Gewoon nadenken, niets mis mee volgens mij.quote:Op donderdag 4 september 2008 12:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er zijn mensen die wel gewoon kunnen nadenken. Dat soort menen hebben bedacht hoe zaken (konden) werken. Dat jij dat niet kan geeft alleen maar jouw beperkingen aan. Dat is geen bewijs dat er bijzondere kennis van buiten de mensheid nodig is om de industriële revolutie te veroorzaken.
[..]
Maar je sluit wel uit dat mensen intelligent genoeg zijn om de huidige beschaving te creëren?
Het schijnt dat holleeder nogal veel vrouwelijke fans heeft en graag hard rijdt met z'n gezicht achter een schermpjequote:Op donderdag 4 september 2008 12:47 schreef huupia het volgende:
satan schijnt nogal veel veel vrouwelijke aanhangers te hebben. of zouden ze de vraag verkeerd verstaan hebben.
op de vraag wie houd er van satan ? klonk een luid gejoel
of zouden ze hebben verstaan: wie houd er van zaad dan?
Ik vertel nooit fantasieverhalen , de waarheid is altijd goed genoeg en wat geesten betreft weet ik wel iets , jij misschien niet dus er is geen WE in deze .quote:Op donderdag 4 september 2008 11:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
[..]
Wat zou jij doen? Iemand die in de war is en stemmen hoort een fantasieverhaal vertellen over dingen waar we niets van af weten of hem proberen te helpen met zaken waar wel wel iets vanaf weten?
Zie het als een wasmachine voor al jou vuil gemaakte kleding, graag voeten vegen als je binnen wilt komenquote:Op donderdag 4 september 2008 13:59 schreef Topspin het volgende:
Zomaar een vraagje voordat ik afsluit ff.
"Hoe kan Jezus voor mijn zondes gestorven zijn terwijl ik pas 2000 jaar later geboren ben, ik was helemaal niet zondig in het jaar 0 want ik bestond toen niet". Beetje zinloos dat Jezus sterft voor zondes van de mensen terwijl er toen amper mensen leefden en dat hij dus in het jaar 0 voor al die miljarden gestorven is die pas later geboren zijn.
Modern?quote:Op donderdag 4 september 2008 14:37 schreef Topspin het volgende:
Jezus kan dan best een goed mens zijn geweest vroeger maar je kunt toch iemand van 2000 jaar geleden niet als voorbeeld nemen in een moderne wereld? Je gaat toch ook niet de oermens als voorbeeld nemen die hun vrouwen bij de haren namen en ermee gingen sleuren?
Geef me dan maar een held in de moderne tijd en dan kom je al snel uit op hele rijke mensen die miljarden afstaan aan goede doelen zoals die ene miljardair die slechts 20 % van zijn miljarden-bezit voor zichzelf hield en de rest weggaf. Alleen krijgen zulke mensen slechts 1 bericht in de media en daarna worden ze vergeten. Hoeven niet eens rijke mensen te zijn die een icoon zouden kunnen zijn, ook genoeg mensen die zich zonder veel kapitaal meer inzetten dan Jezus ooit heeft gedaan. Mensen die de handen uit de mouwen steken bij vrijwilligerswerk hun hele leven inplaats van constant te prediken dat ze de zoon van God zijn. Praatjes vullen geen gaatjes denk ik dan ook.
What is so important about Jesus vraag ik me dan af. Zal Jezus over 10,000 jaar nog steeds een van de belangrijkste iconen zijn of is hij dan vergeten?
Nu ben ik zondig omdat ik niet geloof in Jezus anno 2008, de hel wacht op mijVerplicht respect tonen voor Jezus en God anders kom je in de hel
Geen enkele weg behalve de weg van het Christendom.
De omgangsvormen zijn ook compleet anders vergeleken met vroeger. Tegenwoordig hebben mensen amper tijd voor elkaar omdat ze een groter netwerk hebben dus moeten ze de tijd verdelen over 50 mensen inplaats van 5 mensen van vroeger. Heb je van iemand hulp nodig dan moet eerst in de agenda gekeken worden of ze ergens een gaatje vrij hebben en heb je hulp van een instantie nodig dan heb je sowieso al een heel proces dat je moet nalopen.quote:Op donderdag 4 september 2008 15:07 schreef neo567 het volgende:
[..]
Modern?
Alleen de midellen zijn verandert de mensen niet
Nou in de romeinse tijd was de stad rome erg druk en lijkt veel op die van ons, alleen de technieken zijn wat verandertquote:Op donderdag 4 september 2008 15:14 schreef Topspin het volgende:
[..]
De omgangsvormen zijn ook compleet anders vergeleken met vroeger. Tegenwoordig hebben mensen amper tijd voor elkaar omdat ze een groter netwerk hebben dus moeten ze de tijd verdelen over 50 mensen inplaats van de 5 mensen van vroeger.
Daarbij sowieso alles dat veranderd is door het gejaagde bestaan, vroeger zal het vast en zeker allemaal op het dode gemak zijn gegaan. Af en toe de moestuin bijhouden, een houten tafel bij Jezus bestellen en ga zo door
Hadden ze toen ook hyves, email en een mobiele telefoon met 100 nummers erin?. Hadden ze toen ook het CWI en de gemeente waar je 10 formulieren moet invullen? Rome zal dan druk zijn geweest maar er waren echt niet zoveel mensen op de wereld als nu het geval is en zeker zullen de omgangsvormen ook compleet anders zijn omdat de mens anders in het leven gaat staan door de jaren heen.quote:Op donderdag 4 september 2008 15:16 schreef neo567 het volgende:
[..]
Nou in de romeisne tijd was de stad rome erg druk en lijkt veel op die van ons, alleen de technieken zijn wat verandert
De verschillen die je opnoemt zijn kenmerkend voor de technieken erachterquote:Op donderdag 4 september 2008 15:17 schreef Topspin het volgende:
[..]
Hadden ze toen ook hyves, email en een mobiele telefoon met 100 nummers erin?. Hadden ze toen ook het CWI en de gemeente waar je 10 formulieren moet invullen? Rome zal dan druk zijn geweest maar er waren echt niet zoveel mensen op de wereld als nu het geval is en zeker zullen de omgangsvormen ook compleet anders zijn omdat de mens anders in het leven gaat staan door de jaren heen.
In een stripverhaal van Asterix en Obelix ging het wel ff over bureaucratie maar dat is dan geschreven door mensen in deze tijd dus kan ook uit de duim gezogen zijn. Of een file met huifkarren waar ze elkaar verrot schelden maar ook dat is beperkt vergeleken met de duizenden auto's in deze tijd die uitlaatgassen uitstoten.
Inderdaad door de telefoon dat iedereen elkaar lijkt te kennen, iedereen lijkt wel een kennis te zijn van een kennis van een vriend en daar een kennis van. Alsof alle mensen op de een of andere manier een bekende van elkaar zijn. Zeker in kleinere steden.quote:Op donderdag 4 september 2008 15:21 schreef neo567 het volgende:
[..]
De verschillen die je opnoemt zijn kenmerkend voor de technieken erachter
Maar dan ga je er vanuit dat die demonen echt zijn terwijl ze ook het product kunnen zijn van een psychische aandoening.quote:Op donderdag 4 september 2008 12:55 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik vertel nooit fantasieverhalen , de waarheid is altijd goed genoeg en wat geesten betreft weet ik wel iets , jij misschien niet dus er is geen WE in deze .
Als ik zou denken dat ik last had van demonen ongeacht HOE dat zich uit ga ik iig niet naar een psychiater maar naar iemand die iets van geesten af weet en me op dat vlak kan helpen .
Dat zou ik doen .
Dat zou ook kunnen, mischien zijn mensen zoals jij wel een product van een hersenspinsel aandoeningquote:Op donderdag 4 september 2008 15:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar dan ga je er vanuit dat die demonen echt zijn terwijl ze ook het product kunnen zijn van een psychische aandoening.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |