Ik ging in therapie om te leren omgaan met de situatie. Wat kan ik doen? Wat zijn de mogelijkheden? Hoe gaan we hier uit komen? Wat boeit het eigenlijk dat ik hem meestal alleen in de weekenden zie? Maakt dat de relatie voor jullie minder serieus ofzo? Wat ik al eerder zei..het komt ook vaak genoeg voor dat de maandag of de dinsdag erbij zit, of dat ik een weekje vrij neem en daar een weekje zit..quote:Op maandag 30 maart 2009 16:34 schreef MarMar het volgende:
[..]
Meisje, niet om je te treiteren, maar als je in therapie gaat omdat je het er moeilijk mee heeft dat je vriend die je alleen weekends ziet teveel contact met zijn moeder heeft, gaat er iets grandioos mis imho en dan is er meer aan de hand dan alleen een vervelende schoonmoeder.
Hm. Dus hij moet zich aanpassen aan wat jij normaal vindt...quote:Op maandag 30 maart 2009 14:27 schreef Chickiewickie het volgende:
Minstens 2 keer per dag. VInd jij dit een normale gang van zaken dan, voor een volwassen jongen die 25 wordt en al lang uit huis is?
Ik ook, maar wat dat betreft lijkt ze over iedereens advies heen te lezen..quote:Op maandag 30 maart 2009 16:34 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Klopt. Er is ook geen basis voor deze relatie. ik hoop dat chickiewickie dat ook inziet.
Geen goed voorbeeld in deze situatie. Nogmaals, je verdraait de feitenquote:Op maandag 30 maart 2009 16:27 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ok, iemand staat op je voet. Het doet heel erg zeer.
Je zegt: Je staat op mijn voet, het doet heel erg zeer.
Die ander: Oh, nou ja, dat ben ik nou eenmaal zo gewend. Ik wil dat niet veranderen.
Ok?
De therapie heeft niet geholpen, neem ik aan?quote:Op maandag 30 maart 2009 16:36 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Ik ging in therapie om te leren omgaan met de situatie. Wat kan ik doen? Wat zijn de mogelijkheden? Hoe gaan we hier uit komen? Wat boeit het eigenlijk dat ik hem meestal alleen in de weekenden zie? Maakt dat de relatie voor jullie minder serieus ofzo? Wat ik al eerder zei..het komt ook vaak genoeg voor dat de maandag of de dinsdag erbij zit, of dat ik een weekje vrij neem en daar een weekje zit..
Nee, ik vind dat hij zich hoort aan te passen aan wat mijn behoeften zijn en aan wat mij enorm dwarszit. Buiten het feit om dat ik het geen gezonde gang van zaken vind.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:36 schreef mgerben het volgende:
[..]
Hm. Dus hij moet zich aanpassen aan wat jij normaal vindt...
Eerlijk gezegd vind ik het ook klinken als een moederskindje, maar jij probeert met dwang en drammen gedaan te krijgen wat alleen maar uit hemzelf kan komen.
Persoonlijk zou ik het anders aanpakken. Geen drama over een telefoontje, maar lekker een weekendje buitenland. De subtiele hint vindt hij dan op de telefoonrekening.
Of zijn telefoon kwijtraken onder een kussen waar je deze niet hoort.
Of hem zeer onverantwoord laten opnemen op een wild feest vol drank&drugs.
Of hem gewoon uitlachen.
Wat je nu hebt gedaan is er een drama en een machtsspel van maken, met de boodschap dat hij moet kiezen tussen jou en zijn mama. Dat verlies je altijd.
Wat heeft die therapie jou tot nu toe opgeleverd? Het enige wat ik lees, is: ik heb er nu van alles aan gedaan, maar mij lukt het niet om me erover heen te zetten. Dus nu is het aan mijn vriend om te zorgen dat zijn moeder nog maar één keer per dag belt...quote:Op maandag 30 maart 2009 16:36 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Ik ging in therapie om te leren omgaan met de situatie. Wat kan ik doen? Wat zijn de mogelijkheden? Hoe gaan we hier uit komen? Wat boeit het eigenlijk dat ik hem meestal alleen in de weekenden zie? Maakt dat de relatie voor jullie minder serieus ofzo? Wat ik al eerder zei..het komt ook vaak genoeg voor dat de maandag of de dinsdag erbij zit, of dat ik een weekje vrij neem en daar een weekje zit..
Deze zin quote ik even zodat je hem zelf kan teruglezen..quote:Op maandag 30 maart 2009 16:39 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Nee, ik vind dat hij zich hoort aan te passen aan wat mijn behoeften zijn en aan wat mij enorm dwarszit.
Ai........nu snap ik het.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:39 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Nee, ik vind dat hij zich hoort aan te passen aan wat mijn behoeften zijn en aan wat mij enorm dwarszit. Buiten het feit om dat ik het geen gezonde gang van zaken vind.
Het is toch te bizar voor woorden dat in een geval waar je zelf het probleem niet van inziet, je zou moeten kiezen tussen je vriendin of je moeder? Dat is wat ik betoog.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:45 schreef lezzer het volgende:
[..]
En dat is precies het probleem. Hij kiest niet voor haar.
Als hij dat nou eens wél zou doen, en dat heel duidelijk uit zou spreken. Dan was de helft van het probleem al opgelost.
therapiequote:Op maandag 30 maart 2009 16:39 schreef Maanvis het volgende:
[..]
De therapie heeft niet geholpen, neem ik aan?
En daar ben ik het dus niet mee eens. Ik ben zijn vriendin en het is geen middelbare school verkering, maar een serieuze relatie waarin we beiden toekomst zagen. Ik ben dus zeker wel deel van de relatie die hij heeft met zijn moeder. Als jou vriendin mishandeld wordt door haar vader, laat je dat er toch ook niet bij omdat je ''buiten de relatie tussen je vriendin en haar vader'' staat?quote:Op maandag 30 maart 2009 16:38 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
TS staat buiten de relatie tussen haar vriend en zijn moeder. Er 'staat dus niemand op haar voet'. Ze heeft gewoon minder invloed op die relatie dan ze zou willen.
Ik vind het nogal wat om voor zoiets in therapie te gaan, vind jij dat jij een probleem hebt (met jezelf bedoel ik dan)?quote:Op maandag 30 maart 2009 16:36 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Echt. Leer hiervan.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:39 schreef Chickiewickie het volgende:
Nee, ik vind dat hij zich hoort aan te passen aan wat mijn behoeften zijn en aan wat mij enorm dwarszit.
Zal ik dat eens omdraaien? Jij hoort je aan te passen aan zijn behoeften en aan waar hij om geeft en van houdt.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:39 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
quote:Op maandag 30 maart 2009 16:39 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Daarom quote ik de zin een paar posts terug ook al.. Als ik zoiets zou teruglezen van mezelf, zou ik erg schrikken..quote:
quote:Op maandag 30 maart 2009 16:44 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Zal ik dat eens omdraaien? Jij hoort je aan te passen aan zijn behoeften en aan waar hij om geeft en van houdt.
Maargoed, aangezien je niet lijkt te accepteren dat jullie relatie geen kans van slagen heeft, doe ik het nu met plaatjes.
Dit is jullie relatie:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En nee, dat kun je niet repareren.
Je ex-vriend wordt niet mishandeld door zijn moeder, zijn moeder en hij houden juist heel veel van elkaar en geven elkaar heel veel aandacht en liefde. Dus dat is niet te vergelijken.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:42 schreef Chickiewickie het volgende:
Als jou vriendin mishandeld wordt door haar vader, laat je dat er toch ook niet bij omdat je ''buiten de relatie tussen je vriendin en haar vader'' staat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |