quote:Voorgaande topics:
XXXX - XXXVII - XXXVI - XXXV - XXXIV - XXXIII - XXXII - XXXI - XXX - XXIX - XXVIII - XXVII - XXVI - XXV - XXIV - XXIII - XXII - XXI - XX - XIX - XVIII - XVII - XVI - XV - XIV - XIII - XII - XI - X - IX - VIII - VII - VI - V - IV - III - II - I
Er is ook een topic beschikbaar in CUL
Culinaire toppers van IKEA
quote:TRANSPORTSERVICE
Als niet alles in je auto past, kan je bij IKEA het transport naar huis regelen of een aanhangwagen huren. In deze folder vind je alle informatie over de verschillende transportmogelijkheden die IKEA je te bieden heeft.
Tarieven voor normaal transport:
¤15,- | < 25 kg / afmeting max 58x78x175 cm
¤29,- | 0 - 100 kg
¤59,- | 100 - 300 kg
¤89,- | > 300 kg
¤10,- | etagetoeslag
Hier kan je kijken wanneer je bezorging gepland staat.
Heb je verder nog vragen, ga dan naar de Transportbalie of Klantenservice.
quote:IKEA CARD: JIJ BEPAALT HOE JIJ BETAALT
Met de nieuwe IKEA Card ligt alles binnen handbereik. Vanaf nu hoef je grote bedragen niet meer in één keer te betalen maar kan je met de IKEA Card in termijnen afrekenen. Je kan er kortom eenvoudig en voordelig mee winkelen bij alle IKEA vestigingen.
quote:Zondags- en speciale openingstijden
Bij een zondagsopening is IKEA open van 10-17 uur.
Dit zijn de zondagsopeningen van de komende tijd:
30 maart: IKEA Amsterdam, Haarlem en Heerlen
6 april: IKEA Amsterdam, Breda, Groningen en Utrecht
13 april: IKEA Amsterdam
20 april: IKEA Amsterdam
27 april: IKEA Amersfoort, Amsterdam, Delft, Duiven, Haarlem en Heerlen
Dit zijn de speciale openingstijden voor de komende tijd:
- Goede vrijdag 21 maart: open van 10-18 uur
- Tweede paasdag ma 24 maart: open van 10-17 uur
- Koninginnedag wo 30 april: open van 10-17 uur, m.u.v. IKEA Amsterdam en Delft
Klik hierrrrr voor de openingspost, alleen even 'eerdere topics' aanpassen!quote:Vragen?
Anna staat iedere dag voor je klaar!
En als Anna het niet weet, vraag je het aan één van de medewerkers!IKEA Amersfoort: jakkop IKEA Amsterdam: JC-Rags IKEA Barendrecht: kalinho IKEA Breda: IKEA Delft: Snarf IKEA Duiven: WebForce IKEA Eindhoven: Debsterr IKEA Haarlem: GenderQ - Sebastiaan2003 IKEA Heerlen: TimC IKEA Hengelo: Bartjebart - MeNicole - Ke2v2in IKEA Utrecht: Memento-Mori
Hoor jij hier ook bij te staan, laat het dan even weten![]()
Oude koopzondagenquote:Zondags- en speciale openingstijden
Bij een zondagsopening is IKEA open van 10-17 uur.
Dit zijn de zondagsopeningen van de komende tijd:
30 maart: IKEA Amsterdam, Haarlem en Heerlen
6 april: IKEA Amsterdam, Breda, Groningen en Utrecht
13 april: IKEA Amsterdam
20 april: IKEA Amsterdam
27 april: IKEA Amersfoort, Amsterdam, Delft, Duiven, Haarlem en Heerlen
Dit zijn de speciale openingstijden voor de komende tijd:
- Goede vrijdag 21 maart: open van 10-18 uur
- Tweede paasdag ma 24 maart: open van 10-17 uur
- Koninginnedag wo 30 april: open van 10-17 uur, m.u.v. IKEA Amsterdam en Delft
en dan volgt een voor - na foto ; tóch ?quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 21:54 schreef E.T. het volgende:
Als ik twee keer hard 'IKEA" roep in dit huis, stort alles in![]()
Moet nog een paar dingen terugbrengen en bijhalen.. Ondertussen heb ik geen gevoel meer in m'n vingertoppen door het indraaien van twistlocks.. blijven m'n handen staan in schroevendraaier-stand omdat die kleine hoekjes niet bereikbaar zijn met electrisch.. spierpijn op plekken waarvan ik niet wist dat ik er spieren had..
Maar m'n Liatorp-wand en salontafel staan, samen met ingolf-stoelene en een Faktum-keukenkast.
Vorige week zaterdag stonden er hier nog koloniale meubels, waren de muren nog zandgeel en de vloer happiebappie-laminaat..
deze zaterdag ziet het er heel anders uit
quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 21:18 schreef Adelante het volgende:
XXXXIKan iemand dat wijzigen in XLI?
Volgens mij is het week 35. Correct me if I'm wrong.quote:Op zondag 24 augustus 2008 11:13 schreef Cyan het volgende:
En nee nog steeds geen catalogus! In welke week leven we eigenlijk?
Vanaf morgen is het week 35quote:Op zondag 24 augustus 2008 11:21 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Volgens mij is het week 35. Correct me if I'm wrong.
Oeps, jaquote:
Dan is er toch nog geen man overboord? Ik had m keurig volgens het schemaquote:Week 35 of 36;
- Als laatste krijgen in IKEA Amersfoort of Haarlem de catalogus.
Echt alles in mijn slaapkamer behalve de vloer + behang zijn van IKEAquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 21:54 schreef E.T. het volgende:
Als ik twee keer hard 'IKEA" roep in dit huis, stort alles in![]()
Moet nog een paar dingen terugbrengen en bijhalen.. Ondertussen heb ik geen gevoel meer in m'n vingertoppen door het indraaien van twistlocks.. blijven m'n handen staan in schroevendraaier-stand omdat die kleine hoekjes niet bereikbaar zijn met electrisch.. spierpijn op plekken waarvan ik niet wist dat ik er spieren had..
Maar m'n Liatorp-wand en salontafel staan, samen met ingolf-stoelene en een Faktum-keukenkast.
Vorige week zaterdag stonden er hier nog koloniale meubels, waren de muren nog zandgeel en de vloer happiebappie-laminaat..
deze zaterdag ziet het er heel anders uit
Ik ben er afgelopen maandag geweest en het was geen bende hoor, was juist erg rustig en voor Delft erg opgeruimd (gezien alle verbouwingen van de afgelopen jaren).quote:Op zondag 24 augustus 2008 19:13 schreef mr_cucumber het volgende:
Iemand afgelopen tijd nog in Delft geweest? laatste dat ik hoorde was dat het een behoorlijke bende was met alleen maar artikelen in de aanbieding en nog geen nieuwe collectie.
Het nummer van de vorige klopt ook nietquote:Op zondag 24 augustus 2008 10:23 schreef Vonkenboer het volgende:
Topictitel op verzoek aangepast
[..]
Thanks, dan wacht ik het nog een weekje af voordat ik erheen gaquote:Op maandag 25 augustus 2008 00:18 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Ik ben er afgelopen maandag geweest en het was geen bende hoor, was juist erg rustig en voor Delft erg opgeruimd (gezien alle verbouwingen van de afgelopen jaren).
Wel heel veel Denen, Zweden, Noren en Engelsen in de winkel die aan het afbreken en opbouwen waren, moet nog flink wat gebeuren voor de nieuwe collectie overal staat.
Maar wel een stuk ruimer en mooier geworden die Delftse IKEA, gek om een écht raam te zien vanuit een "slaapkamer" i.p.v. een poster van een raam of iets dergelijk.
Is dat niet gewoon een combinatie van twee onderstellen zonder armleuning?quote:Op maandag 25 augustus 2008 09:48 schreef Syytön het volgende:
Wow, heeft iemand zelf de KRAMFORS in formaat 3.10 meter?![]()
Ik zag deze op de site staan, ik vroeg me af waarom ze twee soorten drie-zits hadden, en toen zag ik pas bij afmetingen dat de duurste variant gewoon 3 meter 10 is.![]()
Ik kan me niet herinneren deze ooit in de winkel te hebben gezien, is die nieuw? Lijkt ons echt super gaaf, zo'n big ass bank.
Hmm daar heb je een goed punt.quote:Op maandag 25 augustus 2008 10:39 schreef Adelante het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon een combinatie van twee onderstellen zonder armleuning?
Zit niet meer in het assortiment, wij hebben 'm ook en het is idd een lekker stofjequote:Op maandag 25 augustus 2008 10:48 schreef Jippo het volgende:
Nogmaals een vraagje voor de kenners:
Wij hebben dit dekbedovertrek, het bevalt ons zo goed dat we er nog eentje (met zelfde print: lits jumeaux) bij willen.
Weet iemand de naam ervan? En weet iemand of deze nog in het assortiment zitten? Ben namelijk al twee keer voor niets langs Ikea geweest, ze hadden ze niet...
[ afbeelding ]
Bedankt!
Oh wat ontzettend jammer! Weet je toevallig de naam ervan? Ik heb de foto van internet geplukt, niet onze slaapkamer dus..quote:Op maandag 25 augustus 2008 10:53 schreef Adelante het volgende:
[..]
Zit niet meer in het assortiment, wij hebben 'm ook en het is idd een lekker stofjeOpen je nachtkastje niet naar de verkeerde kant trouwens?
Mail even naar dat adres dat hier in dit topic staat. Gisteravond gemaild en kreeg vanmorgen al een mail terug dat ie nagezonden word!quote:Op maandag 25 augustus 2008 16:39 schreef Chav het volgende:
Ik heb m ook nog niet, iedereen heeft m al behalve ik
Hanna Parla heet 'ie... Ik vind hem ook wel fijn, wil alleen de volgende keer liever niet meer een dekbed zonder 'flap', wil dat ding een beetje fatsoenlijk in kunnen stoppen en dat kan met deze niet (vergeten op te letten toen ik hem kocht). En die knippertjes zijn best irritant soms.quote:Op maandag 25 augustus 2008 10:48 schreef Jippo het volgende:
Nogmaals een vraagje voor de kenners:
Wij hebben dit dekbedovertrek, het bevalt ons zo goed dat we er nog eentje (met zelfde print: lits jumeaux) bij willen.
Weet iemand de naam ervan? En weet iemand of deze nog in het assortiment zitten? Ben namelijk al twee keer voor niets langs Ikea geweest, ze hadden ze niet...
[ afbeelding ]
Bedankt!
Dan kun je nooit meer een IKEA dekbedovertrek kopenquote:Op maandag 25 augustus 2008 20:30 schreef Arinna het volgende:
[..]
Hanna Parla heet 'ie... Ik vind hem ook wel fijn, wil alleen de volgende keer liever niet meer een dekbed zonder 'flap', wil dat ding een beetje fatsoenlijk in kunnen stoppen en dat kan met deze niet (vergeten op te letten toen ik hem kocht). En die knippertjes zijn best irritant soms.
Verder nog geen gids hier, maar ik weet niet bij welk postcodegebied ik hoor... zit mooi tussen 2 vestigingen in.
Ja, dat had ik later ook ontdekt...quote:Op maandag 25 augustus 2008 20:39 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Dan kun je nooit meer een IKEA dekbedovertrek kopen. Zweden stoppen blijkbaar geen dekbed in (dus ik ben Zweeds, ofzo
).
Ik zou zeggen, leg je vraag even voor aan de klantenservice. In principe kun je in de winkel alles uitproberen, zodat je weet wat je van een bepaald product verwachten kan. Als het echter niet functioneel is (je kunt het niet gebruiken zoals het bedoeld is) dan lijkt het me dat het retour kan en dat je bijvoorbeeld een tegoedpas krijgt. Maar, zogezegd, leg het even voor aan de klantenservice.quote:Op maandag 25 augustus 2008 13:17 schreef Qarinx het volgende:
Hoi!!
Weet iemand hoe het zit bij de Ikea als je ontevreden bent over een product?? Heb nl. de tas op wielen gekocht (Ikea Family), en dat ding is echt absoluut niet functioneel. Echt een onding, terwijl ik dacht dat het formaat handig zou zijn voor een korte trip. Als je er spullen in doet, dan kan hij niet meer rechtop staan en als je ermee rijdt, dan wankelt ie zo erg dat ie af en toe gewoon omklapt.. vreselijk ding dus!
Ik ook, heb wel dekbedden met flap maar die gaan op de een of andere manier na 1 nacht slapen al weer los, dus dan laat ik 't maar zo.. maar dat staat redelijk armoedig.quote:Op maandag 25 augustus 2008 20:39 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Dan kun je nooit meer een IKEA dekbedovertrek kopen. Zweden stoppen blijkbaar geen dekbed in (dus ik ben Zweeds, ofzo
).
Mijn ouders naaien er een kussensloop aan de onderzijde bij aan. Dit is dan de instopstrookquote:Op maandag 25 augustus 2008 20:30 schreef Arinna het volgende:
[..]
Hanna Parla heet 'ie... Ik vind hem ook wel fijn, wil alleen de volgende keer liever niet meer een dekbed zonder 'flap', wil dat ding een beetje fatsoenlijk in kunnen stoppen en dat kan met deze niet (vergeten op te letten toen ik hem kocht). En die knippertjes zijn best irritant soms.
Verder nog geen gids hier, maar ik weet niet bij welk postcodegebied ik hoor... zit mooi tussen 2 vestigingen in.
Die gebruik ik er inderdaad ook bij om het probleem op te lossen, maar ik prefereer toch de strookquote:Op maandag 25 augustus 2008 21:58 schreef Dipkip het volgende:
Instopstrook is sowieso iets nederlands, dat kom je in andere landen geloof ik niet tegen. In sommige landen is het normaal in plaats van dat instoppen een deken / plaid over het voeteneind te hebben.
Ah, ik ben niet de enige die dat vreemd vindt. Welk weldenkend mens weet in hemelsnaam weeknummers?quote:Op zondag 24 augustus 2008 11:13 schreef Cyan het volgende:
In welke week leven we eigenlijk?
HEMSE laminaat gaat uit het assortiment volgens mij...quote:Op maandag 25 augustus 2008 23:40 schreef lxa het volgende:
HEMSE Kliklaminaat
is het wat, ik wil nieuw laminaat op de kinderkamer, maar niet al te duur, nu is dit evenduur als het laminaat bij de gamma, en wat ik nu heb liggen is ook van de gamma maar ik vind het niet al te mooi
That's so fucking brilliant!quote:Op maandag 25 augustus 2008 22:24 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Mijn ouders naaien er een kussensloop aan de onderzijde bij aan. Dit is dan de instopstrook
Voor een slaapkamer is HEMSE prima geschikt!quote:Op maandag 25 augustus 2008 23:40 schreef lxa het volgende:
HEMSE Kliklaminaat
is het wat, ik wil nieuw laminaat op de kinderkamer, maar niet al te duur, nu is dit evenduur als het laminaat bij de gamma, en wat ik nu heb liggen is ook van de gamma maar ik vind het niet al te mooi
Heb ik ervaring mee, zitten op de deuren van mijn schuifkast. Ik vind ze leuk, het aanbrengen was makkelijk en ze blijven goed plakken. Mijn vriendin heeft ze op de keukenkastjes zitten en dat gaat ook prima. Wel laten ze op de kastjes iets sneller los omdat er iets relief in de keukendeurtjes zit. Sowieso zorgen dat je de kastjes goed ontvet voor het aanbrengen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 21:01 schreef Ewelina het volgende:
Nee, ik heb de gids niet. Wel wil ik nog wat van die plakdecoratie kopen, iemand daar ervaring mee? Of tips waar ik ze elders kan halen? Ik wil namelijk graag blauwe decoratie ipv zwart. Het is voor op mijn keukenkastjes.
Het gaat om deze:
[ afbeelding ]
Een prof!quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 21:54 schreef E.T. het volgende:
Ondertussen heb ik geen gevoel meer in m'n vingertoppen door het indraaien van twistlocks
Ik vermoed dat het probleem eerder bij de bezorging in je wijk ligt, is er een tokkie in de buurt die in een vervallen garage oud papier inzamelt?quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 18:58 schreef skiff het volgende:
Nog geen gids hier. Zal net als vorig jaar en het jaar ervoor wel niet komen. Een arme wijk icm kleine brievenbussen is blijkbaar geen winstgevende situatie...
Ben nu Family lid, maar ook vanuit die hoek nog niets. Vind dat persoonlijk nogal vreemd. Je zou anders verwachten...
Heb nu een gids (enigszins gescheurd) gevonden op straat, tijdens het uitlaten van de hond, kan ik toch rondneuzen...
Same here, en woon dan nog wel in regio Breda, die het eerst bezorgd zou worden...quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 18:58 schreef skiff het volgende:
Ben nu Family lid, maar ook vanuit die hoek nog niets. Vind dat persoonlijk nogal vreemd. Je zou anders verwachten...
Euhm... de DIKTAD serie is van gebeitst grenenhout gemaakt. Je zou het hout dus eerst goed moeten schuren en dan verven inderdaad. Opnieuw beitsen of lakken gaat helaas niet.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:01 schreef suuske343 het volgende:
misschien al 10 keer gevraagd, maar kan ik de diktad serie "gewoon" verven?
quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 21:00 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
En als je gewoon even naar het eerder genoemd nummer belt en daar de situatie uitlegt krijg je een nieuwe catalogus toegestuurd.
Ooh die is leuk inderdaad!quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 19:26 schreef Markster het volgende:
Heb een klok voor me nieuwe huisje :
Wij hebben het in de woonkamer, maar pas 3 maanden (vanwege verkoop woning ff nieuw laminaatje er in gegooid). Het ziet er prima uit, maar ja we hebben het dus pas kort.quote:Op maandag 25 augustus 2008 23:40 schreef lxa het volgende:
HEMSE Kliklaminaat
Nou, ik niet:quote:Op maandag 25 augustus 2008 19:03 schreef Cyan het volgende:
[..]
Mail even naar dat adres dat hier in dit topic staat. Gisteravond gemaild en kreeg vanmorgen al een mail terug dat ie nagezonden word!
quote:Aangezien de Ikea catalogus tot 15 september verspreid kan worden, verzoeken wij u vriendelijk ons na die tijd opnieuw te benaderen in het geval u het nog niet heeft ontvangen.
Maar in welk postcode gebied val je? Ik val in dat postcodegebied waar ik de gids al in huis zou moeten hebben.quote:
Ik heb ook nog steeds niks. Op zich niet echt een probleem, maar ik vind het echt goed belachelijk dat ik als Family lid zo lang op dat stomme ding moet wachten. Zoals ik al eerder heb gezegd, je zou verwachten dat ze de catalogussen voor de Family leden het eerst de deur uit doen...quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 18:58 schreef skiff het volgende:
Nog geen gids hier. Zal net als vorig jaar en het jaar ervoor wel niet komen. Een arme wijk icm kleine brievenbussen is blijkbaar geen winstgevende situatie...
Heb nu een gids (enigszins gescheurd) gevonden op straat, tijdens het uitlaten van de hond, kan ik toch rondneuzen...
Ik heb niet eens een idee in welk postcode gebied ik val. Leeuwarden en omgeving staat er weer niet bij.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 11:19 schreef Cyan het volgende:Maar in welk postcode gebied val je? Ik val in dat postcodegebied waar ik de gids al in huis zou moeten hebben.
Geen idee.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 11:19 schreef Cyan het volgende:
[..]
Maar in welk postcode gebied val je? Ik val in dat postcodegebied waar ik de gids al in huis zou moeten hebben.
Schuren, en is het misschien een idee om ipv te verven, spuitverf te gebruiken. Snel en handig en voornamelijk met de spijlen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:01 schreef suuske343 het volgende:
[ afbeelding ]
misschien al 10 keer gevraagd, maar kan ik de diktad serie "gewoon" verven?
Doe ik ookquote:Op maandag 25 augustus 2008 22:24 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Mijn ouders naaien er een kussensloop aan de onderzijde bij aan. Dit is dan de instopstrook
"spullen" komen iedere dag binnen, soms in 6 soms in 12 vrachtwagens of meer. de sms-dienst stuurt je een sms-je wanneer een product weer op voorraad is in de vestiging van je keuze, je kunt hierom vragen bij de verkoopmedewerkers, klantenservice of telefonische helpdesk.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 12:28 schreef Kekaa het volgende:
*Heeft nog steeds geen gids
Vraag: Wanneer komen er weer spullen binnen bij de Ikea? Is dat op vaste dagen of random?
En wie kan me iets vertellen over de smsdienst?
Jazeker! 36.000 m² wooninspiratie moet je niet laten wachten ;0). Wij zijn nu de grootste vestiging in de Beneluxquote:Op woensdag 27 augustus 2008 21:32 schreef maedel het volgende:
Iemand al in Heerlen geweest?
http://www.ikea.com/ms/nl(...)ganise_08/index.htmlquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 12:47 schreef moi80 het volgende:
Weet iemand of de wandkastenplanner nog te vinden is op de ikea site, of is hij helemaal verdwenen? Dit om een kast uit de besta serie mee samen te stellen.
thank you!quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 12:45 schreef Adelante het volgende:
[..]
"spullen" komen iedere dag binnen, soms in 6 soms in 12 vrachtwagens of meer. de sms-dienst stuurt je een sms-je wanneer een product weer op voorraad is in de vestiging van je keuze, je kunt hierom vragen bij de verkoopmedewerkers, klantenservice of telefonische helpdesk.
Thanksquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 13:22 schreef PiperMaru het volgende:
[..]
http://www.ikea.com/ms/nl(...)ganise_08/index.html
Hier kan je hem vinden. Ik zat er gisteren ook naar te zoeken op de site. Uiteindelijk via Google gevonden.
quote:Op maandag 1 september 2008 08:27 schreef Dipkip het volgende:
Ik wil ook mn gids. Over een maand krijgen we de sleutel van het nieuwe huis en ik MOET er gewoon een NU NU NUik overweeg zelfs met mn OV-kaart naar een vestiging te treinen waar ze ze al wel hebben
sneu he.
Is er ook een nieuwe keukengids? Ik ben mn nieuwe keuken aan het plannen namelijk. De planner zegt ook nog steeds vriendelijk dat zn prijzen geldig zijn tot 1 augustus 2008straks zit ik deurtjes te plannen die er niet meer zijn en kloppen de bedragen niet enzo.
quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 15:10 schreef Adelante het volgende:
nieuwe keuken en slapen brochures staan nu ook online:
http://www.ikea.com/ms/nl(...)line_catalogues.html
Impala-neukerquote:Op maandag 1 september 2008 11:07 schreef Impala-neuker het volgende:
Ikea![]()
Goedkoop is duurkoop zeg ik dan.
Om precies te zijn is het een fiscaaljaar. Alle artikelen zijn dan gewoon per 1 augustus verkrijgbaar, mits er geen leverproblemen zijn (wat niet zelden voorkomt). Ik zou gewoon altijd op internet even checken of het ook voorradig is.quote:Op maandag 1 september 2008 10:42 schreef jakkop het volgende:
Nog niet alles is er, maar dat heeft niet te maken met het jaar. De catalogus gaat zeg maar uit van " schooljaren", dus van september tot augustus.
Als je beukenfineer duur vind ogenquote:Op maandag 1 september 2008 11:59 schreef Dipkip het volgende:
Klopt. Het is goedkoop, maar het oogt duur.
Ja want alles bij IKEA is van beukenfineer jaquote:Op maandag 1 september 2008 12:45 schreef Impala-neuker het volgende:
Als je beukenfineer duur vind ogen
Om over de robuustheid nog maar te zwijgen, alles is zo gammel als wat.
Voor degelijke kwaliteit moet je gewoon niet bij Ikea zijn.
Dat klopt, en het voordeel is dat er een hoop spul bij elkaar past, zodat je voor niet al te veel geld een leuke inrichting bij elkaar hebt (mijn studio kostte ongeveer E1200,- om in te richten schat ik zo). Allemaal IKEA, en ik ben er erg blij mee!quote:Op maandag 1 september 2008 12:51 schreef Jose1985 het volgende:
Het leuke van ikea vind ik; Je hoeft geen schreeuwend dure (bijvoorbeeld) Eiken meubelen te kopen die je daar dan ook minstens 20 jaar moet gebruiken.. Zo kan je nog eens wat anders leuks kopen...
En qua kwaliteit vind ik het reuze meevallen.. De buren bij ons hebben een heel ikea interieur en ziet er prima uit!
amenquote:Op maandag 1 september 2008 12:57 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ja want alles bij IKEA is van beukenfineer ja![]()
Een gedeelte is gammel, het gedeelte wat zelfs voor ikea standaarden goedkoop is. Dat haal je voor je studentenkamer en trap je vervolgens ergens halverwege je derde jaar in elkaar omdat je gaat samenwonen.
Er is ook zat te krijgen bij IKEA wat meer middeklasse is. Nee het gaat niet 30 jaar mooi en stevig blijven, maar voor nu, voor een jaar of 5 -10 is het prima geschikt, en je kan inderdaad nog eens wat veranderen aan je interieur.
En wat IKEA niet heeft aan dure merknamen maken ze wat mij betreft goed in bruikbaarheid. Hoeveel prachtige banken ik wel niet met pijn in mn hart heb laten staan omdat de hoezen er niet af konden om ze te wassen. Leuk hoor zo'n mooie designbank, maar je moet ook kunnen leven in je huis en niet dat het na één feestje al verpest is. Zo heb ik ook liever iedere 5 jaar een nieuw, fris matras in plaats van 30 jaar vasthouden aan je merkmatras omdat het ooit zo duur was.
*schop*quote:Op maandag 1 september 2008 10:36 schreef Djalon het volgende:
Als je dinsdagavond banken koopt bij IKEA, je laat ze bezorgen. Komen ze dan pas woensdag in de dag aan?
Gewoon briljant!!quote:Op maandag 1 september 2008 11:04 schreef maok het volgende:
Mijn IKEA hack, een Söt Barnslig krokodil USB drive.
http://ikeahacker.blogspo(...)odile-usb-drive.html
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben trouwens ook nog bezig met een hack van een Vika Persbo tafelblad. Ik ga er een opklapbare tafel met kast erachter maken. Maar het duurt nog wel even voor die klaar is denk ik.
Nog niet... ben wel benieuwdquote:Op woensdag 27 augustus 2008 21:32 schreef maedel het volgende:
Iemand al in Heerlen geweest?
Ik heb erover nagedacht om van die kleine knuffeltjes een mobiel te maken voor boven een kinderbedquote:Op maandag 1 september 2008 11:04 schreef maok het volgende:
Mijn IKEA hack, een Söt Barnslig krokodil USB drive.
http://ikeahacker.blogspo(...)odile-usb-drive.html
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben trouwens ook nog bezig met een hack van een Vika Persbo tafelblad. Ik ga er een opklapbare tafel met kast erachter maken. Maar het duurt nog wel even voor die klaar is denk ik.
Wij durfden van het weekend nietquote:
Doen doen doen!quote:Op maandag 1 september 2008 18:19 schreef maedel het volgende:
[..]
Wij durfden van het weekend niet![]()
Maar binnenkort gaan we toch wel denk ik. Dagtripje van maken
Ja hij is uit, hier werd ook verteld dat ze online staan...quote:Op dinsdag 2 september 2008 08:21 schreef knack het volgende:
Ik zag in de nieuwe ikea gids, dat er ook al een nieuwe keuken gids zou zijn. Maar ik kan hem op de site niet vinden. Is hij al wel uit?
Daarom; Geen bank met losse kussens! Das niet goed voor je humeur!quote:Op dinsdag 2 september 2008 13:08 schreef Guppi het volgende:
Onze huidige bank moet ik vier keer per dag opschudden anders hangt de inhoud van het kussen over de zitting van de bank heen, en zit je zelf op een half plat stukje kussen..
De rugleuning valt geen rugleuning te noemenquote:Op dinsdag 2 september 2008 14:04 schreef maedel het volgende:
Kramfors is een geweldige bank
Dat met die zitting, daar hebben wij in ieder geval geen last van. We hebben m iets van een jaar.
Ik heb een driezits en een tweezits en ik vind ze geweldig! Oke die kussens verschuiven af en toe (ligt eraan hoe je gaat hangen, liggen of zitten). Maar je schuift ze zo weer terug! Maar de kussens zijn wel stevig. Je hoeft ze dus niet op te schudden.quote:Op dinsdag 2 september 2008 13:08 schreef Guppi het volgende:
Even over de gids, ik vind hem ook minder leuk dan andere jaren maar waarom? Ik weet het niet.
Wat ik wél weet is dat ik de foto's weer erg leuk vindt, vooral die met kat!![]()
Die Kramfors begin ik steeds leuker te vinden. Heeft iemand die bank al een poosje, zeg één jaar plus? Zakken die zitkussens snel in of glijden ze naar voren?
Onze huidige bank moet ik vier keer per dag opschudden anders hangt de inhoud van het kussen over de zitting van de bank heen, en zit je zelf op een half plat stukje kussen..
Dat is een matrasbodem. Een soort onderstel waar je alleen een dekmatras op kunt leggen volgens mij.quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:05 schreef Djalon het volgende:
Ik zag iemand vandaag een matras kopen, maar wat mij opviel dat er al een lattenbodem in de verpakking zatHij kwam uit het magazijn, iemand enig idee welk matras dit was?
Ja? Dus? Het is week 36...quote:
Of een boxsping (binnenveringsbed)quote:Op dinsdag 2 september 2008 22:44 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Dat is een matrasbodem. Een soort onderstel waar je alleen een dekmatras op kunt leggen volgens mij.
Zijn er winkels waar ze verwachten dat je als medewerker de FA-nummers uit je kop leert?quote:Op woensdag 3 september 2008 09:20 schreef Dipkip het volgende:
De eerste stap richting IKEA-huis is gezetkeuken bestelling geplaatst.
Zag al meteen weer wat een horrorsysteem IKEA gebruikt (heb ooit een paar maanden bij IKEA gewerkt). Medewerkster moest al die FA codes uit dr hoofd kennen. Dat zijn best veel codes, maar anders schoot het totaal niet op en kreeg je er niet uit wat je zocht.
Wel jammer dat die platen van RVS (ik geloof ook glas?) niet meer te koop zijn. Omdat onze kookplaat dicht bij een bedekkingspaneel komt willen we daar iets tegen aan hebben. Ze komen wel weer, zeiden ze, maar geen idee wanneer.
Weet iemand hier daar misschien meer over? Ik weet niet meer hoe ze heten maar het waren 2 of 3 maten en dan in RVS en ik meen ook glas.
Heb je een keuken die alleen op bestelling leverbaar is? Ik moest hem namelijk zelf halen, ze gaven mij niet de optie om 'm in geheel te leveren zonder dat ik 'm zelf ging halen. en dat terwijl ik ook een maatwerkblad heb, en de montageservice heb aangevraagd.quote:Op woensdag 3 september 2008 10:18 schreef Dipkip het volgende:
Echt niet![]()
Ze komen hem brengen, ze komen hem in elkaar zetten, ze meten de boel op, dan komen ze het blad brengen, en dan komen ze het blad er op zetten.
Het enige wat ik doe is koffie & broodjes regelen voor de monteur, en betalen.
Ik heb het al druk zat straks met 2 bedden, 2 tafels, 7 stoelen en 12 kasten uit het magazijn trekken en in elkaar sleutelende keuken geef ik lekker uit handen. Met het geld wat je bespaart door de lage prijzen kan dat ook prima. We hebben de keuken best luxe gemaakt met een stenen blad, inbouwespresso en zo'n spannende oven die zichzelf schoonmaakt, en dan nog waren we maar 5000 euro kwijt. Voor 1400 extra hoef je alleen nog maar toe te kijken as the magic unfolds.
Ja nou, het is niet verplicht, maar als je als verkoper van alles in het boekje moet opzoeken (wat vaak achterhaald is, staan de N FA niet in bijv.) dan leer je dat vanzelf. Ik heb het in zowel Haarlem als Amsterdam gezien, de meer ervaren verkopers rammelen zo al die codes er in omdat de search zo gebrekkig werkt. Dat omzetten vanuit de planning werkt niet voor 100% trouwens. Werd bij ons gedaan, keek ze de lijst na misten we ineens een kastje en de kookplaat en hadden we pootjes over.quote:Op woensdag 3 september 2008 11:06 schreef Bartjebart het volgende:
Zijn er winkels waar ze verwachten dat je als medewerker de FA-nummers uit je kop leert?Wat een onzin verhaal zeg. Wanneer je een keuken in de homeplanner plant kun je de tekening omzetten naar een order in het verkoopprogramma of een uitdraai maken van wat je gepland hebt waar alle nummers bij staan. Verder is er nog de FAKTUM koophulp waar ook alle nummers in vermeld staan...
Maar gefeliciteerd met je keuken! Welke keuken heb je gekocht? Met stenen werkblad neem ik aan?
Wat jij bedoeld zijn de IMPERATIV achterwanden. Die gaan er allemaal uit behalve de 60x45 RVS versie. Ik geloof dat die op dit moment een leverprobleem hebben, maar dat weet ik niet zeker (hebben wij in Hengelo geen last van aangezien we er zo'n 70 op voorraad hebben nog...)
APPLAD ken je gewoon zelf beneden pakken. Maar je kan de hele keuken vanuit het centrale magazijn laten bezorgen (net zoals bij veel apparatuur gebeurd). Mijn bezorgkosten zijn geloof ik 119 euro voor de hele keuken, en dus echt de héle keuken, tot aan greepjes aan toe.quote:Op woensdag 3 september 2008 12:52 schreef Syytön het volgende:
Heb je een keuken die alleen op bestelling leverbaar is? Ik moest hem namelijk zelf halen, ze gaven mij niet de optie om 'm in geheel te leveren zonder dat ik 'm zelf ging halen. en dat terwijl ik ook een maatwerkblad heb, en de montageservice heb aangevraagd.![]()
Had je waarschijnlijk zo'n offerte ipv een shopping list gehad ofzo. Deed ik ook wel eens fout als het druk wasquote:Op woensdag 3 september 2008 12:52 schreef Syytön het volgende:
Ik vond de keukenhulp trouwens sowieso slecht; de eerste keer dat ik er heen ging voor de keuken, kreeg ik tekeningen en een lijst van de onderdelen, maar dit bleek een lijst te zijn waar de kastjes op stonden vermeld, maar niet de losse onderdelen van de kastjes en in welke schappen ze stonden. Kon ik dus weer naar boven toen ik later een keer terugkwam om de keuken te halen.
Maar als je een maatwerk blad neemt, dan heb je toch de meetservice genomen? Dat ze het bij je thuis opmeten nadat de kastjes zijn geplaatst? Of had je meteen alles in een keer besteld voor je kastjes had staan?quote:Op woensdag 3 september 2008 12:52 schreef Syytön het volgende:
Ook vond ik dat er erg gemakkelijk en losjes met de maten werd omgegaan. Nu zit ik dus met een maatwerk aanrechtblad dat waarschijnlijk niet optimaal past (te kort). Toen ik later belde om de order te annuleren, kreeg ik te horen dat dit alleen mogelijk is op de dag van bestelling.En dat terwijl de levering van het maatwerkblad vier weken later is...
je moet alles echt ontzettend goed zelf in de gaten houden en alles controleren, de prrijs is er ook wel naar, maar toch..
Die RVS achterwanden heten Imperativ, en zijn momenteel slecht leverbaar.quote:Op woensdag 3 september 2008 09:20 schreef Dipkip het volgende:
De eerste stap richting IKEA-huis is gezetkeuken bestelling geplaatst.
Zag al meteen weer wat een horrorsysteem IKEA gebruikt (heb ooit een paar maanden bij IKEA gewerkt). Medewerkster moest al die FA codes uit dr hoofd kennen. Dat zijn best veel codes, maar anders schoot het totaal niet op en kreeg je er niet uit wat je zocht.
Wel jammer dat die platen van RVS (ik geloof ook glas?) niet meer te koop zijn. Omdat onze kookplaat dicht bij een bedekkingspaneel komt willen we daar iets tegen aan hebben. Ze komen wel weer, zeiden ze, maar geen idee wanneer.
Weet iemand hier daar misschien meer over? Ik weet niet meer hoe ze heten maar het waren 2 of 3 maten en dan in RVS en ik meen ook glas.
Je keuken in Delft gekocht?quote:Op woensdag 3 september 2008 12:52 schreef Syytön het volgende:
[..]
Heb je een keuken die alleen op bestelling leverbaar is? Ik moest hem namelijk zelf halen, ze gaven mij niet de optie om 'm in geheel te leveren zonder dat ik 'm zelf ging halen. en dat terwijl ik ook een maatwerkblad heb, en de montageservice heb aangevraagd.![]()
Ik vond de keukenhulp trouwens sowieso slecht; de eerste keer dat ik er heen ging voor de keuken, kreeg ik tekeningen en een lijst van de onderdelen, maar dit bleek een lijst te zijn waar de kastjes op stonden vermeld, maar niet de losse onderdelen van de kastjes en in welke schappen ze stonden. Kon ik dus weer naar boven toen ik later een keer terugkwam om de keuken te halen.
Dat is dan een kwestie van een verkoopfout. Maar op zich heb je ook zelf getekend voor de maten van je werkblad. Je kunt dit als klacht proberen neer te leggen bij IKEA Delft. Kijken of ze wellicht wat voor je kunnen betekenen.quote:Ook vond ik dat er erg gemakkelijk en losjes met de maten werd omgegaan. Nu zit ik dus met een maatwerk aanrechtblad dat waarschijnlijk niet optimaal past (te kort). Toen ik later belde om de order te annuleren, kreeg ik te horen dat dit alleen mogelijk is op de dag van bestelling.En dat terwijl de levering van het maatwerkblad vier weken later is...
je moet alles echt ontzettend goed zelf in de gaten houden en alles controleren, de prrijs is er ook wel naar, maar toch..
Deze afzuigkap is recirculerend. Voor de motor komt een koolstoffilter die de vetdeeltjes en nare geurtjes uit de lucht zuiveren. De lucht wordt daarna gewoon weer de ruimte ingeblazen.quote:Op woensdag 3 september 2008 22:05 schreef Guppi het volgende:
Nog een vraagje. Die NUTID HO EV G afzuigkap, daar snap ik dus niks van! Het lijkt een magische goocheltruc, daarom is ie vast zo duur, maar hoe zit dat? Op de foto,
[ afbeelding ]
zie je er nog drie 'draden' boven hangen. Waar gaat die vieze lucht dan heen?![]()
Er komt ook licht uit aan de bovenkant, staat er. Dus hij moet wel los hangen.
Volgens mij is dat een recirculatiekap, waarbij de afgezogen lucht door middel van een filtersysteem wordt gezuiverd. Ik zou anders ook niet weten hoe dat moet.quote:Op woensdag 3 september 2008 22:05 schreef Guppi het volgende:
Nog een vraagje. Die NUTID HO EV G afzuigkap, daar snap ik dus niks van! Het lijkt een magische goocheltruc, daarom is ie vast zo duur, maar hoe zit dat? Op de foto,
[ afbeelding ]
zie je er nog drie 'draden' boven hangen. Waar gaat die vieze lucht dan heen?![]()
Er komt ook licht uit aan de bovenkant, staat er. Dus hij moet wel los hangen.
Waarom vind je dat?quote:Op woensdag 3 september 2008 23:12 schreef BBQ-kip het volgende:
Recirculatiekap is klote, ik zou gewoon voor of een echte afzuigkap gaan of hem lekker weglaten.
Als er meganische afzuiging aanwezig is en geen mogelijk om ergens naar buiten te gaan met je afzuiging heb je niet zo veel keus, een 'echte' afzuigkap met moter kan (en mag) je daar niet op aansluiten. Moterloos is trouwens ook nog een optie. Of inderdaad weglaten zoals het bij mij thuis is maar dat is niet echt optimaal kan ik vertellen, zeker omdat ik in een studio woon waar de keuken in dezelfde ruimte zit als ik slaap. Als ik de centen had, had ik al lang een moterloze- of recirculatiekap gekocht, die van de IIKEA vind ik wel mooi eigenlijk.quote:Op woensdag 3 september 2008 23:12 schreef BBQ-kip het volgende:
Recirculatiekap is klote, ik zou gewoon voor of een echte afzuigkap gaan of hem lekker weglaten.
Ik heb de keuken inderdaad in Delft gekocht.quote:Op woensdag 3 september 2008 22:09 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Je keuken in Delft gekocht?
Daar hebben ze alles in het zelfbedieningsmagazijn liggen inderdaad. Je hebt daar, omdat ze dus alles op voorraad hebben, ook niet de mogelijkheid om je spullen bij het werkblad mee te laten leveren.
In een normale winkel kan dit wel. We controleren dan natuurlijk ook of je alles hebt zoals je dit graag wilt hebben en kunnen dus in 1x een bestelling voor je opstellen (stenen en acryllaat werkbladen uitgezonderd).
Er zijn vestigingen die inderdaad overgaan op zelfbediening, net als Delft. Het idee is dan dat je op de keukenafdeling een 'zelfbedieningsbon' ophaalt waar alle locaties opstaan en je dus zelf alles kunt pakken. Maar in principe is het dus overal (behalve Delft) dus mogelijk alles tegen vracht en verzamelkosten te laten bezorgen.
[..]
Dat is dan een kwestie van een verkoopfout. Maar op zich heb je ook zelf getekend voor de maten van je werkblad. Je kunt dit als klacht proberen neer te leggen bij IKEA Delft. Kijken of ze wellicht wat voor je kunnen betekenen.
Een werkblad kunnen we in principe niet meer wijzigen wanneer deze enmaal besteld is. Dit is omdat het werkblad dan al in behandeling is bij de productent. We kunnen het blad in principe wel voor je annuleren, maar dan ben je de aanbetaling kwijt.
Kijk dat klinkt als muziek in mijn oren. Wat zit er allemaal in die 1400 euro? Opmeten, brengen , en elkaar zetten? En hoe is dit bedrag berekend? vaste prijzen of is het een percentage? ben benieuwd...quote:Op woensdag 3 september 2008 10:18 schreef Dipkip het volgende:
Ik heb het al druk zat straks met 2 bedden, 2 tafels, 7 stoelen en 12 kasten uit het magazijn trekken en in elkaar sleutelende keuken geef ik lekker uit handen. Met het geld wat je bespaart door de lage prijzen kan dat ook prima. We hebben de keuken best luxe gemaakt met een stenen blad, inbouwespresso en zo'n spannende oven die zichzelf schoonmaakt, en dan nog waren we maar 5000 euro kwijt. Voor 1400 extra hoef je alleen nog maar toe te kijken as the magic unfolds.
Doe het samen bestaat niet meer, omdat het vaak meer werk voor de montagebedrijven opleverde dan wanneer ze het helemaal zelf doen.quote:Op donderdag 4 september 2008 11:39 schreef Syytön het volgende:
bedankt voor de adviezen.
De keuken is nota bene door twee medewerkers helemaal doorgenomen dus het is inderdaad jammer dat ze me niet hierop geattendeerd hebben. Ik tik wel een brief en zal het naar de klantenservice sturen.
Hoe zit het trouwens met de "we doen het samen" montage service? Ik dacht dat dit altijd mogelijk was maar ik kan er niets meer over vinden. Ik wil eigenlijk zelf de kastjes in elkaar zetten, en dat het vervolgens door IKEA waterpas wordt gezet en bevestigd, alles wordt aangesloten, en het werkblad erop wordt geplaatst en gekit.
Anders laat ik het door iemand anders de keuken plaatsen, stuk goedkoper, heb alleen liever dat de montage service het doet, omdat ze de ervaring met IKEA keukens hebben.
Motagebedragen worden berekend door standaard prijzen. We hebben een folde rmontage & installatieservice hierin staan de prijzen voor het monteren van een onderkast, hoge kast, bedekkingspaneel/passtuk, apparatuur etc.) Zo kan je zelf uitrekenen wat de montage van je totale keuken kost. Je krijgt dan een offerte van het montagebedrijf en pas dan kan je beslissen of je het door IKEA laat monteren of niet...quote:Op donderdag 4 september 2008 13:07 schreef knack het volgende:
[..]
Kijk dat klinkt als muziek in mijn oren. Wat zit er allemaal in die 1400 euro? Opmeten, brengen , en elkaar zetten? En hoe is dit bedrag berekend? vaste prijzen of is het een percentage? ben benieuwd...
Ik weet de maat even niet, de papieren liggen ergens in een doos thuis.quote:Op donderdag 4 september 2008 13:26 schreef WebForce het volgende:
[..]
Doe het samen bestaat niet meer, omdat het vaak meer werk voor de montagebedrijven opleverde dan wanneer ze het helemaal zelf doen.
Laat ik even duidleijk zijn over de inmeetservice, deze geld alleen voor steen & acrylaten werkbladen en kost 365,- euro. Dit is uitsluitend in combinatie met een totaal montage van je keuken. Het montagebedrijf plaatst de keuken met een tijdelijk werkblad en meet dan de maten van het nieuwe werkblad op, dan wordt deze door de klant pas besteld. Zo heeft de klant geen enkele risico mbt verkeerde maten oid. Zo gaat dit in elke vestiging, behalve Delft... Zij bestellen stenen & acrylaat bladen ook zonder inmeetservice, hier is de klant dus verantwoordelijk voor de maten, een klant moet ook ondertekenen.
Voor laminaatbladen geldt dit niet. Deze kunnen gewoon tegelijk besteld worden met je keuken. Als ik naar de keuken van Syytön kijk is dit geen probleem. Het kastje rechts is gewoon een kastje met planken zo te zien en kan gewoon open (zal de deur wel andersom monteren, maar dat is logisch...) Een passtuk aan de rechter kant is dan ook zeker niet nodig, de deur gaat binnen de kastmaten open! De lengte van het blad zou ik in dit geval op 3694 mm bestellen. (60+60+60+80+60+50 - 0,6 correctie). Wat is de maat van je bestelde blad?
Die 1400 euro bij mij is opgebouwd uit de meetservice (daaronder valt dus het tijdelijke blad maken en er in zetten, maten nemen voor het echte blad, en het echte blad er in zetten en tijdelijke weer meenemen), de bezorgkosten (120 euro) van de hele keuken, de rest is montage en hoe hoog dat bedrag is is afhankelijk van hoe groot je keuken is. Ik betaal bijv. 45 euro per inbouwapparaat, 5 euro per lade etc. zo kun je met de folder uitrekenen wat het bij benadering gaat kosten.quote:Op donderdag 4 september 2008 13:07 schreef knack het volgende:
Kijk dat klinkt als muziek in mijn oren. Wat zit er allemaal in die 1400 euro? Opmeten, brengen , en elkaar zetten? En hoe is dit bedrag berekend? vaste prijzen of is het een percentage? ben benieuwd...
Delft valt inderdaad niet onder de IKEA NL group, maar is Inter IKEA Systems BV, welke verantwoordelijk is voor de verdere uitrol van IKEA via franchise. De winkel is ook meer een teststore voor nieuwe ideeën en artikelen, dan dat er daadwerkelijk winst wordt nagestreefd.quote:Op donderdag 4 september 2008 21:34 schreef Dr_Crouton het volgende:
Waarom is Delft nou weer zo anders dan de andere IKEA vestigingen? Hoort het niet tot de Nederlandse BV?
En kan ik nu wel met de Delftse kadopas betalen in de gewone IKEA vestigingen? D'r was iets waardoor het alleen in Delft gebruikt kon worden.
Iemand?quote:Op donderdag 4 september 2008 12:15 schreef maok het volgende:
Kun je de consoles van 52cm van ANTONIUS ook voor planken gebruiken (eigen planken) of echt alleen zoals bij de omschrijving staat voor het draadrooster van ANTONIUS?
[ afbeelding ]
Er staat vast niet voor niets bij "uitsluitend voor draadmanden", ik vermoed dat de pinnetjes onder het gewicht van een plank zullen bezwijken.quote:
Maar op zo'n draadrooster komt ook gewicht, net als bij een houten plank, daar gaat het dus niet om lijkt me. Zijn ze hetzelfde als de korte consoles die wel speciaal voor planken zijn, dus past hier ook een plank op?quote:Op donderdag 4 september 2008 22:18 schreef Adelante het volgende:
[..]
Er staat vast niet voor niets bij "uitsluitend voor draadmandenrooster", ik vermoed dat de pinnetjes onder het gewicht van een plank zullen bezwijken.
Euh... we hebben dat probleem wel meer bij dit werkblad.quote:Op donderdag 4 september 2008 19:03 schreef semd het volgende:
Wij hebben begin juli een Ikea Abstrakt witte keuken geplaatst (door een aannemer) met daarop een zwartbruin Personlig laminaat (op maat gemaakt) werkblad met een rvs rand. Volgens de Ikea informatie zou een laminaat werkblad krasvrij moeten zijn. Echter, na 2 maanden zit ons werkblad al onder de krassen en dan doen we echt geen rare dingen. We gebruiken het normaal, waren al heel voorzichtig, maar zijn dat nu extra. Ik heb er al een melding van gedaan bij Ikea, mijn klacht is in behandeling. Ben erg benieuwd wat ik kan verwachten. Is een laminaat werkblad idd krasvrij? Er zitten bij ons echt flink krassen in, veroorzaakt door het minste of geringste zandkorreltje dat per ongeluk nog onder een plastic bakje zat....
Wat is jullie ervaring met het laminaat werkblad?
Over de rest van de keuken zeer tevreden trouwens!!!
Een eigen plank lijkt me in deze niet handig omdat die er volgens mij 'los' op zou komen liggen. Dit kan dus makkelijk schuiven.quote:Op donderdag 4 september 2008 12:15 schreef maok het volgende:
Kun je de consoles van 52cm van ANTONIUS ook voor planken gebruiken (eigen planken) of echt alleen zoals bij de omschrijving staat voor het draadrooster van ANTONIUS?
[ afbeelding ]
Ik heb hem ook nog steeds niet! Zelfs niet na mijn mail van 24 augustus. 25 augustus kreeg ik een mail terug dat ze de gids na zouden zenden maar waar is ie dan?!quote:Op donderdag 4 september 2008 22:55 schreef hierissieweer het volgende:
Ik heb de gids van mijn zus gejat, want die had hem al wel...
Hier (Utrecht en Familylid) ook nog steeds geen gids.quote:Op vrijdag 5 september 2008 21:13 schreef Cyan het volgende:
[..]
Ik heb hem ook nog steeds niet! Zelfs niet na mijn mail van 24 augustus. 25 augustus kreeg ik een mail terug dat ze de gids na zouden zenden maar waar is ie dan?!
Waarom wil je zo graag die gids, zoveel nieuws is er toch nietquote:Op vrijdag 5 september 2008 21:13 schreef Cyan het volgende:
[..]
Ik heb hem ook nog steeds niet! Zelfs niet na mijn mail van 24 augustus. 25 augustus kreeg ik een mail terug dat ze de gids na zouden zenden maar waar is ie dan?!
Hij hoort gewoon altijd 199 te zijnquote:Op zaterdag 6 september 2008 13:01 schreef maedel het volgende:
Zo, net in Heerlen geweest. Gelukkig waren we redelijk op tijd
We hebben een Klappstra fauteuil gekocht, die boven in de zaak voor ¤ 567,- stond en beneden voor ¤ 199,-. Meevaller van de dag weer... en blunder van Ikea.![]()
* maedel vraagt zich ook af waarom ze een fauteuil wilde kopen van ¤ 567,-...
Ikea Heerlen is wel lekker ruim geworden.![]()
Ja, er hing gewoon echt het verkeerde label aan. En we hadden het niet opgezocht van te voren omdat we eigenlijk voor een andere stoel gingen. Maar die viel wat tegen in de winkel (hij zat voor geen meter vonden wij).quote:Op zaterdag 6 september 2008 13:07 schreef Djalon het volgende:
[..]
Hij hoort gewoon altijd 199 te zijn
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S69830468
Omdat ik misschien wil weten welke nieuwe dingen er wel zijn? En omdat ik geen zin heb om wat rond te klikken op die site, maar gewoon die gids door wil bladeren.quote:Op zaterdag 6 september 2008 10:02 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Waarom wil je zo graag die gids, zoveel nieuws is er toch niet
Heb je bij de aanmelding voor IKEA FAMILY wel aangegeven post van IKEA te willen ontvangen? Want als je aangegeven hebt dat je dat niet wil, sta je dus niet in het gegevensbestand van het verzendbedrijf en ontvang je geen IKEA FAMILY LIVE, maar waarschijnlijk óók geen catalogus op naam of adres ("Aan de bewoners van...").quote:Op zaterdag 6 september 2008 20:53 schreef Cyan het volgende:
[..]
Trouwens, vind het gewoon een slechte zaak van Ikea dat Family leden hun gids veel later of gewoon niet krijgen.
Galant Serie. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Degelijk, stevig, in hoogte verstelbaar, en precies aan te passen aan je wensen.quote:Op zaterdag 6 september 2008 10:01 schreef paultjuhhh het volgende:
Wat is een goed bureau bij de ikea ik heb nou deze
[ afbeelding ]
Maar is veels te klein en te krap zat nou aan deze te denken
[ afbeelding ]
Nooit de computer-hang-ding voor de Galant kopen, is een onding, echtquote:Op zondag 7 september 2008 14:11 schreef Marc H het volgende:
[..]
Galant Serie. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Degelijk, stevig, in hoogte verstelbaar, en precies aan te passen aan je wensen.
[ afbeelding ]
Ik heb de mijne gecombineerd met een Malm kast, om voldoende bergruimte te krijgen.
idd. Wij hadden dat ook, maar de bakken staan gewoon weer op de grondquote:Op zondag 7 september 2008 17:41 schreef Djalon het volgende:
[..]
Nooit de computer-hang-ding voor de Galant kopen, is een onding, echt.
quote:Op zaterdag 6 september 2008 15:49 schreef paultjuhhh het volgende:
Hihihihi ik heb bij memento mori afgerekend
Waardeloos eigenlijk dat ikea geen liften heeft in utrecht om gewoon in te laden in de garagequote:
klopt, omdat het schuin loopt en er geen afrastering is dus daardoor raken auto's heeeel snel beschadigd door karren daar, na de verbouwing die start in 2009 kan het welquote:Op zondag 7 september 2008 21:20 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Waardeloos eigenlijk dat ikea geen liften heeft in utrecht om gewoon in te laden in de garage
oh is dat de reden, ben benieuwd naar de verbouwing, het moet zo als amersfoort wordenquote:Op zondag 7 september 2008 21:29 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
klopt, omdat het schuin loopt en er geen afrastering is dus daardoor raken auto's heeeel snel beschadigd door karren daar, na de verbouwing die start in 2009 kan het wel
ik ook, kunnen we eindelijk douchen hoorde laatst dat op papier er een douches zijn maar in praktijk nietquote:Op zondag 7 september 2008 21:30 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
oh is dat de reden, ben benieuwd naar de verbouwing, het moet zo als amersfoort worden
als je met 30 graden karren moet duwen de hele middag en s avond bij de klantenservice of kassa moet staan is dqat wel fijnquote:Op zondag 7 september 2008 21:38 schreef paultjuhhh het volgende:
Waarom moet je douchen
Of voor personeelsfeesten direct na het werkquote:Op zondag 7 september 2008 21:44 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
als je met 30 graden karren moet duwen de hele middag en s avond bij de klantenservice of kassa moet staan is dqat wel fijn
geen idee want wij hebben er geen dusquote:Op zondag 7 september 2008 21:56 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Of voor personeelsfeesten direct na het werk
Maar volgens mij is het vooral aanwezig voor de vrachtwagenchauffeurs toch?
Vrachtwagenchauffeurs hebben meestal toegang tot douche- en wasgelegenheid bij het losdock. Voor personeel is er bij de meeste vestigingen douche- en kleedruimte bij de lockers.quote:Op zondag 7 september 2008 21:56 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Of voor personeelsfeesten direct na het werk
Maar volgens mij is het vooral aanwezig voor de vrachtwagenchauffeurs toch?
Natuurlijk, practice what you preach.quote:Op zondag 7 september 2008 23:15 schreef paultjuhhh het volgende:
Heeft de kantine en kantoor in de ikea nou ook alleen maar ikeameubels ?
In de IKEA gids staat trouwens van wel:quote:Op donderdag 4 september 2008 13:26 schreef WebForce het volgende:
[..]
Doe het samen bestaat niet meer, omdat het vaak meer werk voor de montagebedrijven opleverde dan wanneer ze het helemaal zelf doen.
Wat is er zo onhandig aan dan?quote:Op zondag 7 september 2008 19:03 schreef maedel het volgende:
idd. Wij hadden dat ook, maar de bakken staan gewoon weer op de grond
Ik heb gechatquote:Op maandag 8 september 2008 09:25 schreef Syytön het volgende:
[..]
In de IKEA gids staat trouwens van wel:
[ afbeelding ]
Of is dat weer niet voor IKEA delft.
Neuh meestal doe ik 4 jaar met een PC en wordt er ergens halverwege eenmalig wat nieuws ingegooid. Maar stofzuigen doe ik wel vrij veel, en dweilen.quote:Op maandag 8 september 2008 10:20 schreef Adelante het volgende:
Wij hebben ook zo'n beugel en als je niet iedere maand een nieuwe videokaart wilt installeren, is er niets mis mee. En met stofzuigen kun je er lekker onderdoor.
Klinkt als VIKA AMON met VIKA poten.quote:Op maandag 8 september 2008 02:54 schreef Deskjet het volgende:
Heb een 2e hands Ikea tafel gekocht en ik vraag me af welk type het nou is.
Blad is van spaanplaat (150lang*80breed*3,5cm dik); kleur beuken?; er zitten vier ijzeren poten onder direct op het blad geschroefd. Deze poten zijn 74cm hoog en vierkant. Grijs van kleur.
Ik heb google pictures al geprobeerd maar kom eigenlijk niets tegen. Aan de onderzijde van het blad zit een beschadigde sticker waar dik gedrukt een nummer op dat begint met 148650, de rest is onleesbaar.
Foto ga ik nog maken, maar dan wordt het wel heel makkelijk voor jullie!
Als je een gemiddelde acer/hp/dell minitower/desktop hebt, en niet van plan bent om er vaak wat aan te wijzigen is het misschien wel een fijn ding. Op mijn werk heeft mijn buro er ook een, waarin een Dell desktop kast zonder problemen zit. Heb er wel een paar keer tegenaan geschopt, maar dat was ook geen probleem.quote:Op maandag 8 september 2008 10:11 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Wat is er zo onhandig aan dan?
Ik wil er eentje kopen voor mn nieuwe bureau, heb een doodnormale PC geen extra schijven oid en ik verander er ook niets aan.
Het leek mij wel handig met schoonmaken, zo'n beugel.
Ahem... juist jaquote:Op maandag 8 september 2008 16:09 schreef Adelante het volgende:
KRAMFORS is nooit op voorraad, dat is een bank-op-bestellingEn als je dan toch gaat bestellen, laat dan je BESTA kast ineens meeleveren.
Die 'we doen het samen' bestaat al een tijdje niet meer, vreemd dat het in de nieuwe catalogus zit... Maar het moneteren van de keuken doe je dus helemaal alleen of je laat het helemaal doen...quote:Op maandag 8 september 2008 10:55 schreef Syytön het volgende:
[..]
Ik heb gechaten het wordt nu voor mij uitgezocht, omdat er "verbaasd" op werd gereageerd dat dit in de catalogus stond, beter zijn ze serviceverlenend en werken ze mee aan wat in de catalogus staat, want het scheelt mij een hoop geld. Ik heb de hele winkel al zowat in elkaar geschroefd, dus die keukenkastjes kunnen we ook wel... verder monteren en aansluiten ga ik me uiteraard niet aan wagen.. verdorie nu wil ik ook nog die gratis DVD..
Bestellen gaat niet via telefoon, alleen in de winkel of je moet Zakelijk lid zijnquote:Op maandag 8 september 2008 16:50 schreef Jippo het volgende:
[..]
Ahem... juist jaBedankt, wist ik niet! Moet je daarvoor naar Ikea of kan ik ook bellen? Scheelt weer een hoop gewaggel voor mij
Dat kan niet volgens mijquote:Op maandag 8 september 2008 16:09 schreef Adelante het volgende:
KRAMFORS is nooit op voorraad, dat is een bank-op-bestellingEn als je dan toch gaat bestellen, laat dan je BESTA kast ineens meeleveren.
Oh, ik dacht dat KRAMFORS in stof COS was en in leer BOBquote:Op maandag 8 september 2008 19:10 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Dat kan niet volgens mij
Omdat de bank een BOB bank is wordt die op een aparte manier besteld (postcode LSCDDS) en apart afgeleverd.
20119588 Dit is het artikelnummer, staat idd niet op de site los...quote:Op maandag 8 september 2008 22:08 schreef Adelante het volgende:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S89839533
KRAMFORS hoekelement, ook in leer leverbaar.
quote:Op maandag 8 september 2008 23:59 schreef WebForce het volgende:
20119588 Dit is het artikelnummer, staat idd niet op de site los...
quote:Op maandag 8 september 2008 22:08 schreef Adelante het volgende:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S89839533
KRAMFORS hoekelement, ook in leer leverbaar.
Wat lomp dat het in de catalogus staat, ik heb een mailtje terug gehad van de klanten service dat het niet mogelijk is.quote:Op maandag 8 september 2008 16:52 schreef WebForce het volgende:
[..]
Die 'we doen het samen' bestaat al een tijdje niet meer, vreemd dat het in de nieuwe catalogus zit... Maar het moneteren van de keuken doe je dus helemaal alleen of je laat het helemaal doen...
Je kan zeuren wat je wilt, maar het gaat je niet lukken, valt onder een druk-/typfout.quote:Op dinsdag 9 september 2008 08:43 schreef Syytön het volgende:
[..]
Wat lomp dat het in de catalogus staat, ik heb een mailtje terug gehad van de klanten service dat het niet mogelijk is.
Maar ik ga er nog maar even over doorzeuren want het is een domme fout van IKEA en het zou mij wel goed uitkomen (qua budget).
Het is niet praktisch maar 60cm tussen je koken en spoelen te hebben, in de praktijk is dat namelijk je werkruimte en dat is niet veel... Over de oven: als deze in een hoge kast zit kan deze veel dichten op de muur, als deze in een onderkast zit is het handig daar veel ruimte tussen te houden, omdat daarboven je kookplaat komt en links en rechts daarvan moet je afzetruimte hebben. Vooral als het gaat om een gaskookplaat = open vuur = gevaarlijk als het te dicht op een hoge kast of muur komt. Makkelijker is als je je keuken even plaatst (screenshot maken en hier laten zien...quote:Op dinsdag 9 september 2008 10:30 schreef PiperMaru het volgende:
Weet iemand toevallig meer over keukens?
In de IKEA Home Planner zitten een aantal meldingen ingebouwd, bv dat er minimaal 80 cm tussen kookplaat en spoelbak moeten zitten en dat een oven minimaal 50 cm van de muur moet. Maar hoe hard zijn deze eisen?
Ik heb een opstelling bedacht waarin de oven 30 cm van de muur zit en de spoelbak en kookplaat 60cm van elkaar. Dit lijkt me toch geen onoverkomelijk probleem? In mijn huidige keuken is het ook ongeveer zo (ook IKEA, maar dan een jaar of 4 oud) en dit heeft nooit problemen opgeleverd...
Ziet er echt schattig uitquote:Op dinsdag 9 september 2008 12:08 schreef hansje1980 het volgende:
Ik kan het niet laten, maar ik ga volgende week uit huis (eindelijk) en na 6 maanden verbouwen en klussen was het eindelijk tijd om te gaan inrichten. Budget is laag, dus naar Ikea!
[ afbeelding ]
Het lijkt wel een Ikea showroom![]()
Vind je iets mooi? Ik heb de naam erbij gezet voor je
Anyways, met weinig geld kun je wel degelijk een nette kamer maken
Uiteraard is die plant te groot, en moet er op de markt ff een kleine gehaald worden,
en er is nog geen tv, , en als vloerkleed gebruik ik nu nog een stuk karton![]()
Oja en andere decoratie komt later nog, zoals lijstjes aan de muur, plantjes enzo
(ik ben fan van orchideen)
groet
Het zijn geen verplichte maten, maar meer tips. Als jij het geen probleem vind kun je rustig 20 cm rechts van de wand koken. Aan te raden is het niet.quote:Op dinsdag 9 september 2008 10:30 schreef PiperMaru het volgende:
Weet iemand toevallig meer over keukens?
In de IKEA Home Planner zitten een aantal meldingen ingebouwd, bv dat er minimaal 80 cm tussen kookplaat en spoelbak moeten zitten en dat een oven minimaal 50 cm van de muur moet. Maar hoe hard zijn deze eisen?
Ik heb een opstelling bedacht waarin de oven 30 cm van de muur zit en de spoelbak en kookplaat 60cm van elkaar. Dit lijkt me toch geen onoverkomelijk probleem? In mijn huidige keuken is het ook ongeveer zo (ook IKEA, maar dan een jaar of 4 oud) en dit heeft nooit problemen opgeleverd...
Is dat een raam daar rechts naast het koken bij optie 1?quote:Op dinsdag 9 september 2008 12:01 schreef PiperMaru het volgende:
Dit is de keuken zoals ik hem nu in m'n hoofd heb. Dit zou het meest praktisch zijn, omdat alle aansluitingen dan al op de juiste plek zitten.
[ link | afbeelding ]
Het volgende plaatje is een andere optie. Misschien wat praktischer qua indeling, alleen moet dan dus leidingwerk verlegd worden:
[ link | afbeelding ]
Voor de volledigheid: de lange muur is 2.90, de korte muur is 2.40
Dat klopt ja. Dit is een foto van de huidige situatie:quote:Op dinsdag 9 september 2008 12:38 schreef WebForce het volgende:
[..]
Is dat een raam daar rechts naast het koken bij optie 1?
Ik heb ook een index, merete, jokkmokk, lenda en een lack tafeltje (dan wel kleiner).quote:Op dinsdag 9 september 2008 12:08 schreef hansje1980 het volgende:
Ik kan het niet laten, maar ik ga volgende week uit huis (eindelijk) en na 6 maanden verbouwen en klussen was het eindelijk tijd om te gaan inrichten. Budget is laag, dus naar Ikea!
[ afbeelding ]
Het lijkt wel een Ikea showroom![]()
Vind je iets mooi? Ik heb de naam erbij gezet voor je
Anyways, met weinig geld kun je wel degelijk een nette kamer maken
Uiteraard is die plant te groot, en moet er op de markt ff een kleine gehaald worden,
en er is nog geen tv, , en als vloerkleed gebruik ik nu nog een stuk karton![]()
Oja en andere decoratie komt later nog, zoals lijstjes aan de muur, plantjes enzo
(ik ben fan van orchideen)
groet
picsquote:Op dinsdag 9 september 2008 13:16 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Ik heb ook een index, merete, jokkmokk, lenda en een lack tafeltje (dan wel kleiner).
Ziet er leuk uit allemaal.
Ik zou inderdaad voor optie 1 gaan. De 2e lijkt me ook niet heel practisch omdat je dan minder goed bij het kook gedeelte kan komen en kastjes voor je raam hebt hangen. Voor zo ver ik weet is zijn die afstanden geen harde regels in het bouwbesluit oid maar gewoon adviezen. Ik ben voor mijn werk wel eens bezig geweest met keukens voor een nieuwbouwproject en daar ook wel dit soort indelingen gezien.quote:Op dinsdag 9 september 2008 12:01 schreef PiperMaru het volgende:
Dit is de keuken zoals ik hem nu in m'n hoofd heb. Dit zou het meest praktisch zijn, omdat alle aansluitingen dan al op de juiste plek zitten.
[ link | afbeelding ]
Het volgende plaatje is een andere optie. Misschien wat praktischer qua indeling, alleen moet dan dus leidingwerk verlegd worden:
[ link | afbeelding ]
Voor de volledigheid: de lange muur is 2.90, de korte muur is 2.40
Dan lijkt optie 1 ook de beste. Denk wel aan panelen die nog naast de hoge kast komen om de zijkanten dezelfde kleur te krijgen als de voorkant... Een paneel is 1,4 cm.quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:15 schreef PiperMaru het volgende:
[..]
Dat klopt ja. Dit is een foto van de huidige situatie:
[ afbeelding ]
Volgens de site is ie nergens op voorraad. Bel anders even met de Klantenservice, misschien is er een leveringsprobleem mee.quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:18 schreef Tazz het volgende:
Wie weet raad.
Paar geleden een ikea plafonniere gekocht Erbium, en nu verhuisd en is de ruimte groter geworden, dus zoek ik er eentje bij, maar waar ik ook kom, geen één vestiging heeft deze lamp. Ook voorraad info op de site geeft aan dat geeneen filiaal deze lamp heeft, gaat deze uit produktie?
[ afbeelding ]
Zal ik binnenkort eens even maken.quote:
ah cool, mja was wel benieuwd hoe jij het dan weer inricht met bijna dezelfde spullenquote:Op dinsdag 9 september 2008 17:02 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Zal ik binnenkort eens even maken.
Ergens in een foto's-van-je-studentenkamer-topic staan er wel een paar, maar daar staat niet alles op, want toen was ik het verhuisd.
Ik ook nietquote:
Bij mijn vriend inderdaad ook niet. En die is ook geen family-lid.quote:Op woensdag 10 september 2008 09:47 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ik ook nietvolgens mij niemand nog in Haarlem, mn schoonmoeder in ieder geval ook al niet (zij is geen family-lid, ik wel).
Misschien had je er min of meer naar gevraagd?quote:Op woensdag 10 september 2008 09:47 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ik ook nietvolgens mij niemand nog in Haarlem, mn schoonmoeder in ieder geval ook al niet (zij is geen family-lid, ik wel).
Ik heb ook nog een vraag. Ik heb onlangs de keukenbestelling geplaatst voor in het nieuwe huis. Op dat moment was het nieuwe keukengidsje nog niet op de keukenafdeling van Haarlem. Geen probleem verder. Maar nu kreeg ik in een persoonlijk geadresseerde envelop het nieuwe keukengidsje toegestuurd. Wat is het punt daarvan eigenlijk? Kijken wat je had kunnen bestellen als je een paar dagen gewacht had?![]()
Nu je het zegt, ik heb er wel naar gevraagd of ze ze al hadden, omdat mijn schoonmoeder er graag eentje wilde (zo zei ik dat ook tegen de medewerkster). Zou zij dat dan geregeld hebben?quote:Op woensdag 10 september 2008 11:55 schreef WebForce het volgende:
Misschien had je er min of meer naar gevraagd?Geen idee waarom ze dat doen...
Gaaf! Je hebt de gele versie?quote:Op woensdag 10 september 2008 17:22 schreef tutjehola het volgende:
Hier ook nog steeds geen gids, maar wel een paar uurtjes over vandaag, dus hop, auto omgeruild en plankgas naar Ikea. Mijn super dressoir gekocht,Knalgele Trollstra. Ik ben superblij, ga alleen nog bedenken hoe ik het kreng naar boven krijg. (Woonkamer boven is niet altijd handig)
![]()
Meteen maar een Billy opgeladen, ik was er toch.
Even koken, kijken of ik nog vrijwiggerskan vinden die vanavond langs willen komen, en dan, hop, aan de gang met de sleutel.
Die is wel gaaf! Staat nu ook in de VT wonen geloof ik. Maak je effe een fotootje van het eindresultaat?quote:Op woensdag 10 september 2008 17:22 schreef tutjehola het volgende:
Hier ook nog steeds geen gids, maar wel een paar uurtjes over vandaag, dus hop, auto omgeruild en plankgas naar Ikea. Mijn super dressoir gekocht,Knalgele Trollstra. Ik ben superblij, ga alleen nog bedenken hoe ik het kreng naar boven krijg. (Woonkamer boven is niet altijd handig)
![]()
Meteen maar een Billy opgeladen, ik was er toch.
Even koken, kijken of ik nog vrijwiggerskan vinden die vanavond langs willen komen, en dan, hop, aan de gang met de sleutel.
Wat de reden ook is, ik vind het lef hebbenquote:Op donderdag 11 september 2008 10:02 schreef tutjehola het volgende:
Ja, het zullen wel eierstokken zijn, of noem hetdwarsigheid, manlief is vertrokken en nu kan ik eindelijk neerzetten wat ik mooi vind. Therapie?
Ik stel me nu een kerel voor in een volledig witgekalkt en net te leeg huis, die op een zwarte leren bank zit te kijken naar een TV op een zwart salontafeltje, met een rood kleed er onder omdat zn moeder heeft gezegd dat dat warm staat.quote:Op donderdag 11 september 2008 10:02 schreef tutjehola het volgende:
O.K. inkoppertje, ik snap nu waarom manlief is weggelopen.
quote:Op donderdag 11 september 2008 13:56 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ik stel me nu een kerel voor in een volledig witgekalkt en net te leeg huis, die op een zwarte leren bank zit te kijken naar een TV op een zwart salontafeltje, met een rood kleed er onder omdat zn moeder heeft gezegd dat dat warm staat.
Nu ben ik wel heel benieuwd hoe jouw interieur eruit ziet!quote:Op donderdag 11 september 2008 10:02 schreef tutjehola het volgende:
Plaatje is al voor gezorgd zie ik. Ik heb een oranje bank van Leolux, heel strak. De gele kast staat tegen een nu nog witte muur, ik denk ook dat dat zo blijft. Aan de "overkant" van de gele kast heb ik nml een okergele muur, waartegen de oranje bank staat. Wel heb ik een hele gave spiegel, acht stuks die kunnen draaien op 1 geraamte, misschien dat die boven de gele kast komt.
Ja, het zullen wel eierstokken zijn, of noem hetdwarsigheid, manlief is vertrokken en nu kan ik eindelijk neerzetten wat ik mooi vind. Therapie?
Ik heb een zwarte vloer, met daarop het kleed van Ikea in blokken kleuren, die kleuren zitten weer in mijn bank-hoofdsteunen.
De intrichting is nog niet klaar, zo gauw het klaar is zal ik een foto maken, nu staat de hele tent op zijn kop. Ex moet nog kasten ophalen, dan kan er nog een Billy bij in de woonkamer en zit tutje weer op rozen.
Als detail, heren schrik niet, heb ik nog een klein muurtje zilver met daarop een gewei op een oranje "wandbordje". Dat is de plaats waar ook de TV staat. Op een zilver tafeltje.
De Billy is ook zilver, met daarin deuren die ik denk ik vul met zilver.
O.K. inkoppertje, ik snap nu waarom manlief is weggelopen.
Nu ik het zo nalees schrik ik erzelf van.quote:Op donderdag 11 september 2008 13:00 schreef maedel het volgende:
[..]
Wat de reden ook is, ik vind het lef hebben
Dit schreeuwt natuurlijk om een foto
Ik vind het een supergeinig dressoirtje trouwens, maar zou het zelf niet doen (maar ik heb ook heel andere kleuren in huis).
Smaken verschillen nou eenmaal en als jij er happy mee bent is het toch goed?quote:Op donderdag 11 september 2008 16:35 schreef tutjehola het volgende:
[..]
Nu ik het zo nalees schrik ik erzelf van.Foto`s van het gedeelte dat klaar is zijn gemaakt, ga ik even binnen zien te halen.
doet me altijd terug denken aan mn grote doos met Technic Legoquote:Op donderdag 11 september 2008 10:33 schreef Guppi het volgende:
Zwart met geel, is altijd goed.
Vind ik dan!
Ik wou net vragen waar je dat moppige nephondje vandaan hadquote:Op donderdag 11 september 2008 18:48 schreef tutjehola het volgende:
(compleet met hond, die is niet van Ikea)
Zo ziet het er ook absoluut uit. Maar die van mij is 80 cm breed en die kom ik nergens tegen. Het zal dan wel een oude maatvoering zijn die niet meer geleverd wordt ofzo.quote:Op maandag 8 september 2008 13:13 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Klinkt als VIKA AMON met VIKA poten.
De maatvoering was eerder ook 150x80 en 120x80 inderdaad.quote:Op vrijdag 12 september 2008 01:52 schreef Deskjet het volgende:
[..]
Zo ziet het er ook absoluut uit. Maar die van mij is 80 cm breed en die kom ik nergens tegen. Het zal dan wel een oude maatvoering zijn die niet meer geleverd wordt ofzo.
Wow, die kast staat echt gaaf in jouw inrichting, hij komt goed tot zijn rechtquote:Op donderdag 11 september 2008 18:48 schreef tutjehola het volgende:
[ afbeelding ]
Kast in zicht zeg maar, (compleet met hond, die is niet van Ikea)
[ afbeelding ]
Hier is het wel erg knal, staat net de zon op. In het echt is het allemaal niet zo fel.
[ afbeelding ]
Totaal plaatje. De kleine stoeltjes (leolux) moeten nog wat beter verdeeld worden. Heb ik nu nog niet echt plaats voor, de andere helft van de woonkamer staat vol met meubels die opgehaald moeten worden.
aaaaaaaaaah teveel kleurenquote:Op donderdag 11 september 2008 18:48 schreef tutjehola het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier is het wel erg knal, staat net de zon op. In het echt is het allemaal niet zo fel.
[ afbeelding ]
Totaal plaatje. De kleine stoeltjes (leolux) moeten nog wat beter verdeeld worden. Heb ik nu nog niet echt plaats voor, de andere helft van de woonkamer staat vol met meubels die opgehaald moeten worden.
Dat staat wel haaks op deze column:quote:Op vrijdag 12 september 2008 11:12 schreef ijsmeis het volgende:
Bij de Duitse Ikea kun je online bestellen. Waarom is dat niet bij de Nederlandse?
Klik
ik zou zeker voor een extra poot in het midden kiezen als je niet wilt dat de blden door gaan hangen.quote:Op zondag 14 september 2008 13:33 schreef Res-q het volgende:
Vraagje... Ik wil graag een Galant bureau, van 2.80 lang. Dan kom je dus op een tafel van 120x80 en een van 160*80. Zijn deze zo stevig als ze aan elkaar zitten dat ik toe kan met alleen poten aan het uiteinde, of heb ik dan ook poten in het midden nodig?
Hoe zitten de bladen eigenlijk aan elkaar bevestigd?
Alvast bedankt!!
Hij past er wel mooi in!quote:Op donderdag 11 september 2008 18:48 schreef tutjehola het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |