Okay dan, dank je.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 02:31 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
http://www.usmarkets.nl/Koersen/NIKKEI
2e hit op google.Nu tempert de daling overigens weer.
Mwah, door dat donderend geraas op Beusplein 5 slaap je echt niet heen hoor.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 02:37 schreef DJKoster het volgende:
En nu op tijd naar bed, anders mis ik te veel van de AEX morgen
In ieder geval een teken dat men zeer zenuwachtig is. Ieder negatief berichtje zal vandaag nieuwe dalingen tot gevolg hebben.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 03:22 schreef indahnesia.com het volgende:
Zo, dat ging nog even lekker op en neer terwijl ik sliep.. doet het sentiment in Azie geen goed zie ik wel
quote:Uit IJsland zelf duiken inmiddels de eerste berichten op over halflege supermarkten, die geen geld hebben voor verdere bevoorrading vanuit het buitenland, nu de IJslandse munt, de kroon, in een ongeremde val is geraakt en inwoners van het eiland aan het hamsteren slaan.
Dat zei ik gisteren al, 'morgen groen'quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 06:41 schreef ItaloDancer het volgende:
Goeiemorgenik ben weg tot vanmiddag, maar zo te zien gaat het groen worden, ook als ze besluiten Fortis open te doen
Hadden ze zich nou toch maar bij de EU aangesloten, en die euro omarmd...quote:
quote:Nieuwe maatregelen tegen 'short selling'
Door de aanhoudende uitzonderlijke marktomstandigheden heeft de AFM verdergaande maatregelen genomen op het gebied van 'short selling' in financiële ondernemingen. Onder short selling wordt verstaan het innemen van een positie waarmee u speculeert op een koersdaling. Samenvattend komen de nieuwe maatregelen neer op het volgende:
- U mag geen nieuwe positie innemen waarmee u speculeert op een koersdaling in de aandelen Aegon, ING Groep, Fortis, BinckBank, Kas Bank, SNS Reaal, Van der Moolen en Van Lanschot.
- Als u per vrijdag 3 oktober 2008 een positie had in bovenstaande aandelen waarmee u speculeert op een koersdaling, mag u deze positie aanhouden. Het vergroten van deze shortpositie is niet toegestaan.
-Deze maatregel geldt niet alleen voor de aandelen van deze financiële ondernemingen, maar ook voor call- en putopties, short-turbo's en andere derivaten op aandelen Aegon, ING Groep, Fortis, BinckBank, Kas Bank, SNS Reaal, Van der Moolen en Van Lanschot.
daarom werden gisteren de aandelen ook verkocht.... dus -9.14% op de bordenquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 07:26 schreef nostra het volgende:
Niet alleen short sellen is nu verboden, zelfs het kopen van puts is niet meer toegestaan.
[..]
Mooi he, vrije marktwerking?quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 07:26 schreef nostra het volgende:
Niet alleen short sellen is nu verboden, zelfs het kopen van puts is niet meer toegestaan.
[..]
In IJsland stond 't financiële systeem al een tijdje op omvallen. En een inflatie van > 13% helpt ook niet echt.....quote:
Niet. Als er niets aan de hand is mag het wel. Kun je eindelijke eens leuk speculeren dan wordt het verboden. Wel erg jammer zo. Ik snap dat men dat negatieve er uit wilt krijgen, maar flikker dan gewoon de hele beurs stil...quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 07:50 schreef Drugshond het volgende:
Huh geen puts meer ?!, hoe kun je dan nog (op een fatsoenlijke manier) speculeren op een dalende koers ?
Idd, dit is wel erg over the top.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 07:52 schreef Pheno het volgende:
[..]
Niet. Als er niets aan de hand is mag het wel. Kun je eindelijke eens leuk speculeren dan wordt het verboden. Wel erg jammer zo. Ik snap dat men dat negatieve er uit wilt krijgen, maar flikker dan gewoon de hele beurs stil...
Ik denk dat men ook een beetje moe wordt van dat gespeculeer. Wat voor toegevoegde waarde geeft het aan de definitie van een "aandeel" en de "aandelenbeurs". Schiet een beetje voorbij aan het principe ervan.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 07:50 schreef Drugshond het volgende:
Huh geen puts meer ?!, hoe kun je dan nog (op een fatsoenlijke manier) speculeren op een dalende koers ?
Ik denk dat de vrije markt een beetje dood is. De aandeelhouders hebben toen gesproken en door de misère worden ze nu buitenspel gezet.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 08:05 schreef eriksd het volgende:
Aan de andere kant, om nou alle maatregelen die je niet aanstaan te beperken, is het tegenovergestelde van een vrije markt.
lijkt me van gisteren ja...quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 08:10 schreef Billary het volgende:
Futures:
DJStoxx 50 2,875.00 -253.00 -8.09 %
(of is dat getal van gister? met bloomberg weet ik het nooit zeker...)
quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 08:59 schreef DustPuppy het volgende:
Please fasten your seatbelts and put your chair in the full upright position. We are about to begin our descent.
quote:Australie verlaagt rente met 100bp; Japan handhaaft rente
The Reserve Bank of Australia heeft het belangrijkste rentetarief verlaagd met 100 basispunten naar 6,0% van 7,0%. De renteverlaging was groter dan economen hadden verwacht. Zij rekenden gemiddeld op een verlaging van 50 basispunten. Het is de grootste renteverlaging sinds mei 1992.
De verlaging is volgens de Australische centrale bank het gevolg van de onrust op de wereldwijde financiele markten en toenemend bewijs van een plotselinge economische vertraging onder de belangrijkste handelspartners van Australie in Azie.
De Bank of Japan heeft de rente conform verwachting onveranderd gelaten op 0,5%. De laatste rentewijziging van de Japanse centrale bank stamt van februari 2007.
The Reserve Bank of India kondigde aan vanaf zaterdag de cash-reserve ratio voor banken te verlagen met 50 basispunten tot 8,5%, zodat banken meer liquiditeit kunnen vrijmaken. De Indiase centrale bank verwacht dat door de maatregel zo'n $4,2 miljard aan liquiditeit zal vrijkomen.
Die is aardig livequote:
haha.. wel een goede, ware het niet dat ik in Indonesie geen 21.4% terugkrijg van mijn aankopen, maximaal een procentje of 7... mar da's ook niet slecht..quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 09:16 schreef simmu het volgende:
If you bought $1000 of stock a year ago, you would now have:
$91.28 if you bought Washington Mutual
$37.50 if you bought Neomagic
$21.29 if you bought Freddie Mac
$20.79 if you bought Fannie Mae
But, if you had purchased $1,000 worth of beer one year ago, drank all the beer, then turned in the cans for the recycling REFUND... You would have $... 214.00 in cash.
So the best investment advice is to drink heavily and recycle.
It's called the 401-Keg Plan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |