Oh okee, dat wist ik nietquote:Op dinsdag 9 september 2008 20:11 schreef Peterselieman het volgende:
Vanaf 6:34, maar de rest van het filmpje is ook wel leuk om te zien.
Opdruklocje voor de bergopse stukjes hequote:Op dinsdag 9 september 2008 20:20 schreef Peterselieman het volgende:
Opvallend dat de achterste loc ook gewoon de panto omhoog heeft
Tja, Arnhem-Doetinchem. Wat moet ik zeggen?quote:Op dinsdag 9 september 2008 20:28 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat was het druk in de intercity van Utrecht naar Arnhem van 17,53 uur... En wat had ik een vertraging met de Syntus van Arnhem naar Doetinchem van 18,34 uur...![]()
Zeg maar niks...quote:Op dinsdag 9 september 2008 20:36 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Tja, Arnhem-Doetinchem. Wat moet ik zeggen?
Treinen die uit de lucht vallen?quote:Op dinsdag 9 september 2008 20:50 schreef Peterselieman het volgende:
iets met bermudadriehoek daar
Nee, die in onbediend gebied verdwijnen. En juist daar zijn bijna elke dag wel storingen.quote:
Is gewoon zo, in de panto kast van een ICM en VIRM heb je een schakelaar: I - 0 - II.quote:
Er moet daar inmiddels een verschrikkelijke berg rokend staal met bloedend en kermend vlees ontstaan zijnquote:Op dinsdag 9 september 2008 21:04 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, die in onbediend gebied verdwijnen. En juist daar zijn bijna elke dag wel storingen.
Die hebben T en V ook. Dus daar wisselt de panto ook niet, je kunt als machinist alleen maar "panto op" doen, keuze doe je ergens anders.quote:Op dinsdag 9 september 2008 21:10 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Is gewoon zo, in de panto kast van een ICM en VIRM heb je een schakelaar: I - 0 - II.
Je moet altijd, bij verwisseling van pantograaf, de schakelaar op 0 zetten, en dan zijn beide panto's omlaag. Schakel je daarna door naar II, dan kan alleen die panto omhoog staan.
Had jij ook dat kloteding van 17u59 van spoor 5? Wat een drukte! En nog twee keer 'n ATB-remming ook voor Goverwelle.quote:Op dinsdag 9 september 2008 20:35 schreef knars het volgende:
Ja, Utrecht was fijn vanmiddag. De IC Arnhem - Den Haag werd gereden met ICK, en daar moesten de reizigers van de drie het kwartier eerder opgeheven intercity's uit Amf natuurlijk ook nog even ingepropt worden. Tof! Hoop reacties van verstokte koploperreizgers met eindbestemming Rotterdam trouwens: oh, we zitten in een internationale trein?
Volgens mij wel jaquote:Op dinsdag 9 september 2008 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er moet daar inmiddels een verschrikkelijke berg rokend staal met bloedend en kermend vlees ontstaan zijn
quote:Op dinsdag 9 september 2008 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er moet daar inmiddels een verschrikkelijke berg rokend staal met bloedend en kermend vlees ontstaan zijn
16.59 (+5 bij vertrek, +10 bij aankomst), maar wel met die twee onverwachte tussenstops op stopplaats Koeievlaai, ja.quote:Op dinsdag 9 september 2008 21:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Had jij ook dat kloteding van 17u59 van spoor 5? Wat een drukte! En nog twee keer 'n ATB-remming ook voor Goverwelle.
Europoort, 25kV RT-systeem.quote:Op dinsdag 9 september 2008 21:52 schreef SkaterSam het volgende:
In de categorie topografie: waar o waar kan men dit gebied vinden?
[ afbeelding ]
Eh ja, 16.59u inderdaad! Vol, warm en gewoon klote.quote:Op dinsdag 9 september 2008 21:37 schreef knars het volgende:
[..]
16.59 (+5 bij vertrek, +10 bij aankomst), maar wel met die twee onverwachte tussenstops op stopplaats Koeievlaai, ja.
Maasvlakte kan bijna niet andersquote:Op dinsdag 9 september 2008 21:52 schreef SkaterSam het volgende:
In de categorie topografie: waar o waar kan men dit gebied vinden?
[ afbeelding ]
Hier om precies te zien.quote:Op dinsdag 9 september 2008 21:52 schreef SkaterSam het volgende:
In de categorie topografie: waar o waar kan men dit gebied vinden?
[ afbeelding ]
Komtie nou mee, de socialistquote:Op dinsdag 9 september 2008 22:46 schreef Peterselieman het volgende:
Lekje had ik ook al gezien, Fles
Klopt ik werk daarquote:Op dinsdag 9 september 2008 22:39 schreef sander89 het volgende:
[..]
Maasvlakte kan bijna niet anders
Utrecht CS ?quote:Op dinsdag 9 september 2008 23:05 schreef Cothen het volgende:
In de categorie onherkenbaar veranderd, welk station is dit?
[ afbeelding ]
Wanneer is dat? 1910 ongeveer?quote:Op dinsdag 9 september 2008 23:05 schreef Cothen het volgende:
In de categorie onherkenbaar veranderd, welk station is dit?
[ afbeelding ]
Nope. utrecht in dezelfde tijd:quote:Op dinsdag 9 september 2008 23:13 schreef SpeedyRich het volgende:
Utrecht CS ?
in de periode 1910-1930 ongeveer.quote:Op dinsdag 9 september 2008 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Wanneer is dat? 1910 ongeveer?
Rhenenquote:Op dinsdag 9 september 2008 23:05 schreef Cothen het volgende:
In de categorie onherkenbaar veranderd, welk station is dit?
[ afbeelding ]
Grappig. ik zat aan Kesteren te denken, maar dat liep op meerdere punten misquote:
Correct en tevens juist.quote:Op dinsdag 9 september 2008 23:32 schreef ReisT het volgende:
Rhenen
Dat is de enige spoorbrug in NL die na de oorlog niet weer opnieuw opgebouwd is. Alle andere, ik meen 23 in getal, zijn herbouwd.quote:Op dinsdag 9 september 2008 23:37 schreef Cothen het volgende:
De brug is in de oorlog vernietigd en na de oorlog vervangen door een brug voor het wegverkeer.
En die dingen rijden nog niet eens in reizigersdienst. Oepsquote:Als ik goed ben geinformeerd heeft er één een onzachte aanvaring gehad met een vrachtauto die binnen het profiel stak en is zijn zijkant fors beschadigd.
Jou verhaal klopt wel bij de VIRMquote:Op dinsdag 9 september 2008 21:10 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Is gewoon zo, in de panto kast van een ICM en VIRM heb je een schakelaar: I - 0 - II.
Je moet altijd, bij verwisseling van pantograaf, de schakelaar op 0 zetten, en dan zijn beide panto's omlaag. Schakel je daarna door naar II, dan kan alleen die panto omhoog staan.
EN TV'tjes dan?quote:Op woensdag 10 september 2008 04:44 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Dus je kunt met 2 stroomafnemers omhoog rijden, maar er zal er maar 1 daadwerkelijk stroom afnemen.
Die was al gespotquote:Hondekop van Mat 54 stond op cartesiusweg
Doe mij dat linkje ook es?quote:Op woensdag 10 september 2008 10:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Allereerst PSM bedankt voor het linkje van de DVD nieuwe VIRM, die ik al eerder ter sprake had gebracht
Ik hoor het alweer: de vingerverf brigade zat weer achter de knoppen.quote:Op woensdag 10 september 2008 10:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Dan nog wat dingetjes over gisteren, Amersfoortverhaal , defecte lok bij Woerden, ik viel midden in de prijzen.
IK stapte in om Utrecht op een intercity van 14:45 die als extra trein stond aangegeven, naar Den Haag. Vlak voor woerden werd er omgeroepen dat deze trein ook zou stoppen op zoetermeer oost. Voor gouda stopten we voor een rood sein. Gouda werd alvast omgeroepen. We reden weer verder, toen een snelremming en gevloek uit de cabine ( koploper, ik stond vooraan)
Hoop portofoongebliep. Scheld Vloek Tier
De trein rolde verder, op een tussenspoor op gouda zonder perron, voorbij gouda stoppen we weer. "Die gaat kopmaken dacht ik". Toen kwam de mededeling" Dames en Heren, door drukte op het spoorwegnet zijn we station gouda op een spoor zonder perron voorbij gereden, ehhhhhhh -stlite- u kunt op zoetermeer oost of den haag centraal overstappen voor de richting Gouda. Ik kan er niks er anders van maken. Wij wensen u een prettige terugreis"
later...
Dames en Heren deze trein maakt ook een extra stop op zoetermeer
Nog later... Conducteur storm door het balkon de cabine binnen "WAT EEN GEKLOOT, WAT EEN GEKLOOT, WAT EEN GEKLOOT"
"Koude kloteairco, ff mijn kacheltjes aan."quote:Op woensdag 10 september 2008 13:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En wat die stopcontacten betreft, wie neemt er een verlengsnoer met verdeeldoos en 3 strijkijzers mee?
Dat is maar heel betrekkelijk natuurlijk he. Zo veel veiligheid biedt transparantie niet. Ik vind het eigenlijk een beetje een gezocht kutsmoesje om ook van stal te halen als je bijvoorbeeld de toiletten wilt gaan verwijderen. Want als je dat consequent toepast, dan moet je ook alle banken eruit mollen. Scheelt weer capaciteitquote:Op woensdag 10 september 2008 13:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Blablablabla Tranparantie in de trein blabla veilig....
Gaan ze beeldschermen ophangen......
Dag transparantie en veiligheid...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |