abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67056375
ja klopt
  zaterdag 14 maart 2009 @ 23:59:10 #202
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_67056673
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 23:47 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Dat het zo duur is.
Mja, misplaatste smiley dus

Maar er zijn er maar 500 van gemaakt!

En een originele AC30 is ook minstens ¤2000
Als je al een complete en werkende kan vinden..
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_67056817
Die BM-signature is alleen geschikt voor echte BM-fans. Voor de gewone gitarist is 'ie wel wat beperkt. Standby, power en een volumeknop. That's it. En hij kan alleen maar hard en knetterhard.

Koop dan een leuke valvetronix-versterker.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 15 maart 2009 @ 00:06:31 #204
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_67056928
quote:
Op zondag 15 maart 2009 00:03 schreef Jordy-B het volgende:
Die BM-signature is alleen geschikt voor echte BM-fans. Voor de gewone gitarist is 'ie wel wat beperkt. Standby, power en een volumeknop. That's it. En hij kan alleen maar hard en knetterhard.

Koop dan een leuke valvetronix-versterker.
Mja, ik koop em dan ook meer als BM fan, Ik heb hier nog 3 versterkers staan
Een Vox Pathfinder10, SipderIII 15Watt (geloof ik) en een Vox BM01 ( http://www.brianmaycentral.net/bms.jpg )
It's Time To Shine
  zondag 15 maart 2009 @ 00:12:05 #205
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_67057122
Als tussenstap kan deze natuurlijk ook
It's Time To Shine
pi_67058348
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 17:56 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Wtf? Ik vervang mijn snaren bijna per maand, afhankelijk van hoeveel ik erop speel (20, 30 uur in totaal denk ik).
speel er nu ook wel heel veel op

't is gewoon een simpele akoestische gitaar, we hebben ook electische en bassgitaren maar die pak ik niet zo makkelijk op en zit vaak in de kamer te spelen wordt dat niet echt gewaardeerd zo hard haha

pi_67076492
Beginnersvraagje, hoe tune ik een gitaar naar een andere stemming? Ik heb nu dus EADGBE, maar ik wil hem naar EADADD tunen. Ik heb zo'n elektrische stemmer. Wanneer ik bv de lage E naar D wil zetten, moet ik hem losser draaien volgens mij? En wat betekenen de getallen ervoor, nu heb is de lage e dus een 4D. Wat houdt die 4 precies in?
pi_67076833
quote:
Op zondag 15 maart 2009 18:02 schreef boskameel het volgende:
Beginnersvraagje, hoe tune ik een gitaar naar een andere stemming? Ik heb nu dus EADGBE, maar ik wil hem naar EADADD tunen. Ik heb zo'n elektrische stemmer. Wanneer ik bv de lage E naar D wil zetten, moet ik hem losser draaien volgens mij?
Yup

Los = spanning van snaar af = trilsnelheid snaar omlaag = frequentie omlaag = lagere toon
Strak = spanning opvoeren = trilsnelheid snaar omhoog = frequentie omhoog = hogere toon
quote:
Op zondag 15 maart 2009 18:02 schreef boskameel het volgende:
En wat betekenen de getallen ervoor, nu heb is de lage e dus een 4D. Wat houdt die 4 precies in?
Dat je de D in het vierde octaaf speelt. Een octaaf lager is 3, een octaaf hoger is 5.
Zie hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Toonhoogtetabel
I feel kinda Locrian today
pi_67076999
AH, ik heb er nog niet zoveel verstand van, maar hoe weet ik dan dat ik de "juiste" D heb? Moeten alle snaren in hetzelfde octaaf zitten?
pi_67077398
quote:
Op zondag 15 maart 2009 18:19 schreef boskameel het volgende:
AH, ik heb er nog niet zoveel verstand van, maar hoe weet ik dan dat ik de "juiste" D heb?
Meestal worden snaren zo gestemd zodat je het minst omhoog of omlaag hoeft. In het geval van E naar D is het logischer om 1 toon naar beneden te gaan dan 5 omhoog. Eigenlijk zijn daar geen vaste regels voor. Het ligt er helemaal aan wat voor een 'sound' je wilt bereiken.
quote:
Op zondag 15 maart 2009 18:19 schreef boskameel het volgende:
Moeten alle snaren in hetzelfde octaaf zitten?
Nee, dat moet niet. Een normale stemming (EADGBe) is ook niet in hetzelfde octaaf wat je kunt zien in het tabelletje (van E3 tot E5). 2 D's in hetzelfe octaaf betekent dat je 2 absoluut dezelfde tonen hebt, dus eigenlijk verlies je een toon. Als alle snaren D's zouden zijn in hetzelfde octaaf (wat onmogelijk is) en je slaat ze open aan hoor je maar één toon. Je kunt wel 2 snaren dezelfde toon geven in hetzelfde octaaf om een voller geluid te krijgen bijvoorbeeld.
pi_67077635
Ah bedankt, ik ga er even mee spelen.
pi_67140962
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 18 maart 2009 @ 11:41:22 #213
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_67164787
Ik heb een elektrische gitaar, en bij mn ouders staat een akoestische. Nu kan ik er helemaal niks van, en ik wil het leren. Ik heb het idee dat dit makkelijke gaat op een akoestische, omdat de snaren iets verder uit elkaar liggen. Moet ik gewoon niet zeuren en door oefenen op mijn elektrische? Of is het echt een goed idee om op een akoestische te beginnen?
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  woensdag 18 maart 2009 @ 12:02:41 #214
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_67165573
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 11:41 schreef ErikT het volgende:
Ik heb een elektrische gitaar, en bij mn ouders staat een akoestische. Nu kan ik er helemaal niks van, en ik wil het leren. Ik heb het idee dat dit makkelijke gaat op een akoestische, omdat de snaren iets verder uit elkaar liggen. Moet ik gewoon niet zeuren en door oefenen op mijn elektrische? Of is het echt een goed idee om op een akoestische te beginnen?
Ik zou op allebei oefenen. Heeft alleen maar voordelen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_67171379
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 11:41 schreef ErikT het volgende:
Ligt er aan wat je zelf wilt... Wil je rocken, dan zou ik niet op een akoest beginnen.

De akoustische gitaar die je beschrijft is waarschijnlijk een Spaanse, dan is de hals wat breder en liggen de snaren iets verder uit elkaar. Zelf vind ik dit minder fijn spelen en speel ik het liefst elektrisch of op een western gitaar.
pi_67172297
Ik probeer dit nu te spelen. Maar dat aanslaan is echt tricky, dat hou ik 2 seconden vol en dan verlies ik het ritme En dan moet ik nog gaan strummen.

pi_67174347
Zodra ik op electrisch speel schrik ik hoe veel eh, lichter het speelt altijd ben mijn akoestische gewend.

Net met een electrische met veel distortion enzo stukjes uit Spanish Castle Magic zitten spelen, haha klinkt echt meteen vet
  woensdag 18 maart 2009 @ 16:32:46 #218
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_67174540
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 16:26 schreef Maisnon het volgende:
Zodra ik op electrisch speel schrik ik hoe veel eh, lichter het speelt altijd ben mijn akoestische gewend.

Net met een electrische met veel distortion enzo stukjes uit Spanish Castle Magic zitten spelen, haha klinkt echt meteen vet
Goed afgesteld akkoestisch vind ik ook practisch net zo licht spelen als electrisch behalve dat er wat dikke snaren opzitten dan.
pi_67211329
Ik geef sinds kort een paar mensen les, nu zijn we al een beetje opweg met de noten (we zijn niet van plan er mee door te gaan), maar akkoorden is ze nog wat te lastig/pijnlijk, weet iemand iets leuks voor tussen noten/akkoorden in?
pi_67213444
ah ik vind het zo eng zet er nu voor het eerst nieuwe snaren op en ben telkens bang dat ik het te strak doe

Gebruik gewoon een stemvork de A, die op de hoge E snaar de 5e fret moet zijn...

Ik kom in de buurt maar ik durf bijna niet door te draaien al een paar keer dat ie terugschoot omdat het zo strak werd dat ie alles ff goed aantrok
pi_67213817
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 16:57 schreef Gitaarmat het volgende:
Ik geef sinds kort een paar mensen les, nu zijn we al een beetje opweg met de noten (we zijn niet van plan er mee door te gaan), maar akkoorden is ze nog wat te lastig/pijnlijk, weet iemand iets leuks voor tussen noten/akkoorden in?
Wat bedoel je met op weg met noten? Leer je ze noten lezen, leer je ze losse noten spelen, quoi?
In het laatste geval zou ik ze leuke, catchy en niet al te lastige riffjes leren. Denk bijvoorbeeld aan
whole lotta love
  donderdag 19 maart 2009 @ 19:10:25 #222
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_67214627
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 18:43 schreef starla het volgende:

[..]

Wat bedoel je met op weg met noten? Leer je ze noten lezen, leer je ze losse noten spelen, quoi?
In het laatste geval zou ik ze leuke, catchy en niet al te lastige riffjes leren. Denk bijvoorbeeld aan
[ afbeelding ]
Op een Brian May Red Special Replica!
It's Time To Shine
pi_67215020
Dat is ze nog veel te moeilijk ze zijn een jaar of 10.
  donderdag 19 maart 2009 @ 19:48:28 #224
229690 Spougle
Always do whatever's next
pi_67215824
Ik wil graag gitaar leren spelen. Maar nu hoor ik verschillende verhalen over op wat voor een gitaar je het beste kan beginnen. Een elektrische gitaar of een akoestische gitaar. Een elektrische gitaar vind ik zelf wel toffer. Maar het gaat erom waar op je het beste kan leren. Wat denken jullie?
pi_67216188
Misschien op een speelse manier in aanraking laten komen met posities op de hals en improvisatie?

Dan speel jij een toon zonder dat ze het zien en dan moeten ze die toon zien te vinden op de hals.
Daarna zou jij bijvoorbeeld akkoorden kunnen spelen (gewoon één akkoord strummen) waarop zij proberen een 'mooie toon' aan te slaan. Dan ga je een beetje praten, waarom is die toon wel mooi over een Cmaj (C) en de andere niet (C#). Dan kun je beetje luchtig uitleggen wat precies een akkoord een akkoord maakt en hoe je de mooie tonen kunt vinden.

Zoiets misschien.
pi_67218258
Ja, bedankt, zo was ik al een beetje aan het denken maar dat had ik nog niet bedacht.
pi_67218370
Hallo daar
Ik ben dus linkshandig en heb dus een linkshandige gitaar. Maar hoe zit dat met akkoorden spelen? Moet ik die dan anders spelen? En waar anders moet ik op letten omdat ik linkshandig ben?

Ik ben een hele erge newbie
pi_67218902
Het is me gelukt zelf... besnaard

Klinkt stukken beter dan hoe ie eerst was inderdaad wel even wennen. Hij is trouwens binnen no time ontstemd maar dat lijkt me logisch

Ik heb nu dus van die stalen snaren op m'n akoestische gitaar.

Hoe lang denken jullie dat ze erover doen om tot rust te komen zeg maar.
pi_67218938
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 21:02 schreef Cone het volgende:
Hallo daar
Ik ben dus linkshandig en heb dus een linkshandige gitaar. Maar hoe zit dat met akkoorden spelen? Moet ik die dan anders spelen? En waar anders moet ik op letten omdat ik linkshandig ben?

je hebt wel van die site's die laten alle akkoorden omgekeerd ook zien, maar je moet gewoon hetzelfde denken maar dan andersom
pi_67218987
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 21:16 schreef Maisnon het volgende:

Klinkt stukken beter dan hoe ie eerst was inderdaad wel even wennen. Hij is trouwens binnen no time ontstemd maar dat lijkt me logisch

Ik hoop voor je dat je een western bedoelt, als je namelijk stalen snaren op je spaanse gitaar hebt gezet leeft ie niet lang meer.
Maar na een dag zijn ze helemaal weer gewend meestal. Gewoon veel stemmen.
  donderdag 19 maart 2009 @ 21:37:27 #231
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_67219726
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 21:16 schreef Maisnon het volgende:

Je moet iets doen met die snaren... zo een beetje vast pakken en trekken heen en weer enzo... zodat je niet telkens hoeft te stemmen.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  donderdag 19 maart 2009 @ 21:41:53 #232
65330 Ruzbeh
pi_67219937
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 19:48 schreef Spougle het volgende:
Ik wil graag gitaar leren spelen. Maar nu hoor ik verschillende verhalen over op wat voor een gitaar je het beste kan beginnen. Een elektrische gitaar of een akoestische gitaar. Een elektrische gitaar vind ik zelf wel toffer. Maar het gaat erom waar op je het beste kan leren. Wat denken jullie?
Ik zou zeggen akoestisch, maar sommige mensen (waaronder ik) vinden het soms saai worden en willen op een elektrische gitaar spelen, waardoor mensen weinig motivatie hebben. En motivatie is erg belangrijk bij het leren. Ik blijf gewoon doorzetten. Ik vind akoestisch ook wel mooi maar af en toe heb ik zin in elektrisch. Boeit op dit moment niet echt omdat ik toch geen geld heb voor nog een gitaar + versterker.

Toen ik besloot om een gitaar te kopen ging ik voor akoestisch, ook al vond ik een elektrische gitaar veel aantrekkelijker (kwa looks en geluid). Maar ik las steeds dat als je op een akoestisch begint je uiteindelijk beter speelt. Na het lezen van nog één reactie (op een ander forum) ben ik maar voor akoestisch gegaan. Geen spijt van gehad. Ik denk dat een akoestisch ook makkelijker is en goedkoper. (Goedkoper omdat je geen versterker nodig hebt.) Ook geen geknoei snaren en elektriciteit enzo. Ik kan gewoon lekker in de tuin spelen bijvoorbeeld.
pi_67220031
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 21:18 schreef Gitaarmat het volgende:

[..]

Ik hoop voor je dat je een western bedoelt, als je namelijk stalen snaren op je spaanse gitaar hebt gezet leeft ie niet lang meer.
Maar na een dag zijn ze helemaal weer gewend meestal. Gewoon veel stemmen.
Vast een western, m'n vader had het gefixt en die heeft er bergen meer verstand van

Spaanse is toch met een bredere hals enzo?
  donderdag 19 maart 2009 @ 21:51:13 #235
65330 Ruzbeh
pi_67220377
Ik vind mijn gitaar plotseling veel mooier.
pi_67220654
Tsja, ik heb er niet voor gekozen dat was degene die we hadden
  donderdag 19 maart 2009 @ 22:05:15 #237
229690 Spougle
Always do whatever's next
pi_67221003
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 21:41 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Ik zou zeggen akoestisch, maar sommige mensen (waaronder ik) vinden het soms saai worden en willen op een elektrische gitaar spelen, waardoor mensen weinig motivatie hebben. En motivatie is erg belangrijk bij het leren. Ik blijf gewoon doorzetten. Ik vind akoestisch ook wel mooi maar af en toe heb ik zin in elektrisch. Boeit op dit moment niet echt omdat ik toch geen geld heb voor nog een gitaar + versterker.

Toen ik besloot om een gitaar te kopen ging ik voor akoestisch, ook al vond ik een elektrische gitaar veel aantrekkelijker (kwa looks en geluid). Maar ik las steeds dat als je op een akoestisch begint je uiteindelijk beter speelt. Na het lezen van nog één reactie (op een ander forum) ben ik maar voor akoestisch gegaan. Geen spijt van gehad. Ik denk dat een akoestisch ook makkelijker is en goedkoper. (Goedkoper omdat je geen versterker nodig hebt.) Ook geen geknoei snaren en elektriciteit enzo. Ik kan gewoon lekker in de tuin spelen bijvoorbeeld.
Bedankt. Ik denk dat ik precies het zelfde ga krijgen omdat ik een elektrische gitaar ook veel aantrekkelijker vind. Maar als je uiteindelijk beter speelt als akoestisch begint is dat wel lekker natuurlijk. Dit neem ik zeker mee in mijn besluit.
  donderdag 19 maart 2009 @ 22:08:29 #238
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_67221125
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 21:41 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Met dit soort speeltjes kan je ook overal spelen, en ben je nog niemand tot last ook als je wat harder wilt spelen!

http://www.voxamps.com/amplug/
It's Time To Shine
pi_67221210
Ik heb het spelen geleerd op een elektrische, maar ben wel met akkoorden enzo begonnen.

Akkoorden zijn gewoon het lastigst om te leren, maar daarna gaan powerchords etc. wel veel makkelijker En op een akoestische gitaar is het harder 'werken', wat later op een elektrische weer voordelen oplevert.

Na een tijdje akoestisch wil je idd wel een elektrische, maar andersom is dat net zo goed zo... Alleen al om het feit dat het lekker weer is en de zomer eraan komt, kun je lekker in het park gitaar spelen
  donderdag 19 maart 2009 @ 22:19:24 #240
65330 Ruzbeh
pi_67221596
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 22:08 schreef qu63 het volgende:

[..]

Met dit soort speeltjes kan je ook overal spelen, en ben je nog niemand tot last ook als je wat harder wilt spelen!
[ afbeelding ]
http://www.voxamps.com/amplug/

Zoiets ga ik absoluut gebruiken als ik een elektrische gitaar heb... als het wel goed werkt tenminste.
  donderdag 19 maart 2009 @ 22:25:43 #241
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_67221872
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 22:19 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Zoiets ga ik absoluut gebruiken als ik een elektrische gitaar heb... als het wel goed werkt tenminste.
Het is gewoon een mini/oefen-versterker, werkt op batterijen. Voor optredens is het alleen af te raden
It's Time To Shine
pi_67226410
Woh nu ik de nieuwe snaren precies goedgestemd heb weet ik niet wat ik meemaak

Zo helder en warm en vol heeft ie nog nooit geklonken
pi_67226543
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 00:19 schreef Maisnon het volgende:
Woh nu ik de nieuwe snaren precies goedgestemd heb weet ik niet wat ik meemaak

Zo helder en warm en vol heeft ie nog nooit geklonken
pi_67227169
Dikke motivatieboost

starla, waar heb jij eigenlijk al je theorethische kennis vandaan
pi_67227240
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 00:57 schreef Maisnon het volgende:
Dikke motivatieboost

starla, waar heb jij eigenlijk al je theorethische kennis vandaan
Van een geobsedeerde gitaarleraar
  vrijdag 20 maart 2009 @ 06:50:54 #246
20720 brother52
Dus..........
pi_67228708
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 21:02 schreef Cone het volgende:
Hallo daar

De akkoorden blijven in principe hetzelfde, je moet ze alleen spiegelen.
Er zijn chord generators die ze linkshandig kunnen laten zien maar eigenlijk is dat helemaal niet handig.
Bijna overal kom je de akkoorden 'rechtshandig' tegen en dan moet je alsnog die vertaalslag maken.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_67229425
Links is wel makkelijker om video tutorials op youtube na te spelen. Omdat spiegelbeeld.
pi_67238077
Nou de ongelooflijke akkoordenvinder is binnen dus we kunnen beginnen

Echt respect voor de betere gitarist die al die accoordjes zomaar weet op te slaan.
pi_67238613
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 13:54 schreef n0r het volgende:

Echt respect voor de betere gitarist die al die accoordjes zomaar weet op te slaan.

Deze bedoel je?

Die heb ik ook nog van lang geleden, als je het had gezegd mocht je hem wel hebben voor niets, gebruik
hem toch nooit meer. Had je alleen de verzendkosten hoeven te betalen
pi_67238775
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 13:54 schreef n0r het volgende:

Gelukkig gebruikt Dylan vooral in z'n beginjaren niet te moeilijke akkoorden Dus dat is een mooi beginpunt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')