quote:Op maandag 18 augustus 2008 17:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja! Dat is dus de grote vraag. Dat is het dilemma waar ik voor kwam te staan toen ik met al die new world order dingen in aanraking kwam, omdat ik hetzelfde geloofde als hen.
Welke van de 2 is de waarheid: we zijn goddelijk en onsterfelijk, of we zijn niet goddelijk en niet onsterfelijk, maar er is een God die ons geschapen heeft en gehoorzaamheid van ons eist, en zoniet zal je je leven uiteindelijk definitief verliezen.
Op basis waarvan zouden we het kunnen weten?
Mee eens.quote:Op maandag 18 augustus 2008 18:04 schreef ElizabethR het volgende:
En als antwoord op de vraag:
Weten doe je het nooit. Je kunt alleen geloven en hopen dat alles waarvan je denkt en gelooft dat het de waarheid is ook daadwerkelijk zo is.
Ik denk het niet. En ik waag me daar ook niet aan, want dan ga ik op de stoel van god zitten. En dat zou, mocht ze bestaan (jammer dat ik voor de OP geen fatsoenlijk plaatje van een vrouwelijke versie van de christelijke god kon vinden, wel van Lucifer natuurlijk) hooghartig zijn en ijdel. Laat god dan maar beslissen welke het juiste geloof is, mocht dat er al zijn. Ik benhet wat dat betreft volledig eens met Summers, die al eerder zei dat er meerdere wegen naar god leiden, heel veel wegen zelfs.quote:Op maandag 18 augustus 2008 18:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Maar ik denk dat er meestal wel een bepaalde mate van waarschijnlijkheid is op basis waarvan je kan concluderen dat geloven van a te preferen valt boven geloven van b.
Wat zou de doorslag kunnen geven?
Als je ervoor kiest in iets te geloven omdat je daar reden voor hebt ga je op de stoel van god zitten?quote:Op maandag 18 augustus 2008 18:14 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik denk het niet. En ik waag me daar ook niet aan, want dan ga ik op de stoel van god zitten. En dat zou, mocht ze bestaan (jammer dat ik voor de OP geen fatsoenlijk plaatje van een vrouwelijke versie van de christelijke god kon vinden, wel van Lucifer natuurlijk) hooghartig zijn en ijdel. Laat god dan maar beslissen welke het juiste geloof is, mocht dat er al zijn. Ik benhet wat dat betreft volledig eens met Summers, die al eerder zei dat er meerdere wegen naar god leiden, heel veel wegen zelfs.
Superquote:
Vet! Wat ga je daar doen? En waar precies?quote:Op maandag 18 augustus 2008 18:25 schreef Windigo het volgende:
[..]
SuperIk weet nu dat ik over dik een maand voor een half jaar ga, en t is mijn hele leven mijn wens geweest om naar Finland te emigreren. Geweldig om te zien hoe mijn droom vorm krijgt
Ik ga in Tampere bij een vriend van mij wonen, en Fins leren bij de universiteit van Tamperequote:Op maandag 18 augustus 2008 18:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Vet! Wat ga je daar doen? En waar precies?
"good girls go to heaven , bad girls go everywhere "quote:Op maandag 18 augustus 2008 18:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Mee eens.
Maar ik denk dat er meestal wel een bepaalde mate van waarschijnlijkheid is op basis waarvan je kan concluderen dat geloven van a te preferen is boven geloven in b.
Geen flauw idee. Ik heb niets gezegd over ogen die satanisch zouden zijn. Behalve het alziend oog natuurlijk.quote:Op maandag 18 augustus 2008 18:33 schreef Windigo het volgende:
Ok ik heb de topics even doorgescant, maar ik heb gemist wat er nou precies satanisch is aan dit soort ogen/foto's. Kan je me dat nog uitleggen Ali? [ afbeelding ]
Ah dan zal ik het wel verkeerd begrepen hebbenquote:Op maandag 18 augustus 2008 18:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Geen flauw idee. Ik heb niets gezegd over ogen die satanisch zouden zijn. Behalve het alziend oog natuurlijk.
Klinkt goed. Je houdt van kou?quote:Op maandag 18 augustus 2008 18:32 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ik ga in Tampere bij een vriend van mij wonen, en Fins leren bij de universiteit van TampereEn de winter daar ervaren, zodat ik zeker kan weten of ik wil gaan
Het lijkt wel een gemuilkorfde hond zo. Jammer van zo'n mooi meisje. Ben jij dat?quote:Op maandag 18 augustus 2008 18:38 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ah dan zal ik het wel verkeerd begrepen hebbenHet was ook maar een snelle scan.
Hoewel de kleding natuurlijk niet echt direct een ''verlichte'' indruk wekt lol
Neequote:Op maandag 18 augustus 2008 18:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het lijkt wel een gemuilkorfde hond zo. Jammer van zo'n mooi meisje. Ben jij dat?
Ik vind de winter mooi ja zekerquote:Op maandag 18 augustus 2008 18:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Klinkt goed. Je houdt van kou?
Dus dit ben jij.quote:Op maandag 18 augustus 2008 18:41 schreef Windigo het volgende:
[..]
NeeIk weet niet wat je nog weet van mijn posts, maar zo was ik
Ik ben echter nu meer van het eco-hippie-veel-kleurtjes-fluffy type omdat ik zo gelukkig ben
Lol zoiets jaquote:Op maandag 18 augustus 2008 18:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dus dit ben jij.
[ afbeelding ]
Wat gaf bij jou de definitieve 'Aha' erlebnis?quote:Op maandag 18 augustus 2008 18:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Mee eens.
Maar ik denk dat er meestal wel een bepaalde mate van waarschijnlijkheid is op basis waarvan je kan concluderen dat geloven van a te preferen is boven geloven in b.
Als je helemaal niet gelooft in iets bovennatuurlijks , ( want dat kan ook nog natuurlijk ) , en die mensen hebben de bijbel gelezen en het daar bij gelaten en hebben zich niet bekeerd , gaan die mensen dan wel naar de hemel ?quote:Op maandag 18 augustus 2008 18:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Geen flauw idee. Ik heb niets gezegd over ogen die satanisch zouden zijn. Behalve het alziend oog natuurlijk.
Meat Loafquote:Op maandag 18 augustus 2008 18:36 schreef Summers het volgende:
[..]
"good girls go to heaven , bad girls go everywhere "
Een mate van waarschijnlijkheid voor jezelf, ja dat wel.quote:Op maandag 18 augustus 2008 18:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Mee eens.
-De eindtijdprofeties.quote:Op maandag 18 augustus 2008 18:51 schreef Windigo het volgende:
[..]
Wat gaf bij jou de definitieve 'Aha' erlebnis?
Grinnik, zou maar zo ik kunnen zijn, ik wordt wel liefkozend een halve hippy genoemd, een kruising tussen een heks en een hippyquote:Op maandag 18 augustus 2008 18:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dus dit ben jij.
[ afbeelding ]
Geen flauw idee. Ik ben God niet. De bijbel zegt dat God in je hart kijkt, dat je geoordeeld wordt aan de hand van het licht dat je hebt. Ik kan niet in het hart van deze hypothetische persoon kijken, ik weet niet wat deze persoon precies weet en gelooft en ontkent, en ik kan niet als God oordelen, dus ik kan er geen antwoord op geven.quote:Op maandag 18 augustus 2008 18:53 schreef Summers het volgende:
[..]
Als je helemaal niet gelooft in iets bovennatuurlijks , ( want dat kan ook nog natuurlijk ) , en die mensen hebben de bijbel gelezen en het daar bij gelaten en hebben zich niet bekeerd , gaan die mensen dan wel naar de hemel ?
Mja ze zijn wel oud jaquote:Op maandag 18 augustus 2008 18:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Maar dat zijn oude foto's lijkt me? Ik zie iig geen eco bloemenmeisje.
Mijn Finse vrienden noemen mij de ''gypsy witch'' lolquote:Op maandag 18 augustus 2008 18:58 schreef erodome het volgende:
[..]
Grinnik, zou maar zo ik kunnen zijn, ik wordt wel liefkozend een halve hippy genoemd, een kruising tussen een heks en een hippy
Dat bevalt me well ik hou van dingen waar ik blij van wordt, van gekke teensokken, een beschildering op op mijn hoofd en dat soort zaken, maar aan de andere kant kan ik me ook heel normaal kleden, ben een echte vos daarin
Het is dus een puur rationele beslissing geweest? Je bent niet in je hart geroepen?quote:Op maandag 18 augustus 2008 18:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
-De eindtijdprofeties.
-De beloften over Gods koninkrijk raakten mij. Die vervulden de droom van de utopie waar ik zelf naar verlangde.
Die combinatie maakte het voor mij geloofwaardig, onontkenbaar. Profetie was bewijs voor de goddelijke inspiratie van de bijbel, en de absolute goedheid en perfectie van de beloften het bewijs voor de liefde van God.
Heb je geen foto van nu dan? Ik ben wel benieuwd naar het contrast.quote:Op maandag 18 augustus 2008 19:02 schreef Windigo het volgende:
[..]
Mja ze zijn wel oud jaWas ff vergeten welke erop stonden. Maar goed, ik ben dat dus
Stukje vrolijker alleen nu
Mja ik heb geen foto's waar ik helemaal op sta lol maar mn meest recente foto's staan op windiigo.hyves.nlquote:Op maandag 18 augustus 2008 19:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Heb je geen foto van nu dan? Ik ben wel benieuwd naar het contrast.
Dus god discrimineert , hij kijkt alleen in de harten van mensen die niet onder new age vallen of niet geloven , Voor zijn afdeling "spiritueel " heeft hij andere regels ????quote:Op maandag 18 augustus 2008 19:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Geen flauw idee. Ik ben God niet. De bijbel zegt dat God in je hart kijkt, dat je geoordeeld wordt aan de hand van het licht dat je hebt. Ik kan niet in het hart van deze hypothetische persoon kijken, ik weet niet wat deze persoon precies weet en gelooft en ontkent, en ik kan niet als God oordelen, dus ik kan er geen antwoord op geven.
Beide.quote:Op maandag 18 augustus 2008 19:08 schreef Windigo het volgende:
[..]
Het is dus een puur rationele beslissing geweest? Je bent niet in je hart geroepen?
Ik heb het gevoel van de aanwezigheid van God altijd in mijn hart gekend, ik zou nooit op rationele gronden alleen kunnen geloven? Of was dat niet het enige?
Regels? Wie heeft het over regels?quote:Op maandag 18 augustus 2008 19:13 schreef Summers het volgende:
[..]
Dus god discrimineert , hij kijkt alleen in de harten van mensen die niet onder new age vallen of niet geloven , Voor zijn afdeling "spiritueel " heeft hij andere regels ????
Maar ik heb datzelfde gevoel gehad bij mijn eerste graad reiki, de tranen liepen over mijn wangen van de schoonheid van alles. De hele wereld was mooi en ik voelde me alsof de zon in mij zat in plaats van op mij scheen, zo gelukkig. Gecombineerd met de kennis die ik heb over Reiki en wat het kan doen was dat voor mij een duidelijke reden om dat cadeau wat ik mocht ontvangen door te willen geven. Ik pluk er nog steeds iedere dag de goede vruchten van en ik voel me gelukkigquote:Op maandag 18 augustus 2008 19:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Beide.
Ik werd geraakt door die beloften. Ik kreeg kippenvel over mijn hele lijf en werd emotioneel. Het was zo gigantisch mooi wat ik hoorde, zo 'goed', zo 'puur' en liefdevol. Ik denk dat dat de Heilige Geest was die mij toen raakte bij het horen van de woorden uit de bijbel. Toen voelde ik heel sterk 'ja, dit is het, dit is die utopie waar ik al jaren naar verlang'. Maar alleen dat was niet genoeg geweest. Ik had al die rationele, feitelijke, bewezen back-up nodig om te geloven. De combinatie gaf de doorslag. Puur rationeel was het ook niet gebeurd denk ik, God moet je raken. Maar op dat moment had ik eigenlijk geen keuze meer, of dit was waar, of alles wat ik ooit had gelezen en meegemaakt zou ik de rest van mijn leven moeten negeren. Ik moest me wel overgeven om integer te blijven. De waarheid van de bijbel heeft zich daarna bewezen in mijn leven.
Je ziet er tevreden uit.quote:Op maandag 18 augustus 2008 19:13 schreef Windigo het volgende:
[..]
Mja ik heb geen foto's waar ik helemaal op sta lol maar mn meest recente foto's staan op windiigo.hyves.nl
slowchat![]()
Behalve flamen denk ikquote:Op maandag 18 augustus 2008 19:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Je ziet er tevreden uit.
Slowchat mag geloof ik. In dit topic is alles geoorloofd.
Dat merk ik jaquote:Op maandag 18 augustus 2008 19:18 schreef Windigo het volgende:
[..]
Maar ik heb datzelfde gevoel gehad bij mijn eerste graad reiki, de tranen liepen over mijn wangen van de schoonheid van alles. De hele wereld was mooi en ik voelde me alsof de zon in mij zat in plaats van op mij scheen, zo gelukkig. Gecombineerd met de kennis die ik heb over Reiki en wat het kan doen was dat voor mij een duidelijke reden om dat cadeau wat ik mocht ontvangen door te willen geven. Ik pluk er nog steeds iedere dag de goede vruchten van en ik voel me gelukkig
Dat ik hetzelfde verdien natuurlijk ipv dat ik word afgebrand , dat je dat niet ziet .quote:Op maandag 18 augustus 2008 19:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Regels? Wie heeft het over regels?
God is eerlijk. Denk er zelf maar eens goed over na hoe God dan zou oordelen.
Ja, dat is voor jou het bewijs. Voor mij is het genoeg dat ik sinds ik mijn inwijding gehad heb in staat ben mensen te helpen, en dat het me zelfs overkomt dat ik over straat loop en mensen naar me toe komen om me te bedanken voor het opvrolijken van hun dag met mijn kleurige verschijning. Dat ik sinds mijn inwijding de wereld zie als de mooie plaats die zij is, of tenminste kan zijn, en ik dagelijks het Goddelijke mag ervaren en mag laten stromen om anderen ten dienst te zijn. Ik vind het een zegen dat ik in staat tot helpen ben gesteld.quote:Op maandag 18 augustus 2008 19:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat merk ik ja
Maar wat is het bewijs voor de goddelijkheid ervan? Zoals dat bij de bijbel voor mij de profeties waren.
Op basis waarvan 'verdien' jij hetzelfde? Die laatste opmerking hoef je er niet per sé bij te zetten.quote:Op maandag 18 augustus 2008 19:25 schreef Summers het volgende:
[..]
Dat ik hetzelfde verdien natuurlijk ipv dat ik word afgebrand , dat je dat niet ziet .
Oke. Wil je dat ik kritische vragen stel of heb je geen behoefte aan discussie enz.?quote:Op maandag 18 augustus 2008 19:26 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ja, dat is voor jou het bewijs. Voor mij is het genoeg dat ik sinds ik mijn inwijding gehad heb in staat ben mensen te helpen, en dat het me zelfs overkomt dat ik over straat loop en mensen naar me toe komen om me te bedanken voor het opvrolijken van hun dag met mijn kleurige verschijning. Dat ik sinds mijn inwijding de wereld zie als de mooie plaats die zij is, of tenminste kan zijn, en ik dagelijks het Goddelijke mag ervaren en mag laten stromen om anderen ten dienst te zijn. Ik vind het een zegen dat ik in staat tot helpen ben gesteld.
Anders kom ik hier toch niet? Ik geloof alleen niet dat God zich openbaart in een boek, maar in je hart. Maar dat is ongetwijfeld een satanische ingeving?quote:Op maandag 18 augustus 2008 19:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Oke. Wil je dat ik kritische vragen stel of heb je geen behoefte aan discussie enz.?
Alleen wanneer ik het er bij wil zetten toch ?quote:Op maandag 18 augustus 2008 19:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Op basis waarvan 'verdien' jij hetzelfde? Die laatste opmerking hoef je er niet per sé bij te zetten.
Hehe nee. Ik denk beide. Het boek is nodig om wat in je hart is ingegeven en wat anderen doen en zeggen te toetsen aan de realiteit, omdat het boek een beschrijving is van de realiteit. Op die manier kun je erachter komen of je te maken hebt met misleidende zaken in je hart of omgeving, of de geest van God die aan het werk is. De profeties zijn dan bewijs voor de betrouwbaarheid van het boek. Een mens kan immers niet zomaar 2000 jaar vantevoren de toekomst voorspellen.quote:Op maandag 18 augustus 2008 19:30 schreef Windigo het volgende:
[..]
Anders kom ik hier toch niet? Ik geloof alleen niet dat God zich openbaart in een boek, maar in je hart. Maar dat is ongetwijfeld een satanische ingeving?
Maar wat is er zo geweldig aan jouw (en ieders) menszijn dat je daarmee 'verdient' om in de hemel te komen? Jij hebt zelf toch niets hoeven doen om een mens te zijn?quote:Op maandag 18 augustus 2008 19:32 schreef Summers het volgende:
[..]
Alleen wanneer ik het er bij wil zetten toch ?
Mijn MENSZIJN ? klinkt dat acceptabel genoeg voor je , ???????????????????????????
Mja dat geloof ik dat weer welquote:Op maandag 18 augustus 2008 19:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Hehe nee. Ik denk beide. Het boek is nodig om wat in je hart is ingegeven en wat anderen doen en zeggen te toetsen aan de realiteit, omdat het boek een beschrijving is van de realiteit. Op die manier kun je erachter komen of je te maken hebt met misleidende zaken in je hart of omgeving, of de geest van God die aan het werk is. De profeties zijn dan bewijs voor de betrouwbaarheid van het boek. Een mens kan immers niet zomaar 2000 jaar vantevoren de toekomst voorspellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |