Vingerverf en co. kreeg het vorige week voor elkaar om in Sittard een grote chaos te veroorzaken zonder reden.quote:Op maandag 15 september 2008 19:52 schreef Charango het volgende:
Zug-chef groeit in zijn rol: prachtig!![]()
![]()
alhoewel Vingerverf en co. wel eens een keer uit mag kijken op welke paden ze cargo's neerzetten, vanmorgen weer vertraging door een cargo tussen Apeldoorn en Amersfoort
Oh dat gaat daar heel vaak mis heb ik het idee. Ik heb het ook al een paar keer gehad.quote:Op maandag 15 september 2008 20:01 schreef Eix het volgende:
Men deed wel in de trein extra omroepen maar vraag me toch af hoeveel mensen verkeerd terecht zijn gekomen door die prutsactie. Prorail.
Je kent de nazi-slogan toch wel: "Erst siegen, dann reisen!".quote:Op maandag 15 september 2008 19:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik had er nog nooit van gehoord, het is er in de praktijk ook nooit van gekomen, maar het is wèl tot in detail ontworpen ooit.
Volgens mij was `Räder müssen rollen für den Sieg` een veel bekendere.quote:Op maandag 15 september 2008 21:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je kent de nazi-slogan toch wel: "Erst siegen, dann reisen!".
Maar een geweldig voorbeeld van vervoer in Megalomanië!
Ik kende alleen die andere. Hoe dan ook: geen Sieg, geen Großzug.quote:Op maandag 15 september 2008 21:22 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Volgens mij was `Räder müssen rollen für den Sieg` een veel bekendere.
http://de.wikipedia.org/w(...)n_f%C3%BCr_den_Sieg!
Edit, dat was de campagne, `erst siegen, dann reisen` was een slogan die onderdeel was ervan.
Offroadcursus met een wadloperquote:Op maandag 15 september 2008 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik wil anders wel een antislipcursus voor als ik door die vermaledijde blaadjes ineens met mijn 6 bakken VIRM combinatie ineens fucking dwars op de rails kom te staan. Wat moet ik DAN doen?Dat moet ook te leren zijn
Bij de Amsterdam - Limboland hebben ze meestal de treindelen aangeduid met 'voor' en 'achter' op de CTA's. Aangezien het met VIRM gereden wordt (meestal maar 2 treinstellen) is dat het handigste, al is het verrekte irritant als je niet weet waar de trein vandaan komt.quote:Op maandag 15 september 2008 20:01 schreef Eix het volgende:
[..]
Vingerverf en co. kreeg het vorige week voor elkaar om in Sittard een grote chaos te veroorzaken zonder reden.![]()
De IC naar het zuiden wordt altijd fijn gesplitst in Sittard. Het treindeel op 3a rijdt naar Maastricht, het treindeel op 3b naar Heerlen. Rijden we in een keer over het emplacement over het niet-perronspoor naar de overloop wissel om volledig op 3a te stoppen. Men roept natuurlijk geen spoorwijziging om op het station en de CTA blijft gewoon ongewijzigd. Maar nu had je dus helemaal vooraan 3a de IC naar Maastricht staan en achteraan 3a naast de trap en cta waarop Maastricht stond aangegeven het treindeel naar Heerlen.
Men deed wel in de trein extra omroepen maar vraag me toch af hoeveel mensen verkeerd terecht zijn gekomen door die prutsactie. Prorail.
Zonder bovenleiding! Zweefvliegtuig!quote:Op dinsdag 16 september 2008 00:03 schreef Peterselieman het volgende:
Nog eentje dan:
[ afbeelding ]
De 502 vandaag geplaat door Somdagebruiker Lucky in Groningen ter hoogte van Niemeijer bij de Paterswoldseweg.
EN hoeveel lijken liggen er achter dat zwarte scherm?quote:Op dinsdag 16 september 2008 02:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zonder bovenleiding! Zweefvliegtuig!
Hoi liefsiebiepsie.quote:Op dinsdag 16 september 2008 08:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zonder bovenleiding, panto op!
Dacht dat dat dicht helemaal rechtstandig kon staan..
Dat zou nogal een problemen geven bij stroomloze bruggen.quote:Op dinsdag 16 september 2008 08:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zonder bovenleiding, panto op!
Dacht dat dat dicht helemaal rechtstandig kon staan..
Dat is een vriend van mijquote:Op dinsdag 16 september 2008 00:37 schreef bork het volgende:
MM, kwam vandaag deze tegen:
[ afbeelding ]
Leuke site trouwens ,
(voor wie deze nog niet kennen: http://www.maaslijn.net/actueel.html)![]()
I like: [ afbeelding ]
credits: fotograaf Maaslijnet![]()
Deze borden met de cijfertjes ernaast gaan over het uit- en weer inschakelen van de tractiestroom. Een trein mag dus geen tractie leveren op deze bruggen, maar de panto mag dan wel gewoon opblijven.quote:Op dinsdag 16 september 2008 09:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:Die bordjes staan er toch ook niet voor niks? Met panto op en neer en een cijfertje ernaast?
Die sis zou van de snelschakelaar kunnen zijn die uitschakelt omdat ie geen spanning meer ziet.quote:Op dinsdag 16 september 2008 09:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hee interresant, ik dacht dat bij stroomloze bruggen de panto altijd eventjes neergelaten wordt. Te herkennen aan de sissssssssss in de Virm als ik altijd over een brug bij leiden ga. ( is dat die ringvaartbrug ja? )
Die bordjes staan er toch ook niet voor niks? Met panto op en neer en een cijfertje ernaast?
[Johan]Als je tractie aan staat, trek je stroom, da's logisch.[/Johan]quote:Op dinsdag 16 september 2008 10:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Dan nog die tractie, waarom moet die uit?
Iets wat er niet is, kan je toch ook niet geven?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |