quote:Deflation – A fall in the general price of goods and services. This problem, seen during the Great Depression, hurts economic growth as consumers wait for prices to fall. By contrast, "disinflation" is a benign reduction in the inflation rate.
Inflation – A rise in the general price of goods and services. When out of control, it constrains saving and investment in the economy. The rate of inflation is most often measured by changes in the Labor Department's consumer price index.
Recession – A sharp contraction in economic activity and employment. A common but informal measure is two consecutive quarters with a decline of national output. A recession is officially declared by a committee of the National Bureau of Economic Research in Boston – this occurs after the fact when final data have arrived and been analyzed.
Stagflation – A combination of stagnation (manifested as significant unemployment and slow or negative economic growth) and entrenched inflation – a phenomenon that characterized the 1970s in America.
quote:Technical analysis, by definition, breaks during a market crash.
quote:Op maandag 6 oktober 2008 21:13 schreef athlonkmf het volgende:
wordt het niet tijd voor een nieuwe openingsplaatje?
IPV een tvp kan je toch wel een kekke nummer opschrijven? 9,744.19quote:Op maandag 6 oktober 2008 21:15 schreef PietjePuk007 het volgende:
tvp
Hij is anders nog steeds actueelquote:Op maandag 6 oktober 2008 21:13 schreef athlonkmf het volgende:
wordt het niet tijd voor een nieuwe openingsplaatje?
quote:Op maandag 6 oktober 2008 21:15 schreef kepler het volgende:
ow, hij gaat alweer omhoog. Crisis vermeden
een van deze? De cartoons!quote:Op maandag 6 oktober 2008 21:20 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Hij is anders nog steeds actueelen gaaf.
Wat had je in gedachten?
Popcorn ontbreekt nog.quote:Op maandag 6 oktober 2008 21:19 schreef Nieuwschierig het volgende:
Iedereen zit nu net naar de chart te kijken als bij de lancering van een space shuttle. Go go go
quote:Op maandag 6 oktober 2008 21:21 schreef SjonLok het volgende:
Dow Jones gaat nog in het groen sluiten!
Halen ze dat?quote:Op maandag 6 oktober 2008 21:21 schreef SjonLok het volgende:
Dow Jones gaat nog in het groen sluiten!
Mah meeste zijn van die stripdingen. En vaak over een specifiek nieuwsitem.quote:
Ik zie 9834?quote:
Dat had Bos allemaal gepland. Jezus snap je dan niks?quote:Op maandag 6 oktober 2008 21:32 schreef meelborp het volgende:
hoe kan dit ineens dan hoe kan heel die stemming in eens omslaan
9805 zag ik daarnet op bloomberg.comquote:Op maandag 6 oktober 2008 21:36 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Ik zie 9834?
Anyhow, een maand lang elke dag met -4% sluiten betekend ook al dat de dow na een maand op 3000 staat.
Dus moeten toch echt betere dagen komen dan dit
Mwoah, ik vind het ook vrij ongeloofwaardigquote:Op maandag 6 oktober 2008 21:36 schreef Liewec het volgende:
[..]
Dat had Bos allemaal gepland. Jezus snap je dan niks?
Ja hij daalt weer als een gekquote:Op maandag 6 oktober 2008 21:37 schreef DemonRage het volgende:
[..]
9805 zag ik daarnet op bloomberg.com
mwah +/- 100 pnt, bohquote:Op maandag 6 oktober 2008 21:38 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Ja hij daalt weer als een gek
En weer naar 9900.quote:Op maandag 6 oktober 2008 21:37 schreef DemonRage het volgende:
[..]
9805 zag ik daarnet op bloomberg.com
Yeah, iedereen gék verklaren!!quote:Op maandag 6 oktober 2008 21:40 schreef Liewec het volgende:
Voer voor psychologen
?quote:Op maandag 6 oktober 2008 21:40 schreef DemonRage het volgende:
[..]
En weer naar 9900.
Dat zijn nogal sprongen op het laatste moment... zal wel hectisch zijn daar op de beurs.
Nee hoor hij is net weer 100 pnt gestegen in 30 seconden.quote:Op maandag 6 oktober 2008 21:44 schreef Hertog_Martin het volgende:
Nu zie ik m idd ook weer richting 9900 gaan, google finance loopt achter dus?
Lijkt me ook manipulatie.quote:Op maandag 6 oktober 2008 21:52 schreef ChrisMoneymaker het volgende:
Hahahah waaaaaat een bullshit dit.
Ik hoorde eerder op deze avond van CNN dat het aantal transacties heel erg laag was. Dan is het misschien makkelijker om grote verschillen op een handelsdag te krijgen?quote:Op maandag 6 oktober 2008 21:55 schreef Tweeke het volgende:
Wie dit voorspelt had was krankzinnig verklaard. En ik geloof niet zo in zulke grootschalige manipulatie, maar ik vind het heel moeillijk om aan dat geloof vast te houden nu.
Dat kan toch bijna niet anders dan manipulatie zijn met al die ups en downs?quote:Op maandag 6 oktober 2008 21:55 schreef Tweeke het volgende:
Wie dit voorspelt had was krankzinnig verklaard. En ik geloof niet zo in zulke grootschalige manipulatie, maar ik vind het heel moeillijk om aan dat geloof vast te houden nu.
http://finance.google.comquote:Op maandag 6 oktober 2008 21:55 schreef Liewec het volgende:
Op welke site zien jullie dat? beurs.nl en cnbc waren er nog niet :s
Moet wel. Overheidsinterventie...quote:Op maandag 6 oktober 2008 21:58 schreef nibbieworld het volgende:
[..]
Dat kan toch bijna niet anders dan manipulatie zijn met al die ups en downs?
9,980.51quote:Op maandag 6 oktober 2008 22:00 schreef ChrisMoneymaker het volgende:
10,021.77
-303.61 (-2.94%)
Oct 6 - Close
Dit laatste enerverende uurtje is mede mogelijk gemaakt door de Amerikaanse overheid. Waarvan akte.
Deze chart zakt alsnog als een idioot omlaagquote:Op maandag 6 oktober 2008 21:56 schreef Lafayette het volgende:
http://j1.forexpf.ru/proftrading/chart.jsp?type=DJIA&grtype=0&tictype=8&amount=335
Leuke grafiek
Volgens google is dat de slotstand.quote:
Laatste orders zijn nog niet verwerkt na de bel.quote:Op maandag 6 oktober 2008 22:03 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Deze chart zakt alsnog als een idioot omlaag![]()
Wie weet is er wel een mafkees geweest die opeens alles weer verkoopt op de laatste seconde, nog ff profiteren van de laatste stuiptrekking ofzo.quote:Op maandag 6 oktober 2008 22:06 schreef Lafayette het volgende:
[..]
Laatste orders zijn nog niet verwerkt na de bel.
Opvallend dat dat allemaal orders zijn die zorgen voor een redelijke daling...quote:Op maandag 6 oktober 2008 22:06 schreef Lafayette het volgende:
[..]
Laatste orders zijn nog niet verwerkt na de bel.
nu op 9,959.48quote:Op maandag 6 oktober 2008 22:04 schreef DemonRage het volgende:
Volgens google is dat de slotstand.
Ow... stiekem verandert-ie toch nog... zijn ze nog een beetje aant natellen?
9965 opeens
CNBC ookquote:Op maandag 6 oktober 2008 22:09 schreef DemonRage het volgende:
LOL... volgens mij is bloomberg echt laat... daar staat-ie op 10030
Op google: 9,955.50
Zou het dan toch?quote:Op maandag 6 oktober 2008 22:15 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.nypost.com/sev(...)ess_john_crudele.htm
Klinkt allemaal enorm aannemelijk dat die groep hun middelen hebben gebruikt om de val vandaag te beperken.quote:Since taking the reins in July, the Wall Street veteran has reinvigorated the President's Working Group on Financial markets, which had languished." The article went on to say that before Paulson's arrival, the group met every few months, and sometimes only once a quarter. Now Paulson is insisting that it meet every six weeks.
Among other things, Paulson and the Plunge Protection gang discuss the problems that might occur with hedge funds and derivatives, plus the "government's ability to respond to a financial crisis," according to a source quoted by the paper.
Since the Federal Reserve is the group that would lower interest rates in an emergency, the Plunge Protectors would probably be the ones who'd fix the problem. In other words, they'd throw money at it.
Jah, vast een of andere club dat even snel niet bestaand geld leent om vlug een hele zooi aandelen te kopen om de boel te manipuleren.quote:Op maandag 6 oktober 2008 22:30 schreef Dr.Daggla het volgende:
500 punten in 75 minuten?
Smells like fraude.
Die middelen zullen ook niet oneindig zijn.quote:Op maandag 6 oktober 2008 22:34 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Klinkt allemaal enorm aannemelijk dat die groep hun middelen hebben gebruikt om de val vandaag te beperken.
USA, the land of the free market, anyone?quote:Op maandag 6 oktober 2008 22:34 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Klinkt allemaal enorm aannemelijk dat die groep hun middelen hebben gebruikt om de val vandaag te beperken.
quote:Noted the Capital Observer, an investor's blog, "Last week, in the article Stacked Deck, I alluded to the fact that the government might be intervening in the market privately as well as publicly." It also reported on September llth that the Telegraph -- a newspaper in London, not Washington, called it a "black arts unit."
"On Friday, Mr Bush convened the so-called Plunge Protection Team for its first known meeting in the Oval Office. The black arts unit -- officially the President's Working Group on Financial Markets -- was created after the 1987 crash.
It appears to have powers to support the markets in a crisis with a host of instruments, mostly by through buying futures contracts on the stock indexes (DOW, S&P 500, NASDAQ and Russell) and key credit levers. And it has the means to fry 'short' traders in the hottest of oils."
Jawel. In Saudi-Arabië heb je de Tadawul, veel banken en olie daar die beursgenoteerd zijnquote:Op maandag 6 oktober 2008 22:14 schreef Mr_Memory het volgende:
Mischien een hele domme vraag (heb geen verstand van de financiele wereld) maar heeft het midden-oosten met al zijn oliegeld geen beurs?![]()
Ik kan geen arabisch maar rode cijfers snap ik wel; http://www.tadawul.com.sa/wps/portal/!ut/p/_s.7_0_A/7_0_49Iquote:Op maandag 6 oktober 2008 22:43 schreef Falco het volgende:
[..]
Jawel. In Saudi-Arabië heb je de Tadawul, veel banken en olie daar die beursgenoteerd zijn.
USA, where they fill holes with stuff got by digging holes.quote:Op maandag 6 oktober 2008 22:39 schreef pberends het volgende:
[..]
USA, the land of the free market, anyone?
Het is de vraag of je wil dat de overheid zo actief op de beurs meedoet. Uiteindelijk is het diezelfde overheid die regels opstelt en dus ook met een bepaalde voorkennis kan handelen.quote:Op maandag 6 oktober 2008 22:42 schreef Hertog_Martin het volgende:
http://www.washingtonpost(...)rm/blackm/plunge.htm
Zo hypothetisch is die maandagmiddag niet meer
En:
http://www.commondreams.org/view/2008/09/15-4
[..]
quote:Op maandag 6 oktober 2008 22:42 schreef Hertog_Martin het volgende:
http://www.washingtonpost(...)rm/blackm/plunge.htm
Zo hypothetisch is die maandagmiddag niet meer![]()
quote:After Hours
Banking stocks lower after B. of A. profit tumbles
LOS ANGELES (MarketWatch) -- Shares of Bank of America Corp. fell Monday evening after the company said it would slash its dividend by half and sell stock, moves announced by the bank as it said its profit dropped nearly 70%.
B. of A. was down 5.5% to $30.50. The company cut its quarterly dividend by 50% to 32 cents a share and said it will sell $10 billion in common shares in a secondary offering as its profit fell 68% in the third quarter.
Its profit dropped to $1.18 billion, or 15 cents a share, from $3.7 billion, or 82 cents a share, in the year-ago period. Analysts surveyed by FactSet Research expected earnings of 61 cents a share. The report came as a surprise to the market, as it had been scheduled for release on Oct. 20.
Shares of other banking stocks turned lower following B. of A.'s announcement. Wachovia Corp shares were down 1.4% to $5.70, Wells Fargo slipped 0.5% to $33.49 and Citigroup Inc.lost 0.3% to $17.35.
Stock in the three firms had been modestly higher after the companies said they've agreed to a standstill of all litigation activities until noon on Wednesday. Citigroup had filed a complaint against Wachovia and Wells Fargo seeking more than $60 billion in damages after Wachovia agreed to be purchased to Wells Fargo.
ik denk dat het tijdelijk is en als het weer beter gaat dat ze zich terug trekken.quote:Op maandag 6 oktober 2008 22:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Het is de vraag of je wil dat de overheid zo actief op de beurs meedoet. Uiteindelijk is het diezelfde overheid die regels opstelt en dus ook met een bepaalde voorkennis kan handelen.
Hehehe. Toen ik afstudeerde heb ik nog bijstand gehad. En de meeste van mijn jaargenoten hebben uitzendwerk gedaan voordat ze een echte baan wisten te bemachtigen. Niet zo lang geleden: 1991.quote:Op maandag 6 oktober 2008 23:06 schreef Hertog_Martin het volgende:
Zolang de problemen maar voorbij zijn als ik afstudeer
Toen ik aan het studeren was zaten we net in de recessie van 2002/03, nu afgestudeerd en dit... dus wie weer hoe het over een aantal jaar zit...quote:Op maandag 6 oktober 2008 23:06 schreef Hertog_Martin het volgende:
Zolang de problemen maar voorbij zijn als ik afstudeer
Ik heb het idee dat het hele circus schromelijk wordt overdreven. Banken spelen poker en proberen overheden voor hun karretje te spannen. Als je ziet hoe de overgebleven banken in de VS op dit moment aan het azen zijn op hun zwakkere broeders, dan is de situatie nog niet zo desperate. Het eindresultaat zal waarschijnlijk zijn dat een aantal banken hier erg sterk uit komt. Of dat nou zo gunstig is, ik denk het niet.quote:Op maandag 6 oktober 2008 22:56 schreef downthedrain het volgende:
[..]
ik denk dat het tijdelijk is en als het weer beter gaat dat ze zich terug trekken.
ik neem wel aan dat er voor kredietverstrekkers hele strenge regels komen en dat lenen.nl&Co aan banden word gelegd.
laten we hopen dat de overheden de crisis kunnen stoppen want dit is wel de laatste strohalm die we hebben...
Deels me eens. Na de crash van 1929 zijn heel veel banken gekocht door een paar banken/financials. Die banken domineren nu de financiele wereld (waaronder JP Morgan).quote:Op maandag 6 oktober 2008 23:14 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat het hele circus schromelijk wordt overdreven. Banken spelen poker en proberen overheden voor hun karretje te spannen. Als je ziet hoe de overgebleven banken in de VS op dit moment aan het azen zijn op hun zwakkere broeders, dan is de situatie nog niet zo desparate. Het eindresultaat zal waarschijnlijk zijn dat een aantal banken hier erg sterk uit komt. Of dat nou zo gunstig is, ik denk het niet.
Hier past maar een smiley:quote:Op maandag 6 oktober 2008 23:19 schreef henkway het volgende:
Die Bush helpt niet alleen de US naar de knoppen maar de hele wereld
quote:Op maandag 6 oktober 2008 23:42 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Hier past maar een smiley:![]()
http://jim454.wordpress.c(...)the-economic-crisis/
Wat is de lol eigenlijk van zo'n groep? Paranoïde aandeelhouders gaan daar toch niet in trappen lijkt mij, als het geld op is valt die opwaartse druk van die groep immers weg. Bovendien geeft het de koers een valse stijgende illusie, want het zijn niet de reguliere aandeelhouders die een dergelijke koersstijging veroorzaken maar een buitengewone partij.quote:Op maandag 6 oktober 2008 22:34 schreef Hertog_Martin het volgende:
Liever niet, je wordt nu al gek van alle overheidsinterventies. Subsidie voor allerlei financiële cowboys, het is echt idioot.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 01:22 schreef Bananenman het volgende:
Tijd voor de Keynes van deze eeuw om op te staan?
Zo ging het gisteren precies ook ja. Nikkei gaat toch om 2 uur van start?quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 01:19 schreef DJKoster het volgende:
De NZX staat alweer vrolijk op -2.76%, ASX al -3%.
Nog even afwachten op de andere Aziaten, maar ik vrees weer een zwarte dag
Inderdaad, daar staan ze dan met hun plunge protection, in één klap waardeloos.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 01:56 schreef DJKoster het volgende:
Yep..
En het slot van gisteren was 10.473, hier gaat de 10K dus ook wel gekraakt worden..
Okay dan, dank je.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 02:31 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
http://www.usmarkets.nl/Koersen/NIKKEI
2e hit op google.Nu tempert de daling overigens weer.
Mwah, door dat donderend geraas op Beusplein 5 slaap je echt niet heen hoor.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 02:37 schreef DJKoster het volgende:
En nu op tijd naar bed, anders mis ik te veel van de AEX morgen
In ieder geval een teken dat men zeer zenuwachtig is. Ieder negatief berichtje zal vandaag nieuwe dalingen tot gevolg hebben.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 03:22 schreef indahnesia.com het volgende:
Zo, dat ging nog even lekker op en neer terwijl ik sliep.. doet het sentiment in Azie geen goed zie ik wel
quote:Uit IJsland zelf duiken inmiddels de eerste berichten op over halflege supermarkten, die geen geld hebben voor verdere bevoorrading vanuit het buitenland, nu de IJslandse munt, de kroon, in een ongeremde val is geraakt en inwoners van het eiland aan het hamsteren slaan.
Dat zei ik gisteren al, 'morgen groen'quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 06:41 schreef ItaloDancer het volgende:
Goeiemorgenik ben weg tot vanmiddag, maar zo te zien gaat het groen worden, ook als ze besluiten Fortis open te doen
Hadden ze zich nou toch maar bij de EU aangesloten, en die euro omarmd...quote:
quote:Nieuwe maatregelen tegen 'short selling'
Door de aanhoudende uitzonderlijke marktomstandigheden heeft de AFM verdergaande maatregelen genomen op het gebied van 'short selling' in financiële ondernemingen. Onder short selling wordt verstaan het innemen van een positie waarmee u speculeert op een koersdaling. Samenvattend komen de nieuwe maatregelen neer op het volgende:
- U mag geen nieuwe positie innemen waarmee u speculeert op een koersdaling in de aandelen Aegon, ING Groep, Fortis, BinckBank, Kas Bank, SNS Reaal, Van der Moolen en Van Lanschot.
- Als u per vrijdag 3 oktober 2008 een positie had in bovenstaande aandelen waarmee u speculeert op een koersdaling, mag u deze positie aanhouden. Het vergroten van deze shortpositie is niet toegestaan.
-Deze maatregel geldt niet alleen voor de aandelen van deze financiële ondernemingen, maar ook voor call- en putopties, short-turbo's en andere derivaten op aandelen Aegon, ING Groep, Fortis, BinckBank, Kas Bank, SNS Reaal, Van der Moolen en Van Lanschot.
daarom werden gisteren de aandelen ook verkocht.... dus -9.14% op de bordenquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 07:26 schreef nostra het volgende:
Niet alleen short sellen is nu verboden, zelfs het kopen van puts is niet meer toegestaan.
[..]
Mooi he, vrije marktwerking?quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 07:26 schreef nostra het volgende:
Niet alleen short sellen is nu verboden, zelfs het kopen van puts is niet meer toegestaan.
[..]
In IJsland stond 't financiële systeem al een tijdje op omvallen. En een inflatie van > 13% helpt ook niet echt.....quote:
Niet. Als er niets aan de hand is mag het wel. Kun je eindelijke eens leuk speculeren dan wordt het verboden. Wel erg jammer zo. Ik snap dat men dat negatieve er uit wilt krijgen, maar flikker dan gewoon de hele beurs stil...quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 07:50 schreef Drugshond het volgende:
Huh geen puts meer ?!, hoe kun je dan nog (op een fatsoenlijke manier) speculeren op een dalende koers ?
Idd, dit is wel erg over the top.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 07:52 schreef Pheno het volgende:
[..]
Niet. Als er niets aan de hand is mag het wel. Kun je eindelijke eens leuk speculeren dan wordt het verboden. Wel erg jammer zo. Ik snap dat men dat negatieve er uit wilt krijgen, maar flikker dan gewoon de hele beurs stil...
Ik denk dat men ook een beetje moe wordt van dat gespeculeer. Wat voor toegevoegde waarde geeft het aan de definitie van een "aandeel" en de "aandelenbeurs". Schiet een beetje voorbij aan het principe ervan.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 07:50 schreef Drugshond het volgende:
Huh geen puts meer ?!, hoe kun je dan nog (op een fatsoenlijke manier) speculeren op een dalende koers ?
Ik denk dat de vrije markt een beetje dood is. De aandeelhouders hebben toen gesproken en door de misère worden ze nu buitenspel gezet.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 08:05 schreef eriksd het volgende:
Aan de andere kant, om nou alle maatregelen die je niet aanstaan te beperken, is het tegenovergestelde van een vrije markt.
lijkt me van gisteren ja...quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 08:10 schreef Billary het volgende:
Futures:
DJStoxx 50 2,875.00 -253.00 -8.09 %
(of is dat getal van gister? met bloomberg weet ik het nooit zeker...)
quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 08:59 schreef DustPuppy het volgende:
Please fasten your seatbelts and put your chair in the full upright position. We are about to begin our descent.
quote:Australie verlaagt rente met 100bp; Japan handhaaft rente
The Reserve Bank of Australia heeft het belangrijkste rentetarief verlaagd met 100 basispunten naar 6,0% van 7,0%. De renteverlaging was groter dan economen hadden verwacht. Zij rekenden gemiddeld op een verlaging van 50 basispunten. Het is de grootste renteverlaging sinds mei 1992.
De verlaging is volgens de Australische centrale bank het gevolg van de onrust op de wereldwijde financiele markten en toenemend bewijs van een plotselinge economische vertraging onder de belangrijkste handelspartners van Australie in Azie.
De Bank of Japan heeft de rente conform verwachting onveranderd gelaten op 0,5%. De laatste rentewijziging van de Japanse centrale bank stamt van februari 2007.
The Reserve Bank of India kondigde aan vanaf zaterdag de cash-reserve ratio voor banken te verlagen met 50 basispunten tot 8,5%, zodat banken meer liquiditeit kunnen vrijmaken. De Indiase centrale bank verwacht dat door de maatregel zo'n $4,2 miljard aan liquiditeit zal vrijkomen.
Die is aardig livequote:
haha.. wel een goede, ware het niet dat ik in Indonesie geen 21.4% terugkrijg van mijn aankopen, maximaal een procentje of 7... mar da's ook niet slecht..quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 09:16 schreef simmu het volgende:
If you bought $1000 of stock a year ago, you would now have:
$91.28 if you bought Washington Mutual
$37.50 if you bought Neomagic
$21.29 if you bought Freddie Mac
$20.79 if you bought Fannie Mae
But, if you had purchased $1,000 worth of beer one year ago, drank all the beer, then turned in the cans for the recycling REFUND... You would have $... 214.00 in cash.
So the best investment advice is to drink heavily and recycle.
It's called the 401-Keg Plan
bronquote:"A Depression doesn't run hot and fierce like some crazed meth burner. A Depression is methodical, purposeful, patient. It will build a shelter out of tree branches and newspaper, light a small, well-contained campfire and wait you out, brother. While you feed on the empty calories of denial and popcorn, it will quietly gather shards of broken dreams and fashion them into a terrible weapon of blunt force reality."
"It's a hell of a thing to call this day and age the next Depression. It's dangerous tinfoil hat territory inhabited mostly by screeching lunatics and volatile nutjobs. But by the time they get squeezed out by reputable folks the whole gig will be up, the circus will have left town."
het hele artikelquote:The irony of our current economic system is this: If everyone lives within their means, the economy will collapse.
Ja dat zie ik nu ook....quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 09:49 schreef Liewec het volgende:
Hoe kan het dat (bijna) alle fondsen in de plus staat maar de AEX in de min?
Linksboven naast de tabel:quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 09:51 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Ja dat zie ik nu ook....
Zal toch wel te maken hebben met Fortis.
Tientallen gewonden door turbulentiequote:Op dinsdag 7 oktober 2008 09:59 schreef DustPuppy het volgende:
Ladies & gentlemen, we are experiencing some turbulence, would you please get back to your seats and ...woooooh!
Om 12u een persbericht, als die losgelaten wordt dan komt de 300 pt grens toch wel akelig dicht in de buurtquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 10:03 schreef SjonLok het volgende:
De handel in Fortis is nog helemaal niet hervat.
quote:AEX-index 307,76 -1,54%
bel-20 2.525,33 -1,65%
CAC 40 3.700,91 -0,30%
EUR/USD 1,35 0,30%
FRANKF.-Xetra Dax 5.357,54 -0,55%
LONDEN-FTSE 100 4.598,91 0,21%
Het kan nog, de verliezen vallen nog mee.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 10:34 schreef indahnesia.com het volgende:
Owh, ik ben ff naar het postkantoor en mis de achtbaan. kan ik nog instappen zodirect?
* indahnesia.com doet een poging nog in de achtbaan te springen...quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 10:36 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Het kan nog, de verliezen vallen nog mee.
De dollar is kapot.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 10:41 schreef en_door_slecht het volgende:
Oke, de dollar is gevallen, kijk maar naar de grafiek op pagina 1. +)
quote:
Hoop het, met 100.000 dollar voor een euro lag de economie stil op het moment dat de koers viel.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 10:48 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zal wel een technische storing zijn.
quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 10:50 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Aan vervanging toe... * indahnesia.com Bush roept voor handtekening onder A4-tje...
Die was gisteren toch al niet veel gedaaldquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 10:55 schreef indahnesia.com het volgende:
De ATX (oostenrijk) staat trouwens aan kop met -7.5%
Ach, dit kan er ook nog wel bij.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 10:56 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Die was gisteren toch al niet veel gedaald![]()
.
Riemen vast .....quote:De Europese aandelenbeurzen hebben dinsdagochtend de openingswinsten uit handen gegeven. Zorgen over de gezondheid van de economie wereldwijd en de financiele sector in het bijzonder wegen opnieuw op de stemming. Er zijn forse renteverlaging nodig, stelt een analist. Hij ziet echter nog geen signalen dat de centrale banken daartoe geneigd zijn. Vooral Britse financials krijgen flinke klappen. RBS verliest 32%, Barclays daalt 10% en Lloyds keldert 15%. Elders in Europa dalen Deutsche Bank, Unicredit en ING achtereenvolgens 11%, 7% en 6%. De EuroStoxx50 noteert omstreeks 11.00 uur vrijwel vlak op 2.870,70. (BTZ)
Had je je riem al losgemaakt dan?quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:11 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.eurobench.com/(...)-vuur-in-Europa.html
[..]
Riemen vast .....
ik kan ook 0.01 bieden en mijn bod weer intrekken op dit moment.. zonder gevaar... toch?quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:12 schreef Roel_Jewel het volgende:
Die bied- en laatkoers van Fortis @ http://www.eurobench.com/koersen/ ... zijn die actueel? Dan gaat 't nog ff hard naar beneden als ze Fortis weer op de beurs loslaten........................
economie zo groot als een stadje, maar het idee is dus wel dat het anno 2008 nog net zo fout kan gaan als in 1928.... lekker om te weten..quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:37 schreef jpjedi het volgende:
Goede griep zeg:
http://www.fd.nl/artikel/(...)amp-ijsland-afgewend
quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:30 schreef Xtreem het volgende:
Wetenschappelijk onderzoek naar het ontstaan van de subprime crisis in de VS
quote:We also present evidence on the role of special interest politics in the mortgage credit expansion
from 2001 to 2006. More speci…cally, we show a sharp increase in aggregate lobbying expenditures
and campaign contributions by the mortgage industry that coincides with important U.S. govern-
ment policies that aimed to increase lending to lower credit quality borrowers. In addition, we
show a dramatic relative increase in mortgage industry campaign contributions to representatives
from high subprime mortgage districts during this period of subprime mortgage credit expansion.
Finally, we show that mortgage industry campaign contributions a¤ect the probability of cospon-
sorship of a mortgage regulation bill supported by the mortgage industry and opposed by consumer
advocacy groups. While we do not establish a direct causal link between special interest politics
and U.S. government policies designed to increase mortgage lending to subprime borrowers from
2001 to 2006, our evidence suggests that the mortgage industry targeted politicians from areas
where constituents were most likely to obtain newly available subprime mortgages.
We believe that our …ndings are a …rst step in a larger e¤ort to understand the role of the U.S.
government in the mortgage credit expansion and the subsequent default crisis.
quote:Barclays ontkent verzoek om kapitaalinjectie van overheid
AMSTERDAM (Dow Jones)--De Britse bank Barclays ontkent de Britse overheid om een kapitaalinjectie te hebben verzocht. Dat heeft een woordvoerder van Barclays dinsdag gezegd tegen Dow Jones Newswires in een reactie op een bericht van de BBC. De BBC meldde eerder vandaag dat Barclays, Lloyds TSB en Royal Bank of Scotland (RBS) de Britse overheid om een kapitaalinjectie zouden hebben gevraagd.
Volgens de BBC hebben de Britse banken maandagnacht overleg gevoerd met minister van Financien Alistair Darling, maar heeft de overheid geen concreet plan aangeboden voor een reddingsactie.
Lloyds TSB, RBS en Barclays zouden naar verluidt ieder een kapitaalinjectie van GBP15 miljard nodig hebben, waarvan GBP7,5 miljard per direct en een verdere GBP7,5 miljard in de vorm van garanties van de overheid. De overheid zal in ruil daarvoor preferente aandelen en warrants krijgen.
Volgens de BBC zouden de banken ook hebben aangegeven dat deze kapitaalinjecties niet voldoende zouden zijn om het banksysteem te stabiliseren. De banken zouden van de overheid ook de garantie willen om geld te lenen in ruil voor onderpand dat nu niet door de Bank of England wordt geaccepteerd.
slachting gaat gewoon verder dus..quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:48 schreef schoelje het volgende:
UK bank stocks tumble in new market panic Royal Bank of Scotland -40%
Gordels om!quote:e handel in aandelen Fortis blijft in ieder geval opgeschort tot 12.00 uur in de middag. Op dat tijdstip zal er een verklaring uitgaan van Fortis. Dat meldde de Belgische toezichthouder op de financiële markten, de CBFA dinsdag.
Op maandag was er geen handel mogelijk in aandelen Fortis. Afgelopen weekend werd Fortis ontmanteld en opgedeeld tussen Nederland, België, Luxemburg en de Franse bank BNP Paribas. Vrijdag sloot het aandeel op 5,41 euro per aandeel.
PPT UK branchquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:52 schreef Roel_Jewel het volgende:
Opvallend trouwens dat de FTSE nagenoeg onveranderd is ondanks die gigantische dalingen van bankaandelen.
heb je de melding op de website gezienquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
En net maar mijn rekening van icesave leeg gehaald en naar de rabo overgeheveld leuk dat garanderen maar daar gaat natuurlijk maanden over heen.
En mocht het meevallen dan staat het er binnen een dag weer op
dan was het gisteren een hele lange tel naar benedenquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:57 schreef mr.marcus het volgende:
omhoog in de achtbaan is altijd het spannendst...
naar beneden, das altijd in een tel voorbij: vooral niet te veel tijd om na te denken.
Da's de Britse BU van icesave...quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:57 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
heb je de melding op de website gezien![]()
Deed Heineken ook vorige week toch?quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:57 schreef Roel_Jewel het volgende:
Opvallend dat op de Engelse beurs de koers van het aandeel Diageo (eigenaar Guinness) het meeste stijgt.
staat niets op de NL sitequote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:57 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
heb je de melding op de website gezien![]()
De garantie is daar ook hoog, dus dat komt vast goedquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
staat niets op de NL site
in de uk zijn ze wel genaaid
*gooit handen los*quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:00 schreef PietjePuk007 het volgende:
Nu wordt 't spannend, Fortis zo los.
Wel meer hoor; Jan de Wandelaar en ze zijn eigenaar van nog een hele zooi whisky distilleerderijen...quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:57 schreef Roel_Jewel het volgende:
Opvallend dat op de Engelse beurs de koers van het aandeel Diageo (eigenaar Guinness) het meeste stijgt.
Ik vind Guinness het lekkerste; vandaar dat ik die noemdequote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:02 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Wel meer hoor; Jan de Wandelaar en ze zijn eigenaar van nog een hele zooi whisky distilleerderijen...
Ik zie je avatar nu pasquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:02 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik vind Guinness het lekkerste; vandaar dat ik die noemde.
2 jaar geleden moeten verkopenquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:00 schreef zatoichi het volgende:
12:00
Wat to do met mijn aandelen fortis...
zoals ik al zei wat voor papiermolen gaat dat opleveren en ik wil dat liever niet meemakenquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
De garantie is daar ook hoog, dus dat komt vast goed.
quote:MARKET TALK: Fortis koersdoel omlaag naar EUR3,70 - Citi
AMSTERDAM (Dow Jones)--Analisten van Citigroup hebben het koersdoel voor Fortis verlaagd naar EUR3,70 van EUR4,50. Het advies blijft hold. Het risicoprofiel voor de financiele instelling werd verhoogd naar speculative van high. Citi wijst op de beperkte zichtbaarheid op de risico's van de structured credit portfolio en de strategische onduidelijkheid over de operationele bezittingen. Handel in aandelen Fortis ligt nog altijd stil op de Amsterdamse en Brusselse beurs. (BTZ)
Ik heb ze pas een weekquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:05 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
2 jaar geleden moeten verkopen
IceSave UK kan de tegoeden 60 dagen bevriezen; staat in de voorwaarden.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
staat niets op de NL site
in de uk zijn ze wel genaaid
http://www.icesave.co.uk/
woeptie doe
U = de bok......quote:
precies dat... dat maanden of jaren duren al die bureaucrazyquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
zoals ik al zei wat voor papiermolen gaat dat opleveren en ik wil dat liever niet meemaken
"als dat in de voorwaarden staat, dan wil dat nog niet zeggen dat het ook gebruikt wordt"... whaha...quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:08 schreef Aether het volgende:
[..]
IceSave UK kan de tegoeden 60 dagen bevriezen; staat in de voorwaarden.
Mooi instapmoment.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:09 schreef Xtreem het volgende:
[..]
U = de bok......
Openingskoers waarschijnljik 1,65.....
eeh... geen gekke vragen stellen hoor.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:12 schreef downthedrain het volgende:
kan iemand mij een aandeel geven die de laatste maand groen is gebleven?
ik vraag me gewoon af of die er nog is....
konden ze in NL ook tot 2 maanden terugquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:08 schreef Aether het volgende:
[..]
IceSave UK kan de tegoeden 60 dagen bevriezen; staat in de voorwaarden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |