abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 februari 2009 @ 22:01:45 #1
108648 cattie
lieve moeder
pi_65863597
Ringslings, Tricot Slens en Tricotti's met rek, Storchenwieges zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Vervolg op Draagdoeken
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |12 | 13| 14 |15 | 16 | 17 | 18 |19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30
Draagdoeken 31

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij Mamatoto
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen

Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes.

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Hoe je een doek soepel krijgt: vingerhaken (filmpje)
Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 18-02-2009 10:08:47 ]
  zondag 8 februari 2009 @ 22:03:39 #2
108648 cattie
lieve moeder
pi_65863670
Verschillende mensen zijn op zoek naar een nieuwe doek!
quote:
Op zondag 8 februari 2009 21:34 schreef Ticootje het volgende:
ik twijfel. Ik wil een vrolijke zomerdoek erbij.
1. Girasol 23
2. Satin roze
3. Chimparoo ( de rode)
4. Didymos sonnengelb ( maar die vind ik wel een beetje prijzig)

Welke doek is vanaf het begin zacht of wordt snel zacht? Welke doek is lekker dun, of geschikt voor de warmere dagen.
quote:
Op zondag 8 februari 2009 22:00 schreef cattie het volgende:
Tearsong, bedankt voor je antwoord, dat wordt hem dus niet.

Wat zijn hier de ervaringen met de indio linnen? Is die fijn in gebruik? En die met zijde of hemp?
Ik ben volgende maand jarig en zit eraan te denken om een draagdoek te vragen. De seide vogel zal wel boven budget gaan, maar een indio kan misschien wel. Wel grappig, eerst vond ik indio's niets, maar sinds mijn zinnober vind ik ze geweldig, zeker als er ook nog een andere stof bij gebruikt is. Al vind ik het wel jammer dat didymos nu alleen natuurkleuren te koop heeft van de linnen en de zijde. Bij birdiesroom zag ik dat er in het verleden wel limited editions indio linnen uit zijn gekomen met mooie kleuren (lampone, manderin en rosenholz bijv). Misschien dat met de zomer in zicht er dit jaar ook nog een gekleurde indio linnen special uitkomt.
pi_65863824
Ik kan een didymos indio draagdoek van iemand overnemen. Is deze fijn het in het gebruik? Het is voor mij een extra doek omdat we sowieso ook voor de girasol gaan.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_65864081
Ticootje; ik wil er zelf ook nog een zomerdoek erbij, en hier gaat het iig de medley satin roze worden.
Daarnaast misschien nog een Calin Blue Cool Gauze. (Oef, ik zie nu pas de amazing amber, eigenlijk moeten we die natuurlijk ook met een dochter die amber heet ).

Dat zijn zomerdoeken bij uitstek wat ik heb begrepen; den dat dat de meest coole doeken zijn met wat ik van doeken weet.

Volgens mij is de medley satin meteen zacht, geen idee alleen hoe die draagt.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  zondag 8 februari 2009 @ 22:15:09 #5
593 sjak
Juffie Bloem
pi_65864089
Het lijkt mij een hele fijne doek. Cattie is ook enthousiast!
Lekker douchen!
pi_65864101
Ik heb weer een vraag. Zou je met sondevoeding ook kunnen dragen denken jullie? Of zou dat niet gaan lukken ivm het slangetje.

Heel stom misschien, maar waarom staat alles in spoiler, neemt net zoveel ruimte in beslag. Of ligt het aan mijn instellingen?
pi_65864229
Ik heb de indio met linnen van Lovelylady in bruikleen en ik geloof dat ik het wel een lekkere doek vind.
Een beetje stug nog, maar hij is nog niet veel gebruikt. Hij is wel héél erg grippy. Dat betekent dat hij stug knoopt, de doek glijdt niet dus ik ben steeds wel even bezig om hem goed aan te spannen en als ik zo snel knoop als ik normaal gesproken doe dan moet ik na een tijdje lopen weer even aanspannen. Zal ook wel ander worden als hij wat soepeler is geworden.
Maar als hij zit dan zit hij. Hij is ook érg supportive (blegh, wat een hoop engelse woorden er weer tussen ).

Hoe een katoenen indio draagt weet ik niet, ik vond de wollen indio van Macka wel erg lekker voelen.
Ik weet wel dat ik mijn sinfonie waves ga verkopen en dan hoop ik hibiscus te kunnen kopen maar dat zal te laat komen om Fuente te kunnen vertellen hoe een katoenen indio draagt
pi_65864231
met 24uurs sv wordt dat lastig denk ik,
maar met alleen de sonde in tylers neus,dus niet aan de pomp vast zal dat geen probleem moeten zijn.
  † In Memoriam † zondag 8 februari 2009 @ 22:25:43 #9
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_65864478
Cattie, ik heb vandaag een heerlijk zachte rozegeverfde indio met satijn gevoeld. Indio's met linnen of hennep dragen wat steviger, maar hebben iets meer tijd nodig om zacht te worden.

Fuente, de ene indio is de andere niet. Tearsong weet daar het meest over hier.
Maar neem 'm over en probeer 'm gewoon een tijdje uit, als je het niks vindt is 'ie zo weer te verkopen voor dezelfde prijs als je er voor betaald hebt (of meer).
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_65864733
quote:
Op zondag 8 februari 2009 22:19 schreef p_iglet het volgende:
met 24uurs sv wordt dat lastig denk ik,
maar met alleen de sonde in tylers neus,dus niet aan de pomp vast zal dat geen probleem moeten zijn.
Ja, nu heeft hij nog 24uurs sv. Hopelijk mag het "in porties". Nouja, even afwachten dus.

Of Kim dragen, al weet ik niet of dat met deze doek kan. En of mijn rug dat leuk vind.
pi_65864882
Zodra het in porties gaat met de sv, moet dragen tussen de voedingen door prima kunnen. Terwijl hij sv krijgt dragen lijkt me echt een enorme uitdaging en wel een heel groot risico dat je ergens achter blijft hangen en dus de sonde eruit trekt.

Je hebt nu een rekkende doek toch? Dan zal kim dragen best lastig worden.

Maar met een stevige geweven doek of een drager moet dat nog best gaan.
pi_65865053
Met de slen die je hebt zal Kim dragen niet meevallen Ingrid..
Saartje
pi_65865478
Ik heb daar dus echt geen verstand van he. Goed om te weten dat Kim dragen niet gaat lukken.
In de buggy proppen dus. Mama tillllltttt, tiiiiiillllllllllt!

Tyler wil heel graag bij je op schoot, lekker tegen je aan hangen. Vandaar dat het me wel handig lijkt. Nu maar hopen dat de sv in porties kan.
pi_65865603
Ingrid wat voor postuur heb je?

Ik heb hier best een doek die je mag lenen, waar kim wellicht nog in zou kunnen, maar dit is 4.2 meter en dus bij ingewikkelde knopen alleen geschikt voor smal postuur.
pi_65865701
Ehm ja hoe zeg ik dat. Breed. Iig niet smal. Maar bedankt voor het aanbod.
pi_65866269
Ik heb vanavond een Mei Tai gemaakt, leuk! Met boerinnetjes, tulpjes en molens... Had al weken stof in huis.
Zal morgen een foto maken

Ga over een week of 2 op vakantie naar Schotland en lijkt me heerlijk dan te wandelen met Floortje op mn rug...
Nu kan ik vast gaan oefenen!
pi_65866476
quote:
Op zondag 8 februari 2009 22:25 schreef Macka66 het volgende:

Fuente, de ene indio is de andere niet. Tearsong weet daar het meest over hier.
Maar neem 'm over en probeer 'm gewoon een tijdje uit, als je het niks vindt is 'ie zo weer te verkopen voor dezelfde prijs als je er voor betaald hebt (of meer).
Ja eigenlijk kan ik alleen maar hetzelfde advies geven. Zelfs tussen katoenen indio's zit enorm veel verschil. Mijn gold is superzacht en knuffelig en mijn purple haze (oorspronkelijk een almond) was iets stugger maar had daardoor ook meer grip. Op een babybeurs kwam ik weer iemand anders tegen die ook een katoenen indio had en die zat juist te voelen aan purple haze en vond hem zo lekker zacht, heel anders dan haar indio. Als je de doek mooi vind dan zou ik hem dus gewoon proberen zoals Macka zegt. Je raakt hem altijd wel weer kwijt.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  maandag 9 februari 2009 @ 08:59:22 #18
108648 cattie
lieve moeder
pi_65871795
Bedankt allemaal voor het advies! Weet je wat ik graag zou willen? Een indio tulp met linnen of zijde.

Ik heb een indio met wol en die is echt super! Heel zacht, knoopt goed en is erg mooi.
pi_65871815
Thnx allemaal! Ik ga het gewoon doen
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_65871967
Ticootje, ik weet niet of een chimparoo lekker is voor als het echt warmer is... ik vind mn Juliet vrij dik, maar macka weet vast beter te vertellen of het een zomerdoek is...
Fake it till you make it...
pi_65871994
Nog 2 weken en dan "mag" ik ook een draagdoek uitzoeken Vind alleen alles mooi
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_65872143
quote:
Op zondag 8 februari 2009 23:11 schreef DeLiedje het volgende:
Ik heb vanavond een Mei Tai gemaakt, leuk! Met boerinnetjes, tulpjes en molens... Had al weken stof in huis.
Zal morgen een foto maken

Ga over een week of 2 op vakantie naar Schotland en lijkt me heerlijk dan te wandelen met Floortje op mn rug...
Nu kan ik vast gaan oefenen!
Oeh jaaaa: foto's!
Hardloper.
IG @webkim
  † In Memoriam † maandag 9 februari 2009 @ 09:39:25 #23
141844 Macka66
pi_65872444
quote:
Op maandag 9 februari 2009 09:11 schreef Nijna het volgende:
Ticootje, ik weet niet of een chimparoo lekker is voor als het echt warmer is... ik vind mn Juliet vrij dik, maar macka weet vast beter te vertellen of het een zomerdoek is...
Het is net zo zomerdoek als een Storchenwiege
Niet echt een speciale zomerdoek dus.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_65872518
De staaltjes van een doek lijken vaak helemaal niet op het uiteindelijke resultaat. Zo zou Tulpe er volgens Didymos uit gaan zien.

En dit is -em geworden.

Nu ben ik écht blij dat ik toch voor Hibiscius ben gegaan.
Hardloper.
IG @webkim
pi_65872530
dat lijkt helemaal nergens naar
Saartje
pi_65872544
wat een verschil! Zijn er ook al actiefoto's van hibiscus?
pi_65872589
Het kan trouwens best dat de verkoper het mis heeft hoor. Bovenstaande doek staat als Tulpe op eBay, maar het lijkt eerder een oude rot/weiß.
Hibiscus wordt iig pas woensdag verzonden. Als dat voor de Tulpen ook geldt kan dit er geen zijn. Maar hij staat wel onder die naam te koop nu.
Hardloper.
IG @webkim
pi_65872607
Ik heb gelezen dat draagdoeken een heel negatief effect hebben op de mate waarin je kindje went aan het (alleen) in bed slapen. Het kind wordt in de doek teveel gekoesterd, zeg maar. Merken jullie daar ook wat van?
Appels. En peren.
pi_65872608
Wat een verschil! dan mag je hopen dat Hibiscus niet zo verschilt!!
  maandag 9 februari 2009 @ 09:47:39 #30
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65872614
quote:
Op maandag 9 februari 2009 09:13 schreef MeNicole het volgende:
Nog 2 weken en dan "mag" ik ook een draagdoek uitzoeken Vind alleen alles mooi
Weet je al of je rekkend of niet rekkend wil?

Webkim, wat vaag dat het niet zo helemaal rood is geworden

Maar had je niet ook net een roze doek gekocht? Of was dat deze?
(Heb je mss iets te vertellen Stiekeme zkh-bezoekjes? )

EDIT: Jeej! Chauchat is weer terug

En als vraag op je antwoord: je bent er zelf bij als je het kind nooit alleen in de wieg laat slapen, kan ik mee voorstellen dat het kind dan ook ook niet in de wieg wil slapen. maar daarvoor heb je geen doek nodig je kan een kind ook heel goed aanleren niet in de wieg te willen slapen door andere techniekn te gebruiken
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_65872624
En hier nog een actiefoto van de rode zijden vogels.
Hardloper.
IG @webkim
pi_65872633
quote:
Op maandag 9 februari 2009 09:47 schreef chauchat het volgende:
Ik heb gelezen dat draagdoeken een heel negatief effect hebben op de mate waarin je kindje went aan het (alleen) in bed slapen. Het kind wordt in de doek teveel gekoesterd, zeg maar. Merken jullie daar ook wat van?
Ja mijn kind wil niet meer slapen in zijn bed maar wel bij mij
pi_65872648
quote:
Je zoekt ze wel uit he! Heb je lang moeten denken over een ander punt waarmee je mensen uit de kast kan lokken?

Maar om antwoord op je vraag te geven:
Nee, ik heb niet gemerkt dat de doek een negatief effect heeft op hoe mijn dochters alleen slapen. Ze vinden het ondanks al het gekoester in de doek gelukkig nog steeds fijn om ook in bed gekoesterd te worden
pi_65872694
Uit de kast?
Appels. En peren.
pi_65872756
quote:
Op maandag 9 februari 2009 09:51 schreef chauchat het volgende:
Uit de kast?
oeps
Te veel Fred en Ria onderbuik gekeken denk ik
pi_65872757
Mijn kindje sliep de eerste maanden alleen tegen mij aangeplakt, maar tegenwoordig slaapt ze prima in haar eigen bedje hoor.
Saartje
pi_65872804
quote:
Op maandag 9 februari 2009 09:47 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Weet je al of je rekkend of niet rekkend wil?
Nee Ik wilde eerst met 1 van draagdoek.nl beginnen. Maar nu twijfel ik toch. We hebben het niet zo breed dat ik na een tijdje weer een andere kan kopen. Dus ik moet me er nog eens goed in gaan verdiepen. Ik wil een doek die ik direct kan gebruiken maar die als baby een peuter word ook nog fijn is zeg maar!!
Liefde
  maandag 9 februari 2009 @ 10:00:18 #38
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65872885
quote:
Op maandag 9 februari 2009 09:56 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Nee Ik wilde eerst met 1 van draagdoek.nl beginnen. Maar nu twijfel ik toch. We hebben het niet zo breed dat ik na een tijdje weer een andere kan kopen. Dus ik moet me er nog eens goed in gaan verdiepen. Ik wil een doek die ik direct kan gebruiken maar die als baby een peuter word ook nog fijn is zeg maar!!
Als je je echt goed gaat inlezen, wordt de keuze al wat beperkter, hoor
Tenminste, als je 1 doek wil waar je een hele tijd mee kunt doen, of meteen ook Mika (hij is nu ruim 2?) mee zou willen dragen, dan valt er al een hele hoop af
Maarrrrr, die zijn in het algemeen ook weer wat dikker, en ik weet niet wanneer je uitgerekend bent, maar om nu met een relatief dikke doek in de zomer te lopen is ook weer zoiets...

