Hopelijk gooien ze hiermee de treinenloop niet in de war.quote:Op donderdag 11 september 2008 11:29 schreef Dichterbijer het volgende:
Vijfdaagse treinrampoefening in Groningen
GRONINGEN - De stad Groningen is volgende week het toneel van een grootscheepse treinrampoefening.
Op het spoor naast tabaksfabriek Theodorus Niemeyer wordt een ramp met tientallen slachtoffers nagespeeld.
De oefening begint maandag en duurt vijf dagen. Het wegverkeer kan enige hinder ondervinden van de oefening. Omwonenden zijn per brief geïnformeerd.
Bron: RTVnoord
Volgens tt is het einde van de storing naar verwachting tussen 13.30u en 14.30u. Mochten de andere personen er niet uit? Wat onhandig.quote:Op donderdag 11 september 2008 12:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Paar mensen van prorail zijn inmiddels heen en weer gelopen. Mensen voor naar schiphol zijn er uit en weg gegaan. Verder heb ik honger en dorst...
( voor de mensen die vorig topic gemist hebben: ik zit nu vast in een trein die een persoon heeft aangereden bij delft.)
Misschien liepen ze te liegen in zijn trein?quote:Op donderdag 11 september 2008 12:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Teletekst en ns melden aanrijding met persoon. Een auto had ik echt wel gemerkt denk ik.
Mja, gaan zitten janken in de trein helpt ook niet. Als we maar geen reacties krijgen van "klote aso, ga dan anders dood", want dat is ook niet wijs.quote:Op donderdag 11 september 2008 12:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb iemand zien lopen met een kaart waarop ze aankruisen welke lichaamsdelen ze al gevonden hebben.
weet eigenlijk niet zo goed of ik het allemaal hier moet neerpennen. Of dat tegen de forumregels is. Maar he, ik probeer er ook maar een beetje luchtig over te zijn.
Hebben ze ook al zo'n oranje bak aangedragen waar ze een en ander in kunnen verzamelen?quote:combinatie van 3 plan v. Waarvan de 909 de middelste is en daar zit ik weer achterin. Kijk ik naar buiten dan zie ik haaks de witte watertoren van delft staan. Kijk ik naar achteren dan zie ik net de overweg nog ( voor de google maps freaks). Er komen nu mannen in witte pakken aan.
Een aanrijding met een auto merk je wel ja.quote:Op donderdag 11 september 2008 12:46 schreef Toeps het volgende:
[..]
Misschien liepen ze te liegen in zijn trein?
En dan rijdt ie nog gewoon door ook? Wat ontzettend ranzig, normaal gesproken flikkeren ze jou eruit op het eerste station en rijdt de trein leeg naar de wasstraat...quote:Op donderdag 11 september 2008 13:13 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Tergend langzaam gereden naar het punt waar 2 sporen 4 sporen wordt. En de brandweer gaat nu schoonmaken. De stroom is er af.
in een Plan V kunnen de ramen tenminste nog fatsoenlijk open hequote:Op donderdag 11 september 2008 13:23 schreef Cothen het volgende:
Sterkte D_D
Persoonlijk had ik trouwens allang de deuren geopend en naar buiten gegaan. Zo'n trein is me veel te benauwd als-ie stil staat.
Mja, dan nog vind ik het niet prettig, al was er een open ruimte ter grootte van het hele raam dan is het nog niks.quote:Op donderdag 11 september 2008 13:27 schreef Dr_Flash het volgende:
in een Plan V kunnen de ramen tenminste nog fatsoenlijk open he
daar worden vertraagde treinen naar gvc wel vaker neergezet.quote:Op donderdag 11 september 2008 13:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Opvallend. We komen aan op spoor 1 op hs
Jij bent een soort treinreiziger tegen wil en dank of zo?quote:Op donderdag 11 september 2008 13:39 schreef Cothen het volgende:
Mja, dan nog vind ik het niet prettig, al was er een open ruimte ter grootte van het hele raam dan is het nog niks.
Nee, ik heb het ook in de auto of in de bus als ik ergens lang stil moet staan.quote:Op donderdag 11 september 2008 13:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Jij bent een soort treinreiziger tegen wil en dank of zo?
Kan ook een ATB-storing zijn denk ik.quote:Op donderdag 11 september 2008 15:06 schreef Nightshadow het volgende:
Weet iemand waarom Syntus zo vaak een ATB-noodremming maakt in vergelijking met NS? Komt dat puur door onkundigheid van het personeel? Of heeft dat nog een andere reden?
Dat valt niet zo maar te zeggen. Ik kan me voorstellen dat het op de trajecten (Winterswijk-)Doetinchem-Arnhem en Arnhem-Tiel wat vaker voor zal komen, omdat die dienstregelingen nogal krap opgezet zijn, waardoor vaak vertragingen ontstaan en men meer op de limiet moet rijden. En de limiet kan per treinstel wel 1 of 2 km/h schelen, dus daar kan in theorie een snelremming vandaan komen als de mcn net niet snel genoeg reageert op de waarschuwing dat hij iets te snel gaat.quote:Op donderdag 11 september 2008 15:06 schreef Nightshadow het volgende:
Weet iemand waarom Syntus zo vaak een ATB-noodremming maakt in vergelijking met NS? Komt dat puur door onkundigheid van het personeel? Of heeft dat nog een andere reden?
Welnee, de trein wordt door de brandweer schoongespoten, daarna maakt hij de rit zover af, waar hij uitgewisseld kan worden.quote:Op donderdag 11 september 2008 13:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
En dan rijdt ie nog gewoon door ook? Wat ontzettend ranzig, normaal gesproken flikkeren ze jou eruit op het eerste station en rijdt de trein leeg naar de wasstraat...
Als je alle spoorwegen verwijderd, dan heb je toch ook geen perrons meer nodigquote:Op donderdag 11 september 2008 15:05 schreef Dichterbijer het volgende:
Ik pleit voor het verwijderen van alle spoorwegen en hekken rondom de perrons... [...]
Misschien een motor vastgeslagen?quote:Op donderdag 11 september 2008 15:46 schreef DaMart het volgende:
Ik zie al de hele dag dat Dordrecht-Geldermalsen eruit ligt door een defecte trein. Iemand enig idee waarom dat zo lang duurt? Is die trein niet weg te slepen of zo, is meer dan alleen de trein kapot of hebben ze er niet meer voor dat traject?
Waarschijnlijk een combi. Arriva heeft na het wegvallen van de 869 (gebotst op een stookjuk in Dordrecht) geen reservestellen meer in de spits en tel daarbij op het personeelstekort en het met dubbele stellen willen rijden in de spits op Dordrecht-Gorinchem en Arriva kiest er voor om het stuk tussen Gorinchem en Geldermalsen te verbussen.quote:Op donderdag 11 september 2008 15:46 schreef DaMart het volgende:
Ik zie al de hele dag dat Dordrecht-Geldermalsen eruit ligt door een defecte trein. Iemand enig idee waarom dat zo lang duurt? Is die trein niet weg te slepen of zo, is meer dan alleen de trein kapot of hebben ze er niet meer voor dat traject?
Klopt helemaalquote:Op donderdag 11 september 2008 16:43 schreef Amazed het volgende:
Is dit niet zo'n nieuwe Veolia voor de heuvellandlijn?
[ afbeelding ]
Zag hem in Heerlen staan toen ik langsreed
Vind je t heel erg als ik niet kijk?quote:Op donderdag 11 september 2008 17:24 schreef ghizzer het volgende:
wow! die eerste gast is echt ziek. scheelde niet heel veel of hij was dood.
Die vallen eigenlijk best nog mee...quote:Op donderdag 11 september 2008 17:15 schreef von_Preussen het volgende:
In het kader van debielen op youtube:
quote:LILLE - De Franse autoriteiten hebben donderdag de Kanaaltunnel tussen Frankrijk en Groot-Brittannië gesloten, nadat er brand was uitgebroken.
Het treinverkeer is stilgelegd. Niemand raakte gewond, aldus reddingswerkers. Dertig mensen, voornamelijk vrachtwagenchauffeurs, die in een goederentrein zaten, werden geëvacueerd uit de tunnel.
Zou dit het einde zijn van de kanaaltunnel?quote:Een brand in 1996 waardoor de tunnel een tijdlang buiten gebruik was. De brand ontstond in een vrachtwagen, die al brandde voordat de trein de tunnel inreed. Van de 30 passagiers, liepen er enkele ernstige rookvergiftigingsverschijnselen op. Pas na drie weken werd de Kanaaltunnel weer geopend. De schade bedroeg ongeveer 250.000.000 euro. Na de brand werden enkele voorzorgsmaatregelen getroffen. Zo vonden veel passagiers dat de nooduitgangen onvoldoende werden aangegeven.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kanaaltunnel
Welnee. Ze hebben lering getrokken uit de vorige keerquote:Op donderdag 11 september 2008 18:14 schreef Cothen het volgende:
[..]
Zou dit het einde zijn van de kanaaltunnel?
Dat zal ongetwijfeld niet voor de kick zijn, denk je wel?quote:Op donderdag 11 september 2008 18:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Datzelfde personeel liep ook nog foto's te maken van de voorkant.
Met een gewoon mobieltje? waarna gewoon naar de kantine gegaan werd?quote:Op donderdag 11 september 2008 18:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zal ongetwijfeld niet voor de kick zijn, denk je wel?
Misschien hadden ze even geen betere camera om iets vast te leggen? Beter iets dan niets toch? En waarom niet naar de kantine?quote:Op donderdag 11 september 2008 18:40 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Met een gewoon mobieltje? waarna gewoon naar de kantine gegaan werd?
Ik hoop het niet, ik heb namelijk nog tickets naar London liggen voor mid-Oktoberquote:Op donderdag 11 september 2008 18:14 schreef Cothen het volgende:
Zou dit het einde zijn van de kanaaltunnel?
Als ik het zo hoor kan ik me voorstellen dat ik in het voorbijgaan wel iets gemompeld zou hebben van "Sjonge, moet dat nou?" Maar echt mensen erop aanspreken had ik ook niet gedaanquote:Op donderdag 11 september 2008 19:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En dan nog mocht die foto echt noodzakelijk zijn, doe dat dan niet op een punt waarbij mensen (zoals ik) hun vraagtekens bij kunnen zetten. maar ergens bij de wasstraat, die foto was niet noodzakelijk of in ieder geval niet als zodanig genomen met een mobieltje.
Je bent welkom kerelquote:Op donderdag 11 september 2008 19:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Edit: Dat ik het hier kan en mag delen ervaar ik wel als prettig overigens
Nee, gebeurd vaak op het traject Oldenzaal-Zutphen, net nabij Goor bij het wegrijden. Zal denk ik komen door de situatie daar. Maar ik heb ook wel eens het idee dat het ook het personeel niet al te goed opgeleid is..quote:Op donderdag 11 september 2008 15:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat valt niet zo maar te zeggen. Ik kan me voorstellen dat het op de trajecten (Winterswijk-)Doetinchem-Arnhem en Arnhem-Tiel wat vaker voor zal komen, omdat die dienstregelingen nogal krap opgezet zijn, waardoor vaak vertragingen ontstaan en men meer op de limiet moet rijden. En de limiet kan per treinstel wel 1 of 2 km/h schelen, dus daar kan in theorie een snelremming vandaan komen als de mcn net niet snel genoeg reageert op de waarschuwing dat hij iets te snel gaat.
pssst, die stellen zijn al gesloopt...quote:Op donderdag 11 september 2008 19:08 schreef KonnieKipke het volgende:
Met pijn in mn hart moest ik recentelijk vast stellen dat de eerste serie ICM uit 1977 ook ten prooi is gevallen aan de renovatie. Waarom houdt men niet een stam in ere...
Ik meende laatst een 4005 te zien.. Zijn de 4001-4005 al gesloopt??quote:Op donderdag 11 september 2008 20:29 schreef Cothen het volgende:
[..]
pssst, die stellen zijn al gesloopt...
ja, en de 4006 en 4007 ookquote:Op donderdag 11 september 2008 20:30 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Ik meende laatst een 4005 te zien.. Zijn de 4001-4005 al gesloopt??
De 4001-4007 zijn niet meer onder ons iddquote:Op donderdag 11 september 2008 20:30 schreef KonnieKipke het volgende:
Ik meende laatst een 4005 te zien.. Zijn de 4001-4005 al gesloopt??
De aanrijding zelf niet, eerder de randverschijnselen.quote:Op donderdag 11 september 2008 20:49 schreef Guppyfriend het volgende:
een aanrijding in de trein meemaken is echt kut
Hb jij dat ook al eens gehad dan?quote:Op donderdag 11 september 2008 20:49 schreef Guppyfriend het volgende:
een aanrijding in de trein meemaken is echt kut
Zucht... Ik denk nog terug toen ik bij de railcaitering werkte op het traject Amsterdam - Arnhem, en altijd een beetje moest balen van de ICM0's. De tussenschuifdeuren gingen anders open dan bij de opvolgers..quote:Op donderdag 11 september 2008 20:35 schreef Cothen het volgende:
[..]
De 4001-4007 zijn niet meer onder ons idd![]()
Tenminste niet in een rijvaardige toestand.
"Maar gelukkig hebben we de foto's nog" Klik
Ook geschikt voor liefhebbers van graffiti met een trein erachter.
ja, een paar jaar terug. dat was vlak voor Oss. een persoon met een fiets, en een dubbeldekker. ik zat voorin, en heb dus veel gezien. gelukkig was het winter, en dus werd het snel donker, maar dan nog is het geen pretje. in totaal heb ik 3 uur in de trein vastgezeten, en werd het in de trein steeds kouder en donkerder, want de lichten gingen natuurlijk uit toen de brandweer kwam spuiten.quote:Op donderdag 11 september 2008 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hb jij dat ook al eens gehad dan?
Winter > koud > bloed dikker > plakt beter aan trein > Langer spuiten. Zoiets?quote:Op donderdag 11 september 2008 21:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Duurde dat zo lang dan? Bij mij was een kwartiertje de stroom eraf...
Wat een mooie reportage. Bizar dat ze gesloopt zijn in Maastricht, waar ze in 1977 in de buurt de grens overkwamen bij Aken.quote:Op donderdag 11 september 2008 20:35 schreef Cothen het volgende:
[..]
De 4001-4007 zijn niet meer onder ons idd![]()
Tenminste niet in een rijvaardige toestand.
"Maar gelukkig hebben we de foto's nog" Klik
Ook geschikt voor liefhebbers van graffiti met een trein erachter.
Ja, jammer inderdaad. Ze wiegden nog fijner dan de gewone stellen (wat jij als railcateraar wel als nadeel zal hebben ondervonden). Verder hadden ze van die lekkere jaren '70 afbeeldingen op de wanden, en soms schuif in plaats van draairamen.quote:Op donderdag 11 september 2008 21:38 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Wat een mooie reportage. Bizar dat ze gesloopt zijn in Maastricht, waar ze in 1977 in de buurt de grens overkwamen bij Aken.
Kan heel snel hoor, maar als je eerst een fiets onder de trein vandaan moet peuteren...quote:Op donderdag 11 september 2008 21:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Duurde dat zo lang dan? Bij mij was een kwartiertje de stroom eraf...
Oh daar weet ik niks meer van eigenlijkquote:Op donderdag 11 september 2008 21:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, jammer inderdaad. Ze wiegden nog fijner dan de gewone stellen (wat jij als railcateraar wel als nadeel zal hebben ondervonden). Verder hadden ze van die lekkere jaren '70 afbeeldingen op de wanden, en soms schuif in plaats van draairamen.
Ik weet niet of die schuiframen er toen nog inzaten eigenlijk.quote:Op donderdag 11 september 2008 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh daar weet ik niks meer van eigenlijkTerwijl ik er van 1991 tot 1995 toch vaak zat in gezeten moet hebben?
Maar daarvoor hoeft de stroom er toch niet af?quote:Op donderdag 11 september 2008 21:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Kan heel snel hoor, maar als je eerst een fiets onder de trein vandaan moet peuteren...
Misschien interfereert die wel met de stroomkring? Zit genoeg staal aan voor tussen de wielen en de rails denk ikquote:Op donderdag 11 september 2008 21:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar daarvoor hoeft de stroom er toch niet af?
weet ik niet precies. zekere voor het onzekere of zo? kan me voorstellen dat de fietspeuteraars dat een fijner idee vinden.quote:Op donderdag 11 september 2008 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Misschien interfereert die wel met de stroomkring? Zit genoeg staal aan voor tussen de wielen en de rails denk ik
Mazzel gehad met het weer dudequote:Op donderdag 11 september 2008 22:43 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Onder de kap van station Zwolle komen de ICMm 4031, ICM 4094 en 4250 als spits-IC Leeuwarden - Rotterdam Centraal, hier bij vertrek.
Morgen meer van deze zonnige dag, ik was vandaag in Holten
Klopt, en een overgebleven spant van de oude kap.quote:Op vrijdag 12 september 2008 07:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die kap van Zwolle daar is trouwens wel wat interessants over te melden dacht ik. Er hangt een hele verhandeling over dat ding op een plaquette tegen de muur daar.
quote:LONDEN - Na een brand in de Kanaaltunnel zal deze treinverbinding tussen Frankrijk en Groot-Brittannië ook vrijdag nog gesloten blijven. Dat maakte een woordvoerder van de exploitant Eurotunnel bekend.
EPA
Hij kon niet zeggen wanneer de dienstregeling wordt hervat. Ook de Eurostar-treinen tussen Brussel/Parijs en Londen rijden niet.
Het treinverkeer in de vijftig kilometer lange tunnel was donderdag onderbroken nadat er brand was uitgebroken op een autotrein voor vrachtwagens.
Veertien mensen raakten lichtgewond. Een deel van hen kampte met ademhalingsmoeilijkheden. De Franse brandweer evacueerde 32 passagiers, voornamelijk vrachtwagenchauffeurs.
Oververhit
De pendeltrein was vanuit het Britse Folkestone op weg naar het Franse Calais. Volgens de Franse autoriteiten was een remsysteem van een vrachtwagen oververhit geraakt, waardoor een band vlam vatte.
Vervolgens zou het vuur zijn overgeslagen naar twee andere trucks. Volgens de Britse omroep BBC was een vrachtwagen met een giftige stof gekanteld, waarna er brand uitbrak.
Sluiting
Het was de derde brand in de tunnel sinds de opening in 1994. Door de jongste sluiting raakten duizenden reizigers gedupeerd.
Hier schijnt het zonnetje, en het is niet heel erg bewolktquote:Op vrijdag 12 september 2008 07:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mazzel gehad met het weer dudeAls je dan vandaag naar buiten kijkt...
![]()
Het zonnetje schijnt hier hoorquote:Op vrijdag 12 september 2008 07:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mazzel gehad met het weer dudeAls je dan vandaag naar buiten kijkt...
![]()
zet die foto's hier dan eens neerquote:Op vrijdag 12 september 2008 09:06 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Hier schijnt het zonnetje, en het is niet heel erg bewolkt![]()
Zometeen even kijken waar de plan T nu staat te Groningen, heb ze gisteren zien binnenkomen
Wat een mazzel dat ik mijn kleine fotocamera bij me had![]()
Er moet wel ongeveer op te zoeken zijn hoeveel reizigerskilometers NS per jaar vervoert, en er is ook wel bekend hoeveel aanrijdingen met personen er zijn. Als je dat dan afzet tegen hoeveel je zelf rijdt, kun je de kans bepalen dat je zelf zoiets meemaakt (als in 1 x in de zoveel jaar)quote:Op vrijdag 12 september 2008 11:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En treinrezigigers? Hoelveel mensne die dit topic met regelmaat lezen? Wie heeft er daadwerkelijk in de trein zelf gezeten naast Guppyfriend en ik?
Ik heb tot nu toe één keer in een trein gezeten die over iemand heen reed. Daar wil ik het graag bij houden.quote:Op vrijdag 12 september 2008 11:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En treinrezigigers? Hoelveel mensne die dit topic met regelmaat lezen? Wie heeft er daadwerkelijk in de trein zelf gezeten naast Guppyfriend en ik?
Hm ja, maar dan ga je wel uit van een evenredige verdeling van het aantal zelfdodingen over Nederland. Terwijl in de praktijk iemand die regelmatig langs Santpoort, Wolfheze of Rijswijk komt een grotere kans heeft bij dit soort incidenten betrokken te raken.quote:Op vrijdag 12 september 2008 12:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er moet wel ongeveer op te zoeken zijn hoeveel reizigerskilometers NS per jaar vervoert, en er is ook wel bekend hoeveel aanrijdingen met personen er zijn. Als je dat dan afzet tegen hoeveel je zelf rijdt, kun je de kans bepalen dat je zelf zoiets meemaakt (als in 1 x in de zoveel jaar)
Een keer een aanrijding met de voorkant van een fiets gehad, geen gewonden, wel kwartier vertraging..quote:Op vrijdag 12 september 2008 11:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En treinrezigigers? Hoelveel mensne die dit topic met regelmaat lezen? Wie heeft er daadwerkelijk in de trein zelf gezeten naast Guppyfriend en ik?
Tuurlijk, dat is zo. Maar dat is een latere detaillering. Ik neem aan dat reizigerskilometers ook niet per regio bijgehouden worden, dus dat wordt vanaf daar al een beetje nat vingerwerk dan.quote:Op vrijdag 12 september 2008 12:08 schreef Duvel het volgende:
Hm ja, maar dan ga je wel uit van een evenredige verdeling van het aantal zelfdodingen over Nederland. Terwijl in de praktijk iemand die regelmatig langs Santpoort, Wolfheze of Rijswijk komt een grotere kans heeft bij dit soort incidenten betrokken te raken.
Je kunt ook het aantal treinen in de dienstregeling vergelijken met het aantal reizigers per station (die lijst zwerft vast nog wel ergens rond). Dan kun je iets zeggen over de bezettingsgraad van een lijn, en dus van de kans dat je een aanrijding meemaakt. Voor alleen de kans op een aanrijding tussen mens en trein heb je het aantal reizigers natuurlijk helemaal niet nodig. Een lege trein heeft evenveel kans een zelfdoder te treffen als een reizigerstrein. Zouden er ook weleens suïcidalen voor een goederentrein springen? En is er dan een voorkeur voor bepaalde vervoerders? Leuke opdracht voor een stagiair met statistische voorkeur.quote:Op vrijdag 12 september 2008 12:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tuurlijk, dat is zo. Maar dat is een latere detaillering. Ik neem aan dat reizigerskilometers ook niet per regio bijgehouden worden, dus dat wordt vanaf daar al een beetje nat vingerwerk dan.
Ziek Interessant ideequote:Op vrijdag 12 september 2008 12:55 schreef Duvel het volgende:
Zouden er ook weleens suïcidalen voor een goederentrein springen? En is er dan een voorkeur voor bepaalde vervoerders? Leuke opdracht voor een stagiair met statistische voorkeur.
er zijn en nog 2 tussen drienerlo en hengelo volgens mij (zeker 1, ik zal vanmiddag even opletten)quote:Op vrijdag 12 september 2008 13:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Even iets anders, ik had er nog een discussie over met mijn Pa.
Zijn er nog echt onbewaakte treinovergangen te vinden, dus alleen met een andreaskruis? Volgens mij nog 1 ergens in het oosten van het land? een particuliere uitrit?
Krijg je er een kaartje voor de efteling-spoorwegen bij?quote:Op vrijdag 12 september 2008 14:04 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Bron: Efteling Radio
Weet ik hetquote:Op vrijdag 12 september 2008 14:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
ja wat bedoelen ze dan met electronisch? Dat de kaartjes niet handgeschreven zijn?
Ideale gelegenheid dusquote:Op vrijdag 12 september 2008 15:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik ga dinsdag naar tongeren ja
Volgens mij zit er ook eentje net buiten Deventer, op de lijn richting Almelo. Althans, jarenlang was dat slechts een andreaskruis, geen idee of ze hem (recentelijk) aangepast hebben.quote:Op vrijdag 12 september 2008 13:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Even iets anders, ik had er nog een discussie over met mijn Pa.
Zijn er nog echt onbewaakte treinovergangen te vinden, dus alleen met een andreaskruis? Volgens mij nog 1 ergens in het oosten van het land? een particuliere uitrit?
Ja, eigenlijk wel inderdaad. Komt niet vaak voorquote:Op vrijdag 12 september 2008 09:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Is natuurlijk een hele belevenis, plan T in Groningen
Martenshoek - Hoogezand - Sappemeer, uitrit van een huis.quote:Op vrijdag 12 september 2008 13:39 schreef Dichterbijer het volgende:
Meerderen op de lijn Groningen - Delfzijl en Groningen - Rodenschool
Hier in de buurt ligt er ook nog een, traject tussen Reuver en Roermond, bussereindseweg in Beesel.quote:Op vrijdag 12 september 2008 13:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Even iets anders, ik had er nog een discussie over met mijn Pa.
Zijn er nog echt onbewaakte treinovergangen te vinden, dus alleen met een andreaskruis? Volgens mij nog 1 ergens in het oosten van het land? een particuliere uitrit?
sorry, heb er niet aan gedachtquote:Op vrijdag 12 september 2008 13:43 schreef dennistd het volgende:
[..]
er zijn en nog 2 tussen drienerlo en hengelo volgens mij (zeker 1, ik zal vanmiddag even opletten)
Zijn er zelfs nog minstens 2 tussen Ut en Ah te vinden. En weet zeker nog wel een paar op drukke spoorlijnen, maar heb er geen lijst van.quote:Op vrijdag 12 september 2008 13:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zijn er nog echt onbewaakte treinovergangen te vinden, dus alleen met een andreaskruis? Volgens mij nog 1 ergens in het oosten van het land? een particuliere uitrit?
Of wat dacht je van Voorhout?quote:Op vrijdag 12 september 2008 13:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Raar dat Barendrecht er dan niet bij zit
Misschien de betaalwijze? Alleen met pinpas?quote:Op vrijdag 12 september 2008 14:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
ja wat bedoelen ze dan met electronisch? Dat de kaartjes niet handgeschreven zijn?
Dagblad De Limburger en/of het Limburgs Dagblad maakt het wat duidelijker:quote:Op vrijdag 12 september 2008 22:52 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Misschien de betaalwijze? Alleen met pinpas?
Thx! Ik stond er van 9:40 tot 15:25 ongeveer. Iemand zien staan daar?quote:Op vrijdag 12 september 2008 22:56 schreef von_Preussen het volgende:
@Zug-Chef, leuke foto´s, van hoe laat tot hoe laat stond je daar?
Ik kon er namelijk dagelijks langs op m´n rondje met de fiets.
Ik was toevallig net in Maastricht en zag daar een stelletje zuurstokexpress-wagons staan.quote:Op vrijdag 12 september 2008 14:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, een heus NS-HiSpeed Loket, staat er toch?![]()
De Belgen lachen zich dood, NS HiSpeed met 1 gammel klassiekje per uurMaar okee
Bedankt voor de uitleg.quote:Op vrijdag 12 september 2008 23:00 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dagblad De Limburger en/of het Limburgs Dagblad maakt het wat duidelijker:
De Nederlandse Spoorwegen hebben het gemeentebestuur van Maastricht toegezegd volgende week speciale kaartjeszuilen te plaatsen waar de goedkope actiekaartjes - zoals een weekendretour naar een Belgische stad met 50 procent korting of een dagretour van 15 euro - verkrijgbaar zijn, zegt burgemeester Gerd Leers. Tot nu toe waren alleen duurdere kaartjes met balietoeslag te koop in Maastricht en waren de reizigers vanuit Nederland voor het kaartjes volgens actietarief aangewezen op het loket in Visé.
Een kaartjeszuil is een kaartautomaat neem ik maar aan.
Nee dat worden ze niet. Deze Prio-stammen (zoals ze officieel heten), worden in Maastricht voorzien van enkele lampjes. Elke zondag ochtend worden de rijtuigenstammen uitgewisseld. Dan komt er een andere stam rijtuigen uit Haarlem aan in Maastricht, en neem dezelfde lok de rijtuigen die er al staan, weer mee terug naar Haarlem.quote:Op vrijdag 12 september 2008 23:42 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Ik was toevallig net in Maastricht en zag daar een stelletje zuurstokexpress-wagons staan.
[ link | afbeelding ]
Misschien dat ze die inzetten in plaats van de intercity naar Brussel.
dat gaat leeg, zie http://somda.nl/www/drgls/397/quote:Op zaterdag 13 september 2008 09:17 schreef Boschkabouter het volgende:
dat uitwisselen van die rijtuigen, gebeurt dat binnen de personendienstregeling? Of gaan ze leeg terug?
Volgens mijn contact is dat afgelopen nacht al weer gebeurd. Maar pin me daar niet op vast, ik lag toen immers te slapen =)quote:Op zaterdag 13 september 2008 09:10 schreef Wadloper het volgende:
Weet je ook wanneer de ITL weer terug gaat naar het zuiden/westen Zug?
Ehm ik was zelf ook al aan het denken om nog een België tripje te maken. Heb hier nog een Go Pass liggen die geldig is tot de 21e. Zou wel handig zijn als die Go Pass vanaf Maastricht geldig was maar volgens mij moet ik nu 1) kaartje naar Maastricht kopen 2) In Maastricht een kaartje zonder grenstoeslag naar Vise kopen 3) Vanaf daar verder boemelen met Go Pass. Volgen we het nog?quote:Op vrijdag 12 september 2008 15:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Over Antwerpen, als Eix het nou even kan uitfreubelen..
die rijden nu al in de benelux (niet allemaal, er staan geloof ik 1 of 2 stammen reserve, die bestemd zijn voor amsterdam-rotterdam)quote:Op zaterdag 13 september 2008 10:27 schreef Brembo het volgende:
Trouwens als die bakken ICRm gaan dienen als SuperICop de HSL (ooit), heb je dan niet nog is een tekort van 60 bakken aka 8 stammen ICRm
Of zijn de bakken nu al uit de vloot gehaald?
Ja hoor, ik doe nooit anders als ik die kant op gaquote:Op zaterdag 13 september 2008 13:03 schreef Eix het volgende:
volgens mij moet ik nu 1) kaartje naar Maastricht kopen 2) In Maastricht een kaartje zonder grenstoeslag naar Vise kopen 3) Vanaf daar verder boemelen met Go Pass. Volgen we het nog?![]()
Zojuist met een vervangende Arriva-bus van Leeuwarden naar Harlingen gegaan. Goed geregeld, reisduur wel 3 keer zo lang, lol.quote:Op zaterdag 13 september 2008 12:14 schreef Zug-Chef het volgende:
Vanwege werkzaamheden tussen Leeuwarden en Harlingen Haven dit weekend
Als het komt, denk ik dat het er pas rond 2012 komt... Syntus heeft een contract tot 2013 en is denk ik daarvoor niet van plan nieuwe treinstellen aan te schaffen..quote:Op zaterdag 13 september 2008 13:37 schreef ghizzer het volgende:
lees net dat er een redelijk goede kans is dat Zutphen-Winterswijk op den duur geëlektrificeerd zal worden. nu hopen dat dat ook gaat gebeuren met Winterswijk-Arnhem (al heb ik daar een erg hard hoofd in).
http://www.destentor.nl/r(...)duct-wordt-hoger.ece
ja lijkt me ook niet. maar is elektrificeren alleen een milieukwestie of kunnen treinen op elektriciteit doorgaans ook sneller? het traject Zutphen-Winterswijk (met name het stuk Ruurlo-Lichtenvoorde/Groenlo) is een ultieme gelegenheid keihard door te trappen. is kaarsrecht (net zoals eigenlijk het overgrote merendeel van de rest van het traject). voor traject Winterswijk-Arnhem is dat een ander verhaal. Maar als ze dat al voor een groot gedeelte voorzien van dubbelspoor (daar is al jaren sprake van dat Arnhem-Doetinchem én dubbelspoor gaat worden én geëlektrificeerd) dan lijkt me dat Varsseveld (waar ikzelf vaak opstap) daar ook heel erg van gaat profiteren. Puur al omdat dan vertragingen tussen Doetinchem-Arnhem van de tegenliggende kant niet een 'door-effect' hebben op de eigen reisrichting.quote:Op zaterdag 13 september 2008 14:51 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Als het komt, denk ik dat het er pas rond 2012 komt... Syntus heeft een contract tot 2013 en is denk ik daarvoor niet van plan nieuwe treinstellen aan te schaffen..
Als het goed is, hebben ze zelfs 3 reservestammen in totaal.quote:Op zaterdag 13 september 2008 13:24 schreef dennistd het volgende:
[..]
die rijden nu al in de benelux (niet allemaal, er staan geloof ik 1 of 2 stammen reserve, die bestemd zijn voor amsterdam-rotterdam)
quote:Op zaterdag 13 september 2008 16:06 schreef Peterselieman het volgende:
omdat er een materieeloverschot dreigt
'tsammequote:Op zaterdag 13 september 2008 16:54 schreef Nightshadow het volgende:
Hmm... Aanrijding met persoon tussen Zutphen en Dieren, net op de dag dat ik die lijn moet hebben
Voor tien jaar?quote:Op zaterdag 13 september 2008 17:16 schreef Peterselieman het volgende:
schijnen er enkele buffels gehuurd te gaan worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op zaterdag 13 september 2008 17:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Ook al zou dat een mogelijke keuze zijn:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij zijn daaruit alle ATB-kasten gehaald, dus dat zou geen korte-termijn-oplossing zijn denk ik.
(of de rode stellen van de HIJSM moeten nog ATB hebben)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
je bedoelt plan v?quote:Op zaterdag 13 september 2008 17:42 schreef Tecnix het volgende:
Zo net 2 ns treinstellen gehuurd door ariva op Schiphol
quote:Materieeltekort bij de vervoerder Dordrecht-Geldermalsen
Tussen Gorinchem en Geldermalsen moeten reizigers rekening houden met een vertraging van ongeveer 30 minuten.
Door materieeltekort bij de vervoerder rijden er tussen Gorinchem en Geldermalsen minder treinen.
Prognose:
* Het is niet bekend tot wanneer dit duurt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
op zich ook wel logisch, aangezien ick icl en icb gekocht/gehuurd zijn om tijdelijk het tekort aan zitplaatsen op te lossenquote:Op zaterdag 13 september 2008 16:06 schreef Peterselieman het volgende:
Klopt helemaal. Als het goed is, rijdt er al een stammetje ICRm in de 1900. Het ICK zal aan de kant worden gezet, omdat er een materieeloverschot dreigt en de revisietermijn in zicht komt bij het mat. Het zal eerst nog wel dienen als strategische reserve.
De nieuwere locs zie ik ook wel eens met 1 panto op vertrekken, maar de oudere locs reden tot 40 km/h met beide stroomafnemers omhoog om inderdaad te voorkomen dat de bovenleiding smolt door de hoge stromen.quote:Op woensdag 10 september 2008 23:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh nou, dan moet daar maar eens nodig aan wat verjonging gedaan worden, bijna iedere 16/17/18 zie ik vertrekken met dubbele panto's, en na een tijdje gaat er eentje omlaag. Kan 1 meter zijn, of honderd, maar niet veel meer.
Ik hoorde dat er weer plan-U ingezet gaat worden. Seinhuis zei hetquote:Op zaterdag 13 september 2008 17:51 schreef Dichterbijer het volgende:
Ah wel nee... de wadjes worden gewoon weer ingezet
quote:Op zaterdag 13 september 2008 21:44 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Ik hoorde dat er weer plan-U ingezet gaat worden. Seinhuis zei het
Ah ja onze Superwel ingevoerde bron Seinhuis, de alwetende die dicht bij de policymakers zitquote:Op zaterdag 13 september 2008 21:50 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Je weet wel dat dit nog geheim is, dus niet doorvertellen in het cafe straks!
Honderd meter, hemelsbreed?quote:Op zaterdag 13 september 2008 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ah ja onze Superwel ingevoerde bron Seinhuis, de alwetende die dicht bij de policymakers zit
bron?quote:Op zaterdag 13 september 2008 22:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
DUS PLAN U KOMT ECHT TERUG? COOL!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Die krant roept wel vaker wat. t Zal echt zo snel niet gebeuren. Dat nieuwe viaduct zal wel volgens de laatste normen worden gebouwd ofzo dat het hoger is. Die krant maakt er dan maar gelijk van dat er wel binnenkort bovenleiding onder komt te hangen.quote:Op zaterdag 13 september 2008 13:37 schreef ghizzer het volgende:
lees net dat er een redelijk goede kans is dat Zutphen-Winterswijk op den duur geëlektrificeerd zal worden. nu hopen dat dat ook gaat gebeuren met Winterswijk-Arnhem (al heb ik daar een erg hard hoofd in).
http://www.destentor.nl/r(...)duct-wordt-hoger.ece
Mat '24 gaat binnenkort op de zoetermeerlijn rijden hoor ik net.quote:Op zaterdag 13 september 2008 22:14 schreef RealZeus het volgende:
En komt mat '54 dan ook weer in dienst???
Klopt, nadat eind 2006 proefritten zijn gehouden op de Hofpleinlijn, bleek het materieel ook bijzonder geschikt voor de Zoetermeerlijn. Hier een foto van het proefbedrijf:quote:Op zaterdag 13 september 2008 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mat '24 gaat binnenkort op de zoetermeerlijn rijden hoor ik net.
En geen last van blaadjes op het spoor, dankzij de inzet van deze oerdegelijke stofzuigers!quote:Op zaterdag 13 september 2008 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
vele malen storingsvrijer dan die randstadrail truttebakken
NS-locs wel. Maar met de verkoop van de 1600's naar Railion is er wel een banvloek over DIE loks heen gekomen ja. Die zijn nu allemaal zwart. Maar ze laten het maar zo, want het kleurt wel leuk bij de zwarte 189ers van MRCE. En om beurten sleept dus altijd een zwarte loc de CNL naar Emmerichquote:Op zaterdag 13 september 2008 22:14 schreef RealZeus het volgende:
Trouwens, kunnen die e-locs van de NS niet tegen water? Ik zie echt alleen maar smerige locs rijden, die er uit zien alsof ze rond de eeuwwisseling voor het laatst gewassen zijn.
ja, en daar dan de vloer dweilenquote:Op zaterdag 13 september 2008 22:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zoiets ja, de Baggerking was het toch?
quote:Op zaterdag 13 september 2008 22:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zoiets ja, de Baggerking was het toch?
Bello verzorgde een avondrit op de 3500 Amsterdam - Eindhovenquote:Op zaterdag 13 september 2008 23:20 schreef Peterselieman het volgende:
En de wadlopers reden op Dordrecht - Geldermalsen afgelopen week
Met directe internationale verbindingen over Nijmegen - Kleve naar Köln. Echt hoorquote:Op zaterdag 13 september 2008 23:25 schreef Peterselieman het volgende:
En er reden getrokken treinen naar Enschede
dat klopt: afgelopen week heeft er een slag met icl naar enschede geredenquote:Op zaterdag 13 september 2008 23:25 schreef Peterselieman het volgende:
En er reden getrokken treinen naar Enschede
Vlot gedaan danquote:Op zaterdag 13 september 2008 23:29 schreef Peterselieman het volgende:
De eerste treinen reden door de gloednieuwe tunnel onder het IJsselmeer door tussen Stavoren en Enkhuizen
Ow mên hou me vast ik kom klaaaaaaaaaaaaaaarquote:Op zaterdag 13 september 2008 23:40 schreef Peterselieman het volgende:
Via via gehoord dat hij de eerste trein daar gefapt schijnt te hebben.
Proefbedrijf RandstadRail.quote:Op zaterdag 13 september 2008 23:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Das allemaal hartstikke leuk en aardig maar wat deed die wadloper op het emplacement van R'dam CS ? :|
Ssssst!quote:Op zondag 14 september 2008 11:28 schreef Cothen het volgende:
[..]
dat past niet eens langs de perons
Op de Zoetermeerlijn wel hoor, met die lage perronetjes steekt een echte trein gewoon een stukje uit boven het perron. Zo gaat het ook al jaren tussen Gouda en Alphen.quote:Op zondag 14 september 2008 11:28 schreef Cothen het volgende:
[..]
dat past niet eens langs de perons
quote:105 Teletekst zo 14 sep
***************************************
Veel boetes bij controle nachttrein
***************************************
` De spoorwegpolitie heeft tijdens
extra controles in de treinen tussen
Rotterdam en Den Haag 170 bekeuringen
uitgeschreven.Ook zijn 13 mensen
aangehouden.De extra controles waren de
afgelopen drie nachten en zijn bedoeld
om de overlast tegen te gaan.
De bekeuringen werden uitgeschreven
voor geluidsoverlast,roken in de trein,
voeten op de bank en het hinderen van
treinpersoneel.Mensen die weigerden
mee te werken,werden aangehouden.
De politie gaat ook de komenden nachten
met agenten in burger extra controleren
op treinen tussen Den Haag en Rotterdam
en andere nachtlijnen.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
om op de zoetermeerlijn te komen moet je over de hofpleinlijn en daar zijn alle stations versmald.quote:Op zondag 14 september 2008 15:22 schreef ReisT het volgende:
[..]
Op de Zoetermeerlijn wel hoor, met die lage perronetjes steekt een echte trein gewoon een stukje uit boven het perron. Zo gaat het ook al jaren tussen Gouda en Alphen.
Normaal gesproken moet dat niet eens kunnenquote:Op zondag 14 september 2008 15:06 schreef Nightshadow het volgende:
Ik kwam vandaag trouwens een filmpje tegen waarbij een VIRM wél twee pantograven op had..
Maar een rondje Centrum West-Krakeling-Centrum West moet best kunnen.quote:Op zondag 14 september 2008 15:31 schreef Cothen het volgende:
[..]
om op de zoetermeerlijn te komen moet je over de hofpleinlijn en daar zijn alle stations versmald.
Hijskraan? Zo zijn de eerste RSR-trams ook in op die lijn gekomen.quote:Bovendien is er geen directe aansluiting tussen randstadrail en het ns-net.
quote:Nieuwe Spurt-trein op de MerwedeLingelijn
Op zondag 14 september aanstaande wordt de eerste nieuwe Arriva-trein officieel geïntroduceerd op de MerwedeLingelijn. Deze ochtend bieden burgemeester van Dordrecht, Ronald Bandell en gedeputeerde van de provincie Zuid-Holland, Martin van Engelshoven-Huls, een ontbijt aan de reizigers in de trein die om 06.07 uur uit Dordrecht richting Geldermalsen vertrekt aan.
In totaal heeft Arriva zeven treinstellen van het type Stadler GTW aangeschaft voor het treintraject Dordrecht – Geldermalsen. Eén daarvan is van het type GTW2 (114 zitplaatsen) en zes van het type GTW 3 (172 zitplaatsen). Met de instroom van de nieuwe “Spurt” komt een einde aan het tijdperk waarin gereden werd met de Wadlopers.
De treinen hebben een opvallend rood-wit ontwerp en zijn daarnaast comfortabel, geluidsarm en airconditioned. De vloerhoogte van de trein is gelijk aan de perronhoogte en de treinen hebben brede toegangsdeuren met een automatisch uitschuifbare trede. Bovendien zijn deze Arriva-treinen volledig toegankelijk voor minder validen, zonder dat zij hulp nodig hebben bij in- en uitstappen.
Wij nodigen u van harte uit hierbij aanwezig te zijn.
Het programma op zondag 14 september ziet er als volgt uit:
05.45 uur Ontvangst op station Dordrecht (spoor 15)
05.50 uur Korte toespraak Anne Hettinga, Algemeen directeur Arriva Nederland
05.57 uur Officiële opening van de Spurt
06.07 uur Vertrek eerst treinrit
Zei ik je toch Flesquote:
ROFL!quote:Op zondag 14 september 2008 19:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zei ik je toch Fles![]()
Er reden in de laatste week wadlopers tussen Dordrecht en Geldermalsen
En........lijn 41 rijdt geleed!quote:Op zaterdag 13 september 2008 23:29 schreef Peterselieman het volgende:
De eerste treinen reden door de gloednieuwe tunnel onder het IJsselmeer door tussen Stavoren en Enkhuizen
Mjep, ook gezien.quote:Op zondag 14 september 2008 23:04 schreef thats-me het volgende:
Zag eerder vandaag te Vriezenveen een overvolle Thalys halteren als stoptrein Almelo - Marieënberg...
Zeg nooit nooit. In Frankrijk presteren ze 't ook om een dieselloc voor de TGV te gooien.quote:Op maandag 15 september 2008 01:51 schreef Gutz het volgende:
Zal er ook nooit komen...
Zelfs een normale TGV, die het toenmalige snelheidsrecord van 503 km/h had.quote:Op maandag 15 september 2008 00:53 schreef Socios het volgende:
Thalys is weleens in Enschede geweest maar niet in Vriezenveen...
Hier de combinatie bij Vriezeveenquote:Op maandag 15 september 2008 03:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zeg nooit nooit. In Frankrijk presteren ze 't ook om een dieselloc voor de TGV te gooien.
Hij rook nog nieuw inderdaad..quote:Op maandag 15 september 2008 13:01 schreef Peterselieman het volgende:
Niet gerenoveerd, maar gloednieuw
is de doedelzak er ook uit verwijderd dan?quote:Op maandag 15 september 2008 13:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Ziet er goed uit dat nieuwe VIRM spul. Ik verheug me zowaar op een ritjeAl zal ik er geen speciale expeditie voor ondernemen
Je schijnt er niets meer van te horen.quote:Op maandag 15 september 2008 13:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
is de doedelzak er ook uit verwijderd dan?
Daar heb ik 2 weken geleden voor het eerst ingezeten. De stoelen zitten niet lekker, ze zijn erg hard.quote:Op maandag 15 september 2008 13:00 schreef donroyco het volgende:
Vandaag zat ik in de Intercity [treinstel 9549] van Nijmegen naar Arnhem (hij was op weg naar Den Helder) van 11:09 en het viel me op dat hij er nieuw uitzag. Is dit een van de herziende Intercity's?
Foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Da's nieuwigheid. Komt wel goedquote:Op maandag 15 september 2008 14:32 schreef _Vulcanus_ het volgende:
Daar heb ik 2 weken geleden voor het eerst ingezeten. De stoelen zitten niet lekker, ze zijn erg hard.
eerst horen dan gelovenquote:Op maandag 15 september 2008 14:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je schijnt er niets meer van te horen.
Dat lijkt me toch stugquote:Op maandag 15 september 2008 14:49 schreef Socios het volgende:
Bij de Spurt anders niet, hoor. Mat ´24 zit zelfs zachter.
Hé, een 1600 Space Cab/ Globetrotter/Topline/Megaspacequote:Op maandag 15 september 2008 09:12 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Hier de combinatie bij Vriezeveen
[ afbeelding ]
Vond het wel anders zitten dan de 'normale' Intercity, maar wel mooierquote:Op maandag 15 september 2008 14:32 schreef _Vulcanus_ het volgende:
[..]
Daar heb ik 2 weken geleden voor het eerst ingezeten. De stoelen zitten niet lekker, ze zijn erg hard.
Zag er idd best mooi uit. En nu weet ik ook hoe een nieuwe trein ruikt. Ik was trouwens niet de enige, hoorde een hoop andere reizigers ook tegen elkaar zeggen; ohhh wat ruikt ie nog nieuw he...quote:Op maandag 15 september 2008 16:03 schreef donroyco het volgende:
[..]
Vond het wel anders zitten dan de 'normale' Intercity, maar wel mooier
Niet echt nee.quote:Op maandag 15 september 2008 15:56 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik zit nu ik een kopkoper (2 4tjes) als intercity naar den helder. Niet echt volgens de norm toch?
WTF??quote:Op maandag 15 september 2008 18:57 schreef Zug-Chef het volgende:
Ter hoogte van Willemsdorp passeert de NMBS 1190 met een Beneluxtrein op weg naar Brussel Zuid. Zowel achter de lok als achteraan de trein bevinden zich een Stuurstandrijtuig in oude kleuren.
Vingerverf en co. kreeg het vorige week voor elkaar om in Sittard een grote chaos te veroorzaken zonder reden.quote:Op maandag 15 september 2008 19:52 schreef Charango het volgende:
Zug-chef groeit in zijn rol: prachtig!![]()
![]()
alhoewel Vingerverf en co. wel eens een keer uit mag kijken op welke paden ze cargo's neerzetten, vanmorgen weer vertraging door een cargo tussen Apeldoorn en Amersfoort
Oh dat gaat daar heel vaak mis heb ik het idee. Ik heb het ook al een paar keer gehad.quote:Op maandag 15 september 2008 20:01 schreef Eix het volgende:
Men deed wel in de trein extra omroepen maar vraag me toch af hoeveel mensen verkeerd terecht zijn gekomen door die prutsactie. Prorail.
Je kent de nazi-slogan toch wel: "Erst siegen, dann reisen!".quote:Op maandag 15 september 2008 19:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik had er nog nooit van gehoord, het is er in de praktijk ook nooit van gekomen, maar het is wèl tot in detail ontworpen ooit.
Volgens mij was `Räder müssen rollen für den Sieg` een veel bekendere.quote:Op maandag 15 september 2008 21:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je kent de nazi-slogan toch wel: "Erst siegen, dann reisen!".
Maar een geweldig voorbeeld van vervoer in Megalomanië!
Ik kende alleen die andere. Hoe dan ook: geen Sieg, geen Großzug.quote:Op maandag 15 september 2008 21:22 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Volgens mij was `Räder müssen rollen für den Sieg` een veel bekendere.
http://de.wikipedia.org/w(...)n_f%C3%BCr_den_Sieg!
Edit, dat was de campagne, `erst siegen, dann reisen` was een slogan die onderdeel was ervan.
Offroadcursus met een wadloperquote:Op maandag 15 september 2008 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik wil anders wel een antislipcursus voor als ik door die vermaledijde blaadjes ineens met mijn 6 bakken VIRM combinatie ineens fucking dwars op de rails kom te staan. Wat moet ik DAN doen?Dat moet ook te leren zijn
Bij de Amsterdam - Limboland hebben ze meestal de treindelen aangeduid met 'voor' en 'achter' op de CTA's. Aangezien het met VIRM gereden wordt (meestal maar 2 treinstellen) is dat het handigste, al is het verrekte irritant als je niet weet waar de trein vandaan komt.quote:Op maandag 15 september 2008 20:01 schreef Eix het volgende:
[..]
Vingerverf en co. kreeg het vorige week voor elkaar om in Sittard een grote chaos te veroorzaken zonder reden.![]()
De IC naar het zuiden wordt altijd fijn gesplitst in Sittard. Het treindeel op 3a rijdt naar Maastricht, het treindeel op 3b naar Heerlen. Rijden we in een keer over het emplacement over het niet-perronspoor naar de overloop wissel om volledig op 3a te stoppen. Men roept natuurlijk geen spoorwijziging om op het station en de CTA blijft gewoon ongewijzigd. Maar nu had je dus helemaal vooraan 3a de IC naar Maastricht staan en achteraan 3a naast de trap en cta waarop Maastricht stond aangegeven het treindeel naar Heerlen.
Men deed wel in de trein extra omroepen maar vraag me toch af hoeveel mensen verkeerd terecht zijn gekomen door die prutsactie. Prorail.
Zonder bovenleiding! Zweefvliegtuig!quote:Op dinsdag 16 september 2008 00:03 schreef Peterselieman het volgende:
Nog eentje dan:
[ afbeelding ]
De 502 vandaag geplaat door Somdagebruiker Lucky in Groningen ter hoogte van Niemeijer bij de Paterswoldseweg.
EN hoeveel lijken liggen er achter dat zwarte scherm?quote:Op dinsdag 16 september 2008 02:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zonder bovenleiding! Zweefvliegtuig!
Hoi liefsiebiepsie.quote:Op dinsdag 16 september 2008 08:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zonder bovenleiding, panto op!
Dacht dat dat dicht helemaal rechtstandig kon staan..
Dat zou nogal een problemen geven bij stroomloze bruggen.quote:Op dinsdag 16 september 2008 08:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zonder bovenleiding, panto op!
Dacht dat dat dicht helemaal rechtstandig kon staan..
Dat is een vriend van mijquote:Op dinsdag 16 september 2008 00:37 schreef bork het volgende:
MM, kwam vandaag deze tegen:
[ afbeelding ]
Leuke site trouwens ,
(voor wie deze nog niet kennen: http://www.maaslijn.net/actueel.html)![]()
I like: [ afbeelding ]
credits: fotograaf Maaslijnet![]()
Deze borden met de cijfertjes ernaast gaan over het uit- en weer inschakelen van de tractiestroom. Een trein mag dus geen tractie leveren op deze bruggen, maar de panto mag dan wel gewoon opblijven.quote:Op dinsdag 16 september 2008 09:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:Die bordjes staan er toch ook niet voor niks? Met panto op en neer en een cijfertje ernaast?
Die sis zou van de snelschakelaar kunnen zijn die uitschakelt omdat ie geen spanning meer ziet.quote:Op dinsdag 16 september 2008 09:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hee interresant, ik dacht dat bij stroomloze bruggen de panto altijd eventjes neergelaten wordt. Te herkennen aan de sissssssssss in de Virm als ik altijd over een brug bij leiden ga. ( is dat die ringvaartbrug ja? )
Die bordjes staan er toch ook niet voor niks? Met panto op en neer en een cijfertje ernaast?
[Johan]Als je tractie aan staat, trek je stroom, da's logisch.[/Johan]quote:Op dinsdag 16 september 2008 10:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Dan nog die tractie, waarom moet die uit?
Iets wat er niet is, kan je toch ook niet geven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |