abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 september 2008 @ 12:12:17 #176
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61495550
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 11:53 schreef Cothen het volgende:

[..]

Op de plan T zitten ze juist ieder op een uiteinde, waar de pantograaf de rijrichting aangeeft. Vonken moeten dan de hele bak over voor ze bij een vouwbalg zijn.
Volgens mij wisselt de pantograaf niet per richting, maar staat er een vaste panto op, die gekozen worden met een heel grote schakelaar in een HS-kast in de trein (die vroeger in de bagageafdeling van Plan T zat).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 9 september 2008 @ 12:14:25 #177
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61495593
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 11:54 schreef ReisT het volgende:

[..]

CDG ligt aan de LGV Interconnexion Est = de oostelijke ringlijn van Parijs. Die lijn verbind de LGV's Nord, Est en Sud-Est met elkaar, dus je kan een hoop kanten uit vanaf CDG.
Ah, dat hebben ze goed voor elkaar idd.

Geen idee hoe dit zich verhoudt tot de vliegtuigplannen van NS HiSpeed, die ging toch alleen naar Brussel en Paris Nord?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 september 2008 @ 12:22:21 #178
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61495772
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 12:11 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Komt dat dan niet in de knoop met de KLM-NS samenwerking in NS HiSpeed?
Ja, behalve als de nieuwe combinatie over enkele jaren als het bestaande spoor niet meer gebruikt wordt door NS Hispeed en het spoor vrijgegeven is er voor kiest om tot Brussel het eerste stuk op bestaand spoor te boemelen en vanaf daar zouden ze misschien pas het snelle spoor op kunnen. Iets wat dus nu de Thalys nog doet.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 9 september 2008 @ 12:23:38 #179
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_61495801
NS Hispeed heeft geen plannen voor 'vliegtuigroutes' dus wat dat betreft is er geen sprake van dat KLM/airfrance met zichzelf concurreert als die een rechtstreekse verbinding Schiphol-CDG (zonder tussenstops) gaan aanbieden. Kan misschien ook via Brussel-Luchthaven, daar komt Hispeed ook niet.
  dinsdag 9 september 2008 @ 14:25:38 #180
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61498813
D'r staat al meer dan een uur een stam ICL met loc voor en achter op de flyover Utrecht NZ. Handig!

't Is sowieso weer feest op het spoor vandaag.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 september 2008 @ 14:32:13 #181
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61498981
op de sporen richting Amersfoort of richting Woerden? Want Amersfoort ligt er weer uit
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 9 september 2008 @ 15:10:13 #182
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_61499864
Door een beschadigd wissel rijden er tussen Utrecht Centraal en Rotterdam Centraal minder treinen. (prorail-verstoringenpagina
Tussen Utrecht Centraal en Woerden rijden minder treinen door een defecte trein. (NS-verstoringenpagina)

Die defecte trein zal die stam ICL wel zijn.
  dinsdag 9 september 2008 @ 15:38:05 #183
141482 Q.
JurassiQ
pi_61500629
Ik ben benieuwd of ik vandaag nog thuis ga komen (werk in Amersfoort) .
For great justice!
pi_61500683
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 15:38 schreef Q. het volgende:
Ik ben benieuwd of ik vandaag nog thuis ga komen (werk in Amersfoort) .
Als je in Amersfoort woont is er niks aan de hand
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 9 september 2008 @ 15:43:10 #185
141482 Q.
JurassiQ
pi_61500758
En als je in Utrecht woont?
For great justice!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 september 2008 @ 15:44:57 #186
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61500800
Dan moet je met de bus

Al schijnt het treinverkeer nu weer op gang te komen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 9 september 2008 @ 17:44:49 #187
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_61503983
Zoo heb vanmiddag 45 minuten voor Amersfoort moeten wachten voordat we het station pas in mochten Was de storing net voorbij, reden we een baanvak verder en ja hoor de storing was weer terug

Volgens mij staat de afgebrande 416 op Amersfoort? Ik zag wel iets staan dat afgebrand was
pi_61504441
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 17:44 schreef Tecnix het volgende:
Zoo heb vanmiddag 45 minuten voor Amersfoort moeten wachten voordat we het station pas in mochten Was de storing net voorbij, reden we een baanvak verder en ja hoor de storing was weer terug

Volgens mij staat de afgebrande 416 op Amersfoort? Ik zag wel iets staan dat afgebrand was
Dat moet dan de 516 geweest zijn?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_61504458
Anyway, hier nog wat kijkvoer van afgelopen weekend:

München Hbf, 5 september 2008. Integral-treinstel 117 van de Bayerische Oberland Bahnen vertrekt richting Tegernsee.



München Hbf, 5 september 2008. Treinstel 423 354 komt binnen om later terug te rijden als S7 naar Wolfratshausen.



Jenbach, 5 september 2008. Diesel-rangeerlocje 2068 009 staat in de zon te wachten op een klusje.



Jenbach, 5 september 2008. Een treinstel van de Zillertalbahn naar Mayrhofen .



Mayrhofen, 5 september 2008. Hetzelfde treinstel heeft zojuist zijn eindbestemming bereikt en rust even een kwartiertje uit voor de terugweg.



Gagering, 7 september 2008. Precies op tijd, althans voor mij, loopt de dagelijkse stoomtrein van de Zillertalbahn binnen rchting Jenbach.



Jenbach, 7 september 2008. Op de achtergrond loopt een trein met smalspoor-dieselloc (760 mm) van de Zillertalbahn binnen vanuit Mayrhofen. Op de voorgrond het 1435 mm normaalspoor van de ÖBB



Jenbach, 7 september 2008. Een smalspoor-stoomlocje (1000 mm) van de Achenseebahn loopt binnen vanuit Eben am Achensee. Jenbach is 1 van slechts drie stations in Europa waar drie verschillende spoorbreedten bij elkaar komen. De andere twee liggen in de Pyrenneeën (Latour de Carol en Hendaye).



Jenbach, 7 september 2008. Talent 4024 092 van de ÖBB loopt binnen als stoptrein vanuit Rosenheim naar Innsbruck.



Innsbruck Hbf, 7 september 2008. Elok 111 031 van de DB staat klaar om een sliert Halberstadt-rijtuigen over o.a. het 600 meter hoger gelegen Seefeld in Tirol in 3 uur naar München te duwen.



Innsbruck Hbf, 7 september 2008. Taurus 1116 035 van de ÖBB loopt binnen met een sleep Italiaanse rijtuigen.



Mittenwald, 7 september 2008. Elok 111 046 van de DB kruist richting Innsbruck Hbf.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 september 2008 @ 18:16:03 #190
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61504699
Mooie platen Fles
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_61504708
Oh, die laatste keert gewoon terug naar München trouwens. Zie sluitseinen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 september 2008 @ 18:18:47 #192
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61504766
ik zie het
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_61504796
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 18:16 schreef Peterselieman het volgende:
Mooie platen Fles
Thx
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 9 september 2008 @ 18:22:02 #194
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61504865
In Hengelo kwam vanmiddag de 10140 naar Enschede aan vanuit het westen met 7 bakken, en die wilde men kwijt op spoor 3b, via 4a. Leuk, maar dat paste niet, waardoor het achterste drietje met maar 1 deur langs het perron stond. Overigen was er om 17.07u nog steeds geen 10140 uit Enschede aangekomen in Hengelo, en ook onderweg heb ik hem niet gezien.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 9 september 2008 @ 18:34:08 #195
86072 thatsme
and That's you!
pi_61505147
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 11:53 schreef Cothen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Achtereenvolgens een Mat '54 tweetje, Mat '64 Plan V, Mat '64 Plan T.

Op een plan V zitten ze iets verder van de vouwbalg af. Op de plan T zitten ze juist ieder op een uiteinde, waar de pantograaf de rijrichting aangeeft. Vonken moeten dan de hele bak over voor ze bij een vouwbalg zijn.
Tenzij de andere stroomafnemer omhoog was

Logische plaatst overigs voor een stroomafnemer, precies boven het draaipunt van het draaistel. Anders heb je wel een heel breed sleepvlak nodig om onder de bovenleiding te blijven.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  dinsdag 9 september 2008 @ 18:47:08 #196
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_61505411
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat moet dan de 516 geweest zijn?
Bedoel ik

---

Mooie platen Flash
pi_61505689
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 18:16 schreef die rare vogel het volgende:
Mooie platen Fles
pi_61506341
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 12:12 schreef Duvel het volgende:

[..]

Volgens mij wisselt de pantograaf niet per richting, maar staat er een vaste panto op, die gekozen worden met een heel grote schakelaar in een HS-kast in de trein (die vroeger in de bagageafdeling van Plan T zat).
Bij Mat'64 worden bij het keren de panto's naar beneden gehaald, en gaan er andere panto's omhoog.
Bij ICM/VIRM blijft sowieso 1 van de 2 omhoog staan, ongeacht welke rijrichting. Pas als ze versleten zijn worden die panto's naar beneden gehaald en omgezet, bij ICM en VIRM kunnen nooit 2 panto's omhoog staan.
pi_61506963
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 19:22 schreef Wadloper het volgende:
bij ICM en VIRM kunnen nooit 2 panto's omhoog staan.
Heb je daar een bron van?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 september 2008 @ 20:11:19 #200
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61507789
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Heb je daar een bron van?


Vanaf 6:34, maar de rest van het filmpje is ook wel leuk om te zien.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')