Dat dus.quote:Op maandag 30 maart 2009 14:22 schreef Scorpie het volgende:
En WAT DE NEUK, hoeveel pijn kan hij je doen door gewoon de telefoon op te nemen? Doe ff normaal joh. Je bent inderdaad geobsedeerd, je gaat zelfs zo ver dat je hem wilt laten kiezen tussen zijn moeder en jou? Bah bah bah bah, raar vrouwtje dat je er bent
Minstens 2 keer per dag. VInd jij dit een normale gang van zaken dan, voor een volwassen jongen die 25 wordt en al lang uit huis is?quote:Op maandag 30 maart 2009 14:25 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat dus.
Je maakt het probleem imo enkel groter dan groot in je hoofd. Hij heeft zijn moeder twee keer per dag aan de telefoon. Ben blij dat het zijn minnares niet is ...
En als ze het bij één telefoontje per dag laat, dan is ineens alles dik in orde? Geloof je het zelf?quote:Op maandag 30 maart 2009 14:26 schreef Chickiewickie het volgende:
[...]
Het enige wat ik vraag is of hij ervoor kan zorgen dat ze het bij één telefoontje per dag laat! Kom op zeg!
Wat is normaal? Voor hem dit klaarblijkelijk, voor jou niet. Dus dan moet hij (en zijn moeder) zich maar aan jouw norm aanpassen?quote:Op maandag 30 maart 2009 14:27 schreef Chickiewickie het volgende:
Minstens 2 keer per dag. VInd jij dit een normale gang van zaken dan, voor een volwassen jongen die 25 wordt en al lang uit huis is?
quote:Op maandag 30 maart 2009 14:22 schreef Scorpie het volgende:
En WAT DE NEUK, hoeveel pijn kan hij je doen door gewoon de telefoon op te nemen? Doe ff normaal joh. Je bent inderdaad geobsedeerd, je gaat zelfs zo ver dat je hem wilt laten kiezen tussen zijn moeder en jou? Bah bah bah bah, raar vrouwtje dat je er bent
Het een sluit het ander niet uit natuurlijk.quote:Op maandag 30 maart 2009 14:25 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat dus.
Je maakt het probleem imo enkel groter dan groot in je hoofd. Hij heeft zijn moeder twee keer per dag aan de telefoon. Ben blij dat het zijn minnares niet is ...
Oh, het is al uit?quote:Op maandag 30 maart 2009 14:30 schreef Lienekien het volgende:
Trouwens. Hij heeft het uitgemaakt. Wat ga jij nu doen om het weer goed te maken? Lijkt me niet dat je dat bereikt door maar moeilijk te blijven doen over zijn moeder.
Dat is dus mijn vraag hierquote:Op maandag 30 maart 2009 14:30 schreef Lienekien het volgende:
Trouwens. Hij heeft het uitgemaakt. Wat ga jij nu doen om het weer goed te maken? Lijkt me niet dat je dat bereikt door maar moeilijk te blijven doen over zijn moeder.
Zit hier misschien een kern van waarheid in?quote:Op maandag 30 maart 2009 14:18 schreef Chickiewickie het volgende:
En hij zegt dat hij het niet wil veranderen omdat hij er geen vertrouwen in heeft dat het genoeg zal zijn..en dat er wel weer nieuwe irritaties bijkomen..
Maar even quoten.quote:
Hij heeft het gisteren al uitgemaakt.quote:Op maandag 30 maart 2009 14:38 schreef Maanvis het volgende:
Als je er niet tegen kunt dat hij z'n moeder op de 1e plaats zet, maak het dan uit. Hij gaat niet veranderen.
Volgens mij heb ik dat ook al in het vorige topic gezet.
Maargoed, ik wil het nog wel een paar keer herhalen zodat je het begrijpt.
Hij gaat niet veranderen. Veranderen gaat hij niet. Veranderen is geen optie voor hem. Het is niet mogelijk dat hij verandert. Hij wil namelijk niet veranderen. Hij vindt zijn moeder belangrijker dan jij. Je kunt zeggen wat je wilt maar hij gaat niet voor jou veranderen. Als je dus denkt dat hij gaat veranderen heb je het mis.
Maak het uit.
Kun je verder wel met zijn moeder opschieten? Of is dat ook problematisch?quote:Op maandag 30 maart 2009 14:39 schreef Chickiewickie het volgende:
@ iamredleader: het is misschien ook niet normaal dat ik er zo door geobsedeerd ben geraakt, maar het heeft gewoon een te grote impact op onze relatie gekregen. Er gaat geen dag voorbij dat het alleen ''vriend en ik'' is, ik heb het gevoel dat zijn moeder altijd tussen ons instaat. Daarbij komt het feit dat het mij gewoon enorm kwetst dat hij haar belangen RUIM boven de mijne zet. Is het nou werkelijkwaar zoveel gevraagd om het bij één belletje per dag te laten als dat een hoop van onze problemen al oplost?
Omdat hij het misschien niet altijd even leuk vindt, maar zijn moeder in deze wél respecteert?quote:Op maandag 30 maart 2009 14:39 schreef Chickiewickie het volgende:
@ copycat: nogmaals..hij geeft aan het zelf ook wel erg veel te vinden en dat het soms overdreven is, hij heeft in mijn ogen alleen niet ''de ballen'' om tegen zijn moeder in te gaan.
PUNT EINDE VERHAAL!quote:Op maandag 30 maart 2009 14:18 schreef Chickiewickie het volgende:
Mijn vriend is niet bereid dit te veranderen.
Wat jij kan doen? Je niet zo aanstellen als het gaat om zijn moeder. Wat jij ervan vind is nu wel duidelijk, als je echt van je vent zou houden zou je je er niet mee bemoeien.quote:Op maandag 30 maart 2009 14:34 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Dat is dus mijn vraag hierHoe gaat dit weer goedkomen. Hij heeft er dan een punt achter gezet, maar staat hier niet voor 100% achter omdat hij wel aangeeft vanavond erover te praten en omdat hij me nog wel een kus gaf toen hij vandaag ging werken en omdat hij wel blijft zeggen dat ik me niet druk moet maken enz. enz.
Vandaar dus ook mijn vraag hier, wat kan IK doen (want hij doet er niks aan) om het toch nog te laten werken? Dit is iets wat ik niet opzij kan zetten, dat heb ik al geprobeerd maar daar zit het me te dwars voor..
Hier komt het uiteindelijk wel op neer. Je vriend en jij staan op een aantal punten zo ver uit elkaar dat het niet gaat werken samen. Aanpassen zit er niet in en accepteren ook niet. Op die manier gaat een relatie gewoon niet werken.quote:Op maandag 30 maart 2009 14:24 schreef BarbaRob het volgende:
Je vriend past gewoon niet bij jou. Jij wil hem veranderen, dat is niet goed.
Uitmaken is dus de enige oplossing.
Misschien moet je eens loskomen van wat jij vindt dat hoort en dat normaal is. En gaan bekijken of jij kan accepteren hoe je vriend met zijn moeder omgaat.quote:Op maandag 30 maart 2009 14:41 schreef Chickiewickie het volgende:
@ karina: nee zijn vader is niet overleden, zijn ouders zijn uit elkaar gegaan toen hij 3 jaar oud was.
@ journeyoflife: thanks, goed contact is ook niks mis mee, ik vind alleen dat er grenzen zijn tussen gezond contact en ongezond contact. Een jongen van 24 die al even op zichzelf woont hoort ook een leven op te bouwen naast zijn ma en zich los te maken, en dat is in mijn ogen niet wat gebeurd.
Het BOEIT niet wat jij ervan vind. Het gaat erom wat HIJ vind. HIJ vind dat het niet ongezond is, daar heb JIJ mee te leven of niet. In dat geval is het feit dat hij het uitgemaakt heeft misschien het slimste wat hij kon doen, aangezien jij alleen maar dingen wil veranderen in zijn leven die hij zelf niet wil veranderen.quote:Op maandag 30 maart 2009 14:41 schreef Chickiewickie het volgende:
@ journeyoflife: thanks, goed contact is ook niks mis mee, ik vind alleen dat er grenzen zijn tussen gezond contact en ongezond contact. Een jongen van 24 die al even op zichzelf woont hoort ook een leven op te bouwen naast zijn ma en zich los te maken, en dat is in mijn ogen niet wat gebeurd.
Welke problemen? De problemen die jij hebt met zijn moeder staan tussen jullie in? Er is maar 1 iemand die dat laat gebeuren, en dat ben jijzelf.quote:Op maandag 30 maart 2009 14:44 schreef Chickiewickie het volgende:
@ krentenbol: ja, alleen door alles wat er aan de hand is valt er geen moment meer van te genieten omdat de problemen alleen maar tussen ons instaan.
Daar las ik dus overheen. Dat is dus idd het verstandigste om te doen.quote:Op maandag 30 maart 2009 14:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hij heeft het gisteren al uitgemaakt.
Jup. Hij heeft de grenzen nu duidelijk aangegeven. In een gedwongen keuze tussen jou en zijn moeder kiest hij in dit geval voor zijn moeder. Kan je daar mee leven of niet?quote:Op maandag 30 maart 2009 14:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het BOEIT niet wat jij ervan vind. Het gaat erom wat HIJ vind. HIJ vind dat het niet ongezond is, daar heb JIJ mee te leven of niet. In dat geval is het feit dat hij het uitgemaakt heeft misschien het slimste wat hij kon doen, aangezien jij alleen maar dingen wil veranderen in zijn leven die hij zelf niet wil veranderen.
Yeah right, en daarom maakt je vriend het uit? Wat denk je zelf?quote:Op maandag 30 maart 2009 14:47 schreef Chickiewickie het volgende:
Komop mensen..waar hebben we het nou over?
Veranderen, kiezen tussen mij en moeder, wie is nou degene die overdrijft?
Ik vraag één ding van hem, en dat is om het telefoneren een beetje te beperken!
Je spreekt jezelf zo ontzettend tegen, niet te geloven.quote:@ iamredleader: het zal een groot gedeelte oplossen, maar zoals ik al zei spelen er meer dingen. Die zullen ook opgelost moeten worden, maar er zijn ook dingen die ik wél voor hem opzij zou kunnen zetten (bepaalde irritaties), dit is gewoon iets wat te zwaar telt voor me en ik snap niet dat het nou zoveel gevraagd is om het telefoneren bij 1x te laten op een dag!
Hey, hij heeft het duidelijk gemaakt. Jullie zijn nu officieel (eventueel tijdelijk) ex-partners omdat je dit op de spits dreef. En als je zelf al zegt 'waar hebben we het over?'' Waarom zou het andersom niet hetzelfde zijn? Waar heb je het over? Boeiend, lekker belangrijk, peanuts. Het is niet belangrijk dus is het ook niet belangrijk als jij je zin niet krijgt of geldt 'waar hebben we het over?' dan opeens niet meer.quote:Op maandag 30 maart 2009 14:47 schreef Chickiewickie het volgende:
Als het "allemaal wel meevalt", dan hoef je niet zo sterk te reageren. Me dunkt dat je beter even de computer kan uitdoen, even een wandelingetje gaat maken in dit prachtige lenteweer, en even voor jezelf op een rijtje zet waarom je eigenlijk nog wel verder wil me je vriend.quote:Op maandag 30 maart 2009 14:47 schreef Chickiewickie het volgende:
quote:Op maandag 30 maart 2009 14:50 schreef jogy het volgende:
[..]
Hey, hij heeft het duidelijk gemaakt. Jullie zijn nu officieel (eventueel tijdelijk) ex-partners omdat je dit op de spits dreef. En als je zelf al zegt 'waar hebben we het over?'' Waarom zou het andersom niet hetzelfde zijn? Waar heb je het over? Boeiend, lekker belangrijk, peanuts. Het is niet belangrijk dus is het ook niet belangrijk als jij je zin niet krijgt of geldt 'waar hebben we het over?' dan opeens niet meer.
Nee, alleen lees ik daar niets uit wat jou zo kwetst. Ja, het irriteert je en jij vindt het niet normaal. Maar hoe het je kwetst, dat lees ik niet.quote:Op maandag 30 maart 2009 14:53 schreef Chickiewickie het volgende:
Copycat: als je mijn reacties leest weet je het antwoord hierop, heb het namelijk al uitgelegd maar je leest alleen maar wat je wil lezen.
Wat geeft jou het recht om zoiets te vragen aan je vriend dan eigenlijk?quote:Op maandag 30 maart 2009 14:53 schreef Chickiewickie het volgende:
En wat mij betreft hebben we het er alleen over dat ik één dingetje vraag, en dat is om het bij ÉÉN telefoontje te houden per dag. Ik kan gewoon niet begrijpen waarom dat teveel gevraagd is.Hangen jullie allemaal dagelijks meerdere keren met mammie aan de telefoon ofzo?
Nogmaals, het zijn niet de telefoontjes die me kwetsen, maar het feit dat mijn vriend weet hoe erg het me dwars zit en er gewoon lomp gezegt dikke schijt aan heeft hoe ik me hierbij voel.Dat hij het belangrijker vind om 2 of meer telefoontjes per dag te plegen met zn moeder, hoewel hij het zelf ook overdreven en veel vind, als dat hij eens een kerel is en er eens wat van zegt, wetend dat het zijn vriendin gewoon enorm hoog zit. DAT kwetst mij. Daarbij komt dat hij altijd zei dat hij toekomst met me zag, dat ik de belangrijkste persoon was in zijn leven, blabla.. En dit kan ik gewoon niet meer serieus nemen, omdat hij anders dit dingetje wel voor me over zou hebben (zo denk ik)quote:Op maandag 30 maart 2009 14:54 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee, alleen lees ik daar niets uit wat jou zo kwetst. Ja, het irriteert je en jij vindt het niet normaal. Maar hoe het je kwetst, dat lees ik niet.
Je vriend heeft het uitgemaakt, dus het is zeker niet onbelangrijk.quote:Op maandag 30 maart 2009 14:47 schreef Chickiewickie het volgende:
Ah ja. Het is dus your way of the highway, en nu heeft hij voor de highway gekozen, en ben je gepikeerd?quote:Op maandag 30 maart 2009 14:56 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Nogmaals, het zijn niet de telefoontjes die me kwetsen, maar het feit dat mijn vriend weet hoe erg het me dwars zit en er gewoon lomp gezegt dikke schijt aan heeft hoe ik me hierbij voel.Dat hij het belangrijker vind om 2 of meer telefoontjes per dag te plegen met zn moeder, hoewel hij het zelf ook overdreven en veel vind, als dat hij eens een kerel is en er eens wat van zegt, wetend dat het zijn vriendin gewoon enorm hoog zit. DAT kwetst mij. Daarbij komt dat hij altijd zei dat hij toekomst met me zag, dat ik de belangrijkste persoon was in zijn leven, blabla.. En dit kan ik gewoon niet meer serieus nemen, omdat hij anders dit dingetje wel voor me over zou hebben (zo denk ik)
Ach, ze kan er zelf weinig aan doen. Waarschijnlijk slechte ervaringen gehad in de liefde ofzo.quote:Op maandag 30 maart 2009 14:57 schreef Tha_Duck het volgende:
En wie ben jij om je te bemoeien met dat zijn moeder hem belt?? De tering, wat moet hij een slecht leven hebben. Een bemoeizuchtige vriendin die hem in alles controleert en verteld wat hij wel en niet mag en moet doen. Niet hij of zijn moeder hebben een probleem, maar jij!!!
Laat zijn moeder en hij lekker bellen. Als ze dat beiden willen is er geen probleem. Jij hebt er geen last van, jij hoeft toch niet te bellen?
Echt, wat een afschuwelijk wijf ben jij. Control-freak!
hahahahaha prachtig..op een dag als deze weet JIJ me nog aan het lachen te maken. Ik de control-freakquote:Op maandag 30 maart 2009 14:57 schreef Tha_Duck het volgende:
En wie ben jij om je te bemoeien met dat zijn moeder hem belt?? De tering, wat moet hij een slecht leven hebben. Een bemoeizuchtige vriendin die hem in alles controleert en verteld wat hij wel en niet mag en moet doen. Niet hij of zijn moeder hebben een probleem, maar jij!!!
Laat zijn moeder en hij lekker bellen. Als ze dat beiden willen is er geen probleem. Jij hebt er geen last van, jij hoeft toch niet te bellen?
Echt, wat een afschuwelijk wijf ben jij. Control-freak!
Misschien kwets ik je hiermee, maar als ik jou zo bezig hoor kan ik me heel goed voorstellen dat je vriend het uit heeft gemaakt. Het is voor hem geen klein dingetje, het is zijn fokking moeder! Dat moet jij respecteren. Kun je dat niet dan heeft jullie relatie geen kans van slagen. Ik zal het nogmaals herhalen: Hij gaat neit voor je veranderen. Never niet. Nooit niet. Leer ermee leven. Kun je dit niet dan is het beter dat het uit is.quote:Op maandag 30 maart 2009 14:56 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Nogmaals, het zijn niet de telefoontjes die me kwetsen, maar het feit dat mijn vriend weet hoe erg het me dwars zit en er gewoon lomp gezegt dikke schijt aan heeft hoe ik me hierbij voel.Dat hij het belangrijker vind om 2 of meer telefoontjes per dag te plegen met zn moeder, hoewel hij het zelf ook overdreven en veel vind, als dat hij eens een kerel is en er eens wat van zegt, wetend dat het zijn vriendin gewoon enorm hoog zit. DAT kwetst mij. Daarbij komt dat hij altijd zei dat hij toekomst met me zag, dat ik de belangrijkste persoon was in zijn leven, blabla.. En dit kan ik gewoon niet meer serieus nemen, omdat hij anders dit dingetje wel voor me over zou hebben (zo denk ik)
Heh, het is dat ze mij nog wel eens bellen anders sprak ik ze nooit en dan is het ook maar een keertje in de maand als het aan mij ligt, ik denk er gewoon niet aan. Dus hey, zie hier er zijn ook mannen op de wereld die dit mankement niet hebben maar die hebben vast wel andere irritaties die jou niet zinnen. Wie weet zit een andere vent wel dagelijks gekluisterd aan Sport 1 t/m 8, werkt hij 80 uur per week, steekt ie kittens in de fik ( ok, dat zou wel grof zijnquote:Op maandag 30 maart 2009 14:53 schreef Chickiewickie het volgende:
jogy: Nee, voor mij geld dat andersom niet. want andersom hebben we het namelijk over een moeder die haar zoon niet kan loslaten en probeert vast te houden en te claimen, en hem op alle mogelijke manieren nog in controle probeert te houden. Dáár hebben we het over.
En wat mij betreft hebben we het er alleen over dat ik één dingetje vraag, en dat is om het bij ÉÉN telefoontje te houden per dag. Ik kan gewoon niet begrijpen waarom dat teveel gevraagd is.Hangen jullie allemaal dagelijks meerdere keren met mammie aan de telefoon ofzo?
En is 1x per dag telefoneren dan niet MEER dan zat met de vrouw die je op de wereld heeft gebracht?quote:Op maandag 30 maart 2009 15:00 schreef Copycat het volgende:
Dit dingetje ... Je hebt het wel over contact met de vrouw die hem op deze wereld heeft gebracht.
Echt, ik snap gewoon niet dat je dat zo hoog kunt laten oplopen, dat je daar zo'n enorm probleem van maakt. Dat het je zelfs kwetst ... Sorry hoor.
Ik vind het enorm egocentrisch van je. En je komt op mij over als een dreinend kind dat haar zin niet krijgt.
1) Zet vriend onder druk om haar zin te doen terwijl er geen reden voor isquote:Op maandag 30 maart 2009 15:01 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
hahahahaha prachtig..op een dag als deze weet JIJ me nog aan het lachen te maken. Ik de control-freak
Maar op wat voor manier probeert zijn moeder hem te claimen? Door die 2 telefoontjes op een dag? En nogmaals: hoe lang duren die gesprekken?quote:Op maandag 30 maart 2009 14:53 schreef Chickiewickie het volgende:
jogy: Nee, voor mij geld dat andersom niet. want andersom hebben we het namelijk over een moeder die haar zoon niet kan loslaten en probeert vast te houden en te claimen, en hem op alle mogelijke manieren nog in controle probeert te houden. Dáár hebben we het over.
Serieus, lees dit nou eens goed door.quote:Op maandag 30 maart 2009 14:56 schreef Chickiewickie het volgende:
Wat heb je geprobeerd dan? Je hebt tegen hem gezegd dat hij het moet terugbrengen naar 1. Wat nog meer?quote:Op maandag 30 maart 2009 15:03 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
En is 1x per dag telefoneren dan niet MEER dan zat met de vrouw die je op de wereld heeft gebracht?
Ik heb je nou al voor de 2e keer uitgelegd waarom het me kwetst..typ ik in het chinees ofzo? En dat is helemaal mooi..nou ben IK degene die egocentrisch is. Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd om uit dit probleem te komen, in tegenstelling tot mijn vriend, en dan ben IK de egoist?
Misschien moet je even back-to-earth inplaats van te gaan lachen? Ik ben niet de enige die je dit verteld, en zeg is eerlijk: zit jij zielig te janken nu achter je laptop of ik? Dus wie zal er meer gelijk hebben?quote:Op maandag 30 maart 2009 15:01 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
hahahahaha prachtig..op een dag als deze weet JIJ me nog aan het lachen te maken. Ik de control-freak
Ja heb ik, misschien niet zo'n slecht idee..thanks..quote:Op maandag 30 maart 2009 15:01 schreef iamredleader het volgende:
Chickie, heb je m'n advies van hierboven gelezen?
Begrip hebben voor iemand die het leven van 2 andere mensen verwoest? Willen en wetens omdat ze haar zin niet krijgt?quote:Op maandag 30 maart 2009 15:06 schreef Chickiewickie het volgende:
En mensen begrijp me niet verkeerd, iedereen heeft recht op zijn eigen mening, maar een beetje begrip zou toch wel fijn zijn geweest.
Oja ik ben degene die volwassen moet wordenquote:Op maandag 30 maart 2009 15:06 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik zie trouwens nu een TS huilend rondstampen: "IK WIL MIJN ZIN IK WIL MIJN ZIN EN WAAROM ZIJN ZE HET NIET MET ME EENS!! IK BEN CALIMERO EN DE HELE WERELD IS TEGEN MIJ *HUIL* *HUIL*".
Echt serieus, grow up
Ik heb geen begrip voor mensen die zo narrow-minded, egocentrisch en bekrompen zijn als ze hun zin niet krijgen.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:06 schreef Chickiewickie het volgende:
En mensen begrijp me niet verkeerd, iedereen heeft recht op zijn eigen mening, maar een beetje begrip zou toch wel fijn zijn geweest.
Daar komt het wel op neer. Heb je niet zojuist je 'wedstrijdje' verloren dan? Je bent net gedumpt omdat je het zo doordraafde, begint het nu echt niet tot je door te dringen dat je ontzettend stompzinnig bezig bent geweest?quote:Op maandag 30 maart 2009 15:08 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Oja ik ben degene die volwassen moet worden
Gaat niet aankomen, het is de hele wereld tegen haar. Zij is de enige waar het om moet draaien in het leven. Daarvoor moet alles wijken.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik heb geen begrip voor mensen die zo narrow-minded, egocentrisch en bekrompen zijn als ze hun zin niet krijgen.
Weet je wat het is..hij vind zelf ook dat het wel wat veel is en onnodig is..maar hij ''durft/kan'' dus inderdaad niet tegen haar ingaan, omdat het allemaal draait om het geluk van mammie. Maar at ik zo vreemd vind, is dat hij vertelde dat vroeger toen hij rond de 18 was altijd de telefoon wegdrukte als ze belde en hij zat te chillen met vrienden omdat hij geen zin had in dat ''gezeik''..ik snap niet waarom hij dat dan nu niet kan als hij weet hoe vervelend ik het vind.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:09 schreef Nijns het volgende:
Ik snap heel goed dat een schoonmoeder het geluk tussen jou en je vriend enigszins kan bederven.. Echter moet je niet vergeten dat zij (je vriend (ex?) en zijn moeder) dit ook al jaren zo gewend zijn..
Geloof me, ik weet hoe lastig en frustrerend het kan zijn, maar zorg ervoor dat hij niet het gevoel heeft om te moeten kiezen tussen jou en zijn moeder. Wellicht durft/kan hij niet echt zijn moeder tegenspreken.. Misschien vindt hij het andersom ook maar vreemd hoe weinig jij je ouders spreekt.. Ik zou eerlijk tegen hem blijven, maar wel rustig blijven. Fel worden zal bij hem ook alleen maar weerstand tegen jou opbouwen..
Ik had het niet anders kunnen doen..ik heb geprobeerd het opzij te zetten, ik ben zelf in therapie gegaan om dit probleem met schoonmoeder op te lossen..maar het wil niet als ik een klein beetje hulp van mijn vriend daarin krijg..quote:Op maandag 30 maart 2009 15:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Daar komt het wel op neer. Heb je niet zojuist je 'wedstrijdje' verloren dan? Je bent net gedumpt omdat je het zo doordraafde, begint het nu echt niet tot je door te dringen dat je ontzettend stompzinnig bezig bent geweest?
Hij is wat volwassener (!) geworden, en gaat gewoon aan de telefoon als iemand belt. Iedereen pubert in meer of mindere mate, dus met 18 is dat niet zo verwonderlijk.quote:Maar wat ik zo vreemd vind, is dat hij vertelde dat vroeger toen hij rond de 18 was altijd de telefoon wegdrukte als ze belde en hij zat te chillen met vrienden omdat hij geen zin had in dat ''gezeik''..ik snap niet waarom hij dat dan nu niet kan als hij weet hoe vervelend ik het vind.
Toen ie 18 was, was hij puberaal en wou hij stoer doen tegenover zijn vrienden. Met je mama knuffelen en bellen is niet stoer natuurlijk. Nu beseft hij vast hoeveel zijn moeder voor hem betekend heeft en ziet hij ook hoe vergankelijk het leven is omdat hij zelf ouder wordt.. Dat zou een verklaring kunnen zijn waarom hij haar niet durft aan te spreken. Ook zal hij zijn moeder niet het gevoel willen geven dat ze dingen fout doet..quote:Op maandag 30 maart 2009 15:12 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Weet je wat het is..hij vind zelf ook dat het wel wat veel is en onnodig is..maar hij ''durft/kan'' dus inderdaad niet tegen haar ingaan, omdat het allemaal draait om het geluk van mammie. Maar at ik zo vreemd vind, is dat hij vertelde dat vroeger toen hij rond de 18 was altijd de telefoon wegdrukte als ze belde en hij zat te chillen met vrienden omdat hij geen zin had in dat ''gezeik''..ik snap niet waarom hij dat dan nu niet kan als hij weet hoe vervelend ik het vind.
Hoe kan ik hem het gevoel geven niet te moeten kiezen, als ik alleen maar vraag iets minder te bellen? thanks voor je reactie anyway..
Voor mij is één keer per week met mijn moeder bellen doorgaans al genoeg. Voor jouw vriend en zijn moeder blijkbaar niet. Zoveel mensen, zoveel belgewoontes.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:03 schreef Chickiewickie het volgende:
En is 1x per dag telefoneren dan niet MEER dan zat met de vrouw die je op de wereld heeft gebracht?
Omdat je je achtergesteld voelt bij zijn moeder dus. Puhlease. Je hebt een heleboel volwassen worden voor de boeg.quote:Ik heb je nou al voor de 2e keer uitgelegd waarom het me kwetst..typ ik in het chinees ofzo? En dat is helemaal mooi..nou ben IK degene die egocentrisch is. Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd om uit dit probleem te komen, in tegenstelling tot mijn vriend, en dan ben IK de egoist?
Ieder kind is van nature loyaal aan zijn/haar ouders dus het is moeilijk daar tegenin te gaan.. Maar ik snap dat het belangrijk is dat je vriend alleen maar eventjes zegt 'ik begrijp je'..quote:Op maandag 30 maart 2009 15:13 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Ik had het niet anders kunnen doen..ik heb geprobeerd het opzij te zetten, ik ben zelf in therapie gegaan om dit probleem met schoonmoeder op te lossen..maar het wil niet als ik een klein beetje hulp van mijn vriend daarin krijg..
Sorry, maar je kan beter fulltime in therapie. Er zit echt iets niet goed. Als je in therapie moet omdat iemand met zijn moeder belt, dan wil ik niet weten hoe je op echt belangrijke dingen reageertquote:Op maandag 30 maart 2009 15:13 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Ik had het niet anders kunnen doen..ik heb geprobeerd het opzij te zetten, ik ben zelf in therapie gegaan om dit probleem met schoonmoeder op te lossen..maar het wil niet als ik een klein beetje hulp van mijn vriend daarin krijg..
En wat is er mis met grenzen stellen bij je moeder? Ook als een moeder veel voor iemand betekend is 1x bellen per dag toch niet te veel gevraagd? Zijn moeder en vader zijn, zoals ik al eerder benoemde, uit elkaar gegaan toen hij 3 was.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:15 schreef Nijns het volgende:
[..]
Toen ie 18 was, was hij puberaal en wou hij stoer doen tegenover zijn vrienden. Met je mama knuffelen en bellen is niet stoer natuurlijk. Nu beseft hij vast hoeveel zijn moeder voor hem betekend heeft en ziet hij ook hoe vergankelijk het leven is omdat hij zelf ouder wordt.. Dat zou een verklaring kunnen zijn waarom hij haar niet durft aan te spreken. Ook zal hij zijn moeder niet het gevoel willen geven dat ze dingen fout doet..
Ik heb niet alles gelezen, dus sorry als het al ergens anders staat maar: waar is zijn vader in dit geval?
Als hij dat zou doen zou zijn leven natuurlijk voorbij zijn. TS is wanhopig op zoek naar elke stukje macht over haar vriend, elke strohalm die hem doet bewegen zichzelf aan te passen naar haar ietwat twisted wereldbeeld. Spoedig zal hij niet meer mogen kijken naar andere meiden, netjes de wc bril omlaag moeten doen, op zaterdag de kroeg niet meer ingaan, op koopzondag naar de IKEA moeten enzovoorts.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:17 schreef Nijns het volgende:
[..]
Ieder kind is van nature loyaal aan zijn/haar ouders dus het is moeilijk daar tegenin te gaan.. Maar ik snap dat het belangrijk is dat je vriend alleen maar eventjes zegt 'ik begrijp je'..
Kom op zeg. Het gaat totaal niet over het bellen, dat weet je zelf stiekem ook wel. Het bellen is nu de stok om mee te slaan, de volgende keer heb je wel wat anders gevonden.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:19 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
En wat is er mis met grenzen stellen bij je moeder? Ook als een moeder veel voor iemand betekend is 1x bellen per dag toch niet te veel gevraagd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |