abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 september 2008 @ 08:23:16 #41
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61367650
quote:
Op woensdag 3 september 2008 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Bovendien is er in DK echt nog ontzettend veel diesel. Het is daar eerder regel dan uitzondering
Dat viel mij ook al op vorig jaar, zelfs Århus heeft alleen diesel, en dat is dan de tweede stad van het land (als ik me niet vergis).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 4 september 2008 @ 08:27:39 #42
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61367694
P.S. Ik heb toffe custom treinenheaders.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61368135
Oeh, stationsbordjes. Hier een paar van mijn vakantie





  donderdag 4 september 2008 @ 09:31:23 #44
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61368677
Wat tof dat ze er ook tekst onder zetten in ons alfabet!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61369426
Omroepen gebeurt meestal ook in het Japans en Engels. Incl alle aansluitingen uiteraard.
  donderdag 4 september 2008 @ 11:21:10 #46
86072 thatsme
and That's you!
pi_61371282
Als de service bij NS internationaal terug loopt doet de NS het maar:

Utrecht CS, woendag avond
Al lijkt me zo'n rit in een sprinter niet heel fijn.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  donderdag 4 september 2008 @ 11:23:13 #47
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_61371316
Veel plezier Fles
pi_61371838
quote:
Op woensdag 3 september 2008 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, en dan loskoppelen en weer vastkoppelen en gedoe en gezeik. Dat doen ze niet iig.
Ze hebben een automaische koppeling, dus het zou zo gebeurd moeten zijn
So we just called him Fred too
  donderdag 4 september 2008 @ 11:45:57 #49
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61371843
quote:
Op donderdag 4 september 2008 11:21 schreef thatsme het volgende:
Als de service bij NS internationaal terug loopt doet de NS het maar:
[ afbeelding ]
Utrecht CS, woendag avond
Al lijkt me zo'n rit in een sprinter niet heel fijn.
Ik krijg al pijn in m'n reet als ik er aan denk...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 4 september 2008 @ 13:00:50 #50
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_61373474
Zei er iemand kantelbakken? Ja mooi1

Heeft iemand een filmpje of een animatie van hoe dat nou precies werkt? Want Fles en ik hebben elkaar zowat de coupe uitgevochten omdat we langs elkaar heen lulden omdat ik het niet begreep en ik dacht dat hij t niet begreep ( wat onwaarschijnlijk is) En om eerlijk te zijn, snap ik het ( met mijn achtbanenachtegrond zelfs) nog steeds niet zo
  donderdag 4 september 2008 @ 13:04:25 #51
86072 thatsme
and That's you!
pi_61373547
De bakken kantelen t.o.v. de draaistellen in de bochten. Hierdoor kan de trein harder door de bocht zodat dit zowel comfortabeler is voor de passagiers (geen zijwaartse krachten) en de trein heeft minder snel de neiging het spoor uit te kantelen (richting buitenbocht) omdat het centrale zwaartepunt verlegt is.

Eventueel worden de bakken weer rechtgezet voor tunnels of plaatsen waar geen ruimte is om te kantelen in de bocht.

In Engeland wordt het ook toegepast op vele trajecten. Echter hebben ze daar ook de extra slijtage aan het spoor gemerkt. Normaal wordt het spoor ook schuin gelegd in de bocht waardoor de krachten er recht op staan. Alleen als het spoor niet schuin genoeg ligt (daarom heb je de kantelbak) krijg je via de wielen zijwaartse krachten op de spoorstaaf en daar is deze meestal niet op berekend, hierdoor ontstaan scheurtjes en uiteindelijk klapt de boel uit elkaar.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  donderdag 4 september 2008 @ 13:05:19 #52
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_61373567
Dus de bakken kantelen richting buitenbocht? Waar zit het draaipunt?
  donderdag 4 september 2008 @ 13:07:53 #53
86072 thatsme
and That's you!
pi_61373624
nee de bakken kantelen richting de binnenbocht. Ik zal even een paint maken

edit:

de verhouding van de krachten is fictief, dus geen goede verhouding)

Hierop zie je een doorsnede van de trein van achteren gezien. De trein bevindt zich in een bocht naar links. De rode pijl geeft die centrifugaal kracht aan in de cabine van de trein (dus de kracht die op de reizigers + bak staat). Deze kracht ontstaat door de bocht (zie water in een emmer water ronddraaien). Dit is comfortabel omdat je niet uit die stoel "geslingerd" wordt (bijvoorbeeld klaverblad in de auto).

De blauwe pijlen geven de krachten in het draaistel aan. Deze zijn dus voor een groot deel recht op de rails maar ook een deel zijwaarts op de rails.

Als de bak dus niet zou kantelen dat staat op de reizigers dezelfde kracht als op het draaistel. Dus ook een zijwaartse kracht die erg oncomfortabel is.

De bak naar de buitenbocht kantelen vergroot juist de zijwaartse krachten.

edit2: dank je flash

[ Bericht 36% gewijzigd door thatsme op 04-09-2008 13:58:23 ]
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_61374193
Ik ben zeker kleurenblind dan denk ik
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 4 september 2008 @ 14:00:47 #55
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61374790
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 4 september 2008 @ 16:17:16 #56
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_61377943
Ok tot zover snap ik het , ik altijd maar denken dat het draaipunt bovenin zat , maar welk mechaniek zorgt er nu voor dat de boel naar de binnenbocht helt?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 september 2008 @ 16:21:06 #57
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61378058
Het kan op 2 manieren. De bak zodanig ophangen dat deze vanzelf kantelt als de trein een bocht neemt of je gebruikt hydrauliek, waarbij cilinders de bak in de juiste positie duwen, waarbij een computer de ideale positie berekent.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_61378122
ICE-TD heeft ook in Nederland gereden. Naar Amsterdam RAI.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 september 2008 @ 16:30:34 #59
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61378307
Lees net dit op Nu.nl:
quote:
Dit najaar OV-kaart voor afgestudeerden

Vanaf dit najaar kunnen ex-studenten tegen een aantrekkelijke prijs een jaar lang met trein, bus of metro reizen.

Verkeersminister Camiel Eurlings kondigde donderdag de komst aan van een ov-kaart voor afgestudeerden van universiteiten, hogescholen én mbo-opleidingen. Bij elkaar gaat het om een groep van ongeveer 200.000 mensen.

Eurlings koestert al langer deze wens om ex-studenten te behouden voor het ov. Zij moeten nu na het behalen van hun diploma hun ov-kaart, waarmee ze gratis kunnen reizen, inleveren.

Eurlings wilde niet zeggen wat voor voordeel de ex-studenten kunnen rekenen. Gratis reizen is er niet meer bij. "Maar ze krijgen een aantrekkelijk aanbod", wilde hij alleen kwijt. Eind september, begin oktober zal Eurlings zijn plannen bekendmaken.
Hopelijk is dat ding er al als ik afgestudeerd ben
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_61378443
Of gewoon na je studie ergens gaan werken en wonen zodanig, dat je een netkaart van de baas krijgt
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 september 2008 @ 16:38:35 #61
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61378523
zit ook wat in
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_61379457
quote:
Op donderdag 4 september 2008 13:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zei er iemand kantelbakken? Ja mooi1

Heeft iemand een filmpje of een animatie van hoe dat nou precies werkt? Want Fles en ik hebben elkaar zowat de coupe uitgevochten omdat we langs elkaar heen lulden omdat ik het niet begreep en ik dacht dat hij t niet begreep ( wat onwaarschijnlijk is) En om eerlijk te zijn, snap ik het ( met mijn achtbanenachtegrond zelfs) nog steeds niet zo
Discovery channel legt het voor je uit, mooi filmpje

............................
  donderdag 4 september 2008 @ 19:24:37 #63
137676 TommyGun
Stik er maar in!
  Moderator donderdag 4 september 2008 @ 20:29:42 #64
155227 crew  Guppy
dus
pi_61384159
vraagje over het interrail ticket...

mn vriend en ik hebben voor half september een interrail ticket voor duitsland. daarop wordt ook je paspoortnummer of identiteitskaartnummer vermeld. je moet het identiteitsbewijs met dat nummer kunnen tonen samen met dat interrail ticket.
maar nu gaan we in december naar China, en voor het visum heb je een paspoort nodig. dus heeft mn vriend ook een paspoort opgehaald bij de gemeente. alleen hebben ze daar zijn ID-kaart ingenomen. met dus dat nummer wat ook op het interrail ticket staat.

we hebben natuurlijk het paspoort van hem, waar naam, geboortedatum en zo allemaal klopt, alleen dat nummer dus niet. we hebben wel een kopie van de ID-kaart waar wel het nummer opstaat.

wat kunnen we nou het beste doen?? op hoop van zege gewoon duitsland ingaan, of morgen even langs de internationale balie? kunnen ze er daar iets aan doen?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_61385173
Mayerhoven ben ik ook met de trein geweest tijdens me wintersport. Zo'n locje met wat rijtuigen eraan. Mocht je gratis in met je skipas meen ik. Nostalgie. Meen me te herinneren uit een boek dat daar ook moderne treinstellen komen te rijden of reeds rijden?

Mag je eigenlijk die trein uit als je op de boot zit?

edit: @ hier boven: je mag toch en een id en een paspoort hebben?
pi_61385830
quote:
Op donderdag 4 september 2008 20:29 schreef Guppyfriend het volgende:
vraagje over het interrail ticket...

mn vriend en ik hebben voor half september een interrail ticket voor duitsland. daarop wordt ook je paspoortnummer of identiteitskaartnummer vermeld. je moet het identiteitsbewijs met dat nummer kunnen tonen samen met dat interrail ticket.
maar nu gaan we in december naar China, en voor het visum heb je een paspoort nodig. dus heeft mn vriend ook een paspoort opgehaald bij de gemeente. alleen hebben ze daar zijn ID-kaart ingenomen. met dus dat nummer wat ook op het interrail ticket staat.

we hebben natuurlijk het paspoort van hem, waar naam, geboortedatum en zo allemaal klopt, alleen dat nummer dus niet. we hebben wel een kopie van de ID-kaart waar wel het nummer opstaat.

wat kunnen we nou het beste doen?? op hoop van zege gewoon duitsland ingaan, of morgen even langs de internationale balie? kunnen ze er daar iets aan doen?
Toen ik op vakantie was hebben ze nooit om mijn ID gevraagd, Interrailpass was genoeg, maar is natuurlijk beter voor de zekerheid dat je alles goed voor elkaar hebt.

Maar waarom is zijn ID dan ingenomen van je vriend je mag gewoon een paspoort en een ID hebben.
Of is dat zins kort gewijzigd?
............................
pi_61388543
Herinneren jullie deze nog:
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 21:32 schreef Willy84 het volgende:
Ik baal ik baal, dat ik me camera niet meegenomen had%04%
Om drie uur kwam ik aan op Amsterdam Centraal.
Daar omroepberichten met het advies om met andere treinen naar Haarlem te gaan vanwege het grote reizigersaanbod (dus niet met de IC naar ZvT)
De IC naar ZvT vertrok van spoor 1 op asd. Dit is een kopspoor en de trein bestond uit tweemaal DDAR de 7857 A en de 7444 V. Dit was trein 5461 deze bestond uit 8 bakken waarvan 1 motorwagen plus voorop een loc.
Wij zaten in de voorste bak(waarover later meer) gezien spoor 1 in ASD een kopspoor is zal het achterin zeer druk zijn geweest daar het in de voorste bak ook al redelijk druk was. Erg drukke strandtrein dus.
Bij Overveen komt de 15444 bestaande uit drie citysprinters ons tegemoet. Er zijn nu volgens DRGL geen andere treinen tussen Overveen en ZvT.
Aangekomen bij ZvT worden wij naar spoor 2 geleid dit is het langste perron en onze trein bestaan uit 8 bakken plus loc. We rijden spoor 2 op tot het begin. Opeens word er hard geremd en staan we stil. Er word omgeroepen dat er een probleem is: "momentje geduld aub" Ik kijk uit het raam (zat onderin) en zie dat we gedeeltelijk langs het perron staan. De loc en ongeveer 2 bakken.
Echter staat er voor ons tweemaal SGMm(2942 en 2982)! We konden dus niet geheel binnenkomen.
2HC's naar buiten een beetje stress. In overleg met het de MC en het treinpersoneel van de andere trein.
De volle zon stond op de trein en mensen werden ongeduldig, binnen roken, schelden door het raampje naar buiten tegen personeel dat de deuren open moeten etc.
De fluor hesjes gaan aan. Er loopt een voorbijganger langs de trein en hij zei tegen mij dat de trein door rood was gereden en de spoorwegbomen NIET dicht waren.
Afijn na een minuut of vijf wordt er besloten een aantal deuren van het voorste stel te openen en we kunnen eruit. Echter het achterste stel is nog gesloten omdat het nog op de overweg en verder op de baan staat.
Helaas moest ik toen weg (het strand op%08%)en heb ik niet gezien wat er verder nog gebeurd is.
De enigste mogelijkheid is terugrijden en op spoor 1 binnenkomen, deze is echter te kort, ze kunnen ook gewacht hebben tot de andere trein weg was.
Welke trein dat was, weet ik niet, volgens DRGL was er geen trein, dus denk dat het een extra trein was. In de chaos heb ik er niet op gelet.
Ondertussen bleef het perron maar volstromen en werd er omgeroepen dat er over 5 minuten al een trein van spoor 1 zou vertrekken.
Toen ben ik echter weg gegaan en ik weet niet hoe het afgelopen is.
Het was ERG druk op ZvT
Onachtzame machinist reed door rood bij Zandvoort
DEN HAAG - Dat een treinmachinist begin augustus 2007 in Zandvoort op een nog niet gesloten overweg doorreed bij een rood sein, is toe te schrijven aan onachtzaamheid. Tot die slotsom komt de Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) donderdag na onderzoek van het bijna-ongeluk.
De machinist van de passagierstrein kon een botsing voorkomen door snel te remmen toen hij zag dat er op hetzelfde spoor bij station Zandvoort al een trein stond. De treinen kwamen op 70 meter van elkaar tot stilstand.

De inspectie doet inmiddels onderzoek naar de opleiding en selectie van machinisten. Want: „Spoorwegondernemingen hebben bij het in dienst nemen van een machinist niet of onvoldoende kunnen verifiëren of de betreffende persoon over een geldige bevoegdheid beschikt of eerder bij veiligheidsincidenten betrokken is geweest.”
  Moderator vrijdag 5 september 2008 @ 06:12:36 #68
155227 crew  Guppy
dus
pi_61392306
quote:
Op donderdag 4 september 2008 21:26 schreef sander89 het volgende:

[..]

Toen ik op vakantie was hebben ze nooit om mijn ID gevraagd, Interrailpass was genoeg, maar is natuurlijk beter voor de zekerheid dat je alles goed voor elkaar hebt.

Maar waarom is zijn ID dan ingenomen van je vriend je mag gewoon een paspoort en een ID hebben.
Of is dat zins kort gewijzigd?
het blijkt inderdaad wel te mogen, maar de medewerkster van de gemeente heeft tegen mn vriend gezegd dat het 'gebruikelijk was dat de ID kaart meteen ingeleverd werd, omdat het immers staatseigendom blijft'. vandaar dat ie dat maar heeft gedaan, hij stond er op dat moment ook even niet bij stil dat dat nummer op de interrail pas stond.

maar goed, ik ga zo wel even naar de internationale balie, kom ik toch langs. kijken wat ze daar zeggen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 5 september 2008 @ 08:40:59 #69
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61393227
quote:
Op donderdag 4 september 2008 22:57 schreef Willy84 het volgende:
Herinneren jullie deze nog:
[..]
Natuurlijk.

Is je foto nog opgenomen in het rapport?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 5 september 2008 @ 09:44:27 #70
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61394353
Zie nu.nl:
quote:
Intercity Eindhoven-Heerlen door naar Aken

HEERLEN - De Intercity Eindhoven-Heerlen wordt doorgetrokken naar Aken. Dat kan, nu de doortrekking een zogenoemde Europese Interregsubside krijgt van anderhalf miljoen euro.
ANP2

De gemeente Heerlen lapt nog eens hetzelfde bedrag bij. Dat maakte samenwerkingsverband Parkstad Limburg van zeven Limburgse gemeenten vrijdag bekend.

De subsidie was aangevraagd door Parkstad Limburg, de stad Aken en de Aachener Verkehrsverbund, samen met de NS en de Deutsche Bahn.

Subsidie

De Europese subsidie maakt deel uit van een grotere aanvraag van 6,5 miljoen euro door de bij het grensoverschrijdend openbaar vervoer aangesloten (EU-)regio's, onder leiding van de gemeente Eindhoven.

Die subsidie is volledig toegekend. Venlo valt daarmee buiten de boot, ook die stad wilde een doortrekking van de intercity naar Duitsland. Heerlen had betere kaarten.
Leuk, dieseltreinen op Ehv - Hrl.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61395886
Dat zal gaan stinken...
  vrijdag 5 september 2008 @ 10:54:46 #72
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61396005
Ik stem voor elektrificatie van Landgraaf - Herzogenrath.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 5 september 2008 @ 13:25:23 #73
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_61400323
Wat voor trein gaat die IC dan worden
Virm met 15 KV AC 2/3 HZ trafo er tussen of gewoon een ICR met multicourante loc ? (ff een paar 16/1700 ombouwen)
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_61406137
Hier PDFje waar de investering van 4,5 miljard naar toe gaan. (ik zeg eurlings zoek nog even 1 miljard en leg de 6/6 aan en niet de 6/6 maatwerk)
http://www.verkeerenwater(...)02_tcm195-228289.pdf
  Moderator vrijdag 5 september 2008 @ 20:42:52 #75
155227 crew  Guppy
dus
pi_61412538
De InterRail-en-paspoort kwestie is opgelost. De lieve baliemedewerkster in Utrecht CS heeft een nieuwe pass gemaakt voor mn vriend. Gratis ook nog
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 5 september 2008 @ 22:09:48 #76
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_61415303
Live vanuit treinstel 9431: we zijn zojuist Schiphol met een jezusgang voorbij gereden
  Redactie Sport vrijdag 5 september 2008 @ 22:13:41 #78
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61415403
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 22:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Live vanuit treinstel 9431: we zijn zojuist Schiphol met een jezusgang voorbij gereden
extra trein naar leiden ofzo, omdat haarlem-leiden eruit ligt?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_61416551
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 08:40 schreef Duvel het volgende:

[..]

Natuurlijk.

Is je foto nog opgenomen in het rapport?
Helaas, me telefoon levert niet echt dat je zegt super kwaliteit. Heb nog wel die inspecteur via de telefoon gesproken die het onderzocht. Zat in de voorste bak helemaal voorin de WC
pi_61416601
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 09:44 schreef Duvel het volgende:
Zie nu.nl:
[..]

Leuk, dieseltreinen op Ehv - Hrl.
Lijkt me toch echt veel goedkoper om er gewoon 1500 volt op te hangen. Dan lekker die IC Alkmaar-Heerlen doortrekken. Krijg je in de ochtendspits Den Helder-Aken over forensen gesproken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')