abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60534955
Naar aanleiding van vele halve discussies in vele topics waar het eigenlijk net niet thuis hoorde, open ik hem dan zelf maar.

Mijn stelling is dat al het occulte Luciferiaans is. Alle vormen van magie, spiritisme, reiki, etcetera, hebben 1 en dezelfde spirituele bron en dat is Lucifer, ook wel Satan genoemd in christelijke kringen, en een aantal onderdanen die volgens de bijbel duivels, demonen en gevallen engelen worden genoemd. In de occulte wereld wordt God anders gezien dan in de christelijke wereld, daar ben ik mij heel bewust van. Het gaat er in dit topic echter niet om welk godsbeeld het correcte is, maar wat occultisten zelf zeggen wat de bron van hun magische krachten en communicerende geesten is.

Het doet er niet toe of het om witte of zwarte magie gaat, dus of de krachten voor goed of slecht gebruikt worden, de bron blijft hetzelfde. Het kiezen tussen deze twee opposities is slechts het gevolg van de religie die Satan op heeft gezet, waarin het idee dat we goden zijn, kennende goed én kwaad, tot uitdrukking komt.

Ter illustratie:
Genesis 3:4 Toen zeide de slang tot de vrouw: Gijlieden zult den dood niet sterven;5 Maar God weet, dat, ten dage als gij daarvan eet, zo zullen uw ogen geopend worden, en gij zult als God wezen, kennende het goed en het kwaad.

Het gros van de new age ideeën wat in TRU besproken wordt en wat we in de gemiddelde esoterische boekenwinkel kunnen vinden, bespreekt slechts oppervlakkig waar we mee te maken hebben als we ons bezig gaan houden met occultisme. Want dat is wat new age in al zijn facetten is: millennia oud occultisme en mystiek.

Mijn idee is dat als we willen weten wat de spirituele bronnen zijn die we aanspreken wanneer we ons met dergelijke zaken bezig houden, we naar de mensen moeten luisteren die weten waar ze over praten. De mensen die hun leven hebben gewijd aan dergelijke zaken in plaats van het als hobby erbij doen, degenen die er boeken over hebben geschreven en groot aanzien genieten onder andere occultisten, de mensen die verstand van zaken hebben.

Ik krijg weleens de indruk dat in new age kringen zoiets als 'verstand van zaken hebben' niet bestaat, er is geen verschil tussen wie dan ook over kennis van wat dan ook, en niemand kan als autoriteit worden beschouwd op wat dan ook, we zijn zelf de grootste bronnen van wijsheid. Ik kan dat idee niet accepteren, ik erken simpelweg dat er mensen zijn die veel meer weten dan ik over bepaalde zaken, en dat zijn de mensen die ik vertrouw wanneer ik mij ergens in wil verdiepen. Zoals je naar een dokter gaat om je lichaam te onderzoeken, ga je naar een tennisleraar om te leren tennissen. Je gaat niet naar de dokter om te leren tennissen. Zo ga ik ook niet bij mezelf te rade om erachter te komen wat occultisme is, aangezien ik geen occultist ben die occultisme gestudeerd heeft, ik ga naar de aanzien genietende theosofen, vrijmetselaars, en andere occultisten die hun hele leven niets anders hebben gedaan dan zich met dergelijke zaken bezig gehouden. De enige kennis die ik van mijzelf kan gebruiken kan ik putten uit de grote hoeveeleid paddotrips die ik ondergaan heb en waarin ik geindoctrineerd werd met een cocktail van boeddhisme, hindoeisme, gnostisch christelijk geloof, kabbalisme, wat uiteindelijk, zoals zal blijken, allemaal samen te vatten viel onder 1 noemer, en dat is Luciferianisme.

Nu word ik over het algemeen niet serieus genomen als het gaat om ervaring met dergelijke zaken, dus ik neem in dit topic ook niemand serieus als diegene met eigen ervaringen aan komt zetten. Zoals zovelen zeggen: ervaringen zijn subjectief. Het zou allemaal anders kunnen. Dit topic wordt dus een bronnentopic waarin iedereen aan het woord mag komen, behalve wijzelf. Dit topic is niet bedoeld om te bepalen wie er nou iets beters doet dan een ander, de één als magiër, de ander als reiki master, een derde als satanist en weer een ander als christen, zoals ik zelf. We gaan in dit topic terug naar de feiten en we gaan kritisch nadenken. Kinderachtige, ruziënde, domme, bijdehandte reacties kunnen achterwege blijven, de peuterspeelzaal zijn we ondertussen ontgroeid dus wie wil gallen doet dat maar ergens anders. Ik ben niet bereid om in te gaan op rebellerende kinderen die nergens voor open staan, niet kritisch willen nadenken, niets willen leren en alles wat ze niet snappen, wat ze zich niet voor kunnen stellen of waar ze niets over willen weten belachelijk maken. Ik verwacht dat degenen die deelnemen aan dit topic er eenzelfde houding op nahouden, misschien dat we dan iets kunnen bereiken met welwillende mensen.

Enkele vooraanstaande occultisten die ik als autoriteit beschouw zijn vrijmetelaars Albert Pike en Manley Palmer Hall en theosofen Helena Petrovna Blavatsky en Alice Ann Bailey.

Albert Pike:
quote:
He had in the interim joined a Masonic lodge and become extremely active in the affairs of the organization, being elected Sovereign Grand Commander of the Scottish Rite's Southern Jurisdiction in 1859.[citation needed] He remained Sovereign Grand Commander for the remainder of his life (a total of thirty-two years), devoting a large amount of his time to developing the rituals of the order.[citation needed] Notably, he published a book called Morals and Dogma of the Ancient and Accepted Scottish Rite of Freemasonry in 1871, of which there were several subsequent editions.

Pike is still sometimes regarded in America as an eminent[2] and influential[3] Freemason. His anti-Roman Catholic pronouncements were seen as representative of American freemasonry by Catholic sources.[4][citation needed]
http://en.wikipedia.org/wiki/Albert_Pike

Manly Palmer Hall
quote:
Manly Palmer Hall (March 18, 1901 - August 29, 1990) was a Canadian-born author and mystic. He is perhaps most famous for his work The Secret Teachings of All Ages: An Encyclopedic Outline of Masonic, Hermetic, Qabbalistic and Rosicrucian Symbolical Philosophy, which is widely regarded as his magnum opus, published in 1928[1][2]when he was just 27 years old.

He has been widely recognized as a leading scholar in the fields of religion, mythology, mysticism, and esotericism, and has called himself freemasonry's greatest philosopher.[3]

In 1934, Hall founded the Philosophical Research Society (PRS) in Los Angeles, California, dedicating it to an idealistic approach to the solution of human problems.

In 1973 (47 years after writing The Secret Teachings of All Ages), Hall was recognized as a 33º Mason (the highest honor conferred by the Supreme Council of the Scottish Rite), at a ceremony held at PRS on December 8th,[4][5]), despite never being initiated into the physical craft.[6]

In his over 70-year career, Hall delivered approximately 8,000 lectures in the United States and abroad, authored over 150 books and essays, and wrote countless magazine articles.
http://en.wikipedia.org/wiki/Manly_Palmer_Hall

Helena Petrovna Blavatsky:
quote:
Living in New York City, she founded the Theosophical Society in September 1875, with Henry Steel Olcott, William Quan Judge and others.

Madame Blavatsky wrote that all religions were both true in their inner teachings and problematic or imperfect in their external conventional manifestations. Her writings connecting esoteric spiritual knowledge with new science may be considered to be the first instance of what is now called New Age thinking. In fact, many researchers feel that much of New Age thought started with Blavatsky.

She also lived in Philadelphia for part of 1875, where she resided at 3420 Sansom Street, now home of the White Dog Cafe[1]. While living on Sansom Street, Madame Blavatsky became ill with an infected leg. She claimed to have undergone a "transformation" during her illness which inspired her to found the Theosophical Society. In a letter dated June 12, 1875, she described her recovery, explaining that she dismissed the doctors and surgeons who threatened amputation. She is quoted as saying "Fancy my leg going to the spirit land before me!," and had a white dog sleep across her leg by night.

To India
See also: The Arya Samaj and the Theosophical Society
She had moved to India, landing at Bombay on 16 February 1879[5], where she first made the acquaintance of A.P. Sinnett. In his book Occult World he describes how she stayed at his home in Allahabad for six weeks that year, and again the following year.[6]

Sometime around December 1880, while at a dinner party with a group including A.O. Hume and his wife, she is claimed to have been instrumental in causing the materialization of Mrs. Hume's lost brooch.[7]

By 1882 the Theosophical Society became an international organization, and it was at this time that she moved the headquarters to Adyar near Chennai, India (then known as Madras).

The society headquartered here for some time, but she later went to Germany for a while, in between she stayed at Ostend (15 July 1886 - 1 May 1887) where she could easily meet her English friends. She wrote a big part of the Secret Doctrine in Ostend [8] and there she claimed a revelation during an illness telling her to continue the book at any cost. Finally she went to England.

A disciple put her up in her own house in England and it was here that she lived until the end of her life.
http://en.wikipedia.org/wiki/Helena_Blavatsky

Alice Ann Bailey:
quote:
Her works, written between 1919 and 1949, describe a wide-ranging system of esoteric thought covering such topics as how spirituality relates to the solar system, meditation, healing, spiritual psychology, the destiny of nations, and prescriptions for society in general. She described the majority of her work as having been telepathically dictated to her by a "Master of the Wisdom," initially referred to only as "the Tibetan," or by the initials "D.K.," later identified as "Djwhal Khul."[2][3]

Her writings were influenced by the works of Madame Blavatsky. Though Bailey's writings differ from Theosophy, they also have much in common with it. She wrote about religious themes, including Christianity, though her writings are fundamentally different from many aspects of Christianity and of other orthodox religions. Her vision of a unified society includes a global "spirit of religion" different from traditional religious forms and including the concept of the Age of Aquarius.[4][5]

Controversy has arisen around some of Bailey's statements on nationalism, American isolationism, Soviet totalitarianism, Fascism, Zionism, Nazism, race relations, people of African descent, the Jewish people, and the religions of Judaism and Christianity. Yonassan Gershom and others have described her writings as racist and antisemitic.[6][7][8][9]

According to Robert S. Ellwood, her philosophy and her writings are still applied by the groups and organizations she founded, such as the Arcane School, the New Group of World Servers, and the Full Moon Meditation Groups that follow her teachings. [10] [11]
http://en.wikipedia.org/wiki/Alice_Bailey

Een groot deel van de lectuur van deze damen en heren is te vinden op de website:
http://www.sacred-texts.com/

Daarmee hebben we dus toegang tot heel veel occulte geschriften en hoeven we niet te gissen of speculeren over waar occultisme over gaat. We kunnen er niet vanuit gaan dat we kunnen weten wat het is zonder dergelijke geschriften te bestuderen, aangezien het woord 'occult' al aangeeft dat we hier met verborgenheden te maken hebben, geheimen, zaken die niet voor iedereen bestemd zijn om wat voor reden dan ook. Gelukkig leven wij in de 21e eeuw waarin de technologie de zoekende mens kan helpen door praktisch alles openbaar te maken wat tot nog toe geheim is gebleven met betrekking tot deze zaken.

Ik zal beginnen met enkele citaten uit Morals & Dogma om aan te geven waarop ik mijn punt baseer:
quote:
THE Occult Science of the Ancient Magi was concealed under the shadows of the Ancient Mysteries: it was imperfectly revealed or rather disfigured by the Gnostics: it is guessed at under the obscurities that cover the pretended crimes of the Templars; and it is found enveloped in enigmas that seem impenetrable, in the Rites of the Highest Masonry.
quote:
Masonry is a search after Light. That search leads us directly back, as you see, to the Kabalah. In that ancient and little understood medley of absurdity and philosophy, the Initiate will find the source of many doctrines; and may in time come to understand the Hermetic philosophers, the Alchemists, all the Anti-papal Thinkers of the Middle Ages, and Emanuel Swedenborg.
quote:
LUCIFER, the Light-bearer! Strange and mysterious name to give to the Spirit of Darkness! Lucifer, the Son of the Morning! Is it he who bears the Light, and with its splendors intolerable blinds feeble, sensual, or selfish Souls? Doubt it not!
Uit de paar bronnen en verwijzingen die ik heb geplaatst kan ik nu dus de volgende vergelijking maken:

Vrijmetselarij = occultisme = kabbalisme = luciferianisme.

De paar citaten van Pike zijn natuurlijk maar een mini-bewijsvoering maar de basis is gelegd. Ik ben benieuwd welke bronnen jullie aan kunnen dragen om het te ontkrachten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ali_Kannibali op 03-08-2008 21:58:13 ]
pi_60535037
En alles wat niet occulte is, is....?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_60535402
De vrijmetselaarij zoals het tegenwoordig bestaat heeft in de praktijk vaak vrij weinig met occultisme te maken hoor... de vrijmetselaarij is een stuk minder spooky dan de meesten hier in truth denken.
(alhoewel ze zich vaak wel god wanen in figuurlijke zin wat ook best spooky kan zijn )

occultisme = kabbalisme... nee andersom zou meer steek houden alhoewel je ook dan een heel stuk van de kabbalistische leer overslaat.

occultisme = luciferianisme ... als jij dat zo wil zien dan wel ja,
maar dat geld dat alleen als je vanuit een bepaalde hoek kijkt. (en blijkbaar zitten sommige mensen die jij hierboven noemt in die hoek)

Het was een erg lang verhaal en ik zal er straks wat uitgebreider (en inhoudelijker) op in gaan..
ik wil nu eerst kooooofffffiieeeeeee....
pi_60535517
Zou je het veranderen van water in wijn, vissen vermenigvuldigen, over water lopen en de Rode Zee splitsen niet als occult beschouwen ?
pi_60535680
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 21:40 schreef gelly het volgende:
Zou je het veranderen van water in wijn, vissen vermenigvuldigen, over water lopen en de Rode Zee splitsen niet als occult beschouwen ?

insinueer jij nou dat Jezus zich liet beïnvloeden door Lucifer?
of zou TS dat doen...?

pi_60535707
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 21:40 schreef gelly het volgende:
Nee, want de bron van die krachten wordt duidelijk beschreven in dezelfde geschriften door dezelfde mensen die dergelijke zaken deden, en deze wordt de Heilige Geest van God genoemd, of Yahweh. Er wordt niet geheimzinnig over gedaan, is niets occults aan.
  zondag 3 augustus 2008 @ 21:49:06 #7
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_60535711
quote:
Het gaat er in dit topic echter niet om welk godsbeeld het correcte is, maar wat occultisten zelf zeggen wat de bron van hun magische krachten en communicerende geesten is.
En toch is je stelling gebaseerd op een christelijke gedachtegang. Als je het vanuit die hoek bekijkt met de bijbel in het achterhoofd als zijnde waarheid dan heb je gelijk ja.

Maar stel dat de bijbel niet de volledige waarheid is. Neem bijvoorbeeld een inheems volk als de indianen. Ze hebben een ander godsbeeld en in hun gebruiken is 'het occulte' doodnormaal en niet per definitie slecht.
The Light Is Leaving Us All
pi_60535746
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 21:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee, want de bron van die krachten wordt duidelijk beschreven in dezelfde geschriften door dezelfde mensen die dergelijke zaken deden, en deze wordt de Heilige Geest van God genoemd, of Yahweh. Er wordt niet geheimzinnig over gedaan, is niets occults aan.
Zei God dat persoonlijk of waren het de lieden die deze "wonderen" uitvoeren ?
pi_60535788
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 21:49 schreef Zeitgeist het volgende:

[..]

En toch is je stelling gebaseerd op een christelijke gedachtegang. Als je het vanuit die hoek bekijkt met de bijbel in het achterhoofd als zijnde waarheid dan heb je gelijk ja.

Maar stel dat de bijbel niet de volledige waarheid is. Neem bijvoorbeeld een inheems volk als de indianen. Ze hebben een ander godsbeeld en in hun gebruiken is 'het occulte' doodnormaal en niet per definitie slecht.
Nogmaals: het gaat niet of iets goed of slecht is. Het gaat om de spirituele bron die aangesproken wordt.

Het is logisch dat je bij indianen, afrikanen, indieërs etcetera dezelfde praktijken tegenkomt die daar doornormaal zijn, waarom zou Lucifer zich door wat dan ook laten binden? Opvallend is overigens wel dat de slangengod altijd een prominente rol inneemt in dergelijke religies en gebruiken. Denk aan een Quetzalcoatl.

Het gaat mij puur om de feiten, niet om of het goed, slecht, normaal, abnormaal is.
pi_60535840
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 21:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Het doet er niet toe of het om witte of zwarte magie gaat, dus of de krachten voor goed of slecht gebruikt worden, de bron blijft hetzelfde. Het kiezen tussen deze twee opposities is slechts het gevolg van de religie die Satan op heeft gezet, waarin het idee dat we goden zijn, kennende goed én kwaad, tot uitdrukking komt.

Genesis 3:4 Toen zeide de slang tot de vrouw: Gijlieden zult den dood niet sterven;5 Maar God weet, dat, ten dage als gij daarvan eet, zo zullen uw ogen geopend worden, en gij zult als God wezen, kennende het goed en het kwaad.
Waar staat dat die slang Satan was?
pi_60535848
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 21:50 schreef gelly het volgende:

[..]

Zei God dat persoonlijk of waren het de lieden die deze "wonderen" uitvoeren ?
Waarom vraag je dat aan mij? Ik was er niet bij. Ik geloof dat deze mensen een directe relatie met deze God hadden waardoor ze in staat waren zijn kracht te gebruiken. Wat jij ervan gelooft, kun je zelf bepalen.
pi_60535870
Okee, we dwalen nu al af.

Het topic gaat over occultisme. NIET over het christelijk geloof of de bijbel.
pi_60535906
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 21:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Waarom vraag je dat aan mij? Ik was er niet bij. Ik geloof dat deze mensen een directe relatie met deze God hadden waardoor ze in staat waren zijn kracht te gebruiken. Wat jij ervan gelooft, kun je zelf bepalen.
Maar die God kan natuurlijk evengoed Satan zijn geweest. Of is Satan erg selectief in wie hij occulte dingen laat doen ? Satan zaait graag verwarring Ali.
pi_60535931
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 21:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:

NIET over het christelijk geloof of de bijbel.
Natuurlijk wel, waar komt de naam Lucifer anders vandaan. Je kan het niet los van elkaar zien.
pi_60536466
Oefff lange openingpost zeg. Die lees ik binnenkort ff door.

Maar goed: al het spirituele zou dus van lucifer af komen?

Heeft Jezus niet gezegd dat er na hem meer mensen zullen komen die het zelfde als Hem kunnen, en zelfs beter? Niet dat ik wil suggereren dat er momenteel mensen rondlopen die het beter kunnen dan Jezus, maar volgens mij stond er wel zoiets in de Bijbel. Verkondigde Jezus dan de komst van satansdienaren?

Overigens zijn er genoeg diep christelijke mensen en zelfs priesters en dominees die positief tegenover Reiki staan.
pi_60537161
Okee, alles gelezen, maar ik zie gewoon niet waardoor je die conclusie trekt dat occultisme meteen luciferisme is.

Daarbij, waar trek je de grens? Reiki is behoorlijk in de openheid gekomen, dus zo verborgen is het niet.
Of beschouw je elke spirituele / religieuze stroming buiten het Christendom als satanisch? Dus er zijn 3 of 4 miljard aardbewoners op dit moment verdoemd om voor eeuwig in de hel te branden, plus alle zielen die hiervoor geleefd hebben?

Kabalah is toch een mystieke stroming van het jodendom? Jezus was ook joods.

[ Bericht 4% gewijzigd door ToT op 03-08-2008 22:48:23 ]
pi_60537392
oc·cult (bijvoeglijk naamwoord; occulter, meest occult)
1 slechts voor ingewijden toegankelijk, kenbaar

al het occulte is luciferiaans.....

Het is dus een misverstand dat de hemel God toebehoort... de hemel.... slechts voor ingewijden... (gedoopten, de énige ware God omarmd etc etc...) is luciferiaans.

De hel... in tegenstelling tot wat wij dachten... is dus niet occult en behoort dus tot God.
  Moderator zondag 3 augustus 2008 @ 22:53:03 #18
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_60537428
Ik heb het ook helemaal gelezen en ik ben ook benieuwd hoe je op dit punt beland bent
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_60537437
Er wordt slechts één maal over Lucifer gesproken, en dat is in Jesaja 14. Het gaat daar over de koning van Babylon die van zijn troon valt. In de huidige vertalingen staat er zelfs geen Lucifer meer, maar Morgenster, Zoon des dageraads.

In het gehele Oude Testament wordt over de Here der Heerscharen gesproken die pertinent er tegen is dat mensen hun goddelijke gaven ontwikkelen. Deze Here der Heerscharen (letterlijk: Here van de Krijgsmacht) vliegt altijd in een wolk van vuur, en hij heeft het altijd over vernietiging, moorden en wraak. Lees het Oude Testament maar eens goed.

Dan kun je de vraag stellen: Waarom zou God in een "wolk" = voertuig zich moeten verplaatsen van de ene naar de andere plek, als Hij degene is die de wereld en diens natuurwetten tot stand brengt? Is Hij niet almachtig, en staat Hij niet BUITEN de fysieke wereld? Zou hij niet puur door zijn Wil van de ene op de andere plek kunnen zijn?

Het antwoord is eenvoudig: De Here de Heerscharen is een Engel. Een Fysiek wezen niet van deze aarde afkomstig. Een interpretatiefout en taalfout heeft ertoe geleid dat de Engel, die niet wilde dat wij onze oorsprong terugvonden (het feit dat God ons naar Zijn evenbeeld schiep) omdat Hij de macht wilde houden. In de oorspronkelijke Hebreeuwse tekst staat dan ook YHWH wat betekent "Ik ben". Ook wordt er gesproken over "Elohim" wat "Uit de hemel" betekent.

Dat het om een Engel gaat kun je in Handelingen 7 teruglezen, waar de vertaalfout/interpretatiefout niet staat:

Handelingen 7:
30 En toen er veertig jaren voorbijgegaan waren, verscheen hem in de woestijn van de berg Sinai een engel in de vlam van een brandende braamstruik. 31 En toen Mozes dit zag, verwonderde hij zich over het gezicht, en toen hij erheen ging om het te onderzoeken, kwam een stem des Heren (tot hem): 32 Ik ben de God uwer vaderen, de God van Abraham en Isaak en Jakob. En bevend van schrik durfde Mozes het niet onderzoeken. 33 En de Here zeide tot hem: Doe uw schoeisel van uw voeten, want de plaats, waar gij staat, is heilige grond. 34 Ik heb de mishandeling van mijn volk in Egypte zeer wel gezien en Ik heb zijn zuchten gehoord en ben nedergedaald om hen te verlossen; en nu, kom hier, laat Ik u naar Egypte zenden.

Zie je dat er staat dat een ENGEL de Here, de God van Abraham, Isaak en Jakob is?
De God uit het Oude Testament is de God van Abraham, Isaak en Jakob, dus van Israel is een ENGEL. Het hele Oude Testament is gericht op het volk van Israel. Waarom? Waarom zou de Schepper, God zich puur richten op één volk, en niet op de gehele aardbevolking? Zou de Liefdevolle Schepper die de Aarde gemaakt heeft en continu maakt, zich niet om de gehele aarde bekommeren, in plaats van op slechts één volk?
Omdat een ENGEL een verbond met Abraham gesloten had. De God uit het oude Testament die de Here der Heerscharen genoemd wordt, is Fysiek en verplaatst zich DUS in een wolkkolom/vuurkolom. Die met vuur en donder op de berg Sinai "neerdaalde" (landde). Een heel andere God dan wie Jezus zegt dat God is! De Wezens die het volk van Israel voorgingen, waren Engelen, fysieke wezens, en ze staan in het oude testament beschreven als de Here der Heerscharen (De Leider van de Krijgsmacht).

Er staat verder:

35 Deze Mozes, die zij verloochend hadden door te zeggen: Wie heeft u tot overste en rechter aangesteld, heeft God als een overste en bevrijder gezonden, met de macht van de engel, die hem verschenen was in de braamstruik. 36 Deze heeft hen uitgeleid onder het verrichten van wonderen en tekenen in het land Egypte, in de Rode zee en in de woestijn, veertig jaren lang. 37 Dit is die Mozes, die tot de kinderen Israëls gezegd heeft: Een profeet gelijk mij zal God u uit uw broeders doen opstaan. 38 Deze is het, die in de vergadering in de woestijn met de engel was, die tot hem sprak op de Sinai, en met onze vaderen; en hij ontving levende woorden om die u te geven. 39 En onze vaderen wilden hem niet gehoorzamen, maar stieten hem van zich en wendden zich in hun hart naar Egypte,

Het was een Engel die Mozes de stenen tafelen gaf, met hem sprak, en met Israels vaderen (Abraham, Isaak en Jakob)! De Here van de Krijgsmacht! En die wil niet dat wij onze goddelijkheid terugkrijgen, terwijl Jezus ons leert juist veel spiritueler te werk gaat, en wil dat wij via de Heilige Geest weer in verband staan met God en met elkander! Precies zoals het Boeddhisme, Hindoesme en alle andere mystieke religies die de liefde onderwijzen zeggen.

Jezus zegt wie Hem gezien heeft heeft God gezien. Jezus onderwees ons een dienaar te zijn. Hij zegt ook dat hij niet gekomen is om aanbeden te worden, maar om te dienen! En liefde te onderwijzen! Zo is de Schepper van hemel en aarde ook een dienaar! Hij wil dat wij het goed hebben, en wil al onze wensen uit laten komen, mits ze liefdevol van aard zijn. Hij wil slechts dat we dankbaar zijn. Jezus had er een hekel aan aanbeden te worden, hij wilde niet verhoogd worden. Hij ging op een ezel Jeruzalem in inplaats van op een paard, zoals men verwachte! En Jezus is het evenbeeld van God, totaal anders dan de Here der Heerscharen in het oude Testament. Zie je niet dat de Here der Heerscharen een Engel was, en niet de Liefde die de wereld continu aan het schapen is?

Het christendom is een uitgeklede versie van het Hindoeisme, Boeddhisme, Soefisme e.d., met een niet passende appendix: Het Jodendom. Het jodendom is gebaseerd is op de Engel die met Abraham, Isaak en Jakob sprak, en het volk van Israel uit de woestijn leidde, die niet wou dat wij onze goddelijkheid terugkregen.

Het Ware Christendom is puur het Nieuwe Testament met de Hindoeistische spirituele denkwijzen en handelingen, met een grote extra: Dat men je negatieve Karma via de Here Jezus kan laten wegvloeien! Door Zijn genade en vergeving!

Wat dan ontbreekt in het christendom is het volgende: Transcendente meditatie zou in het christendom moeten zitten. Eenheidsbewustzijn creeeren zou in het christendom moeten zitten. De liederen zouden transcendent moeten zijn (sommige opwekkingsliederen zijn dat). Aardingstechnieken zouden onderwezen moeten worden, alswel meditatietechnieken. Daardoor komt de liefde van binnenuit en niet vanuit regels via je verstand.

Dat is wat Jezus bedoelt met het Koninkrijk van God. God is niet een fysiek wezen zoals de Engel die Israel voorging. God is de energie die alles vorm geeft. Van die energie kunnen wij deel uitmaken. Dat is niet Luciferiaans, dat is de weg naar de Liefde.

Interesseert het je wat ik verteld heb? Dan adviseer ik je eens een Pinkstergemeent of Baptistengemeente te bezoeken.

Opwekking 518

Heer, U bent altijd bij mij

Heer, U doorgrondt en kent mij;
mijn zitten en mijn staan
en U kent mijn gedachten,
mijn liggen en mijn gaan.
De woorden van mijn mond, o Heer,
die zijn voor U bekend
en waar ik ook naar toe zou gaan,
ik weet dat U daar bent.

Heer, U bent altijd bij mij,
U legt uw handen op mij
en U bent voor mij
en naast mij
en om mij heen.
Heer, U bent altijd bij mij,
U legt uw handen op mij
en U bent voor mij
en naast mij
en om mij heen,
elke dag.

Heer, U doorgrondt en kent mij,
want in de moederschoot
ben ik door U geweven;
U bent oneindig groot.
Ik dank U voor dit wonder, Heer,
dat U mijn leven kent
en wat er ook gebeuren zal,
dat U steeds bij mij bent.

De ware Schepper is alomtegenwoordig. De Vader, Zoon en Heilige Geest zijn één omdat de Vader en de Geest niet een "iets" zijn maar iets wat geen tijd en ruimte kent. Via de Zoon en de Heilige geest kun je ook de Vader bereiken. Dat is het doel.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tetrahedron op 03-08-2008 23:15:39 ]
pi_60538456
Nog een voorbeeld:

Exodus 33: 7 “Mozes nu nam een tent en spande haar voor zich uit buiten de legerplaats, ver van de legerplaats, en noemde haar: tent der samenkomst. Ieder, die de HERE zocht, ging uit naar de tent der samenkomst, die buiten de legerplaats was. Wanneer Mozes uitging naar de tent, stond het gehele volk op en ging staan, ieder aan de ingang van zijn tent, en zij zagen Mozes na, totdat hij de tent was binnengegaan. Zodra Mozes in de tent kwam, daalde de wolkkolom neer en bleef staan aan de ingang van de tent, en Hij sprak met Mozes. Wanneer het gehele volk de wolkkolom zag staan aan de ingang van de tent, stond het op en boog zich neder, ieder aan de ingang van zijn tent. En de HERE sprak tot Mozes van aangezicht tot aangezicht, zoals iemand spreekt met zijn vriend; dan keerde hij terug naar de legerplaats. Maar zijn dienaar Jozua, de zoon van Nun, een jonge man, week niet uit de tent. “

Wat gebeurt hier: Het object, de wolkkolom daalt neer. De ENGEL stapt hier uit, en ik citeer: "de HERE sprak tot Mozes van aangezicht tot aangezicht, zoals iemand spreekt met zijn vriend". Deze Engel wordt de HERE genoemd in het oude testament, geheel fout geinterpreteerd alszijnde God.

God is geen persoon die vloog in een lichtgevende Wolk. Het feit dat hij oog in oog als een vriend met Mozes sprak benadrukt nog eens dat de Here die Israel voorging een ENGEL was. Want niemand heeft God gezien.

Wie is God wel?

Lees Johannes 4:

Het beproeven der geesten

1 Geliefden, vertrouwt niet iedere geest, maar beproeft de geesten, of zij uit God zijn; want vele valse profeten zijn in de wereld uitgegaan. 2 Hieraan onderkent gij de Geest Gods: iedere geest, die belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, is uit God; 3 en iedere geest, die Jezus niet belijdt, is niet uit God. En dit is de geest van de antichrist, waarvan gij gehoord hebt, dat hij komen zal, en hij is nu reeds in de wereld. 4 Gíj zijt uit God, kinderkens, en gij hebt hen overwonnen; want Hij, die in u is, is meerder dan die in de wereld is. 5 Zij zijn uit de wereld; daarom spreken zij uit de wereld en hoort de wereld naar hen. 6 Wij zijn uit God; wie God kent, hoort naar ons; wie uit God niet is, hoort naar ons niet. Hieraan onderkennen wij de Geest der waarheid en de geest der dwaling.

De werking van de liefde Gods in ons

1 Johannes 4:
7 Geliefden, laten wij elkander liefhebben, want de liefde is uit God; en een ieder, die liefheeft, is uit God geboren en kent God. 8 Wie niet liefheeft, kent God niet, want God is liefde. 9 Hierin is de liefde Gods jegens ons geopenbaard, dat God zijn eniggeboren Zoon gezonden heeft in de wereld, opdat wij zouden leven door Hem. 10 Hierin is de liefde, niet dat wij God liefgehad hebben, maar dat Hij ons heeft liefgehad en zijn Zoon gezonden heeft als een verzoening voor onze zonden. 11 Geliefden, indien God ons zó heeft liefgehad, behoren ook wij elkander lief te hebben. 12 Niemand heeft ooit God aanschouwd; indien wij elkander liefhebben, blijft God in ons en zijn liefde is in ons volmaakt geworden.
13 Hieraan onderkennen wij, dat wij in Hem blijven en Hij in ons, dat Hij ons van zijn Geest gegeven heeft. 14 En wij hebben aanschouwd en getuigen, dat de Vader de Zoon gezonden heeft als Heiland der wereld. 15 Al wie belijdt, dat Jezus de Zoon van God is – God blijft in hem en hij in God. 16 En wij hebben de liefde onderkend en geloofd, die God jegens ons heeft.
God is liefde, en wie in de liefde blijft, blijft in God en God blijft in hem.
17 Hierin is de liefde bij ons volmaakt geworden, dat wij vrijmoedigheid hebben op de dag des oordeels, want gelijk Hij is, zijn ook wij in deze wereld. 18 Er is in de liefde geen vrees, maar de volmaakte liefde drijft de vrees uit; want de vrees houdt verband met straf en wie vreest, is niet volmaakt in de liefde. 19 Wij hebben lief, omdat Hij ons eerst heeft liefgehad. 20 Indien iemand zegt: Ik heb God lief, doch zijn broeder haat, dan is hij een leugenaar; want wie zijn broeder, die hij gezien heeft, niet liefheeft, kan (ook) God, die hij niet gezien heeft, niet liefhebben. 21 En dit gebod hebben wij van Hem: Wie God liefheeft, moet ook zijn broeder liefhebben.

Het sprituele is niet fout. Wat jij Luciferiaans noemt is via Jezus juist de Weg naar het Leven. Probeer verder te denken dan wat je geleerd is. Ga af van je dogma en verdiep je in de Hindoeistische leer en de New Age, en vindt via deze spirituele weg de weg naar het Leven. Focus je op het Nieuwe Testament, en niet op het Oude Testament. Lees het bovenstaande stuk nog maar eens goed. God is geen liefde van oorlog, wraak en wil aanbeden worden. God is een natuurkracht. Hij is als Jezus, vol liefde, creatief, en dienend.

[ Bericht 50% gewijzigd door Tetrahedron op 03-08-2008 23:38:07 ]
pi_60538459
Sluit het topic maar weer want dit wordt alsnog een christelijk geloof vs al het andere topic.
pi_60538660
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 23:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Sluit het topic maar weer want dit wordt alsnog een christelijk geloof vs al het andere topic.

Het komt gewoon omdat veel mensen er vanuit gaan dat als je wel in het occulte geïnteresseerd bent, maar niet Christelijk bent...je de term luciferiaans ook niet gebruikt of kan plaatsen.
Als jij het luciferiaans wil noemen... dan kan je de discussie zonder het geloofsgedoe alleen voeren als je met mede Christenen discussieert.
pi_60538775
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 23:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik leg jou precies uit wat het Luciferiaanse is, en dat de filosofie erachter goed is. Daarnaast beaam ik het christendom ook. Alleen niet op de fundamentalistische wijze als jij doet. Ik waarschuw je alleen maar, je bent fout bezig.

Heb je wel gelezen wat ik schreef? Er zou op zijn minst een belletje moeten rinkelen. Maar ik vermoed dat het de angst is, omdat alles wat je geleerd is wel de waarheid moet zijn, omdat iedereen in jouw kring dat gelooft.

Het spirituele opzoeken is goed, het verborgene (wat jij Luciferiaans noemt). Negeer het oude testament, vanwege de redenen die ik uitgebreid uitgelegd hebt.

En om dus antwoord op je vraag te geven: Al het paranormale, alle wonderen van indianen tot hindoeisten tot christenen komt voort uit dezelfde Bron. Want alleen via de Bron kun je buiten de natuurwetten treden. De wereld die je ziet wordt continu gecreeerd door de Bron. En er is maar 1 Bron en dat is God, en daar kun je op verschillende manieren mee in contact komen. Maar er is slechts één weg tot de hemel, en dat is via Jezus.

[ Bericht 16% gewijzigd door Tetrahedron op 03-08-2008 23:48:24 ]
pi_60539071
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 23:40 schreef Tetrahedron het volgende:

[..]

Ik leg jou precies uit wat het Luciferiaanse is, en dat het goed is. Daarnaast beaam ik het christendom ook. Alleen niet op de fundamentalistische wijze als jij doet. Ik waarschuw je alleen maar, je bent fout bezig.

Heb je wel gelezen wat ik schreef? Er zou op zijn minst een belletje moeten rinkelen. Maar ik vermoed dat het de angst is, omdat alles wat je geleerd is wel de waarheid moet zijn, omdat iedereen in jouw kring dat gelooft.

Het spirituele opzoeken is goed, het verborgene (wat jij Luciferiaans noemt). Negeer het oude testament, vanwege de redenen die ik uitgebreid uitgelegd hebt.

Ik hoop niet dat hij bedoeld dat jouw post ongewenst is want ik vind het een erg interessante post!
Blijf je in de buurt rondhangen? Ik zou her en der graag meer van je lezen.
pi_60539100
Wat heb ik in de openingspost gezet? Het is geen topic om zelf verhalen te houden, maar een bronnentopic. Er is niemand die een bron heeft geplaatst buiten ik zelf, dus na 23 posts is het wel weer genoeg denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')