abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 september 2008 @ 12:14:01 #1
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61547333

Hier alweer deel 123 (!!) in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:

Vorig topic.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder interesse in, maar stel gerust je vraag Voor meer informatie kun je ook op de site van Rolandrail terecht.
Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek.

Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Hispeed, goederenzut doen ze niet meer. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden.

Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders:
Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen.
DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster.
PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund.
De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), worden alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs.

Randstadrail
Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor. Kijk voor meer (niet erg up-to-date) info: op http://www.randstadrail.nl

Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden?


Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS). Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Leeuwarden-Groningen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans-Leer en sinds 10 december 2006 in de Randstad (met Plan V) op Dordrecht-Geldermalsen. Arriva voert de dienstregeling in het noorden tegenwoordig uit met alleen maar Spurts (GTW's), daarvoor reden er Wadlopers en DM90's.

Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.


Syntus is actief in Twente en de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Mariënberg in de spitsuren ter versterking. Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint.



Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede=Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje van de Twentse stad Almelo naar het Vechtdal. Sinds mei 2007 wordt er een halfuursdienst gereden door Syntus (in opdracht van CXX) met twee rood bestickerde (omdat het lijntje onder "Twents" valt) Linten, met eindelijk een goede aansluiting in Mariënberg op de trein naar Emmen.

De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Sinds september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet.


Veolia is in Nederland wat betreft het spoor een nieuwkomer. Sinds 10 december 2006 onderhoudt dit Franse bedrijf de treindienst tussen Nijmegen en Roermond (Maaslijn) en tussen Maastricht Randwyck en Kerkrade Centrum (Heuvellandlijn). Sinds december 2007 rijdt Veolia op de Maaslijn met nieuw spul, net zoals Arriva heeft Veolia GTW's besteld (maar dan met meer stoelen: 5-op-een-rij ipv 4), en noemt de dingen "Velios".


De NS heeft een groot arsenaal aan treinen. Om de OP nog een beetje overzichtelijk te houden kun je hier al het materieel van de NS bekijken.

Naar de NS Treinen Wiki >>


Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum.
De tweede komt vooral doordat er geen plek was in de dienstregeling om de gewone stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er op een los spoortje een tram van de HTM (tweedehandsje uit Hannover).

Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden.


Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.


NS Hispeed (nogal een misleidende naam omdat er in ons landje niks met hoge snelheid rijdt) houdt zich vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen:
Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend)

De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (ICRm) en waren voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Tegenwoordig hebben de Benelux-rijtuigen (met uitzondering van de Bs) een 'zuurstok'-kleurstelling. Binnenkort krijgt de Benelex nieuwe locs, die op de HSL kunnen rijden.

De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met de problemen dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen) en dat reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede kunnen reizen.
De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSH tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren.


Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.

Sinds eind 2007 wagen een aantal vaste bezoekers van deze reeks zich aan wat uitzoekwerk, en dan verschijnen er bij toerbeurt leuke diepte-verhaaltjes over bepaalde stations:

Hoek van Holland Haven door von_Preussen
Kesteren door Dr_Flash
Uithuizen door Socios
Buitenpost door Peterselieman
Newcastle Central Station door bork
IJmondlijn door von_Preussen

Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!!

En voorts geldt:



Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 11 september 2008 @ 12:15:59 #2
86072 thatsme
and That's you!
pi_61547382
en dan gaat het gebeuren!
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 september 2008 @ 12:20:20 #3
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61547490
quote:
Op donderdag 11 september 2008 11:29 schreef Dichterbijer het volgende:

Vijfdaagse treinrampoefening in Groningen
GRONINGEN - De stad Groningen is volgende week het toneel van een grootscheepse treinrampoefening.

Op het spoor naast tabaksfabriek Theodorus Niemeyer wordt een ramp met tientallen slachtoffers nagespeeld.

De oefening begint maandag en duurt vijf dagen. Het wegverkeer kan enige hinder ondervinden van de oefening. Omwonenden zijn per brief geïnformeerd.
Bron: RTVnoord
Hopelijk gooien ze hiermee de treinenloop niet in de war.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 11 september 2008 @ 12:21:24 #4
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_61547516
Paar mensen van prorail zijn inmiddels heen en weer gelopen. Mensen voor naar schiphol zijn er uit en weg gegaan. Verder heb ik honger en dorst...

( voor de mensen die vorig topic gemist hebben: ik zit nu vast in een trein die een persoon heeft aangereden bij delft.)
  donderdag 11 september 2008 @ 12:26:05 #5
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61547629
quote:
Op donderdag 11 september 2008 12:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Paar mensen van prorail zijn inmiddels heen en weer gelopen. Mensen voor naar schiphol zijn er uit en weg gegaan. Verder heb ik honger en dorst...

( voor de mensen die vorig topic gemist hebben: ik zit nu vast in een trein die een persoon heeft aangereden bij delft.)
Volgens tt is het einde van de storing naar verwachting tussen 13.30u en 14.30u. Mochten de andere personen er niet uit? Wat onhandig.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61547667
tvp.

overigens, zag gisteren de thalys rijden door tilburg (in richting 's-Hertogenbosch/Eindhoven).
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 september 2008 @ 12:28:42 #7
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61547688
En sterkte Darkwing_Duck
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_61547805
quote:
Op donderdag 11 september 2008 12:28 schreef Peterselieman het volgende:
En sterkte Darkwing_Duck
  donderdag 11 september 2008 @ 12:39:56 #9
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_61547970
Ik heb iemand zien lopen met een kaart waarop ze aankruisen welke lichaamsdelen ze al gevonden hebben.

weet eigenlijk niet zo goed of ik het allemaal hier moet neerpennen. Of dat tegen de forumregels is. Maar he, ik probeer er ook maar een beetje luchtig over te zijn.

combinatie van 3 plan v. Waarvan de 909 de middelste is en daar zit ik weer achterin. Kijk ik naar buiten dan zie ik haaks de witte watertoren van delft staan. Kijk ik naar achteren dan zie ik net de overweg nog ( voor de google maps freaks). Er komen nu mannen in witte pakken aan.
pi_61548036
Komt zometeen iemand voor een shoot bij mij, die is te laat omdat ie om moest rijden met de trein. Die had het over een auto-aanrijding? Is dat dezelfde, of knallen ze vandaag massaal tegen elkaar op?
  donderdag 11 september 2008 @ 12:45:35 #11
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_61548089
Teletekst en ns melden aanrijding met persoon. Een auto had ik echt wel gemerkt denk ik.
pi_61548105
quote:
Op donderdag 11 september 2008 12:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Teletekst en ns melden aanrijding met persoon. Een auto had ik echt wel gemerkt denk ik.
Misschien liepen ze te liegen in zijn trein?
  donderdag 11 september 2008 @ 12:47:23 #13
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61548127
quote:
Op donderdag 11 september 2008 12:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb iemand zien lopen met een kaart waarop ze aankruisen welke lichaamsdelen ze al gevonden hebben.

weet eigenlijk niet zo goed of ik het allemaal hier moet neerpennen. Of dat tegen de forumregels is. Maar he, ik probeer er ook maar een beetje luchtig over te zijn.
Mja, gaan zitten janken in de trein helpt ook niet. Als we maar geen reacties krijgen van "klote aso, ga dan anders dood", want dat is ook niet wijs.
quote:
combinatie van 3 plan v. Waarvan de 909 de middelste is en daar zit ik weer achterin. Kijk ik naar buiten dan zie ik haaks de witte watertoren van delft staan. Kijk ik naar achteren dan zie ik net de overweg nog ( voor de google maps freaks). Er komen nu mannen in witte pakken aan.
Hebben ze ook al zo'n oranje bak aangedragen waar ze een en ander in kunnen verzamelen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 11 september 2008 @ 12:49:11 #14
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61548179
quote:
Op donderdag 11 september 2008 12:46 schreef Toeps het volgende:

[..]

Misschien liepen ze te liegen in zijn trein?
Een aanrijding met een auto merk je wel ja.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 11 september 2008 @ 12:56:13 #15
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_61548343
Laatste info: we rijden nu ergens heen in overleg met de branweer waar ze hem schoon gaan spuiten. Daarna gaan we door als stoptrein naar den haag centraal.

een oranje bak heb ik niet gezien. Wel liep er een wit pak voorbij met een papieren zak waarvan hij best wat meer zijn best mag doen om de inhoud te verbergen.

overigens wil ik nog even vermelden dat ik werklui zag bij het bruggetje bij de overweg. ( let op, het is alleen een constatering.)
pi_61548390
Gatver Darkwing Nou, sterkte er maar mee..
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 11 september 2008 @ 13:00:46 #17
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_61548444
We rijden
  donderdag 11 september 2008 @ 13:13:07 #18
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_61548736
Tergend langzaam gereden naar het punt waar 2 sporen 4 sporen wordt. En de brandweer gaat nu schoonmaken. De stroom is er af.
pi_61548739
Tjoek Tjoek.
............................
  donderdag 11 september 2008 @ 13:23:18 #20
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61548933
quote:
Op donderdag 11 september 2008 13:13 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Tergend langzaam gereden naar het punt waar 2 sporen 4 sporen wordt. En de brandweer gaat nu schoonmaken. De stroom is er af.
En dan rijdt ie nog gewoon door ook? Wat ontzettend ranzig, normaal gesproken flikkeren ze jou eruit op het eerste station en rijdt de trein leeg naar de wasstraat...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61548955
Sterkte D_D

Persoonlijk had ik trouwens allang de deuren geopend en naar buiten gegaan. Zo'n trein is me veel te benauwd als-ie stil staat.
So we just called him Fred too
  donderdag 11 september 2008 @ 13:26:40 #22
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_61549018
Ja net rijswijk gehad. Nu moerwij. Ach. Voor de wasstraat moet ie toch kopmaken op den haag cs. Kunnen we net zo goed mee.
pi_61549027
quote:
Op donderdag 11 september 2008 13:23 schreef Cothen het volgende:
Sterkte D_D

Persoonlijk had ik trouwens allang de deuren geopend en naar buiten gegaan. Zo'n trein is me veel te benauwd als-ie stil staat.
in een Plan V kunnen de ramen tenminste nog fatsoenlijk open he
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 11 september 2008 @ 13:30:24 #24
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_61549091
Opvallend. We komen aan op spoor 1 op hs
  donderdag 11 september 2008 @ 13:37:48 #25
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61549243
Is dat bijzonder?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61549287
quote:
Op donderdag 11 september 2008 13:27 schreef Dr_Flash het volgende:
in een Plan V kunnen de ramen tenminste nog fatsoenlijk open he
Mja, dan nog vind ik het niet prettig, al was er een open ruimte ter grootte van het hele raam dan is het nog niks.
quote:
Op donderdag 11 september 2008 13:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Opvallend. We komen aan op spoor 1 op hs
daar worden vertraagde treinen naar gvc wel vaker neergezet.
So we just called him Fred too
pi_61549347
quote:
Op donderdag 11 september 2008 13:39 schreef Cothen het volgende:

Mja, dan nog vind ik het niet prettig, al was er een open ruimte ter grootte van het hele raam dan is het nog niks.
Jij bent een soort treinreiziger tegen wil en dank of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_61549521
quote:
Op donderdag 11 september 2008 13:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Jij bent een soort treinreiziger tegen wil en dank of zo?
Nee, ik heb het ook in de auto of in de bus als ik ergens lang stil moet staan.
So we just called him Fred too
pi_61550317
Tragisch allemaal. Zoiets zou niet mogen gebeuren.
pi_61551502
Ik pleit voor het verwijderen van alle spoorwegen en hekken rondom de perrons... net zoals in Engeland in de metro, dat er deuren zitten tussen het perron en de trein
pi_61551531
Weet iemand waarom Syntus zo vaak een ATB-noodremming maakt in vergelijking met NS? Komt dat puur door onkundigheid van het personeel? Of heeft dat nog een andere reden?
  Redactie Sport donderdag 11 september 2008 @ 15:15:43 #32
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61551792
quote:
Op donderdag 11 september 2008 15:06 schreef Nightshadow het volgende:
Weet iemand waarom Syntus zo vaak een ATB-noodremming maakt in vergelijking met NS? Komt dat puur door onkundigheid van het personeel? Of heeft dat nog een andere reden?
Kan ook een ATB-storing zijn denk ik.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 september 2008 @ 15:16:50 #33
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61551830
quote:
Op donderdag 11 september 2008 15:06 schreef Nightshadow het volgende:
Weet iemand waarom Syntus zo vaak een ATB-noodremming maakt in vergelijking met NS? Komt dat puur door onkundigheid van het personeel? Of heeft dat nog een andere reden?
Dat valt niet zo maar te zeggen. Ik kan me voorstellen dat het op de trajecten (Winterswijk-)Doetinchem-Arnhem en Arnhem-Tiel wat vaker voor zal komen, omdat die dienstregelingen nogal krap opgezet zijn, waardoor vaak vertragingen ontstaan en men meer op de limiet moet rijden. En de limiet kan per treinstel wel 1 of 2 km/h schelen, dus daar kan in theorie een snelremming vandaan komen als de mcn net niet snel genoeg reageert op de waarschuwing dat hij iets te snel gaat.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 11 september 2008 @ 15:19:56 #34
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_61551916
quote:
Op donderdag 11 september 2008 13:23 schreef Duvel het volgende:

[..]

En dan rijdt ie nog gewoon door ook? Wat ontzettend ranzig, normaal gesproken flikkeren ze jou eruit op het eerste station en rijdt de trein leeg naar de wasstraat...
Welnee, de trein wordt door de brandweer schoongespoten, daarna maakt hij de rit zover af, waar hij uitgewisseld kan worden.
Dan komt er een schade expert bij.
En vervolgens moet het stel naar Zwolle, waar het op een speciale putspoor ook van ondere kan worden gereinigd, in het bijzijn van een lijkschouwer.


-----------------------------

En waarom een Lint zovaak een snelremming heeft.
Heel simpel, omdat de computer bij het kleinste foutje al de remmen erop gooit.
pi_61552132
quote:
Op donderdag 11 september 2008 15:05 schreef Dichterbijer het volgende:
Ik pleit voor het verwijderen van alle spoorwegen en hekken rondom de perrons... [...]
Als je alle spoorwegen verwijderd, dan heb je toch ook geen perrons meer nodig
So we just called him Fred too
pi_61552613
Ik zie al de hele dag dat Dordrecht-Geldermalsen eruit ligt door een defecte trein. Iemand enig idee waarom dat zo lang duurt? Is die trein niet weg te slepen of zo, is meer dan alleen de trein kapot of hebben ze er niet meer voor dat traject?
  donderdag 11 september 2008 @ 16:04:34 #37
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61553103
quote:
Op donderdag 11 september 2008 15:46 schreef DaMart het volgende:
Ik zie al de hele dag dat Dordrecht-Geldermalsen eruit ligt door een defecte trein. Iemand enig idee waarom dat zo lang duurt? Is die trein niet weg te slepen of zo, is meer dan alleen de trein kapot of hebben ze er niet meer voor dat traject?
Misschien een motor vastgeslagen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 september 2008 @ 16:18:32 #38
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61553465
quote:
Op donderdag 11 september 2008 15:46 schreef DaMart het volgende:
Ik zie al de hele dag dat Dordrecht-Geldermalsen eruit ligt door een defecte trein. Iemand enig idee waarom dat zo lang duurt? Is die trein niet weg te slepen of zo, is meer dan alleen de trein kapot of hebben ze er niet meer voor dat traject?
Waarschijnlijk een combi. Arriva heeft na het wegvallen van de 869 (gebotst op een stookjuk in Dordrecht) geen reservestellen meer in de spits en tel daarbij op het personeelstekort en het met dubbele stellen willen rijden in de spits op Dordrecht-Gorinchem en Arriva kiest er voor om het stuk tussen Gorinchem en Geldermalsen te verbussen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 september 2008 @ 16:35:21 #39
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61553959
Deze blijft leuk:

Altijd onderweg naar het avontuur
pi_61554181
Is dit niet zo'n nieuwe Veolia voor de heuvellandlijn?



Zag hem in Heerlen staan toen ik langsreed
aha
pi_61554266
Idd ja. Die met Johan Cruijff destijds was ook leuk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 september 2008 @ 16:50:15 #42
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61554377
quote:
Op donderdag 11 september 2008 16:43 schreef Amazed het volgende:
Is dit niet zo'n nieuwe Veolia voor de heuvellandlijn?

[ afbeelding ]

Zag hem in Heerlen staan toen ik langsreed
Klopt helemaal
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_61555352
wow! die eerste gast is echt ziek. scheelde niet heel veel of hij was dood.
pi_61555467
quote:
Op donderdag 11 september 2008 17:24 schreef ghizzer het volgende:
wow! die eerste gast is echt ziek. scheelde niet heel veel of hij was dood.
Vind je t heel erg als ik niet kijk?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_61555765
So we just called him Fred too
pi_61556085
Kanaaltunnel dicht wegens brand
quote:
LILLE - De Franse autoriteiten hebben donderdag de Kanaaltunnel tussen Frankrijk en Groot-Brittannië gesloten, nadat er brand was uitgebroken.
Het treinverkeer is stilgelegd. Niemand raakte gewond, aldus reddingswerkers. Dertig mensen, voornamelijk vrachtwagenchauffeurs, die in een goederentrein zaten, werden geëvacueerd uit de tunnel.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_61556647
quote:
Een brand in 1996 waardoor de tunnel een tijdlang buiten gebruik was. De brand ontstond in een vrachtwagen, die al brandde voordat de trein de tunnel inreed. Van de 30 passagiers, liepen er enkele ernstige rookvergiftigingsverschijnselen op. Pas na drie weken werd de Kanaaltunnel weer geopend. De schade bedroeg ongeveer 250.000.000 euro. Na de brand werden enkele voorzorgsmaatregelen getroffen. Zo vonden veel passagiers dat de nooduitgangen onvoldoende werden aangegeven.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kanaaltunnel
Zou dit het einde zijn van de kanaaltunnel?
So we just called him Fred too
pi_61556730
quote:
Op donderdag 11 september 2008 18:14 schreef Cothen het volgende:

[..]

Zou dit het einde zijn van de kanaaltunnel?
Welnee. Ze hebben lering getrokken uit de vorige keer

In de loop van morgen wordt het verkeer hervat
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 11 september 2008 @ 18:32:39 #50
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_61557033
Goed Thuis

Ben uiteindelijk door gekart naar Den haag CS alwaar bleek dat de brandweer niet goed zijn werk had gedaan, heel veel ns personeel liep mensen op afstand ( of gewoon te kijken) te houden terwijl wij ( passagiers) naar deh hal liepen.

Datzelfde personeel liep ook nog foto's te maken van de voorkant .


Voor de nummertjesfapper: het waren van voor naar achter: 937 ( de moordenaar, met 2 klas bak voor ben benieuwd of ie nog uitgedeukt gaat worden) 909 en de 929.

Hij vertrok idd leeg naar rangeerterrein en de 511 kwam er voor in de plaats
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')