet nog veel bezitteriger (lekker woord).
2. Een moeder die 2x per dag belt is moederig. Iemand die het verbiedt probeert niet harder te moederen?
3. Moeder zou kind niet als volwassene zien. TS mag wel bepalen wat er wel en niet mag? Wie ziet dan wie niet als volwassene?
TS is gewoon op zoek naar een mak lammetje wat alles doet wat zij in haar psychoses bedenkt. Of dat het afkappen van contact met de moeder is of het poetsen van de WC na elke plas doet niet eens ter zake. TS wil volledige controle over haar vriend, hij moet alles doen wat zij wil. Ongeacht wat anderen daarvan vinden.
Het zou met niet verbazen als de vriend de telefoontjes als zeer fijn ervaart, even weg uit de beslommeringen en druk op zijn schouders. Even praten met iemand die normaal is en hem begrijpt en hem geen zaken meer verbied op zijn 25e.
En iedereen die hetzelfde heeft moet eens na gaan denken. Zit je niet in de relatie voor de relatie? Verlatingsangst? Als iets je zodanig irriteert moet je vertrekken, want als dit opgelost zou zijn is het volgende de omhoogstaande WC bril, etc. etc. etc.
Wat is dan het probleem? 50/50 verdeeld, klinkt fair. Maar dat kan nooit, of je zou serieus maar 1 uur per dag samen zijn. Dan wordt het tijd dat je andere dagindeling en vulling gaat aanhouden.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:30 schreef lezzer het volgende:
[..]
Stel nou eens dat dat uur de helft is van de echt vrije tijd die je samen hebt per dag?
quote:Op maandag 30 maart 2009 15:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat hoeft natuurlijk per definitie niet zo te zijn; TS geeft haar mening en haar partner maakt op basis daarvan een overweging. Het is natuurlijk niet zo dat je maar altijd de mening van je partner hoeft op te volgen omdat het je partner is, je mag het best oneens zijn met je partner.
[..]
Ik vraag me af wat jij in de keukenkastjes hebt om zo'n houding mee te verantwoorden. Moeder, schoonmoeder, vrienden, alles loopt hier in de kasten graaien als ze ergens zin in hebben. Liever dat ze het zelf doen, dan dat ik de hele dag moet lopen bedienen.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:20 schreef lezzer het volgende:
Het graaien in privéspullen en keukenkastjes heb ik er nou zo'n beetje uit, maar ik stoor me ook vreselijk aan dat gebel. Vooral dat gebel om niks. Als het nou nog ergens over ging, maar het gaat gewoon nergens om. Het lijkt wel verveling van haar kant.
Precies.............door het gedrag van de schoonmoeder van topicstarter blijkt wel dat ze geen eigen leven heeft en lijkt totaal afhankelijk is van haar zoon. Waar haalt ze de tijd anders vandaan voor al dat gebel.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:35 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nou, zo ben ik ook opgevoed. Wellicht dat ik het daarom zelf zo vreemd vind hoe dat bij mijn partner gaat. Als ik mijn moeder 1x per 2 weken bel is het veel. Mijn ouders staan volop in het leven die hebben genoeg te doen. En ik ook. Als het moet zijn we er voor elkaar, maar we hebben wel een eigen leven hoor.
Je kan echt goed merken in dit topic wie er wel en niet in soortgelijke situaties zitten/hebben gezeten..quote:Op maandag 30 maart 2009 15:30 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nee. Hij kan ook gewoon niet willen kiezen en niet begrijpen waar vriendin zich om druk maakt. Vervolgens maakt vriendin stampij en denk hij 'wtf? mn ma doet toch niets raars' en probeert de boel te sussen. Lukt niet, hij vindt wat ma doet nog steeds geen probleem, wilt niet kiezen dus probeert de situatie te houden zoals het is. Vriendin pikt het niet, escalatie, enz. Ik vind niet dat er echt een 'schuldige' valt aan te wijzen. Behalve misschien de moeder als ze weet wat het met de vriendin in kwestie doet.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:29 schreef lezzer het volgende:
[..]
In mijn ogen, ben je binnen een relatie nummer 1 voor elkaar. Dat is tenminste iets dat je mag verwachten van elkaar. Dat zegt hij niet tegen TS.
Hij zegt indirect dat hij bellen met zijn moeder belangrijker vindt dan de mening van TS.
TS zegt dat ze dat heel rot vindt, en hij geeft er niks om. HIj houdt geen rekening met haar.
HIj respecteert dus haar grens niet.
Het gaat er niet om wát het issue is, het gaat er om dat haar mening niet telt.
1. ik wil ze helemaal niet elke dag de hele dag over de vloerquote:Op maandag 30 maart 2009 15:38 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat jij in de keukenkastjes hebt om zo'n houding mee te verantwoorden. Moeder, schoonmoeder, vrienden, alles loopt hier in de kasten graaien als ze ergens zin in hebben. Liever dat ze het zelf doen, dan dat ik de hele dag moet lopen bedienen.
Het komt op mij een beetje raar over dat je anderen probeert te veranderen. Effectief communiceren begint meestal met veranderingen aan je eigen communicatie
En gebel om niets? Ik ken zat vrouwen die elkaar de hele dag lopen bellen en HELEMAAL niets zinnigs te melden hebben.
quote:Op maandag 30 maart 2009 15:35 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Het ligt volledig aan de situatie of iemand nummer 1 is. Als vriendin op sterven ligt dan is die natuurlijk nummer 1. Maar als ik bij wijze van spreken mijn moeder en vriendin moet ophalen dan kies ik eerder voor mijn moeder, en daarna haal ik mijn vriendin op.
Ik heb geen specifieke nummer 1 persoonlijk. Familie is nummer 1 (daaronder valt ook vrouw/vriendin) en daarna vrienden en daarna werk. Per positie kan de rangorde wisselen naar gelang de situatie.
En dat is precies het probleem. Hij kiest niet voor haar.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:41 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Nee. Hij kan ook gewoon niet willen kiezen en niet begrijpen waar vriendin zich om druk maakt.
Belt ze serieus 2 x 6 uur per dag?quote:Op maandag 30 maart 2009 15:40 schreef tiki het volgende:
En idd eens kijken hoe al die mensen die zo negatief op TS reageren zelf zijn als ze constant te maken hebben met een schoonmoeder die de halve dag aan de telefoon hangt om niks.
Je moeder heeft je als het goed is óók opgevoed om zelfstandig te kunnen leven. Op een dag was het zover, je kon helemaal alleen de wereld in. Gesterkt door een thuis waar je terug kan keren als het nodig is, met het gevoel van zekerheid, met de wijsheid die je is bijgebracht.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:43 schreef MarMar het volgende:
Dat is de andere kant van de medaille en dat vind ik in en in triest.
Kom op zeg, je moeder heeft je strontluiers verschoond, je pleisters geplakt, je pijntjes weggekust, je getroost, grootgebracht.. dan kan je toch op zijn minst wel eens wat vervelende gewoontes door de vingers zien?
Maar ze zegt precies hetzelfde: accepteren of laten gaan. Net als iedereen. Ja het is kut voor jou ( omdat je er mee zit, je vreet je op, je wordt elke keer weer even boos als dat controlerende sekreet van een schoonmoeder weer belt en je bent er machteloos tegen blijkbaar.) Je vent is een moederskindje en heeft voor zichzelf besloten dat haar gemoedsrust belangrijker is dan jouw irritatie met de situatie.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:24 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Dankje. Dit doet me echt goed om te lezen dat er tussen al het onbegrip door toch begrip is van iemand. Helaas ben ik wel heel erg hartverscheurend verliefd en betekend mijn vriend alles voor me, en weet ik niet hoe ik nu ineens weer een leven zou moeten doorbrengen zonder hem. Maar heel erg bedankt voor je reactie.
quote:Op maandag 30 maart 2009 14:58 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Dat bellen hoeft toch geen probleem te zijn?
Mocht het weer goedkomen, kun je dan niet voorstellen dat hij belt als jij er niet bij bent?
Of zijn jullie de hele dag samen, want dan wordt het lastig natuurlijk.
Eens.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:50 schreef jogy het volgende:
[..]
Maar ze zegt precies hetzelfde: accepteren of laten gaan. Net als iedereen. Ja het is kut voor jou ( omdat je er mee zit, je vreet je op, je wordt elke keer weer even boos als dat controlerende sekreet van een schoonmoeder weer belt en je bent er machteloos tegen blijkbaar.) Je vent is een moederskindje en heeft voor zichzelf besloten dat haar gemoedsrust belangrijker is dan jouw irritatie met de situatie.
Pure zelfstandigheid en afhankelijkheid is een mythe, zonder familie en vrienden ben je maar heel weinig.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:48 schreef lezzer het volgende:
[..]
Je moeder heeft je als het goed is óók opgevoed om zelfstandig te kunnen leven. Op een dag was het zover, je kon helemaal alleen de wereld in. Gesterkt door een thuis waar je terug kan keren als het nodig is, met het gevoel van zekerheid, met de wijsheid die je is bijgebracht.
Maar wel zelfstandig.
"vervelend" is prima te gedogen. Nobody is perfect, ik verwacht dat niet van mensen en van mensen die veel voor me betekenen kan ik het wel hebben ook.quote:En als zij voor het wisselen van strontluiers verwacht dat ze gezellig mee kan doen in de relatie van TS, dan heeft ze dat verkeerd begrepen.
Lege-nest-syndroom noemen ze dat ook wel eens.
Oh, en een moeder die belt is niet lastig. Een moeder die 2x per dag om niks belt is wel vervelend.
Niet van TS, die schijnt namelijk weinig gevoel voor humor te hebben.quote:Bovendien is het de schoonmoeder van TS
Waar denken mensen eigenlijk dat al die schoonmoedermoppen vandaan komen?
Dat hij niet kiehiest...quote:Op maandag 30 maart 2009 15:53 schreef debuurvrouw het volgende:
En dan de hamvraag: Wat maakt jou zo onzeker dat je competitie ervaart met zijn moeder?
Jezus mina, en waarom moet er gekozen worden dan?quote:Op maandag 30 maart 2009 15:55 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dat hij niet kiehiest...
Godsamme, wat is hier nou zo ingewikkeld aan?
Heel vaak vervelend is natuurlijk niet meer "te gedogen". Sowieso "gedogen" in een relatie vind ik nogal op het randje. Het niet zoiets als dat hij altijd en eeuwig het dopje niet op de tandpasta draait waar je dan flauwe grapjes over maakt.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:53 schreef MarMar het volgende:
"vervelend" is prima te gedogen. Nobody is perfect, ik verwacht dat niet van mensen en van mensen die veel voor me betekenen kan ik het wel hebben ook.
Sorry, zoveel reacties, vergeet sommige om op te reageren..quote:Op maandag 30 maart 2009 15:53 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Nog maar eens, want ik heb hier geen antwoord op gekregen:
[..]
Uh, ik snap de keuze niet zo. moeder<-> vriendin. Dat kan toch prima naast elkaar? Ik vind het wel lief dat ie zorgzaam is naar zijn moeder eigenlijk.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:55 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dat hij niet kiehiest...
Je vriendin, daar heb je een relatie mee. Je moeder is je moeder. In die verhouding.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:57 schreef MarMar het volgende:
[..]
Jezus mina, en waarom moet er gekozen worden dan?
Soms kunnen dingen best naast elkaar bestaan.
Als er per sé gekozen moet worden gaat TS het nog heel moeilijk krijgen, mocht ze ooit moeder worden.
"mam, wie vindt je liever, mij of papa? Je MOET kiezen!"
Schoonmoeder heeft gewoon een innige relatie met haar zoon. Niets mis mee.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:53 schreef lezzer het volgende:
[..]
Eens.
Wat niet leuk is voor TS is dat mensen die schoonmoeder geen sekreet vinden.
Terwijl ze dat natuurlijk wel is.
Waarschijnlijk verpakt in een schattige verpakking.
Je gedoogt het van een moeder die het blijkbaar niet zo makkelijk vindt om nu alleen te leven.. het is ZIJN moeder, niet alleen maar haar schoonmoeder.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:57 schreef lezzer het volgende:
[..]
Heel vaak vervelend is natuurlijk niet meer "te gedogen". Sowieso "gedogen" in een relatie vind ik nogal op het randje. Het niet zoiets als dat hij altijd en eeuwig het dopje niet op de tandpasta draait waar je dan flauwe grapjes over maakt.
En, van mensen waar je veel van kan hebben.... het is haar schoonmoeder, waar ze dus niks meer van kan hebben.
In mijn situatie heeft de vrouw van mijn schoonbroer trouwens exact hetzelfde probleem
Omg, zelfs in het weekend niet...quote:Op maandag 30 maart 2009 15:58 schreef Chickiewickie het volgende:
Dit is dus geen optie doordat we maar beperkte tijd samen hebben, en in die tijd dus ook vaak gewoon volledig samen zijn.
Kan die moeder zichzelf niet entertainen dan? Is zij een hulpbehoevend besje?quote:Op maandag 30 maart 2009 16:00 schreef MarMar het volgende:
[..]
Je gedoogt het van een moeder die het blijkbaar niet zo makkelijk vindt om nu alleen te leven..
Wederom blijkt nergens uit dat hij niet voor haar *kiest*.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:45 schreef lezzer het volgende:
[..]
En dat is precies het probleem. Hij kiest niet voor haar.
Als hij dat nou eens wél zou doen, en dat heel duidelijk uit zou spreken. Dan was de helft van het probleem al opgelost.
Zij blijkbaar dus wel als je het zo vertaalt en dat is ook een keuze waar ze de consequenties van moet nemen imho..quote:Op maandag 30 maart 2009 15:59 schreef lezzer het volgende:
Zou jij kinderen willen met iemand die eerst voor z'n moeder kiest en dan voor jou?
Ik begon er niet aan hoor.
Als je mij wil laten kiezen tussen mijn relatie en mijn familie, dan vlieg je er zelf uit. Simpel.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:55 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dat hij niet kiehiest...
Volgens mij heeft hij letterlijk aangegeven dat hij het niet belangrijk vindt dat TS er problemen mee heeft dat als hij bij TS is elke keer door zijn moeder gebeld wordt. Dat vind ik nogal wat.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wederom blijkt nergens uit dat hij niet voor haar *kiest*.
Hij maakt zijn eigen keuzes, en de TS heeft daar problemen mee.
Hoezo natuurlijk?quote:Op maandag 30 maart 2009 15:53 schreef lezzer het volgende:
Wat niet leuk is voor TS is dat mensen die schoonmoeder geen sekreet vinden.
Terwijl ze dat natuurlijk wel is.
Waarschijnlijk verpakt in een schattige verpakking.
Hij maakt zijn eigen keuzes. De ene keer vallen ze goed uit voor zijn moeder, de andere keer voor zijn vriendin. Is dat zo lastig te begrijpen?quote:Op maandag 30 maart 2009 15:59 schreef lezzer het volgende:
[..]
Je vriendin, daar heb je een relatie mee. Je moeder is je moeder. In die verhouding.
Haar vriend kiest eigenlijk altijd voor z'n moeder.
TS is het derde wiel aan de wagen.
Zou jij kinderen willen met iemand die eerst voor z'n moeder kiest en dan voor jou?
Ik begon er niet aan hoor.
QFT!quote:Op maandag 30 maart 2009 16:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als je mij wil laten kiezen tussen mijn relatie en mijn familie, dan vlieg je er zelf uit. Simpel.
Nee, dat zegt de TS. De TS *denkt* dat hij het niet belangrijk vind. Zijn mening hoor je niet in dit topic.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:03 schreef lezzer het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij letterlijk aangegeven dat hij het niet belangrijk vindt dat TS er problemen mee heeft dat als hij bij TS is elke keer door zijn moeder gebeld wordt. Dat vind ik nogal wat.
Ja, en zo is ze neergezet door de TS, gekleurd en wel.quote:Het lijkt wel zo'n moeder die thee komt brengen bij haar puberende dochter die een jongen van school op bezoek heeft. Alleen is hij 25.
Oh, jullie zien elkaar alleen in het weekend.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:58 schreef Chickiewickie het volgende:
Sorry, zoveel reacties, vergeet sommige om op te reageren..
Nee we zijn niet de hele dag samen..vaak zien we elkaar alleen in het weekend vanwege 120 km afstand..hij woont in Amsterdam,,ik nog in een of ander klein stadje in Overijssel..(in hetzelfde stadje als zn moeder, dus we zitten of het weekend in Amsterdam, of het hele weekend bij zijn moeder thuis)
Dit is dus geen optie doordat we maar beperkte tijd samen hebben, en in die tijd dus ook vaak gewoon volledig samen zijn.
Zo te horen heb je best een slim en geduldig vriendje. De enige tip die ik je kan geven is: stop met wat je aan het doen bentquote:Op maandag 30 maart 2009 14:18 schreef Chickiewickie het volgende:
[..] ...ik wil echt graag dat jullie het bij het verhaal houden wat ik nu ga neerzetten, en daarop ingaan.
[..] En dat komt (grotendeels) door zijn moeder. ...Zo belt zij hem bijvoorbeeld elke dag minstens 2 keer..wat mij ongelovelijk irriteert en dwarszit.
[..] Mijn vriend is niet bereid dit te veranderen. ...en heeft hij het uitgemaakt.
[..] En hij zegt dat hij het niet wil veranderen omdat hij er geen vertrouwen in heeft dat het genoeg zal zijn..en dat er wel weer nieuwe irritaties bijkomen.. (zoals ik al vermeld is het niet alleen het bellen wat vervelend is, maar haar hele gedrag en omgang met hem, alleen het bellen is het meest vervelende nu omdat je daar elke dag weer mee geconfronteerd wordt..)
Hoop dat het duidelijk is..en dat er tips kunnen komen.. bedankt alvast
Jij begint toch over kiezen voorquote:Op maandag 30 maart 2009 16:09 schreef lezzer het volgende:
Volgens mij nemen mensen hier de definitie van "kiezen" nog al letterlijk.
Het is volgens mij dus niet zo dat als hij voor TS "kiest" hij dan zijn moeder "uit zet".
Dat hij niks meer met haar te maken wil hebben. Zo bedoel ik het in ieder geval niet.
Er is niks raars aan dat hij dat zou zeggen, maar daar neemt de TS geen genoegen mee; het contact met zijn moeder MOET minder van haar. Het moet gewoon. Er is geen compromis. Dat is waar het om draait.quote:Maar wat is er nou zo raar aan dat hij tegen zijn moeder zegt "in het weekend bel ik je 's middags wel effe" of gewoon zijn telefoon uitzet als hij bij TS is. Hij kan de hele week bellen toch?
Dan zegt hij toch eigenlijk "ik vind mijn weekend met jou heel belangrijk". En dat is wat TS wil.
Al doet hij dat maar eens een paar maanden om te beginnen.
Mwah, de TS kan nogal dramatisch overdrijven in haar voordeel, ik neem het allemaal met een kilo zout.quote:Weet je, op een gegeven moment, begin je niet eens meer een gesprek met je partner "omdat er toch wel weer iemand zal bellen".
in de quote hierboven lees ik wel dat hij niet bereid is om het te veranderen.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, dat zegt de TS. De TS *denkt* dat hij het niet belangrijk vind. Zijn mening hoor je niet in dit topic.
Nou kan ik me dus wel inleven in het verhaal van TS, dus ik kan me er wel wat bij voorstellen.quote:Ja, en zo is ze neergezet door de TS, gekleurd en wel.
Daarom zeg ik, dat mijn "kiezen voor" misschien anders over komt dan ik het bedoel.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij begint toch over kiezen voor![]()
[..]
En daar zet ik dus mijn twijfels bij. Ik heb al eerder aan de TS gevraagd; wat heeft zij nou gedaan om deze situatie te veranderen? En wat zegt de TS als antwoord op haar vraag of hij het contact met zijn moeder wil minden? Zegt hij 'flikker op' of zegt hij 'ik begrijp je bezwaar, maar ik zie niet in waarom het zo`n probleem is', daar kan je namelijk 2 hele andere conclusies aan verbinden.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:16 schreef lezzer het volgende:
[..]
Daarom zeg ik, dat mijn "kiezen voor" misschien anders over komt dan ik het bedoel.
Ik stel het nu toch bij? Ik zie aan de reacties dat het niet goed overkomt, daarom zeg ik dat.
Hij wil niet veranderen, dus hij wil geen compromis, dus indirect kan het hem gewoon geen flikker schelen.
Met kiezen bedoel ik, dat hij een serieuze relatie wil met TS. En dat doe je volgens mij in eerste instantie zonder je moeder.
Het compromis kan juist niet van ZIJN kant komen. Als je 2x per dag gebelt word, en ik vind 1x per dag al veel, maar dat is het enige wat ik van hem vraag, het bij die 1e keer te houden, dan IS dat toch een compromis? Maar die wil HIJ niet sluiten..quote:Op maandag 30 maart 2009 16:11 schreef Scorpie het volgende:
Er is niks raars aan dat hij dat zou zeggen, maar daar neemt de TS geen genoegen mee; het contact met zijn moeder MOET minder van haar. Het moet gewoon. Er is geen compromis. Dat is waar het om draait.
[..]
Uit de Openingspost:quote:Op maandag 30 maart 2009 16:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En daar zet ik dus mijn twijfels bij. Ik heb al eerder aan de TS gevraagd; wat heeft zij nou gedaan om deze situatie te veranderen? En wat zegt de TS als antwoord op haar vraag of hij het contact met zijn moeder wil minden? Zegt hij 'flikker op' of zegt hij 'ik begrijp je bezwaar, maar ik zie niet in waarom het zo`n probleem is', daar kan je namelijk 2 hele andere conclusies aan verbinden.
quote:Ik heb mijn vriend al keihard geconfronteerd hiermee..heb gezegt dat hij háár op de bovenste plek zet en geen rekening houd met hoeveel pijn hij mij ermee doet. Het enige wat ik vraag is om te zorgen dat zij het gewoon bij één keer per dag houd en graag in de middag, omdat we 'savonds toch vaak samen bezig zijn met gezellige dingetjes of met vrienden.
Nee, dat is geen compromis lieve schat. Hij is gewend aan die 2 keer, jij niet. Van jou moet het minder, van hem niet. Dat is geen compromis, 1 van de partijen moet schikken naar de ander.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:19 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Het compromis kan juist niet van ZIJN kant komen. Als je 2x per dag gebelt word, en ik vind 1x per dag al veel, maar dat is het enige wat ik van hem vraag, het bij die 1e keer te houden, dan IS dat toch een compromis? Maar die wil HIJ niet sluiten..
Wat ik heb gedaan om de situatie te veranderen? Sorry hoor, maar ik ben 1. in therapie gegaan, 2. duizenden gesprekken normaal proberen aan te gaan met hem, 3. geprobeerd compomissen te stellen 4. het van me af proberen te zettenquote:Op maandag 30 maart 2009 16:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En daar zet ik dus mijn twijfels bij. Ik heb al eerder aan de TS gevraagd; wat heeft zij nou gedaan om deze situatie te veranderen? En wat zegt de TS als antwoord op haar vraag of hij het contact met zijn moeder wil minden? Zegt hij 'flikker op' of zegt hij 'ik begrijp je bezwaar, maar ik zie niet in waarom het zo`n probleem is', daar kan je namelijk 2 hele andere conclusies aan verbinden.
Exactquote:Op maandag 30 maart 2009 16:20 schreef Nijns het volgende:
TS wil een relatie met haar vriend, niet met zijn moeder. Dat die er nou eenmaal bij komt, prima, maar dan wel op gepaste afstand..
Deze aanname begrijp ik wel, maar dat het voor hem te belangrijk is om te veranderen, wil nog niet zeggen dat het hem dan ook niets kan schelen imho.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:16 schreef lezzer het volgende:
Hij wil niet veranderen, dus hij wil geen compromis, dus indirect kan het hem gewoon geen flikker schelen.
Je hebt met hem gepraat, en wat is zijn antwoord dan? Dat hij vind dat je je aanstelt, dat je onzin praat, of dat hij je bezwaar begrijpt maar het oneens is met jouw conclusie dat het minder moet?quote:Op maandag 30 maart 2009 16:21 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Wat ik heb gedaan om de situatie te veranderen? Sorry hoor, maar ik ben 1. in therapie gegaan, 2. duizenden gesprekken normaal proberen aan te gaan met hem, 3. geprobeerd compomissen te stellen 4. het van me af proberen te zetten
wtf moet ik nog meer doen?
Stoppen met de relatie?quote:Op maandag 30 maart 2009 16:21 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Wat ik heb gedaan om de situatie te veranderen? Sorry hoor, maar ik ben 1. in therapie gegaan, 2. duizenden gesprekken normaal proberen aan te gaan met hem, 3. geprobeerd compomissen te stellen 4. het van me af proberen te zetten
Waarom ga je voorbij aan het punt dat TS bij haar vriend aangeeft dat het haar heel erg pijn doet?quote:Op maandag 30 maart 2009 16:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, dat is geen compromis lieve schat. Hij is gewend aan die 2 keer, jij niet. Van jou moet het minder, van hem niet. Dat is geen compromis, 1 van de partijen moet schikken naar de ander.
QFTquote:Op maandag 30 maart 2009 16:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, dat is geen compromis lieve schat. Hij is gewend aan die 2 keer, jij niet. Van jou moet het minder, van hem niet. Dat is geen compromis, 1 van de partijen moet schikken naar de ander.
Kies dan verdorie eens voor jezelf! Als je zo zenuwziek wordt van deze situatie met je vriendje en je schoonmoeder, dan wil je toch ook zelf niet meer verder in die relatie?!quote:Op maandag 30 maart 2009 16:21 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Dan is er toch nog niks aan de hand? Dan is het in ieder geval niet zo dat de partner van TS het niks kan schelen.....quote:Op maandag 30 maart 2009 16:19 schreef lezzer het volgende:
Nou, stel dat het optie twee is, en TS geeft aan waarom ze dat niet prettig vindt?
Ik zou er ook niet meer aan beginnen.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:23 schreef Nijns het volgende:
[..]
Stoppen met de relatie?
Let's face it, jullie gaan er in dit geval _echt_ niet meer uitkomen..
Dit dus.. Zoals ik als eerder zei: ik snap je gevoelens heel erg goed, maar op een gegeven moment is het proberen op. Ik denk dat je eerlijk moet zijn (tegenover jezelf en je vriend) en moet toegeven dat dit niets meer wordt..quote:Op maandag 30 maart 2009 16:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Kies dan verdorie eens voor jezelf! Als je zo zenuwziek wordt van deze situatie met je vriendje en je schoonmoeder, dan wil je toch ook zelf niet meer verder in die relatie?!
Ik ga er niet aan voorbij, maar als je gaat vragen WAT er nou precies pijn doet krijg je alleen maar wat emotionele redenen en argumenten. Moet je dan daar maar blind op varen, omdat je partner iets vind? Mag je tegenwoordig je eigen mening niet meer laten gelden als je in een relatie zit? Dat werkt toch 2 kanten op? De TS moet dan bepalen wat ze er mee doet.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:23 schreef lezzer het volgende:
[..]
Waarom ga je voorbij aan het punt dat TS bij haar vriend aangeeft dat het haar heel erg pijn doet?
Telt dat niet?
Ok, iemand staat op je voet. Het doet heel erg zeer.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan is er toch nog niks aan de hand? Dan is het in ieder geval niet zo dat de partner van TS het niks kan schelen.....
tip: vermeldt dit niet te snel op Fok! als je serieuze reacties wiltquote:Op maandag 30 maart 2009 16:21 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Wat ik heb gedaan om de situatie te veranderen? Sorry hoor, maar ik ben 1. in therapie gegaan,
Je schrijft dat je hem "keihard geconfronteerd" hebt, daarbij is niet het eerste waar ik aan denk een rustig gesprek waarin je uitlegt hoe jij je voelt bij de situatie.quote:2. duizenden gesprekken normaal proberen aan te gaan met hem,
Weet je zeker dat je het voorstel tot compromis niet als een ultimatum brengt?quote:3. geprobeerd compomissen te stellen 4. het van me af proberen te zetten
Er zijn natuurlijk wel uitzonderingen..Als we in Amsterdam zijn blijf ik vaak tot dinsdag omdat maandag mijn vrije dag is, en soms neem ik een weekje vrij en blijf ik een weekje..het is niet 15 maanden lang standaard alleen weekend..we pakken de tijd die we kunnen pakken maarja..quote:Op maandag 30 maart 2009 16:25 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik zou er ook niet meer aan beginnen.
Als je 15 maanden verkering hebt, elkaar alleen in de weekenden ziet.....
Dit klinkt heel erg puberaal eigenlijk, maar ik denk dat als jij hem nou overhaalt om terug te komen, je helemaal nooit meer van dit issue af komt. Het blijft altijd een rol spelen en het komt eigenlijk nooit meer goed. En hij "komt er mee weg" want je haalt hem toch terug.
JOEPIE, HET IS WEER METAFORENTIJD!!!quote:Op maandag 30 maart 2009 16:27 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ok, iemand staat op je voet. Het doet heel erg zeer.
Je zegt: Je staat op mijn voet, het doet heel erg zeer.
Die ander: Oh, nou ja, dat ben ik nou eenmaal zo gewend. Ik wil dat niet veranderen.
Ok?
Allebei geen basis voor een relatie.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:29 schreef Maanvis het volgende:
[..]
JOEPIE, HET IS WEER METAFORENTIJD!!!
2 oplossingen:
* ergens anders gaan staan
* schoenen met stalen neuzen aantrekken
quote:Op maandag 30 maart 2009 16:27 schreef lezzer het volgende:
[..]
Die ander: Oh, nou ja, dat ben ik nou eenmaal zo gewend. Ik wil dat niet veranderen.
Ok?
Dat kan.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:27 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ok?
Hij komt nergens mee weg. Je verdraait de situatie.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:25 schreef lezzer het volgende:
[..]
En hij "komt er mee weg" want je haalt hem toch terug.
Vriend van TS staat dus open voor TS en haar gevoelens. Maar vindt de relatie met zijn moeder voorlopig zwaar genoeg wegen om die geen geweld aan te doen.quote:Quote uit de OP:
...Hij geeft wel toe dat het soms wat veel is en onzinnig is waar ze om belt, maar hij wil dit niet veranderen.
Nouja ik wou alleen even aangeven dat hoe genant en rot ik het zelf ook vind, ik voor hem in therapie gegaan ben omdat ik het echt heel belangrijk vind dat het goed komt maar zelf niet weet wat te doen.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:28 schreef MarMar het volgende:
[..]
tip: vermeldt dit niet te snel op Fok! als je serieuze reacties wilt
[..]
Je schrijft dat je hem "keihard geconfronteerd" hebt, daarbij is niet het eerste waar ik aan denk een rustig gesprek waarin je uitlegt hoe jij je voelt bij de situatie.
[..]
Weet je zeker dat je het voorstel tot compromis niet als een ultimatum brengt?
"als je niet dit.... dan doe ik dat!!!"
Het klinkt namelijk wel een beetje alsof je zo met elkaar communiceert in je relatie.
Is het niet gewoon een communicatieprobleem? Dat jij niet goed je gevoelens kan uitleggen aan hem, en hij omgekeerd zijn argumenten niet kan laten landen bij jou?quote:Op maandag 30 maart 2009 16:32 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Nouja ik wou alleen even aangeven dat hoe genant en rot ik het zelf ook vind, ik voor hem in therapie gegaan ben omdat ik het echt heel belangrijk vind dat het goed komt maar zelf niet weet wat te doen.
En met keihard geconfronteerd..ik heb zoveel gesprekken hierover gevoerd, rustige, maar ook niet rustige..het liep gewoon 9 van de 10 keer uit de hand omdat hij de dingen niet kon aanhoren, wat bij mij frustratie opleverde en dat leidde weer tot momenten dat ik me ook niet kon beheersen en de feiten keihard op tafel gooide..
EN nee, het is niet zo van ''als je niet dit..dan doe ik dat''. Ik ben niet degene die het heeft uitgemaakt, ik wou blijven knokken tot het einde.Heb nooit lopen dreigen ofzo.
Kloptquote:
Meisje, niet om je te treiteren, maar als je in therapie gaat omdat je het er moeilijk mee hebt dat je vriend die je alleen weekends ziet teveel contact met zijn moeder heeft, gaat er iets grandioos mis imho en dan is er meer aan de hand dan alleen een vervelende schoonmoeder.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:32 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Nouja ik wou alleen even aangeven dat hoe genant en rot ik het zelf ook vind, ik voor hem in therapie gegaan ben omdat ik het echt heel belangrijk vind dat het goed komt maar zelf niet weet wat te doen.
En met keihard geconfronteerd..ik heb zoveel gesprekken hierover gevoerd, rustige, maar ook niet rustige..het liep gewoon 9 van de 10 keer uit de hand omdat hij de dingen niet kon aanhoren, wat bij mij frustratie opleverde en dat leidde weer tot momenten dat ik me ook niet kon beheersen en de feiten keihard op tafel gooide..
EN nee, het is niet zo van ''als je niet dit..dan doe ik dat''. Ik ben niet degene die het heeft uitgemaakt, ik wou blijven knokken tot het einde.Heb nooit lopen dreigen ofzo.
Ik ging in therapie om te leren omgaan met de situatie. Wat kan ik doen? Wat zijn de mogelijkheden? Hoe gaan we hier uit komen? Wat boeit het eigenlijk dat ik hem meestal alleen in de weekenden zie? Maakt dat de relatie voor jullie minder serieus ofzo? Wat ik al eerder zei..het komt ook vaak genoeg voor dat de maandag of de dinsdag erbij zit, of dat ik een weekje vrij neem en daar een weekje zit..quote:Op maandag 30 maart 2009 16:34 schreef MarMar het volgende:
[..]
Meisje, niet om je te treiteren, maar als je in therapie gaat omdat je het er moeilijk mee heeft dat je vriend die je alleen weekends ziet teveel contact met zijn moeder heeft, gaat er iets grandioos mis imho en dan is er meer aan de hand dan alleen een vervelende schoonmoeder.
Hm. Dus hij moet zich aanpassen aan wat jij normaal vindt...quote:Op maandag 30 maart 2009 14:27 schreef Chickiewickie het volgende:
Minstens 2 keer per dag. VInd jij dit een normale gang van zaken dan, voor een volwassen jongen die 25 wordt en al lang uit huis is?
Ik ook, maar wat dat betreft lijkt ze over iedereens advies heen te lezen..quote:Op maandag 30 maart 2009 16:34 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Klopt. Er is ook geen basis voor deze relatie. ik hoop dat chickiewickie dat ook inziet.
Geen goed voorbeeld in deze situatie. Nogmaals, je verdraait de feitenquote:Op maandag 30 maart 2009 16:27 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ok?
De therapie heeft niet geholpen, neem ik aan?quote:Op maandag 30 maart 2009 16:36 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Ik ging in therapie om te leren omgaan met de situatie. Wat kan ik doen? Wat zijn de mogelijkheden? Hoe gaan we hier uit komen? Wat boeit het eigenlijk dat ik hem meestal alleen in de weekenden zie? Maakt dat de relatie voor jullie minder serieus ofzo? Wat ik al eerder zei..het komt ook vaak genoeg voor dat de maandag of de dinsdag erbij zit, of dat ik een weekje vrij neem en daar een weekje zit..
Nee, ik vind dat hij zich hoort aan te passen aan wat mijn behoeften zijn en aan wat mij enorm dwarszit. Buiten het feit om dat ik het geen gezonde gang van zaken vind.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:36 schreef mgerben het volgende:
[..]
Hm. Dus hij moet zich aanpassen aan wat jij normaal vindt...
Eerlijk gezegd vind ik het ook klinken als een moederskindje, maar jij probeert met dwang en drammen gedaan te krijgen wat alleen maar uit hemzelf kan komen.
Persoonlijk zou ik het anders aanpakken. Geen drama over een telefoontje, maar lekker een weekendje buitenland. De subtiele hint vindt hij dan op de telefoonrekening.
Of zijn telefoon kwijtraken onder een kussen waar je deze niet hoort.
Of hem zeer onverantwoord laten opnemen op een wild feest vol drank&drugs.
Of hem gewoon uitlachen.
Wat je nu hebt gedaan is er een drama en een machtsspel van maken, met de boodschap dat hij moet kiezen tussen jou en zijn mama. Dat verlies je altijd.
Wat heeft die therapie jou tot nu toe opgeleverd? Het enige wat ik lees, is: ik heb er nu van alles aan gedaan, maar mij lukt het niet om me erover heen te zetten. Dus nu is het aan mijn vriend om te zorgen dat zijn moeder nog maar één keer per dag belt...quote:Op maandag 30 maart 2009 16:36 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Ik ging in therapie om te leren omgaan met de situatie. Wat kan ik doen? Wat zijn de mogelijkheden? Hoe gaan we hier uit komen? Wat boeit het eigenlijk dat ik hem meestal alleen in de weekenden zie? Maakt dat de relatie voor jullie minder serieus ofzo? Wat ik al eerder zei..het komt ook vaak genoeg voor dat de maandag of de dinsdag erbij zit, of dat ik een weekje vrij neem en daar een weekje zit..
Deze zin quote ik even zodat je hem zelf kan teruglezen..quote:Op maandag 30 maart 2009 16:39 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Nee, ik vind dat hij zich hoort aan te passen aan wat mijn behoeften zijn en aan wat mij enorm dwarszit.
Ai........nu snap ik het.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:39 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Nee, ik vind dat hij zich hoort aan te passen aan wat mijn behoeften zijn en aan wat mij enorm dwarszit. Buiten het feit om dat ik het geen gezonde gang van zaken vind.
Het is toch te bizar voor woorden dat in een geval waar je zelf het probleem niet van inziet, je zou moeten kiezen tussen je vriendin of je moeder? Dat is wat ik betoog.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:45 schreef lezzer het volgende:
[..]
En dat is precies het probleem. Hij kiest niet voor haar.
Als hij dat nou eens wél zou doen, en dat heel duidelijk uit zou spreken. Dan was de helft van het probleem al opgelost.
therapiequote:Op maandag 30 maart 2009 16:39 schreef Maanvis het volgende:
[..]
De therapie heeft niet geholpen, neem ik aan?
En daar ben ik het dus niet mee eens. Ik ben zijn vriendin en het is geen middelbare school verkering, maar een serieuze relatie waarin we beiden toekomst zagen. Ik ben dus zeker wel deel van de relatie die hij heeft met zijn moeder. Als jou vriendin mishandeld wordt door haar vader, laat je dat er toch ook niet bij omdat je ''buiten de relatie tussen je vriendin en haar vader'' staat?quote:Op maandag 30 maart 2009 16:38 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
TS staat buiten de relatie tussen haar vriend en zijn moeder. Er 'staat dus niemand op haar voet'. Ze heeft gewoon minder invloed op die relatie dan ze zou willen.
Ik vind het nogal wat om voor zoiets in therapie te gaan, vind jij dat jij een probleem hebt (met jezelf bedoel ik dan)?quote:Op maandag 30 maart 2009 16:36 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Echt. Leer hiervan.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:39 schreef Chickiewickie het volgende:
Nee, ik vind dat hij zich hoort aan te passen aan wat mijn behoeften zijn en aan wat mij enorm dwarszit.
Zal ik dat eens omdraaien? Jij hoort je aan te passen aan zijn behoeften en aan waar hij om geeft en van houdt.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:39 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
quote:Op maandag 30 maart 2009 16:39 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Daarom quote ik de zin een paar posts terug ook al.. Als ik zoiets zou teruglezen van mezelf, zou ik erg schrikken..quote:
quote:Op maandag 30 maart 2009 16:44 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Zal ik dat eens omdraaien? Jij hoort je aan te passen aan zijn behoeften en aan waar hij om geeft en van houdt.
Maargoed, aangezien je niet lijkt te accepteren dat jullie relatie geen kans van slagen heeft, doe ik het nu met plaatjes.
Dit is jullie relatie:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En nee, dat kun je niet repareren.
Je ex-vriend wordt niet mishandeld door zijn moeder, zijn moeder en hij houden juist heel veel van elkaar en geven elkaar heel veel aandacht en liefde. Dus dat is niet te vergelijken.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:42 schreef Chickiewickie het volgende:
Als jou vriendin mishandeld wordt door haar vader, laat je dat er toch ook niet bij omdat je ''buiten de relatie tussen je vriendin en haar vader'' staat?
Uh?! Aanpassen aan wat jou behoeftes zijn? Volgens mij werkt een relatie zo niet hoor. Met deze vriend niet, en met een andere ook niet.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:39 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Nee, ik vind dat hij zich hoort aan te passen aan wat mijn behoeften zijn en aan wat mij enorm dwarszit. Buiten het feit om dat ik het geen gezonde gang van zaken vind.
En je ideetjes als telefoon kwijtraken onder een kussen is geen optie, hij raakt al binnen 1 minuut in paniek als zijn telefoon uit het zicht is. En uitlachen tja..vind ik ook niet echt respectvol ofzo..
Ja, je kan het vragen, nee het is niet zo vreemd maar HIJ IS DEGENE DIE DE KEUS MAAKT. Ookal jubileren wij hier massaal jouw gelijk, dragen we je op handen willen we je massaal troosten dan nog heeft hij gedaan wat hij heeft gedaan en dat is voor zijn moeder kiezen.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:46 schreef Chickiewickie het volgende:
Is het nou echt zo raar om van je partner te verwachten dat hij iets aan een situatie doet omdat hij/zij weet hoe dwars iets jou zit? Je hoort toch dingen voor elkaar te doen en laten? Geven en nemen? Maar de vraag of het bellen iets minder kan is teveel gevraagd. Dat kan niet.
Schat, jouw arm staat mij niet aan, hak hem er af! Zo werkt het niet..quote:Op maandag 30 maart 2009 16:46 schreef Chickiewickie het volgende:
Is het nou echt zo raar om van je partner te verwachten dat hij iets aan een situatie doet omdat hij/zij weet hoe dwars iets jou zit? Je hoort toch dingen voor elkaar te doen en laten? Geven en nemen? Maar de vraag of het bellen iets minder kan is teveel gevraagd. Dat kan niet.
Dan is het wel zo dat je allebei geeft en allebei neemt. Het is dus niet zo dat hij alles moet geven en jij alleen maar neemt.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:46 schreef Chickiewickie het volgende:
Kom op man, je hebt het over het veranderen van 2x of meer bellen per dag, naar 1x te brengen. Als ik hem nou vroeg om 1x per maand contact te houden..quote:Op maandag 30 maart 2009 16:49 schreef Nijns het volgende:
[..]
Schat, jouw arm staat mij niet aan, hak hem er af! Zo werkt het niet..
Nogmaals, ik weet _echt_ hoe vervelend een schoonmoeder kan zijn in sommige gevallen en je kan erover praten. Maar deze relatie is klaar, over, uit.
Klopt, maar hij geeft niks. Als hij me dit zou kunnen geven, zou ik automatisch heel wat andere irritaties naar zijn moeder toe ''opzij kunnen zetten'' (lees: mee leren leven en negeren)quote:Op maandag 30 maart 2009 16:50 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Dan is het wel zo dat je allebei geeft en allebei neemt. Het is dus niet zo dat hij alles moet geven en jij alleen maar neemt.
ga naar: poll.dezeserver.nlquote:Op maandag 30 maart 2009 16:51 schreef Nijns het volgende:
mensen, ik wil een poll maken over de kans van slagen van deze relatie, zodat TS dat even in harde cijfers kan inzien. Maaarrr, ik weet niet hoe dat moet.. Iemand die dat wil doen?
Wat ik bedoel is: het gaat niet meer om 2 of 6 of 100 keer bellen. Het gaat om dat jullie relatie gewoon klaar is, dit komt niet meer goed.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:51 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Kom op man, je hebt het over het veranderen van 2x of meer bellen per dag, naar 1x te brengen. Als ik hem nou vroeg om 1x per maand contact te houden..
Uit jouw vergelijk kan ik dus opmaken dat jij vindt dat jouw vriend geestelijk mishandeld wordt? Dat is nogal een beschuldiging. Is jouw vriend het daarmee eens?quote:Op maandag 30 maart 2009 16:42 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
En daar ben ik het dus niet mee eens. Ik ben zijn vriendin en het is geen middelbare school verkering, maar een serieuze relatie waarin we beiden toekomst zagen. Ik ben dus zeker wel deel van de relatie die hij heeft met zijn moeder. Als jou vriendin mishandeld wordt door haar vader, laat je dat er toch ook niet bij omdat je ''buiten de relatie tussen je vriendin en haar vader'' staat?
Nu lul je ook twee kanten op, want het was toch niet alleen maar het bellen?quote:Op maandag 30 maart 2009 16:51 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Kom op man, je hebt het over het veranderen van 2x of meer bellen per dag, naar 1x te brengen. Als ik hem nou vroeg om 1x per maand contact te houden..
Nee, waar het hier om gaat is dat jij niet kunt hebben dat jouw vriend niet doet wat jij wil. Dat heeft niet zo zeer met dat bellen te maken denk ik, want dat kun je overal voor vervangen. Immers, je eigen woorden waren dat hij rekening moet houden met wat jij kut vind.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:51 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Dus je bedoelt dat het klote is dat hij zoiets kleins als het aantal belletjes van 2x naar 1x terugbrengen niet voor je wilt doen, want het is zo belangrijk voor je?quote:Op maandag 30 maart 2009 16:51 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Fuck is was te laatquote:Op maandag 30 maart 2009 16:53 schreef MarMar het volgende:
[..]
Nu lul je ook twee kanten op, want het was toch niet alleen maar het bellen?
Valt mij op hoe je dingen groter maakt om bijval te krijgen en dezelfde dingen net zo hard weer kleiner maakt, om bijval te krijgen...
Als het echt ALLEEN MAAR om 1 ipv 2 telefoontjes per dag gaat en je vent verder de prins op het witte paard is, vind ik je behoorlijk onnozel als je daarop je relatie laat stuklopen.
Nee, dat kan je er niet uit opmaken. Dat is namelijk helemaal niet wat ik vind. Ik wou met dit voorbeeld alleen aangeven dat ik het er niet mee eens ben dat ik wel wat te zeggen heb over verhouding tussen vriend en moeder, omdat IK zijn vriendin ben, en dus een deel van zijn leven en een deel van zijn moeders leven.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:53 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
Uit jouw vergelijk kan ik dus opmaken dat jij vindt dat jouw vriend geestelijk mishandeld wordt? Dat is nogal een beschuldiging. Is jouw vriend het daarmee eens?
In die gegeven situatie moeten zowel ik als mijn hypothetische-vriendin-die-mishandeld-wordt er van overtuigd zijn dat ze mishandeld wordt btw. Als dat zo is ben ik de eerste die er iets aan zal doen.
Maar, als zij er beide van overtuigd zijn dat het geen mishandeling is krijg ik ze allebei over mij heen en ben ik de lul......
Tja, sorry, maar hij wil het niet. Hij wil het echt niet. Hoe graag jij dat ook wil, hij wil het niet. Jammer is dat eigenlijk dat ie dat niet wil, maar toch hij wil het niet. En dus is jullie relatie voorbij. Helaas.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:51 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Kom op man, je hebt het over het veranderen van 2x of meer bellen per dag, naar 1x te brengen.
Dat hoop ik ookquote:Op maandag 30 maart 2009 16:34 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Klopt. Er is ook geen basis voor deze relatie. ik hoop dat chickiewickie dat ook inziet.
Lees dit nu zelf nog eens en leg me dan eens uit waarom je dan wel een relatie met hem wilt?quote:Op maandag 30 maart 2009 16:52 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Klopt, maar hij geeft niks. Als hij me dit zou kunnen geven, zou ik automatisch heel wat andere irritaties naar zijn moeder toe ''opzij kunnen zetten'' (lees: mee leren leven en negeren)
Maar als hij niet eens één dingetje kan veranderen, waarom zou ik dan andere dingen voor hem moeten doen? Ik heb al eerder aangegeven in dit topic dat ik al weet ik wat allemaal geprobeerd heb.
Het probleem is dat TS een latente kleuter is, en aan het dreinen is omdat ze haar zin niet krijgt.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:55 schreef MarMar het volgende:
[..]
Lees dit nu zelf nog eens en leg me dan eens uit waarom je dan wel een relatie met hem wilt?
Als dit is hoe je er over denkt en de relatie is nu over, zie ik niet waarom er nu nogsteeds een probleem is.
Omdat ik nog wel door de ellende heen kan kijken. Omdat ik wel weet wat voor band we buiten dit om hebben (gehad). Omdat hij niet alleen me geliefde is maar ook een goeie vriend. Omdat hij de persoon is waar ik me (op deze dingen na) zo fijn bij voelde, mezelf kon zijn, plezier mee had, lol mee had, enz. enz. blablabla..quote:Op maandag 30 maart 2009 16:55 schreef MarMar het volgende:
[..]
Lees dit nu zelf nog eens en leg me dan eens uit waarom je dan wel een relatie met hem wilt?
Als dit is hoe je er over denkt en de relatie is nu over, zie ik niet waarom er nu nogsteeds een probleem is.
Laat je vriend dit topic even lezen, dan lost het probleem zich wrs. meteen op.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:55 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Nee, dat kan je er niet uit opmaken. Dat is namelijk helemaal niet wat ik vind. Ik wou met dit voorbeeld alleen aangeven dat ik het er niet mee eens ben dat ik wel wat te zeggen heb over verhouding tussen vriend en moeder, omdat IK zijn vriendin ben, en dus een deel van zijn leven en een deel van zijn moeders leven.
nu zegt moeder: ik wil met dit voorbeeld alleen aangeven dat ik wel wat te zeggen heb over verhouding tussen zoon en schoondochter omdat IK zijn moeder ben en dus een deel van zijn leven en mijn schoondochters leven..quote:Op maandag 30 maart 2009 16:55 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Nee, dat kan je er niet uit opmaken. Dat is namelijk helemaal niet wat ik vind. Ik wou met dit voorbeeld alleen aangeven dat ik het er niet mee eens ben dat ik wel wat te zeggen heb over verhouding tussen vriend en moeder, omdat IK zijn vriendin ben, en dus een deel van zijn leven en een deel van zijn moeders leven.
Kappen jullie nou eens met dat domme gezwam over zin krijgen en geen zin krijgen!quote:Op maandag 30 maart 2009 16:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Het probleem is dat TS een latente kleuter is, en aan het dreinen is omdat ze haar zin niet krijgt.
Doe geen moeite. Ik denk dat Chickiewickie deze post niet eens leestquote:Op maandag 30 maart 2009 16:58 schreef MarMar het volgende:
[..]
nu zegt moeder: ik wil met dit voorbeeld alleen aangeven dat ik wel wat te zeggen heb over verhouding tussen zoon en schoondochter omdat IK zijn moeder ben en dus een deel van zijn leven en mijn schoondochters leven..
Hoe klinkt dat?
Wie lult hier nou dom!! Het is je vriend helemaal niet!!!!!!quote:Op maandag 30 maart 2009 16:59 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Kappen jullie nou eens met dat domme gezwam over zin krijgen en geen zin krijgen!
Daar gaat het me niet om. Het gaat mij erom dat ik ergens een probleem mee heb en mijn vriend vertikt om dat te verhelpen terwijl het in mijn ogen geen verschrikkelijke verwachting is van mijn kant.
Daarbij komt dat ik bereid ben om genoeg dingen voor hem opzij te zetten.
Ja en jij geeft dus ook niets getuige het feit dat hij moet stoppen met bellen omdat jij anders andere dingen ook niet accepteert. Dat is toch niet constructief? Hoe harder je aan m trekt, hoe harder zijn hakken in het zand gaan, echt.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:52 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Klopt, maar hij geeft niks. Als hij me dit zou kunnen geven, zou ik automatisch heel wat andere irritaties naar zijn moeder toe ''opzij kunnen zetten'' (lees: mee leren leven en negeren)
Maar als hij niet eens één dingetje kan veranderen, waarom zou ik dan andere dingen voor hem moeten doen? Ik heb al eerder aangegeven in dit topic dat ik al weet ik wat allemaal geprobeerd heb.
Nee, de vriend van TS doe haar pijn (staat op haar voet), zij zegt daar wat van, hij zegt dat hij dat altijd zo doet en dat gewend is en er niks aan wil veranderen.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:38 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
Geen goed voorbeeld in deze situatie. Nogmaals, je verdraait de feiten![]()
TS staat buiten de relatie tussen haar vriend en zijn moeder. Er 'staat dus niemand op haar voet'. Ze heeft gewoon minder invloed op die relatie dan ze zou willen.
Rest van jouw verhaal is leuk bedacht maar nu niet meer relevant
Dat klinkt als de waarheid. En zo is het precies. Ik vind alleen dat er wel grenzen moeten zijn en daar gaat zij in mijn ogen flink overheen (en niet alleen om het bellen).quote:Op maandag 30 maart 2009 16:58 schreef MarMar het volgende:
[..]
nu zegt moeder: ik wil met dit voorbeeld alleen aangeven dat ik wel wat te zeggen heb over verhouding tussen zoon en schoondochter omdat IK zijn moeder ben en dus een deel van zijn leven en mijn schoondochters leven..
Hoe klinkt dat?
En vanavond vertikt hij het zeker om in te zien dat jullie bij elkaar horenquote:Op maandag 30 maart 2009 16:59 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Kappen jullie nou eens met dat domme gezwam over zin krijgen en geen zin krijgen!
Daar gaat het me niet om. Het gaat mij erom dat ik ergens een probleem mee heb en mijn vriend vertikt om dat te verhelpen terwijl het in mijn ogen geen verschrikkelijke verwachting is van mijn kant.
Gebruik dan een passende vergelijking de volgende keerquote:Op maandag 30 maart 2009 16:55 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Maar jij bent er toch ook uitgekomen met JOU vriendin? Waarom zou dat voor mij dan niet mogelijk zijn..?quote:Op maandag 30 maart 2009 17:00 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nee, de vriend van TS doe haar pijn (staat op haar voet), zij zegt daar wat van, hij zegt dat hij dat altijd zo doet en dat gewend is en er niks aan wil veranderen.
Denk ik iets duidelijk te maken met een metafoor, wordt die ook nog verkeerd begrepen![]()
![]()
Maar goed, als TS verstandig is, wacht ze het eerst maar eens een week of 2 af. En laat ze het uit inderdaad. ->NIet meer aan beginnen, want je wordt er nooit gelukkig in. Of dat nou aan jou of aan hem ligt. Of aan z'n schoonmoeder.
Daar zeg je het goed, IN JOUW OGEN, maar als jouw vriend/ex daar geen probleem mee heeft, en zijn moeder ook niet, en jij wel, wie is dan degene met het probleem?quote:Op maandag 30 maart 2009 17:00 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Dat klinkt als de waarheid. En zo is het precies. Ik vind alleen dat er wel grenzen moeten zijn en daar gaat zij in mijn ogen flink overheen (en niet alleen om het bellen).
Dan moet je betere metaforen gebruiken, want deze raakt kant noch wal.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:00 schreef lezzer het volgende:
Denk ik iets duidelijk te maken met een metafoor, wordt die ook nog verkeerd begrepen![]()
![]()
Daarom heb ik eerder al uitgelegd wat ik met kiezen bedoel. Niet het een of het ander, maar simpelweg duidelijk aan TS laten merken wat zij voor hem betekent.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:41 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Het is toch te bizar voor woorden dat in een geval waar je zelf het probleem niet van inziet, je zou moeten kiezen tussen je vriendin of je moeder? Dat is wat ik betoog.
1) je schrijft in verleden tijd.. zie hier je eigen boodschapquote:Op maandag 30 maart 2009 16:57 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Omdat ik nog wel door de ellende heen kan kijken. Omdat ik wel weet wat voor band we buiten dit om hebben (gehad). Omdat hij niet alleen me geliefde is maar ook een goeie vriend. Omdat hij de persoon is waar ik me (op deze dingen na) zo fijn bij voelde, mezelf kon zijn, plezier mee had, lol mee had, enz. enz. blablabla..
Ik vind dat ik het recht heb om problemen die ik heb met zijn moeder aan hem duidelijk te maken en ik vind dat ik het recht heb te verwachten dat als het mij zo hoog zit, mijn vriend mij daarin steunt en helpt, helemaal als ik om zoiets als dit vraag. Nogmaals, ik vraag hem niet om ineens 1x per maand contact te houden, dat zou onredelijk zijn, ik probeer het zo redelijk mogelijk te houden, en dat is dus dat ik verlang dat het bij 1 telefoontje per dag kan blijven i.p.v. vaker, terwijl ik 1x per dag eigenlijk OOK nog overdreven vind.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:01 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
Gebruik dan een passende vergelijking de volgende keer
Vertel eens, welke rechten t.o.v. je vriend ontleen jij allemaal precies aan het feit dat JIJ zijn vriendin bent?
Het zo simpel als -> iemand doe je pijn, je zegt er wat van, en die ander geeft er niks om.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:02 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dan moet je betere metaforen gebruiken, want deze raakt kant noch wal.
TS zet haar voet telkens onder de schoen van haar ex en jankt dan dat het pijn doet en dat hij geen rekening met haar voet houdt.
Ik heb heel wat meer meegemaakt voor we bij elkaar waren.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:02 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Maar jij bent er toch ook uitgekomen met JOU vriendin? Waarom zou dat voor mij dan niet mogelijk zijn..?
Opbouwende kritiek, dat horen we altijd graag!quote:Op maandag 30 maart 2009 16:57 schreef CoolGuy het volgende:
Het probleem is dat TS een latente kleuter is, en aan het dreinen is omdat ze haar zin niet krijgt.
Als je een relatie hebt en een van de 2 heeft een probleem, is dat automatisch ook het probleem van de ander. Je leeft niet meer individueel maar samen. Je hoort elkaar overal in te steunen.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:02 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Daar zeg je het goed, IN JOUW OGEN, maar als jouw vriend/ex daar geen probleem mee heeft, en zijn moeder ook niet, en jij wel, wie is dan degene met het probleem?
Ik begrijp je denk ik heel goed. Ik vind alleen dat TS te lange tenen heeftquote:Op maandag 30 maart 2009 17:00 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nee, de vriend van TS doe haar pijn (staat op haar voet), zij zegt daar wat van, hij zegt dat hij dat altijd zo doet en dat gewend is en er niks aan wil veranderen.
![]()
Maar goed, als TS verstandig is, wacht ze het eerst maar eens een week of 2 af. En laat ze het uit inderdaad. ->NIet meer aan beginnen, want je wordt er nooit gelukkig in. Of dat nou aan jou of aan hem ligt. Of aan z'n schoonmoeder.
Dus het feit dat jij hem adoreert en alles aan de kant zet en verder niets in de wereld hebt verplicht hem om dat ook maar te hebben?quote:Op maandag 30 maart 2009 16:59 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
dit is ZO ontzettend de waarheid.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:05 schreef MarMar het volgende:
Ik ga vervelend doen, maar wel even zeggen wat ik denk:
Volgens mij steekt het TS dat niet zij, maar hij de relatie heeft beëindigd terwijl zij vindt dat hij dat recht niet heeft.
ZIJ was immers degene die er last van had wat er gebeurde, HIJ niet!
In haar ogen dan he..
Dat zie je toch echt verkeerd..Ik kan begrijpen dat dit moeilijk is voor hem, kut is voor hem, en alles meer. Maar als hij alleen maar tegen me zou zeggen ''ik heb begrip voor je, je hebt een punt, maar ik vind het heel moeilijk om dit te veranderen, hoe gaan we dit samen aanpakken?'' was het voor mij al HEEL anders. Dan zou hij tonen er ook echt moeite voor te willen doen, en zou ik meer begrip voor hem kunnen opbrengen. Dan zouden we samen kunnen kijken naar hoe we dit het beste moeten/kunnen oplossen.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:05 schreef MarMar het volgende:
Ik ga vervelend doen, maar wel even zeggen wat ik denk:
Volgens mij steekt het TS dat niet zij, maar hij de relatie heeft beëindigd terwijl zij vindt dat hij dat recht niet heeft.
ZIJ was immers degene die er last van had wat er gebeurde, HIJ niet!
In haar ogen dan he..
Zonder een deel van je leven weg te cijferen die belangrijk voor je is tho..quote:Op maandag 30 maart 2009 17:05 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Als je een relatie hebt en een van de 2 heeft een probleem, is dat automatisch ook het probleem van de ander. Je leeft niet meer individueel maar samen. Je hoort elkaar overal in te steunen.
Ik weet dus uit eigen ervaring hoe zo iets groeit.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:06 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
Ik begrijp je denk ik heel goed. Ik vind alleen dat TS te lange tenen heeft
Ik vind het jammer te lezen dat jullie alles oh zo goed weten, en dat er zo'n neerbuigende toon moet worden gebruikt. Ik praat met respect tegen jullie, kan dat dan niet terugkomen?quote:Op maandag 30 maart 2009 17:08 schreef Nijns het volgende:
[..]
dit is ZO ontzettend de waarheid.
Maar TSje is denk ik nog te klein om dat in te zien.. Helaasch
Dat doe je niet. Dat doe je echt niet. Je negeert gewoon wat wij zeggen. Dat is toch niet respectvol?quote:Op maandag 30 maart 2009 17:10 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Ik praat met respect tegen jullie, kan dat dan niet terugkomen?
Dan zou hij liegen, want waarschijnlijk denkt hij er gewoon NIET zo over.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:09 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Dat zie je toch echt verkeerd..Ik kan begrijpen dat dit moeilijk is voor hem, kut is voor hem, en alles meer. Maar als hij alleen maar tegen me zou zeggen ''ik heb begrip voor je, je hebt een punt, maar ik vind het heel moeilijk om dit te veranderen, hoe gaan we dit samen aanpakken?'' was het voor mij al HEEL anders. Dan zou hij tonen er ook echt moeite voor te willen doen, en zou ik meer begrip voor hem kunnen opbrengen. Dan zouden we samen kunnen kijken naar hoe we dit het beste moeten/kunnen oplossen.
Nou, eigenlijk wil ik dit tegen hem zeggen.. Maar goed..quote:Op maandag 30 maart 2009 17:10 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nu zeg ik namelijk: "rennen meid, zo hard je kunt".
Ben ik verplicht om op ALLES te reageren dan? Ik lees heus wel wat jullie zeggen en ik sla het ook echt wel op, ik wil/kan alleen nu nog niet inzien dat het een verloren zaak is..er bestaat bij mij gewoon nog een sprankeltje hoop dat het goedkomt..kan daar niet een beetje begrip voor komen?quote:Op maandag 30 maart 2009 17:11 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat doe je niet. Dat doe je echt niet. Je negeert gewoon wat wij zeggen. Dat is toch niet respectvol?
Soms hebben mensen ook gewoon een belachelijk lage pijngrens schat.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:10 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik weet dus uit eigen ervaring hoe zo iets groeit.
Ik had net zo goed kunnen zeggen " iemand steekt je met een mes" ipv " iemand gaat op je voet staan".
Het ging om het pijn doen
Overigens vind ik ook dat het een verloren zaak is.
En eigenlijk vind ik het niet zo aardig van mezelf, maar als je 15 jaar samen was en drie schoolgaande kinderen had gehad, had ik ook wat anders gezegd dan nu.
Nu zeg ik namelijk: "rennen meid, zo hard je kunt".
Nuff saidquote:Op maandag 30 maart 2009 17:09 schreef MarMar het volgende:
[..]
Zonder een deel van je leven weg te cijferen die belangrijk voor je is tho..
I mean, als je zo redeneert, kan je gewoon iedere twee willekeurige mensen bij elkaar neergooien en een relatie laten hebben, ookal passen ze totaal niet bij elkaar, want "dan verander je maar, een relatie is altijd geven en nemen"
Als een relatie meer van je neemt dan dat het je geeft is het de moeite niet waard, nogmaals: ongeacht wie er gelijk heeft!
Ik kan je zo een aantal dingen opnoemen die ik NOOIT op zou geven voor een partner en die als een partner zich daar aan zou storen nog maar weergeven dat hij niet de ware zou zijn en ik ook niet voor hem.
Dat is niet waar, dat doet me heus wel wat. Maar lees me reactie hierboven..quote:Op maandag 30 maart 2009 17:12 schreef Nijns het volgende:
[..]
TS, feit dat ik, lezzer en nog een andere user wat ervaring hebben in dit soort situaties, begrip voor je toonde maar allemaal wel zeggen dat het over is, doet je blijkbaar niks.
Je zegt veel ja, praten is wat anders en van luisteren heb jij al helemaal niet gehoord.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:10 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Ik vind het jammer te lezen dat jullie alles oh zo goed weten, en dat er zo'n neerbuigende toon moet worden gebruikt. Ik praat met respect tegen jullie, kan dat dan niet terugkomen?
Ik lees gewoon de OP, en daar baseer ik mijn posts op, die andere topics heb ik niet gelezenquote:Op maandag 30 maart 2009 17:13 schreef MarMar het volgende:
[..]
Soms hebben mensen ook gewoon een belachelijk lage pijngrens schat.
Dat kan ik wel begrijpen maar dat sprankeltje hoop is nutteloos, en dat zal iedereen in dit topic je vertellen. Jullie relatie heeft 0% kans van slagen. 0% dus ook geen sprankeltje hoop.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:13 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Ben ik verplicht om op ALLES te reageren dan? Ik lees heus wel wat jullie zeggen en ik sla het ook echt wel op, ik wil/kan alleen nu nog niet inzien dat het een verloren zaak is..er bestaat bij mij gewoon nog een sprankeltje hoop dat het goedkomt..kan daar niet een beetje begrip voor komen?
Dat zijn jou woorden.Sorry dat ik het zeg.:)quote:Op maandag 30 maart 2009 17:15 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat kan ik wel begrijpen maar dat sprankeltje hoop is nutteloos, en dat zal iedereen in dit topic je vertellen. Jullie relatie heeft 0% kans van slagen. 0% dus ook geen sprankeltje hoop.
Ok, over een week of 2 snapt TS dat ook, maar nu is ze effe net gedumpt en dus verdrietig.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:15 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat kan ik wel begrijpen maar dat sprankeltje hoop is nutteloos, en dat zal iedereen in dit topic je vertellen. Jullie relatie heeft 0% kans van slagen. 0% dus ook geen sprankeltje hoop.
De vraag die hier bij mij opkomt: "dat wat goedkomt?".quote:Op maandag 30 maart 2009 17:13 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Ben ik verplicht om op ALLES te reageren dan? Ik lees heus wel wat jullie zeggen en ik sla het ook echt wel op, ik wil/kan alleen nu nog niet inzien dat het een verloren zaak is..er bestaat bij mij gewoon nog een sprankeltje hoop dat het goedkomt..kan daar niet een beetje begrip voor komen?
Dat zijn de woorden van iedereen in dit topic. En wij kunnen er beter over oordelen want wij zijn niet verliefd op je exquote:Op maandag 30 maart 2009 17:16 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Dat zijn jou woorden.Sorry dat ik het zeg.:)
Komt misschien stom over ja..maar dat komt omdat ik weet dat hij niet achter die keuze staat..Ik heb hem bijv. gevraagd hoe hij zijn leven voor zich ziet apart, of hij mij wel kan missen, en ik zag aan hem dat hij daar ook over twijfelde..Hij houd nog steeds van me en het gevoel is van beide kanten gewoon nog aanwezig, de reden dat hij het heeft uitgemaakt is omdat hij niet ziet hoe dit verder moet..vandaar dat er bij mij ook nog wat hoop aanwezig is, omdat ik ''voel'' dat hij niet volledig achter de keuze staat..quote:Op maandag 30 maart 2009 17:18 schreef MarMar het volgende:
Even een samenvatting...
Jij accepteert iets van hem niet.
Hij wil niet veranderen.
Hij dumpt jou, HIJ wil dus niet meer.
En dan ben JIJ degene die zegt dat hij nog wel een kans heeft bij je als hij maar verandert...
wat gaat hier fout?
Klopt, maar jullie hebben onze relatie ook niet meegemaakt, en ik wel. En jullie hebben de woorden van mijn ''vriend'' niet gehoord, en ik wel. Jullie weten niet wat wij samen hadden...en ik wel.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:18 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat zijn de woorden van iedereen in dit topic. En wij kunnen er beter over oordelen want wij zijn niet verliefd op je ex.
Ja, het kan goed komen, natuurlijk maar dan moet je die concessie doen dat het bij 2 keer bellen blijft en die schoonmoeder vooralsnog in je leven zit voor onbepaalde tijd. Dat is je sprankje hoop en die kan je aangrijpen om eraan te werken dat het je minder gaat storen als ze nog eens belt. Maarja, jij zit in elkaar hoe je in elkaar zit en hij ook dit punt, hoe ridicuul het ook is eigenlijk kan een breekpunt zijn als geen van beide nader tot elkaar komen. Hij heeft zijn punt al gemaakt en jij hebt waarschijnlijk de optie om het weer 'goed' (lees tot de oude situatie) te laten komen. Hem ompraten werkt blijkbaar niet dus blijft er nog maar een beperkt scala aan mogelijkheden over.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:13 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
dan is het 'misschien wijs om het even uit te laten. Als hij je genoeg mist wil hij eventueel die consessie wel doen om maar 1 keer met zijn moeder te praten. Met het risico dat hij het uit laat natuurlijk.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:21 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Komt misschien stom over ja..maar dat komt omdat ik weet dat hij niet achter die keuze staat..Ik heb hem bijv. gevraagd hoe hij zijn leven voor zich ziet apart, of hij mij wel kan missen, en ik zag aan hem dat hij daar ook over twijfelde..Hij houd nog steeds van me en het gevoel is van beide kanten gewoon nog aanwezig, de reden dat hij het heeft uitgemaakt is omdat hij niet ziet hoe dit verder moet..vandaar dat er bij mij ook nog wat hoop aanwezig is, omdat ik ''voel'' dat hij niet volledig achter de keuze staat..
Allemaal waar, maar het gaat erom wat je vriend doet en zoals alle mensen voor mij gezegd hebben kiest hij ervoor de telefoontjes op te nemen en hij is niet bereid ze te beperken tot 1 per dag.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:03 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Ik heb je nou al voor de 2e keer uitgelegd waarom het me kwetst..typ ik in het chinees ofzo? En dat is helemaal mooi..nou ben IK degene die egocentrisch is. Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd om uit dit probleem te komen, in tegenstelling tot mijn vriend, en dan ben IK de egoist?
nee dat is niet raar. Het is wel raar dat wanneer die partner zeer duidelijk aangeeft NIET iets aan de situatie te willen doen jij door blijft drammen, hopen, en jezelf frustreren.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:46 schreef Chickiewickie het volgende:
Is het nou echt zo raar om van je partner te verwachten dat hij iets aan een situatie doet omdat hij/zij weet hoe dwars iets jou zit?
Geloof me, als ik wist hoe ik me hierover heen kon zetten en me oprecht niet meer zou kunnen storen hieraan, zou ik het meteen doen. Maar je hebt je eigen gevoel niet in de hand en ik kan mezelf niet dwingen me er niet aan te storen..Ik heb het namelijk geprobeerd, om het weken te negeren en te laten zijn zoals het is..maar dat werkt niet..quote:Op maandag 30 maart 2009 17:26 schreef Fingon het volgende:
[..]
Allemaal waar, maar het gaat erom wat je vriend doet en zoals alle mensen voor mij gezegd hebben kiest hij ervoor de telefoontjes op te nemen en hij is niet bereid ze te beperken tot 1 per dag.
Jij wilt je ook niet aanpassen, dus de logische oplossing is het uit te maken(wat hij dus al half gedaan heeft zo te zien.''
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |