abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67218258
Ja, bedankt, zo was ik al een beetje aan het denken maar dat had ik nog niet bedacht.
pi_67218370
Hallo daar
Ik ben dus linkshandig en heb dus een linkshandige gitaar. Maar hoe zit dat met akkoorden spelen? Moet ik die dan anders spelen? En waar anders moet ik op letten omdat ik linkshandig ben?

Ik ben een hele erge newbie
pi_67218902
Het is me gelukt zelf... besnaard

Klinkt stukken beter dan hoe ie eerst was inderdaad wel even wennen. Hij is trouwens binnen no time ontstemd maar dat lijkt me logisch

Ik heb nu dus van die stalen snaren op m'n akoestische gitaar.

Hoe lang denken jullie dat ze erover doen om tot rust te komen zeg maar.
pi_67218938
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 21:02 schreef Cone het volgende:
Hallo daar
Ik ben dus linkshandig en heb dus een linkshandige gitaar. Maar hoe zit dat met akkoorden spelen? Moet ik die dan anders spelen? En waar anders moet ik op letten omdat ik linkshandig ben?

je hebt wel van die site's die laten alle akkoorden omgekeerd ook zien, maar je moet gewoon hetzelfde denken maar dan andersom
pi_67218987
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 21:16 schreef Maisnon het volgende:

Klinkt stukken beter dan hoe ie eerst was inderdaad wel even wennen. Hij is trouwens binnen no time ontstemd maar dat lijkt me logisch

Ik hoop voor je dat je een western bedoelt, als je namelijk stalen snaren op je spaanse gitaar hebt gezet leeft ie niet lang meer.
Maar na een dag zijn ze helemaal weer gewend meestal. Gewoon veel stemmen.
  donderdag 19 maart 2009 @ 21:37:27 #231
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_67219726
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 21:16 schreef Maisnon het volgende:

Je moet iets doen met die snaren... zo een beetje vast pakken en trekken heen en weer enzo... zodat je niet telkens hoeft te stemmen.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  donderdag 19 maart 2009 @ 21:41:53 #232
65330 Ruzbeh
pi_67219937
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 19:48 schreef Spougle het volgende:
Ik wil graag gitaar leren spelen. Maar nu hoor ik verschillende verhalen over op wat voor een gitaar je het beste kan beginnen. Een elektrische gitaar of een akoestische gitaar. Een elektrische gitaar vind ik zelf wel toffer. Maar het gaat erom waar op je het beste kan leren. Wat denken jullie?
Ik zou zeggen akoestisch, maar sommige mensen (waaronder ik) vinden het soms saai worden en willen op een elektrische gitaar spelen, waardoor mensen weinig motivatie hebben. En motivatie is erg belangrijk bij het leren. Ik blijf gewoon doorzetten. Ik vind akoestisch ook wel mooi maar af en toe heb ik zin in elektrisch. Boeit op dit moment niet echt omdat ik toch geen geld heb voor nog een gitaar + versterker.

Toen ik besloot om een gitaar te kopen ging ik voor akoestisch, ook al vond ik een elektrische gitaar veel aantrekkelijker (kwa looks en geluid). Maar ik las steeds dat als je op een akoestisch begint je uiteindelijk beter speelt. Na het lezen van nog één reactie (op een ander forum) ben ik maar voor akoestisch gegaan. Geen spijt van gehad. Ik denk dat een akoestisch ook makkelijker is en goedkoper. (Goedkoper omdat je geen versterker nodig hebt.) Ook geen geknoei snaren en elektriciteit enzo. Ik kan gewoon lekker in de tuin spelen bijvoorbeeld.
pi_67220031
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 21:18 schreef Gitaarmat het volgende:

[..]

Ik hoop voor je dat je een western bedoelt, als je namelijk stalen snaren op je spaanse gitaar hebt gezet leeft ie niet lang meer.
Maar na een dag zijn ze helemaal weer gewend meestal. Gewoon veel stemmen.
Vast een western, m'n vader had het gefixt en die heeft er bergen meer verstand van

Spaanse is toch met een bredere hals enzo?
  donderdag 19 maart 2009 @ 21:51:13 #235
65330 Ruzbeh
pi_67220377
Ik vind mijn gitaar plotseling veel mooier.
pi_67220654
Tsja, ik heb er niet voor gekozen dat was degene die we hadden
  donderdag 19 maart 2009 @ 22:05:15 #237
229690 Spougle
Always do whatever's next
pi_67221003
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 21:41 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Ik zou zeggen akoestisch, maar sommige mensen (waaronder ik) vinden het soms saai worden en willen op een elektrische gitaar spelen, waardoor mensen weinig motivatie hebben. En motivatie is erg belangrijk bij het leren. Ik blijf gewoon doorzetten. Ik vind akoestisch ook wel mooi maar af en toe heb ik zin in elektrisch. Boeit op dit moment niet echt omdat ik toch geen geld heb voor nog een gitaar + versterker.

Toen ik besloot om een gitaar te kopen ging ik voor akoestisch, ook al vond ik een elektrische gitaar veel aantrekkelijker (kwa looks en geluid). Maar ik las steeds dat als je op een akoestisch begint je uiteindelijk beter speelt. Na het lezen van nog één reactie (op een ander forum) ben ik maar voor akoestisch gegaan. Geen spijt van gehad. Ik denk dat een akoestisch ook makkelijker is en goedkoper. (Goedkoper omdat je geen versterker nodig hebt.) Ook geen geknoei snaren en elektriciteit enzo. Ik kan gewoon lekker in de tuin spelen bijvoorbeeld.
Bedankt. Ik denk dat ik precies het zelfde ga krijgen omdat ik een elektrische gitaar ook veel aantrekkelijker vind. Maar als je uiteindelijk beter speelt als akoestisch begint is dat wel lekker natuurlijk. Dit neem ik zeker mee in mijn besluit.
  donderdag 19 maart 2009 @ 22:08:29 #238
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_67221125
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 21:41 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Met dit soort speeltjes kan je ook overal spelen, en ben je nog niemand tot last ook als je wat harder wilt spelen!

http://www.voxamps.com/amplug/
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_67221210
Ik heb het spelen geleerd op een elektrische, maar ben wel met akkoorden enzo begonnen.

Akkoorden zijn gewoon het lastigst om te leren, maar daarna gaan powerchords etc. wel veel makkelijker En op een akoestische gitaar is het harder 'werken', wat later op een elektrische weer voordelen oplevert.

Na een tijdje akoestisch wil je idd wel een elektrische, maar andersom is dat net zo goed zo... Alleen al om het feit dat het lekker weer is en de zomer eraan komt, kun je lekker in het park gitaar spelen
  donderdag 19 maart 2009 @ 22:19:24 #240
65330 Ruzbeh
pi_67221596
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 22:08 schreef qu63 het volgende:

[..]

Met dit soort speeltjes kan je ook overal spelen, en ben je nog niemand tot last ook als je wat harder wilt spelen!
[ afbeelding ]
http://www.voxamps.com/amplug/

Zoiets ga ik absoluut gebruiken als ik een elektrische gitaar heb... als het wel goed werkt tenminste.
  donderdag 19 maart 2009 @ 22:25:43 #241
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_67221872
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 22:19 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Zoiets ga ik absoluut gebruiken als ik een elektrische gitaar heb... als het wel goed werkt tenminste.
Het is gewoon een mini/oefen-versterker, werkt op batterijen. Voor optredens is het alleen af te raden
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_67226410
Woh nu ik de nieuwe snaren precies goedgestemd heb weet ik niet wat ik meemaak

Zo helder en warm en vol heeft ie nog nooit geklonken
pi_67226543
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 00:19 schreef Maisnon het volgende:
Woh nu ik de nieuwe snaren precies goedgestemd heb weet ik niet wat ik meemaak

Zo helder en warm en vol heeft ie nog nooit geklonken
I feel kinda Locrian today
pi_67227169
Dikke motivatieboost

starla, waar heb jij eigenlijk al je theorethische kennis vandaan
pi_67227240
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 00:57 schreef Maisnon het volgende:
Dikke motivatieboost

starla, waar heb jij eigenlijk al je theorethische kennis vandaan
Van een geobsedeerde gitaarleraar
  vrijdag 20 maart 2009 @ 06:50:54 #246
20720 brother52
Dus..........
pi_67228708
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 21:02 schreef Cone het volgende:
Hallo daar

De akkoorden blijven in principe hetzelfde, je moet ze alleen spiegelen.
Er zijn chord generators die ze linkshandig kunnen laten zien maar eigenlijk is dat helemaal niet handig.
Bijna overal kom je de akkoorden 'rechtshandig' tegen en dan moet je alsnog die vertaalslag maken.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_67229425
Links is wel makkelijker om video tutorials op youtube na te spelen. Omdat spiegelbeeld.
pi_67238077
Nou de ongelooflijke akkoordenvinder is binnen dus we kunnen beginnen

Echt respect voor de betere gitarist die al die accoordjes zomaar weet op te slaan.
pi_67238613
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 13:54 schreef n0r het volgende:

Echt respect voor de betere gitarist die al die accoordjes zomaar weet op te slaan.

Deze bedoel je?

Die heb ik ook nog van lang geleden, als je het had gezegd mocht je hem wel hebben voor niets, gebruik
hem toch nooit meer. Had je alleen de verzendkosten hoeven te betalen
pi_67238775
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 13:54 schreef n0r het volgende:

Gelukkig gebruikt Dylan vooral in z'n beginjaren niet te moeilijke akkoorden Dus dat is een mooi beginpunt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')