Fotograferen is topquote:Op maandag 11 augustus 2008 23:33 schreef ToT het volgende:
@ Topspin: Genieten van de kleine dingen in het leven ja, heerlijk!
Ik ben een (extreem enthousiaste) amateurfotogtaaf en geef mijn ogen dan ook flink de kost. Soms zie ik zule mooie dingen: in de paarsige ochtendgloren zie ik dan een stapel vers gerooide aardappelen op een akker liggen met allemaal flarden mist er omheen. De zon klimt net boven de boerderij en werpt een paar losse zonnestralen kaarsrecht op die stapel aardappels, dwars door de mistflarden heen.
Echt zo ongefuckinglooflijk mooi he......
Of de ondergelopen uiterwaarden langs de ijssel tijdens een mooie zonsondergang, waarbij de bomen slechts zwarte contouren zijn die boven het water uitsteken die een zwarte schaduw werpen op het water waar de paarse lucht van de zonsondergang in weerspiegeld wordt.....
Hoe oordeel ik hier over jou dan?quote:Op maandag 11 augustus 2008 23:45 schreef Summers het volgende:
Hoe ik denk dat jij over me oordeeld ali ? prcies zoals je hier doet toch ? en wat je hier doet is volgens jou voor mijn bestwil en de absolute waarheid . Thuis ga je dus niks anders zeggen .
Omdat je door die andere staat van bewustzijn weer open staat voor spirituele invloeden. Net zoals bij meditatie en zoveel andere dingen.quote:Op maandag 11 augustus 2008 23:49 schreef Topspin het volgende:
Vraag me nog steeds af waarom zelf-hypnose slecht is wanneer God je de mogelijkheid heeft gegeven om het toe te passen. Lijkt me eerder dat hij wilt dat je het toepast mocht je er behoefte aan hebben omdat het je verder op weg kan helpen. Onzinnig komt het dus over, je krijgt een heel pakket mee aan mogelijkheden als mens maar gebruik maken ervan is not done.
Bij een vorm van meditatie die ik heb toegepast moet je jezelf weer afsluiten wat duidelijk erbij vermeldt wordt zodat je de poorten weer doet sluiten. Ook bij zelf-hypnose is er een techniek om terug te keren waarbij de sessie afgerond gaat zijn dus ook afgesloten zodat het "dicht" is.quote:Op maandag 11 augustus 2008 23:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Omdat je door die andere staat van bewustzijn weer open staat voor spirituele invloeden. Net zoals bij meditatie en zoveel andere dingen.
Het is dus voor je eigen bestwil om dat soort dingen niet te doen. Uit zelfbescherming. Ik neem aan dat je ook je deur 's nachts niet wagenwijd openzet zodat de dieven makkelijker naar binnen kunnen.
Is dat zo? De wetenschappelijke wereld / psychologie heeft nog niet bevestigd dat meditatie ook maar IETS meer is dan goed met jezelf bezig zijn. Strikt genomen hoeft er geeneens een spiritueel tintje aan te zitten, net zoals met die paddo's van jou!quote:Op maandag 11 augustus 2008 23:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Omdat je door die andere staat van bewustzijn weer open staat voor spirituele invloeden. Net zoals bij meditatie en zoveel andere dingen.
Het is dus voor je eigen bestwil om dat soort dingen niet te doen. Uit zelfbescherming. Ik neem aan dat je ook je deur 's nachts niet wagenwijd openzet zodat de dieven makkelijker naar binnen kunnen.
Ja dat is leuk en aardig, maar hoe weet je dat dat ook echt zo is? Dat kan je toch niet controleren?quote:Op maandag 11 augustus 2008 23:54 schreef Topspin het volgende:
[..]
Bij een vorm van meditatie die ik heb toegepast moet je jezelf weer afsluiten wat duidelijk erbij vermeldt wordt zodat je de poorten weer doet sluiten. Ook bij zelf-hypnose is er een techniek om terug te keren waarbij de sessie afgerond gaat zijn dus ook afgesloten zodat het "dicht" is.
Ik heb geen last van schuldgevoelens. Door op te biechten kom ik juist van mijn schuldgevoelens af. Als ik eerlijk en oprecht tot God kom en zeg dat ik gezondigd heb en dat dat me spijt, zal Hij tot mij komen en me ook laten voelen en inzien wat er niet goed was aan wat ik deed. Je vraagt vergeving, bedankt God voor alles wat Hij al voor je heeft gedaan (omdat ik dat ook echt zo voel, niet omdat ik het gevoel heb dat ik dat moet ofzo) en dan is het daarna ook klaar, als je je nog niet gemakkelijk erbij voelt blijf je terugkomen en God zal je dan meer inzien wat er mis was met je gedrag. Soms komen er nog dingen van het verleden op en dan vraag je daar opnieuw vergeving voor. Eerlijkheid staat voorop. Als je niet 100% eerlijk bent naar God maar dingen zegt omdat je denkt dat Hij die wil horen of omdat je dingen wil verbergen, heeft bidden geen zin, dan blijf je hypocriet en zul je ook totaal geen vooruitgang boeken. Daarom blijft denk ik een groot van de gelovigen hangen in hun oude gedragspatronen en lijken haaste een dubbelleven van hypocrisie te ontwikkelen.quote:Daarbij kan bij bidden en biechten ook van alles in je gaan zitten zoals schuldgevoelens en nog meer. Zelfs bij bezig zijn met de heilige geest kan je eigen geest vertroebeld raken als ik het ff probeer in te schatten nu.
Hier was vorige maand een folkloristisch dansfestival met allemaal mensen uit verschillende landen, ook Africa helemaal gekleed in hun eigen typerende kledij die ze daar ook dragen en dan had je nog de Cubanen met hun eigen stijl plus de Chinezen en Joegoslaven, Portugezen en nog 30 nationaliteiten. Alleen geen fototoestel meegenomen en niet iedere dag geweest ( duurde 10 dagen) Feest vindt eens in de 4 jaar plaats, volgende keer denk ik meer van de partij zijn net zoals 8 jaar geleden en dan hopelijk met nieuw fototoestel wel wat meer gaan vastleggen.quote:Op maandag 11 augustus 2008 23:53 schreef ToT het volgende:
En weer dwars door een slotje heen zitten posten!
Topspin, ik hang ook te veel in en om mijn woonplaats, maar als je goed kijkt, ontdek je vaak toch wel weer wat nieuws!
Toch raak ik ook inderdaad een beetje uitgekeken, maar gelukkig maak ik nog wel het één en ander mee: ik woon in Deventer, en je hebt hier elk jaar het evenement Deventer op stelten. Verder heb ik afgelopen week foto's moeten maken van een huwelijk en het daaropvolgende feest (2 zeer goede flessen whiskey voor gekregen), maar soms trek ik er ook een beetje op uit.
Verder ga ik soms naar evenementen toe op fantasy-gebied (niet vaak), en ik heb de afgelopen tijd 2 mensen leren kennen via verschillende wegen, die beiden met mij de natuur in willen trekken zodat we van elkaar fototechnieken kunnen leren. Ook willen sommige mensen soms graag een kleine fotosessie van een dier of zo.
Ik weet niet hoe ik de titel moet veranderen. Die vorige delen zet ik er nog wel bij.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 00:00 schreef ToT het volgende:
Oh en Ali: TT ff veranderen zodat het dudielijk is dat dit deeltje 7 is en s.v.p. ook de vorige delen in de OP zetten!
*Zwaait @ Summers, Topspin, Ali, Rimpelhond & alle andere aanwezigen hier*
Het gaat om je brainwaves. Als je op alfaritme komt is dat die staat waarin je open staat. Met hypnose is dat ook het geval. Met paddo's, meditatie, repeterende muziek, mantra's etc. ook.quote:Op maandag 11 augustus 2008 23:57 schreef ToT het volgende:
[..]
Is dat zo? De wetenschappelijke wereld / psychologie heeft nog niet bevestigd dat meditatie ook maar IETS meer is dan goed met jezelf bezig zijn. Strikt genomen hoeft er geeneens een spiritueel tintje aan te zitten, net zoals met die paddo's van jou!
Ik geloof zeer zeker wel dat meditatie meer is dan een beetje ontspanningstechnieken en wat wegdromen enzo, maar als al niet bewezen is dat er spirituele poorten open gaan, hoe kun je dan wel zeker weten dat er satanische invloeden door bij je naar binnen komen?
Ik weet het niet. Ik voel me ook weleens apart ja, maar aan de andere kant ga ik er gewoon 300% voor en wil ik niets liever dan mijn leven een volledige expressie van God laten zijn, mensen naar Christus leiden, zijn liefde uiten, over Hem vertellen, ik wil gewoon non stop God dienen en genieten van het leven zoals Hij het bedoeld heeft. Als je jezelf compleet opoffert krijg je er God ook compleet voor terug denk ik. Daarom hamer ik zo op die zelfopoffering, dan gebeuren er spectaculaire dingen!quote:Daarbij lijkt het me trouwens goed dat de poorten een beetje open staan voor als je God's zegen goed wil kunnen ontvangen. Ik denk persoonlijk dat jouw godservaring zo intens is omdat je al wat voorwerk hebt gedaan, want jouw ervaringen zijn zeer, ZEER zeldzaam in de Christelijke wereld.
Wat raad jij me aan als goedkope digitale camera?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 00:01 schreef Topspin het volgende:
[..]
Hier was vorige maand een folkloristisch dansfestival met allemaal mensen uit verschillende landen, ook Africa helemaal gekleed in hun eigen typerende kledij die ze daar ook dragen en dan had je nog de Cubanen met hun eigen stijl plus de Chinezen en Joegoslaven, Portugezen en nog 30 nationaliteiten. Alleen geen fototoestel meegenomen en niet iedere dag geweest ( duurde 10 dagen) Feest vindt eens in de 4 jaar plaats, volgende keer denk ik meer van de partij zijn net zoals 8 jaar geleden en dan hopelijk met nieuw fototoestel wel wat meer gaan vastleggen.
Dieren op de foto vastleggen doe ik overigens ook vaker, mijn slapende hond proberen te betrappen als hij aan het dromen is en dan koi's in de vijver als het water helder genoeg is plus vogels spotten maar geen olifanten want een dierentuin ben ik al jaren niet meer geweest.
Je merkt dat je wakker wordt uit hypnose of meditatie en ook merk je dat je niet ergens in blijft hangen. Je gaat echt geen demonen zien als je onder hypnose bent gegaan en vervolgens weer terug gekeerd bent op aarde. Tis ff wakker worden en dat is zo gepiept. Heb een aantal jaren geleden wel vaker visioenen gehad na het uitstappen uit die hypnose maar die visioenen vond ik niet hinderlijk, eerder stond ik ervan te kijken dat mijn brein zoiets kon aanmaken in die tijd. Tis ook onschuldig en ik denk dat jij er veels te hard over oordeelt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 00:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja dat is leuk en aardig, maar hoe weet je dat dat ook echt zo is? Dat kan je toch niet controleren?
Hier weet ik ff geen antwoord op te geven. God heeft niet zo'n grote plek in mijn leven hoewel ik er heel af en toe stiekem wel mee bezig ben maar dat komt dan door mijn verleden waar het katholieke aanwezig was vanaf de lagere en middelbare school dus ook met de paplepel ingegoten en dan krijg je vanzelf een beeld voor ogen.quote:Ik heb geen last van schuldgevoelens. Door op te biechten kom ik juist van mijn schuldgevoelens af. Als ik eerlijk en oprecht tot God kom en zeg dat ik gezondigd heb en dat dat me spijt, zal Hij tot mij komen en me ook laten voelen en inzien wat er niet goed was aan wat ik deed. Je vraagt vergeving, bedankt God voor alles wat Hij al voor je heeft gedaan (omdat ik dat ook echt zo voel, niet omdat ik het gevoel heb dat ik dat moet ofzo) en dan is het daarna ook klaar, als je je nog niet gemakkelijk erbij voelt blijf je terugkomen en God zal je dan meer inzien wat er mis was met je gedrag. Soms komen er nog dingen van het verleden op en dan vraag je daar opnieuw vergeving voor. Eerlijkheid staat voorop. Als je niet 100% eerlijk bent naar God maar dingen zegt omdat je denkt dat Hij die wil horen of omdat je dingen wil verbergen, heeft bidden geen zin, dan blijf je hypocriet en zul je ook totaal geen vooruitgang boeken. Daarom blijft denk ik een groot van de gelovigen hangen in hun oude gedragspatronen en lijken haaste een dubbelleven van hypocrisie te ontwikkelen.
Weet ik niet, zodra ik een nieuwe ga kopen zal ik me erin gaan verdiepen. Via kieskeurig.nl zullen ze vast en zeker vergelijkingen doen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 00:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wat raad jij me aan als goedkope digitale camera?
Tja, ik had niet verwacht dat je demonen zou zien, dat had ik ook niet in mijn paddotrips ookal werd ik wel met demonische doctrines gebrainwashed.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 00:12 schreef Topspin het volgende:
[..]
Je merkt dat je wakker wordt uit hypnose of meditatie en ook merk je dat je niet ergens in blijft hangen. Je gaat echt geen demonen zien als je onder hypnose bent gegaan en vervolgens weer terug gekeerd bent op aarde. Tis ff wakker worden en dat is zo gepiept. Heb een aantal jaren geleden wel vaker visioenen gehad na het uitstappen uit die hypnose maar die visioenen vond ik niet hinderlijk, eerder stond ik ervan te kijken dat mijn brein zoiets kon aanmaken in die tijd. Tis ook onschuldig en ik denk dat jij er veels te hard over oordeelt.
Oke. Wat is dat beeld?quote:Hier weet ik ff geen antwoord op te geven. God heeft niet zo'n grote plek in mijn leven hoewel ik er heel af en toe stiekem wel mee bezig ben maar dat komt dan door mijn verleden waar het katholieke aanwezig was vanaf de lagere en middelbare school dus ook met de paplepel ingegoten en dan krijg je vanzelf een beeld voor ogen.
Tijd met God = tijd voor mijzelf. God is gewoon constant bij me en ik kan hem aanroepen/tot hem bidden wanneer ik wil. Mijn leven is gewoon 1 en al God, het is niet zo dat ik mijn tijd in hokjes indeel maar het is een fusie.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 00:16 schreef Topspin het volgende:
[..]
Weet ik niet, zodra ik een nieuwe ga kopen zal ik me erin gaan verdiepen. Via kieskeurig.nl zullen ze vast en zeker vergelijkingen doen.
[quote]
Zomaar een vraag. Als je zoveel met God bezig bent, hou je dan nog wel tijd over voor jezelf? Maar ook dat is al naar voren gekomen. Een overdosis God zie ik het dan in. Maar dat moet je dus helemaal zelf weten ook. Persoonlijk zou ik er wat moe van worden maar dat is hier het geval.
Lol, ik kijk ook weleens een filmpje of een serie, southpark zelfs, maar het boeit me allemaal steeds minder. Ik trek er liever op uit, ben onder de mensen of alleen met God. Of ik preek op het fok forumquote:Als ik teveel bezig ben met meditatie word ik ook moe ervan en zo word ik overal moe van als ik teveel ermee bezig ben. Afwisseling doet wonderen. Wie weet voor jou als afwisseling het boeddisme( Grapje dus )
Oke, succes.quote:Het is tijd om even in word mijn dag te beschrijven en hoe ik de dag overleefd hebt als het ware. Hoe de meditatie bevallen is en hoe ik negatieve gedachtes kan laten wegstromen zodat ze niet meer aanwezig zijn. Ik schrijf niet alles hier op, sommige dingen liever in word en dan kan ik me daar helemaal ff uitleven. Ben bezig met een soort van handleiding die ik kan raadplegen indien nodig en dan probeer ik samengevat te omschrijven wat te doen als gedachtes teisteren. Een staat van complete rust in werking stellen in geval van chaos. Alles laten wegstromen zodat het niet kan terugkeren en raakt het weer vol dan weer legen zodat er geen onnodige ballast wordt meegedragen.
Oke, zoniet, slaap lekker en tot morgen maar weer.quote:FF venster sluiten hier en nog veel plezier
Kan zijn dat er straks nog een bericht komt als jij antwoord maar dat weet ik niet zeker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |