Hopelijk gooien ze hiermee de treinenloop niet in de war.quote:Op donderdag 11 september 2008 11:29 schreef Dichterbijer het volgende:
Vijfdaagse treinrampoefening in Groningen
GRONINGEN - De stad Groningen is volgende week het toneel van een grootscheepse treinrampoefening.
Op het spoor naast tabaksfabriek Theodorus Niemeyer wordt een ramp met tientallen slachtoffers nagespeeld.
De oefening begint maandag en duurt vijf dagen. Het wegverkeer kan enige hinder ondervinden van de oefening. Omwonenden zijn per brief geïnformeerd.
Bron: RTVnoord
Volgens tt is het einde van de storing naar verwachting tussen 13.30u en 14.30u. Mochten de andere personen er niet uit? Wat onhandig.quote:Op donderdag 11 september 2008 12:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Paar mensen van prorail zijn inmiddels heen en weer gelopen. Mensen voor naar schiphol zijn er uit en weg gegaan. Verder heb ik honger en dorst...
( voor de mensen die vorig topic gemist hebben: ik zit nu vast in een trein die een persoon heeft aangereden bij delft.)
Misschien liepen ze te liegen in zijn trein?quote:Op donderdag 11 september 2008 12:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Teletekst en ns melden aanrijding met persoon. Een auto had ik echt wel gemerkt denk ik.
Mja, gaan zitten janken in de trein helpt ook niet. Als we maar geen reacties krijgen van "klote aso, ga dan anders dood", want dat is ook niet wijs.quote:Op donderdag 11 september 2008 12:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb iemand zien lopen met een kaart waarop ze aankruisen welke lichaamsdelen ze al gevonden hebben.
weet eigenlijk niet zo goed of ik het allemaal hier moet neerpennen. Of dat tegen de forumregels is. Maar he, ik probeer er ook maar een beetje luchtig over te zijn.
Hebben ze ook al zo'n oranje bak aangedragen waar ze een en ander in kunnen verzamelen?quote:combinatie van 3 plan v. Waarvan de 909 de middelste is en daar zit ik weer achterin. Kijk ik naar buiten dan zie ik haaks de witte watertoren van delft staan. Kijk ik naar achteren dan zie ik net de overweg nog ( voor de google maps freaks). Er komen nu mannen in witte pakken aan.
Een aanrijding met een auto merk je wel ja.quote:Op donderdag 11 september 2008 12:46 schreef Toeps het volgende:
[..]
Misschien liepen ze te liegen in zijn trein?
En dan rijdt ie nog gewoon door ook? Wat ontzettend ranzig, normaal gesproken flikkeren ze jou eruit op het eerste station en rijdt de trein leeg naar de wasstraat...quote:Op donderdag 11 september 2008 13:13 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Tergend langzaam gereden naar het punt waar 2 sporen 4 sporen wordt. En de brandweer gaat nu schoonmaken. De stroom is er af.
in een Plan V kunnen de ramen tenminste nog fatsoenlijk open hequote:Op donderdag 11 september 2008 13:23 schreef Cothen het volgende:
Sterkte D_D
Persoonlijk had ik trouwens allang de deuren geopend en naar buiten gegaan. Zo'n trein is me veel te benauwd als-ie stil staat.
Mja, dan nog vind ik het niet prettig, al was er een open ruimte ter grootte van het hele raam dan is het nog niks.quote:Op donderdag 11 september 2008 13:27 schreef Dr_Flash het volgende:
in een Plan V kunnen de ramen tenminste nog fatsoenlijk open he
daar worden vertraagde treinen naar gvc wel vaker neergezet.quote:Op donderdag 11 september 2008 13:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Opvallend. We komen aan op spoor 1 op hs
Jij bent een soort treinreiziger tegen wil en dank of zo?quote:Op donderdag 11 september 2008 13:39 schreef Cothen het volgende:
Mja, dan nog vind ik het niet prettig, al was er een open ruimte ter grootte van het hele raam dan is het nog niks.
Nee, ik heb het ook in de auto of in de bus als ik ergens lang stil moet staan.quote:Op donderdag 11 september 2008 13:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Jij bent een soort treinreiziger tegen wil en dank of zo?
Kan ook een ATB-storing zijn denk ik.quote:Op donderdag 11 september 2008 15:06 schreef Nightshadow het volgende:
Weet iemand waarom Syntus zo vaak een ATB-noodremming maakt in vergelijking met NS? Komt dat puur door onkundigheid van het personeel? Of heeft dat nog een andere reden?
Dat valt niet zo maar te zeggen. Ik kan me voorstellen dat het op de trajecten (Winterswijk-)Doetinchem-Arnhem en Arnhem-Tiel wat vaker voor zal komen, omdat die dienstregelingen nogal krap opgezet zijn, waardoor vaak vertragingen ontstaan en men meer op de limiet moet rijden. En de limiet kan per treinstel wel 1 of 2 km/h schelen, dus daar kan in theorie een snelremming vandaan komen als de mcn net niet snel genoeg reageert op de waarschuwing dat hij iets te snel gaat.quote:Op donderdag 11 september 2008 15:06 schreef Nightshadow het volgende:
Weet iemand waarom Syntus zo vaak een ATB-noodremming maakt in vergelijking met NS? Komt dat puur door onkundigheid van het personeel? Of heeft dat nog een andere reden?
Welnee, de trein wordt door de brandweer schoongespoten, daarna maakt hij de rit zover af, waar hij uitgewisseld kan worden.quote:Op donderdag 11 september 2008 13:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
En dan rijdt ie nog gewoon door ook? Wat ontzettend ranzig, normaal gesproken flikkeren ze jou eruit op het eerste station en rijdt de trein leeg naar de wasstraat...
Als je alle spoorwegen verwijderd, dan heb je toch ook geen perrons meer nodigquote:Op donderdag 11 september 2008 15:05 schreef Dichterbijer het volgende:
Ik pleit voor het verwijderen van alle spoorwegen en hekken rondom de perrons... [...]
Misschien een motor vastgeslagen?quote:Op donderdag 11 september 2008 15:46 schreef DaMart het volgende:
Ik zie al de hele dag dat Dordrecht-Geldermalsen eruit ligt door een defecte trein. Iemand enig idee waarom dat zo lang duurt? Is die trein niet weg te slepen of zo, is meer dan alleen de trein kapot of hebben ze er niet meer voor dat traject?
Waarschijnlijk een combi. Arriva heeft na het wegvallen van de 869 (gebotst op een stookjuk in Dordrecht) geen reservestellen meer in de spits en tel daarbij op het personeelstekort en het met dubbele stellen willen rijden in de spits op Dordrecht-Gorinchem en Arriva kiest er voor om het stuk tussen Gorinchem en Geldermalsen te verbussen.quote:Op donderdag 11 september 2008 15:46 schreef DaMart het volgende:
Ik zie al de hele dag dat Dordrecht-Geldermalsen eruit ligt door een defecte trein. Iemand enig idee waarom dat zo lang duurt? Is die trein niet weg te slepen of zo, is meer dan alleen de trein kapot of hebben ze er niet meer voor dat traject?
Klopt helemaalquote:Op donderdag 11 september 2008 16:43 schreef Amazed het volgende:
Is dit niet zo'n nieuwe Veolia voor de heuvellandlijn?
[ afbeelding ]
Zag hem in Heerlen staan toen ik langsreed
Vind je t heel erg als ik niet kijk?quote:Op donderdag 11 september 2008 17:24 schreef ghizzer het volgende:
wow! die eerste gast is echt ziek. scheelde niet heel veel of hij was dood.
Die vallen eigenlijk best nog mee...quote:Op donderdag 11 september 2008 17:15 schreef von_Preussen het volgende:
In het kader van debielen op youtube:
quote:LILLE - De Franse autoriteiten hebben donderdag de Kanaaltunnel tussen Frankrijk en Groot-Brittannië gesloten, nadat er brand was uitgebroken.
Het treinverkeer is stilgelegd. Niemand raakte gewond, aldus reddingswerkers. Dertig mensen, voornamelijk vrachtwagenchauffeurs, die in een goederentrein zaten, werden geëvacueerd uit de tunnel.
Zou dit het einde zijn van de kanaaltunnel?quote:Een brand in 1996 waardoor de tunnel een tijdlang buiten gebruik was. De brand ontstond in een vrachtwagen, die al brandde voordat de trein de tunnel inreed. Van de 30 passagiers, liepen er enkele ernstige rookvergiftigingsverschijnselen op. Pas na drie weken werd de Kanaaltunnel weer geopend. De schade bedroeg ongeveer 250.000.000 euro. Na de brand werden enkele voorzorgsmaatregelen getroffen. Zo vonden veel passagiers dat de nooduitgangen onvoldoende werden aangegeven.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kanaaltunnel
Welnee. Ze hebben lering getrokken uit de vorige keerquote:Op donderdag 11 september 2008 18:14 schreef Cothen het volgende:
[..]
Zou dit het einde zijn van de kanaaltunnel?
Dat zal ongetwijfeld niet voor de kick zijn, denk je wel?quote:Op donderdag 11 september 2008 18:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Datzelfde personeel liep ook nog foto's te maken van de voorkant.
Met een gewoon mobieltje? waarna gewoon naar de kantine gegaan werd?quote:Op donderdag 11 september 2008 18:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zal ongetwijfeld niet voor de kick zijn, denk je wel?
Misschien hadden ze even geen betere camera om iets vast te leggen? Beter iets dan niets toch? En waarom niet naar de kantine?quote:Op donderdag 11 september 2008 18:40 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Met een gewoon mobieltje? waarna gewoon naar de kantine gegaan werd?
Ik hoop het niet, ik heb namelijk nog tickets naar London liggen voor mid-Oktoberquote:Op donderdag 11 september 2008 18:14 schreef Cothen het volgende:
Zou dit het einde zijn van de kanaaltunnel?
Als ik het zo hoor kan ik me voorstellen dat ik in het voorbijgaan wel iets gemompeld zou hebben van "Sjonge, moet dat nou?" Maar echt mensen erop aanspreken had ik ook niet gedaanquote:Op donderdag 11 september 2008 19:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En dan nog mocht die foto echt noodzakelijk zijn, doe dat dan niet op een punt waarbij mensen (zoals ik) hun vraagtekens bij kunnen zetten. maar ergens bij de wasstraat, die foto was niet noodzakelijk of in ieder geval niet als zodanig genomen met een mobieltje.
Je bent welkom kerelquote:Op donderdag 11 september 2008 19:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Edit: Dat ik het hier kan en mag delen ervaar ik wel als prettig overigens
Nee, gebeurd vaak op het traject Oldenzaal-Zutphen, net nabij Goor bij het wegrijden. Zal denk ik komen door de situatie daar. Maar ik heb ook wel eens het idee dat het ook het personeel niet al te goed opgeleid is..quote:Op donderdag 11 september 2008 15:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat valt niet zo maar te zeggen. Ik kan me voorstellen dat het op de trajecten (Winterswijk-)Doetinchem-Arnhem en Arnhem-Tiel wat vaker voor zal komen, omdat die dienstregelingen nogal krap opgezet zijn, waardoor vaak vertragingen ontstaan en men meer op de limiet moet rijden. En de limiet kan per treinstel wel 1 of 2 km/h schelen, dus daar kan in theorie een snelremming vandaan komen als de mcn net niet snel genoeg reageert op de waarschuwing dat hij iets te snel gaat.
pssst, die stellen zijn al gesloopt...quote:Op donderdag 11 september 2008 19:08 schreef KonnieKipke het volgende:
Met pijn in mn hart moest ik recentelijk vast stellen dat de eerste serie ICM uit 1977 ook ten prooi is gevallen aan de renovatie. Waarom houdt men niet een stam in ere...
Ik meende laatst een 4005 te zien.. Zijn de 4001-4005 al gesloopt??quote:Op donderdag 11 september 2008 20:29 schreef Cothen het volgende:
[..]
pssst, die stellen zijn al gesloopt...
ja, en de 4006 en 4007 ookquote:Op donderdag 11 september 2008 20:30 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Ik meende laatst een 4005 te zien.. Zijn de 4001-4005 al gesloopt??
De 4001-4007 zijn niet meer onder ons iddquote:Op donderdag 11 september 2008 20:30 schreef KonnieKipke het volgende:
Ik meende laatst een 4005 te zien.. Zijn de 4001-4005 al gesloopt??
De aanrijding zelf niet, eerder de randverschijnselen.quote:Op donderdag 11 september 2008 20:49 schreef Guppyfriend het volgende:
een aanrijding in de trein meemaken is echt kut
Hb jij dat ook al eens gehad dan?quote:Op donderdag 11 september 2008 20:49 schreef Guppyfriend het volgende:
een aanrijding in de trein meemaken is echt kut
Zucht... Ik denk nog terug toen ik bij de railcaitering werkte op het traject Amsterdam - Arnhem, en altijd een beetje moest balen van de ICM0's. De tussenschuifdeuren gingen anders open dan bij de opvolgers..quote:Op donderdag 11 september 2008 20:35 schreef Cothen het volgende:
[..]
De 4001-4007 zijn niet meer onder ons idd![]()
Tenminste niet in een rijvaardige toestand.
"Maar gelukkig hebben we de foto's nog" Klik
Ook geschikt voor liefhebbers van graffiti met een trein erachter.
ja, een paar jaar terug. dat was vlak voor Oss. een persoon met een fiets, en een dubbeldekker. ik zat voorin, en heb dus veel gezien. gelukkig was het winter, en dus werd het snel donker, maar dan nog is het geen pretje. in totaal heb ik 3 uur in de trein vastgezeten, en werd het in de trein steeds kouder en donkerder, want de lichten gingen natuurlijk uit toen de brandweer kwam spuiten.quote:Op donderdag 11 september 2008 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hb jij dat ook al eens gehad dan?
Winter > koud > bloed dikker > plakt beter aan trein > Langer spuiten. Zoiets?quote:Op donderdag 11 september 2008 21:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Duurde dat zo lang dan? Bij mij was een kwartiertje de stroom eraf...
Wat een mooie reportage. Bizar dat ze gesloopt zijn in Maastricht, waar ze in 1977 in de buurt de grens overkwamen bij Aken.quote:Op donderdag 11 september 2008 20:35 schreef Cothen het volgende:
[..]
De 4001-4007 zijn niet meer onder ons idd![]()
Tenminste niet in een rijvaardige toestand.
"Maar gelukkig hebben we de foto's nog" Klik
Ook geschikt voor liefhebbers van graffiti met een trein erachter.
Ja, jammer inderdaad. Ze wiegden nog fijner dan de gewone stellen (wat jij als railcateraar wel als nadeel zal hebben ondervonden). Verder hadden ze van die lekkere jaren '70 afbeeldingen op de wanden, en soms schuif in plaats van draairamen.quote:Op donderdag 11 september 2008 21:38 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Wat een mooie reportage. Bizar dat ze gesloopt zijn in Maastricht, waar ze in 1977 in de buurt de grens overkwamen bij Aken.
Kan heel snel hoor, maar als je eerst een fiets onder de trein vandaan moet peuteren...quote:Op donderdag 11 september 2008 21:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Duurde dat zo lang dan? Bij mij was een kwartiertje de stroom eraf...
Oh daar weet ik niks meer van eigenlijkquote:Op donderdag 11 september 2008 21:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, jammer inderdaad. Ze wiegden nog fijner dan de gewone stellen (wat jij als railcateraar wel als nadeel zal hebben ondervonden). Verder hadden ze van die lekkere jaren '70 afbeeldingen op de wanden, en soms schuif in plaats van draairamen.
Ik weet niet of die schuiframen er toen nog inzaten eigenlijk.quote:Op donderdag 11 september 2008 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh daar weet ik niks meer van eigenlijkTerwijl ik er van 1991 tot 1995 toch vaak zat in gezeten moet hebben?
Maar daarvoor hoeft de stroom er toch niet af?quote:Op donderdag 11 september 2008 21:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Kan heel snel hoor, maar als je eerst een fiets onder de trein vandaan moet peuteren...
Misschien interfereert die wel met de stroomkring? Zit genoeg staal aan voor tussen de wielen en de rails denk ikquote:Op donderdag 11 september 2008 21:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar daarvoor hoeft de stroom er toch niet af?
weet ik niet precies. zekere voor het onzekere of zo? kan me voorstellen dat de fietspeuteraars dat een fijner idee vinden.quote:Op donderdag 11 september 2008 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Misschien interfereert die wel met de stroomkring? Zit genoeg staal aan voor tussen de wielen en de rails denk ik
Mazzel gehad met het weer dudequote:Op donderdag 11 september 2008 22:43 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Onder de kap van station Zwolle komen de ICMm 4031, ICM 4094 en 4250 als spits-IC Leeuwarden - Rotterdam Centraal, hier bij vertrek.
Morgen meer van deze zonnige dag, ik was vandaag in Holten
Klopt, en een overgebleven spant van de oude kap.quote:Op vrijdag 12 september 2008 07:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die kap van Zwolle daar is trouwens wel wat interessants over te melden dacht ik. Er hangt een hele verhandeling over dat ding op een plaquette tegen de muur daar.
quote:LONDEN - Na een brand in de Kanaaltunnel zal deze treinverbinding tussen Frankrijk en Groot-Brittannië ook vrijdag nog gesloten blijven. Dat maakte een woordvoerder van de exploitant Eurotunnel bekend.
EPA
Hij kon niet zeggen wanneer de dienstregeling wordt hervat. Ook de Eurostar-treinen tussen Brussel/Parijs en Londen rijden niet.
Het treinverkeer in de vijftig kilometer lange tunnel was donderdag onderbroken nadat er brand was uitgebroken op een autotrein voor vrachtwagens.
Veertien mensen raakten lichtgewond. Een deel van hen kampte met ademhalingsmoeilijkheden. De Franse brandweer evacueerde 32 passagiers, voornamelijk vrachtwagenchauffeurs.
Oververhit
De pendeltrein was vanuit het Britse Folkestone op weg naar het Franse Calais. Volgens de Franse autoriteiten was een remsysteem van een vrachtwagen oververhit geraakt, waardoor een band vlam vatte.
Vervolgens zou het vuur zijn overgeslagen naar twee andere trucks. Volgens de Britse omroep BBC was een vrachtwagen met een giftige stof gekanteld, waarna er brand uitbrak.
Sluiting
Het was de derde brand in de tunnel sinds de opening in 1994. Door de jongste sluiting raakten duizenden reizigers gedupeerd.
Hier schijnt het zonnetje, en het is niet heel erg bewolktquote:Op vrijdag 12 september 2008 07:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mazzel gehad met het weer dudeAls je dan vandaag naar buiten kijkt...
![]()
Het zonnetje schijnt hier hoorquote:Op vrijdag 12 september 2008 07:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mazzel gehad met het weer dudeAls je dan vandaag naar buiten kijkt...
![]()
zet die foto's hier dan eens neerquote:Op vrijdag 12 september 2008 09:06 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Hier schijnt het zonnetje, en het is niet heel erg bewolkt![]()
Zometeen even kijken waar de plan T nu staat te Groningen, heb ze gisteren zien binnenkomen
Wat een mazzel dat ik mijn kleine fotocamera bij me had![]()
Er moet wel ongeveer op te zoeken zijn hoeveel reizigerskilometers NS per jaar vervoert, en er is ook wel bekend hoeveel aanrijdingen met personen er zijn. Als je dat dan afzet tegen hoeveel je zelf rijdt, kun je de kans bepalen dat je zelf zoiets meemaakt (als in 1 x in de zoveel jaar)quote:Op vrijdag 12 september 2008 11:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En treinrezigigers? Hoelveel mensne die dit topic met regelmaat lezen? Wie heeft er daadwerkelijk in de trein zelf gezeten naast Guppyfriend en ik?
Ik heb tot nu toe één keer in een trein gezeten die over iemand heen reed. Daar wil ik het graag bij houden.quote:Op vrijdag 12 september 2008 11:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En treinrezigigers? Hoelveel mensne die dit topic met regelmaat lezen? Wie heeft er daadwerkelijk in de trein zelf gezeten naast Guppyfriend en ik?
Hm ja, maar dan ga je wel uit van een evenredige verdeling van het aantal zelfdodingen over Nederland. Terwijl in de praktijk iemand die regelmatig langs Santpoort, Wolfheze of Rijswijk komt een grotere kans heeft bij dit soort incidenten betrokken te raken.quote:Op vrijdag 12 september 2008 12:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er moet wel ongeveer op te zoeken zijn hoeveel reizigerskilometers NS per jaar vervoert, en er is ook wel bekend hoeveel aanrijdingen met personen er zijn. Als je dat dan afzet tegen hoeveel je zelf rijdt, kun je de kans bepalen dat je zelf zoiets meemaakt (als in 1 x in de zoveel jaar)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |