abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 februari 2009 @ 22:01:45 #1
108648 cattie
lieve moeder
pi_65863597
Ringslings, Tricot Slens en Tricotti's met rek, Storchenwieges zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Vervolg op Draagdoeken
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |12 | 13| 14 |15 | 16 | 17 | 18 |19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30
Draagdoeken 31

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij Mamatoto
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen

Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes.

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Hoe je een doek soepel krijgt: vingerhaken (filmpje)
Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 18-02-2009 10:08:47 ]
  zondag 8 februari 2009 @ 22:03:39 #2
108648 cattie
lieve moeder
pi_65863670
Verschillende mensen zijn op zoek naar een nieuwe doek!
quote:
Op zondag 8 februari 2009 21:34 schreef Ticootje het volgende:
ik twijfel. Ik wil een vrolijke zomerdoek erbij.
1. Girasol 23
2. Satin roze
3. Chimparoo ( de rode)
4. Didymos sonnengelb ( maar die vind ik wel een beetje prijzig)

Welke doek is vanaf het begin zacht of wordt snel zacht? Welke doek is lekker dun, of geschikt voor de warmere dagen.
quote:
Op zondag 8 februari 2009 22:00 schreef cattie het volgende:
Tearsong, bedankt voor je antwoord, dat wordt hem dus niet.

Wat zijn hier de ervaringen met de indio linnen? Is die fijn in gebruik? En die met zijde of hemp?
Ik ben volgende maand jarig en zit eraan te denken om een draagdoek te vragen. De seide vogel zal wel boven budget gaan, maar een indio kan misschien wel. Wel grappig, eerst vond ik indio's niets, maar sinds mijn zinnober vind ik ze geweldig, zeker als er ook nog een andere stof bij gebruikt is. Al vind ik het wel jammer dat didymos nu alleen natuurkleuren te koop heeft van de linnen en de zijde. Bij birdiesroom zag ik dat er in het verleden wel limited editions indio linnen uit zijn gekomen met mooie kleuren (lampone, manderin en rosenholz bijv). Misschien dat met de zomer in zicht er dit jaar ook nog een gekleurde indio linnen special uitkomt.
pi_65863824
Ik kan een didymos indio draagdoek van iemand overnemen. Is deze fijn het in het gebruik? Het is voor mij een extra doek omdat we sowieso ook voor de girasol gaan.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_65864081
Ticootje; ik wil er zelf ook nog een zomerdoek erbij, en hier gaat het iig de medley satin roze worden.
Daarnaast misschien nog een Calin Blue Cool Gauze. (Oef, ik zie nu pas de amazing amber, eigenlijk moeten we die natuurlijk ook met een dochter die amber heet ).

Dat zijn zomerdoeken bij uitstek wat ik heb begrepen; den dat dat de meest coole doeken zijn met wat ik van doeken weet.

Volgens mij is de medley satin meteen zacht, geen idee alleen hoe die draagt.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  zondag 8 februari 2009 @ 22:15:09 #5
593 sjak
Juffie Bloem
pi_65864089
Het lijkt mij een hele fijne doek. Cattie is ook enthousiast!
Lekker douchen!
pi_65864101
Ik heb weer een vraag. Zou je met sondevoeding ook kunnen dragen denken jullie? Of zou dat niet gaan lukken ivm het slangetje.

Heel stom misschien, maar waarom staat alles in spoiler, neemt net zoveel ruimte in beslag. Of ligt het aan mijn instellingen?
pi_65864229
Ik heb de indio met linnen van Lovelylady in bruikleen en ik geloof dat ik het wel een lekkere doek vind.
Een beetje stug nog, maar hij is nog niet veel gebruikt. Hij is wel héél erg grippy. Dat betekent dat hij stug knoopt, de doek glijdt niet dus ik ben steeds wel even bezig om hem goed aan te spannen en als ik zo snel knoop als ik normaal gesproken doe dan moet ik na een tijdje lopen weer even aanspannen. Zal ook wel ander worden als hij wat soepeler is geworden.
Maar als hij zit dan zit hij. Hij is ook érg supportive (blegh, wat een hoop engelse woorden er weer tussen ).

Hoe een katoenen indio draagt weet ik niet, ik vond de wollen indio van Macka wel erg lekker voelen.
Ik weet wel dat ik mijn sinfonie waves ga verkopen en dan hoop ik hibiscus te kunnen kopen maar dat zal te laat komen om Fuente te kunnen vertellen hoe een katoenen indio draagt
pi_65864231
met 24uurs sv wordt dat lastig denk ik,
maar met alleen de sonde in tylers neus,dus niet aan de pomp vast zal dat geen probleem moeten zijn.
  † In Memoriam † zondag 8 februari 2009 @ 22:25:43 #9
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_65864478
Cattie, ik heb vandaag een heerlijk zachte rozegeverfde indio met satijn gevoeld. Indio's met linnen of hennep dragen wat steviger, maar hebben iets meer tijd nodig om zacht te worden.

Fuente, de ene indio is de andere niet. Tearsong weet daar het meest over hier.
Maar neem 'm over en probeer 'm gewoon een tijdje uit, als je het niks vindt is 'ie zo weer te verkopen voor dezelfde prijs als je er voor betaald hebt (of meer).
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_65864733
quote:
Op zondag 8 februari 2009 22:19 schreef p_iglet het volgende:
met 24uurs sv wordt dat lastig denk ik,
maar met alleen de sonde in tylers neus,dus niet aan de pomp vast zal dat geen probleem moeten zijn.
Ja, nu heeft hij nog 24uurs sv. Hopelijk mag het "in porties". Nouja, even afwachten dus.

Of Kim dragen, al weet ik niet of dat met deze doek kan. En of mijn rug dat leuk vind.
pi_65864882
Zodra het in porties gaat met de sv, moet dragen tussen de voedingen door prima kunnen. Terwijl hij sv krijgt dragen lijkt me echt een enorme uitdaging en wel een heel groot risico dat je ergens achter blijft hangen en dus de sonde eruit trekt.

Je hebt nu een rekkende doek toch? Dan zal kim dragen best lastig worden.

Maar met een stevige geweven doek of een drager moet dat nog best gaan.
pi_65865053
Met de slen die je hebt zal Kim dragen niet meevallen Ingrid..
Saartje
pi_65865478
Ik heb daar dus echt geen verstand van he. Goed om te weten dat Kim dragen niet gaat lukken.
In de buggy proppen dus. Mama tillllltttt, tiiiiiillllllllllt!

Tyler wil heel graag bij je op schoot, lekker tegen je aan hangen. Vandaar dat het me wel handig lijkt. Nu maar hopen dat de sv in porties kan.
pi_65865603
Ingrid wat voor postuur heb je?

Ik heb hier best een doek die je mag lenen, waar kim wellicht nog in zou kunnen, maar dit is 4.2 meter en dus bij ingewikkelde knopen alleen geschikt voor smal postuur.
pi_65865701
Ehm ja hoe zeg ik dat. Breed. Iig niet smal. Maar bedankt voor het aanbod.
pi_65866269
Ik heb vanavond een Mei Tai gemaakt, leuk! Met boerinnetjes, tulpjes en molens... Had al weken stof in huis.
Zal morgen een foto maken

Ga over een week of 2 op vakantie naar Schotland en lijkt me heerlijk dan te wandelen met Floortje op mn rug...
Nu kan ik vast gaan oefenen!
pi_65866476
quote:
Op zondag 8 februari 2009 22:25 schreef Macka66 het volgende:

Fuente, de ene indio is de andere niet. Tearsong weet daar het meest over hier.
Maar neem 'm over en probeer 'm gewoon een tijdje uit, als je het niks vindt is 'ie zo weer te verkopen voor dezelfde prijs als je er voor betaald hebt (of meer).
Ja eigenlijk kan ik alleen maar hetzelfde advies geven. Zelfs tussen katoenen indio's zit enorm veel verschil. Mijn gold is superzacht en knuffelig en mijn purple haze (oorspronkelijk een almond) was iets stugger maar had daardoor ook meer grip. Op een babybeurs kwam ik weer iemand anders tegen die ook een katoenen indio had en die zat juist te voelen aan purple haze en vond hem zo lekker zacht, heel anders dan haar indio. Als je de doek mooi vind dan zou ik hem dus gewoon proberen zoals Macka zegt. Je raakt hem altijd wel weer kwijt.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  maandag 9 februari 2009 @ 08:59:22 #18
108648 cattie
lieve moeder
pi_65871795
Bedankt allemaal voor het advies! Weet je wat ik graag zou willen? Een indio tulp met linnen of zijde.

Ik heb een indio met wol en die is echt super! Heel zacht, knoopt goed en is erg mooi.
pi_65871815
Thnx allemaal! Ik ga het gewoon doen
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_65871967
Ticootje, ik weet niet of een chimparoo lekker is voor als het echt warmer is... ik vind mn Juliet vrij dik, maar macka weet vast beter te vertellen of het een zomerdoek is...
Fake it till you make it...
pi_65871994
Nog 2 weken en dan "mag" ik ook een draagdoek uitzoeken Vind alleen alles mooi
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_65872143
quote:
Op zondag 8 februari 2009 23:11 schreef DeLiedje het volgende:
Ik heb vanavond een Mei Tai gemaakt, leuk! Met boerinnetjes, tulpjes en molens... Had al weken stof in huis.
Zal morgen een foto maken

Ga over een week of 2 op vakantie naar Schotland en lijkt me heerlijk dan te wandelen met Floortje op mn rug...
Nu kan ik vast gaan oefenen!
Oeh jaaaa: foto's!
Hardloper.
IG @webkim
  † In Memoriam † maandag 9 februari 2009 @ 09:39:25 #23
141844 Macka66
pi_65872444
quote:
Op maandag 9 februari 2009 09:11 schreef Nijna het volgende:
Ticootje, ik weet niet of een chimparoo lekker is voor als het echt warmer is... ik vind mn Juliet vrij dik, maar macka weet vast beter te vertellen of het een zomerdoek is...
Het is net zo zomerdoek als een Storchenwiege
Niet echt een speciale zomerdoek dus.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_65872518
De staaltjes van een doek lijken vaak helemaal niet op het uiteindelijke resultaat. Zo zou Tulpe er volgens Didymos uit gaan zien.

En dit is -em geworden.

Nu ben ik écht blij dat ik toch voor Hibiscius ben gegaan.
Hardloper.
IG @webkim
pi_65872530
dat lijkt helemaal nergens naar
Saartje
pi_65872544
wat een verschil! Zijn er ook al actiefoto's van hibiscus?
pi_65872589
Het kan trouwens best dat de verkoper het mis heeft hoor. Bovenstaande doek staat als Tulpe op eBay, maar het lijkt eerder een oude rot/weiß.
Hibiscus wordt iig pas woensdag verzonden. Als dat voor de Tulpen ook geldt kan dit er geen zijn. Maar hij staat wel onder die naam te koop nu.
Hardloper.
IG @webkim
pi_65872607
Ik heb gelezen dat draagdoeken een heel negatief effect hebben op de mate waarin je kindje went aan het (alleen) in bed slapen. Het kind wordt in de doek teveel gekoesterd, zeg maar. Merken jullie daar ook wat van?
Appels. En peren.
pi_65872608
Wat een verschil! dan mag je hopen dat Hibiscus niet zo verschilt!!
  maandag 9 februari 2009 @ 09:47:39 #30
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65872614
quote:
Op maandag 9 februari 2009 09:13 schreef MeNicole het volgende:
Nog 2 weken en dan "mag" ik ook een draagdoek uitzoeken Vind alleen alles mooi
Weet je al of je rekkend of niet rekkend wil?

Webkim, wat vaag dat het niet zo helemaal rood is geworden

Maar had je niet ook net een roze doek gekocht? Of was dat deze?
(Heb je mss iets te vertellen Stiekeme zkh-bezoekjes? )

EDIT: Jeej! Chauchat is weer terug

En als vraag op je antwoord: je bent er zelf bij als je het kind nooit alleen in de wieg laat slapen, kan ik mee voorstellen dat het kind dan ook ook niet in de wieg wil slapen. maar daarvoor heb je geen doek nodig je kan een kind ook heel goed aanleren niet in de wieg te willen slapen door andere techniekn te gebruiken
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_65872624
En hier nog een actiefoto van de rode zijden vogels.
Hardloper.
IG @webkim
pi_65872633
quote:
Op maandag 9 februari 2009 09:47 schreef chauchat het volgende:
Ik heb gelezen dat draagdoeken een heel negatief effect hebben op de mate waarin je kindje went aan het (alleen) in bed slapen. Het kind wordt in de doek teveel gekoesterd, zeg maar. Merken jullie daar ook wat van?
Ja mijn kind wil niet meer slapen in zijn bed maar wel bij mij
pi_65872648
quote:
Je zoekt ze wel uit he! Heb je lang moeten denken over een ander punt waarmee je mensen uit de kast kan lokken?

Maar om antwoord op je vraag te geven:
Nee, ik heb niet gemerkt dat de doek een negatief effect heeft op hoe mijn dochters alleen slapen. Ze vinden het ondanks al het gekoester in de doek gelukkig nog steeds fijn om ook in bed gekoesterd te worden
pi_65872694
Uit de kast?
Appels. En peren.
pi_65872756
quote:
Op maandag 9 februari 2009 09:51 schreef chauchat het volgende:
Uit de kast?
oeps
Te veel Fred en Ria onderbuik gekeken denk ik
pi_65872757
Mijn kindje sliep de eerste maanden alleen tegen mij aangeplakt, maar tegenwoordig slaapt ze prima in haar eigen bedje hoor.
Saartje
pi_65872804
quote:
Op maandag 9 februari 2009 09:47 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Weet je al of je rekkend of niet rekkend wil?
Nee Ik wilde eerst met 1 van draagdoek.nl beginnen. Maar nu twijfel ik toch. We hebben het niet zo breed dat ik na een tijdje weer een andere kan kopen. Dus ik moet me er nog eens goed in gaan verdiepen. Ik wil een doek die ik direct kan gebruiken maar die als baby een peuter word ook nog fijn is zeg maar!!
Liefde
  maandag 9 februari 2009 @ 10:00:18 #38
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65872885
quote:
Op maandag 9 februari 2009 09:56 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Nee Ik wilde eerst met 1 van draagdoek.nl beginnen. Maar nu twijfel ik toch. We hebben het niet zo breed dat ik na een tijdje weer een andere kan kopen. Dus ik moet me er nog eens goed in gaan verdiepen. Ik wil een doek die ik direct kan gebruiken maar die als baby een peuter word ook nog fijn is zeg maar!!
Als je je echt goed gaat inlezen, wordt de keuze al wat beperkter, hoor
Tenminste, als je 1 doek wil waar je een hele tijd mee kunt doen, of meteen ook Mika (hij is nu ruim 2?) mee zou willen dragen, dan valt er al een hele hoop af
Maarrrrr, die zijn in het algemeen ook weer wat dikker, en ik weet niet wanneer je uitgerekend bent, maar om nu met een relatief dikke doek in de zomer te lopen is ook weer zoiets...

Het is een hele studie, hoor

En je zou ervoor kunnen kiezen om tweedehands doeken te kopen, kost minder, maar dan kan je er wellicht twee kopen voor hetzelfde totale geld...
Dan zou je wel eerst een rekkende doek kunnen kopen en dan een stevigere
We houden het simpel
pi_65872889
Dan zou ik toch voor een niet-rekkende doek gaan Me-Nicole
pi_65872959
Ik zou ook voor niet-rekkend gaan, MeNicole.
En dan desnoods wat minder dragen op de echt warme dagen maar wel een doek hebben waar je lang mee kan dragen (en de vergelijking dikke stof = warme doek gaat ook lang niet altijd op).
  maandag 9 februari 2009 @ 10:06:19 #41
35189 Troel
scherp en bot
pi_65873018
quote:
Ah, vandaar
Ruben huilt sinds een paar weken zelfs die drie snikken niet meer als hij naar bed gaat, maar blijft gewoon netjes onder zijn dekentje liggen en gaat slapen

Kortom, nee, daar merk ik helemaal niets van.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65873106
OKe een niet rekkende doek moet het dus worden. Als het heel warm is dan wil ik ook niet gaan dragen. En als ik bv de stad in wil om kleren te kopen wil ik ook gewoon mijn kinderwagen nog gebruiken. Tis meer voor de stukjes dat ik Mikael naar de psz moet brengen en dan ff na de winkel loop enzo. Of als ik met Mikael en baby de hond uit moet laten en dan niet ook nog een kinderwagen mee moet nemen.

Tis niet de bedoeling dat Mikael in de draagdoek gaat. Denk niet eens dat ik hem daarin krijg. Die zit sinds ie zelf kan lopen ook al niet meer in de kinderwagen omdat ie zelluf wil doen. Tis dus nu puur voor baby.
Liefde
pi_65873505
quote:
Op maandag 9 februari 2009 10:06 schreef Troel het volgende:

Ruben huilt sinds een paar weken zelfs die drie snikken niet meer als hij naar bed gaat, maar blijft gewoon netjes onder zijn dekentje liggen en gaat slapen
Zucht... Doe er mij zo eentje...

Foto's!!
Een echte meisjes Mei Tai, met roze en een kanten randje

Binnenkant (of andere kant) is roze geruit:

Actiefoto in de magnetron
pi_65873711
WAUW DeLiedje!
Sara
Merel
Ukje
pi_65873841
Hardloper.
IG @webkim
pi_65873957
Dank jullie!

Floortje vindt m ook leuk:

Ik vond het ook echt erg leuk om te maken...
DeLiedje ziet toekomst als Mei Tai maker

[ Bericht 13% gewijzigd door DeLiedje op 09-02-2009 10:53:01 ]
  maandag 9 februari 2009 @ 10:50:08 #47
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_65874067
Dan maak er maar meteen 1 voor jullie pap! (Floortje heeft een draagopa, zo lief!)
Mooi man! Ik zie jouw toekomst ook , heul duidelijk en met roze!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_65874146
Lishe Oh ja... Mn pap... Hahaha... Tijdens het maken van deze mooie knalroze niet eens aan gedacht dat opa vast ook met r wil wandelen op vakantie .

Ach, heb nog mooie stof met vogeltjes gezien, en dan met bruine banden
  maandag 9 februari 2009 @ 10:53:36 #49
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_65874178
Ow WAUW!!
DeLiedje die is écht mooi! Dat stofje met die molentjes en boerinnetjes!
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_65874338
Webkim?
Moét je bij het dragen die schouderbanden aan de achterkant nog weer over de beentjes heen kruisen? Dat lijkt me voor haar met langere stukken niet zo lekker zitten...

Edit: Heb even ge-youtube'd, logisch eigenlijk dat dat wel moet. Ik zal gewoon eens proberen die banden beter te spreiden... Dan zal het wel beter zitten....

[ Bericht 32% gewijzigd door DeLiedje op 09-02-2009 11:07:15 ]
  maandag 9 februari 2009 @ 11:09:17 #51
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65874650
DeLiejde, hij is mooi geworden
  † In Memoriam † maandag 9 februari 2009 @ 11:17:26 #52
141844 Macka66
pi_65874917
DeLiedje, wat ben je toch een naai- en ontwerpwonder
als je een distributekanaal zoekt voor je mei-tai's
pi_65874920
quote:
Op maandag 9 februari 2009 10:46 schreef DeLiedje het volgende:
Dank jullie!

Floortje vindt m ook leuk:
[ afbeelding ]

Ik vond het ook echt erg leuk om te maken...
DeLiedje ziet toekomst als Mei Tai maker
Oeh, in dat geval......
Sara
Merel
Ukje
pi_65874979
DeLiedje wat gaaf geworden!
Saartje
pi_65876121
DeLiedje, wauw mooi geworden. Echt meidending!
En wat is Floortje al groot zeg! Ik dacht ff dat je iemand anders op je rug had...
Fake it till you make it...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 9 februari 2009 @ 11:57:37 #56
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65876243
quote:
Op maandag 9 februari 2009 10:28 schreef DeLiedje het volgende:

[..]

Zucht... Doe er mij zo eentje...

Foto's!!
Een echte meisjes Mei Tai, met roze en een kanten randje
[ afbeelding ]

Binnenkant (of andere kant) is roze geruit:
[ afbeelding ]

Actiefoto in de magnetron
[ afbeelding ]
wat is hij tof geworden !!!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 9 februari 2009 @ 12:39:12 #57
108648 cattie
lieve moeder
pi_65877296
DeLiedje, die is super!

Webkim, die indio ziet er niet uit als een tulpe. Die actiefoto's van de vogel vind ik wel mooi!
Heb jij ook een indio zijde? Wat vind je daarvan?
pi_65877539
quote:
ikke niet. selene slaapt 's nachts prima in haar eigen bedje hoor. overdag niet zo, maar dat heeft weinig met de draagdoek te maken

als ik het vergelijk met mijn broertje (heb ik ook heel veel voor gezorgd maar dan zonder draagdoek) gaat het nu met selene veeeeeeeeel beter.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_65877815
quote:
Op maandag 9 februari 2009 12:39 schreef cattie het volgende:
DeLiedje, die is super!

Webkim, die indio ziet er niet uit als een tulpe. Die actiefoto's van de vogel vind ik wel mooi!
Heb jij ook een indio zijde? Wat vind je daarvan?
Heb ik en ik vind -em heerlijk. Zacht, luchtig en blijft erg goed zitten ook.
Ik wil -em alleen nog steeds verven.
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 9 februari 2009 @ 13:04:20 #60
108648 cattie
lieve moeder
pi_65878058
Welke kleur heb je in gedachten Webkim?

Volgens mij zijn de hibiscus en tulpe al uitverkocht op didymos.de!
pi_65878485
Een gradation, van naturel naar blauw misschien. Maar ik verander steeds van gedachten en daarom is -ie nog naturel.
Hardloper.
IG @webkim
pi_65878830
DeLiedje wat een mooie MT!! Knap hoor!
pi_65893101
Die eBayverkoper zit er echt wel naast.
Dít is Indio Tulpe

Hardloper.
IG @webkim
pi_65894441
Hey ervaringsdeskundigen ik heb even een paar vragen. Ik heb nu toch besloten om een geweven draagdoek te gaan kopen, ik heb wel een tricot al. Maar ons zoontje is nu 10 maanden en nummer 2 is onderweg dus leek het me toch wel fijn om de oudste ook in een doek weer te kunnen dragen straks.

Maar goed mijn vragen: welke lengte is het meest praktisch? Zijn er naast de lengte nog andere dingen waar ik op moet letten?

Alvast bedankt!
  maandag 9 februari 2009 @ 22:04:28 #65
108648 cattie
lieve moeder
pi_65896107
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:53 schreef Webkim het volgende:
Die eBayverkoper zit er echt wel naast.
Dít is Indio Tulpe

[ afbeelding ]

Lalaloe, welke lengte het fijnst is voor jou is afhankelijk van je postuur en wat je ermee wilt knopen. Als je alle knooptechnieken (zie op) wilt kunnen doen, moet je, grofweg gezegd, als je tenger bent ten minste 4.2 m hebben, bij een gemiddeld postuur meestal ten minste 4.7m en bovengemiddeld postuur 5.2m.
Verder zijn er dikke, warme doeken, dunne doeken, "harde" en zachte. Als je deze topicreeks door leest zul je veel ervaringen lezen en kun je denk ik beter kiezen.
  † In Memoriam † maandag 9 februari 2009 @ 22:42:11 #66
141844 Macka66
pi_65897740
Hiihihi Cattie, je hebt zeker erg veel op de Didymos site gekeken de afgelopen tijd
Bij een tenger postuur is 4.1 ook prima te doen, en bij een gemiddeld postuur is 4.5 ook nog goed te doen.
pi_65897928
Hier lukt 4.0 NET!!!! dan knoop ik met een FWCC of BWCC in de punten.
En ik heb maatje 38/40 meer dat laaste.
(vriendlief kan met een 3.7 doek een FWCC )

Dat is dus haalbaar als je niet van staarten houdt. Voor het handige en minder precieze vind ik 4.5m toch wel prettig.
pi_65899118
Nou helaas moet Tyler continu sondevoeding blijven houden. Dus helaas kan ik hem niet in de doek dragen. Erg jammer, ook omdat het een cadeautje was van Noli en husb.
pi_65899976
Dit feestbiggetje mocht vandaag mee voor een feestlunchje bij de Ikea. Daarna nog even banjeren in de Obi Ohne Knobi
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  dinsdag 10 februari 2009 @ 03:48:26 #70
160778 t_igger
"T I, double G-ER"
pi_65902445
quote:
_Ingrid_ scheef het volgende:
Nou helaas moet Tyler continu sondevoeding blijven houden. Dus helaas kan ik hem niet in de doek dragen. Erg jammer, ook omdat het een cadeautje was van Noli en husb.
Ik weet niet wat voor sondevoedingspomp je hebt!
Maar er zijn pompen waar een tas bij zit waar de pomp helemaal in kan! Dan zou je Tyler wel kunnen dragen. Of het handig is weet ik niet, met een "schoudertas" & kind in de doek!

* t_igger zoekt ff naar de pomp die hij bedoeld*
Rabbit: "Tigger where are your manners?"
Tigger: "I don't know but I bet they're havin' more fun than I am."
  dinsdag 10 februari 2009 @ 04:19:21 #71
160778 t_igger
"T I, double G-ER"
pi_65902555
quote:
t_igger schreef het volgende:
Ik weet niet wat voor sondevoedingspomp je hebt!
Maar er zijn pompen waar een tas bij zit waar de pomp helemaal in kan! Dan zou je Tyler wel kunnen dragen. Of het handig is weet ik niet, met een "schoudertas" & kind in de doek!

* t_igger zoekt ff naar de pomp die hij bedoeld*
Aanvulling op mezelf:
Dragen bij een neussonde! Bij een maagsonde lijkt het dragen me niet handig...
Uiteraard is voorzichtigheid geboden, zodat niet de sonde eruit getrokken kan worden

Op de site van Nutricia kan je zien wat ik bedoel! De pompen die ik ken met tas zijn de Kangaroo & de
Flocare MicroMax. Nu weet ik natuurlijk niet welke ze in het ziekenhuis gebruiken...

[ Bericht 0% gewijzigd door t_igger op 10-02-2009 04:49:34 ]
Rabbit: "Tigger where are your manners?"
Tigger: "I don't know but I bet they're havin' more fun than I am."
pi_65902903
Wat mooi gemaakt DeLiedje!

Die is leuk Icicle, past ook zo leuk bij jullie.
Is ie jarig? Gefeliciteerd!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 10 februari 2009 @ 09:21:51 #73
108648 cattie
lieve moeder
pi_65904129
quote:
Op maandag 9 februari 2009 23:19 schreef _Ingrid_ het volgende:
Is al bekend hoelang hij dat moet hebben? Ik heb Ive tot een half jaar in een rekbare draagdoek gehad, dus dan heb je nog wel even de tijd.

Macka, ik kijk veel te veel op de didymos site...

Mooie vent en doek icicle!
pi_65904158
Argh ik ben gisteren een Didymos Nora misgelopen omdat ik was vergeten dat de veiling af zou lopen. Hij is voor een heel schappelijke prijs weggegaan dus dubbel argh!
Saartje
pi_65904206
Ingrid, ik heb je een PM gestuurd.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 10:09:23 #76
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_65905203
*phew!* Webkim dat scheelt nogal in kleur! Tulpe is zo wel veel mooier ja. Is die ander een 'gewone' rode Indio dan?

En Ingrid maakt toch niet uit joh mutsie! Ik ben Hanne geloof ik pas gaan dragen toen ze iets van drie maanden oud was (en die was wel ietsje groter dan Tyler he? ). Het ligt er ook maar net aan hoe lang hij de sondevoeding moet krijgen. En zoals Tigger en P_iglet ook zeggen misschien kun je 'm ook met sonde wel dragen.
(misschien ook een idee om anders de doek (+ stukje gebruiksaanwijzing) eens mee te nemen naar het ziekenhuis? Voordelen van binding enzo uitleggen daar. Misschien willen ze daar ook wel meedenken.)
En anders heb je vast nog tijd zat straks!
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_65905282
Deliedje; hij is erg mooi geworden!!!!

chauchat; ik ga er zowieso vanuit dat de mens nog niet zo ver geevolueerd is dat babies het besef hebben dat ze veilig in een huis zijn op hun eigen kamertje zonder de lichaamswarmte en aanwezigheid van hun moeder of vervangend verzorger.
Maar; ons ambertje kan ook zonder ons slapen, overdag of in de avonduren. Alleen het doorkomen van tandjes of niet helemaal lekker zijn hebben er wel duidelijk invloed erop. Het dragen heeft er volgens mij geen invloed op; ik denk eerder het tegenovergestelde, maar dat is een gok (dat ze zich een veilig kindje voelt en daardoor wellicht ook zich geruster voelt als ze alleen ligt, ze hoeft niet bang te zijn dat we onnodig afstand van d'r nemen en d'r alleen laten).
Ze slaapt niet bij ons (in een cosleeper) omdat ze niet zonder ons kan; maar zowieso omdat er geadviseerd wordt om het eerste half jaar samen te slapen ivm wiegedood; en daarbij het bovenstaande verhaal.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_65906029
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 10:12 schreef Llewella het volgende:

chauchat; ik ga er zowieso vanuit dat de mens nog niet zo ver geevolueerd is dat babies het besef hebben dat ze veilig in een huis zijn op hun eigen kamertje zonder de lichaamswarmte en aanwezigheid van hun moeder of vervangend verzorger.
Eva (doekentheek) had daar ook zo'n mooi voorbeeld van in haar workshop. Ze stelde de vraag of wij wisten waarom pubers puisten kregen en het antwoord was dus omdat hun 'vacht' dan een mooie glans kreeg waardoor het makkelijker was een partner te vinden. Inmiddels is de vacht dus allang verdwenen maar we zijn dus blijkbaar nog niet zo ver dat ook de puistjes wegblijven
Volgende vraag was dus waarom iedereen tegenwoordig maar denkt dat babies, die zich van nature veilig voelen bij hun moeder (moeder = veilig, alleen op een kamer = onveilig en dus huilen/angst) gewoon op een eigen kamer slapen/alleen moeten kunnen zijn. Het gaat gewoon tegen de natuur in...
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  dinsdag 10 februari 2009 @ 11:02:34 #79
108648 cattie
lieve moeder
pi_65906633
Ik had didymos gemaild of er nog een limited edition indio met linnen komt. Dit is het antwoord:
quote:
Dear Katja,

thank you very much for your inquiry and your interest.

Yes, it's true, we had limited editions with linen. But in the cold season
we do it preferrably with wool or cashmere. So new releases with linen
might be released around spring time.

My best regards
Hmmm, might be released around spring time. Wat moet ik daar van denken? Ze weten het zelf nog niet, of ze weten het wel maar willen het nog niet zeggen? Afwachten dus maar.
pi_65906665
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 10:38 schreef TearSong het volgende:

[..]

Eva (doekentheek) had daar ook zo'n mooi voorbeeld van in haar workshop. Ze stelde de vraag of wij wisten waarom pubers puisten kregen en het antwoord was dus omdat hun 'vacht' dan een mooie glans kreeg waardoor het makkelijker was een partner te vinden. Inmiddels is de vacht dus allang verdwenen maar we zijn dus blijkbaar nog niet zo ver dat ook de puistjes wegblijven
Volgende vraag was dus waarom iedereen tegenwoordig maar denkt dat babies, die zich van nature veilig voelen bij hun moeder (moeder = veilig, alleen op een kamer = onveilig en dus huilen/angst) gewoon op een eigen kamer slapen/alleen moeten kunnen zijn. Het gaat gewoon tegen de natuur in...
yep; het is zoiets als dat een kind denk de hele wereld aan te kunnen; zo denken wij volwassenen dat we volledig verder geevolueerd zijn en onze instincten ontstegen zijn; dat is echter niet waar; en dat zie je ook als je je d'r wat beter in verdiept.
Lijkt me ook volledig onlogisch dat de mens in de ontwikkeling in 200 jaar zo'n supersprong heeft gemaakt wat betreft evolueren.
Het zijn alleen dingen die we vergeten, en afdwingen, en onszelf niet bepaald gelukkiger mee maken.

Een volwassen persoon kun je die dingen nog uitleggen, maar een baby moet wennen en 'breken' om dat op die manier aan te leren. Je kan een mens of dier alles aanleren, betekent niet dat alles wat ze aanwennen of leren ook goed is voor de verdere ontwikkeling.

Maargoed; mijn kijk hierop kan wellicht sterk vertekend zijn gezien ik zelf bijv afgezien van de baby/peutertijd een slechte binding met mijn eigen moeder heb gehad; en ik in mijn naaste omgeving kan zien wat het met een mens doet om 'onthecht' te zijn.

Ik geef liever een warme en solide basis mee; zodat mijn meisje zometeen met een zeker gevoel de wijde wereld in kan trekken, zonder het gevoel te hebben wankel in het leven te staan omdat mogelijk een stukje basisontwikkeling mist; veiligheid.

Betekend overigens niet dat Amber 100% aan me geplakt hoeft te zitten; ze heeft ook de vrijheid en ruimte nodig zichzelf te ontwikkelen. Ze is ook geen hang- of huilbaby, maar een heel wijs en nieuwsgierig babietje; en erg tevreden (veel mensen staan steeds weer verbaasd over d'r hoe makkelijk ze is in omgang, en ook het cb is erg tevreden; dus ergens werkt het ook kennelijk, of/en we hebben het gewoon erg getroffen met d'r!).

Hmmm; ik heb me trouwens ook iets teveel verdiept in het gedrag van mensen en dieren om over deze dingen na te denken

(Dat van die puisten wist ik overigens ook niet, weer wat geleerd! Ik vind die dingen alleen maar interessant gezien het onze roots zijn!).
Amber Mae
pi_65906904
Yeeey ik heb de pre-order geplaatst voor deze Girasol

Ik was te laat voor de didymos laatst, jammer dan. Nu maar hopen dat deze Girasol echt in maart geleverd kan worden

En even centjes sparen voor de Ellaroo LaRae, want daar ben ik ook een beetje verliefd op
Sara
Merel
Ukje
pi_65908839
Die is mooi Fuente!
pi_65908935
Lilia, mooi is die. Ik ben benieuwd hoe ze er in het echt uit gaat zien.
Hardloper.
IG @webkim
pi_65908986
Ik ben ook heel erg benieuwd
Sara
Merel
Ukje
pi_65912390
Ik ga de Satin van p-iglet lenen en zij gaat vicky zacht maken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_65915437
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 10:09 schreef Noli. het volgende:
*phew!* Webkim dat scheelt nogal in kleur! Tulpe is zo wel veel mooier ja. Is die ander een 'gewone' rode Indio dan?

En Ingrid maakt toch niet uit joh mutsie! Ik ben Hanne geloof ik pas gaan dragen toen ze iets van drie maanden oud was (en die was wel ietsje groter dan Tyler he? ). Het ligt er ook maar net aan hoe lang hij de sondevoeding moet krijgen. En zoals Tigger en P_iglet ook zeggen misschien kun je 'm ook met sonde wel dragen.
(misschien ook een idee om anders de doek (+ stukje gebruiksaanwijzing) eens mee te nemen naar het ziekenhuis? Voordelen van binding enzo uitleggen daar. Misschien willen ze daar ook wel meedenken.)
En anders heb je vast nog tijd zat straks!
Nouja, ik had allang een reactie gepost. Blijkbaar iets fout gegaan.

P_iglet wil heel lief helpen als het nodig is.

De sonde voeding is iig niet eeuwig Zal het morgen in ziekenhuis eens aankaarten. Hij vind het iig wel lekker in je weg te kruipen, geeft hem duidelijk veel troost.
pi_65916722
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 14:15 schreef Ticootje het volgende:
Ik ga de Satin van p-iglet lenen en zij gaat vicky zacht maken.
Leuk! Ik ben benieuwd hoe je Satin vindt; ik heb er nog nooit een geknoopt.
Er komt hier ook weer een Vicky wonen.
Hardloper.
IG @webkim
pi_65917270
Webkim, je boek ligt echt al een hele tijd klaar om naar het postkantoor te brengen. Alleen ik heb gewoon echt geen tijd. Terwijl het dus om de hoek is. Dit weekend ga ik echt een poging wagen. Sorry voor de vreselijke vertraging.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 20:16:58 #89
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_65925568
Oke oke, hij is binnen, ben toch voor een girasol gegaan, de 22 degene die rond ging bij iedereen?
En hij is errug mooi!
Vind de stof nu al fijn aanvoelen. Moet ik hem eerst nog wassen, (en hoe?)
Daarna maar eens gaan oefenen met knopen. Zou fijn zijn als ik meteen al wat paraat heb...
pi_65925671
22 is lampo.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 20:20:51 #91
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65925713
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 16:15 schreef Webkim het volgende:

[..]

Leuk! Ik ben benieuwd hoe je Satin vindt; ik heb er nog nooit een geknoopt.
Er komt hier ook weer een Vicky wonen.
ga je weer een vicky kopen? dezelfde die je verkocht hebt? Of ben ik in de war?

En welcome back in the black
pi_65926019
Ik heb er op eBay goedkoop 1 gescoord. Ik miste haar.
Hardloper.
IG @webkim
pi_65926174
mutsefluts! Nou je hebt al een andere vicky.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 20:33:11 #94
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_65926237
ja een lampo, vind hem erg mooi met al die kleurtjes. Ben benieuwd naar het dragen strakjes.
pi_65931166
Bedankt voor de tips. Heb een paar delen van dit topic doorgelezen (oh wat heerlijk al die foto's van die kleintjes , nog een paar maanden haha) en denk dat ik er wel uit ben. Ik ga voor de Girasol en dan de 25, die vind ik wel erg mooi.
pi_65949880
Ok, ik ben een paar haren minder rijk maar dan heb je ook wel wat. Met trots presenteer ik u Olaf, geleende doek van Owlet, tevens mijn 1e echte goede poging tot rugdragen(wat dan wel weer bagger zat)
Ik vind Olaf wel een hele mooie doek En hij is lekker zacht.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2009 14:57:23 ]
pi_65950249
Koen probeert te ontsnappen.
pi_65950328
Zou ik ook doen als ik zo beroerd geknoopt zat

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2009 15:08:25 ]
  woensdag 11 februari 2009 @ 15:10:05 #99
108648 cattie
lieve moeder
pi_65950396
Houdini Koen. Fijn dat Olaf ged bevalt.
pi_65950436
Hier gaat het rugknopen steeds beter. Alleen leg ik eerst een knoop voordat de staarten weer naar achter gaan. Dan zit ze meteen vast en kan ik rustig verder knopen. Een rugzak vind ik niet fijn dragen en de banden kruisen over mijn borsten lukt nog niet zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')