abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60695826

VS

Deel 1

Deel 2

Deel 3

Hier verder dan maar, Ali Kaniballi erbij en de rest van de bende ook dus laat maar losbarsten dat vuurwerk

[ Bericht 23% gewijzigd door Topspin op 10-08-2008 01:00:49 ]
Genieten is toegestaan!!!
pi_60695880
Nog steeds geen synthese bereikt?
pi_60695907
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 00:30 schreef Rimpelhond het volgende:

[..]

Ik hoop dat dat niet betekend dat je een vervelende jeugd hebt gehad of dat er iets heftigs is voorgevallen.

Toch zou het hypocriet zijn om hier niet op in te gaan aangezien ik wel van alles denk.
Wat ik kwijt wilde is het volgende... het is váák zo dat mensen die iets heftigs mee hebben gemaakt, zwak in hun schoenen staan, junk zijn of verzin het maar hun heil zoeken bij God en daarin meteen behoorljk doordraven.

Zie je het patroon zelf niet? Loop eens over de markt als jehova's getuigen daar zieltjes staan te winnen... het is altijd over en met een junk, een getraumatiseerd persoon of iemand die ten dode opgeschreven was en nu alsnog een ziekte heeft overwonnen.

Voel je je nu niet door je eigen psyche genaaid?
Zíe je die patronen nog wel?
lol.

Kijk ik weet echt nog wel dingen van voor mijn 12e, maar ik vind mijn sexuele ontwikkeling nou niet echt iets wat ik hier ga bespreken, en nee ik kan me echt niet herinneren wanneer ik mijn eerste erecties had

Ik heb genoeg problemen gehad maar nee, niks heftigs als misbruik of mishandeling ofzo. Heeft niet iedereen wel moeilijkheden? De één treft het nou eenmaal beter dan de ander. Mijn jeugdproblemen zijn niets vergeleken met die van anderen, en vergeleken met weer anderen zijn ze zwaarder. Het is aan iedereen zelf om er zo goed mogelijk uit te komen. Wat ik wel weet is dat ik niet geloofde dat het leven wat mij voorgespiegeld werd het leven was waarvan ik geloofde dat het me gelukkig zou maken. Dat deze hele WERELD niet de wereld is waar ik in wil leven en aan mee wil doen. Ik vond op jonge leeftijd alle volwassenen al zo gigantisch hypocriet en nep. Het heeft niet zozeer met psychologische problemen te maken alswel met een ongeloof dat we er met zijn allen geen mooiere, betere, rechtvaardigere planeet van kunnen maken. En dat ik niet van jongsafaan op school moet zitten om vervolgens te werken en daarna pensioen te hebben als slaaf van een maatschappij die mij dwingt om vanalles te moeten doen. Dat ging er bij mij gewoon niet in, ik miste wel wat, liefde uiteraard, en dan ga je zoeken naar andere bronnen van geluk. Je kan dus wel zeggen dat ik iets miste in mijn leven, maar niet zo bijzonder in mijn leven, maar in de hele manier waarop de mensheid zich gedraagt. Het sloeg in mijn ogen gewoon allemaal nergens op, de manier waarop we elkaar uitbuiten en afslachten en we er hier in het westen lekker van profiteren, en ik had ook absoluut geen zin om daar in mee te gaan. In het christelijk geloof heb ik daar de uitweg voor gevonden. Wat ik nu meemaak door mijn leven aan God te geven is datgene waar ik al jaren naar verlang, in geloofde dat het bestond, en wat mijn beste fantasiën en dromen van hoe het leven kan zijn overtreft. Het is echt, geen illusie, fantasie of vlucht, maar manifesteert zich gewoon in mijn leven, de manier waarop ik mijn leven leid, de dingen die ik meemaak, de mensen die ik ontmoet, álles.

Op dit forum ben ik natuurlijk gigantisch fanatiek bezig, maar mij zul je echt niet op de markt zien staan of bij de mensen aan zien bellen. Ik laat God mijn leven leiden. Ik zit nu in een tussenfase om mijn studie af te maken en over 3 weken ben ik weer weg in Parijs om mijn nieuwe leven dat God in gang heeft gezet voort te zetten. Tot die tijd wil ik gewoon alles wat ik opdoe aan ervaring en kennis hier delen, het is mijn passie. Ik doe het uit liefde voor God en uit liefde voor jullie.
pi_60695922
neem maar is een kijkje op deze site: www.gnosticteachings.org
En in de thread "Sex: The Secret Gate to Eden" op dit forum.

De stichters en oervaderen van het christendom spraken altijd over meerdere levens en de meer "esoterische" zaken.

De katholieke kerk en het vaticaan etc. besloten op een gegeven moment de leer aan te passen zodat ze het volk doormiddel van angst en tabboes tam konden houden.

Veel fanatieke en angstige mensen die houvast zoeken kopen deze illusie en zeggen tegen zichzelf.
"ben ik even gelukkig dat ik wél luister naar God."
pi_60695936
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 00:48 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
Nog steeds geen synthese bereikt?
The truth cannot be compromised
pi_60695950
Hoe moet ik dat zien in Parijs Ali? Zit je daar bij een genootschap van 7e dagsadventisten en evangeliseer je daar?
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_60695952
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 00:51 schreef Chela145 het volgende:
neem maar is een kijkje op deze site: www.gnosticteachings.org
En in de thread "Sex: The Secret Gate to Eden" op dit forum.

De stichters en oervaderen van het christendom spraken altijd over meerdere levens en de meer "esoterische" zaken.

De katholieke kerk en het vaticaan etc. besloten op een gegeven moment de leer aan te passen zodat ze het volk doormiddel van angst en tabboes tam konden houden.

Veel fanatieke en angstige mensen die houvast zoeken kopen deze illusie en zeggen tegen zichzelf.
"ben ik even gelukkig dat ik wél luister naar God."
Gnoticisme is idd luciferianisme.
  zondag 10 augustus 2008 @ 00:53:32 #8
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60695959
De oude oplossing , iedereen die het niet met je eens is verdiend de doodstraf .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_60695992
typo
pi_60696006
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 00:53 schreef Summers het volgende:
De oude oplossing , iedereen die het niet met je eens is verdiend de doodstraf .

maar natuurlijk niet omdat ali dat vindt... God heeft dat al bepaald, hij herhaalt het alleen even.

Ja.. als je zo ondankbaar bent dat je God niet eens accepteert ondanks dat hi je het leven heeft geschonken.. dan is de liefde bekoeld en ga je voor straf eeuwig en definitief dood.

pi_60696031
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 00:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

The truth cannot be compromised
Ah, jullie debatteren. Ik sla het debat dan over.
pi_60696103
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 00:53 schreef ElizabethR het volgende:
Hoe moet ik dat zien in Parijs Ali? Zit je daar bij een genootschap van 7e dagsadventisten en evangeliseer je daar?
Hoe je dat moet zien? Ik weet zelf nog niet eens hoe het gaat lopen. Ik ben daar via bepaalde situaties en mensen terecht gekomen en ga er nu terug. Ik ben er wel bij een kerk terecht gekomen ja, fantastische mensen ontmoet. Ook vaak bij de american church geweest, veel mensen leren kennen en gesprekken gehad, niet arrogant bedoeld maar ik vond me daar wel vaak in een positie van 'onderwijzen', de mensen respecteerden me, waren geïnteresseerd in mijn visie en ervaringen wat betreft het christelijk geloof, omdat het daar toch allemaal een beetje halfbakken 'Jesus loves you' was en verder kwamen ze niet, veel jongeren vonden het denk ik fijn om eens een ander geluid te horen. De mensen in de ZDA kerk vonden het ook apart dat zo'n jonge gast zo enthousiast gelovig is geworden, inspirerend zelfs. Ik heb mensen ontmoet en daar wel aan geevangeliseerd ja, tot het punt dat ze om een teken van God vroegen. Ik vind dat gewoon vet, en gelukkig loopt mijn ego er nu niet meer mee weg. Dat was in het begin wel als iedereen je zo een beetje bewondert, maar daar heb ik nu gelukkig geen last meer van. Zo bedoel ik dit stuk text dus ook niet, het zijn gewoon de dingen die ik heb meegemaakt.

Ik heb in de 6 maanden gewoon bizar veel meegemaakt waardoor ik compleet veranderd ben en in tune met de bijbel kan leven. Overigens in de laatste 4 maanden hier in Nederland ook weer. Het is zo bizar hoe snel dat gaat.

Verder woont mijn geliefde in Parijs, dat is een verhaal op zich. Hoe dat zich verder gaat ontwikkelen weet ik niet, maar als ik met haar samen ga zijn en haar mijn vrouw kan maken, gaan een hoop mensen zich bekeren, aangezien alleen goddelijke interventie zou kunnen verklaren dat dat zou gebeuren. Ik zie wel wat God voor mij in petto heeft daar en hoe het gaat lopen. Hij brengt mij waar ik heenmoet, is mijn Herder. Ik hoef niet op straat te gaan staan en iedereen weg te jagen met geschreeuw.
  zondag 10 augustus 2008 @ 01:02:05 #13
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60696120
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 00:35 schreef Rimpelhond het volgende:

[..]

Ik ook,
ik kan mij ook nog herinneren dat ik mijn buurmeisje verteld heb waar die lappen verband voor dienen die haar moeder voor haar verstopte (geloofsfreak).
Ik heb het meisje even in geuren en kleuren onder het stoepkrijten verteld over het bloed tussen de benen van mevrouwen die ook al baby's kunnen krijgen en dat je daar niet van hoeft te schrikken dat je dat bijna zo vaak krijgt als dat er schoolvakanties zijn en dat je dan dus zo'n geval in je slipje legt zodat je broek niet vies wordt.

Ik was niet meer welkom... het mens had liever gehad dat haar dochter die al bijna aan de beurt was zich kapot was geschrokken en zou denken dat ze dood gaat.

Het leggen van taboes op natuurlijke zaken, gewoon dingen die bij het dagelijks leven horen.
Ik kan daar niet bij.
Ik ook niet. Brrrr, een echte 'Carrie' moeder.

Mijn ouders waren ook gelovig, zij het niet van harte, meer uit gewoonte zeg maar. Opgedrongen vanuit thuis uiteraard. Ik idem dito, maar heb toch op mijn 18e, toen ik eindelijk zelf mocht kiezen, me laten uitschrijven uit de kerk. Hetgeen me boze brieven opleverde van de parochie en de daverende donderpreek van meneer pastoor, die me met bliksemende ogen vertelde dat ik regelrecht de hel in zou gaan.

Het kon, en kan, me nog steeds niets schelen waarmee ik word bedreigd door van die geloofsfanatici. Ik weet waar ik voor sta, ik weet dat ik in beginsel géén slecht mens ben, en probeer van mijn fouten te leren. Dat doe ik allemaal met mijn eigen "god'' , die ik zie als een innerlijke kracht. Ik ben overigens atheïst.
pi_60696156
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 00:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Gnoticisme is idd luciferianisme.
dat je dat stelt kan ik mij voorstellen, maar niet dat je het afkeurt.
Gnosticisme trok mij meer nog dan jouw wereld. Het voelde beter, echter, completer, passender.

Wederom kom ik er dus op dat als ik in mijn wereld jouw termen zou gebruiken ik de definities iets zou hutselen. Lucifer = goed God= slecht...

of God = Lucifer en andersom.
Jij hebt het dominante, wrede narcistische ventje als goed / God bestempeld... ik zie dat kereltje juist... nou ja.. mijn omschrijving zegt genoeg... allemaal zonden...die ik hem toedicht.
pi_60696175
Ik ga slapen en hoop dat God de moeite doet om over mij te waken

Now I lay me down to sleep
I pray the lord my soul to keep
If i die before i wake
I pray the lord my soul to take

Vele fouten in mijn leven, zoals ik mensen in gedachtes haat zomaar die ik op straat zie lopen en woorden gezegd die haat in zich hebben. Verder nog meer zondes begaan in mijn korte leven maar God zal toch zeker wel over mij waken? Zelfs Satan aanbeden in onwetenheid omdat God geen antwoord gaf en ook spirituele pad gekozen maar is dat een reden om mij in nachtmerries te laten leven vannacht

Ik zeg dag en vooral tegen Ali zeg ik nog een prettige avond Hopelijk brengt God morgen net zoveel licht en zal dat licht ook het licht brengen dat het niet nodig is om anderen over te halen tot geloven omdat mensen ieder wijs genoeg zijn om een eigen weg te kiezen.

Dag
pi_60696181
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 01:04 schreef Rimpelhond het volgende:

[..]

dat je dat stelt kan ik mij voorstellen, maar niet dat je het afkeurt.
Gnosticisme trok mij meer nog dan jouw wereld. Het voelde beter, echter, completer, passender.

Wederom kom ik er dus op dat als ik in mijn wereld jouw termen zou gebruiken ik de definities iets zou hutselen. Lucifer = goed God= slecht...

of God = Lucifer en andersom.
Jij hebt het dominante, wrede narcistische ventje als goed / God bestempeld... ik zie dat kereltje juist... nou ja.. mijn omschrijving zegt genoeg... allemaal zonden...die ik hem toedicht.
Dat vind ik niet zo gek.
  zondag 10 augustus 2008 @ 01:06:22 #17
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60696197
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 01:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Hoe je dat moet zien? Ik weet zelf nog niet eens hoe het gaat lopen. Ik ben daar via bepaalde situaties en mensen terecht gekomen en ga er nu terug. Ik ben er wel bij een kerk terecht gekomen ja, fantastische mensen ontmoet. Ook vaak bij de american church geweest, veel mensen leren kennen en gesprekken gehad, niet arrogant bedoeld maar ik vond me daar wel vaak in een positie van 'onderwijzen', de mensen respecteerden me, waren geïnteresseerd in mijn visie en ervaringen wat betreft het christelijk geloof, omdat het daar toch allemaal een beetje halfbakken 'Jesus loves you' was en verder kwamen ze niet, veel jongeren vonden het denk ik fijn om eens een ander geluid te horen. De mensen in de ZDA kerk vonden het ook apart dat zo'n jonge gast zo enthousiast gelovig is geworden. Ik heb mensen ontmoet en daar wel aan geevangeliseerd ja, tot het punt dat ze om een teken van God vroegen.

Ik heb in de 6 maanden gewoon bizar veel meegemaakt waardoor ik compleet veranderd ben en in tune met de bijbel kan leven. Overigens in de laatste 4 maanden hier in Nederland ook weer. Het is zo bizar hoe snel dat gaat.
Ok. interessant, hoewel het mij echt erg sektarisch in de oren klinkt.
quote:
maar als ik met haar samen ga zijn en haar mijn vrouw kan maken, gaan een hoop mensen zich bekeren, aangezien alleen goddelijke interventie zou kunnen verklaren dat dat zou gebeuren.

Hier snap ik geen barst van. Als jij gaat trouwen met je vriendin gaan een hoop mensen zich bekeren? Wat is dat nou voor waanzin?
pi_60696218
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 00:56 schreef Rimpelhond het volgende:

[..]

maar natuurlijk niet omdat ali dat vindt... God heeft dat al bepaald, hij herhaalt het alleen even.

Ja.. als je zo ondankbaar bent dat je God niet eens accepteert ondanks dat hi je het leven heeft geschonken.. dan is de liefde bekoeld en ga je voor straf eeuwig en definitief dood.

Maar als God je zoveel geeft om van te houden, waarom hou jij dan niet van God?
pi_60696247
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 01:06 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ok. interessant, hoewel het mij echt erg sektarisch in de oren klinkt.
Hoezo sektarisch? Ik doe gewoon mijn ding. Ik werk, leef, bezoek musea, heb plezier met vrienden, ga naar de kerk en als het ter sprake komt spreek ik over mijn geloof. Zo ben ik gelukkig.
quote:

Hier snap ik geen barst van. Als jij gaat trouwen met je vriendin gaan een hoop mensen zich bekeren? Wat is dat nou voor waanzin?
Wat is dat nou weer voor waanzin? Ik zeg toch wat voor waanzin het is? Alleen goddelijke interventie zou dat kunnen verklaren, omdat de kans dat het gebeurt zo extreem minimaal is, dat NIEMAND erin gelooft, behalve ikzelf.
  zondag 10 augustus 2008 @ 01:11:15 #20
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60696273
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 00:56 schreef Rimpelhond het volgende:

[..]

Wat een haat en duisternis .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_60696276
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 01:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Maar als God je zoveel geeft om van te houden, waarom hou jij dan niet van God?

Houden van God?
Als die knakker bestaat wens ik hem niets kwaads toe hoor...
ik vind alleen dat hij niet zo onzinnig moet blaten en ik hou niet van die eigengeilerij.
Daar doe ik niet aan mee. Heel simpel. Dat zie ik als zondig, als verkeerd, als onzinnig, als negatief.

Daarnaast heb ik nooit gezegd dat ik íedere God afkeur... jóuw God zal ik nooit accepteren.. kijk nou toch... nogmaals... het is een narcist, een wrede dominante kwallebal....
meen jij nou echt dat dat representatief is voor het goede?

In mijn wereld niet.

Het heeft niets met terughouden van te maken.
Die knakker waar ji over praat houd van zichzelf.
pi_60696302
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 01:05 schreef Topspin het volgende:
Ik ga slapen en hoop dat God de moeite doet om over mij te waken

Now I lay me down to sleep
I pray the lord my soul to keep
If i die before i wake
I pray the lord my soul to take

Vele fouten in mijn leven, zoals ik mensen in gedachtes haat zomaar die ik op straat zie lopen en woorden gezegd die haat in zich hebben. Verder nog meer zondes begaan in mijn korte leven maar God zal toch zeker wel over mij waken? Zelfs Satan aanbeden in onwetenheid omdat God geen antwoord gaf en ook spirituele pad gekozen maar is dat een reden om mij in nachtmerries te laten leven vannacht

Ik zeg dag en vooral tegen Ali zeg ik nog een prettige avond Hopelijk brengt God morgen net zoveel licht en zal dat licht ook het licht brengen dat het niet nodig is om anderen over te halen tot geloven omdat mensen ieder wijs genoeg zijn om een eigen weg te kiezen.

Dag
Vette OP heb je gemaakt

Slaap lekker.
pi_60696340
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 01:11 schreef Rimpelhond het volgende:

[..]

Houden van God?
Als die knakker bestaat wens ik hem niets kwaads toe hoor...
ik vind alleen dat hij niet zo onzinnig moet blaten en ik hou niet van die eigengeilerij.
Daar doe ik niet aan mee. Heel simpel. Dat zie ik als zondig, als verkeerd, als onzinnig, als negatief.

Daarnaast heb ik nooit gezegd dat ik íedere God afkeur... jóuw God zal ik nooit accepteren.. kijk nou toch... nogmaals... het is een narcist, een wrede dominante kwallebal....
meen jij nou echt dat dat representatief is voor het goede?

In mijn wereld niet.

Het heeft niets met terughouden van te maken.
Die knakker waar ji over praat houd van zichzelf.
Ik zou als ik jou was niet zo praten. Die kinderen die je van God hebt gekregen en waar je zoveel van houdt, kan God ook zo weer terugnemen als Hij dat terecht acht. Ik vind het dwaze uitspraken die je doet, en ik hoop dat je er snel mee ophoudt.
pi_60696371
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 01:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Hoezo sektarisch? Ik doe gewoon mijn ding. Ik werk, leef, bezoek musea, heb plezier met vrienden, ga naar de kerk en als het ter sprake komt spreek ik over mijn geloof. Zo ben ik gelukkig.
[..]

Wat is dat nou weer voor waanzin? Ik zeg toch wat voor waanzin het is? Alleen goddelijke interventie zou dat kunnen verklaren, omdat de kans dat het gebeurt zo extreem minimaal is, dat NIEMAND erin gelooft, behalve ikzelf.

Wederom een punt waarmee jij jouw ding denkt te kunnen onderbouwen, maar waar een soortgelijke situatie die het tegendeel "bewijst" (naar jouw maatstaf van bewijzen)...
Ik ben gehuwd met iemand waarvan geen wetenschapper of arts zou geloven dat iemand als hij met iemand als ik een huwelijk mee zou kunnen onderhouden of een huishouden met kinderen zou kunnen voeren... alleen al het feit dat wij elkaar ontmoet hebben, de weirde keuze om er samen voor te gaan en het samen nog gered hebben ook om een gezin te stichten is ondenkbaar.

TOch hebben wij het gedaan. De bron, de kracht, de moed, de energie en de onvoorwaardelijke liefde... komt uit ónze bron... een bron die lijnrecht tegenover jouw narcistische God staat.

wederom een patstelling... dit soort dingen zijn dus geen onderbouwing of bewijs.

Het geeft alleen weer aan dat het inderdaad niet uitmaakt wélk pad je kiest, als je maar bij het pad dat het beste bij jóuw past uitkomt zodat je je ten volle kan ontwikkelen... en dan zal het je vanzelf daar brengen waar je komen kan.
pi_60696404
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 01:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik zou als ik jou was niet zo praten. Die kinderen die je van God hebt gekregen en waar je zoveel van houdt, kan God ook zo weer terugnemen als Hij dat terecht acht. Ik vind het dwaze uitspraken die je doet, en ik hoop dat je er snel mee ophoudt.

Ik heb mijn kinderen niet van JOUW God...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')