Ik ook, maar wat dat betreft lijkt ze over iedereens advies heen te lezen..quote:Op maandag 30 maart 2009 16:34 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Klopt. Er is ook geen basis voor deze relatie. ik hoop dat chickiewickie dat ook inziet.
Geen goed voorbeeld in deze situatie. Nogmaals, je verdraait de feitenquote:Op maandag 30 maart 2009 16:27 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ok, iemand staat op je voet. Het doet heel erg zeer.
Je zegt: Je staat op mijn voet, het doet heel erg zeer.
Die ander: Oh, nou ja, dat ben ik nou eenmaal zo gewend. Ik wil dat niet veranderen.
Ok?
De therapie heeft niet geholpen, neem ik aan?quote:Op maandag 30 maart 2009 16:36 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Ik ging in therapie om te leren omgaan met de situatie. Wat kan ik doen? Wat zijn de mogelijkheden? Hoe gaan we hier uit komen? Wat boeit het eigenlijk dat ik hem meestal alleen in de weekenden zie? Maakt dat de relatie voor jullie minder serieus ofzo? Wat ik al eerder zei..het komt ook vaak genoeg voor dat de maandag of de dinsdag erbij zit, of dat ik een weekje vrij neem en daar een weekje zit..
Nee, ik vind dat hij zich hoort aan te passen aan wat mijn behoeften zijn en aan wat mij enorm dwarszit. Buiten het feit om dat ik het geen gezonde gang van zaken vind.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:36 schreef mgerben het volgende:
[..]
Hm. Dus hij moet zich aanpassen aan wat jij normaal vindt...
Eerlijk gezegd vind ik het ook klinken als een moederskindje, maar jij probeert met dwang en drammen gedaan te krijgen wat alleen maar uit hemzelf kan komen.
Persoonlijk zou ik het anders aanpakken. Geen drama over een telefoontje, maar lekker een weekendje buitenland. De subtiele hint vindt hij dan op de telefoonrekening.
Of zijn telefoon kwijtraken onder een kussen waar je deze niet hoort.
Of hem zeer onverantwoord laten opnemen op een wild feest vol drank&drugs.
Of hem gewoon uitlachen.
Wat je nu hebt gedaan is er een drama en een machtsspel van maken, met de boodschap dat hij moet kiezen tussen jou en zijn mama. Dat verlies je altijd.
Wat heeft die therapie jou tot nu toe opgeleverd? Het enige wat ik lees, is: ik heb er nu van alles aan gedaan, maar mij lukt het niet om me erover heen te zetten. Dus nu is het aan mijn vriend om te zorgen dat zijn moeder nog maar één keer per dag belt...quote:Op maandag 30 maart 2009 16:36 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Ik ging in therapie om te leren omgaan met de situatie. Wat kan ik doen? Wat zijn de mogelijkheden? Hoe gaan we hier uit komen? Wat boeit het eigenlijk dat ik hem meestal alleen in de weekenden zie? Maakt dat de relatie voor jullie minder serieus ofzo? Wat ik al eerder zei..het komt ook vaak genoeg voor dat de maandag of de dinsdag erbij zit, of dat ik een weekje vrij neem en daar een weekje zit..
Deze zin quote ik even zodat je hem zelf kan teruglezen..quote:Op maandag 30 maart 2009 16:39 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Nee, ik vind dat hij zich hoort aan te passen aan wat mijn behoeften zijn en aan wat mij enorm dwarszit.
Ai........nu snap ik het.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:39 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Nee, ik vind dat hij zich hoort aan te passen aan wat mijn behoeften zijn en aan wat mij enorm dwarszit. Buiten het feit om dat ik het geen gezonde gang van zaken vind.
Het is toch te bizar voor woorden dat in een geval waar je zelf het probleem niet van inziet, je zou moeten kiezen tussen je vriendin of je moeder? Dat is wat ik betoog.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:45 schreef lezzer het volgende:
[..]
En dat is precies het probleem. Hij kiest niet voor haar.
Als hij dat nou eens wél zou doen, en dat heel duidelijk uit zou spreken. Dan was de helft van het probleem al opgelost.
therapiequote:Op maandag 30 maart 2009 16:39 schreef Maanvis het volgende:
[..]
De therapie heeft niet geholpen, neem ik aan?
En daar ben ik het dus niet mee eens. Ik ben zijn vriendin en het is geen middelbare school verkering, maar een serieuze relatie waarin we beiden toekomst zagen. Ik ben dus zeker wel deel van de relatie die hij heeft met zijn moeder. Als jou vriendin mishandeld wordt door haar vader, laat je dat er toch ook niet bij omdat je ''buiten de relatie tussen je vriendin en haar vader'' staat?quote:Op maandag 30 maart 2009 16:38 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
TS staat buiten de relatie tussen haar vriend en zijn moeder. Er 'staat dus niemand op haar voet'. Ze heeft gewoon minder invloed op die relatie dan ze zou willen.
Ik vind het nogal wat om voor zoiets in therapie te gaan, vind jij dat jij een probleem hebt (met jezelf bedoel ik dan)?quote:Op maandag 30 maart 2009 16:36 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Echt. Leer hiervan.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:39 schreef Chickiewickie het volgende:
Nee, ik vind dat hij zich hoort aan te passen aan wat mijn behoeften zijn en aan wat mij enorm dwarszit.
Zal ik dat eens omdraaien? Jij hoort je aan te passen aan zijn behoeften en aan waar hij om geeft en van houdt.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:39 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
quote:Op maandag 30 maart 2009 16:39 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Daarom quote ik de zin een paar posts terug ook al.. Als ik zoiets zou teruglezen van mezelf, zou ik erg schrikken..quote:
quote:Op maandag 30 maart 2009 16:44 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Zal ik dat eens omdraaien? Jij hoort je aan te passen aan zijn behoeften en aan waar hij om geeft en van houdt.
Maargoed, aangezien je niet lijkt te accepteren dat jullie relatie geen kans van slagen heeft, doe ik het nu met plaatjes.
Dit is jullie relatie:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En nee, dat kun je niet repareren.
Je ex-vriend wordt niet mishandeld door zijn moeder, zijn moeder en hij houden juist heel veel van elkaar en geven elkaar heel veel aandacht en liefde. Dus dat is niet te vergelijken.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:42 schreef Chickiewickie het volgende:
Als jou vriendin mishandeld wordt door haar vader, laat je dat er toch ook niet bij omdat je ''buiten de relatie tussen je vriendin en haar vader'' staat?
Uh?! Aanpassen aan wat jou behoeftes zijn? Volgens mij werkt een relatie zo niet hoor. Met deze vriend niet, en met een andere ook niet.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:39 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Nee, ik vind dat hij zich hoort aan te passen aan wat mijn behoeften zijn en aan wat mij enorm dwarszit. Buiten het feit om dat ik het geen gezonde gang van zaken vind.
En je ideetjes als telefoon kwijtraken onder een kussen is geen optie, hij raakt al binnen 1 minuut in paniek als zijn telefoon uit het zicht is. En uitlachen tja..vind ik ook niet echt respectvol ofzo..
Ja, je kan het vragen, nee het is niet zo vreemd maar HIJ IS DEGENE DIE DE KEUS MAAKT. Ookal jubileren wij hier massaal jouw gelijk, dragen we je op handen willen we je massaal troosten dan nog heeft hij gedaan wat hij heeft gedaan en dat is voor zijn moeder kiezen.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:46 schreef Chickiewickie het volgende:
Is het nou echt zo raar om van je partner te verwachten dat hij iets aan een situatie doet omdat hij/zij weet hoe dwars iets jou zit? Je hoort toch dingen voor elkaar te doen en laten? Geven en nemen? Maar de vraag of het bellen iets minder kan is teveel gevraagd. Dat kan niet.
Schat, jouw arm staat mij niet aan, hak hem er af! Zo werkt het niet..quote:Op maandag 30 maart 2009 16:46 schreef Chickiewickie het volgende:
Is het nou echt zo raar om van je partner te verwachten dat hij iets aan een situatie doet omdat hij/zij weet hoe dwars iets jou zit? Je hoort toch dingen voor elkaar te doen en laten? Geven en nemen? Maar de vraag of het bellen iets minder kan is teveel gevraagd. Dat kan niet.
Dan is het wel zo dat je allebei geeft en allebei neemt. Het is dus niet zo dat hij alles moet geven en jij alleen maar neemt.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:46 schreef Chickiewickie het volgende:
Kom op man, je hebt het over het veranderen van 2x of meer bellen per dag, naar 1x te brengen. Als ik hem nou vroeg om 1x per maand contact te houden..quote:Op maandag 30 maart 2009 16:49 schreef Nijns het volgende:
[..]
Schat, jouw arm staat mij niet aan, hak hem er af! Zo werkt het niet..
Nogmaals, ik weet _echt_ hoe vervelend een schoonmoeder kan zijn in sommige gevallen en je kan erover praten. Maar deze relatie is klaar, over, uit.
Klopt, maar hij geeft niks. Als hij me dit zou kunnen geven, zou ik automatisch heel wat andere irritaties naar zijn moeder toe ''opzij kunnen zetten'' (lees: mee leren leven en negeren)quote:Op maandag 30 maart 2009 16:50 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Dan is het wel zo dat je allebei geeft en allebei neemt. Het is dus niet zo dat hij alles moet geven en jij alleen maar neemt.
ga naar: poll.dezeserver.nlquote:Op maandag 30 maart 2009 16:51 schreef Nijns het volgende:
mensen, ik wil een poll maken over de kans van slagen van deze relatie, zodat TS dat even in harde cijfers kan inzien. Maaarrr, ik weet niet hoe dat moet.. Iemand die dat wil doen?
Wat ik bedoel is: het gaat niet meer om 2 of 6 of 100 keer bellen. Het gaat om dat jullie relatie gewoon klaar is, dit komt niet meer goed.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:51 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Kom op man, je hebt het over het veranderen van 2x of meer bellen per dag, naar 1x te brengen. Als ik hem nou vroeg om 1x per maand contact te houden..
Uit jouw vergelijk kan ik dus opmaken dat jij vindt dat jouw vriend geestelijk mishandeld wordt? Dat is nogal een beschuldiging. Is jouw vriend het daarmee eens?quote:Op maandag 30 maart 2009 16:42 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
En daar ben ik het dus niet mee eens. Ik ben zijn vriendin en het is geen middelbare school verkering, maar een serieuze relatie waarin we beiden toekomst zagen. Ik ben dus zeker wel deel van de relatie die hij heeft met zijn moeder. Als jou vriendin mishandeld wordt door haar vader, laat je dat er toch ook niet bij omdat je ''buiten de relatie tussen je vriendin en haar vader'' staat?
Nu lul je ook twee kanten op, want het was toch niet alleen maar het bellen?quote:Op maandag 30 maart 2009 16:51 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Kom op man, je hebt het over het veranderen van 2x of meer bellen per dag, naar 1x te brengen. Als ik hem nou vroeg om 1x per maand contact te houden..
Nee, waar het hier om gaat is dat jij niet kunt hebben dat jouw vriend niet doet wat jij wil. Dat heeft niet zo zeer met dat bellen te maken denk ik, want dat kun je overal voor vervangen. Immers, je eigen woorden waren dat hij rekening moet houden met wat jij kut vind.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:51 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Dus je bedoelt dat het klote is dat hij zoiets kleins als het aantal belletjes van 2x naar 1x terugbrengen niet voor je wilt doen, want het is zo belangrijk voor je?quote:Op maandag 30 maart 2009 16:51 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Fuck is was te laatquote:Op maandag 30 maart 2009 16:53 schreef MarMar het volgende:
[..]
Nu lul je ook twee kanten op, want het was toch niet alleen maar het bellen?
Valt mij op hoe je dingen groter maakt om bijval te krijgen en dezelfde dingen net zo hard weer kleiner maakt, om bijval te krijgen...
Als het echt ALLEEN MAAR om 1 ipv 2 telefoontjes per dag gaat en je vent verder de prins op het witte paard is, vind ik je behoorlijk onnozel als je daarop je relatie laat stuklopen.
Nee, dat kan je er niet uit opmaken. Dat is namelijk helemaal niet wat ik vind. Ik wou met dit voorbeeld alleen aangeven dat ik het er niet mee eens ben dat ik wel wat te zeggen heb over verhouding tussen vriend en moeder, omdat IK zijn vriendin ben, en dus een deel van zijn leven en een deel van zijn moeders leven.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:53 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
Uit jouw vergelijk kan ik dus opmaken dat jij vindt dat jouw vriend geestelijk mishandeld wordt? Dat is nogal een beschuldiging. Is jouw vriend het daarmee eens?
In die gegeven situatie moeten zowel ik als mijn hypothetische-vriendin-die-mishandeld-wordt er van overtuigd zijn dat ze mishandeld wordt btw. Als dat zo is ben ik de eerste die er iets aan zal doen.
Maar, als zij er beide van overtuigd zijn dat het geen mishandeling is krijg ik ze allebei over mij heen en ben ik de lul......
Tja, sorry, maar hij wil het niet. Hij wil het echt niet. Hoe graag jij dat ook wil, hij wil het niet. Jammer is dat eigenlijk dat ie dat niet wil, maar toch hij wil het niet. En dus is jullie relatie voorbij. Helaas.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:51 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Kom op man, je hebt het over het veranderen van 2x of meer bellen per dag, naar 1x te brengen.
Dat hoop ik ookquote:Op maandag 30 maart 2009 16:34 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Klopt. Er is ook geen basis voor deze relatie. ik hoop dat chickiewickie dat ook inziet.
Lees dit nu zelf nog eens en leg me dan eens uit waarom je dan wel een relatie met hem wilt?quote:Op maandag 30 maart 2009 16:52 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Klopt, maar hij geeft niks. Als hij me dit zou kunnen geven, zou ik automatisch heel wat andere irritaties naar zijn moeder toe ''opzij kunnen zetten'' (lees: mee leren leven en negeren)
Maar als hij niet eens één dingetje kan veranderen, waarom zou ik dan andere dingen voor hem moeten doen? Ik heb al eerder aangegeven in dit topic dat ik al weet ik wat allemaal geprobeerd heb.
Het probleem is dat TS een latente kleuter is, en aan het dreinen is omdat ze haar zin niet krijgt.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:55 schreef MarMar het volgende:
[..]
Lees dit nu zelf nog eens en leg me dan eens uit waarom je dan wel een relatie met hem wilt?
Als dit is hoe je er over denkt en de relatie is nu over, zie ik niet waarom er nu nogsteeds een probleem is.
Omdat ik nog wel door de ellende heen kan kijken. Omdat ik wel weet wat voor band we buiten dit om hebben (gehad). Omdat hij niet alleen me geliefde is maar ook een goeie vriend. Omdat hij de persoon is waar ik me (op deze dingen na) zo fijn bij voelde, mezelf kon zijn, plezier mee had, lol mee had, enz. enz. blablabla..quote:Op maandag 30 maart 2009 16:55 schreef MarMar het volgende:
[..]
Lees dit nu zelf nog eens en leg me dan eens uit waarom je dan wel een relatie met hem wilt?
Als dit is hoe je er over denkt en de relatie is nu over, zie ik niet waarom er nu nogsteeds een probleem is.
Laat je vriend dit topic even lezen, dan lost het probleem zich wrs. meteen op.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:55 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Nee, dat kan je er niet uit opmaken. Dat is namelijk helemaal niet wat ik vind. Ik wou met dit voorbeeld alleen aangeven dat ik het er niet mee eens ben dat ik wel wat te zeggen heb over verhouding tussen vriend en moeder, omdat IK zijn vriendin ben, en dus een deel van zijn leven en een deel van zijn moeders leven.
nu zegt moeder: ik wil met dit voorbeeld alleen aangeven dat ik wel wat te zeggen heb over verhouding tussen zoon en schoondochter omdat IK zijn moeder ben en dus een deel van zijn leven en mijn schoondochters leven..quote:Op maandag 30 maart 2009 16:55 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Nee, dat kan je er niet uit opmaken. Dat is namelijk helemaal niet wat ik vind. Ik wou met dit voorbeeld alleen aangeven dat ik het er niet mee eens ben dat ik wel wat te zeggen heb over verhouding tussen vriend en moeder, omdat IK zijn vriendin ben, en dus een deel van zijn leven en een deel van zijn moeders leven.
Kappen jullie nou eens met dat domme gezwam over zin krijgen en geen zin krijgen!quote:Op maandag 30 maart 2009 16:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Het probleem is dat TS een latente kleuter is, en aan het dreinen is omdat ze haar zin niet krijgt.
Doe geen moeite. Ik denk dat Chickiewickie deze post niet eens leestquote:Op maandag 30 maart 2009 16:58 schreef MarMar het volgende:
[..]
nu zegt moeder: ik wil met dit voorbeeld alleen aangeven dat ik wel wat te zeggen heb over verhouding tussen zoon en schoondochter omdat IK zijn moeder ben en dus een deel van zijn leven en mijn schoondochters leven..
Hoe klinkt dat?
Wie lult hier nou dom!! Het is je vriend helemaal niet!!!!!!quote:Op maandag 30 maart 2009 16:59 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Kappen jullie nou eens met dat domme gezwam over zin krijgen en geen zin krijgen!
Daar gaat het me niet om. Het gaat mij erom dat ik ergens een probleem mee heb en mijn vriend vertikt om dat te verhelpen terwijl het in mijn ogen geen verschrikkelijke verwachting is van mijn kant.
Daarbij komt dat ik bereid ben om genoeg dingen voor hem opzij te zetten.
Ja en jij geeft dus ook niets getuige het feit dat hij moet stoppen met bellen omdat jij anders andere dingen ook niet accepteert. Dat is toch niet constructief? Hoe harder je aan m trekt, hoe harder zijn hakken in het zand gaan, echt.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:52 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Klopt, maar hij geeft niks. Als hij me dit zou kunnen geven, zou ik automatisch heel wat andere irritaties naar zijn moeder toe ''opzij kunnen zetten'' (lees: mee leren leven en negeren)
Maar als hij niet eens één dingetje kan veranderen, waarom zou ik dan andere dingen voor hem moeten doen? Ik heb al eerder aangegeven in dit topic dat ik al weet ik wat allemaal geprobeerd heb.
Nee, de vriend van TS doe haar pijn (staat op haar voet), zij zegt daar wat van, hij zegt dat hij dat altijd zo doet en dat gewend is en er niks aan wil veranderen.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:38 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
Geen goed voorbeeld in deze situatie. Nogmaals, je verdraait de feiten![]()
TS staat buiten de relatie tussen haar vriend en zijn moeder. Er 'staat dus niemand op haar voet'. Ze heeft gewoon minder invloed op die relatie dan ze zou willen.
Rest van jouw verhaal is leuk bedacht maar nu niet meer relevant
Dat klinkt als de waarheid. En zo is het precies. Ik vind alleen dat er wel grenzen moeten zijn en daar gaat zij in mijn ogen flink overheen (en niet alleen om het bellen).quote:Op maandag 30 maart 2009 16:58 schreef MarMar het volgende:
[..]
nu zegt moeder: ik wil met dit voorbeeld alleen aangeven dat ik wel wat te zeggen heb over verhouding tussen zoon en schoondochter omdat IK zijn moeder ben en dus een deel van zijn leven en mijn schoondochters leven..
Hoe klinkt dat?
En vanavond vertikt hij het zeker om in te zien dat jullie bij elkaar horenquote:Op maandag 30 maart 2009 16:59 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Kappen jullie nou eens met dat domme gezwam over zin krijgen en geen zin krijgen!
Daar gaat het me niet om. Het gaat mij erom dat ik ergens een probleem mee heb en mijn vriend vertikt om dat te verhelpen terwijl het in mijn ogen geen verschrikkelijke verwachting is van mijn kant.
Gebruik dan een passende vergelijking de volgende keerquote:Op maandag 30 maart 2009 16:55 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Maar jij bent er toch ook uitgekomen met JOU vriendin? Waarom zou dat voor mij dan niet mogelijk zijn..?quote:Op maandag 30 maart 2009 17:00 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nee, de vriend van TS doe haar pijn (staat op haar voet), zij zegt daar wat van, hij zegt dat hij dat altijd zo doet en dat gewend is en er niks aan wil veranderen.
Denk ik iets duidelijk te maken met een metafoor, wordt die ook nog verkeerd begrepen![]()
![]()
Maar goed, als TS verstandig is, wacht ze het eerst maar eens een week of 2 af. En laat ze het uit inderdaad. ->NIet meer aan beginnen, want je wordt er nooit gelukkig in. Of dat nou aan jou of aan hem ligt. Of aan z'n schoonmoeder.
Daar zeg je het goed, IN JOUW OGEN, maar als jouw vriend/ex daar geen probleem mee heeft, en zijn moeder ook niet, en jij wel, wie is dan degene met het probleem?quote:Op maandag 30 maart 2009 17:00 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Dat klinkt als de waarheid. En zo is het precies. Ik vind alleen dat er wel grenzen moeten zijn en daar gaat zij in mijn ogen flink overheen (en niet alleen om het bellen).
Dan moet je betere metaforen gebruiken, want deze raakt kant noch wal.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:00 schreef lezzer het volgende:
Denk ik iets duidelijk te maken met een metafoor, wordt die ook nog verkeerd begrepen![]()
![]()
Daarom heb ik eerder al uitgelegd wat ik met kiezen bedoel. Niet het een of het ander, maar simpelweg duidelijk aan TS laten merken wat zij voor hem betekent.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:41 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Het is toch te bizar voor woorden dat in een geval waar je zelf het probleem niet van inziet, je zou moeten kiezen tussen je vriendin of je moeder? Dat is wat ik betoog.
1) je schrijft in verleden tijd.. zie hier je eigen boodschapquote:Op maandag 30 maart 2009 16:57 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Omdat ik nog wel door de ellende heen kan kijken. Omdat ik wel weet wat voor band we buiten dit om hebben (gehad). Omdat hij niet alleen me geliefde is maar ook een goeie vriend. Omdat hij de persoon is waar ik me (op deze dingen na) zo fijn bij voelde, mezelf kon zijn, plezier mee had, lol mee had, enz. enz. blablabla..
Ik vind dat ik het recht heb om problemen die ik heb met zijn moeder aan hem duidelijk te maken en ik vind dat ik het recht heb te verwachten dat als het mij zo hoog zit, mijn vriend mij daarin steunt en helpt, helemaal als ik om zoiets als dit vraag. Nogmaals, ik vraag hem niet om ineens 1x per maand contact te houden, dat zou onredelijk zijn, ik probeer het zo redelijk mogelijk te houden, en dat is dus dat ik verlang dat het bij 1 telefoontje per dag kan blijven i.p.v. vaker, terwijl ik 1x per dag eigenlijk OOK nog overdreven vind.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:01 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
Gebruik dan een passende vergelijking de volgende keer
Vertel eens, welke rechten t.o.v. je vriend ontleen jij allemaal precies aan het feit dat JIJ zijn vriendin bent?
Het zo simpel als -> iemand doe je pijn, je zegt er wat van, en die ander geeft er niks om.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:02 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dan moet je betere metaforen gebruiken, want deze raakt kant noch wal.
TS zet haar voet telkens onder de schoen van haar ex en jankt dan dat het pijn doet en dat hij geen rekening met haar voet houdt.
Ik heb heel wat meer meegemaakt voor we bij elkaar waren.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:02 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Maar jij bent er toch ook uitgekomen met JOU vriendin? Waarom zou dat voor mij dan niet mogelijk zijn..?
Opbouwende kritiek, dat horen we altijd graag!quote:Op maandag 30 maart 2009 16:57 schreef CoolGuy het volgende:
Het probleem is dat TS een latente kleuter is, en aan het dreinen is omdat ze haar zin niet krijgt.
Als je een relatie hebt en een van de 2 heeft een probleem, is dat automatisch ook het probleem van de ander. Je leeft niet meer individueel maar samen. Je hoort elkaar overal in te steunen.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:02 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Daar zeg je het goed, IN JOUW OGEN, maar als jouw vriend/ex daar geen probleem mee heeft, en zijn moeder ook niet, en jij wel, wie is dan degene met het probleem?
Ik begrijp je denk ik heel goed. Ik vind alleen dat TS te lange tenen heeftquote:Op maandag 30 maart 2009 17:00 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nee, de vriend van TS doe haar pijn (staat op haar voet), zij zegt daar wat van, hij zegt dat hij dat altijd zo doet en dat gewend is en er niks aan wil veranderen.
![]()
Maar goed, als TS verstandig is, wacht ze het eerst maar eens een week of 2 af. En laat ze het uit inderdaad. ->NIet meer aan beginnen, want je wordt er nooit gelukkig in. Of dat nou aan jou of aan hem ligt. Of aan z'n schoonmoeder.
Dus het feit dat jij hem adoreert en alles aan de kant zet en verder niets in de wereld hebt verplicht hem om dat ook maar te hebben?quote:Op maandag 30 maart 2009 16:59 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
dit is ZO ontzettend de waarheid.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:05 schreef MarMar het volgende:
Ik ga vervelend doen, maar wel even zeggen wat ik denk:
Volgens mij steekt het TS dat niet zij, maar hij de relatie heeft beëindigd terwijl zij vindt dat hij dat recht niet heeft.
ZIJ was immers degene die er last van had wat er gebeurde, HIJ niet!
In haar ogen dan he..
Dat zie je toch echt verkeerd..Ik kan begrijpen dat dit moeilijk is voor hem, kut is voor hem, en alles meer. Maar als hij alleen maar tegen me zou zeggen ''ik heb begrip voor je, je hebt een punt, maar ik vind het heel moeilijk om dit te veranderen, hoe gaan we dit samen aanpakken?'' was het voor mij al HEEL anders. Dan zou hij tonen er ook echt moeite voor te willen doen, en zou ik meer begrip voor hem kunnen opbrengen. Dan zouden we samen kunnen kijken naar hoe we dit het beste moeten/kunnen oplossen.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:05 schreef MarMar het volgende:
Ik ga vervelend doen, maar wel even zeggen wat ik denk:
Volgens mij steekt het TS dat niet zij, maar hij de relatie heeft beëindigd terwijl zij vindt dat hij dat recht niet heeft.
ZIJ was immers degene die er last van had wat er gebeurde, HIJ niet!
In haar ogen dan he..
Zonder een deel van je leven weg te cijferen die belangrijk voor je is tho..quote:Op maandag 30 maart 2009 17:05 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Als je een relatie hebt en een van de 2 heeft een probleem, is dat automatisch ook het probleem van de ander. Je leeft niet meer individueel maar samen. Je hoort elkaar overal in te steunen.
Ik weet dus uit eigen ervaring hoe zo iets groeit.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:06 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
Ik begrijp je denk ik heel goed. Ik vind alleen dat TS te lange tenen heeft
Ik vind het jammer te lezen dat jullie alles oh zo goed weten, en dat er zo'n neerbuigende toon moet worden gebruikt. Ik praat met respect tegen jullie, kan dat dan niet terugkomen?quote:Op maandag 30 maart 2009 17:08 schreef Nijns het volgende:
[..]
dit is ZO ontzettend de waarheid.
Maar TSje is denk ik nog te klein om dat in te zien.. Helaasch
Dat doe je niet. Dat doe je echt niet. Je negeert gewoon wat wij zeggen. Dat is toch niet respectvol?quote:Op maandag 30 maart 2009 17:10 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Ik praat met respect tegen jullie, kan dat dan niet terugkomen?
Dan zou hij liegen, want waarschijnlijk denkt hij er gewoon NIET zo over.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:09 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Dat zie je toch echt verkeerd..Ik kan begrijpen dat dit moeilijk is voor hem, kut is voor hem, en alles meer. Maar als hij alleen maar tegen me zou zeggen ''ik heb begrip voor je, je hebt een punt, maar ik vind het heel moeilijk om dit te veranderen, hoe gaan we dit samen aanpakken?'' was het voor mij al HEEL anders. Dan zou hij tonen er ook echt moeite voor te willen doen, en zou ik meer begrip voor hem kunnen opbrengen. Dan zouden we samen kunnen kijken naar hoe we dit het beste moeten/kunnen oplossen.
Nou, eigenlijk wil ik dit tegen hem zeggen.. Maar goed..quote:Op maandag 30 maart 2009 17:10 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nu zeg ik namelijk: "rennen meid, zo hard je kunt".
Ben ik verplicht om op ALLES te reageren dan? Ik lees heus wel wat jullie zeggen en ik sla het ook echt wel op, ik wil/kan alleen nu nog niet inzien dat het een verloren zaak is..er bestaat bij mij gewoon nog een sprankeltje hoop dat het goedkomt..kan daar niet een beetje begrip voor komen?quote:Op maandag 30 maart 2009 17:11 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat doe je niet. Dat doe je echt niet. Je negeert gewoon wat wij zeggen. Dat is toch niet respectvol?
Soms hebben mensen ook gewoon een belachelijk lage pijngrens schat.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:10 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik weet dus uit eigen ervaring hoe zo iets groeit.
Ik had net zo goed kunnen zeggen " iemand steekt je met een mes" ipv " iemand gaat op je voet staan".
Het ging om het pijn doen
Overigens vind ik ook dat het een verloren zaak is.
En eigenlijk vind ik het niet zo aardig van mezelf, maar als je 15 jaar samen was en drie schoolgaande kinderen had gehad, had ik ook wat anders gezegd dan nu.
Nu zeg ik namelijk: "rennen meid, zo hard je kunt".
Nuff saidquote:Op maandag 30 maart 2009 17:09 schreef MarMar het volgende:
[..]
Zonder een deel van je leven weg te cijferen die belangrijk voor je is tho..
I mean, als je zo redeneert, kan je gewoon iedere twee willekeurige mensen bij elkaar neergooien en een relatie laten hebben, ookal passen ze totaal niet bij elkaar, want "dan verander je maar, een relatie is altijd geven en nemen"
Als een relatie meer van je neemt dan dat het je geeft is het de moeite niet waard, nogmaals: ongeacht wie er gelijk heeft!
Ik kan je zo een aantal dingen opnoemen die ik NOOIT op zou geven voor een partner en die als een partner zich daar aan zou storen nog maar weergeven dat hij niet de ware zou zijn en ik ook niet voor hem.
Dat is niet waar, dat doet me heus wel wat. Maar lees me reactie hierboven..quote:Op maandag 30 maart 2009 17:12 schreef Nijns het volgende:
[..]
TS, feit dat ik, lezzer en nog een andere user wat ervaring hebben in dit soort situaties, begrip voor je toonde maar allemaal wel zeggen dat het over is, doet je blijkbaar niks.
Je zegt veel ja, praten is wat anders en van luisteren heb jij al helemaal niet gehoord.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:10 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Ik vind het jammer te lezen dat jullie alles oh zo goed weten, en dat er zo'n neerbuigende toon moet worden gebruikt. Ik praat met respect tegen jullie, kan dat dan niet terugkomen?
Ik lees gewoon de OP, en daar baseer ik mijn posts op, die andere topics heb ik niet gelezenquote:Op maandag 30 maart 2009 17:13 schreef MarMar het volgende:
[..]
Soms hebben mensen ook gewoon een belachelijk lage pijngrens schat.
Dat kan ik wel begrijpen maar dat sprankeltje hoop is nutteloos, en dat zal iedereen in dit topic je vertellen. Jullie relatie heeft 0% kans van slagen. 0% dus ook geen sprankeltje hoop.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:13 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Ben ik verplicht om op ALLES te reageren dan? Ik lees heus wel wat jullie zeggen en ik sla het ook echt wel op, ik wil/kan alleen nu nog niet inzien dat het een verloren zaak is..er bestaat bij mij gewoon nog een sprankeltje hoop dat het goedkomt..kan daar niet een beetje begrip voor komen?
Dat zijn jou woorden.Sorry dat ik het zeg.:)quote:Op maandag 30 maart 2009 17:15 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat kan ik wel begrijpen maar dat sprankeltje hoop is nutteloos, en dat zal iedereen in dit topic je vertellen. Jullie relatie heeft 0% kans van slagen. 0% dus ook geen sprankeltje hoop.
Ok, over een week of 2 snapt TS dat ook, maar nu is ze effe net gedumpt en dus verdrietig.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:15 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat kan ik wel begrijpen maar dat sprankeltje hoop is nutteloos, en dat zal iedereen in dit topic je vertellen. Jullie relatie heeft 0% kans van slagen. 0% dus ook geen sprankeltje hoop.
De vraag die hier bij mij opkomt: "dat wat goedkomt?".quote:Op maandag 30 maart 2009 17:13 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Ben ik verplicht om op ALLES te reageren dan? Ik lees heus wel wat jullie zeggen en ik sla het ook echt wel op, ik wil/kan alleen nu nog niet inzien dat het een verloren zaak is..er bestaat bij mij gewoon nog een sprankeltje hoop dat het goedkomt..kan daar niet een beetje begrip voor komen?
Dat zijn de woorden van iedereen in dit topic. En wij kunnen er beter over oordelen want wij zijn niet verliefd op je exquote:Op maandag 30 maart 2009 17:16 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Dat zijn jou woorden.Sorry dat ik het zeg.:)
Komt misschien stom over ja..maar dat komt omdat ik weet dat hij niet achter die keuze staat..Ik heb hem bijv. gevraagd hoe hij zijn leven voor zich ziet apart, of hij mij wel kan missen, en ik zag aan hem dat hij daar ook over twijfelde..Hij houd nog steeds van me en het gevoel is van beide kanten gewoon nog aanwezig, de reden dat hij het heeft uitgemaakt is omdat hij niet ziet hoe dit verder moet..vandaar dat er bij mij ook nog wat hoop aanwezig is, omdat ik ''voel'' dat hij niet volledig achter de keuze staat..quote:Op maandag 30 maart 2009 17:18 schreef MarMar het volgende:
Even een samenvatting...
Jij accepteert iets van hem niet.
Hij wil niet veranderen.
Hij dumpt jou, HIJ wil dus niet meer.
En dan ben JIJ degene die zegt dat hij nog wel een kans heeft bij je als hij maar verandert...
wat gaat hier fout?
Klopt, maar jullie hebben onze relatie ook niet meegemaakt, en ik wel. En jullie hebben de woorden van mijn ''vriend'' niet gehoord, en ik wel. Jullie weten niet wat wij samen hadden...en ik wel.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:18 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat zijn de woorden van iedereen in dit topic. En wij kunnen er beter over oordelen want wij zijn niet verliefd op je ex.
Ja, het kan goed komen, natuurlijk maar dan moet je die concessie doen dat het bij 2 keer bellen blijft en die schoonmoeder vooralsnog in je leven zit voor onbepaalde tijd. Dat is je sprankje hoop en die kan je aangrijpen om eraan te werken dat het je minder gaat storen als ze nog eens belt. Maarja, jij zit in elkaar hoe je in elkaar zit en hij ook dit punt, hoe ridicuul het ook is eigenlijk kan een breekpunt zijn als geen van beide nader tot elkaar komen. Hij heeft zijn punt al gemaakt en jij hebt waarschijnlijk de optie om het weer 'goed' (lees tot de oude situatie) te laten komen. Hem ompraten werkt blijkbaar niet dus blijft er nog maar een beperkt scala aan mogelijkheden over.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:13 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
dan is het 'misschien wijs om het even uit te laten. Als hij je genoeg mist wil hij eventueel die consessie wel doen om maar 1 keer met zijn moeder te praten. Met het risico dat hij het uit laat natuurlijk.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:21 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Komt misschien stom over ja..maar dat komt omdat ik weet dat hij niet achter die keuze staat..Ik heb hem bijv. gevraagd hoe hij zijn leven voor zich ziet apart, of hij mij wel kan missen, en ik zag aan hem dat hij daar ook over twijfelde..Hij houd nog steeds van me en het gevoel is van beide kanten gewoon nog aanwezig, de reden dat hij het heeft uitgemaakt is omdat hij niet ziet hoe dit verder moet..vandaar dat er bij mij ook nog wat hoop aanwezig is, omdat ik ''voel'' dat hij niet volledig achter de keuze staat..
Allemaal waar, maar het gaat erom wat je vriend doet en zoals alle mensen voor mij gezegd hebben kiest hij ervoor de telefoontjes op te nemen en hij is niet bereid ze te beperken tot 1 per dag.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:03 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
En is 1x per dag telefoneren dan niet MEER dan zat met de vrouw die je op de wereld heeft gebracht?
Ik heb je nou al voor de 2e keer uitgelegd waarom het me kwetst..typ ik in het chinees ofzo? En dat is helemaal mooi..nou ben IK degene die egocentrisch is. Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd om uit dit probleem te komen, in tegenstelling tot mijn vriend, en dan ben IK de egoist?
nee dat is niet raar. Het is wel raar dat wanneer die partner zeer duidelijk aangeeft NIET iets aan de situatie te willen doen jij door blijft drammen, hopen, en jezelf frustreren.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:46 schreef Chickiewickie het volgende:
Is het nou echt zo raar om van je partner te verwachten dat hij iets aan een situatie doet omdat hij/zij weet hoe dwars iets jou zit?
Geloof me, als ik wist hoe ik me hierover heen kon zetten en me oprecht niet meer zou kunnen storen hieraan, zou ik het meteen doen. Maar je hebt je eigen gevoel niet in de hand en ik kan mezelf niet dwingen me er niet aan te storen..Ik heb het namelijk geprobeerd, om het weken te negeren en te laten zijn zoals het is..maar dat werkt niet..quote:Op maandag 30 maart 2009 17:26 schreef Fingon het volgende:
[..]
Allemaal waar, maar het gaat erom wat je vriend doet en zoals alle mensen voor mij gezegd hebben kiest hij ervoor de telefoontjes op te nemen en hij is niet bereid ze te beperken tot 1 per dag.
Jij wilt je ook niet aanpassen, dus de logische oplossing is het uit te maken(wat hij dus al half gedaan heeft zo te zien.''
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |