abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 september 2008 @ 10:21:05 #151
34793 neo567
You know who
pi_61395172
Die droom zag er ook uit als een worm (lees tunnel) zoals je in je brein ziet, ik werdt uit die tunnel gehaald en zag toen wat ik beschrijf in bovenstaande post en daaraan werden die herinneringen gekoppeld

Eigenlijk ook logisch die tunnel; alles wat je ziet wordt door je ogen (windows) verkleind, zo klein in de zenuwen(microsoft) dat het niet eens meer bestaat.

How did you bend the spoon

antwoord: There is no spoon
pi_61395250
Denk dat de realiteit en de omgeving is aangepast op je ogen eerder, dat het beeld van de omgeving even groot wordt opgevangen dan het is, dat het precies op elkaar is afgestemd als het ware. Een boom ziet er dan van veraf wel kleiner uit dan van dichtbij maar toch een realistisch beeld dat je ervan krijgt. Een boom is geen 2000 meter hoog, en zo wordt de boom ook niet als 2000 meter opgevangen maar als 50 meter hoog.

In geval van een groot breed ver uitgestrekt meer is het dan wat moeilijker om in te schatten hoeveel meter lang en breed het meer is. Maar dat is logisch omdat je van afstand ernaar kijkt en inschatten hoe groot iets is dat is sowieso moeilijk.
Genieten is toegestaan!!!
  vrijdag 5 september 2008 @ 10:24:54 #153
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_61395272
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 10:16 schreef neo567 het volgende:

[..]

Dromen die jou iets vertellen, of is het een maker die jou iets verteld, mijn ogen zijn open gegaan vanacht terwijl ik ze dichthad
Als het maar verteld word , hoe maakt niet uit , je onderbewuste die niet gebonden is aan tijd en ruimte ?
je ogen zijn opengegaan over een maker ? vertel ..
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  vrijdag 5 september 2008 @ 10:30:43 #154
34793 neo567
You know who
pi_61395407
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 10:24 schreef Summers het volgende:

[..]

Als het maar verteld word , hoe maakt niet uit , je onderbewuste die niet gebonden is aan tijd en ruimte ?
je ogen zijn opengegaan over een maker ? vertel ..
Nou ik heb de maker niet gezien, het matrix verhaal en nog andere films (minority report) worden in een ander daglicht gezet, afijn, eerst ff bakkie zetten summers en Topspin en ff roken
  vrijdag 5 september 2008 @ 10:35:15 #155
34793 neo567
You know who
pi_61395517
Wel toepasselijk liedje en clip ook, lekker matrix achtig :

Leuk ook hoe het beeld op z'n kop wordt gezet in die clip van spooks
Andersom mr anderson
pi_61395616
Over koppelen van herinneringen aan dromen, ik denk dat het onbewuste bezig is met linken leggen de hele tijd. Dan begint ergens de film van de droom te draaien over een of ander iets wat je ergens hebt gezien of over hebt nagedacht en vervolgens wordt de film ingevuld uit dat grote archief in het onbewuste waarbij er ook nog eens zelf door fantasie zaken worden gecreeerd in dromen.

Vannacht ook een droom gehad van een kermis-attractie die ergens geplaatst werd, een andere attractie die in de lucht gaat en weer naar beneden komt. Ik had die hele kermis georganiseerd om een of andere reden. En toen 2 oud klasgenoten die door die ene kermis-attractie geplet werden en onder het zand geduwd werden en overleden waren.

Toen had ik een advocaat en rechter opgebeld met mijn mobiele die direct poolshoogte kwam nemen en die kon niets doen omdat hij het voorval van het ongeluk niet zelf heeft gezien of gefilmd heeft. Daarna gingen we die kermis-attractie nader onderzoeken en bleek dat het gevaarte niet goed was afgestemd dus een gevaar was voor de bezoekers van de kermis. Eigenaar van de attractie moest het terrein verlaten en vervolgens moest ik op die kale plek een nieuwe attractie gaan vinden. Heb toen een nieuwe attractie gevonden maar weet niet meer welke.

Dan komen 2 oud klasgenoten zomaar in mijn droom naar voren die onder een kermisattractie komen. Dan ben ik vroeger vaker naar de kermis geweest en pretparken dus daardoor komt er een kermis naar voren, maar waarom worden die 2 oud klasgenoten dan geplet? Zo'n slechte band had ik niet met ze dus wie weet zomaar een ongeluk.

Dus dan het onbewuste dat een film is gaan maken door allerlei herinneringen tot leven te wekken en zaken toe te voegen.

Lijkt dan ook dat dromen enige logica bevatten. Dat ik zomaar een rechter en advocaat bel bij een ongeluk, dat verzin ik niet zelf en gebeurt zomaar vanzelf. Alsof er toch nagedacht wordt door mijn droom-personage en dat kan dan logischerwijs komen omdat ik overdag ook logisch nadenk. Daarnaast nog de dromen die totaal niet logisch zijn, wie weet zijn dat de dromen na een dag van verwardheid waar alles in de soep lijkt te lopen en waar het constant de hele dag bezig zijn is wat chaotisch kan overkomen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Topspin op 05-09-2008 10:46:02 ]
pi_61395806
Ontopic ff. Zijn niet alle dromen occult van aard? Dromen staan vaak in het teken van magie en zelfs de grootste gelovige zal wel eens dromen over magie en horror of wat anders dat niet zou mogen overdag. Dus vanzelf de gedachte dat magie en harry potter op films ook zou moeten worden toegestaan omdat mensen fantasie bezitten die het kan verwezenlijken. Je kunt toch niet iets dat in de mens aanwezig is verbieden op basis van religie? Dan ontken je wat de mens in wezen is.
  vrijdag 5 september 2008 @ 10:49:23 #158
34793 neo567
You know who
pi_61395851
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 10:47 schreef Topspin het volgende:
Ontopic ff. Zijn niet alle dromen occult van aard? Dromen staan vaak in het teken van magie en zelfs de grootste gelovige zal wel eens dromen over magie en horror of wat anders dat niet zou mogen overdag. Dus vanzelf de gedachte dat magie en harry potter op films ook zou moeten worden toegestaan omdat mensen fantasie bezitten die het kan verwezenlijken. Je kunt toch niet iets dat in de mens aanwezig is verbieden op basis van religie? Dan ontken je wat de mens in wezen is.
Ja ze zeggen dat dromen bedrog zijn, dusss...

En Lucifer bedriegt, luci-de en luci-fer ik weet het niet

lucide droom enzo
pi_61396062
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 10:49 schreef neo567 het volgende:

[..]

Ja ze zeggen dat dromen bedrog zijn, dusss...

En Lucifer bedriegt, luci-de en luci-fer ik weet het niet

lucide droom enzo
Lucifer die dus het onbewuste heeft geproduceerd waar ook twijfel in kan gaan zitten over het bestaan van God. Dan is Lucifer wel een machtig persoontje te noemen dat hij het massale onbewuste naar voren had kunnen halen waar de meest bizarre magische en evil zaken kunnen plaats vinden.

Of is lucifer het onbewuste binnen gedrongen van Christus waar lucifer voor chaos zorgt door in zijn toren alles overhoop te gooien en magie naar voren te toveren? Dat mensen van nature zouden dromen over een hemels paradijs met aanwezigheid van God op zijn troon en dat lucifer zich daar ook heeft weten te nestelen en zijn eigen vinger in de pap heeft weten te krijgen.

In het meest normale geval is fantasie aanwezig in de mens dus vanzelf ook in dromen Zo kun je het ontwikkelen van een Godsbeeld ook als fantasie zien want God is nog nooit zichtbaar geweest alsnog al die gelovigen die een beeld schetsen over hoe het eruit ziet en dan ook vaak gelovigen die elkaar na apen en niet zelf fantaseren over een God. Een God met 10,000 armen en 100,000 vingers achter een toetsenbord en 1000 schermen zoals in dat filmpje van jou net, die alles in de gaten houdt en rampen veroorzaakt als hij sadistisch is op een dag
  vrijdag 5 september 2008 @ 11:01:52 #160
34793 neo567
You know who
pi_61396192
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 10:56 schreef Topspin het volgende:

[..]

Lucifer die dus het onbewuste heeft geproduceerd waar ook twijfel in kan gaan zitten over het bestaan van God. Dan is Lucifer wel een machtig persoontje te noemen dat hij het massale onbewuste naar voren had kunnen halen waar de meest bizarre magische en evil zaken kunnen plaats vinden.

Of is lucifer het onbewuste binnen gedrongen van Christus waar lucifer voor chaos zorgt door in zijn toren alles overhoop te gooien en magie naar voren te toveren? Dat mensen van nature zouden dromen over een hemels paradijs met aanwezigheid van God op zijn troon en dat lucifer zich daar ook heeft weten te nestelen en zijn eigen vinger in de pap heeft weten te krijgen.

In het meest normale geval is fantasie aanwezig in de mens dus vanzelf ook in dromen Zo kun je het ontwikkelen van een Godsbeeld ook als fantasie zien want God is nog nooit zichtbaar geweest alsnog al die gelovigen die een beeld schetsen over hoe het eruit ziet en dan ook vaak gelovigen die elkaar na apen en niet zelf fantaseren over een God. Een God met 10,000 armen en 100,000 vingers achter een toetsenbord en 1000 schermen zoals in dat filmpje van jou net, die alles in de gaten houdt en rampen veroorzaakt als hij sadistisch is op een dag
Geweldig wederom, wat een brein
pi_61396228
Net ff nieuws opgezet en dan hoop ik altijd te horen " Revolutionaire doorbraak.......". Maakt niet persee uit wat voor doorbraak maar ik wacht dan op een echte doorbraak. In 9999 van de 10,000 gevallen is het nieuws hetzelfde zonder echte grote positieve veranderingen dus dan kijk ik nog maar amper naar het nieuws.
  vrijdag 5 september 2008 @ 11:07:21 #162
34793 neo567
You know who
pi_61396341
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 11:02 schreef Topspin het volgende:
Net ff nieuws opgezet en dan hoop ik altijd te horen " Revolutionaire doorbraak.......". Maakt niet persee uit wat voor doorbraak maar ik wacht dan op een echte doorbraak. In 9999 van de 10,000 gevallen is het nieuws hetzelfde zonder echte grote positieve veranderingen dus dan kijk ik nog maar amper naar het nieuws.
Same shit different day
pi_61396432
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 11:07 schreef neo567 het volgende:

[..]

Same shit different day
Inderdaad. KLM neemt dit over, dit neemt dat over, beurs daalt 2 procent, dag erna stijgt het met 1,9 procent. 20 doden in Irak, aardbeving in Soduko, virus in ziekenhuis, vrachtwagen gekanteld.........

Nieuws is alles behalve nieuw. Tis een contante herhaling van wat al eens gebeurt is.

Lijkt me ook een verschrikkelijk beroep om op een nieuws-redactie te werken, dan denk je dat je bezig bent met nieuws brengen en ondertussen is het pure vervelings-tv. Hier op de frontpage valt het dan nog enigszins mee omdat er af en toe wel eens grappige berichten staan maar die krijg je niet op tv te zien.
Geef me dan maar het nieuws op internet waar het ook veel uitgebreider wordt gebracht. In een uitzending van 15 minuten krijg je amper een beeld van wat gaande is in de wereld.

[ Bericht 5% gewijzigd door Topspin op 05-09-2008 11:16:14 ]
  vrijdag 5 september 2008 @ 11:10:40 #164
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_61396459
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 10:47 schreef Topspin het volgende:
Precies dus het occulte is slecht is bull shit , als je je jezelf in zo'n onmogelijk keurslijf
wilt wringen moet je dat lekker zelf weten als dat je opwind maar ga niet vertellen dat andere mensen het niet mogen doen of slecht is .
pi_61396556
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 11:10 schreef Summers het volgende:

[..]

Precies dus het occulte is slecht is bull shit , als je je jezelf in zo'n onmogelijk keurslijf
wilt wringen moet je dat lekker zelf weten als dat je opwind maar ga niet vertellen dat andere mensen het niet mogen doen of slecht is .
Vraag me dan ook af waarom ze zo moeilijk doen. Is het de reden dat God alleen mag toveren of ligt er meer achter die jacht op magie en andere zaken?
  vrijdag 5 september 2008 @ 11:13:54 #166
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_61396565
Door de ziekelijke behoefte van de mens om controle over het leven en andersmans leven te hebben ( god spelen ) is er gewoon verzonnen dat lucifer/ occult slecht is ,.
pi_61396584
Dus het heeft niets met God te maken maar eerder proberen de mensheid onder controle te houden, dan gebruiken ze God dus als hulpmiddel of verlengstuk, dat ze misbruik maken van hun eigen God. Volgens mij is die missie niet echt geslaagd te noemen dat onder controle houden van de mensheid

12:00 maar eens beginnen met in beweging komen
  vrijdag 5 september 2008 @ 11:17:12 #168
34793 neo567
You know who
pi_61396662
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 11:13 schreef Summers het volgende:
Door de ziekelijke behoefte van de mens om controle over het leven en andersmans leven te hebben ( god spelen ) is er gewoon verzonnen dat lucifer/ occult slecht is ,.
Als een akker net geploegd is en dan moet alles klein gemaakt worden toch?

Hoe heet dat ookal weer ?

Eerst ploegen en dan....
pi_61396773
Harken
  vrijdag 5 september 2008 @ 11:22:59 #170
34793 neo567
You know who
pi_61396864
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 11:20 schreef Topspin het volgende:
Harken
Een boer die 10 hectare gaat harken, zeker niks anders te doen, dan is het zaai seizoen allang voorbij
pi_61396916
Een hark-machine

Begrijp ook niet helemaal wat ploegen met occult te maken heeft

Je bent vaak cryptisch
  vrijdag 5 september 2008 @ 11:26:01 #172
34793 neo567
You know who
pi_61396974
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 11:24 schreef Topspin het volgende:
Een hark-machine

Begrijp ook niet helemaal wat ploegen met occult te maken heeft

Je bent vaak cryptisch
Hark machine , bijna goed
pi_61396997
Ik voel de muren in mijn hoofd weer dichter op elkaar afkomen en dan lijkt het opgesloten te zijn, op andere momenten lijken er helemaal geen muren te zijn alsof het oneindig veel ruimte is. Op momenten van opgeslotenheid ga ik vaak in beweging komen dus om 12:00 maar eens opstaan uit de stoel en aan de slag. Vaak werkt beweging goed om de geest ook los te krijgen en dan is het zo dat ik na 1 uur inspanning vanzelf weer meer ruimte ervaar en frisheid in de geest. Beweging Stil zitten zorgt ervoor dat ik ga vast roesten in de geest.

Dus zometeen maar eens flink zweten
  vrijdag 5 september 2008 @ 11:27:59 #174
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_61397035
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 11:13 schreef Topspin het volgende:

[..]

Vraag me dan ook af waarom ze zo moeilijk doen. Is het de reden dat God alleen mag toveren of ligt er meer achter die jacht op magie en andere zaken?
als de ervaringen van mensen serieus worden genomen stelt de bijbel niks meer voor , weg machtsmiddel , gewoon verzinnen dat als je wel ervaringen hebt die overeenkomen met de bijbel zeggen dat het van satan komt zodat je ZELF bepaald er niet meer op in te gaan , briljant , want ZELF ben je de enige die het weg kan houden, iemand anders kan niet in je kruipen om het te stoppen .
pi_61397202
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 11:27 schreef Summers het volgende:

[..]

als de ervaringen van mensen serieus worden genomen stelt de bijbel niks meer voor , weg machtsmiddel , gewoon verzinnen dat als je wel ervaringen hebt die overeenkomen met de bijbel zeggen dat het van satan komt zodat je ZELF bepaald er niet meer op in te gaan , briljant , want ZELF ben je de enige die het weg kan houden, iemand anders kan niet in je kruipen om het te stoppen .
Een soort van angst om hun enige houvast te verliezen of is het dan wat anders? En dan ook de angst voor magie omdat magie angst aanjaagt? Of is het angst dat mensen zelf fantasie gaan gebruiken dus twijfelen aan het fabeltje in de bijbel? Dat mensen een eigen "fabel" verzinnen over een mogelijke waarheid. Dat gebruik van fantasie en verder denken dus bedreigend is voor het voortbestaan van de kerk? Dat mensen niet verder mogen kijken dan hun neus lang is dus binnen het kader van het Christendom moeten blijven zonder 10 CM de grens te overschrijden?

Hoe ze ook de evolutie wegpraten, dat kinderen niet te serieus moeten omgaan met natuurkunde omdat het geestelijke aspect belangrijker is . Ook een bedreiging voor de bijbel waarschijnlijk? Heb dat op een Christelijke site gelezen dat ze kinderen deden waarschuwen voor natuurkunde-lessen dat het wel eens een fout beeld kan schetsen en dat ze niet blindelings moeten afgaan wat in die boeken staat

Komt dan ook over als manipulatie, net zoals de pastoor op de lagere katholieke scholen jonge kinderen doet manipuleren tot geloven. Jonge mensen met verse geest omvormen tot iets dat ze niet zijn of willen worden.

In mijn geval is eventuele overtuiging van het bestaan van God ontstaan door de opvoeding en zeker door de school waar ik opzat, niet eens mijn ouders hebben mij wat aangepraat maar op school kwam 2 keer per week een pastoor langs en dan ga je de communie doen en dan ga je ook verder naar andere kerkmissen waar je schuld gaat roepen en bekennen plus knielen en zo kom je vanzelf in aanraking met geloof en God. Ze hebben zich dus als het ware aangedrongen zonder dat ik zelf kon kiezen. Weet niet hoe het nu zit met het aantal katholieke basis-scholen en middelbare scholen. Op de MAVO en HAVO waren er ook godsdienstlessen waar een of andere geestelijke van alles aan het verkondigen was en waar je zelfs proefwerken moest maken erover.

[ Bericht 8% gewijzigd door Topspin op 05-09-2008 11:44:52 ]
  vrijdag 5 september 2008 @ 11:43:57 #176
34793 neo567
You know who
pi_61397473
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 11:33 schreef Topspin het volgende:

[..]

Een soort van angst om hun enige houvast te verliezen of is het dan wat anders? En dan ook de angst voor magie omdat magie angst aanjaagt? Of is het angst dat mensen zelf fantasie gaan gebruiken dus twijfelen aan het fabeltje in de bijbel? Dat mensen een eigen "fabel" verzinnen over een mogelijke waarheid. Dat gebruik van fantasie en verder denken dus bedreigend is voor het voortbestaan van de kerk? Dat mensen niet verder mogen kijken dan hun neus lang is dus binnen het kader van het Christendom moeten blijven zonder 10 CM de grens te overschrijden?

Hoe ze ook de evolutie wegpraten, dat kinderen niet te serieus moeten omgaan met natuurkunde omdat het geestelijke aspect belangrijker is . Ook een bedreiging voor de bijbel waarschijnlijk? Heb dat op een Christelijke site gelezen dat ze kinderen deden waarschuwen voor natuurkunde-lessen dat het wel eens een fout beeld kan schetsen en dat ze niet blindelings moeten afgaan wat in die boeken staat

Komt dan ook over als manipulatie, net zoals de pastoor op de lagere katholieke scholen jonge kinderen doet manipuleren tot geloven. Jonge mensen met verse geest omvormen tot iets dat ze niet zijn of willen worden.
Tering lijers

Waar ken ik die hamers van, Ha!
quote:
DIT MOET JE ECHT EENS PROBEREN!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Heeft te maken met koppelingen die het brein legt. Echt even doen. Dit is echt heel bizar!! Heb je
je nog nooit afgevraagd of je brein normaal werkt of dat het een beetje anders is? Goed, voer deze
oefening ernstig uit (het duurt maar 1 minuutje) en ontdek het antwoord! Volg de instructies en
antwoord op de vragen, zin na zin,en zo snel mogelijk. Dus: er wordt een sommetje gevraagd, jij
rekent het antwoord uit, dat laat je voor wat het is, en je scrollt door naar het volgende sommetje.
Scroll niet verder voor je het antwoord hebt. Je zult versteld staan van het resultaat! En nu, dalen
(maar niet te snel), je zou iets kunnen missen. We beginnen !

Hoeveel is:
15+6

3+56

89+2

12+53

75+26

25+52

63+32

Ach ja, het zijn maar sommetjes, maar dit is echt de oefening

Nog even doorbijten!

123+5

SNEL ! ZEG HARDOP EEN GEREEDSCHAP EN EEN KLEUR
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_61397777
Bij die test dacht ik aan een blauwe hamer en had hem eerlijk uitgevoerd

Over de kerk, hoe machtig is de kerk nog op dit moment vraag ik me af? Volgens mij trekken ze geen volle zalen en zelfs al zouden ze volle zalen trekken dan nog maar past er slechts hoogstens 200-300 mensen erin. In een gemeente waar 30,000 mensen wonen heb je ongeveer 5-7 kerken staan dus dan is dat een capaciteit van 2100 mensen die op zondag naar de kerk kunnen gaan. Daarbij nog de 6-weken diensten bij overlijden en de dopingmissen en dan nog de paas en kerstmis.

Maar dan ook hoe de kerk aanwezig is op ander front behalve het kerkgebouw. Hoeveel macht hebben ze nog, blijft er nog wat macht over of valt het te verwaarlozen? Volgens mij wordt er bijvoorbeeld naar de Paus ook amper geluisterd en wordt de Paus door politieke machthebbers niet echt serieus genomen in zijn witte pak.

Is de kerk dus geen instantie die maar wat aan het aankloten is maar alsnog jonge kinderen op vroege leeftijd doet klaarstomen om Christen te worden? Toch eens opzoeken hoeveel katholieke basisscholen in Nederland zijn om zodoende eens een beeld te schetsen over hoeveel kinderen per jaar de communie doen. Dan gaat het me erom hoeveel kinderen die later volwassen worden met een afwijkend wereldbeeld door het leven gaan. Het zou eigenlijk verboden moeten worden om een fout wereldbeeld zo massaal te lanceren, is het niet zo dat je vooruitgang op die manier doet tegenhouden als er miljoenen mensen zijn die compleet de plank misslaan en zelfs beweren dat de evolutie niet bestaat? Dat er al die mensen denken dat het door God is gemaakt slechts een paar duizend jaar geleden terwijl het al zoveel miljoenen jaren bestaat.

Kan me er verder niet druk om maken maar alsnog het idee dat mensen dom gehouden worden.
pi_61405818

Als we nu allemaal met deze longsleeve gaan rondlopen dan kopen we een plekje in heaven
  vrijdag 5 september 2008 @ 16:56:25 #179
34793 neo567
You know who
pi_61406327
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 16:39 schreef Topspin het volgende:
[ afbeelding ]

Als we nu allemaal met deze longsleeve gaan rondlopen dan kopen we een plekje in heaven
Als jezus zou leven zou die uitvaart verzekerings agent zijn
pi_61408169
Als tegenhanger

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')