Op het laatste punt verschil ik van mening.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:06 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Een klassieke (spaanse) gitaar is een gitaar met een brede nek en nylon snaren (dwz: de hoge snaren zijn nylon en de bassnaren zijn nylon met een metalen winding.
Een westerngitaar is een akoestische gitaar met een smalle(re) nek en stalen snaren (met eveneens metale windingen om de bassnaren).
Stalen snaren zijn dunner, de actie (afstand tussen de snaren en het fretbord) kan beter worden ingesteld, omdat een staalsnarige gitaar een halspen (truss-rod) heeft (waarmee de kromming van de nek kan worden ingesteld) en stalen snaren laten zich beter benden (omhoog drukken) dan nylon (nylon laat zich wel benden, maar het gaat je niet lukken om een snaar een volle toon omhoog te drukken).
Leer hier gitaarspelen #16
Omdat we hier horen te postenquote:Op zondag 1 maart 2009 22:06 schreef ElisaB het volgende:
Stormlooptopic
Ik heb mijn gitaren vandaag weggebracht
quote:Op zondag 1 maart 2009 22:06 schreef ElisaB het volgende:
Stormlooptopic
Ik heb mijn gitaren vandaag weggebracht
Ja, maar mijn topic was gewoon veel eerder, èn er stond een linkje naar het nieuwe topic in de sluitpost, dus het is gewoon een beetje vreemd dat je gewoon eigenwijs een nieuw topic opent.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 05:35 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Op het laatste punt verschil ik van mening.
Zwijg. Anders zal ik je gitaar even in elkaar timmeren.quote:Op maandag 2 maart 2009 00:25 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ja, maar mijn topic was gewoon veel eerder, èn er stond een linkje naar het nieuwe topic in de sluitpost, dus het is gewoon een beetje vreemd dat je gewoon eigenwijs een nieuw topic opent.
welke?quote:Op maandag 2 maart 2009 14:39 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Zwijg. Anders zal ik je gitaar even in elkaar timmeren.
Mijn enige akoestische gitaar is een Alvarez RD20SBKquote:Op dinsdag 3 maart 2009 00:17 schreef GoodGawd het volgende:
Laten we beginnen met de akoustische gitaren, dat geeft wel een mooi geluids effect.
Een electrische komt wel harder aan denk ikquote:Op dinsdag 3 maart 2009 00:17 schreef GoodGawd het volgende:
Laten we beginnen met de akoustische gitaren, dat geeft wel een mooi geluids effect.
nee. een slotje zou een strak plan zijn.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 08:54 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Een electrische komt wel harder aan denk ik
Zou mergen van 15 en 16 niet een strak plan zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |