Jupquote:Op zaterdag 28 februari 2009 23:48 schreef Maseo het volgende:
[..]
Brianmay guitar ?
Watsda voor een model ?
Hoe klinkt ie ?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 23:49 schreef qu63 het volgende:
[..]
Jup
EenBrian May Red Special Replica
Ik heb alleen een Burns/Brian May model, zonder 'maan' bij de brug
Door zijn bedrading zijn de pickups in serie te schakelen, waardoor je er meerdere geluiden uit kunt halen.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 23:51 schreef Maseo het volgende:
[..]
Hoe klinkt ie ?
Beetje jankerig (ala strat) of meer jazzy/warm (ala les paul's) ?
wauw, dat is zeker een puik ding.. veel spelen zou ik dan maar zeggenquote:Op zaterdag 28 februari 2009 23:52 schreef qu63 het volgende:
[..]
Door zijn bedrading zijn de pickups in serie te schakelen, waardoor je er meerdere geluiden uit kunt halen.
Hier een video die het meeste wel laat horen:
Eerst oefenenquote:Op zaterdag 28 februari 2009 23:55 schreef Maseo het volgende:
[..]
wauw, dat is zeker een puik ding.. veel spelen zou ik dan maar zeggen
En waarom de dicipline ? Gewoon elke keer een nieuw nummer erbijquote:Op zondag 1 maart 2009 00:01 schreef qu63 het volgende:
[..]
Eerst oefenen
en discipline opbouwen om er mee door te gaan
Maar ik heb em ook gekocht omdat het een Queen/Brian May item is hoor
Hij hangt nu mooi te zijn in mijn kast
Met daarbij mijn Vox BM1, Vox Pathfinder en een Digitech Brian May Pedal
En sixpence muntjes uit de '60 en van de tour in '05 en '09
Ik moet nog een keer een Vox AC30 vinden ergens (maar die dingen zijn veeeeeel te duur)quote:Op zondag 1 maart 2009 00:03 schreef Maseo het volgende:
[..]
En waarom de dicipline ? Gewoon elke keer een nieuw nummer erbij![]()
Haha dat zijn leuke dingen, dan is dat wat ik heb niets vergeleken daarbij..
Ik heb een Squire Fender strat HSS metalic Red, en een Crafter HTC-24, met een Pod Xt
1- Techniek ontloopt het niets, behalve dat inderdaad de snaren dunnen zijn, dus het inderdaad makkelijker is om barre te spelen, maar als je goed kan barreën op een akoestische, is dat al simpel te doen.quote:Op zondag 1 maart 2009 00:55 schreef boskameel het volgende:
Ik zit te twijfelen om een elektrische gitaar te kopen. Speel nu op een akoestische gitaar van 50 euro, en kan de meeste open akkoorden wel goed spelen op dit moment.
Maar ik heb het probleem dat de hals erg breed is, en met mijn kleine handenkan ik geeneens een vinger over de breedte leggen, dus kan ik nooit bv barre akkoorden spelen
, en die wil ik ook nog erg graag leren.
Paar vraagjes:
- Is het qua techniek echt zoveel makkelijker spelen op een elektrische (dunnere snaren, smallere hals)?
- Als ik er 1 koop, moet je dan perse een versterker erbij kopen, en kan ik hem ook op mijn mac aansluiten?
- Hoeveel geld zou ik eraan uitgeven? Ik merk dat ik gitaarspelen wel steeds leuker vind worden nu, vooral omdat ik nu de akkoorden steeds beter kan.
Mooi hoor!quote:Op zaterdag 28 februari 2009 23:49 schreef qu63 het volgende:
[..]
Jup
EenBrian May Red Special Replica
Ik heb alleen een Burns/Brian May model, o.a. zonder 'maan' bij de brug
http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Special
Vandaar de problemen met je gitaar!quote:Op zondag 1 maart 2009 23:19 schreef ElisaB het volgende:
Tsssskkkk.... dus ik zit in deel 15 te posten en jullie zoijn bij deel 16
Hai
Gooi deze dan meteen op slotquote:Op zondag 1 maart 2009 23:19 schreef ElisaB het volgende:
Tsssskkkk.... dus ik zit in deel 15 te posten en jullie zoijn bij deel 16
Hai
bottlenecks (slides, dus).quote:Op maandag 2 maart 2009 00:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Heeft iemand nog leuke ideeën voor accessoires? Ik heb al een capo, e-bow en ga een opwind ding kopen. Maar verder?
Ohquote:
Nee. 119 euroquote:Was de e-bow een beetje betaalbaar? (en waar was 'ie een beetje betaalbaar?)
Ik heb mn gitaar via een mengpaneel aan de computer en ik kan rare dingen doen met de geluidskaart, maar ik beperk me tot klooien met mn Boss ME-50. Anders heb ik een leuk effect bedacht en moet ik mn pjoeter meenemen naar de oefenruimte en eventuele toekomstige optredens.quote:Ik ben zelf ontzettend blij met m'n GuitarPort (al zou ik vandaag de dag misschien iets beters kopen). De guitarport is een soort externe geluidskaart waarmee je je gitaar aan je PC kan hangen en de modulatie/emulatie door je PC kan laten doen. Dus met één apparaat en een paar programma's, kan je tigtig verschillende klanken uit je gitaar halen. Stereo-echo's over je speakers a la Brian May, of rauwe rock als meneer Page, het kan allemaal.
Das een goed idee, ik heb al wat opwinddingen gezien rond de 5, 6 euro.quote:Die opwinddingen kan je trouwens heel goedkoop krijgen bij lordofthestrings.nl
Je kan daar ook heel goedkoop aan je snaren komen en ze hebben een enorm assortiment. Dus ook vrij zeldzame snaren als Brian May's custom gage Optima Gold zijn er te krijgen (gold-plated snaren voor maar ¤9,95).
Met Re-amping via Pod Farm (wat ik draai als GuitarPort upgrade) kan ik wel achteraf Wah-partijen inregelen. Als ik twintig dingen tegelijk had willen doen, was ik wel drummer gewordenquote:Op maandag 2 maart 2009 03:04 schreef Jordy-B het volgende:
Ook het gebruik van Wah-effecten is kut (want autowah werkt eveneens voor geen meter).
Dit kan ook nogquote:Op maandag 2 maart 2009 17:16 schreef Litpho het volgende:
[..]
Met Re-amping via Pod Farm (wat ik draai als GuitarPort upgrade) kan ik wel achteraf Wah-partijen inregelen. Als ik twintig dingen tegelijk had willen doen, was ik wel drummer geworden.
En dat in een filmpje zonder gitarenquote:Op dinsdag 3 maart 2009 00:03 schreef martsje het volgende:
wil je echt goede gitaristen zien, check dan dit:
Nou dat is onzin, hoor. Tweedehands gitaren kunnen juist ideaal zijn, dan kun je tenminste een fatsoenlijke kopen voor een betaalbare prijs. Maar hier geldt wel: laat je goed voorlichten door een onafhankelijk iemand, bij een 2e hands gitaar zijn zaken als zwakke plekken in het hout of een kromgetrokken hals éxtra belangrijk vanwege de beperkte garantie.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 21:15 schreef Hork het volgende:
Tip die ik van een gitaarspelende vriend kreeg was om vooral geen 2e hands exemplaar
te kopen.
Ik zit op die akkoorden site van de OP te kijken, maar daar staan wel allemaal noten in?quote:
Het helpt als je nootlengtes leert lezen. Maar het is verre van verplicht.quote:
Ah met programma's als guitar pro heb je dat eignelijk al niet meer nodigquote:Op dinsdag 3 maart 2009 15:54 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het helpt als je nootlengtes leert lezen. Maar het is verre van verplicht.
Ik ben niet zo'n GP-fan. Buiten dat maakt het je wel heel afhankelijk van wat een ander er al in heeft gestopt.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 15:58 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ah met programma's als guitar pro heb je dat eignelijk al niet meer nodig![]()
Dat probleem heb je met tabs natuurlijk ook. Voordeel van GP is dat je de boel in no-time kan aanpassen als de tab je niet aanstaat.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:04 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik ben niet zo'n GP-fan. Buiten dat maakt het je wel heel afhankelijk van wat een ander er al in heeft gestopt.
Dat zijn er aanzienlijk meer. Sterker nog, dat is qua aantallen nauwelijks vergelijkbaar.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:06 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dat probleem heb je met tabs natuurlijk ook.
En als je de ballen verstand hebt van nootlengtes, gaat dat minder soepel dan je zou denken.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:06 schreef Jordy-B het volgende:
Voordeel van GP is dat je de boel in no-time kan aanpassen als de tab je niet aanstaat.
Ik heb twee Rar-bestanden met GP-tabs... de bestanden zijn samen ongeveer 100MB. Uitgepakt kom je uit op 2GB aan tabs.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:06 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat zijn er aanzienlijk meer. Sterker nog, dat is qua aantallen nauwelijks vergelijkbaar.
Ik heb er nog niet zoveel gedonder mee gehad, eigenlijk.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:06 schreef Litpho het volgende:
En als je de ballen verstand hebt van nootlengtes, gaat dat minder soepel dan je zou denken.
Jij weet dan ook meer dan de gemiddelde "dit is een gitaar en dit is een kopietje van GP"-newbiequote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:09 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik heb er nog niet zoveel gedonder mee gehad, eigenlijk.
Okee okee, je hebt een puntquote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:06 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat zijn er aanzienlijk meer. Sterker nog, dat is qua aantallen nauwelijks vergelijkbaar.
[..]
En als je de ballen verstand hebt van nootlengtes, gaat dat minder soepel dan je zou denken.
Die heb ik ook denk ikquote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:09 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik heb twee Rar-bestanden met GP-tabs... de bestanden zijn samen ongeveer 100MB. Uitgepakt kom je uit op 2GB aan tabs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |