abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67549470
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:58 schreef Chickiewickie het volgende:
Dit is dus geen optie doordat we maar beperkte tijd samen hebben, en in die tijd dus ook vaak gewoon volledig samen zijn.
Omg, zelfs in het weekend niet...
Laten gaan.
Als ik je nou één adviesje mag geven. Laten gaan.
pi_67549510
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:00 schreef MarMar het volgende:

[..]

Je gedoogt het van een moeder die het blijkbaar niet zo makkelijk vindt om nu alleen te leven..
Kan die moeder zichzelf niet entertainen dan? Is zij een hulpbehoevend besje?
pi_67549514
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:45 schreef lezzer het volgende:

[..]

En dat is precies het probleem. Hij kiest niet voor haar.
Als hij dat nou eens wél zou doen, en dat heel duidelijk uit zou spreken. Dan was de helft van het probleem al opgelost.
Wederom blijkt nergens uit dat hij niet voor haar *kiest*.
Hij maakt zijn eigen keuzes, en de TS heeft daar problemen mee.
pi_67549551
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:59 schreef lezzer het volgende:

Zou jij kinderen willen met iemand die eerst voor z'n moeder kiest en dan voor jou?
Ik begon er niet aan hoor.
Zij blijkbaar dus wel als je het zo vertaalt en dat is ook een keuze waar ze de consequenties van moet nemen imho..

Veranderen gaat niet gebeuren, dus dan is het of je neemt genoegen met de situatie, of je stapt eruit.
opgelost, slotje!
pi_67549560
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:55 schreef lezzer het volgende:

[..]

Dat hij niet kiehiest...

Godsamme, wat is hier nou zo ingewikkeld aan?
Als je mij wil laten kiezen tussen mijn relatie en mijn familie, dan vlieg je er zelf uit. Simpel.
pi_67549568
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wederom blijkt nergens uit dat hij niet voor haar *kiest*.
Hij maakt zijn eigen keuzes, en de TS heeft daar problemen mee.
Volgens mij heeft hij letterlijk aangegeven dat hij het niet belangrijk vindt dat TS er problemen mee heeft dat als hij bij TS is elke keer door zijn moeder gebeld wordt. Dat vind ik nogal wat.

Het lijkt wel zo'n moeder die thee komt brengen bij haar puberende dochter die een jongen van school op bezoek heeft. Alleen is hij 25.
  maandag 30 maart 2009 @ 16:03:20 #157
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_67549575
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:53 schreef lezzer het volgende:

Wat niet leuk is voor TS is dat mensen die schoonmoeder geen sekreet vinden.
Terwijl ze dat natuurlijk wel is.
Waarschijnlijk verpakt in een schattige verpakking.
Hoezo natuurlijk?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_67549598
Al die discussies hier over of het wel of niet normaal is dat een moeder 2 keer per dag belt en wie wel of niet belangrijker is omdat ze hem al dan niet gebaard heeft. Het doet er allemaal niet toe.

Je kan TS niet vertellen dat het haar niet dwars mag zitten omdat jij het toevallig wel normaal vindt dat je moeder 2 keer per dag belt.

Ongeacht wat het probleem is, deze man doet iets wat TS niet trekt. Het is haar goed recht iets niet te willen accepteren van haar vriend. Of dat nou een bellende schoonmoeder is of dat hij te lang computert of te vaak voetbal kijkt.

Maar aangezien hij dit gedrag niet wil veranderen zal ze moeten kiezen of delen. Heel simpel en volgens mij ook de algemene conclusie in dit topic.
pi_67549622
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:59 schreef lezzer het volgende:

[..]

Je vriendin, daar heb je een relatie mee. Je moeder is je moeder. In die verhouding.
Haar vriend kiest eigenlijk altijd voor z'n moeder.
TS is het derde wiel aan de wagen.

Zou jij kinderen willen met iemand die eerst voor z'n moeder kiest en dan voor jou?
Ik begon er niet aan hoor.
Hij maakt zijn eigen keuzes. De ene keer vallen ze goed uit voor zijn moeder, de andere keer voor zijn vriendin. Is dat zo lastig te begrijpen?
pi_67549679
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als je mij wil laten kiezen tussen mijn relatie en mijn familie, dan vlieg je er zelf uit. Simpel.
QFT!
pi_67549685
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:03 schreef lezzer het volgende:

[..]

Volgens mij heeft hij letterlijk aangegeven dat hij het niet belangrijk vindt dat TS er problemen mee heeft dat als hij bij TS is elke keer door zijn moeder gebeld wordt. Dat vind ik nogal wat.
Nee, dat zegt de TS. De TS *denkt* dat hij het niet belangrijk vind. Zijn mening hoor je niet in dit topic.
quote:
Het lijkt wel zo'n moeder die thee komt brengen bij haar puberende dochter die een jongen van school op bezoek heeft. Alleen is hij 25.
Ja, en zo is ze neergezet door de TS, gekleurd en wel.
pi_67549774
Volgens mij nemen mensen hier de definitie van "kiezen" nog al letterlijk.
Het is volgens mij dus niet zo dat als hij voor TS "kiest" hij dan zijn moeder "uit zet".
Dat hij niks meer met haar te maken wil hebben. Zo bedoel ik het in ieder geval niet.

Maar wat is er nou zo raar aan dat hij tegen zijn moeder zegt "in het weekend bel ik je 's middags wel effe" of gewoon zijn telefoon uitzet als hij bij TS is. Hij kan de hele week bellen toch?
Dan zegt hij toch eigenlijk "ik vind mijn weekend met jou heel belangrijk". En dat is wat TS wil.
Al doet hij dat maar eens een paar maanden om te beginnen.

Weet je, op een gegeven moment, begin je niet eens meer een gesprek met je partner "omdat er toch wel weer iemand zal bellen".
pi_67549793
Als je ver van elkaar woont, en je bent eenmaal bij elkaar in het weekend is het echt om het bot te zeggen kut dat je dan idd heel het weekend bij zijn moeder moet zitten dat soort dingen hakken er zeker wel goed op in.

Kies dan gewoon voor jezelf en laat hem voor zijn moeder kiezen.
Want in jou verhaal staat eigenlijk al duidelijk dat hij niks gaat veranderen.

Is niet leuk maar wel meest gezonde voor jezelf
pi_67549845
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:58 schreef Chickiewickie het volgende:
Sorry, zoveel reacties, vergeet sommige om op te reageren..
Nee we zijn niet de hele dag samen..vaak zien we elkaar alleen in het weekend vanwege 120 km afstand..hij woont in Amsterdam,,ik nog in een of ander klein stadje in Overijssel..(in hetzelfde stadje als zn moeder, dus we zitten of het weekend in Amsterdam, of het hele weekend bij zijn moeder thuis )
Dit is dus geen optie doordat we maar beperkte tijd samen hebben, en in die tijd dus ook vaak gewoon volledig samen zijn.
Oh, jullie zien elkaar alleen in het weekend.
Dat verandert de zaak wel.
In de beperkte tijd die jullie samen zijn, zijn jullie dus wél de hele tijd samen en kan hij niet bellen zonder dat jij erbij bent.

De oplossing is niet dat je vriend minder gaat bellen (want dat gaat gewoon niet gebeuren), maar dat jullie zorgen dat het jou minder irriteert.
Kun je geen afspraken met je vriend maken? Dat hij bijvoorbeeld niet opneemt als jullie een filmpje kijken maar daarna even terugbelt? Of belt als jij even boodschappen doet?
Dat zijn maar kleine stapjes jouw kant op, maar ik denk dat je niet kunt verwachten dat het meer wordt dan dat.
Ik denk echt dat jij heel veel water bij de wijn zult moeten doen als je wilt dat deze relatie gaat slagen.
Ben je daartoe niet bereid zou ik niet meer de moeite nemen om de relatie te redden.
Dat kost een hoop energie en is vrij zinloos.
  maandag 30 maart 2009 @ 16:11:02 #165
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_67549847
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:18 schreef Chickiewickie het volgende:
[..] ...ik wil echt graag dat jullie het bij het verhaal houden wat ik nu ga neerzetten, en daarop ingaan.

[..] En dat komt (grotendeels) door zijn moeder. ...Zo belt zij hem bijvoorbeeld elke dag minstens 2 keer..wat mij ongelovelijk irriteert en dwarszit.

[..] Mijn vriend is niet bereid dit te veranderen. ...en heeft hij het uitgemaakt.

[..] En hij zegt dat hij het niet wil veranderen omdat hij er geen vertrouwen in heeft dat het genoeg zal zijn..en dat er wel weer nieuwe irritaties bijkomen.. (zoals ik al vermeld is het niet alleen het bellen wat vervelend is, maar haar hele gedrag en omgang met hem, alleen het bellen is het meest vervelende nu omdat je daar elke dag weer mee geconfronteerd wordt..)

Hoop dat het duidelijk is..en dat er tips kunnen komen.. bedankt alvast
Zo te horen heb je best een slim en geduldig vriendje. De enige tip die ik je kan geven is: stop met wat je aan het doen bent

*Accepteer* dat je vriend blijkbaar een hele sterke band heeft met zijn moeder. Zijn leven en zijn keuze. Je mag één of twee keer zeggen wat je er van vindt, wat je al ruimschoots gedaan hebt, maar that's it....

Of accepteer dat jullie relatie over is. En zoek een vriendje die helemaal van jou alleen is

-edit-
Ik vind niet dat het aan zijn moeder ligt btw. Zij zijn beide tevreden met hun onderlinge relatie. Jíj bent degene die er niet tevreden mee is.
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
pi_67549886
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:09 schreef lezzer het volgende:
Volgens mij nemen mensen hier de definitie van "kiezen" nog al letterlijk.
Het is volgens mij dus niet zo dat als hij voor TS "kiest" hij dan zijn moeder "uit zet".
Dat hij niks meer met haar te maken wil hebben. Zo bedoel ik het in ieder geval niet.
Jij begint toch over kiezen voor
quote:
Maar wat is er nou zo raar aan dat hij tegen zijn moeder zegt "in het weekend bel ik je 's middags wel effe" of gewoon zijn telefoon uitzet als hij bij TS is. Hij kan de hele week bellen toch?
Dan zegt hij toch eigenlijk "ik vind mijn weekend met jou heel belangrijk". En dat is wat TS wil.
Al doet hij dat maar eens een paar maanden om te beginnen.
Er is niks raars aan dat hij dat zou zeggen, maar daar neemt de TS geen genoegen mee; het contact met zijn moeder MOET minder van haar. Het moet gewoon. Er is geen compromis. Dat is waar het om draait.
quote:
Weet je, op een gegeven moment, begin je niet eens meer een gesprek met je partner "omdat er toch wel weer iemand zal bellen".
Mwah, de TS kan nogal dramatisch overdrijven in haar voordeel, ik neem het allemaal met een kilo zout.
pi_67549940
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:06 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee, dat zegt de TS. De TS *denkt* dat hij het niet belangrijk vind. Zijn mening hoor je niet in dit topic.
in de quote hierboven lees ik wel dat hij niet bereid is om het te veranderen.
Dat interpreteer ik dan als iets dergelijks.
quote:
Ja, en zo is ze neergezet door de TS, gekleurd en wel.
Nou kan ik me dus wel inleven in het verhaal van TS, dus ik kan me er wel wat bij voorstellen.
pi_67550023
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Jij begint toch over kiezen voor
[..]
Daarom zeg ik, dat mijn "kiezen voor" misschien anders over komt dan ik het bedoel.
Ik stel het nu toch bij? Ik zie aan de reacties dat het niet goed overkomt, daarom zeg ik dat.

Hij wil niet veranderen, dus hij wil geen compromis, dus indirect kan het hem gewoon geen flikker schelen.

Met kiezen bedoel ik, dat hij een serieuze relatie wil met TS. En dat doe je volgens mij in eerste instantie zonder je moeder.
pi_67550097
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:16 schreef lezzer het volgende:

[..]

Daarom zeg ik, dat mijn "kiezen voor" misschien anders over komt dan ik het bedoel.
Ik stel het nu toch bij? Ik zie aan de reacties dat het niet goed overkomt, daarom zeg ik dat.

Hij wil niet veranderen, dus hij wil geen compromis, dus indirect kan het hem gewoon geen flikker schelen.

Met kiezen bedoel ik, dat hij een serieuze relatie wil met TS. En dat doe je volgens mij in eerste instantie zonder je moeder.
En daar zet ik dus mijn twijfels bij. Ik heb al eerder aan de TS gevraagd; wat heeft zij nou gedaan om deze situatie te veranderen? En wat zegt de TS als antwoord op haar vraag of hij het contact met zijn moeder wil minden? Zegt hij 'flikker op' of zegt hij 'ik begrijp je bezwaar, maar ik zie niet in waarom het zo`n probleem is', daar kan je namelijk 2 hele andere conclusies aan verbinden.
pi_67550123
Nou, stel dat het optie twee is, en TS geeft aan waarom ze dat niet prettig vindt?
pi_67550131
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:11 schreef Scorpie het volgende:

Er is niks raars aan dat hij dat zou zeggen, maar daar neemt de TS geen genoegen mee; het contact met zijn moeder MOET minder van haar. Het moet gewoon. Er is geen compromis. Dat is waar het om draait.
[..]

Het compromis kan juist niet van ZIJN kant komen. Als je 2x per dag gebelt word, en ik vind 1x per dag al veel, maar dat is het enige wat ik van hem vraag, het bij die 1e keer te houden, dan IS dat toch een compromis? Maar die wil HIJ niet sluiten..
  maandag 30 maart 2009 @ 16:20:33 #172
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_67550152
TS wil een relatie met haar vriend, niet met zijn moeder. Dat die er nou eenmaal bij komt, prima, maar dan wel op gepaste afstand..
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
pi_67550164
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En daar zet ik dus mijn twijfels bij. Ik heb al eerder aan de TS gevraagd; wat heeft zij nou gedaan om deze situatie te veranderen? En wat zegt de TS als antwoord op haar vraag of hij het contact met zijn moeder wil minden? Zegt hij 'flikker op' of zegt hij 'ik begrijp je bezwaar, maar ik zie niet in waarom het zo`n probleem is', daar kan je namelijk 2 hele andere conclusies aan verbinden.
Uit de Openingspost:
quote:
Ik heb mijn vriend al keihard geconfronteerd hiermee..heb gezegt dat hij háár op de bovenste plek zet en geen rekening houd met hoeveel pijn hij mij ermee doet. Het enige wat ik vraag is om te zorgen dat zij het gewoon bij één keer per dag houd en graag in de middag, omdat we 'savonds toch vaak samen bezig zijn met gezellige dingetjes of met vrienden.
pi_67550166
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:19 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Het compromis kan juist niet van ZIJN kant komen. Als je 2x per dag gebelt word, en ik vind 1x per dag al veel, maar dat is het enige wat ik van hem vraag, het bij die 1e keer te houden, dan IS dat toch een compromis? Maar die wil HIJ niet sluiten..
Nee, dat is geen compromis lieve schat. Hij is gewend aan die 2 keer, jij niet. Van jou moet het minder, van hem niet. Dat is geen compromis, 1 van de partijen moet schikken naar de ander.
pi_67550177
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat ik heb gedaan om de situatie te veranderen? Sorry hoor, maar ik ben 1. in therapie gegaan, 2. duizenden gesprekken normaal proberen aan te gaan met hem, 3. geprobeerd compomissen te stellen 4. het van me af proberen te zetten

wtf moet ik nog meer doen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')