abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 september 2008 @ 16:09:40 #251
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61647965
quote:
Op maandag 15 september 2008 15:56 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik zit nu ik een kopkoper (2 4tjes) als intercity naar den helder. Niet echt volgens de norm toch?
Niet echt nee.

Voor de nummerfappers: de 9555 en 9556 staan op de Cartesiusweg.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 15 september 2008 @ 18:52:34 #252
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_61652860
Gisteren per fiets tussen Dordrecht, Dordrecht Zuid, Willemsdorp, Breda en Breda (Oost) gefietst uiteraard per trein tussen Dordt Zuid en Breda, genoten van een mooie maar frisse nazomerdag. Het resultaat met de hoogtepunten, foto's zijn klikbaar voor de grote versie!


In de boog bij de Wieldrechtse Zeedijk in Dordrecht passeert stipt op tijd ERS trein 41783 naar het Duitse Neuss, waarbij de tractie nog altijd geleverd wordt door de Rurtalbahn.


Ter hoogte van Willemsdorp passeert de NMBS 1190 met een Beneluxtrein op weg naar Brussel Zuid. Zowel achter de lok als achteraan de trein bevinden zich een Stuurstandrijtuig in oude kleuren.


ERS 6604 en 6608 zijn met containertrein 340121 op weg van de Waalhaven Zuid naar het Italiaanse Bologna. De wielrenner trekt zich er weinig van aan.


Op de Wieldrechtse Zeedijk te Dordrecht Zuid zijn B-Cargo loks 7776 en 7784 met een mooi beladen containertrein 41605 op weg naar het Belgisch/Luxemburgse grensplaats Athus.


Doordat een flink aantal bomen en struiken verdwenen zijn bij de bekende overweg te Dordrecht Zuid, is een nieuw fotopunt ontstaan. Rail4Chem's CB1000 is met graantrein 341713 onderweg naar Venlo.


Nieuw is de inzet van Traxx loks (BR 186) in de doorgaande Beneluxdiensten Amsterdam - Brussel Zuid. Traxx 186 120 passeert met een Priostam Beneluxrijtuigen.


De sneltrein uit Amsterdam veranderd te Dordrecht in een stoptrein voor het laatste stuk naar Breda. De 1718 is met DD-AR-stam 7426 zojuist uit Dordrecht Zuid vertrokken.


ERS 6601 met snor en in opzending de 1201 en 6614 zijn op weg met containertrein 341773 van de Maasvlakte West naar Mainz, als Dordtje Zuid gepasseerd wordt.


Ter hoogte van het Bredase industrieterrein Takkebijsters zijn de in RailPro liverei getooide RN 6401 en de geelgrijze 6485 met lege ertstrein 48720 op weg van Venlo naar de Maasvlakte.


Vanaf het A27-viaduct is een leuk overzicht te zien van het landschap, als RD 189 083 met trein 40052 uit Novara (I) langs paradeert.


Op zondagmorgen rijdt doorgaans vanuit het Limburgse Born een containertrein naar de Maasvlakte West. Vandaag was deze trein flink te laat en vertrok pas na het middaguur. Ter hoogte van Breda Takkebijsters passeert in een steeds lager staande zon de RTB V152 met containertrein 69088.
  maandag 15 september 2008 @ 19:15:33 #254
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61653415
quote:
Op maandag 15 september 2008 18:57 schreef Zug-Chef het volgende:

Ter hoogte van Willemsdorp passeert de NMBS 1190 met een Beneluxtrein op weg naar Brussel Zuid. Zowel achter de lok als achteraan de trein bevinden zich een Stuurstandrijtuig in oude kleuren.
WTF??

Maar toffe foto's! Die hoge standpunten geven altijd wel een leuk effect.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61654678
Zug-chef groeit in zijn rol: prachtig!

alhoewel Vingerverf en co. wel eens een keer uit mag kijken op welke paden ze cargo's neerzetten , vanmorgen weer vertraging door een cargo tussen Apeldoorn en Amersfoort
Socialist in Mercedes
pi_61654803
Wat ik nou toch weer tegenkwam op internet, geweldig Ik had er nog nooit van gehoord, het is er in de praktijk ook nooit van gekomen, maar het is wèl tot in detail ontworpen ooit. Behoorlijk geschift eigenlijk, maar zeker ook mateloos interessant. Dames en heren:

Hitler's Breitspurbahn

Toen het Duitse grondgebied zich in de loop van 1941 en de daaropvolgende winter fors naar het oosten uitbreidde, was men op zoek naar een methode voor massatransport van reizigers en goederen. Na een aantal eerdere voorstellen gaf Hitler persoonlijk in mei 1942 de opdracht om de Breitspurbahn te ontwikkelen. Aanvankelijk had men een spoorbreedte van 4 meter in gedachten, later werd dit teruggebracht tot 3 meter. Het omgenzingsprofiel zou 7,50 m hoog en 8 m breed worden. Binnen deze ruimtes werden gigantische treinen ontwikkeld, met locomotieven die rustig 100 meter lang konden zijn en 30 of 40 assen hadden. Personenrijtuigen waren dubbeldeks voorzien, met bijvoorbeeld 200 zitplaatsen, een bar en 12 toiletten in 1 rijtuig. Of 100 ligplaatsen, meerdere badkamers en een ontbijtzaal in een slaaprijtuig. Er was zelfs een bioscooprijtuig gepland met 196 plaatsen, met 6 stoelen naast elkaar in het midden en aan beide kanten een gangpad.

Het netwerk zou viersporig en kruisingsvrij aangelegd worden, en alle uithoeken van Europa met elkaar verbinden, van Madrid tot St Petersburg en van Brest tot voorbij de Kaukasus.

Een paar plaatjes:

Idee van de omvang van zo'n ding:




Restauratierijtuig:


bron

Er zijn ook een aantal boeken over geschreven, maar die zijn niet meer in de handel helaas.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 15 september 2008 @ 20:01:08 #257
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_61655012
quote:
Op maandag 15 september 2008 19:52 schreef Charango het volgende:
Zug-chef groeit in zijn rol: prachtig!

alhoewel Vingerverf en co. wel eens een keer uit mag kijken op welke paden ze cargo's neerzetten , vanmorgen weer vertraging door een cargo tussen Apeldoorn en Amersfoort
Vingerverf en co. kreeg het vorige week voor elkaar om in Sittard een grote chaos te veroorzaken zonder reden.

De IC naar het zuiden wordt altijd fijn gesplitst in Sittard. Het treindeel op 3a rijdt naar Maastricht, het treindeel op 3b naar Heerlen. Rijden we in een keer over het emplacement over het niet-perronspoor naar de overloop wissel om volledig op 3a te stoppen. Men roept natuurlijk geen spoorwijziging om op het station en de CTA blijft gewoon ongewijzigd. Maar nu had je dus helemaal vooraan 3a de IC naar Maastricht staan en achteraan 3a naast de trap en cta waarop Maastricht stond aangegeven het treindeel naar Heerlen.

Men deed wel in de trein extra omroepen maar vraag me toch af hoeveel mensen verkeerd terecht zijn gekomen door die prutsactie. Prorail.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_61655141
quote:
Op maandag 15 september 2008 20:01 schreef Eix het volgende:

Men deed wel in de trein extra omroepen maar vraag me toch af hoeveel mensen verkeerd terecht zijn gekomen door die prutsactie. Prorail.
Oh dat gaat daar heel vaak mis heb ik het idee. Ik heb het ook al een paar keer gehad.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 15 september 2008 @ 20:13:30 #259
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_61655456
Vind het splitsen sowieso in Sittard - en ook op andere stations - maar slordig aangegeven. Ook zonder gepruts. Perron 3 heeft in Sittard heel mooi een vakindeling a t/m ? . De trein wordt altijd gesplitst ter hoogte van hetzelfde punt. Hoe lastig is het dan om een flapje te maken met de vakken erop waar de trein stopt en waar welk deel staat. a/b is best een vage onduidelijke indeling.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_61655948
Sinds 2 weken moet ik voor mijn stage elke dag vanaf Amsterdam Zuid naar Maarssen. Standaard rijden er altijd sprinters maar vanmorgen en vanmiddag zat ik in een Plan V. Ook uit tegengestelde richting alleen maar Plan V`s gezien, leuke afwisseling!
Tok.
  maandag 15 september 2008 @ 21:10:27 #261
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61657219
quote:
Op maandag 15 september 2008 19:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik had er nog nooit van gehoord, het is er in de praktijk ook nooit van gekomen, maar het is wèl tot in detail ontworpen ooit.
Je kent de nazi-slogan toch wel: "Erst siegen, dann reisen!".

Maar een geweldig voorbeeld van vervoer in Megalomanië!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61657371
  maandag 15 september 2008 @ 21:16:32 #263
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61657431
quote:
Op maandag 15 september 2008 21:14 schreef KonnieKipke het volgende:
[ afbeelding ]
Try again.
http://www.nicospilt.com/2003/20030722y.JPG
Oy, werkt niet!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61657657
quote:
Op maandag 15 september 2008 21:10 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je kent de nazi-slogan toch wel: "Erst siegen, dann reisen!".

Maar een geweldig voorbeeld van vervoer in Megalomanië!
Volgens mij was `Räder müssen rollen für den Sieg` een veel bekendere.

http://de.wikipedia.org/w(...)n_f%C3%BCr_den_Sieg!

Edit, dat was de campagne, `erst siegen, dann reisen` was een slogan die onderdeel was ervan.
  maandag 15 september 2008 @ 21:28:25 #265
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61657903
quote:
Op maandag 15 september 2008 21:22 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Volgens mij was `Räder müssen rollen für den Sieg` een veel bekendere.

http://de.wikipedia.org/w(...)n_f%C3%BCr_den_Sieg!

Edit, dat was de campagne, `erst siegen, dann reisen` was een slogan die onderdeel was ervan.
Ik kende alleen die andere. Hoe dan ook: geen Sieg, geen Großzug.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61658759
Omdat geen hol ooit naar de stickies kijkt attendeer ik jullie op deze manier even op [ACTIETOPIC!] Vlieg jij voor FOK! uit de bocht?
pi_61658920
Nee. Wij hebben alleen blaadjes op de rails
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_61659203
Juust, dat actietopic gaat alleen over auto's, en die boeien verder toch niet. Tenzij ze op een trein beladen worden
pi_61659624
Er zijn ook treinenfapperts met een rijbewijs

En je kunt in [Actiekletstopic] Vlieg jij voor FOK! uit de bocht?! tegen Senesta zeggen dat je een treinenactie wilt, wie weet regelt ze dan ook een treinenactie
pi_61659724
Mwah hoef geen treinenactie hoor Maar veel plezier met zn allen hoor, mij zul je niet tegenkomen
pi_61659870
Ik wil anders wel een antislipcursus voor als ik door die vermaledijde blaadjes ineens met mijn 6 bakken VIRM combinatie ineens fucking dwars op de rails kom te staan. Wat moet ik DAN doen? Dat moet ook te leren zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_61659956
quote:
Op maandag 15 september 2008 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik wil anders wel een antislipcursus voor als ik door die vermaledijde blaadjes ineens met mijn 6 bakken VIRM combinatie ineens fucking dwars op de rails kom te staan. Wat moet ik DAN doen? Dat moet ook te leren zijn
Offroadcursus met een wadloper
  maandag 15 september 2008 @ 23:09:39 #274
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_61662330
Mag ik trouwens even een compliment maken hoe zelfregulerend dit treinenyopicreeks al maanden is? Als hier al een mod komt is het nog geneens om waarschuwingen uit te delen

Ontopic: Ze kunnen lullen wat ze willen,maar op Harnixveld Giessendam komt een rolstoeler toch echt niet zelfstandig die spurt in...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 15 september 2008 @ 23:15:07 #275
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61662510
ik heb op de plaatjes gezien dat het hetzelfde is als in het noorden. De perrons zijn nog niet op goede hoogte, dus Prorail moet weer opzoek naar een zak met geld.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')