abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66541157
Ringslings, Tricot Slens en Tricotti's met rek, Storchenwieges zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Vervolg op Draagdoeken
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |12 | 13| 14 |15 | 16 | 17 | 18 |19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij Mamatoto
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen

Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes.

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Hoe je een doek soepel krijgt: vingerhaken (filmpje)
Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 04-03-2009 09:38:40 ]
Hardloper.
IG @webkim
pi_66541217
In het vorige deel kocht p_iglet een Aare met wol en zette ze haar Red Tom 5 te koop.
Koen was niet lekker en spuugde de Green Tea van Lovely Lady onder.
Maneki droeg 22 kilo in haar Florenz.
En er waren weer allemaal limited editions bij Didymos.

Wrap on!
Hardloper.
IG @webkim
  † In Memoriam † zaterdag 28 februari 2009 @ 00:07:50 #3
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_66541369
Er zijn twee delen 32, dus er moet nog een deel 32 bij in de OP, deze: Draagdoeken 32 en dat is de oudste deel 32
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_66541444
Tv-kijken en editten gaat niet samen.

Dan nog maar ff Thomas in Hibiscus.

Hardloper.
IG @webkim
pi_66541457
Oeh, foutje.
Ooohhh Rockaaaa?
Hardloper.
IG @webkim
pi_66541742
Die is wel mooi, Webkim!

Dit is dus eigenlijk deel 34?!

En p_iglet heeft PM terug
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_66545448
Hibiscus is mooier in het eggie vind ik.
Maarreh Koen heeft koorts, behoorlijke koorts. Is het dan wel verstandig om te dragen?
  zaterdag 28 februari 2009 @ 07:58:19 #8
35189 Troel
scherp en bot
pi_66545601
Ik draag niet als Ruben koorts heeft. Best jammer, want juist dan wil hij graag bij je zijn en is dragen prettig Maar het is ook extra warmte natuurlijk. Maar omdat hij het het ene moment koud heeft en dan weer warm, vind ik het ook zo wat om hem alleen in een rompertje te dragen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_66545633
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 07:58 schreef Troel het volgende:
Ik draag niet als Ruben koorts heeft. Best jammer, want juist dan wil hij graag bij je zijn en is dragen prettig Maar het is ook extra warmte natuurlijk. Maar omdat hij het het ene moment koud heeft en dan weer warm, vind ik het ook zo wat om hem alleen in een rompertje te dragen.
Ja precies, dat idee had ik ook, gister had ik alleen zijn rompertje aan en had hij wel een dun pyjamabroekje aan zodat hij niet al te koude beentjes zou krijgen, maar de rest is zoooo warm.
Hij ligt nu weer te slapen in zijn bedje
pi_66545817
Hibiscus mooi
Ik heb Saar pas wel gedragen toen ze koorts had, omdat ze anders toch ook wel aan me vast zou hangen dus met doek had ik tenminste nog m`n handen vrij
Als de koorts heel hoog is zou ik het niet doen, dan loopt het te hard op denk ik.
Saartje
pi_66545835
De hibiscus is zeker mooi Gaaf hoor!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 28 februari 2009 @ 10:55:19 #12
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_66547033
Macka, was jij nou degene die wast met zelfgemaakt vloeibaar wasmiddel?
  † In Memoriam † zaterdag 28 februari 2009 @ 11:06:27 #13
141844 Macka66
pi_66547160
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 10:55 schreef Asyniur het volgende:
Macka, was jij nou degene die wast met zelfgemaakt vloeibaar wasmiddel?
Jazeker! Recept nog eens doen? 80 gr geraspte marseillezeep of sunlightzeep oplossen in 5 liter water, kopje soda er door roeren, zeker 8 uur laten staan, et voila... zelfgemaakt zacht vloeibaar wasmiddel voor de bonte, zwarte en draagdoeken was Zeker met marseillezeep zacht voor tere weefsels. Niet geschikt voor de witte was.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_66547220
Hibiscus staat jullie mooooi!
Ik won gister zo maar een tulpe 5
  zaterdag 28 februari 2009 @ 11:13:27 #15
108648 cattie
lieve moeder
pi_66547264
Was jij dat Owlet?! Gefeliciteerd! Leuke prijs ook.
Ik ben nog steeds hoogste bieder voor de linnen indio.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 11:16:38 #16
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_66547315
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 11:06 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Jazeker! Recept nog eens doen? 80 gr geraspte marseillezeep of sunlightzeep oplossen in 5 liter water, kopje soda er door roeren, zeker 8 uur laten staan, et voila... zelfgemaakt zacht vloeibaar wasmiddel voor de bonte, zwarte en draagdoeken was Zeker met marseillezeep zacht voor tere weefsels. Niet geschikt voor de witte was.
Het recept had ik nog, vroeg me alleen af of het ook geschikt was idd voor de witte c.q. 60 graden was.
Waarom is het daar niet geschikt voor? En wat gebruik jij daarvoor dan?

Ow en gebruik je dan nog wasverzachter?
  † In Memoriam † zaterdag 28 februari 2009 @ 11:32:56 #17
141844 Macka66
pi_66547586
Het wasmiddel is niet geschikt voor de witte was omdat er geen bleekmiddelen en optische witmiddelen in zitten. Wij hebben eigenlijk nooit witte was, maar als het nodig is hebben we daar wel iets van witte reus voor.
Bonte was op zestig graden gaat gewoon met het zelfgemaakte wasmiddel. Theedoeken in de kookwas ook.

Aan wasverzachter hebben we een hekel vanwege de sterke geur, dus dat gebruiken we sowieso niet. Alternatief voor wasverzachter is een scheut azijn in het wasverzachtervak doen. Ik heb dat nog nooit uitgeprobeerd voor de draagdoekenwas, al heb je bij azijn tov wasverzachter het voordeel dat het geen laagje achterlaat waardoor de doek z'n grip zou kunnen verliezen.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
  zaterdag 28 februari 2009 @ 11:43:49 #18
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_66547782
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 11:32 schreef Macka66 het volgende:
Het wasmiddel is niet geschikt voor de witte was omdat er geen bleekmiddelen en optische witmiddelen in zitten. Wij hebben eigenlijk nooit witte was, maar als het nodig is hebben we daar wel iets van witte reus voor.
Bonte was op zestig graden gaat gewoon met het zelfgemaakte wasmiddel. Theedoeken in de kookwas ook.

Aan wasverzachter hebben we een hekel vanwege de sterke geur, dus dat gebruiken we sowieso niet. Alternatief voor wasverzachter is een scheut azijn in het wasverzachtervak doen. Ik heb dat nog nooit uitgeprobeerd voor de draagdoekenwas, al heb je bij azijn tov wasverzachter het voordeel dat het geen laagje achterlaat waardoor de doek z'n grip zou kunnen verliezen.
Ik ga het binnenkort eens proberen als mijn flessen (bijna) leeg zijn...
pi_66547898
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 11:13 schreef cattie het volgende:
Oeh wat spannend!
Ik was het inderdaad. Impulsklik toen ik even op ebay ging snuffelen en zag dat hij nog maar een minuut moest. Het is een maat vijf dus ik ga er even mee stoeien om te kijken of de maat en de kleur me kunnen bekoren en anders gaat hij weer door.
  † In Memoriam † zaterdag 28 februari 2009 @ 12:33:12 #20
141844 Macka66
pi_66548789
Er werd in het vorige topic wat gevraagd over linnen en hennep. Linnen en hennep zijn sterker dan katoen, maar moeillijker te produceren (dus dat vind je terug in de prijs). Voordeel van hennep is de natuurvriendelijke teelt, voordeel van linnen is dat het in de zomer koel draagt en dat het relatief snel droogt.
pi_66552166
Nu was ik samen met aan het kijken of we een draagdoek.nl kunnen samenstellen. We wilden graag dat wat we op de beurs hadden gezien. Groene banden zeg maar en het midden stuk camouflage groen. Maar nu zie ik dat op de site nergens staan. Tussen stuk alleen maar camouflage met bruin Weet iemand hoe ik die andere dan kan bestellen?
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_66552269
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 14:42 schreef MeNicole het volgende:
Nu was ik samen met aan het kijken of we een draagdoek.nl kunnen samenstellen. We wilden graag dat wat we op de beurs hadden gezien. Groene banden zeg maar en het midden stuk camouflage groen. Maar nu zie ik dat op de site nergens staan. Tussen stuk alleen maar camouflage met bruin Weet iemand hoe ik die andere dan kan bestellen?
gewoon even mailen met Kay.
  † In Memoriam † zaterdag 28 februari 2009 @ 14:51:29 #23
141844 Macka66
pi_66552397
Mailen naar ze, MeNicole. Misschien hebben ze nog wel een klein stukje camouflage groen liggen om jullie droomdoek mee te kunnen maken.
pi_66552516
Ok heb der een mailje naar toe gedaan. Hopen dat ze er iets mee kunnen nog!
Liefde
  zaterdag 28 februari 2009 @ 14:59:05 #25
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66552612
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 12:33 schreef Macka66 het volgende:
Er werd in het vorige topic wat gevraagd over linnen en hennep. Linnen en hennep zijn sterker dan katoen, maar moeillijker te produceren (dus dat vind je terug in de prijs). Voordeel van hennep is de natuurvriendelijke teelt, voordeel van linnen is dat het in de zomer koel draagt en dat het relatief snel droogt.

Thx.

Hoe verhoudt zich dit tot stevigheid en uitzakken van de knoop met een 13kg wegende wiebelaar?
En hoe gevoelig is een indio voor haaltjes en dingen? Ik kreeg zelfs mn girasol stuk

owlet, heb je een foto van je nwe vangst?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_66553022
Kay staat wel op het punt van bevallen, hoop dat je snel antwoord krijgt MeNicole
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  † In Memoriam † zaterdag 28 februari 2009 @ 15:13:40 #27
141844 Macka66
pi_66553082
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 14:59 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Thx.

Hoe verhoudt zich dit tot stevigheid en uitzakken van de knoop met een 13kg wegende wiebelaar?
En hoe gevoelig is een indio voor haaltjes en dingen? Ik kreeg zelfs mn girasol stuk

Zeer geschikt voor wiebelaars van 13 kg, indio's met linnen en hennep zitten naar verluidt als een huis.
Maar we wachten gewoon weer even op de expertise van Tearsong

Indio's zijn zeer haaltjesgevoelig. Hoort er gewoon bij.
pi_66553499
grmbl. selene wil helemaal niet met haar handjes uit de doek, selene wil niet op de heup, selene wil niet op de rug. selene wil voorop bij mama, met haar handjes binnenboord en de doek in haar mond.

oh, en ik heb vast voorknopen met de satin geprobeerd, en dat gaat prima hoor. nadeeltje van satin is dat je de kwijl errug goed ziet
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  † In Memoriam † zaterdag 28 februari 2009 @ 15:40:58 #29
141844 Macka66
pi_66553942
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 15:26 schreef simmu het volgende:
grmbl. selene wil helemaal niet met haar handjes uit de doek, selene wil niet op de heup, selene wil niet op de rug. selene wil voorop bij mama, met haar handjes binnenboord en de doek in haar mond.

oh, en ik heb vast voorknopen met de satin geprobeerd, en dat gaat prima hoor. nadeeltje van satin is dat je de kwijl errug goed ziet
Maar hij is ook weer snel droog
pi_66553977
quote:

Nog niet, de betaling is gister gedaan dus voor dat dat in Duitsland zichtbaar is, het pakje op de post gedaan is en het ook nog eens hier is zijn we wel een week of twee verder gok ik
pi_66554024
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 15:40 schreef Macka66 het volgende:

[..]

jah, dat wel.
normaal knoop ik direct om selene, maar het was zo nattig buiten dat ik dat niet zag zitten
pi_66555516
Mn chimparoo wordt steeds zachter .
Was een goede zet om neobulle even naar zolder te verhuizen denk ik. Hahaha.
Het is vandaag ook weer lekker weer voor de doek, had Mirte vanmorgen in een fleecevestje in de doek op mn rug en het was prima te doen volgens mij.
Fake it till you make it...
pi_66556297
Lekker is dat he, Nijna! Soms kan het ook ineens zo snel gaan, dat zacht worden.
pi_66557438
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 15:40 schreef Macka66 het volgende:

[..]

en volgens selene ook erg lekker
pi_66563443
quote:

[..]

Thx.

Uitzakken doen linnen en hemp indio's niet. Als het vast zit zit het vast en dan ook rotsvast. Dat is wat ik zo heerlijk vind aan m'n hemp. Ik kan Tomas er nog probleemloos in dragen (17 kilo).
Haaltjes dat is bij de indio wel een probleem. Toen ik m'n eerste indio kreeg wist ik dat nog niet en deed ik hem om terwijl ik ook een trollbeads armband omhad. Ja hoor, armband bleef haken aan de doek en de eerste haal was binnen. Dat is gewoon iets waar je even op moet letten. Sindsdien doe ik geen armbanden om als ik draag en dat gaat prima, er zijn geen nieuwe halen meet bijgekomen en ik doe (behalve met sieraden) toch niet extra voorzichtig. M'n hemp lijkt overigens wel minder gevoelig voor halen dan m'n 'gewone' indio. Mede door de stevigheid vind ik het echt een heerlijke doek voor wat oudere/zwaardere kindjes.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_66564083
Hopelijk kan ik heel binnenkort voor het eerst Tyler dragen! Als het maar een beetje lukt met knopen. Maar zal vast wel. En anders heb ik altijd nog Noli die kan helpen. toch?
pi_66564106
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 21:06 schreef _Ingrid_ het volgende:
Hopelijk kan ik heel binnenkort voor het eerst Tyler dragen! Als het maar een beetje lukt met knopen. Maar zal vast wel. En anders heb ik altijd nog Noli die kan helpen. toch?
het is echt niet moeilijk hoor gewoon lekker even de tijd voor nemen om rustig te oefenen.
pi_66564255
Oh lekker Ingrid. Dat knopen gaat vast wel lukken!
  zaterdag 28 februari 2009 @ 21:22:31 #39
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_66564553

Ik vind het nog steeds stom dat ze in het WZA niet voor het dragen zijn.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_66566012
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 21:22 schreef Noli. het volgende:

Ik vind het nog steeds stom dat ze in het WZA niet voor het dragen zijn.

Is het ook.
  zondag 1 maart 2009 @ 09:37:18 #41
35189 Troel
scherp en bot
pi_66573821
Hibiscus is erg mooi

(zo, da's een makkelijke tvp )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_66573954
Owlet ik volgde die Tulpe ook, maar heb niet geboden. Grappig dat jij hem hebt gewonnen
Als je nou geen vriendjes met hem wordt denk je dan aan mij?
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  zondag 1 maart 2009 @ 11:02:30 #43
105850 Fuente
mamamuts
pi_66574819
quote:
Op zondag 1 maart 2009 09:37 schreef Troel het volgende:
Hibiscus is erg mooi

(zo, da's een makkelijke tvp )
Dat dacht ik nou ook
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † zondag 1 maart 2009 @ 11:26:59 #44
141844 Macka66
pi_66575350
Van de reeks nieuwe indio's vind ik tulpe en primula het mooist. Als er nou eens zoeen met linnen zou komen...
pi_66576060
waarom maken ze al die dingen nou in indio weving

Wel goed voor mijn portemonee
pi_66580366

Over een paar weekjes wordt ons kindje nr 2 geboren. Dan wil ik ook eens een draagdoek uitproberen! Bij Eva (nu 2) heb ik in het begin me een breuk gesjouwd met die stomme babybjorn, dat ging na een paar weken al niet lekker meer met mijn rug. En later las ik ook alle nadelen voor de kindjes. Ik vind het er inderdaad een beetje zielig uitzien, zo'n zakje aardappels...

Een poosje geleden had ik al per mail advies gevraagd aan Macka over welke draagdoek nou goed voor mij zou zijn, want ik heb wel wat noten op mijn zang:
-mijn man moet het evt ook kunnen dragen, en oppasoma ook
-kindje wordt geboren eind maart, dus we gaan de zomer weer in, niet te warme doek dus.
-ik wil niet een hele verzameling aanleggen, en budget is ook niet te groot (net verhuisd, Ikea leeggekocht )

Macka gaf het advies om evt. de tricotdoelen over te slaan ivm de warmte, en een drager oid te kopen voor mijn man en oppasoma. Een (hele saaie donkerblauwe) ringsling heb ik nu al gekocht via Marktplaats. Die lijkt me prima voor hen (we hebben nog niet geoefend) maar ikzelf zou wel graag een knoopdoek willen voor de gezelligheid, de mooi en de symmetrie (voor de rug).
Ondanks Macka's goede adviezen zie ik nog steeds door de bomen het bos niet. Heb net 9 pagina's doorgeworsteld op Marktplaats, en heb alle Monkeydingen enzo maar weggeklikt. Draagdoek.nl is tricot toch, dus te warm in de zomer? Ik vind ze wel mooi en betaalbaar...
'k weet nog niet of het een jongen of een meisje wordt, dus uitgesproken roze ofzo wil ik niet (ook omdat ik dat manlief niet aan wil doen). Die Tom van Piglet vind ik bijvoorbeeld erg mooi, heel kleurig. En ooit lurkte ik een poosje met jullie mee, net toen Guuzewuus een hele mooie doek aangeraden kreeg, maar ik kan niet meer vinden welke dat was.

Zouden jullie nog eens wat suggesties willen doen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Linda__ op 01-03-2009 14:20:55 ]
Eva en Maria
  zondag 1 maart 2009 @ 14:20:42 #47
105850 Fuente
mamamuts
pi_66580553
Een tricot doek is inderdaad erg warm en je kan 't ook niet eeuwig gebruiken. Merel heb ik tot nu toe nog in de tricotdoek, omdat ik nog wacht op mijn Girasol. Als ik haar binnen draag heeft ze het al snel erg warm (ook al kleed ik haar half uit) en ze weegt nu zo'n 6 kilo, en dan zakt het soms al iets uit hier (dus dan moet ik steeds alles weer strak aantrekken). Ik heb nog geen ervaring met een niet-rekkende doek, maar ik zie er de voordelen al wel van in. Zelf wil ik voor de zomer nog een Ellaroo kopen, deze schijnen wat luchtiger te zijn (heb ik hier vorige maand een keer gevraagd).

Aanvulling: we hebben ook een ring sling. Deze vond ik toen Merel nog in kommahouding lag echt niet handig, maar nu ze lekker rechtop kan gebruik ik 'm wel eens en Merel en ik vinden 'm nu erg handig
Sara
Merel
Ukje
pi_66580674
Kijk eens wat ik vond: Sander in de BB

pi_66580986
Hij kijkt er ernstig bij, LL!

Fuente, ik zie nu inderdaad een Ellaroo op Ebay, prachtige kleuren ook! *bookmarkt*
Eva en Maria
  † In Memoriam † zondag 1 maart 2009 @ 14:34:02 #50
141844 Macka66
pi_66581050
Die tweede foto LL, zo kijkt Sander nog steeds wel eens

Linda__, de Ellaroo lijkt me ivm je klachten niet zo geschikt voor je vanwege de kans op drukpunten. Bij een heel klein babietje merk je dat niet zo, maar bij een wat groter babietje al wel. En Guuzewuus heeft een Merry Carry.
  zondag 1 maart 2009 @ 14:36:11 #51
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66581139
Linda, heb je al in de OP gekeken hier welke rekbare doeken er zijn?
tinuviel staat nog niet in de OP, maar die heeft een rekbare hoppediz, die vond ik wel erg fijn voor de 5 minuten dat ik het kind in de doek had.
Of anders even bij de bekende merken kijken of ze rekbare doeken hebben:
didymos, hoppediz, girasol (weet niet of die ook rekbare doeken heeft), etc.

of op verkoopsites zoals slingomama.nl, doekjesenbroekjes.be, dat soort sites.

daar kijken of je een mooie doek vindt, en dan daarmee verder martkplaats afstruinen

helpt dit?
pi_66581177
Drukpunten? Waarom is de kans daarop groter bij een Ellaroo?
Ik ga eens kijken naar de Merry Carry.
dit is net zo iets als kledingwinkels en boekwinkels: zo overweldigd door alle mogelijke keuzes dat ik echt niet meer kiezen kan

Davinia: dat is het dus juist: te veel keuzes....Hoe meer sites ik bekijk, hoe minder ik het weet.
Maar moet ik nu wel een rekbare doek nemen? Dat is nog weer wat anders dan een tricotdoek? *zich noobje voelt*
Eva en Maria
  zondag 1 maart 2009 @ 14:39:57 #53
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66581277
omdat het een dunne doek is, luistert het wat nauwer met knopen.

LL, wat lief!
Ik vind sander juist meer lijken bij de eeste foto

tricot doeken zijn rekbaar, maar niet alle rekbare doeken zijn gemaakt van tricot stof
tricot schijnt makkelijker te zijn qua knopen, dus voor het begin, maar als het kind zwaarder wordt, gaat de knoop sneller uitzakken en wordt een geweven doek dus prettiger. (dit is vanaf ±5 a 6 mnd)

en in de sites die ik noemde staat geloof ik wel bij of het van tricot stof is of niet.

anders kijk je eerst naar rekbaar icm de kleur. is dat een idee?
dan valt wrs al een heleboel af
pi_66582614
Da's dan toch een dilemma: een dunne geweven doek is fijner in de zomer, maar meer kans op drukpunten? Rekbaar is makkelijker knopen dan niet rekbaar, maar is minder lang fijn vanwege het gewicht van het kindje?

Ik denk dat ik dun en lang te gebruiken toch belangrijker vind, dan moet ik maar zo knopen dat ie wel goed zit. Veel oefenen...?

Davinia, dank voor het meedenken, maar zelfs een kleur heb ik nog niet in mijn hoofd . Veel kleurtjes zoals bij de Ellaroo vind ik mooi, maar ook een effen doek, en de Didymos Indio vind ik ook een mooi patroontje, maar ze lijken wel wat flets allemaal?

Ik vind het ook wel wat lastig om op zo'n webshop te kijken naar foto's. Is er ergens in het Oosten van het land een 'echte' winkel voor draagdoeken?
Eva en Maria
pi_66582815
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:19 schreef Linda__ het volgende:
Da's dan toch een dilemma: een dunne geweven doek is fijner in de zomer, maar meer kans op drukpunten? Rekbaar is makkelijker knopen dan niet rekbaar, maar is minder lang fijn vanwege het gewicht van het kindje?

Ik denk dat ik dun en lang te gebruiken toch belangrijker vind, dan moet ik maar zo knopen dat ie wel goed zit. Veel oefenen...?

Davinia, dank voor het meedenken, maar zelfs een kleur heb ik nog niet in mijn hoofd . Veel kleurtjes zoals bij de Ellaroo vind ik mooi, maar ook een effen doek, en de Didymos Indio vind ik ook een mooi patroontje, maar ze lijken wel wat flets allemaal?

Ik vind het ook wel wat lastig om op zo'n webshop te kijken naar foto's. Is er ergens in het Oosten van het land een 'echte' winkel voor draagdoeken?
In Terborg is de winkel van Voedingskleding.nl
Hardloper.
IG @webkim
  † In Memoriam † zondag 1 maart 2009 @ 15:51:16 #56
141844 Macka66
pi_66583731
Linda__, ik denk dat een Didymos jacquard fijn voor je zou zijn, zeker als je een tweedehandse kunt vinden (op ebay.de). Ze zijn stevig genoeg om zonder klachten mee te dragen en toch niet al te dik. Er zijn heel veel verschillende dessins uitgekomen in de loop der jaren. Tweedehands zijn ze meestal ook al lekker zacht.

overzichtje 1
overzichtje 2, speciale uitgaven
hier staan er ook veel tussen
pi_66587264
Wij hebben een Slengdang en zijn hier erg enthousiast over. eerst overwogen we de zgn. ByKay, maar die vonden we meer een t-shirt......hoewel het er wel erg comfortabel uitziet. Misschien dat we die alsnog kopen, want Niels hangt heerlijk in de doek!

[ Bericht 15% gewijzigd door RockabeIIa op 01-03-2009 19:00:18 (onnodige url weggehaald) ]
pi_66587602
Dank je wel Macka, ik heb inderdaad heel veel hele mooie gevonden op Ebay... Ik laat weten wat het geworden is! En hopelijk over een paar weken een fotootje met inhoud...
Eva en Maria
  zondag 1 maart 2009 @ 17:51:35 #59
35189 Troel
scherp en bot
pi_66587906
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:19 schreef Linda__ het volgende:

Waar in het Oosten? Er is nogal verschil tussen Oosten en Oosten natuurlijk
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † zondag 1 maart 2009 @ 17:55:49 #60
141844 Macka66
pi_66588055
Irenebig, even ter info: de juiste spelling is slendang. Overigens is een slendang ook fijn in zomerhitte, dit in tegenstelling tot een tricotdoek.

Dat zelfde linkje naar je blog heb je twee delen geleden ook al gegeven, en het voegt niks toe aan je post. Het is zelfs irritant. Waarom zet je niet gewoon een linkje naar je blog in je signature? Spaart je uitpuzzelen waar je de link het meest onopvallend in je reactie kunt frommelen, en lezers kunnen bij iedere reactie die je geeft meteen zien dat je een blog hebt. Veel handiger!

[ Bericht 48% gewijzigd door Macka66 op 01-03-2009 18:20:21 ]
pi_66596126
quote:
Op zondag 1 maart 2009 17:51 schreef Troel het volgende:

[..]

Waar in het Oosten? Er is nogal verschil tussen Oosten en Oosten natuurlijk
Overijssel/Gelderland
Eva en Maria
pi_66596882
Door een topic op het dragen & voedenforum ben ik er wel uit dat ik mijn didy sinfonie waves niet wil houden. Is er wellicht hier iemand die interesse in de doek heeft. Een ruil lijkt me wel leuk maar verkoop kan ook. Het is een maat 7 (5,2 meter) maar eventueel wil ik hem wel inkorten.

Ditis de duidelijkste (niet zo duidelijk dus ) foto, ik zal binnenkort kijken of ik hem wat beter op de foto krijg.

zondag 1 maart 2009 @ 21:52:50 #63
108648 cattie
lieve moeder
pi_66596938
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 11:13 schreef cattie het volgende:
Ik ben *&(*^& in de laatste seconde over boden. Ebay is stom. Nu maar wachten op een nieuwe linnen indio limited edition...
pi_66597037
he bah wat stom
pi_66597345
Cattie wat jammer zeg! Hopelijk komt er gauw nog eentje op je pad.

Hopp Paris is vrijdag op de bus gegaan dus vanaf morgen kan ik mooi op de deurmat gaan zitten
pi_66598763
Balen Cattie

Mooie doek Owlet..hoezo bevalt hij je niet?

Manlief heeft vandaag Lotte voor het eerst gedragen toen we even gingen wandelen
Hij wilde haar eerst op de arm houden maar heb hem dat maar afgeraden (ruim 9 kilo is toch zwaar dan)
Hij vond het toch wel erg leuk en gezellig..kijken of hij het vaker wil doen
pi_66598968
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:33 schreef mrien het volgende:
Balen Cattie

Mooie doek Owlet..hoezo bevalt hij je niet?
Het is denk ik een combinatie van de kleur die anders was dan ik had gedacht en een lengte die ik niet zo vaak nodig heb behalve met mijn peuter en daar pak ik liever een iets robuuster doek voor.
En aangezien ik zin heb in iets nieuws zonder daar echt veel geld aan uit te geven ben ik maar eens aan het kijken of er niet toevallig iets leuks te ruilen is
pi_66600181
Ik volgde deze indio en ik wilde bieden als de prijs laag bleef maar ik was het helemaal vergeten doordat ik met een nieuw Wii spel bezig was
Volgende keer zet ik het alarm van mijn telefoon
  zondag 1 maart 2009 @ 23:11:17 #69
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66600490
Balen cattie en beefcake!

Enneh, welk wii spel?
pi_66600681
Wii Fit Davinia
  maandag 2 maart 2009 @ 07:37:24 #71
108648 cattie
lieve moeder
pi_66605663
Oh, ook al geen geluk Beefcake...

Mooie doek hoor Owlet! Maar niet wat ik nu zoek.

Linda, leuk je weer te zien! Zelf vind ik doeken niet snel te warm. En hoe vaak is het hier nou echt warm? Zelf ben ik nogal van de didymos doeken. Op ebay zijn die best goed en goedkoop te vinden (tenzij je pech hebt), zeker indio's. Indio's zijn niet zozeer flets, maar vaak wat zachter van kleur omdat ze tweekleurig zijn (wit en een kleur), maar je hebt er ook bij die in 1 kleur zijn. Succes met zoeken!
pi_66607358
Linda! Ik vroeg me laatst nog af hoe het met jullie gaat. Leuk dat je ook een doek zoekt, ik ben benieuwd welke het gaat worden

Ik ben het met Cattie eens, ook ik heb het eigenlijk nooit te warm. Ja, op een uitzonderlijk bloedhete dag maar dan heb ik het ook wel warm zonder doek en kind.

Sinfonie is verkocht
pi_66607850
quote:
Op maandag 2 maart 2009 09:33 schreef owlet het volgende:
Linda! Ik vroeg me laatst nog af hoe het met jullie gaat. Leuk dat je ook een doek zoekt, ik ben benieuwd welke het gaat worden

Ik ben het met Cattie eens, ook ik heb het eigenlijk nooit te warm. Ja, op een uitzonderlijk bloedhete dag maar dan heb ik het ook wel warm zonder doek en kind.

Sinfonie is verkocht

Dat is snel!

* LovelyLady is stiekem verliefd op Olaf geworden... (dus ik hoop dat ik voor mijn verjaardag een Olaf 4.6 krijg)
pi_66608650
Ik heb het nu voortdurend te warm! Maar dat zullen de hormonen wel zijn . 't is ook wel weer zo, als het bloedheet is ga ik ook echt niet knus babietje tegen me aanknopen, die mag dan lekker op een kleedje liggen ofzo (we hebben nu een tuin waar dat kan )
Maar goed, ik heb geboden op een mooie Didymos, hoewel er ook al een aan mijn neus voorbij is gegaan (zenuwengedoe, dat Ebay).
Misschien vraagt een van de opa's en oma's nog wel wat we graag willen hebben voor de baby - zo ja, dan ga ik ook nog voor een draagdoek.nl denk ik, die zien er wel comfortabel en leuk uit.
Oei, dit kan verslavend worden geloof ik he?
Eva en Maria
  maandag 2 maart 2009 @ 10:34:14 #75
108648 cattie
lieve moeder
pi_66608913
De verslavingsfactor is vrij groot ja.
Veel succes met ebay, spannend!
Hoe gaat het verder met je? Ga je weer gezellig meeposten?
pi_66609664
't gaat goed hoor. 't Piept en kraakt in mijn lijf, schoenen passen bijna niet meer, bekkenklachten etc, maar Plurkje doet het goed . Zwangerschap is voor mij een enorme horde - die gelukkig bijna genomen is - en voor mij werkt het het best om er maar niet zoveel mee bezig te zijn, dus ook niet posten op Fok. Ik zal wel een berichtje achterlaten als nr. 2 geboren is, maar ook daarna zal ik niet zoveel posten denk ik.. Teveel leuke dingen in het 'werkelijke' leven die tijd en aandacht vragen.
Eva en Maria
  † In Memoriam † maandag 2 maart 2009 @ 11:19:46 #77
141844 Macka66
pi_66610264
quote:
Op maandag 2 maart 2009 10:25 schreef Linda__ het volgende:
Oei, dit kan verslavend worden geloof ik he?
Bentospullen, Lush producten, draagdoeken... hoeveel heeft een mens daar nou echt van nodig
pi_66610342
oehoehoeh! mijn tante heeft een afrikaanse doek klaarliggen voor me missch komtie morgen al
pi_66610423
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:19 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Bentospullen, Lush producten, draagdoeken... hoeveel heeft een mens daar nou echt van nodig

Boeken, kookgadgets, schoenen...
Eva en Maria
  † In Memoriam † maandag 2 maart 2009 @ 14:08:22 #80
141844 Macka66
pi_66615993
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:22 schreef simmu het volgende:
oehoehoeh! mijn tante heeft een afrikaanse doek klaarliggen voor me missch komtie morgen al
Gaaf! Ben heel benieuwd wat voor een het er is. Uit welk land komt 'ie?
pi_66616156
Mijn Aare is binnen

Wel idd een echt sonderpreise model want er zit een gebroken draad in... Wel weggewerkt, maar niet zo super netjes, maar ff afwachten hoe die er na het wassen uit ziet.

Kleur is wel erg mooi, ben heel benieuwd hoe die draagd
pi_66616207
quote:
Op maandag 2 maart 2009 14:08 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Gaaf! Ben heel benieuwd wat voor een het er is. Uit welk land komt 'ie?
nederland

nee serieus, hij's gemaakt door voormalig vluchtelingen (dacht ik iig). de opbrengst van de doek gaat terug naar afrika. mijn tante is nogal van de multiculti/zweefteef/sociale betrokkenheid enzo. mijn ouders komen morgen, en hopelijk heeft ma nog ff tijd om langs te wippen zodat de doek morgen ook mee kan hiernaartoe.
pi_66632824
Kunnen jullie nou ook zo'n kick krijgen als een knoop nou écht goed gelukt is?
pi_66632910
quote:
Op maandag 2 maart 2009 21:45 schreef owlet het volgende:
oh, ook al als het "goed genoeg" gelukt is hier hoor
tis gewoon leuk toch?
pi_66634263
Simmu ik ben benieuwd naar je Nederlandse Afrikaanse doek!
quote:

We zijn best wel een stel nerds he?
pi_66634488
HIer ook zeker wel vooral toen de eerste keren rugdragen goed ging

Pepijn is vandaag weer mee wezen werken, op mijn rug in Rio. Ging super!
En daarvoor toen hij niet wou slapen eerst nog heerlijk 45min buiten in het zonnetje gewandeld. Eenje, ejje ou?
Eendjes gezocht dus

Echt hoe kun je als ouder zonder draagdoek
  † In Memoriam † maandag 2 maart 2009 @ 22:25:34 #87
141844 Macka66
pi_66634712
quote:
Welke knoop was het, owlet?

Een kick krijg ik tegenwoordig vooral als een knoop bij een ander goed gelukt is na mijn uitleg
Ik kan wel erg genieten als de combinatie van een bepaalde knoop en bepaalde doek perfect voor me werkt. Zoals de kangaroe met didy zinnober, rücksack met didy katja of bwcc met chimparoo jazz.
  † In Memoriam † maandag 2 maart 2009 @ 22:28:14 #88
141844 Macka66
pi_66634791
quote:
Op maandag 2 maart 2009 22:20 schreef p_iglet het volgende:
HIer ook zeker wel vooral toen de eerste keren rugdragen goed ging

Pepijn is vandaag weer mee wezen werken, op mijn rug in Rio. Ging super!
En daarvoor toen hij niet wou slapen eerst nog heerlijk 45min buiten in het zonnetje gewandeld. Eenje, ejje ou?
Eendjes gezocht dus

Echt hoe kun je als ouder zonder draagdoek
Rio? Hup jij, Aare in gaan dragen
en dan een fotootjezou helemaal niet verkeerd zijn
pi_66634981
Tsja, een uur nadat ie uit de wasmachine was, was Aare toch echt nog niet droog.

En alles wat niet op 60 graden gewassen kan, gaat niet mee naar mijn werk

Helaas moet ik vanaf morgen t/m volgende week donderdag alle dagen minimaal 8 uur werken, dus vrees dat die foto nog ff op zich laat wachten. Maar ga mijn best doen. De kleur is iig mooier en dieper dan ik verwacht had.

Hoe krijg ik Aare zo snel mogelijk echt knuffelig wollig zacht??
  † In Memoriam † maandag 2 maart 2009 @ 22:40:34 #90
141844 Macka66
pi_66635312
quote:
Op maandag 2 maart 2009 22:32 schreef p_iglet het volgende:
Hoe krijg ik Aare zo snel mogelijk echt knuffelig wollig zacht??
Dragen!
Ik ben nu eenmaal geen fan van versneld slijten door vingerhaken enzo. (Met wol kan dat zelfs risico op vervilten in de was geven.)
pi_66635395
Nou dan heeft Pepijn de komende dagen ff pech voor zijn na de opvang eet moment.
Das namelijk de komende dagen de enige draagkans, van en naar de opvang. Maar in Aare worden geen boterhammen gegeten.
pi_66635799
Met wol zou ik rustig aan doen qua zacht maken. Gewoon gebruiken lijkt me de beste manier, dan wordt 'ie ook mooi gelijkmatig belast. Wrijving is nou net iets dat voor vilten kan zorgen dus ik zou er niet al te veel geks mee doen

edit: te lang open laten staan. Dat wat Macka zegt dus

Ik had Avalon op mijn heup. Op bijna elk gebied bijzonder voor mij want a) heupdragen b) met LaRae en c) met een schuifknoop. maar het zat heerlijk en stevig. Apart toch hoe het per kind zo kan verschillen. Met Ronja was dit nooit een succes maar met Avalon blijkbaar wel.
LaRae is aan de lange kant voor een simpele heupknoop maar de lange staarten konden mooi op mijn rug geknoopt worden waardoor ik een stuk doek had om over haar hoofd te doen.

Ze zat er zo prachtig met haar kont bijna lager dan haar voeten in, dat was wel even een nerdmomentje ja
pi_66636032
Wat grappig dat dat zo verschilt Owlet!
Ben benieuwd naar Aare p_iglet!

Ik heb Lotte vandaag lopend opgehaald van de creche, lekker bij mij in de doek mee naar huis genomen, even knuffelen
Ik heb alleen elke keer ruzie met haar beentjes, hoe ik ook probeer haar kont lager te doen dan haar beentjes, hoe meer zij haar beentjes weer naar beneden duwt
Toch eens kijken hoe ik dat beter krijg
  † In Memoriam † maandag 2 maart 2009 @ 23:13:49 #94
141844 Macka66
pi_66636680
quote:
Op maandag 2 maart 2009 22:57 schreef mrien het volgende:
Wat grappig dat dat zo verschilt Owlet!
Ben benieuwd naar Aare p_iglet!

Ik heb Lotte vandaag lopend opgehaald van de creche, lekker bij mij in de doek mee naar huis genomen, even knuffelen
Ik heb alleen elke keer ruzie met haar beentjes, hoe ik ook probeer haar kont lager te doen dan haar beentjes, hoe meer zij haar beentjes weer naar beneden duwt
Toch eens kijken hoe ik dat beter krijg
Zorgen dat er goed wat spanning staat op de doekrand die in Lotte's knieholtes zit, mrien.
(als ze blauw worden is het iets teveel )
  † In Memoriam † maandag 2 maart 2009 @ 23:16:45 #95
141844 Macka66
pi_66636778
owlet, nu wil ik zomer!
kleintje, heupdragen, linnenbindingdoek, schuifknoop
pi_66636801
Dat kan ik dan toch niet zien
Hihi, maar eens voor de spiegel gaan oefenen
Ik heb het rugdragen overigens nog niet weer geprobeerd, binnenkort maar weer eens proberen!
pi_66636837
Hey hallo!! Ik heb net een wollen doek gekocht ja. Die zomer mag nu dus nog wel ff wachten.
Lente vind ik wel ok, dat weer vandaag was heerlijk met dat zonnetje. Dat vind Aare vast ook nog wel lief
  † In Memoriam † maandag 2 maart 2009 @ 23:28:48 #98
141844 Macka66
pi_66637340
Wol draagt warm in de winter en koel in de zomer. Maar goed, dan wil ik best overmorgen zomer
pi_66642258
Wat bij mij nog wel eens wil helpen om de knietjes goed hoog te krijgen, Mrien, is de voetjes recht omhoog duwen zodat ze wat onderuit zakt en dan weer even de onderrail bijspannen. Soms kan ik dat een keer of twee, drie herhalen voor ze naar mijn zin zit.
pi_66643052
Mn doekies zijn allebei weer lekker fris gewassen. We hadden wat bos meegenomen met de chimparoo en manon was ook hard toe aan een wasbeurtje.
Straks maar weer even een stukje op pad met doek .
Ik heb ineens de rucksack door geloof ik
pi_66643950
Wat goed Nijna!
  dinsdag 3 maart 2009 @ 14:08:13 #102
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_66651317
heb ik toch zomaar ineens een blauw/wit gestreepte hopp gewonnen op Gbay 3m80 dus een lekkere doek voor erbij, en goedkoop genoeg om aan Jan en allemaal uit te lenen
Saartje
pi_66652552
maneki
pi_66669971
Mijn schoonoma belde net om te vertellen dat ze geld heeft overgemaakt voor mijn verjaardag. En nu kon ik zo maar net een Ulli bestellen

Ik geloof niet dat M. begrijpt waarom ik er zo blij mee ben, maar als je van de 16 uur dat je wakker bent er zeker 12 met een kind in de draagdoek loopt dan is het wel erg fijn om af en toe iets nieuws te hebben (decadent, ik weet het )
pi_66669984
Oh, en yay voor Maneki's hopp!
  dinsdag 3 maart 2009 @ 22:06:21 #106
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_66670164
De doek is al onderweg ook
Owlet gefeliciteerd! Heb je eindelijk je Ulli
Saartje
pi_66671222
hij is er
dit is de doek:

selene was al naar bed, dus beer was het zaadje:

beer zat wel wat skeef

de aankoop steunt stichting Teesito Kafoo die allerlei projecten in gambia uitvoert gericht op het helpen van vrouwen in gambia.
pi_66682122
Aare draagt knuffelig

Hij rekt wat meer dat mijn andere doeken heb ik het idee.
Van de week hopelijk eens kijken hoe hij bevalt met rugdragen. Gistermiddag en vanochtend alleen een FWCC gebruikt van en naar de opvang.

Hoop dat ie snel soepeler wordt, nu issie ook helemaal gekreukt enzo ipv dat ie netjes plooit.
  † In Memoriam † woensdag 4 maart 2009 @ 12:51:25 #109
141844 Macka66
pi_66686551
Maneki en owlet en simmu gefeliciteerd met de nieuwe doeken!
Simmu, als ik ook zo'n doek wil, waar moet ik dan wezen? Op de site van de stichting vind ik er niets over.

p_iglet, mijn Katja heeft ook wat meer rek dan m'n Hopp en gestreepte Storchs. Maar voor een rücksack is ze fijn. Ben benieuwd hoe Aare het op de rug gaat doen met Pepijn
  woensdag 4 maart 2009 @ 13:35:16 #110
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66688243
Gefeliciteerd met de nwe aankopen!
Simmu, dat ziet er mooi uit!! Hoe lang issie?

(Ik ben mn girasol mokka zat hij si te kort voor buiten over de jassen heen (rucksack is het enige wat kan) en ik zie hier zoveel mooiere doeken... slik. mijn eerste doek... )
pi_66704795
Aparte kleur doek Simmu!

Gefeliciteerd met Ulli owlet!

En nieuwe doeken vraagt natuurlijk om nieuwe foto's

Gisteren en vandaag weer nieuwe rugdraagpogingen gewaagd
Laten we het er maar ophouden dat het niet gelukt is (ik hing haar op een gegeven moment half op, terwijl ik er van overtuigd was dat de doek goed om haar heen zat en over haar rug uitgespreid zat..schrok me dood toen ik in de spiegel keek, Lotte had overigens de grootste lol op m'n rug)
Voorlopig laat ik het maar even rusten denk ik, tot ik eens in de buurt ben bij iemand die me kan helpen
pi_66705208
Vandaag heb ik een Binana geprobeerd. Waaw, wat een fijne doek! Ik was in de veronderstelling dat de rek hetzelfde was als bij een draagdoek.nl, maar een Binana rekt alleen in de breedte en een héél klein beetje maar in de lengte. Droeg erg prettig met Jongste van zo'n 9 kilo (?? ik heb eigenlijk geen idee hoe zwaar hij is..).
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_66705855
Vandaag ook Pepijn op mijn rug gehad in Aare, dat gaan prima, doek is heerlijk bouncy. Lijkt echt mee te veren zonder dat ie uitzakt.

t_igger, Pepijn en ik zijn daarnet bezig geweest me onze poging om Pepijn bij papa goed op de rug te krijgen.
Met zijn 3,6m Espresso kan t_igger net een FWCC, maar das dan net te strak om comfortabel te zijn, dus ik was op zoek naar een rugdraagknoop die net wat minder stof nodig heeft. Volgens het lijstje op TBW zou een SHBC minder stof kosten, maar we hielden dus precies net zoveel over als met een FWCC. Net te weinig dus om comfortabel te knopen.

Iemand nog ideeen voor een rugdraagknoop met minimaal 2 doeklagen, die kan met een maatje kortere doek dan FWCC of BWCC? Of ideeen hoe we een betere SHBC kunnen knopen.
Owlet?? jij draagt vaak met een SHBC toch? Kost dat jou minder stof dan een BWCC of FWCC?
pi_66706050
Icicle, wat leuk dat je zo enthousiast bent over de Binana, ik vind het ook echt een hele fijne doek .

Ik was vandaag bij een vriendinnetje van zwangerschapsyoga, en op gegeven moment was haar zoontje zoooo moe, maar hij kon niet goed slapen en was dus aan het jengelen. Ik zei tegen haar dat een draagdoek misschien wel fijn zou zijn voor haar, dat ze F. dan kon dragen en zij toch haar handen vrij had.
En dat ik de volgende keer wel een doek mee zou nemen zodat ze kon proberen.
Ze is Engelse, dus ik probeerde uit te leggen wat een draagdoek is. Zij: oh, volgens mij heb ik al zo'n ding!
Had ze dus een draagdoek liggen al!
Een tricot doek. Had ze van een vriendin gekregen, alleen had de vriendin niet verteld waar het voor was .
Dus ik voor gedaan hoe het moet, zij enthousiast; knoopt haar zoontje in de doek, hij werd rustig, zij blij!

Leuk is dat.
pi_66706413
Ik kan een shbc met een 4.2 in de punten, terwijl ik voor een bwcc of een fwcc echt een 4.6 nodig heb. Werkt een reinforced ruck bij je klauterkabouter? Dan heeft ie over de billen/onderrug drie lagen.
Hardloper.
IG @webkim
pi_66711224
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 13:35 schreef DaviniaHR het volgende:
Gefeliciteerd met de nwe aankopen!
Simmu, dat ziet er mooi uit!! Hoe lang issie?

(Ik ben mn girasol mokka zat hij si te kort voor buiten over de jassen heen (rucksack is het enige wat kan) en ik zie hier zoveel mooiere doeken... slik. mijn eerste doek... )
ik zal eens bij tante navragen, ik had begrepen dat het erg "viavia" is
tis een korte doek, nog ietsje korter dan mijn slendang, maar zacht! echt streelzacht en ook te gebruiken als sarong. en mijn sarong blijkt dus ook te gebruiken als doek

de kleur is idd geweldig, beetje tussen paars en bruin in.

en ik sta nooit leuk op foto's. echt helemaal nooit. zelfs niet bij een echte fotograaf
dus ik trek me er maar niks meer van aan. willen jullie de ergste uit de serie nog zien?
pi_66718077
Fijn is dat he, Reinhilde! Ik heb het ook wel eens gehad dat ik even voor wilde doen hoe handig en prettig het is om je kind te dragen waarna Ronja juist dįt moment uitkoos om zich eerst als een plankje recht te houden en zich daarna achterover te laten vallen

P_iglet, ik heb even ronja omgekocht met een plakje kaas en wat blijkt: ik kan ook een SHBC met een 4.2. Met de knoop net voor de punten dus hij gebruikt bij mij zeker minder stof dan een BWCC.
En wat ben ik blij dat je dit vroeg, nu weet ik dat ik Tulpe straks ook goed kan gebruiken Tenzij Olaf stiekem een heel stuk groter is dan 4.2 en Tulpe straks korter is

Misschien kan je de SHBC nog hoger knopen? Ik denk dat dat namelijk de voornaamste reden is dat hij minder stof gebruikt dan een FWCC.
  donderdag 5 maart 2009 @ 09:05:08 #118
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_66718150
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 20:43 schreef lcicle het volgende:
Vandaag heb ik een Binana geprobeerd. Waaw, wat een fijne doek! Ik was in de veronderstelling dat de rek hetzelfde was als bij een draagdoek.nl, maar een Binana rekt alleen in de breedte en een héél klein beetje maar in de lengte. Droeg erg prettig met Jongste van zo'n 9 kilo (?? ik heb eigenlijk geen idee hoe zwaar hij is..).
Hee dat klinkt goed! Ik hoop de mijne snel te kunnen gebruiken en door dit soort verhalen krijg ik daar extra veel zin in!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_66719215
Wow Tex, ik zie nu pas dat je echt bijna uitgerekend bent!
pi_66719890
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 09:01 schreef owlet het volgende:

P_iglet, ik heb even ronja omgekocht met een plakje kaas en wat blijkt: ik kan ook een SHBC met een 4.2. Met de knoop net voor de punten dus hij gebruikt bij mij zeker minder stof dan een BWCC.
En wat ben ik blij dat je dit vroeg, nu weet ik dat ik Tulpe straks ook goed kan gebruiken Tenzij Olaf stiekem een heel stuk groter is dan 4.2 en Tulpe straks korter is

Misschien kan je de SHBC nog hoger knopen? Ik denk dat dat namelijk de voornaamste reden is dat hij minder stof gebruikt dan een FWCC.
Ok dan gaan we verder oefenen, en dus HOGER knopen. Want Pepijn zat idd niet zo heel erg hoog. Maar had niet verwacht dat dat zoveel stof scheelt. Als jij een SHBC kan met een 4,2 dan moet t_igger dat zeker met een lang vallende 3.6 kunnen. Nog even blijven oefenen dus
Knoop jij Ronja dan ook met haar armen binnenboord met die SHBC?

Bedankt voor het omkopen van ronja
pi_66719966
Ik kan me inderdaad niet voorstellen dat hij het niet zou kunnen! Een shbc zit bij mij echt op mijn schouderbladen, dat lukt me niet met een FWCC.
Armen bij voorkeur binnenboord maar soms wil ze ze perse buitenboord.
pi_66720061
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 10:16 schreef p_iglet het volgende:

[..]

Ok dan gaan we verder oefenen, en dus HOGER knopen. Want Pepijn zat idd niet zo heel erg hoog. Maar had niet verwacht dat dat zoveel stof scheelt. Als jij een SHBC kan met een 4,2 dan moet t_igger dat zeker met een lang vallende 3.6 kunnen. Nog even blijven oefenen dus
Knoop jij Ronja dan ook met haar armen binnenboord met die SHBC?

Bedankt voor het omkopen van ronja
Knoop je -em met chestbelt?
Je kan ook wat lengte winnen door de baan die onder de oksel doorkomt via je borst naar achter te halen en over de beentjes. En die andere gaat over de schouder zoals je gewend bent. In een chestbelt sluipt stiekem een paar cm die je op deze manier niet hoeft te missen.
Hardloper.
IG @webkim
pi_66720202
Webkim die snap ik niet.... ik kan je niet volgen. Als ik me dit voorstel dan lopen er dus 2 banden paralel recht over mijn borst/nek heen... We hadden idd met chestbelt geknoopt..
Filmpje??

Ok van de week maar weer oefenen, en dus vooral nog veel hoger knopen.
pi_66720751
Ik zal een filmpje voor je maken. Wordt een uur of 12. Zo eerst een afspraak.
Hardloper.
IG @webkim
pi_66720807
Ow ja joh heeft geen haast, voor morgen eind van de middag waarschijnlijk toch geen tijd om te oefenen.
pi_66721010
wil iemand ons lijstje aanpassen, dit is de nieuwe, ben alleen de linkjes ff kwijt.

p_iglet: & t_igger Ellaroo Christiane 4.6 / Hoppediz Rio 4.6 / Girasol Espresso 3.6 / Maneki Mei Tai / Medley Satin Dark Blue 4.5m / Medley Palermo 4.0m / Medley Alpino Design Prague / Aare met wol 4.7m

Didymos Tom 4.2m is onderweg nu naar Grijs.
  donderdag 5 maart 2009 @ 12:59:30 #127
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_66725230
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 10:53 schreef p_iglet het volgende:
Didymos Tom 4.2m is onderweg nu naar Grijs.
pi_66725564
Even een vraagje: Ik heb hier een ellaroo (christiane) liggen. Chris heb ik er niet veel ingedragen helaas. Die vond er niet zoveel aan.
Nu heeft mijn zusje een kleintje(9-2), en wil mijn doek wel lenen. Maar vanaf wanneer kun je deze doek ongeveer gebruiken?
pi_66725619
Deepfreeze, wij hebben ook een ellaroo chistiane, en die al gebruikt vanaf de geboorte van Pepijn.
pi_66726140
Tnx Piglet, voor het snelle antwoord!
Dan kan die ook in de doos met spullen
pi_66726571
Vanmorgen ging de bel:

"het is een paaaakje, een paaaaaaaaaakje, voor mij voor mij voor mij en het is niet een draagdoek niet" Aldus Ronja

Ik denk dat die iets te vaak teleurgesteld is dat er niets voor haar in een pakje zat maar wel steeds weer zo'n duffe doek

Maar helaas voor haar...

hoewel, niet zo heel erg helaas want er zat toch wél een cadeautje voor Ronja in

De kikkerhouding moet nog even geoefend worden

En mama is stiekem verliefd op katja. Misschien ooit...in wol...

Jongste dochter vond het ook wel yummie

Een betere actiefoto dan dit zit er nu helaas niet in. Het kleine vrouwtje zette het op een brullen en het iets minder kleine vrouwtje brulde meteen maar even vrolijk mee

Maar goed, ik ben om. Wat een droomdoek Het laatste restje twijfel over het wel of niet verkopen van wellen sinfonie is weg. Deze doek past veel beter bij ons

Die kleur hč... Onmogelijk goed op de foto te krijgen. Onmogelijk ook om goed te beschrijven. Mijn plan was om hem roze te verven maar ik hij blijkt een stuk minder zalmig dan ik had gedacht. Echt heel mooi warm van kleur, helemaal passend bij de zachtheid en luxe van een wollen indio
  donderdag 5 maart 2009 @ 14:14:45 #132
1762 YPPY
Yppiaans
pi_66727385
Ronja met de doek, wat leuk!

de rest ook, maar Ronja is zo het leukste
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 5 maart 2009 @ 14:22:14 #133
108648 cattie
lieve moeder
pi_66727584
Mooie fotoserie owlet! Leuk dat de zinnober jou ook zo goed bevalt. Het is een superdoek.

En wil je nu opbiechten dat je eigenlijk Miriam heet en in Drenthe woont? Dat is een vriendin van mij en jullie lijken qua gedrag enz ontzettend op elkaar! En nu ook nog dezelfde doek.

[ Bericht 0% gewijzigd door cattie op 05-03-2009 14:31:01 ]
pi_66727843
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 14:22 schreef cattie het volgende:
En wil je nu opbiechten dat je eigenlijk Miriam heet en in Drente woont? Dat is een vriendin van mij en jullie lijken qua gedrag enz ontzettend op elkaar! En nu ook nog dezelfde doek.
helaas pindakaas, woonde ik maar in Drenthe
pi_66730676
oew owlet wat leuk!!!

hihi die foto van Ronja met die doek ingeklemd, echt zo van deze is eindelijk van MIJ!
pi_66730799
Owlet, wat een mooie foto's! Fijn dat Zinnober je nu al zo bevalt. En Katja, what can I say? Mooi!

p_iglet, kiekt u eens. Beetje baggerfilmpje weer; ik maak ze met de webcam en de quickupload van YouTube, maar de pjoeter staat met het scherm naar het raam. Maar de essentie is vast wel duidelijk.
Hij is dus niet écht zonder chestbelt, alleen maak je geen halve knoop op je borst en dat scheelt hier echt cm.'s. En het zit lekkerder.
Hardloper.
IG @webkim
pi_66731294
Ja he jou kind beweegt niet

maar thx, we gaan het proberen!
  donderdag 5 maart 2009 @ 16:17:31 #138
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_66731945
Hee, dat ga ik ook eens proberen! Ik knoop best vaak met SHBC.
pi_66732765
Owlet, wat een leuke en vooral mooie foto's

Hopp Paris is hier ook binnen

Even geen actiefoto's nog

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2009 16:37:51 ]
  donderdag 5 maart 2009 @ 16:42:48 #140
108648 cattie
lieve moeder
pi_66732989
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 15:53 schreef Webkim het volgende:
Owlet, wat een mooie foto's! Fijn dat Zinnober je nu al zo bevalt. En Katja, what can I say? Mooi!

p_iglet, kiekt u eens. Beetje baggerfilmpje weer; ik maak ze met de webcam en de quickupload van YouTube, maar de pjoeter staat met het scherm naar het raam. Maar de essentie is vast wel duidelijk.
Hij is dus niet écht zonder chestbelt, alleen maak je geen halve knoop op je borst en dat scheelt hier echt cm.'s. En het zit lekkerder.

Zo snel als ik aan rugdragen toe ben, moet er maar weer eens een draagdoekenmeet gehouden worden, want dit lukt mij nooit zonder hulp.
pi_66733541
wat leuk Webkim, dat ga ik binnenkort ook maar eens proberen!
Is er een speciale reden dat je het kind vanaf je heup naar achter en daarna omhoog brengt inplaats van over een zwaai over je schouder?
pi_66734176
Ik pleur Saar altijd over m`n schouder als ik ruck of shbc, dan zit ze meteen lekker hoog
BWCC gaat vanaf de commode omdat ze dan meteen klemvast zit, maar dan hops ik haar ook lekker omhoog. Nadeel van mijn korte rug is dat zelfs als ze hoog zit, ze nog steeds laag zit
Saartje
pi_66735405
Paris! That's hot! Mooie kleur rood vinnik -em.
Owlet, geen reden. Ik doe hem ook vaak met een supermantoss op mijn rug. Maar dat ziet er in zo'n filmpje meteen zo lastig uit.
Hardloper.
IG @webkim
pi_66735749
Er komen linnen Didy's aan! De link is er al, de doeken nog niet.
Hardloper.
IG @webkim
pi_66736054
ah, logisch Webkim!
Ik ben wel heel benieuwd wat voor linnen didy's het zullen worden. Hopelijk iets vernieuwends
pi_66736268
Ik wil een linnen!!!
Maar geen indio

Dus nu heeel hard duimen dat er een stoer leuk kleurtje linnen komt, ideale doek voor t_igger.

Ben benieuwd of didymos nog wat gaat doen met die rare patroontjes (bliksem, dna, spinnewebben etc) gaat doen waar je laatst op de website op kon stemmen.
  donderdag 5 maart 2009 @ 18:27:50 #147
108648 cattie
lieve moeder
pi_66736421
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 18:04 schreef Webkim het volgende:
Er komen linnen Didy's aan! De link is er al, de doeken nog niet.

F5, all night long!
pi_66737404
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 18:27 schreef cattie het volgende:

[..]

F5, all night long!

Nu is het wel even de moeite waard om Ebay aan de kant te zetten en af te wachten wat Didymos gaat doen
  donderdag 5 maart 2009 @ 18:57:47 #149
108648 cattie
lieve moeder
pi_66737464
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 18:56 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Nu is het wel even de moeite waard om Ebay aan de kant te zetten en af te wachten wat Didymos gaat doen
Jazeker. Ik wacht liever even op Didymos. Waarschijnlijk nog goedkoper ook!
pi_66738542
Ik zoek nog een mooie bruiloftswaardige doek, dus ik wacht ook wat didy gaat doen
Saartje
pi_66742475
Ik ben ook heel nieuwsgierig!
Hardloper.
IG @webkim
pi_66743474
Hardloper.
IG @webkim
pi_66743505
en

ficus en amazonas..weer indio's
It's all up to you
pi_66743657
Allemaal tegelijk.
Hardloper.
IG @webkim
pi_66743708
F-5 FTW
It's all up to you
pi_66743723
Nouhjaaa zeg
Ik hou helemaaaaaaaaaal niet van groen
SPOILER
pi_66743797
Ik vind de amazonas ook wel leuk! Maar dan komt er nog een indio..aan de andere kant heb ik nog geen linnen...maar wel een groene mojito en een zara forest. Iemand een forest ruilen voor een amazonas?
It's all up to you
pi_66743941
Ik vind het kleurtje echt supergaaf maar "Linnie" en ik zijn al geen vriendinnen dus dit gaat hem ook niet worden
ben ik bang
  donderdag 5 maart 2009 @ 21:38:45 #160
108648 cattie
lieve moeder
pi_66744064
Hmmm, apart, dat groen! Moet er wel even aan wennen. Maar ik zie alleen maat 6 staan.. Dat is eigenlijk te groot voor mij. Zal ik er op gokken dat maat 5 ook nog komt, of toch alvast maat 6 bestellen?
  donderdag 5 maart 2009 @ 21:49:26 #161
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_66744590
Jammer dat ze twee kleuren doen die zo dicht bij elkaar liggen. Waarom niet 1 groene en 1 hele andere kleur?
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 5 maart 2009 @ 21:50:35 #162
108648 cattie
lieve moeder
pi_66744646
Ja, of groen met blauw en groen met wit ofzo.
pi_66744652
Ja dat snap ik ook niet goed...best jammer.
It's all up to you
  † In Memoriam † donderdag 5 maart 2009 @ 21:55:47 #164
141844 Macka66
pi_66744912
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 21:27 schreef TearSong het volgende:
[ afbeelding ] en [ afbeelding ]

ficus en amazonas..weer indio's
pi_66744997
Iemand al ergens ooit linnen doeken tegen gekomen anders dan indio's en medley satin??
  donderdag 5 maart 2009 @ 21:57:48 #166
108648 cattie
lieve moeder
pi_66745052
Een Nino, piglet.
pi_66745127
poppetjes
pi_66745231
hmmm.... niet lelijk! maar mijn geld is veilig geloof ik. Dit is het toch niet helemaal.
pi_66745262
Ik ben er niet wild van, sowieso niet van groen en de indio vind ik best mooi, maar niet mijn ding...
Ach, zou toch alleen maar mot met lief krijgen als ik nog een doek zou bestellen, hahaha.
Heb een Ellaroo Maija op mn lijstje staan voor als de nieuwe uk er is...
  † In Memoriam † donderdag 5 maart 2009 @ 22:07:08 #170
141844 Macka66
pi_66745493
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 21:57 schreef p_iglet het volgende:
Iemand al ergens ooit linnen doeken tegen gekomen anders dan indio's en medley satin??
Calin Bleu heeft in 2006 limited editions in linnen/katoen mix gehad. (oa een Olive)
  donderdag 5 maart 2009 @ 22:10:04 #171
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_66745630
Ik vond indio's altijd juist wel mooi, maar vind ze nu allemaal net niet zeg maar.
©Dumbo
pi_66745673
ik vind ze hmwoah. Wel mooi maar niet mooi genoeg denk ik
Saartje
pi_66746795
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 22:07 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Calin Bleu heeft in 2006 limited editions in linnen/katoen mix gehad. (oa een Olive)
Oew dat klinkt goed, maar das vast niet ff te vinden zeker?
pi_66747157
Woeha!

Er staat bij Vorboten neuer Leinentücher.

Voorproefje van de nieuwe linnens!
Er komt nog meer!
Hardloper.
IG @webkim
pi_66747206
Oh mooi *gaat F5`en*
Saartje
pi_66747256
das mooi dan blijf ik duimen voor een NIET indio

kleur zal me dan aan me reet roesten, we gooien er dan wel een verfje overheen als het niet ons kleurtje is.
pi_66747511
Deze reeks wordt trouwens steeds erger. Eerst hadden we het met z'n allen een beetje voorzichtig over dragen, veel van ons zijn daar aardig ingegroeid en nu zitten we als een stel maniakalen de Limited Edition Didy's te F5en en bespreken.
Hardloper.
IG @webkim
pi_66747901
ik kwam hier trouwens vanmiddag in een winkeltje een slendang tegen, zo`n bruine indische
Voor 16 euro Ik heb hem niet meegenomen..zal ik hem alsnog gaan halen?
Saartje
  † In Memoriam † donderdag 5 maart 2009 @ 23:01:55 #179
141844 Macka66
pi_66748673
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 22:35 schreef Webkim het volgende:
Woeha!

Er komt nog meer!
...van hetzelfde, vrees ik.
  donderdag 5 maart 2009 @ 23:25:15 #180
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_66749719
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 22:40 schreef Webkim het volgende:
Deze reeks wordt trouwens steeds erger. Eerst hadden we het met z'n allen een beetje voorzichtig over dragen, veel van ons zijn daar aardig ingegroeid en nu zitten we als een stel maniakalen de Limited Edition Didy's te F5en en bespreken.
Ja, het gaat van kwaad tot erger! Vond ik eerst 1 doek wel genoeg, werd het al snel 2 ("voor als er 1 in de was zit") en nu is m'n 5e onderweg
  vrijdag 6 maart 2009 @ 08:05:13 #181
108648 cattie
lieve moeder
pi_66754123
Ik ga het niet doen.
Het is niet de goede maat en ik vind dat er te weinig kleurverschil in de draden zit (groen/groen en groen/blauw). Dan kan ik beter een maat 5 linnen indio natur kopen en die in een kleur (laten) verven die ik echt mooi vind. Maar eerst ga ik even afwachten of er nog andere nieuwe linnen limited editions komen!

Het is gewoon verslavend, die draagdoeken...
  vrijdag 6 maart 2009 @ 08:09:52 #182
144006 chacama
Ondernemend!
pi_66754172
Ik wil nog maar 1 doek.... die van Sjak
  vrijdag 6 maart 2009 @ 08:12:07 #183
108648 cattie
lieve moeder
pi_66754196
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 22:35 schreef Webkim het volgende:
Woeha!

Er komt nog meer!
Waar zie je dat staan? Ik heb het idee dat anderen meer zien dan ik. Ik zie de nieuwe doeken alleen via de link, niet via de website van didymos. (Nu wel) En ik krijg hun nieuwsbrief niet, terwijl ik me al 2x heb opgegeven.

Ik hoop dat er snel andere, mooiere komen!

[ Bericht 1% gewijzigd door cattie op 06-03-2009 09:36:29 ]
  vrijdag 6 maart 2009 @ 08:56:17 #184
186094 Floria
Ghost of shark
pi_66755004
Ik heb een Amazonas besteld
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
  vrijdag 6 maart 2009 @ 09:29:28 #185
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66755926
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 22:40 schreef Webkim het volgende:
Idd, ja!
En net nu ik heb besloten geen indio te willen..

Floria, heb je een didy amazonas besteld of een amazonas doek? iig fijn!
  vrijdag 6 maart 2009 @ 09:34:43 #186
108648 cattie
lieve moeder
pi_66756116
Maneki, dit vind ik een mooie bruiloftsdoek. Wit met een vleugje roze!
  vrijdag 6 maart 2009 @ 09:49:08 #187
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_66756576
Oh die is wel heel mooi ja! Die ga ik eens fijn in de gaten houden
Saartje
  vrijdag 6 maart 2009 @ 09:52:32 #188
108648 cattie
lieve moeder
pi_66756675
Dezelfde verkoper heeft ook een indio gold in de verkoop!
  vrijdag 6 maart 2009 @ 09:53:01 #189
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_66756689
Millefiori pink silk vind ik wel een mooie bruiloftsdoek (niet alleen voor bruilloften trouwens) Maar ja
©Dumbo
pi_66756994
Hallo allemaal

Ben gisteren bij het cb in Amstelveen geweest en heb over het draagdoek aan de arts daar gevraagd. Was blij verrast, dat zij het doek niet negatief tegenover stond. De arts zei wel, dat een houding met gespreide benen niet zo goed zou zijn en een wieghouding beter was. Macka66 welke van de knopen van de handleiding, die je in je post heb gelinkt, kan ik dan gebruiken? Ik zit als begin aan de Kaenguruh Trage, de vierde optie te denken. Daarbij zijn de beentjes dan niet gespreid en het lijkt me ook een goede omdat ik niet het kind op mijn heup of voorop moet slingeren. Vind het nog een beetje eng eerst het kind in het doek te leggen en dat pas later aan mij vast te maken. Zal zo trouwens nog wat foto's van dragende vader posten.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_66757069
Tinuviel waarom zou gespreide benen niet goed zijn.
Die kikkerhouding (heupen naar buiten knieen hoger dan billen) is de natuurlijke houding voor baby's en juist bij mogelijke heupproblemen de beste houding.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 10:45:41 #192
186094 Floria
Ghost of shark
pi_66758242
Ah ik was niet duidelijk; de didy amazonas
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
  vrijdag 6 maart 2009 @ 10:46:58 #193
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66758304
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 10:07 schreef p_iglet het volgende:
Tinuviel waarom zou gespreide benen niet goed zijn.
Die kikkerhouding (heupen naar buiten knieen hoger dan billen) is de natuurlijke houding voor baby's en juist bij mogelijke heupproblemen de beste houding.
omdat een cb-arts het zegt...
(khad dr al gewaarschuwd voor het nveau van de gemiddelde cb-arts )
pi_66758408
het niveau van de gemiddelde cb-arts is prima, op degebeiden waar ze verstand van horen te hebben...
Maar niet opp het gebied van draagdoeken... Dan heb je meer aan een goede fysio als je onzeker bent over of het wel goed gaat. Draagconsulenten hebben ook uitgebreide scholing gehad over de ergonomie van dragen.
pi_66759379
p_iglet: de houding zou volgens cb arts niet goed zijn, omdat de beentjes uit de kom zouden kunnen worden getrokken. Vond het zelf ook raar omdat de behandeling toch met een spreid broek is en er vroeger ook altijd werd gezegd dat de beentjes spreiden goed zou zijn.

Onderstaand beloofde foto's:

Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_66759452
sorry foto.

In ieder geval gingen ze bij het cb niet zeiken over zijn gewicht, dat hij te licht zou zijn, zoals de kraamverzorgende daar steeds over zeikte.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 6 maart 2009 @ 11:41:51 #197
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66760184
bij redleader in de doek!
(niet helemaal flatteus gefotografeerd )
wat vindt je pa ervan?
anders ga je idd een keertje naar eenfysio
pi_66760463
mijn pa zei dat het volgens hem geen kwaad kon. Voor de zekerheid kan ik het nog aan de kinderarts in het ziekenhuis vragen, waar wij ook de afspraak voor zijn heupen hebben. Ik weet niet zeker of die er meer over kan zeggen of een fysiotherapeut. Ik ken zelf iemand die fysiotherapeut is bedenk ik me ineens.

De foto is niet de mooiste. Maar wat is er dan niet flatteus aan mijn man? Verder alles goed bij jullie DaviniaHR? Schattige foto van je kind trouwens.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 6 maart 2009 @ 12:40:21 #199
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66762148
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 11:49 schreef Tinuviel het volgende:
mijn pa zei dat het volgens hem geen kwaad kon. Voor de zekerheid kan ik het nog aan de kinderarts in het ziekenhuis vragen, waar wij ook de afspraak voor zijn heupen hebben. Ik weet niet zeker of die er meer over kan zeggen of een fysiotherapeut. Ik ken zelf iemand die fysiotherapeut is bedenk ik me ineens.

De foto is niet de mooiste. Maar wat is er dan niet flatteus aan mijn man? Verder alles goed bij jullie DaviniaHR? Schattige foto van je kind trouwens.
HIj kijkt een beetje wazig en lacht niet
wanneer moet je naar de ka?
ach, en zo vaak heb je hem ook niet in de doek, dus hoeveel kwaad zou het kunnen? denk ik dan maar.
  † In Memoriam † vrijdag 6 maart 2009 @ 12:58:18 #200
141844 Macka66
pi_66762766
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 08:09 schreef chacama het volgende:
Ik wil nog maar 1 doek.... die van Sjak
Er staan drie Jakob's nr 6 op ebay.de!
pi_66763702
Huh!!! Amazonas staar er niet meer tussen
Noumoe
  vrijdag 6 maart 2009 @ 13:27:51 #202
108648 cattie
lieve moeder
pi_66763849
Die is al uitverkocht... Maar volgens mij nog wel via Birdiesroom te bestellen als je hem graag wilt.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 13:32:02 #203
108648 cattie
lieve moeder
pi_66764032
Storchenwiege heeft ook een nieuw model, "Louise". Eindelijk eens geen strepen.

† In Memoriam † vrijdag 6 maart 2009 @ 14:24:51 #204
141844 Macka66
pi_66766246
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 10:04 schreef Tinuviel het volgende:
Hallo allemaal

Ben gisteren bij het cb in Amstelveen geweest en heb over het draagdoek aan de arts daar gevraagd. Was blij verrast, dat zij het doek niet negatief tegenover stond. De arts zei wel, dat een houding met gespreide benen niet zo goed zou zijn en een wieghouding beter was. Macka66 welke van de knopen van de handleiding, die je in je post heb gelinkt, kan ik dan gebruiken? Ik zit als begin aan de Kaenguruh Trage, de vierde optie te denken. Daarbij zijn de beentjes dan niet gespreid en het lijkt me ook een goede omdat ik niet het kind op mijn heup of voorop moet slingeren. Vind het nog een beetje eng eerst het kind in het doek te leggen en dat pas later aan mij vast te maken. Zal zo trouwens nog wat foto's van dragende vader posten.
De dragende vader kijkt erg verliefd

Kanguru lijkt me prima.
Misschien dat de bc cb arts een ander beeld heeft van (de mate van) heupspreiding dan zoals die bij het dragen is. Een cb arts weet van veel dingen een beetje. Je kan natuurlijk een cb arts treffen die zich heeft gespecialiseerd op het gebied van heupproblemen. Maar ik zou het aan de echt gespecialiseerde (para)medici vragen. En totdat je die gesproken hebt lekker kanguru'en.
ik stop even een linkje over wat leesvoer in je pm box

[ Bericht 0% gewijzigd door Macka66 op 06-03-2009 15:48:18 ]
pi_66768948
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 13:32 schreef cattie het volgende:
Storchenwiege heeft ook een nieuw model, "Louise". Eindelijk eens geen strepen.

[ afbeelding ]
Ik vind die figuurtjes ook niets hoor Om maar te zwijgen over die pastelkleurtjes

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2009 15:40:11 ]
  vrijdag 6 maart 2009 @ 15:47:25 #206
108648 cattie
lieve moeder
pi_66769287
Mijn smaak zijn de nieuwe van Storchenwiege ook niet echt. Maar ik hou al helemaal niet van die strepen.
pi_66769529

Kleinsmekker Sara is hier. De Kleinsmekker met de Buddhas is verkocht. En deze ga ik waarschijnlijk ruilen voor de rood met oranje versie met een zon erop.
Hardloper.
IG @webkim
pi_66769612
Roze!
Ben je om
  vrijdag 6 maart 2009 @ 16:58:32 #209
108648 cattie
lieve moeder
pi_66771771
Mooi Webkim!!

De ficus is nu ook uitverkocht... Komen er dan ook snel weer andere linnen limited editions?

edit: volgens iemand op een Duitse site komen er vandaag nog nieuwe op!

[ Bericht 30% gewijzigd door cattie op 06-03-2009 17:09:56 ]
pi_66772215
Ik ben ook niet wild van de nieuwe storchenwiege, doe mij maar strepen .
  † In Memoriam † vrijdag 6 maart 2009 @ 17:33:11 #211
141844 Macka66
pi_66772889
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 17:11 schreef Nijna het volgende:
Ik ben ook niet wild van de nieuwe storchenwiege, doe mij maar strepen .
Ik vraag me af wat voor een weefsel die nieuwe is. De strepen Storch's zijn kruiskeper, Leo Storch is diamantkeper, maar dit? Volgens mij zijn die kriebeltjes er op gedrukt, niet ingeweven.
(En de kleuren zijn mij te flets)

[ Bericht 0% gewijzigd door Macka66 op 06-03-2009 17:43:06 ]
  † In Memoriam † vrijdag 6 maart 2009 @ 17:56:32 #212
141844 Macka66
pi_66773530
En ja hoor, weer een groene Indio met linnen... Indio Eibe, wel in verschillende maten.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 18:02:30 #213
108648 cattie
lieve moeder
pi_66773680
Weer ongeveer hetzelfde.
Wat is het verschil met de amazonas?
  † In Memoriam † vrijdag 6 maart 2009 @ 18:09:14 #214
141844 Macka66
pi_66773855
De schering (het donkere) van amazonas is donkerblauwig en die van eibe donkergroen.
Het lijkt er op dat Didymos bezig is van een aantal garens af te komen, met eerst die rood-roze indiovarianten en nu die groene

Overigens hebben al een paar mensen gemeld dat Indio Scilla bij het dragen rood afgeeft, en zitten er veel fouten in een behoorlijk aantal van de Toskana Ellipsen doeken. Kwaliteit gaat ten koste van kwantiteit, ook bij Didy
pi_66773948
psssst, ik denk dat je kwaliteit en kwantiteit omgedraait hebt
  vrijdag 6 maart 2009 @ 18:13:11 #216
186094 Floria
Ghost of shark
pi_66773985
Deze is 'heavier' en 50% linnen 50& katoen de Amazonas was 40/60%

Verder zie ik de nieuwe alleen op de engelse site en heet hij de Indio Yew
  † In Memoriam † vrijdag 6 maart 2009 @ 18:15:31 #217
141844 Macka66
pi_66774046
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 18:12 schreef p_iglet het volgende:
psssst, ik denk dat je kwaliteit en kwantiteit omgedraait hebt
nee toch, de kwaliteit heeft te lijden onder de kwantiteit
pi_66774124
ik las toch echt net wat anders in je berichtje
naja zal wel aan mijn "net wakker uit middag slaap staat" liggen
  † In Memoriam † vrijdag 6 maart 2009 @ 18:18:38 #219
141844 Macka66
pi_66774133
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 18:13 schreef Floria het volgende:
Deze is 'heavier' en 50% linnen 50& katoen de Amazonas was 40/60%

Verder zie ik de nieuwe alleen op de engelse site en heet hij de Indio Yew
Interesting! Op de Duitse site is 'ie 40% linnen
pi_66774289
als je de tekst bij Eibe leest staat daar 50% linnen, o pd eoverzichts pagina staat 40
  vrijdag 6 maart 2009 @ 18:51:32 #221
108648 cattie
lieve moeder
pi_66775091
Hmmm, je moet goed kijken kun je de verschillen zien. Wel jammer, ook van de fouten.
  † In Memoriam † vrijdag 6 maart 2009 @ 19:24:33 #222
141844 Macka66
pi_66776211
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 18:23 schreef p_iglet het volgende:
als je de tekst bij Eibe leest staat daar 50% linnen, o pd eoverzichts pagina staat 40
En het label van Eibe zal ook 40% vermelden, staat er in de tekst als waarschuwing. Er staat niks over nog komende linnen doeken, dus dit zal het dan wel zijn
pi_66776424
Weer groen...
  vrijdag 6 maart 2009 @ 20:14:50 #224
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_66778191
Jammer
©Dumbo
  vrijdag 6 maart 2009 @ 21:52:57 #225
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_66782483
ik ben net delft in geweest met satin van p-iglet. Wat een superdoek! Hij draagt echt heerlijk!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 01:02:37 #226
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_66789198
En de doek die p-iglet naar mij heeft gestuurd is binnen! Toen ik 'em uitpakte stond zoonlief er met zijn neus bovenop: "Zo, dat is een mooie doek! Mooie kleuren!"
Morgen maar eens uitproberen.

Mijn nieuwe gegevens:
Grijs: Storchenwiege Ulli 4.6 / Storchenwiege Anna 4.6 / Néobulle Margot 4,5m / Néobulle Simon 3,5m / Didymos Tom 4.2m
  zaterdag 7 maart 2009 @ 08:13:38 #227
108648 cattie
lieve moeder
pi_66791302
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 19:24 schreef Macka66 het volgende:

[..]

En het label van Eibe zal ook 40% vermelden, staat er in de tekst als waarschuwing. Er staat niks over nog komende linnen doeken, dus dit zal het dan wel zijn
Vorige maand kwamen 10 dagen na de tulpe en de hibiscus de volgende indio limited editions alweer uit, dus ik heb nog wel hoop! Misschien kunnen ze een narcis (geel/oranje), blauwe regen of hyacint (paarsig) doen, om in de planten en het voorjaar te blijven!
  † In Memoriam † zaterdag 7 maart 2009 @ 11:43:36 #228
141844 Macka66
pi_66793927
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 08:13 schreef cattie het volgende:

[..]

Vorige maand kwamen 10 dagen na de tulpe en de hibiscus de volgende indio limited editions alweer uit, dus ik heb nog wel hoop! Misschien kunnen ze een narcis (geel/oranje), blauwe regen of hyacint (paarsig) doen, om in de planten en het voorjaar te blijven!
Maar die volgende indio's waren meer van hetzelfde qua kleurstelling, primula als een wat intensere tulpe en scilla als een variant op hibiscus. Ik ben daarom niet hoopvol gestemd.
en ik wil niet nog een indio
  zaterdag 7 maart 2009 @ 14:39:19 #229
108648 cattie
lieve moeder
pi_66797985
Macka, beetje positief blijven!
Ik droom zelfs al van die draagdoeken, zucht..
  zaterdag 7 maart 2009 @ 16:02:07 #230
160778 t_igger
"T I, double G-ER"
pi_66799979
quote:
Grijs het volgende:
En de doek die p_iglet naar mij heeft gestuurd is binnen! Toen ik 'em uitpakte stond zoonlief er met zijn neus bovenop: "Zo, dat is een mooie doek! Mooie kleuren!" Morgen maar eens uitproberen.
Mooi zo! Dan is hij goed aangekomen!
Veel plezier ermee!
Rabbit: "Tigger where are your manners?"
Tigger: "I don't know but I bet they're havin' more fun than I am."
pi_66806674
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 14:39 schreef cattie het volgende:
Macka, beetje positief blijven!
Ik droom zelfs al van die draagdoeken, zucht..
Hahaha jij ook al... ik ook, toen kwam er een hele mooie en ik was blut
  zaterdag 7 maart 2009 @ 20:07:23 #232
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_66807327
Ik mag bijna een nieuwe doek kopen. Ik wil een rode. Ik denk een didymos.
  † In Memoriam † zaterdag 7 maart 2009 @ 20:19:04 #233
141844 Macka66
pi_66807755
Klinkt wat vaag Ticootje. Zo van "Doet u mij maar zo'n dure doek, model maakt niet uit, als 'ie maar rood is!"
  zaterdag 7 maart 2009 @ 20:22:49 #234
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_66807922
ja ik weet het. Maar ik heb wel al 1 gezien. Maar ik weet al die namen niet. Met die figuurtjes erop. Klinkt zeker nog vager?
  zaterdag 7 maart 2009 @ 20:28:27 #235
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_66808104
nino is dat al minder vaag?
  † In Memoriam † zaterdag 7 maart 2009 @ 20:32:36 #236
141844 Macka66
pi_66808234
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 20:22 schreef Ticootje het volgende:
ja ik weet het. Maar ik heb wel al 1 gezien. Maar ik weet al die namen niet. Met die figuurtjes erop. Klinkt zeker nog vager?
Indio
  † In Memoriam † zaterdag 7 maart 2009 @ 20:34:29 #237
141844 Macka66
pi_66808305
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 20:28 schreef Ticootje het volgende:
nino is dat al minder vaag?
Dat was m'n eerste ingeving. Maar die vind ik ehm... nou ja...
spermavrouwtjes worden ze ook wel eens genoemd
  zaterdag 7 maart 2009 @ 20:35:50 #238
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_66808355
spermavrouwtjes? Haha! Nee serieus ik vind m wel leuk!
  † In Memoriam † zaterdag 7 maart 2009 @ 20:43:24 #239
141844 Macka66
pi_66808672
Bij hoogcontrast is het spermaeffect groter
Nino Rot (een limited edition) versus Nino Rubinrot

Nino's schijnen overigens wel heel erg fijn te dragen.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 20:50:53 #240
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_66808956
ja en ik zag er ook 1 lichtroze. Maar dat is geen rood. Maar ook wel erg mooi.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 22:27:39 #241
108648 cattie
lieve moeder
pi_66811778
Ik zou wel eens zo'n Nino in het echt willen zien en voelen. Of misschien toch niet, dan wordt dat misschien mijn volgende obsessiedoek.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 22:43:18 #242
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_66812183
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 15:54 schreef Webkim het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Kleinsmekker Sara is hier. De Kleinsmekker met de Buddhas is verkocht. En deze ga ik waarschijnlijk ruilen voor de rood met oranje versie met een zon erop.
Die is ook al zo mooi paars .

Als je ooit nog een keer deze tegenkomt..... .

Dan wil ik hem wel overnemen als je hem zat bent .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  zondag 8 maart 2009 @ 10:08:34 #243
108648 cattie
lieve moeder
pi_66818866
Deze vind ik trouwens ook wel mooi.

Als mijn droom van vanacht uitkomt, komen er cranberry rode linnen draagdoeken. Slaapgebrek icm nachtvoedingen doen rare dingen met een mens.
pi_66819440
Ik gok dat een Nino vergelijkbaar is met een LLL-doek (en misschien ook wel met millie?). Als dat zo is dan is ie dun (want vrij glad), soepel maar wel draagkrachtig.

Cranberry indio! Niet echt lenteachtig maar vast wel mooi
  † In Memoriam † zondag 8 maart 2009 @ 11:09:09 #245
141844 Macka66
pi_66819585
quote:
Op zondag 8 maart 2009 10:58 schreef owlet het volgende:
Ik gok dat een Nino vergelijkbaar is met een LLL-doek (en misschien ook wel met millie?). Als dat zo is dan is ie dun (want vrij glad), soepel maar wel draagkrachtig.

Cranberry indio! Niet echt lenteachtig maar vast wel mooi
Nino schijnt vergelijkbaar te zijn met de Trageschule Dresden doeken. Mijn Trageschule doek lijkt absoluut niet op mijn Millefiori qua weving en aanvoelen. De Laura van een van mijn medecursisten lijkt weer wel op de Trageschule doek, en dus waarschijnlijk ook op een Nino.
  zondag 8 maart 2009 @ 11:10:01 #246
108648 cattie
lieve moeder
pi_66819598
En wat vind jij van de Dresden doek Macka? Fijn?
  † In Memoriam † zondag 8 maart 2009 @ 11:12:14 #247
141844 Macka66
pi_66819644
Ja, sterk en soepel te knopen en heel snel zacht. En ik vind het fijn dat 'ie duidelijk twee verschillende kanten heeft.
't Is dat ik geen doek nodig heb, anders ging ik absoluut op zoek naar een tweedehands Laura
  zondag 8 maart 2009 @ 11:32:07 #248
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_66820029
Die Stillen&Tragen doek is ook mooi zeg.
Hij lijkt op de foto's wel iets te glimmen? En de Trageschuledoek vind ik ook

Vandeweek even een klein mannetje van zo'n 3 maanden oud in de doek gehad. Dat was wel even vogelen om 'm goed te krijgen.
Hij heeft namelijk fysio omdat hij zich overstrekte en een heel sterke voorkeurshouding had. Dat is nu bijna over maar het was dus even zaak om te zorgen dat hij met een bollend ruggetje in de doek zat. (Hij heeft ook thuis oefeningen om zijn rug te bollen)
Nou lukt een FWCC-beentjes uit de doek me wel aardig (nog niet super dus ) maar daarbij had ik het idee dat hij zijn rug steeds probeerde te strekken. Dus beentjes in de doek geprobeerd. Mannetje zat goed maar mijn knoopkunsten lieten te wensen over. De bovenste rail in zijn nek zat te los de doek lubberde gewoon. Ik heb geprobeerd 'm strakker te krijgen maar dan zat het op mijn rug en schouders weer niet goed.
Nou ja, het kleine mannetje vond het wel prima want die sliep 10 minuten nadat hij in de doek zat.

Jammer was wel dat hij wakker werd omdat hij het te warm vond. Hij had best warme kleertjes aan maar in principe had het wel gekund als ik de gekruiste banden iets opzij had kunnen schuiven zodat hij maar één laag doek over zich had. Dat lukte nu dus niet omdat de doek aan de bovenkant te los zat.
Maxi, Midi & Mini
  zondag 8 maart 2009 @ 11:36:25 #249
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_66820134
Oefening baart kunst toch?

(anders wordt het straks nog wat als ik onze eigen uk in de doek ga prutsen )
Maxi, Midi & Mini
  zondag 8 maart 2009 @ 12:07:02 #250
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66820725
Ja, hoor, Noli Oefening baart zeker kunst

Na een half jaar had ik mijn eerste echt strakke FWCC gedraaid. Dat moet jij zeker sneller kunnen
(al speel ik wel vals door vnl op mn rug te dragen, maar dat terzijde)

gister eli een keer in een kaguru geprobeerd, en das ook niet naar. ben blij verrast eigenlijk.
al moet ik wel zeggen dat alles lichter draagt met mn BB Slen

macka, doe es een foto van laura?
  † In Memoriam † zondag 8 maart 2009 @ 12:28:30 #251
141844 Macka66
pi_66821315
Dit is Laura

Op die foto's van Didy zie je nooit de achterkant, en dat is een niet onbelangrijk deel van Laura's charme.
Hier een Laura ringsling waarbij je de achterkant wel duidelijk ziet.
  zondag 8 maart 2009 @ 21:30:44 #252
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66839817
Ha, dat scheelt weer, die is roze

En ff een fotootje van onze kanguru-poging:

Mag trouwens als fot in de OP bij de mn amazonas.
  † In Memoriam † zondag 8 maart 2009 @ 21:36:34 #253
141844 Macka66
pi_66840103
Grappige foto Davinia!
En Laura heeft een blauw zusje, Nora

[ Bericht 0% gewijzigd door Macka66 op 08-03-2009 21:51:53 ]
pi_66854630
Hmmz, er zit iemand te slapen op mn rug... dat hoefde dan eigenlijk weer niet... ik ga maar eens even kijken of ze wakker wordt als ik brood ga smeren, kan ze daarna naar bed...
pi_66855054
Eli

En Mirte zo lekker in slaap. Slaapt ze niet door (of snel weer in) als je haar uitpakt, Nijna?

28 euro voor een maat 5 girasol 2 is niet veel, toch, girasolkenners?
Ik ben lang niet zo'n girasolfan als ik storchfan ben maar voor deze prijs leek het me wel een mooi kraamcadeautje voor de toekomst o.i.d. Geen idee wat voor weving het is. Mijn new weave mister X is wel lekker draagkrachtig maar old weave vind ik zo eng flubberig aanvoelen.
pi_66855587
Hoi!
Vraagje. Mijn vriend is ongeveer 1.80m en ik 1.60m en we zijn beiden slank, welke lengte doek zou voor ons allebei geschikt zijn? Zou ik bij mij een 4,6m lange doek niet vervelende loshangende flappen hebben? Of kunnen we toch beter allebei voor een aparte doek gaan?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_66855730
Gaat je vriend ook veel dragen?
met 1.60m en slank gebouwd zou je aan een maat 5 doek =4,2m waarschijnlijk genoeg hebben.
Met een maat 5 kan je vriend misschien geen FWCC, maar als hij weinig gaat dragen kan hij ook kiezen om die paar keer een andere knooptechniek te gebruiken die minder stof nodig heeft.

Met een 4.6m doek zouden jullie beide alles kunnen, maar hou jij idd flinke staarten over.
  maandag 9 maart 2009 @ 13:08:40 #258
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66856770
quote:
Op maandag 9 maart 2009 12:29 schreef p_iglet het volgende:
Gaat je vriend ook veel dragen?
met 1.60m en slank gebouwd zou je aan een maat 5 doek =4,2m waarschijnlijk genoeg hebben.
Met een maat 5 kan je vriend misschien geen FWCC, maar als hij weinig gaat dragen kan hij ook kiezen om die paar keer een andere knooptechniek te gebruiken die minder stof nodig heeft.

Met een 4.6m doek zouden jullie beide alles kunnen, maar hou jij idd flinke staarten over.
Als je enkel over je kleren draagt.
Als je over een jas wil gaan dragen, heb je uiteraard meer legnte nodig
  maandag 9 maart 2009 @ 13:09:36 #259
108648 cattie
lieve moeder
pi_66856801
In dit forum staan foto's van de amazonas en de ficus, in het echt zien ze er al veel beter uit!
pi_66857316
Owlet, ze werd even wakker toen ik haar van mn rug liet glijden, ik denk dat als ik het boven had gedaan dat ik haar wel zo in bed had kunnen kieperen. Ze werd langzaamaan wakker en ik heb haar eerst maar brood laten eten. En nu ligt ze in bed te kletsen... . Ik negeer het maar even wellicht gaat ze toch nog slapen.
pi_66863283
Iemand interesse in een Hoppediz Rio 4.6?
Ik gebruik hem nooit meer.
1 a 2 keer gebruikt, 1x gewassen en sindsdien ligt hij in de kast.
pi_66863430
Rio
pi_66864783
quote:
Op maandag 9 maart 2009 16:09 schreef Ardenlyn het volgende:
Iemand interesse in een Hoppediz Rio 4.6?
Ik gebruik hem nooit meer.
1 a 2 keer gebruikt, 1x gewassen en sindsdien ligt hij in de kast.
Heb je een foto? Want die uit de op doet het niet meer!!

Had ik vorige week naar draagdoek.nl gemaild maar nu kan ik mijn mail niet meer kijken omdat mijn pc kapot is. En ik weet mijn wachtwoord niet en nieuwe eenvragen wil ook maar niet lukken. Word er chaggie van
Liefde
pi_66864861
Piglet heeft ook een foto van een Rio. Maar als je wil zet ik de mijne op de foto.
Via PM ben ik nu bezig met iemand maar als die hem niet wil ben jij de volgende
  maandag 9 maart 2009 @ 17:02:51 #265
108648 cattie
lieve moeder
pi_66865215
Ik verkoop mijn korte doek van de wereldwinkel en de babycuddle (foto's in op) en een minimonkey, turkoise, nooit gebruikt.
  maandag 9 maart 2009 @ 17:26:30 #266
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_66866091
aaaaah, waarom heb ik geen ebay account?!
  maandag 9 maart 2009 @ 17:47:06 #267
108648 cattie
lieve moeder
pi_66866840
Wat heb je gezien Ticootje? En dan maak je toch een account aan?
  † In Memoriam † maandag 9 maart 2009 @ 18:31:39 #268
141844 Macka66
pi_66868424
quote:
Op maandag 9 maart 2009 17:26 schreef Ticootje het volgende:
aaaaah, waarom heb ik geen ebay account?!
Ik wil als het haast heeft best wel voor je bieden als je me je hoogste bod doorgeeft.
  maandag 9 maart 2009 @ 18:36:00 #269
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_66868580
verleidelijk macka! De laatste doek die je stuurde, die verloopt nog niet vandaag. Maar ik moet wachten op mn salaris.
  maandag 9 maart 2009 @ 20:33:30 #270
62233 Jelief
ikke lief!
pi_66872792
Kan iemand mij vertellen (cattie bijvoorbeeld maar iemand anders mag ook) wat ik met die korte doek, die Cattie in de aanbieding heeft, kan?
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  maandag 9 maart 2009 @ 20:38:56 #271
108648 cattie
lieve moeder
pi_66872987
Liggen, als wiege en in heupzit. Zie hier
En als je een beetje handig bent kun je er slingringen op zetten en er een ringsling van maken.
  maandag 9 maart 2009 @ 20:39:58 #272
143848 huuphuup
Dorksided
pi_66873026
Ja ik wil graag weten uit pure nieuwsgierigheid waarom een minimonkey niet aan te raden is om te dragen. Ik was van plan om hem eventueel als hangmatje te gebruiken, kandawel?
En geldt dat ook voor de lodger shelters?
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 9 maart 2009 @ 20:41:05 #273
108648 cattie
lieve moeder
pi_66873066
Hangmatje kan wel want dan ligt de baby lekker te schommelen. Ik heb Fee er heel even in gehad en dat lag wel oke (maar haar box ligt al vol met entertainment)Volgens mij draagt het absoluut k*t voor de ouder en liggend dragen vind ik vervelend omdat de baby er in wegzakt.
  maandag 9 maart 2009 @ 20:42:05 #274
62233 Jelief
ikke lief!
pi_66873106
Cat, hoe lang is ie ongeveer?
  maandag 9 maart 2009 @ 20:43:23 #275
108648 cattie
lieve moeder
pi_66873161
Ongeveer 3 meter. Lang genoeg voor ieder postuur.
pi_66873168
Ik heb er 1 gehad en vond hem inderdaad behoorlijk rottig dragen
De klip zit op je rug/schouder en vond ik behoorlijk duwen
Lotte sliep er overigens wel lekker in toen maar qua draaggemak vond ik hem niet aan te raden
Ik heb hem een paar keer gebruikt, ook als hangmatje en toen verkocht via marktplaats
pi_66873267
Even ter illustratie

maandag 9 maart 2009 @ 20:47:41 #278
143848 huuphuup
Dorksided
pi_66873316
Mrien een minimonkey of een lodger? Of is dat eigenlijk om het even?

ah een monkey dus

Hihi ik vind die hangmat er zo grappig uitzien zo. Ik wil eigenlijk zo'n echte maar die zijn redelijk duur dus dan kan dit ook wel.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66873442
Ik vind om eerlijk te zijn de sluiting van de lodger (zover als ik gezien heb), hetzelfde als die van de Minimonkey
Een vrij grote klip in ieder geval
  † In Memoriam † maandag 9 maart 2009 @ 20:55:28 #280
141844 Macka66
pi_66873658
quote:
Op maandag 9 maart 2009 20:33 schreef Jelief het volgende:
Kan iemand mij vertellen (cattie bijvoorbeeld maar iemand anders mag ook) wat ik met die korte doek, die Cattie in de aanbieding heeft, kan?
Rebozo!
het is een link
  † In Memoriam † maandag 9 maart 2009 @ 20:58:42 #281
141844 Macka66
pi_66873818
Huup, een goede draagdoek kan ook dienst doen als hangmatje in de box.
  maandag 9 maart 2009 @ 21:03:03 #282
62233 Jelief
ikke lief!
pi_66873975
quote:
Op maandag 9 maart 2009 20:55 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Rebozo!
het is een link
opgeslagen en bang dat ik nou echt verslaafd ga worden....

Mijn handen jeuken trouwens om een MT te gaan maken, wil hem eigenlijk met clips maken ipv banden om te knopen en daar moet ik dus nog even op studeren. Mocht het echt mooi worden dan ga zou ik er wel meer willen maken, mooie stofjes genoeg bij vriendje van mijn mams
pi_66874880
leuk jelief! Weet je al waar je de clips gaat halen?
  † In Memoriam † maandag 9 maart 2009 @ 21:43:35 #284
141844 Macka66
pi_66875844
quote:
Op maandag 9 maart 2009 21:03 schreef Jelief het volgende:

[..]

opgeslagen en bang dat ik nou echt verslaafd ga worden....
Die link is waarschijnlijk een tijdelijke link. Origineel stond de pagina op een universiteitsnetwerk, maar toen de maakster was afgestudeerd verdween de pagina. Iemand heeft toen een tijdelijke plek aangeboden.
dus ik heb maar even een pdf van de pagina gemaakt, want ik vind 'm heel goed en handig
pi_66877262
Minimonkey (oranje heb ik liggen) is hier eigenlijk alleen gebruikt als hangmatje in de box. Kind erin en dragen vond ik verre van prettig. Buiten dat ik kind er niet fatsoenlijk in kreeg, droeg het ook niet lekker.
Heb er dus nog 1 liggen, mocht iemand interesse hebben... en anders gebruik ik hem ook deze ronde weer als hangmatje (wat overigens met knoopdoek ook vrij eenvoudig te fabriceren is).
  maandag 9 maart 2009 @ 23:24:38 #286
62233 Jelief
ikke lief!
pi_66880389
Owlet, nee weet ik nog niet, ik hoop eigenlijk dat ze ze verkopen bij de outdoor-specialist hier in Haarlem.En anders via vriendje partner van mams, die zit in de stoffen dus zal ook wel in de fournituren iemand kennen.

Macka, goed dat je het zegt, zal hem ok even opslaan.
pi_66885684
Dankjewel voor de tips
Ik heb gisteren op ebay een Storchenwiege Leo Natural 4.10 meter gewonnen voor 40,50 euro!
Ik ga 'm paars verven, nr.51 Burlesque Red van Dylon, vind ik paars.. of misschien nr.30 Intense Violet, maar ik moet de kleuren nog in het echt zien.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_66887003
Als het goed is dan krijgt m'n Rio straks een ander huis
Wel jammer maar in de kast laten liggen is veel te jammer
  † In Memoriam † dinsdag 10 maart 2009 @ 13:42:23 #289
141844 Macka66
pi_66894652
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 08:39 schreef Twinkly het volgende:
Dankjewel voor de tips
Ik heb gisteren op ebay een Storchenwiege Leo Natural 4.10 meter gewonnen voor 40,50 euro!
Ik ga 'm paars verven, nr.51 Burlesque Red van Dylon, vind ik paars.. of misschien nr.30 Intense Violet, maar ik moet de kleuren nog in het echt zien.
Gefeliciteerd! Storchenwieges vallen vaak wat langer dan de aangegeven maat, dus als dat bij deze Leo ook zo is zou het voor jullie helemaal mooi zijn
  dinsdag 10 maart 2009 @ 13:58:56 #290
108648 cattie
lieve moeder
pi_66895245
Krimpen doeken als je ze verft? En met wat voor verf kun je het beste verven?
pi_66895427
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 13:58 schreef cattie het volgende:
Meestal iets in de lengte, maar niet in de breedte.
De verf die je kan gebruiken, dat ligt eraan waar je doek van gemaakt is. Katoen kan je gewoon met Dylon wasmachineverf verven, maar beter en langer houdbaar is de verf van Procion / Dreamline. Die kan je bestellen bij zijdelings.nl
Hardloper.
IG @webkim
  † In Memoriam † dinsdag 10 maart 2009 @ 14:05:08 #292
141844 Macka66
pi_66895476
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 13:58 schreef cattie het volgende:
Door de verf op zich krimpen ze niet, maar als je op hoge temperatuur verft kan er wel krimp komen. Procion MX is een goede kleurvaste verf voor katoen, en met kool-aid schijn je wol en zijde goed te kunnen verven. Dylon verf kan op den duur gaan verbleken.
  † In Memoriam † dinsdag 10 maart 2009 @ 14:09:29 #293
141844 Macka66
pi_66895660
zijdelings.com
en Dreamline is er helaas een tijdje geleden mee gestopt
  dinsdag 10 maart 2009 @ 14:12:16 #294
108648 cattie
lieve moeder
pi_66895774
Zelf zit ik op een indio met hennep te azen (don't ask, ik wil nog steeds een linnen limited edition, maar deze ook. ) en die zou ik willen verven. Ik heb net 3 dragers in de verkoop gegooid om deze te kunnen kopen. Dank jullie voor de adviezen!
  dinsdag 10 maart 2009 @ 14:14:21 #295
108648 cattie
lieve moeder
pi_66895852
Hoeveel gram procion heb ik nodig? En zijn er ook ergens voorbeelden van de kleuren te vinden? Ik zie ze nu niet.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 10 maart 2009 @ 14:15:54 #296
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_66895904
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 14:14 schreef cattie het volgende:
Hoeveel gram procion heb ik nodig? En zijn er ook ergens voorbeelden van de kleuren te vinden? Ik zie ze nu niet.

als je op t plaatje klikt kom je op de site terecht waar ook de grammen enzo opstaan
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 10 maart 2009 @ 14:17:00 #297
108648 cattie
lieve moeder
pi_66895954
Dank je! Ik heb ook de benodigde hoeveelheid gevonden.
pi_66896264
Nou de Lillia Girasol komt waarschijnlijk pas in april Wel jammer hoor, dus nog een tijdje wachten.
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † dinsdag 10 maart 2009 @ 14:48:11 #299
141844 Macka66
pi_66897167
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 14:17 schreef cattie het volgende:
Dank je! Ik heb ook de benodigde hoeveelheid gevonden.
Heel handig: de handleidingen en mengverhoudingen van Dreamline voor verven met Procion staan nog wel op het web.

Jammer dat je nog zo lang moet wachten voorpret moet hebben, Fuente!
  woensdag 11 maart 2009 @ 15:08:06 #300
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66936563
Ik heb vandaag heerlijk met eli op mn rug 1,5 uur gewandeld in de girasol, die ik dus zat was
en meneer heeft lekker getukt op mn rug! we hebben er fotpptje van gemaakt met de telefoon, dus kmoet ff wachten tot hij over de mail naar me toe komt.

Wel leuk al die verslaafden in een topic
pi_66936850
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 15:08 schreef DaviniaHR het volgende:Ik heb vandaag heerlijk met eli op mn rug 1,5 uur gewandeld in de girasol, die ik dus zat was
en meneer heeft lekker getukt op mn rug! we hebben er fotpptje van gemaakt met de telefoon, dus kmoet ff wachten tot hij over de mail naar me toe komt.

Wel leuk al die verslaafden in een topic
Dus je girasolletje gaat nog niet de deur uit?

En HIER verder

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2009 15:21:48 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')