Die bij de brug staat is de 506.quote:Op zondag 7 september 2008 10:10 schreef thatsme het volgende:
[..]
Er staan ook al zeker 2 plan T's aan de kant. Dat is die roze/groene en dichterbij het station staat de 502.
Ah vandaar. Disndag ook maar weer eens een ritje maken, suggesties zijn welkomquote:Op zondag 7 september 2008 19:11 schreef Zug-Chef het volgende:
Fles heeft Alpen gedaan, Kufstein-Wörgl-Mayrhofen-Innsbruck-Garmisch Partenkirchen dat dus
Ist er wieder zuruck??quote:Op zondag 7 september 2008 19:11 schreef Zug-Chef het volgende:
Fles heeft Alpen gedaan, Kufstein-Wörgl-Mayrhofen-Innsbruck-Garmisch Partenkirchen dat dus
Alreeds.quote:Op zondag 7 september 2008 17:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:
501 was aan godbonken gereden he ?
Interessant, heb het maar even op Rolandrail gemeld. Ga jij morgenmiddag kijken? Ik kan helaas niet..quote:Op zondag 7 september 2008 21:57 schreef Wadloper het volgende:
@ZUG: Morgen is de RTB (of andere vervoerder) weer te Zuidbroek. Op de webcam van het NNTTM was te zien dat er om 20.00 uur Taps'n stonden.
Gaafffquote:Op zondag 7 september 2008 22:22 schreef sander89 het volgende:
Iemand is de laatste tijd bezig met een heleboel trein filmpjes van begin jaren 90 online te zetten, erg mooi om te zien.![]()
Toen was nog de luchtbrug en hoop materiaal wat een paar jaar later uit dienst is gegaan.
Kanaal: http://nl.youtube.com/user/kokerrok01
De nostalgiequote:Op zondag 7 september 2008 22:22 schreef sander89 het volgende:
Iemand is de laatste tijd bezig met een heleboel trein filmpjes van begin jaren 90 online te zetten, erg mooi om te zien.![]()
Toen was nog de luchtbrug en hoop materiaal wat een paar jaar later uit dienst is gegaan.
Kanaal: http://nl.youtube.com/user/kokerrok01
Ja, ik ga kijken. Ik kom dan van stage namelijk, dus kan ik dat mooi daarna even doenquote:Op zondag 7 september 2008 22:56 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Interessant, heb het maar even op Rolandrail gemeld. Ga jij morgenmiddag kijken? Ik kan helaas niet..
quote:Jos Sint Nicolaas ‘Handhaver van het Jaar’
Nieuwsbericht | 04-09-2008
Binnenvaartinspecteur Jos Sint Nicolaas van de Inspectie Verkeer en Waterstaat is op het jaarlijkse handhavingscongres van het Landelijk Overleg Milieuhandhaving op donderdag 4 september verkozen tot ‘Handhaver van het Jaar’.
Volgens het juryrapport onderscheidt Sint Nicolaas zich door zijn vastberadenheid en tomeloze inzet en de goede samenwerking met vooral Belgische en Duitse inspectiediensten. Daarbij omschreef juryvoorzitter Gerard Wolters Sint Nicolaas ook als ‘vriendelijk, doch beslist, waarbij hij zich richt op de effecten van zijn handhavend werk’.
Jos Sint Nicolaas werd verkozen uit 24 voorgedragen handhavers van rijksinspectiediensten, provincies, gemeenten en interregionale samenwerkingsverbanden.
Een plan T zo te zien: (de 516 lijkt het)quote:Treinverkeer Delft stilgelegd na rookontwikkeling
Uitgegeven: 8 september 2008 08:49
Laatst gewijzigd: 8 september 2008 10:42
AMSTERDAM - Tussen Schiedam en Den Haag Hollands Spoor rijden maandagochtend geen treinen. Reizigers tussen Rotterdam en Den Haag moeten rekening houden met een vertraging van meer dan een uur, meldt ProRail.
Rookontwikkeling in trein bij Delft
Om 07.20 uur ontstond om onduidelijke reden rook rond een reizigerstrein die op station Delft stond. Op last van de brandweer werd vervolgens de spanning van de bovenleiding gehaald. Een uur later was het gevaar geweken en kon de spanning weer terug op de leiding worden gezet.
Prorail kon nog niets zeggen over eventuele passagiers die in de trein zaten en kon ook nog niet zeggen wat zich precies heeft voorgedaan. Het is nog onduidelijk wanneer treinen weer kunnen rijden op het traject.
bron
Smeulende balg door vonken?quote:Op maandag 8 september 2008 12:29 schreef Cothen het volgende:
[..]
ik vind het een eigenaardige plaats voor rookontwikkeling.
Daar zat ik ook aan te denken, maar bij het ontwerp van Mat '64 hebben ze daar juist rekening mee gehouden met de plaatsing van de stroomafnemers.quote:Op maandag 8 september 2008 13:04 schreef Duvel het volgende:
Smeulende balg door vonken?
Tof dat ze dat handigheidje bij het veel later ontworpen DDM/DD-AR *ineens* weer vergeten waren dan. (klik)quote:Op maandag 8 september 2008 13:52 schreef Cothen het volgende:
Daar zat ik ook aan te denken, maar bij het ontwerp van Mat '64 hebben ze daar juist rekening mee gehouden met de plaatsing van de stroomafnemers.
Wellicht voor een proefrit over de HSL tussen Amsterdam en Rotterdam.quote:Op maandag 8 september 2008 13:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik zag een half/Half ICM/zuurstok met een rode lok ervoor op Rdam CS ( leek op Traxx) weet iemand meer ( evetueel fotootje genomen)
Dat is voor de proefritten op de HSL.quote:Op maandag 8 september 2008 13:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik zag een half/Half ICM/zuurstok met een rode lok ervoor op Rdam CS ( leek op Traxx) weet iemand meer ( evetueel fotootje genomen)
Stroomafnemers zitten daar idd vlakbij de bakovergang; maar dat is bij Mat '64 toch precies hetzelfde?quote:Op maandag 8 september 2008 14:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tof dat ze dat handigheidje bij het veel later ontworpen DDM/DD-AR *ineens* weer vergeten waren dan. (klik)
Maar wat voor lok staat er dan voor? TRAXX was toch lichtblauw? Of zijn die intussen ook in de lollie verf gezet? Zag vorige week op de HSL een teststam Lollie's met een lichtblauwe TRAXX er voor.quote:Op maandag 8 september 2008 15:47 schreef Cothen het volgende:
[..]
Dat is voor de proefritten op de HSL.
Klopt ja. Ik begrijp dus niet wat er bedoeld wordt met "daar is rekening mee gehouden bij het plaatsen van de stroomafnemers"quote:Op maandag 8 september 2008 16:25 schreef ReisT het volgende:
Stroomafnemers zitten daar idd vlakbij de bakovergang; maar dat is bij Mat '64 toch precies hetzelfde?
Zie het nog niet snel gebeuren trouwens.quote:Air France-KLM en Veolia in hogesnelheidstreinen
Luchtvaartmaatschappij Air France-KLM wil samen met het Franse transportbedrijf Veolia reizigers in Europa gaan vervoeren met hogesnelheidstreinen.
Daarvoor richten ze een samenwerkingsverband op. Dat heeft het bedrijf maandag bevestigd na berichtgeving door Franse media eerder op de dag.
Europese spoornetwerk
De eerste treinen moeten in januari 2010 gaan rijden. Dan gaat het Europese spoornetwerk open voor concurrentie. Klanten van Air France-KLM kunnen dan met de trein reizen tussen Parijs, Amsterdam en Londen.
De Frans-Nederlandse luchtvaartmaatschappij liet begin juli al weten in gesprek te zijn met Veolia. Ze zouden inmiddels al treinen hebben besteld bij het Franse Alstom.
Plannen
Air France-KLM werkt al vier jaar aan plannen om de trein als vervoermiddel toe te voegen aan zijn activiteiten.
Het luchtvaartbedrijf hoopt zo op korte routes klanten terug te winnen die zijn kwijtgeraakt aan traditionele spoorwegbedrijven als SNCF en Deutsche Bahn.
Ten opzichte van Mat '54 en eerder zijn de stroomafnemers meer naar het midden van de bak verplaatst, zodat er minder snel vonken op vouwbalg terecht zouden komen.quote:Op maandag 8 september 2008 16:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Klopt ja. Ik begrijp dus niet wat er bedoeld wordt met "daar is rekening mee gehouden bij het plaatsen van de stroomafnemers"
Goed geraden! Ze zijn nog niet allemaal rood maar da's wel de bedoeling uiteindelijk.quote:Op maandag 8 september 2008 16:31 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Of zijn die intussen ook in de lollie verf gezet?
Seefeld en Mittenwald heel bekendquote:
Dan moet minstens de helft van de rest je toch ook niet vreemd voorkomen, denk ik danquote:Op maandag 8 september 2008 19:39 schreef thatsme het volgende:
[..]
Seefeld en Mittenwald heel bekendvan mijn wintersport vakanties
Meer naar het midden? Stonden ze bij Mat54 OP de vouwbalg dan of wat?quote:Op maandag 8 september 2008 19:28 schreef Cothen het volgende:
Ten opzichte van Mat '54 en eerder zijn de stroomafnemers meer naar het midden van de bak verplaatst, zodat er minder snel vonken op vouwbalg terecht zouden komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |