Sorryquote:Op woensdag 3 september 2008 21:04 schreef Windigo het volgende:
Sorry ik lees me nu pas in, heb t erg druk gehad de afgelopen dagen..
Wat naar om te horen Neo, doe vooral wat voor jou het beste voelt tegen de stemmen, meestal werkt dat het beste. En hulp zoeken is natuurlijk altijd goed
Nee deze wereld is gemaakt door Lucifer mischien iov God, tenminste dat denk ikquote:Op woensdag 3 september 2008 21:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik gok op God! (hij heeft toch alles gemaakt?)
Hoor je stemmen neo? Dat was lang geleden heel normaal voor mensen. Tegenwoordig noemen ze dat schizofrenie en hebben ze daar pilletjes voor. Probeer het eens.quote:Op woensdag 3 september 2008 21:37 schreef neo567 het volgende:
[..]
Nee deze wereld is gemaakt door Lucifer mischien iov God, tenminste dat denk ik
Exorcist, c'mon !quote:Op donderdag 4 september 2008 00:11 schreef ElizabethR het volgende:
Als je dat echt denkt Neo, en je gelooft echt dat er boze geesten met je aan het werk zijn, waarom ga je dan niet naar een exorcist als je een psycholoog geen optie vindt? Zeker als dat al een jaar duurt
Grappemaker ben je!quote:Op donderdag 4 september 2008 00:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hoor je stemmen neo? Dat was lang geleden heel normaal voor mensen. Tegenwoordig noemen ze dat schizofrenie en hebben ze daar pilletjes voor. Probeer het eens.
Schizofrenie is een ontwikkelingsstoornis en is niet te genezen. Je kan als een dwaas rond blijven dolen (en jezelf en anderen schade berokkenen) of pilletjes nemen en er een redelijk normaal leven op na houden.quote:Op donderdag 4 september 2008 00:28 schreef neo567 het volgende:
[..]
Exorcist, c'mon !
Het is aan het afnemen, als ik het vergelijk met een jaar geleden --> toen was het aan het toenemen rond dezelfde tijd.
Psychologen zijn geen hersenchirurgen, en zelfs die kunnen zo iets niet oplossen, die kunnen alleen snijden maar meer niet.
[..]
Grappemaker ben je!
Pilletjes, symptoon bestrijding is dat, heb je 'r enige ervaring ermee?
Zo nee, dan vind ik het nogal kort door de bocht wat je zegt, pilletje nemen en gewoon weer doorgaan, alsof het geen oorzaak heeft
Niet meteen in paniek raken hoor , je bent wel een beetje kort door de bocht idd en leest niet verder .quote:Op donderdag 4 september 2008 01:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Schizofrenie is een ontwikkelingsstoornis en is niet te genezen. Je kan als een dwaas rond blijven dolen (en jezelf en anderen schade berokkenen) of pilletjes nemen en er een redelijk normaal leven op na houden.
Go to the docter. Stemmen horen is niet normaal tenzij er mensen tegen je zitten te praten.
Ik heb genoeg gelezen. Als je hem aanmoedig zal je je aardig schuldig voelen als hem wat overkomt.quote:Op donderdag 4 september 2008 01:12 schreef Summers het volgende:
[..]
Niet meteen in paniek raken hoor , je bent wel een beetje kort door de bocht idd en leest niet verder .
aanmoedig in wat ?quote:Op donderdag 4 september 2008 01:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb genoeg gelezen. Als je hem aanmoedig zal je je aardig schuldig voelen als hem wat overkomt.
Dat ie het zelf wel aan kan.quote:
Dat heeft niemand hier gezegt .quote:Op donderdag 4 september 2008 01:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat ie het zelf wel aan kan.
quote:Op donderdag 4 september 2008 01:55 schreef Summers het volgende:
[..]
Dat heeft niemand hier gezegt .
Ik weet wat ik heb gezegt dus hoef niet terug te lezen , jij mag wel teruglezen , dan lees je misschien dat hij al reguliere hulp heeft en dat jouw opmerking/ vooroordeel gewoon bot is en ongevoelig .quote:Op donderdag 4 september 2008 02:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Lees jezelf eens terug anders.
Nou ja, de rationele manier verwerp je meteen, dus ik dacht, dan maar op zijn irrationeel.quote:
Ik heb al prof. hulp, maar een beetje slap ouwenelen over hoe ik leef en tegen de dingen aankijk, leuk, maar het lost niet mijn problemen op, zo als het is gekomen zal het waarschijnlijk ook weer verdwijnen.quote:Op donderdag 4 september 2008 02:27 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Nou ja, de rationele manier verwerp je meteen, dus ik dacht, dan maar op zijn irrationeel.
Ik denk dat je zelf heel goed weet wat er met je aan de hand is. En dat is niets om je voor te schamen of geen hulp voor te accepteren van deskundigen.
Summers heeft niet gezegd dat ik het zelf wel aankan, tenminste zo heb ik dat nergens opgevat, ik heb ook duidelijk aangegeven dat ik de zogenaamde prof. hulp al heb ingeschakeld, maar ik kan er niets mee; ik zit niet met mezelf in de knoop oid, ik wordt in de knoop gelegdquote:Op donderdag 4 september 2008 02:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Lees jezelf eens terug anders.
Jij hebt een visie die in de buurt komt van de mijne!quote:Op donderdag 4 september 2008 10:54 schreef Ascension het volgende:
Gatverdamme Papierversnipperaar wat een walgelijk mannetje ben jij, de Psychiatrie is terrorisme voor de mensheid. en jij gaat mensen een beetje aanraden om naar een psychiater te gaan. bespottelijk werkelijk, jij hebt echt geen enig idee hoe gevaarlijk dat is he. ten eerste kan het Neo niet helpen om van z,n problemen af te komen maar dat is vanzelfsprekend want een psychiater heeft nog nooit iemand geholpen dat is een feit dat ook door psychiaters zelf is toegegeven. en met 1 bezoekje aan de psychiater kan die je al labelen als Schizofreen of iets dergelijk. terwijl dat helemaal niet het geval hoeft te zijn bij Neo. naar een psychiater gaan is zelfvernietiging. en stel nou als Neo echt naar de psychiater gaat ( geindoctrineerd door Papierversnipperaars verdraaide visie ) en onterecht gelabeld wordt. zou jij je dan niet schuldig voelen dat je mensen aanzet tot zulke zelfvernietigende daden ? want dat is het wel de psychiatrie heeft een helpende hand in bijna alle grote misdaden die er op aarde gepleegt zijn ( denk aan 9-11 )
En Neo in de naam van alles wat heilig, is ga nooit maar dan ook nooit in je leven naar een psychiater je weet niet half hoe gevaarlijk dat is. als je echt zeker weet dat je demonen hoort dan neem ik je serious en verklaar je niet meteen voor gek zoals mensen als Papierversnipperaar dat doen. maar ik denk dat je het beste uitkomt bij spirituele hulp of misschien exorcisme alhoewel dat me niet echt logisch lijkt maar toch. dus mijn advies is als die stemmen echt niet weggaan vanzelf, zoek spirituele hulp wil dat niet helpen dan valt misschien exorcisme te proberen.
Natuurlijk. Stemmen horen is heel normaal en God, de duivel en geesten bestaan echt.quote:Op donderdag 4 september 2008 10:54 schreef Ascension het volgende:
de Psychiatrie is terrorisme voor de mensheid.
Jij bestaat niet echt wil je zeggenquote:Op donderdag 4 september 2008 11:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Natuurlijk. Stemmen horen is heel normaal en God, de duivel en geesten bestaan echt.
Stemmen horen is niet normaal nee, maar om dan gelijk iemand voor psychisch gestoord te verklaren is een beetje extreem kort door de bocht vind je niet ? en we kunnen er eeuwig over discusseren maar zullen uiteindelijk tot maar 1 conclusie komen: Geen enkele sterverling kan weten of God, de Duivel en geesten echt bestaan, het valt niet 100% te erkennen en uitsluiten is al helemaal waanzin.quote:Op donderdag 4 september 2008 11:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Natuurlijk. Stemmen horen is heel normaal en God, de duivel en geesten bestaan echt.
quote:Op donderdag 4 september 2008 11:25 schreef Summers het volgende:
Psychiaters kunnen niks met paranormale zaken , alleen mensen met verstand ervan kunnen er iets mee , ik hoor zoveel klachten over mensen die nergens terecht kunnen met hun zaken .
De huisarts stuurt je door naar de psychaiter of geeft medicijnen ,
Als je erover begint sluiten ze zich meteen af , kijken naar de grond, gaan er niet op in en praten eroverheen , ze NEGEREN het dus omdat ze er niks mee kunnen
Wat zou jij doen? Iemand die in de war is en stemmen hoort een fantasieverhaal vertellen over dingen waar we niets van af weten of hem proberen te helpen met zaken waar wel wel iets vanaf weten?quote:Op donderdag 4 september 2008 11:24 schreef Ascension het volgende:
Geen enkele sterverling kan weten of God, de Duivel en geesten echt bestaan, het valt niet 100% uit te sluiten maar erkennen is al helemaal waanzin.
Precies, ze leggen de oorzaak 9 vd 10 keer in je hersenen (dus in jezelf; je brein--> dat ben je uiteindelijk volgens hun), niks externquote:Op donderdag 4 september 2008 11:25 schreef Summers het volgende:
Psychiaters kunnen niks met paranormale zaken , alleen mensen met verstand ervan kunnen er iets mee , ik hoor zoveel klachten over mensen die nergens terecht kunnen met hun zaken .
De huisarts stuurt je door naar de psychaiter of geeft medicijnen ,
Als je erover begint sluiten ze zich meteen af , kijken naar de grond, gaan er niet op in en praten eroverheen , ze NEGEREN het dus omdat ze er niks mee kunnen , is dat hulp ??
Stop ze in een hok bij elkaar en laat ze af en toe plantsoenen prikken, of onze samenleving; daar is iets grondig mis mee misschien ??quote:Op donderdag 4 september 2008 11:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
[..]
Wat zou jij doen? Iemand die in de war is en stemmen hoort een fantasieverhaal vertellen over dingen waar we niets van af weten of hem proberen te helpen met zaken waar wel wel iets vanaf weten?
Nee. Gemeenschappen zijn gebaseerd op menselijke waarden die door religie's geclaimd worden.quote:Op donderdag 4 september 2008 11:59 schreef neo567 het volgende:
Onze hele samenleving is gebaseert op christelijke normen en waarden meen ik![]()
Scheiding van kerk en staat, maar in de politiek wemelt het van de cda, christen unie enzz, mischien binnenkort wel een moslim partij, wat nou neequote:Op donderdag 4 september 2008 12:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee. Gemeenschappen zijn gebaseerd op menselijke waarden die door religie's geclaimd worden.
Misschien is er iets grondig mis met jou?quote:Op donderdag 4 september 2008 12:03 schreef neo567 het volgende:
[..]
Stop ze in een hok bij elkaar en laat ze af en toe plantsoenen prikken, of onze samenleving; daar is iets grondig mis mee misschien ??
De waarden zijn niet religieus, ze zijn menselijk en door religie's gestolen om er mee te pronken.quote:Op donderdag 4 september 2008 12:07 schreef neo567 het volgende:
[..]
Scheiding van kerk en staat, maar in de politiek wemelt het van de cda, christen unie enzz, mischien binnenkort wel een moslim partij, wat nou nee
Open your eyes![]()
Nee, het is juist andersom.quote:Op donderdag 4 september 2008 12:07 schreef neo567 het volgende:
En menselijke waardes worden gevoerd (ingegeven) door....geloofs (bepaalde denk) opvattingen al dan niet vanuit profetische leringen.
Door religie gestolen, jaja. Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gastenquote:Op donderdag 4 september 2008 12:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Misschien is er iets grondig mis met jou?
[..]
De waarden zijn niet religieus, ze zijn menselijk en door religie's gestolen om er mee te pronken.
Dat veel mensen graag voor religieuze partijen stemmen heeft daar niets mee te maken.
Het is hersenspoeling, wie was er eerder de kip of het ei?quote:Op donderdag 4 september 2008 12:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, het is juist andersom.
Dat is het zeker.quote:Op donderdag 4 september 2008 11:24 schreef Ascension het volgende:
[..]
Stemmen horen is niet normaal nee, maar om dan gelijk iemand voor psychisch gestoord te verklaren is een beetje extreem kort door de bocht vind je niet ?
Waarom is uitsluiten waanzin dan? Als dat zois dan is 100% erkennen net zo goed waanzin. Toch?quote:Geen enkele sterverling kan weten of God, de Duivel en geesten echt bestaan, het valt niet 100% te erkennen en uitsluiten is al helemaal waanzin.
Mensen hebben hun eigen waarden in de door hun gecreëerde religies opgenomen, wat is daar onlogisch aan?quote:Op donderdag 4 september 2008 12:16 schreef neo567 het volgende:
Nee mensen zijn religieus en mensen hebben waarden, waarden zijn niet menselijk
Zolang je niet kan bewijzen dat er een God is zou ik er maar niet zo zeker van zijn dat religie's en heilige boeken het bij het rechte eind hebben.quote:Op donderdag 4 september 2008 12:19 schreef neo567 het volgende:
[..]
Het is hersenspoeling, wie was er eerder de kip of het ei?
Volgens de bijbel heeft god de dieren geschapen dus de kip, volgens darwin was het ei er eerder, niemand die het echt kan bewijzen, het is een wellus nietus spel uiteindelijk.
De kennis die er alom is, hebben we uiteindelijk uit de aarde gehaald (of nietquote:Op donderdag 4 september 2008 12:23 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dat is het zeker.
Neo, er moet toch ergens een soort van hulpverlening bestaan waarbij je jezelf wél prettig zou voelen?
Ik maak me gewoon zorgen om je, het lijkt me verschrikkelijk om te moeten leven met stemmen in je hoofd.
[..][/q[
Nee bestaat niet, niet hier in de hokjes geest wereld, waar echt dingen gecreëerd zijn die niet bestaan, daar ga ik verder niet op in maar goed.
Ik denk dat de indianen bv met hun sjamanen en stuk beter leven en minder kopzorgen hebben, bv.
[q]
Waarom is uitsluiten waanzin dan? Als dat zois dan is 100% erkennen net zo goed waanzin. Toch?
Nee dat doe ik ook niet, die kunne nog wel es bewerkt zijn door mensen zoals jou en mijquote:Op donderdag 4 september 2008 12:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zolang je niet kan bewijzen dat er een God is zou ik er maar niet zo zeker van zijn dat religie's en heilige boeken het bij het rechte eind hebben.
Er zijn mensen die wel gewoon kunnen nadenken. Dat soort menen hebben bedacht hoe zaken (konden) werken. Dat jij dat niet kan geeft alleen maar jouw beperkingen aan. Dat is geen bewijs dat er bijzondere kennis van buiten de mensheid nodig is om de industriële revolutie te veroorzaken.quote:Op donderdag 4 september 2008 12:30 schreef neo567 het volgende:
[..]
De kennis die er alom is, hebben we uiteindelijk uit de aarde gehaald (of niet), hoe kom je van een landbouw revolutie tot een industriele revolutie in zo'n korte tijd
![]()
Maar je sluit wel uit dat mensen intelligent genoeg zijn om de huidige beschaving te creëren?quote:
Maar goed je kan dingen uitsluiten, ik zind dat nogal kortzichtig, ik zelf sluit nooit iets uit voor 100%
Niets mis mee, zo is het duidelijker, voor mij althans.quote:Op donderdag 4 september 2008 12:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Mensen hebben hun eigen waarden in de door hun gecreëerde religies opgenomen, wat is daar onlogisch aan?
Gewoon nadenken, niets mis mee volgens mij.quote:Op donderdag 4 september 2008 12:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er zijn mensen die wel gewoon kunnen nadenken. Dat soort menen hebben bedacht hoe zaken (konden) werken. Dat jij dat niet kan geeft alleen maar jouw beperkingen aan. Dat is geen bewijs dat er bijzondere kennis van buiten de mensheid nodig is om de industriële revolutie te veroorzaken.
[..]
Maar je sluit wel uit dat mensen intelligent genoeg zijn om de huidige beschaving te creëren?
Het schijnt dat holleeder nogal veel vrouwelijke fans heeft en graag hard rijdt met z'n gezicht achter een schermpjequote:Op donderdag 4 september 2008 12:47 schreef huupia het volgende:
satan schijnt nogal veel veel vrouwelijke aanhangers te hebben. of zouden ze de vraag verkeerd verstaan hebben.
op de vraag wie houd er van satan ? klonk een luid gejoel
of zouden ze hebben verstaan: wie houd er van zaad dan?
Ik vertel nooit fantasieverhalen , de waarheid is altijd goed genoeg en wat geesten betreft weet ik wel iets , jij misschien niet dus er is geen WE in deze .quote:Op donderdag 4 september 2008 11:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
[..]
Wat zou jij doen? Iemand die in de war is en stemmen hoort een fantasieverhaal vertellen over dingen waar we niets van af weten of hem proberen te helpen met zaken waar wel wel iets vanaf weten?
Zie het als een wasmachine voor al jou vuil gemaakte kleding, graag voeten vegen als je binnen wilt komenquote:Op donderdag 4 september 2008 13:59 schreef Topspin het volgende:
Zomaar een vraagje voordat ik afsluit ff.
"Hoe kan Jezus voor mijn zondes gestorven zijn terwijl ik pas 2000 jaar later geboren ben, ik was helemaal niet zondig in het jaar 0 want ik bestond toen niet". Beetje zinloos dat Jezus sterft voor zondes van de mensen terwijl er toen amper mensen leefden en dat hij dus in het jaar 0 voor al die miljarden gestorven is die pas later geboren zijn.
Modern?quote:Op donderdag 4 september 2008 14:37 schreef Topspin het volgende:
Jezus kan dan best een goed mens zijn geweest vroeger maar je kunt toch iemand van 2000 jaar geleden niet als voorbeeld nemen in een moderne wereld? Je gaat toch ook niet de oermens als voorbeeld nemen die hun vrouwen bij de haren namen en ermee gingen sleuren?
Geef me dan maar een held in de moderne tijd en dan kom je al snel uit op hele rijke mensen die miljarden afstaan aan goede doelen zoals die ene miljardair die slechts 20 % van zijn miljarden-bezit voor zichzelf hield en de rest weggaf. Alleen krijgen zulke mensen slechts 1 bericht in de media en daarna worden ze vergeten. Hoeven niet eens rijke mensen te zijn die een icoon zouden kunnen zijn, ook genoeg mensen die zich zonder veel kapitaal meer inzetten dan Jezus ooit heeft gedaan. Mensen die de handen uit de mouwen steken bij vrijwilligerswerk hun hele leven inplaats van constant te prediken dat ze de zoon van God zijn. Praatjes vullen geen gaatjes denk ik dan ook.
What is so important about Jesus vraag ik me dan af. Zal Jezus over 10,000 jaar nog steeds een van de belangrijkste iconen zijn of is hij dan vergeten?
Nu ben ik zondig omdat ik niet geloof in Jezus anno 2008, de hel wacht op mijVerplicht respect tonen voor Jezus en God anders kom je in de hel
Geen enkele weg behalve de weg van het Christendom.
De omgangsvormen zijn ook compleet anders vergeleken met vroeger. Tegenwoordig hebben mensen amper tijd voor elkaar omdat ze een groter netwerk hebben dus moeten ze de tijd verdelen over 50 mensen inplaats van 5 mensen van vroeger. Heb je van iemand hulp nodig dan moet eerst in de agenda gekeken worden of ze ergens een gaatje vrij hebben en heb je hulp van een instantie nodig dan heb je sowieso al een heel proces dat je moet nalopen.quote:Op donderdag 4 september 2008 15:07 schreef neo567 het volgende:
[..]
Modern?
Alleen de midellen zijn verandert de mensen niet
Nou in de romeinse tijd was de stad rome erg druk en lijkt veel op die van ons, alleen de technieken zijn wat verandertquote:Op donderdag 4 september 2008 15:14 schreef Topspin het volgende:
[..]
De omgangsvormen zijn ook compleet anders vergeleken met vroeger. Tegenwoordig hebben mensen amper tijd voor elkaar omdat ze een groter netwerk hebben dus moeten ze de tijd verdelen over 50 mensen inplaats van de 5 mensen van vroeger.
Daarbij sowieso alles dat veranderd is door het gejaagde bestaan, vroeger zal het vast en zeker allemaal op het dode gemak zijn gegaan. Af en toe de moestuin bijhouden, een houten tafel bij Jezus bestellen en ga zo door
Hadden ze toen ook hyves, email en een mobiele telefoon met 100 nummers erin?. Hadden ze toen ook het CWI en de gemeente waar je 10 formulieren moet invullen? Rome zal dan druk zijn geweest maar er waren echt niet zoveel mensen op de wereld als nu het geval is en zeker zullen de omgangsvormen ook compleet anders zijn omdat de mens anders in het leven gaat staan door de jaren heen.quote:Op donderdag 4 september 2008 15:16 schreef neo567 het volgende:
[..]
Nou in de romeisne tijd was de stad rome erg druk en lijkt veel op die van ons, alleen de technieken zijn wat verandert
De verschillen die je opnoemt zijn kenmerkend voor de technieken erachterquote:Op donderdag 4 september 2008 15:17 schreef Topspin het volgende:
[..]
Hadden ze toen ook hyves, email en een mobiele telefoon met 100 nummers erin?. Hadden ze toen ook het CWI en de gemeente waar je 10 formulieren moet invullen? Rome zal dan druk zijn geweest maar er waren echt niet zoveel mensen op de wereld als nu het geval is en zeker zullen de omgangsvormen ook compleet anders zijn omdat de mens anders in het leven gaat staan door de jaren heen.
In een stripverhaal van Asterix en Obelix ging het wel ff over bureaucratie maar dat is dan geschreven door mensen in deze tijd dus kan ook uit de duim gezogen zijn. Of een file met huifkarren waar ze elkaar verrot schelden maar ook dat is beperkt vergeleken met de duizenden auto's in deze tijd die uitlaatgassen uitstoten.
Inderdaad door de telefoon dat iedereen elkaar lijkt te kennen, iedereen lijkt wel een kennis te zijn van een kennis van een vriend en daar een kennis van. Alsof alle mensen op de een of andere manier een bekende van elkaar zijn. Zeker in kleinere steden.quote:Op donderdag 4 september 2008 15:21 schreef neo567 het volgende:
[..]
De verschillen die je opnoemt zijn kenmerkend voor de technieken erachter
Maar dan ga je er vanuit dat die demonen echt zijn terwijl ze ook het product kunnen zijn van een psychische aandoening.quote:Op donderdag 4 september 2008 12:55 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik vertel nooit fantasieverhalen , de waarheid is altijd goed genoeg en wat geesten betreft weet ik wel iets , jij misschien niet dus er is geen WE in deze .
Als ik zou denken dat ik last had van demonen ongeacht HOE dat zich uit ga ik iig niet naar een psychiater maar naar iemand die iets van geesten af weet en me op dat vlak kan helpen .
Dat zou ik doen .
Dat zou ook kunnen, mischien zijn mensen zoals jij wel een product van een hersenspinsel aandoeningquote:Op donderdag 4 september 2008 15:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar dan ga je er vanuit dat die demonen echt zijn terwijl ze ook het product kunnen zijn van een psychische aandoening.
LoLquote:Op donderdag 4 september 2008 15:37 schreef Topspin het volgende:
Misschien is ieder mens wel een product van een aandoening
5 miljoen mensen in Nederland die een of andere stoornis aan de hersens hebben komt vaker op tv naar voren in een commercial voor het goede doel, daarbij nog een aantal miljoen mensen die iets hebben psychisch maar niet naar de dokter zijn gegaan omdat het niet helemaal zo erg is of opvalt,en dan nog wat mensen die ook te kampen hebben met zenuwen.
Daarnaast nog de lichamelijke ziektes en zo is 95 procent van de mensheid in zekere zin geboren met een afwijking. Zo gezond als een vis lijkt ook niet te bestaan en zelfs vissen kunnen sterven aan een infectie![]()
Worden mensen ouder dan krijgt 100 procent te maken met ziekte en uiteindelijk zullen we allemaal dood gaanHet hoort allemaal bij de grote creatie en dan kan het logisch zijn dat er ziekte en verderf in zit, wie weet is het ook wel nodig ook al die ziektes omdat optimale gezondheid onlogisch is? Dat ziekte logisch is dus ook, waarom weet ik nu niet zeker. Wellicht omdat een perfecte en ideale wereld dus iets is dat niet te krijgen is, perfectie dat niet te bereiken is omdat er altijd wel iets inzit dat niet deugdelijk is, al is het slechts een griepje her en der. De tegenstellingen dan ook maar weer, dag en nacht, licht en donker, groot en klein, zwaar en licht dus ook gezond en ziek. Kapot of heel. Functionerend of defect en zo dus wederom dat het nooit 100 procent goed kan functioneren, zo is het leven niet en zal het waarschijnlijk ook nooit zijn. Oude ziektes worden bestreden en andere ontstaan. De kwetsbaarheid van de mens door al die organen en alles, hoe een kind opgroeit in een baarmoeder en hoe het sowieso in elkaar zit allemaal, tis geen baksteen maar onderhevig aan mankementen. Net zoals bomen, dieren en de ozonlaag kapot kan gaan.
Kortom: De hele creatie is erg kwetsbaar door complexe opbouw.
Dagschema van vandaag tot 14:30 aan voldaan dus ik neem ff rust
quote:
Geweldig, wat een vertaling van je visie, je hebt gelijk hoor, wie bedenkt zoiets walgelijk ingewikkelds?quote:Op donderdag 4 september 2008 15:56 schreef Topspin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
5 miljard hersencellen, verbonden met duizenden andere cellen die weer gelinkt zijn met iets anders waar constant op hoge snelheid verkeer door stroomt. 1 groot doolhof en dan heb je nog al die molecullen, hormonen, organen en bloed-lichaampjes en nog veel meer. 1 foutje en je bent het zakje, maar dan ligt het ook hoe groot de storing in de zender is natuurlijk en zo kan een grote storing kleiner worden ook bij zelf invloed uitoefenen op de snelheid van het verkeer door rustgevende technieken of sport![]()
Nu ik die foto zie van die hersenscan kom ik dan ook tot de conclusie dat het logisch is dat je met hersens gaat NADENKEN over het eventuele bestaan van God en niet zomaar blindelings gaat geloven omdat je anders naar de hel gaat. Het feit dat je beschikt over hersens dus logisch kunt redeneren is voor mij een gegeven dat je ook gaat twijfelen en dus ook zou kunnen kiezen om atheist te worden en alleen naar het wetenschappelijke te kijken.
Walgelijk wil ik het niet direct noemen, vaak zie ik ook de uitdaging om het eenvoudig te maken als het ingewikkeld is op sommige momenten.quote:Op donderdag 4 september 2008 16:02 schreef neo567 het volgende:
[..]
Geweldig, wat een vertaling van je visie, je hebt gelijk hoor, wie bedenkt zoiets walgelijk ingewikkelds?
Al het paranormale bestaat , geesten en demonen dus ook , en ja je hebt ook psychische aandoeningen . Wat het is weten mensen meestal zelf wel en voor de rest blijft het raden op de chat en als iemand zegt dat het demonen zijn KAN dat waar zijn .quote:Op donderdag 4 september 2008 15:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar dan ga je er vanuit dat die demonen echt zijn terwijl ze ook het product kunnen zijn van een psychische aandoening.
Die gedachtes zijn niet gek. Er zijn genoeg mensen die er geld mee verdienen met boeken en films. Het word pas gek als je het als realiteit gaat zien en je leven gaat richten naar een gefantaseerde werkelijkheid waar geen bewijzen voor zijn en mensen die je onbewezen fantasieen niet voetsstoots voor waar aannemen voor gek of dom verklaard.quote:Op donderdag 4 september 2008 16:35 schreef Topspin het volgende:
Maar nogmaals, het is fantasie dus verklaar me niet voor gek. Het feit dat ik deze gedachte heb kan al gek zijn maar enige gekheid is overal te zien.
Challenge everythingquote:Op donderdag 4 september 2008 17:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die gedachtes zijn niet gek. Er zijn genoeg mensen die er geld mee verdienen met boeken en films. Het word pas gek als je het als realiteit gaat zien en je leven gaat richten naar een gefantaseerde werkelijkheid waar geen bewijzen voor zijn en mensen die je onbewezen fantasieen niet voetsstoots voor waar aannemen voor gek of dom verklaard.
Er was een tijd dat ik zulke visies van mezelf serieus ging zien en dus echt overtuigd was van de waarheid maar het was toen ook zo dat ik het zag als een persoonlijke missie om op zoek te gaan naar van alles en nog wat.quote:Op donderdag 4 september 2008 17:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die gedachtes zijn niet gek. Er zijn genoeg mensen die er geld mee verdienen met boeken en films. Het word pas gek als je het als realiteit gaat zien en je leven gaat richten naar een gefantaseerde werkelijkheid waar geen bewijzen voor zijn en mensen die je onbewezen fantasieen niet voetsstoots voor waar aannemen voor gek of dom verklaard.
Hologrammen als je iemand opbelt of je eigen hologram op een vergadering zodat je niet op de vergadering zelf aanwezig hoeft te zijn maar lekker vanuit thuis op de luie stoel het hologram zijn werk kunt laten doenquote:Op donderdag 4 september 2008 17:40 schreef neo567 het volgende:
[..]
Kan je nagaan wat er nu op de tekentafel ligt.
Ken je deze:quote:Op donderdag 4 september 2008 17:46 schreef Topspin het volgende:
[..]
Er was een tijd dat ik zulke visies van mezelf serieus ging zien en dus echt overtuigd was van de waarheid maar het was toen ook zo dat ik het zag als een persoonlijke missie om op zoek te gaan naar van alles en nog wat.
Tegenwoordig denk ik af en toe eens na over een mogelijke sci-fi scenario en daar blijft het dan ook bij. Onschuldig fantaseren maar dan nog altijd stiekem in het achterhoofd dat het mogelijk zou kunnen zijn maar zeker niet serieus bezig ermee.
Het blijft dan ook een soort van hobby om er een alternatieve waarheid op na te houden om de wereld wat groter te maken in mijn besef. Fantasie-wereld wat vergroten en soms lijkt het een soort van voeding te zijn voor mij om me ermee bezig te houden zo nu en dan.
Daarom kijk ik ook graag films en lees ik graag boeken die gaan over een andere realiteit wat jij dus ook aankaart van mensen met levendige fantasie maar dat zijn artiesten die het 10000 keer groter hebben dan mij en de gemiddelde mens. Iemand die 10,000 pagina's verdeeld over 8 boeken kan schrijven over een tovenaarswereld die is ook niet helemaal 100 procent maar verdient er wel miljoenen mee
Heb er wel van gehoord maar nog nooit gelezen of gezien. Wel vaker mensen horen praten erover en niet altijd even positief.quote:Op donderdag 4 september 2008 17:57 schreef neo567 het volgende:
[..]
Ken je deze:
http://video.google.nl/videosearch?q=de+celestijnse+belofte&hl=nl&sitesearch=#hl=nl&q=the%20celestine%20prophecy
Omdat je zo vaak in je tuin bezig bent
Doen ze ook over mij en ook niet altijd liefquote:Op donderdag 4 september 2008 18:00 schreef Topspin het volgende:
[..]
Heb er wel van gehoord maar nog nooit gelezen of gezien. Wel vaker mensen horen praten erover en niet altijd even positief.
quote:Op donderdag 4 september 2008 18:01 schreef neo567 het volgende:
[..]
Doen ze ook over mij en ook niet altijd lief, terwijl ik dat wel ben zegt mijn vrouwtje
![]()
Mooi liedje, tis grunge (versnipperaar denk ik dan gelijk ff aanquote:Op donderdag 4 september 2008 18:04 schreef Topspin het volgende:
[..]
Ik zit overigens graag buiten omdat ik niet goed tegen de muren van het huis kan overdag en als het licht is. Zodra het donker is vind ik binnen zitten wel prettig maar overdag en in de vroege avond liever in de vrije natuur zodat de muren niet op me afkomen. Heb liever uitzicht dan tegen een muur aan te kijken, muren gaan snel vervelen, zelfs het uitzicht op de tuin gaat soms vervelen en dan wil ik wel eens uitzicht op zee hebben of op een groot meer.
Nope, sorry voor de offtopic, geniet van je panorama view:quote:Op donderdag 4 september 2008 18:10 schreef Topspin het volgende:
Bij een brede en uitgestrekte horizon is het geen 4 walled world, zeker niet als je panorama view hebtZou wat zijn als je 360 graden kunt kijken met je ogen
Maar het gaat zo erg offtopic
Heb zelf geen problemen met het offtopic maar anderen misschien wel, wie weet een occult tintje geven aan het offtopicquote:Op donderdag 4 september 2008 18:13 schreef neo567 het volgende:
[..]
Nope, sorry voor de offtopic, geniet van je panorama view:
Hoe diep kan je kijken in dat plaatje![]()
[ afbeelding ]
mijn windowsraampjes van microsoft klein en zacht moet ff op nieuw gestart worden
Wat een kerel, humorquote:Op donderdag 4 september 2008 18:15 schreef Topspin het volgende:
[..]
Heb zelf geen problemen met het offtopic maar anderen misschien wel, wie weet een occult tintje geven aan het offtopic
Verder kijken dan de horizon, hoe occult is dat? Meer zien dan de realiteit laat zien, het onzichtbare waar nog nooit iemand geweest isHocus pocus pilatus pas, ik wou dat er een vliegende olifant met diamanten slagtanden was
Wie zegt dat de realiteit een grens heeft of MOET hebben ?quote:Op donderdag 4 september 2008 18:18 schreef neo567 het volgende:
[..]
Wat een kerel, humor![]()
There are things known and unknown in between are the doors
Maar om het occult te houden en niet te laten verwateren; waar ligt de grens van de realiteit.
quote:Op donderdag 4 september 2008 18:15 schreef Topspin het volgende:
[..]
Heb zelf geen problemen met het offtopic maar anderen misschien wel, wie weet een occult tintje geven aan het offtopic
Verder kijken dan de horizon, hoe occult is dat? Meer zien dan de realiteit laat zien, het onzichtbare waar nog nooit iemand geweest isHocus pocus pilatus pas, ik wou dat er een gouden vliegende olifant met diamanten neon-kleurige slagtanden was
[ afbeelding ]
Inderdaadquote:Op donderdag 4 september 2008 19:07 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Lijkt me best lekker rustgevendZo zwemmen. En natuurlijk het gewichtloze gevoel voor zo'n zwaar dier.
Vanachter je pc heb je net zo weinig bewijs , bevoegdheid of wetenschap voor een psychische stoornis op basis van 1 symptoom .quote:Op donderdag 4 september 2008 17:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je je leven ergens op richt zou ik dat vooral ergens op baseren.quote:Op donderdag 4 september 2008 19:07 schreef Summers het volgende:
[..]
Wie zegt dat de realiteit een grens heeft of MOET hebben ?
de deur is een grens, de realiteit is afgebakend, zo moet ik het zeggenquote:Op donderdag 4 september 2008 19:07 schreef Summers het volgende:
[..]
Wie zegt dat de realiteit een grens heeft of MOET hebben ?
En dus baseer ik het op de werkelijkheid net als jij alleen zie ik in mijn werkelijkheid geen grens waar jij die blijkbaar wel ziet .quote:Op donderdag 4 september 2008 19:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je je leven ergens op richt zou ik dat vooral ergens op baseren.
Grens verleggend --> van 1 +1 = 2 naar AX² + Bx + c = 0 zeg maarquote:Op donderdag 4 september 2008 19:30 schreef Summers het volgende:
[..]
En dus baseer ik het op de werkelijkheid net als jij alleen zie ik in mijn werkelijkheid geen grens waar jij die blijkbaar wel ziet .
Een werkelijkheid zonder bewijs? Dat is gewoon dom. Fantaseer eens dat je niet dood gaat als je van een flat springt.quote:Op donderdag 4 september 2008 19:30 schreef Summers het volgende:
[..]
En dus baseer ik het op de werkelijkheid net als jij alleen zie ik in mijn werkelijkheid geen grens waar jij die blijkbaar wel ziet .
Je kan het overleven, als je in dat geval pech hebt, zoals in de matrix veert het asvalt heelp diep in.quote:Op donderdag 4 september 2008 19:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een werkelijkheid zonder bewijs? Dat is gewoon dom. Fantaseer eens dat je niet dood gaat als je van een flat springt.
je kan alleen maar "de realiteit " afbakenen om iemand heen maar nooit in iemand .quote:Op donderdag 4 september 2008 19:15 schreef neo567 het volgende:
[..]
de deur is een grens, de realiteit is afgebakend, zo moet ik het zeggen
alleen als jij fantaseert dat je van een flat springt en wel dood gaatquote:Op donderdag 4 september 2008 19:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een werkelijkheid zonder bewijs? Dat is gewoon dom. Fantaseer eens dat je niet dood gaat als je van een flat springt.
quote:Op donderdag 4 september 2008 19:39 schreef Summers het volgende:
[..]
je kan alleen maar "de realiteit " afbakenen om iemand heen maar nooit in iemand .
Luister:quote:Op donderdag 4 september 2008 19:46 schreef Topspin het volgende:
Als je bewust bent dat er landen zijn waar uitgestrekte natuur is waar je dagen lang kunt lopen zonder een huis of mens tegen te komen dan leef je in een andere wereld dan wanneer je alleen bewust bent van de omgeving in Nederland waar het hutje mutje is. Je hoeft er niet eens naartoe te gaan maar er naartoe gaan zou dat wereldje nog mooier maken, alleen moet je dan wel geld hebben en die uitdaging aan durven gaan.
Als je bewust bent dat het aan de andere kant van de wereld nacht is dus dat mensen daar aan het pitten zijn dan is het meteen een stuk vreemder en uitgebreider dan wanneer je alleen stil staat in je eigen bestaan en eigen kleine wereldje.
Je eigen wereldje kun je groter maken door eens verder te kijken dan dat wereldje dus ook beseffen dat er andere culturen zijn met compleet andere gewoontes en gebruiken. Erbij stil staan is dan beperkt, jezelf mengen in andere culturen en andere landen bezoeken maakt de wereld nog groter.
Eens op een circuit gaan racen met 200 KM per uur zodat je ook eens weet hoe het is om niet aan de maximale snelheid te houden is dan een voorbeeld om je wereld groter te maken.
Maar dat is allemaal logisch.
OEH!quote:Op donderdag 4 september 2008 19:41 schreef Summers het volgende:
[..]
alleen als jij fantaseert dat je van een flat springt en wel dood gaat
Nummer staat op, zonder koptelefoon dus geluid komt door belabberde luidsprekers van mijn laptop.quote:Op donderdag 4 september 2008 19:50 schreef neo567 het volgende:
[..]
Luister:
In het begin iets over satan:
Ja goede teksten, maar je kan er depri van raken als je te lang er naar luisterd vind ikquote:Op donderdag 4 september 2008 19:54 schreef Topspin het volgende:
[..]
Nummer staat op, zonder koptelefoon dus geluid komt door belabberde luidsprekers van mijn laptop.
The doors maar eens gaan opzoeken online of via youtube, best goede muziek
Ik luister nooit te lang naar dezelfde muziekquote:Op donderdag 4 september 2008 19:55 schreef neo567 het volgende:
[..]
Ja goede teksten, maar je kan er depri van raken als je te lang er naar luisterd vind ik
Licht heeft de eigenschap om zich altijd midden in het donker te nestelen heb ik wel eens gehoord!quote:Op donderdag 4 september 2008 20:14 schreef Topspin het volgende:
Geloof in God verward de geest
Zomaar een gedachte die in me opkwam. Je bent bezig met goed en slecht en hel plus hemel en ondertussen valt er geen touw meer aan vast te knopen wat je nu precies denkt. Daarbij nog een onzichtbare God waar je in gelooft en uiteindelijk wordt alles troebel en is de realiteit niet meer met het blote oog te zien door het omhulsel dat geloof heet. Dat geloof een heldere staat van zijn dus ook doet tegen houden in zekere zin.
Nogmaals dat bezig zijn met oordelen tussen goed en slecht wat de geest troebel maakt, er is geen goed en slecht in mijn ogen. Er zijn slechts consequenties van gedrag en justitie bepaald wat wel en niet mag.
Het begint overigens al donker te worden en het is pas kwart over acht, de schemering die zijn intrede doet. Tijd voor de demonen om uit hun schuilkelder te komen die het daglicht tegen doet houdenMocht ik in demonen geloven dan denk ik dat ze pas in het duister naar voren komen, dat ze niet tegen licht kunnen. Maar ik geloof er niet zo sterk in, in fantasie dus wel maar realistisch gezien is het de duisternis zelf die angst kan aanjagen omdat het zo'n verschil is met daglicht. Het verschil tussen donker en licht wat zorgt voor gaten in de geest als het ware. Eerst de geest die verlicht is door het licht en daarna duisternis die erop valt. Dat de projectie van donker op licht zorgt voor een bepaald gevoel.
Zoiets heb ik ook, liever niet maar het moet enzo.quote:Op donderdag 4 september 2008 21:47 schreef Topspin het volgende:
Geef mij maar een vierde wereldland waar je best wat verleidingen mag weerstaan want verleidingen weerstaan is niet eens zo slecht om het leven prettig en aangenaam te houden. Verleidingen weerstaan zonder aantasting van gezondheid of welzijn dus ook.
Ik hoop echter op een leven na de dood waar ik alleen uit energie besta zoals ik eerder liet zien op die afbeelding, een hoopje of laagje energie waar ik relaxed ben en mooie werelden verken zonder stoffelijk te zijn. Een droomwereld die echt lijkt maar ik besta niet echt.
Hoef na dit bestaan geen lichaam te hebben want in dromen komen ook vaker vrouwen naar voren hier waar het echt lijkt alsof ik ze kan aanraken en nog meer. Alsof in dromen ook vaak het stoffelijke echt aanwezig is, zo kan ik in dromen ook pijn of jeuk voelen af en toe. Soms word ik wel eens door een speer getroffen in een droom en dan lijkt die pijn dus echt door merg en been te gaan. Af en toe een vrouw waar ik aan de borsten voel en ook dan lijken die borsten kneedbaar te zijn alsof het een echt lichaam isDan nog vaker wodka jus en bier gedronken tijdens het slapen waarbij de smaak echt aanwezig leek en het gevoel van vochtige substantie vloeiend door mijn keel opmerkzaam leek te zijn alsof het niet van echt te onderscheiden was. Soms lijken dromen hier echt realistisch te zijn dus
Dus geef mij dan maar een droomwereld vol prachtige landschappen en mooie vrouwen en vliegende dromen. Laat de ellende van hersens maar weg, alleen het dromerige kosmische bewustzijn in een staat van welzijn
Het stoffelijke bevalt dus ook maar hierna eens een compleet andere vorm als het ff kan
Hahaha, waar is God, ik vind het goede argumenenten om is aan de kaak te stellen.quote:Op donderdag 4 september 2008 22:05 schreef Topspin het volgende:
Gewrichtspijn, hoofdpijn, spierpijn, storing in de hersens, eelt aan de voeten, jeuk aan de huid door zeep, transpiratie bij het sporten, slaapvoeten na het slapen en jeukende ogen in de lente. Verkoudheid, verstopte neus en wisselende stemmingen door hormonen en wisseling van seizoenen. Een kloppend hart dat wordt waargenomen wat zorgt voor een vreemde gewaarwording. Steken in de zij. Iedere 20 minuten moeten pissen bij het drinken van bier, een kater na bier. Slapeloze nachten die zorgen voor chaos. Pijn aan de kont bij lang zitten, pijn aan de benen en voeten bij lang staan. In geval van op kantoor werken RSI en pijn aan de rug door foute houding en in geval van contactlenzen droge ogen en in geval van bril hetzelfde geval.
Het lichaam is alleen maar lastig zo nu en danBen dan gelukkig geen vrouw want dan zou ik ook nog wat te emmeren hebben over het maandelijkse probleem
Die zogenaamde denkbeeldige wereld waar ieder wezen denkbeeldig aanwezig is maar ook in contact komt met andere denkbeeldige werelden van denkbeeldige wezens lijkt me ook veel makkelijker in elkaar te zetten dan al dat stoffelijke dat opgebouwd is uit zoveel atomen en neutronen en moleculen plus nog meer van dat gedoe.quote:Op donderdag 4 september 2008 22:14 schreef neo567 het volgende:
[..]
Hahaha, waar is God, ik vind het goede argumenenten om is aan de kaak te stellen.
Smakelijk!quote:Op donderdag 4 september 2008 22:26 schreef Topspin het volgende:
Maar over God aan de kaak stellen, het is toch onze straf dat het zo is dat het zo is dat het niet perfect en ideaal is? Dus wat valt er aan de kaak te stellen als we het verdiend hebben?
Komt dan over alsof het een complete hel is in mijn ogen en dat is het dus niet. Ik heb eten en drinken en ik voel me vaak goed genoeg om me lekker te voelen. Alsnog die twijfel waarom er een aantal zaken aanwezig zijn die niet je van het zijn.
Frietje is er, bel gaat dus ik ben ff weg
Nee ik zie het niet als straf al die mankementen, het zijn dingen die je voelt, zoals jeuk enz.quote:Op donderdag 4 september 2008 22:49 schreef Topspin het volgende:
Wie weet zie je het wel als een te erge straf waardoor het ook een straf gaat zijn. Heb dan geen constante stemmen in mijn hoofd maar je praat ook vaker over die muren van de realiteit maar die muren maak je misschien zelf aan door te focussen op de muren van de realiteit. Dat je je blind staart op het negatieve dus niet het positieve ziet. Maar dan zie je het postieve wel een beetje in door een dag zon die de regen doet vergeten. Smakelijk ookHeb het eten op en het was dus niet warm genoeg
Het bami-blok was erg melig en zo kun je maar beter je eigen hap koken.
Als ik dan bezig ben met mankementen dan is dat ook als geintje bedoeld of is dat bij jou ook voor de gein dat je het als een straf ziet?
Niet zo serieus nemen en vervolgens is het meteen rooskleuriger.
Daarbij heb ik ook vaker het gevoel van echte vrijheid in het leven, en dan focus ik me dus in principe nergens op behalve die vrijheid die ik heb om te doen en laten wat ik wil. Zolang ik geen moorden pleeg of de wet overtreedt is bijna alles toegestaan met af en toe meldingsplichten maar dat is te verwaarlozen met de vrijheid die wel aanwezig is.
Alsof er via je ogen gedachte stroomt naar buiten toe, het gevoel hebben dat er iemand naar je kijkt als je in de rij staat te wachten van de kassa, en dan draai je je om, en ja hoor....quote:Op donderdag 4 september 2008 23:07 schreef Topspin het volgende:
Heb nu het gevoel om in het diepe te zakken zittend in het donker hier, overdag nooit last van maar is het donker dan lijken de grondvesten te verdwijnen omdat er niet meer zoveel houvast is aan de realiteit doordat er geen beeld meer voor ogen is behalve de duisternis met af en toe een tint licht van de lantaarnpaal.
Lig ik dan in bed dan is het al helemaal een ander leven door de grote donkere vlek voor ogen zonder aanhechtingspunt. Dan kan het alle kanten opgaan als ik niets zie
Ook makkelijker visualiseren in het donker omdat er geen plaatje is van de realiteit, alsof zelf aanvullen op een zwarte ondergrond makkelijker is dus ook.
En dan in het pikke-donker helemaal niets om op te richten waardoor gedachtes kunnen afdwalen, vandaar dat ik me soms voel wegzakken in het donker waarschijnlijk omdat niets mijn aandacht opeist. En dan vanzelf in het wegzinken gedachtes of beelden die naar voren kunnen komen die niets te maken hebben met de realiteit maar in verbeeldingskracht aanwezig zijn.quote:Op donderdag 4 september 2008 23:15 schreef neo567 het volgende:
[..]
Alsof er via je ogen gedachte stroomt naar buiten toe, het gevoel hebben dat er iemand naar je kijkt als je in de rij staat te wachten van de kassa, en dan draai jej jeom, en ja hoor....
Dat aanhechtings punt is dus voelbaar, een soort stroompje, stuurstroompje zeg maar.
Ja ik denk wel eens dat het allemaal teleportatie is in m'n droom; zo ben ik hier en hop, zo ben ik daar.quote:Op donderdag 4 september 2008 23:18 schreef Topspin het volgende:
[..]
En dan in het pikke-donker helemaal niets om op te richten waardoor gedachtes kunnen afdwalen, vandaar dat ik me soms voel wegzakken in het donker waarschijnlijk omdat niets mijn aandacht opeist. En dan vanzelf in het wegzinken gedachtes of beelden die naar voren kunnen komen die niets te maken hebben met de realiteit maar in verbeeldingskracht aanwezig zijn.
Kan zijn dat daarom ook dromen zo vreemd en onvoorspelbaar kunnen zijn, dat het plaats vindt in het donker dus vanzelf meer speling omdat er geen huizen zijn van beton die sterk aanwezig zijn en aandacht opeisen net zoals het daglicht en de zon die constant om aandacht vraagt.
Komt ook over alsof de duisternis zelf helemaal geen aandacht vraagt en vanzelf gaat de aandacht hier naar mezelf toe in mijn hoofd
Nog ff en dan maar offline, nog een aflevering X-files kijken en dan met ipod richting nest. Morgen wekker zetten en dan weer verder in de dit des levens.
Oneindig deelbaar weet ik niets vanaf.quote:Op donderdag 4 september 2008 23:27 schreef neo567 het volgende:
[..]
Ja ik denk wel eens dat het allemaal teleportatie is in m'n droom; zo ben ik hier en hop, zo ben ik daar.
Eigenlijk wiskundig gezien (occult?) moet het ook wel want als alles oneindig deelbaar is dan kan je vinger nooit een toets raken ( je moet eerst bv de helft overbruggen en dan weer de helft, enzz
Als je een papietje door midden knipt en dan weer en weer, het zal nooit in het niets verdwijnen, er blijft ALTIJD een deelrest, zo is het ook met afstand, in meters --> je muis op je scherm: je denkt/ziet een voeiende beweging, maar we weten dat het allemaal kleine foto's zijn snel achter elkaar geplaatst, een filmquote:Op donderdag 4 september 2008 23:33 schreef Topspin het volgende:
[..]
Oneindig deelbaar weet ik niets vanaf.
Weet wel dat het afleggen van een afstand langer duurt dan het bereiken van het doelDan moet ik 20 minuten fietsen of lopen om mijn doel te bereiken en heb ik eenmaal het doel bereikt dan lijken die 20 minuten niet eens voorbij te zijn gegaan alsof het bereiken van het doel alleen maar belangrijk is.
10 minuten wachten is lang en twee weken vakantie is kortquote:Op donderdag 4 september 2008 23:33 schreef Topspin het volgende:
[..]
Oneindig deelbaar weet ik niets vanaf.
Weet wel dat het afleggen van een afstand langer duurt dan het bereiken van het doelDan moet ik 20 minuten fietsen of lopen om mijn doel te bereiken en heb ik eenmaal het doel bereikt dan lijken die 20 minuten niet eens voorbij te zijn gegaan alsof het bereiken van het doel alleen maar belangrijk is. Of een dag vol verplichtingen en stress, dan duurt zo'n dag best lang op het moment van meemaken maar is die dag voorbij en lig ik op de bank dan lijkt het wederom zo te zijn dat die dag in een mum van tijd voorbij is gegaan.
Relativiteit van tijd zal het zijn.
Nog 10 minuten en dan ga ik maar weg, hoe lang duren 10 minuten? Op de klok 600 seconden maar gevoelsmatig kan het niet worden uitgedrukt.
Als je werken als hobby ziet en thuis zitten als hel ziet dan zijn 2 weken vakantie ook langquote:Op donderdag 4 september 2008 23:38 schreef neo567 het volgende:
[..]
10 minuten wachten is lang en twee weken vakantie is kort
Het is een relatief gegeven, als ik iemandzie die ik lange TIJD niet heb gezien dan zeg ik:quote:Op donderdag 4 september 2008 23:41 schreef Topspin het volgende:
[..]
Als je werken als hobby ziet en thuis zitten als hel ziet dan zijn 2 weken vakantie ook lang
Zo zijn er vast en zeker mensen die liever op het werk zijn dan thuis, door allerlei redenen en omstandigheden. Niet het overgrote deel maar ze bestaan vast en zeker wel.
Zo is het bij iedereen in zekere zin anders hoe tijd ervaren wordt.
Nee hetgaat om de afstanden, als je een tennis bal over het net slaat dan moet die bal eerst de helft overbruggen enzz. Je houdty altijd een deel over, tenzijn het gaat zoals op een computer, snelle plaatjes die achter elkaar wisselen zo snel dat het vloeiend lijkt, zoals de muis beweging op je monitorquote:Op donderdag 4 september 2008 23:39 schreef Topspin het volgende:
Misschien is je vinger minder deelbaar dan de toets van je toetsenbord dat je daarom de toets kunt indrukken en niet dwars door de toets heendrukt. Dat de toets dus meer harder is dan je vinger.
Druk je met je vinger door een pudding dan ga je er wel dwars doorheen omdat die pudding zachter is qua materiaal.
Heb er verder de ballen verstand van, natuurkunde was nooit mijn favourite vak omdat die leraar een klootzak was.
En in china eten ze hond en wij eten chineesquote:Op donderdag 4 september 2008 23:46 schreef Topspin het volgende:
Hoelang is echter de vraag en Hoelang is een chinees en babi pangang is een gerecht
Ik ga afsluiten nu
Altijd jammer dat je niet meer precies weet waar het over gaat, zelf ben ik dan altijd nieuwsgierig naar het verloop van zo'n droom maar goed, dan komt de nacht erop altijd weer een nieuwe die misschien beter te herinneren is.quote:Op vrijdag 5 september 2008 09:32 schreef Summers het volgende:
gatver ijskoude olifantenslurf ... ik had twee dagen geleden een nachtmerrie maar weet niet meer waar het over ging , volgens mij dat het spookte in mijn huis maar weet niet meer wat er gebeurde ik weet alleen dat ik alleen thuis was met mijn twee poezen en ik was ergens bang voor .
quote:Op vrijdag 5 september 2008 09:39 schreef neo567 het volgende:
Ik had een droom dat er in mijn hersen werdt gekeken naar wat ik droomde, zoals in die film Minority report, mijn droom zag ik op een groot doorzichtig beeld scherm en er zat iemand herinneringen aan mijn droombeelden te koppelen, ik droomde dus dat ik moest kiezen tussen twee vrouwen, ik koos degene die ik het leukste vond , toen zag ik op dat beeldscherm, waarom ik die beslissing maakte; door een herinnering uit het echte leven, het werd rechtstreeks gekoppeld, als het ware met een linkje, een verbinding, aan de droom beelden, nog nooit zoiets meegemaakt, ik moest gelijk denken aan minority report, waar Tom cruise met z'n handen de beelden bekijkt op een groot scherm van die drie helderziende mensen die in een bak met water liggen.
Heel apart!!!
http://www.imdb.com/title/tt0181689/
van YT:
Clearly the illuminati hand signal he leaves on the screen at the end(horned beast) along with a serpent, like Brotherhood of the serpent or snake. I agree.
Ik ben een onafhankelijk levend wezen met eigen wil en geest die binnen de perken van de mogelijkheden zichzelf moet leren ontplooienquote:Op vrijdag 5 september 2008 09:54 schreef neo567 het volgende:
Ik ben gvd gewoon AI, een lopende robot, ofzo, Stelletje MF!
Zal gewoon vanplexie glas zijn?quote:Op vrijdag 5 september 2008 09:55 schreef Topspin het volgende:
[..]
Nice device
Vraag me wel af hoe het zit met vingerafdrukken en vlekken op het scherm. Als ik per ongeluk het scherm aanraak dan komt er een vlek op die ik vaak met moeite eraf moet halen.
Dat gevoel heb jequote:Op vrijdag 5 september 2008 09:57 schreef Topspin het volgende:
[..]
Ik ben een onafhankelijk levend wezen met eigen wil en geest die binnen de perken van de mogelijkheden zichzelf moet leren ontplooien
Zo komt het over, ik kan gaan en staan waar ik wil maar het moet wel binnen mijn budget passen en ook binnen mijn interesses. Daarbij moet ik ook willen en soms is het moeten maar bij moeten is er geen vrijheid.
Wat zijn de mogelijkheden verder van dat apparaat?quote:Op vrijdag 5 september 2008 09:57 schreef neo567 het volgende:
[..]
Zal gewoon vanplexie glas zijn?
galssex dus.
Maar let op de tijd dat het filpmje is gepost --> 6 augustus 2006, zonder die romeinse keizers julie en augustus was het de zesde dag van de zesde maand enzz
Verder hoe bedoel je?quote:Op vrijdag 5 september 2008 09:58 schreef Topspin het volgende:
[..]
Wat zijn de mogelijkheden verder van dat apparaat?
Ik denk het ja, ik ervaar op dit moment geen beperkingen behalve mijn saldo op de bank die wel wat hoger zou mogen zijn. Geld is dan een zaak apart, zonder veel geld is er ook wat mogelijk in vrijheid maar wel meer beperkt.quote:
Ik zie hem foto's verschuiven en nog meer van dat, heb het filmpje niet afgekeken maar het is toch niet zo dat ze mensen verbinden aan dat apparaat om rampen te voorspellen of wel? Zo jah dan kijk ik het filmpje af, bij 6 minuten stop gezet omdat ik dacht dat ik alles wel gezien had. Wie weet heb ik de climax wel geskipped ook, tis te vroeg om 10 minuten te concentreren op 1 filmpje.quote:Op vrijdag 5 september 2008 10:01 schreef neo567 het volgende:
[..]
Verder hoe bedoel je?
Als je dat filmpje kijkt dan zie je wat ze er mee kunnen en zo.
Niet normaal, maar heb je die film minority report gezien?
Maar je doet waarschijnlijk wat je MOET doenquote:Op vrijdag 5 september 2008 10:01 schreef Topspin het volgende:
[..]
Ik denk het ja, ik ervaar op dit moment geen beperkingen behalve mijn saldo op de bank die wel wat hoger zou mogen zijn. Geld is dan een zaak apart, zonder veel geld is er ook wat mogelijk in vrijheid maar wel meer beperkt.
Als ik nu beslis om iets te doen dan kan ik dat doen, maar ik heb nu geen zin om de deur uit te gaan want het is te vroeg dus ik beslis om koffie te drinken, zou ook een kopje thee kunnen zetten of een glas cola kunnen pakken dus heb al 3 opties op het gebied van drinken.
Zou nu kunnen hardlopen of gaan fietsen, anders naar de winkel. Een vakantie boeken zit er helaas niet in en zelfs al had ik geld dan nog zou ik het waarschijnlijk niet doen.
Kan zelfs in de vijver springen als ik wil maar dat lijkt me niet verstandig
Ik doe wat ik doe omdat ik ook vaak gewend ben om het te doen zoals ik het deed. Maar dan ben ik wel bezig om oude patronen te doorbreken zodat ik niet al te zeer op de automatische piloot ga functioneren.quote:Op vrijdag 5 september 2008 10:03 schreef neo567 het volgende:
[..]
Maar je doet waarschijnlijk wat je MOET doen
Kijk maar wat ie aan het einde tekent, mischien herken je watquote:Op vrijdag 5 september 2008 10:03 schreef Topspin het volgende:
[..]
Ik zie hem foto's verschuiven en nog meer van dat, heb het filmpje niet afgekeken maar het is toch niet zo dat ze mensen verbinden aan dat apparaat om rampen te voorspellen of wel? Zo jah dan kijk ik het filmpje af, bij 6 minuten stop gezet omdat ik dacht dat ik alles wel gezien had. Wie weet heb ik de climax wel geskipped ook, tis te vroeg om 10 minuten te concentreren op 1 filmpje.
FF koffie zetten![]()
Zal eens vooruit spoelen straks, eerst ff bakkie leut zetten en shaggie rollenquote:Op vrijdag 5 september 2008 10:07 schreef neo567 het volgende:
[..]
Kijk maar wat ie aan het einde tekent, mischien herken je wat
meestal weet ik niet meer wat ik heb gedroomd , als er een droom is die ik wel onthoud dan zijn dat meestal dromen die me iets vertellen .quote:Op vrijdag 5 september 2008 09:54 schreef Topspin het volgende:
[..]
Altijd jammer dat je niet meer precies weet waar het over gaat, zelf ben ik dan altijd nieuwsgierig naar het verloop van zo'n droom maar goed, dan komt de nacht erop altijd weer een nieuwe die misschien beter te herinneren is.
Dromen die jou iets vertellen, of is het een maker die jou iets verteld, mijn ogen zijn open gegaan vanacht terwijl ik ze dichthadquote:Op vrijdag 5 september 2008 10:10 schreef Summers het volgende:
[..]
meestal weet ik niet meer wat ik heb gedroomd , als er een droom is die ik wel onthoud dan zijn dat meestal dromen die me iets vertellen .
Als het maar verteld word , hoe maakt niet uit , je onderbewuste die niet gebonden is aan tijd en ruimte ?quote:Op vrijdag 5 september 2008 10:16 schreef neo567 het volgende:
[..]
Dromen die jou iets vertellen, of is het een maker die jou iets verteld, mijn ogen zijn open gegaan vanacht terwijl ik ze dichthad
Nou ik heb de maker niet gezien, het matrix verhaal en nog andere films (minority report) worden in een ander daglicht gezet, afijn, eerst ff bakkie zetten summers en Topspinquote:Op vrijdag 5 september 2008 10:24 schreef Summers het volgende:
[..]
Als het maar verteld word , hoe maakt niet uit , je onderbewuste die niet gebonden is aan tijd en ruimte ?
je ogen zijn opengegaan over een maker ? vertel ..
Ja ze zeggen dat dromen bedrog zijn, dusss...quote:Op vrijdag 5 september 2008 10:47 schreef Topspin het volgende:
Ontopic ff. Zijn niet alle dromen occult van aard? Dromen staan vaak in het teken van magie en zelfs de grootste gelovige zal wel eens dromen over magie en horror of wat anders dat niet zou mogen overdag. Dus vanzelf de gedachte dat magie en harry potter op films ook zou moeten worden toegestaan omdat mensen fantasie bezitten die het kan verwezenlijken. Je kunt toch niet iets dat in de mens aanwezig is verbieden op basis van religie? Dan ontken je wat de mens in wezen is.
Lucifer die dus het onbewuste heeft geproduceerd waar ook twijfel in kan gaan zitten over het bestaan van God. Dan is Lucifer wel een machtig persoontje te noemen dat hij het massale onbewuste naar voren had kunnen halen waar de meest bizarre magische en evil zaken kunnen plaats vinden.quote:Op vrijdag 5 september 2008 10:49 schreef neo567 het volgende:
[..]
Ja ze zeggen dat dromen bedrog zijn, dusss...
En Lucifer bedriegt, luci-de en luci-fer ik weet het niet
lucide droom enzo
Geweldig wederom, wat een breinquote:Op vrijdag 5 september 2008 10:56 schreef Topspin het volgende:
[..]
Lucifer die dus het onbewuste heeft geproduceerd waar ook twijfel in kan gaan zitten over het bestaan van God. Dan is Lucifer wel een machtig persoontje te noemen dat hij het massale onbewuste naar voren had kunnen halen waar de meest bizarre magische en evil zaken kunnen plaats vinden.
Of is lucifer het onbewuste binnen gedrongen van Christus waar lucifer voor chaos zorgt door in zijn toren alles overhoop te gooien en magie naar voren te toveren? Dat mensen van nature zouden dromen over een hemels paradijs met aanwezigheid van God op zijn troon en dat lucifer zich daar ook heeft weten te nestelen en zijn eigen vinger in de pap heeft weten te krijgen.
In het meest normale geval is fantasie aanwezig in de mens dus vanzelf ook in dromenZo kun je het ontwikkelen van een Godsbeeld ook als fantasie zien want God is nog nooit zichtbaar geweest alsnog al die gelovigen die een beeld schetsen over hoe het eruit ziet en dan ook vaak gelovigen die elkaar na apen en niet zelf fantaseren over een God. Een God met 10,000 armen en 100,000 vingers achter een toetsenbord en 1000 schermen zoals in dat filmpje van jou net, die alles in de gaten houdt en rampen veroorzaakt als hij sadistisch is op een dag
Same shit different dayquote:Op vrijdag 5 september 2008 11:02 schreef Topspin het volgende:
Net ff nieuws opgezet en dan hoop ik altijd te horen " Revolutionaire doorbraak.......". Maakt niet persee uit wat voor doorbraak maar ik wacht dan op een echte doorbraak. In 9999 van de 10,000 gevallen is het nieuws hetzelfde zonder echte grote positieve veranderingen dus dan kijk ik nog maar amper naar het nieuws.
Inderdaad. KLM neemt dit over, dit neemt dat over, beurs daalt 2 procent, dag erna stijgt het met 1,9 procent. 20 doden in Irak, aardbeving in Soduko, virus in ziekenhuis, vrachtwagen gekanteld.........quote:
Precies dus het occulte is slecht is bull shit , als je je jezelf in zo'n onmogelijk keurslijfquote:Op vrijdag 5 september 2008 10:47 schreef Topspin het volgende:
Ontopic ff. Zijn niet alle dromen occult van aard? Dromen staan vaak in het teken van magie en zelfs de grootste gelovige zal wel eens dromen over magie en horror of wat anders dat niet zou mogen overdag. Dus vanzelf de gedachte dat magie en harry potter op films ook zou moeten worden toegestaan omdat mensen fantasie bezitten die het kan verwezenlijken. Je kunt toch niet iets dat in de mens aanwezig is verbieden op basis van religie? Dan ontken je wat de mens in wezen is.
Vraag me dan ook af waarom ze zo moeilijk doen. Is het de reden dat God alleen mag toveren of ligt er meer achter die jacht op magie en andere zaken?quote:Op vrijdag 5 september 2008 11:10 schreef Summers het volgende:
[..]
Precies dus het occulte is slecht is bull shit , als je je jezelf in zo'n onmogelijk keurslijf
wilt wringen moet je dat lekker zelf weten als dat je opwind maar ga niet vertellen dat andere mensen het niet mogen doen of slecht is .
Als een akker net geploegd is en dan moet alles klein gemaakt worden toch?quote:Op vrijdag 5 september 2008 11:13 schreef Summers het volgende:
Door de ziekelijke behoefte van de mens om controle over het leven en andersmans leven te hebben ( god spelen ) is er gewoon verzonnen dat lucifer/ occult slecht is ,.
Een boer die 10 hectare gaat harken, zeker niks anders te doen, dan is het zaai seizoen allang voorbijquote:
Hark machinequote:Op vrijdag 5 september 2008 11:24 schreef Topspin het volgende:
Een hark-machine
Begrijp ook niet helemaal wat ploegen met occult te maken heeft
Je bent vaak cryptisch
als de ervaringen van mensen serieus worden genomen stelt de bijbel niks meer voor , weg machtsmiddel , gewoon verzinnen dat als je wel ervaringen hebt die overeenkomen met de bijbel zeggen dat het van satan komt zodat je ZELF bepaald er niet meer op in te gaan , briljant , want ZELF ben je de enige die het weg kan houden, iemand anders kan niet in je kruipen om het te stoppen .quote:Op vrijdag 5 september 2008 11:13 schreef Topspin het volgende:
[..]
Vraag me dan ook af waarom ze zo moeilijk doen. Is het de reden dat God alleen mag toveren of ligt er meer achter die jacht op magie en andere zaken?
Een soort van angst om hun enige houvast te verliezen of is het dan wat anders? En dan ook de angst voor magie omdat magie angst aanjaagt? Of is het angst dat mensen zelf fantasie gaan gebruiken dus twijfelen aan het fabeltje in de bijbel? Dat mensen een eigen "fabel" verzinnen over een mogelijke waarheid. Dat gebruik van fantasie en verder denken dus bedreigend is voor het voortbestaan van de kerk? Dat mensen niet verder mogen kijken dan hun neus lang is dus binnen het kader van het Christendom moeten blijven zonder 10 CM de grens te overschrijden?quote:Op vrijdag 5 september 2008 11:27 schreef Summers het volgende:
[..]
als de ervaringen van mensen serieus worden genomen stelt de bijbel niks meer voor , weg machtsmiddel , gewoon verzinnen dat als je wel ervaringen hebt die overeenkomen met de bijbel zeggen dat het van satan komt zodat je ZELF bepaald er niet meer op in te gaan , briljant , want ZELF ben je de enige die het weg kan houden, iemand anders kan niet in je kruipen om het te stoppen .
Tering lijersquote:Op vrijdag 5 september 2008 11:33 schreef Topspin het volgende:
[..]
Een soort van angst om hun enige houvast te verliezen of is het dan wat anders? En dan ook de angst voor magie omdat magie angst aanjaagt? Of is het angst dat mensen zelf fantasie gaan gebruiken dus twijfelen aan het fabeltje in de bijbel? Dat mensen een eigen "fabel" verzinnen over een mogelijke waarheid. Dat gebruik van fantasie en verder denken dus bedreigend is voor het voortbestaan van de kerk? Dat mensen niet verder mogen kijken dan hun neus lang is dus binnen het kader van het Christendom moeten blijven zonder 10 CM de grens te overschrijden?
Hoe ze ook de evolutie wegpraten, dat kinderen niet te serieus moeten omgaan met natuurkunde omdat het geestelijke aspect belangrijker is. Ook een bedreiging voor de bijbel waarschijnlijk? Heb dat op een Christelijke site gelezen dat ze kinderen deden waarschuwen voor natuurkunde-lessen dat het wel eens een fout beeld kan schetsen en dat ze niet blindelings moeten afgaan wat in die boeken staat
Komt dan ook over als manipulatie, net zoals de pastoor op de lagere katholieke scholen jonge kinderen doet manipuleren tot geloven. Jonge mensen met verse geest omvormen tot iets dat ze niet zijn of willen worden.
quote:DIT MOET JE ECHT EENS PROBEREN!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Heeft te maken met koppelingen die het brein legt. Echt even doen. Dit is echt heel bizar!! Heb je
je nog nooit afgevraagd of je brein normaal werkt of dat het een beetje anders is? Goed, voer deze
oefening ernstig uit (het duurt maar 1 minuutje) en ontdek het antwoord! Volg de instructies en
antwoord op de vragen, zin na zin,en zo snel mogelijk. Dus: er wordt een sommetje gevraagd, jij
rekent het antwoord uit, dat laat je voor wat het is, en je scrollt door naar het volgende sommetje.
Scroll niet verder voor je het antwoord hebt. Je zult versteld staan van het resultaat! En nu, dalen
(maar niet te snel), je zou iets kunnen missen. We beginnen !
Hoeveel is:
15+6
3+56
89+2
12+53
75+26
25+52
63+32
Ach ja, het zijn maar sommetjes, maar dit is echt de oefening
Nog even doorbijten!
123+5
SNEL ! ZEG HARDOP EEN GEREEDSCHAP EN EEN KLEUR
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als jezus zou leven zou die uitvaart verzekerings agent zijnquote:Op vrijdag 5 september 2008 16:39 schreef Topspin het volgende:
[ afbeelding ]
Als we nu allemaal met deze longsleeve gaan rondlopen dan kopen we een plekje in heaven
Als iedereen na de dood oplost in het niets zou het helemaal niet nodig zijn om je te laten verzekeren. Meteen zomaar hoppah in een keer met je hele lichaam naar de hemel waar je oplost in het niets op aarde. Geen crematie, geen begrafenis en geen huilende mensen bij het aanzien van een houten kist.quote:Op vrijdag 5 september 2008 16:56 schreef neo567 het volgende:
[..]
Als jezus zou leven zou die uitvaart verzekerings agent zijn
Alleen een hoopje kleding wat leeg op de grond ergens ligtquote:Op vrijdag 5 september 2008 18:11 schreef Topspin het volgende:
[..]
Als iedereen na de dood oplost in het niets zou het helemaal niet nodig zijn om je te laten verzekeren. Meteen zomaar hoppah in een keer met je hele lichaam naar de hemel waar je oplost in het niets op aarde. Geen crematie, geen begrafenis en geen huilende mensen bij het aanzien van een houten kist.
Ik zou willen dat als je dood ging hier op aarde dat je nooit meer re-incarneerde, ik hoop dat zo !quote:Op vrijdag 5 september 2008 18:41 schreef Topspin het volgende:
Zou veel rotzooi schelen als je na de dood in het niets gaat oplossen, bij een crematie schijnt het ook zo te zijn dat er botjes overblijven zelfs al ga je het hete vuur in. Sowieso een beter alternatief dan begraven of cremeren, gewoon oplossen in het niets. Wederom zo'n vreemd gebeuren dat het niet standaard erin is gezet door onze Almachtige. Maar goed, de natuurwetenschap toont aan dat het onmogelijk is dat massa zomaar in het niets verdwijnt en dan is het logisch ook.
Begin wat moe te worden alNet 1 biertje gehad en nu al moe, vandaag relatief druk in de weer geweest en vroeg opgestaan. Straks lekker met verstand op nul op de bank hangen
Hahaha 21 delen van 300 posts is ook behoorlijk veel !quote:Op vrijdag 5 september 2008 18:55 schreef Topspin het volgende:
Wie zegt dat je reincarneert op aarde waarbij het eindeloos blijft draaien? Je kunt net zo goed compleet elders terecht komen.
Overigens verder erg rustig hier.
Lijkt er soms op dat alles al gezegd is na 21 delen.
En dan het ontbreken van Ali nog wat het topic laat doodbloeden...quote:Op vrijdag 5 september 2008 18:58 schreef neo567 het volgende:
[..]
Hahaha 21 delen van 300 posts is ook behoorlijk veel !
Denk het laatste, Ali was heel stellig en vasthoudend, dat joeg mensen in het harnas, en leverde veel stof op tot praten.quote:Op vrijdag 5 september 2008 19:00 schreef Topspin het volgende:
[..]
En dan het ontbreken van Ali nog wat het topic laat doodbloeden...
Hopelijk ligt het niet aan de slowchat en het is niet alleen slowchat want er wordt ook gesproken over God en de duivel. Wie weet dat iedereen weekend vieren is of de interesse is verloren in het topic.
Heb ik ook altijd, en dan terwijl je staat te wachten om te mogen betalen voor je boodschappen, ga je je nog irriteren ook,kijk in de rij staan voor een duur ding, dat is niet erg vind ik.quote:Op vrijdag 5 september 2008 19:08 schreef Topspin het volgende:
Inderdaad dat Ali de gemoederen niet meer bezig houdt.
Net bij de Albert Heyn was iemand met een klein potje tomaten-puree van 29 cent die begon uitleg te vragen over spaar-zegels en hoe dat in zijn werk gaat. Kerel was ongeveer 36 jaar en bleef maar doorvragen over die spaarzegels. Dan zoek ik de kassa uit met de korste wachtrij en kijk ik naar het aantal boodschappen. Dan zie ik van..."Heeee die heeft slechts 1 potje tomaten-puree" en vervolgens duurt het 3 minuten voordat hij weg is omdat die kassa-meid het hele systeem van het sparen gaat uitleggen
Dat heb ik dus altijd in de winkel, voortaan maar de lange rij uitzoeken en dan zul je zien dat de korte rij wel snel is als ik de lange rij pak en dat ik bij de lange rij ook klanten voor me heb met vraagstukken of groentes die niet afgewogen zijn.
Kan dan het beste geen mening hebben erover zodat ik niet ongeduldig ga worden. Sowieso is het wel eens prettig om nergens een mening over te hebben. Overal een mening over hebben kost veel tijd, moeite en inspanning en is vaak niet eens nodig
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_Murphyquote:Op vrijdag 5 september 2008 19:14 schreef neo567 het volgende:
[..]
Heb ik ook altijd, en dan terwijl je staat te wachten om te mogen betalen voor je boodschappen, ga je je nog irriteren ook,kijk in de rij staan voor een duur ding, dat is niet erg vind ik.
En dan nog dat slappe geouweneel aan horen van sommige mensen, verschikkelijk af en toe!quote:Op vrijdag 5 september 2008 19:19 schreef Topspin het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_Murphy
Mijn broer zegt dan altijd..." Dat krijg je met de wet van Murphy".
Bij een electronica zaak wachten is inderdaad wat anders, dan koop je iets wat je erg graag wilt hebben of nodig hebt. Een pak yoghurt en een tros bananen is niet bepaald iets waar je lang voor wilt wachten voordat je kunt afrekenen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_Bedrogquote:
Ik geloof er niks van dat lucifer god heeft bedrogen , Als reiki , en alle andere mooie leuke magische ervaringen van Lucifer komen en die voelen goed , dan is het toch goed ? je hebt ook van nature een soort gevoel van goed en slecht zo ben je geschapen , hoezo komt een MENS iemand wijsmaken dat wat goed voelt eigenlijk slecht is ? ( belachelijk ) die info komt uit de duisternis waar haat heerst . Sinds wanneer is de waarheid waar haat heerst ?quote:Op vrijdag 5 september 2008 20:04 schreef Topspin het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_Bedrog
Lucifer heeft God bedrogen en nu moeten alle mensen boeten doen. God heeft een wet tot leven geroepen. Abra cadabra let there be punishment for all the people on planet earth. Because I am the master of the universe and my revenge is bitter sweet harmony.
Er is geen goed en kwaad, er zijn slechts gevolgen van dadenquote:Op zaterdag 6 september 2008 12:51 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik geloof er niks van dat lucifer god heeft bedrogen , Als reiki , en alle andere mooie leuke magische ervaringen van Lucifer komen en die voelen goed , dan is het toch goed ? je hebt ook van nature een soort gevoel van goed en slecht zo ben je geschapen , hoezo komt een MENS iemand wijsmaken dat wat goed voelt eigenlijk slecht is ? ( belachelijk ) die info komt uit de duisternis waar haat heerst . Sinds wanneer is de waarheid waar haat heerst ?
Ja van pantoffel dier to pantoffel drager en verder!quote:Op zaterdag 6 september 2008 15:08 schreef Topspin het volgende:
Dit spel ga ik kopenEcht een spel voor zware Christenen
![]()
http://eu.spore.com/home.cfm?lang=nl
Gaat het echt alleen om overleven? Spore biedt je de keuzes om het spel te spelen op de manier die jij wilt.
Is dit ecosysteem er ook in andere smaken? Met Spore kan iedereen creatief zijn en met de eenvoudige ingebouwde wezengereedschappen alles maken wat hij of zij maar kan bedenken.
Vind je het erg als ik ons melkwegstelsel even verlaat? In Spore heb je de vrijheid om je eigen unieke wezens te creëren en ze de weg te wijzen op heldhaftige ontdekkingsreizen.
Het is net het cadeau waarvan je je kunt voorstellen dat een god het krijgt op zijn eerste verjaardag: een mini-universum in een doosje.
Inderdaad duurquote:Op zaterdag 6 september 2008 17:50 schreef Spellmeista het volgende:
ja kost ongeveer 54,99full version
Nee hoor, schilders kwamen niet voor niets naar nederland, komt door de aparte lichtval schijnt hetquote:Op zaterdag 6 september 2008 18:17 schreef Topspin het volgende:
Reiki hou ik me voorlopig niet mee bezig, vorige keer wat high geworden ervan en ik blijf toch liever met beide benen op de grond. Voel me nu ook behoorlijk gezond dus het is niet echt nodig. Wel okey dat het bij jou zo helpt
Ligt het aan mij of lijkt het vandaag super helder weer te zijn? Er zijn dagen dat de omgeving een digitale foto lijkt te zijn zo kristalhelder. En dan valt dat erg op hier, kan dan genieten van de loep-zuivere omgeving. Andere dagen lijkt het niet zo nadrukkelijk aanwezig te zijn. Volgens mij heeft dat met het weer te maken.
Volgens mij was het een soort van houten kom met de hand gemaakt of iets dergelijks. Weet het niet zeker, volgens mij geen Boeddha maar iets anders. Moet toch terug omdat ik de wierrook buiten heb laten liggen die vochtig is geworden dus dan zal ik eens kijken daar.quote:Op zaterdag 6 september 2008 18:59 schreef ToT het volgende:
Bedoel je zo'n huilende Boeddha / Yogi man?
[ afbeelding ]
Mwah, weet je ik kom net bij CBML vandaan was wel leuk op de slow chat enzo, maar het is toch een kinderachtig programma vind ik zelf, maar je moet es kijken hoeveel wannabee psychologen daar posten!quote:Op zondag 7 september 2008 20:39 schreef Topspin het volgende:
Ik heb geen oordelen en gedachtes over mezelf en het leven zo erg, niet bepaald veel energie maar teveel energie is ook niet goedHet hangt er een beetje tussenin, niet helemaal aanwezig maar ook niet afwezig.
Ben wat aan het relaxen zonder enig besef wat het leven inhoud, heb er eigenlijk geen mening over ondanks dat ik in een ander topic aan het filosoferen ben wat er na de dood gebeurt maar ook dat vliegt voorbij zonder verdere waarde.
Tis wel eens prettig om zonder enige argwaan door het leven te gaan100 meningen hebben is best stressen dus dan maar af en toe helemaal geen mening zodat ik eens op non-actief sta
CBML ken ik niet, wat is dat?quote:Op zondag 7 september 2008 20:43 schreef neo567 het volgende:
[..]
Mwah, weet je ik kom net bij CBML vandaan was wel leuk op de slow chat enzo, maar het is toch een kinderachtig programma vind ik zelf, maar je moet es kijken hoeveel wannabee psychologen daar posten!
Lucifer zou het bedacht kunnen hebben om de mensen dom te houden
CBML staat voor cant buy me Love en ook voor : http://www.cbml.org/ --> we all go to hell en turn into cartoonsquote:Op zondag 7 september 2008 20:45 schreef Topspin het volgende:
[..]
CBML ken ik niet, wat is dat?
Sommige dingen ontstaan denk ik vanzelf als er vraag is naar een bepaald iets, is er vraag naar hulp dan ontstaat hulpverlening, is er vraag naar onbespoten groente dan worden die ook gemaakt en is er vraag naar auto's met stuurbekrachtiging dan komt dat ook naar voren.
De mens wordt in alle gemakken voorzien maar soms is de diensverlening of het product dat aangeboden wordt erger dan de kwaal of voldoet het totaal niet in de behoefte en is het alleen maar lastig.
Had al in je post-historie gelezen dat je daar vaak komtquote:Op zondag 7 september 2008 20:48 schreef neo567 het volgende:
[..]
CBML staat voor cant buy me Love en ook voor : http://www.cbml.org/ --> we all go to hell en turn into cartoons
Kwam inmiddels, DGK was aardig een vernieuwend iets BB was ook aardig 1 of 2 afleveringen, maar al het andere is toch een slap aftreksel, maar goed heb het wel gehad, vanavond 10 minuten gekeken en toen werd ik bijna misselijk, dus heb maar weg gezapt, en heb dat daar ook ff vermeldquote:Op zondag 7 september 2008 20:50 schreef Topspin het volgende:
[..]
Had al in je post-historie gelezen dat je daar vaak komt
Alleen kon ik de afkorting niet plaatsen. Gouden kooi heb ik vaker gevolgd, vooral om terror Jaap. Big Brother 1 gevolgd en de bus 1 maar daarna had ik het allemaal wel gezien.
Die Amerikaanse programma's zijn 10 graden erger...." Date with my mom". Een moeder van een typisch Amerikaanse meid gaat daten met 3 potentiele partners van haar dochter en de moeder mag bepalen met wie haar dochter uitgaat na de date waar ze domme dingen gaan doen. Zo verschrikkelijk nep en in scene gezetquote:Op zondag 7 september 2008 20:53 schreef neo567 het volgende:
[..]
Kwam inmiddels, DGK was aardig een vernieuwend iets BB was ook aardig 1 of 2 afleveringen, maar al het andere is toch een slap aftreksel, maar goed heb het wel gehad, vanavond 10 minuten gekeken en toen werd ik bijna misselijk, dus heb maar weg gezapt, en heb dat daar ook ff vermeld
Juist ook dat allemaal voor opgezet en allemaal geschematiseerd op 1 ding enzo.quote:Op zondag 7 september 2008 20:55 schreef Topspin het volgende:
[..]
Die Amerikaanse programma's zijn 10 graden erger...." Date with my mom". Een moeder van een typisch Amerikaanse meid gaat daten met 3 potentiele partners van haar dochter en de moeder mag bepalen met wie haar dochter uitgaat na de date waar ze domme dingen gaan doen. Zo verschrikkelijk nep en in scene gezet
Nee bij opties kan je forums verbergen, o.a. uit je actieve topics!quote:Op zondag 7 september 2008 21:00 schreef Topspin het volgende:
Is geen sabotage, waar je schrijft dat komt in je active topics en zeker blijft alles tot in de eeuwigheid in je mijn active topics. Sabotage zou zijn als ze een bericht van jou plaatsen in een belachelijk topic als.." I love tubgirls" terwijl je het bericht zelf niet hebt gezet
Nieuwigheid dat zal het zijn, volgens mij zijn het de trawanten van Lucifer die het saboterenquote:Op zondag 7 september 2008 21:05 schreef Topspin het volgende:
Ah dat bedoel je
Dat moet wel mogelijk zijn, kan zijn dat het niet mogelijk is omdat het forum redelijk nieuw is.
Valt wel meequote:Op zondag 7 september 2008 21:06 schreef neo567 het volgende:
[..]
Nieuwigheid dat zal het zijn, volgens mij zijn het de trawanten van Lucifer die het saboteren
Je kan niet achterdochtig genoeg zijn, enne paranoïde is gewoon een verhoogde toestand van de geestquote:Op zondag 7 september 2008 21:06 schreef Topspin het volgende:
[..]
Valt wel mee
Niet zo achterdochtig
Ik ben liever niets wetend dan te wakendquote:Op zondag 7 september 2008 21:07 schreef neo567 het volgende:
[..]
Je kan niet achterdochtig genoeg zijn, enne paranoïde is gewoon een verhoogde toestand van de geest
Letten op sublimerende boodschappen tussendoor enzo![]()
Ik ook, maar ik heb die stemmen gehad, dat dwong mij ertoe, kan nu niet meer normaal functioneren, iig nooit meer op een laag pitje, behalve als ik eindelijk slaapquote:Op zondag 7 september 2008 21:09 schreef Topspin het volgende:
[..]
Ik ben liever niets wetend dan te wakend
Kun je niet zelf invloed uitoefenen op die stemmen? Niet eens alleen door eens lekker te gaan wandelen maar ook door afleiding te zoeken die ontspannend is op andere manieren of gewoon negeren van die stemmen. Die stemmen uit je hoofd bannen?quote:Op zondag 7 september 2008 21:10 schreef neo567 het volgende:
[..]
Ik ook, maar ik heb die stemmen gehad, dat dwong mij ertoe, kan nu niet meer normaal functioneren, iig nooit meer op een laag pitje, behalve als ik eindelijk slaap
Ja geprobeert, maar het was alsof Lucifer ermee speelde, elke echt elke stap die ik zette; buiten in de winkel op straat waar dan ook, werdt ge-anticipeerd, ook op tv alles!quote:Op zondag 7 september 2008 21:13 schreef Topspin het volgende:
[..]
Kun je niet zelf invloed uitoefenen op die stemmen? Niet eens alleen door eens lekker te gaan wandelen maar ook door afleiding te zoeken die ontspannend is op andere manieren of gewoon negeren van die stemmen. Die stemmen uit je hoofd bannen?
Komt over alsof je het een beetje fout doet interpreteren allemaal, dat je ook alles te erg in de gaten houdt en op details gaat letten die niet terzake doen. Dat je details ziet en daar waarde aan gaat hechten op een manier die niet juist is, dat die details een andere oorsprong en bedoeling hebben dus ook, je ziet iets op tv of een camera in een winkel en je hecht er een foutieve waarde aan terwijl het een compleet andere functie heeft. Zo kun je aan alle details een foutieve waarde hechten totdat je denkt dat alles en iedereen achter je aanzit.quote:Op zondag 7 september 2008 21:15 schreef neo567 het volgende:
[..]
Ja geprobeert, maar het was alsof Lucifer ermee speelde, elke echt elke stap die ik zette; buiten in de winkel op straat waar dan ook, werdt ge-anticipeerd, ook op tv alles!
Om gek van te worden, kan het wel aan, maar het slaat meestal nergens op!
Het is eerder lastig vallen als dat je er iets aan hebt, het slaat allemaal nergens op, ik zie het doel er niet van in, laat ik het zo zeggen
Idd terugtrekken uit de maatschappij een lange lange tijd, die stemmen zeiden ook: Ja Neo567 "we" willen je weer vrolijk hebben, de macht die ze denken te hebbenquote:Op zondag 7 september 2008 21:15 schreef Topspin het volgende:
Je bent niet het slachtoffer van jezelf omdat je zeker ook invloed kunt uitoefenen erop, hulp sla je liever af en hulp hoeft ook niet altijd nodig te zijn, je kunt ook zelf bepaalde methodes hanteren om tot een diepere rust te komen.
Jajaja, zo leefde ik ook anderhalf jaar geleden, is nu onomkeerbaar wat er allemaal met mij gedaan is, maar goed, alle moeite die ik ooit 'n m'n leven gedaan heb is door het putje gespoeld, wil niet zielig doen, maar lullig is het wel, en ik doe er niets meer aan!quote:Op zondag 7 september 2008 21:17 schreef Topspin het volgende:
[..]
Komt over alsof je het een beetje fout doet interpreteren allemaal, dat je ook alles te erg in de gaten houdt en op details gaat letten die niet terzake doen. Dat je details ziet en daar waarde aan gaat hechten op een manier die niet juist is, dat die details een andere oorsprong en bedoeling hebben dus ook, je ziet iets op tv of een camera in een winkel en je hecht er een foutieve waarde aan terwijl het een compleet andere functie heeft. Zo kun je aan alle details een foutieve waarde hechten totdat je denkt dat alles en iedereen achter je aanzit.
Wil geen psycholoog spelen maar het leven achtervolgd je zelden tot nooit, beroemdheden worden gestalked door fotografen en dat is het vaak en niet meer dan dat.
Ik ook eten smakelijk en later!quote:Op zondag 7 september 2008 21:23 schreef Topspin het volgende:
Ik ga nu afsluiten en frietje speciaal maken
Tot morgen dan maar, morgen geen zin in internet dan zeg ik tot overmorgen anders tot een volgend leven
Ja dat zou kunnen, ik had eerst een andere, die was helemaal niets, enfin, deze is minder slechtquote:Op maandag 8 september 2008 14:36 schreef Topspin het volgende:
Zo, nieuwe dag, portie energy drank gehad en weer bij de les. Proberen om weer naar buiten te kijken inplaats van naar binnen, de wereld aanschouwen inplaats van wat in mezelf gebeurt want daar valt toch niet veel soeps te vinden zo nu en danKwestie van aandacht verleggen, naar buiten kijken of naar binnen kijken. Straks denk ik ff renschoenen aan en 20 minuten hardlopen. Ben benieuwd hoe het hardlopen gaat bevallen, 1 uur in de tuin werken achter elkaar lukt me aardig goed dus 20 minuten hardlopen zou ook geen probleem moeten zijn.
@ Neo, niet alle psychologen zijn hetzelfde, kan zijn dat je net de foute bent tegengekomen.
Ik denk dat je een kutkick bedoelt!quote:Op zaterdag 13 september 2008 11:47 schreef neo567 het volgende:
FF een tvp
Alsof ze vrijkaartjes aan het weggeven zijn voor vrijheid van meningsuiting en ik maar denken dat ik dat al heb ....quote:Op zaterdag 13 september 2008 17:23 schreef ToT het volgende:
Heb je HE-LE-MAAL gelijk in: alternatieve stromingen worden zowel door conservativo's als door sceptici aangevallen.
Ach, we kloten toch allemaal maar wat aan op deze aardbol naar ons eigen goeddunken of niet dan?quote:Op zaterdag 13 september 2008 18:53 schreef Summers het volgende:
[..]
Alsof ze vrijkaartjes aan het weggeven zijn voor vrijheid van meningsuiting en ik maar denken dat ik dat al heb ....,
De gekste dingen worden verzonnen om een soort van autoriteit te hebben op een magische onzichtbare manier , ( hoezo een uit de hand gelopen controle drang ) bij de 1 ben ik ter dood veroordeeld en reddeloos verloren in de klauwen van satan ( tenzij ik doe wat diegene als waarheid ziet ) en bij de ander ben ik een lopende psychotische domme tijdbom , ( tenzij ik doe wat die persoon weer als andere waarheid ziet )
en het mooie is , DAT IS PAS ONZICHTBAAR , maar IK ben de zwever
Jij vind dat stemmen horen niet normaal is, er zijn echter mensen die het wel normaal vinden en er een gewoon leven mee hebben.quote:Op donderdag 4 september 2008 01:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Schizofrenie is een ontwikkelingsstoornis en is niet te genezen. Je kan als een dwaas rond blijven dolen (en jezelf en anderen schade berokkenen) of pilletjes nemen en er een redelijk normaal leven op na houden.
Go to the docter. Stemmen horen is niet normaal tenzij er mensen tegen je zitten te praten.
Herkenbare situatie. Mijn oma ligt in het ziekenhuis, kan binnenkort afgelopen zijn. Ik heb echter de hoop dat ik haar nog terug zal zien, wil het er ook met haar over hebben. Het verandert de hele kijk op de dood wel.quote:Op dinsdag 4 november 2008 15:13 schreef Topspin het volgende:
Hier gaat het wel. Ben vandaag en gisteren bezig geweest met nadenken over leven en dood omdat mijn overgrootmoeder ziek is en niet echt meer lang te leven heeft volgens de artsen. Verwerken en afscheid nemen alvast en een klein beetje relativeren dat mensen langer dood zijn dan levend en dat iedereen wat dat betreft hetzelfde is. Dan zijn er grote verschillen op deze aarde tussen mensen maar als het erop aankomt gaan we allemaal dood. Ben dan van mening dat de dood leegte is en rust en dat je dan als mens dus slechts 80 jaar leeft gemiddeld en oneindig lang dood bent. Zelfs al word je dan opnieuw geboren dan nog ben je in zekere zin dood omdat je toch niets kunt herinneren van een voorgaand leven, dat opnieuw geboren worden heb ik dan erg sterke twijfels bij. Dood als complete leegte en rust hoeft dan in mijn ogen niet eens zo erg te zijn. Ik vind slapen best lekker om te doen namelijk
Dus dan is dat mijn manier van afscheid nemen, beseffende dat het ook mijn beurt is over 50 jaar en zo vergaat alles zelfs al was het volle glorie in dit bestaan voor enkelen.
Kan een vreemde manier van afscheid nemen zijn maar doe het ook anders, morgen weer op ziekenbezoek en dan proberen een gesprek aan te knopen over hoe mijn oma tegen de dood aankijkt. Ze is niet bepaald gelovig maar wel enigszins angstig wat er komen gaat.
Uitstekend, mijn avonturen gaan vrolijk verder. Ik groei sterker naar God dan ooit, en de effecten die dat heeft zijn zalig. Nog geen bungee jump gedaan neequote:Hoe is het met Ali? Een bunjee-jump van de Eifeltoren gedaan ondertussen?
Nee. De 2e dag dat ik aankwam ging ik een beetje doelloos rondlopen, kwam vanzelf in haar wijk uit. Ben langsgegaan, heb haar opgegebeld, maar ze is druk druk en kon niet afspreken. Ik wacht dus nog rustig af op t juiste moment. Ondertussen groei ik persoonlijk meer en meer, en voel me steeds meer in staat om werkelijk wat voor haar te betekenen. Verder weet ik dat het niet goed met haar gaat, dat ze eenzaam is, veel lijdt, dat geeft me hoop, omdat ze in dat geval meer open zou staan voor mijn aandacht mocht ik haar weer tegenkomen. En dat is in Gods handen. Uiteindelijk zal alles samenvallen, en tot die tijd moet ik simpelweg volhouden en vertrouwen houden.quote:Op dinsdag 4 november 2008 16:14 schreef ToT het volgende:
Ali, heb je je geliefde al kunnen vinden en haar jouw gevoelens kunnen vertellen?
Dat is pittig ja. Wat vinden je ouders er zelf van?quote:@ Topspin: wow, lekker lange posts weer!Die ga ik vanavond of morgen ff rustig lezen. Ik ben momenteel erg moe door de verhuizingen van mijn beide ouders (mijn vader van het ene verzorgingstehuis naar het andere, mijn moeder van een seniorenwoning naar een appartement in een aanleunwoning van het verzoringstehuis van mijn vader) en van mijn eigen verhuizing, en dat allemaal in pakweg anderhalve week tijd. Mijn eigen verhuizing is overigens nog volop bezig en ik ben de boel daar flink aan het verbouwen.
Ben je twee keer aangekomen?quote:Op dinsdag 4 november 2008 17:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee. De 2e dag dat ik aankwam ........
Dat tweede inderdaad. God laat meestal iemands leven beetje bij beetje afbreken voordat ie intervenieert, en dat over het algemeen via andere mensen die al geloven, niet via spetterende wonderen enzo. Iemand die blij en tevreden met alles is, heeft geen behoefte aan een andere boodschap over het leven. Als ik haar in tijd van eenzaamheid met alle liefde kan behandelen, zal ze daar veel vatbaarder voor zijn in een tijd van lijden dan wanneer alles oke is en ze alles heeft wat haar hartje begeert, toch?quote:Op dinsdag 4 november 2008 23:31 schreef ToT het volgende:
Het is wel heel eerlijk van je dat je zegt dat andermans ellende jou hoop geeft.Uiteraard heb je gelijk wat je redenering betreft, maar het zo zwart op wit zeggen klinkt haast als een zendeling die hoop heeft om slachtoffers van een natuurramp te bekeren.
No offense uiteraard, ik begrijp je gevoelens, maar je openheid geeft me gewoon dat gevoel. Then again: je kunt natuurlijk ook geloven dat God haar een moeilijke periode oplegt zodat jullie meer naar elkaar toe kunnen groeien.
Oke. Vinden ze het erg om daar terecht te komen?quote:@ mijn ouders: die hebben het ook zwaar met die verhuizingen en willen gewoon dat ik het rustig aan doe voor mezelf.
Nee, ik wacht lekker af. Alleen God weet het goede moment. Ik heb nog steeds genoeg reden om te geloven dat het goed komt en dat Hij ons samen zal brengen.quote:Op dinsdag 4 november 2008 23:37 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ben je twee keer aangekomen?
Hoeveel kilo??
En effe serieus, niet zo afwachtend doen!! Gewoon haar op de man afvragen of ze überhaupt wel zin heeft in contact met je. Je gaat daar toch niet al ruim twee maanden lang een beetje zitten afwachten tot ze misschien toevallig wel eens een keertje tijd heeft? Want druk, druk, druk is niet meer dan een excuus. En je bent wel min of meer voor haar weer terug naar Parijs gegaan. Dus kun je beter direct zijn. Wel succes toegewenst uiteraard!
Niet haar, ik besef heel goed dat ze niet perfect is of een godin, maar ik geloof wel dat een relatie met haar gigantisch mooi zou zijn, de match zou perfect zijn. Ik heb ondertussen zoveel vrouwen ontmoet, maar toch geen 1 waarbij het diezelfde klik, vlam en aantrekkingskracht is.quote:Verder denk ik dat je haar teveel idealiseert. Maar goed. Dat doen wel meer mannen.
Dit klinkt wel heel erg hoor moet ik zeggen...quote:Op woensdag 5 november 2008 00:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat tweede inderdaad. God laat meestal iemands leven beetje bij beetje afbreken voordat ie intervenieert, en dat over het algemeen via andere mensen die al geloven, niet via spetterende wonderen enzo. Iemand die blij en tevreden met alles is, heeft geen behoefte aan een andere boodschap over het leven. Als ik haar in tijd van eenzaamheid met alle liefde kan behandelen, zal ze daar veel vatbaarder voor zijn in een tijd van lijden dan wanneer alles oke is en ze alles heeft wat haar hartje begeert, toch?
[..]
Oke. Vinden ze het erg om daar terecht te komen?
Ik denk dat het verkeerd overkomt ja. Het is niet lijkenpikkerig bedoelt, ik ben me er alleen bewust van dat het geen zin heeft om bij haar aan te kloppen zolang ze nog denkt dat ze het allemaal zelf wel redt en zich constant fulltime op haar studie kan richten en alle mogelijkheden van een eventuele relatie afsluit etc. Ondertussen blijkt haar filosofie steeds desastreuzere uitwerkingen te hebben en uiteindelijk zal ze daardoor openstaan voor iets anders. Ik kan en wil niks forceren, ik wacht rustig op het juiste moment.quote:Op woensdag 5 november 2008 15:10 schreef erodome het volgende:
[..]
Dit klinkt wel heel erg hoor moet ik zeggen...
Je zegt dat dit de liefde van je leven zou moeten zijn en je bent blij dat het niet goed gaat met haar, beetje vreemd...maar ok...
Zou het niet zoveel meer kracht hebben als iemand vanuit een sterke positie ergens voor kiest dan vanuit wanhoop maar een strohalm aanpakt?
Zou je niet gewoon het beste moeten willen voor haar, zelfs als dat betekend dat ze nooit de jouwe zal zijn, zou je hart niet moeten bloeden bij het idee dat ze het zo naar heeft?
Komt een beetje lijkenpikkerig over om eerlijk te zijn, hoop maar dat het op het scherm er zo een beetje ongelukkig uitkomt en niet echt zo gemeend is.
Maar goed, hoe is het in parijs, waar hou je je mee bezig allemaal, vertel eens wat!
Nee, maar bizar is het wel. Fascinerende mensen. Die Nboko ging laatst naar de paardenracen met de prins van Dubai haha. Toen klapperden mijn oren wel even maar voor hem is het heel normaal.quote:Op woensdag 5 november 2008 18:05 schreef Topspin het volgende:
Al die contacten Ali..... met hoge functionarissen, je bent toch niet lid van een geheime genootschap of wel![]()
Frans gaat vooruit maar is idd een rot taal om te leren als Nederlander. In de macdonalds spreken ze engels, maar verder moet je het wel treffenquote:Hoe staat het met je Frans overigens? Frans vind ik persoonlijk een rot taal en heb dat vak meteen laten vallen na de brugklas. En hoe is het in Parijs met de Fransen, spreken ze ondertussen ook een woordje Engels of zijn ze nog steeds zo arrogant dat ze toeristen weigeren in het Engels te woord te staan?
Ja ik zei toch het is net een film waar ik inzit.. dat metro poetsen, ik kon het nauwelijks geloven toen ik dat voor het eerst 'binnen kreeg'. Daarna nog in wat situaties beland en zaken gelezen die me verder overtuigd hebben. Als je er over nadenkt zit er ook zeker wat in. Ik denk dat iedereen wel inziet dat het een ontzettende vernedering is. Het heeft mijn kijk op een hoop zaken in ieder geval al sterk veranderd, en dan moet ik nog beginnen.quote:Op woensdag 5 november 2008 18:05 schreef Topspin het volgende:
Niet om jou Parijs af te kraken maar heb me persoonlijk gruwelijk kunnen ergeren aan die Fransen die geen woord Engels konden en een horeca onderneming hadden. Ook vaak het idee dat ze je aan het uitlachen of bezeiken waren met van alles en nog wat zoals in de film European vacation van Chevy Chase.
Bericht komt dan ook wat ongeloofwaardig overJe hebt contact met hoge functionarissen en voert gesprekken met allerlei mensen en ondertussen moet je de metro poetsen van god
![]()
God wilt dus dat je simpel en eenvoudig net als Jezus door het leven gaat?quote:Op woensdag 5 november 2008 18:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja ik zei toch het is net een film waar ik inzit.. dat metro poetsen, ik kon het nauwelijks geloven toen ik dat voor het eerst 'binnen kreeg'. Daarna nog in wat situaties beland en zaken gelezen die me verder overtuigd hebben. Als je er over nadenkt zit er ook zeker wat in. Ik denk dat iedereen wel inziet dat het een ontzettende vernedering is. Het heeft mijn kijk op een hoop zaken in ieder geval al sterk veranderd, en dan moet ik nog beginnen.
Die mensen met hoge contacten en veel centen bieden me dan ook aan om me te helpen. De dame wilde me alles aanbieden wat ik amar nodig had, studio, verzekering, geld, enz. Maar ik heb het afgeslagen.
Het is een leer en groeiproces. Rijkdom is niets mis mee, de liefde voor rijkdom is een probleem. Maar de komende tijd ben en blijf ik een pauper ja en dat maakt me ook niets uit. God zorgt voor me op alle vlakken, ik kom niks tekort.quote:Op woensdag 5 november 2008 18:25 schreef Topspin het volgende:
[..]
God wilt dus dat je simpel en eenvoudig net als Jezus door het leven gaat?Zonder rijkdom.
In de kerk! Die man is zelf gelovig, en de ander is via een vrouw die massages geeft waardoor ze weer kon lopen in de kerk terecht gekomen. In ruil hiervoor geeft ze die vrouw alles wat ze nodig heeft en ook vrienden vna haar als ze in de problemen komen. Maar ik heb dat dus afgeslagen.quote:Vraag me dan wel af hoe je die mensen bent tegen gekomen allemaal, je komt ze niet zomaar tegen en hebt in zekere zin connecties nodig om in zo'n milieu te belanden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |