Ja waarvan je 95% gelijk kan weggooien om dat voor geen meter kloppenquote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:09 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik heb twee Rar-bestanden met GP-tabs... de bestanden zijn samen ongeveer 100MB. Uitgepakt kom je uit op 2GB aan tabs.
Ik gebruik GP-bestanden vooral voor de gitaarharmonieën in queennummers. (omdat het vrij lastig uitvogelen is hoe Brian May's harmonie in elkaar steekt). Klopt eigenlijk altijd wel behoorlijk goed.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:52 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja waarvan je 95% gelijk kan weggooien om dat voor geen meter kloppenwat een kutbestand is dat zeg
Ik kom practisch nooit echt tabs tegen die goed kloppen ook al rkijgen ze goeie ratingsquote:Op dinsdag 3 maart 2009 18:20 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik gebruik GP-bestanden vooral voor de gitaarharmonieën in queennummers. (omdat het vrij lastig uitvogelen is hoe Brian May's harmonie in elkaar steekt). Klopt eigenlijk altijd wel behoorlijk goed.
Dat doet je leraar zodat jij muziek speelt die jij leuk vind, dan moet je niet aan ons vragen wat je meot spelen hequote:Op zaterdag 7 maart 2009 20:13 schreef Ayca het volgende:
ik moest van mijn gitaarleraar een cdtje meenemen met liedjes die ik zou willen spelen, maar ik heb er nog 2 nodig, weten jullie nog wat(makkelijke, want ik speel pas 1,5 maand gitaar) liedjes??
alvast bedankt
Dat hoor je.quote:Op zondag 8 maart 2009 23:35 schreef Bobsch het volgende:
- hoe zie / merk ik het als n00b dat mijn snaren versleten zijn?
Dit is het belangrijkste. Beter elke dag een kwartier dan 1x in de week 2 uur. En dat plezier natuurlijkquote:Op zondag 8 maart 2009 23:35 schreef Bobsch het volgende:
ik speel eigenlijk elke dag omdat ik het gewoon leuk vind.
Als je een mooi akkoord goed aan slaat en je denkt: mjaquote:Nu zat ik te denken hoe je nu eigenlijk in de gaten hebt dat je snaren versleten zijn, omdat m'n vingers steeds meer naar metaal stinken na het spelen.
Zie bovenquote:Dus,
- hoe zie / merk ik het als n00b dat mijn snaren versleten zijn?
Niet te dure metalen snaren waarvan de dunste 0,01 inch dik is. Je hebt ook een slag dunner, maar die breken ook makkelijker. Die heb je misschien nodig als je zeer subtiele Jazz speelt of zo.quote:- welke soort snaren heb ik nodig voor mijn strat-achtige gitaar?
Bij de kijk-shop. Ze verkopen ze ook in muziekwinkels en op internet.quote:- waar kopen jullie die dingen?
Bij voorkeur dezelfde snaren als nu op de gitaar zitten, omdat anders de gitaar helemaal opnieuw moet worden afgesteldquote:Op zondag 8 maart 2009 23:35 schreef Bobsch het volgende:
- welke soort snaren heb ik nodig voor mijn strat-achtige gitaar?
http://www.lordofthestrings.nlquote:- waar kopen jullie die dingen?
Die gebruik je als je uiterst onsubtiele zware metalleads speelt. Jazzsnaren zijn juist gemiddeld iets dikker.quote:Op maandag 9 maart 2009 00:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Niet te dure metalen snaren waarvan de dunste 0,01 inch dik is. Je hebt ook een slag dunner, maar die breken ook makkelijker. Die heb je misschien nodig als je zeer subtiele Jazz speelt of zo.
Oh? Bij mij braken ze nogal snel. Maar ik was toen nog een echt n00bje en die dunne set kocht ik per ongelukquote:Op maandag 9 maart 2009 00:43 schreef Litpho het volgende:
[..]
Die gebruik je als je uiterst onsubtiele zware metalleads speelt. Jazzsnaren zijn juist gemiddeld iets dikker.
Nou ja, als je er geen ontzettende bak distortion en gain over jaagt, hou je met elastiekjes echt geen sound over. En gegeven dat de meeste jazzgitaar verdacht clean is...quote:Op maandag 9 maart 2009 00:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Oh? Bij mij braken ze nogal snel. Maar ik was toen nog een echt n00bje en die dunne set kocht ik per ongeluk
1 2 3 4 5 6 | B|---------------------------------------------------------------------------| G|---7--7--4--5------------7--7--5--4---7--7p4--4--5-----4----------| D|-----------------7--5h7------------------------------7-----5--7----| A|---------------------------------------------------------------------------| E|---------------------------------------------------------------------------| |
1 2 3 4 5 6 | B|-------------5--5--6--3--5~--------| G|------5--7--------------------------| D|---7----------------------------------| A|--------------------------------------| E|------------------------------------| |
Een ouderwetsch papieren boekje: De Grote Akkoordenvinder. Klein handzaam boekje.quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:12 schreef n0r het volgende:
Gisteren eindelijk mijn eerste accoustische Spaanse gitaar gekocht, is er nog een accoorden-boek (met plaatjes) dat me aangeraden wordt?
Snaren zijn versleten als ze dof gaan klinken. En je kan het vaak ook zien aan de dunste snaren, als die zwart zijn en ruw aanvoelen, is het tijd ze te vervangen.quote:Op maandag 9 maart 2009 00:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dit is het belangrijkste. Beter elke dag een kwartier dan 1x in de week 2 uur. En dat plezier natuurlijk![]()
[..]
Als je een mooi akkoord goed aan slaat en je denkt: mja, dan moet je snaren vervangen. Als je met nieuwe snaren denkt: mja
, dan ben je aan een nieuwe gitaar toe.
[..]
Zie boven
[..]
Niet te dure metalen snaren waarvan de dunste 0,01 inch dik is. Je hebt ook een slag dunner, maar die breken ook makkelijker. Die heb je misschien nodig als je zeer subtiele Jazz speelt of zo.
[..]
Bij de kijk-shop. Ze verkopen ze ook in muziekwinkels en op internet.
hoeft toch maar over vier snaren?quote:Op donderdag 12 maart 2009 23:16 schreef Mr.J het volgende:
Tvp.
Bijna Stairway to heaven onder de knie. Alleen dat zware barren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |