SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie hebben er allemaal welke draagdoek?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 04-03-2009 09:38:40 ]Hardloper.
IG @webkim
Ja precies, dat idee had ik ook, gister had ik alleen zijn rompertje aan en had hij wel een dun pyjamabroekje aan zodat hij niet al te koude beentjes zou krijgen, maar de rest is zoooo warm.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 07:58 schreef Troel het volgende:
Ik draag niet als Ruben koorts heeft. Best jammer, want juist dan wil hij graag bij je zijn en is dragen prettigMaar het is ook extra warmte natuurlijk. Maar omdat hij het het ene moment koud heeft en dan weer warm, vind ik het ook zo wat om hem alleen in een rompertje te dragen.
Jazeker! Recept nog eens doen? 80 gr geraspte marseillezeep of sunlightzeep oplossen in 5 liter water, kopje soda er door roeren, zeker 8 uur laten staan, et voila... zelfgemaakt zacht vloeibaar wasmiddel voor de bonte, zwarte en draagdoeken wasquote:Op zaterdag 28 februari 2009 10:55 schreef Asyniur het volgende:
Macka, was jij nou degene die wast met zelfgemaakt vloeibaar wasmiddel?
Het recept had ik nog, vroeg me alleen af of het ook geschikt was idd voor de witte c.q. 60 graden was.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 11:06 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Jazeker! Recept nog eens doen? 80 gr geraspte marseillezeep of sunlightzeep oplossen in 5 liter water, kopje soda er door roeren, zeker 8 uur laten staan, et voila... zelfgemaakt zacht vloeibaar wasmiddel voor de bonte, zwarte en draagdoeken wasZeker met marseillezeep zacht voor tere weefsels. Niet geschikt voor de witte was.
Ik ga het binnenkort eens proberen als mijn flessen (bijna) leeg zijn...quote:Op zaterdag 28 februari 2009 11:32 schreef Macka66 het volgende:
Het wasmiddel is niet geschikt voor de witte was omdat er geen bleekmiddelen en optische witmiddelen in zitten. Wij hebben eigenlijk nooit witte was, maar als het nodig is hebben we daar wel iets van witte reus voor.
Bonte was op zestig graden gaat gewoon met het zelfgemaakte wasmiddel. Theedoeken in de kookwas ook.
Aan wasverzachter hebben we een hekel vanwege de sterke geur, dus dat gebruiken we sowieso niet. Alternatief voor wasverzachter is een scheut azijn in het wasverzachtervak doen. Ik heb dat nog nooit uitgeprobeerd voor de draagdoekenwas, al heb je bij azijn tov wasverzachter het voordeel dat het geen laagje achterlaat waardoor de doek z'n grip zou kunnen verliezen.
Oeh wat spannend!quote:Op zaterdag 28 februari 2009 11:13 schreef cattie het volgende:
Was jij dat Owlet?! Gefeliciteerd! Leuke prijs ook.
Ik ben nog steeds hoogste bieder voor de linnen indio.![]()
![]()
![]()
gewoon even mailen met Kay.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 14:42 schreef MeNicole het volgende:
Nu was ik samen metaan het kijken of we een draagdoek.nl kunnen samenstellen. We wilden graag dat wat we op de beurs hadden gezien. Groene banden zeg maar en het midden stuk camouflage groen. Maar nu zie ik dat op de site nergens staan. Tussen stuk alleen maar camouflage met bruin
Weet iemand hoe ik die andere dan kan bestellen?
quote:Op zaterdag 28 februari 2009 12:33 schreef Macka66 het volgende:
Er werd in het vorige topic wat gevraagd over linnen en hennep. Linnen en hennep zijn sterker dan katoen, maar moeillijker te produceren (dus dat vind je terug in de prijs). Voordeel van hennep is de natuurvriendelijke teelt, voordeel van linnen is dat het in de zomer koel draagt en dat het relatief snel droogt.
Zeer geschikt voor wiebelaars van 13 kg, indio's met linnen en hennep zitten naar verluidt als een huis.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 14:59 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Thx.
Hoe verhoudt zich dit tot stevigheid en uitzakken van de knoop met een 13kg wegende wiebelaar?
En hoe gevoelig is een indio voor haaltjes en dingen? Ik kreeg zelfs mn girasol stuk
owlet, heb je een foto van je nwe vangst?
Maar hij is ook weer snel droogquote:Op zaterdag 28 februari 2009 15:26 schreef simmu het volgende:
grmbl. selene wil helemaal niet met haar handjes uit de doek, selene wil niet op de heup, selene wil niet op de rug. selene wil voorop bij mama, met haar handjes binnenboord en de doek in haar mond.
oh, en ik heb vast voorknopen met de satin geprobeerd, en dat gaat prima hoor. nadeeltje van satin is dat je de kwijl errug goed ziet
Nog niet, de betaling is gister gedaan dus voor dat dat in Duitsland zichtbaar is, het pakje op de post gedaan is en het ook nog eens hier is zijn we wel een week of twee verder gok ikquote:Op zaterdag 28 februari 2009 14:59 schreef DaviniaHR het volgende:
jah, dat wel.quote:
en volgens selene ook erg lekkerquote:
Uitzakken doen linnen en hemp indio's niet. Als het vast zit zit het vast en dan ook rotsvast. Dat is wat ik zo heerlijk vind aan m'n hemp. Ik kan Tomas er nog probleemloos in dragen (17 kilo).quote:Op zaterdag 28 februari 2009 14:59 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Thx.
Hoe verhoudt zich dit tot stevigheid en uitzakken van de knoop met een 13kg wegende wiebelaar?
En hoe gevoelig is een indio voor haaltjes en dingen? Ik kreeg zelfs mn girasol stuk
het is echt niet moeilijk hoorquote:Op zaterdag 28 februari 2009 21:06 schreef _Ingrid_ het volgende:Hopelijk kan ik heel binnenkort voor het eerst Tyler dragen! Als het maar een beetje lukt met knopen. Maar zal vast wel. En anders heb ik altijd nog Noli die kan helpen.
toch?
quote:Op zaterdag 28 februari 2009 21:22 schreef Noli. het volgende:![]()
Ik vind het nog steeds stom dat ze in het WZA niet voor het dragen zijn.
Dat dacht ik nou ookquote:Op zondag 1 maart 2009 09:37 schreef Troel het volgende:
Hibiscus is erg mooi
(zo, da's een makkelijke tvp)
In Terborg is de winkel van Voedingskleding.nlquote:Op zondag 1 maart 2009 15:19 schreef Linda__ het volgende:
Da's dan toch een dilemma: een dunne geweven doek is fijner in de zomer, maar meer kans op drukpunten? Rekbaar is makkelijker knopen dan niet rekbaar, maar is minder lang fijn vanwege het gewicht van het kindje?
Ik denk dat ik dun en lang te gebruiken toch belangrijker vind, dan moet ik maar zo knopen dat ie wel goed zit. Veel oefenen...?
Davinia, dank voor het meedenken, maar zelfs een kleur heb ik nog niet in mijn hoofd. Veel kleurtjes zoals bij de Ellaroo vind ik mooi, maar ook een effen doek, en de Didymos Indio vind ik ook een mooi patroontje, maar ze lijken wel wat flets allemaal?
Ik vind het ook wel wat lastig om op zo'n webshop te kijken naar foto's. Is er ergens in het Oosten van het land een 'echte' winkel voor draagdoeken?
Waar in het Oosten? Er is nogal verschil tussen Oosten en Oosten natuurlijkquote:Op zondag 1 maart 2009 15:19 schreef Linda__ het volgende:
Da's dan toch een dilemma: een dunne geweven doek is fijner in de zomer, maar meer kans op drukpunten? Rekbaar is makkelijker knopen dan niet rekbaar, maar is minder lang fijn vanwege het gewicht van het kindje?
Ik denk dat ik dun en lang te gebruiken toch belangrijker vind, dan moet ik maar zo knopen dat ie wel goed zit. Veel oefenen...?
Davinia, dank voor het meedenken, maar zelfs een kleur heb ik nog niet in mijn hoofd. Veel kleurtjes zoals bij de Ellaroo vind ik mooi, maar ook een effen doek, en de Didymos Indio vind ik ook een mooi patroontje, maar ze lijken wel wat flets allemaal?
Ik vind het ook wel wat lastig om op zo'n webshop te kijken naar foto's. Is er ergens in het Oosten van het land een 'echte' winkel voor draagdoeken?
Overijssel/Gelderlandquote:Op zondag 1 maart 2009 17:51 schreef Troel het volgende:
[..]
Waar in het Oosten? Er is nogal verschil tussen Oosten en Oosten natuurlijk
Ik ben *&(*^& in de laatste seconde over boden.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 11:13 schreef cattie het volgende:
Was jij dat Owlet?! Gefeliciteerd! Leuke prijs ook.
Ik ben nog steeds hoogste bieder voor de linnen indio.![]()
![]()
![]()
Het is denk ik een combinatie van de kleur die anders was dan ik had gedacht en een lengte die ik niet zo vaak nodig heb behalve met mijn peuter en daar pak ik liever een iets robuuster doek voor.quote:Op zondag 1 maart 2009 22:33 schreef mrien het volgende:
Balen Cattie![]()
Mooie doek Owlet..hoezo bevalt hij je niet?
quote:Op maandag 2 maart 2009 09:33 schreef owlet het volgende:
Linda! Ik vroeg me laatst nog af hoe het met jullie gaat. Leuk dat je ook een doek zoekt, ik ben benieuwd welke het gaat worden![]()
Ik ben het met Cattie eens, ook ik heb het eigenlijk nooit te warm. Ja, op een uitzonderlijk bloedhete dag maar dan heb ik het ook wel warm zonder doek en kind.
Sinfonie is verkocht
Bentospullen, Lush producten, draagdoeken... hoeveel heeft een mens daar nou echt van nodigquote:Op maandag 2 maart 2009 10:25 schreef Linda__ het volgende:
Oei, dit kan verslavend worden geloof ik he?
quote:Op maandag 2 maart 2009 11:19 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Bentospullen, Lush producten, draagdoeken... hoeveel heeft een mens daar nou echt van nodig
Gaaf! Ben heel benieuwd wat voor een het er is. Uit welk land komt 'ie?quote:Op maandag 2 maart 2009 11:22 schreef simmu het volgende:
oehoehoeh! mijn tante heeft een afrikaanse doek klaarliggen voor memissch komtie morgen al
nederlandquote:Op maandag 2 maart 2009 14:08 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Gaaf! Ben heel benieuwd wat voor een het er is. Uit welk land komt 'ie?
oh, ook al als het "goed genoeg" gelukt is hier hoorquote:Op maandag 2 maart 2009 21:45 schreef owlet het volgende:
Kunnen jullie nou ook zo'n kick krijgen als een knoop nou écht goed gelukt is?
quote:Op maandag 2 maart 2009 21:45 schreef owlet het volgende:
Welke knoop was het, owlet?quote:Op maandag 2 maart 2009 21:45 schreef owlet het volgende:
Rio? Hup jij, Aare in gaan dragenquote:Op maandag 2 maart 2009 22:20 schreef p_iglet het volgende:
HIer ook zeker wel vooral toen de eerste keren rugdragen goed ging
Pepijn is vandaag weer mee wezen werken, op mijn rug in Rio. Ging super!
En daarvoor toen hij niet wou slapen eerst nog heerlijk 45min buiten in het zonnetje gewandeld. Eenje, ejje ou?
Eendjes gezocht dus
Echt hoe kun je als ouder zonder draagdoek
Dragen!quote:Op maandag 2 maart 2009 22:32 schreef p_iglet het volgende:
Hoe krijg ik Aare zo snel mogelijk echt knuffelig wollig zacht??
Zorgen dat er goed wat spanning staat op de doekrand die in Lotte's knieholtes zit, mrien.quote:Op maandag 2 maart 2009 22:57 schreef mrien het volgende:
Wat grappig dat dat zo verschilt Owlet!
Ben benieuwd naar Aare p_iglet!
Ik heb Lotte vandaag lopend opgehaald van de creche, lekker bij mij in de doek mee naar huis genomen, even knuffelen
Ik heb alleen elke keer ruzie met haar beentjes, hoe ik ook probeer haar kont lager te doen dan haar beentjes, hoe meer zij haar beentjes weer naar beneden duwt
Toch eens kijken hoe ik dat beter krijg
ik zal eens bij tante navragen, ik had begrepen dat het erg "viavia" isquote:Op woensdag 4 maart 2009 13:35 schreef DaviniaHR het volgende:
Gefeliciteerd met de nwe aankopen!
Simmu, dat ziet er mooi uit!! Hoe lang issie?
(Ik ben mn girasol mokka zathij si te kort voor buiten over de jassen heen (rucksack is het enige wat kan) en ik zie hier zoveel mooiere doeken... slik. mijn eerste doek...
)
Hee dat klinkt goed! Ik hoop de mijne snel te kunnen gebruiken en door dit soort verhalen krijg ik daar extra veel zin in!quote:Op woensdag 4 maart 2009 20:43 schreef lcicle het volgende:
Vandaag heb ik een Binana geprobeerd. Waaw, wat een fijne doek! Ik was in de veronderstelling dat de rek hetzelfde was als bij een draagdoek.nl, maar een Binana rekt alleen in de breedte en een héél klein beetje maar in de lengte. Droeg erg prettig met Jongste van zo'n 9 kilo (?? ik heb eigenlijk geen idee hoe zwaar hij is..).
Ok dan gaan we verder oefenen, en dus HOGER knopen. Want Pepijn zat idd niet zo heel erg hoog. Maar had niet verwacht dat dat zoveel stof scheelt. Als jij een SHBC kan met een 4,2 dan moet t_igger dat zeker met een lang vallende 3.6 kunnen. Nog even blijven oefenen dusquote:Op donderdag 5 maart 2009 09:01 schreef owlet het volgende:
P_iglet, ik heb even ronja omgekocht met een plakje kaas en wat blijkt: ik kan ook een SHBC met een 4.2. Met de knoop net voor de punten dus hij gebruikt bij mij zeker minder stof dan een BWCC.
En wat ben ik blij dat je dit vroeg, nu weet ik dat ik Tulpe straks ook goed kan gebruikenTenzij Olaf stiekem een heel stuk groter is dan 4.2 en Tulpe straks korter is
![]()
Misschien kan je de SHBC nog hoger knopen? Ik denk dat dat namelijk de voornaamste reden is dat hij minder stof gebruikt dan een FWCC.
Knoop je -em met chestbelt?quote:Op donderdag 5 maart 2009 10:16 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Ok dan gaan we verder oefenen, en dus HOGER knopen. Want Pepijn zat idd niet zo heel erg hoog. Maar had niet verwacht dat dat zoveel stof scheelt. Als jij een SHBC kan met een 4,2 dan moet t_igger dat zeker met een lang vallende 3.6 kunnen. Nog even blijven oefenen dus
Knoop jij Ronja dan ook met haar armen binnenboord met die SHBC?
Bedankt voor het omkopen van ronja
quote:Op donderdag 5 maart 2009 10:53 schreef p_iglet het volgende:
Didymos Tom 4.2m is onderweg nu naar Grijs.
helaas pindakaas, woonde ik maar in Drenthequote:Op donderdag 5 maart 2009 14:22 schreef cattie het volgende:
En wil je nu opbiechten dat je eigenlijk Miriam heet en in Drente woont? Dat is een vriendin van mij en jullie lijken qua gedrag enz ontzettend op elkaar! En nu ook nog dezelfde doek.
quote:Op donderdag 5 maart 2009 15:53 schreef Webkim het volgende:
Owlet, wat een mooie foto's! Fijn dat Zinnober je nu al zo bevalt. En Katja, what can I say? Mooi!
p_iglet, kiekt u eens. Beetje baggerfilmpje weer; ik maak ze met de webcam en de quickupload van YouTube, maar de pjoeter staat met het scherm naar het raam. Maar de essentie is vast wel duidelijk.
Hij is dus niet écht zonder chestbelt, alleen maak je geen halve knoop op je borst en dat scheelt hier echt cm.'s. En het zit lekkerder.
quote:Op donderdag 5 maart 2009 18:04 schreef Webkim het volgende:
Er komen linnen Didy's aan! De link is er al, de doeken nog niet.
quote:
quote:Op donderdag 5 maart 2009 18:56 schreef LovelyLady het volgende:
[..]![]()
![]()
Nu is het wel even de moeite waard om Ebay aan de kant te zetten en af te wachten wat Didymos gaat doen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:27 schreef TearSong het volgende:
[ afbeelding ] en [ afbeelding ]
ficus en amazonas..weer indio's
Calin Bleu heeft in 2006 limited editions in linnen/katoen mix gehad. (oa een Olive)quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:57 schreef p_iglet het volgende:
Iemand al ergens ooit linnen doeken tegen gekomen anders dan indio's en medley satin??
Oew dat klinkt goed, maar das vast niet ff te vinden zeker?quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:07 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Calin Bleu heeft in 2006 limited editions in linnen/katoen mix gehad. (oa een Olive)
...van hetzelfde, vrees ik.quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:35 schreef Webkim het volgende:
Woeha!
Er staat bij Vorboten neuer Leinentücher.
Voorproefje van de nieuwe linnens!
Er komt nog meer!
Ja, het gaat van kwaad tot erger! Vond ik eerst 1 doek wel genoeg, werd het al snel 2 ("voor als er 1 in de was zit") en nu is m'n 5e onderwegquote:Op donderdag 5 maart 2009 22:40 schreef Webkim het volgende:
Deze reeks wordt trouwens steeds erger. Eerst hadden we het met z'n allen een beetje voorzichtig over dragen, veel van ons zijn daar aardig ingegroeid en nu zitten we als een stel maniakalen de Limited Edition Didy's te F5en en bespreken.
Waar zie je dat staan? Ik heb het idee dat anderen meer zien dan ik. Ik zie de nieuwe doeken alleen via de link, niet via de website van didymos. (Nu wel) En ik krijg hun nieuwsbrief niet, terwijl ik me al 2x heb opgegeven.quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:35 schreef Webkim het volgende:
Woeha!
Er staat bij Vorboten neuer Leinentücher.
Voorproefje van de nieuwe linnens!
Er komt nog meer!
Idd, ja!quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:40 schreef Webkim het volgende:
Deze reeks wordt trouwens steeds erger. Eerst hadden we het met z'n allen een beetje voorzichtig over dragen, veel van ons zijn daar aardig ingegroeid en nu zitten we als een stel maniakalen de Limited Edition Didy's te F5en en bespreken.
omdat een cb-arts het zegt...quote:Op vrijdag 6 maart 2009 10:07 schreef p_iglet het volgende:
Tinuviel waarom zou gespreide benen niet goed zijn.
Die kikkerhouding (heupen naar buiten knieen hoger dan billen) is de natuurlijke houding voor baby's en juist bij mogelijke heupproblemen de beste houding.
HIj kijkt een beetje wazig en lacht nietquote:Op vrijdag 6 maart 2009 11:49 schreef Tinuviel het volgende:
mijn pa zei dat het volgens hem geen kwaad kon. Voor de zekerheid kan ik het nog aan de kinderarts in het ziekenhuis vragen, waar wij ook de afspraak voor zijn heupen hebben. Ik weet niet zeker of die er meer over kan zeggen of een fysiotherapeut. Ik ken zelf iemand die fysiotherapeut is bedenk ik me ineens.
De foto is niet de mooiste. Maar wat is er dan niet flatteus aan mijn man? Verder alles goed bij jullie DaviniaHR? Schattige foto van je kind trouwens.
Er staan drie Jakob's nr 6 op ebay.de!quote:
De dragende vader kijkt erg verliefdquote:Op vrijdag 6 maart 2009 10:04 schreef Tinuviel het volgende:
Hallo allemaal
Ben gisteren bij het cb in Amstelveen geweest en heb over het draagdoek aan de arts daar gevraagd. Was blij verrast, dat zij het doek niet negatief tegenover stond. De arts zei wel, dat een houding met gespreide benen niet zo goed zou zijn en een wieghouding beter was. Macka66 welke van de knopen van de handleiding, die je in je post heb gelinkt, kan ik dan gebruiken? Ik zit als begin aan de Kaenguruh Trage, de vierde optie te denken. Daarbij zijn de beentjes dan niet gespreid en het lijkt me ook een goede omdat ik niet het kind op mijn heup of voorop moet slingeren. Vind het nog een beetje eng eerst het kind in het doek te leggen en dat pas later aan mij vast te maken. Zal zo trouwens nog wat foto's van dragende vader posten.
Ik vind die figuurtjes ook niets hoorquote:Op vrijdag 6 maart 2009 13:32 schreef cattie het volgende:
Storchenwiege heeft ook een nieuw model, "Louise". Eindelijk eens geen strepen.
[ afbeelding ]
Ik vraag me af wat voor een weefsel die nieuwe is. De strepen Storch's zijn kruiskeper, Leo Storch is diamantkeper, maar dit? Volgens mij zijn die kriebeltjes er op gedrukt, niet ingeweven.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 17:11 schreef Nijna het volgende:
Ik ben ook niet wild van de nieuwe storchenwiege, doe mij maar strepen.
nee toch, de kwaliteit heeft te lijden onder de kwantiteitquote:Op vrijdag 6 maart 2009 18:12 schreef p_iglet het volgende:
psssst, ik denk dat je kwaliteit en kwantiteit omgedraait hebt
Interesting! Op de Duitse site is 'ie 40% linnenquote:Op vrijdag 6 maart 2009 18:13 schreef Floria het volgende:
Deze is 'heavier' en 50% linnen 50& katoen de Amazonas was 40/60%
Verder zie ik de nieuwe alleen op de engelse site en heet hij de Indio Yew
En het label van Eibe zal ook 40% vermelden, staat er in de tekst als waarschuwing. Er staat niks over nog komende linnen doeken, dus dit zal het dan wel zijnquote:Op vrijdag 6 maart 2009 18:23 schreef p_iglet het volgende:
als je de tekst bij Eibe leest staat daar 50% linnen, o pd eoverzichts pagina staat 40
Vorige maand kwamen 10 dagen na de tulpe en de hibiscus de volgende indio limited editions alweer uit, dus ik heb nog wel hoop! Misschien kunnen ze een narcis (geel/oranje), blauwe regen of hyacint (paarsig) doen, om in de planten en het voorjaar te blijven!quote:Op vrijdag 6 maart 2009 19:24 schreef Macka66 het volgende:
[..]
En het label van Eibe zal ook 40% vermelden, staat er in de tekst als waarschuwing. Er staat niks over nog komende linnen doeken, dus dit zal het dan wel zijn
Maar die volgende indio's waren meer van hetzelfde qua kleurstelling, primula als een wat intensere tulpe en scilla als een variant op hibiscus. Ik ben daarom niet hoopvol gestemd.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 08:13 schreef cattie het volgende:
[..]
Vorige maand kwamen 10 dagen na de tulpe en de hibiscus de volgende indio limited editions alweer uit, dus ik heb nog wel hoop! Misschien kunnen ze een narcis (geel/oranje), blauwe regen of hyacint (paarsig) doen, om in de planten en het voorjaar te blijven!
Mooi zo! Dan is hij goed aangekomen!quote:Grijs het volgende:
En de doek die p_iglet naar mij heeft gestuurd is binnen! Toen ik 'em uitpakte stond zoonlief er met zijn neus bovenop: "Zo, dat is een mooie doek! Mooie kleuren!" Morgen maar eens uitproberen.
Hahaha jij ook al... ik ook, toen kwam er een hele mooie en ik was blutquote:Op zaterdag 7 maart 2009 14:39 schreef cattie het volgende:
Macka, beetje positief blijven!
Ik droom zelfs al van die draagdoeken, zucht..
Indioquote:Op zaterdag 7 maart 2009 20:22 schreef Ticootje het volgende:
ja ik weet het. Maar ik heb wel al 1 gezien. Maar ik weet al die namen niet. Met die figuurtjes erop. Klinkt zeker nog vager?
Dat was m'n eerste ingeving. Maar die vind ik ehm... nou ja...quote:
Die is ook al zo mooi paarsquote:Op vrijdag 6 maart 2009 15:54 schreef Webkim het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kleinsmekker Sara is hier. De Kleinsmekker met de Buddhas is verkocht. En deze ga ik waarschijnlijk ruilen voor de rood met oranje versie met een zon erop.![]()
Nino schijnt vergelijkbaar te zijn met de Trageschule Dresden doeken. Mijn Trageschule doek lijkt absoluut niet op mijn Millefiori qua weving en aanvoelen. De Laura van een van mijn medecursisten lijkt weer wel op de Trageschule doek, en dus waarschijnlijk ook op een Nino.quote:Op zondag 8 maart 2009 10:58 schreef owlet het volgende:
Ik gok dat een Nino vergelijkbaar is met een LLL-doek (en misschien ook wel met millie?). Als dat zo is dan is ie dun (want vrij glad), soepel maar wel draagkrachtig.
Cranberry indio! Niet echt lenteachtig maar vast wel mooi
Als je enkel over je kleren draagt.quote:Op maandag 9 maart 2009 12:29 schreef p_iglet het volgende:
Gaat je vriend ook veel dragen?
met 1.60m en slank gebouwd zou je aan een maat 5 doek =4,2m waarschijnlijk genoeg hebben.
Met een maat 5 kan je vriend misschien geen FWCC, maar als hij weinig gaat dragen kan hij ook kiezen om die paar keer een andere knooptechniek te gebruiken die minder stof nodig heeft.
Met een 4.6m doek zouden jullie beide alles kunnen, maar hou jij idd flinke staarten over.
Heb je een foto? Want die uit de op doet het niet meer!!quote:Op maandag 9 maart 2009 16:09 schreef Ardenlyn het volgende:
Iemand interesse in een Hoppediz Rio 4.6?
Ik gebruik hem nooit meer.
1 a 2 keer gebruikt, 1x gewassen en sindsdien ligt hij in de kast.
Ik wil als het haast heeft best wel voor je bieden als je me je hoogste bod doorgeeft.quote:Op maandag 9 maart 2009 17:26 schreef Ticootje het volgende:
aaaaah, waarom heb ik geen ebay account?!
Rebozo!quote:Op maandag 9 maart 2009 20:33 schreef Jelief het volgende:
Kan iemand mij vertellen (cattie bijvoorbeeld maar iemand anders mag ook) wat ik met die korte doek, die Cattie in de aanbieding heeft, kan?
opgeslagen en bang dat ik nou echt verslaafd ga worden....quote:
Die link is waarschijnlijk een tijdelijke link. Origineel stond de pagina op een universiteitsnetwerk, maar toen de maakster was afgestudeerd verdween de pagina. Iemand heeft toen een tijdelijke plek aangeboden.quote:Op maandag 9 maart 2009 21:03 schreef Jelief het volgende:
[..]
opgeslagen en bang dat ik nou echt verslaafd ga worden....
Gefeliciteerd! Storchenwieges vallen vaak wat langer dan de aangegeven maat, dus als dat bij deze Leo ook zo is zou het voor jullie helemaal mooi zijnquote:Op dinsdag 10 maart 2009 08:39 schreef Twinkly het volgende:
Dankjewel voor de tips![]()
Ik heb gisteren op ebay een Storchenwiege Leo Natural 4.10 meter gewonnen voor 40,50 euro!![]()
Ik ga 'm paars verven, nr.51 Burlesque Red van Dylon, vind ik paars.. of misschien nr.30 Intense Violet, maar ik moet de kleuren nog in het echt zien.
Meestal iets in de lengte, maar niet in de breedte.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 13:58 schreef cattie het volgende:
Krimpen doeken als je ze verft? En met wat voor verf kun je het beste verven?
Door de verf op zich krimpen ze niet, maar als je op hoge temperatuur verft kan er wel krimp komen. Procion MX is een goede kleurvaste verf voor katoen, en met kool-aid schijn je wol en zijde goed te kunnen verven. Dylon verf kan op den duur gaan verbleken.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 13:58 schreef cattie het volgende:
Krimpen doeken als je ze verft? En met wat voor verf kun je het beste verven?
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 14:14 schreef cattie het volgende:
Hoeveel gram procion heb ik nodig? En zijn er ook ergens voorbeelden van de kleuren te vinden? Ik zie ze nu niet.
Heel handig: de handleidingen en mengverhoudingen van Dreamline voor verven met Procion staan nog wel op het web.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 14:17 schreef cattie het volgende:
Dank je! Ik heb ook de benodigde hoeveelheid gevonden.
Dus je girasolletje gaat nog niet de deur uit?quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:08 schreef DaviniaHR het volgende:Ik heb vandaag heerlijk met eli op mn rug 1,5 uur gewandeldin de girasol, die ik dus zat was
en meneer heeft lekker getukt op mn rug!![]()
we hebben er fotpptje van gemaakt met de telefoon, dus kmoet ff wachten tot hij over de mail naar me toe komt.
Wel leuk al die verslaafden in een topic
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |