dat klopt: afgelopen week heeft er een slag met icl naar enschede geredenquote:Op zaterdag 13 september 2008 23:25 schreef Peterselieman het volgende:
En er reden getrokken treinen naar Enschede
Vlot gedaan danquote:Op zaterdag 13 september 2008 23:29 schreef Peterselieman het volgende:
De eerste treinen reden door de gloednieuwe tunnel onder het IJsselmeer door tussen Stavoren en Enkhuizen
Ow męn hou me vast ik kom klaaaaaaaaaaaaaaarquote:Op zaterdag 13 september 2008 23:40 schreef Peterselieman het volgende:
Via via gehoord dat hij de eerste trein daar gefapt schijnt te hebben.
Proefbedrijf RandstadRail.quote:Op zaterdag 13 september 2008 23:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Das allemaal hartstikke leuk en aardig maar wat deed die wadloper op het emplacement van R'dam CS ? :|
Ssssst!quote:Op zondag 14 september 2008 11:28 schreef Cothen het volgende:
[..]
dat past niet eens langs de perons
Op de Zoetermeerlijn wel hoor, met die lage perronetjes steekt een echte trein gewoon een stukje uit boven het perron. Zo gaat het ook al jaren tussen Gouda en Alphen.quote:Op zondag 14 september 2008 11:28 schreef Cothen het volgende:
[..]
dat past niet eens langs de perons
quote:105 Teletekst zo 14 sep
Veel boetes bij controle nachttrein
` De spoorwegpolitie heeft tijdens
extra controles in de treinen tussen
Rotterdam en Den Haag 170 bekeuringen
uitgeschreven.Ook zijn 13 mensen
aangehouden.De extra controles waren de
afgelopen drie nachten en zijn bedoeld
om de overlast tegen te gaan.
De bekeuringen werden uitgeschreven
voor geluidsoverlast,roken in de trein,
voeten op de bank en het hinderen van
treinpersoneel.Mensen die weigerden
mee te werken,werden aangehouden.
De politie gaat ook de komenden nachten
met agenten in burger extra controleren
op treinen tussen Den Haag en Rotterdam
en andere nachtlijnen.
volgende nieuws weer&verkeer sport
om op de zoetermeerlijn te komen moet je over de hofpleinlijn en daar zijn alle stations versmald.quote:Op zondag 14 september 2008 15:22 schreef ReisT het volgende:
[..]
Op de Zoetermeerlijn wel hoor, met die lage perronetjes steekt een echte trein gewoon een stukje uit boven het perron. Zo gaat het ook al jaren tussen Gouda en Alphen.
Normaal gesproken moet dat niet eens kunnenquote:Op zondag 14 september 2008 15:06 schreef Nightshadow het volgende:
Ik kwam vandaag trouwens een filmpje tegen waarbij een VIRM wél twee pantograven op had..
Maar een rondje Centrum West-Krakeling-Centrum West moet best kunnen.quote:Op zondag 14 september 2008 15:31 schreef Cothen het volgende:
[..]
om op de zoetermeerlijn te komen moet je over de hofpleinlijn en daar zijn alle stations versmald.
Hijskraan? Zo zijn de eerste RSR-trams ook in op die lijn gekomen.quote:Bovendien is er geen directe aansluiting tussen randstadrail en het ns-net.
quote:Nieuwe Spurt-trein op de MerwedeLingelijn
Op zondag 14 september aanstaande wordt de eerste nieuwe Arriva-trein officieel geīntroduceerd op de MerwedeLingelijn. Deze ochtend bieden burgemeester van Dordrecht, Ronald Bandell en gedeputeerde van de provincie Zuid-Holland, Martin van Engelshoven-Huls, een ontbijt aan de reizigers in de trein die om 06.07 uur uit Dordrecht richting Geldermalsen vertrekt aan.
In totaal heeft Arriva zeven treinstellen van het type Stadler GTW aangeschaft voor het treintraject Dordrecht – Geldermalsen. Eén daarvan is van het type GTW2 (114 zitplaatsen) en zes van het type GTW 3 (172 zitplaatsen). Met de instroom van de nieuwe “Spurt” komt een einde aan het tijdperk waarin gereden werd met de Wadlopers.
De treinen hebben een opvallend rood-wit ontwerp en zijn daarnaast comfortabel, geluidsarm en airconditioned. De vloerhoogte van de trein is gelijk aan de perronhoogte en de treinen hebben brede toegangsdeuren met een automatisch uitschuifbare trede. Bovendien zijn deze Arriva-treinen volledig toegankelijk voor minder validen, zonder dat zij hulp nodig hebben bij in- en uitstappen.
Wij nodigen u van harte uit hierbij aanwezig te zijn.
Het programma op zondag 14 september ziet er als volgt uit:
05.45 uur Ontvangst op station Dordrecht (spoor 15)
05.50 uur Korte toespraak Anne Hettinga, Algemeen directeur Arriva Nederland
05.57 uur Officiële opening van de Spurt
06.07 uur Vertrek eerst treinrit
Zei ik je toch Flesquote:
ROFL!quote:Op zondag 14 september 2008 19:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zei ik je toch Fles![]()
Er reden in de laatste week wadlopers tussen Dordrecht en Geldermalsen
En........lijn 41 rijdt geleed!quote:Op zaterdag 13 september 2008 23:29 schreef Peterselieman het volgende:
De eerste treinen reden door de gloednieuwe tunnel onder het IJsselmeer door tussen Stavoren en Enkhuizen
Mjep, ook gezien.quote:Op zondag 14 september 2008 23:04 schreef thats-me het volgende:
Zag eerder vandaag te Vriezenveen een overvolle Thalys halteren als stoptrein Almelo - Marieënberg...
Zeg nooit nooit. In Frankrijk presteren ze 't ook om een dieselloc voor de TGV te gooien.quote:Op maandag 15 september 2008 01:51 schreef Gutz het volgende:
Zal er ook nooit komen...
Zelfs een normale TGV, die het toenmalige snelheidsrecord van 503 km/h had.quote:Op maandag 15 september 2008 00:53 schreef Socios het volgende:
Thalys is weleens in Enschede geweest maar niet in Vriezenveen...
Hier de combinatie bij Vriezeveenquote:Op maandag 15 september 2008 03:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zeg nooit nooit. In Frankrijk presteren ze 't ook om een dieselloc voor de TGV te gooien.
Hij rook nog nieuw inderdaad..quote:Op maandag 15 september 2008 13:01 schreef Peterselieman het volgende:
Niet gerenoveerd, maar gloednieuw
is de doedelzak er ook uit verwijderd dan?quote:Op maandag 15 september 2008 13:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Ziet er goed uit dat nieuwe VIRM spul. Ik verheug me zowaar op een ritjeAl zal ik er geen speciale expeditie voor ondernemen
Je schijnt er niets meer van te horen.quote:Op maandag 15 september 2008 13:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
is de doedelzak er ook uit verwijderd dan?
Daar heb ik 2 weken geleden voor het eerst ingezeten. De stoelen zitten niet lekker, ze zijn erg hard.quote:Op maandag 15 september 2008 13:00 schreef donroyco het volgende:
Vandaag zat ik in de Intercity [treinstel 9549] van Nijmegen naar Arnhem (hij was op weg naar Den Helder) van 11:09 en het viel me op dat hij er nieuw uitzag. Is dit een van de herziende Intercity's?
Foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Da's nieuwigheid. Komt wel goedquote:Op maandag 15 september 2008 14:32 schreef _Vulcanus_ het volgende:
Daar heb ik 2 weken geleden voor het eerst ingezeten. De stoelen zitten niet lekker, ze zijn erg hard.
eerst horen dan gelovenquote:Op maandag 15 september 2008 14:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je schijnt er niets meer van te horen.
Dat lijkt me toch stugquote:Op maandag 15 september 2008 14:49 schreef Socios het volgende:
Bij de Spurt anders niet, hoor. Mat ´24 zit zelfs zachter.
Hé, een 1600 Space Cab/ Globetrotter/Topline/Megaspacequote:Op maandag 15 september 2008 09:12 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Hier de combinatie bij Vriezeveen
[ afbeelding ]
Vond het wel anders zitten dan de 'normale' Intercity, maar wel mooierquote:Op maandag 15 september 2008 14:32 schreef _Vulcanus_ het volgende:
[..]
Daar heb ik 2 weken geleden voor het eerst ingezeten. De stoelen zitten niet lekker, ze zijn erg hard.
Zag er idd best mooi uit. En nu weet ik ook hoe een nieuwe trein ruikt. Ik was trouwens niet de enige, hoorde een hoop andere reizigers ook tegen elkaar zeggen; ohhh wat ruikt ie nog nieuw he...quote:Op maandag 15 september 2008 16:03 schreef donroyco het volgende:
[..]
Vond het wel anders zitten dan de 'normale' Intercity, maar wel mooier
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |