Ja precies. Noem het dan Utrecht Centraal Wisselstraat Zuid of zo. Onzin.quote:Op woensdag 3 september 2008 18:03 schreef Peterselieman het volgende:
Wel belachelijk trouwens dat ze een nieuw station willen bouwen ter hoogte van Utrecht Opstelterrein Zuid. Vanaf daar kun je bijna wel kruipen naar Utrecht Centraal, zo kort is dat stukje.
Toch wel jammer vond erg vet om gewoon met de ICE trein de boot te nemen.quote:Op woensdag 3 september 2008 17:55 schreef Zug-Chef het volgende:
http://www.nu.nl/news/172(...)ste_brug_Europa.html
Duitsland en Denemarken bouwen langste brug Europa
Uitgegeven: 3 september 2008 17:45
KOPENHAGEN - Duitsland en Denemarken krijgen de langste brug van Europa. De ministers van Verkeer van beide landen hebben woensdag een akkoord daarover ondertekend.
Inertia Stock
De verkeers- en spoorbrug van 19 kilometer komt over de Oostzee, tussen de Duitse plaats Puttgarden en het Deense Roedbyhavn.
"Dit is een goede dag voor de verbetering van de verbindingen in Europa'', zei de Duitse minister van Verkeer Wolfgang Tiefensee bij de ondertekeningsceremonie in de Deense hoofdstad Kopenhagen.
Zijn Deense ambtgenote Carina Christensen noemde het project "groot en belangrijk.''
Kosten
In 2018 moet de brug in gebruik worden genomen. De kosten van ruim 5,5 miljard euro worden grotendeels door Denemarken betaald. Die investering wil de Deense overheid terugverdienen door de heffing van tol.
In beide landen was felle kritiek op het megaproject. De brug zou te duur zijn en de natuur schaden. Christensen benadrukte echter dat de brug de reistijd tussen Hamburg en Kopenhagen met een uur zal bekorten.
De lengte van de sporen op die boten is 118 meter, de boot zelf is 142 meter lang. Volgens een factsheetje wat ik aan boord van die boot fotografeerde (klik)quote:Op woensdag 3 september 2008 19:11 schreef Charango het volgende:
[ afbeelding ]
Idd geen ICE-stel, lijkt me....
geen probleem, zo'n ICEquote:Op woensdag 3 september 2008 19:11 schreef Charango het volgende:
[ afbeelding ]
Idd geen ICE-stel, lijkt me....
Capaciteitsvergroting kan je ook krijgen door een boot te gebruiken met twee sporen en per keer 2 ICE-TD 4 wagenstellen over te varen.quote:Op woensdag 3 september 2008 18:59 schreef Dr_Flash het volgende:
groot voordeel is behalve de reistijdverkorting ook de capaciteitsvergroting. Nu is het zo dat die treinen altijd ramvol zitten, omdat ze altijd maar met 3 of 4 bakken gereden kunnen worden aangezien die boot niet langer is. Over zo'n brug kun je lekker volle por met een normaal 8-baks ICE-stel suizen
Öresundsbroen brug is wel erg vet vond ik, ook heerlijke trein rijden daar op dat traject.quote:Op woensdag 3 september 2008 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Als die brug trouwens ook klaar is, is Denemarken wel in het bezit van een opmerkelijke collectie giga-spoorbruggenMet de Storebaeltsbroen, de Öresundsbroen en de Storstroemsbroen erbij (al is die laatste dan wat minder extreem)
Dat word beetje te ingewikkeld en kost nog meer tijd, straks met die brug ben je in een paar min naar de overkant.quote:Op woensdag 3 september 2008 19:59 schreef Cothen het volgende:
[..]
Capaciteitsvergroting kan je ook krijgen door een boot te gebruiken met twee sporen en per keer 2 ICE-TD 4 wagenstellen over te varen.
Volgens mij is het toch de ICE-TD, oftewel een ICE die op diesel rijdt?quote:Op woensdag 3 september 2008 19:53 schreef Cothen het volgende:
[..]
geen probleem, zo'n ICE
[ afbeelding ]
ja, en dan loskoppelen en weer vastkoppelen en gedoe en gezeik. Dat doen ze niet iig. Bovendien zou dat ten koste gaan van het vrachtverkeer of het personenautoverkeer en blijkbaar levert dat meer opquote:Op woensdag 3 september 2008 19:59 schreef Cothen het volgende:
[..]
Capaciteitsvergroting kan je ook krijgen door een boot te gebruiken met twee sporen en per keer 2 ICE-TD 4 wagenstellen over te varen.
Lijkt me niet zo raar? Als alle andere deuren maar wel gesloten zijn toch.quote:Op woensdag 3 september 2008 22:12 schreef dennistd het volgende:
is het trouwens normaal dat de pimpel vertrekt als de conducteur zijn deur nog niet dicht heeft?
zag het vanmiddag in hengelo
nouja, omdat bij binnenlandse treinen tegenwoordig voor vertrek ook de deur bij de conducteur gesloten moet zijnquote:Op woensdag 3 september 2008 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lijkt me niet zo raar? Als alle andere deuren maar wel gesloten zijn toch.
Klopt ICE TD is een dieseltrein en heeft ook kantelbakinrichting.quote:Op woensdag 3 september 2008 21:31 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Volgens mij is het toch de ICE-TD, oftewel een ICE die op diesel rijdt?
Ze verzorgen nu alleen ritten tussen Kopenhagen en Hamburg (enkele ritten ook van/naar Berlijn). Deze treinen zouden bijna niet meer bestaan vanwege allerlei technisch ongemak, maar het WK 2006 heeft deze dieselhogesnelheidstreinen gered.
Voorlopig hebben ze ze nog hard nodig op de omleidingsroute Berlin - Uelzen - Hamburg aangezien er op het normale traject grote werkzaamheden zijn (weet niet hoe lang dat nog gaat duren?quote:Op woensdag 3 september 2008 22:21 schreef sander89 het volgende:
Maar WK 2006 is wel beetje heeft weer leven gebracht in de ICE TD maar zullen straks denk weer hoop stil gaan staan als helemaal geëlektrificeerd is naar Kopenhagen.
Well? Die moet je gezien hebbenquote:Op woensdag 3 september 2008 22:51 schreef James1988 het volgende:
Eventjes naar A'pen geweest vandaag... tussen Rsd en Essen nog gekeken of ik de 'grensovergang' zag (bovenleidingwissel)
Ik heb 'm gezien, ik reisde samen met een vriend maar hij was net even afgeleid, dus hij heeft 'm niet gezien. Heb wel een foto gevonden van die spanningssluis, met dank aan de Tweakertjes :-)quote:Op woensdag 3 september 2008 22:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Well? Die moet je gezien hebben
Nachtrein?quote:Op donderdag 4 september 2008 00:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Over 24 uur zijn we Bonn Hbf net voorbij![]()
[ afbeelding ]
De dikke slagen zijn Utrecht - München Hbf v.v.quote:Op donderdag 4 september 2008 00:36 schreef sander89 het volgende:
[..]
Nachtrein?
Ben nieuwsgierig, waar ga je precies naar toe of is het vooral om het treinen?
Aha om het treinen dus, zeker mooi in de bergen.quote:Op donderdag 4 september 2008 00:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De dikke slagen zijn Utrecht - München Hbf v.v.
Daarna volgt wat geklooi met de Bayerische Oberland Bahn naar Bayrischzell, Lenggries en Tegernsee en de slotetappe via Rosenheim, Jenbach en Mayrhofen naar Kapfing. Zaterdag pas ik op het bier terwijl m;n vrienden een 2.227 m hoge pas beklimmen. En zondag ga ik met stoppertjes via Innsbruck terug naar München, CNL naar Utrecht. Misschien moet ik mijn collega's morgen nog maar even mailen dat ik maandag wat later kan zijn
Mn knie is naar ze kanker anders was ik echt wel mee die pas op gegaanquote:Op donderdag 4 september 2008 00:47 schreef sander89 het volgende:
[..]
Aha om het treinen dus, zeker mooi in de bergen.
Heb je het niet zo op hoogtes of is het echt helemaal te voet?
Lol weet je al precies dat 110 bordjes zijn, vlieg je dan steeds de stoptrein even uit als het niet door het raam kan.quote:Op donderdag 4 september 2008 00:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mn nknie is naar ze kanker anders was ik echt wel meer die pas op gegaan![]()
Maar ja, tickets geboekt etc. Ik weet wel dat het eigenlijk verstandiger zou zijn om thuis te blijven, maar dat zou me EN 217 euro EN 2600 km EN 110 bordjes EN een weekend fun met vrienden kosten. Sorry knietje, maar dat verlies je
Er staan er 106 op het pogramma, maar in Duitsland reken je op wat dubbelslagen, als is het niet zo overdreven als in Belgiëquote:Op donderdag 4 september 2008 00:57 schreef sander89 het volgende:
[..]
Lol weet je al precies dat 110 bordjes zijn, vlieg je dan steeds de stoptrein even uit als het niet door het raam kan.![]()
Maar die vrienden zijn zeker niet zo fanatiek als jou, jij bent toch wel de bordjes baas?![]()
![]()
Zag trouwens eergisteren een plan v met aan beide kanten de frontseinen aanis hopelijk niet mogelijk meer bij de moderne treinen.
Dat viel mij ook al op vorig jaar, zelfs Århus heeft alleen diesel, en dat is dan de tweede stad van het land (als ik me niet vergis).quote:Op woensdag 3 september 2008 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bovendien is er in DK echt nog ontzettend veel diesel. Het is daar eerder regel dan uitzondering
Ze hebben een automaische koppeling, dus het zou zo gebeurd moeten zijnquote:Op woensdag 3 september 2008 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, en dan loskoppelen en weer vastkoppelen en gedoe en gezeik. Dat doen ze niet iig.
Ik krijg al pijn in m'n reet als ik er aan denk...quote:Op donderdag 4 september 2008 11:21 schreef thatsme het volgende:
Als de service bij NS internationaal terug loopt doet de NS het maar:
[ afbeelding ]
Utrecht CS, woendag avond
Al lijkt me zo'n rit in een sprinter niet heel fijn.
Hopelijk is dat ding er al als ik afgestudeerd benquote:Dit najaar OV-kaart voor afgestudeerden
Vanaf dit najaar kunnen ex-studenten tegen een aantrekkelijke prijs een jaar lang met trein, bus of metro reizen.
Verkeersminister Camiel Eurlings kondigde donderdag de komst aan van een ov-kaart voor afgestudeerden van universiteiten, hogescholen én mbo-opleidingen. Bij elkaar gaat het om een groep van ongeveer 200.000 mensen.
Eurlings koestert al langer deze wens om ex-studenten te behouden voor het ov. Zij moeten nu na het behalen van hun diploma hun ov-kaart, waarmee ze gratis kunnen reizen, inleveren.
Eurlings wilde niet zeggen wat voor voordeel de ex-studenten kunnen rekenen. Gratis reizen is er niet meer bij. "Maar ze krijgen een aantrekkelijk aanbod", wilde hij alleen kwijt. Eind september, begin oktober zal Eurlings zijn plannen bekendmaken.
Discovery channel legt het voor je uit, mooi filmpjequote:Op donderdag 4 september 2008 13:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zei er iemand kantelbakken? Ja mooi1
Heeft iemand een filmpje of een animatie van hoe dat nou precies werkt? Want Fles en ik hebben elkaar zowat de coupe uitgevochten omdat we langs elkaar heen lulden omdat ik het niet begreep en ik dacht dat hij t niet begreep ( wat onwaarschijnlijk is) En om eerlijk te zijn, snap ik het ( met mijn achtbanenachtegrond zelfs) nog steeds niet zo
Toen ik op vakantie was hebben ze nooit om mijn ID gevraagd, Interrailpass was genoeg, maar is natuurlijk beter voor de zekerheid dat je alles goed voor elkaar hebt.quote:Op donderdag 4 september 2008 20:29 schreef Guppyfriend het volgende:
vraagje over het interrail ticket...
mn vriend en ik hebben voor half september een interrail ticket voor duitsland. daarop wordt ook je paspoortnummer of identiteitskaartnummer vermeld. je moet het identiteitsbewijs met dat nummer kunnen tonen samen met dat interrail ticket.
maar nu gaan we in december naar China, en voor het visum heb je een paspoort nodig. dus heeft mn vriend ook een paspoort opgehaald bij de gemeente. alleen hebben ze daar zijn ID-kaart ingenomen. met dus dat nummer wat ook op het interrail ticket staat.
we hebben natuurlijk het paspoort van hem, waar naam, geboortedatum en zo allemaal klopt, alleen dat nummer dus niet. we hebben wel een kopie van de ID-kaart waar wel het nummer opstaat.
wat kunnen we nou het beste doen?? op hoop van zege gewoon duitsland ingaan, of morgen even langs de internationale balie? kunnen ze er daar iets aan doen?
Onachtzame machinist reed door rood bij Zandvoortquote:Op zondag 5 augustus 2007 21:32 schreef Willy84 het volgende:
Ik baal ik baal, dat ik me camera niet meegenomen had%04%
Om drie uur kwam ik aan op Amsterdam Centraal.
Daar omroepberichten met het advies om met andere treinen naar Haarlem te gaan vanwege het grote reizigersaanbod (dus niet met de IC naar ZvT)
De IC naar ZvT vertrok van spoor 1 op asd. Dit is een kopspoor en de trein bestond uit tweemaal DDAR de 7857 A en de 7444 V. Dit was trein 5461 deze bestond uit 8 bakken waarvan 1 motorwagen plus voorop een loc.
Wij zaten in de voorste bak(waarover later meer) gezien spoor 1 in ASD een kopspoor is zal het achterin zeer druk zijn geweest daar het in de voorste bak ook al redelijk druk was. Erg drukke strandtrein dus.
Bij Overveen komt de 15444 bestaande uit drie citysprinters ons tegemoet. Er zijn nu volgens DRGL geen andere treinen tussen Overveen en ZvT.
Aangekomen bij ZvT worden wij naar spoor 2 geleid dit is het langste perron en onze trein bestaan uit 8 bakken plus loc. We rijden spoor 2 op tot het begin. Opeens word er hard geremd en staan we stil. Er word omgeroepen dat er een probleem is: "momentje geduld aub" Ik kijk uit het raam (zat onderin) en zie dat we gedeeltelijk langs het perron staan. De loc en ongeveer 2 bakken.
Echter staat er voor ons tweemaal SGMm(2942 en 2982)! We konden dus niet geheel binnenkomen.
2HC's naar buiten een beetje stress. In overleg met het de MC en het treinpersoneel van de andere trein.
De volle zon stond op de trein en mensen werden ongeduldig, binnen roken, schelden door het raampje naar buiten tegen personeel dat de deuren open moeten etc.
De fluor hesjes gaan aan. Er loopt een voorbijganger langs de trein en hij zei tegen mij dat de trein door rood was gereden en de spoorwegbomen NIET dicht waren.
Afijn na een minuut of vijf wordt er besloten een aantal deuren van het voorste stel te openen en we kunnen eruit. Echter het achterste stel is nog gesloten omdat het nog op de overweg en verder op de baan staat.
Helaas moest ik toen weg (het strand op%08%)en heb ik niet gezien wat er verder nog gebeurd is.
De enigste mogelijkheid is terugrijden en op spoor 1 binnenkomen, deze is echter te kort, ze kunnen ook gewacht hebben tot de andere trein weg was.
Welke trein dat was, weet ik niet, volgens DRGL was er geen trein, dus denk dat het een extra trein was. In de chaos heb ik er niet op gelet.
Ondertussen bleef het perron maar volstromen en werd er omgeroepen dat er over 5 minuten al een trein van spoor 1 zou vertrekken.
Toen ben ik echter weg gegaan en ik weet niet hoe het afgelopen is.
Het was ERG druk op ZvT
het blijkt inderdaad wel te mogen, maar de medewerkster van de gemeente heeft tegen mn vriend gezegd dat het 'gebruikelijk was dat de ID kaart meteen ingeleverd werd, omdat het immers staatseigendom blijft'. vandaar dat ie dat maar heeft gedaan, hij stond er op dat moment ook even niet bij stil dat dat nummer op de interrail pas stond.quote:Op donderdag 4 september 2008 21:26 schreef sander89 het volgende:
[..]
Toen ik op vakantie was hebben ze nooit om mijn ID gevraagd, Interrailpass was genoeg, maar is natuurlijk beter voor de zekerheid dat je alles goed voor elkaar hebt.
Maar waarom is zijn ID dan ingenomen van je vriendje mag gewoon een paspoort en een ID hebben.
Of is dat zins kort gewijzigd?
Natuurlijk.quote:
Leuk, dieseltreinen op Ehv - Hrl.quote:Intercity Eindhoven-Heerlen door naar Aken
HEERLEN - De Intercity Eindhoven-Heerlen wordt doorgetrokken naar Aken. Dat kan, nu de doortrekking een zogenoemde Europese Interregsubside krijgt van anderhalf miljoen euro.
ANP2
De gemeente Heerlen lapt nog eens hetzelfde bedrag bij. Dat maakte samenwerkingsverband Parkstad Limburg van zeven Limburgse gemeenten vrijdag bekend.
De subsidie was aangevraagd door Parkstad Limburg, de stad Aken en de Aachener Verkehrsverbund, samen met de NS en de Deutsche Bahn.
Subsidie
De Europese subsidie maakt deel uit van een grotere aanvraag van 6,5 miljoen euro door de bij het grensoverschrijdend openbaar vervoer aangesloten (EU-)regio's, onder leiding van de gemeente Eindhoven.
Die subsidie is volledig toegekend. Venlo valt daarmee buiten de boot, ook die stad wilde een doortrekking van de intercity naar Duitsland. Heerlen had betere kaarten.
extra trein naar leiden ofzo, omdat haarlem-leiden eruit ligt?quote:Op vrijdag 5 september 2008 22:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Live vanuit treinstel 9431: we zijn zojuist Schiphol met een jezusgang voorbij gereden
Helaas, me telefoon levert niet echt dat je zegt super kwaliteit. Heb nog wel die inspecteur via de telefoon gesproken die het onderzocht. Zat in de voorste bak helemaal voorin de WCquote:Op vrijdag 5 september 2008 08:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Natuurlijk.![]()
Is je foto nog opgenomen in het rapport?
Lijkt me toch echt veel goedkoper om er gewoon 1500 volt op te hangen. Dan lekker die IC Alkmaar-Heerlen doortrekken. Krijg je in de ochtendspits Den Helder-Akenquote:Op vrijdag 5 september 2008 09:44 schreef Duvel het volgende:
Zie nu.nl:
[..]
Leuk, dieseltreinen op Ehv - Hrl.
quote:Op vrijdag 5 september 2008 22:53 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Lijkt me toch echt veel goedkoper om er gewoon 1500 volt op te hangen. Dan lekker die IC Alkmaar-Heerlen doortrekken. Krijg je in de ochtendspits Den Helder-Akenover forensen gesproken
quote:Op zaterdag 6 september 2008 01:54 schreef Socios het volgende:
Reed er niet een rijd al (V)-IRM tussen Heerlen en Aken?
Ja was daar iets loos ja? Hmm dan mogen ze wel iets beter aangeven op de CTA's dan, ik zie nu dat die sneltrein naar breda/dordrecht 1 minuut eerder vertrekt dan de sneltrein naar Den haag vanaf sloterdijk. Die stop kan ie wel maken, hij was royaal op tijd in leiden.quote:Op vrijdag 5 september 2008 22:13 schreef dennistd het volgende:
[..]
extra trein naar leiden ofzo, omdat haarlem-leiden eruit ligt?
Gestoord.quote:Op zaterdag 6 september 2008 11:10 schreef Dichterbijer het volgende:
Ik las dat ze gewoon een dieselloc ervoor willen knallen... stond in de ED vandaag...
De waslijn willen ze dan pas rond 2015 erboven hangen.
NS wil die treinen blijkbaar niet meer hebben, ze gebruiken de speciaal omheinde tereinen in Amersfoort en Amsterdam liever om de reincarnatie van de Wadloper mogelijk te houdenquote:Op zaterdag 6 september 2008 14:16 schreef ghizzer het volgende:
kwam gisteren met de trein over de ijsselbrug bij zwolle en keek naar rechts.. ongelofelijk ik heb nog nooit zoveel graffiti op plan-v's zien staan. echt ziek!
Beter op materieel dat toch gesloopt gaat worden (daarvoor staan ze er) dan op rijdend materieel. Maar je moet de eigendommen van de spuiters eens helemaal onderspuiten (huis, auto etc etc) eens kijken hoe ze dan reageren.quote:Op zaterdag 6 september 2008 14:16 schreef ghizzer het volgende:
kwam gisteren met de trein over de ijsselbrug bij zwolle en keek naar rechts.. ongelofelijk ik heb nog nooit zoveel graffiti op plan-v's zien staan. echt ziek!
Wat dacht je van overbrengingsritten?quote:Op zaterdag 6 september 2008 01:54 schreef Socios het volgende:
Reed er niet een rijd al (V)-IRM tussen Heerlen en Aken?
quote:Op zaterdag 6 september 2008 16:22 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Wat dacht je van overbrengingsritten?
Mja, meer de andere kant op, alleen niet erg frequentquote:Op zaterdag 6 september 2008 01:54 schreef Socios het volgende:
Reed er niet een rijd al (V)-IRM tussen Heerlen en Aken?
Zaten er nog treinen onder die bult verf dan?quote:Op zaterdag 6 september 2008 14:16 schreef ghizzer het volgende:
kwam gisteren met de trein over de ijsselbrug bij zwolle en keek naar rechts.. ongelofelijk ik heb nog nooit zoveel graffiti op plan-v's zien staan. echt ziek!
er was op een aantal treinen geen gele verf meer te zien. eentje was compleet (en dan bedoel ik incl. ramen) roze. het zag er echt niet uit.quote:Op zaterdag 6 september 2008 18:12 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Zaten er nog treinen onder die bult verf dan?
Ik weet het, ben er dinsdag langs gekomenquote:Op zaterdag 6 september 2008 18:17 schreef ghizzer het volgende:
[..]
er was op een aantal treinen geen gele verf meer te zien. eentje was compleet (en dan bedoel ik incl. ramen) roze. het zag er echt niet uit.
Net niet helemaal 3/4e rozequote:Op zaterdag 6 september 2008 18:17 schreef ghizzer het volgende:
[..]
er was op een aantal treinen geen gele verf meer te zien. eentje was compleet (en dan bedoel ik incl. ramen) roze. het zag er echt niet uit.
Niemand een idee?quote:Op zaterdag 6 september 2008 15:10 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik zat een paar uutjes geleden op het station van Oss op het perron te wachten om iemand op te halen. Meestal wacht ik in de auto, maar ik had veel tijd, en het weer was ok, dus ach je, wacht wel op het perron.
En toen kwam ineens een bruine 2200 voorbij gereden!!! Ik baalde enorm dat ik m'n camera niet bij me heb, maar was wel blij dat ik niet in m'n auto zat
Maar waarom reed ie daar? En waar ging hij naartoe?? (hij reed richting Nijmegen)
Stellen zijn prima als een soort extra spits stellen in de drukke ochtend en avondspits laten meerijden. Zonde dat het allemaal weggaat, lijkt er weer op dat we het aantal stoeltjes rap naar de beneden gaat.quote:Op zaterdag 6 september 2008 19:38 schreef Duvel het volgende:
Damn, zelfs die test-mP's zitten onder de verf... Zonde van die V'tjes, maar je kunt ze ook echt nergens meer kwijt (zelfs Frankrijk zit niet op zulk oud 1500V-materieel te wachten).
Nu we het daar toch over hebben, ik was vandaag bij de VSM (terug-naar-toen weekend) en daar reed, naast uiteraard veel stoomlocs, ook de 2299 z'n ritjes:quote:Op zaterdag 6 september 2008 21:15 schreef Duvel het volgende:
BTW: de VSM heeft toch ook 2200'en in het bruin?
Hopen dat de SLT's wel ras mogelijk voldoen, anders zullen enkele T'tjes en V'tjes nog een halve-eeuwfeest vieren.quote:Op zondag 7 september 2008 00:05 schreef von_Preussen het volgende:
Ik denk dat de revisietermijn van de Plan T´s nog iets verder weg is als dan van de V´tjes, dan is het goedkoper om de T´s nog even te laten rijden en de V`tjes al aan de kant te gooien (hoef je immers geen revisie meer uit te voeren).
Er staan ook al zeker 2 plan T's aan de kant. Dat is die roze/groene en dichterbij het station staat de 502.quote:Op zaterdag 6 september 2008 23:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Maar waarom dan niet plan T's eerst aan de kant? Die zijn toch veel ouder?
Die bij de brug staat is de 506.quote:Op zondag 7 september 2008 10:10 schreef thatsme het volgende:
[..]
Er staan ook al zeker 2 plan T's aan de kant. Dat is die roze/groene en dichterbij het station staat de 502.
Ah vandaar. Disndag ook maar weer eens een ritje maken, suggesties zijn welkomquote:Op zondag 7 september 2008 19:11 schreef Zug-Chef het volgende:
Fles heeft Alpen gedaan, Kufstein-Wörgl-Mayrhofen-Innsbruck-Garmisch Partenkirchen dat dus
Ist er wieder zuruck??quote:Op zondag 7 september 2008 19:11 schreef Zug-Chef het volgende:
Fles heeft Alpen gedaan, Kufstein-Wörgl-Mayrhofen-Innsbruck-Garmisch Partenkirchen dat dus
Alreeds.quote:Op zondag 7 september 2008 17:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:
501 was aan godbonken gereden he ?
Interessant, heb het maar even op Rolandrail gemeld. Ga jij morgenmiddag kijken? Ik kan helaas niet..quote:Op zondag 7 september 2008 21:57 schreef Wadloper het volgende:
@ZUG: Morgen is de RTB (of andere vervoerder) weer te Zuidbroek. Op de webcam van het NNTTM was te zien dat er om 20.00 uur Taps'n stonden.
Gaafffquote:Op zondag 7 september 2008 22:22 schreef sander89 het volgende:
Iemand is de laatste tijd bezig met een heleboel trein filmpjes van begin jaren 90 online te zetten, erg mooi om te zien.![]()
Toen was nog de luchtbrug en hoop materiaal wat een paar jaar later uit dienst is gegaan.
Kanaal: http://nl.youtube.com/user/kokerrok01
De nostalgiequote:Op zondag 7 september 2008 22:22 schreef sander89 het volgende:
Iemand is de laatste tijd bezig met een heleboel trein filmpjes van begin jaren 90 online te zetten, erg mooi om te zien.![]()
Toen was nog de luchtbrug en hoop materiaal wat een paar jaar later uit dienst is gegaan.
Kanaal: http://nl.youtube.com/user/kokerrok01
Ja, ik ga kijken. Ik kom dan van stage namelijk, dus kan ik dat mooi daarna even doenquote:Op zondag 7 september 2008 22:56 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Interessant, heb het maar even op Rolandrail gemeld. Ga jij morgenmiddag kijken? Ik kan helaas niet..
quote:Jos Sint Nicolaas ‘Handhaver van het Jaar’
Nieuwsbericht | 04-09-2008
Binnenvaartinspecteur Jos Sint Nicolaas van de Inspectie Verkeer en Waterstaat is op het jaarlijkse handhavingscongres van het Landelijk Overleg Milieuhandhaving op donderdag 4 september verkozen tot ‘Handhaver van het Jaar’.
Volgens het juryrapport onderscheidt Sint Nicolaas zich door zijn vastberadenheid en tomeloze inzet en de goede samenwerking met vooral Belgische en Duitse inspectiediensten. Daarbij omschreef juryvoorzitter Gerard Wolters Sint Nicolaas ook als ‘vriendelijk, doch beslist, waarbij hij zich richt op de effecten van zijn handhavend werk’.
Jos Sint Nicolaas werd verkozen uit 24 voorgedragen handhavers van rijksinspectiediensten, provincies, gemeenten en interregionale samenwerkingsverbanden.
Een plan T zo te zien: (de 516 lijkt het)quote:Treinverkeer Delft stilgelegd na rookontwikkeling
Uitgegeven: 8 september 2008 08:49
Laatst gewijzigd: 8 september 2008 10:42
AMSTERDAM - Tussen Schiedam en Den Haag Hollands Spoor rijden maandagochtend geen treinen. Reizigers tussen Rotterdam en Den Haag moeten rekening houden met een vertraging van meer dan een uur, meldt ProRail.
Rookontwikkeling in trein bij Delft
Om 07.20 uur ontstond om onduidelijke reden rook rond een reizigerstrein die op station Delft stond. Op last van de brandweer werd vervolgens de spanning van de bovenleiding gehaald. Een uur later was het gevaar geweken en kon de spanning weer terug op de leiding worden gezet.
Prorail kon nog niets zeggen over eventuele passagiers die in de trein zaten en kon ook nog niet zeggen wat zich precies heeft voorgedaan. Het is nog onduidelijk wanneer treinen weer kunnen rijden op het traject.
bron
Smeulende balg door vonken?quote:Op maandag 8 september 2008 12:29 schreef Cothen het volgende:
[..]
ik vind het een eigenaardige plaats voor rookontwikkeling.
Daar zat ik ook aan te denken, maar bij het ontwerp van Mat '64 hebben ze daar juist rekening mee gehouden met de plaatsing van de stroomafnemers.quote:Op maandag 8 september 2008 13:04 schreef Duvel het volgende:
Smeulende balg door vonken?
Tof dat ze dat handigheidje bij het veel later ontworpen DDM/DD-AR *ineens* weer vergeten waren dan. (klik)quote:Op maandag 8 september 2008 13:52 schreef Cothen het volgende:
Daar zat ik ook aan te denken, maar bij het ontwerp van Mat '64 hebben ze daar juist rekening mee gehouden met de plaatsing van de stroomafnemers.
Wellicht voor een proefrit over de HSL tussen Amsterdam en Rotterdam.quote:Op maandag 8 september 2008 13:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik zag een half/Half ICM/zuurstok met een rode lok ervoor op Rdam CS ( leek op Traxx) weet iemand meer ( evetueel fotootje genomen)
Dat is voor de proefritten op de HSL.quote:Op maandag 8 september 2008 13:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik zag een half/Half ICM/zuurstok met een rode lok ervoor op Rdam CS ( leek op Traxx) weet iemand meer ( evetueel fotootje genomen)
Stroomafnemers zitten daar idd vlakbij de bakovergang; maar dat is bij Mat '64 toch precies hetzelfde?quote:Op maandag 8 september 2008 14:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tof dat ze dat handigheidje bij het veel later ontworpen DDM/DD-AR *ineens* weer vergeten waren dan. (klik)
Maar wat voor lok staat er dan voor? TRAXX was toch lichtblauw? Of zijn die intussen ook in de lollie verf gezet? Zag vorige week op de HSL een teststam Lollie's met een lichtblauwe TRAXX er voor.quote:Op maandag 8 september 2008 15:47 schreef Cothen het volgende:
[..]
Dat is voor de proefritten op de HSL.
Klopt ja. Ik begrijp dus niet wat er bedoeld wordt met "daar is rekening mee gehouden bij het plaatsen van de stroomafnemers"quote:Op maandag 8 september 2008 16:25 schreef ReisT het volgende:
Stroomafnemers zitten daar idd vlakbij de bakovergang; maar dat is bij Mat '64 toch precies hetzelfde?
Zie het nog niet snel gebeuren trouwens.quote:Air France-KLM en Veolia in hogesnelheidstreinen
Luchtvaartmaatschappij Air France-KLM wil samen met het Franse transportbedrijf Veolia reizigers in Europa gaan vervoeren met hogesnelheidstreinen.
Daarvoor richten ze een samenwerkingsverband op. Dat heeft het bedrijf maandag bevestigd na berichtgeving door Franse media eerder op de dag.
Europese spoornetwerk
De eerste treinen moeten in januari 2010 gaan rijden. Dan gaat het Europese spoornetwerk open voor concurrentie. Klanten van Air France-KLM kunnen dan met de trein reizen tussen Parijs, Amsterdam en Londen.
De Frans-Nederlandse luchtvaartmaatschappij liet begin juli al weten in gesprek te zijn met Veolia. Ze zouden inmiddels al treinen hebben besteld bij het Franse Alstom.
Plannen
Air France-KLM werkt al vier jaar aan plannen om de trein als vervoermiddel toe te voegen aan zijn activiteiten.
Het luchtvaartbedrijf hoopt zo op korte routes klanten terug te winnen die zijn kwijtgeraakt aan traditionele spoorwegbedrijven als SNCF en Deutsche Bahn.
Ten opzichte van Mat '54 en eerder zijn de stroomafnemers meer naar het midden van de bak verplaatst, zodat er minder snel vonken op vouwbalg terecht zouden komen.quote:Op maandag 8 september 2008 16:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Klopt ja. Ik begrijp dus niet wat er bedoeld wordt met "daar is rekening mee gehouden bij het plaatsen van de stroomafnemers"
Goed geraden! Ze zijn nog niet allemaal rood maar da's wel de bedoeling uiteindelijk.quote:Op maandag 8 september 2008 16:31 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Of zijn die intussen ook in de lollie verf gezet?
Seefeld en Mittenwald heel bekendquote:
Dan moet minstens de helft van de rest je toch ook niet vreemd voorkomen, denk ik danquote:Op maandag 8 september 2008 19:39 schreef thatsme het volgende:
[..]
Seefeld en Mittenwald heel bekendvan mijn wintersport vakanties
Meer naar het midden? Stonden ze bij Mat54 OP de vouwbalg dan of wat?quote:Op maandag 8 september 2008 19:28 schreef Cothen het volgende:
Ten opzichte van Mat '54 en eerder zijn de stroomafnemers meer naar het midden van de bak verplaatst, zodat er minder snel vonken op vouwbalg terecht zouden komen.
Sinds de nuffiigheid, de spruitjeslucht, de geitenwollensokkenwalm en de politieke correctheid er om beurten werkelijk buiten-profiel dik vanaf druipen misschien?quote:Op maandag 8 september 2008 20:21 schreef Willy84 het volgende:
En sinds wanneer hebben wij iets tegen handhavers die gewoon hun werk doen?
Zo iemand voert alleen maar de wet uitquote:Op maandag 8 september 2008 20:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sinds de nuffiigheid, de spruitjeslucht, de geitenwollensokkenwalm en de politieke correctheid er om beurten werkelijk buiten-profiel dik vanaf druipen misschien?
Zo iemand wel ja. En lui die er dan een hele kermis omheen gaan organiseren "wie het braafste jongetje van de klas is", want dat is het, begrijpen waarschijnlijk zelf niet goed hoe belachelijk ze bezig zijn.quote:Op maandag 8 september 2008 20:41 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Zo iemand voert alleen maar de wet uit
Ze komen me redelijk bekend voor. Ik heb alleen iets met plaatsen waar ik ook daadwerkelijk ben geweest (uitgestapt) .quote:Op maandag 8 september 2008 19:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan moet minstens de helft van de rest je toch ook niet vreemd voorkomen, denk ik dan
En als het gebeurt, liever geen Veolia.quote:Op maandag 8 september 2008 19:12 schreef Peterselieman het volgende:
Van Nu.nl
[..]
Zie het nog niet snel gebeuren trouwens.
Dat zal niet zo snel gebeuren, Veolia is een veel groter bedrijf dan je misschien zou denken. Ze exploiteren bijvoorbeeld ook het personenervoer op de lijn Stockholm - Narvik en de Bayerische Oberland Bahn, om er maar een paar te noemen. Die zitten gewoon overal inquote:Op maandag 8 september 2008 21:43 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En als het gebeurt, liever geen Veolia.
Hopen dat die boeven daar snel bloedrode cijfers zullen schrijven.
Het gaat om die kerel z'n naam natuurlijk. Als ie zo nodig handhaver van het jaar wil worden, moet ie dat zelf weten.quote:Op maandag 8 september 2008 20:21 schreef Willy84 het volgende:
[..]
En sinds wanneer hebben wij iets tegen handhavers die gewoon hun werk doen?
Ik las onlangs dat ze een pendeldienst AMS-CDG zouden willen onderhouden met AGV's, dat zou dan wel weer mooi zijnquote:Op maandag 8 september 2008 19:12 schreef Peterselieman het volgende:
Van Nu.nl
[..]
Zie het nog niet snel gebeuren trouwens.
Dat vogelbekdier willen ze waarschijnlijk niet zien op CDG. Heeft CDG een aansluiting op een LGV eigenlijk?quote:Op dinsdag 9 september 2008 09:50 schreef Charango het volgende:
[..]
Ik las onlangs dat ze een pendeldienst AMS-CDG zouden willen onderhouden met AGV's, dat zou dan wel weer mooi zijn
quote:Op maandag 8 september 2008 19:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Meer naar het midden? Stonden ze bij Mat54 OP de vouwbalg dan of wat?
CDG ligt aan de LGV Interconnexion Est = de oostelijke ringlijn van Parijs. Die lijn verbind de LGV's Nord, Est en Sud-Est met elkaar, dus je kan een hoop kanten uit vanaf CDG.quote:Op dinsdag 9 september 2008 10:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Heeft CDG een aansluiting op een LGV eigenlijk?
Ze schijnen alwel treinen bij Alstrom te hebben besteld.... ik hoor TGV's?quote:Op maandag 8 september 2008 21:43 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En als het gebeurt, liever geen Veolia.
Hopen dat die boeven daar snel bloedrode cijfers zullen schrijven.
Komt dat dan niet in de knoop met de KLM-NS samenwerking in NS HiSpeed?quote:Op maandag 8 september 2008 19:12 schreef Peterselieman het volgende:
Van Nu.nl
[..]
Zie het nog niet snel gebeuren trouwens.
Volgens mij wisselt de pantograaf niet per richting, maar staat er een vaste panto op, die gekozen worden met een heel grote schakelaar in een HS-kast in de trein (die vroeger in de bagageafdeling van Plan T zat).quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:53 schreef Cothen het volgende:
[..]
Op de plan T zitten ze juist ieder op een uiteinde, waar de pantograaf de rijrichting aangeeft. Vonken moeten dan de hele bak over voor ze bij een vouwbalg zijn.
Ah, dat hebben ze goed voor elkaar idd.quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:54 schreef ReisT het volgende:
[..]
CDG ligt aan de LGV Interconnexion Est = de oostelijke ringlijn van Parijs. Die lijn verbind de LGV's Nord, Est en Sud-Est met elkaar, dus je kan een hoop kanten uit vanaf CDG.
Ja, behalve als de nieuwe combinatie over enkele jaren als het bestaande spoor niet meer gebruikt wordt door NS Hispeed en het spoor vrijgegeven is er voor kiest om tot Brussel het eerste stuk op bestaand spoor te boemelen en vanaf daar zouden ze misschien pas het snelle spoor op kunnen. Iets wat dus nu de Thalys nog doet.quote:Op dinsdag 9 september 2008 12:11 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Komt dat dan niet in de knoop met de KLM-NS samenwerking in NS HiSpeed?
Als je in Amersfoort woont is er niks aan de handquote:Op dinsdag 9 september 2008 15:38 schreef Q. het volgende:
Ik ben benieuwd of ik vandaag nog thuis ga komen (werk in Amersfoort).
Dat moet dan de 516 geweest zijn?quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:44 schreef Tecnix het volgende:
Zoo heb vanmiddag 45 minuten voor Amersfoort moeten wachten voordat we het station pas in mochtenWas de storing net voorbij, reden we een baanvak verder en ja hoor de storing was weer terug
![]()
Volgens mij staat de afgebrande 416 op Amersfoort? Ik zag wel iets staan dat afgebrand was
Tenzij de andere stroomafnemer omhoog wasquote:Op dinsdag 9 september 2008 11:53 schreef Cothen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Achtereenvolgens een Mat '54 tweetje, Mat '64 Plan V, Mat '64 Plan T.
Op een plan V zitten ze iets verder van de vouwbalg af. Op de plan T zitten ze juist ieder op een uiteinde, waar de pantograaf de rijrichting aangeeft. Vonken moeten dan de hele bak over voor ze bij een vouwbalg zijn.
Bedoel ikquote:Op dinsdag 9 september 2008 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat moet dan de 516 geweest zijn?
Bij Mat'64 worden bij het keren de panto's naar beneden gehaald, en gaan er andere panto's omhoog.quote:Op dinsdag 9 september 2008 12:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij wisselt de pantograaf niet per richting, maar staat er een vaste panto op, die gekozen worden met een heel grote schakelaar in een HS-kast in de trein (die vroeger in de bagageafdeling van Plan T zat).
Heb je daar een bron van?quote:Op dinsdag 9 september 2008 19:22 schreef Wadloper het volgende:
bij ICM en VIRM kunnen nooit 2 panto's omhoog staan.
quote:
Oh okee, dat wist ik nietquote:Op dinsdag 9 september 2008 20:11 schreef Peterselieman het volgende:
Vanaf 6:34, maar de rest van het filmpje is ook wel leuk om te zien.
Opdruklocje voor de bergopse stukjes hequote:Op dinsdag 9 september 2008 20:20 schreef Peterselieman het volgende:
Opvallend dat de achterste loc ook gewoon de panto omhoog heeft
Tja, Arnhem-Doetinchem. Wat moet ik zeggen?quote:Op dinsdag 9 september 2008 20:28 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat was het druk in de intercity van Utrecht naar Arnhem van 17,53 uur... En wat had ik een vertraging met de Syntus van Arnhem naar Doetinchem van 18,34 uur...![]()
Zeg maar niks...quote:Op dinsdag 9 september 2008 20:36 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Tja, Arnhem-Doetinchem. Wat moet ik zeggen?
Treinen die uit de lucht vallen?quote:Op dinsdag 9 september 2008 20:50 schreef Peterselieman het volgende:
iets met bermudadriehoek daar
Nee, die in onbediend gebied verdwijnen. En juist daar zijn bijna elke dag wel storingen.quote:
Is gewoon zo, in de panto kast van een ICM en VIRM heb je een schakelaar: I - 0 - II.quote:
Er moet daar inmiddels een verschrikkelijke berg rokend staal met bloedend en kermend vlees ontstaan zijnquote:Op dinsdag 9 september 2008 21:04 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, die in onbediend gebied verdwijnen. En juist daar zijn bijna elke dag wel storingen.
Die hebben T en V ook. Dus daar wisselt de panto ook niet, je kunt als machinist alleen maar "panto op" doen, keuze doe je ergens anders.quote:Op dinsdag 9 september 2008 21:10 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Is gewoon zo, in de panto kast van een ICM en VIRM heb je een schakelaar: I - 0 - II.
Je moet altijd, bij verwisseling van pantograaf, de schakelaar op 0 zetten, en dan zijn beide panto's omlaag. Schakel je daarna door naar II, dan kan alleen die panto omhoog staan.
Had jij ook dat kloteding van 17u59 van spoor 5? Wat een drukte! En nog twee keer 'n ATB-remming ook voor Goverwelle.quote:Op dinsdag 9 september 2008 20:35 schreef knars het volgende:
Ja, Utrecht was fijn vanmiddag. De IC Arnhem - Den Haag werd gereden met ICK, en daar moesten de reizigers van de drie het kwartier eerder opgeheven intercity's uit Amf natuurlijk ook nog even ingepropt worden. Tof! Hoop reacties van verstokte koploperreizgers met eindbestemming Rotterdam trouwens: oh, we zitten in een internationale trein?
Volgens mij wel jaquote:Op dinsdag 9 september 2008 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er moet daar inmiddels een verschrikkelijke berg rokend staal met bloedend en kermend vlees ontstaan zijn
quote:Op dinsdag 9 september 2008 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er moet daar inmiddels een verschrikkelijke berg rokend staal met bloedend en kermend vlees ontstaan zijn
16.59 (+5 bij vertrek, +10 bij aankomst), maar wel met die twee onverwachte tussenstops op stopplaats Koeievlaai, ja.quote:Op dinsdag 9 september 2008 21:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Had jij ook dat kloteding van 17u59 van spoor 5? Wat een drukte! En nog twee keer 'n ATB-remming ook voor Goverwelle.
Europoort, 25kV RT-systeem.quote:Op dinsdag 9 september 2008 21:52 schreef SkaterSam het volgende:
In de categorie topografie: waar o waar kan men dit gebied vinden?
[ afbeelding ]
Eh ja, 16.59u inderdaad! Vol, warm en gewoon klote.quote:Op dinsdag 9 september 2008 21:37 schreef knars het volgende:
[..]
16.59 (+5 bij vertrek, +10 bij aankomst), maar wel met die twee onverwachte tussenstops op stopplaats Koeievlaai, ja.
Maasvlakte kan bijna niet andersquote:Op dinsdag 9 september 2008 21:52 schreef SkaterSam het volgende:
In de categorie topografie: waar o waar kan men dit gebied vinden?
[ afbeelding ]
Hier om precies te zien.quote:Op dinsdag 9 september 2008 21:52 schreef SkaterSam het volgende:
In de categorie topografie: waar o waar kan men dit gebied vinden?
[ afbeelding ]
Komtie nou mee, de socialistquote:Op dinsdag 9 september 2008 22:46 schreef Peterselieman het volgende:
Lekje had ik ook al gezien, Fles
Klopt ik werk daarquote:Op dinsdag 9 september 2008 22:39 schreef sander89 het volgende:
[..]
Maasvlakte kan bijna niet anders
Utrecht CS ?quote:Op dinsdag 9 september 2008 23:05 schreef Cothen het volgende:
In de categorie onherkenbaar veranderd, welk station is dit?
[ afbeelding ]
Wanneer is dat? 1910 ongeveer?quote:Op dinsdag 9 september 2008 23:05 schreef Cothen het volgende:
In de categorie onherkenbaar veranderd, welk station is dit?
[ afbeelding ]
Nope. utrecht in dezelfde tijd:quote:Op dinsdag 9 september 2008 23:13 schreef SpeedyRich het volgende:
Utrecht CS ?
in de periode 1910-1930 ongeveer.quote:Op dinsdag 9 september 2008 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Wanneer is dat? 1910 ongeveer?
Rhenenquote:Op dinsdag 9 september 2008 23:05 schreef Cothen het volgende:
In de categorie onherkenbaar veranderd, welk station is dit?
[ afbeelding ]
Grappig. ik zat aan Kesteren te denken, maar dat liep op meerdere punten misquote:
Correct en tevens juist.quote:Op dinsdag 9 september 2008 23:32 schreef ReisT het volgende:
Rhenen
Dat is de enige spoorbrug in NL die na de oorlog niet weer opnieuw opgebouwd is. Alle andere, ik meen 23 in getal, zijn herbouwd.quote:Op dinsdag 9 september 2008 23:37 schreef Cothen het volgende:
De brug is in de oorlog vernietigd en na de oorlog vervangen door een brug voor het wegverkeer.
En die dingen rijden nog niet eens in reizigersdienst. Oepsquote:Als ik goed ben geinformeerd heeft er één een onzachte aanvaring gehad met een vrachtauto die binnen het profiel stak en is zijn zijkant fors beschadigd.
Jou verhaal klopt wel bij de VIRMquote:Op dinsdag 9 september 2008 21:10 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Is gewoon zo, in de panto kast van een ICM en VIRM heb je een schakelaar: I - 0 - II.
Je moet altijd, bij verwisseling van pantograaf, de schakelaar op 0 zetten, en dan zijn beide panto's omlaag. Schakel je daarna door naar II, dan kan alleen die panto omhoog staan.
EN TV'tjes dan?quote:Op woensdag 10 september 2008 04:44 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Dus je kunt met 2 stroomafnemers omhoog rijden, maar er zal er maar 1 daadwerkelijk stroom afnemen.
Die was al gespotquote:Hondekop van Mat 54 stond op cartesiusweg
Doe mij dat linkje ook es?quote:Op woensdag 10 september 2008 10:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Allereerst PSM bedankt voor het linkje van de DVD nieuwe VIRM, die ik al eerder ter sprake had gebracht
Ik hoor het alweer: de vingerverf brigade zat weer achter de knoppen.quote:Op woensdag 10 september 2008 10:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Dan nog wat dingetjes over gisteren, Amersfoortverhaal , defecte lok bij Woerden, ik viel midden in de prijzen.
IK stapte in om Utrecht op een intercity van 14:45 die als extra trein stond aangegeven, naar Den Haag. Vlak voor woerden werd er omgeroepen dat deze trein ook zou stoppen op zoetermeer oost. Voor gouda stopten we voor een rood sein. Gouda werd alvast omgeroepen. We reden weer verder, toen een snelremming en gevloek uit de cabine ( koploper, ik stond vooraan)
Hoop portofoongebliep. Scheld Vloek Tier
De trein rolde verder, op een tussenspoor op gouda zonder perron, voorbij gouda stoppen we weer. "Die gaat kopmaken dacht ik". Toen kwam de mededeling" Dames en Heren, door drukte op het spoorwegnet zijn we station gouda op een spoor zonder perron voorbij gereden, ehhhhhhh -stlite- u kunt op zoetermeer oost of den haag centraal overstappen voor de richting Gouda. Ik kan er niks er anders van maken. Wij wensen u een prettige terugreis"
later...
Dames en Heren deze trein maakt ook een extra stop op zoetermeer
Nog later... Conducteur storm door het balkon de cabine binnen "WAT EEN GEKLOOT, WAT EEN GEKLOOT, WAT EEN GEKLOOT"
"Koude kloteairco, ff mijn kacheltjes aan."quote:Op woensdag 10 september 2008 13:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En wat die stopcontacten betreft, wie neemt er een verlengsnoer met verdeeldoos en 3 strijkijzers mee?
Dat is maar heel betrekkelijk natuurlijk he. Zo veel veiligheid biedt transparantie niet. Ik vind het eigenlijk een beetje een gezocht kutsmoesje om ook van stal te halen als je bijvoorbeeld de toiletten wilt gaan verwijderen. Want als je dat consequent toepast, dan moet je ook alle banken eruit mollen. Scheelt weer capaciteitquote:Op woensdag 10 september 2008 13:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Blablablabla Tranparantie in de trein blabla veilig....
Gaan ze beeldschermen ophangen......
Dag transparantie en veiligheid...
Nou, goed materieel. Binnen 8 minuten een toiletstoring, een deurstoring en een stroomafnemer die er mee kapt.quote:Op dinsdag 9 september 2008 20:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vanaf 6:34, maar de rest van het filmpje is ook wel leuk om te zien.
Ze hadden binnen de 10 minuten ook nog een ontsporing met botsing willen filmen, maar de camera kapte ermeequote:Op woensdag 10 september 2008 13:54 schreef RealZeus het volgende:
Nou, goed materieel. Binnen 8 minuten een toiletstoring, een deurstoring en een stroomafnemer die er mee kapt.
Er lopen ook mensen in de trein die ik absoluut niet in zo'n toilet hoef te zien....quote:Op woensdag 10 september 2008 14:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik zeg: Transparante toiletten
Ik zeg: verbod op lelijke mensen in de treinquote:Op woensdag 10 september 2008 15:20 schreef Cothen het volgende:
[..]
Er lopen ook mensen in de trein die ik absoluut niet in zo'n toilet hoef te zien....
Geen bejaardes met rollatorsquote:Op woensdag 10 september 2008 15:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zeg: verbod op lelijke mensen in de trein
En nu? Vlekken in de bekleding?quote:Op woensdag 10 september 2008 18:07 schreef Ofyles2 het volgende:
En vandaag was het eindelijk gelukt...
Ik zat in de 9552.
Moeten we een keer doen, maar dan natuurlijk wel met maar enkele hobbyisten en veel mooie damesquote:Op woensdag 10 september 2008 16:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geen bejaardes met rollators
Geen jasjedasje pruillippen met sleepkoffers
Geen Big Ass Mammas met achttien schreeuwende kinderen
Geen yuppen met vouwfietsen
Alleen nog maar veel gloeiend lekkere chicks van 22. Maar dan zonder mobiele telefoon.
En wij railhobbyisten natuurlijk
normaal kom ik om 17u aan in hengelo met de bus, waardoor ik de intercity (die dus aansluit op de pimpel) niet kan halen, en ik dus met de stoptrein van 17.05u moet. Ik kom dan om 17.17u aan in Enschede, waardoor ik de bus van 17.25u pas kan nemen. Als ik de intercity haal, kan ik de bus van 17.10u nog halen. Dat lukt alleen als de intercity dus vertraging heeft (anders haal ik hem in Hengelo niet), maar ook weer niet teveel, want dan haal ik in Enschede de bus weer niet.quote:Op woensdag 10 september 2008 20:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Een verhaal met een Pimpel erin, en jij bent blij dat de bus naar Losser vertraging had? Hmmkay
En in welke kast zit deze schakelaar dan?quote:Op woensdag 10 september 2008 04:44 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
1+2 = Stroomafnemer 1+ 2 Omhoog
Nee, nog nooit. Kom je uit een criminele buurt?quote:Op woensdag 10 september 2008 20:16 schreef Guppyfriend het volgende:
het is me nu al voor de tweede keer deze week overkomen dat de politie de trein doorzocht voor we vertrokken. hebben jullie dat ook gehad?
niet directquote:Op woensdag 10 september 2008 20:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, nog nooit. Kom je uit een criminele buurt?
Zou wel lachen zijn idd. Die tijd heb ik tenminste nog zelf meegemaaktquote:Op woensdag 10 september 2008 21:57 schreef knars het volgende:
Ah, das mooi dat ze die oude naam nog gebruiken. Ik heb ook nog steeds de neiging om dat station zo te noemen.
quote:Op woensdag 10 september 2008 23:02 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ja Hilversum NOS? Heette dat toen echt zo?
Ja. Dat is gebruikelijk bij vertrek, ook met iets lichts als een 10baks reizigerstrein. Daarom verbaasde het me ook dat een VIRM-6 dat blijkbaar niet kan.quote:Op woensdag 10 september 2008 23:09 schreef SpeedyRich het volgende:
de 16/17/1800 kan wel met 2 panto op toch rijden ?
Bij de 1700 maakt het geloof ik geen verschil meer uit of het met twee pantografen omdat de stroom intern nog verdeeld wordt, het duidt meestal op een oude machinistquote:Op woensdag 10 september 2008 23:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. Dat is gebruikelijk bij vertrek, ook met iets lichts als een 10baks reizigerstrein. Daarom verbaasde het me ook dat een VIRM-6 dat blijkbaar niet kan.
Oh nou, dan moet daar maar eens nodig aan wat verjonging gedaan worden, bijna iedere 16/17/18 zie ik vertrekken met dubbele panto's, en na een tijdje gaat er eentje omlaag. Kan 1 meter zijn, of honderd, maar niet veel meer.quote:Op woensdag 10 september 2008 23:27 schreef Brembo het volgende:
[..]
Bij de 1700 maakt het geloof ik geen verschil meer uit of het met twee pantografen omdat de stroom intern nog verdeeld wordt, het duidt meestal op een oude machinist.
Die dusquote:Op woensdag 10 september 2008 21:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hier in de trein "dames en heren: station schiedam rotterdam -west".
Pff ik moest ECHT zoekenquote:
Leuke filmpjes.quote:Op woensdag 10 september 2008 23:02 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ja Hilversum NOS? Heette dat toen echt zo? Vet!
Enniewee, na het kekke introfillmpje van de VIRM 4 kon prorail natuurlijk niet achterblijven
http://nl.youtube.com/user/jobspoor
is dat niet al maanden zo?quote:
Zou best kunnen hoor, dit filmpje is van begin juni. Misschien is het inmiddels wel opgelostquote:
Queh?quote:Op woensdag 10 september 2008 23:27 schreef Brembo het volgende:
[..]
Bij de 1700 maakt het geloof ik geen verschil meer uit of het met twee pantografen omdat de stroom intern nog verdeeld wordt, het duidt meestal op een oude machinist.
En een VIRM trekt sneller op, waardoor de pantograaf minder lang in het zelfde gebied stroom blijft trekken.quote:Op donderdag 11 september 2008 09:48 schreef thatsme het volgende:
En het verschil tussen een 1600 en een IRM = 4540kW vs. 2312kW. Dus qua stroom ongeveer de helft!
quote:Verder heb ik eens navraag gedaan, maar ook in een mat 64 is het altijd dezelfde stroomafnemer welke omhoog gaat. Dit is dus niet per rijrichting verschillend.
Ja, vroeger wel. Die oude locs trokken bij het opschakelen flinke stroompieken, maar met de vermogenselektronica van nu heb je daar geen last meer van.quote:Op donderdag 11 september 2008 10:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
dat vertrekken met 2 pato's op had toch simpelweg te maken met het feit dat het boeltje energie over 1 panto te warm werd en dat extra slijtage enzo was voor de bovenleidingsdraad alsmede het bedje van koolzuur koolstof op de stroomafnemer?
Vraag het de elektro-nerd.quote:Op donderdag 11 september 2008 10:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh okee. Dank je Duuf, ik wist dus ook niet beter dan wat Darkwing zei
Bron: www.rtvnoord.nlquote:Vijfdaagse treinrampoefening in Groningen
GRONINGEN - De stad Groningen is volgende week het toneel van een grootscheepse treinrampoefening.
Op het spoor naast tabaksfabriek Theodorus Niemeyer wordt een ramp met tientallen slachtoffers nagespeeld.
De oefening begint maandag en duurt vijf dagen. Het wegverkeer kan enige hinder ondervinden van de oefening. Omwonenden zijn per brief geïnformeerd.
Sterkte gewenst daarquote:Aanrijding-met persoon Delft
Tussen Den Haag HS en Rotterdam Centraal moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door een aanrijding met een persoon rijden er tussen Delft en Rijswijk geen treinen.oorgaande reizigers tussen Den Haag Centraal en Rotterdam Centraal kunnen omreizen via Gouda.
Sterkte, ik hoop dat je er niet zoveel van meekrijgt. Reken er maar op dat je daar nog een uurtje zit...quote:Op donderdag 11 september 2008 11:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik zit nu in plan v 909 die om 11.07 vertrok op schiedam centrum. Sta stil in de buurt delft en heeft een persoon aangereden. Vermoedelijk bij de overgang tussen delft en rijswijk. Want daarna was snel remming
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |