Fotograferen is topquote:Op maandag 11 augustus 2008 23:33 schreef ToT het volgende:
@ Topspin: Genieten van de kleine dingen in het leven ja, heerlijk!
Ik ben een (extreem enthousiaste) amateurfotogtaaf en geef mijn ogen dan ook flink de kost. Soms zie ik zule mooie dingen: in de paarsige ochtendgloren zie ik dan een stapel vers gerooide aardappelen op een akker liggen met allemaal flarden mist er omheen. De zon klimt net boven de boerderij en werpt een paar losse zonnestralen kaarsrecht op die stapel aardappels, dwars door de mistflarden heen.
Echt zo ongefuckinglooflijk mooi he......
Of de ondergelopen uiterwaarden langs de ijssel tijdens een mooie zonsondergang, waarbij de bomen slechts zwarte contouren zijn die boven het water uitsteken die een zwarte schaduw werpen op het water waar de paarse lucht van de zonsondergang in weerspiegeld wordt.....
Hoe oordeel ik hier over jou dan?quote:Op maandag 11 augustus 2008 23:45 schreef Summers het volgende:
Hoe ik denk dat jij over me oordeeld ali ? prcies zoals je hier doet toch ? en wat je hier doet is volgens jou voor mijn bestwil en de absolute waarheid . Thuis ga je dus niks anders zeggen .
Omdat je door die andere staat van bewustzijn weer open staat voor spirituele invloeden. Net zoals bij meditatie en zoveel andere dingen.quote:Op maandag 11 augustus 2008 23:49 schreef Topspin het volgende:
Vraag me nog steeds af waarom zelf-hypnose slecht is wanneer God je de mogelijkheid heeft gegeven om het toe te passen. Lijkt me eerder dat hij wilt dat je het toepast mocht je er behoefte aan hebben omdat het je verder op weg kan helpen. Onzinnig komt het dus over, je krijgt een heel pakket mee aan mogelijkheden als mens maar gebruik maken ervan is not done.
Bij een vorm van meditatie die ik heb toegepast moet je jezelf weer afsluiten wat duidelijk erbij vermeldt wordt zodat je de poorten weer doet sluiten. Ook bij zelf-hypnose is er een techniek om terug te keren waarbij de sessie afgerond gaat zijn dus ook afgesloten zodat het "dicht" is.quote:Op maandag 11 augustus 2008 23:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Omdat je door die andere staat van bewustzijn weer open staat voor spirituele invloeden. Net zoals bij meditatie en zoveel andere dingen.
Het is dus voor je eigen bestwil om dat soort dingen niet te doen. Uit zelfbescherming. Ik neem aan dat je ook je deur 's nachts niet wagenwijd openzet zodat de dieven makkelijker naar binnen kunnen.
Is dat zo? De wetenschappelijke wereld / psychologie heeft nog niet bevestigd dat meditatie ook maar IETS meer is dan goed met jezelf bezig zijn. Strikt genomen hoeft er geeneens een spiritueel tintje aan te zitten, net zoals met die paddo's van jou!quote:Op maandag 11 augustus 2008 23:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Omdat je door die andere staat van bewustzijn weer open staat voor spirituele invloeden. Net zoals bij meditatie en zoveel andere dingen.
Het is dus voor je eigen bestwil om dat soort dingen niet te doen. Uit zelfbescherming. Ik neem aan dat je ook je deur 's nachts niet wagenwijd openzet zodat de dieven makkelijker naar binnen kunnen.
Ja dat is leuk en aardig, maar hoe weet je dat dat ook echt zo is? Dat kan je toch niet controleren?quote:Op maandag 11 augustus 2008 23:54 schreef Topspin het volgende:
[..]
Bij een vorm van meditatie die ik heb toegepast moet je jezelf weer afsluiten wat duidelijk erbij vermeldt wordt zodat je de poorten weer doet sluiten. Ook bij zelf-hypnose is er een techniek om terug te keren waarbij de sessie afgerond gaat zijn dus ook afgesloten zodat het "dicht" is.
Ik heb geen last van schuldgevoelens. Door op te biechten kom ik juist van mijn schuldgevoelens af. Als ik eerlijk en oprecht tot God kom en zeg dat ik gezondigd heb en dat dat me spijt, zal Hij tot mij komen en me ook laten voelen en inzien wat er niet goed was aan wat ik deed. Je vraagt vergeving, bedankt God voor alles wat Hij al voor je heeft gedaan (omdat ik dat ook echt zo voel, niet omdat ik het gevoel heb dat ik dat moet ofzo) en dan is het daarna ook klaar, als je je nog niet gemakkelijk erbij voelt blijf je terugkomen en God zal je dan meer inzien wat er mis was met je gedrag. Soms komen er nog dingen van het verleden op en dan vraag je daar opnieuw vergeving voor. Eerlijkheid staat voorop. Als je niet 100% eerlijk bent naar God maar dingen zegt omdat je denkt dat Hij die wil horen of omdat je dingen wil verbergen, heeft bidden geen zin, dan blijf je hypocriet en zul je ook totaal geen vooruitgang boeken. Daarom blijft denk ik een groot van de gelovigen hangen in hun oude gedragspatronen en lijken haaste een dubbelleven van hypocrisie te ontwikkelen.quote:Daarbij kan bij bidden en biechten ook van alles in je gaan zitten zoals schuldgevoelens en nog meer. Zelfs bij bezig zijn met de heilige geest kan je eigen geest vertroebeld raken als ik het ff probeer in te schatten nu.
Hier was vorige maand een folkloristisch dansfestival met allemaal mensen uit verschillende landen, ook Africa helemaal gekleed in hun eigen typerende kledij die ze daar ook dragen en dan had je nog de Cubanen met hun eigen stijl plus de Chinezen en Joegoslaven, Portugezen en nog 30 nationaliteiten. Alleen geen fototoestel meegenomen en niet iedere dag geweest ( duurde 10 dagen) Feest vindt eens in de 4 jaar plaats, volgende keer denk ik meer van de partij zijn net zoals 8 jaar geleden en dan hopelijk met nieuw fototoestel wel wat meer gaan vastleggen.quote:Op maandag 11 augustus 2008 23:53 schreef ToT het volgende:
En weer dwars door een slotje heen zitten posten!
Topspin, ik hang ook te veel in en om mijn woonplaats, maar als je goed kijkt, ontdek je vaak toch wel weer wat nieuws!
Toch raak ik ook inderdaad een beetje uitgekeken, maar gelukkig maak ik nog wel het één en ander mee: ik woon in Deventer, en je hebt hier elk jaar het evenement Deventer op stelten. Verder heb ik afgelopen week foto's moeten maken van een huwelijk en het daaropvolgende feest (2 zeer goede flessen whiskey voor gekregen), maar soms trek ik er ook een beetje op uit.
Verder ga ik soms naar evenementen toe op fantasy-gebied (niet vaak), en ik heb de afgelopen tijd 2 mensen leren kennen via verschillende wegen, die beiden met mij de natuur in willen trekken zodat we van elkaar fototechnieken kunnen leren. Ook willen sommige mensen soms graag een kleine fotosessie van een dier of zo.
Ik weet niet hoe ik de titel moet veranderen. Die vorige delen zet ik er nog wel bij.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 00:00 schreef ToT het volgende:
Oh en Ali: TT ff veranderen zodat het dudielijk is dat dit deeltje 7 is en s.v.p. ook de vorige delen in de OP zetten!
*Zwaait @ Summers, Topspin, Ali, Rimpelhond & alle andere aanwezigen hier*
Het gaat om je brainwaves. Als je op alfaritme komt is dat die staat waarin je open staat. Met hypnose is dat ook het geval. Met paddo's, meditatie, repeterende muziek, mantra's etc. ook.quote:Op maandag 11 augustus 2008 23:57 schreef ToT het volgende:
[..]
Is dat zo? De wetenschappelijke wereld / psychologie heeft nog niet bevestigd dat meditatie ook maar IETS meer is dan goed met jezelf bezig zijn. Strikt genomen hoeft er geeneens een spiritueel tintje aan te zitten, net zoals met die paddo's van jou!
Ik geloof zeer zeker wel dat meditatie meer is dan een beetje ontspanningstechnieken en wat wegdromen enzo, maar als al niet bewezen is dat er spirituele poorten open gaan, hoe kun je dan wel zeker weten dat er satanische invloeden door bij je naar binnen komen?
Ik weet het niet. Ik voel me ook weleens apart ja, maar aan de andere kant ga ik er gewoon 300% voor en wil ik niets liever dan mijn leven een volledige expressie van God laten zijn, mensen naar Christus leiden, zijn liefde uiten, over Hem vertellen, ik wil gewoon non stop God dienen en genieten van het leven zoals Hij het bedoeld heeft. Als je jezelf compleet opoffert krijg je er God ook compleet voor terug denk ik. Daarom hamer ik zo op die zelfopoffering, dan gebeuren er spectaculaire dingen!quote:Daarbij lijkt het me trouwens goed dat de poorten een beetje open staan voor als je God's zegen goed wil kunnen ontvangen. Ik denk persoonlijk dat jouw godservaring zo intens is omdat je al wat voorwerk hebt gedaan, want jouw ervaringen zijn zeer, ZEER zeldzaam in de Christelijke wereld.
Wat raad jij me aan als goedkope digitale camera?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 00:01 schreef Topspin het volgende:
[..]
Hier was vorige maand een folkloristisch dansfestival met allemaal mensen uit verschillende landen, ook Africa helemaal gekleed in hun eigen typerende kledij die ze daar ook dragen en dan had je nog de Cubanen met hun eigen stijl plus de Chinezen en Joegoslaven, Portugezen en nog 30 nationaliteiten. Alleen geen fototoestel meegenomen en niet iedere dag geweest ( duurde 10 dagen) Feest vindt eens in de 4 jaar plaats, volgende keer denk ik meer van de partij zijn net zoals 8 jaar geleden en dan hopelijk met nieuw fototoestel wel wat meer gaan vastleggen.
Dieren op de foto vastleggen doe ik overigens ook vaker, mijn slapende hond proberen te betrappen als hij aan het dromen is en dan koi's in de vijver als het water helder genoeg is plus vogels spotten maar geen olifanten want een dierentuin ben ik al jaren niet meer geweest.
Je merkt dat je wakker wordt uit hypnose of meditatie en ook merk je dat je niet ergens in blijft hangen. Je gaat echt geen demonen zien als je onder hypnose bent gegaan en vervolgens weer terug gekeerd bent op aarde. Tis ff wakker worden en dat is zo gepiept. Heb een aantal jaren geleden wel vaker visioenen gehad na het uitstappen uit die hypnose maar die visioenen vond ik niet hinderlijk, eerder stond ik ervan te kijken dat mijn brein zoiets kon aanmaken in die tijd. Tis ook onschuldig en ik denk dat jij er veels te hard over oordeelt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 00:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja dat is leuk en aardig, maar hoe weet je dat dat ook echt zo is? Dat kan je toch niet controleren?
Hier weet ik ff geen antwoord op te geven. God heeft niet zo'n grote plek in mijn leven hoewel ik er heel af en toe stiekem wel mee bezig ben maar dat komt dan door mijn verleden waar het katholieke aanwezig was vanaf de lagere en middelbare school dus ook met de paplepel ingegoten en dan krijg je vanzelf een beeld voor ogen.quote:Ik heb geen last van schuldgevoelens. Door op te biechten kom ik juist van mijn schuldgevoelens af. Als ik eerlijk en oprecht tot God kom en zeg dat ik gezondigd heb en dat dat me spijt, zal Hij tot mij komen en me ook laten voelen en inzien wat er niet goed was aan wat ik deed. Je vraagt vergeving, bedankt God voor alles wat Hij al voor je heeft gedaan (omdat ik dat ook echt zo voel, niet omdat ik het gevoel heb dat ik dat moet ofzo) en dan is het daarna ook klaar, als je je nog niet gemakkelijk erbij voelt blijf je terugkomen en God zal je dan meer inzien wat er mis was met je gedrag. Soms komen er nog dingen van het verleden op en dan vraag je daar opnieuw vergeving voor. Eerlijkheid staat voorop. Als je niet 100% eerlijk bent naar God maar dingen zegt omdat je denkt dat Hij die wil horen of omdat je dingen wil verbergen, heeft bidden geen zin, dan blijf je hypocriet en zul je ook totaal geen vooruitgang boeken. Daarom blijft denk ik een groot van de gelovigen hangen in hun oude gedragspatronen en lijken haaste een dubbelleven van hypocrisie te ontwikkelen.
Weet ik niet, zodra ik een nieuwe ga kopen zal ik me erin gaan verdiepen. Via kieskeurig.nl zullen ze vast en zeker vergelijkingen doen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 00:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wat raad jij me aan als goedkope digitale camera?
Tja, ik had niet verwacht dat je demonen zou zien, dat had ik ook niet in mijn paddotrips ookal werd ik wel met demonische doctrines gebrainwashed.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 00:12 schreef Topspin het volgende:
[..]
Je merkt dat je wakker wordt uit hypnose of meditatie en ook merk je dat je niet ergens in blijft hangen. Je gaat echt geen demonen zien als je onder hypnose bent gegaan en vervolgens weer terug gekeerd bent op aarde. Tis ff wakker worden en dat is zo gepiept. Heb een aantal jaren geleden wel vaker visioenen gehad na het uitstappen uit die hypnose maar die visioenen vond ik niet hinderlijk, eerder stond ik ervan te kijken dat mijn brein zoiets kon aanmaken in die tijd. Tis ook onschuldig en ik denk dat jij er veels te hard over oordeelt.
Oke. Wat is dat beeld?quote:Hier weet ik ff geen antwoord op te geven. God heeft niet zo'n grote plek in mijn leven hoewel ik er heel af en toe stiekem wel mee bezig ben maar dat komt dan door mijn verleden waar het katholieke aanwezig was vanaf de lagere en middelbare school dus ook met de paplepel ingegoten en dan krijg je vanzelf een beeld voor ogen.
Tijd met God = tijd voor mijzelf. God is gewoon constant bij me en ik kan hem aanroepen/tot hem bidden wanneer ik wil. Mijn leven is gewoon 1 en al God, het is niet zo dat ik mijn tijd in hokjes indeel maar het is een fusie.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 00:16 schreef Topspin het volgende:
[..]
Weet ik niet, zodra ik een nieuwe ga kopen zal ik me erin gaan verdiepen. Via kieskeurig.nl zullen ze vast en zeker vergelijkingen doen.
[quote]
Zomaar een vraag. Als je zoveel met God bezig bent, hou je dan nog wel tijd over voor jezelf? Maar ook dat is al naar voren gekomen. Een overdosis God zie ik het dan in. Maar dat moet je dus helemaal zelf weten ook. Persoonlijk zou ik er wat moe van worden maar dat is hier het geval.
Lol, ik kijk ook weleens een filmpje of een serie, southpark zelfs, maar het boeit me allemaal steeds minder. Ik trek er liever op uit, ben onder de mensen of alleen met God. Of ik preek op het fok forumquote:Als ik teveel bezig ben met meditatie word ik ook moe ervan en zo word ik overal moe van als ik teveel ermee bezig ben. Afwisseling doet wonderen. Wie weet voor jou als afwisseling het boeddisme( Grapje dus )
Oke, succes.quote:Het is tijd om even in word mijn dag te beschrijven en hoe ik de dag overleefd hebt als het ware. Hoe de meditatie bevallen is en hoe ik negatieve gedachtes kan laten wegstromen zodat ze niet meer aanwezig zijn. Ik schrijf niet alles hier op, sommige dingen liever in word en dan kan ik me daar helemaal ff uitleven. Ben bezig met een soort van handleiding die ik kan raadplegen indien nodig en dan probeer ik samengevat te omschrijven wat te doen als gedachtes teisteren. Een staat van complete rust in werking stellen in geval van chaos. Alles laten wegstromen zodat het niet kan terugkeren en raakt het weer vol dan weer legen zodat er geen onnodige ballast wordt meegedragen.
Oke, zoniet, slaap lekker en tot morgen maar weer.quote:FF venster sluiten hier en nog veel plezier
Kan zijn dat er straks nog een bericht komt als jij antwoord maar dat weet ik niet zeker.
De pastoor die 2 keer per week op school langs kwam om daar 2 uur per keer jonge kinderen proberen te vormen en mee te sleuren richting zijn wereldje. Waar je verplicht liedjes moet zingen die gaan over het Christelijke. Kinderen die geen benul hebben waar het over gaat allemaal en die liever ergens anders mee bezig zijn. Wel leuke tijden meegemaakt want de pastoor werd soms knettergek van mijn klas die steeds onzin aan het uithalen was tussen het zingen door van Shalom shavarit.quote:
Dat klinkt niet echt als een natuurlijk, gezonde godsdienst nee.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 00:38 schreef Topspin het volgende:
[..]
De pastoor die 2 keer per week op school langs kwam om daar 2 uur per keer jonge kinderen proberen te vormen en mee te sleuren richting zijn wereldje. Waar je verplicht liedjes moet zingen die gaan over het Christelijke. Kinderen die geen benul hebben waar het over gaat allemaal en die liever ergens anders mee bezig zijn. Wel leuke tijden meegemaakt want de pastoor werd soms knettergek van mijn klas die steeds onzin aan het uithalen was tussen het zingen door van Shalom shavarit.
Dan in de kerk de mensen die massaal allemaal tegelijk gaan zitten, staan,knielen en bidden. Mensen die massaal hardop gaan smeken dat God tot hen moet komen en om hulp vragen en zondes moet vergeven plus nog het schuld bekennen massaal door 200 mensen in de kerk die tegelijk tot mijn grote schuld roepen zonder erbij stil te staan wat ze nu daadwerkelijk aan het doen zijn, plus knielend met gevouwen armen ergens mee bezig zijn in gedachtes wat ergens op zou moeten slaan.
Aanbidden doe ik uit liefde. Omdat ik God ontzettend dankbaar ben voor alles wat Hij met mij en mijn leven gedaan heeft. Ik kan daar tranen van geluk van krijgen, zo gigantisch blij zijn dat ik uit dat riool getrokken ben waar ik in gezonken was. Zo blij ben dat ik nee kan zeggen tegen roken, alcohol en allerlei andere troep die niet goed voor me is. Dat ik nu gevestigd ben op een perfecte morele wet en weet wat goed en slecht is. Ik dank God voor al die dingen die Hij in mijn leven gedaan heeft, de zegeningen die Hij me heeft gegeven, daarom Hou ik van Hem en aanbid ik Hem omdat ik Hem gewoon fantastisch vind.quote:Dan nog het beeld dat vervolgens ontstaan is dat er ergens een God is waar je verantwoording aan moet afleggen door al die lessen op school en de rituelen in de kerk. Een beeld van God dat gevormd wordt door een of andere theorie gemaakt door mensen van vlees en bloed die niet eens kloppend hoeft te zijn. Zou het overduidelijk zijn dat God bestaat en zou het overduidelijk zijn hoe God behandeld wilt worden en over de mensheid denkt en ertegenover staat dan zou ik sneller overschakelen op geloven. Aanbidden zal ik sowieso niet snel doen omdat ik dat vind overkomen alsof je teveel moeite moet doen ervoor.
Mijn persoonlijke ervaring is dat we dus misschien wel lering kunnen trekken in de zin van weten dat je iets fout doet, maar als het puntje bij paaltje komt we de oplossing niet kennen of er niet naar kunnen leven. We kunnen onszelf niet perfectioneren in liefde. God kan daar dus wel voor zorgen, daar heb je hem voor nodig.quote:Hoe God behandeld wilt worden trek ik dan ook twijfel bij, als je als mens lering trekt uit je eigen fouten dan zou je niet eens bezig hoeven zijn ermee en vanzelf de zege moeten krijgen maar goed, dat is ook al voorbij gekomen hier.
Ik stel je aanwezigheid enorm op prijs. Zonder jou was dit topic niet hetzelfde. Was het leven niet hetzelfde want dan zouden we je moeten missen. Welterusten.quote:Ik ga offline nu echt. Zal geen gebed doen maar positief terug kijken naar vandaag en hoopvol kijken richting de dag van morgen waarbij ik ervan uitga dat ik net zoveel innerlijke rust ga ervaren als vandaag. Mezelf als mens zien dat de moeite van in leven zijn waard is en dan komt dat wel goed
Hetgeen van den beginne was, hetgeen wij gehoord hebben, hetgeen wij gezien hebben met onze ogen, hetgeen wij aanschouwd hebben, en onze handen getast hebben, van het Woord des levens; (Want het Leven is geopenbaard, en wij hebben het gezien, en wij getuigen, en verkondigen ulieden dat eeuwige Leven, Hetwelk bij den Vader was, en ons is geopenbaard.) Hetgeen wij dan gezien en gehoord hebben, dat verkondigen wij u, opdat ook gij met ons gemeenschap zoudt hebben, en deze onze gemeenschap ook zij met den Vader, en met Zijn Zoon Jezus Christus. En deze dingen schrijven wij u, opdat uw blijdschap vervuld zij. En dit is de verkondiging, die wij van Hem gehoord hebben, en wij u verkondigen, dat God een Licht is, en gans geen duisternis in Hem is. Indien wij zeggen, dat wij gemeenschap met Hem hebben, en wij in de duisternis wandelen, zo liegen wij, en doen de waarheid niet. Maar indien wij in het licht wandelen, gelijk Hij in het licht is, zo hebben wij gemeenschap met elkander, en het bloed van Jezus Christus, Zijn Zoon, reinigt ons van alle zonde. Indien wij zeggen, dat wij geen zonde hebben, zo verleiden wij ons zelven, en de waarheid is in ons niet. Indien wij onze zonden belijden, Hij is getrouw en rechtvaardig, dat Hij ons de zonden vergeve, en ons reinige van alle ongerechtigheid. Indien wij zeggen, dat wij niet gezondigd hebben, zo maken wij Hem tot een leugenaar, en Zijn woord is niet in ons.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 01:22 schreef Topspin het volgende:
Even zomaar aan het bladeren door mijn collectie op de harde schijf en wilde het nummer Stevie Wonder luisteren met "i just called to say....".
Stond er een nummer in die map die heet " Have a talk with God" van het album songs in the key of life.
Stevie Wonder - "Have A Talk With God"
There are people who have let the problems of today
Lead them to conclude that for them life is not the way
But every problem has an answer and if yours you cannot find
You should talk it over to Him
He'll give you peace of mind
When you feel your life's too hard
Just go have a talk with God
Many of us feel we walk alone without a friend
Never communicating with the One who lives within
Forgetting all about the One who never ever lets you down
And you can talk to him anytime He's always around
Well He's the only free psychiatrist that's known throughout the world
For solving problems of all men, women, little boys and girls
When your load's too much to bear
Just go talk to God He cares
I know he does
thank you
thank you very much
Niet dat ik nu bekeerd ben ofzo, maar zo zie je maar dat God veel voorkomt in muziek, ook negatief maar ook vaak positief. Ook deze lyric om het topic een klein beetje in balans te brengen ook. Het kan dan ook zomaar gaan dat Stevie Wonder zingt over zijn eigen beeld over God en dat zijn beeld niet kloppend is met het beeld van Ali dus dat Stevie Wonder niet zijn zondes opbiecht maar puur en alleen een gesprek wilt voeren in geval dat het nodig is. Zo zullen er vast en zeker duizenden tot miljoenen verschillende beelden zijn over hoe God aanwezig is.
Nu "best of new age". Om ook niet meteen door te slaan in het Goddelijke maar ook het occulte erbij betrekken
Er zijn engelen, boodschappers van God, helpers van God, en er zijn gevallen engelen van satan. Maar bidden tot engelen doen christenen over het algemeen niet.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 01:12 schreef Topspin het volgende:
Lig ik lekker muziek te luisteren via winamp komt er een nummer voorbij over Engelen die mensen helpen. Vanzelf de gedachte hoe Ali tegenover Engelen staat die vaak de complete rol van God kunnen overnemen en zelfs nog meer kunnen betekenen voor de mens wat ik van muziek meekrijg. U2 - If God will send his angels en nog meer muziek over Angels net zoals ik net een vrolijk nummer hoorde over iemand die dankbaar was voor de liefde en hulp gegeven door een persoonlijke engel.
Zijn engelen dan God's hulpjes om het werk van God lichter te maken of zie jij Engelen ook als iets Satanisch?
Dat soort dingen zijn wat mij betreft dus wel satanisch. Als je contact gaat zoeken met engelen kom je denk ik met gevallen engelen in aanraking. In de bijbel staat nergens dat we contact dienen te zoeken met engelen. Waarom niet gewoon met Jezus zelf contact zoeken?quote:Hier in mijn woonplaats worden ook vaker cursussen gegeven over hoe je contact kunt krijgen met Engelen, de sigarenzaak heeft van die posters ophangen en zelfs de C1000, het schijnt te leven onder de mensen. Zelf nooit echt mee bezig geweest hoewel ik dan wel meer kan geloven in een soort van persoonlijk hulpje in geval dat hulp nodig is en een soort van beschermengel inplaats van een overbezette God die mlijarden mensen tegelijk van dienst moet zijn.
Dat zouden engelen kunnen zijn geweest ja.quote:Ook vaker situaties meegemaakt waarbij ik hulp leek gekregen te hebben, een paar keer bijna een dodelijk ongeluk meemgemaakt en nog een keer mijn hond die bijna onder de auto kwam waar het maar een haartje scheelde ook. Kan dan ook toeval zijn maar geloof in beschermengelen is iets wat wel een beetje leeft hier.
Oke, doe rustig aan.quote:Nu weer ogen dichtMuziek luisteren bevalt me goed, winamp op shuffle en afwachten maar wat tevoorschijn komt uit 40,000 mp3'tjes. Zodra er een nummer voorbij komt over God al dan niet goed of slecht open ik firefox wellicht weer met FOK! als startpagina ingesteld. Als ik in slaap val met muziek op dan gaat het licht vanzelf wel uit
Ben nu ook aan het rusten dus slaap is niet nodig en rond 0300 val ik vanzelf in slaap als het ff meezit.
Waarom ga je altijd uit van een slechte afloop? Wie zegt dat mensen in aanraking komen met from dusk till dawn wezens wanneer ze in contact willen komen met hun eigen engelen, en mocht dat gebeuren dan kunnen ze nog altijd die wezens wegsturen met eventuele hulp van een leger goede engelen. Net zoals je uitgaat van een foute afloop van zelf-hypnose en nog meer.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 01:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dat soort dingen zijn wat mij betreft dus wel satanisch. Als je contact gaat zoeken met engelen kom je denk ik met gevallen engelen in aanraking. In de bijbel staat nergens dat we contact dienen te zoeken met engelen. Waarom niet gewoon met Jezus zelf contact zoeken?
Inderdaad vinden ervanquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 05:00 schreef Salvad0R het volgende:
Mja, of je vindt het leven chill, of je vindt het maar zuigen.
Alle niet-bijbelse geschriften zijn voor Ali angstaanjagend...quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 05:47 schreef Topspin het volgende:
The horror![]()
Vanmiddag lid maken van de bibliotheek, er zijn daar rekken vol boeken die ik wel eens wil lezen, denk dat ik het geduld nu wel ga hebben om eens een boek helemaal door te spitten.. I-tjing zou ik nog eens willen lezen ---> http://nl.wikipedia.org/wiki/I_tjing
Liggen daar meer van die boeken waarvan Ali zou zeggen dat het verderfelijk is maar ik noem het eerder interessante stuff
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?Section=BOOK_EN&BOL_OWNER_ID=1001004001032178quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 05:54 schreef Marquis.De.Sade het volgende:
[ afbeelding ]
Ali, een aanrader!
Het is ook een of andere afkeer denk ik, niet eens echte angst maar eerder afkeer aan datgeen dat anders is dan het Christelijke. Snap nogmaals niet dat het slecht zou zijn om ermee bezig te zijn, het is toch aanwezig al die literatuur dus waarom zou je het niet mogen gebruiken? Heb al deze delen niet helemaal doorgenomen met volle concentratie maar weet wel dat er geschreven is over gevaar dat het uit de hand loopt maar dat is dan ook op de een of andere manier overdreven en wie weet loopt het juist wel goed af door het occulte want hoe het nu gaat is ook niet alles dan maarquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 05:50 schreef Marquis.De.Sade het volgende:
[..]
Alle niet-bijbelse geschriften zijn voor Ali angstaanjagend...![]()
![]()
Ach, het meest hilarische is dat die christenen zelf aan magick doen. Oh no... Dat zijn geen Ware Christenen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 05:56 schreef Topspin het volgende:
[..]
Het is ook een of andere afkeer denk ik, niet eens echte angst maar eerder afkeer aan datgeen dat anders is dan het Christelijke. Snap nogmaals niet dat het slecht zou zijn om ermee bezig te zijn, het is toch aanwezig al die literatuur dus waarom zou je het niet mogen gebruiken? Heb al deze delen niet helemaal doorgenomen met volle concentratie maar weet wel dat er geschreven is over gevaar dat het uit de hand loopt maar dat is dan ook op de een of andere manier overdreven en wie weet loopt het juist wel goed af door het occulte want hoe het nu gaat is ook niet alles dan maar
God heeft het toch ook toegestaan dat er zoveel naar voren is gekomen en daarbij ook nog dat er veel naar voren is gekomen voor de tijd van Christus.
Tijd om laptop in te pakken en eerste pot koffie te zettenBuiten gaan zitten lekker zometeen en dan om 0800 ff sigaretten kopen.
Ik vind het wel vermakelijk hier.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 06:00 schreef Marquis.De.Sade het volgende:
[..]
Ach, het meest hilarische is dat die christenen zelf aan magick doen. Oh no... Dat zijn geen Ware Christenen.
Serieus, dat jullie dit 6 topics lang volhouden... Respect!
Ik vind het behoorlijk saai. Ik zat toevallig in een boek van Israel Regardie (The Tree of LIfe) te bladeren toen ik dit topic zag. Ik kon het niet laten om deze sigils/afbeeldingen te posten.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 06:07 schreef Topspin het volgende:
[..]
Ik vind het wel vermakelijk hier.
Nog liever een topic over het occulte zelf zonder dat er haat richting gaat. Maar dat topic zal wel bestaan ergens anders hier op FOK!.
Ben dan nog steeds nieuwsgierig wat Ali's visie op de zaak is ook wanneer er weer wat nieuws bijkomt van andere users.
Gaat dit niet op voor het intense bidden zoals jij dat doet?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 00:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het gaat om je brainwaves. Als je op alfaritme komt is dat die staat waarin je open staat. Met hypnose is dat ook het geval. Met paddo's, meditatie, repeterende muziek, mantra's etc. ook.
En ik ben er nog steeds van overtuigd dat dat echt niet voor iedereen geldt; als dat zo was, was God een WETENSCHAP in plaats van een geloof. Moet je zien hoe veel mensen er intens in God geloven, van Hem houden, van de medemens houden, maar niet die wonderen meemaken die jij meemaakt. Ik denk echt dat er meer bij meespeelt.quote:Ik weet het niet. Ik voel me ook weleens apart ja, maar aan de andere kant ga ik er gewoon 300% voor en wil ik niets liever dan mijn leven een volledige expressie van God laten zijn, mensen naar Christus leiden, zijn liefde uiten, over Hem vertellen, ik wil gewoon non stop God dienen en genieten van het leven zoals Hij het bedoeld heeft. Als je jezelf compleet opoffert krijg je er God ook compleet voor terug denk ik. Daarom hamer ik zo op die zelfopoffering, dan gebeuren er spectaculaire dingen!
In de Bijbel staan zo veel dingen niet die we doen. Mogen we dan niets meer doen wat niet in de Bijbel staat? Trek dan ook maar meteen de stekker uit je computer!quote:In de bijbel staat nergens dat we contact dienen te zoeken met engelen.
dat denk ik ook idd , we zijn niet zo zwak en voer voor de haaien als ali doet geloven . Of liefde overwint alles of niet , als je daarin gelooft wat kan je dan nog gebeuren .quote:[quote]Op dinsdag 12 augustus 2008 06:45 schreef Topspin het volgende:
Topic bevalt me ook wel omdat er tussentijds ook wat anders naar voren wordt gehaald behalve het hele Jezus en Christus verhaal. Niet dat het een complete slowchat is maar er komen meer zaken naar voren die er ook mee te maken kunnen hebben. Over slowchat en offtopic, soms lijkt het wel eens offtopic maar dan is het alsnog een beetje ontopic omdat een discussie soms een vreemde wending kan krijgen.
Heb overigens ook niet alle delen doorgenomen en alles gelezen, af en toe ingehaakt en vanaf deel 3 ongeveer is het topic mij opgemerkt.
Boek van Israel Regardie ken ik verder niet
![]()
Wat ik ook zoek, ik kom maar steeds op het occulte uit. Een onschuldig klinkend iets als Tarot waar ik toevallig op stuitte bij het doorbladeren van de database van mijn bibliotheek....
Aldus wikipedia:
Christenen zien het voorspellen van de toekomst met tarotkaarten als een vorm van occultisme. Zaken als waarzeggerij kunnen je volgens de christelijke leer in contact brengen met kwade machten. Volgens de Bijbel is het niet toegestaan je hiermee bezig te houden.
En dan nogmaals, zelfs Harry Potter was not done![]()
Om het maar af te sluiten en tevens als laatste bericht totdat Ali of iemand anders reageert. Stel je krijgt te maken met kwade krachten, dan is een mens toch ook in staat zich te verweren daartegen of niet soms? Alsof je als mens meteen verdoemd bent als je ook maar ff in contact komt met een kwade geest of kracht.
Klopt, positieve krachten en positieve energie in lichaam en geest is het ook dat kan werken als een soort van afweersysteem. Maar ik heb dan nooit iets echt vreemds meegemaakt behalve dan af en toe een visioen die ik niet goed kon plaatsen maar dat was eerder een beleving van iets dat niets met de realiteit te maken had. Demonen en monsters in dromen nog last van gehad maar ook daar had ik vaak een antwoord op in dromen en zo niet dan werd ik vanzelf wakker. Hoe demonen in dromen terecht komen is dan weer een verhaal apart.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 09:07 schreef Summers het volgende:
dat denk ik ook idd , we zijn niet zo zwak en voer voor de haaien als ali doet geloven . Of liefde overwint alles of niet , als je daarin gelooft wat kan je dan nog gebeuren .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |