abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60929262

Versus

Bepaalde genootschappen die er een geheime agenda op nahouden, afgevalligen van God die zich bezig houden met Reiki in de naam van Lucifer. Meditatie, hypnose en Harry Potter met zijn magie. Daarnaast nog de olympische onschuldig ogende spelen die ook occult zouden zijn in de ogen van sommigen en zo kun je ook de rest van film, muziek, sport, entertainment plus de rest van het leven zien als iets satanisch.

Hier de discussie of het niet uit de hand aan het lopen is zoals Ali en nog meer mensen beweren in volle overtuiging en daarnaast nog voorbeelden van occulte aparte zaken opgesomd hier die niet direct luciferiaans klinken maar wel zouden kunnen worden opgevat als Satans gebroed.

Laat jij je dus leiden tot verlossing door Jezus Christus Of heb je je eigen pad al uitgestippeld in het leven en maakt het niet uit dat het allemaal new-age, evil, duister en nog meer zal zijn of worden.

Gaat het uit de hand lopen of zal Jezus Christus ons redden wanneer mensen zich massaal gaan en willen bekeren tot God's pad in het leven?

Vorige delen.......

Al het occulte is Luciferiaans
Al het occulte komt van Lucifer deeltje 2
Al het occulte komt van Lucifer, deel 3
Al het slechte en occulte komt van Lucifer deeltje 4.
Al het occulte komt van Lucifer deel 5
Al het occulte komt van Satan deel 6
Al het occulte komt van Lucifer Deeltje 7 alweer
Al het occulte komt van Lucifer deel 8
Al het occulte komt van Lucifer deel 9
Al het occulte komt van Lucifer, deel 10
Al het occulte komt van Lucifer #11
Al het occulte komt van lucifer deeltje #12

En de laatste post....
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 17:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ja! Dat is dus de grote vraag. Dat is het dilemma waar ik voor kwam te staan toen ik met al die new world order dingen in aanraking kwam, omdat ik hetzelfde geloofde als hen.

Welke van de 2 is de waarheid: we zijn goddelijk en onsterfelijk, of we zijn niet goddelijk en niet onsterfelijk, maar er is een God die ons geschapen heeft en gehoorzaamheid van ons eist, en zoniet zal je je leven uiteindelijk definitief verliezen.

Op basis waarvan zouden we het kunnen weten?

[ Bericht 11% gewijzigd door ElizabethR op 18-08-2008 17:59:02 ]
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_60929494
En als antwoord op de vraag:

Weten doe je het nooit. Je kunt alleen geloven en hopen dat alles waarvan je denkt en gelooft dat het de waarheid is ook daadwerkelijk zo is, en daar zul je niet eerder achterkomen dan na je dood, mocht je dan op een of andere manier nog over bewustzijn beschikken.

[ Bericht 25% gewijzigd door ElizabethR op 18-08-2008 18:11:09 ]
pi_60929580
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:04 schreef ElizabethR het volgende:
En als antwoord op de vraag:

Weten doe je het nooit. Je kunt alleen geloven en hopen dat alles waarvan je denkt en gelooft dat het de waarheid is ook daadwerkelijk zo is.
Mee eens.

Maar ik denk dat er meestal wel een bepaalde mate van waarschijnlijkheid is op basis waarvan je kan concluderen dat geloven van a te preferen is boven geloven in b.

Wat zou de doorslag kunnen geven?
  maandag 18 augustus 2008 @ 18:12:54 #4
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_60929631
Hoi mensen ik ben er weer
pi_60929640
Hoi

Goeie vakantie gehad?
pi_60929664
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Maar ik denk dat er meestal wel een bepaalde mate van waarschijnlijkheid is op basis waarvan je kan concluderen dat geloven van a te preferen valt boven geloven van b.

Ik denk het niet. En ik waag me daar ook niet aan, want dan ga ik op de stoel van god zitten. En dat zou, mocht ze bestaan (jammer dat ik voor de OP geen fatsoenlijk plaatje van een vrouwelijke versie van de christelijke god kon vinden, wel van Lucifer natuurlijk) hooghartig zijn en ijdel. Laat god dan maar beslissen welke het juiste geloof is, mocht dat er al zijn. Ik benhet wat dat betreft volledig eens met Summers, die al eerder zei dat er meerdere wegen naar god leiden, heel veel wegen zelfs.
pi_60929692
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:14 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ik denk het niet. En ik waag me daar ook niet aan, want dan ga ik op de stoel van god zitten. En dat zou, mocht ze bestaan (jammer dat ik voor de OP geen fatsoenlijk plaatje van een vrouwelijke versie van de christelijke god kon vinden, wel van Lucifer natuurlijk) hooghartig zijn en ijdel. Laat god dan maar beslissen welke het juiste geloof is, mocht dat er al zijn. Ik benhet wat dat betreft volledig eens met Summers, die al eerder zei dat er meerdere wegen naar god leiden, heel veel wegen zelfs.
Als je ervoor kiest in iets te geloven omdat je daar reden voor hebt ga je op de stoel van god zitten?
  maandag 18 augustus 2008 @ 18:25:46 #8
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_60929876
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Hoi

Goeie vakantie gehad?
Super Ik weet nu dat ik over dik een maand voor een half jaar ga, en t is mijn hele leven mijn wens geweest om naar Finland te emigreren. Geweldig om te zien hoe mijn droom vorm krijgt
pi_60929885
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:25 schreef Windigo het volgende:

[..]

Super Ik weet nu dat ik over dik een maand voor een half jaar ga, en t is mijn hele leven mijn wens geweest om naar Finland te emigreren. Geweldig om te zien hoe mijn droom vorm krijgt
Vet! Wat ga je daar doen? En waar precies?
  maandag 18 augustus 2008 @ 18:32:08 #10
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_60930004
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Vet! Wat ga je daar doen? En waar precies?
Ik ga in Tampere bij een vriend van mij wonen, en Fins leren bij de universiteit van Tampere En de winter daar ervaren, zodat ik zeker kan weten of ik wil gaan
  maandag 18 augustus 2008 @ 18:33:05 #11
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60930030
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:12 schreef Windigo het volgende:
Hoi mensen ik ben er weer
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  maandag 18 augustus 2008 @ 18:33:32 #12
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_60930038
Ok ik heb de topics even doorgescant, maar ik heb gemist wat er nou precies satanisch is aan dit soort ogen/foto's. Kan je me dat nog uitleggen Ali?
  maandag 18 augustus 2008 @ 18:36:40 #13
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60930107
quote:

[..]

Mee eens.

Maar ik denk dat er meestal wel een bepaalde mate van waarschijnlijkheid is op basis waarvan je kan concluderen dat geloven van a te preferen is boven geloven in b.

"good girls go to heaven , bad girls go everywhere "
pi_60930111
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:33 schreef Windigo het volgende:
Ok ik heb de topics even doorgescant, maar ik heb gemist wat er nou precies satanisch is aan dit soort ogen/foto's. Kan je me dat nog uitleggen Ali? [ afbeelding ]
Geen flauw idee. Ik heb niets gezegd over ogen die satanisch zouden zijn. Behalve het alziend oog natuurlijk.
  maandag 18 augustus 2008 @ 18:38:01 #15
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_60930142
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Geen flauw idee. Ik heb niets gezegd over ogen die satanisch zouden zijn. Behalve het alziend oog natuurlijk.
Ah dan zal ik het wel verkeerd begrepen hebben Het was ook maar een snelle scan.

Hoewel de kleding natuurlijk niet echt direct een ''verlichte'' indruk wekt lol
pi_60930147
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:32 schreef Windigo het volgende:

[..]

Ik ga in Tampere bij een vriend van mij wonen, en Fins leren bij de universiteit van Tampere En de winter daar ervaren, zodat ik zeker kan weten of ik wil gaan
Klinkt goed. Je houdt van kou?
pi_60930159
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:38 schreef Windigo het volgende:

[..]

Ah dan zal ik het wel verkeerd begrepen hebben Het was ook maar een snelle scan.

Hoewel de kleding natuurlijk niet echt direct een ''verlichte'' indruk wekt lol
Het lijkt wel een gemuilkorfde hond zo. Jammer van zo'n mooi meisje. Ben jij dat?
  maandag 18 augustus 2008 @ 18:41:59 #18
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_60930220
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Het lijkt wel een gemuilkorfde hond zo. Jammer van zo'n mooi meisje. Ben jij dat?
Nee Ik weet niet wat je nog weet van mijn posts, maar zo was ik Ik ben echter nu meer van het eco-hippie-veel-kleurtjes-fluffy type omdat ik zo gelukkig ben
  maandag 18 augustus 2008 @ 18:43:40 #19
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_60930247
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Klinkt goed. Je houdt van kou?
Ik vind de winter mooi ja zeker Maar ik zal er achter komen of ik dat na 6 maanden winter nog vind
pi_60930281
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:41 schreef Windigo het volgende:

[..]

Nee Ik weet niet wat je nog weet van mijn posts, maar zo was ik Ik ben echter nu meer van het eco-hippie-veel-kleurtjes-fluffy type omdat ik zo gelukkig ben
Dus dit ben jij.

maandag 18 augustus 2008 @ 18:46:17 #21
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_60930322
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dus dit ben jij.

[ afbeelding ]
Lol zoiets ja Ik heb een fotoboek op mijn oude account Moragh_DaughterofSune als je t wil zien
  maandag 18 augustus 2008 @ 18:51:32 #22
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_60930455
quote:

[..]

Mee eens.

Wat gaf bij jou de definitieve 'Aha' erlebnis?
  maandag 18 augustus 2008 @ 18:53:27 #23
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60930508
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Als je helemaal niet gelooft in iets bovennatuurlijks , ( want dat kan ook nog natuurlijk ) , en die mensen hebben de bijbel gelezen en het daar bij gelaten en hebben zich niet bekeerd , gaan die mensen dan wel naar de hemel ?
pi_60930524
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:36 schreef Summers het volgende:

[..]

"good girls go to heaven , bad girls go everywhere "
Meat Loaf
pi_60930535
quote:

[..]

Mee eens.

Een mate van waarschijnlijkheid voor jezelf, ja dat wel.

Zo vind ik zoals al gezegd erg veel weerklank in de oude traditie's van de heksenleer, niet zozeer het gardiaanse, het vrij moderne wiccadom e.d., maar meer de oudere traditie's, die van de keltische stammen, mag ik erg graag dingen van de cabot-traditie lezen en er dingen mee doen.

Om even terug te komen op het vorige topic, ik zie ook wel veel overeenkomsten tussen geloven, het belangerijkste verschil tussen de abrahamistische geloven en de voorgaande geloven is dat het abrahamistische geloof in een patriarchaal stelsel het beste tot hun recht komt en de anderen in een matriarchaal stelsel het beste tot hun recht komen.

Het is geen geheim dat ik een voorkeur heb voor een matriarchaal stelsel, waarin balans het sleutelwoord is tegenover de overheersing als sleutelwoord in het patriarchale stelsel.
Beide vormen kennen hun eigen voor- en nadelen natuurlijk, maar ik geef de voorkeur aan het matriarchaat.

En dan niet in de bekende misvatting dat matriarchaal betekend dat er vrouwelijke overheersing is, want daar draait dat in het geheel niet om, het matriarchaat wordt als steriotype vrouwelijk gezien en het patriarchaat als steriotype mannelijk waarin in het matriarchaat het in het geheel niet gaat over wie de baas is, maar over balans vinden en in het patriarchaat er wel een hang is naar overheersing door het mannelijke vooral, maar vrouwen ook best macht kunnen hebben zolang ze maar aan die patriarchale waarden voldoen(en liever eigenlijk niet, maarja, dat wordt tegenwoordig lastiger).

In het matriarchaat in theorie is er geen overheersing, degene die het beste op die plek past zit op die plek, er is in het oude systeem een grote waarde voor de bard-traditie die ik erg fijn vind, geen hang naar het beheersen/bezitten van andermans lichaam(te zien in de oude keltische waarde waar mensen voor 1 jaar en 1 dag konden trouwen, ook mannen en vrouwen onderling met elkaar konden trouwen, lichamelijk exclusiviteit niet eens echt aan gedacht werd, langere verbintenissen wel mogelijk waren, maar ook makkelijk geeindigt konden worden door beide partijen, voor altijd en eeuwig bestond niet zozeer daarin, vrije keuze van partners een groot goed was).

Dit systeem prefereer ik, mede door het zoeken naar balans, nemen en geven in balans(neem wat van de aarde, geef dan ook wat terug, sloop niet, gebruik wat nodig is en verder niets).

Zoals gezegd mag ik me graag verdiepen in de cabot-traditie, die vind ik heel erg mooi, daarin wordt heel erg veel gedaan aan zelfwerk, zelfrespect, in je eigen kracht staan, leven met het draaien van de aarde.
Zo komt mabon eraan om te vieren, op de dag dat de zon de evenaar passeert.

Heel mijn leven heb ik dat draaien van de aarde gevoeld en heb ik moeite gehad met het eraan voorbij lopen wat in deze maatschappij gebeurt, deze vieringen e.d. leren kennen was als thuiskomen, meegaan in dat ritme van de aarde, ik ben veel stabieler sinds ik daar aandacht aan besteed op mijn eigen manier.

Het zijn veranderingen in het geheel die je kan voelen, letterlijk.
Die veranderingen krijgen vorm in archetypische verhalen, niet bedoeld om als absolute waarheid te zien, ze zijn er in vele vormen, maar in de geest van de bard-traditie waarin in deze het draaien van de aarde vorm wordt gegeven binnen verhalen.
Ik denk na over zaken die bij die verandering horen, maak me klaar voor een nieuw gedeelte van het jaar, bereid me voor, geestelijk en ga mee met de flow van altijd aanwezige verandering.

Dat is voor mij waarom deze vormen van geloven me erg na aa het hart liggen, ze geven antwoord op de vragen die ik al als kind had, werken niet tegen de aarde in, niet tegen dat draaien en veranderen in, maar werken erin mee.

Ik zou heel erg veel kunnen vertellen erover, maar dit is wel even lang genoeg voor nu
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')