abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66040469
Yessss: Hibiscus is wél rood! Hier met Hopp Miami

Als ze em nou maar es kwamen bezorgen...

En Macka, méér actiefoto's alsjeblieft!
Hardloper.
IG @webkim
pi_66041085
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 11:24 schreef DaviniaHR het volgende:
Denk je wel?
Hoe meer ik die indo's zie, hoe mooier ik ze vind
Dat heb ik dus ook!
Zeker de Tulpe en de Hibiscus

Is het al bijna augustus? --> jarig....
pi_66041230
Oh Macka, wat is jouw zijden doek mooooooooooi!!!

is het nu dan al bijna augustus?
pi_66047788
Bijna Reinhilde, hahahaha. Nog even geduld
Fake it till you make it...
pi_66048502
Ik ga een draagdoek bestellen van draagdoek.nl grijs met de groene ster
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_66052075
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 10:19 schreef Dakota het volgende:
Ik ga een draagdoek bestellen van draagdoek.nl grijs met de groene ster
Precies dezelfde heb ik ook gekocht voor mijn zusje Leuk!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  zaterdag 14 februari 2009 @ 13:33:35 #207
108648 cattie
lieve moeder
pi_66052368
Webkim, heb je al fluffymail gehad?

Leuk Dakota!

TearSong, hoe bevalt jou indio hemp? Heb je hem nieuw gekocht en zelf ingedragen?
pi_66052565
Hij bevalt prima! Echt een hele fijne doek. Zelf gekocht en eigenlijk had ik niet eens zoveel moeite om hem ingedragen te krijgen. Ik vind hem heel fijn knopen en als je hem geknoopt hebt zit het allemaal ook zo vast als een huis. Ik kan er Tomas (17 kg) ook nog prima in dragen zonder er last van te krijgen.

Als je twijfels hebt dan mag je hem wel een paar weken lenen hoor. Al is de ene hemp de andere niet maar dan heb je iig een idee.
It's all up to you
pi_66052654
Hij komt eraan
wanna rub mah puppeh?!
pi_66053112
Leuk Dakota! Dragen is zo leuk

Kan mijn toekomstige Girasol Sara ook dragen? (vanmorgen gewogen: 16,2 kilo)
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 14 februari 2009 @ 14:04:23 #211
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_66053209
Je hebt mijn twee doeken (en m'n dochter) niet gezien tijdens de meet?
En mijn overhaal-post in het meet-topic?
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  zaterdag 14 februari 2009 @ 14:09:02 #212
108648 cattie
lieve moeder
pi_66053327
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 13:41 schreef TearSong het volgende:
Hij bevalt prima! Echt een hele fijne doek. Zelf gekocht en eigenlijk had ik niet eens zoveel moeite om hem ingedragen te krijgen. Ik vind hem heel fijn knopen en als je hem geknoopt hebt zit het allemaal ook zo vast als een huis. Ik kan er Tomas (17 kg) ook nog prima in dragen zonder er last van te krijgen.

Als je twijfels hebt dan mag je hem wel een paar weken lenen hoor. Al is de ene hemp de andere niet maar dan heb je iig een idee.
Klinkt goed! Zelf zit ik nu meer op een indio linnen limited edition te azen (zoals ik geloof ik al tig keer heb gezegd, maar ik wil ook zo graag!), maar was ook even benieuwd naar de hennep.

Even een vraagje aan de dames met veel doeken. Gebruiken jullie ze nou ook allemaal? Ik kan me voorstellen dat je heel snel een paar favorieten hebt en de rest nauwelijks gebruikt. Ik gebruik mijn millefiori en indio afwisselend en omdat ze verschillende maten zijn ook bij verschillende knopen.
pi_66053682
Ik gebruik ze wel allemaal, maar er zijn doeken die ik meer gebruik en doeken die ik minder gebruik. Pfau gebruik ik het liefst op dit moment en mijn ellaroo het minst.
De 4.6 doeken wisselen elkaar af al naar gelang mijn kleding en bui. De 5.2 doeken worden gebruikt als ik een FWCC wil doen terwijl ik weet dat ik zittend moet werken, dan kan ik de knoop aan de voorkant doen.
De kortere doeken gebruik ik minder, die pak ik vooral als meeneemdoeken of om Ronja op mijn rug te dragen.
pi_66053786
Zeg Cattie, is Lovelylady's linnen indio niet iets voor jou om te lenen. Als zij het ook goed vindt natuurlijk. Ik ben hem voor haar aan het indragen maar ik pak hem niet vaak genoeg omdat ik echt als de dood ben dat ronja er een vlek op maakt. Misschien wil ze hem wel aan je uilenen, dan kan zij mijn olaf blijven gebruiken en stuur ik indio naar je op.
pi_66053806
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 14:04 schreef Noli. het volgende:
Je hebt mijn twee doeken (en m'n dochter) niet gezien tijdens de meet?
En mijn overhaal-post in het meet-topic?
Ow was dat een girasol
Whoops
Ik ben zo'n kluns soms

Maar da's mooi
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 14 februari 2009 @ 17:12:49 #216
108648 cattie
lieve moeder
pi_66058198
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 14:23 schreef owlet het volgende:
Zeg Cattie, is Lovelylady's linnen indio niet iets voor jou om te lenen. Als zij het ook goed vindt natuurlijk. Ik ben hem voor haar aan het indragen maar ik pak hem niet vaak genoeg omdat ik echt als de dood ben dat ronja er een vlek op maakt. Misschien wil ze hem wel aan je uilenen, dan kan zij mijn olaf blijven gebruiken en stuur ik indio naar je op.
Daar heb ik wel oren naar! Dan kan ik eens zien of linnen echt zo is zoals is denk/hoop. Het is geloof ik een maat 6? Dat is wel wat lang voor mij, maar voor een leen doek kan dat wel.
  zaterdag 14 februari 2009 @ 17:38:49 #217
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66058905
Owlet, briljante sig!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_66060310
Wij zijn voor de Slengdang gegaan. De ByKay vonden we iets teveel een draag-shirt.....
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 14 februari 2009 @ 18:25:21 #219
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_66060410
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 18:22 schreef Irenebig het volgende:
Wij zijn voor de Slengdang gegaan. De ByKay vonden we iets teveel een draag-shirt.....
je ziet er niet echt blij uit bij deze post met de erbij.
vertell eens...
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_66061141
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 14:23 schreef owlet het volgende:
Issuh goed hoor!!! Laat indio maar lekker zacht worden Dus mijn toestemming heb je bij deze

Ik denk wel dat ik binnenkort je Olaf terug stuur, hij is goed voor een ruck maar die krijg ik niet zo erg stevig als een bwcc
pi_66063474
Zo morgen wordt een (draag)uitdaging.

Ik moet van 8.00-13.00 werken, maar we hebben een afscheidsfeestje op het werk incl zwemmen.
Omdat ik wel echt nodig ben en daarna een verjaardag heb en het zwemmen niet in de buurt van werk of huis is gaat Pepijn dus mee naar het werk en zwemmen.

7.30 half uur wandelen met spullen naar de bus (want de tram rijd nog niet zo vroeg), Pepijn in palermo of indio op mijn rug. Tas op buik en aan de hand.
kwartiertje bussen naar het werk.
Dan met Pepijn op mijn rug maar de kids uit bed vissen.
Dan zwemmen, maar Pepijn is te klein voor vleugels en NIET, NIET, NIET drijfveilig, maar wel iets te watervrij.
Terwijl ik toch ook nog wel hand en spandiensten moet doen met aan/uitkleden en tillen van kids.
Ik denk dat ik medley satin maar meeneem als zwembaddoek. Die neemt niet te veel ruimte in om extra mee te nemen.

Dan na het zwemmen door een collega op de trein gezet worden.
uur treinen, half uur lopen
dan verjaardag van neefje.

dan half uur terug lopen,
uur OV naar huis...

Dan p_iglet en Pepijn MOE

Kortom Pepijn kan mijn rug op morgen Echt wat zou ik zonder draagdoeken moeten
  zaterdag 14 februari 2009 @ 20:13:56 #222
108648 cattie
lieve moeder
pi_66064077
Succes morgen p_iglet!

Ll, leuk! Dan word ik letterlijk en figuurlijk een draagmoeder! Ik zal mijn best doen om hem zo zacht mogelijk te krijgen. Wanneer wil je hem terug?
pi_66064833
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 20:13 schreef cattie het volgende:
Succes morgen p_iglet!

Ll, leuk! Dan word ik letterlijk en figuurlijk een draagmoeder! Ik zal mijn best doen om hem zo zacht mogelijk te krijgen. Wanneer wil je hem terug?
Als ie zacht is?
Geen idee joh, leen hem maar een tijdje zodat je echt een goed oordeel kan geven. Je mag hem wassen als je wil (de vorige eigenaresse heeft hem gewassen met ecover oid en vind het een muf luchtje)
Het heeft iig geen haast. Heb genoeg doeken dus kom niets te kort

Ik heb inmiddels een Hopp Dublin te logeren, kleuren zijn mooi!!! Maar niets vergeleken met mijn hopp, die is echt superzacht vergeleken met Dublin.
Zal vanaaf wel ff een fotootje doen.
Nu effe bankhangen
pi_66066019
Succes morgen p_iglet!

Vandaag met Lotte naar m'n vriendin geweest en we gingen even de stad in.
Lotte in de kinderwagen maar die was het al vrij snel zat daarin (was ook moe).
Doek had ik gelukkig meegenomen, dus in de hema jas van Lotte uit (hele dikke jas), in de doek en kijken of ze onder m'n jas kon, dat paste gelukkig en toen heeft ze lekker zo rondgehobbeld. Slapen
Alles wilde ze zien
In de c1000 m'n jas lekker open gedaan en veel bekijks gehad!
Ze zat elke keer haar armen eruit te werken, maar zat gelukkig wel stevig.
Over deze jas knoop ik liever niet, hij is namelijk te glad vind ik en dan vond ik haar niet stevig genoeg zitten
Ik hoop alleen dat ze het warm genoeg gehad had, ze zat in ieder geval niet te klagen en voelde ook niet te koud aan in d'r nek (ook niet echt warm, gewoon oke denk ik)

Wel leuk al die blikken van de omgeving
En m'n vriendin vond het er maar ingewikkeld uitzien toen ik haar in de doek deed, maar toen ze me zo zag rondwandelen met d'r, vond ze het er wel heel gezellig uitzien!
pi_66069128
Oeh wat leuk LL! Ik ga de indio zo snel mogelijk naar Cattie sturen. En Olaf zie ik vanzelf wel verschijnen
pi_66076509
quote:
Op maandag 9 februari 2009 10:28 schreef DeLiedje het volgende:

[..]

Zucht... Doe er mij zo eentje...

Foto's!!
Een echte meisjes Mei Tai, met roze en een kanten randje
[ afbeelding ]

Binnenkant (of andere kant) is roze geruit:
[ afbeelding ]

Actiefoto in de magnetron
[ afbeelding ]

oooooooow die is leuk
wanna rub mah puppeh?!
pi_66076740
mag ik dan ook in de OP met draagdoek.nl

O en waarom is die babybjorn zo slecht trouwens..hier lopen al die vrouwen ermee... ik vind die dingen er niet uitzien
wanna rub mah puppeh?!
pi_66077011
Dakota:
quote:
Een draagzak zoals de Babybjörn, Kipling, Chicco, en al die voorgevormde rigiede buikdragers is eigenlijk - ongeacht wat er op de verpakking of de gebruiksaanwijzing staat, of ongeacht welke nieuwe laatste snufjes er aan de draagzak zijn toegevoegd - ongeschikt voor jonge baby's, omdat ze door het rigiede materiaal waaruit ze gemaakt zijn een natuurlijke bolling van de wervelkolom (totaalkyfose) niet mogelijk maken, en omdat het lichaampje niet voldoende ondersteund wordt.

Het gevaar op heupluxatie is in een draagzak veel groter omdat de beentjes weinig gespreid zitten en de steun niet tot in de knieholtes gaat. Het hele gewicht van de beentjes hangt dus in een niet-correcte houding te bengelen aan de kop van het bovenbeengewricht waardoor die makkelijker uit de pan van de heup kan schieten.

Het kind in de draagzak wordt dus zeker niet in “kikkerhouding” (= de anatomisch perfecte houding voor een baby: bolle rug, knietjes geplooid opgetrokken, beentjes 90 - 100° gespreid) gedragen, maar eerder in een “parachutistenhouding”: het enige punt waarop al het gewicht terechtkomt is het kruis van de baby: het lichaampje hangt vrij recht (en met een holle rug!) boven en in het verlengde van dat kruis, zodat alle gewicht recht naar beneden op dat onderste deel van de wervelkolom en het bekkentje terechtkomt, en het gewicht van de beentjes veroorzaakt nog meer stress op de gewrichtjes van het bekken van de baby.

Ter vergelijking: In een draagdoek kan de stof worden opengetrokken van knieplooi tot knieplooi en kan het rugje doorbollen door de soepelheid van de stof. Hierdoor is de kikkerhouding wel mogelijk. Een baby in een draagdoek mag dus in principe 24/7 gedragen worden.

Iedere stap die de drager maakt wordt bij een draagzak op een heel kleine oppervlakte (bekken) van de baby geïncasseerd. Dus de normale schokken bij het bewegen en stappen met een kind in een draagsysteem worden niet over het gehele lichaam van de baby verdeeld.

Bij een draagdoek worden de schokken over het gehele lijfje opgevangen, in een correcte houding, gedempt door de veerkrachtigheid van de stof. Een baby in een draagdoek wordt niet blootgesteld aan gevaarlijke schokken, ook niet wanneer je veel beweegt.

De meeste osteopaten met draagdoekervaring zijn om bovengenoemde redenen bvb niet te spreken over draagzakken en stellen dat deze een nefaste invloed kunnen hebben op KISS-problemen. Kinderfysiotherapeuten zeggen dat het gebruik van een draagzak een nadelige invloed heeft op de ontwikkeling van de gewrichten en de wervelkolom en het bekken.

(Kinder)fysiotherapeuten en pediaters hebben daarentegen ontdekt dat het gebruik van de draagdoek juist een zeer gunstig effect heeft op de hele lichamelijke ontwikkeling. Door de ideale houding ontstaat er een zeer gelijkmatige druk in de gewrichten waardoor het zachte kraakbeen makkelijker kan verharden, hetgeen nodig is om te kunnen leren zitten, staan,...

Door de bewegingen in de draagdoek worden spiersamentrekkingen uitgelokt die de balans van het kind versterken. Zo kunnen evenwichtsgevoel, hoofdstabiliteit en rompstabiliteit goed gestimuleerd worden en zich optimaal ontwikkelen.

Aan de leeftijd waarop het niet meer zo nefast zou zijn voor de ontwikkeling van de rug en het bekken van het kindje, omdat de wervelkolom van het kind al een meer volwassen vorm heeft aangenomen, (holling thv de nek, bolling thv de thoracale wervels en holling thv de lendenwervels), is het kind VEEL te zwaar en te groot om nog te kunnen dragen in een draagzak, want het kind is dan al vaak meer dan een jaar oud!

Andere nadelen: Een draagzak is duurder en minder milieuvriendelijk geproduceerd, er is minder lichaamscontact tussen baby en drager, je hebt minder draagmogelijkheden, het is minder compact en dus minder makkelijk op te bergen, het is onveiliger (slechts één sluitsysteempje moet het laten afweten en de zak klapt helemaal open), en borstvoeding geven in zo'n draagzak is bijna onmogelijk.

In een draagzak gedragen worden is bovendien ook voor de baby niet comfortabel en erg vermoeiend, hoewel de baby natuurlijk ook gewoon blij is zo dicht bij mama, wat zou kunnen verklaren waarom er nog baby's zijn die wel graag in de draagzak zitten. ;-)

Een baby die vaak in zo'n draagzak heeft gehangen heeft meer kans op latere rugklachten. (scolioses, lordoses,..) En een drager die enkel dit niet-ergonomische systeem gebruikt zal het dragen niet zo lang volhouden of zelfs rug- en schouderklachten kunnen ontwikkelen. De beentjes van de baby zitten in een draagzak niet om je middel maar hangen recht naar beneden, waardoor het zwaartepunt van je baby een stuk verder en lager van je eigen lichaam afhangt, en dat is absoluut niet bevorderlijk voor ergonomisch dragen. De schouderbanden van zo'n draagzak zijn ook gewoon veel te smal en te stug om het gewicht echt over je lichaam te kunnen spreiden, dus van rugvriendelijk dragen is eigenlijk sowieso geen sprake.

Wat draagzakfabricanten ook mogen beweren, draagzakken zijn NIET ergonomisch. Noch voor de drager, noch voor het kind.

Maar aan u de keuze, natuurlijk... ;o)
Bron
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_66077054
Bij een BB hangen de beentjes recht omlaag... en dat schijnt niet zo heel erg goed te zijn.
In een draagdoek/MT/SSC worden de beentjes in de zogehete "kikkerhouding" gelegd zodat dat beter is voor de ondersteuning. (leg ik het goed uit draagdoekheiligen?)

[Edit] Ooow Beef je was me voor

En een BB vind ik niet bepaald prettig zitten... maar das heel persoonlijk natuurlijk

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 15-02-2009 11:07:43 ]
pi_66077282
ah okay
thnx

ga ik ze heel boos aankijken als ik ze weer zie..
maar waarom worden die dingen niet afgeraden door t CB dan?
(of is dat het logische antwoord bij het CB zijn ze sowieso niet goedwijs? )
wanna rub mah puppeh?!
pi_66077695
Er zijn 2 Nederlandse fotografen (Ari Versluis & Ellie Uyttenbroek) die een groot project gedaan hebben met de naam Exactitudes. Ze hebben wereldwijd allerlei stereotypen vastgelegd: pubermeisjes, harleymannen, gooise vrouwen, ouden van dagen.

En ook babydragen komt voorbij.
Een keer mooi.
En een keer iets minder fijn.
(Als je erop klikt zie je ze nog groter.)
Hardloper.
IG @webkim
pi_66078317
quote:
Op zondag 15 februari 2009 11:44 schreef Webkim het volgende:
Er zijn 2 Nederlandse fotografen (Ari Versluis & Ellie Uyttenbroek) die een groot project gedaan hebben met de naam Exactitudes. Ze hebben wereldwijd allerlei stereotypen vastgelegd: pubermeisjes, harleymannen, gooise vrouwen, ouden van dagen.

En ook babydragen komt voorbij.
Een keer mooi.
En een keer iets minder fijn.
(Als je erop klikt zie je ze nog groter.)
Tja, als je zo knoopt maakt het volgens mij niet uit of je nou een BB of tricot slen gebruikt. Die eerste serie is wel heel erg mooi!
It's all up to you
  zondag 15 februari 2009 @ 13:43:02 #233
108648 cattie
lieve moeder
pi_66081771
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 22:47 schreef owlet het volgende:
Oeh wat leuk LL! Ik ga de indio zo snel mogelijk naar Cattie sturen. En Olaf zie ik vanzelf wel verschijnen

Heb je mijn adres nog? En zal ik de verzendkosten naar je overmaken?

Ik had nog geen foto van mijn indio zinnober gepost!

Het is een heerlijke, zachte, maar ook stevige doek!
pi_66082415
Wat ziet die doek er warm en zacht uit cattie. En ik vind het echt een Fee-ig kleurtje.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  † In Memoriam † zondag 15 februari 2009 @ 17:11:39 #235
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_66089006
Jammer van dat aangehaalde stuk van de doekentheek dat ergonomisch wel verantwoorde draagzakken (en hoewel niet genoemd ook de mei-tai) over een kam geschoren worden met de BabyBjorn.

En die fotoserie, tsja... ik hou toch al niet zo van stereotypering. Op de moederserie is het ook niet allemaal zo ergonomisch geknoopt
En waarom geen afrikaanse dragende vrouwen, qua hardnekkig stereotype...

De Zinnober staat jou ook goed, Cattie!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_66090693
Je moet die eerste reeks wel in de context zien natuurlijk. Zie jij jezelf al met 4,5 m. lange doeken en een verzwaarde pop naar Afrika af reizen om draagconsulten te geven? Ze worden niet lekker daar.
Hardloper.
IG @webkim
  † In Memoriam † zondag 15 februari 2009 @ 18:56:53 #237
141844 Macka66
pi_66092581
Ze komen zelfs hier naar toe om het ons ergonomisch en wel te leren
* Macka66 zwaait naar Bereka
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_66092763
quote:
Op zondag 15 februari 2009 18:56 schreef Macka66 het volgende:
Ze komen zelfs hier naar toe om het ons ergonomisch en wel te leren
* Macka66 zwaait naar Bereka
Dat is waar!
It's all up to you
  † In Memoriam † zondag 15 februari 2009 @ 19:39:04 #239
141844 Macka66
pi_66094089
Ik heb er trouwens nog een nieuwe doek bij. Wat zeg ik, wel drie! Allemaal hetzelfde, echte Julius Holland pineapple and butterflies

Afgelopen week ging ik naar mijn tandarts en had ik wat tijd over om door de buurt te lopen (Hoefkade, Den Haag). Ik kwam langs een winkeltje met Afrikaans textiel, en ben na de behandeling daar naar toe terug gegaan. De verkoopster werd er helemaal vrolijk van toen ik uitlegde dat ik stof wiilde om m'n kind op de rug te gaan dragen. Dat had ze nog nooit meegemaakt, een Hollandse die op z'n Afrikaans wilde gaan dragen

We hebben alle dutch waxen en wat super waxen bekeken, met computers er op en paraplu's en vogels en gebouwen en andere motieven, maar wat er voor mij uitsprong was een oranje stof met ondermeer gestileerde ananassen en vlinders. Dus vertrok ik met 6 yard dutch wax (kunnen drie kanga's uit) en een brede lach.

En ook in Afrika zijn er onderlinge verschillen in stof en draagmethoden, mijn wax is weer heel anders van afmeting dan de nigeriaanse pagne die ik van Troel te leen heb!
  zondag 15 februari 2009 @ 19:48:15 #240
35189 Troel
scherp en bot
pi_66094433
Leuk! Doe mij ook zulke winkeltjes
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_66094628
Macka, laat je, als je tijd hebt, eens een fotootje zien? Ben wel erg benieuwd

Oeh helemaal vergeten te laten zien, mijn logeerdoekje van *kuch* 5.4m

Hopp Dublin Hijs mooi... maar lang

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 15-02-2009 19:54:50 ]
  zondag 15 februari 2009 @ 20:04:43 #242
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66094960
Cattie, mooie doek, hoor!

Oeh, die is ook mooi! Wel lekker blauw
Heb je hem zelf op je rug geknoopt, of heeft vriendlief geholpen?

Macka, wat is wax? Is dat een speciaal soort stof?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zondag 15 februari 2009 @ 20:05:57 #243
35189 Troel
scherp en bot
pi_66095001
Ik denk dat wax een soort batik is. De stof wordt dan op plekken met wax ingesmeerd, daar waar de wax zit, komt de kleur niet. Zo kunnen er echt heel mooie afbeeldingen gemaakt worden
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_66095214
Davinia wat denk je zelf... Alhoewel rugknopen nu wel iets makkelijk gaat nu Koen kan zitten dus ik ben daar mee aan het oefenen. Toch misschien een draagconsult vragen voor mijn verjaardag

Piglet hoe is vandaag je draaguitdaging gegaan??
pi_66097607
quote:
Op zondag 15 februari 2009 20:12 schreef LovelyLady het volgende:

Piglet hoe is vandaag je draaguitdaging gegaan??
Goed we hebben het overleefd!! En het was nog gezellig ook!!

Vanochtend kids op mijn werk uit bed gevist met Pepijn op mijn rug. Kids vonden het geweldig. Kreeg er 1 helemaal de slappe lach toen ze Pepijn zag zitten
Zwemmen ging ook goed, was leuk een gezellig, en dankzij Satin als zwembad doek kon ik op de kant met in en uit het water nog mooi helpen.

Wel ff vervoer vanaf het station naar de verjaardag zodat we niet 2x 30 min meer hoefden te lopen.

Pepijn ligt nu uitgeteld in bed, en ik ga ook niet al te laat vandaag...

Alleen indio en ik worden geen vriendjes voor het leven vrees ik. Jeetje wat miste ik Rio vandaag (die is logeren bij Pepijn's kdv juf). Indio is net te breekbaar en te soepel voor ons. Hij draagt als hij goed zit best lekker, maar ik vind hem wat weinig grip hebben. met veel opstaan en gaan zitten en een wurmende pepijn heeft die doek en dan met name de rails echt te weinig stugheid. Pepijn krijgt relatief makkelijk zijn benen gestrekt en naar onderen, en met bijspannen heb ik nog wel eens dat de doek van pepijns billen af schiet naar eronder. Kan niet makkelijk 1 rails goed bijspannen.

Jammer genoeg is Palermo echt te kort voor dit soort ren en vlieg dagen. Daarvan moet ik echt precies het midden zoeken anders past ie met 4.00 meter niet.

Heb met Indio trouwens ook het idee dat ik bij iedere keer knopen er haaltjes en toestanden aan heb, maar zal straks een inspecteren of dat gevoelsmatig is of daadwerkelijk zo.
  † In Memoriam † zondag 15 februari 2009 @ 21:26:06 #246
141844 Macka66
pi_66098230
quote:
Op zondag 15 februari 2009 20:05 schreef Troel het volgende:
Ik denk dat wax een soort batik is. De stof wordt dan op plekken met wax ingesmeerd, daar waar de wax zit, komt de kleur niet. Zo kunnen er echt heel mooie afbeeldingen gemaakt worden
Klopt! leuk stukkie over de geschiedenis en het gebruik in Burkina Fasso, inclusief kinderdragen.
  maandag 16 februari 2009 @ 09:44:51 #247
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66110786
Sasha kreeg de prikken in zijn arm. Dus hij had makkelijk in de doek gekund.
En ik had aan het einde dubbelspijt want er kwam iemand binnen met een BB, met haar kind, in skipak erin als een stijve pop... had ik nou maar...
pi_66110884
Zal je altijd zien. Jammer BE. Gemiste draagpromotiekans.
Hardloper.
IG @webkim
pi_66112364
quote:
Op zondag 15 februari 2009 21:26 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Klopt! leuk stukkie over de geschiedenis en het gebruik in Burkina Fasso, inclusief kinderdragen.
Duidelijk ja. Alleen een beetje offtopic...dat plaatje helemaal rechts onderin op de pagina kan ik niet goed plaatsen. Volgens mij heeft die mevrouw geen pagne..of gebruikt ze hem niet
It's all up to you
  maandag 16 februari 2009 @ 11:33:55 #250
186094 Floria
Ghost of shark
pi_66113752
Ik meld me ook hier!
Ik draag Lola inmiddels al weer 5,5 week (ze is nu 6 wk oud) in een Medley Denis. Een super, super fijne en stoere doek waar ook haar vader erg enthousiast over is. Het is hier dus 'ruzie' maken over wie Lola gaat dragen. Ik verlies het meestal als we samen zijn want hey, ik kan haar door de week de hele dag dragen is zijn redenatie.
Ik doe soms gemeen want dan neem ik mijn Miami Hopp mee en die is toch echt te roze voor hem

En dan krijg ik morgen als het goed is Fluffy mail want dan komt een 2.6 BB Slen turkish delight die ik wil gebruiken als no sew ring sling.

Ik doe echt alles met die doeken trouwens. Lola wil continue bij mij/ons zijn en zo kan dat. Ik krijg ook alleen maar positieve reacties (ok en soms rare blikken maar ik lach altijd lief naar die mensen)

Voor de OP: Medley Denis 4.5, Miami Hopp 4.6, BB Slen Turskish Delight 2.6
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
pi_66115093
quote:
Op maandag 16 februari 2009 11:33 schreef Floria het volgende:
Ik meld me ook hier!
Ik draag Lola inmiddels al weer 5,5 week (ze is nu 6 wk oud) in een Medley Denis. Een super, super fijne en stoere doek waar ook haar vader erg enthousiast over is. Het is hier dus 'ruzie' maken over wie Lola gaat dragen. Ik verlies het meestal als we samen zijn want hey, ik kan haar door de week de hele dag dragen is zijn redenatie.
Welkom enne...foto's! Tenzij je dat liever niet doet natuurlijk
It's all up to you
  maandag 16 februari 2009 @ 12:36:52 #252
186094 Floria
Ghost of shark
pi_66115597
Foto's van mij en man gaan fok! niet op. Lola mag hier best staan maar foto's plaatsen en ik zijn geen vriendjes. Ik mail ze gerust, dat dan weer wél
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
pi_66127773
Oew een klein frummeltje in een Medley piquet tricot doek

Ooit als er hier nog een kleintje komt, dat lijkt me nou zo de ideale hummeltjes doek. Vond het zo jammer dat we hem hier maar een blauwe maandag gehad hebben omdat Pepijn er met 10 maanden en heeeeeel beweeglijk al echt niet meer geschikt voor was.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 20:32:44 #254
186094 Floria
Ghost of shark
pi_66172961
Tis ook echt een héle fijne doek Piglet! Lola mag graag 'bouncen'en dat kan in de doek zónder dat hij uitzakt.
Een totale aanrader als je nou echt echt echt niet weet of je nou voor rek of niet moet gaan of voor een klein babytje want hij is idd lekker zacht. Ben fan
pi_66181094
Onze Didymos indio ultramarin 4.7 mag uit het lijstje in de OP, ik word er echt geen vriendjes mee. Heerlijke doek, maar niet voor ons, dus die gaat naar een ander huisje. En ik ga op zoek naar een andere maat 6 doek.
We hebben nu 1x maat 4 (espresso), 2x maat 5 (tom en palermo maar die vallen beide kort), 1x maat 6 (maar das satin en die gebruik ik nauwelijks) en 1x maat 6+ (Rio).
Dus op zoek naar een leuke maat 6 doek. Liefst van het type schommel/hangmat/bergbeklimmen.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 23:42:55 #256
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_66181688
Hoe krijg je een banaan het makkelijkst weer recht tijdens het knopen? .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_66181877
chocola

maar das vast niet het antwoord dat je wou horen

sesamstraat of rozijntjes doen het hier ook goed.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 23:57:43 #258
14746 k_i_m
pi_66182281
Oh, daar had ik nou echt niet op gerekend . Ik dacht misschien een houtgreeptechniek ofzo .
In my life
Why do I smile
pi_66182413
Tsja nee want als ze die beentjes rechtzetten en op slot gooien dan krijg ik ze zonder te breken echt niet krom, met geen enkele houdgreep.

Bij sputterende kindjes wil een FWCC die je heel snel knoopt nog wel eens helpen, doek omhangen, kind erin en super snel tussen de beentjes door kruisen en achter knopen. dat kan ik in 3 seconden ofzo. Soms is dat snel genoeg voor het verrassingseffect.

In andere gevallen is afleiden de truc. Laatst wassie zo aan het muiten bij het vertrekken op de opvang dat de juf uiteindelijk maar met een rijstwafel aankwam, toen ging het wel
  woensdag 18 februari 2009 @ 00:04:50 #260
14746 k_i_m
pi_66182536
Shit, Lilah geeft niet zoveel om eten nog, ik kan haar in ieder geval niet ergens mee omkopen .

Nu ben ik ook niet heel handig en zeker niet snel met knopen. Dat is ook wel jammer .
In my life
Why do I smile
pi_66187660
HELP

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben dus op zoek naar een niet rekkende doek. Een die vanaf baby tot peutertijd gebruikt kan worden. Maar die ook geschikt is voor om mee te lopen. Nu heeft hij een hele andere bouw dan mij. Maakt dat iets uit? Welke lengte moet ik nemen? Moet wel een neutrale kleur zijn want voor een volgende moet ie ook weer te gebruiken zijn zeg maar
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_66187683
wat voor bouw hebben jij en lief? (daar hangt de lengte van de doek vanaf)
en wat is je budget? (dat bepaald welke merken in aanmerking komen)
pi_66187722
Als je allebei een gemiddelde bouw hebt zou ik voor een 4.6 gaan, en bij extra omvang een 5.2 (als je alle knopen wil kunnen knopen iig)
Qua doek kun je kijken naar een Storch..lekker zacht voor een kleintje maar ook supportive voor een groter kindje
Saartje
pi_66187733
Oh p_iglet probeert het meer subtiel
Saartje
pi_66188638
Vriend is dunner en gespierder met vooral brede borst en schouders. Ik ben kleiner en meer een propje
Liefde
pi_66188688
Op zich zijn brede borst en brede schouders niet zo'n probleem. Geen idee hoe propje je bent, maar tenzij dat breder dan iets van maat 46 is, moet je met een 4.6 doek alles kunnen doen.

Verder hangt het echt van je budget af wat er mogelijk is, er is van alles in die maat, tussen de 45 en de 100+ euro.
pi_66188775
Nee ben niet maatje 46. Maar met 4,6 kan ik dus alle kanten op? En wil er iets van 70 euro voor uitgeven (iets meer mag ook aangezien ik maar 1 doek wil en het dus een eenmalige uitgave is).
Liefde
pi_66188845
Ik denk dat ik iemands interesse gewekt heb in draagdoeken. Een mama wiens dochterje bij Sander in de klas zit heeft ook nog een baby van 5 maand. Ze heeft erg last van reflux en heeft ook maagzuurremmende medicijnen en toen ze naar me toe kwam om wat te vragen hadden we het er zo over. Ik heb haar aangeboden dat ze evt wel een doek van mij mocht lenen (aangezien ze gister zo weinig heeft kunnen doen)
Ze vond het erg lief dat ik dat haar aanbood en ze zou er nog even over nadenken....
pi_66189275
Wat goed LL!

MeNicole, als ik je zo hoor dan denk ik meteen aan een storchenwiege of een hoppediz. Dat zijn in mijn ogen doeken waarmee je van het begin tot eind kan dragen, ze zijn makkelijk te wassen en drogen en ze dragen comfortabel. Beide zijn hier te koop.
pi_66189400
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 10:01 schreef MeNicole het volgende:
Nee ben niet maatje 46. Maar met 4,6 kan ik dus alle kanten op? En wil er iets van 70 euro voor uitgeven (iets meer mag ook aangezien ik maar 1 doek wil en het dus een eenmalige uitgave is).
merken voor rond de 70 euro of minder...
Medley, en dan een kruiskeper doek kopen, Palermo of monza ( www.draagkrachtig.nl , www.slingomama.nl)
Hoppediz ( www.voedingskleding.nl , www.hoppediz.de)
chimparoo ( www.draagkrachtig.nl )
storchenwiege ( www.storchenwiege.de , www.voedingskleding.nl)
BBslen ( www.slingomama.nl www.doekjesenbroekjes.be)

Uit de buurt blijven van
Didymos, Lana, vatanai (die zijn beduidend duurder, tenzij je ze 2e hands aanschaft)
Ellaroo, Calin Blue (te dun, minder geschikt om als enige doek te hebben en tot peuter mee te dragen)

Girasol zou ik persoonlijk ook niet als enige doek willen om tot peuter leeftijd te gebruiken, maar daar verschillen de meningen over.

Er zijn nog meer merken, maar daar heb ik geen ervaring mee of kennis over.
pi_66189511
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 10:19 schreef owlet het volgende:
Wat goed LL!

MeNicole, als ik je zo hoor dan denk ik meteen aan een storchenwiege of een hoppediz. Dat zijn in mijn ogen doeken waarmee je van het begin tot eind kan dragen, ze zijn makkelijk te wassen en drogen en ze dragen comfortabel. Beide zijn hier te koop.
Oke dank je. Vanavond moet maar even kijken welke hij mooi vind voor zichzelf!

Oh ik zie nu die andere ook. Vanavond dus maar even goed voor gaan zitten en een leuke uitzoeken!
Liefde
pi_66190002
Woei P_iglet, wat een goede post!
Girasol ben ik ook niet gek van als peuterdoek
pi_66190387
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 10:39 schreef owlet het volgende:
Woei P_iglet, wat een goede post!
Heb wat last van een slaaptekort en daardoor gebrek aan concentratie en studie ontwijkend gedrag
pi_66190857
Ik heb gisteren een redelijk geslaagde rugdraagpoging gedaan
Hij zat redelijk goed, alleen bij d'r beentjes niet echt geweldig
Kan veeeeeeeeeeeel beter natuurlijk, maar ik vond het een beter resultaat dan de vorige (dat zag er echt niet uit)

Foto is wel heel erg overbelicht, had camera verkeerd staan, dus nu lijkt het net of Lotte geen hoofd heeft
pi_66190948
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 10:49 schreef p_iglet het volgende:
Heb wat last van een slaaptekort en daardoor gebrek aan concentratie en studie ontwijkend gedrag
Wat dan wel weer resulteert in een goede post waar men wat aan heeft... SJAAAPOOO piglet

*er is BIJNA weer een doek onderweg...... *zucht*
pi_66191032
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:05 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Wat dan wel weer resulteert in een goede post waar men wat aan heeft... SJAAAPOOO piglet
hihi ja, ik wordt dan altijd heel goed in semi nutteloze dingen hihi. mijn post aantal op fok opkrikken bijvoorbeeld.

ontopic. Ik wil een Lana!!! Maar die zijn nou niet bepaald binnen het budget. En een vatanai voor vriendlief.
maar ff 2e hands alles in de gaten houden.

Ticootje, wanneer gaan we satin en Vicky ruilen??? Satin is fris gewassen na zijn zwembad avontuur en wil graag wat meer liefde en gebruik.
pi_66191204
Piglet welke Lana/Vatanai heb je op het oog?
pi_66191252
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:05 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

*er is BIJNA weer een doek onderweg...... *zucht*
Welke doek komt er aan?
pi_66191384
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:07 schreef p_iglet het volgende:

[..]

hihi ja, ik wordt dan altijd heel goed in semi nutteloze dingen hihi. mijn post aantal op fok opkrikken bijvoorbeeld.

ontopic. Ik wil een Lana!!! Maar die zijn nou niet bepaald binnen het budget. En een vatanai voor vriendlief.
maar ff 2e hands alles in de gaten houden.

Ticootje, wanneer gaan we satin en Vicky ruilen??? Satin is fris gewassen na zijn zwembad avontuur en wil graag wat meer liefde en gebruik.
Vicky is gister gewassen. Ik ben vrijdag vrij, maar heel erg druk met inpakken. Maar als jij wilt langsrijden dan ruilen we even om. Anders wordt het na de vakantie.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_66191640
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:12 schreef mrien het volgende:
Welke doek komt er aan?
Een Hopp... Paris
pi_66191743
Foto opzoekt
Mooi!
Wel heel rood zo op het oog
pi_66191811
Oew ik ben vrijdag vrij, maar allerlei dingen mogelijk op de planning, als ik tijd heb fiets ik wel ff langs

LL, Lana Sonnestern, Sprudel, Sommer, Tatoo of Sky in die volgorde van interesse
Vatanai, Koira, Naglikti, Tibet of Kipawa (maar geen idee wat vriendlief mooi vind)
pi_66191889
Prima! Stuur maar even een pm als je een tijd in gedachte hebt. Ik moet namelijk ook boodschappen doen enzo. Maar Priscil is sowieso thuis na 2 uur. Pm maar gewoon even. Vicky is lekker schoon en ruikt heerlijk fris.
pi_66192135
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:27 schreef mrien het volgende:
Foto opzoekt
Mooi!
Wel heel rood zo op het oog
Ja ook wel mijn kleur hoor
Ik zou eigenlijk ff dimmen met doeken maar ja deze kon ik niet laten liggen
pi_66192209
Dit is je 5e doek?
Ik zou er ook wel eentje bijwillen, maar denk niet dat ik manlief daarvan overtuigd krijg
Van hem mag ik Lotte al niet eens op de rug dragen (vind hij eng en wil hij niet), maar ik vind dat onzin en probeer het dus voorzichtig..hij wil me dus niet helpen, dat is wel vervelend
pi_66196541
Euh jep 5e doek.... en vriendlief heeft niet zoveel te willen Het zijn mijn eigen vrij te besteden centjes dus of ik daar nou een doek/schoenen/kleding/iets voor de kids/ koop moet ik zelf weten. Maar het was wel krapjes want ik moet deze week ook nog mijn nieuwe bril halen (en waarschijnlijk moet ik dan even een beetje bietsen bij vriendlief )

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2009 13:50:50 ]
pi_66196629
ik ga denk voor de nieuwe girasol exclusive...
pi_66197856
Mijn doek komt vandaag binnen.
(en ik zei tegen vriendlief dat alle mannen dolgraag dragen) ik ben m dus aan het beinvloeden
wanna rub mah puppeh?!
pi_66198925
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 13:53 schreef Ticootje het volgende:
ik ga denk voor de nieuwe girasol exclusive...
Die paarse? Lilia heet ze toch? Die vind ik erg mooi! Ik denk dat die jullie ook prachtig zal staan!
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 14:22 schreef Dakota het volgende:
Mijn doek komt vandaag binnen.
Pics!!! Ben benieuwd wat je er van vind!

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2009 14:52:04 ]
pi_66199053
Ja ik denk dat we inderdaad dezelfde bedoelen. naam weet ik ff niet. Maar hij is supermooi.
pi_66199711
Ticootje, die heb ik ook gepre-orderd.. ik ben er verliefd op
Sara
Merel
Ukje
pi_66199813
ik heb nog niet georderd, even na de vakantie. Anders gaat ie gewoon volgens de normale prijs, ook niet erg.
pi_66200681
Hier geen girasol ge-preordered; maar wel een zara fresh ev en calin blue Amber.

En 2 draagdoekenmeets in het vooruitzicht
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  woensdag 18 februari 2009 @ 15:34:44 #294
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_66200910
Zo heb ik Nienke tegenwoordig bijna altijd:

Ze vindt het helemaal geweldig om over m'n schouder te kijken en gaat van links naar rechts om mee te kijken
op m'n rug lacht ze veel vaker naar anderen dan dat ze op m'n buik hangt.. Ik moet er alleen wel heel erg rekening mee houden dat er nog een stukje achter me zit (in de supermarkt iets pakken vlak naast een betonnen paal ofzo... Ging wel goed, maar ze ging vlak langs de paal zeg maar )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_66201218
hij is binnennnnnnn \O/
wanna rub mah puppeh?!
pi_66201256
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 15:42 schreef Dakota het volgende:
hij is binnennnnnnn \O/
Elin erin en fotoooooooooow!
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 18 februari 2009 @ 15:47:53 #297
35189 Troel
scherp en bot
pi_66201439
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 14:50 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Die paarse? Lilia heet ze toch? Die vind ik erg mooi! Ik denk dat die jullie ook prachtig zal staan!
[..]

Pics!!! Ben benieuwd wat je er van vind!
Ik vind hem wel erg mooi, maar er staat nog steeds geen extra info over welke weving en dergelijke...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_66201537
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 15:43 schreef Fuente het volgende:

[..]

Elin erin en fotoooooooooow!
ik zou graag willen maar ze is in diepe slaap
wanna rub mah puppeh?!
pi_66204649
wakker schudden!
Nienke Lekker zo he, op de rug? Ik de tegenwoordig eigenlijk niet anders meer. Vaak in de rucksack want die kan zo lekker hoog en dan kan ze goed meekijken en in m`n nek pulken
Saartje
pi_66205045
Ik ben opzoek naar een beginnersdoek. Een die je eerst omknoopt en daarna het kind erin doet. Ik ben namelijk als de dood dat ik mn baby laat vallen als ik de doek nog niet goed vast heb zitten en tegelijk babylief moet vasthouden.
Nou heb ik begrepen dat dat alleen met rekbare doeken kan.. klopt dat?
En nu heb ik dus op draagdoek.nl een doek gezien die rekbaar is en die kost 42,50 maar dat lijkt zo goedkoop in verhouding met alle andere prijzen die ik voor doeken tegenkom. Is dat dan wel goede kwaliteit?
Sorry voor mijn beginnersvragen maar er is zoveel keuze dat ik niet weet waar ik moet beginnen met zoeken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')