Het is een hele studie, hoor

En je zou ervoor kunnen kiezen om tweedehands doeken te kopen, kost minder, maar dan kan je er wellicht twee kopen voor hetzelfde totale geld...
Dan zou je wel eerst een rekkende doek kunnen kopen en dan een stevigere
We houden het simpel
pi_65872889
Dan zou ik toch voor een niet-rekkende doek gaan Me-Nicole
pi_65872959
Ik zou ook voor niet-rekkend gaan, MeNicole.
En dan desnoods wat minder dragen op de echt warme dagen maar wel een doek hebben waar je lang mee kan dragen (en de vergelijking dikke stof = warme doek gaat ook lang niet altijd op).
  maandag 9 februari 2009 @ 10:06:19 #41
35189 Troel
scherp en bot
pi_65873018
quote:
Ah, vandaar
Ruben huilt sinds een paar weken zelfs die drie snikken niet meer als hij naar bed gaat, maar blijft gewoon netjes onder zijn dekentje liggen en gaat slapen

Kortom, nee, daar merk ik helemaal niets van.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65873106
OKe een niet rekkende doek moet het dus worden. Als het heel warm is dan wil ik ook niet gaan dragen. En als ik bv de stad in wil om kleren te kopen wil ik ook gewoon mijn kinderwagen nog gebruiken. Tis meer voor de stukjes dat ik Mikael naar de psz moet brengen en dan ff na de winkel loop enzo. Of als ik met Mikael en baby de hond uit moet laten en dan niet ook nog een kinderwagen mee moet nemen.

Tis niet de bedoeling dat Mikael in de draagdoek gaat. Denk niet eens dat ik hem daarin krijg. Die zit sinds ie zelf kan lopen ook al niet meer in de kinderwagen omdat ie zelluf wil doen. Tis dus nu puur voor baby.
Liefde
pi_65873505
quote:
Op maandag 9 februari 2009 10:06 schreef Troel het volgende:

Ruben huilt sinds een paar weken zelfs die drie snikken niet meer als hij naar bed gaat, maar blijft gewoon netjes onder zijn dekentje liggen en gaat slapen
Zucht... Doe er mij zo eentje...

Foto's!!
Een echte meisjes Mei Tai, met roze en een kanten randje

Binnenkant (of andere kant) is roze geruit:

Actiefoto in de magnetron
pi_65873711
WAUW DeLiedje!
Sara
Merel
Ukje
pi_65873841
Hardloper.
IG @webkim
pi_65873957
Dank jullie!

Floortje vindt m ook leuk:

Ik vond het ook echt erg leuk om te maken...
DeLiedje ziet toekomst als Mei Tai maker

[ Bericht 13% gewijzigd door DeLiedje op 09-02-2009 10:53:01 ]
  maandag 9 februari 2009 @ 10:50:08 #47
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_65874067
Dan maak er maar meteen 1 voor jullie pap! (Floortje heeft een draagopa, zo lief!)
Mooi man! Ik zie jouw toekomst ook , heul duidelijk en met roze!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_65874146
Lishe Oh ja... Mn pap... Hahaha... Tijdens het maken van deze mooie knalroze niet eens aan gedacht dat opa vast ook met r wil wandelen op vakantie .

Ach, heb nog mooie stof met vogeltjes gezien, en dan met bruine banden
  maandag 9 februari 2009 @ 10:53:36 #49
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_65874178
Ow WAUW!!
DeLiedje die is écht mooi! Dat stofje met die molentjes en boerinnetjes!
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_65874338
Webkim?
Moét je bij het dragen die schouderbanden aan de achterkant nog weer over de beentjes heen kruisen? Dat lijkt me voor haar met langere stukken niet zo lekker zitten...

Edit: Heb even ge-youtube'd, logisch eigenlijk dat dat wel moet. Ik zal gewoon eens proberen die banden beter te spreiden... Dan zal het wel beter zitten....

[ Bericht 32% gewijzigd door DeLiedje op 09-02-2009 11:07:15 ]
  maandag 9 februari 2009 @ 11:09:17 #51
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65874650
DeLiejde, hij is mooi geworden
  † In Memoriam † maandag 9 februari 2009 @ 11:17:26 #52
141844 Macka66
pi_65874917
DeLiedje, wat ben je toch een naai- en ontwerpwonder
als je een distributekanaal zoekt voor je mei-tai's
pi_65874920
quote:
Op maandag 9 februari 2009 10:46 schreef DeLiedje het volgende:
Dank jullie!

Floortje vindt m ook leuk:
[ afbeelding ]

Ik vond het ook echt erg leuk om te maken...
DeLiedje ziet toekomst als Mei Tai maker
Oeh, in dat geval......
Sara
Merel
Ukje
pi_65874979
DeLiedje wat gaaf geworden!
Saartje
pi_65876121
DeLiedje, wauw mooi geworden. Echt meidending!
En wat is Floortje al groot zeg! Ik dacht ff dat je iemand anders op je rug had...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 9 februari 2009 @ 11:57:37 #56
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65876243
quote:
Op maandag 9 februari 2009 10:28 schreef DeLiedje het volgende:

[..]

Foto's!!
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
wat is hij tof geworden !!!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 9 februari 2009 @ 12:39:12 #57
108648 cattie
lieve moeder
pi_65877296
DeLiedje, die is super!

Webkim, die indio ziet er niet uit als een tulpe. Die actiefoto's van de vogel vind ik wel mooi!
Heb jij ook een indio zijde? Wat vind je daarvan?
pi_65877539
quote:
ikke niet. selene slaapt 's nachts prima in haar eigen bedje hoor. overdag niet zo, maar dat heeft weinig met de draagdoek te maken

als ik het vergelijk met mijn broertje (heb ik ook heel veel voor gezorgd maar dan zonder draagdoek) gaat het nu met selene veeeeeeeeel beter.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_65877815
quote:
Op maandag 9 februari 2009 12:39 schreef cattie het volgende:
DeLiedje, die is super!

Webkim, die indio ziet er niet uit als een tulpe. Die actiefoto's van de vogel vind ik wel mooi!
Heb jij ook een indio zijde? Wat vind je daarvan?
Heb ik en ik vind -em heerlijk. Zacht, luchtig en blijft erg goed zitten ook.
Ik wil -em alleen nog steeds verven.
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 9 februari 2009 @ 13:04:20 #60
108648 cattie
lieve moeder
pi_65878058
Welke kleur heb je in gedachten Webkim?

Volgens mij zijn de hibiscus en tulpe al uitverkocht op didymos.de!
pi_65878485
Een gradation, van naturel naar blauw misschien. Maar ik verander steeds van gedachten en daarom is -ie nog naturel.
Hardloper.
IG @webkim
pi_65878830
DeLiedje wat een mooie MT!! Knap hoor!
pi_65893101
Die eBayverkoper zit er echt wel naast.
Dít is Indio Tulpe

Hardloper.
IG @webkim
pi_65894441
Hey ervaringsdeskundigen ik heb even een paar vragen. Ik heb nu toch besloten om een geweven draagdoek te gaan kopen, ik heb wel een tricot al. Maar ons zoontje is nu 10 maanden en nummer 2 is onderweg dus leek het me toch wel fijn om de oudste ook in een doek weer te kunnen dragen straks.

Maar goed mijn vragen: welke lengte is het meest praktisch? Zijn er naast de lengte nog andere dingen waar ik op moet letten?

Alvast bedankt!
  maandag 9 februari 2009 @ 22:04:28 #65
108648 cattie
lieve moeder
pi_65896107
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:53 schreef Webkim het volgende:
Die eBayverkoper zit er echt wel naast.
Dít is Indio Tulpe

[ afbeelding ]

Lalaloe, welke lengte het fijnst is voor jou is afhankelijk van je postuur en wat je ermee wilt knopen. Als je alle knooptechnieken (zie op) wilt kunnen doen, moet je, grofweg gezegd, als je tenger bent ten minste 4.2 m hebben, bij een gemiddeld postuur meestal ten minste 4.7m en bovengemiddeld postuur 5.2m.
Verder zijn er dikke, warme doeken, dunne doeken, "harde" en zachte. Als je deze topicreeks door leest zul je veel ervaringen lezen en kun je denk ik beter kiezen.
  † In Memoriam † maandag 9 februari 2009 @ 22:42:11 #66
141844 Macka66
pi_65897740
Hiihihi Cattie, je hebt zeker erg veel op de Didymos site gekeken de afgelopen tijd
Bij een tenger postuur is 4.1 ook prima te doen, en bij een gemiddeld postuur is 4.5 ook nog goed te doen.
pi_65897928
Hier lukt 4.0 NET!!!! dan knoop ik met een FWCC of BWCC in de punten.
En ik heb maatje 38/40 meer dat laaste.
(vriendlief kan met een 3.7 doek een FWCC )

Dat is dus haalbaar als je niet van staarten houdt. Voor het handige en minder precieze vind ik 4.5m toch wel prettig.
pi_65899118
Nou helaas moet Tyler continu sondevoeding blijven houden. Dus helaas kan ik hem niet in de doek dragen. Erg jammer, ook omdat het een cadeautje was van Noli en husb.
pi_65899976
Dit feestbiggetje mocht vandaag mee voor een feestlunchje bij de Ikea. Daarna nog even banjeren in de Obi Ohne Knobi
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  dinsdag 10 februari 2009 @ 03:48:26 #70
160778 t_igger
"T I, double G-ER"
pi_65902445
quote:
_Ingrid_ scheef het volgende:
Nou helaas moet Tyler continu sondevoeding blijven houden. Dus helaas kan ik hem niet in de doek dragen. Erg jammer, ook omdat het een cadeautje was van Noli en husb.
Ik weet niet wat voor sondevoedingspomp je hebt!
Maar er zijn pompen waar een tas bij zit waar de pomp helemaal in kan! Dan zou je Tyler wel kunnen dragen. Of het handig is weet ik niet, met een "schoudertas" & kind in de doek!

* t_igger zoekt ff naar de pomp die hij bedoeld*
Rabbit: "Tigger where are your manners?"
Tigger: "I don't know but I bet they're havin' more fun than I am."
  dinsdag 10 februari 2009 @ 04:19:21 #71
160778 t_igger
"T I, double G-ER"
pi_65902555
quote:
t_igger schreef het volgende:
Ik weet niet wat voor sondevoedingspomp je hebt!
Maar er zijn pompen waar een tas bij zit waar de pomp helemaal in kan! Dan zou je Tyler wel kunnen dragen. Of het handig is weet ik niet, met een "schoudertas" & kind in de doek!

* t_igger zoekt ff naar de pomp die hij bedoeld*
Aanvulling op mezelf:
Dragen bij een neussonde! Bij een maagsonde lijkt het dragen me niet handig...
Uiteraard is voorzichtigheid geboden, zodat niet de sonde eruit getrokken kan worden

Op de site van Nutricia kan je zien wat ik bedoel! De pompen die ik ken met tas zijn de Kangaroo & de
Flocare MicroMax. Nu weet ik natuurlijk niet welke ze in het ziekenhuis gebruiken...

[ Bericht 0% gewijzigd door t_igger op 10-02-2009 04:49:34 ]
Rabbit: "Tigger where are your manners?"
Tigger: "I don't know but I bet they're havin' more fun than I am."
pi_65902903
Wat mooi gemaakt DeLiedje!

Die is leuk Icicle, past ook zo leuk bij jullie.
Is ie jarig? Gefeliciteerd!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 10 februari 2009 @ 09:21:51 #73
108648 cattie
lieve moeder
pi_65904129
quote:
Op maandag 9 februari 2009 23:19 schreef _Ingrid_ het volgende:
Is al bekend hoelang hij dat moet hebben? Ik heb Ive tot een half jaar in een rekbare draagdoek gehad, dus dan heb je nog wel even de tijd.

Macka, ik kijk veel te veel op de didymos site...

Mooie vent en doek icicle!
pi_65904158
Argh ik ben gisteren een Didymos Nora misgelopen omdat ik was vergeten dat de veiling af zou lopen. Hij is voor een heel schappelijke prijs weggegaan dus dubbel argh!
Saartje
pi_65904206
Ingrid, ik heb je een PM gestuurd.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 10:09:23 #76
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_65905203
*phew!* Webkim dat scheelt nogal in kleur! Tulpe is zo wel veel mooier ja. Is die ander een 'gewone' rode Indio dan?

En Ingrid maakt toch niet uit joh mutsie! Ik ben Hanne geloof ik pas gaan dragen toen ze iets van drie maanden oud was (en die was wel ietsje groter dan Tyler he? ). Het ligt er ook maar net aan hoe lang hij de sondevoeding moet krijgen. En zoals Tigger en P_iglet ook zeggen misschien kun je 'm ook met sonde wel dragen.
(misschien ook een idee om anders de doek (+ stukje gebruiksaanwijzing) eens mee te nemen naar het ziekenhuis? Voordelen van binding enzo uitleggen daar. Misschien willen ze daar ook wel meedenken.)
En anders heb je vast nog tijd zat straks!
Maxi, Midi & Mini
pi_65905282
Deliedje; hij is erg mooi geworden!!!!

chauchat; ik ga er zowieso vanuit dat de mens nog niet zo ver geevolueerd is dat babies het besef hebben dat ze veilig in een huis zijn op hun eigen kamertje zonder de lichaamswarmte en aanwezigheid van hun moeder of vervangend verzorger.
Maar; ons ambertje kan ook zonder ons slapen, overdag of in de avonduren. Alleen het doorkomen van tandjes of niet helemaal lekker zijn hebben er wel duidelijk invloed erop. Het dragen heeft er volgens mij geen invloed op; ik denk eerder het tegenovergestelde, maar dat is een gok (dat ze zich een veilig kindje voelt en daardoor wellicht ook zich geruster voelt als ze alleen ligt, ze hoeft niet bang te zijn dat we onnodig afstand van d'r nemen en d'r alleen laten).
Ze slaapt niet bij ons (in een cosleeper) omdat ze niet zonder ons kan; maar zowieso omdat er geadviseerd wordt om het eerste half jaar samen te slapen ivm wiegedood; en daarbij het bovenstaande verhaal.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_65906029
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 10:12 schreef Llewella het volgende:

chauchat; ik ga er zowieso vanuit dat de mens nog niet zo ver geevolueerd is dat babies het besef hebben dat ze veilig in een huis zijn op hun eigen kamertje zonder de lichaamswarmte en aanwezigheid van hun moeder of vervangend verzorger.
Eva (doekentheek) had daar ook zo'n mooi voorbeeld van in haar workshop. Ze stelde de vraag of wij wisten waarom pubers puisten kregen en het antwoord was dus omdat hun 'vacht' dan een mooie glans kreeg waardoor het makkelijker was een partner te vinden. Inmiddels is de vacht dus allang verdwenen maar we zijn dus blijkbaar nog niet zo ver dat ook de puistjes wegblijven
Volgende vraag was dus waarom iedereen tegenwoordig maar denkt dat babies, die zich van nature veilig voelen bij hun moeder (moeder = veilig, alleen op een kamer = onveilig en dus huilen/angst) gewoon op een eigen kamer slapen/alleen moeten kunnen zijn. Het gaat gewoon tegen de natuur in...
It's all up to you
  dinsdag 10 februari 2009 @ 11:02:34 #79
108648 cattie
lieve moeder
pi_65906633
Ik had didymos gemaild of er nog een limited edition indio met linnen komt. Dit is het antwoord:
quote:
Dear Katja,

thank you very much for your inquiry and your interest.

Yes, it's true, we had limited editions with linen. But in the cold season
we do it preferrably with wool or cashmere. So new releases with linen
might be released around spring time.

My best regards
Hmmm, might be released around spring time. Wat moet ik daar van denken? Ze weten het zelf nog niet, of ze weten het wel maar willen het nog niet zeggen? Afwachten dus maar.
pi_65906665
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 10:38 schreef TearSong het volgende:

[..]

Eva (doekentheek) had daar ook zo'n mooi voorbeeld van in haar workshop. Ze stelde de vraag of wij wisten waarom pubers puisten kregen en het antwoord was dus omdat hun 'vacht' dan een mooie glans kreeg waardoor het makkelijker was een partner te vinden. Inmiddels is de vacht dus allang verdwenen maar we zijn dus blijkbaar nog niet zo ver dat ook de puistjes wegblijven
Volgende vraag was dus waarom iedereen tegenwoordig maar denkt dat babies, die zich van nature veilig voelen bij hun moeder (moeder = veilig, alleen op een kamer = onveilig en dus huilen/angst) gewoon op een eigen kamer slapen/alleen moeten kunnen zijn. Het gaat gewoon tegen de natuur in...
yep; het is zoiets als dat een kind denk de hele wereld aan te kunnen; zo denken wij volwassenen dat we volledig verder geevolueerd zijn en onze instincten ontstegen zijn; dat is echter niet waar; en dat zie je ook als je je d'r wat beter in verdiept.
Lijkt me ook volledig onlogisch dat de mens in de ontwikkeling in 200 jaar zo'n supersprong heeft gemaakt wat betreft evolueren.
Het zijn alleen dingen die we vergeten, en afdwingen, en onszelf niet bepaald gelukkiger mee maken.

Een volwassen persoon kun je die dingen nog uitleggen, maar een baby moet wennen en 'breken' om dat op die manier aan te leren. Je kan een mens of dier alles aanleren, betekent niet dat alles wat ze aanwennen of leren ook goed is voor de verdere ontwikkeling.

Maargoed; mijn kijk hierop kan wellicht sterk vertekend zijn gezien ik zelf bijv afgezien van de baby/peutertijd een slechte binding met mijn eigen moeder heb gehad; en ik in mijn naaste omgeving kan zien wat het met een mens doet om 'onthecht' te zijn.

Ik geef liever een warme en solide basis mee; zodat mijn meisje zometeen met een zeker gevoel de wijde wereld in kan trekken, zonder het gevoel te hebben wankel in het leven te staan omdat mogelijk een stukje basisontwikkeling mist; veiligheid.

Betekend overigens niet dat Amber 100% aan me geplakt hoeft te zitten; ze heeft ook de vrijheid en ruimte nodig zichzelf te ontwikkelen. Ze is ook geen hang- of huilbaby, maar een heel wijs en nieuwsgierig babietje; en erg tevreden (veel mensen staan steeds weer verbaasd over d'r hoe makkelijk ze is in omgang, en ook het cb is erg tevreden; dus ergens werkt het ook kennelijk, of/en we hebben het gewoon erg getroffen met d'r!).

Hmmm; ik heb me trouwens ook iets teveel verdiept in het gedrag van mensen en dieren om over deze dingen na te denken

(Dat van die puisten wist ik overigens ook niet, weer wat geleerd! Ik vind die dingen alleen maar interessant gezien het onze roots zijn!).
Amber Mae
pi_65906904
Yeeey ik heb de pre-order geplaatst voor deze Girasol

Ik was te laat voor de didymos laatst, jammer dan. Nu maar hopen dat deze Girasol echt in maart geleverd kan worden

En even centjes sparen voor de Ellaroo LaRae, want daar ben ik ook een beetje verliefd op
Sara
Merel
Ukje
pi_65908839
Die is mooi Fuente!
pi_65908935
Lilia, mooi is die. Ik ben benieuwd hoe ze er in het echt uit gaat zien.
Hardloper.
IG @webkim
pi_65908986
Ik ben ook heel erg benieuwd
Sara
Merel
Ukje
pi_65912390
Ik ga de Satin van p-iglet lenen en zij gaat vicky zacht maken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_65915437
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 10:09 schreef Noli. het volgende:
*phew!* Webkim dat scheelt nogal in kleur! Tulpe is zo wel veel mooier ja. Is die ander een 'gewone' rode Indio dan?

En Ingrid maakt toch niet uit joh mutsie! Ik ben Hanne geloof ik pas gaan dragen toen ze iets van drie maanden oud was (en die was wel ietsje groter dan Tyler he? ). Het ligt er ook maar net aan hoe lang hij de sondevoeding moet krijgen. En zoals Tigger en P_iglet ook zeggen misschien kun je 'm ook met sonde wel dragen.
(misschien ook een idee om anders de doek (+ stukje gebruiksaanwijzing) eens mee te nemen naar het ziekenhuis? Voordelen van binding enzo uitleggen daar. Misschien willen ze daar ook wel meedenken.)
En anders heb je vast nog tijd zat straks!
Nouja, ik had allang een reactie gepost. Blijkbaar iets fout gegaan.

P_iglet wil heel lief helpen als het nodig is.

De sonde voeding is iig niet eeuwig Zal het morgen in ziekenhuis eens aankaarten. Hij vind het iig wel lekker in je weg te kruipen, geeft hem duidelijk veel troost.
pi_65916722
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 14:15 schreef Ticootje het volgende:
Ik ga de Satin van p-iglet lenen en zij gaat vicky zacht maken.
Leuk! Ik ben benieuwd hoe je Satin vindt; ik heb er nog nooit een geknoopt.
Er komt hier ook weer een Vicky wonen.
Hardloper.
IG @webkim
pi_65917270
Webkim, je boek ligt echt al een hele tijd klaar om naar het postkantoor te brengen. Alleen ik heb gewoon echt geen tijd. Terwijl het dus om de hoek is. Dit weekend ga ik echt een poging wagen. Sorry voor de vreselijke vertraging.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 20:16:58 #89
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_65925568
Oke oke, hij is binnen, ben toch voor een girasol gegaan, de 22 degene die rond ging bij iedereen?
En hij is errug mooi!
Vind de stof nu al fijn aanvoelen. Moet ik hem eerst nog wassen, (en hoe?)
Daarna maar eens gaan oefenen met knopen. Zou fijn zijn als ik meteen al wat paraat heb...
pi_65925671
22 is lampo.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 20:20:51 #91
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65925713
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 16:15 schreef Webkim het volgende:

[..]

ga je weer een vicky kopen? dezelfde die je verkocht hebt? Of ben ik in de war?

En welcome back in the black
pi_65926019
Ik heb er op eBay goedkoop 1 gescoord. Ik miste haar.
Hardloper.
IG @webkim
pi_65926174
mutsefluts! Nou je hebt al een andere vicky.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 20:33:11 #94
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_65926237
ja een lampo, vind hem erg mooi met al die kleurtjes. Ben benieuwd naar het dragen strakjes.
pi_65931166
Bedankt voor de tips. Heb een paar delen van dit topic doorgelezen (oh wat heerlijk al die foto's van die kleintjes , nog een paar maanden haha) en denk dat ik er wel uit ben. Ik ga voor de Girasol en dan de 25, die vind ik wel erg mooi.
pi_65949880
Ok, ik ben een paar haren minder rijk maar dan heb je ook wel wat. Met trots presenteer ik u Olaf, geleende doek van Owlet, tevens mijn 1e echte goede poging tot rugdragen(wat dan wel weer bagger zat)
Ik vind Olaf wel een hele mooie doek En hij is lekker zacht.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2009 14:57:23 ]
pi_65950249
Koen probeert te ontsnappen.
pi_65950328
Zou ik ook doen als ik zo beroerd geknoopt zat

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2009 15:08:25 ]
  woensdag 11 februari 2009 @ 15:10:05 #99
108648 cattie
lieve moeder
pi_65950396
Houdini Koen. Fijn dat Olaf ged bevalt.
pi_65950436
Hier gaat het rugknopen steeds beter. Alleen leg ik eerst een knoop voordat de staarten weer naar achter gaan. Dan zit ze meteen vast en kan ik rustig verder knopen. Een rugzak vind ik niet fijn dragen en de banden kruisen over mijn borsten lukt nog niet zo.
pi_65950574
Ik moet eerlijk zeggen dat ik rugzak ook niet fijn vind maar wel even makkelijker knoopt dan een bwcc Maar dat lukt me helemaal niet want volgens mij zijn mijn armen te kort en kan ik die schuine banden op mijn rug niet goed genoeg spreiden.
  woensdag 11 februari 2009 @ 15:19:09 #102
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65950697
Jeumig, LL, jij kijkt er ook vrolijk bij!
En wat is er zo slecht aan deze knoop? Mss een beetje los, maar verder?

Die banden van een BWCC krijg je hoger, door je arm helemaal horizontaal te houden met een strakke bovenrail in je hand.
Je kan de doek nog hoger houden, net zo lang tot je voelt dat de doek over zijn kontje is gefloept, zeg maar. bij eli blijft de doek wel eens achter zijn dikke kont hangen
En daarna uiteraard onder het beentje afknopen. Wat ik doe is strak hoog houden ne dan met de andere hand grabbelen naar voetje, die erover heen, en dat afknopen.
Klinkt dit logisch / volgbaar?
pi_65950757
LL, pak je de schuine banden alsof je een badlaken hebt? hoe je je rug afdroogt zeg maar. De schuine banden gaan hier echt goed, zaak is hier dat de binnenband hoog en strak genoeg zit om een ontsnappoging van Jen te kunnen onderdrukken.
pi_65951142
Sorry Davinia, ik heb ff een off-day vandaag maar de volgende keer zal ik lang en breed smilen

Klinkt allemaal heel logisch meiden maar mijn lichaam vind dat op dat moment niet.
Ik twijfel of een MT iets voor mij is

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2009 15:31:21 ]
pi_65954163
LL, dat koppie van Koen, alsof hij idd aan het overwegen is om te ontsnappen ofzo
  donderdag 12 februari 2009 @ 13:13:30 #106
108648 cattie
lieve moeder
pi_65983355
Wie lukt het hier goed om een kangeroe te knopen (oke, dit staat heel raar, maar jullie weten wel wat ik bedoel.)?
Mij lukt het niet goed, vooral op het laatst gaat het mis als ik de schouderbanden moet draaien zodat de bovenste rail horizontaal strak komt te staan. Ik draai mezelf bijna een arm uit de kom om er bij te kunnen en als het dan al lukt, springt het binnen een minuut weer terug. Iemand nog een tip? Anders hou ik het lekker bij de FCC.
  donderdag 12 februari 2009 @ 13:31:33 #107
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_65984013
Cattie ik heb het een keer geprobeerd (toendertijd in die draagwijze van de week op dat andere forum )

Op zich zat het hier aan de voorkant wel aardig maar de doek zat bij mij op de rug niet echt heel lekker. Maar dat kan ook zijn omdat ik de kangaru met al een flinke peuter deed natuurlijk.
Maxi, Midi & Mini
  donderdag 12 februari 2009 @ 13:40:22 #108
108648 cattie
lieve moeder
pi_65984351
Dat op de rug heb ik trouwens ook... Wel een interessant draadje op dat andere forum, ik zal eens kijken of ik daardoor wel het kangeroelicht zal zien.
pi_65984895
ik zou je niet kunnen helpen, cattie, want ik kan nog steeds niet goed uit de voeten met de kangaru en ook eigenlijk niet met een rucksack.
Wij houden het dus ook lekker bij de FWCC voor lange stukken lopen en de FCC en vooral nu BWCC/SHBC in huis.

Wat een afkortingen
  † In Memoriam † donderdag 12 februari 2009 @ 14:14:33 #110
141844 Macka66
pi_65985533
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 13:13 schreef cattie het volgende:
Wie lukt het hier goed om een kangeroe te knopen (oke, dit staat heel raar, maar jullie weten wel wat ik bedoel.)?
Mij lukt het niet goed, vooral op het laatst gaat het mis als ik de schouderbanden moet draaien zodat de bovenste rail horizontaal strak komt te staan. Ik draai mezelf bijna een arm uit de kom om er bij te kunnen en als het dan al lukt, springt het binnen een minuut weer terug. Iemand nog een tip? Anders hou ik het lekker bij de FCC.
Ik ben een kangoeroetalent, vooral met Zinnober
Knoop je 'm eerst en flip je de schouder na afknopen? Je kunt ook de banden als je ze naar je rug brengt al indraaien. Je pakt ze dan bij de onderrand en die komt aan de kant van je hals als je ze over je schouder doet.
(Maja en ik vinden de kangoeroe echt heel erg knus en fijn )
pi_65985970
Er werd net zowaar door iemand herkend dat ik een draagjas aan had
En dat zonder kind en tussenstuk.
  donderdag 12 februari 2009 @ 14:38:27 #112
108648 cattie
lieve moeder
pi_65986311
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 14:14 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Ik ben een kangoeroetalent, vooral met Zinnober
Knoop je 'm eerst en flip je de schouder na afknopen? Je kunt ook de banden als je ze naar je rug brengt al indraaien. Je pakt ze dan bij de onderrand en die komt aan de kant van je hals als je ze over je schouder doet.
(Maja en ik vinden de kangoeroe echt heel erg knus en fijn )
Het lijkt me ook heel knus en fijn als hij goed zit. Ik heb net geprobeerd om de banden al voor het knopen in te draaien, maar dat ging helemaal mis. Als Fee zin heeft ga ik straks nog even goed proberen, maar ik ben bang dat de kangoeroe niet voor mij is weggelegd.
pi_65987562
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 13:31 schreef Noli. het volgende:
Cattie ik heb het een keer geprobeerd (toendertijd in die draagwijze van de week op dat andere forum )

Op zich zat het hier aan de voorkant wel aardig maar de doek zat bij mij op de rug niet echt heel lekker. Maar dat kan ook zijn omdat ik de kangaru met al een flinke peuter deed natuurlijk.
Ik Kangaru tegenwoordig met Thomas. Ik ben ook een talent denk ik (of we hebben ook gewoon een hele goede cursus gehad ). Het draagt erg lekker; niet zo ingepakt en mijn korte doeken komen ook nog eens aan de beurt.
Hardloper.
IG @webkim
  † In Memoriam † donderdag 12 februari 2009 @ 15:30:04 #114
141844 Macka66
pi_65988039
Twiet twiet twiet...
SPOILER
pi_65988115
Oew die is mooi!!
bij een ander

Ik kom hem graag een keertje bewonderen en aaien
pi_65988126
Kijk nou! Héél duidelijk jullie kleuren. Hij staat fantastisch bij rood/rossig haar!
Vind jij hem katoenig voelen? Steph wel las ik. Niet (te) glad dus?
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 12 februari 2009 @ 15:36:00 #117
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_65988305
Oeh.. Mooooooooooi...
En hij/zij past écht mooi bij jullie.

Ik zag laatst een blauwe vogels voorbij komen in de doekenmarkt en die vond ik eigenlijk wel heel erg mooi maar veel te duur.
Maxi, Midi & Mini
  donderdag 12 februari 2009 @ 15:36:12 #118
108648 cattie
lieve moeder
pi_65988318
Macka, die is ! De doek staat jullie super.
pi_65988580
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 15:32 schreef p_iglet het volgende:
Oew die is mooi!!
bij een ander

Hehe Hij zou hier ook niet staan vrees ik maar ik vind hem echt heel mooi staan bij Macka!
It's all up to you
pi_65988637
hihi tsja, ik hoef echt geen vogeltjes (of beetjes, of ballonetjes of wolken etc) op een doek.
Maar bij Macka en d'r dames staat ie prachtig!!
pi_65988651
Heel mooi Macka
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 12 februari 2009 @ 15:46:43 #122
108648 cattie
lieve moeder
pi_65988821
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 15:42 schreef p_iglet het volgende:
hihi tsja, ik hoef echt geen vogeltjes (of beetjes, of ballonetjes of wolken etc) op een doek.
Maar bij Macka en d'r dames staat ie prachtig!!
Zoek jij nog een wollen draagdoek? Ik zag op ebay een mooie gouden/rode .
pi_65988834
Hij staat geweldig Macka, erg mooi (maar ook niet voor mij)
pi_65989099
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 15:46 schreef cattie het volgende:

[..]

Zoek jij nog een wollen draagdoek? Ik zag op ebay een mooie gouden/rode .
ja die was me ook al op een andere manier onder de ogen gebracht, maar toch nog net niet helemaal en ff geen doekencentjes. (grr stomme kapotte gaande vaatwassers en binnenkort komende gemeentelijke belastingen rekeningen enzo)

Ik droom gewoon van een wollen, of linnen, of zijden Simon, high contrast Elipsen, waves lind ofzo

Al zie ik nu ineens op de didymos site Aare staan met wol Maar ff geen 105 euro over.
  donderdag 12 februari 2009 @ 15:59:52 #125
108648 cattie
lieve moeder
pi_65989326
Is de wollen ellipsen chocolade dan iets?

Ik wil een didymos met linnen, maar liever niet naturel. ik hoop heel erg dat er in de lente een nieuwe limited edition indio met linnen komt. Ik vraag voor mijn verjaardag dan alvast daarvoor een bijdrage. Vol verwachting klopt mijn hart...
pi_65989580
Ja hallo ik zeg net dat ik geen centjes heb

Die Chocolat Eclipsen vind ik dus net als Aare wel mooi!
  donderdag 12 februari 2009 @ 16:06:53 #127
108648 cattie
lieve moeder
pi_65989628
Hahaha, ik zal ophouden.
  donderdag 12 februari 2009 @ 16:32:15 #128
108648 cattie
lieve moeder
pi_65990698
Ik zit te twijfelen over deze.

Aan de ene kant precies wat ik wil, maar hij is te lang en ik wil eigenlijk wel een nieuwe, om hem zelf helemaal in te dragen. Ik hoop dus nu dat deze voor veel te veel geld weg gaat, dan hoef ik geen spijt te hebben.
pi_65991184
Wij kregen vandaag op onze verloskundigenpraktijk ook een geboortekaartje van de vereniging van draagdoekconsulenten!! Heel erg leuk vind ik dat, dat wij als verloskundigen daar ook voor aangeschreven worden! Bij ons prijkt de info inmiddels op t prikbor din de wachtkamer! Ik hoop er straks ook zeker een keer gebruik van te gaan maken voor de beste tips en trucs!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_65991519
Poppedein. Dus jij bent ook op de hoogte. Erg leuk als je als verloskundige wat over babydragen kan vertellen. Als je contact zoekt met een consulente in jouw regio gaan jullie daar vast wel uitkomen.

Mijn custom Lilababy mei tai:

Hardloper.
IG @webkim
  † In Memoriam † donderdag 12 februari 2009 @ 16:56:51 #131
141844 Macka66
pi_65991732
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 15:53 schreef p_iglet het volgende:

[..]

ja die was me ook al op een andere manier onder de ogen gebracht, maar toch nog net niet helemaal en ff geen doekencentjes. (grr stomme kapotte gaande vaatwassers en binnenkort komende gemeentelijke belastingen rekeningen enzo)
Die Indio Sonne-rot 6 met wol die ik je een paar weken geleden doorgepm'd had is op ebay.de weggegaan voor Eur 133,- en in december is er nog een weggegaan voor Eur 140,-. Nieuw een gelimiteerd model aanschaffen is goedkoper!
  † In Memoriam † donderdag 12 februari 2009 @ 17:04:52 #132
141844 Macka66
pi_65992078
Da's een heule mooi gemaakte MT, Webkim. En wat verandert je gezicht!
pi_65992158
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 16:15 schreef Webkim het volgende:

[..]

Ik wil best bij je wonen hoor
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_65992171
Webkim wat een vrolijke kleurtjes! Staat jullie goed hoor
  donderdag 12 februari 2009 @ 19:27:10 #135
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65996652
Weet je, LL, die amazonas van jou...
die begint lekker zacht te worden

dat wilde ik ff melden
pi_65997120
Fijn om te horen Davinia
Van dragen komt het er niet echt van de laatste paar dagen, heb zo'n last weer van mijn heup en mijn onderrug
Van het weekend krijg ik ook nog een leendoek
pi_65998998
Kijk: indio Hibiscus.
Hardloper.
IG @webkim
pi_65999153
ah, wat mooooi Webkim! maar nog te weinig contrast voor mij, ik denk dat ik dan liever een zara candy of een roze geverfde rood-witte indio heb. Gelukkig maar!
pi_65999197
Mooi beide Webkim!
Ik wil ook echt een keer een mei tai proberen en maken, lijkt me wel fijn dragen!
Maar jij was toch niet van de Mei Tai's? Of ben je om?
pi_65999338
Ik blijf de voorkeur aan een doek geven mrien. Maar een mei tai is een comfortabele oplossing als het allemaal echt snelsnel moet (al ben ik met een doek nu nog net iets rapper). Ik pak er ook een als Thomas zijn jas aanheeft en we moeten nog even weg. En een MT gaat ook gemakkelijker over míjn jas dan een doek.
Hardloper.
IG @webkim
pi_65999778
Wie wilde er nou een Ulli? Er staat er 1 voor 55 Euro op het draagforum. Een maat 7: 5,2 m.
Hardloper.
IG @webkim
pi_66002410
Mooi webkim!!!
pi_66002466
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:25 schreef Webkim het volgende:
Kijk: indio Hibiscus.
[ afbeelding ]
Roze... verwacht jij een meisje ofzow??? WIl je iets vertellen
pi_66002542
Was het maar waar LL.
Thomas is een icsi-kind en als ik iets te vertellen wil hebben gaat daar eerst héél wat aan vooraf. Ik draag hem gewoon in roze.
Hardloper.
IG @webkim
pi_66002857
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 21:49 schreef Webkim het volgende:
Was het maar waar LL.
Thomas is een icsi-kind en als ik iets te vertellen wil hebben gaat daar eerst héél wat aan vooraf. Ik draag hem gewoon in roze.
ik plaagde maar een beetje

En toch zou ik het niet doen (nou is roze toch al niet echt mijn kleur). Maar ik vind hem wel mooi, maak je binnenkort een actie foto voor ons
pi_66003429
Bovenstaand plaatje is nog niet míjn Hibiscus.
Ik hoop wel dat -ie hier voor het weekend is.
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 12 februari 2009 @ 22:15:02 #147
108648 cattie
lieve moeder
pi_66003568
Dat zou een mooi roze valentijnscadeau zijn Webkim! (En dan willen we natuurlijk foto's! )

Die MT is ook lekker vrolijk.
pi_66004470
Echt hoor.... Ga je naar een borstvoedingsbijeenkomt, zit je daar met z'n 3-en met draagdoek...
Van de 3 mama's die er dus waren, 3 draagmama's Toevallig van het andere forum ook nog
Dus dat was een leuk gekwebbel (En m'n miami is gevoeld )

Hibiscus wordt ook steeds aantrekkelijker he!?

Naja, ik heb vanavond opgebiecht aan vriendlief dat er een nieuwe doek aankomt (De fresh), kwam hem goed uit, dan mag hij een spelletje kopen
Amber Mae
  donderdag 12 februari 2009 @ 23:34:26 #149
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_66006363
Wat een mooie doeken zie ik hier voorbij komen! Vooral de doek van Macka vind ik prachtig!

Hebben alle verloskundigen bericht gekregen van de draagdoekconsulentenvereniging?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_66006499
Niet allemaal. Wel een groot aantal praktijken in de regio's van de consulenten.
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 13 februari 2009 @ 09:12:26 #151
35189 Troel
scherp en bot
pi_66010873
Ik zag vandaag zo waar twee mensen met een babybjorn. Eentje op de fiets
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_66011026
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 09:12 schreef Troel het volgende:
Ik zag vandaag zo waar twee mensen met een babybjorn. Eentje op de fiets
Op de fiets? Dan ben je ook echt achterlijk vind ik!

wij hadden bij Sara ook een babybjorn Toen wist ik nog niet dat draagdoeken bestonden
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † vrijdag 13 februari 2009 @ 09:32:33 #153
141844 Macka66
pi_66011297
Dragen op de fiets

En Fuente, niks om je voor te schamen hoor!! Je kind helemaal niet dragen, dát is het allerslechtste
  vrijdag 13 februari 2009 @ 09:36:18 #154
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_66011373
Wij hadden bij Noah ook een BabyBjorn. Toevallig zag ik vandaag op het schoolplein een moeder met een baby in zo'n ding. Rug tegen haar buik, en kind was in slaap gevallen. Het zag er zo sneu uit...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 10:11:09 #155
56471 pinquit
oh my lama!
pi_66012239
jep, hier ook babybjorn. heb m inmiddels verkocht maar ik wist ook nét te laat dat er doeken bestaan.
ik heb ook nog een andere draagzak. die heb ik nooit gebruik, vanwege debielheid. ik kreeg mn kind er niet in t ziet er ook niet uit toch?
k krijg m niet verkocht
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 13 februari 2009 @ 10:12:15 #156
56471 pinquit
oh my lama!
pi_66012276
die vrouw op dat filmpje in mn link trouwens omg wat te erg.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 10:17:30 #157
35189 Troel
scherp en bot
pi_66012464
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 09:20 schreef Fuente het volgende:

[..]

Op de fiets? Dan ben je ook echt achterlijk vind ik!

wij hadden bij Sara ook een babybjorn Toen wist ik nog niet dat draagdoeken bestonden
Dat dus. En dan had ze zo'n fleeceding eromheen zitten.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 13 februari 2009 @ 10:26:36 #158
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66012764
Jeumig, pinq, dat is idd ook wel erg. wat mij dan opvalt is dat die mevrouwen de kinders geen seconde loslaten. ondersteunen altijd met de hand. gee, i wonder why?
en dat kontstukje dat smaller is dan de luier...
Nee, doe mij maar een doek
  vrijdag 13 februari 2009 @ 10:43:48 #159
108648 cattie
lieve moeder
pi_66013286
Oh pinq, wat een monsterlijk lelijk ding! Lijkt me ook vreselijk zitten. Voor kind en ouder.
pi_66013398
quote:
Op maandag 9 februari 2009 09:42 schreef Webkim het volgende:
De staaltjes van een doek lijken vaak helemaal niet op het uiteindelijke resultaat. Zo zou Tulpe er volgens Didymos uit gaan zien.
[ afbeelding ]

En dit is -em geworden.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Nu ben ik écht blij dat ik toch voor Hibiscius ben gegaan.
Ik om toevallig langs en zie deze foto's. Het lijkt wel of ze de kleuren verwisseld hebben. De onderste doek is een inverse van de bovenste staal. Vaag.

edit: Oeps, jullie zijn al 4 dagen verder
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  vrijdag 13 februari 2009 @ 10:50:21 #161
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66013517
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 10:47 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Ik om toevallig langs en zie deze foto's. Het lijkt wel of ze de kleuren verwisseld hebben. De onderste doek is een inverse van de bovenste staal. Vaag.

Hoi lieverd!
  vrijdag 13 februari 2009 @ 10:53:00 #162
56471 pinquit
oh my lama!
pi_66013604
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 10:43 schreef cattie het volgende:
Oh pinq, wat een monsterlijk lelijk ding! Lijkt me ook vreselijk zitten. Voor kind en ouder.
ik kreeg m van mn vriend toendertijd in de trant van: daar zou hij zelf ook mee over straat durven.
omgepraat door de verkoper: "het gewicht zit op je heup, niet op je schouders!"
geen idee dus hoe het zit, het is me nooit gelukt.
pi_66013734
Heeft er iemand hier een "das Leichte" Hopp? Ik wil het verschil voelen....
Staat het in het label dat het een lichtere versie is?
  † In Memoriam † vrijdag 13 februari 2009 @ 11:22:21 #164
141844 Macka66
pi_66014605
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 10:47 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Ik kom toevallig langs en zie deze foto's. Het lijkt wel of ze de kleuren verwisseld hebben. De onderste doek is een inverse van de bovenste staal. Vaag.

En Didymos ook
Inmiddels zijn de echte Tulpe en Hibiscus verscheept en aangekomen bij leden van het Stillen und Tragen forum.
Tulpe:

Hibiscus:

Zo'n Tulpe zou Eli vast goed staan
  vrijdag 13 februari 2009 @ 11:24:30 #165
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66014669
Denk je wel?
Hoe meer ik die indo's zie, hoe mooier ik ze vind
Maar is die wel stevig genoeg voor mijn reusje?
pi_66015678
Die foto's stonden hier al. Mooi zijn ze he? Ik vind het wel een beetje jammer dat het rood in Hibiscus een beetje wegvalt. Hij is minder contrastrijk dan ik hoopte.
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 13 februari 2009 @ 12:28:01 #167
108648 cattie
lieve moeder
pi_66016790
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 11:24 schreef DaviniaHR het volgende:
Denk je wel?
Maar is die wel stevig genoeg voor mijn reusje?
Dat heb ik ook met de indio's. Vooral de tulpe vind ik mooi. Maar ik wil graag een indio met linnen, misschien kunnen ze een tulpe met linnen maken.
Volgens mij zijn indio's erg stevig! En dan vooral die met linnen en hennep. Zie hier en hier.
pi_66017017
De hennep indio's staan er inderdaad om bekend werkpaarden te zijn. Maar sommigen moet je ook 'inbreken' als een paard. Je hebt er niet gelijk een lékkere doek aan; dat heeft wat tijd en liefde mishandeling nodig. TearSong heeft een hemp, die kan er vast ook wat over zeggen.
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 13 februari 2009 @ 12:37:44 #169
108648 cattie
lieve moeder
pi_66017103
Ik vind dat wel wat hebben, om een doek te moeten "inrijden". Er bestaan volgens mij geen hennep indio's met kleur, alleen maar de naturel. Zelf kleuren kan natuurlijk wel.
  † In Memoriam † vrijdag 13 februari 2009 @ 12:42:45 #170
141844 Macka66
pi_66017271
Davinia, ik vind hoog contrast Indio's gewoon hartstikke leuke doeken voor jochies!
pi_66017480
Ze zijn er idd alleen naturel Cattie, maar ze zijn heel verfbaar.
En w.b. indio's voor kleine kerels: eens.
Hardloper.
IG @webkim
pi_66017856
Ik vind Tulpe toch ook echt wel heel erg om te
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_66019856
Macka, wat staat die doek jullie leuk! Kleur echt perfect.

Die chocolade vind ik mooi, en die felroze ook.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  † In Memoriam † vrijdag 13 februari 2009 @ 16:21:08 #174
141844 Macka66
pi_66025368
Was ik vanochtend bezig met een draagpop in de zijden vogels in een BWCC te knopen, gaat Maja aan de doekbanen hangen en komt Lucie voor me staan met " Lucie erin!". Oplossing was om de vogels aan de dames te laten (die zaten er lekker mee te knuffelen en frommelen), en zelf dan maar een andere doek te pakken. Ze hebben iig wel smaak
pi_66025474
De manier uit dat filmpje? Die werkt
Jouw meiden boffen maar. Thomas laat ik eigenlijk nooit met de doeken 'spelen'. Hij heeft altijd wel ergens appelstroop, perenplakkerigheid of pindakaas zitten.
Hardloper.
IG @webkim
  † In Memoriam † vrijdag 13 februari 2009 @ 16:37:46 #176
141844 Macka66
pi_66026103
Ik deed het uit ons Consultants Handboek
Natuurlijk let ik wel op of de mate van kleverigheid van de dames matcht met de wasbaarheid van de doek
pi_66030693
Nog meer limited edition Didys! Aargh!

Cashmere.
En nieuwe Indios.Primula

En scilla.
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 13 februari 2009 @ 19:10:48 #178
108648 cattie
lieve moeder
pi_66030834
Die scilla lijkt me nogal hysterisch...
Die cashmere zijn wel ontzettend yummie! Maar ik heb al een wollen doek en niet zoveel geld!
  vrijdag 13 februari 2009 @ 19:13:02 #179
108648 cattie
lieve moeder
pi_66030916
Wanneer komt dat schip met geld nou binnen
pi_66030980
Van die casmeres zegt Didy dat ze extreem elastisch zijn en speciaal geschikt voor fijne/tere kindjes.
Dus gelukkig niet voor mijn bonkie. Kom maar op met nog meer zijde Didy HQ!
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 13 februari 2009 @ 19:16:36 #181
108648 cattie
lieve moeder
pi_66031031
Nee, linnen wil ik!
pi_66031065
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 19:16 schreef cattie het volgende:
Nee, linnen wil ik!
Er staat een Leinen Natur 6 in de koopjeshoek.
Hardloper.
IG @webkim
pi_66031069
oew die cachmere doeke vind ik al een stuk mooier dan die CSE.
maar fijn en teer is die van mij ook niet

klein wel, maar teer
  vrijdag 13 februari 2009 @ 19:23:19 #184
108648 cattie
lieve moeder
pi_66031264
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 19:17 schreef Webkim het volgende:

[..]

Er staat een Leinen Natur 6 in de koopjeshoek.
Ik aas eigenlijk op een indio linnen Limited edition, zoals er vroeger de lampone was. Volgens het mailtje van didymos komen die mogelijk rond de lente weer. Komen die niet, dan koop ik een linnen natur die ik ga verven.
pi_66031329
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 19:17 schreef p_iglet het volgende:
oew die cachmere doeke vind ik al een stuk mooier dan die CSE.
maar fijn en teer is die van mij ook niet

klein wel, maar teer
En dan hebben we het nog niet eens over het wássen van Cashmere. Mijn CSE is ook weg. Zo mooi, maar veel te eng. 'k Ben geen Martha Steward / Bree Hodge. Ik kan iets in de trommel kieperen en that's it.
Hardloper.
IG @webkim
  † In Memoriam † vrijdag 13 februari 2009 @ 19:28:41 #186
141844 Macka66
pi_66031438
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 19:13 schreef cattie het volgende:
Wanneer komt dat schip met geld nou binnen
Bij Didymos duidelijk deze maand
  vrijdag 13 februari 2009 @ 19:31:15 #187
108648 cattie
lieve moeder
pi_66031525
Dat denk ik ook ja!
  vrijdag 13 februari 2009 @ 19:33:43 #188
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66031615
Even een vraagje.
Ik had zitten bedenken om maandag met Sasha in de draagdoek naar het cb te gaan, maar toen bedacht ik me dat hij zijn 14 maanden prikjes wrsch gaat krijgen, is dat dan handig? Daarna in een doek geknoopt te worden op de rug?
  vrijdag 13 februari 2009 @ 19:43:02 #189
108648 cattie
lieve moeder
pi_66032013
Webkim, is het toeval dat je direct zag dat er nieuwe LE waren, of krijg jij een berichtje?

BE, ik zou zeggen dat dat wel fijn is voor hem, maar weet ik niet zeker.
pi_66032194
Kan je hem niet nog op je buik dragen BE of op je heup? GEdragen worden lijkt me wel fijn na de prikken. Vindt T. altijd wel iig.
Cattie, ik krijg mail van Didy als er iets is.
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 13 februari 2009 @ 19:50:38 #191
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66032311
De laatste keer op mijn buik kreeg ik heel erg hoofdpijn door het snijden in mijn nek. Maar het principe is hetzelfde dan toch, met de beentjes wijd met de doek eroverheen?
Het is overigens maar een klein stukje hoor. Kwartiertje later zijn we hooguit thuis, dus in de wagen kan ook wel.
Op mijn heup ga ik niet vol houden denk ik.
pi_66032422
Die scilla is
maar ik houd van hysterische kleurtjes
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 13 februari 2009 @ 20:55:33 #193
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66034899
BE, je had toch de BWCC geleerd?
Probeer anders eens in huis van het weekend of je het volhoudt 10 minuutjes. als het niet gaat, haal je sasha weer van je rug en is er geen man overboord. als je halverwege tussen cb en thuis erachter komt dat het toch niet prettig is, lijkt me wat minder fijn

enne, wat is CSE? Is dat die sjiek-de-friemel doek van 200 euro?
pi_66036673
CSE is cashmere silk ellipsen:
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 13 februari 2009 @ 21:36:32 #195
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66036787
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 20:55 schreef DaviniaHR het volgende:
BE, je had toch de BWCC geleerd?
Probeer anders eens in huis van het weekend of je het volhoudt 10 minuutjes. als het niet gaat, haal je sasha weer van je rug en is er geen man overboord. als je halverwege tussen cb en thuis erachter komt dat het toch niet prettig is, lijkt me wat minder fijn

enne, wat is CSE? Is dat die sjiek-de-friemel doek van 200 euro?
Het gaat niet om mij, het gaat om hem. Ik hou het wel vol. Ik vraag me alleen af of het fijn is die doek zo strak over de beentjes, net na een prik. Maar ik ga het maar gewoon proberen denk ik.
Hoewel ik vanmiddag het idee had dat ik harde buiken kreeg met hem op mijn rug. Dat lijkt me wat snel met 13 weken, maar het voelde niet heel fijn.
pi_66037295
met 13 weken kan best, ik had ze met 5 weken al de laatste zwangerschap..

Ik vind Tulpe heel erg mooi
Saartje
  vrijdag 13 februari 2009 @ 21:53:50 #197
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66037630
Ah toch wel dus. Eens in de gaten houden maar.
pi_66039196
Die cashmere graphit damn !
Geen centjuhs
  vrijdag 13 februari 2009 @ 22:47:14 #199
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_66039852
Ik vind die Kupfer juist Maar ja beetje absurde bedragen, zeker als je nog niet eens weet of je het dragen überhaupt wat gaat vinden
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_66039924
Je kan ook een sjaaltje nemen van 50 pleuro
pi_66040469
Yessss: Hibiscus is wél rood! Hier met Hopp Miami

Als ze em nou maar es kwamen bezorgen...

En Macka, méér actiefoto's alsjeblieft!
Hardloper.
IG @webkim
pi_66041085
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 11:24 schreef DaviniaHR het volgende:
Denk je wel?
Dat heb ik dus ook!
Zeker de Tulpe en de Hibiscus

Is het al bijna augustus? --> jarig....
pi_66041230
Oh Macka, wat is jouw zijden doek mooooooooooi!!!

is het nu dan al bijna augustus?
pi_66047788
Bijna Reinhilde, hahahaha. Nog even geduld
pi_66048502
Ik ga een draagdoek bestellen van draagdoek.nl grijs met de groene ster
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_66052075
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 10:19 schreef Dakota het volgende:
Ik ga een draagdoek bestellen van draagdoek.nl grijs met de groene ster
Precies dezelfde heb ik ook gekocht voor mijn zusje Leuk!
It's all up to you
  zaterdag 14 februari 2009 @ 13:33:35 #207
108648 cattie
lieve moeder
pi_66052368
Webkim, heb je al fluffymail gehad?

Leuk Dakota!

TearSong, hoe bevalt jou indio hemp? Heb je hem nieuw gekocht en zelf ingedragen?
pi_66052565
Hij bevalt prima! Echt een hele fijne doek. Zelf gekocht en eigenlijk had ik niet eens zoveel moeite om hem ingedragen te krijgen. Ik vind hem heel fijn knopen en als je hem geknoopt hebt zit het allemaal ook zo vast als een huis. Ik kan er Tomas (17 kg) ook nog prima in dragen zonder er last van te krijgen.

Als je twijfels hebt dan mag je hem wel een paar weken lenen hoor. Al is de ene hemp de andere niet maar dan heb je iig een idee.
It's all up to you
pi_66052654
Hij komt eraan
wanna rub mah puppeh?!
pi_66053112
Leuk Dakota! Dragen is zo leuk

Kan mijn toekomstige Girasol Sara ook dragen? (vanmorgen gewogen: 16,2 kilo)
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 14 februari 2009 @ 14:04:23 #211
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_66053209
Je hebt mijn twee doeken (en m'n dochter) niet gezien tijdens de meet?
En mijn overhaal-post in het meet-topic?
Maxi, Midi & Mini
  zaterdag 14 februari 2009 @ 14:09:02 #212
108648 cattie
lieve moeder
pi_66053327
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 13:41 schreef TearSong het volgende:
Hij bevalt prima! Echt een hele fijne doek. Zelf gekocht en eigenlijk had ik niet eens zoveel moeite om hem ingedragen te krijgen. Ik vind hem heel fijn knopen en als je hem geknoopt hebt zit het allemaal ook zo vast als een huis. Ik kan er Tomas (17 kg) ook nog prima in dragen zonder er last van te krijgen.

Als je twijfels hebt dan mag je hem wel een paar weken lenen hoor. Al is de ene hemp de andere niet maar dan heb je iig een idee.
Klinkt goed! Zelf zit ik nu meer op een indio linnen limited edition te azen (zoals ik geloof ik al tig keer heb gezegd, maar ik wil ook zo graag!), maar was ook even benieuwd naar de hennep.

Even een vraagje aan de dames met veel doeken. Gebruiken jullie ze nou ook allemaal? Ik kan me voorstellen dat je heel snel een paar favorieten hebt en de rest nauwelijks gebruikt. Ik gebruik mijn millefiori en indio afwisselend en omdat ze verschillende maten zijn ook bij verschillende knopen.
pi_66053682
Ik gebruik ze wel allemaal, maar er zijn doeken die ik meer gebruik en doeken die ik minder gebruik. Pfau gebruik ik het liefst op dit moment en mijn ellaroo het minst.
De 4.6 doeken wisselen elkaar af al naar gelang mijn kleding en bui. De 5.2 doeken worden gebruikt als ik een FWCC wil doen terwijl ik weet dat ik zittend moet werken, dan kan ik de knoop aan de voorkant doen.
De kortere doeken gebruik ik minder, die pak ik vooral als meeneemdoeken of om Ronja op mijn rug te dragen.
pi_66053786
Zeg Cattie, is Lovelylady's linnen indio niet iets voor jou om te lenen. Als zij het ook goed vindt natuurlijk. Ik ben hem voor haar aan het indragen maar ik pak hem niet vaak genoeg omdat ik echt als de dood ben dat ronja er een vlek op maakt. Misschien wil ze hem wel aan je uilenen, dan kan zij mijn olaf blijven gebruiken en stuur ik indio naar je op.
pi_66053806
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 14:04 schreef Noli. het volgende:
Je hebt mijn twee doeken (en m'n dochter) niet gezien tijdens de meet?
En mijn overhaal-post in het meet-topic?
Ow was dat een girasol
Whoops
Ik ben zo'n kluns soms

Maar da's mooi
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 14 februari 2009 @ 17:12:49 #216
108648 cattie
lieve moeder
pi_66058198
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 14:23 schreef owlet het volgende:
Zeg Cattie, is Lovelylady's linnen indio niet iets voor jou om te lenen. Als zij het ook goed vindt natuurlijk. Ik ben hem voor haar aan het indragen maar ik pak hem niet vaak genoeg omdat ik echt als de dood ben dat ronja er een vlek op maakt. Misschien wil ze hem wel aan je uilenen, dan kan zij mijn olaf blijven gebruiken en stuur ik indio naar je op.
Daar heb ik wel oren naar! Dan kan ik eens zien of linnen echt zo is zoals is denk/hoop. Het is geloof ik een maat 6? Dat is wel wat lang voor mij, maar voor een leen doek kan dat wel.
  zaterdag 14 februari 2009 @ 17:38:49 #217
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66058905
Owlet, briljante sig!
pi_66060310
Wij zijn voor de Slengdang gegaan. De ByKay vonden we iets teveel een draag-shirt.....
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 14 februari 2009 @ 18:25:21 #219
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_66060410
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 18:22 schreef Irenebig het volgende:
Wij zijn voor de Slengdang gegaan. De ByKay vonden we iets teveel een draag-shirt.....
je ziet er niet echt blij uit bij deze post met de erbij.
vertell eens...
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_66061141
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 14:23 schreef owlet het volgende:
Issuh goed hoor!!! Laat indio maar lekker zacht worden Dus mijn toestemming heb je bij deze

Ik denk wel dat ik binnenkort je Olaf terug stuur, hij is goed voor een ruck maar die krijg ik niet zo erg stevig als een bwcc
pi_66063474
Zo morgen wordt een (draag)uitdaging.

Ik moet van 8.00-13.00 werken, maar we hebben een afscheidsfeestje op het werk incl zwemmen.
Omdat ik wel echt nodig ben en daarna een verjaardag heb en het zwemmen niet in de buurt van werk of huis is gaat Pepijn dus mee naar het werk en zwemmen.

7.30 half uur wandelen met spullen naar de bus (want de tram rijd nog niet zo vroeg), Pepijn in palermo of indio op mijn rug. Tas op buik en aan de hand.
kwartiertje bussen naar het werk.
Dan met Pepijn op mijn rug maar de kids uit bed vissen.
Dan zwemmen, maar Pepijn is te klein voor vleugels en NIET, NIET, NIET drijfveilig, maar wel iets te watervrij.
Terwijl ik toch ook nog wel hand en spandiensten moet doen met aan/uitkleden en tillen van kids.
Ik denk dat ik medley satin maar meeneem als zwembaddoek. Die neemt niet te veel ruimte in om extra mee te nemen.

Dan na het zwemmen door een collega op de trein gezet worden.
uur treinen, half uur lopen
dan verjaardag van neefje.

dan half uur terug lopen,
uur OV naar huis...

Dan p_iglet en Pepijn MOE

Kortom Pepijn kan mijn rug op morgen Echt wat zou ik zonder draagdoeken moeten
  zaterdag 14 februari 2009 @ 20:13:56 #222
108648 cattie
lieve moeder
pi_66064077
Succes morgen p_iglet!

Ll, leuk! Dan word ik letterlijk en figuurlijk een draagmoeder! Ik zal mijn best doen om hem zo zacht mogelijk te krijgen. Wanneer wil je hem terug?
pi_66064833
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 20:13 schreef cattie het volgende:
Succes morgen p_iglet!

Ll, leuk! Dan word ik letterlijk en figuurlijk een draagmoeder! Ik zal mijn best doen om hem zo zacht mogelijk te krijgen. Wanneer wil je hem terug?
Als ie zacht is?
Geen idee joh, leen hem maar een tijdje zodat je echt een goed oordeel kan geven. Je mag hem wassen als je wil (de vorige eigenaresse heeft hem gewassen met ecover oid en vind het een muf luchtje)
Het heeft iig geen haast. Heb genoeg doeken dus kom niets te kort

Ik heb inmiddels een Hopp Dublin te logeren, kleuren zijn mooi!!! Maar niets vergeleken met mijn hopp, die is echt superzacht vergeleken met Dublin.
Zal vanaaf wel ff een fotootje doen.
Nu effe bankhangen
pi_66066019
Succes morgen p_iglet!

Vandaag met Lotte naar m'n vriendin geweest en we gingen even de stad in.
Lotte in de kinderwagen maar die was het al vrij snel zat daarin (was ook moe).
Doek had ik gelukkig meegenomen, dus in de hema jas van Lotte uit (hele dikke jas), in de doek en kijken of ze onder m'n jas kon, dat paste gelukkig en toen heeft ze lekker zo rondgehobbeld. Slapen
Alles wilde ze zien
In de c1000 m'n jas lekker open gedaan en veel bekijks gehad!
Ze zat elke keer haar armen eruit te werken, maar zat gelukkig wel stevig.
Over deze jas knoop ik liever niet, hij is namelijk te glad vind ik en dan vond ik haar niet stevig genoeg zitten
Ik hoop alleen dat ze het warm genoeg gehad had, ze zat in ieder geval niet te klagen en voelde ook niet te koud aan in d'r nek (ook niet echt warm, gewoon oke denk ik)

Wel leuk al die blikken van de omgeving
En m'n vriendin vond het er maar ingewikkeld uitzien toen ik haar in de doek deed, maar toen ze me zo zag rondwandelen met d'r, vond ze het er wel heel gezellig uitzien!
pi_66069128
Oeh wat leuk LL! Ik ga de indio zo snel mogelijk naar Cattie sturen. En Olaf zie ik vanzelf wel verschijnen
pi_66076509
quote:
Op maandag 9 februari 2009 10:28 schreef DeLiedje het volgende:

[..]

Foto's!!
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

oooooooow die is leuk
wanna rub mah puppeh?!
pi_66076740
mag ik dan ook in de OP met draagdoek.nl

O en waarom is die babybjorn zo slecht trouwens..hier lopen al die vrouwen ermee... ik vind die dingen er niet uitzien
wanna rub mah puppeh?!
pi_66077011
Dakota:
quote:
Een draagzak zoals de Babybjörn, Kipling, Chicco, en al die voorgevormde rigiede buikdragers is eigenlijk - ongeacht wat er op de verpakking of de gebruiksaanwijzing staat, of ongeacht welke nieuwe laatste snufjes er aan de draagzak zijn toegevoegd - ongeschikt voor jonge baby's, omdat ze door het rigiede materiaal waaruit ze gemaakt zijn een natuurlijke bolling van de wervelkolom (totaalkyfose) niet mogelijk maken, en omdat het lichaampje niet voldoende ondersteund wordt.

Het gevaar op heupluxatie is in een draagzak veel groter omdat de beentjes weinig gespreid zitten en de steun niet tot in de knieholtes gaat. Het hele gewicht van de beentjes hangt dus in een niet-correcte houding te bengelen aan de kop van het bovenbeengewricht waardoor die makkelijker uit de pan van de heup kan schieten.

Het kind in de draagzak wordt dus zeker niet in “kikkerhouding” (= de anatomisch perfecte houding voor een baby: bolle rug, knietjes geplooid opgetrokken, beentjes 90 - 100° gespreid) gedragen, maar eerder in een “parachutistenhouding”: het enige punt waarop al het gewicht terechtkomt is het kruis van de baby: het lichaampje hangt vrij recht (en met een holle rug!) boven en in het verlengde van dat kruis, zodat alle gewicht recht naar beneden op dat onderste deel van de wervelkolom en het bekkentje terechtkomt, en het gewicht van de beentjes veroorzaakt nog meer stress op de gewrichtjes van het bekken van de baby.

Ter vergelijking: In een draagdoek kan de stof worden opengetrokken van knieplooi tot knieplooi en kan het rugje doorbollen door de soepelheid van de stof. Hierdoor is de kikkerhouding wel mogelijk. Een baby in een draagdoek mag dus in principe 24/7 gedragen worden.

Iedere stap die de drager maakt wordt bij een draagzak op een heel kleine oppervlakte (bekken) van de baby geïncasseerd. Dus de normale schokken bij het bewegen en stappen met een kind in een draagsysteem worden niet over het gehele lichaam van de baby verdeeld.

Bij een draagdoek worden de schokken over het gehele lijfje opgevangen, in een correcte houding, gedempt door de veerkrachtigheid van de stof. Een baby in een draagdoek wordt niet blootgesteld aan gevaarlijke schokken, ook niet wanneer je veel beweegt.

De meeste osteopaten met draagdoekervaring zijn om bovengenoemde redenen bvb niet te spreken over draagzakken en stellen dat deze een nefaste invloed kunnen hebben op KISS-problemen. Kinderfysiotherapeuten zeggen dat het gebruik van een draagzak een nadelige invloed heeft op de ontwikkeling van de gewrichten en de wervelkolom en het bekken.

(Kinder)fysiotherapeuten en pediaters hebben daarentegen ontdekt dat het gebruik van de draagdoek juist een zeer gunstig effect heeft op de hele lichamelijke ontwikkeling. Door de ideale houding ontstaat er een zeer gelijkmatige druk in de gewrichten waardoor het zachte kraakbeen makkelijker kan verharden, hetgeen nodig is om te kunnen leren zitten, staan,...

Door de bewegingen in de draagdoek worden spiersamentrekkingen uitgelokt die de balans van het kind versterken. Zo kunnen evenwichtsgevoel, hoofdstabiliteit en rompstabiliteit goed gestimuleerd worden en zich optimaal ontwikkelen.

Aan de leeftijd waarop het niet meer zo nefast zou zijn voor de ontwikkeling van de rug en het bekken van het kindje, omdat de wervelkolom van het kind al een meer volwassen vorm heeft aangenomen, (holling thv de nek, bolling thv de thoracale wervels en holling thv de lendenwervels), is het kind VEEL te zwaar en te groot om nog te kunnen dragen in een draagzak, want het kind is dan al vaak meer dan een jaar oud!

Andere nadelen: Een draagzak is duurder en minder milieuvriendelijk geproduceerd, er is minder lichaamscontact tussen baby en drager, je hebt minder draagmogelijkheden, het is minder compact en dus minder makkelijk op te bergen, het is onveiliger (slechts één sluitsysteempje moet het laten afweten en de zak klapt helemaal open), en borstvoeding geven in zo'n draagzak is bijna onmogelijk.

In een draagzak gedragen worden is bovendien ook voor de baby niet comfortabel en erg vermoeiend, hoewel de baby natuurlijk ook gewoon blij is zo dicht bij mama, wat zou kunnen verklaren waarom er nog baby's zijn die wel graag in de draagzak zitten. ;-)

Een baby die vaak in zo'n draagzak heeft gehangen heeft meer kans op latere rugklachten. (scolioses, lordoses,..) En een drager die enkel dit niet-ergonomische systeem gebruikt zal het dragen niet zo lang volhouden of zelfs rug- en schouderklachten kunnen ontwikkelen. De beentjes van de baby zitten in een draagzak niet om je middel maar hangen recht naar beneden, waardoor het zwaartepunt van je baby een stuk verder en lager van je eigen lichaam afhangt, en dat is absoluut niet bevorderlijk voor ergonomisch dragen. De schouderbanden van zo'n draagzak zijn ook gewoon veel te smal en te stug om het gewicht echt over je lichaam te kunnen spreiden, dus van rugvriendelijk dragen is eigenlijk sowieso geen sprake.

Wat draagzakfabricanten ook mogen beweren, draagzakken zijn NIET ergonomisch. Noch voor de drager, noch voor het kind.

Maar aan u de keuze, natuurlijk... ;o)
Bron
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_66077054
Bij een BB hangen de beentjes recht omlaag... en dat schijnt niet zo heel erg goed te zijn.
In een draagdoek/MT/SSC worden de beentjes in de zogehete "kikkerhouding" gelegd zodat dat beter is voor de ondersteuning. (leg ik het goed uit draagdoekheiligen?)

[Edit] Ooow Beef je was me voor

En een BB vind ik niet bepaald prettig zitten... maar das heel persoonlijk natuurlijk

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 15-02-2009 11:07:43 ]
pi_66077282
ah okay
thnx

ga ik ze heel boos aankijken als ik ze weer zie..
maar waarom worden die dingen niet afgeraden door t CB dan?
(of is dat het logische antwoord bij het CB zijn ze sowieso niet goedwijs? )
wanna rub mah puppeh?!
pi_66077695
Er zijn 2 Nederlandse fotografen (Ari Versluis & Ellie Uyttenbroek) die een groot project gedaan hebben met de naam Exactitudes. Ze hebben wereldwijd allerlei stereotypen vastgelegd: pubermeisjes, harleymannen, gooise vrouwen, ouden van dagen.

En ook babydragen komt voorbij.
Een keer mooi.
En een keer iets minder fijn.
(Als je erop klikt zie je ze nog groter.)
Hardloper.
IG @webkim
pi_66078317
quote:
Op zondag 15 februari 2009 11:44 schreef Webkim het volgende:
Er zijn 2 Nederlandse fotografen (Ari Versluis & Ellie Uyttenbroek) die een groot project gedaan hebben met de naam Exactitudes. Ze hebben wereldwijd allerlei stereotypen vastgelegd: pubermeisjes, harleymannen, gooise vrouwen, ouden van dagen.

En ook babydragen komt voorbij.
Een keer mooi.
En een keer iets minder fijn.
(Als je erop klikt zie je ze nog groter.)
Tja, als je zo knoopt maakt het volgens mij niet uit of je nou een BB of tricot slen gebruikt. Die eerste serie is wel heel erg mooi!
It's all up to you
  zondag 15 februari 2009 @ 13:43:02 #233
108648 cattie
lieve moeder
pi_66081771
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 22:47 schreef owlet het volgende:
Oeh wat leuk LL! Ik ga de indio zo snel mogelijk naar Cattie sturen. En Olaf zie ik vanzelf wel verschijnen

Heb je mijn adres nog? En zal ik de verzendkosten naar je overmaken?

Ik had nog geen foto van mijn indio zinnober gepost!

Het is een heerlijke, zachte, maar ook stevige doek!
pi_66082415
Wat ziet die doek er warm en zacht uit cattie. En ik vind het echt een Fee-ig kleurtje.
*OUD heilige*
  † In Memoriam † zondag 15 februari 2009 @ 17:11:39 #235
141844 Macka66
pi_66089006
Jammer van dat aangehaalde stuk van de doekentheek dat ergonomisch wel verantwoorde draagzakken (en hoewel niet genoemd ook de mei-tai) over een kam geschoren worden met de BabyBjorn.

En die fotoserie, tsja... ik hou toch al niet zo van stereotypering. Op de moederserie is het ook niet allemaal zo ergonomisch geknoopt
En waarom geen afrikaanse dragende vrouwen, qua hardnekkig stereotype...

De Zinnober staat jou ook goed, Cattie!
pi_66090693
Je moet die eerste reeks wel in de context zien natuurlijk. Zie jij jezelf al met 4,5 m. lange doeken en een verzwaarde pop naar Afrika af reizen om draagconsulten te geven? Ze worden niet lekker daar.
Hardloper.
IG @webkim
  † In Memoriam † zondag 15 februari 2009 @ 18:56:53 #237
141844 Macka66
pi_66092581
Ze komen zelfs hier naar toe om het ons ergonomisch en wel te leren
* Macka66 zwaait naar Bereka
pi_66092763
quote:
Op zondag 15 februari 2009 18:56 schreef Macka66 het volgende:
Ze komen zelfs hier naar toe om het ons ergonomisch en wel te leren
* Macka66 zwaait naar Bereka
Dat is waar!
It's all up to you
  † In Memoriam † zondag 15 februari 2009 @ 19:39:04 #239
141844 Macka66
pi_66094089
Ik heb er trouwens nog een nieuwe doek bij. Wat zeg ik, wel drie! Allemaal hetzelfde, echte Julius Holland pineapple and butterflies

Afgelopen week ging ik naar mijn tandarts en had ik wat tijd over om door de buurt te lopen (Hoefkade, Den Haag). Ik kwam langs een winkeltje met Afrikaans textiel, en ben na de behandeling daar naar toe terug gegaan. De verkoopster werd er helemaal vrolijk van toen ik uitlegde dat ik stof wiilde om m'n kind op de rug te gaan dragen. Dat had ze nog nooit meegemaakt, een Hollandse die op z'n Afrikaans wilde gaan dragen

We hebben alle dutch waxen en wat super waxen bekeken, met computers er op en paraplu's en vogels en gebouwen en andere motieven, maar wat er voor mij uitsprong was een oranje stof met ondermeer gestileerde ananassen en vlinders. Dus vertrok ik met 6 yard dutch wax (kunnen drie kanga's uit) en een brede lach.

En ook in Afrika zijn er onderlinge verschillen in stof en draagmethoden, mijn wax is weer heel anders van afmeting dan de nigeriaanse pagne die ik van Troel te leen heb!
  zondag 15 februari 2009 @ 19:48:15 #240
35189 Troel
scherp en bot
pi_66094433
Leuk! Doe mij ook zulke winkeltjes
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_66094628
Macka, laat je, als je tijd hebt, eens een fotootje zien? Ben wel erg benieuwd

Oeh helemaal vergeten te laten zien, mijn logeerdoekje van *kuch* 5.4m

Hopp Dublin Hijs mooi... maar lang

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 15-02-2009 19:54:50 ]
  zondag 15 februari 2009 @ 20:04:43 #242
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66094960
Cattie, mooie doek, hoor!

Oeh, die is ook mooi! Wel lekker blauw
Heb je hem zelf op je rug geknoopt, of heeft vriendlief geholpen?

Macka, wat is wax? Is dat een speciaal soort stof?
  zondag 15 februari 2009 @ 20:05:57 #243
35189 Troel
scherp en bot
pi_66095001
Ik denk dat wax een soort batik is. De stof wordt dan op plekken met wax ingesmeerd, daar waar de wax zit, komt de kleur niet. Zo kunnen er echt heel mooie afbeeldingen gemaakt worden
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_66095214
Davinia wat denk je zelf... Alhoewel rugknopen nu wel iets makkelijk gaat nu Koen kan zitten dus ik ben daar mee aan het oefenen. Toch misschien een draagconsult vragen voor mijn verjaardag

Piglet hoe is vandaag je draaguitdaging gegaan??
pi_66097607
quote:
Op zondag 15 februari 2009 20:12 schreef LovelyLady het volgende:

Piglet hoe is vandaag je draaguitdaging gegaan??
Goed we hebben het overleefd!! En het was nog gezellig ook!!

Vanochtend kids op mijn werk uit bed gevist met Pepijn op mijn rug. Kids vonden het geweldig. Kreeg er 1 helemaal de slappe lach toen ze Pepijn zag zitten
Zwemmen ging ook goed, was leuk een gezellig, en dankzij Satin als zwembad doek kon ik op de kant met in en uit het water nog mooi helpen.

Wel ff vervoer vanaf het station naar de verjaardag zodat we niet 2x 30 min meer hoefden te lopen.

Pepijn ligt nu uitgeteld in bed, en ik ga ook niet al te laat vandaag...

Alleen indio en ik worden geen vriendjes voor het leven vrees ik. Jeetje wat miste ik Rio vandaag (die is logeren bij Pepijn's kdv juf). Indio is net te breekbaar en te soepel voor ons. Hij draagt als hij goed zit best lekker, maar ik vind hem wat weinig grip hebben. met veel opstaan en gaan zitten en een wurmende pepijn heeft die doek en dan met name de rails echt te weinig stugheid. Pepijn krijgt relatief makkelijk zijn benen gestrekt en naar onderen, en met bijspannen heb ik nog wel eens dat de doek van pepijns billen af schiet naar eronder. Kan niet makkelijk 1 rails goed bijspannen.

Jammer genoeg is Palermo echt te kort voor dit soort ren en vlieg dagen. Daarvan moet ik echt precies het midden zoeken anders past ie met 4.00 meter niet.

Heb met Indio trouwens ook het idee dat ik bij iedere keer knopen er haaltjes en toestanden aan heb, maar zal straks een inspecteren of dat gevoelsmatig is of daadwerkelijk zo.
  † In Memoriam † zondag 15 februari 2009 @ 21:26:06 #246
141844 Macka66
pi_66098230
quote:
Op zondag 15 februari 2009 20:05 schreef Troel het volgende:
Ik denk dat wax een soort batik is. De stof wordt dan op plekken met wax ingesmeerd, daar waar de wax zit, komt de kleur niet. Zo kunnen er echt heel mooie afbeeldingen gemaakt worden
Klopt! leuk stukkie over de geschiedenis en het gebruik in Burkina Fasso, inclusief kinderdragen.
  maandag 16 februari 2009 @ 09:44:51 #247
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66110786
Sasha kreeg de prikken in zijn arm. Dus hij had makkelijk in de doek gekund.
En ik had aan het einde dubbelspijt want er kwam iemand binnen met een BB, met haar kind, in skipak erin als een stijve pop... had ik nou maar...
pi_66110884
Zal je altijd zien. Jammer BE. Gemiste draagpromotiekans.
Hardloper.
IG @webkim
pi_66112364
quote:
Op zondag 15 februari 2009 21:26 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Klopt! leuk stukkie over de geschiedenis en het gebruik in Burkina Fasso, inclusief kinderdragen.
Duidelijk ja. Alleen een beetje offtopic...dat plaatje helemaal rechts onderin op de pagina kan ik niet goed plaatsen. Volgens mij heeft die mevrouw geen pagne..of gebruikt ze hem niet
It's all up to you
  maandag 16 februari 2009 @ 11:33:55 #250
186094 Floria
Ghost of shark
pi_66113752
Ik meld me ook hier!
Ik draag Lola inmiddels al weer 5,5 week (ze is nu 6 wk oud) in een Medley Denis. Een super, super fijne en stoere doek waar ook haar vader erg enthousiast over is. Het is hier dus 'ruzie' maken over wie Lola gaat dragen. Ik verlies het meestal als we samen zijn want hey, ik kan haar door de week de hele dag dragen is zijn redenatie.
Ik doe soms gemeen want dan neem ik mijn Miami Hopp mee en die is toch echt te roze voor hem

En dan krijg ik morgen als het goed is Fluffy mail want dan komt een 2.6 BB Slen turkish delight die ik wil gebruiken als no sew ring sling.

Ik doe echt alles met die doeken trouwens. Lola wil continue bij mij/ons zijn en zo kan dat. Ik krijg ook alleen maar positieve reacties (ok en soms rare blikken maar ik lach altijd lief naar die mensen)

Voor de OP: Medley Denis 4.5, Miami Hopp 4.6, BB Slen Turskish Delight 2.6
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
pi_66115093
quote:
Op maandag 16 februari 2009 11:33 schreef Floria het volgende:
Ik meld me ook hier!
Ik draag Lola inmiddels al weer 5,5 week (ze is nu 6 wk oud) in een Medley Denis. Een super, super fijne en stoere doek waar ook haar vader erg enthousiast over is. Het is hier dus 'ruzie' maken over wie Lola gaat dragen. Ik verlies het meestal als we samen zijn want hey, ik kan haar door de week de hele dag dragen is zijn redenatie.
Welkom enne...foto's! Tenzij je dat liever niet doet natuurlijk
It's all up to you
  maandag 16 februari 2009 @ 12:36:52 #252
186094 Floria
Ghost of shark
pi_66115597
Foto's van mij en man gaan fok! niet op. Lola mag hier best staan maar foto's plaatsen en ik zijn geen vriendjes. Ik mail ze gerust, dat dan weer wél
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
pi_66127773
Oew een klein frummeltje in een Medley piquet tricot doek

Ooit als er hier nog een kleintje komt, dat lijkt me nou zo de ideale hummeltjes doek. Vond het zo jammer dat we hem hier maar een blauwe maandag gehad hebben omdat Pepijn er met 10 maanden en heeeeeel beweeglijk al echt niet meer geschikt voor was.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 20:32:44 #254
186094 Floria
Ghost of shark
pi_66172961
Tis ook echt een héle fijne doek Piglet! Lola mag graag 'bouncen'en dat kan in de doek zónder dat hij uitzakt.
Een totale aanrader als je nou echt echt echt niet weet of je nou voor rek of niet moet gaan of voor een klein babytje want hij is idd lekker zacht. Ben fan
pi_66181094
Onze Didymos indio ultramarin 4.7 mag uit het lijstje in de OP, ik word er echt geen vriendjes mee. Heerlijke doek, maar niet voor ons, dus die gaat naar een ander huisje. En ik ga op zoek naar een andere maat 6 doek.
We hebben nu 1x maat 4 (espresso), 2x maat 5 (tom en palermo maar die vallen beide kort), 1x maat 6 (maar das satin en die gebruik ik nauwelijks) en 1x maat 6+ (Rio).
Dus op zoek naar een leuke maat 6 doek. Liefst van het type schommel/hangmat/bergbeklimmen.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 23:42:55 #256
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_66181688
Hoe krijg je een banaan het makkelijkst weer recht tijdens het knopen? .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_66181877
chocola

maar das vast niet het antwoord dat je wou horen

sesamstraat of rozijntjes doen het hier ook goed.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 23:57:43 #258
14746 k_i_m
pi_66182281
Oh, daar had ik nou echt niet op gerekend . Ik dacht misschien een houtgreeptechniek ofzo .
In my life
Why do I smile
pi_66182413
Tsja nee want als ze die beentjes rechtzetten en op slot gooien dan krijg ik ze zonder te breken echt niet krom, met geen enkele houdgreep.

Bij sputterende kindjes wil een FWCC die je heel snel knoopt nog wel eens helpen, doek omhangen, kind erin en super snel tussen de beentjes door kruisen en achter knopen. dat kan ik in 3 seconden ofzo. Soms is dat snel genoeg voor het verrassingseffect.

In andere gevallen is afleiden de truc. Laatst wassie zo aan het muiten bij het vertrekken op de opvang dat de juf uiteindelijk maar met een rijstwafel aankwam, toen ging het wel
  woensdag 18 februari 2009 @ 00:04:50 #260
14746 k_i_m
pi_66182536
Shit, Lilah geeft niet zoveel om eten nog, ik kan haar in ieder geval niet ergens mee omkopen .

Nu ben ik ook niet heel handig en zeker niet snel met knopen. Dat is ook wel jammer .
In my life
Why do I smile
pi_66187660
HELP

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben dus op zoek naar een niet rekkende doek. Een die vanaf baby tot peutertijd gebruikt kan worden. Maar die ook geschikt is voor om mee te lopen. Nu heeft hij een hele andere bouw dan mij. Maakt dat iets uit? Welke lengte moet ik nemen? Moet wel een neutrale kleur zijn want voor een volgende moet ie ook weer te gebruiken zijn zeg maar
Liefde
pi_66187683
wat voor bouw hebben jij en lief? (daar hangt de lengte van de doek vanaf)
en wat is je budget? (dat bepaald welke merken in aanmerking komen)
pi_66187722
Als je allebei een gemiddelde bouw hebt zou ik voor een 4.6 gaan, en bij extra omvang een 5.2 (als je alle knopen wil kunnen knopen iig)
Qua doek kun je kijken naar een Storch..lekker zacht voor een kleintje maar ook supportive voor een groter kindje
Saartje
pi_66187733
Oh p_iglet probeert het meer subtiel
Saartje
pi_66188638
Vriend is dunner en gespierder met vooral brede borst en schouders. Ik ben kleiner en meer een propje
Liefde
pi_66188688
Op zich zijn brede borst en brede schouders niet zo'n probleem. Geen idee hoe propje je bent, maar tenzij dat breder dan iets van maat 46 is, moet je met een 4.6 doek alles kunnen doen.

Verder hangt het echt van je budget af wat er mogelijk is, er is van alles in die maat, tussen de 45 en de 100+ euro.
pi_66188775
Nee ben niet maatje 46. Maar met 4,6 kan ik dus alle kanten op? En wil er iets van 70 euro voor uitgeven (iets meer mag ook aangezien ik maar 1 doek wil en het dus een eenmalige uitgave is).
Liefde
pi_66188845
Ik denk dat ik iemands interesse gewekt heb in draagdoeken. Een mama wiens dochterje bij Sander in de klas zit heeft ook nog een baby van 5 maand. Ze heeft erg last van reflux en heeft ook maagzuurremmende medicijnen en toen ze naar me toe kwam om wat te vragen hadden we het er zo over. Ik heb haar aangeboden dat ze evt wel een doek van mij mocht lenen (aangezien ze gister zo weinig heeft kunnen doen)
Ze vond het erg lief dat ik dat haar aanbood en ze zou er nog even over nadenken....
pi_66189275
Wat goed LL!

MeNicole, als ik je zo hoor dan denk ik meteen aan een storchenwiege of een hoppediz. Dat zijn in mijn ogen doeken waarmee je van het begin tot eind kan dragen, ze zijn makkelijk te wassen en drogen en ze dragen comfortabel. Beide zijn hier te koop.
pi_66189400
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 10:01 schreef MeNicole het volgende:
Nee ben niet maatje 46. Maar met 4,6 kan ik dus alle kanten op? En wil er iets van 70 euro voor uitgeven (iets meer mag ook aangezien ik maar 1 doek wil en het dus een eenmalige uitgave is).
merken voor rond de 70 euro of minder...
Medley, en dan een kruiskeper doek kopen, Palermo of monza ( www.draagkrachtig.nl , www.slingomama.nl)
Hoppediz ( www.voedingskleding.nl , www.hoppediz.de)
chimparoo ( www.draagkrachtig.nl )
storchenwiege ( www.storchenwiege.de , www.voedingskleding.nl)
BBslen ( www.slingomama.nl www.doekjesenbroekjes.be)

Uit de buurt blijven van
Didymos, Lana, vatanai (die zijn beduidend duurder, tenzij je ze 2e hands aanschaft)
Ellaroo, Calin Blue (te dun, minder geschikt om als enige doek te hebben en tot peuter mee te dragen)

Girasol zou ik persoonlijk ook niet als enige doek willen om tot peuter leeftijd te gebruiken, maar daar verschillen de meningen over.

Er zijn nog meer merken, maar daar heb ik geen ervaring mee of kennis over.
pi_66189511
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 10:19 schreef owlet het volgende:
Wat goed LL!

MeNicole, als ik je zo hoor dan denk ik meteen aan een storchenwiege of een hoppediz. Dat zijn in mijn ogen doeken waarmee je van het begin tot eind kan dragen, ze zijn makkelijk te wassen en drogen en ze dragen comfortabel. Beide zijn hier te koop.
Oke dank je. Vanavond moet maar even kijken welke hij mooi vind voor zichzelf!

Oh ik zie nu die andere ook. Vanavond dus maar even goed voor gaan zitten en een leuke uitzoeken!
Liefde
pi_66190002
Woei P_iglet, wat een goede post!
Girasol ben ik ook niet gek van als peuterdoek
pi_66190387
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 10:39 schreef owlet het volgende:
Woei P_iglet, wat een goede post!
Heb wat last van een slaaptekort en daardoor gebrek aan concentratie en studie ontwijkend gedrag
pi_66190857
Ik heb gisteren een redelijk geslaagde rugdraagpoging gedaan
Hij zat redelijk goed, alleen bij d'r beentjes niet echt geweldig
Kan veeeeeeeeeeeel beter natuurlijk, maar ik vond het een beter resultaat dan de vorige (dat zag er echt niet uit)

Foto is wel heel erg overbelicht, had camera verkeerd staan, dus nu lijkt het net of Lotte geen hoofd heeft
pi_66190948
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 10:49 schreef p_iglet het volgende:
Heb wat last van een slaaptekort en daardoor gebrek aan concentratie en studie ontwijkend gedrag
Wat dan wel weer resulteert in een goede post waar men wat aan heeft... SJAAAPOOO piglet

*er is BIJNA weer een doek onderweg...... *zucht*
pi_66191032
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:05 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Wat dan wel weer resulteert in een goede post waar men wat aan heeft... SJAAAPOOO piglet
hihi ja, ik wordt dan altijd heel goed in semi nutteloze dingen hihi. mijn post aantal op fok opkrikken bijvoorbeeld.

ontopic. Ik wil een Lana!!! Maar die zijn nou niet bepaald binnen het budget. En een vatanai voor vriendlief.
maar ff 2e hands alles in de gaten houden.

Ticootje, wanneer gaan we satin en Vicky ruilen??? Satin is fris gewassen na zijn zwembad avontuur en wil graag wat meer liefde en gebruik.
pi_66191204
Piglet welke Lana/Vatanai heb je op het oog?
pi_66191252
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:05 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

*er is BIJNA weer een doek onderweg...... *zucht*
Welke doek komt er aan?
pi_66191384
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:07 schreef p_iglet het volgende:

[..]

hihi ja, ik wordt dan altijd heel goed in semi nutteloze dingen hihi. mijn post aantal op fok opkrikken bijvoorbeeld.

ontopic. Ik wil een Lana!!! Maar die zijn nou niet bepaald binnen het budget. En een vatanai voor vriendlief.
maar ff 2e hands alles in de gaten houden.

Ticootje, wanneer gaan we satin en Vicky ruilen??? Satin is fris gewassen na zijn zwembad avontuur en wil graag wat meer liefde en gebruik.
Vicky is gister gewassen. Ik ben vrijdag vrij, maar heel erg druk met inpakken. Maar als jij wilt langsrijden dan ruilen we even om. Anders wordt het na de vakantie.
pi_66191640
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:12 schreef mrien het volgende:
Welke doek komt er aan?
Een Hopp... Paris
pi_66191743
Foto opzoekt
Mooi!
Wel heel rood zo op het oog
pi_66191811
Oew ik ben vrijdag vrij, maar allerlei dingen mogelijk op de planning, als ik tijd heb fiets ik wel ff langs

LL, Lana Sonnestern, Sprudel, Sommer, Tatoo of Sky in die volgorde van interesse
Vatanai, Koira, Naglikti, Tibet of Kipawa (maar geen idee wat vriendlief mooi vind)
pi_66191889
Prima! Stuur maar even een pm als je een tijd in gedachte hebt. Ik moet namelijk ook boodschappen doen enzo. Maar Priscil is sowieso thuis na 2 uur. Pm maar gewoon even. Vicky is lekker schoon en ruikt heerlijk fris.
pi_66192135
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:27 schreef mrien het volgende:
Foto opzoekt
Mooi!
Wel heel rood zo op het oog
Ja ook wel mijn kleur hoor
Ik zou eigenlijk ff dimmen met doeken maar ja deze kon ik niet laten liggen
pi_66192209
Dit is je 5e doek?
Ik zou er ook wel eentje bijwillen, maar denk niet dat ik manlief daarvan overtuigd krijg
Van hem mag ik Lotte al niet eens op de rug dragen (vind hij eng en wil hij niet), maar ik vind dat onzin en probeer het dus voorzichtig..hij wil me dus niet helpen, dat is wel vervelend
pi_66196541
Euh jep 5e doek.... en vriendlief heeft niet zoveel te willen Het zijn mijn eigen vrij te besteden centjes dus of ik daar nou een doek/schoenen/kleding/iets voor de kids/ koop moet ik zelf weten. Maar het was wel krapjes want ik moet deze week ook nog mijn nieuwe bril halen (en waarschijnlijk moet ik dan even een beetje bietsen bij vriendlief )

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2009 13:50:50 ]
pi_66196629
ik ga denk voor de nieuwe girasol exclusive...
pi_66197856
Mijn doek komt vandaag binnen.
(en ik zei tegen vriendlief dat alle mannen dolgraag dragen) ik ben m dus aan het beinvloeden
wanna rub mah puppeh?!
pi_66198925
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 13:53 schreef Ticootje het volgende:
ik ga denk voor de nieuwe girasol exclusive...
Die paarse? Lilia heet ze toch? Die vind ik erg mooi! Ik denk dat die jullie ook prachtig zal staan!
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 14:22 schreef Dakota het volgende:
Mijn doek komt vandaag binnen.
Pics!!! Ben benieuwd wat je er van vind!

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2009 14:52:04 ]
pi_66199053
Ja ik denk dat we inderdaad dezelfde bedoelen. naam weet ik ff niet. Maar hij is supermooi.
pi_66199711
Ticootje, die heb ik ook gepre-orderd.. ik ben er verliefd op
Sara
Merel
Ukje
pi_66199813
ik heb nog niet georderd, even na de vakantie. Anders gaat ie gewoon volgens de normale prijs, ook niet erg.
pi_66200681
Hier geen girasol ge-preordered; maar wel een zara fresh ev en calin blue Amber.

En 2 draagdoekenmeets in het vooruitzicht
Amber Mae
  woensdag 18 februari 2009 @ 15:34:44 #294
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_66200910
Zo heb ik Nienke tegenwoordig bijna altijd:

Ze vindt het helemaal geweldig om over m'n schouder te kijken en gaat van links naar rechts om mee te kijken
op m'n rug lacht ze veel vaker naar anderen dan dat ze op m'n buik hangt.. Ik moet er alleen wel heel erg rekening mee houden dat er nog een stukje achter me zit (in de supermarkt iets pakken vlak naast een betonnen paal ofzo... Ging wel goed, maar ze ging vlak langs de paal zeg maar )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_66201218
hij is binnennnnnnn \O/
wanna rub mah puppeh?!
pi_66201256
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 15:42 schreef Dakota het volgende:
hij is binnennnnnnn \O/
Elin erin en fotoooooooooow!
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 18 februari 2009 @ 15:47:53 #297
35189 Troel
scherp en bot
pi_66201439
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 14:50 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Die paarse? Lilia heet ze toch? Die vind ik erg mooi! Ik denk dat die jullie ook prachtig zal staan!
[..]

Pics!!! Ben benieuwd wat je er van vind!
Ik vind hem wel erg mooi, maar er staat nog steeds geen extra info over welke weving en dergelijke...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_66201537
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 15:43 schreef Fuente het volgende:

[..]

Elin erin en fotoooooooooow!
ik zou graag willen maar ze is in diepe slaap
wanna rub mah puppeh?!
pi_66204649
wakker schudden!
Nienke Lekker zo he, op de rug? Ik de tegenwoordig eigenlijk niet anders meer. Vaak in de rucksack want die kan zo lekker hoog en dan kan ze goed meekijken en in m`n nek pulken
Saartje
pi_66205045
Ik ben opzoek naar een beginnersdoek. Een die je eerst omknoopt en daarna het kind erin doet. Ik ben namelijk als de dood dat ik mn baby laat vallen als ik de doek nog niet goed vast heb zitten en tegelijk babylief moet vasthouden.
Nou heb ik begrepen dat dat alleen met rekbare doeken kan.. klopt dat?
En nu heb ik dus op draagdoek.nl een doek gezien die rekbaar is en die kost 42,50 maar dat lijkt zo goedkoop in verhouding met alle andere prijzen die ik voor doeken tegenkom. Is dat dan wel goede kwaliteit?
Sorry voor mijn beginnersvragen maar er is zoveel keuze dat ik niet weet waar ik moet beginnen met zoeken
pi_66205295
ik draag al een maand of 4 met een doek van draagdoek.nl en die bevalt prima hoor. maar een niet rekbare kan je ook vooraf al knopen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')