abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67546234
Ik heb al eerder bepaalde topics geopend over mijn vriend en zijn moeder, maar ik wil echt graag dat jullie het bij het verhaal houden wat ik nu ga neerzetten, en daarop ingaan. Want dit is wat nu aan de orde is en wat belangrijk is voor me. Graag serieuze reacties waar ik iets aan heb, dat zou ik erg op prijs stellen.
Hier komt het dan..

Ik zit echt met mijn handen in mijn haar.

Ik ben 15 maanden samen met mijn vriend, maar het gaat al maanden niet meer goed. En dat komt (grotendeels) door zijn moeder. Hij heeft een moeder die naar mijn mening haar zoon nog niet volledig kan loslaten (terwijl hij dit jaar 25 wordt en al een behoorlijk tijdje uit huis is). Zo belt zij hem bijvoorbeeld elke dag minstens 2 keer..wat mij ongelovelijk irriteert en dwarszit. Maar ook in het gewone leven behandeld ze hem vind ik niet naar zijn leeftijd, eerder als een 15 jarige puber. Ze wil alles in de hand houden, in controle houden, ze is in mijn ogen een behoorlijk dwangmatig persoon. Dit merk ik aan kleine dingen maar ook aan grotere dingen, vind het heel moeilijk om uit te leggen maar hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.
Dat bellen zit me alleen het meest dwars. Ik vind het niet normaal dat je als 24 jarige jongen 2x per dag door je moeder gebelt word..altijd belt ze 's middags en moet ze 's avonds persé nog een keer bellen..meestal rond een uur of half 10/half 11..ik denk dat dit puur is om haarzelf gerust te stellen zodat ze met een gerust hart kan gaan slapen..

Mijn vriend is niet bereid dit te veranderen. Hij geeft wel toe dat het soms wat veel is en onzinnig is waar ze om belt, maar hij wil dit niet veranderen. Terwijl hij weet hoe hoog me dit zit, en mensen, dit zit me echt hoog. Ik ben er helemaal door geobsedeerd geraakt en denk de hele dag aan niks anders. Kan geeneens meer genieten van de tijd met hem, omdat het constant door mijn hoofd spookt. Nou is het gister enorm uit de hand gelopen door een ruzie hierover, en heeft hij het uitgemaakt.
Ik weet het allemaal niet meer. Zit de hele dag al met dikke ogen achter me laptop, radeloos. Hij is nu op zijn werk en komt vanavond terug, en ik weet niet meer wat ik moet doen. Wat zouden jullie doen, en wat vinden jullie hiervan?
Ik heb mijn vriend al keihard geconfronteerd hiermee..heb gezegt dat hij háár op de bovenste plek zet en geen rekening houd met hoeveel pijn hij mij ermee doet. Het enige wat ik vraag is om te zorgen dat zij het gewoon bij één keer per dag houd en graag in de middag, omdat we 'savonds toch vaak samen bezig zijn met gezellige dingetjes of met vrienden.

Hij doet het voor zover ik kan peilen en uit zijn reacties opmaak voor haar..Hij heeft zoiets van, als het haar een geruststellend gevoel geeft hij dat niet wil ''verpesten'' voor haar zeg maar.
En hij zegt dat hij het niet wil veranderen omdat hij er geen vertrouwen in heeft dat het genoeg zal zijn..en dat er wel weer nieuwe irritaties bijkomen.. (zoals ik al vermeld is het niet alleen het bellen wat vervelend is, maar haar hele gedrag en omgang met hem, alleen het bellen is het meest vervelende nu omdat je daar elke dag weer mee geconfronteerd wordt..)

Hoop dat het duidelijk is..en dat er tips kunnen komen.. bedankt alvast
  maandag 30 maart 2009 @ 14:19:36 #2
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_67546278
Waarom neemt hij die telefoon dan ook telkens op?
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_67546330
Als de reacties je niet aanstaan hoef je niet iedere keer een nieuw topic te openen. Je vorige topics kreeg je veel meer tegenwind dan je verwacht had, en dat beviel je niet, en nu opeens moeten we met je meelullen? Dacht het niet.
pi_67546378
En WAT DE NEUK, hoeveel pijn kan hij je doen door gewoon de telefoon op te nemen? Doe ff normaal joh. Je bent inderdaad geobsedeerd, je gaat zelfs zo ver dat je hem wilt laten kiezen tussen zijn moeder en jou? Bah bah bah bah, raar vrouwtje dat je er bent
  maandag 30 maart 2009 @ 14:24:44 #5
227106 BarbaRob
Meisjes plagen...
pi_67546439
Je vriend past gewoon niet bij jou. Jij wil hem veranderen, dat is niet goed.
Uitmaken is dus de enige oplossing.
  maandag 30 maart 2009 @ 14:25:07 #6
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_67546450
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:22 schreef Scorpie het volgende:
En WAT DE NEUK, hoeveel pijn kan hij je doen door gewoon de telefoon op te nemen? Doe ff normaal joh. Je bent inderdaad geobsedeerd, je gaat zelfs zo ver dat je hem wilt laten kiezen tussen zijn moeder en jou? Bah bah bah bah, raar vrouwtje dat je er bent
Dat dus.
Je maakt het probleem imo enkel groter dan groot in je hoofd. Hij heeft zijn moeder twee keer per dag aan de telefoon. Ben blij dat het zijn minnares niet is ...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_67546489
heeft niks met de reacties uit het vorige topic te maken..ik ben hier omdat ik met een probleem zit en niet weet hoe ik deze op moet lossen. Jullie hoeven niet mee te lullen, ik wil graag horen of er hier mensen zijn die weten wat ik hier mee aan moet,hoe IK hier nog wat van kan maken, aangezien mijn vriend dit niet wil veranderen voor mij.
Hij doet me geen pijn door het feit dat hij de telefoon opneemt, kijk niet zo zwart wit. Hij doet me pijn om het feit dat hij weet hoeveel het mij dwarszit (en niet alleen het telefoneren maar alles eromheen) en het vertikt om ook maar één stap mee te zetten. Jammer dat je dit niet begrijpt.
En hoe kom je erbij dat ik hem laat kiezen tussen mij en zijn moeder?
Het enige wat ik vraag is of hij ervoor kan zorgen dat ze het bij één telefoontje per dag laat! Kom op zeg!
pi_67546519
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:25 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat dus.
Je maakt het probleem imo enkel groter dan groot in je hoofd. Hij heeft zijn moeder twee keer per dag aan de telefoon. Ben blij dat het zijn minnares niet is ...
Minstens 2 keer per dag. VInd jij dit een normale gang van zaken dan, voor een volwassen jongen die 25 wordt en al lang uit huis is?
pi_67546522
Jij bent net zo gek als je schoonmoeder.
  maandag 30 maart 2009 @ 14:27:32 #10
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_67546526
Kom op zeg! What the fuck maken die twee dagelijkse telefoontjes met zijn moeder nu daadwerkelijk uit?
  maandag 30 maart 2009 @ 14:28:22 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_67546559
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:26 schreef Chickiewickie het volgende:
[...]
Het enige wat ik vraag is of hij ervoor kan zorgen dat ze het bij één telefoontje per dag laat! Kom op zeg!
En als ze het bij één telefoontje per dag laat, dan is ineens alles dik in orde? Geloof je het zelf?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 30 maart 2009 @ 14:28:23 #12
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_67546561
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:27 schreef Chickiewickie het volgende:
Minstens 2 keer per dag. VInd jij dit een normale gang van zaken dan, voor een volwassen jongen die 25 wordt en al lang uit huis is?
Wat is normaal? Voor hem dit klaarblijkelijk, voor jou niet. Dus dan moet hij (en zijn moeder) zich maar aan jouw norm aanpassen?
  maandag 30 maart 2009 @ 14:29:01 #13
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_67546579
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:22 schreef Scorpie het volgende:

Dit dus en je meot niet zo jaloers gaan lopen doen. Wat boeit het jou nou dat hij zijn ma aan de telefoon heeft
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_67546608
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:25 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat dus.
Het een sluit het ander niet uit natuurlijk.
  maandag 30 maart 2009 @ 14:30:05 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_67546614
Trouwens. Hij heeft het uitgemaakt. Wat ga jij nu doen om het weer goed te maken? Lijkt me niet dat je dat bereikt door maar moeilijk te blijven doen over zijn moeder.
  maandag 30 maart 2009 @ 14:31:09 #16
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_67546657
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:30 schreef Lienekien het volgende:
Trouwens. Hij heeft het uitgemaakt. Wat ga jij nu doen om het weer goed te maken? Lijkt me niet dat je dat bereikt door maar moeilijk te blijven doen over zijn moeder.
Oh, het is al uit?
pi_67546677
Toen was het stil
pi_67546687
@ copycat: een heleboel. Ik vind het irritant, en ik vind het geen gezonde gang van zaken. Zijn moeder laat hem nog niet los en dat is precies wat een moeder (een ouder) hoort te doen als het kind volwassen wordt en een eigen leven gaat leiden. Het is niet alleen het bellen, het zijn nog 100 andere dingen, maar het bellen is bij mij nr 1 hoofdzaak omdat, wat ik al zei in de OP, dat iets is waar ik dagelijks mee geconfronteerd wordt.
En voor zover ik weet is dit voor veel mensen niet normaal, en hij geeft zelf ook aan dat het soms wel veel is en overdreven is.

@lienekien: Vind ik nog veel, maar is al veel minder overdreven. Dan kan het nog gaan om het feit dat ze even een babbeltje maken, bij dat 2e (of 3e) telefoontje op diezelfde dag gaat het puur om het feit dat zij zich wel gerustgesteld voelt, waarom zou ze anders nog een keer bellen rond een uurtje of 10, om de meest stomzinnige dingen?
pi_67546765
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:30 schreef Lienekien het volgende:
Dat is dus mijn vraag hier Hoe gaat dit weer goedkomen. Hij heeft er dan een punt achter gezet, maar staat hier niet voor 100% achter omdat hij wel aangeeft vanavond erover te praten en omdat hij me nog wel een kus gaf toen hij vandaag ging werken en omdat hij wel blijft zeggen dat ik me niet druk moet maken enz. enz.
Vandaar dus ook mijn vraag hier, wat kan IK doen (want hij doet er niks aan) om het toch nog te laten werken? Dit is iets wat ik niet opzij kan zetten, dat heb ik al geprobeerd maar daar zit het me te dwars voor..
pi_67546773
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:18 schreef Chickiewickie het volgende:
En hij zegt dat hij het niet wil veranderen omdat hij er geen vertrouwen in heeft dat het genoeg zal zijn..en dat er wel weer nieuwe irritaties bijkomen..
Zit hier misschien een kern van waarheid in?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  maandag 30 maart 2009 @ 14:34:38 #21
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_67546780
Als die moeder zich zo gerustgesteld voelt en hij vindt het prettig om haar zo gerust te stellen, wie ben jij dan om hen jouw regels op te leggen.
Jij vindt het irritant en geen gezonde gang van zaken. Daar valt over te redetwisten, natuurlijk. Maar bottom line is dat zij zich hier wel prettig bij voelen en dat lijkt mij toch echt belangrijker dan jouw irritatie.
pi_67546796
Hoewel ik ook gek zou worden als mijn vrouw d'r moeder twee keer per dag zou bellen, vind ik de reactie/obsessie van ChickieWickie wat overdreven. Komop, zet je er overheen, ga juist wat "leuks" doen rond de tijd dat je schoonma belt, kijken of je hem kan "afleiden"
  maandag 30 maart 2009 @ 14:35:42 #23
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_67546815
Wil je dat het nog goedkomt, dan zou ik toch maar wat meer moeite doen om hun manier van met elkaar omgaan te respecteren.
  Moderator maandag 30 maart 2009 @ 14:36:28 #24
9859 crew  Karina
Woman
pi_67546839
quote:
-knip-
Maar even quoten.

Ik vind het ook wat overdreven, maar jouw reactie vind ik eigenlijk net zo overdreven (en kinderachtig) als het bellen van hem met zijn moeder.

En je hebt het alleen over zijn moeder, is zijn vader er niet meer? Als die pas is overleden dan kan ik die moeder zelfs wel begrijpen eigenlijk.

Edit: Als de OP verwijderd wordt, zetten wij hem weer terug.

[ Bericht 38% gewijzigd door Krentenbol. op 30-03-2009 14:39:36 ]
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  maandag 30 maart 2009 @ 14:38:16 #25
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67546892
Als je er niet tegen kunt dat hij z'n moeder op de 1e plaats zet, maak het dan uit. Hij gaat niet veranderen.
Volgens mij heb ik dat ook al in het vorige topic gezet.

Maargoed, ik wil het nog wel een paar keer herhalen zodat je het begrijpt.

Hij gaat niet veranderen. Veranderen gaat hij niet. Veranderen is geen optie voor hem. Het is niet mogelijk dat hij verandert. Hij wil namelijk niet veranderen. Hij vindt zijn moeder belangrijker dan jij. Je kunt zeggen wat je wilt maar hij gaat niet voor jou veranderen. Als je dus denkt dat hij gaat veranderen heb je het mis.

Maak het uit.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_67546902
mensen hebben tegenwoordig geen inlevings vermogen of mensen hebbe gewoon geen respect meer voor de mensen die hun verhaal posten. mare meid lastig die schoonmoeder van je.. Zoiets kun je moeilijk gaan veranderen... waarschijnlijk wilt dat vrouwtjuh gewoon nog goeie contact met zijn zoon behouden. toch niets mis mee. mare succes ermee
pi_67546910
Hoe zielig ben je als je dit op een forum bespreekt, dan maar 2 x per dag bellen met mijn moeder.
pi_67546926
@ copycat: nogmaals..hij geeft aan het zelf ook wel erg veel te vinden en dat het soms overdreven is, hij heeft in mijn ogen alleen niet ''de ballen'' om tegen zijn moeder in te gaan.

@ iamredleader: het is misschien ook niet normaal dat ik er zo door geobsedeerd ben geraakt, maar het heeft gewoon een te grote impact op onze relatie gekregen. Er gaat geen dag voorbij dat het alleen ''vriend en ik'' is, ik heb het gevoel dat zijn moeder altijd tussen ons instaat. Daarbij komt het feit dat het mij gewoon enorm kwetst dat hij haar belangen RUIM boven de mijne zet. Is het nou werkelijkwaar zoveel gevraagd om het bij één belletje per dag te laten als dat een hoop van onze problemen al oplost?
  maandag 30 maart 2009 @ 14:39:28 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_67546930
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:38 schreef Maanvis het volgende:
Als je er niet tegen kunt dat hij z'n moeder op de 1e plaats zet, maak het dan uit. Hij gaat niet veranderen.
Volgens mij heb ik dat ook al in het vorige topic gezet.

Maargoed, ik wil het nog wel een paar keer herhalen zodat je het begrijpt.

Hij gaat niet veranderen. Veranderen gaat hij niet. Veranderen is geen optie voor hem. Het is niet mogelijk dat hij verandert. Hij wil namelijk niet veranderen. Hij vindt zijn moeder belangrijker dan jij. Je kunt zeggen wat je wilt maar hij gaat niet voor jou veranderen. Als je dus denkt dat hij gaat veranderen heb je het mis.

Maak het uit.
Hij heeft het gisteren al uitgemaakt.
  maandag 30 maart 2009 @ 14:41:29 #30
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_67546986
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:39 schreef Chickiewickie het volgende:
@ iamredleader: het is misschien ook niet normaal dat ik er zo door geobsedeerd ben geraakt, maar het heeft gewoon een te grote impact op onze relatie gekregen. Er gaat geen dag voorbij dat het alleen ''vriend en ik'' is, ik heb het gevoel dat zijn moeder altijd tussen ons instaat. Daarbij komt het feit dat het mij gewoon enorm kwetst dat hij haar belangen RUIM boven de mijne zet. Is het nou werkelijkwaar zoveel gevraagd om het bij één belletje per dag te laten als dat een hoop van onze problemen al oplost?
Kun je verder wel met zijn moeder opschieten? Of is dat ook problematisch?
  maandag 30 maart 2009 @ 14:41:32 #31
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_67546989
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:39 schreef Chickiewickie het volgende:
@ copycat: nogmaals..hij geeft aan het zelf ook wel erg veel te vinden en dat het soms overdreven is, hij heeft in mijn ogen alleen niet ''de ballen'' om tegen zijn moeder in te gaan.
Omdat hij het misschien niet altijd even leuk vindt, maar zijn moeder in deze wél respecteert?
Daarbij is weinig zo'n turn off als een vriendin die jaloers is op de moeder.
pi_67547001
@ karina: nee zijn vader is niet overleden, zijn ouders zijn uit elkaar gegaan toen hij 3 jaar oud was.

@ journeyoflife: thanks, goed contact is ook niks mis mee, ik vind alleen dat er grenzen zijn tussen gezond contact en ongezond contact. Een jongen van 24 die al even op zichzelf woont hoort ook een leven op te bouwen naast zijn ma en zich los te maken, en dat is in mijn ogen niet wat gebeurd.
  maandag 30 maart 2009 @ 14:42:06 #33
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_67547006
quote:

Mijn vriend is niet bereid dit te veranderen.
PUNT EINDE VERHAAL!
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_67547008
Is er een reden uit het verleden te benoemen voor de close band tussen moeder en zoon? Of anders gezegd, heeft je vriend een reden om zijn moeder te laten gaan in hoe zij hem benadert, en daarmee jou wensen/ideaalbeeld links te laten liggen?
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_67547016
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:34 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Dat is dus mijn vraag hier Hoe gaat dit weer goedkomen. Hij heeft er dan een punt achter gezet, maar staat hier niet voor 100% achter omdat hij wel aangeeft vanavond erover te praten en omdat hij me nog wel een kus gaf toen hij vandaag ging werken en omdat hij wel blijft zeggen dat ik me niet druk moet maken enz. enz.
Vandaar dus ook mijn vraag hier, wat kan IK doen (want hij doet er niks aan) om het toch nog te laten werken? Dit is iets wat ik niet opzij kan zetten, dat heb ik al geprobeerd maar daar zit het me te dwars voor..
Wat jij kan doen? Je niet zo aanstellen als het gaat om zijn moeder. Wat jij ervan vind is nu wel duidelijk, als je echt van je vent zou houden zou je je er niet mee bemoeien.
pi_67547032
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:24 schreef BarbaRob het volgende:
Je vriend past gewoon niet bij jou. Jij wil hem veranderen, dat is niet goed.
Uitmaken is dus de enige oplossing.
Hier komt het uiteindelijk wel op neer. Je vriend en jij staan op een aantal punten zo ver uit elkaar dat het niet gaat werken samen. Aanpassen zit er niet in en accepteren ook niet. Op die manier gaat een relatie gewoon niet werken.

Ook geef je aan dat hij zich gedraagt als iemand van 15 in plaats van iemand van 25. Er lijken nog veel meer problemen te zijn dan die 2 telefoontjes per dag.

Jullie passen gewoon niet bij elkaar. Punt.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_67547043
Even een serieuze vraag: denk je echt dat het je wat zou uitmaken? Of dat je je dan aan andere dingen gaat ergeren, die dan op het #1 plekje van ergernissen komt?

Ik bedoel maar: mijn schoonLmoeder is ook niet uit de hemel gekomen om mij het leven makkelijker te maken. Zeker niet sinds mijn vrouw en ik een kindje hebben, maar ik laat me niet gek maken door wat obstakeltjes
  maandag 30 maart 2009 @ 14:43:43 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_67547048
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:41 schreef Chickiewickie het volgende:
@ karina: nee zijn vader is niet overleden, zijn ouders zijn uit elkaar gegaan toen hij 3 jaar oud was.

@ journeyoflife: thanks, goed contact is ook niks mis mee, ik vind alleen dat er grenzen zijn tussen gezond contact en ongezond contact. Een jongen van 24 die al even op zichzelf woont hoort ook een leven op te bouwen naast zijn ma en zich los te maken, en dat is in mijn ogen niet wat gebeurd.
Misschien moet je eens loskomen van wat jij vindt dat hoort en dat normaal is. En gaan bekijken of jij kan accepteren hoe je vriend met zijn moeder omgaat.
pi_67547059
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:41 schreef Chickiewickie het volgende:
Het BOEIT niet wat jij ervan vind. Het gaat erom wat HIJ vind. HIJ vind dat het niet ongezond is, daar heb JIJ mee te leven of niet. In dat geval is het feit dat hij het uitgemaakt heeft misschien het slimste wat hij kon doen, aangezien jij alleen maar dingen wil veranderen in zijn leven die hij zelf niet wil veranderen.
pi_67547067
@ krentenbol: ja, alleen door alles wat er aan de hand is valt er geen moment meer van te genieten omdat de problemen alleen maar tussen ons instaan.

@ copycat: het gaat hier niet om jaloezie..

@ alphaomega: nou zijn moeder is jaren geleden ziek geweest (kanker) maar mijn vriend geeft aan dat dat er niks mee te maken heeft..
pi_67547099
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:44 schreef Chickiewickie het volgende:
@ krentenbol: ja, alleen door alles wat er aan de hand is valt er geen moment meer van te genieten omdat de problemen alleen maar tussen ons instaan.
Welke problemen? De problemen die jij hebt met zijn moeder staan tussen jullie in? Er is maar 1 iemand die dat laat gebeuren, en dat ben jijzelf.
  maandag 30 maart 2009 @ 14:46:03 #42
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67547110
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hij heeft het gisteren al uitgemaakt.
Daar las ik dus overheen. Dat is dus idd het verstandigste om te doen.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 30 maart 2009 @ 14:46:09 #43
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_67547113
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het BOEIT niet wat jij ervan vind. Het gaat erom wat HIJ vind. HIJ vind dat het niet ongezond is, daar heb JIJ mee te leven of niet. In dat geval is het feit dat hij het uitgemaakt heeft misschien het slimste wat hij kon doen, aangezien jij alleen maar dingen wil veranderen in zijn leven die hij zelf niet wil veranderen.
Jup. Hij heeft de grenzen nu duidelijk aangegeven. In een gedwongen keuze tussen jou en zijn moeder kiest hij in dit geval voor zijn moeder. Kan je daar mee leven of niet?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_67547141
Je dwingt hem te kiezen en dat heeft hij gedaan.
Jullie relatie was toch gedoemd te mislukken, omdat je hem zijn eigen keuzes niet gunde.
Als hij voor jou had gekozen had het altijd tussen jullie ingestaan.
Move on, leer hiervan en probeer een volgende vriend niet te manipuleren.
pi_67547166
Komop mensen..waar hebben we het nou over?
Veranderen, kiezen tussen mij en moeder, wie is nou degene die overdrijft?
Ik vraag één ding van hem, en dat is om het telefoneren een beetje te beperken!

@ iamredleader: het zal een groot gedeelte oplossen, maar zoals ik al zei spelen er meer dingen. Die zullen ook opgelost moeten worden, maar er zijn ook dingen die ik wél voor hem opzij zou kunnen zetten (bepaalde irritaties), dit is gewoon iets wat te zwaar telt voor me en ik snap niet dat het nou zoveel gevraagd is om het telefoneren bij 1x te laten op een dag!

@ karammel: ik zei dat zijn moeder hem behandeld als iemand van 15, niet dat hij zich gedraagt als iemand van 15.
pi_67547203
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:47 schreef Chickiewickie het volgende:
Yeah right, en daarom maakt je vriend het uit? Wat denk je zelf?
quote:
@ iamredleader: het zal een groot gedeelte oplossen, maar zoals ik al zei spelen er meer dingen. Die zullen ook opgelost moeten worden, maar er zijn ook dingen die ik wél voor hem opzij zou kunnen zetten (bepaalde irritaties), dit is gewoon iets wat te zwaar telt voor me en ik snap niet dat het nou zoveel gevraagd is om het telefoneren bij 1x te laten op een dag!
Je spreekt jezelf zo ontzettend tegen, niet te geloven.
pi_67547223
Hoe lang belt hij met zijn moeder? Is dat gewoon even vlug? Als hij dat graag voor zijn moeder wil doen (haar een beetje geruststellen), waarom dan over zeuren..
pi_67547239
Ja, hij maakt het uit omdat het hem te veel werd en niet zag hoe we verder moesten met dit probleem.
En ik spreek mezelf helemaal niet tegen, ik zeg niet dat het alles zou oplossen, maar een groot gedeelte ervan.
  maandag 30 maart 2009 @ 14:50:30 #49
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_67547246
Maar leg mij nu eens goed uit hoe het feit dat hij een paar keer per dag met zijn moeder belt jou kwetst?
Ben je zo'n teer zieltje? Gaat de bel van de telefoon door merg en been?
  maandag 30 maart 2009 @ 14:50:33 #50
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_67547248
quote:
Hey, hij heeft het duidelijk gemaakt. Jullie zijn nu officieel (eventueel tijdelijk) ex-partners omdat je dit op de spits dreef. En als je zelf al zegt 'waar hebben we het over?'' Waarom zou het andersom niet hetzelfde zijn? Waar heb je het over? Boeiend, lekker belangrijk, peanuts. Het is niet belangrijk dus is het ook niet belangrijk als jij je zin niet krijgt of geldt 'waar hebben we het over?' dan opeens niet meer.
Vrijheid
pi_67547252
quote:
Als het "allemaal wel meevalt", dan hoef je niet zo sterk te reageren. Me dunkt dat je beter even de computer kan uitdoen, even een wandelingetje gaat maken in dit prachtige lenteweer, en even voor jezelf op een rijtje zet waarom je eigenlijk nog wel verder wil me je vriend.

Heb je sterke argumenten? Dan ga je vanavond op een nette manier het gesprek met hem aan, en dan kijk je of je er uit kunt komen.

Zo niet... dan is het devies: netjes afsluiten die relatie, en "move on"
pi_67547261
-edit-

[ Bericht 93% gewijzigd door Krentenbol. op 31-03-2009 02:28:53 (doemaarlekkerzelf) ]
pi_67547269
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:50 schreef jogy het volgende:

[..]

Hey, hij heeft het duidelijk gemaakt. Jullie zijn nu officieel (eventueel tijdelijk) ex-partners omdat je dit op de spits dreef. En als je zelf al zegt 'waar hebben we het over?'' Waarom zou het andersom niet hetzelfde zijn? Waar heb je het over? Boeiend, lekker belangrijk, peanuts. Het is niet belangrijk dus is het ook niet belangrijk als jij je zin niet krijgt of geldt 'waar hebben we het over?' dan opeens niet meer.
pi_67547332
Copycat: als je mijn reacties leest weet je het antwoord hierop, heb het namelijk al uitgelegd maar je leest alleen maar wat je wil lezen.

jogy: Nee, voor mij geld dat andersom niet. want andersom hebben we het namelijk over een moeder die haar zoon niet kan loslaten en probeert vast te houden en te claimen, en hem op alle mogelijke manieren nog in controle probeert te houden. Dáár hebben we het over.
En wat mij betreft hebben we het er alleen over dat ik één dingetje vraag, en dat is om het bij ÉÉN telefoontje te houden per dag. Ik kan gewoon niet begrijpen waarom dat teveel gevraagd is.Hangen jullie allemaal dagelijks meerdere keren met mammie aan de telefoon ofzo?
  maandag 30 maart 2009 @ 14:54:32 #55
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_67547382
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:53 schreef Chickiewickie het volgende:
Copycat: als je mijn reacties leest weet je het antwoord hierop, heb het namelijk al uitgelegd maar je leest alleen maar wat je wil lezen.
Nee, alleen lees ik daar niets uit wat jou zo kwetst. Ja, het irriteert je en jij vindt het niet normaal. Maar hoe het je kwetst, dat lees ik niet.
pi_67547455
quote:
En wat mij betreft hebben we het er alleen over dat ik één dingetje vraag, en dat is om het bij ÉÉN telefoontje te houden per dag. Ik kan gewoon niet begrijpen waarom dat teveel gevraagd is.Hangen jullie allemaal dagelijks meerdere keren met mammie aan de telefoon ofzo?
Wat geeft jou het recht om zoiets te vragen aan je vriend dan eigenlijk?
pi_67547465
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:54 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nee, alleen lees ik daar niets uit wat jou zo kwetst. Ja, het irriteert je en jij vindt het niet normaal. Maar hoe het je kwetst, dat lees ik niet.
Nogmaals, het zijn niet de telefoontjes die me kwetsen, maar het feit dat mijn vriend weet hoe erg het me dwars zit en er gewoon lomp gezegt dikke schijt aan heeft hoe ik me hierbij voel.Dat hij het belangrijker vind om 2 of meer telefoontjes per dag te plegen met zn moeder, hoewel hij het zelf ook overdreven en veel vind, als dat hij eens een kerel is en er eens wat van zegt, wetend dat het zijn vriendin gewoon enorm hoog zit. DAT kwetst mij. Daarbij komt dat hij altijd zei dat hij toekomst met me zag, dat ik de belangrijkste persoon was in zijn leven, blabla.. En dit kan ik gewoon niet meer serieus nemen, omdat hij anders dit dingetje wel voor me over zou hebben (zo denk ik)
  maandag 30 maart 2009 @ 14:56:59 #58
227106 BarbaRob
Meisjes plagen...
pi_67547470
Nu het uit is zal hij niet alleen 2x per dag bellen met zijn moeder, maar ook nog eens met zijn nieuwe lover
pi_67547492
En wie ben jij om je te bemoeien met dat zijn moeder hem belt?? De tering, wat moet hij een slecht leven hebben. Een bemoeizuchtige vriendin die hem in alles controleert en verteld wat hij wel en niet mag en moet doen. Niet hij of zijn moeder hebben een probleem, maar jij!!!

Laat zijn moeder en hij lekker bellen. Als ze dat beiden willen is er geen probleem. Jij hebt er geen last van, jij hoeft toch niet te bellen?

Echt, wat een afschuwelijk wijf ben jij. Control-freak!
pi_67547508
quote:
Je vriend heeft het uitgemaakt, dus het is zeker niet onbelangrijk.

Dat bellen hoeft toch geen probleem te zijn?
Mocht het weer goedkomen, kun je dan niet voorstellen dat hij belt als jij er niet bij bent?
Of zijn jullie de hele dag samen, want dan wordt het lastig natuurlijk.
pi_67547566
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:56 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Nogmaals, het zijn niet de telefoontjes die me kwetsen, maar het feit dat mijn vriend weet hoe erg het me dwars zit en er gewoon lomp gezegt dikke schijt aan heeft hoe ik me hierbij voel.Dat hij het belangrijker vind om 2 of meer telefoontjes per dag te plegen met zn moeder, hoewel hij het zelf ook overdreven en veel vind, als dat hij eens een kerel is en er eens wat van zegt, wetend dat het zijn vriendin gewoon enorm hoog zit. DAT kwetst mij. Daarbij komt dat hij altijd zei dat hij toekomst met me zag, dat ik de belangrijkste persoon was in zijn leven, blabla.. En dit kan ik gewoon niet meer serieus nemen, omdat hij anders dit dingetje wel voor me over zou hebben (zo denk ik)
Ah ja. Het is dus your way of the highway, en nu heeft hij voor de highway gekozen, en ben je gepikeerd?
Nodeloos je zin doordrijven werkt dus blijkbaar niet zo goed.
pi_67547594
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:57 schreef Tha_Duck het volgende:
En wie ben jij om je te bemoeien met dat zijn moeder hem belt?? De tering, wat moet hij een slecht leven hebben. Een bemoeizuchtige vriendin die hem in alles controleert en verteld wat hij wel en niet mag en moet doen. Niet hij of zijn moeder hebben een probleem, maar jij!!!

Laat zijn moeder en hij lekker bellen. Als ze dat beiden willen is er geen probleem. Jij hebt er geen last van, jij hoeft toch niet te bellen?

Ach, ze kan er zelf weinig aan doen. Waarschijnlijk slechte ervaringen gehad in de liefde ofzo.
Wel frappant is dat die moeder uitgemaakt wordt voor de control-freak, terwijl vriendinlief haar relatie op het spel zet om hem te manipuleren
  maandag 30 maart 2009 @ 15:00:32 #63
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_67547596
Dit dingetje ... Je hebt het wel over contact met de vrouw die hem op deze wereld heeft gebracht.
Echt, ik snap gewoon niet dat je dat zo hoog kunt laten oplopen, dat je daar zo'n enorm probleem van maakt. Dat het je zelfs kwetst ... Sorry hoor.
Ik vind het enorm egocentrisch van je. En je komt op mij over als een dreinend kind dat haar zin niet krijgt.
pi_67547615
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:57 schreef Tha_Duck het volgende:

hahahahaha prachtig..op een dag als deze weet JIJ me nog aan het lachen te maken. Ik de control-freak
pi_67547637
Chickie, heb je m'n advies van hierboven gelezen?
pi_67547645
Ik zou er net als jij ook een mega probleem mee hebben als een man zo´n relatie met zijn moeder heeft. Ben het helemaal met je eens dat het niet gezond klinkt. Maar ik zou dan ook niets beginnen met zo´n man.

Je houdt jezelf voor de gek als je denkt hier een soort middenweg in te kunnen vinden. Hij heeft heel duidelijk gemaakt dat er niks in gaat veranderen en dit wordt alleen nog maar een groter probleem als je ooit gaat samenwonen. Hij heeft het er zelfs om uitgemaakt! Hoe duidelijk wil je het hebben?

Dus je neemt hem met zijn moeder erbij en zoals hij daar mee om wenst te gaan. Of je besluit dat je hier niet mee kan leven en laat hem gaan.
pi_67547656
Echt, als ivetje zoiets zou eisen dan had ze allang buiten gestaan Het is mijn leven, en ik bel wanneer ik wil bellen. En ik schijt wanneer ik wil schijten. En als iemand zich daarmee bemoeit heeft diegene pech
  maandag 30 maart 2009 @ 15:02:40 #68
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67547662
quote:

[..]

Misschien kwets ik je hiermee, maar als ik jou zo bezig hoor kan ik me heel goed voorstellen dat je vriend het uit heeft gemaakt. Het is voor hem geen klein dingetje, het is zijn fokking moeder! Dat moet jij respecteren. Kun je dat niet dan heeft jullie relatie geen kans van slagen. Ik zal het nogmaals herhalen: Hij gaat neit voor je veranderen. Never niet. Nooit niet. Leer ermee leven. Kun je dit niet dan is het beter dat het uit is.
Een gedicht over Maanvis
  maandag 30 maart 2009 @ 15:02:56 #69
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_67547672
quote:
jogy: Nee, voor mij geld dat andersom niet. want andersom hebben we het namelijk over een moeder die haar zoon niet kan loslaten en probeert vast te houden en te claimen, en hem op alle mogelijke manieren nog in controle probeert te houden. Dáár hebben we het over.
Heh, het is dat ze mij nog wel eens bellen anders sprak ik ze nooit en dan is het ook maar een keertje in de maand als het aan mij ligt, ik denk er gewoon niet aan. Dus hey, zie hier er zijn ook mannen op de wereld die dit mankement niet hebben maar die hebben vast wel andere irritaties die jou niet zinnen. Wie weet zit een andere vent wel dagelijks gekluisterd aan Sport 1 t/m 8, werkt hij 80 uur per week, steekt ie kittens in de fik ( ok, dat zou wel grof zijn . ) of draagt ie stiekem witte sokken.

Jij wil je gelijk krijgen en die krijg je niet want die vent van jou heeft zijn keus gemaakt. Op basis van die keuze moet JIJ je keus maken. Accepteren en verder gaan of niet accepteren en geen relatie meer hebben. Simpel. Ookal zouden we je overigens 100% gelijk geven heb je er niets aan want HIJ geeft je geen gelijk en je kan hem blijkbaar niet dreigen met het stopzetten van de relatie want dat zal hij wel accepteren.
Vrijheid
pi_67547676
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:00 schreef Copycat het volgende:
Dit dingetje ... Je hebt het wel over contact met de vrouw die hem op deze wereld heeft gebracht.
Echt, ik snap gewoon niet dat je dat zo hoog kunt laten oplopen, dat je daar zo'n enorm probleem van maakt. Dat het je zelfs kwetst ... Sorry hoor.
Ik vind het enorm egocentrisch van je. En je komt op mij over als een dreinend kind dat haar zin niet krijgt.
En is 1x per dag telefoneren dan niet MEER dan zat met de vrouw die je op de wereld heeft gebracht?
Ik heb je nou al voor de 2e keer uitgelegd waarom het me kwetst..typ ik in het chinees ofzo? En dat is helemaal mooi..nou ben IK degene die egocentrisch is. Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd om uit dit probleem te komen, in tegenstelling tot mijn vriend, en dan ben IK de egoist?
pi_67547682
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:01 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

hahahahaha prachtig..op een dag als deze weet JIJ me nog aan het lachen te maken. Ik de control-freak
1) Zet vriend onder druk om haar zin te doen terwijl er geen reden voor is
2) Gaat zo ver dat zelfs haar relatie uitgaat hierdoor
3) Ziet nog steeds niet in dat haar ultimatum de doodsteek voor haar relatie is
4) Probeert mensen af te serveren die haar gedrag anders uitleggen
5) Pretendeert nog steeds het beste met haar vriend voor te hebben
6) Raakt gepikeerd zodra blijkt dat vriendlief zijn moeder verkiest boven haar
7) Krampachtig proberen haar gelijk te halen bij iedereen

Hm, even een paar puntjes waarom we dat denken.
pi_67547687
quote:
Maar op wat voor manier probeert zijn moeder hem te claimen? Door die 2 telefoontjes op een dag? En nogmaals: hoe lang duren die gesprekken?
pi_67547688
quote:
Serieus, lees dit nou eens goed door.
Je krijgt je zin niet en DAT kwetst je.
Als je dat realiseert kun je dit probleem vast veel volwassener aanpakken.

Ik vind 2x per dag bellen ook wat overdreven, maar als mijn vriend dat wil doen moet hij dat zelf weten
Als ik het irritant ga vinden doet 'ie het maar als ik er niet bij ben of ga ik zelf even boodschappen doen of strijken als hij aan de telefoon zit.
Geen probleem.
pi_67547721
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:03 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

En is 1x per dag telefoneren dan niet MEER dan zat met de vrouw die je op de wereld heeft gebracht?
Ik heb je nou al voor de 2e keer uitgelegd waarom het me kwetst..typ ik in het chinees ofzo? En dat is helemaal mooi..nou ben IK degene die egocentrisch is. Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd om uit dit probleem te komen, in tegenstelling tot mijn vriend, en dan ben IK de egoist?
Wat heb je geprobeerd dan? Je hebt tegen hem gezegd dat hij het moet terugbrengen naar 1. Wat nog meer?
pi_67547739
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:01 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Misschien moet je even back-to-earth inplaats van te gaan lachen? Ik ben niet de enige die je dit verteld, en zeg is eerlijk: zit jij zielig te janken nu achter je laptop of ik? Dus wie zal er meer gelijk hebben?
pi_67547759
Bizar, zoveel mensen die hetzelfde denken over 1 situatie in R&P, kom ik niet vaak tegen
pi_67547776
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:01 schreef iamredleader het volgende:
Chickie, heb je m'n advies van hierboven gelezen?
Ja heb ik, misschien niet zo'n slecht idee..thanks..

@ zeven7: fijn te zien dat er toch nog iemand is die me kan begrijpen.

En mensen begrijp me niet verkeerd, iedereen heeft recht op zijn eigen mening, maar een beetje begrip zou toch wel fijn zijn geweest.
pi_67547787
Ik zie trouwens nu een TS huilend rondstampen: "IK WIL MIJN ZIN IK WIL MIJN ZIN EN WAAROM ZIJN ZE HET NIET MET ME EENS!! IK BEN CALIMERO EN DE HELE WERELD IS TEGEN MIJ *HUIL* *HUIL*".

Echt serieus, grow up
pi_67547808
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:06 schreef Chickiewickie het volgende:

En mensen begrijp me niet verkeerd, iedereen heeft recht op zijn eigen mening, maar een beetje begrip zou toch wel fijn zijn geweest.
Begrip hebben voor iemand die het leven van 2 andere mensen verwoest? Willen en wetens omdat ze haar zin niet krijgt?

Echt serieus, je moet naar een dokter. Want een psychose is de volgende fase...
  Moderator maandag 30 maart 2009 @ 15:08:33 #80
9859 crew  Karina
Woman
pi_67547821
Nog even over dat zijn moeder hem behandelt alsof hij 15 is, mijn moeder doet dat af en toe ook nog wel eens, tja, je blijft toch altijd een kind in de ogen van je moeder. Als hij zich niet als een kind gedraagt, maakt het toch niet uit verder?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_67547831
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:06 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik zie trouwens nu een TS huilend rondstampen: "IK WIL MIJN ZIN IK WIL MIJN ZIN EN WAAROM ZIJN ZE HET NIET MET ME EENS!! IK BEN CALIMERO EN DE HELE WERELD IS TEGEN MIJ *HUIL* *HUIL*".

Echt serieus, grow up
Oja ik ben degene die volwassen moet worden
  maandag 30 maart 2009 @ 15:09:05 #82
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67547840
Brrr... ik bel niet dagelijks met m'n moeder maar zo'n dwingend wicht als Chickiewickie vind ik een absolute turn-off.
Een gedicht over Maanvis
  maandag 30 maart 2009 @ 15:09:13 #83
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_67547843
Ik snap heel goed dat een schoonmoeder het geluk tussen jou en je vriend enigszins kan bederven.. Echter moet je niet vergeten dat zij (je vriend (ex?) en zijn moeder) dit ook al jaren zo gewend zijn..

Geloof me, ik weet hoe lastig en frustrerend het kan zijn, maar zorg ervoor dat hij niet het gevoel heeft om te moeten kiezen tussen jou en zijn moeder. Wellicht durft/kan hij niet echt zijn moeder tegenspreken.. Misschien vindt hij het andersom ook maar vreemd hoe weinig jij je ouders spreekt.. Ik zou eerlijk tegen hem blijven, maar wel rustig blijven. Fel worden zal bij hem ook alleen maar weerstand tegen jou opbouwen..
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
pi_67547853
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:06 schreef Chickiewickie het volgende:
Ik heb geen begrip voor mensen die zo narrow-minded, egocentrisch en bekrompen zijn als ze hun zin niet krijgen.
pi_67547881
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:08 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Oja ik ben degene die volwassen moet worden
Daar komt het wel op neer. Heb je niet zojuist je 'wedstrijdje' verloren dan? Je bent net gedumpt omdat je het zo doordraafde, begint het nu echt niet tot je door te dringen dat je ontzettend stompzinnig bezig bent geweest?
pi_67547890
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik heb geen begrip voor mensen die zo narrow-minded, egocentrisch en bekrompen zijn als ze hun zin niet krijgen.
Gaat niet aankomen, het is de hele wereld tegen haar. Zij is de enige waar het om moet draaien in het leven. Daarvoor moet alles wijken.
pi_67547939
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:09 schreef Nijns het volgende:
Ik snap heel goed dat een schoonmoeder het geluk tussen jou en je vriend enigszins kan bederven.. Echter moet je niet vergeten dat zij (je vriend (ex?) en zijn moeder) dit ook al jaren zo gewend zijn..

Geloof me, ik weet hoe lastig en frustrerend het kan zijn, maar zorg ervoor dat hij niet het gevoel heeft om te moeten kiezen tussen jou en zijn moeder. Wellicht durft/kan hij niet echt zijn moeder tegenspreken.. Misschien vindt hij het andersom ook maar vreemd hoe weinig jij je ouders spreekt.. Ik zou eerlijk tegen hem blijven, maar wel rustig blijven. Fel worden zal bij hem ook alleen maar weerstand tegen jou opbouwen..
Weet je wat het is..hij vind zelf ook dat het wel wat veel is en onnodig is..maar hij ''durft/kan'' dus inderdaad niet tegen haar ingaan, omdat het allemaal draait om het geluk van mammie. Maar at ik zo vreemd vind, is dat hij vertelde dat vroeger toen hij rond de 18 was altijd de telefoon wegdrukte als ze belde en hij zat te chillen met vrienden omdat hij geen zin had in dat ''gezeik''..ik snap niet waarom hij dat dan nu niet kan als hij weet hoe vervelend ik het vind.

Hoe kan ik hem het gevoel geven niet te moeten kiezen, als ik alleen maar vraag iets minder te bellen? thanks voor je reactie anyway..
pi_67547969
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Daar komt het wel op neer. Heb je niet zojuist je 'wedstrijdje' verloren dan? Je bent net gedumpt omdat je het zo doordraafde, begint het nu echt niet tot je door te dringen dat je ontzettend stompzinnig bezig bent geweest?
Ik had het niet anders kunnen doen..ik heb geprobeerd het opzij te zetten, ik ben zelf in therapie gegaan om dit probleem met schoonmoeder op te lossen..maar het wil niet als ik een klein beetje hulp van mijn vriend daarin krijg..
pi_67548018
quote:
Maar wat ik zo vreemd vind, is dat hij vertelde dat vroeger toen hij rond de 18 was altijd de telefoon wegdrukte als ze belde en hij zat te chillen met vrienden omdat hij geen zin had in dat ''gezeik''..ik snap niet waarom hij dat dan nu niet kan als hij weet hoe vervelend ik het vind.
Hij is wat volwassener (!) geworden, en gaat gewoon aan de telefoon als iemand belt. Iedereen pubert in meer of mindere mate, dus met 18 is dat niet zo verwonderlijk.

Doe jezelf nu echt een plezier: computer uit en wandelen
  maandag 30 maart 2009 @ 15:15:34 #90
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_67548032
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:12 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Weet je wat het is..hij vind zelf ook dat het wel wat veel is en onnodig is..maar hij ''durft/kan'' dus inderdaad niet tegen haar ingaan, omdat het allemaal draait om het geluk van mammie. Maar at ik zo vreemd vind, is dat hij vertelde dat vroeger toen hij rond de 18 was altijd de telefoon wegdrukte als ze belde en hij zat te chillen met vrienden omdat hij geen zin had in dat ''gezeik''..ik snap niet waarom hij dat dan nu niet kan als hij weet hoe vervelend ik het vind.

Hoe kan ik hem het gevoel geven niet te moeten kiezen, als ik alleen maar vraag iets minder te bellen? thanks voor je reactie anyway..
Toen ie 18 was, was hij puberaal en wou hij stoer doen tegenover zijn vrienden. Met je mama knuffelen en bellen is niet stoer natuurlijk. Nu beseft hij vast hoeveel zijn moeder voor hem betekend heeft en ziet hij ook hoe vergankelijk het leven is omdat hij zelf ouder wordt.. Dat zou een verklaring kunnen zijn waarom hij haar niet durft aan te spreken. Ook zal hij zijn moeder niet het gevoel willen geven dat ze dingen fout doet..

Ik heb niet alles gelezen, dus sorry als het al ergens anders staat maar: waar is zijn vader in dit geval?
  maandag 30 maart 2009 @ 15:16:02 #91
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_67548053
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:03 schreef Chickiewickie het volgende:

Voor mij is één keer per week met mijn moeder bellen doorgaans al genoeg. Voor jouw vriend en zijn moeder blijkbaar niet. Zoveel mensen, zoveel belgewoontes.
quote:
Omdat je je achtergesteld voelt bij zijn moeder dus. Puhlease. Je hebt een heleboel volwassen worden voor de boeg.
Wat ik lees dat jij hebt geprobeerd om uit je zelfgecreëerde probleemsituatie te komen, is hem dwingen het op jouw manier doen. Ja, dat is egoïstisch en nee, dat is niet constructief.
  maandag 30 maart 2009 @ 15:17:27 #92
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_67548102
Wat maakt jou in hemelsnaam zo onzeker dat je hiervoor zelfs al in therapie moet gaan?
  maandag 30 maart 2009 @ 15:17:28 #93
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_67548103
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:13 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Ik had het niet anders kunnen doen..ik heb geprobeerd het opzij te zetten, ik ben zelf in therapie gegaan om dit probleem met schoonmoeder op te lossen..maar het wil niet als ik een klein beetje hulp van mijn vriend daarin krijg..
Ieder kind is van nature loyaal aan zijn/haar ouders dus het is moeilijk daar tegenin te gaan.. Maar ik snap dat het belangrijk is dat je vriend alleen maar eventjes zegt 'ik begrijp je'..
pi_67548143
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:13 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Sorry, maar je kan beter fulltime in therapie. Er zit echt iets niet goed. Als je in therapie moet omdat iemand met zijn moeder belt, dan wil ik niet weten hoe je op echt belangrijke dingen reageert
pi_67548168
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:15 schreef Nijns het volgende:

[..]

Toen ie 18 was, was hij puberaal en wou hij stoer doen tegenover zijn vrienden. Met je mama knuffelen en bellen is niet stoer natuurlijk. Nu beseft hij vast hoeveel zijn moeder voor hem betekend heeft en ziet hij ook hoe vergankelijk het leven is omdat hij zelf ouder wordt.. Dat zou een verklaring kunnen zijn waarom hij haar niet durft aan te spreken. Ook zal hij zijn moeder niet het gevoel willen geven dat ze dingen fout doet..

Ik heb niet alles gelezen, dus sorry als het al ergens anders staat maar: waar is zijn vader in dit geval?
En wat is er mis met grenzen stellen bij je moeder? Ook als een moeder veel voor iemand betekend is 1x bellen per dag toch niet te veel gevraagd? Zijn moeder en vader zijn, zoals ik al eerder benoemde, uit elkaar gegaan toen hij 3 was.
pi_67548173
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:17 schreef Nijns het volgende:

[..]

Ieder kind is van nature loyaal aan zijn/haar ouders dus het is moeilijk daar tegenin te gaan.. Maar ik snap dat het belangrijk is dat je vriend alleen maar eventjes zegt 'ik begrijp je'..
Als hij dat zou doen zou zijn leven natuurlijk voorbij zijn. TS is wanhopig op zoek naar elke stukje macht over haar vriend, elke strohalm die hem doet bewegen zichzelf aan te passen naar haar ietwat twisted wereldbeeld. Spoedig zal hij niet meer mogen kijken naar andere meiden, netjes de wc bril omlaag moeten doen, op zaterdag de kroeg niet meer ingaan, op koopzondag naar de IKEA moeten enzovoorts.

Hij is op tijd wakker geworden.
pi_67548196
Al die mensen die hier zo stoer lopen te roepen dat TS niet moet zeuren, wens ik van harte een dergelijke schoonmoeder toe.

Ik heb er zo eentje...
Die belt rustig 's avonds om 10 uur (als wij allang in bed liggen) om de dag door te nemen. Ik schrik me wezenloos, want iemand belt midden in de nacht (voor mij), dus ik denk dat er wat is en sta al half aangekleed langs het bed. Ook 's ochtends om half 8 komt wel eens voor. Zondagochtend, 9.00u...
En inderdaad, de hele handel en wandel van mijn partner volgen. Constant bellen over alles wat los en vast zit, bellen vanuit één of ander oord dat ze opgehaald moet worden, dat soort dingen.

Het graaien in privéspullen en keukenkastjes heb ik er nou zo'n beetje uit, maar ik stoor me ook vreselijk aan dat gebel. Vooral dat gebel om niks. Als het nou nog ergens over ging, maar het gaat gewoon nergens om. Het lijkt wel verveling van haar kant.

Het allerlergste in dit verhaal (van TS) is dat haar vriend zegt/laat blijken dat het hem niks kan schelen wat TS er van vindt. Hij zet duidelijk TS niet op de eerste plaats.
Met wat voor oorzaak dan ook.
En dat doet heel erg pijn, en daar wordt TS twee keer per dag mee geconfronteerd. Dat lijken mensen hier maar normaal te vinden, of dat TS dat maar naast zich neer moet leggen. Dat kan dus niet, want ze wordt er elke keer mee geconfronteerd.

Mijn partner geeft tenminste nog toe dat het zo gegroeid is, dat ze het zo gewend is, en ze met haar moeder daar gewoon geen afspraken over kan maken. Met periodes gaan we gewoon op vakantie, gaat de stekker van de telefoon er uit, of nemen we andere maatregelen.
Maar mijn partner maakt wél duidelijk dat ik nummer 1 ben, maar ze gewoon een enorm loyaliteitsconflict heeft.

TS, als je niet heel erg hartverscheurend verliefd bent, ging ik die strijd niet meer aan. Ik woon al bijna 10 jaar samen, en ik heb er al heel vaak ruzie over gemaakt. De weg is echt heel lang hoor.
Je moet wel echt heel erg van hem houden als je hier nog in wilt investeren.
Laat hem. Hij komt er nog wel ooit achter.

"Achter elke deur is weer een andere deur" zong Klein Orkest ooit
pi_67548215
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:19 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

En wat is er mis met grenzen stellen bij je moeder? Ook als een moeder veel voor iemand betekend is 1x bellen per dag toch niet te veel gevraagd?
Kom op zeg. Het gaat totaal niet over het bellen, dat weet je zelf stiekem ook wel. Het bellen is nu de stok om mee te slaan, de volgende keer heb je wel wat anders gevonden.
pi_67548252
Tha_duck: dat is dan best komisch aangezien mijn therapeut duidelijk heeft laten blijken mijn punt te snappen en dat het geen gezonde gang van zaken is.

@ scorpie: jij hebt je punt duidelijk gemaakt. hou nu maar op want je haalt er onzin bij die niet van toepassing is en niet van toepassing zou worden.
pi_67548256
TS doet een paar dingen niet goed, je laat je veel te veel opnaaien door een aantal posters hier.
En zo maak je het jezelf alleen maar moeilijker want dit is jou persoonlijk probleem, niet die van de posters.

Je legt een verhaal voor wat heel erg diep gaat voor jou, en mensen moeten het doen met het beetje informatie wat jij hen geeft. De kans dat er dan snel in jou ogen foute conclusie's worden getrokken word dan wel heel erg groot. Niemand weet hier wat jullie deden savond's, of wanneer er gebelt werd.
Behalve dan een tijdstip.

Maar dat terzijde, Jij hebt je vriend geconfronteerd met jou probleem en hij heeft meer dan duidelijk aangegeven dat hij daar niks aan gaat doen. Daarna heeft hij het uitgemaakt, denk dan bij jezelf na of jij het wel de moeite vind om deze strijd aan te gaan. Want als jullie weer met elkaar verzoenen gaat hij echt niet hak op de tak niet meer met ze moeder bellen. En wat denk je hoe jij zelf gaat reageren als hij weer belt met ze moeder?

Zolang jij zijn zoon/moeder band niet kan accepteren zal de relatie die jij voor ogen hebt nooit gaan werken.
Het is misschien lullig voor jou dat je deze ''strijd'' verliest maar je weet dan wel waar je aan toe bent.
Gaat hier niet om veranderen, gaat hier om acceptatie. Jij accepteerd het niet hoe hij met zijn moeder omgaat en jij vind het niet normaal.
Dat is je goed recht jou mening, maar accepteer dan ook dat het zo niet gaat werken tussen jullie en neem je verlies.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')