abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67551391
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:55 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Nee, dat kan je er niet uit opmaken. Dat is namelijk helemaal niet wat ik vind. Ik wou met dit voorbeeld alleen aangeven dat ik het er niet mee eens ben dat ik wel wat te zeggen heb over verhouding tussen vriend en moeder, omdat IK zijn vriendin ben, en dus een deel van zijn leven en een deel van zijn moeders leven.
Laat je vriend dit topic even lezen, dan lost het probleem zich wrs. meteen op.
pi_67551397
quote:

[..]

Nee, dat kan je er niet uit opmaken. Dat is namelijk helemaal niet wat ik vind. Ik wou met dit voorbeeld alleen aangeven dat ik het er niet mee eens ben dat ik wel wat te zeggen heb over verhouding tussen vriend en moeder, omdat IK zijn vriendin ben, en dus een deel van zijn leven en een deel van zijn moeders leven.
nu zegt moeder: ik wil met dit voorbeeld alleen aangeven dat ik wel wat te zeggen heb over verhouding tussen zoon en schoondochter omdat IK zijn moeder ben en dus een deel van zijn leven en mijn schoondochters leven..

Hoe klinkt dat?
pi_67551417
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:57 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Het probleem is dat TS een latente kleuter is, en aan het dreinen is omdat ze haar zin niet krijgt.
Kappen jullie nou eens met dat domme gezwam over zin krijgen en geen zin krijgen!
Daar gaat het me niet om. Het gaat mij erom dat ik ergens een probleem mee heb en mijn vriend vertikt om dat te verhelpen terwijl het in mijn ogen geen verschrikkelijke verwachting is van mijn kant.
Daarbij komt dat ik bereid ben om genoeg dingen voor hem opzij te zetten.
  maandag 30 maart 2009 @ 16:59:18 #254
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67551418
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:58 schreef MarMar het volgende:

[..]

nu zegt moeder: ik wil met dit voorbeeld alleen aangeven dat ik wel wat te zeggen heb over verhouding tussen zoon en schoondochter omdat IK zijn moeder ben en dus een deel van zijn leven en mijn schoondochters leven..

Hoe klinkt dat?
Doe geen moeite. Ik denk dat Chickiewickie deze post niet eens leest
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 30 maart 2009 @ 17:00:06 #255
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67551436
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:59 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Kappen jullie nou eens met dat domme gezwam over zin krijgen en geen zin krijgen!
Daar gaat het me niet om. Het gaat mij erom dat ik ergens een probleem mee heb en mijn vriend vertikt om dat te verhelpen terwijl het in mijn ogen geen verschrikkelijke verwachting is van mijn kant.
Wie lult hier nou dom!! Het is je vriend helemaal niet!!!!!!
HOOR JE DAT CHICKIEWICKIE? DIE KEREL IS JE EX!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 30 maart 2009 @ 17:00:17 #256
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_67551444
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:52 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Klopt, maar hij geeft niks. Als hij me dit zou kunnen geven, zou ik automatisch heel wat andere irritaties naar zijn moeder toe ''opzij kunnen zetten'' (lees: mee leren leven en negeren)
Maar als hij niet eens één dingetje kan veranderen, waarom zou ik dan andere dingen voor hem moeten doen? Ik heb al eerder aangegeven in dit topic dat ik al weet ik wat allemaal geprobeerd heb.
Ja en jij geeft dus ook niets getuige het feit dat hij moet stoppen met bellen omdat jij anders andere dingen ook niet accepteert. Dat is toch niet constructief? Hoe harder je aan m trekt, hoe harder zijn hakken in het zand gaan, echt.
Ik denk dat het uiteindelijk een zegen voor je is, dat het uit is. Jullie passen duidelijk niet. Heel jammer, maar realiteit.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_67551453
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:38 schreef DumDaDum het volgende:

[..]

Geen goed voorbeeld in deze situatie. Nogmaals, je verdraait de feiten

TS staat buiten de relatie tussen haar vriend en zijn moeder. Er 'staat dus niemand op haar voet'. Ze heeft gewoon minder invloed op die relatie dan ze zou willen.

Rest van jouw verhaal is leuk bedacht maar nu niet meer relevant
Nee, de vriend van TS doe haar pijn (staat op haar voet), zij zegt daar wat van, hij zegt dat hij dat altijd zo doet en dat gewend is en er niks aan wil veranderen.

Denk ik iets duidelijk te maken met een metafoor, wordt die ook nog verkeerd begrepen

Maar goed, als TS verstandig is, wacht ze het eerst maar eens een week of 2 af. En laat ze het uit inderdaad. ->NIet meer aan beginnen, want je wordt er nooit gelukkig in. Of dat nou aan jou of aan hem ligt. Of aan z'n schoonmoeder.
pi_67551457
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:58 schreef MarMar het volgende:

[..]

Hoe klinkt dat?
Dat klinkt als de waarheid. En zo is het precies. Ik vind alleen dat er wel grenzen moeten zijn en daar gaat zij in mijn ogen flink overheen (en niet alleen om het bellen).
  maandag 30 maart 2009 @ 17:01:29 #259
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_67551474
quote:

[..]

En vanavond vertikt hij het zeker om in te zien dat jullie bij elkaar horen kom op, je vriend heeft er verstandig aan gedaan dit zinkend schip te verlaten. Dat heeft iedereen je hier op vriendelijke en onvriendelijke manieren proberen duidelijk te maken. Het enige wat jij doet is verder stampvoeten
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
  maandag 30 maart 2009 @ 17:01:53 #260
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_67551484
quote:

[..]

Gebruik dan een passende vergelijking de volgende keer

Vertel eens, welke rechten t.o.v. je vriend ontleen jij allemaal precies aan het feit dat JIJ zijn vriendin bent?
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
pi_67551488
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:00 schreef lezzer het volgende:

[..]

Nee, de vriend van TS doe haar pijn (staat op haar voet), zij zegt daar wat van, hij zegt dat hij dat altijd zo doet en dat gewend is en er niks aan wil veranderen.

Denk ik iets duidelijk te maken met een metafoor, wordt die ook nog verkeerd begrepen

Maar goed, als TS verstandig is, wacht ze het eerst maar eens een week of 2 af. En laat ze het uit inderdaad. ->NIet meer aan beginnen, want je wordt er nooit gelukkig in. Of dat nou aan jou of aan hem ligt. Of aan z'n schoonmoeder.
Maar jij bent er toch ook uitgekomen met JOU vriendin? Waarom zou dat voor mij dan niet mogelijk zijn..?
  Moderator maandag 30 maart 2009 @ 17:02:26 #262
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_67551497
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:00 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Dat klinkt als de waarheid. En zo is het precies. Ik vind alleen dat er wel grenzen moeten zijn en daar gaat zij in mijn ogen flink overheen (en niet alleen om het bellen).
Daar zeg je het goed, IN JOUW OGEN, maar als jouw vriend/ex daar geen probleem mee heeft, en zijn moeder ook niet, en jij wel, wie is dan degene met het probleem?
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 30 maart 2009 @ 17:02:52 #263
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_67551511
quote:
Dan moet je betere metaforen gebruiken, want deze raakt kant noch wal.

TS zet haar voet telkens onder de schoen van haar ex en jankt dan dat het pijn doet en dat hij geen rekening met haar voet houdt.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_67551513
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:41 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Het is toch te bizar voor woorden dat in een geval waar je zelf het probleem niet van inziet, je zou moeten kiezen tussen je vriendin of je moeder? Dat is wat ik betoog.
Daarom heb ik eerder al uitgelegd wat ik met kiezen bedoel. Niet het een of het ander, maar simpelweg duidelijk aan TS laten merken wat zij voor hem betekent.
Al doet dat eigenlijk er helemaal niet meer toe.
pi_67551527
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:57 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Omdat ik nog wel door de ellende heen kan kijken. Omdat ik wel weet wat voor band we buiten dit om hebben (gehad). Omdat hij niet alleen me geliefde is maar ook een goeie vriend. Omdat hij de persoon is waar ik me (op deze dingen na) zo fijn bij voelde, mezelf kon zijn, plezier mee had, lol mee had, enz. enz. blablabla..
1) je schrijft in verleden tijd.. zie hier je eigen boodschap
2) je reutelt een standaard zinnetje op waarbij ik me nogsteeds afvraag wat de relatie nu ECHT voor je deed
3) Ellende noem je dit.. groot woord!

Godsamme zeg, straks krijg je een vriendje die totaal geen respect voor zijn moeder heeft, ga je daar weer topics over lopen openen...
pi_67551544
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:01 schreef DumDaDum het volgende:

[..]

Gebruik dan een passende vergelijking de volgende keer

Vertel eens, welke rechten t.o.v. je vriend ontleen jij allemaal precies aan het feit dat JIJ zijn vriendin bent?
Ik vind dat ik het recht heb om problemen die ik heb met zijn moeder aan hem duidelijk te maken en ik vind dat ik het recht heb te verwachten dat als het mij zo hoog zit, mijn vriend mij daarin steunt en helpt, helemaal als ik om zoiets als dit vraag. Nogmaals, ik vraag hem niet om ineens 1x per maand contact te houden, dat zou onredelijk zijn, ik probeer het zo redelijk mogelijk te houden, en dat is dus dat ik verlang dat het bij 1 telefoontje per dag kan blijven i.p.v. vaker, terwijl ik 1x per dag eigenlijk OOK nog overdreven vind.
pi_67551555
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:02 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dan moet je betere metaforen gebruiken, want deze raakt kant noch wal.

TS zet haar voet telkens onder de schoen van haar ex en jankt dan dat het pijn doet en dat hij geen rekening met haar voet houdt.
Het zo simpel als -> iemand doe je pijn, je zegt er wat van, en die ander geeft er niks om.
Lijkt me nogal best wel kant en ook wal raken.
Zij heeft aangegeven dat het haar pijn doet, hij wil niet veranderen. Dat lees ik tenminste in de OP.
Dat het haar pijn is gaan doen is ergens door gekomen.
pi_67551580
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:02 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Maar jij bent er toch ook uitgekomen met JOU vriendin? Waarom zou dat voor mij dan niet mogelijk zijn..?
Ik heb heel wat meer meegemaakt voor we bij elkaar waren.
Als je voor elkaar een scheiding over hebt, komt je daar ook wel uit.
pi_67551593
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:57 schreef CoolGuy het volgende:
Het probleem is dat TS een latente kleuter is, en aan het dreinen is omdat ze haar zin niet krijgt.
Opbouwende kritiek, dat horen we altijd graag!

Het probleem is dat TS misschien wel een punt heeft, maar een totaal verkeerde aanpak van het probleem heeft gehanteerd.

Voor nu is het echt te laat. Zoek een andere man (of twee) en word daar heel gelukkig mee.
Als die andere man iets doet wat jij niet wilt, kijk dan eens rustig naar het volgende:
1) Vraag jezelf af of jij je irritatie opzij kunt zetten. Als hij 's avonds met mammie belt -> Eigenlijk geen probleem. Als hij de telefoon opneemt tijdens sex -> wel een probleem.
2) Richt je op hele concrete oplossingen met simple afspraken. Niet 'jij bent een moederskindje, ga daar wat aan doen' maar: Telefoon wordt niet opgenomen tijdens sex.
Niet 'ik zie hem nooit door de week' maar 'wij gaan volgende week naar ouders/feestje/barcelona'.
3) Kleine concrete dingen kun je weken, ombuigen, veranderen. Uitlachen van gedrag dat geen respect verdient is niet respectloos. Wat niet werkt is jouw irritatie op iemands hele wezen betrekken en voorstellen dat hij zichzelf verandert.
pi_67551596
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:02 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Daar zeg je het goed, IN JOUW OGEN, maar als jouw vriend/ex daar geen probleem mee heeft, en zijn moeder ook niet, en jij wel, wie is dan degene met het probleem?
Als je een relatie hebt en een van de 2 heeft een probleem, is dat automatisch ook het probleem van de ander. Je leeft niet meer individueel maar samen. Je hoort elkaar overal in te steunen.
pi_67551599
Ik ga vervelend doen, maar wel even zeggen wat ik denk:

Volgens mij steekt het TS dat niet zij, maar hij de relatie heeft beëindigd terwijl zij vindt dat hij dat recht niet heeft.
ZIJ was immers degene die er last van had wat er gebeurde, HIJ niet!

In haar ogen dan he..
  maandag 30 maart 2009 @ 17:06:07 #272
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_67551613
quote:

[..]

Ik begrijp je denk ik heel goed. Ik vind alleen dat TS te lange tenen heeft
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
pi_67551671
quote:

[..]

Dus het feit dat jij hem adoreert en alles aan de kant zet en verder niets in de wereld hebt verplicht hem om dat ook maar te hebben?

Wat de fuck is het punt? Wat kan het jouw nou pijn doen dat hij 2x belt? Wat een bullshit. Maar goed, daar waren we al achter
  maandag 30 maart 2009 @ 17:08:10 #274
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_67551677
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:05 schreef MarMar het volgende:

Volgens mij steekt het TS dat niet zij, maar hij de relatie heeft beëindigd terwijl zij vindt dat hij dat recht niet heeft.

In haar ogen dan he..
dit is ZO ontzettend de waarheid.

Maar TSje is denk ik nog te klein om dat in te zien.. Helaasch
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
pi_67551709
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:05 schreef MarMar het volgende:

In haar ogen dan he..
Dat zie je toch echt verkeerd..Ik kan begrijpen dat dit moeilijk is voor hem, kut is voor hem, en alles meer. Maar als hij alleen maar tegen me zou zeggen ''ik heb begrip voor je, je hebt een punt, maar ik vind het heel moeilijk om dit te veranderen, hoe gaan we dit samen aanpakken?'' was het voor mij al HEEL anders. Dan zou hij tonen er ook echt moeite voor te willen doen, en zou ik meer begrip voor hem kunnen opbrengen. Dan zouden we samen kunnen kijken naar hoe we dit het beste moeten/kunnen oplossen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')