Nou, goed materieel. Binnen 8 minuten een toiletstoring, een deurstoring en een stroomafnemer die er mee kapt.quote:Op dinsdag 9 september 2008 20:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vanaf 6:34, maar de rest van het filmpje is ook wel leuk om te zien.
Ze hadden binnen de 10 minuten ook nog een ontsporing met botsing willen filmen, maar de camera kapte ermeequote:Op woensdag 10 september 2008 13:54 schreef RealZeus het volgende:
Nou, goed materieel. Binnen 8 minuten een toiletstoring, een deurstoring en een stroomafnemer die er mee kapt.
Er lopen ook mensen in de trein die ik absoluut niet in zo'n toilet hoef te zien....quote:Op woensdag 10 september 2008 14:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik zeg: Transparante toiletten
Ik zeg: verbod op lelijke mensen in de treinquote:Op woensdag 10 september 2008 15:20 schreef Cothen het volgende:
[..]
Er lopen ook mensen in de trein die ik absoluut niet in zo'n toilet hoef te zien....
Geen bejaardes met rollatorsquote:Op woensdag 10 september 2008 15:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zeg: verbod op lelijke mensen in de trein
En nu? Vlekken in de bekleding?quote:Op woensdag 10 september 2008 18:07 schreef Ofyles2 het volgende:
En vandaag was het eindelijk gelukt...
Ik zat in de 9552.
Moeten we een keer doen, maar dan natuurlijk wel met maar enkele hobbyisten en veel mooie damesquote:Op woensdag 10 september 2008 16:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geen bejaardes met rollators
Geen jasjedasje pruillippen met sleepkoffers
Geen Big Ass Mammas met achttien schreeuwende kinderen
Geen yuppen met vouwfietsen
Alleen nog maar veel gloeiend lekkere chicks van 22. Maar dan zonder mobiele telefoon.
En wij railhobbyisten natuurlijk
normaal kom ik om 17u aan in hengelo met de bus, waardoor ik de intercity (die dus aansluit op de pimpel) niet kan halen, en ik dus met de stoptrein van 17.05u moet. Ik kom dan om 17.17u aan in Enschede, waardoor ik de bus van 17.25u pas kan nemen. Als ik de intercity haal, kan ik de bus van 17.10u nog halen. Dat lukt alleen als de intercity dus vertraging heeft (anders haal ik hem in Hengelo niet), maar ook weer niet teveel, want dan haal ik in Enschede de bus weer niet.quote:Op woensdag 10 september 2008 20:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Een verhaal met een Pimpel erin, en jij bent blij dat de bus naar Losser vertraging had? Hmmkay
En in welke kast zit deze schakelaar dan?quote:Op woensdag 10 september 2008 04:44 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
1+2 = Stroomafnemer 1+ 2 Omhoog
Nee, nog nooit. Kom je uit een criminele buurt?quote:Op woensdag 10 september 2008 20:16 schreef Guppyfriend het volgende:
het is me nu al voor de tweede keer deze week overkomen dat de politie de trein doorzocht voor we vertrokken. hebben jullie dat ook gehad?
niet directquote:Op woensdag 10 september 2008 20:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, nog nooit. Kom je uit een criminele buurt?


Zou wel lachen zijn idd. Die tijd heb ik tenminste nog zelf meegemaaktquote:Op woensdag 10 september 2008 21:57 schreef knars het volgende:
Ah, das mooi dat ze die oude naam nog gebruiken. Ik heb ook nog steeds de neiging om dat station zo te noemen.
quote:Op woensdag 10 september 2008 23:02 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ja Hilversum NOS? Heette dat toen echt zo?
Ja. Dat is gebruikelijk bij vertrek, ook met iets lichts als een 10baks reizigerstrein. Daarom verbaasde het me ook dat een VIRM-6 dat blijkbaar niet kan.quote:Op woensdag 10 september 2008 23:09 schreef SpeedyRich het volgende:
de 16/17/1800 kan wel met 2 panto op toch rijden ?
Bij de 1700 maakt het geloof ik geen verschil meer uit of het met twee pantografen omdat de stroom intern nog verdeeld wordt, het duidt meestal op een oude machinistquote:Op woensdag 10 september 2008 23:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. Dat is gebruikelijk bij vertrek, ook met iets lichts als een 10baks reizigerstrein. Daarom verbaasde het me ook dat een VIRM-6 dat blijkbaar niet kan.
Oh nou, dan moet daar maar eens nodig aan wat verjonging gedaan worden, bijna iedere 16/17/18 zie ik vertrekken met dubbele panto's, en na een tijdje gaat er eentje omlaag. Kan 1 meter zijn, of honderd, maar niet veel meer.quote:Op woensdag 10 september 2008 23:27 schreef Brembo het volgende:
[..]
Bij de 1700 maakt het geloof ik geen verschil meer uit of het met twee pantografen omdat de stroom intern nog verdeeld wordt, het duidt meestal op een oude machinist.
Die dusquote:Op woensdag 10 september 2008 21:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hier in de trein "dames en heren: station schiedam rotterdam -west".
Pff ik moest ECHT zoekenquote:
Leuke filmpjes.quote:Op woensdag 10 september 2008 23:02 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ja Hilversum NOS? Heette dat toen echt zo? Vet!
Enniewee, na het kekke introfillmpje van de VIRM 4 kon prorail natuurlijk niet achterblijven
http://nl.youtube.com/user/jobspoor
is dat niet al maanden zo?quote:
Zou best kunnen hoor, dit filmpje is van begin juni. Misschien is het inmiddels wel opgelostquote:
Queh?quote:Op woensdag 10 september 2008 23:27 schreef Brembo het volgende:
[..]
Bij de 1700 maakt het geloof ik geen verschil meer uit of het met twee pantografen omdat de stroom intern nog verdeeld wordt, het duidt meestal op een oude machinist.
En een VIRM trekt sneller op, waardoor de pantograaf minder lang in het zelfde gebied stroom blijft trekken.quote:Op donderdag 11 september 2008 09:48 schreef thatsme het volgende:
En het verschil tussen een 1600 en een IRM = 4540kW vs. 2312kW. Dus qua stroom ongeveer de helft!
quote:Verder heb ik eens navraag gedaan, maar ook in een mat 64 is het altijd dezelfde stroomafnemer welke omhoog gaat. Dit is dus niet per rijrichting verschillend.
Ja, vroeger wel. Die oude locs trokken bij het opschakelen flinke stroompieken, maar met de vermogenselektronica van nu heb je daar geen last meer van.quote:Op donderdag 11 september 2008 10:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
dat vertrekken met 2 pato's op had toch simpelweg te maken met het feit dat het boeltje energie over 1 panto te warm werd en dat extra slijtage enzo was voor de bovenleidingsdraad alsmede het bedje van koolzuur koolstof op de stroomafnemer?
Vraag het de elektro-nerd.quote:Op donderdag 11 september 2008 10:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh okee. Dank je Duuf, ik wist dus ook niet beter dan wat Darkwing zei
Bron: www.rtvnoord.nlquote:Vijfdaagse treinrampoefening in Groningen
GRONINGEN - De stad Groningen is volgende week het toneel van een grootscheepse treinrampoefening.
Op het spoor naast tabaksfabriek Theodorus Niemeyer wordt een ramp met tientallen slachtoffers nagespeeld.
De oefening begint maandag en duurt vijf dagen. Het wegverkeer kan enige hinder ondervinden van de oefening. Omwonenden zijn per brief geīnformeerd.
Sterkte gewenst daarquote:Aanrijding-met persoon Delft
Tussen Den Haag HS en Rotterdam Centraal moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door een aanrijding met een persoon rijden er tussen Delft en Rijswijk geen treinen.oorgaande reizigers tussen Den Haag Centraal en Rotterdam Centraal kunnen omreizen via Gouda.
Sterkte, ik hoop dat je er niet zoveel van meekrijgt. Reken er maar op dat je daar nog een uurtje zit...quote:Op donderdag 11 september 2008 11:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik zit nu in plan v 909 die om 11.07 vertrok op schiedam centrum. Sta stil in de buurt delft en heeft een persoon aangereden. Vermoedelijk bij de overgang tussen delft en rijswijk. Want daarna was snel remming
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |