Zie het nog niet snel gebeuren trouwens.quote:Air France-KLM en Veolia in hogesnelheidstreinen
Luchtvaartmaatschappij Air France-KLM wil samen met het Franse transportbedrijf Veolia reizigers in Europa gaan vervoeren met hogesnelheidstreinen.
Daarvoor richten ze een samenwerkingsverband op. Dat heeft het bedrijf maandag bevestigd na berichtgeving door Franse media eerder op de dag.
Europese spoornetwerk
De eerste treinen moeten in januari 2010 gaan rijden. Dan gaat het Europese spoornetwerk open voor concurrentie. Klanten van Air France-KLM kunnen dan met de trein reizen tussen Parijs, Amsterdam en Londen.
De Frans-Nederlandse luchtvaartmaatschappij liet begin juli al weten in gesprek te zijn met Veolia. Ze zouden inmiddels al treinen hebben besteld bij het Franse Alstom.
Plannen
Air France-KLM werkt al vier jaar aan plannen om de trein als vervoermiddel toe te voegen aan zijn activiteiten.
Het luchtvaartbedrijf hoopt zo op korte routes klanten terug te winnen die zijn kwijtgeraakt aan traditionele spoorwegbedrijven als SNCF en Deutsche Bahn.
Ten opzichte van Mat '54 en eerder zijn de stroomafnemers meer naar het midden van de bak verplaatst, zodat er minder snel vonken op vouwbalg terecht zouden komen.quote:Op maandag 8 september 2008 16:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Klopt ja. Ik begrijp dus niet wat er bedoeld wordt met "daar is rekening mee gehouden bij het plaatsen van de stroomafnemers"
Goed geraden! Ze zijn nog niet allemaal rood maar da's wel de bedoeling uiteindelijk.quote:Op maandag 8 september 2008 16:31 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Of zijn die intussen ook in de lollie verf gezet?
Seefeld en Mittenwald heel bekendquote:
Dan moet minstens de helft van de rest je toch ook niet vreemd voorkomen, denk ik danquote:Op maandag 8 september 2008 19:39 schreef thatsme het volgende:
[..]
Seefeld en Mittenwald heel bekendvan mijn wintersport vakanties
Meer naar het midden? Stonden ze bij Mat54 OP de vouwbalg dan of wat?quote:Op maandag 8 september 2008 19:28 schreef Cothen het volgende:
Ten opzichte van Mat '54 en eerder zijn de stroomafnemers meer naar het midden van de bak verplaatst, zodat er minder snel vonken op vouwbalg terecht zouden komen.
Sinds de nuffiigheid, de spruitjeslucht, de geitenwollensokkenwalm en de politieke correctheid er om beurten werkelijk buiten-profiel dik vanaf druipen misschien?quote:Op maandag 8 september 2008 20:21 schreef Willy84 het volgende:
En sinds wanneer hebben wij iets tegen handhavers die gewoon hun werk doen?
Zo iemand voert alleen maar de wet uitquote:Op maandag 8 september 2008 20:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sinds de nuffiigheid, de spruitjeslucht, de geitenwollensokkenwalm en de politieke correctheid er om beurten werkelijk buiten-profiel dik vanaf druipen misschien?
Zo iemand wel ja. En lui die er dan een hele kermis omheen gaan organiseren "wie het braafste jongetje van de klas is", want dat is het, begrijpen waarschijnlijk zelf niet goed hoe belachelijk ze bezig zijn.quote:Op maandag 8 september 2008 20:41 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Zo iemand voert alleen maar de wet uit
Ze komen me redelijk bekend voor. Ik heb alleen iets met plaatsen waar ik ook daadwerkelijk ben geweest (uitgestapt) .quote:Op maandag 8 september 2008 19:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan moet minstens de helft van de rest je toch ook niet vreemd voorkomen, denk ik dan
En als het gebeurt, liever geen Veolia.quote:Op maandag 8 september 2008 19:12 schreef Peterselieman het volgende:
Van Nu.nl
[..]
Zie het nog niet snel gebeuren trouwens.
Dat zal niet zo snel gebeuren, Veolia is een veel groter bedrijf dan je misschien zou denken. Ze exploiteren bijvoorbeeld ook het personenervoer op de lijn Stockholm - Narvik en de Bayerische Oberland Bahn, om er maar een paar te noemen. Die zitten gewoon overal inquote:Op maandag 8 september 2008 21:43 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En als het gebeurt, liever geen Veolia.
Hopen dat die boeven daar snel bloedrode cijfers zullen schrijven.
Het gaat om die kerel z'n naam natuurlijk. Als ie zo nodig handhaver van het jaar wil worden, moet ie dat zelf weten.quote:Op maandag 8 september 2008 20:21 schreef Willy84 het volgende:
[..]
En sinds wanneer hebben wij iets tegen handhavers die gewoon hun werk doen?
Ik las onlangs dat ze een pendeldienst AMS-CDG zouden willen onderhouden met AGV's, dat zou dan wel weer mooi zijnquote:Op maandag 8 september 2008 19:12 schreef Peterselieman het volgende:
Van Nu.nl
[..]
Zie het nog niet snel gebeuren trouwens.
Dat vogelbekdier willen ze waarschijnlijk niet zien op CDG. Heeft CDG een aansluiting op een LGV eigenlijk?quote:Op dinsdag 9 september 2008 09:50 schreef Charango het volgende:
[..]
Ik las onlangs dat ze een pendeldienst AMS-CDG zouden willen onderhouden met AGV's, dat zou dan wel weer mooi zijn
quote:Op maandag 8 september 2008 19:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Meer naar het midden? Stonden ze bij Mat54 OP de vouwbalg dan of wat?
CDG ligt aan de LGV Interconnexion Est = de oostelijke ringlijn van Parijs. Die lijn verbind de LGV's Nord, Est en Sud-Est met elkaar, dus je kan een hoop kanten uit vanaf CDG.quote:Op dinsdag 9 september 2008 10:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Heeft CDG een aansluiting op een LGV eigenlijk?
Ze schijnen alwel treinen bij Alstrom te hebben besteld.... ik hoor TGV's?quote:Op maandag 8 september 2008 21:43 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En als het gebeurt, liever geen Veolia.
Hopen dat die boeven daar snel bloedrode cijfers zullen schrijven.
Komt dat dan niet in de knoop met de KLM-NS samenwerking in NS HiSpeed?quote:Op maandag 8 september 2008 19:12 schreef Peterselieman het volgende:
Van Nu.nl
[..]
Zie het nog niet snel gebeuren trouwens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |