Trystar | vrijdag 30 januari 2009 @ 19:45 | |||
![]() Vorige delen: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 40 |41 | Openingsposts van de Grands Prix van het afgelopen '08 seizoen: voor zover ik ze nog kon vinden in MyAt 2008 Formula 1 ING Australian Grand Prix 2008 Petronas Malaysian Grand Prix 2008 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix [F1] FORMULA 1 GRAN PREMIO DE ESPANA TELEFONICA 2008 [F1] Turkije topic 2008 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix F1 Grand Prix Monaco 2008 Deel 1 [F1] Grand Prix de Magny Cours ; Stoppen voor rood! [F1] British Grand Prix @ Silverstone [F1] Formula 1 grosser preis Santander von Deutschland 2008 [F1] De grote prijs van Hongarije 2008 Formula 1 Telefónica Grand Prix of Europe 2008 Formula 1 ING Belgian Grand Prix FORMULA 1 GRAN PREMIO SANTANDER D'ITALIA 2008 [F1]Singtel Singapore Grand Prix [F1] Grand Prix van Japan - Fuji Speedway #1 [F1] Grand Prix of China @ Shanghai [F1] De seizoensfinale 2008 @ Brazilië, Sao Paulo F1 nieuws portal: - NewsNow - NewsNow NL - Formule 1 Race Report - F1 Racing - F1 Today - Race Freaks - Autosport Onze boyz: - Albers - Doornbos - Van der Garde Official F1 Sites: - Formula1 - FIA - Live Timing Teams: - McLaren - Ferrari - BMW Sauber - Renault - Toyota - Scuderia Toro Rosso - RedBull Racing - Williams - Honda - Force India Sporting Regulations [PDF] 2007 sporting regulations - F1 [PDF] 2008 sporting regulations - F1 [PDF]2009 F1 Sporting Regulations - F1 op onofficiële site Testschema ![]() ![]() ![]() Mclaren 1. Lewis Hamilton - WDC 2008 2. Heikki Kovalainen Ferrari - WCC 2008 3. Felipe Massa 4. Kimi Räikkönen BMW Sauber 5. Robert Kubica 6. Nick Heidfeld Renault 7. Fernando Alonso 8. Nelson Piquet jr. Toyota 9. Jarno Trulli 10. Timo Glock Scuderia Toro Rosso 11. Sébastien Bourdais (te bevestigen) 12. Sébastien Buemi Kanshebbers: Rubens Barrichello, Bruno Senna, Takuma Sato. Red Bull Racing 14. Sebastian Vettel 15. Mark Webber Williams 16. Nico Rosberg 17. Kazuki Nakajima Honda 18. Rubens Barrichello (nog te bevestigen) 19. Jenson Button (zo goed als zeker) Eventuele kanshebbers: Bruno Senna, Lucas di Grassi Force India 20. Giancarlo Fisichella 21. Adrian Sutil Voor meer info zie het [F1] Silly season 2009 Topic De kalender voor 2009 met 17 races quote:Data teampresentaties ![]() ![]() FOK! F1-Manager De OP is hier te vinden [ Bericht 0% gewijzigd door Trystar op 31-01-2009 13:12:13 ] | ||||
bodylotion | vrijdag 30 januari 2009 @ 19:59 | |||
![]() | ||||
LeXX | vrijdag 30 januari 2009 @ 21:02 | |||
14.gif | ||||
Giem | vrijdag 30 januari 2009 @ 23:18 | |||
Nog maar een keer mijn vraag hier, ik heb gezocht, maar kon niets vinden. Heeft iemand nog een filmpje van de flexende ferrari voorvleugel? | ||||
Peterselieman | zaterdag 31 januari 2009 @ 01:42 | |||
Terugblik Deel 3: F1-seizoen 2008 - race 7 t/m 12 Het nieuwe Formule 1-seizoen nadert met rasse schreden, maar hoe verging het de coureurs vorig jaar? FOK! geeft een terugblik in vier delen op de gebeurtenissen van 2008. Vandaag deel 3: de zevende tot en met twaalfde race van het seizoen. Het vorige deel, Terugblik Deel 2: F1-seizoen 2008 - race 1 t/m 6, ging over eerste zes races. | ||||
Trystar | zaterdag 31 januari 2009 @ 02:17 | |||
quote: ![]() | ||||
Sally | zaterdag 31 januari 2009 @ 12:41 | |||
![]() * Sally moet nog ff een mld zetten hoor, voor ik op vakaansie ga ![]() Enne... Trystar? Het is de FOK! F1-manager. Maar dat is Joenes 'schuld' ![]() ![]() De Lapo van deel 4: quote:Bij wielrennen ook: Criteriums betalen voor de grote namen. Maar ook de kleinere wielerkoersen (in de dorpen enzo) betalen wel startgeld voor de 'lokale namen'. Ik kan zo een aantal semi-profs en amateurs (en beloften) opnoemen die mij wel bekend in de oren klinken ![]() ![]() | ||||
Sally | zaterdag 31 januari 2009 @ 12:45 | |||
@ PSM: thnx voor het afmaken en plaatsen van Deel 3 en straks ook Deel 4 (het laatste deel) ![]() ![]() * Sal gaat genieten van een internetloze tijd ergens in de sneeuw ![]() | ||||
HPoi | zaterdag 31 januari 2009 @ 16:31 | |||
VERSTAPPEN! | ||||
Sinister-D- | zaterdag 31 januari 2009 @ 17:24 | |||
quote:hier een compilatie filmpje van 2006. Op 3.40 zie je heel duidelijk de ''pre''-bridgewing flexen. Naderhand hebben ze die mooie tunneltjes eromheen gemaakt wat het probleem ''oploste'' ![]() edit: en nog een irritante .GIF [ Bericht 4% gewijzigd door Sinister-D- op 31-01-2009 17:31:29 ] | ||||
Automatic_Rock | zondag 1 februari 2009 @ 11:40 | |||
Nog een paar maandjes... | ||||
Googolplexian | maandag 2 februari 2009 @ 10:30 | |||
Lopen knippen en plakken in de 2008 nieuwtjes banner? ![]() Zijn die tietjes je zo lief, Trystar? ![]() (PNG : Portable Network Graphics ![]() | ||||
Ared | maandag 2 februari 2009 @ 11:14 | |||
tvp | ||||
Googolplexian | maandag 2 februari 2009 @ 11:25 | |||
Former McLaren boss dies : The American Teddy Mayer, the former McLaren Formula One boss who won titles with Emerson Fittipaldi and James Hunt in the 1970s, has died at aged 73. Gascoyne begins legal action : Former Force India technical boss Mike Gascoyne is taking legal action against the team over his dismissal at the end of last year. Autosport.com reports that Gascoyne is seeking over £2 million from Force India after his three-year deal was terminated 12 months early. Singapore to be fine-tuned to boost overtaking : Following consultation with the FIA and the teams, minor changes will be made to Turns One, 13 and 14 to further increase the potential for overtaking, whilst road surface improvements will be undertaken at Turns Five, Six and Seven, and revisions made to the pit-lane entry and exit as well as the Turn 22 runoff area. Monza safe despite Rome GP bid : Monday 2 February at 08:30 : Feb.2 (GMM) Rome's bid to host a formula one street race should not pose a threat to the future of the existing Italian grand prix at Monza Renault test R29 again near Oxfordshire base : Renault have tested their 2009 car again at Kemble airport near Enstone, following reports that the car is seriously underperforming. Spanish newspapers AS and Marca report that although the car only went for a straightforward straight-line test, the team unusually brought five transporter trucks’ worth of equipment with them. Testing ban to be reversed : The on-season testing ban agreement is about to be cancelled, according to test team personnel that attended last week's session in Algarve. With KERS giving a lot of trouble to all the teams, as the batteries lose performance quite quickly and are still far from being fully operative during an entire race distance, there are now moves for at least three test sessions to be held during the season, to help improve the reliability. [ Bericht 11% gewijzigd door Googolplexian op 02-02-2009 11:31:04 ] | ||||
sasquatsch | maandag 2 februari 2009 @ 11:52 | |||
De FIA heeft een analyse gepubliceerd van de medailles als deze op vorige kampioenschappen werd toegepast. Hoewel ik een tegenstander ben van het medaillesysteem (omdat niet alleen overwinningen, maar ook consistentie moet gelden), wil ik jullie de resultaten niet onthouden. De veranderingen ten opzichte van het huidige systeem. 1958 Stirling Moss - instead of Mike Hawthorn 1964 Jim Clark - instead of John Surtees 1967 Jim Clark - instead of Denny Hulme 1977 Mario Andretti - instead of Niki Lauda 1979 Alan Jones - instead of Jody Scheckter 1981 Alain Prost - instead of Nelson Piquet 1982 Didier Pironi - instead of Keke Rosberg 1983 Alain Prost - instead of Nelson Piquet 1984 Alain Prost - instead of Niki Lauda 1986 Nigel Mansell - instead of Alain Prost 1987 Nigel Mansell - instead of Nelson Piquet 1989 Ayrton Senna - instead of Alain Prost 2008 Felipe Massa - instead of Lewis Hamilton. Opvallend is dat Nelson Piquet (waarbij twee met Brabham van Bernie Ecclestone) al zijn titels kwijt zou zijn. Prost zou op vijf titels komen, Senna op 4 en Mansell op drie. Lauda zou er slechts een overhouden. Ik sta nu voor een dilemma want ik vind de uitslagen (met uitzondering van 2008, maar dat komt door de FIA) beter recht doen aan de verhoudingen. Mansell was bijvoorbeeld in 1986 en 1987 de beste. Alleen hield domme pech (wie herinnert zich de klapband in Australië niet ![]() | ||||
Trystar | maandag 2 februari 2009 @ 12:34 | |||
quote:Ik wilde de afbeelding uit het vorige topic gebruiken maar die was niet meer te vinden. En ja die tieten ... ![]() ![]() Maar ik kan mijn post niet meer editen, dus als een modje de banner kan vervangen ![]() | ||||
engine | maandag 2 februari 2009 @ 12:40 | |||
tvp! | ||||
Ared | maandag 2 februari 2009 @ 14:57 | |||
quote:Opvallend dat sinds de FIA afgestapt is van het systeem waarbij alleen de beste zoveel resultaten (meestal 11 iirc) meetelden voor het kampioenschap, alleen 2008 een andere kampioen opgeleverd zou hebben. Met de huidige puntentelling maakt het dus alleen in zeer marginale gevallen wat uit. Dat vind ik een slechte reden om van een systeem af te stappen dat al sinds 1950 gebruikt wordt, namelijk dat de rijder met de meeste punten kampioen is. We hebben net twee van de spannendste kampioenschappen aller tijden gehad. Wat is daar mis mee? If it ain't broke, don't fix it. Al had ik het Senna wel gegund om vier titels op rij te pakken ![]() | ||||
ElmarO | maandag 2 februari 2009 @ 19:10 | |||
quote: | ||||
rubbereend | dinsdag 3 februari 2009 @ 03:02 | |||
quote: ![]() ![]() | ||||
Automatic_Rock | dinsdag 3 februari 2009 @ 07:50 | |||
quote:Ik herinner me dat niet, ik denk dat ik te druk was met m'n Lego ![]() Ik vind het ook wel opvallend dat Schumacher al z'n 7 wereldtitels kan blijven houden! | ||||
Googolplexian | dinsdag 3 februari 2009 @ 08:28 | |||
D'r is niks mis met een puntensysteem ... d'r is alleen wat mis met DIT puntensysteem. 1st - 50 pts. 2nd - 35 pts. 3rd - 25 pts. 4th - 19 pts. 5th - 14 pts. 6th - 10 pts. 7th - 7 pts. 8th - 4 pts. 9th - 2 pts. 10th - 1 pt. Da's toch veul beter ![]() | ||||
jorienvdherik | woensdag 4 februari 2009 @ 09:31 | |||
Wat een zin in het nieuwe seizoen ![]() Waarom pas eind maart ![]() | ||||
Googolplexian | woensdag 4 februari 2009 @ 09:44 | |||
quote: | ||||
sasquatsch | woensdag 4 februari 2009 @ 14:20 | |||
quote: | ||||
Cavalier1 | woensdag 4 februari 2009 @ 14:32 | |||
Een nadeel van het medaille systeem is dat er na plaats drie niet meer geknokt hoeft te worden. Dat lijkt me toch geen goed vooruitzicht. Wat vinden jullie ervan en is er nog kans dat het ingevoerd gaat worden? | ||||
Peterselieman | woensdag 4 februari 2009 @ 14:33 | |||
Zou mooi zijn als dat van de grond komt. Dan moeten er ook weer Grands Prix in de VS en Canada op de kalender komen ![]() | ||||
bodylotion | woensdag 4 februari 2009 @ 15:13 | |||
Yanks in de F1 ![]() | ||||
sasquatsch | woensdag 4 februari 2009 @ 16:28 | |||
quote:F1Fanatic heeft een hele goede uitleg waarom het geen goed systeem is. Om een paar voorbeelden te noemen: | ||||
sasquatsch | woensdag 4 februari 2009 @ 17:01 | |||
Ik denk dat we onze handen dicht mogen knijpen met het feit dat er de afgelopen jaren slechts twee teams zijn verdwenen. Als ik kijk naar de vorige recessie begin jaren '90 zie ik dat het aantal deelnemende coureurs in drie jaar tijd van 38 coureurs per Grand Prix afnam naar 26 coureurs per Grand Prix. Dat bleef het zo ongeveer tot 2002 toen in de volgende mindere economische periode Prost en Arrows ter ziele gingen. Er kwamen in de stijgende economie tussen beide recessies wel weer teams bij, maar die gingen ook als snel weer weg (Forti, Pacific, Simtek). Nu al wordt gezegd dat de huidige recessie te vergelijken is met die van begin jaren '90, dus vraag ik me af hoeveel teams er over blijven. Een van de sponsoren van Williams is ook al in de problemen (Baugur) evenals Panasonic (Toyota) en meerdere zullen volgen. Misschien hebben we geluk omdat er meerdere autofabrikanten dan toen actief zijn als constructeur (toen alleen Ferrari), maar ik vrees het ergste. | ||||
Automatic_Rock | woensdag 4 februari 2009 @ 17:21 | |||
quote:Dankje, mooie beelden!! ![]() Maaruh, zie ik het nu goed dat de achtervleugels van die tijd +/- net zo groot zijn als dit seizoen? Of lijkt dat maar zo omdat de wagens toen breder waren?? | ||||
sasquatsch | donderdag 5 februari 2009 @ 15:40 | |||
Wat dat Amerikaanse team betreft: De domeinnaam van USF1 schijnt geregistreerd te zijn door GoDaddy.com, de sponsor van Danica Patrick in de IRL. Het gerucht gaat dan ook dat zij een van de auto's volgend jaar gaat rijden. | ||||
TravelCharlie | vrijdag 6 februari 2009 @ 13:53 | |||
Een Amerikaans F1 team, naja dan zeg ik kom maar weer met die Amerikaanse GP, of Canadese. | ||||
Ared | vrijdag 6 februari 2009 @ 14:29 | |||
Mosley denkt te weten wie hem er vorig jaar heeft ingeluisd (lees: wie hem het touw gegeven heeft in de hoop dat hij zichzelf zou ophangen, wat toch bijna gelukt was...). Hij heeft er alleen het bewijs nog niet voor. Volgens mij is 'ie dan praktisch net zo ver als de meeste fans. Iemand uit de F1 met de intentie hem tot aftreden te dwingen. No shit, Sherlock. quote:bron: Autosport | ||||
Trystar | vrijdag 6 februari 2009 @ 17:20 | |||
quote: | ||||
HPoi | vrijdag 6 februari 2009 @ 19:24 | |||
Bourdais. ![]() | ||||
4-elements | zaterdag 7 februari 2009 @ 11:47 | |||
Hopelijk heeft Bourdais dit seizoen wat meer geluk. ![]() | ||||
The_Hives | zaterdag 7 februari 2009 @ 16:47 | |||
quote: ![]() | ||||
Trystar | zondag 8 februari 2009 @ 01:08 | |||
Leuk filmpje over de veranderingen in 2009. | ||||
Googolplexian | zondag 8 februari 2009 @ 08:38 | |||
quote: ![]() "Leuk" is alvast het understatement van 2009 | ||||
UnoclaM | zondag 8 februari 2009 @ 14:41 | |||
quote:ziet er idd mooi uit. en de nieuwe rbr auto ziet er, van wat ik er nu kan zien, ook spectaculair uit | ||||
ElmarO | zondag 8 februari 2009 @ 20:35 | |||
quote:Maar gelukkig kunnen we dan misschien wel naar Bulgarije. ![]() ![]() | ||||
HPoi | zondag 8 februari 2009 @ 20:37 | |||
quote:Ach man, Doornbos zelf heeft ook weer een grote mond tegen Bourdais, allemaal show..... | ||||
Trystar | zondag 8 februari 2009 @ 20:39 | |||
quote:Maar circuits laten bouwen om vervolgens er weer weg te willen ![]() | ||||
HPoi | zondag 8 februari 2009 @ 22:17 | |||
De nieuwe Red Bull! (RB5) http://www.redbullracing.(...)rough-The-Rule-Book/ | ||||
northernlight81 | zondag 8 februari 2009 @ 22:54 | |||
quote:Echt een supergaaf filmpje. Auto ziet er ook veelbelovend uit. | ||||
bodylotion | maandag 9 februari 2009 @ 11:00 | |||
![]() vind de RB5 toch wel de mooiste van allemaal tot nu toe ![]() | ||||
engine | maandag 9 februari 2009 @ 11:25 | |||
Daarmee willen ze hun eerste overwinning gaan halen. Ik vind het ook geen lelijke auto. | ||||
Aresdreams | maandag 9 februari 2009 @ 11:28 | |||
de prijs voor meest vreemde neus/voorvleugel vind ik toch wel redelijk richting red bull gaan maar hebben ze nu alsnog bargebords op de auto zitten? interesting! | ||||
Peterselieman | maandag 9 februari 2009 @ 11:52 | |||
De nieuwe Red Bull RB5 is naar mijn mening een mooie auto geworden. Red Bull Racing presenteert nieuwe auto | ||||
TimoBasso | maandag 9 februari 2009 @ 12:06 | |||
Veel vertrouwen in Redbull dit seizoen.. Stiekem hoop ik op een stunt van Webber | ||||
Atreidez | maandag 9 februari 2009 @ 12:16 | |||
De nieuwe Red Bull, met vleugels ![]() | ||||
Ared | maandag 9 februari 2009 @ 14:29 | |||
nieuwe Red Bull schijnt achter pull rod vering te hebben in plaats van push rod. Volgens mij zijn ze daarmee uniek op de grid. Ik kan me herinneren dat ze het bij de Arrows A21 van Verstappen ook hadden (aan de voorkant). En dat ze er veel problemen mee gehad hebben om er optimale performance uit te krijgen. Als ik me niet vergis braken ze zelfs af in de eerste race(s). 't Idee stamt al uit de jaren 70 en is nooit echt aangeslagen, ondanks de potentiele voordelen. Ik ben benieuwd of het Red Bull wel lukt om er een succes van te maken. Dat geen enkel ander team het sinds Arrows geprobeerd heeft voorspelt niet veel goeds, maar ja - na Lotus had ook jaren niemand meer geprobeerd met actieve vering te rijden. Williams bewees uiteindelijk dat het idee van Lotus toch wel goed was... | ||||
bodylotion | maandag 9 februari 2009 @ 16:05 | |||
quote:De Arrows A21 had chronisch onderstuur ![]() | ||||
Peterselieman | maandag 9 februari 2009 @ 18:10 | |||
Het lijkt er nu sterk op dat de verhalen rond USF1 geen gebakken lucht zijn. Mede-oprichter Ken Andersson heeft de plannen bevestigd en later deze maand zal er een officiele aankondiging volgen. Plannen rond USF1 bevestigd | ||||
Atreidez | maandag 9 februari 2009 @ 18:42 | |||
Hebben de andere 2009 auto's ook een duidelijk KERS bobbel? Het was mij nog niet opgevallen, maar bij Red Bull is ie niet echt te missen.. ![]() edit; Hmm, op de presentatie valt t weer niet te zien, gezichtsbedrog ofzo ![]() [ Bericht 27% gewijzigd door Atreidez op 09-02-2009 18:49:22 ] | ||||
Atreidez | dinsdag 10 februari 2009 @ 17:01 | |||
De aanduiding voor de zachte banden komend seizoen. ![]() | ||||
nils7 | dinsdag 10 februari 2009 @ 18:54 | |||
Nu pas voor het eerst:![]() Het digitale pitbord.... Jerez 10/02/09
Manama 10/02/09
[ Bericht 52% gewijzigd door nils7 op 10-02-2009 19:05:08 ] | ||||
Atreidez | dinsdag 10 februari 2009 @ 19:46 | |||
STR voor kampioen dit jaar ![]() | ||||
Trystar | dinsdag 10 februari 2009 @ 20:39 | |||
quote:Ze rijden nog met de 2008 auto. | ||||
Atreidez | woensdag 11 februari 2009 @ 10:01 | |||
Ga je naar Bahrein om te voorkomen dat t regent...![]() quote: ![]() | ||||
Ared | woensdag 11 februari 2009 @ 11:24 | |||
en gisterochtend konden ze al een paar uur niet rijden vanwege mist. testen gaat lekker dit seizoen ![]() | ||||
vosss | woensdag 11 februari 2009 @ 18:29 | |||
quote:Niet echt een F1 nieuwtje, maar toch. ![]() Als die Schumi zo door gaat op die motoren kost hem dat nog eens een keer zn leven. Hoevaak is ie nou al flink hard op zn plaat gegaan met die dingen? ![]() | ||||
vosss | woensdag 11 februari 2009 @ 18:30 | |||
quote:En dat is allemaal in het voordeel van Force India dunkt me. Ik geloof dat die pas aan de laatste 2 sessies mee willen doen met hun nieuwe auto ![]() | ||||
Atreidez | woensdag 11 februari 2009 @ 19:46 | |||
Vallen hoort erbij.. Dit is eerste keer dat ik t lees trouwens, normaal zie je alleen maar dat ie goed gereden heeft. Ik had in zijn positie toch een iets minder risicovolle hobby gekozen. | ||||
vosss | woensdag 11 februari 2009 @ 20:00 | |||
Hij is al vaker best hard onderuit gegaan hoor ![]() Anyway, ik ging ook wel wat anders doen als ik hem was ![]() | ||||
sasquatsch | donderdag 12 februari 2009 @ 12:40 | |||
Dat MS bewusteloos zou zijn schijnt weer niet waar te zijn | ||||
nils7 | donderdag 12 februari 2009 @ 17:27 | |||
quote:Vandaag was het weer blijkbaar | ||||
vosss | donderdag 12 februari 2009 @ 18:03 | |||
quote:Hoe zit dat nu eik? Voorgaande jaren wilde ze dat niet doen zo een streep op de zijkant. Waarom nu ineens wel? Ik snap ook best dat een streep midden over een slick na 1 ronde weg is, ik vraag me alleen af waarom ze voorgaande jaren per se niet een streep op de wang wilde hebben. Dat ze nu neit veel anders kunnen lijkt me duidelijk, maar waarom vorig jaar dan niet op de wang denk ik dan ![]() | ||||
Ared | donderdag 12 februari 2009 @ 19:22 | |||
omdat op de wang veel minder goed te zien is dan over het loopvlak. Daarnaast was als ik het me goed herinner de kleur een bezwaar. Een witte lijn op de wang zie je amper (mede doordat het witte Bridgestone ook al een witte band op de wang geeft op snelheid), en iedere andere kleur vloekt bij het kleurenschema van één of meerdere teams. en toen die witte streep geïntroduceerd werd wisten ze natuurlijk nog niet (zeker) dat ze terug naar slicks zouden gaan... | ||||
bodylotion | donderdag 12 februari 2009 @ 19:30 | |||
Laat ze dan de tekst geel maken, net zoals Good Year altijd had ![]() | ||||
Atreidez | vrijdag 13 februari 2009 @ 10:21 | |||
Tijden van gister, alleen klopt niet helemaal (copy van gpupdate.nl) ![]() S. Bourdais 01:18.493 126 L. Hamilton 01:20.737 93 S. Vettel 01:20.738 92 K. Nakajima 01:20.898 92 F. Alonso 01:20.307 133 | ||||
sasquatsch | vrijdag 13 februari 2009 @ 10:50 | |||
quote:Dus toch 20 wagens op de grid? | ||||
Ared | vrijdag 13 februari 2009 @ 13:14 | |||
quote:en voor uw dagelijkse portie ironie, een uitspraak van Pascal Vasselon van Toyota, gedateerd 3 februari 2009: quote:lijkt er op dat er vandaag wel gereden wordt, maar aan de tijden te zien is de baan nog een tikkeltje stoffig. ![]() | ||||
Atreidez | vrijdag 13 februari 2009 @ 13:43 | |||
Hebben ze niet een paar "pikey's" op veegdienst gezet dan? | ||||
nils7 | vrijdag 13 februari 2009 @ 20:54 | |||
Waarom rijdt Lewis met de 2008spec achter vleugel terwijl Heikki juist met de 2009spec reed? | ||||
vosss | vrijdag 13 februari 2009 @ 20:58 | |||
quote:Waarom hebben ze in Afrika nog 2400BAUD modems en in Japan 100Mbit tot aan de voordeur liggen? | ||||
Oldbie | zaterdag 14 februari 2009 @ 14:22 | |||
Dit jaar eindelijk weer F1 voor mij. De BBC gaat het weer uitzenden ![]() Ik heb zo'n hekel aan vetklep Olav Mol dat ik simpelweg weigerde te kijken. België was inspiratieloos en daar viel ik regelmatig bij in slaap. Nu weer lekker naar de BBC. Ben benieuwd hoe komend seizoen zal worden. | ||||
Atreidez | zaterdag 14 februari 2009 @ 16:25 | |||
Gelukkig kunnen we de honger nog een beetje stillen met t winterprogramma; Dit weekend GP2 Asia race op Qatar, ga nu ff race 1 kijken ![]() | ||||
vosss | zaterdag 14 februari 2009 @ 16:32 | |||
Is dat op eurosport toevallig? ![]() | ||||
Atreidez | zaterdag 14 februari 2009 @ 16:34 | |||
Denk dat die t wel heeft uitgezonden, en race 2 moet nog komen. Maar download altijd liever de hd versies. Nachtraces trouwens ![]() edit: om 18.00 is er op eurosport 2 GP2, maar er staat niet bij of dat race 2 is of een herh. van race 1. [ Bericht 16% gewijzigd door Atreidez op 14-02-2009 17:03:04 ] | ||||
Googolplexian | zondag 15 februari 2009 @ 21:28 | |||
quote: | ||||
Roel_Jewel | maandag 16 februari 2009 @ 09:00 | |||
http://www.fd.nl/artikel/11063411/ing-stopt-sponsoring-formule-1quote: | ||||
rubbereend | maandag 16 februari 2009 @ 11:19 | |||
ben benieuwd hoe Renault dit weet op te vullen, tis niet bepaald een makkelijke periode om nieuwe sponsoren te vinden | ||||
jorienvdherik | maandag 16 februari 2009 @ 11:20 | |||
Jammer, die kleuren op de auto waren erg mooi | ||||
Atreidez | maandag 16 februari 2009 @ 11:53 | |||
quote:In het bericht staat na dit seizoen, dus het is geen onmiddelijk probleem.. | ||||
bodylotion | maandag 16 februari 2009 @ 13:48 | |||
quote:Mechanische KERS lijkt me ten opzichte van elektronische KERS juist veel eenvoudiger en betrouwbaarder ![]() | ||||
Atreidez | maandag 16 februari 2009 @ 14:02 | |||
Misschien is de winst die ze ermee pakken niet in verhouding tot t gewicht wat het in totaal is. Zoiezo vraag ik me af of de andere teams wel met KERS starten, er waren genoeg berichten dat andere teams ook pas later in het seizoen ermee gingen starten ![]() | ||||
bodylotion | maandag 16 februari 2009 @ 16:15 | |||
quote:zul je straks zien dan Williams de eerste 6 races wint ![]() | ||||
Googolplexian | maandag 16 februari 2009 @ 17:40 | |||
quote:mechanische KERS : vliegwiel; dus LOEIZWAAR per definitie; exponentiele centrifugale krachten zorgen ervoor dat het vliegwiel het rijgedrag aanzienlijk beïnvloedt; voordeel is dat het te combineren is met het bestaande vliegwiel van de motor. electronische KERS : dynamo + accu's is zo licht als de techniek het toelaat minimale extra krachten op de auto neemt meer ruimte in beslag en accu's tellen flink mee in gewicht. | ||||
Googolplexian | maandag 16 februari 2009 @ 17:42 | |||
quote:Dat wordt allemaal gecompenseerd ![]() | ||||
ElmarO | maandag 16 februari 2009 @ 19:29 | |||
quote: | ||||
vosss | maandag 16 februari 2009 @ 19:30 | |||
Toch best frappant vind ik. Ze zijn als eerste begonnen met de nieuwe auto en hebben ook een dynamo versie getest. Dat ze definitief gekozen hebben voor een vliegwielvariant zal toch neit voor niks zijn dunkt me. Ik had op zijn minst wel verwacht dat ze juist soordat ze eerder begonnen zijn aan de 2009-spec dan de rest van de teams toch wel een dikke vette streep voor zouden hebben. Dit komt nu al een beetje op mij over alsof de keuze voor het vliegwiel misschien toch neit de meest rendabele is geweest ![]() | ||||
sasquatsch | dinsdag 17 februari 2009 @ 10:10 | |||
quote:Ik weet niet wat jij loeizwaar vindt, maar 25 kg voor mechanische KERS vind ik niet zwaar. En dat is de variant die Williams gebruikt als ik Ik verwacht juist dat de chemische variant (accu's + dynamo) zwaarder is. Zoals ook uit dit artikel blijkt. Dus zou alleen de centrifugale krachten een nadeel kunnen vormen. En uit de woorden van Nakjima haal ik dat ze het er wel op hebben zitten, maar dat de rijders het nog niet gebruikt hebben. | ||||
Googolplexian | dinsdag 17 februari 2009 @ 11:22 | |||
quote:25 kilo in F1 is loeizwaar ![]() Gelukkig staat in het door jou aangeleverde artikel 5 kilo ![]() ![]() Dat vliegwiel moet echt gigantisch hard draaien wil het 83 pk extra kunnen geven .. (wow) Thanks voor artikel ![]() | ||||
bodylotion | dinsdag 17 februari 2009 @ 12:04 | |||
quote:Daarom zit er ook nog een CVT-versnellingsbak in. Wel errug gaaf allemaal ![]() | ||||
sasquatsch | dinsdag 17 februari 2009 @ 13:34 | |||
quote:In dit artikel staat 25 kg, plus dat het vliegwiel ronddraait met 64000 rpm. Wat al eerder is aangegeven, wordt een deel van het gewicht teruggewonnen door de tank een stuk kleiner te maken (waardoor een 1-stopper praktisch niet meer mogelijk is). Verder kun je een deel van de ballast die nu aanwezig is voor de balans vervangen door het KERS systeem en tenslotte zijn de coureurs wat lichter dan vorig jaar (of je huurt Danica Patrick in, die naar verluid minder dan 50 kg weegt ![]() | ||||
Atreidez | dinsdag 17 februari 2009 @ 20:50 | |||
Gaaf dat de testtijden in Bahrein zo dicht bij elkaar zitten. Beide dagen een halve seconde ![]() gister 1 C. Klien BMW 01:32.544 131 2 K. Räikkönen Ferrari 01:32.804 116 3 J. Trulli Toyota 01:33.064 141 vandaag 1 K. Räikkönen Ferrari 01:32.102 107 2 J. Trulli Toyota 01:32.230 149 3 N. Heidfeld BMW 01:32.585 104 ![]() | ||||
ElmarO | dinsdag 17 februari 2009 @ 21:04 | |||
En Ferrari heeft een leuke oplossing voor de eventuele schokken van KERS. ![]() ![]() Afwashandschoenen. ![]() | ||||
Trystar | dinsdag 17 februari 2009 @ 21:29 | |||
quote: ![]() ![]() | ||||
Peterselieman | dinsdag 17 februari 2009 @ 21:34 | |||
Gelukkig wel de rode gekozen. Die overwanten van Williams waren trouwens ook wel leuk ![]() | ||||
Atreidez | dinsdag 17 februari 2009 @ 21:35 | |||
Ik snap niet waarom ze niet gewoon continu aarde houden.. Is dat nadelig voor de stroom, of zou t teveel wrijving betekenen? Of is geaarde KERS nog steeds gevaarlijk? | ||||
jorienvdherik | woensdag 18 februari 2009 @ 08:35 | |||
Wanneer komt er een topic voor het nieuwe F1 seizoen/race? | ||||
Atreidez | woensdag 18 februari 2009 @ 09:30 | |||
Kan je ergens bepaald nieuws niet kwijt dan ![]() | ||||
Automatic_Rock | woensdag 18 februari 2009 @ 11:56 | |||
quote:Lijkt mij teveel wrijving, want dat zou betekenen dat onder de auto een geleidend stripje contact met de grond moet maken. Maar anders kunnen ze gewoon bij Hallfords zo'n stripje kopen ![]() | ||||
sanger | woensdag 18 februari 2009 @ 12:50 | |||
Is eigenlijk niet eens zo een gekke vraag ![]() | ||||
Googolplexian | woensdag 18 februari 2009 @ 13:25 | |||
Lijkt mij dat op het moment van een pitstop de auto vanzelf geaard wordt. Dit zowiezo vanwege de tankinstallatie en brandgevaar enzo ![]() Metalen strips die bij de pitstop uit de grond steken. quote: [ Bericht 38% gewijzigd door Googolplexian op 18-02-2009 13:35:10 ] | ||||
Atreidez | donderdag 19 februari 2009 @ 10:35 | |||
Die strips ken ik wel, maar das alleen effectief bij stops in pitstop positie. Als ze zo'n draai maken om achteruit de box in geduwd te worden maken ze weer geen contact met die strips ![]() Gister overigens weer een halve seconde verschil in Bahrein, 1 T. Glock Toyota Bridgestone 01:32.492 132 2 F. Massa Ferrari Bridgestone 01:32.917 105 3 N. Heidfeld BMW Bridgestone 01:32.993 82 En een nieuwe geinterresseerde voor het Honda team; http://f1.gpupdate.net/en(...)s-interest-in-honda/ quote: | ||||
Peterselieman | donderdag 19 februari 2009 @ 17:43 | |||
Vandaag is er weer een Formule 1-teamportret op FOK! te bekijken. Ditmaal het team van Red Bull Racing dat met Mark Webber en Sebastian Vettel een interessant rijdersduo kent. [Formule 1-teamportret] Red Bull Racing | ||||
Atreidez | donderdag 19 februari 2009 @ 18:32 | |||
Leuk stuk!quote:Is dit wat ze zeggen bij Red Bull, of wat jij geconstateerd hebt? ![]() | ||||
Peterselieman | donderdag 19 februari 2009 @ 18:35 | |||
Thanks. Ik heb het geconstateerd na het bekijken van vele plaatjes van de nieuwe auto's ![]() | ||||
vosss | donderdag 19 februari 2009 @ 20:46 | |||
Vooral de neus is heel anders an de rest. Ik vind hem best wel spuuglelijk, maargoed, dat zijn ze allemaal ![]() Ze hadden gewoon de 2009-spec met de 2008 voor en achtervleugel moeten doen. Dan was het mooi geweest ![]() | ||||
Atreidez | donderdag 19 februari 2009 @ 20:57 | |||
Je moet pas oordelen als de reden waarom het gedaan is niet werkt, het makkelijker maken om te volgen en in te halen ![]() | ||||
sanger | vrijdag 20 februari 2009 @ 08:23 | |||
quote:Dat maakt niet uit. Doordat het wezenlijk anders is hebben ze voor zichzelf die mogelijkheid geschapen om er voordeel uit te halen (of nadeel natuurlijk). Als je eenzelfde ontwerp neemt dan geef je jezelf die mogelijkheid niet ![]() | ||||
Cavalier1 | vrijdag 20 februari 2009 @ 11:51 | |||
Toyota was afgelopen week met Glock én Trulli in Bahrein. Waarom rijdt er maar één per dag? Ze kunnen toch beter twee auto's per dag inzetten? En wat doet zo'n coureur op een dag waarop ie niet mag testen, heeft ie dan vrij of maakt ie zichzelf nog wel nuttig voor het team? | ||||
Atreidez | vrijdag 20 februari 2009 @ 12:05 | |||
Massa en Raikonen waren er ook beide, en Klien en Heidfeld. Denk dat het een regel is bij testen de laatste tijd, per team 1 auto.. (kostenbesparing?). Ook kan het zijn dat de tweede auto er nog niet eens is ![]() | ||||
Peterselieman | vrijdag 20 februari 2009 @ 12:24 | |||
Het is een afspraak dat een team nog maar met één auto tegelijk mag testen. Het is bedoelt om kosten te besparen. Vermoedelijk is het een van de binnen de FOTA gemaakte afspraken. | ||||
Ared | vrijdag 20 februari 2009 @ 13:25 | |||
klopt, ik weet alleen niet hoe het nu zit met aantal auto's in de garage. in de afgelopen jaren zag je dat rijke teams gewoon twee, drie of weet ik hoeveel auto's volledig klaar had staan in de pits, maar dat ze er maar met één tegelijk de baan op mochten. op zich komt er dan iets meer gelijkheid in hoeveel testkilometers de arme en de rijke teams kunnen rijden, en dus besparen de rijke teams op slijtage. Maar of het nou echt kostenbesparend is als je alsnog tig auto's meeneemt... | ||||
vosss | vrijdag 20 februari 2009 @ 20:51 | |||
quote:Ik kan het eik alleen maar met hem eens zijn @: | ||||
jorienvdherik | vrijdag 20 februari 2009 @ 20:55 | |||
hij wil liever doden zien ? | ||||
sanger | zaterdag 21 februari 2009 @ 15:29 | |||
quote:Doden gaat wat ver denk ik. Hij bedoeld dat iedereen tegenwoordig berekenend rijdt ipv toch nog voor de volle winst te gaan. | ||||
bodylotion | zaterdag 21 februari 2009 @ 16:00 | |||
Persoonlijkheden mis ik ook wel een beetje eigenlijk... | ||||
bodylotion | zaterdag 21 februari 2009 @ 16:04 | |||
wij ook wel eigenlijk | ||||
ElmarO | maandag 23 februari 2009 @ 18:38 | |||
quote: | ||||
sanger | maandag 23 februari 2009 @ 19:41 | |||
Staat haaks op de berichtgeving van voor het weekend.... | ||||
LeXX | maandag 23 februari 2009 @ 21:52 | |||
En zeker haaks op onderstaande....quote: | ||||
sasquatsch | maandag 23 februari 2009 @ 22:17 | |||
quote:Hier meldde ik al dat het waarschijnlijk is dat Honda het team gewoon voortzet omdat dit goedkoper is dan het team op te doeken. Dus dit nieuws is voor mij niet zo verrassend. Waarschijnlijk wordt er gedurende het seizoen gezocht naar een koper zodat het team ook in de komende jaren blijft bestaan. | ||||
nils7 | dinsdag 24 februari 2009 @ 02:03 | |||
Heb van een vriend vernomen dat een Nederlands team financiers zoekt voor een herintrede. | ||||
nagel72 | dinsdag 24 februari 2009 @ 02:11 | |||
quote: toch niet met verstappen hoop ik ![]() | ||||
nils7 | dinsdag 24 februari 2009 @ 02:36 | |||
quote:Volgens mij zijn er niet veel NL'se teams geweest ![]() Ben benieuwd... ![]() | ||||
Atreidez | dinsdag 24 februari 2009 @ 08:58 | |||
Daf racing? | ||||
vosss | dinsdag 24 februari 2009 @ 09:42 | |||
Dat moet ik nog zien ![]() Heidfeld is overigens van mening dat door de nieuwe aerodynamica inhalen een stuk eenvoudiger geworden is. | ||||
Atreidez | dinsdag 24 februari 2009 @ 09:44 | |||
Heidfeld was ook van mening dat ie vorig jaar voor t kampioenschap kon gaan. | ||||
Klonk | dinsdag 24 februari 2009 @ 09:45 | |||
quote:Je maakt een grapje, maar DAF heeft geraced in een open wheel klasse (ben de naam ff kwijt) en ik geloof dat het williams was (correct me if i have it fout) die een CVT getest heeft | ||||
Atreidez | dinsdag 24 februari 2009 @ 10:06 | |||
quote: ![]() | ||||
Klonk | dinsdag 24 februari 2009 @ 10:07 | |||
geweldig die CVT helemaal open bloot achterop | ||||
vosss | dinsdag 24 februari 2009 @ 10:10 | |||
quote:1-0 voor jou ![]() | ||||
bodylotion | dinsdag 24 februari 2009 @ 10:42 | |||
quote:Jep klopt: Dat geluid ![]() | ||||
sanger | dinsdag 24 februari 2009 @ 11:23 | |||
Doet een beetje denken aan die VW commercial. | ||||
bodylotion | dinsdag 24 februari 2009 @ 11:50 | |||
aaahh Williams gebruikt hetzelfde kleurenschema als vorig jaar. Ik had nog wel zo gehoopt op die donkerblauwe livery ![]() | ||||
Peterselieman | dinsdag 24 februari 2009 @ 12:08 | |||
Is idd wel een beetje jammer. Die donkerblauwe livery vond ik erg mooi staan bij de Williams. | ||||
vosss | dinsdag 24 februari 2009 @ 12:32 | |||
quote:De Mercedes van mijn vader heeft zo een versnellingsbak. Best apart om mee te rijden ![]() | ||||
sanger | dinsdag 24 februari 2009 @ 12:33 | |||
Ze hebben tijdens tests ook een zwarte livery, die is ook wel erg ![]() | ||||
Atreidez | dinsdag 24 februari 2009 @ 13:38 | |||
Hopelijk is er weer een hobbyist die de stream van de trainingen via een proxy zichtbaar maakt voor ons, want BBC gaat met de trainingen hetzelfde doen als ITV ; quote:... of onder de RED button, maar volgens mij is dat iets typisch sateliet tv achtigs.. Ik heb iig geen rooie knop bij de BBC met digitale tv. | ||||
sasquatsch | dinsdag 24 februari 2009 @ 15:18 | |||
quote:Ecurie Maarsbergen (van Carel Godin de Beaufort) Boro (de gebroeders Hoogenboom met hun eigen team) Spyker Dat zijn de drie die ik ken. | ||||
vosss | dinsdag 24 februari 2009 @ 18:14 | |||
Je kan toch zelf even een proxy gebruiken die in de UK staat? | ||||
Eddievandehoek | dinsdag 24 februari 2009 @ 19:56 | |||
Allen, ik weet niet zeker of het in deze topic kan, maar waag het er maar op. Een vraagje. Vroeger vond ik nog pdfjes terug met alle ronden tijden gereden tijdens een race (en dacht ik zelfs ook nog tijdens de trainingen). Deze stonden op de FIA site maar kan ze op geen enkele manier boven water krijgen. Weet iemand waar ik de alle gereden ronde tijden van afgelopen seizoen kan bekijken. Ik heb gegoogled en kwam er wel achter dat autosport.com deze aanbiedt, echter tegen betaling. Vraag 2) Dit jaar wil ik naar de gp van duitsland op de ring. Iemand nog tips voor een bepaalde tribune. Mijn keuze is gevallen op 7,8 of 9. Tribunte 9 is 30 euro goedkoper, maar is deze ook minder goed. Ervaringen gezocht.? | ||||
Sally | dinsdag 24 februari 2009 @ 23:13 | |||
Ik neem aan dat je vraag de Formule 1 betreft? Wellicht kan ik je verder helpen, vorig jaar vaak genoeg voor FOK!sport op zoek gemoeten... ![]() Een stappenplan: http://FIA.com, doorklikken naar Sport -> rechts (of in het dropdownmenu) kies Championships. Dan naar FIA Formula One World Championship (dat is nu bljkbaar 2009), dan ga je naar een race en dan zie je meestal iets met 'Press Information'; echter nu nog niet. http://fialive.fiacommuni(...)8/Pages/circuit.aspx Edit: onderaan de lijst met races rechts staat 2008 Season!) Om verder te kunnen kijken, ben ik naar Archive gegaan: Daar zie je Press Information rechts. -> Select Year: 2007 Select Category: FIA Formula One Wolrd Champ. Select Subject: Grand Prix of Australia -> http://fialive.fiacommunications.com/en-GB/archive/Pages/en.aspx (kopiëren en quoten werkt niet, maar je ziet Race Facts en Scruteneering Reports, als pdf's Daarin wordt wel *iets* over de vt's genoemd,maar niet veel.) Ik hoop je eerste vraag te hebben beantwoord ![]() ![]() ![]() | ||||
sanger | woensdag 25 februari 2009 @ 08:45 | |||
Je kunt ook iemand vragen met een abo op autosport.com ![]() | ||||
Eddievandehoek | woensdag 25 februari 2009 @ 19:20 | |||
quote: Alvast bedankt voor de moeite. Maar de paginas waar jij naar verwijst heb ik in het verleden inderdaad pdfs met alle laptimes gevonden. Deze zie ik er echter nu niet meer bij staan. | ||||
ElmarO | woensdag 25 februari 2009 @ 19:55 | |||
quote: | ||||
Peterselieman | donderdag 26 februari 2009 @ 00:48 | |||
Opvallend nieuws is dat de nieuwe Force India woensdag haar eerste testkilometers al gemaakt heeft, terwijl zondag pas de presentatie van de nieuwe auto is. Force India geeft nieuwe auto shakedown | ||||
Sally | donderdag 26 februari 2009 @ 13:58 | |||
quote:K, graag gedaan ![]() Mss heb je hier nog wat aan? quote: | ||||
vosss | donderdag 26 februari 2009 @ 18:01 | |||
Honda zou gered zijn met een ogf ander bailoutplan van Brawn. Bron: Fok!sport ![]() | ||||
ElmarO | donderdag 26 februari 2009 @ 19:36 | |||
quote: | ||||
Atreidez | donderdag 26 februari 2009 @ 19:53 | |||
Goede aanpassing ![]() ![]() | ||||
jorienvdherik | donderdag 26 februari 2009 @ 19:54 | |||
Australië is een vette baan, kan niet wachten ![]() | ||||
vosss | donderdag 26 februari 2009 @ 21:29 | |||
Ik ga binnenkort weer in Australie rijden. Mét een Formule auto wel te verstaan! ![]() ![]() | ||||
Trystar | donderdag 26 februari 2009 @ 21:36 | |||
quote:rFactor? ![]() | ||||
vosss | donderdag 26 februari 2009 @ 21:46 | |||
quote:Tuurlikj, dacht je dat ik echt in Australie ging rijden? ![]() | ||||
vosss | donderdag 26 februari 2009 @ 21:47 | |||
Heeft iemand toevallig al die 99 F1 mod voor rFacto getest? Die schijnt best vet te zijn ![]() | ||||
Lucky8 | donderdag 26 februari 2009 @ 21:48 | |||
quote:Is er wel genoeg grip op een vette baan? | ||||
Trystar | donderdag 26 februari 2009 @ 22:03 | |||
quote:haha nee hoor ![]() quote:Die heb ik nog niet gespeeld. Ik speel zo nu en dan MMG07 of CTDP06. | ||||
Atreidez | donderdag 26 februari 2009 @ 22:10 | |||
Heb t echt gehad met rFactor. Ik rij wel gewoon met de F3000 in Race07, heb je tenminste het idee dat t een echte raceauto is, en geen arcadespelletje ![]() | ||||
sasquatsch | donderdag 26 februari 2009 @ 22:14 | |||
Een waarschuwing van STR aan de persquote: | ||||
Atreidez | donderdag 26 februari 2009 @ 22:18 | |||
Waarschuwing? Klinkt meer als een dreigement ![]() | ||||
nils7 | donderdag 26 februari 2009 @ 23:44 | |||
quote:Eind dit jaar eindelijk gelukkig weer F1 op de pc ![]() | ||||
vosss | vrijdag 27 februari 2009 @ 07:45 | |||
quote:Ow? Van wie?? ![]() | ||||
Aresdreams | vrijdag 27 februari 2009 @ 07:49 | |||
ik dacht van codemasters | ||||
Klonk | vrijdag 27 februari 2009 @ 08:03 | |||
jeps, codemasters ![]() | ||||
sasquatsch | vrijdag 27 februari 2009 @ 12:19 | |||
Zoals als op Fok! Sport al gemeld is lijkt het Honda team toch door te gaan. Volgens GrandPrix.com op Internet wordt het een management buy-out door Ross Brawn (en Nick Fry), gefinancierd door Honda (omdat dit goedkoper is dan het team op te doeken, gezien de afkoopsommen van o.a. Button), De gestegen inkomsten uit de TV gelden van de FOM en eventuele sponsorinkomsten. Dit laatste is interessant want als Senna substantieel meer sponsorgeld mee kan nemen dan Barrichello, wordt voor Senna gekozen. Anders kiest Honda voor Barrichello vanwege zijn ervaring. Senna zou dan (volgens de Zwitserse krant Blick) in de DTM aan de slag gaan. Yahoo meldt dat het team wel van naam moet veranderen en de voorkeur zou uitgaan naar de naam Brackley F1 (aangezien de fabriek in de ze plaats staat). | ||||
Garisson72 | vrijdag 27 februari 2009 @ 18:20 | |||
quote:Kan het niet zijn dat dat ook de bedoeling is? Zou een mooie media-stunt zijn (STR-waardig ![]() En eindelijk Honda-nieuws! Hopelijk is het allemaal echt waar, want die Virgin-business werd ook even gebracht alsof het al zo ongeveer beklonken was. En hopelijk kiezen ze een fraaiere livery dan die waar Honda de laatste 2 jaar mee reed. Geel, ofzo. ![]() | ||||
bodylotion | vrijdag 27 februari 2009 @ 18:30 | |||
ik vond de livery van 2007 juist vet! ![]() | ||||
4-elements | vrijdag 27 februari 2009 @ 21:13 | |||
In ieder geval goed om te zien dat er toch weer 20 wagens aan de start staan. Helaas geen 26 zoals vroeger, maar hopelijk zien we dat wel weer in de toekomst nu er misschien een budgetlimiet komt. Terug naar de prekwalificatie? ![]() | ||||
vosss | vrijdag 27 februari 2009 @ 21:15 | |||
Ik ben alvast voor. ![]() | ||||
sanger | vrijdag 27 februari 2009 @ 21:19 | |||
Prekwalificatie is natuurlijk wel DE manier om actie te garanderen op vrijdagen en zaterdagen ![]() | ||||
vosss | vrijdag 27 februari 2009 @ 21:20 | |||
Zeker, maar dan zullen er eerst meer teams moeten zijn. ![]() | ||||
sasquatsch | vrijdag 27 februari 2009 @ 21:22 | |||
quote:Dan zal de FIA eerst de limiet oip 12 teams moeten afschaffen! ![]() | ||||
sanger | vrijdag 27 februari 2009 @ 21:28 | |||
En een maximumbudget instellen ![]() | ||||
bodylotion | vrijdag 27 februari 2009 @ 22:28 | |||
quote:over de kwalificatie gesproken, hoe kunnen we dat verwachten aankomend seizoen? hoe vaak mogen ze kers gebruiken in de kwalificatie? en dan nog het afstellen van de voorvleugel tijdens het rijden, gaan de coureurs die nou voor elke bocht op max downforce zetten en op het rechte stuk op minimale downforce? ![]() edit: ze mogen dus 2x per ronde de voorvleugel verstellen en 7 sec kers gebruiken. [ Bericht 5% gewijzigd door bodylotion op 27-02-2009 22:40:32 ] | ||||
Kleffe_Dop | zaterdag 28 februari 2009 @ 00:00 | |||
quote:Ik vraag me dan altijd af hoe je zoiets daadwerkelijk hard kunt controleren? ![]() Teams gaan dan in mijn ogen direct op zoek naar manieren om geld via een andere manier rond te sluizen. quote:Ik dacht meer aan: Laat dit seizoen maar eens zien dat je net dát beetje extra hebt waardoor je in de klasse top coureur valt, wellicht dat een aantal teams je in 2010 nog zien staan. Nico denkt daar duidelijk heel anders over, die vertrekt in zijn ogen naar Ferrari als het met Williams niets wordt dit jaar. ![]() [ Bericht 16% gewijzigd door Kleffe_Dop op 28-02-2009 00:06:05 ] | ||||
sanger | zaterdag 28 februari 2009 @ 10:45 | |||
quote:Door de teams te verplichten de boekhouding openbaar te maken aan een controle instituut van de FIA. Iedere euro die wordt uitgegeven moet worden verantwoordt als het ware. En de teams laten ondertekenen dat ze alle kosten maken op teamnaam en dus niet op een andere onderneming. Controle op maandelijkse basis en op onaangekondigde basis bijvoorbeeld. Monitoring vanuit de FIA op afstand zou ook een optie zijn. Helemaal waterdicht is het niet, maar je kunt wel een heleboel ermee bereiken. | ||||
vosss | zaterdag 28 februari 2009 @ 11:33 | |||
Wat vinden we van de nieuwe Williams met die opstaande vleugels naast de cockpit? Mag dat wel? En de kleur is overigens spuuglelijk ![]() | ||||
vosss | zaterdag 28 februari 2009 @ 11:35 | |||
![]() Iemand? ![]() | ||||
Atreidez | zaterdag 28 februari 2009 @ 12:17 | |||
De auto is wel ok, maar die afgrijselijke ruimte waar ie in staat doet m geen goed ![]() | ||||
vosss | zaterdag 28 februari 2009 @ 12:25 | |||
Ik zeg ook niet dat de auto niet okay is. Ik zeg alleen dat ik het een hele lelijke kleur blauw vind ![]() ![]() En die opstaande vleugels, mag dat wel volgens het nieuwe regelement? Ze hebben er nog niet mee getest op het circuit, maar ongetwijfeld wel al in de windtunnel ![]() | ||||
Garisson72 | zaterdag 28 februari 2009 @ 12:25 | |||
quote:Die kleur komt slecht uit bij die waardeloze belichting in die ruimte, verwacht ik. Die vinnen zijn wel fraai, en herkenbaar. Mooie lage neus ook, en omdat die voorvleugel zo donker van kleur is valt minder sterk op hoe breed dat ding is. Al met al vind ik 'm best mooi! ![]() | ||||
Atreidez | zaterdag 28 februari 2009 @ 12:44 | |||
![]() ![]() En nog een nieuwe auto ![]() | ||||
Ared | zaterdag 28 februari 2009 @ 13:32 | |||
wit/groen/oranje is niet echt m'n favoriete kleurencombinatie [/understatement], maar dat bodywork rond de sidepods ziet er behoorlijk strak uit. alleen van Ferrari naar Mercedes motoren switchen zal niet zo'n groot effect hebben, maar de uitgebreide technische ondersteuning kan het team misschien net een zetje geven om wat meer te kunnen strijden in het middenveld. Ik zie ze toch niet ineens regelmatig voor de punten gaan, maar je weet maar nooit met zo veel nieuwe regels. | ||||
Swindler | zaterdag 28 februari 2009 @ 13:42 | |||
quote:wat een rare foto's ![]() Het lijkt net een klein modelautotje ![]() kleurencombo is wel strak ![]() | ||||
kriele | zaterdag 28 februari 2009 @ 14:35 | |||
Nette auto van Force India. Optisch een van de mooieren van dit seizoen. | ||||
bodylotion | zaterdag 28 februari 2009 @ 16:31 | |||
een hele vooruitgang tov vorig jaar! | ||||
Kleffe_Dop | zaterdag 28 februari 2009 @ 17:57 | |||
Ziet er gewoon goed uit die bolide. ![]() Kleurenstelling doet een beetje aan de 7-Eleven AGR wagen van Tony Kanaan denken. ![]() | ||||
Garisson72 | zaterdag 28 februari 2009 @ 18:13 | |||
ik vind 'm best mooi, en idd: mooie vormgeving rond de sidepods. Die grote witte voorvleugel gaat er alleen jammergenoeg recht van voren weer uitzien als een kart-bumper, net als op de BMW. ![]() | ||||
ColtZ40 | zaterdag 28 februari 2009 @ 18:18 | |||
quote:Het is niet alleen de motor, maar ook de bak en de aandrijving. Ze kunnen honda in ieder geval voor blijven.. ![]() | ||||
Sinister-D- | zaterdag 28 februari 2009 @ 20:59 | |||
edit: laat maar. Was al oud nieuws ![]() | ||||
Kleffe_Dop | zaterdag 28 februari 2009 @ 22:12 | |||
quote:Ach.. gezien de grootte zullen er dit jaar flink wat sneuvelen. ![]() | ||||
Peterselieman | zaterdag 28 februari 2009 @ 22:16 | |||
Dat hoop ik wel ja. Hoe meer actie hoe beter, want dat rijden als kranten is maar niks. | ||||
vosss | zondag 1 maart 2009 @ 02:29 | |||
Godsklere, moet ik schreeuwen hier of wat? ![]() HALLO MENSEN, DIE VINS OP DE WILLIAMS, VALT DAT WEL BINNEN HET REGELEMENT??? ![]() | ||||
APK | zondag 1 maart 2009 @ 02:41 | |||
quote:Denk je dat ze debiel zijn bij Williams? | ||||
vosss | zondag 1 maart 2009 @ 10:21 | |||
quote:Nouja, ze hebben natuurlijk wel een appelflap in een rolstoel aan het roer staan daar ![]() | ||||
Kleffe_Dop | zondag 1 maart 2009 @ 11:10 | |||
quote:Denk je dat iemand hier het regelementenboek uit z'n hoofd kent? ![]() Je mag er vanuit gaan dat men dat bij Williams wel doorleest voor ze die vinnen erop plakken. Vervolgens is het natuurlijk nog maar de vraag of dit bij aanvang van de Australische GP ook nog regelementair is. De FIA kan erg snel die regels aanpassen onder het mom van veiligheid. | ||||
Googolplexian | zondag 1 maart 2009 @ 12:47 | |||
Die dingen worden "Skate Fins" genoemd.quote: | ||||
kriele | zondag 1 maart 2009 @ 13:09 | |||
"Spyker sprak met Honda F1" Sat 28-02 2009 De Nederlandse autofabrikant Spyker heeft in januari gesprekken gevoerd met Honda F1 teambaas Nick Fry. Spyker zou interesse hebben getoond om het Honda F1 over te nemen, dat komt naar voren in het boek Spyker, langs de afgrond. De Nederlandse autofabrikant uit Zeewolde die geleidt wordt door Victor Muller zou de steun hebben gehad van haar financier, de steenrijke Russische bankier Vladimir Antonov. Spyker is één van de vele partijen geweest die interesse toonde in het Honda F1 team. Honda besloot al snel maar met een handvol partijen verder te praten die als beste opties uit de bus kwamen, hier hoorde Spyker niet bij. Spyker F1 debuteerde in 2007 in de Formule 1 door het Midland F1 team over te nemen, het werd een grote deceptie: "Het is ontzettend negatief geweest allemaal", aldus Spyker CEO Victor Muller. "De gedachte was om onszelf in één klap op het wereldtoneel te zetten als grote speler. En dat heeft me nog het meest verbaasd: de Formule 1 heeft Spyker als wereldmerk toch een beetje verder gebracht. Het ons wel zeventig miljoen gekost, maar vooruit." De Formule 1 bracht Spyker bijna na de afgrond, met geld van Vladimir Antonov is Spyker nu weer stabiel. In Zeewolde werden in de fabriek het afgelopen jaar met 135 werknemers 44 Spyker's gebouwd. http://www.f1news.nl/news(...)met+Honda+F1%22.html Het is toch nog geen 1 april? ![]() | ||||
vosss | zondag 1 maart 2009 @ 13:17 | |||
quote:En hij dacht dat ook echt? Godsklere, soms vraag je je echt af hoe het in godsnaam mogelijk is dat iemand die zo achterlijk en dom als een varken is wel succesvol kan zijn. Wat een volslagen debiel dat hij dat serieus dacht. ![]() | ||||
Garisson72 | zondag 1 maart 2009 @ 13:55 | |||
Id, je gaat je toch onderhand schámen als Nederlander, dat dit ons grote sportwagenmerk moet zijn. Gelukkig hebben we Donkervoort nog. ![]() | ||||
nils7 | zondag 1 maart 2009 @ 14:12 | |||
quote:mwoah quote: | ||||
ElmarO | zondag 1 maart 2009 @ 17:28 | |||
quote:Heb ik volgens mij wel eens eerder gelezen. Ze wilden op die manier Ferrari achterna. ![]() | ||||
sanger | zondag 1 maart 2009 @ 18:04 | |||
quote:Dat hebben ze inderdaad weleens geroepen ![]() Ik zal eens navragen hoe dat zit. Op mijn werk zit de toenmalige financieel directeur van Spyker ![]() | ||||
kriele | zondag 1 maart 2009 @ 18:30 | |||
quote: Mij is ook nog nooit duidelijk geworden hoe ze de boel wilden financieren. Ze verkochten pakweg 40 auto's per jaar! | ||||
ElmarO | zondag 1 maart 2009 @ 18:43 | |||
quote:Volgens mij was het meer een jongensdroom van die Victor Muller om net als Ferrari te worden, dan dat er echt een goed financieel plan achter zat. Althans, dat idee leeft bij mij toch wel enigszins. ![]() | ||||
ElmarO | zondag 1 maart 2009 @ 19:06 | |||
Testtijden van vandaag:
McLaren testte overigens met de 2010-specificatie banden. Dus geen bandenwarmers en meer brandstof wegens verbod op bijtanken. [ Bericht 3% gewijzigd door ElmarO op 01-03-2009 19:13:42 ] | ||||
4-elements | zondag 1 maart 2009 @ 21:10 | |||
Renault blijft ongelofelijk traag zeg. Ik rij in mijn Megane nog bijna snellere rondetijden... | ||||
HPoi | zondag 1 maart 2009 @ 21:52 | |||
Ligt aan Piquet. ![]() | ||||
HPoi | zondag 1 maart 2009 @ 21:54 | |||
Spyker die Honda F1 overneemt................ Jaja. ![]() Nogal logisch dat Honda alleen nog gesprekken voerde met serieuze partners ipv Spyker. ![]() ![]() | ||||
HPoi | zondag 1 maart 2009 @ 21:55 | |||
Tis trouwens te hopen voor Alonso dat het werkelijk aan Piquet ligt en dat de Renault geen bak ellende is. ![]() ![]() | ||||
HPoi | zondag 1 maart 2009 @ 21:59 | |||
Overigens:![]() ![]() | ||||
Peterselieman | zondag 1 maart 2009 @ 23:43 | |||
Het is een aantal dagen geworden dan gepland ![]() [F1-teamportret] Williams | ||||
vosss | maandag 2 maart 2009 @ 07:42 | |||
Hoe staat het eik met de F1-manager? Is die al klaar? En gaat het dit jaar wel zonder al die problemen die we vorig jaar helaas hadden? Het begint al weer bijna, dus ik dacht ik vraag het even ![]() | ||||
Automatic_Rock | maandag 2 maart 2009 @ 07:51 | |||
De Fok!f1manager 2009. | ||||
Atreidez | maandag 2 maart 2009 @ 12:14 | |||
Wat een hondenweer in Jerez vandaag.. gaat goed met die droogweertesten ![]() ![]() | ||||
bodylotion | maandag 2 maart 2009 @ 12:46 | |||
quote:dat kan Ferrari nou juist goed gebruiken ![]() | ||||
Meike26 | maandag 2 maart 2009 @ 14:57 | |||
Nog 27 dagen ... ![]() Hoe zit dat nu met side-pods en de barge boards? Zover ik heb begrepen zijn ook de barge boards verleden tijd vanaf dit jaar. Heeft Force India dus een hele goede oplossing bedacht en uitgevoerd. Zowel in technisch als optisch oogpunt een erg mooie auto geworden !! ![]() | ||||
Atreidez | maandag 2 maart 2009 @ 15:23 | |||
Barge boards zaten natuurlijk voor de sidepods, en die zijn er idd niet meer. Hoever de regels gebogen mogen worden wat betreft die alternatieve dingen bij ieder team rond de sidepods zelf is nog maar de vraag, net als met die dolfijnvinnen van Williams. Ik ga eens op zoek naar t regelement en hoe t nu staat beschreven, maar t zal me niets verbazen als dat een paar pagina's is ![]() | ||||
Atreidez | maandag 2 maart 2009 @ 15:47 | |||
Voor andere geinteresseerden : http://www.fia.com/en-GB/(...)rldChampionship.aspx Ik word zelf een beetje duizelig van alle milimeter aanduidingen, maar al vroeg in t regelement staat duidelijk dat de FIA het laatste woord heeft over het complete ontwerp van de auto waar niet duidelijk in t regelement wordt aangegeven of iets wel of niet mag, en daarbij moet het team zelf aan de bel trekken willen ze niet voor verrassingen komen te staan. Voor de barge boards staat overigens wel een redelijk duidelijke exclude erin, dus dat is simpel en gewoon dichtgespijkerd. Ik denk dat engeneers wat minder moeite hebben met het lezen van de specifieke regeltjes ![]() | ||||
vosss | maandag 2 maart 2009 @ 18:19 | |||
quote:Mooie boel ![]() | ||||
Slein83 | maandag 2 maart 2009 @ 18:32 | |||
quote:Die wil ik wel hebben als verlichting thuis ![]() | ||||
ElmarO | maandag 2 maart 2009 @ 20:35 | |||
Tijden van vandaag:
| ||||
Ared | maandag 2 maart 2009 @ 20:49 | |||
quote:Zo gek is dat toch niet? McLaren, Williams, Red Bull, Toro Rosso en Force India verkopen allemaal samen volgens mij amper 40 auto's per jaar! Het plan erachter was dat het team aangekocht zou worden, hun naam zou krijgen, en daarna met sponsoren en tv-geld quitte zou gaan draaien. Voor de aanschaf heb je kapitaal nodig (waar ze als ik me niet vergis extra aandelen voor hebben uitgegeven), maar daarna bedruipt het zichzelf. probleem was dat de uitgaven wat hoger waren dan de inkomsten, en dat Spyker haar eigen grootste sponsor moest worden (zoals Red Bull dat is voor RBR en STR, en Kingfisher voor Force India). Daar is het merk bijna aan onderdoor gegaan. | ||||
sanger | dinsdag 3 maart 2009 @ 09:34 | |||
quote:Dat is exact het probleem inderdaad ![]() | ||||
ElmarO | dinsdag 3 maart 2009 @ 19:04 | |||
Tijden van vandaag:
| ||||
Atreidez | dinsdag 3 maart 2009 @ 19:40 | |||
Het lag dus meer aan Piquet dan aan de auto ![]() | ||||
Meike26 | dinsdag 3 maart 2009 @ 19:55 | |||
En hij heeft de meeste ronden gereden zover we kunnen zien. !! | ||||
ElmarO | dinsdag 3 maart 2009 @ 20:45 | |||
Overigens is de tijd van Kovalainen behaald met een 2008-specificatie van de achtervleugel. quote:Bron | ||||
Peterselieman | dinsdag 3 maart 2009 @ 20:51 | |||
Zou McLaren dan of achter liggen of iets te verbergen hebben? | ||||
ElmarO | dinsdag 3 maart 2009 @ 21:05 | |||
quote:In dit geval lijkt het vooral een PR-stunt. Al heeft McLaren al eerder gebruik gemaakt van de 2008-vleugel. Het zou op problemen kunnen duiden, maar of dat ook zo is komen we denk ik pas in Australië achter. De tijden van Kovalainen voor vandaag: SPOILER16:25 1.20.816 1.20:535 Mejor crono de Heikki... Heikki rijdt dus alleen zijn laatste twee rondes in de 1:20 (rest staat onder spoiler. Anders wordt het wel erg lang). De rest is allemaal 1:22 of hoger als ik het goed heb gezien. ![]() Ter vergelijking de stints van Alonso en Massa. Ook deze even achter de spoiler wegens de lengte. Alonso SPOILERMassa SPOILER | ||||
Peterselieman | dinsdag 3 maart 2009 @ 21:08 | |||
Het begin van de dag moet je dan even niet meetellen, omdat de baan toen nog wat nat was ![]() Maar ja de tijd zal het leren wat van alle geruchten waar is. | ||||
bodylotion | dinsdag 3 maart 2009 @ 21:39 | |||
hmm da's niet best als mclaren met betere(!) achtervleugel rijdt | ||||
vosss | woensdag 4 maart 2009 @ 00:04 | |||
Ik hoop echt dat Hamilton niet wint. Hell, ik gun zelfs Button het kampioenschap nog meer ![]() | ||||
sanger | woensdag 4 maart 2009 @ 08:59 | |||
McLaren is toch ook bezig met het testen volgens 2010 bandenspec? Oftewel met verbod op bijtanken en dus een zware auto. Zou een verklaring kunnen zijn. | ||||
Atreidez | woensdag 4 maart 2009 @ 10:17 | |||
quote:Echt, dit is volgens mij de enige reden waarom wij niet gezellig met elkaar een pot bier kunnen drinken ![]() ![]() | ||||
Cavalier1 | woensdag 4 maart 2009 @ 10:45 | |||
De Toyota's rijden redelijk vooraan deze winter. Gaan die zich eindelijk bij de top nestelen denken jullie? | ||||
kriele | woensdag 4 maart 2009 @ 10:57 | |||
quote: Het is gewoon altijd leuker om voor de underdog te zijn! | ||||
ColtZ40 | woensdag 4 maart 2009 @ 11:12 | |||
quote:Je bent toch zeker geen hooligan. ![]() | ||||
Bluurgh | woensdag 4 maart 2009 @ 11:33 | |||
quote:wintertijden zeggen helemaal niks, dat heeft het verleden wel bewezen (bijvoorbeeld prost kon er ook wat van geloof ik) | ||||
Atreidez | woensdag 4 maart 2009 @ 11:40 | |||
quote:Dat zeiden ze toen ook over BAR-Honda in 2004, maar die maakte het toch redelijk waar achter Ferrari dat jaar ![]() quote:Foxxx wel toch? ![]() | ||||
kriele | woensdag 4 maart 2009 @ 11:53 | |||
quote: Arrows kon er ook wat van. Bloedje snel in de winter, door wat met het gewicht te klooien, maar aan de start van het seizoen was alles weer bij het oude. | ||||
Atreidez | woensdag 4 maart 2009 @ 12:01 | |||
Maarja, Arrows reedt onder het minimale gewicht idd, omdat de FIA regels voor de auto's niet helemaal gelden tijdens tests ofzo. Was toen ook de discussie dat ze het met opzet deden om sponsors binnen te halen ![]() | ||||
Sally | woensdag 4 maart 2009 @ 12:31 | |||
quote:Tis wel door een gekleurde bril hoor... Maar verder: njammie ![]() ![]() | ||||
Ared | woensdag 4 maart 2009 @ 13:25 | |||
volgens Kovalainen is McLaren klaar om KERS te gebruiken, en is het absoluut de moeite waard:quote:bron: autosport | ||||
Garisson72 | woensdag 4 maart 2009 @ 17:54 | |||
Massa toont zich weer eens van zijn intelligentste kant:quote: ![]() Alsof die laatste fase waarin weinig gebeurt niet nog steeds aan het eind van die ingekorte race zal komen. bron | ||||
Ared | woensdag 4 maart 2009 @ 18:05 | |||
na de seizoensfinale van 2008 kan ik me best voorstellen dat Massa het einde van races niet leuk meer vind, maar ik zou verwachten dat hij dan alleen de laatste ronde zou willen schrappen. | ||||
ElmarO | woensdag 4 maart 2009 @ 18:48 | |||
quote:Waren ze dacht ik dinsdag al mee bezig. Vond er verder ook geen enkele vermelding van dat dit nu weer het geval was. Tijden van vandaag:
Bron Tijden van stints: K. Raikkonen SPOILERF. Alonso SPOILERL. Hamilton SPOILEREn humor van STR. Klik ![]() | ||||
ElmarO | woensdag 4 maart 2009 @ 20:40 | |||
quote: | ||||
sanger | woensdag 4 maart 2009 @ 21:51 | |||
Force India redelijk dichtbij McLaren. | ||||
Atreidez | woensdag 4 maart 2009 @ 22:37 | |||
Ik snap die spoilertags niet echt hoor.. Ze nemen evenveel ruimte in ![]() | ||||
vosss | woensdag 4 maart 2009 @ 23:47 | |||
Dat wilde ik ook net zeggen Atreidez ![]() | ||||
vosss | woensdag 4 maart 2009 @ 23:50 | |||
Anyway, ik vind het nogal bekrompen dat die Eikelstone niet meer geld wilt geven aan de teams. Komop zeg, het ene na het andere tema staat zowat op kiepen en hij denkt alleen maar aan zijn eigen zal vullen (die mijns inziens al overvol is!) Als hij echt om de sport gaf zou hij persoonlijk genoegen nemen met de helft en dan hadden alle teams een mooie bonus. Sterker nog, als die ouwe seniele zak gewoon de helft zou geven dan was Honda niet in de verkoop gegaan en stons Super Aguri ook gewoon aan de start dalijk. Het is hoog tijd dat die achterlijke schlemiel het loodje legt zou ik zeggen. En dat bedoel ik dan zowel financieel als met die rare regels en ideeen van hem ![]() Bah, wat vind ik dat een misselijke vent ![]() | ||||
David Letterman | donderdag 5 maart 2009 @ 10:07 | |||
quote:maar wie krijgen we dan...? quote:totaal mee eens zijnde... | ||||
Bluurgh | donderdag 5 maart 2009 @ 11:55 | |||
quote:tsja je zou kunnen zeggen dat de teams wat meer geld zouden mogen krijgen (dat vind ik ook wel als je kijkt naar de verdeling!) maar als je er even vanuit een andere hoek naar gaat kijken, de teams hebben zelf het contract getekend waarin, lijkt mij, vantevoren al stond wat de verdeling van het geld zou zijn en je kan mij niet vertellen dat ze met de professionaliteit van tegenwoordig en de belangen die mensen in een team hebben zichzelf "zomaar" laten naaien. Als ze het echt willen kunnen ze zelfs samen 1 blok vormen en een hele hoop regelen, 't enige punt is dat de teams het nooit 100% met elkaar eens zijn en dat is toch hun probleem? En natuurlijk had waarschijnlijk niemand op dat moment kunnen weten hoe de wereld er nu voor staat (ik weet niet precies hoe lang geleden het is dat dat contract werd opgezet) maargoed in een business waar zulke ongelofelijke bedragen in omgaan kan je verwachten dat het niet altijd zonnig blijft, zou je dat niet een beetje kunnen zien als risico van het vak? Uiteindelijk heeft elk team zelf zijn krabbeltje onder het contract gezet en zou je het kunnen zien als eigen schuld dikke bult.. | ||||
UnoclaM | donderdag 5 maart 2009 @ 12:42 | |||
Ik vind het ook raar om te zeggen dat Ccclestone geld moet geven aan teams, ongeacht het feit dat hij een drol is. De teams hebben zeker wel inspraak in het reilen en zeilen van de sport, zoals we vanmiddag gaan zien. | ||||
nils7 | donderdag 5 maart 2009 @ 15:49 | |||
quote:bron Maar er staat nergens dat de F1 goedkoper wordt door Eccel$tone minder geld krijgt of het organiseren van een race goedkoper wordt... | ||||
sanger | donderdag 5 maart 2009 @ 16:01 | |||
Volgens mij is dat een logisch gevolg van met name de technische veranderingen. | ||||
Atreidez | donderdag 5 maart 2009 @ 16:13 | |||
Je hoeft toch niet bepaald slim te zijn om te zeggen dat de KERS van dit jaar een soort kapitaalvernietiging is aan de hand van de plannen -quote: ![]() | ||||
sanger | donderdag 5 maart 2009 @ 16:27 | |||
Ja, dat was ook het eerste wat ik dacht. Weet je waar ook een hoop op bespaard zou kunnen worden; standaardbanden (en die meer dan 1 seizoen houden). Minder ontwikkelen en testen aan een chassis ![]() | ||||
Googolplexian | donderdag 5 maart 2009 @ 18:48 | |||
Ex-Honda team 'seal F1 survival' | ||||
ElmarO | donderdag 5 maart 2009 @ 19:19 | |||
quote:In de bagger-layout neemt het een stuk minder ruimte in. ![]() Tijden van vandaag:
-Edit- Overigens reed McLaren weer met een aangepaste 2008-vleugel. Het lijkt er toch enigszins op dat het misschien niet helemaal 100% gaat bij McLaren. Reden dat ik dat idee langzamerhand krijg is een quote van iemand van Toyota. quote:Meer [ Bericht 40% gewijzigd door ElmarO op 05-03-2009 19:43:45 ] | ||||
Swindler | donderdag 5 maart 2009 @ 19:48 | |||
Ik denk dat zoals bij alle voorgaande jaren , er weer flink wat zand in de ogen wordt gestrooid. Door verschillende teams wel te verstaan. | ||||
sasquatsch | donderdag 5 maart 2009 @ 21:05 | |||
quote:En ik dacht nog wel dat de teams tegen standaard onderdelen waren, omdat dat tegen de F1 principes ingaan. Een klanten-KERS kan ik me nog voorstellen, maar standaard? Nee! | ||||
Atreidez | donderdag 5 maart 2009 @ 23:24 | |||
Misschien is die McLaren vleugel wel zo goed, dat ze niet willen dat andere teams t weten ![]() ![]() | ||||
ziggyziggyziggy | vrijdag 6 maart 2009 @ 06:29 | |||
Honda verder als Brawn GP Het is helemaal rond nu. ![]() | ||||
Automatic_Rock | vrijdag 6 maart 2009 @ 07:44 | |||
quote: ![]() | ||||
sanger | vrijdag 6 maart 2009 @ 08:20 | |||
quote:Als ze hem nooit laten zien betekent dat ook dat ze hem nooit goed hebben getest ![]() ![]() De verklaring van McLaren is ook al niet zo geloofwaardig imo. Ze willen de verschillen weten tussen iets wat niet meer gebruikt mag worden en iets wat je moet gebruiken. Who cares wat die verschillen zijn ![]() | ||||
sasquatsch | vrijdag 6 maart 2009 @ 10:23 | |||
quote:Ik denk eerder dat de gebrek aan downforce op de achterbanden de achterkant van de wagen instabiel maakt en ze dit willen maskeren door met de 2008 vleugel te rijden. Verder is het feit dat ze al twee dagen vanwege motorproblemen zijn stilgevallen ook al niet hoopgevend. | ||||
Googolplexian | vrijdag 6 maart 2009 @ 11:05 | |||
quote:Meten = weten, ken je geschiedenis, oorzaak & gevolg, technische evolutie, etc. Hoe beter je het verschil met het oude ontwerp begrijpt des te nauwkeuriger kun je je huidige ontwerp verbeteren. Bovendien zijn oude gegevens niet nauwkeurig genoeg (andere luchttemp, baantemp, banden, koppelkromme, etc, etc) dus om de nieuwe omstandigheden voor de vleugel in kaart te brengen heb je een basis nodig. Hoe meer constanten in een berekening. hoe makkelijker de berekening ![]() | ||||
UnoclaM | vrijdag 6 maart 2009 @ 11:26 | |||
Brawn GP ![]() Hopelijk gaan ze het goed doen! | ||||
bodylotion | vrijdag 6 maart 2009 @ 11:48 | |||
Ben erg benieuwd naar BrawnGP. al Is het team natuurlijk vrijwel hetzelfde... | ||||
sasquatsch | vrijdag 6 maart 2009 @ 13:08 | |||
quote:Alleen met Mercedes motor, dus dat is al een vooruitgang ten opzichte van vorig seizoen. | ||||
kriele | vrijdag 6 maart 2009 @ 13:26 | |||
quote: Maar toch......Honda heeft de motor er gewoon liggen. Honda had toch nog wel de motoren beschikbaar kunnen stellen? | ||||
ziggyziggyziggy | vrijdag 6 maart 2009 @ 13:46 | |||
Foto van de shakedown van de BGP001 van vandaag op http://www.autosport.com/news/report.php/id/73586 [ Bericht 71% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 06-03-2009 13:52:21 ] | ||||
Meike26 | vrijdag 6 maart 2009 @ 13:49 | |||
Benieuwd naar de livery van de BGP001. Zoals er staat: De wagen, wit met gele en zwarte accenten, heeft de naam BGP001 meegekregen en is nog gebouwd door Honda doet het me denken aan Renault in de jaren 80. Maar daar zal wel niets van terug te zien zijn als op 9 maart Jenson het circuit op gaat. En nog een seizoen Barrichello. Ook al heeft hij vorig seizoen aardig lopen klagen, ik ben nog wel fn van hem. Misschien dat hij nog wat kan laten zien. | ||||
Meike26 | vrijdag 6 maart 2009 @ 13:51 | |||
Ah, nu al een fototje... associatie met Renault nu al door de grond geboord ![]() | ||||
Garisson72 | vrijdag 6 maart 2009 @ 13:52 | |||
Eindelijk het goede nieuws dat het voormalig Honda-team een doorstart gaat maken! Altijd wel geloofd dat het zou gebeuren, maar het duurde wel láng! | ||||
Ared | vrijdag 6 maart 2009 @ 14:05 | |||
wat me ook verbaasd is in de FOTA plannen, is dat er met geen worod gerept wordt over klantenchassis. Je zou toch denken dat ze met hun huidige eensgezindheid toch wel kunnen besluiten: ja, we gaan ze toestaan, maar we gaan nog onderhandelen over de verdeling van tv- en prijzengeld tussen constructeurs en niet-constructeurs. Hoe moeilijk kan het zijn? | ||||
bodylotion | vrijdag 6 maart 2009 @ 15:03 | |||
is die mercedes-motor achtering de honda en force india exact gelijk aan die van mclaren eigenlijk? | ||||
Peterselieman | vrijdag 6 maart 2009 @ 15:04 | |||
Vandaag is er weer een nieuw Formule 1-teamportret verschenen. Dit keer was het de beurt aan BMW Sauber F1 Team. [F1-teamportret] BMW Sauber | ||||
Meike26 | vrijdag 6 maart 2009 @ 15:36 | |||
Brawn GP krijgt de FO108W-motor, het getal 08 in het motortype zegt mij dat het een motor van vorig jaar is, eventuel opgeleukt met vernieuwde motoronderdeeltjes? | ||||
Ared | vrijdag 6 maart 2009 @ 16:00 | |||
volgens mij zijn dit nog steeds de gehomologeerde motoren. Tenzij Mercedes destijds meerdere motoren voor goedkeuring bij de FIA heeft ingediend (wat redelijk bizar zou zijn, aangezien ze toen nog geen klantenmotoren leverden), neem ik aan dat iedereen dezelfde spec motor moet krijgen. | ||||
Ared | vrijdag 6 maart 2009 @ 16:06 | |||
oh ja, en volgens de website van McLaren rijden ze zelf ook met de Mercedes-Benz FO 108W, da's ook wel een zeer subtiele aanwijzing dat het mogelijk om dezelfde motor zou kunnen gaan...![]() http://www.mclaren.com/f1season/2009/presspack09/tech-spec.php | ||||
sanger | vrijdag 6 maart 2009 @ 16:07 | |||
quote:En dat gecombineerd met de standaard ECU moet er voor zorgen dat iedereen hetzelfde uit dat blok kan peuren ![]() | ||||
Meike26 | vrijdag 6 maart 2009 @ 16:15 | |||
Edit: Ik kletste onzin uit ![]() | ||||
sanger | vrijdag 6 maart 2009 @ 16:53 | |||
De BGP001 is wel een mooie bolide ![]() | ||||
bodylotion | vrijdag 6 maart 2009 @ 17:13 | |||
quote:maar dan teruggeschroefd naar 18,000 toeren ![]() *denkt terug aan die BAR-Honda die toen 22,000 draaide ![]() | ||||
Garisson72 | vrijdag 6 maart 2009 @ 17:38 | |||
quote:wel weer met een grote witte voorspoiler... ik hoopte meer op een zwart met gele auto, dus zonder al dat wit. Maar ik klaag niet! ![]() Ik hoop vooral dattie zo snel is als werd beloofd vóórdat Honda er de brui aan gaf, en dat Jenson weer mooie dingen kan laten zien. | ||||
UnoclaM | vrijdag 6 maart 2009 @ 18:36 | |||
quote:volgens mij is dit nog niet de uiteindelijke kleurencombinatie. ik hoop wel op wat meer geel in het uiteindelijke model. en tof dat barrichello en button mee doen, allebei wel sympathieke gasten volgens mij | ||||
Garisson72 | vrijdag 6 maart 2009 @ 18:44 | |||
ALs hij dit sezoen weer volmaakt, wordt het wel heel moeilijk zijn record-aantal GP-starts te verbeteren. ![]() | ||||
Sinister-D- | vrijdag 6 maart 2009 @ 18:56 | |||
Er zit al een kras op de neus ![]() ![]() Meer foto's op de officiële site . Wel mooi dat er toch 20 auto's op de grid blijven staan. | ||||
bodylotion | vrijdag 6 maart 2009 @ 19:16 | |||
hoe zit dat nu met die testdagen van BrawnGP? mogen ze hun dagen nog opmaken of zijn ze gewoon te laat ![]() | ||||
sanger | vrijdag 6 maart 2009 @ 20:17 | |||
quote:De berichten toen waren heel hoopgevend inderdaad. Jammer dat de bolide aangepast moest worden naar het Mercedes blok, dat zou weleens een nadeel kunnen zijn ondanks dat ik dat blok beter vind dan de Honda. | ||||
Peterselieman | vrijdag 6 maart 2009 @ 21:42 | |||
Even een belangrijke mededeling voor iedereen hier: Voorlopig geen Formule 1-manager | ||||
Meike26 | vrijdag 6 maart 2009 @ 21:49 | |||
Ach, echt topteams maakte ik toch nooit... hoogste positie wat ik ooit heb gehaald is ergens in de 700. Maar misschien dat ik nog wel bij een van de andere managers een poging waag ![]() |