abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67550199
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:20 schreef Nijns het volgende:
TS wil een relatie met haar vriend, niet met zijn moeder. Dat die er nou eenmaal bij komt, prima, maar dan wel op gepaste afstand..
Exact
pi_67550209
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:16 schreef lezzer het volgende:

Hij wil niet veranderen, dus hij wil geen compromis, dus indirect kan het hem gewoon geen flikker schelen.

Deze aanname begrijp ik wel, maar dat het voor hem te belangrijk is om te veranderen, wil nog niet zeggen dat het hem dan ook niets kan schelen imho.

Even vertalend naar mezelf: ik heb wel eens een relatie afgebroken omdat ik iets wat voor mij belangrijk was echt niet op wilde geven, dat wil niet zeggen dat het mij niet ook pijn deed.
pi_67550221
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:21 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Wat ik heb gedaan om de situatie te veranderen? Sorry hoor, maar ik ben 1. in therapie gegaan, 2. duizenden gesprekken normaal proberen aan te gaan met hem, 3. geprobeerd compomissen te stellen 4. het van me af proberen te zetten

wtf moet ik nog meer doen?
Je hebt met hem gepraat, en wat is zijn antwoord dan? Dat hij vind dat je je aanstelt, dat je onzin praat, of dat hij je bezwaar begrijpt maar het oneens is met jouw conclusie dat het minder moet?
  maandag 30 maart 2009 @ 16:23:01 #179
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_67550222
quote:

[..]

Wat ik heb gedaan om de situatie te veranderen? Sorry hoor, maar ik ben 1. in therapie gegaan, 2. duizenden gesprekken normaal proberen aan te gaan met hem, 3. geprobeerd compomissen te stellen 4. het van me af proberen te zetten

Stoppen met de relatie?

Let's face it, jullie gaan er in dit geval _echt_ niet meer uitkomen..
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
pi_67550238
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee, dat is geen compromis lieve schat. Hij is gewend aan die 2 keer, jij niet. Van jou moet het minder, van hem niet. Dat is geen compromis, 1 van de partijen moet schikken naar de ander.
Waarom ga je voorbij aan het punt dat TS bij haar vriend aangeeft dat het haar heel erg pijn doet?
Telt dat niet?
  maandag 30 maart 2009 @ 16:23:22 #181
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_67550239
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee, dat is geen compromis lieve schat. Hij is gewend aan die 2 keer, jij niet. Van jou moet het minder, van hem niet. Dat is geen compromis, 1 van de partijen moet schikken naar de ander.
QFT
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
  maandag 30 maart 2009 @ 16:23:55 #182
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_67550255
quote:

[..]

Kies dan verdorie eens voor jezelf! Als je zo zenuwziek wordt van deze situatie met je vriendje en je schoonmoeder, dan wil je toch ook zelf niet meer verder in die relatie?!
The love you take is equal to the love you make.
pi_67550274
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:19 schreef lezzer het volgende:
Nou, stel dat het optie twee is, en TS geeft aan waarom ze dat niet prettig vindt?
Dan is er toch nog niks aan de hand? Dan is het in ieder geval niet zo dat de partner van TS het niks kan schelen.....
pi_67550310
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:23 schreef Nijns het volgende:

[..]

Stoppen met de relatie?

Let's face it, jullie gaan er in dit geval _echt_ niet meer uitkomen..
Ik zou er ook niet meer aan beginnen.
Als je 15 maanden verkering hebt, elkaar alleen in de weekenden ziet.....

Dit klinkt heel erg puberaal eigenlijk, maar ik denk dat als jij hem nou overhaalt om terug te komen, je helemaal nooit meer van dit issue af komt. Het blijft altijd een rol spelen en het komt eigenlijk nooit meer goed. En hij "komt er mee weg" want je haalt hem toch terug.
  maandag 30 maart 2009 @ 16:25:58 #185
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_67550323
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Kies dan verdorie eens voor jezelf! Als je zo zenuwziek wordt van deze situatie met je vriendje en je schoonmoeder, dan wil je toch ook zelf niet meer verder in die relatie?!
Dit dus.. Zoals ik als eerder zei: ik snap je gevoelens heel erg goed, maar op een gegeven moment is het proberen op. Ik denk dat je eerlijk moet zijn (tegenover jezelf en je vriend) en moet toegeven dat dit niets meer wordt..
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
  maandag 30 maart 2009 @ 16:26:17 #186
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67550342
Chickiewickie, je vriend is beter af met iemand anders en jij bent beter af met iemand anders. Daar is echt helemaal niets aan te doen!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_67550348
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:23 schreef lezzer het volgende:

[..]

Waarom ga je voorbij aan het punt dat TS bij haar vriend aangeeft dat het haar heel erg pijn doet?
Telt dat niet?
Ik ga er niet aan voorbij, maar als je gaat vragen WAT er nou precies pijn doet krijg je alleen maar wat emotionele redenen en argumenten. Moet je dan daar maar blind op varen, omdat je partner iets vind? Mag je tegenwoordig je eigen mening niet meer laten gelden als je in een relatie zit? Dat werkt toch 2 kanten op? De TS moet dan bepalen wat ze er mee doet.
Ik denk dat de partner van de TS gewoon afwegingen heeft gemaakt op basis van wat de TS hem zegt, en zij daar nu gewoon niet mee kan leven. Dan kan ze 2 dingen doen; kappen of accepteren.
pi_67550372
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dan is er toch nog niks aan de hand? Dan is het in ieder geval niet zo dat de partner van TS het niks kan schelen.....
Ok, iemand staat op je voet. Het doet heel erg zeer.
Je zegt: Je staat op mijn voet, het doet heel erg zeer.
Die ander: Oh, nou ja, dat ben ik nou eenmaal zo gewend. Ik wil dat niet veranderen.

Ok?
pi_67550390
quote:

[..]

Wat ik heb gedaan om de situatie te veranderen? Sorry hoor, maar ik ben 1. in therapie gegaan,
tip: vermeldt dit niet te snel op Fok! als je serieuze reacties wilt
quote:
2. duizenden gesprekken normaal proberen aan te gaan met hem,
Je schrijft dat je hem "keihard geconfronteerd" hebt, daarbij is niet het eerste waar ik aan denk een rustig gesprek waarin je uitlegt hoe jij je voelt bij de situatie.
quote:
3. geprobeerd compomissen te stellen 4. het van me af proberen te zetten
Weet je zeker dat je het voorstel tot compromis niet als een ultimatum brengt?
"als je niet dit.... dan doe ik dat!!!"
Het klinkt namelijk wel een beetje alsof je zo met elkaar communiceert in je relatie.
pi_67550394
Nu er nieuwe informatie gegeven is over de situatie kun je wel zeggen dat het gewoon ''lomp'' is van TS (ex)vriend om 1 weekend niet te bellen, 2 dagen v/d 7. Als je dat niet met je moeder kunt / wilt afspreken drijf je iemand ook wel in een hoekje.
Wat al eerder gezegd werd, tijdens boodschappen / na de film etc zijn hoogswaarschijnlijk jou enige speel kaarten die je nog over heb.

120 km is al een pokke end fietsen, als je dan ook nog opzij gezet word voor een deel van je 2 daagjes samen is dat ook niet helemaal eerlijk.

TS zal idd heel veel liters water bij de wijn moeten gieten wilt ze zich nog een beetje prettig voelen in deze relatie
pi_67550398
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:25 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ik zou er ook niet meer aan beginnen.
Als je 15 maanden verkering hebt, elkaar alleen in de weekenden ziet.....

Dit klinkt heel erg puberaal eigenlijk, maar ik denk dat als jij hem nou overhaalt om terug te komen, je helemaal nooit meer van dit issue af komt. Het blijft altijd een rol spelen en het komt eigenlijk nooit meer goed. En hij "komt er mee weg" want je haalt hem toch terug.
Er zijn natuurlijk wel uitzonderingen..Als we in Amsterdam zijn blijf ik vaak tot dinsdag omdat maandag mijn vrije dag is, en soms neem ik een weekje vrij en blijf ik een weekje..het is niet 15 maanden lang standaard alleen weekend..we pakken de tijd die we kunnen pakken maarja..
  maandag 30 maart 2009 @ 16:29:33 #192
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67550443
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:27 schreef lezzer het volgende:

[..]

Die ander: Oh, nou ja, dat ben ik nou eenmaal zo gewend. Ik wil dat niet veranderen.

Ok?
JOEPIE, HET IS WEER METAFORENTIJD!!!

2 oplossingen:
* ergens anders gaan staan
* schoenen met stalen neuzen aantrekken
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_67550468
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:29 schreef Maanvis het volgende:

[..]

JOEPIE, HET IS WEER METAFORENTIJD!!!

2 oplossingen:
* ergens anders gaan staan
* schoenen met stalen neuzen aantrekken
Allebei geen basis voor een relatie.
pi_67550485
quote:

[..]

Ok?
Kom op zeg, gaan we nu echt zo ver zinken? Dat is toch geen vergelijking.

Je moet eerder hieraan denken:

TS: ik vind het niet leuk dat je zaterdags naar de kroeg gaat!
Partner: Waarom niet?
TS: Omdat het pijn doet!
Partner: Waarom doet het pijn?
TS: Omdat je mij pijn doet!
Partner: Hoe bedoel je?
TS: Je doet mij pijn!
Partner:
TS: Je snapt me echt niet he!!!
pi_67550487
quote:

[..]

Ok?
Dat kan.
Maar dit kan ook:

"oh kijk wat een leuke hond!"
"wat gemeen om dat te zeggen, mijn hondje is dood gegaan toen ik 12 was dat doet pijn hoor!"
  maandag 30 maart 2009 @ 16:32:05 #196
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_67550526
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:25 schreef lezzer het volgende:

[..]

En hij "komt er mee weg" want je haalt hem toch terug.
Hij komt nergens mee weg. Je verdraait de situatie.

Als hij grenzen gaat verleggen en je neemt hem daarna terug komt hij ergens mee weg. In dit geval is de TS 15 maanden geleden een situatie binnen komen wandelen die haar steeds minder bevalt.
quote:
Quote uit de OP:
...Hij geeft wel toe dat het soms wat veel is en onzinnig is waar ze om belt, maar hij wil dit niet veranderen.
Vriend van TS staat dus open voor TS en haar gevoelens. Maar vindt de relatie met zijn moeder voorlopig zwaar genoeg wegen om die geen geweld aan te doen.
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
pi_67550539
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:28 schreef MarMar het volgende:

[..]

tip: vermeldt dit niet te snel op Fok! als je serieuze reacties wilt
[..]

Je schrijft dat je hem "keihard geconfronteerd" hebt, daarbij is niet het eerste waar ik aan denk een rustig gesprek waarin je uitlegt hoe jij je voelt bij de situatie.
[..]

Weet je zeker dat je het voorstel tot compromis niet als een ultimatum brengt?
"als je niet dit.... dan doe ik dat!!!"
Het klinkt namelijk wel een beetje alsof je zo met elkaar communiceert in je relatie.
Nouja ik wou alleen even aangeven dat hoe genant en rot ik het zelf ook vind, ik voor hem in therapie gegaan ben omdat ik het echt heel belangrijk vind dat het goed komt maar zelf niet weet wat te doen.
En met keihard geconfronteerd..ik heb zoveel gesprekken hierover gevoerd, rustige, maar ook niet rustige..het liep gewoon 9 van de 10 keer uit de hand omdat hij de dingen niet kon aanhoren, wat bij mij frustratie opleverde en dat leidde weer tot momenten dat ik me ook niet kon beheersen en de feiten keihard op tafel gooide..
EN nee, het is niet zo van ''als je niet dit..dan doe ik dat''. Ik ben niet degene die het heeft uitgemaakt, ik wou blijven knokken tot het einde.Heb nooit lopen dreigen ofzo.
pi_67550588
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:32 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Nouja ik wou alleen even aangeven dat hoe genant en rot ik het zelf ook vind, ik voor hem in therapie gegaan ben omdat ik het echt heel belangrijk vind dat het goed komt maar zelf niet weet wat te doen.
En met keihard geconfronteerd..ik heb zoveel gesprekken hierover gevoerd, rustige, maar ook niet rustige..het liep gewoon 9 van de 10 keer uit de hand omdat hij de dingen niet kon aanhoren, wat bij mij frustratie opleverde en dat leidde weer tot momenten dat ik me ook niet kon beheersen en de feiten keihard op tafel gooide..
EN nee, het is niet zo van ''als je niet dit..dan doe ik dat''. Ik ben niet degene die het heeft uitgemaakt, ik wou blijven knokken tot het einde.Heb nooit lopen dreigen ofzo.
Is het niet gewoon een communicatieprobleem? Dat jij niet goed je gevoelens kan uitleggen aan hem, en hij omgekeerd zijn argumenten niet kan laten landen bij jou?
  maandag 30 maart 2009 @ 16:34:39 #199
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67550604
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:30 schreef lezzer het volgende:

[..]

Allebei geen basis voor een relatie.
Klopt . Er is ook geen basis voor deze relatie. ik hoop dat chickiewickie dat ook inziet.
Een gedicht over Maanvis
pi_67550606
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:32 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Meisje, niet om je te treiteren, maar als je in therapie gaat omdat je het er moeilijk mee hebt dat je vriend die je alleen weekends ziet teveel contact met zijn moeder heeft, gaat er iets grandioos mis imho en dan is er meer aan de hand dan alleen een vervelende schoonmoeder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')