Een klassieke (spaanse) gitaar is een gitaar met een brede nek en nylon snaren (dwz: de hoge snaren zijn nylon en de bassnaren zijn nylon met een metalen winding.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 22:53 schreef Molluck het volgende:
Ok, wat is dan het verschil tussen een klassieke (is dat een Spanish?) gitaar en een Western gitaar?
Als ik diezelfde site bekijk zie ik hier nog wel een aanbieding: http://www.mainmusic.nl/n(...)essoires_pakket.html
Maar wellicht is het een beter idee om ff in een echte winkel rond te kijken en daar iets goedkoops te bekijken...
Voor 100e kan je wel een leuk dingetje kopen, niet heel veel bijzonders maarja, okeequote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:18 schreef Maseo het volgende:
Overigens is het aan te raden om gewoon langs de winkel te gaan en een aantal gitaren uit te proberen.
Kijk welke je het lekkerste vindt spelen en klinken. En stem dat af op je budget.
Maar voor onder de ¤100 moet je geen wonderen verwachten. Dat zeg ik je wel eerlijk.
Muwoa dat soort gitaren beoordelen is een beetje onbegonnen werk, aangezien ze toch 9 van de 10x niet afgesteld staanquote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:20 schreef Jordy-B het volgende:
Inderdaad. Ga ook de winkels langs die tweedehands gitaren verkopen. En neem als-het-even-kan iemand mee die al gitaar kan spelen, om de gitaar voor je te beoordelen.
dan stel je hem zelf toch even ? Of dan vraag je even of hij iemand m daar wilt stemmen.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:28 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Muwoa dat soort gitaren beoordelen is een beetje onbegonnen werk, aangezien ze toch 9 van de 10x niet afgesteld staan
Ehhquote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:37 schreef Maseo het volgende:
[..]
dan stel je hem zelf toch even ? Of dan vraag je even of hij iemand m daar wilt stemmen.
Beter dan niets in iedergeval.
Muse heeft toffe riffs jaquote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:40 schreef emokid het volgende:
Hysteria van Muse is een prachtnummer om te leren. Ben niet zo gek van de band zelf maar om het te spelen is zoveel leuker.![]()
True, maar dat is meestal wel dan met de subklasse gitaren.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:40 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
EhhAfstellen en stemmen is wel een heeeeel verschil
![]()
Vooral bij die budgetmodellen vissen ze er meestal 1tje uit de doos, en die worden uit de fabriek sowieso niet netjes afgesteld afgeleverd
Dat zal je heel vies tegenvallen hoor hoe "goed" die geleverd werden, aangezien die afstelling nogal persoonlijk is kunnen ze dat natuurlijk dat niet al afstellen voor jequote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:45 schreef Maseo het volgende:
[..]
True, maar dat is meestal wel dan met de subklasse gitaren.
Een goede gibson, ibanez, crafter, wordt meestal al degelijk geleverd.
Granted, er zitten schijt gitaren tussen die soms uit de doos komen. Kromme half, slappe kast etc..
Dat is ook zo, ieder zn gitaar is anders. Wat de een een fijne afstelling vindt, vind de ander een ruk afstelling..quote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:51 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dat zal je heel vies tegenvallen hoor hoe "goed" die geleverd werden, aangezien die afstelling nogal persoonlijk is kunnen ze dat natuurlijk dat niet al afstellen voor je![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
Maarja ik vind het nog steeds een slechte zaak dat practisch geeneen gitaarzaak gewoon echt beetje fatsoenlijk afgestelde gitaren in de winkel heeft staan, kost misschien wel een stuk meer tijd, maar qua klanten overtuigen van je troep zou het wel een stuk beter werkenquote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:56 schreef Maseo het volgende:
[..]
Dat is ook zo, ieder zn gitaar is anders. Wat de een een fijne afstelling vindt, vind de ander een ruk afstelling..
Btw ff snel naar wat vids van je gekeken @ jouwbuis, leuke sustain heb je op je 6 snarige doos.
Het is nog altijd meer dan wat ik heb met mn stratjequote:Op zaterdag 28 februari 2009 00:04 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Maarja ik vind het nog steeds een slechte zaak dat practisch geeneen gitaarzaak gewoon echt beetje fatsoenlijk afgestelde gitaren in de winkel heeft staan, kost misschien wel een stuk meer tijd, maar qua klanten overtuigen van je troep zou het wel een stuk beter werken
Zoveel sustain komt er niet in voor eigenlijk toch![]()
Link?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 00:06 schreef Maseo het volgende:
[..]
Het is nog altijd meer dan wat ik heb met mn stratje![]()
Heb jij toevallig die track van mij gechecked ?
Dit trackje dus "t is mijn "zomer" liedje, en ik speel de acoustische gitaar erop.quote:
Nicequote:Op zaterdag 28 februari 2009 00:12 schreef Maseo het volgende:
[..]
Dit trackje dus "t is mijn "zomer" liedje, en ik speel de acoustische gitaar erop.
Kerel die de solo's speelt heeft er over heen gespeelt, wat het echt een heerlijke sound geeft in zn geheel.
Iedereen begint anders. Sommige kloten eerst maanden aan voor echt iets te leren, anderen willen meteen akkoorden leren. Het is dus voornamelijk wat je ermee wilt bereiken en wat je op korte termijn wilt. Wil je over een paar weken chica's imponeren met een cool liedje, leer dan akkoorden. Heb je al altijd die fantastische solo willen spelen, ga dan die solo leren -mits binnen niveau natuurlijk-.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 16:10 schreef Seam het volgende:
Ik wil eigenlijk ook beginnen met gitaar leren maar ik heb geen flauw idee waar ik moet beginnen.
Moet ik eerst beginnen met akkoorden leren of gewoon bladmuziek van een band downloaden en uitproberen ?
Is het beter om eerst een 'instap' model te kopen of meteen maar wat echte kwaliteit ?
Bedankt voor de tipsquote:Op zaterdag 28 februari 2009 16:36 schreef starla het volgende:
[..]
Iedereen begint anders. Sommige kloten eerst maanden aan voor echt iets te leren, anderen willen meteen akkoorden leren. Het is dus voornamelijk wat je ermee wilt bereiken en wat je op korte termijn wilt. Wil je over een paar weken chica's imponeren met een cool liedje, leer dan akkoorden. Heb je al altijd die fantastische solo willen spelen, ga dan die solo leren -mits binnen niveau natuurlijk-.
Ik zou zeggen, begin simpel met paar losse rifjes zoals come as you are, seven nation army etc. Dan uitbreiden naar akkoordjes zoals de open akkoorden, C D, Dm, E, Em, G, A en Am. Dan barré akkoorden en steeds complexere riffjes. Dan solo's leren en theorie (toonladders) omdat deze echt hand in hand gaan.
Dan complete nummers en nog meer theorie. Naarmate je complexere dingen wilt spelen merk je dat je meer techniek nodig hebt, dus een gitaarleraar kan op den duur ook geen kwaad.
Oh ja, begin met instap, want wie weet vind je het geen fuk aan en stop je met spelen over 2 weken en dan zit je met je pepedure gitaar onder het bed. Ten tweede kun je als beginner zo weinig op de gitaar dat je er geen voordeel van ondervindt om op een dure gitaar te spelen en ten derde...in het begin merk je geen verschil tussen kwaliteit.
quote:Op zaterdag 28 februari 2009 17:35 schreef starla het volgende:
Ook op UG:
http://www.ultimate-guita(...)e_to_the_guitar.html
de keuze is aan jou.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 16:10 schreef Seam het volgende:
Ik wil eigenlijk ook beginnen met gitaar leren maar ik heb geen flauw idee waar ik moet beginnen.
Moet ik eerst beginnen met akkoorden leren of gewoon bladmuziek van een band downloaden en uitproberen ?
Is het beter om eerst een 'instap' model te kopen of meteen maar wat echte kwaliteit ?
quote:Op zaterdag 28 februari 2009 17:49 schreef Maseo het volgende:
[..]
de keuze is aan jou.
Iedereen heeft zijn eigen manier van beginnen met spelen.
Je kan er voor kiezen om zelf aan de slag te gaan, en dat kan zijn door inderdaad bijvoorbeeld met akkoorden te beginnen, en dan daar uit verder werken.
Je kan het ook andersom doen (zo heb ik het ook geleerd), begin met wat tabs van liedjes die (relatief) simpel zijn. Speel die een tig duizend keer, en dan andere liedjes. Ondertussen moet je de akkoorden die je speelt gaan onthouden, zodat je weet wanneer je 3-2-0-0-3-3 in een tab ziet staan, dat je weet dat dat een G akkoord is, etc.
En een instap model of echte kwaliteit, het kan er ook tussen.
Als je zeker weet dat je lang en veel gaat spelen, steek er iets meer in (75-125). Als je echt puur wilt in spelen ga dan rond de 50-75¤ kijken, maar verwacht er geen wonderen van.
Moet toch eens opletten of er een nieuwe pagina is voor ik begin te blaten![]()
Dat is mooi, als je al een beetje verstand hebt van muziek zal het je in ieder geval wel vergemakkelijken.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 17:58 schreef Seam het volgende:
[..]
![]()
Toch nog bedankt voor de tip, ik verwacht wel dat ik die akkoorden redelijk snel onder de knie krijg, ik speel al een jaar of tien piano dus zal het wel vergemakkelijken. Ik had niet gedacht dat het zo goedkoop was zegIk weet zeker dat ik veel ga spelen, omdat ik veel te veel vrije tijd heb bij mijn studie. Dus dan zal ik komende week maar eens een muziekwinkel binnenstappen.
Electrisch of akoestisch ?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 18:15 schreef Ruzbeh het volgende:
Zojuist m'n snaren verwisseld (en gitaar opgepoetst)... ik word er altijd een beetje nerveus van. Dat ik dan iets verkeerd doe ofzo.
Zijn er nog andere dingen die handig zijn om erbij te hebben in het begin?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 18:02 schreef Maseo het volgende:
[..]
Dat is mooi, als je al een beetje verstand hebt van muziek zal het je in ieder geval wel vergemakkelijken.
Echter is het niet zo simpel als het lijkt, je zal toch heerlijk eelt gaan kweken op je vingertoppen.
Ook willen je vingers nog niet altijd doen wat jij wilt in je begin periode dat je speelt.
Als ik je een gitaar mag aanraden (als je akoestisch wilt gaan spelen) kijk een naar een Ibanez (model dat ik bekeek was ¤159, semi akoestisch) of Crafter.
Toevallig mijn Crafter HTC-24-EQ maandag gehaald, 179¤. Geweldig geluid, en kwaliteit voor een redelijk prijsje.
Dan kan je later nog altijd een versterker aanschaffen om meer volume er uit te trekken ;-)
Een of twee plectrums (vind ik wel fijn), een gitaar standaard of evt. een gitaarhoes (als je wel eens ergens anders wilt gaan spelen en er even mee onderweg moet.) Een simpele gitaar strap, als je staand gaat oefenen.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 18:25 schreef Seam het volgende:
[..]
Zijn er nog andere dingen die handig zijn om erbij te hebben in het begin?
Akoestisch.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 18:19 schreef Maseo het volgende:
[..]
Electrisch of akoestisch ?
Electrisch kan je weinig verneuken, ik haat altijd mn akoestische te vervangen.. met die pennetjes en bende..
en altijd genoeg windingen maken natuurlijk..
Is het niet. Mijn gitaar kost 400 euro en werd mij aanbevolen als beginner's gitaar.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 17:58 schreef Seam het volgende:
Ik had niet gedacht dat het zo goedkoop was zeg
Door de verkoper zekerquote:Op zaterdag 28 februari 2009 19:08 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Is het niet. Mijn gitaar kost 400 euro en werd mij aanbevolen als beginner's gitaar.
quote:Op zaterdag 28 februari 2009 21:15 schreef Hork het volgende:
(maar vooral oefenen, oefenen, oefenen....)
Alsof alle tweedehands gitaren per definitie kut zijnquote:Op zaterdag 28 februari 2009 21:15 schreef Hork het volgende:
tvp
Wil beginnen met gitaar spelen. Er staan iig veel tips in dit topic![]()
Tip die ik van een gitaarspelende vriend kreeg was om vooral geen 2e hands exemplaar
te kopen. ( en eventueel les te nemen ... maar vooral oefenen, oefenen, oefenen....)
en dat is toch echt zware onzin imo.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 19:08 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Is het niet. Mijn gitaar kost 400 euro en werd mij aanbevolen als beginner's gitaar.
Idd, die van mij is ook 2e handsquote:Op zaterdag 28 februari 2009 22:15 schreef Daantke het volgende:
Alsof alle tweedehands gitaren per definitie kut zijn
Dat is 't 'm nou juist. Eerst koop je een 100-200 euro gitaar, en daarna koop je een betere van 300-400 euro of meer. Je kan beter gewoon gelijk een duurdere gitaar kopen. Als je puur wilt leren kan dat ja, op zo'n goedkope. Maar het is zo waarschijnlijk dat je toch een andere, betere gitaar later gaat kopen... dat je veel beter gelijk een goede koopt.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 23:40 schreef Maseo het volgende:
[..]
en dat is toch echt zware onzin imo.
Je kan net zo goed op een 200¤ gitaar leren spelen als op een 400¤ gitaar. Alleen de afwerking en het materiaal zal van een andere kwaliteit zijn t.o.v een 100-200¤ klasse gitaar.
Want dan had jou net zo goed een handmade gibson aangeraden kunnen worden á 1300¤, omdat dat dé beste gitaar is qua kwaliteit en dat is wat je wilt hebben.
Je kan beter persoonlijk beter beginnen op een sub-par klasse gitaar die goed is qua geluid afwerking en prijs, dan ¤400 en wellicht nooit verder komen dan puur alleen een paar basis akkoorden.
Je kan later altijd nog een A+ klasse gitaar kopen.
Brianmay guitar ?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 23:44 schreef qu63 het volgende:
[..]
Idd, die van mij is ook 2e hands
[ afbeelding ]
alleen kan ik nog steeds niet fatsoenlijk spelen![]()
Jupquote:Op zaterdag 28 februari 2009 23:48 schreef Maseo het volgende:
[..]
Brianmay guitar ?
Watsda voor een model ?
Hoe klinkt ie ?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 23:49 schreef qu63 het volgende:
[..]
Jup
EenBrian May Red Special Replica
Ik heb alleen een Burns/Brian May model, zonder 'maan' bij de brug
Door zijn bedrading zijn de pickups in serie te schakelen, waardoor je er meerdere geluiden uit kunt halen.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 23:51 schreef Maseo het volgende:
[..]
Hoe klinkt ie ?
Beetje jankerig (ala strat) of meer jazzy/warm (ala les paul's) ?
wauw, dat is zeker een puik ding.. veel spelen zou ik dan maar zeggenquote:Op zaterdag 28 februari 2009 23:52 schreef qu63 het volgende:
[..]
Door zijn bedrading zijn de pickups in serie te schakelen, waardoor je er meerdere geluiden uit kunt halen.
Hier een video die het meeste wel laat horen:
Eerst oefenenquote:Op zaterdag 28 februari 2009 23:55 schreef Maseo het volgende:
[..]
wauw, dat is zeker een puik ding.. veel spelen zou ik dan maar zeggen
En waarom de dicipline ? Gewoon elke keer een nieuw nummer erbijquote:Op zondag 1 maart 2009 00:01 schreef qu63 het volgende:
[..]
Eerst oefenen
en discipline opbouwen om er mee door te gaan
Maar ik heb em ook gekocht omdat het een Queen/Brian May item is hoor
Hij hangt nu mooi te zijn in mijn kast
Met daarbij mijn Vox BM1, Vox Pathfinder en een Digitech Brian May Pedal
En sixpence muntjes uit de '60 en van de tour in '05 en '09
Ik moet nog een keer een Vox AC30 vinden ergens (maar die dingen zijn veeeeeel te duur)quote:Op zondag 1 maart 2009 00:03 schreef Maseo het volgende:
[..]
En waarom de dicipline ? Gewoon elke keer een nieuw nummer erbij![]()
Haha dat zijn leuke dingen, dan is dat wat ik heb niets vergeleken daarbij..
Ik heb een Squire Fender strat HSS metalic Red, en een Crafter HTC-24, met een Pod Xt
1- Techniek ontloopt het niets, behalve dat inderdaad de snaren dunnen zijn, dus het inderdaad makkelijker is om barre te spelen, maar als je goed kan barreën op een akoestische, is dat al simpel te doen.quote:Op zondag 1 maart 2009 00:55 schreef boskameel het volgende:
Ik zit te twijfelen om een elektrische gitaar te kopen. Speel nu op een akoestische gitaar van 50 euro, en kan de meeste open akkoorden wel goed spelen op dit moment.
Maar ik heb het probleem dat de hals erg breed is, en met mijn kleine handenkan ik geeneens een vinger over de breedte leggen, dus kan ik nooit bv barre akkoorden spelen
, en die wil ik ook nog erg graag leren.
Paar vraagjes:
- Is het qua techniek echt zoveel makkelijker spelen op een elektrische (dunnere snaren, smallere hals)?
- Als ik er 1 koop, moet je dan perse een versterker erbij kopen, en kan ik hem ook op mijn mac aansluiten?
- Hoeveel geld zou ik eraan uitgeven? Ik merk dat ik gitaarspelen wel steeds leuker vind worden nu, vooral omdat ik nu de akkoorden steeds beter kan.
Mooi hoor!quote:Op zaterdag 28 februari 2009 23:49 schreef qu63 het volgende:
[..]
Jup
EenBrian May Red Special Replica
Ik heb alleen een Burns/Brian May model, o.a. zonder 'maan' bij de brug
http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Special
Vandaar de problemen met je gitaar!quote:Op zondag 1 maart 2009 23:19 schreef ElisaB het volgende:
Tsssskkkk.... dus ik zit in deel 15 te posten en jullie zoijn bij deel 16
Hai
Gooi deze dan meteen op slotquote:Op zondag 1 maart 2009 23:19 schreef ElisaB het volgende:
Tsssskkkk.... dus ik zit in deel 15 te posten en jullie zoijn bij deel 16
Hai
bottlenecks (slides, dus).quote:Op maandag 2 maart 2009 00:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Heeft iemand nog leuke ideeën voor accessoires? Ik heb al een capo, e-bow en ga een opwind ding kopen. Maar verder?
Ohquote:
Nee. 119 euroquote:Was de e-bow een beetje betaalbaar? (en waar was 'ie een beetje betaalbaar?)
Ik heb mn gitaar via een mengpaneel aan de computer en ik kan rare dingen doen met de geluidskaart, maar ik beperk me tot klooien met mn Boss ME-50. Anders heb ik een leuk effect bedacht en moet ik mn pjoeter meenemen naar de oefenruimte en eventuele toekomstige optredens.quote:Ik ben zelf ontzettend blij met m'n GuitarPort (al zou ik vandaag de dag misschien iets beters kopen). De guitarport is een soort externe geluidskaart waarmee je je gitaar aan je PC kan hangen en de modulatie/emulatie door je PC kan laten doen. Dus met één apparaat en een paar programma's, kan je tigtig verschillende klanken uit je gitaar halen. Stereo-echo's over je speakers a la Brian May, of rauwe rock als meneer Page, het kan allemaal.
Das een goed idee, ik heb al wat opwinddingen gezien rond de 5, 6 euro.quote:Die opwinddingen kan je trouwens heel goedkoop krijgen bij lordofthestrings.nl
Je kan daar ook heel goedkoop aan je snaren komen en ze hebben een enorm assortiment. Dus ook vrij zeldzame snaren als Brian May's custom gage Optima Gold zijn er te krijgen (gold-plated snaren voor maar ¤9,95).
Met Re-amping via Pod Farm (wat ik draai als GuitarPort upgrade) kan ik wel achteraf Wah-partijen inregelen. Als ik twintig dingen tegelijk had willen doen, was ik wel drummer gewordenquote:Op maandag 2 maart 2009 03:04 schreef Jordy-B het volgende:
Ook het gebruik van Wah-effecten is kut (want autowah werkt eveneens voor geen meter).
Dit kan ook nogquote:Op maandag 2 maart 2009 17:16 schreef Litpho het volgende:
[..]
Met Re-amping via Pod Farm (wat ik draai als GuitarPort upgrade) kan ik wel achteraf Wah-partijen inregelen. Als ik twintig dingen tegelijk had willen doen, was ik wel drummer geworden.
En dat in een filmpje zonder gitarenquote:Op dinsdag 3 maart 2009 00:03 schreef martsje het volgende:
wil je echt goede gitaristen zien, check dan dit:
Nou dat is onzin, hoor. Tweedehands gitaren kunnen juist ideaal zijn, dan kun je tenminste een fatsoenlijke kopen voor een betaalbare prijs. Maar hier geldt wel: laat je goed voorlichten door een onafhankelijk iemand, bij een 2e hands gitaar zijn zaken als zwakke plekken in het hout of een kromgetrokken hals éxtra belangrijk vanwege de beperkte garantie.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 21:15 schreef Hork het volgende:
Tip die ik van een gitaarspelende vriend kreeg was om vooral geen 2e hands exemplaar
te kopen.
Ik zit op die akkoorden site van de OP te kijken, maar daar staan wel allemaal noten in?quote:
Het helpt als je nootlengtes leert lezen. Maar het is verre van verplicht.quote:
Ah met programma's als guitar pro heb je dat eignelijk al niet meer nodigquote:Op dinsdag 3 maart 2009 15:54 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het helpt als je nootlengtes leert lezen. Maar het is verre van verplicht.
Ik ben niet zo'n GP-fan. Buiten dat maakt het je wel heel afhankelijk van wat een ander er al in heeft gestopt.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 15:58 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ah met programma's als guitar pro heb je dat eignelijk al niet meer nodig![]()
Dat probleem heb je met tabs natuurlijk ook. Voordeel van GP is dat je de boel in no-time kan aanpassen als de tab je niet aanstaat.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:04 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik ben niet zo'n GP-fan. Buiten dat maakt het je wel heel afhankelijk van wat een ander er al in heeft gestopt.
Dat zijn er aanzienlijk meer. Sterker nog, dat is qua aantallen nauwelijks vergelijkbaar.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:06 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dat probleem heb je met tabs natuurlijk ook.
En als je de ballen verstand hebt van nootlengtes, gaat dat minder soepel dan je zou denken.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:06 schreef Jordy-B het volgende:
Voordeel van GP is dat je de boel in no-time kan aanpassen als de tab je niet aanstaat.
Ik heb twee Rar-bestanden met GP-tabs... de bestanden zijn samen ongeveer 100MB. Uitgepakt kom je uit op 2GB aan tabs.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:06 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat zijn er aanzienlijk meer. Sterker nog, dat is qua aantallen nauwelijks vergelijkbaar.
Ik heb er nog niet zoveel gedonder mee gehad, eigenlijk.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:06 schreef Litpho het volgende:
En als je de ballen verstand hebt van nootlengtes, gaat dat minder soepel dan je zou denken.
Jij weet dan ook meer dan de gemiddelde "dit is een gitaar en dit is een kopietje van GP"-newbiequote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:09 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik heb er nog niet zoveel gedonder mee gehad, eigenlijk.
Okee okee, je hebt een puntquote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:06 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat zijn er aanzienlijk meer. Sterker nog, dat is qua aantallen nauwelijks vergelijkbaar.
[..]
En als je de ballen verstand hebt van nootlengtes, gaat dat minder soepel dan je zou denken.
Die heb ik ook denk ikquote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:09 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik heb twee Rar-bestanden met GP-tabs... de bestanden zijn samen ongeveer 100MB. Uitgepakt kom je uit op 2GB aan tabs.
Ja waarvan je 95% gelijk kan weggooien om dat voor geen meter kloppenquote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:09 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik heb twee Rar-bestanden met GP-tabs... de bestanden zijn samen ongeveer 100MB. Uitgepakt kom je uit op 2GB aan tabs.
Ik gebruik GP-bestanden vooral voor de gitaarharmonieën in queennummers. (omdat het vrij lastig uitvogelen is hoe Brian May's harmonie in elkaar steekt). Klopt eigenlijk altijd wel behoorlijk goed.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:52 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja waarvan je 95% gelijk kan weggooien om dat voor geen meter kloppenwat een kutbestand is dat zeg
Ik kom practisch nooit echt tabs tegen die goed kloppen ook al rkijgen ze goeie ratingsquote:Op dinsdag 3 maart 2009 18:20 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik gebruik GP-bestanden vooral voor de gitaarharmonieën in queennummers. (omdat het vrij lastig uitvogelen is hoe Brian May's harmonie in elkaar steekt). Klopt eigenlijk altijd wel behoorlijk goed.
Dat doet je leraar zodat jij muziek speelt die jij leuk vind, dan moet je niet aan ons vragen wat je meot spelen hequote:Op zaterdag 7 maart 2009 20:13 schreef Ayca het volgende:
ik moest van mijn gitaarleraar een cdtje meenemen met liedjes die ik zou willen spelen, maar ik heb er nog 2 nodig, weten jullie nog wat(makkelijke, want ik speel pas 1,5 maand gitaar) liedjes??
alvast bedankt
Dat hoor je.quote:Op zondag 8 maart 2009 23:35 schreef Bobsch het volgende:
- hoe zie / merk ik het als n00b dat mijn snaren versleten zijn?
Dit is het belangrijkste. Beter elke dag een kwartier dan 1x in de week 2 uur. En dat plezier natuurlijkquote:Op zondag 8 maart 2009 23:35 schreef Bobsch het volgende:
ik speel eigenlijk elke dag omdat ik het gewoon leuk vind.
Als je een mooi akkoord goed aan slaat en je denkt: mjaquote:Nu zat ik te denken hoe je nu eigenlijk in de gaten hebt dat je snaren versleten zijn, omdat m'n vingers steeds meer naar metaal stinken na het spelen.
Zie bovenquote:Dus,
- hoe zie / merk ik het als n00b dat mijn snaren versleten zijn?
Niet te dure metalen snaren waarvan de dunste 0,01 inch dik is. Je hebt ook een slag dunner, maar die breken ook makkelijker. Die heb je misschien nodig als je zeer subtiele Jazz speelt of zo.quote:- welke soort snaren heb ik nodig voor mijn strat-achtige gitaar?
Bij de kijk-shop. Ze verkopen ze ook in muziekwinkels en op internet.quote:- waar kopen jullie die dingen?
Bij voorkeur dezelfde snaren als nu op de gitaar zitten, omdat anders de gitaar helemaal opnieuw moet worden afgesteldquote:Op zondag 8 maart 2009 23:35 schreef Bobsch het volgende:
- welke soort snaren heb ik nodig voor mijn strat-achtige gitaar?
http://www.lordofthestrings.nlquote:- waar kopen jullie die dingen?
Die gebruik je als je uiterst onsubtiele zware metalleads speelt. Jazzsnaren zijn juist gemiddeld iets dikker.quote:Op maandag 9 maart 2009 00:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Niet te dure metalen snaren waarvan de dunste 0,01 inch dik is. Je hebt ook een slag dunner, maar die breken ook makkelijker. Die heb je misschien nodig als je zeer subtiele Jazz speelt of zo.
Oh? Bij mij braken ze nogal snel. Maar ik was toen nog een echt n00bje en die dunne set kocht ik per ongelukquote:Op maandag 9 maart 2009 00:43 schreef Litpho het volgende:
[..]
Die gebruik je als je uiterst onsubtiele zware metalleads speelt. Jazzsnaren zijn juist gemiddeld iets dikker.
Nou ja, als je er geen ontzettende bak distortion en gain over jaagt, hou je met elastiekjes echt geen sound over. En gegeven dat de meeste jazzgitaar verdacht clean is...quote:Op maandag 9 maart 2009 00:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Oh? Bij mij braken ze nogal snel. Maar ik was toen nog een echt n00bje en die dunne set kocht ik per ongeluk
1 2 3 4 5 6 | B|---------------------------------------------------------------------------| G|---7--7--4--5------------7--7--5--4---7--7p4--4--5-----4----------| D|-----------------7--5h7------------------------------7-----5--7----| A|---------------------------------------------------------------------------| E|---------------------------------------------------------------------------| |
1 2 3 4 5 6 | B|-------------5--5--6--3--5~--------| G|------5--7--------------------------| D|---7----------------------------------| A|--------------------------------------| E|------------------------------------| |
Een ouderwetsch papieren boekje: De Grote Akkoordenvinder. Klein handzaam boekje.quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:12 schreef n0r het volgende:
Gisteren eindelijk mijn eerste accoustische Spaanse gitaar gekocht, is er nog een accoorden-boek (met plaatjes) dat me aangeraden wordt?
Snaren zijn versleten als ze dof gaan klinken. En je kan het vaak ook zien aan de dunste snaren, als die zwart zijn en ruw aanvoelen, is het tijd ze te vervangen.quote:Op maandag 9 maart 2009 00:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dit is het belangrijkste. Beter elke dag een kwartier dan 1x in de week 2 uur. En dat plezier natuurlijk![]()
[..]
Als je een mooi akkoord goed aan slaat en je denkt: mja, dan moet je snaren vervangen. Als je met nieuwe snaren denkt: mja
, dan ben je aan een nieuwe gitaar toe.
[..]
Zie boven
[..]
Niet te dure metalen snaren waarvan de dunste 0,01 inch dik is. Je hebt ook een slag dunner, maar die breken ook makkelijker. Die heb je misschien nodig als je zeer subtiele Jazz speelt of zo.
[..]
Bij de kijk-shop. Ze verkopen ze ook in muziekwinkels en op internet.
hoeft toch maar over vier snaren?quote:Op donderdag 12 maart 2009 23:16 schreef Mr.J het volgende:
Tvp.
Bijna Stairway to heaven onder de knie. Alleen dat zware barren.
Ik weet niet of het precies is wat je zoekt en of het er onder valt, maar een van de eerste daar op lijkende dingen die ik leerde was Asilos Magdalena van The Mars Voltaquote:Op donderdag 12 maart 2009 23:40 schreef emokid het volgende:
Wat zijn nummers om in het fingerpicken te komen?
Leuk idee, goed om andere teksten bij te verzinnenquote:Op maandag 9 maart 2009 12:47 schreef starla het volgende:
Hehe, net even Wat zullen we drinken uitgepluisd, voor de liefhebbers:
[ code verwijderd ]
[ code verwijderd ]
![]()
![]()
![]()
Babe I'm Gonna Leave you (Led Zeppelin)quote:Op donderdag 12 maart 2009 23:40 schreef emokid het volgende:
Wat zijn nummers om in het fingerpicken te komen?
quote:Op vrijdag 13 maart 2009 00:44 schreef Maisnon het volgende:
Gaat em niet worden
Ik heb 10 minuten lang hetzelfde klote stukje gespeeld maar ik ben niet tevreden, ding klinkt ook veel te schel, en ik ben boos
Yep, maar toch. Ik mis denk ik wat kracht in mijn vingers om het bold gedeelte zuiver te laten klinken:quote:
quote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:41 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Yep, maar toch. Ik mis denk ik wat kracht in mijn vingers om het bold gedeelte zuiver te laten klinken:
1 2 3 4 5 6 | B-----5-----5-----|---5-------3-----|---1---1-----1---|-0-1-1-----------| G---5---------5---|-----5-------2---|-----2---------2-|-0-2-2-----------| D-7-------6-------|-5-------4-------|-3---------------|-----------------| A-----------------|-----------------|-----------------|-2-0-0---0--/8-7-| E-----------------|-----------------|-----------------|-----------------| |
Daarom juist..'ik kan die open snaar maar niet aanslaan!'quote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:15 schreef Jordy-B het volgende:
Waarom je moeite hebt met de derde maat, is me niet helemaal duidelijk, want daar heb je geen barré meer.
Ik heb het nooit zo met dit soort dingen, iedereen mag zelf weten hoe die gitaar speelt natuurlijk, maar ik heb een hekel aan luie gitaristen (niet dat jij lui bent hoorquote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:15 schreef Jordy-B het volgende:
Bij het intro van stairway ligt mijn wijsvinger slechts tot het 2e kootje op de nek (de A en E bassnaren liggen dus volledig vrij).
Yep, de G en B klinken niet scherp.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:50 schreef Maisnon het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Ik heb em ff tussen code tags gezetmaarja nu zie je het bold natuurlijk niet. Dat was dus de B en G snaar vooral?
Wil het straks eens proberen
Thanks.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:15 schreef Jordy-B het volgende:
Bij een normale barré is de techniek om je wijsvinger goed tegen de fret aan op de snaren te plaatsen en vervolgens iets richting de kop te rollen. Op die manier heb je de druk van de snaren niet op de binnenkant van je wijsvinger, maar meer op de zijkant. Omdat je wijsvinger zo slecht naar opzij buigt, kan je op die manier meer druk zetten. Bij het intro van stairway ligt mijn wijsvinger slechts tot het 2e kootje op de nek (de A en E bassnaren liggen dus volledig vrij).
Klopt, iets teveel bold gemaakt.quote:Waarom je moeite hebt met de derde maat, is me niet helemaal duidelijk, want daar heb je geen barré meer.
Voor zover ik zie zijn alle instructiefilmpjes op het internet toch echt met alleen een barre op de onderste 4 strings.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:59 schreef starla het volgende:
Ik heb het nooit zo met dit soort dingen, iedereen mag zelf weten hoe die gitaar speelt natuurlijk, maar ik heb een hekel aan luie gitaristen (niet dat jij lui bent hoor). Het nummer is geschreven in bepaalde akkoorden dus moet je die akkoorden gewoon pakken. Dan weet je als gitarist ook veel beter wat je doet, welke akkoorden je speelt, weet je veel beter de context etc. Over het algemeen veel beter dus. Het enige nadeel is dat het soms erg lastig is om -vooral in snelle passages- een heel akkoord te pakken. Nu is stairway to heaven niet snel en niet moeilijk, dus geen enkele reden om niet gewoon het hele akkoord te pakken. Helemaal als je al een tijdje gitaar speelt. Een andere reden om niet het hele akkoord aan te slaan is omdat je het gewoon niet kunt. Nou, dat is dan de slechtste reden om niet een heel akkoord te spelen. Zo leer je nooit wat bij. Maar goed, dit is mijn mening maar
![]()
Daar zou ik gewoon vier snaren blijven barren.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:01 schreef Mr.J het volgende:
Klopt, iets teveel bold gemaakt.Dan slide je dus naar boven en hoef je maar 3 strings te barren.
Ik ben het met je eens, behalve bij dit nummer. Voor het intro speel je namelijk twee keer hetzelfde rifje, maar tussen de rifjes in speel je een slide naar de 8e fret op de A-snaar, 7e fret A-snaar en vervolgens een open A-snaar die je laat doorklinken terwijl je het rifje voor de 2e keer speelt. Zo speel ik hem althans en dat klinkt gewoon mooier dan wanneer je de A en E-snaren zou barren/dempen.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:59 schreef starla het volgende:
Ik heb het nooit zo met dit soort dingen, iedereen mag zelf weten hoe die gitaar speelt natuurlijk, maar ik heb een hekel aan luie gitaristen (niet dat jij lui bent hoor). Het nummer is geschreven in bepaalde akkoorden dus moet je die akkoorden gewoon pakken. Dan weet je als gitarist ook veel beter wat je doet, welke akkoorden je speelt, weet je veel beter de context etc. Over het algemeen veel beter dus. Het enige nadeel is dat het soms erg lastig is om -vooral in snelle passages- een heel akkoord te pakken. Nu is stairway to heaven niet snel en niet moeilijk, dus geen enkele reden om niet gewoon het hele akkoord te pakken. Helemaal als je al een tijdje gitaar speelt. Een andere reden om niet het hele akkoord aan te slaan is omdat je het gewoon niet kunt. Nou, dat is dan de slechtste reden om niet een heel akkoord te spelen. Zo leer je nooit wat bij. Maar goed, dit is mijn mening maar
![]()
Omdat dat handiger doorschuift?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:08 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Daar zou ik gewoon vier snaren blijven barren.
Dus? Ik mag dan geen eigen mening hebben?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:03 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Voor zover ik zie zijn alle instructiefilmpjes op het internet toch echt met alleen een barre op de onderste 4 strings.
Ok, persoonlijk vind ik de open A op die plek niet wezenlijk anders klinken dan een 5de fret E snaar omdat je die ķķk moet laten doorklinken. Of wil je die A sustainen over alle akkoorden?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:08 schreef Jordy-B het volgende:
Ik ben het met je eens, behalve bij dit nummer. Voor het intro speel je namelijk twee keer hetzelfde rifje, maar tussen de rifjes in speel je een slide naar de 8e fret op de A-snaar, 7e fret A-snaar en vervolgens een open A-snaar die je laat doorklinken terwijl je het rifje voor de 2e keer speelt. Zo speel ik hem althans en dat klinkt gewoon mooier dan wanneer je de A en E-snaren zou barren/dempen.
Rustig aan though guy, ik melde het alleen maar omdat het maybe zo gespeeld hoort te worden.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:02 schreef starla het volgende:
Dus? Ik mag dan geen eigen mening hebben?
Ik ben volkomen rustig, anders had ik op z'n minst 1 uitroepteken achter de regels gezet en een paar smiles.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:15 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Rustig aan though guy, ik melde het alleen maar omdat het maybe zo gespeeld hoort te worden.
Zonder fundament ben je een prutser. Dat wilde ik alleen duidelijk maken door te zeggen waarom ik het beter vind om de gehele akkoorden te spelen, that's all. Ik ben absoluut geen fundamentalist. Zo had ik laatstquote:
quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:16 schreef starla het volgende:
[..]
Ik ben volkomen rustig, anders had ik op z'n minst 1 uitroepteken achter de regels gezet en een paar smiles.
Ouch. En ik spreek/scrhijf nog wel 80% van mijn tijd ij het Engels.quote:Het is trouwens tough ipv though
Maar als je puur naar de gebruikte accoorden kijkt zou je meer moeten barren dan de 4 onderste strings?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Volgens mij speelde Jimmy Page dat nummer zo vaak, dat iedere variatie die leuk klinkt al een keer (door hem)gespeeld is en daarmee 'legaal'
Niks tegen Page als gitarist verder, maar het is geen jazz natuurlijk. Het aantal akkoorden wat werkelijk 6 snaren nodig heeft om harmonisch juist te klinken in het repertoire van Led Zeppelin is best beperkt (niet te verwarren met "net zoals opname X" uiteraard).quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:56 schreef Mr.J het volgende:
Maar als je puur naar de gebruikte accoorden kijkt zou je meer moeten barren dan de 4 onderste strings?
jep.quote:
Ik laat de A doorklinken over de eerste drie barré-akkoorden.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:02 schreef starla het volgende:
Ok, persoonlijk vind ik de open A op die plek niet wezenlijk anders klinken dan een 5de fret E snaar omdat je die ķķk moet laten doorklinken. Of wil je die A sustainen over alle akkoorden?
Alleen wel irritant dat je altijd het laatste woord wil hebben en je heilig overtuigd bent van je eigen gelijkquote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:21 schreef starla het volgende:
[..]
Zonder fundament ben je een prutser. Dat wilde ik alleen duidelijk maken door te zeggen waarom ik het beter vind om de gehele akkoorden te spelen, that's all. Ik ben absoluut geen fundamentalist. Zo had ik laatst
een progressie in Bmajeur: Bmaj, A#dim7, Em, Bdim7, F#7 waarover ik B mineur soleer, afgewisseld met af en toe een Bmajeur. Als je je fundamenten beheerst zie je dat ik hier absoluut niet fundamenteel bezig was
Da's het verschil tussen de akkoorden en "hoe Jimmy het speelt".quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:56 schreef Mr.J het volgende:
Maar als je puur naar de gebruikte accoorden kijkt zou je meer moeten barren dan de 4 onderste strings?
Dat bedoelde ik te zeggen, maar ik zie nu dat page zelf ook alleen de onderste 4 snaren pakt :')quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:56 schreef Mr.J het volgende:
Maar als je puur naar de gebruikte accoorden kijkt zou je meer moeten barren dan de 4 onderste strings? :)
1 2 3 4 5 6 | |-----1----------------------------------------------------------------------| |--0-------------------------------------------------------------------------| |---------------------------------------------------------------------------| |---------------------------------------------------------------------------| |---------------------------------------------------------------------------| |
1 2 3 4 5 6 | |--1----------------------------------------------------------------------| |--0-------------------------------------------------------------------------| |--2-------------------------------------------------------------------------| |--0-------------------------------------------------------------------------| |---------------------------------------------------------------------------| |
1 2 3 4 5 6 | |--1----------------------------------------------------------------------| |--0-------------------------------------------------------------------------| |---------------------------------------------------------------------------| |--1-------------------------------------------------------------------------| |---------------------------------------------------------------------------| |
Dat is jouw goed recht om dat te vinden. Ik dacht dat we hier in het beginnerstopic zaten waarin mensen oprechte vragen hadden. Die mensen verdienen dan een goed antwoord en op z'n tijd ook een kritische blik.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 15:11 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Alleen wel irritant dat je altijd het laatste woord wil hebben en je heilig overtuigd bent van je eigen gelijk
Je posts bevatten gewoon een irritant hoog kijk-wat-ik-kan-gehalte met dit soort dingen zonder dat het verder ook maar íéts van relevant was, maarjaquote:Op vrijdag 13 maart 2009 15:24 schreef starla het volgende:
[..]
Dat is jouw goed recht om dat te vinden. Ik dacht dat we hier in het beginnerstopic zaten waarin mensen oprechte vragen hadden. Die mensen verdienen dan een goed antwoord en op z'n tijd ook een kritische blik.
Van alleen 'ja-knikken' worden die mensen niets wijzer. En vaak heb ik ook gelijk, omdat ik 10 jaar gitaar speel en al 10 jaar muziektheorie krijg(eigenlijk 8 jaar, maar ik wil het iets indikken
)
quote:Zo had ik laatst
een progressie in Bmajeur: Bmaj, A#dim7, Em, Bdim7, F#7 waarover ik B mineur soleer, afgewisseld met af en toe een Bmajeur. Als je je fundamenten beheerst zie je dat ik hier absoluut niet fundamenteel bezig was
De discussie ging over alle 6 snaren pakken of maar 4. Ik heb mijn standpunt nu wel duidelijk gemaakt, en dat leek mij wel relevant. Misschien moet je iets verder lezen dan alleen de regels, dan weet je dat ik dit niet zeg om te pochen, maar om dingen op te helderen.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 15:25 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Je posts bevatten gewoon een irritant hoog kijk-wat-ik-kan-gehalte met dit soort dingen zonder dat het verder ook maar íéts van relevant was, maarjagewoon doen joh moet j ezlef weten
![]()
[..]
Dan moet je gewoon de volledige akkoorden spelen.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:56 schreef Mr.J het volgende:
[..]
[..]
Ouch. En ik spreek/scrhijf nog wel 80% van mijn tijd ij het Engels.
[..]
Jo! Het is gewoon vrijdag de 13de! Ik las het net in jouw post...toch maar niet meer om 3 uur naar bed gaan en steeds om 11 uur wakker worden, raak je een beetje van de planeetquote:
quote:Op vrijdag 13 maart 2009 15:49 schreef starla het volgende:
[..]
Jo! Het is gewoon vrijdag de 13de! Ik las het net in jouw post...toch maar niet meer om 3 uur naar bed gaan en steeds om 11 uur wakker worden, raak je een beetje van de planeet
sorry dribbel, is niet relevant....![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik wou v/d week Jacqueline van Franz Ferdinand gaan oefenen. Moeilijker dan ik had gehooptTe veel op elkaar lijkende loopjes en dingetjes... Maar het moet gaan lukken, ooit...
Hoezo heb je geen reservesnaren?quote:Op zaterdag 14 maart 2009 01:39 schreef Maisnon het volgende:
Ja klote maar ik heb nog geen nieuwe hoge E dus dat lukt trouwens niet, zucht
Alhoewel het uiteraard niet de eerste keer zou zijn dat dit topic werd ingezet om een of andere atonale combinatie een naampje (of vier) te gevenquote:Op zaterdag 14 maart 2009 09:48 schreef Jordy-B het volgende:
http://chordfind.com/
Als die ze niet pakt, kan je ook een poging doen om zelf het akkoord te ontcijferen, maar daar komt wel een beetje muziektheorie bij kijken.
Mooi valschg is niet lelijkquote:Op zaterdag 14 maart 2009 09:52 schreef Litpho het volgende:
[..]
Alhoewel het uiteraard niet de eerste keer zou zijn dat dit topic werd ingezet om een of andere atonale combinatie een naampje (of vier) te geven.
Hier kun je de noten invullen en kijken wat voor een akkoord het is. Soms komt er iets zinnigs uit maar complexere akkoorden kan het programma niet aan. Succesquote:Op zaterdag 14 maart 2009 09:22 schreef allsystemshalt het volgende:
Hoi,
Zijn er ook Chord Finders voor opgeschoven open Chords?
*Ik weet niet zeker hoe ik mijn muziek anders dan met TAB zou moeten omschrijven.
Dus de officiële naam zou handig zijn.
Dankquote:Op zaterdag 14 maart 2009 10:36 schreef starla het volgende:
[..]
Hier kun je de noten invullen en kijken wat voor een akkoord het is. Soms komt er iets zinnigs uit maar complexere akkoorden kan het programma niet aan. Succes
http://www.all-guitar-chords.com/chord_name.php
Uiteraard valt er een boompje op te zetten dat suspended akkoorden ook hun klank krijgen juist door de wisselwerking met de verwachte terts (en de neiging om naar diezelfde terts te 'resolven').quote:Op zaterdag 14 maart 2009 11:04 schreef Cynic het volgende:
Waarom zou je per se een terts in je akkoord moeten hebben?
Ik ben nogal fan van Asus2
Een suspended akkoord heet zo omdat die juist geen terts heeft, de 2 of 4 'suspend' de terts. De majeur/mineur werking wordt dus overgenomen. In een akkoord zoals een _add9, verwacht je wel die terts, omdat de terts niet wordt overgenomen. Als het een _maj9 (in dit geval _maj13 omdat je de sexth hebt) akkoord was kon ik me er wel iets bij voorstellen, de septiem impliceert dan dat het om maj gaat.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 11:04 schreef Cynic het volgende:
Waarom zou je per se een terts in je akkoord moeten hebben?
Ik ben nogal fan van Asus2
1 akkoord zegt niks het is de reeks waarin je het gaat spelenquote:Op zaterdag 14 maart 2009 10:49 schreef starla het volgende:
*fundamentalistic, irritante modus van starla*
Kun je dat akkoord niet anders noemen? Een akkoord zonder een terts is het laatste dat je wilt en een beetje een zwaktebod. Je hebt liever geen tonica of kwint in zulke gevallen. De terts bepaalt immers de majeur, mineur karakter, ķf je moet een septiem hebben die impliceert dat het om een majeur akkoord gaat (dan nķg kan het een mmaj zijn, maar goed). Zegt het porgramma geen andere namen, zonder kwint misschien?
Klopt, des te meer reden om geen 'no third' akkoorden te gebruiken. Als het nummer bijvoorbeeld in C is en het nummer 'resolved' naar dit akkoord, kun je het inderdaad wel een C noemen zonder terts bijvoorbeeld. Zonder context echter zou ik niet een akkoord als een akkoord bestempelen zonder een terts.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 11:22 schreef allsystemshalt het volgende:
1 akkoord zegt niks het is de reeks waarin je het gaat spelen![]()
Heb ik geen last van iig.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 11:22 schreef allsystemshalt het volgende:
Buiten dat, te veel denken aan regels beperkt de muzikale vrijheid en fantasie.
Dat is altijd een goed excuus geweest om maar wat aan te kloten en nooit boven je niveau uit te stijgen, ja. Op één lijn met "dan raakt mijn muziek zijn ziel kwijt"quote:Op zaterdag 14 maart 2009 11:22 schreef allsystemshalt het volgende:
Buiten dat, te veel denken aan regels beperkt de muzikale vrijheid en fantasie.
Nou ik zie theorie meer als hulpstukken, eerst ga ik componeren totdat het stuk min of meer af is.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 11:25 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat is altijd een goed excuus geweest om maar wat aan te kloten en nooit boven je niveau uit te stijgen,
Weten hoe noten, akkoorden etc met elkaar in relatie staan en een basiskennis van muziek kan je alleen maar helpen een goede compositie te maken. Als je je 'circle of fifths' kent bijvoorbeeld hoef je nooit meer op zoek naar dat irritante akkoord voor de bridge.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 11:42 schreef allsystemshalt het volgende:
Het is een andere benadering je kan idd ook componeren met je gedachte gefocused op de theorie maar dat is niet mijn ding.
Jawel maar die moet ik ergens in huis zoekenquote:Op zaterdag 14 maart 2009 02:04 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Hoezo heb je geen reservesnaren?
Tip van de dag: Als je e-snaar geknapt is bij brug of kam, moet je even controleren of er geen braampje zit.
plaats de tab even, want mijn kristallen bol is net voor onderhoud weg.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 11:20 schreef ElisaB het volgende:
Precies, en zo is het!
Zal ik dan eens een moeilijke 'leer-hier-gitaarspelen'-kwestie opwerpen? Ik kreeg gisteren van mijn gitaarleraar een velletje tablatuur mee. En ik kan maar niet beslissen welke vingers ik eens zal gebruiken om in de vakjes te zetten!
Zal 'm strakjes ff scannen (het is overigens heel eenvoudig hoor, maar daarom voor mij nog zo moeilijk).quote:Op zaterdag 14 maart 2009 14:57 schreef Jordy-B het volgende:
plaats de tab even, want mijn kristallen bol is net voor onderhoud weg.
Wtf?quote:Op zaterdag 14 maart 2009 14:34 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Jawel maar die moet ik ergens in huis zoekenen vandaag ga ik ze allemaal gewoon vervangen, ze zitten er echt al jaaaaaaaaaaaaren op, een van de oude gitaren van thuis die ik opgepakt heb en waar ik het op ben gaan leren
De D snaar is ook al bijna doorzie al een scheurtje zitten
waarom?quote:Op zaterdag 14 maart 2009 17:56 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Wtf?![]()
Ik vervang mijn snaren bijna per maand, afhankelijk van hoeveel ik erop speel (20, 30 uur in totaal denk ik).
Heel toevallig vandaag mijn snaren vervangen, na ongeveer een jaar. Mijn vroegere gitaarleraar zei dat dat ongeveer normaal was (speel op een western)quote:Op zaterdag 14 maart 2009 17:56 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Wtf?![]()
Ik vervang mijn snaren bijna per maand, afhankelijk van hoeveel ik erop speel (20, 30 uur in totaal denk ik).
Dan klinken ze erg slecht en dan is het risico dat een snaar kapot gaat groot.. lijkt me best logisch.quote:
Hangt er van af hoeveel je erop speelt. Ik speel ongeveer een half uurtje elke dag, soms meer. Dan gaat het echt niet een jaar mee.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 18:16 schreef Lov1 het volgende:
[..]
Heel toevallig vandaag mijn snaren vervangen, na ongeveer een jaar. Mijn vroegere gitaarleraar zei dat dat ongeveer normaal was (speel op een western)
Mja, misplaatste smiley dusquote:
Mja, ik koop em dan ook meer als BM fan, Ik heb hier nog 3 versterkers staanquote:Op zondag 15 maart 2009 00:03 schreef Jordy-B het volgende:
Die BM-signature is alleen geschikt voor echte BM-fans. Voor de gewone gitarist is 'ie wel wat beperkt. Standby, power en een volumeknop. That's it. En hij kan alleen maar hard en knetterhard.
Koop dan een leuke valvetronix-versterker.
speel er nu ook wel heel veel opquote:Op zaterdag 14 maart 2009 17:56 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Wtf?![]()
Yupquote:Op zondag 15 maart 2009 18:02 schreef boskameel het volgende:
Beginnersvraagje, hoe tune ik een gitaar naar een andere stemming? Ik heb nu dus EADGBE, maar ik wil hem naar EADADD tunen. Ik heb zo'n elektrische stemmer. Wanneer ik bv de lage E naar D wil zetten, moet ik hem losser draaien volgens mij?
Dat je de D in het vierde octaaf speelt. Een octaaf lager is 3, een octaaf hoger is 5.quote:Op zondag 15 maart 2009 18:02 schreef boskameel het volgende:
En wat betekenen de getallen ervoor, nu heb is de lage e dus een 4D. Wat houdt die 4 precies in?
Meestal worden snaren zo gestemd zodat je het minst omhoog of omlaag hoeft. In het geval van E naar D is het logischer om 1 toon naar beneden te gaan dan 5 omhoog. Eigenlijk zijn daar geen vaste regels voor. Het ligt er helemaal aan wat voor een 'sound' je wilt bereiken.quote:Op zondag 15 maart 2009 18:19 schreef boskameel het volgende:
AH, ik heb er nog niet zoveel verstand van, maar hoe weet ik dan dat ik de "juiste" D heb?
Nee, dat moet niet. Een normale stemming (EADGBe) is ook niet in hetzelfde octaaf wat je kunt zien in het tabelletje (van E3 tot E5). 2 D's in hetzelfe octaaf betekent dat je 2 absoluut dezelfde tonen hebt, dus eigenlijk verlies je een toon. Als alle snaren D's zouden zijn in hetzelfde octaaf (wat onmogelijk is) en je slaat ze open aan hoor je maar één toon. Je kunt wel 2 snaren dezelfde toon geven in hetzelfde octaaf om een voller geluid te krijgen bijvoorbeeld.quote:Op zondag 15 maart 2009 18:19 schreef boskameel het volgende:
Moeten alle snaren in hetzelfde octaaf zitten?
Ik zou op allebei oefenen. Heeft alleen maar voordelen.quote:Op woensdag 18 maart 2009 11:41 schreef ErikT het volgende:
Ik heb een elektrische gitaar, en bij mn ouders staat een akoestische. Nu kan ik er helemaal niks van, en ik wil het leren. Ik heb het idee dat dit makkelijke gaat op een akoestische, omdat de snaren iets verder uit elkaar liggen. Moet ik gewoon niet zeuren en door oefenen op mijn elektrische? Of is het echt een goed idee om op een akoestische te beginnen?
Ligt er aan wat je zelf wilt... Wil je rocken, dan zou ik niet op een akoest beginnen.quote:Op woensdag 18 maart 2009 11:41 schreef ErikT het volgende:
Ik heb een elektrische gitaar, en bij mn ouders staat een akoestische. Nu kan ik er helemaal niks van, en ik wil het leren. Ik heb het idee dat dit makkelijke gaat op een akoestische, omdat de snaren iets verder uit elkaar liggen. Moet ik gewoon niet zeuren en door oefenen op mijn elektrische? Of is het echt een goed idee om op een akoestische te beginnen?
Goed afgesteld akkoestisch vind ik ook practisch net zo licht spelen als electrisch behalve dat er wat dikke snaren opzitten dan.quote:Op woensdag 18 maart 2009 16:26 schreef Maisnon het volgende:
Zodra ik op electrisch speel schrik ik hoe veel eh, lichter het speelt altijdben mijn akoestische gewend.
Net met een electrische met veel distortion enzo stukjes uit Spanish Castle Magic zitten spelen, haha klinkt echt meteen vet
Wat bedoel je met op weg met noten? Leer je ze noten lezen, leer je ze losse noten spelen, quoi?quote:Op donderdag 19 maart 2009 16:57 schreef Gitaarmat het volgende:
Ik geef sinds kort een paar mensen les, nu zijn we al een beetje opweg met de noten (we zijn niet van plan er mee door te gaan), maar akkoorden is ze nog wat te lastig/pijnlijk, weet iemand iets leuks voor tussen noten/akkoorden in?
Op een Brian May Red Special Replica!quote:Op donderdag 19 maart 2009 18:43 schreef starla het volgende:
[..]
Wat bedoel je met op weg met noten? Leer je ze noten lezen, leer je ze losse noten spelen, quoi?
In het laatste geval zou ik ze leuke, catchy en niet al te lastige riffjes leren. Denk bijvoorbeeld aan
[ afbeelding ]
je hebt wel van die site's die laten alle akkoorden omgekeerd ook zien, maar je moet gewoon hetzelfde denken maar dan andersomquote:Op donderdag 19 maart 2009 21:02 schreef Cone het volgende:
Hallo daar![]()
Ik ben dus linkshandig en heb dus een linkshandige gitaar. Maar hoe zit dat met akkoorden spelen? Moet ik die dan anders spelen? En waar anders moet ik op letten omdat ik linkshandig ben?
Ik ben een hele erge newbie![]()
Ik hoop voor je dat je een western bedoelt, als je namelijk stalen snaren op je spaanse gitaar hebt gezet leeft ie niet lang meer.quote:Op donderdag 19 maart 2009 21:16 schreef Maisnon het volgende:
Het is me geluktzelf... besnaard
Klinkt stukken beter dan hoe ie eerst was inderdaadwel even wennen. Hij is trouwens binnen no time ontstemd maar dat lijkt me logisch
Ik heb nu dus van die stalen snaren op m'n akoestische gitaar.
Hoe lang denken jullie dat ze erover doen om tot rust te komenzeg maar.
Je moet iets doen met die snaren... zo een beetje vast pakken en trekken heen en weer enzo... zodat je niet telkens hoeft te stemmen.quote:Op donderdag 19 maart 2009 21:16 schreef Maisnon het volgende:
Het is me geluktzelf... besnaard
Klinkt stukken beter dan hoe ie eerst was inderdaadwel even wennen. Hij is trouwens binnen no time ontstemd maar dat lijkt me logisch
Ik heb nu dus van die stalen snaren op m'n akoestische gitaar.
Hoe lang denken jullie dat ze erover doen om tot rust te komenzeg maar.
Ik zou zeggen akoestisch, maar sommige mensen (waaronder ik) vinden het soms saai worden en willen op een elektrische gitaar spelen, waardoor mensen weinig motivatie hebben. En motivatie is erg belangrijk bij het leren. Ik blijf gewoon doorzetten. Ik vind akoestisch ook wel mooi maar af en toe heb ik zin in elektrisch. Boeit op dit moment niet echt omdat ik toch geen geld heb voor nog een gitaar + versterker.quote:Op donderdag 19 maart 2009 19:48 schreef Spougle het volgende:
Ik wil graag gitaar leren spelen. Maar nu hoor ik verschillende verhalen over op wat voor een gitaar je het beste kan beginnen. Een elektrische gitaar of een akoestische gitaar. Een elektrische gitaar vind ik zelf wel toffer. Maar het gaat erom waar op je het beste kan leren. Wat denken jullie?
Vast een western, m'n vader had het gefixt en die heeft er bergen meer verstand vanquote:Op donderdag 19 maart 2009 21:18 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat je een western bedoelt, als je namelijk stalen snaren op je spaanse gitaar hebt gezet leeft ie niet lang meer.
Maar na een dag zijn ze helemaal weer gewend meestal. Gewoon veel stemmen.
Bedankt.quote:Op donderdag 19 maart 2009 21:41 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Ik zou zeggen akoestisch, maar sommige mensen (waaronder ik) vinden het soms saai worden en willen op een elektrische gitaar spelen, waardoor mensen weinig motivatie hebben. En motivatie is erg belangrijk bij het leren. Ik blijf gewoon doorzetten. Ik vind akoestisch ook wel mooi maar af en toe heb ik zin in elektrisch. Boeit op dit moment niet echt omdat ik toch geen geld heb voor nog een gitaar + versterker.
Toen ik besloot om een gitaar te kopen ging ik voor akoestisch, ook al vond ik een elektrische gitaar veel aantrekkelijker (kwa looks en geluid). Maar ik las steeds dat als je op een akoestisch begint je uiteindelijk beter speelt. Na het lezen van nog één reactie (op een ander forum) ben ik maar voor akoestisch gegaan. Geen spijt van gehad. Ik denk dat een akoestisch ook makkelijker is en goedkoper. (Goedkoper omdat je geen versterker nodig hebt.) Ook geen geknoei snaren en elektriciteit enzo. Ik kan gewoon lekker in de tuin spelen bijvoorbeeld.
Met dit soort speeltjes kan je ook overal spelen, en ben je nog niemand tot last ook als je wat harder wilt spelen!quote:Op donderdag 19 maart 2009 21:41 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Ik zou zeggen akoestisch, maar sommige mensen (waaronder ik) vinden het soms saai worden en willen op een elektrische gitaar spelen, waardoor mensen weinig motivatie hebben. En motivatie is erg belangrijk bij het leren. Ik blijf gewoon doorzetten. Ik vind akoestisch ook wel mooi maar af en toe heb ik zin in elektrisch. Boeit op dit moment niet echt omdat ik toch geen geld heb voor nog een gitaar + versterker.
Toen ik besloot om een gitaar te kopen ging ik voor akoestisch, ook al vond ik een elektrische gitaar veel aantrekkelijker (kwa looks en geluid). Maar ik las steeds dat als je op een akoestisch begint je uiteindelijk beter speelt. Na het lezen van nog één reactie (op een ander forum) ben ik maar voor akoestisch gegaan. Geen spijt van gehad. Ik denk dat een akoestisch ook makkelijker is en goedkoper. (Goedkoper omdat je geen versterker nodig hebt.) Ook geen geknoei snaren en elektriciteit enzo. Ik kan gewoon lekker in de tuin spelen bijvoorbeeld.
quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:08 schreef qu63 het volgende:
[..]
Met dit soort speeltjes kan je ook overal spelen, en ben je nog niemand tot last ook als je wat harder wilt spelen!
[ afbeelding ]
http://www.voxamps.com/amplug/
Het is gewoon een mini/oefen-versterker, werkt op batterijen. Voor optredens is het alleen af te radenquote:Op donderdag 19 maart 2009 22:19 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Zoiets ga ik absoluut gebruiken als ik een elektrische gitaar heb... als het wel goed werkt tenminste.
quote:Op vrijdag 20 maart 2009 00:19 schreef Maisnon het volgende:
Woh nu ik de nieuwe snaren precies goedgestemd heb weet ik niet wat ik meemaak
Zo helder en warm en vol heeft ie nog nooit geklonken
Van een geobsedeerde gitaarleraarquote:Op vrijdag 20 maart 2009 00:57 schreef Maisnon het volgende:
Dikke motivatieboost
starla, waar heb jij eigenlijk al je theorethische kennis vandaan
De akkoorden blijven in principe hetzelfde, je moet ze alleen spiegelen.quote:Op donderdag 19 maart 2009 21:02 schreef Cone het volgende:
Hallo daar![]()
Ik ben dus linkshandig en heb dus een linkshandige gitaar. Maar hoe zit dat met akkoorden spelen? Moet ik die dan anders spelen? En waar anders moet ik op letten omdat ik linkshandig ben?
Ik ben een hele erge newbie![]()
quote:Op vrijdag 20 maart 2009 13:54 schreef n0r het volgende:
Nou de ongelooflijke akkoordenvinder is binnen dus we kunnen beginnen
Echt respect voor de betere gitarist die al die accoordjes zomaar weet op te slaan.
Gelukkig gebruikt Dylan vooral in z'n beginjaren niet te moeilijke akkoordenquote:Op vrijdag 20 maart 2009 13:54 schreef n0r het volgende:
Nou de ongelooflijke akkoordenvinder is binnen dus we kunnen beginnen
Echt respect voor de betere gitarist die al die accoordjes zomaar weet op te slaan.
Dat had ik de eerste keer op mijn elektrische ook.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 00:19 schreef Maisnon het volgende:
Woh nu ik de nieuwe snaren precies goedgestemd heb weet ik niet wat ik meemaak
Zo helder en warm en vol heeft ie nog nooit geklonken
Is het erg dat ik al 6 jaar gitaarspeel en nog geen nummer van hem kan?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:29 schreef n0r het volgende:
Ja die! Wel een fijn boekje overigens.
En mijn eerste 10 uitgeprinte tabs zijn van dylan inderdaad
Iedereen kan Knocking on Heavens Door volgens mij.. G, D, C (of Am7)quote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:30 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Is het erg dat ik al 6 jaar gitaarspeel en nog geen nummer van hem kan?
Ben je deze (geweldige) site al tegengekomen? http://dylanchords.info/alphabetical_list_of_songs.htmquote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:29 schreef n0r het volgende:
Ja die! Wel een fijn boekje overigens.
En mijn eerste 10 uitgeprinte tabs zijn van dylan inderdaad
nice!quote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:34 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
Ben je deze (geweldige) site al tegengekomen? http://dylanchords.info/alphabetical_list_of_songs.htm
Van dezelfde maker:quote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:43 schreef Gitaarmat het volgende:
Te gek! Zijn die website's er ook voor andere musici?
Mijn bijbeltjequote:
http://www.queensongs.info/quote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:43 schreef Gitaarmat het volgende:
Te gek! Zijn die website's er ook voor andere musici?
Jaquote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:34 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
Ben je deze (geweldige) site al tegengekomen? http://dylanchords.info/alphabetical_list_of_songs.htm
Ik heb ook nog nooit een nummer van Queen gespeeld..quote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:58 schreef qu63 het volgende:
[..]
http://www.queensongs.info/
Met zelfs een hele muziek-theorie pagina
Ik nog nooit een volledig nummerquote:Op vrijdag 20 maart 2009 15:04 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Ik heb ook nog nooit een nummer van Queen gespeeld..
quote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:58 schreef qu63 het volgende:
http://www.queensongs.info/
Met zelfs een hele muziek-theorie pagina (boek eigenlijk)
Nee, eigenlijk kan ik niet fatsoenlijk spelenquote:Op vrijdag 20 maart 2009 15:06 schreef Gitaarmat het volgende:
Dat is meestal ook wel behoorlijk lastig ook.
Ik luister (bijna) geen Queen, maar vaak losse riffs/stukjes toch?
Ik heb mijn gitaar nu 2 jaar denk ikquote:
Je kan ook nummers als Love Of My Lifequote:Op vrijdag 20 maart 2009 15:21 schreef Gitaarmat het volgende:
Ik heb mijn (echte) gitaar ook 2 jaar maar ik speel 6 jaar... Eigenlijk ook nog nooit een nummer van hun geprobeerd om te spelen.
De solo's zijn me te moeilijk, en verder gaat het gitaarspel (tot nu toe dat ik geluisterd heb) vaak niet het hele nummer door, en dat is niet zo leuk mee te spelen.
Note: hij speelt op een 12-snarige gitaarquote:Op vrijdag 20 maart 2009 15:50 schreef Gitaarmat het volgende:
Bedankt, ik ga straks/vanavond gelijk proberen, op een elektrische want ik heb geen goede western
Coole site, die theorie erbij is ook leuk. Zelf maak ik gebruik van deze site:quote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:58 schreef qu63 het volgende:
Met zelfs een hele muziek-theorie pagina (boek eigenlijk)
het wordt pas helemaal leuk als je een Queen-track erbij pakt:quote:Op vrijdag 20 maart 2009 17:59 schreef starla het volgende:
[..]
Coole site, die theorie erbij is ook leuk. Zelf maak ik gebruik van deze site:
http://www.dolmetsch.com/musictheory1.htm
Ik vond Queen al nooit zo geweldig...quote:Op vrijdag 20 maart 2009 22:48 schreef qu63 het volgende:
....
Niet alle solo's zijn moeilijk... De solo in Crazy Little Thing Called Love valt bijvoorbeeld best mee. En de solo van Tie Your Mother Down is ook niet al te gek (en dat nummer heeft echt een gewelde riff). Het nummer Bijou is bijna uitsluitend solowerk en ook niet al te moeilijk.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 15:21 schreef Gitaarmat het volgende:
Ik heb mijn (echte) gitaar ook 2 jaar maar ik speel 6 jaar... Eigenlijk ook nog nooit een nummer van hun geprobeerd om te spelen.
De solo's zijn me te moeilijk, en verder gaat het gitaarspel (tot nu toe dat ik geluisterd heb) vaak niet het hele nummer door, en dat is niet zo leuk mee te spelen.
Bedankt! Straks ff proberenquote:Op zondag 22 maart 2009 15:32 schreef starla het volgende:
Ik zou de D-snaar met m'n wijsvinger muten. Dat is veel makkelijker omdat die wijsvinger toch over die D heen moet. Met je ringvinger muten is onhandiger, omdat je dan de ringvinger op een onnatuurlijke plek moet neerzetten, namelijk zo dat je ook de D snaar aanraakt. In de natuurlijke positie van je wijsvinger echter raak je al de D snaar aan.
Verwacht geen hoogstaande kwaliteit maar om uit te proberen zal het vast wel aardig zijn.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 10:16 schreef Bobsch het volgende:
Als ik eens een paar effecten op m'n elektrieke wil proberen, is dit dan iets om het een beetje uit te proberen?
[ afbeelding ]
quote:
In de hogere prijsklasse wel ja maar voor 50 euro moet je niet te veel verwachten.quote:
DR Extra Life. http://www.stringthis.com/drexcocophbr.htmlquote:
Nee, maakt niet zo veel uit volgens mij. Bij het vervangen van snaren haal ik ze er soms allemaal af ...quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:45 schreef Wunny het volgende:
Mijn E snaar is gesprongen, ( De dunne ) is het slecht voor de gitaar als er nu even geen E op zit?
Dat doe ik altijd. Het is een onzin verhaal dat het slecht is voor je gitaar.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:52 schreef Goover het volgende:
Bij het vervangen van snaren haal ik ze er soms allemaal af ...
Als je ze gelijk vervangt gaat het prima, als je ze een tidjej zonder snaren laat staan is dat weer minder goed dat dan weer wel.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:53 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Dat doe ik altijd. Het is een onzin verhaal dat het slecht is voor je gitaar.
Dat zei ik toch ook niet...quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:53 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Dat doe ik altijd. Het is een onzin verhaal dat het slecht is voor je gitaar.
Is dat zo? Ik zie niet waarom dat slecht zou zijn. Met snaren of zonder snaren zou geen probleem moeten zijn.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:04 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Als je ze gelijk vervangt gaat het prima, als je ze een tidjej zonder snaren laat staan is dat weer minder goed dat dan weer wel.
quote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:57 schreef qu63 het volgende:
TVP
Het is dan wel een ukelele, maar tochbeetje laatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar ik zou dr doen !Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
Precies!quote:
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:39 schreef qu63 het volgende:
[..]
Precies!
Heb d'r 2 albums ook op het web gevonden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |