Laat je vriend dit topic even lezen, dan lost het probleem zich wrs. meteen op.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:55 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Nee, dat kan je er niet uit opmaken. Dat is namelijk helemaal niet wat ik vind. Ik wou met dit voorbeeld alleen aangeven dat ik het er niet mee eens ben dat ik wel wat te zeggen heb over verhouding tussen vriend en moeder, omdat IK zijn vriendin ben, en dus een deel van zijn leven en een deel van zijn moeders leven.
nu zegt moeder: ik wil met dit voorbeeld alleen aangeven dat ik wel wat te zeggen heb over verhouding tussen zoon en schoondochter omdat IK zijn moeder ben en dus een deel van zijn leven en mijn schoondochters leven..quote:Op maandag 30 maart 2009 16:55 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Nee, dat kan je er niet uit opmaken. Dat is namelijk helemaal niet wat ik vind. Ik wou met dit voorbeeld alleen aangeven dat ik het er niet mee eens ben dat ik wel wat te zeggen heb over verhouding tussen vriend en moeder, omdat IK zijn vriendin ben, en dus een deel van zijn leven en een deel van zijn moeders leven.
Kappen jullie nou eens met dat domme gezwam over zin krijgen en geen zin krijgen!quote:Op maandag 30 maart 2009 16:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Het probleem is dat TS een latente kleuter is, en aan het dreinen is omdat ze haar zin niet krijgt.
Doe geen moeite. Ik denk dat Chickiewickie deze post niet eens leestquote:Op maandag 30 maart 2009 16:58 schreef MarMar het volgende:
[..]
nu zegt moeder: ik wil met dit voorbeeld alleen aangeven dat ik wel wat te zeggen heb over verhouding tussen zoon en schoondochter omdat IK zijn moeder ben en dus een deel van zijn leven en mijn schoondochters leven..
Hoe klinkt dat?
Wie lult hier nou dom!! Het is je vriend helemaal niet!!!!!!quote:Op maandag 30 maart 2009 16:59 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Kappen jullie nou eens met dat domme gezwam over zin krijgen en geen zin krijgen!
Daar gaat het me niet om. Het gaat mij erom dat ik ergens een probleem mee heb en mijn vriend vertikt om dat te verhelpen terwijl het in mijn ogen geen verschrikkelijke verwachting is van mijn kant.
Daarbij komt dat ik bereid ben om genoeg dingen voor hem opzij te zetten.
Ja en jij geeft dus ook niets getuige het feit dat hij moet stoppen met bellen omdat jij anders andere dingen ook niet accepteert. Dat is toch niet constructief? Hoe harder je aan m trekt, hoe harder zijn hakken in het zand gaan, echt.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:52 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Klopt, maar hij geeft niks. Als hij me dit zou kunnen geven, zou ik automatisch heel wat andere irritaties naar zijn moeder toe ''opzij kunnen zetten'' (lees: mee leren leven en negeren)
Maar als hij niet eens één dingetje kan veranderen, waarom zou ik dan andere dingen voor hem moeten doen? Ik heb al eerder aangegeven in dit topic dat ik al weet ik wat allemaal geprobeerd heb.
Nee, de vriend van TS doe haar pijn (staat op haar voet), zij zegt daar wat van, hij zegt dat hij dat altijd zo doet en dat gewend is en er niks aan wil veranderen.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:38 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
Geen goed voorbeeld in deze situatie. Nogmaals, je verdraait de feiten![]()
TS staat buiten de relatie tussen haar vriend en zijn moeder. Er 'staat dus niemand op haar voet'. Ze heeft gewoon minder invloed op die relatie dan ze zou willen.
Rest van jouw verhaal is leuk bedacht maar nu niet meer relevant
Dat klinkt als de waarheid. En zo is het precies. Ik vind alleen dat er wel grenzen moeten zijn en daar gaat zij in mijn ogen flink overheen (en niet alleen om het bellen).quote:Op maandag 30 maart 2009 16:58 schreef MarMar het volgende:
[..]
nu zegt moeder: ik wil met dit voorbeeld alleen aangeven dat ik wel wat te zeggen heb over verhouding tussen zoon en schoondochter omdat IK zijn moeder ben en dus een deel van zijn leven en mijn schoondochters leven..
Hoe klinkt dat?
En vanavond vertikt hij het zeker om in te zien dat jullie bij elkaar horenquote:Op maandag 30 maart 2009 16:59 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Kappen jullie nou eens met dat domme gezwam over zin krijgen en geen zin krijgen!
Daar gaat het me niet om. Het gaat mij erom dat ik ergens een probleem mee heb en mijn vriend vertikt om dat te verhelpen terwijl het in mijn ogen geen verschrikkelijke verwachting is van mijn kant.
Gebruik dan een passende vergelijking de volgende keerquote:Op maandag 30 maart 2009 16:55 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Maar jij bent er toch ook uitgekomen met JOU vriendin? Waarom zou dat voor mij dan niet mogelijk zijn..?quote:Op maandag 30 maart 2009 17:00 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nee, de vriend van TS doe haar pijn (staat op haar voet), zij zegt daar wat van, hij zegt dat hij dat altijd zo doet en dat gewend is en er niks aan wil veranderen.
Denk ik iets duidelijk te maken met een metafoor, wordt die ook nog verkeerd begrepen![]()
![]()
Maar goed, als TS verstandig is, wacht ze het eerst maar eens een week of 2 af. En laat ze het uit inderdaad. ->NIet meer aan beginnen, want je wordt er nooit gelukkig in. Of dat nou aan jou of aan hem ligt. Of aan z'n schoonmoeder.
Daar zeg je het goed, IN JOUW OGEN, maar als jouw vriend/ex daar geen probleem mee heeft, en zijn moeder ook niet, en jij wel, wie is dan degene met het probleem?quote:Op maandag 30 maart 2009 17:00 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Dat klinkt als de waarheid. En zo is het precies. Ik vind alleen dat er wel grenzen moeten zijn en daar gaat zij in mijn ogen flink overheen (en niet alleen om het bellen).
Dan moet je betere metaforen gebruiken, want deze raakt kant noch wal.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:00 schreef lezzer het volgende:
Denk ik iets duidelijk te maken met een metafoor, wordt die ook nog verkeerd begrepen![]()
![]()
Daarom heb ik eerder al uitgelegd wat ik met kiezen bedoel. Niet het een of het ander, maar simpelweg duidelijk aan TS laten merken wat zij voor hem betekent.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:41 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Het is toch te bizar voor woorden dat in een geval waar je zelf het probleem niet van inziet, je zou moeten kiezen tussen je vriendin of je moeder? Dat is wat ik betoog.
1) je schrijft in verleden tijd.. zie hier je eigen boodschapquote:Op maandag 30 maart 2009 16:57 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Omdat ik nog wel door de ellende heen kan kijken. Omdat ik wel weet wat voor band we buiten dit om hebben (gehad). Omdat hij niet alleen me geliefde is maar ook een goeie vriend. Omdat hij de persoon is waar ik me (op deze dingen na) zo fijn bij voelde, mezelf kon zijn, plezier mee had, lol mee had, enz. enz. blablabla..
Ik vind dat ik het recht heb om problemen die ik heb met zijn moeder aan hem duidelijk te maken en ik vind dat ik het recht heb te verwachten dat als het mij zo hoog zit, mijn vriend mij daarin steunt en helpt, helemaal als ik om zoiets als dit vraag. Nogmaals, ik vraag hem niet om ineens 1x per maand contact te houden, dat zou onredelijk zijn, ik probeer het zo redelijk mogelijk te houden, en dat is dus dat ik verlang dat het bij 1 telefoontje per dag kan blijven i.p.v. vaker, terwijl ik 1x per dag eigenlijk OOK nog overdreven vind.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:01 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
Gebruik dan een passende vergelijking de volgende keer
Vertel eens, welke rechten t.o.v. je vriend ontleen jij allemaal precies aan het feit dat JIJ zijn vriendin bent?
Het zo simpel als -> iemand doe je pijn, je zegt er wat van, en die ander geeft er niks om.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:02 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dan moet je betere metaforen gebruiken, want deze raakt kant noch wal.
TS zet haar voet telkens onder de schoen van haar ex en jankt dan dat het pijn doet en dat hij geen rekening met haar voet houdt.
Ik heb heel wat meer meegemaakt voor we bij elkaar waren.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:02 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Maar jij bent er toch ook uitgekomen met JOU vriendin? Waarom zou dat voor mij dan niet mogelijk zijn..?
Opbouwende kritiek, dat horen we altijd graag!quote:Op maandag 30 maart 2009 16:57 schreef CoolGuy het volgende:
Het probleem is dat TS een latente kleuter is, en aan het dreinen is omdat ze haar zin niet krijgt.
Als je een relatie hebt en een van de 2 heeft een probleem, is dat automatisch ook het probleem van de ander. Je leeft niet meer individueel maar samen. Je hoort elkaar overal in te steunen.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:02 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Daar zeg je het goed, IN JOUW OGEN, maar als jouw vriend/ex daar geen probleem mee heeft, en zijn moeder ook niet, en jij wel, wie is dan degene met het probleem?
Ik begrijp je denk ik heel goed. Ik vind alleen dat TS te lange tenen heeftquote:Op maandag 30 maart 2009 17:00 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nee, de vriend van TS doe haar pijn (staat op haar voet), zij zegt daar wat van, hij zegt dat hij dat altijd zo doet en dat gewend is en er niks aan wil veranderen.
![]()
Maar goed, als TS verstandig is, wacht ze het eerst maar eens een week of 2 af. En laat ze het uit inderdaad. ->NIet meer aan beginnen, want je wordt er nooit gelukkig in. Of dat nou aan jou of aan hem ligt. Of aan z'n schoonmoeder.
Dus het feit dat jij hem adoreert en alles aan de kant zet en verder niets in de wereld hebt verplicht hem om dat ook maar te hebben?quote:Op maandag 30 maart 2009 16:59 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
dit is ZO ontzettend de waarheid.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:05 schreef MarMar het volgende:
Ik ga vervelend doen, maar wel even zeggen wat ik denk:
Volgens mij steekt het TS dat niet zij, maar hij de relatie heeft beëindigd terwijl zij vindt dat hij dat recht niet heeft.
ZIJ was immers degene die er last van had wat er gebeurde, HIJ niet!
In haar ogen dan he..
Dat zie je toch echt verkeerd..Ik kan begrijpen dat dit moeilijk is voor hem, kut is voor hem, en alles meer. Maar als hij alleen maar tegen me zou zeggen ''ik heb begrip voor je, je hebt een punt, maar ik vind het heel moeilijk om dit te veranderen, hoe gaan we dit samen aanpakken?'' was het voor mij al HEEL anders. Dan zou hij tonen er ook echt moeite voor te willen doen, en zou ik meer begrip voor hem kunnen opbrengen. Dan zouden we samen kunnen kijken naar hoe we dit het beste moeten/kunnen oplossen.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:05 schreef MarMar het volgende:
Ik ga vervelend doen, maar wel even zeggen wat ik denk:
Volgens mij steekt het TS dat niet zij, maar hij de relatie heeft beëindigd terwijl zij vindt dat hij dat recht niet heeft.
ZIJ was immers degene die er last van had wat er gebeurde, HIJ niet!
In haar ogen dan he..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |