abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61373020
quote:
Op donderdag 4 september 2008 12:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Er zijn mensen die wel gewoon kunnen nadenken. Dat soort menen hebben bedacht hoe zaken (konden) werken. Dat jij dat niet kan geeft alleen maar jouw beperkingen aan. Dat is geen bewijs dat er bijzondere kennis van buiten de mensheid nodig is om de industriële revolutie te veroorzaken.
[..]

Maar je sluit wel uit dat mensen intelligent genoeg zijn om de huidige beschaving te creëren?
Gewoon nadenken, niets mis mee volgens mij.
Verder zeg ik niet dat ik weet hoe creatie in elkaar zit of werkt.
Wel is van de vrijmetselarij gehoord?
Verdiep je daarin en dan kom je een stuk verder kwa visie en opbouw van de huidige samenleving.
Er staan in de vorige topics genoeg aanwijzingen om tot een conclusie te kunnen komen, maar als je dat niet wil of nodig vind, dan houdt het op.
  donderdag 4 september 2008 @ 12:47:51 #42
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_61373149
satan schijnt nogal veel veel vrouwelijke aanhangers te hebben. of zouden ze de vraag verkeerd verstaan hebben.

op de vraag wie houd er van satan ? klonk een luid gejoel

of zouden ze hebben verstaan: wie houd er van zaad dan?
pi_61373292
quote:
Op donderdag 4 september 2008 12:47 schreef huupia het volgende:
satan schijnt nogal veel veel vrouwelijke aanhangers te hebben. of zouden ze de vraag verkeerd verstaan hebben.

op de vraag wie houd er van satan ? klonk een luid gejoel

of zouden ze hebben verstaan: wie houd er van zaad dan?
Het schijnt dat holleeder nogal veel vrouwelijke fans heeft en graag hard rijdt met z'n gezicht achter een schermpje
(een "holleedertje" --> een scooter met een windkap ervoor )

En een plaat terug spelen schijnt ook duivels te zijn, ik verwarm ze meestal en buig ze --> maak er mooie vazen van
  donderdag 4 september 2008 @ 12:55:56 #44
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_61373364
quote:
Op donderdag 4 september 2008 11:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

[..]

Wat zou jij doen? Iemand die in de war is en stemmen hoort een fantasieverhaal vertellen over dingen waar we niets van af weten of hem proberen te helpen met zaken waar wel wel iets vanaf weten?
Ik vertel nooit fantasieverhalen , de waarheid is altijd goed genoeg en wat geesten betreft weet ik wel iets , jij misschien niet dus er is geen WE in deze .
Als ik zou denken dat ik last had van demonen ongeacht HOE dat zich uit ga ik iig niet naar een psychiater maar naar iemand die iets van geesten af weet en me op dat vlak kan helpen .
Dat zou ik doen .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_61374587
Vraag me soms af in hoeverre fantasie een loopje gaat nemen bij het zien van geesten en meemaken van andere zaken zoals visioenen. De grens tussen fantasie en realiteit lijkt net zo klein te zijn als de grens tussen waanzin en genialiteit.

Ben weer in de tuin bezig, heb dag-schema's gemaakt voor de komende 3 weken dus online ben ik minder aanwezig. Dus ik zeg het ff dan maar, ik heb structuur nodig en de hele dag online hangen dat zorgt ervoor dat ik in het hangen ga verzuipen.

Zal wel tussentijds af en toe kijken maar niet constant F5'en

12 September dan een abonnement nemen hier, heb een nieuwe digipas nodig dus ideal betalingen lukt nu niet. Digipas berekend foutieve code's krijg ik steeds te horen en ik moet nog ff langs de SNS dus.

Offtopic gebrazel
Genieten is toegestaan!!!
pi_61374744
Zomaar een vraagje voordat ik afsluit ff.

"Hoe kan Jezus voor mijn zondes gestorven zijn terwijl ik pas 2000 jaar later geboren ben, ik was helemaal niet zondig in het jaar 0 want ik bestond toen niet". Beetje zinloos dat Jezus sterft voor zondes van de mensen terwijl er toen amper mensen leefden en dat hij dus in het jaar 0 voor al die miljarden gestorven is die pas later geboren zijn.
pi_61374826
quote:
Op donderdag 4 september 2008 13:59 schreef Topspin het volgende:
Zomaar een vraagje voordat ik afsluit ff.

"Hoe kan Jezus voor mijn zondes gestorven zijn terwijl ik pas 2000 jaar later geboren ben, ik was helemaal niet zondig in het jaar 0 want ik bestond toen niet". Beetje zinloos dat Jezus sterft voor zondes van de mensen terwijl er toen amper mensen leefden en dat hij dus in het jaar 0 voor al die miljarden gestorven is die pas later geboren zijn.
Zie het als een wasmachine voor al jou vuil gemaakte kleding, graag voeten vegen als je binnen wilt komen
  donderdag 4 september 2008 @ 14:10:17 #48
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_61375015
Fantasie heb je al je hele leven , je weet wat je daarvan kan verwachten en hoe dat werkt en ook hoe dat niet werkt .
Ik zou geen geest kunnen fantaseren zodat ik die ook daadwerkelijk ga zien .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_61375286
Ik zou een geest wel kunnen fantaseren bij 3 nachten niet slapen maar dan is het mijn verbeeldingskracht die zelf bezig is met iets fabriceren door wanorde. Of dat zijn het mijn hersens die een afslag missen en een spookdorp inrijden via een van de vele banen in het brein

Over Jezus die gestorven is voor alle mensen, 2000 jaar geleden en nog steeds moet iedereen vol respect tonen alsof het gisteren gebeurd is. Ik kan me meer druk maken om kinderen die al 15 jaar opgesloten zitten in een kelder, dat is in mijn ogen een veel grotere marteling dan ff 1 dag pijn hebben omdat je aan het kruis genageld wordt.

Kwam net via google ads hier weer op een Christelijke site uit die het bracht alsof je je hele leven bewust moet zijn van je zondes en dus constant jezelf verwijten moet aanbrengen over wat je fout doet en deed in je leven. Ook constant het spoor van Jezus moet je volgen, zo kom je toch nergens anders meer aantoe Kun je beter je eigen spoor volgen zelfs al spoort het spoor niet helemaal Alleen door je eigen spoor te volgen zul je ook jezelf helemaal leren kennen met negatieve en positieve eigenschappen, af en toe een fout maken en zodoende leren zodat het pad richting de toekomst steeds beter gewandeld wordt.

Ga je in het pad van Jezus leven dan ben je een van de vele klonen van Jezus net zoals er miljoenen andere mensen zijn die een kloon van Jezus zijn.

[ Bericht 21% gewijzigd door Topspin op 04-09-2008 14:29:54 ]
pi_61375696
Jezus kan dan best een goed mens zijn geweest vroeger maar je kunt toch iemand van 2000 jaar geleden niet als voorbeeld nemen in een moderne wereld? Je gaat toch ook niet de oermens als voorbeeld nemen die hun vrouwen bij de haren namen en ermee gingen sleuren?

Geef me dan maar een held in de moderne tijd en dan kom je al snel uit op hele rijke mensen die miljarden afstaan aan goede doelen zoals die ene miljardair die slechts 20 % van zijn miljarden-bezit voor zichzelf hield en de rest weggaf. Alleen krijgen zulke mensen slechts 1 bericht in de media en daarna worden ze vergeten. Hoeven niet eens rijke mensen te zijn die een icoon zouden kunnen zijn, ook genoeg mensen die zich zonder veel kapitaal meer inzetten dan Jezus ooit heeft gedaan. Mensen die de handen uit de mouwen steken bij vrijwilligerswerk hun hele leven inplaats van constant te prediken dat ze de zoon van God zijn. Praatjes vullen geen gaatjes denk ik dan ook.

What is so important about Jesus vraag ik me dan af. Zal Jezus over 10,000 jaar nog steeds een van de belangrijkste iconen zijn of is hij dan vergeten?

Nu ben ik zondig omdat ik niet geloof in Jezus anno 2008, de hel wacht op mij Verplicht respect tonen voor Jezus en God anders kom je in de hel Geen enkele weg behalve de weg van het Christendom.
pi_61376053
http://home.zonnet.nl/gemeente.van.god/hellevuur.html

Alvorens de Bijbel te bestuderen om te zien of de gebruikelijke ideeën over de hel mogelijk op waarheid berusten, gaan wij eens na waartoe deze opvattingen over de hel, als zij waar zijn, ons zouden voeren.
Op deze aarde wonen miljarden mensen. De dichtstbevolkte landen zijn China, India en andere delen van Azië. Ondanks de inspanningen van Westerse zendelingen heeft echter meer dan de helft van de mensen op aarde nog nooit gehoord van de enige naam waardoor men kan worden behouden (Handelingen 4:12): de naam "Jezus Christus"!
Letterlijk miljarden mensen op deze aarde leven en sterven zonder ook maar iets te weten over 'behoud', zonder zelfs maar een Bijbel te hebben gezien.
Als nu allen die 'niet behouden' zijn onmiddellijk naar een brandende hel gaan wanneer zij sterven, krijgt meer dan de helft van de mensen die ooit op deze aarde hebben geleefd deze vreselijke straf opgelegd zonder ooit een kans te hebben gehad eraan te ontkomen!

Op die site staat meer over de hel

Soms denk ik wel eens dat het woord Christus een mode-woord is in de Westerse wereld.

[ Bericht 5% gewijzigd door Topspin op 04-09-2008 15:00:37 ]
pi_61376349
quote:
Op donderdag 4 september 2008 14:37 schreef Topspin het volgende:
Jezus kan dan best een goed mens zijn geweest vroeger maar je kunt toch iemand van 2000 jaar geleden niet als voorbeeld nemen in een moderne wereld? Je gaat toch ook niet de oermens als voorbeeld nemen die hun vrouwen bij de haren namen en ermee gingen sleuren?

Geef me dan maar een held in de moderne tijd en dan kom je al snel uit op hele rijke mensen die miljarden afstaan aan goede doelen zoals die ene miljardair die slechts 20 % van zijn miljarden-bezit voor zichzelf hield en de rest weggaf. Alleen krijgen zulke mensen slechts 1 bericht in de media en daarna worden ze vergeten. Hoeven niet eens rijke mensen te zijn die een icoon zouden kunnen zijn, ook genoeg mensen die zich zonder veel kapitaal meer inzetten dan Jezus ooit heeft gedaan. Mensen die de handen uit de mouwen steken bij vrijwilligerswerk hun hele leven inplaats van constant te prediken dat ze de zoon van God zijn. Praatjes vullen geen gaatjes denk ik dan ook.

What is so important about Jesus vraag ik me dan af. Zal Jezus over 10,000 jaar nog steeds een van de belangrijkste iconen zijn of is hij dan vergeten?

Nu ben ik zondig omdat ik niet geloof in Jezus anno 2008, de hel wacht op mij Verplicht respect tonen voor Jezus en God anders kom je in de hel Geen enkele weg behalve de weg van het Christendom.
Modern?
Alleen de midellen zijn verandert de mensen niet
pi_61376509
quote:
Op donderdag 4 september 2008 15:07 schreef neo567 het volgende:

[..]

Modern?
Alleen de midellen zijn verandert de mensen niet
De omgangsvormen zijn ook compleet anders vergeleken met vroeger. Tegenwoordig hebben mensen amper tijd voor elkaar omdat ze een groter netwerk hebben dus moeten ze de tijd verdelen over 50 mensen inplaats van 5 mensen van vroeger. Heb je van iemand hulp nodig dan moet eerst in de agenda gekeken worden of ze ergens een gaatje vrij hebben en heb je hulp van een instantie nodig dan heb je sowieso al een heel proces dat je moet nalopen.

Daarbij sowieso alles dat veranderd is door het gejaagde bestaan, vroeger zal het vast en zeker allemaal op het dode gemak zijn gegaan. Af en toe de moestuin bijhouden, een houten tafel bij Jezus bestellen en ga zo door
pi_61376528
quote:
Op donderdag 4 september 2008 15:14 schreef Topspin het volgende:

[..]

De omgangsvormen zijn ook compleet anders vergeleken met vroeger. Tegenwoordig hebben mensen amper tijd voor elkaar omdat ze een groter netwerk hebben dus moeten ze de tijd verdelen over 50 mensen inplaats van de 5 mensen van vroeger.

Daarbij sowieso alles dat veranderd is door het gejaagde bestaan, vroeger zal het vast en zeker allemaal op het dode gemak zijn gegaan. Af en toe de moestuin bijhouden, een houten tafel bij Jezus bestellen en ga zo door
Nou in de romeinse tijd was de stad rome erg druk en lijkt veel op die van ons, alleen de technieken zijn wat verandert
pi_61376550
quote:
Op donderdag 4 september 2008 15:16 schreef neo567 het volgende:

[..]

Nou in de romeisne tijd was de stad rome erg druk en lijkt veel op die van ons, alleen de technieken zijn wat verandert
Hadden ze toen ook hyves, email en een mobiele telefoon met 100 nummers erin?. Hadden ze toen ook het CWI en de gemeente waar je 10 formulieren moet invullen? Rome zal dan druk zijn geweest maar er waren echt niet zoveel mensen op de wereld als nu het geval is en zeker zullen de omgangsvormen ook compleet anders zijn omdat de mens anders in het leven gaat staan door de jaren heen.

In een stripverhaal van Asterix en Obelix ging het wel ff over bureaucratie maar dat is dan geschreven door mensen in deze tijd dus kan ook uit de duim gezogen zijn. Of een file met huifkarren waar ze elkaar verrot schelden maar ook dat is beperkt vergeleken met de duizenden auto's in deze tijd die uitlaatgassen uitstoten.
pi_61376629
quote:
Op donderdag 4 september 2008 15:17 schreef Topspin het volgende:

[..]

Hadden ze toen ook hyves, email en een mobiele telefoon met 100 nummers erin?. Hadden ze toen ook het CWI en de gemeente waar je 10 formulieren moet invullen? Rome zal dan druk zijn geweest maar er waren echt niet zoveel mensen op de wereld als nu het geval is en zeker zullen de omgangsvormen ook compleet anders zijn omdat de mens anders in het leven gaat staan door de jaren heen.

In een stripverhaal van Asterix en Obelix ging het wel ff over bureaucratie maar dat is dan geschreven door mensen in deze tijd dus kan ook uit de duim gezogen zijn. Of een file met huifkarren waar ze elkaar verrot schelden maar ook dat is beperkt vergeleken met de duizenden auto's in deze tijd die uitlaatgassen uitstoten.
De verschillen die je opnoemt zijn kenmerkend voor de technieken erachter
pi_61376712
quote:
Op donderdag 4 september 2008 15:21 schreef neo567 het volgende:

[..]

De verschillen die je opnoemt zijn kenmerkend voor de technieken erachter
Inderdaad door de telefoon dat iedereen elkaar lijkt te kennen, iedereen lijkt wel een kennis te zijn van een kennis van een vriend en daar een kennis van. Alsof alle mensen op de een of andere manier een bekende van elkaar zijn. Zeker in kleinere steden.

Door de techniek zijn mensen denk ik ook zeker veranderd en door het snellere leven waar het motto "Tijd is geld" de boventoon viert sowieso allemaal snel snel snel. Op de weg mensen die zo snel mogelijk van A naar B willen om zodoende tijd te winnen terwijl ze amper een paar minuten sneller zijn. Dan kom ik weer een gejaagde tegen die met 80 rijdt op een weg waar je 50 mag en daarna kom je hem bij het stoplicht tegen weer, tijdswinst 0,0.

De maatschappij die dan ook veranderd is door overbevolking en dan heb je nog de vergrijzing en nieuwe generaties. Het leven veranderd continu van dag tot dag en het nieuws stopt nooit. Kortom: De wereld draait continu door en zeker niet alleen om de zon.
  donderdag 4 september 2008 @ 15:27:43 #58
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61376759
quote:
Op donderdag 4 september 2008 12:55 schreef Summers het volgende:

[..]

Ik vertel nooit fantasieverhalen , de waarheid is altijd goed genoeg en wat geesten betreft weet ik wel iets , jij misschien niet dus er is geen WE in deze .
Als ik zou denken dat ik last had van demonen ongeacht HOE dat zich uit ga ik iig niet naar een psychiater maar naar iemand die iets van geesten af weet en me op dat vlak kan helpen .
Dat zou ik doen .
Maar dan ga je er vanuit dat die demonen echt zijn terwijl ze ook het product kunnen zijn van een psychische aandoening.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_61376909
quote:
Op donderdag 4 september 2008 15:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maar dan ga je er vanuit dat die demonen echt zijn terwijl ze ook het product kunnen zijn van een psychische aandoening.
Dat zou ook kunnen, mischien zijn mensen zoals jij wel een product van een hersenspinsel aandoening

[ Bericht 1% gewijzigd door neo567 op 04-09-2008 15:55:36 ]
pi_61376953
Misschien is ieder mens wel een product van een aandoening

5 miljoen mensen in Nederland die een of andere stoornis aan de hersens hebben komt vaker op tv naar voren in een commercial voor het goede doel, daarbij nog een aantal miljoen mensen die iets hebben psychisch maar niet naar de dokter zijn gegaan omdat het niet helemaal zo erg is of opvalt,en dan nog wat mensen die ook te kampen hebben met zenuwen.

Daarnaast nog de lichamelijke ziektes en zo is 95 procent van de mensheid in zekere zin geboren met een afwijking. Zo gezond als een vis lijkt ook niet te bestaan en zelfs vissen kunnen sterven aan een infectie

Worden mensen ouder dan krijgt 100 procent te maken met ziekte en uiteindelijk zullen we allemaal dood gaan Het hoort allemaal bij de grote creatie en dan kan het logisch zijn dat er ziekte en verderf in zit, wie weet is het ook wel nodig ook al die ziektes omdat optimale gezondheid onlogisch is? Dat ziekte logisch is dus ook, waarom weet ik nu niet zeker. Wellicht omdat een perfecte en ideale wereld dus iets is dat niet te krijgen is, perfectie dat niet te bereiken is omdat er altijd wel iets inzit dat niet deugdelijk is, al is het slechts een griepje her en der. De tegenstellingen dan ook maar weer, dag en nacht, licht en donker, groot en klein, zwaar en licht dus ook gezond en ziek. Kapot of heel. Functionerend of defect en zo dus wederom dat het nooit 100 procent goed kan functioneren, zo is het leven niet en zal het waarschijnlijk ook nooit zijn. Oude ziektes worden bestreden en andere ontstaan. De kwetsbaarheid van de mens door al die organen en alles, hoe een kind opgroeit in een baarmoeder en hoe het sowieso in elkaar zit allemaal, tis geen baksteen maar onderhevig aan mankementen. Net zoals bomen, dieren en de ozonlaag kapot kan gaan.

Kortom: De hele creatie is erg kwetsbaar door complexe opbouw.

Dagschema van vandaag tot 14:30 aan voldaan dus ik neem ff rust

[ Bericht 7% gewijzigd door Topspin op 04-09-2008 15:50:09 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')