is cool, ik gebruikt ook een GPS bij het lopenquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 21:14 schreef kepler het volgende:
kheb nu een toffe nieuwe gadget
Een GPS-locater. Een klein dingetje die bijhoudt waar je bent. Dit kun je vervolgens uitlezen via de PC en dan kan je precies zien wat je gemiddelde snelheid is en de gelopen (of gereden) afstand. Binnenkort als ik ga hardlopen neem ik hem eens mee om te kijken hoe goed dit werkt
ik ga het deze week eens proberen met lopen. Ik weet wel dat de trein tussen Delft en Rdam 135 km/u haaltquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 00:11 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
is cool, ik gebruikt ook een GPS bij het lopen.
140 volgens mijn autoquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 00:26 schreef kepler het volgende:
[..]
ik ga het deze week eens proberen met lopen. Ik weet wel dat de trein tussen Delft en Rdam 135 km/u haalt
Want?quote:Op maandag 1 september 2008 20:30 schreef Oldenzaal het volgende:
Ik wil ook weer meedoen aan hardloopwedstrijden!![]()
Probleem is alleen dat ik ook op voetbal zit...
Ik wil niet van voetbal af, maar ik wil wel veel hardloop-wedstrijden meepakken.
Combineren is niet mogelijk![]()
Wat te doen!?!?!
Want:quote:
Combineren lijkt me mogelijk als je een keertje niet gaat voetballen maar een hardloopwedstrijd doetquote:Op maandag 1 september 2008 20:30 schreef Oldenzaal het volgende:
Ik wil ook weer meedoen aan hardloopwedstrijden!![]()
Probleem is alleen dat ik ook op voetbal zit...
Ik wil niet van voetbal af, maar ik wil wel veel hardloop-wedstrijden meepakken.
Combineren is niet mogelijk![]()
Wat te doen!?!?!
Ja, en daar zit nou juist het probleem, mijn trainer wil niet dat ik een wedstrijd mis..quote:Op maandag 1 september 2008 21:43 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Combineren lijkt me mogelijk als je een keertje niet gaat voetballen maar een hardloopwedstrijd doet
Maar anders is het lastig ja!
ja ok, ik doe zelf nog aan volleybal. Maar dat is op de vrijdagavond en heb ik de zaterdag om te herstellen voor een eventuele wedstrijd op zondagquote:Op maandag 1 september 2008 20:42 schreef Oldenzaal het volgende:
[..]
Want:
Bij een voetbalwedstrijd geef ik me voor 200 %, en ben ik na afloop HE-LE-MAAL kapot!
Ik heb een goeie conditie, begrijp me niet verkeerd, maar na een voetbalwedstrijd kan ik een dag niet meer fanatiek rondrennen hoor, bij een hardloopwedstrijd geld precies hetzelfde
Tja... dilemma's... als je in een selectie zit, OK dan begrijp ik het. Speel je in een senioren 'vrienden'-team dan moet het kunnen om af en toe eens wat te missen voor een andere hobbyquote:Op maandag 1 september 2008 22:32 schreef Oldenzaal het volgende:
[..]
Ja, en daar zit nou juist het probleem, mijn trainer wil niet dat ik een wedstrijd mis..
Ik loop met trainen meestal een rondje van +-5 km..quote:Op dinsdag 2 september 2008 00:25 schreef thettes het volgende:
Ik ben net drie weken terug begonnen met recreatief hardlopen. Heb een mooi rondje van precies 2.5 kilometer. Drie weken terug in 24:40 gelopen, en net drie keer het rondje gedaan (7,5 km) in 38:27. Helaas te langzaam gestart, want elk rondje ging weer een paar seconden sneller. Ik ben overigens naast het hardlopen alleen af en toe (maar veel te weinig) aan het wielrennen qua sport overigens.
Mijn "grote" doel is de vestloop in Enkhuizen van 10 kilometer waar ik geen laatste wil wordenHoe snel lopen jullie dergelijke afstanden eigenlijk in een intensieve training?
http://www.myasics.nl/nl/know-how/injury-master.phpquote:Op dinsdag 2 september 2008 10:11 schreef MrFl0ppY het volgende:
Ah een hardlooptopic op FOK. Ben zelf ook aan het hardlopen begonnen om een in vorm te blijven en omdat het een goede sport is om met relatief weinig tijd toch een leuke conditie te krijgen. Ik loop nu 3x per week 5,5km en dat wil ik misschien nog uitbreiden naar een km of 8 a 10. Nu heb ik echter een klein probleem, ik loop nu zo'n maand of 3 a 4 maar nu krijg ik steeds meer last van mijn scheenbenen onder het lopen. Doet niet echt heel zeer maar ze worden aardig gevoelig. Weet iemand waar dat aan kan liggen of is het gewoon een kwestie van even doorzetten?
quote:De scheenblessure is een overbelastingsblessure die vaak optreedt bij hardlopers. Het wordt ook wel scheenbeenirritatie of shin-splints genoemd. De irritatie kenmerkt zich door pijn aan en rondom de voorzijde van het scheenbeen. Vaak bevindt de pijn zich aan de binnenkant van het scheenbeen.
Pijn in het scheenbeen, tijdens en/of na afloop van de training.
Afhankelijk van hoe frequent en hoe lang u de pijn in uw scheenbeen voelt kunt u de ernst van de blessure bepalen. Bij pijn die alleen optreedt na langdurige inspanning en die vanzelf weer verdwijnt is de blessure nog in het beginstadium. Als de pijn ook aan het begin en/of tijdens de inspanning optreedt is het al wat erger, heeft u ook na rust aanhoudend pijn dan is de blessure ernstig van aard en chronisch te noemen.
De irritatie wordt veroorzaakt door de continue terugkerende schokken van het landen bij hardlopen en springen. Hierdoor treedt er een overbelasting op van de buigspieren van voet en tenen. Vooral (lang) lopen op (te) harde ondergrond is een belangrijke oorzaak van het ontstaan van deze blessure.
Als u tijdens het sporten pijn in uw scheenbeen voelt opkomen, stop dan met trainen en ga indien nodig wandelend verder. Doorgaan met hardlopen of springen verergert de klacht alleen maar en is dus sterk af te raden.
Bij het optreden van een scheenbeenblessure kunt u het scheenbeen het beste koelen met ijs of een cold-pack. Doet u dit gedurende 5 tot 10 minuten. Om bevriezingsverschijnselen te voorkomen dient u altijd een doek tussen huid en ijs of cold-pack te leggen. Gedurende de eerste twee dagen kunt u het koelen het beste enkele keren per dagen herhalen.
Begin pas weer te trainen als de klachten geheel zijn verdwenen en doe dat heel rustig! Snel weer het oude trainingsschema hanteren is dus niet verstandig, de kans is dan groot dat de blessure weer snel terugkeert. Neem ook voldoende rust tussen de trainingen, in het begin betekent dat meestal minimaal twee rustdagen tussen twee trainingen.
Als u tijdens het sporten pijn in uw scheenbeen voelt opkomen, stop dan met trainen en ga indien nodig wandelend verder. Doorgaan met hardlopen of springen verergert de klacht alleen maar en is dus sterk af te raden.
Bij het optreden van een scheenbeenblessure kunt u het scheenbeen het beste koelen met ijs of een cold-pack. Doet u dit gedurende 5 tot 10 minuten. Om bevriezingsverschijnselen te voorkomen dient u altijd een doek tussen huid en ijs of cold-pack te leggen. Gedurende de eerste twee dagen kunt u het koelen het beste enkele keren per dagen herhalen.
Begin pas weer te trainen als de klachten geheel zijn verdwenen en doe dat heel rustig! Snel weer het oude trainingsschema hanteren is dus niet verstandig, de kans is dan groot dat de blessure weer snel terugkeert. Neem ook voldoende rust tussen de trainingen, in het begin betekent dat meestal minimaal twee rustdagen tussen twee trainingen.
Juist, rusten en met ijs klooien dusquote:Op dinsdag 2 september 2008 10:15 schreef ForrestX het volgende:
[..]
http://www.myasics.nl/nl/know-how/injury-master.php
[..]
Vooral niet forceren en stoppen als het pijn doet...maar dat geld voor alle blessures denk ik...quote:Op dinsdag 2 september 2008 11:52 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]
Juist, rusten en met ijs klooien dus. Net wanneer ik mijn route wil uitbreiden. Echt balen dit.
10 kilometer moet met intensieve training wel in 50-55 min kunnen! Gemiddelde zal daar ook liggen in zo'n wedstrijd denk ikquote:Op dinsdag 2 september 2008 00:25 schreef thettes het volgende:
Mijn "grote" doel is de vestloop in Enkhuizen van 10 kilometer waar ik geen laatste wil wordenHoe snel lopen jullie dergelijke afstanden eigenlijk in een intensieve training?
Over hoeveel km hebben we het? Ik vind het zeer onhandig allemaal, of ik moet 12+ km gaan rennen in 25 graden.quote:Op dinsdag 2 september 2008 09:47 schreef ForrestX het volgende:
hoe nemen jullie water mee voor de langere lopen?
Ik zie een camel-bag niet zitten, lg ding op mijn rug...maar hoe zit het met die 'belts' met een paar kleine flesjes zoals die van Nike?
De 55 minuten red ik nu denk ik ook wel vrij gemakkelijk, liep over 7,5 kilometer elke 2.5 kilometer weer een paar seconden sneller terwijl ik al op een schema van een dikke 51 minuten liep (voor de 10 dus). Stukkie onder de 50 lijkt me dan een mooi doelquote:Op dinsdag 2 september 2008 13:04 schreef Landgeld het volgende:
[..]
10 kilometer moet met intensieve training wel in 50-55 min kunnen! Gemiddelde zal daar ook liggen in zo'n wedstrijd denk ik
AFgelopen zondag 11.x gelopen met bidon...Ik vond het wel lekker om water mee te hebben. Sowieso wordt aangeraden om bij lopen langer dan een uur drinken mee te hebben...en ik loop tijdens een rustige duurloop zo'n 10 - 11 km/uquote:Op dinsdag 2 september 2008 15:21 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Over hoeveel km hebben we het? Ik vind het zeer onhandig allemaal, of ik moet 12+ km gaan rennen in 25 graden.
In Enschede had ik dit jaar een tijd van 40:30 bij de 10 km..quote:Op dinsdag 2 september 2008 16:20 schreef thettes het volgende:
[..]
De 55 minuten red ik nu denk ik ook wel vrij gemakkelijk, liep over 7,5 kilometer elke 2.5 kilometer weer een paar seconden sneller terwijl ik al op een schema van een dikke 51 minuten liep (voor de 10 dus). Stukkie onder de 50 lijkt me dan een mooi doel
Ikke.quote:
als je er echt last van hebt zou ik naar een (sport)Fysio gaan, die hebben er veel meer verstand van dan wij hier op FOK!quote:Op dinsdag 2 september 2008 11:52 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]
Juist, rusten en met ijs klooien dus. Net wanneer ik mijn route wil uitbreiden. Echt balen dit.
Misschien doe ik wel mee ja!!quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:17 schreef Grumpey het volgende:
tvp, ben er ook weer eens....tijdje niet online geweest
Ik ben zelf aan het trainen voor de zevenheuvelen. Is pas in November, dus gaat makkelijk lukken volgens mij
Nog mensen in een soort mini-meet aldaar? Aangezien veel mensen mee gaan doen hier
Dat is wat ik als advies kreeg van mijn fysio een tijd terug. In ieder geval niet forceren, dan gaat het alleen maar langer duren (ik heb ongeveer 9-12 maanden vrijwel geen 'druk' op m'n benen kunnen zetten. Lopen ging wel, maar de rest...quote:Op dinsdag 2 september 2008 11:52 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 5 september 2008 12:19 schreef Landgeld het volgende:
Wat is goed om als voeding na een sportprestatie te eten? Van wat ik zo een beetje gelezen heb heeft het nut om z.s.m. koolhydraten binnen te krijgen, in de vorm van: rijst, brood, havermout, pasta? + energiedrank zoals istostar etc.? Wat zijn praktische voorbeelden: spagetti, boterham met .. (kaas?-eiwit)?
Klopt dit en wie doet dit? Iemand nog tips? Ik loop dagelijks maar let nog niet echt op mijn eetpatroon voor of na...
www.hardloopkalender.nl staat niet in de OP, maar is ook vrij compleet. Ook met veel kleinere lopen.quote:Op zondag 7 september 2008 12:53 schreef Wombcat het volgende:
BTW: de loopagenda in de OP, die is gestopt
Hoe betrouwbaar ik google earth wat dat betreft eigenlijk? Heb mijn bosroute daarmee berekend, door héél veel lijntjes te trekken en stipjes te zetten.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:26 schreef kepler het volgende:
man, dat GPS-apparaat werkt deprimerend
Ik dacht dat ik altijd 8 km liep met een best aardig tempo. Blijkt dat ik 6.21 km loop, met een gemiddelde van 10.6 km/u(gemiddelde zal ietsje hoger liggen, gps-log begon voordat ik begon)
ik heb zelf een GPS apparaat, niet waar jij het net over hadquote:Op dinsdag 9 september 2008 23:29 schreef beertenderrr het volgende:
hmm niet al te best dusmaar ik had juist gelezen dat die serie geen gps-log had
dus hebben we het over dezelfde?
Dat gaat lukkenquote:Op woensdag 10 september 2008 16:35 schreef nozem het volgende:
TVP'tje. Ik loop nu ongeveer anderhalve maand fanatiek en ik ben in die tijd enorm vooruit gegaan. Liep ik aan het begin nog geen 2 km met veel gepuf en gesteun, momenteel haal ik al met gemak de 10 km. Van enige blessures is geen sprake. Ik heb mezelf ook nooit geforceerd met lopen.
Ik zit er daarom sterk over te denken om de Zevenheuvelenloop (15 km) te gaan lopen op 16 november. Gezien mijn snelle progressie lijkt dit makkelijk haalbaar, maar wellicht neem ik wel teveel hooi op mijn vork en kan ik beter een jaartje wachten?
Het lijkt me sowieso een superervaring en het is een schitterend parcours..
Heb nu echt iets van 4x meegedaan (waarvan 3x organisatie van team) met de bata, maar dat schema waar jij het over hebt kan ik me niet voor de geest halenquote:Op maandag 8 september 2008 22:24 schreef ShadyLane het volgende:
Heeft er hier misschien iemand nog een oud Batavierenrace-boekje liggen? Ik meen me te herinneren dat daar altijd van die fijne blanco autoschema's in stonden. Ik organiseer een Veluweloop-ploeg voor komend weekend en weet nog hoe ik vorig jaar heb zitten zwoegen op dat schema. Een kant-en-klaar voorbeeld zou helpen!
Ik heb me ook ingeschreven!quote:Op zaterdag 13 september 2008 17:31 schreef nozem het volgende:
Nou, ook ik heb me ingeschreven voor de Zevenheuvelenloop. Mijn eerste loop, spannend en heb er veel zin in!
Ik ook!quote:
de uitdaging is dan om zo''n 'piek' of veertje te hebben op wedstrijddagen.. maarja..quote:Op donderdag 18 september 2008 19:47 schreef ShadyLane het volgende:
Soms heb je zo'n dag dat je veel lekkerder loopt dan anders he. Ik leek daarnet wel een veertje
Dat kan een eenmalige 'goeie dag' zijn geweest, maar ik vertel mezelf liever dat ik gewoon alweer een stuk beter in vorm ben dan een maand geleden
Ik ben op zich wel een 'pieker' op wedstrijddagen, volgens mij gewoon omdat ik toch vrij lui ben aangelegd en op trainingen, als het toch niet 'voor de echt' is, me er niet toe kan zetten me echt enorm in te spannen. Het gebeurt telkens weer dat ik op wedstrijden degenen van ons trainingsgroepje die op de training van me weglopen, versla. Alleen degenen die niet al te ver van me weglopen natuurlijk, de echt snellen zijn in de wedstrijd nog steeds sneller.quote:Op donderdag 18 september 2008 21:04 schreef Sport_Life het volgende:
de uitdaging is dan om zo''n 'piek' of veertje te hebben op wedstrijddagen.. maarja..![]()
TTM ook gelopen. Weer vond ik meevallen, vond alleen het parcours een stuk minder dan vorig jaar. Veel bochtiger en zo, laatste stukje ook onverhard door een opgebroken weg. De 10 mijl uiteindeiljk uitgelopen in een nieuw PR van 1:10:19, ruim 3 1/2 minuut eraf!quote:Op zondag 7 september 2008 22:30 schreef Intermec het volgende:
Vandaag de TTM.
Kloteweer.. toch ruim sneller dan de keer hiervoor.
52min - 10k
Misschien krijg jij meer adrenaline dan de restquote:Op vrijdag 19 september 2008 08:46 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Ik ben op zich wel een 'pieker' op wedstrijddagen, volgens mij gewoon omdat ik toch vrij lui ben aangelegd en op trainingen, als het toch niet 'voor de echt' is, me er niet toe kan zetten me echt enorm in te spannen. Het gebeurt telkens weer dat ik op wedstrijden degenen van ons trainingsgroepje die op de training van me weglopen, versla. Alleen degenen die niet al te ver van me weglopen natuurlijk, de echt snellen zijn in de wedstrijd nog steeds sneller.
Schoenen: PK Runningshop in Dodewaard!
Ik ben gewoon langs de Runnersworld gegaan. Men neemt er echt de tijd voor je. De man die me hielp zag meteen dat ik lichte overpronatie heb, mijn voeten staan wat naar binnen. Na een half uurtje stond ik buiten met de Saucony Omni 6 en daar ben ik meer dan tevreden over. Na enkele maanden intensief lopen zien ze er eigenlijk nog als nieuw uit. Mensen vragen zich af of ik die dingen uberhaupt wel eens aan heb.quote:Op vrijdag 19 september 2008 00:03 schreef beertenderrr het volgende:
Waar kopen jullie altijd je schoenen?Ik heb goede schoenen nodig, maar wil niet zomaar op een internet site zomaar wat kopen
Ben opzoek naar een goede winkel(keten) waar ze er toch ergens wel verstand van hebben.
Vandaag voor de 3e keer bij de dokter geweest.quote:Op donderdag 4 september 2008 15:03 schreef ForrestX het volgende:
Sinds mijn 11k avontuurtje afgelopen zondag heb ik een continue zeurende pijn op mijn enkel. De pijn gaat van de voorkant/bovenkant van de enkel bovenlangs naar achteren richting mijn kuit…Duidelijk??
Morgen toch maar even langs de dokter ermee…
Spierpijn is het herstel van je spieren. Eigenlijk is dit het moment waarop je spieren daadwerkelijk sterker worden. Je kunt het beste 1 -2 dage rust houden om het herstel volledig te maken, en daarna weer gaan sporten.quote:Op vrijdag 19 september 2008 15:34 schreef robbolo het volgende:
Een tvp. Heb gister ongeveer 7 kilometer in een uur gelopen, met rustige loop momenten er tussen ivm een vriend die mee liep, maar het smaakt naar meer. Had al tijden niet echt gesport, dus heb ik nu wel last van lichte spierpijn. Is het dan verstandig om vandaag weer te lopen? Of kan ik beter even wachten.
Danku, dan ga ik er morgen weer mee beginnenquote:Op vrijdag 19 september 2008 16:37 schreef ForrestX het volgende:
[..]
Spierpijn is het herstel van je spieren. Eigenlijk is dit het moment waarop je spieren daadwerkelijk sterker worden. Je kunt het beste 1 -2 dage rust houden om het herstel volledig te maken, en daarna weer gaan sporten.
http://www.run2day.nl/quote:Op vrijdag 19 september 2008 00:03 schreef beertenderrr het volgende:
Waar kopen jullie altijd je schoenen?Ik heb goede schoenen nodig, maar wil niet zomaar op een internet site zomaar wat kopen
Ben opzoek naar een goede winkel(keten) waar ze er toch ergens wel verstand van hebben.
Ik ga naar Total Running in Almere of Hilversum (was eerst goedkoophardlopen.nl). Nemen goed de tijd voor je, filmen de manier waarop je loopt e.d.quote:Op vrijdag 19 september 2008 00:03 schreef beertenderrr het volgende:
Ik mijn Nike broek heb ik ruimnte voor een iPod Nano (1e gen) of iets van dat formaat...dus ook de gemiddelde hedendaagse telefoon past daar in...quote:Op zondag 21 september 2008 17:24 schreef hp38guser het volgende:
Als er bij jouw een telefoon in past heb je wel een erg ruime broek
Ooit een lange Keniaan gezien?quote:Op zondag 21 september 2008 23:03 schreef beertenderrr het volgende:
heb je daar extreem lange benen voor nodig?
Interval trainen! (zoek op google wat dat exact inhoudt).quote:Ik wil ooit ook zo hard lopen, maar zo ver ben ik nog lang niet en vraag me af wat de snelste weg is naar een hogere gemiddelde snelheid. Uiteraard snap ik dat er heel veel training bij komt kijken
zondag mijn 1e wedstrijd, hoop net zo snel te lopen, al is het maar 8,5 km lang ipv 10em
dank jequote:Op zondag 21 september 2008 23:30 schreef ShadyLane het volgende:
Ik vind alles dat in de buurt komt van de 12 km/u indrukwekkend, dus Wolfje en anderen: gefeliciteerd!
5 oktober loop ik Sedan- Charleville loop over 23 km, grote stemming, laatste 5 km is als lopen op Alpe d'Huez, dikke rijen mensen die de eerste en laatste loper aanmoedigen.quote:Op maandag 22 september 2008 11:28 schreef ryan_atwood het volgende:
De openingspost kan wel weer aangepast worden met onze tijden van de damloop.
Wat zijn jullie volgende events? Marathon van Amsterdam? Halve van Egmond?
Ik wil voor de halve marathon van Egmond eens een keer een echt goed trainingsschema gaan lopen. Iemand tips waar je een goed schema vandaan kan halen?
Goed om te horen dat je dan niet lang hoeft te zijn voor een lange afstand (wat een stomme woordgrap, was niet eens bewustquote:Op zondag 21 september 2008 23:48 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ooit een lange Keniaan gezien?![]()
[..]
Interval trainen! (zoek op google wat dat exact inhoudt).
Goede tijden allemaalheb zin om ook weer een wedstrijd te doen!
Volgende event is de klimduinrun in Schoorl (alleen nog vervoer zien te vinden)... daarna de zevenheuvelloopquote:Op maandag 22 september 2008 11:28 schreef ryan_atwood het volgende:
De openingspost kan wel weer aangepast worden met onze tijden van de damloop.
Wat zijn jullie volgende events? Marathon van Amsterdam? Halve van Egmond?
Ik wil voor de halve marathon van Egmond eens een keer een echt goed trainingsschema gaan lopen. Iemand tips waar je een goed schema vandaan kan halen?
Meeste hier snoepen er ook wat minuten bijquote:Op woensdag 24 september 2008 16:07 schreef kleinzusje het volgende:
Jemig, dit zij geen amateurs meer
dat is meer dan 30 km/uquote:Op donderdag 25 september 2008 15:07 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Meeste hier snoepen er ook wat minuten bij.
Mijn doelstelling op de 7 heuvelenloop is 25 minuten.
hey, dat is ook mijn richttijd een beetjequote:Op donderdag 25 september 2008 15:20 schreef Grumpey het volgende:
twee jaar terug heb ik 57:21 gelopen op de zevenheuvelen....nog steeds mijn beste prestatie op een lange loop ooit in mijn ogen
Overigens ga ik dit jaar voor een bescheiden 1:05
De van Brienenoordbrug was toch best wel hoog met de bruggenloop.quote:Op donderdag 25 september 2008 20:12 schreef kepler het volgende:
is het een beetje te vergelijken met bv de Erasmusbrug en/of Brienoordbrug?
We kunnen vast wel een beetje gokken wanneer dat ongeveer isquote:Tijdens de 25e Fortis Zevenheuvelenloop wordt ook de 250.000e deelnemer verwacht. De telling geldt niet in volgorde van inschrijven, maar geschiedt op volgorde van finishen. Momenteel staat het aantal gefinishte lopers op 226.788, het kan dus haast niet anders of op 16 november wordt de kwart miljoen deelnemers gehaald. Deze bijzondere loper (m/v) wordt dankzij ChampionChip direct bij de finish in de bloemen gezet, en uiteraard krijgt hij/ zij een startbewijs voor het leven.
Circa 70 meter hoogteverschil per heuvel (bij de Posbankloop).quote:Op donderdag 25 september 2008 19:56 schreef kepler het volgende:
maar bergop kost relatief minder moeite dan fietsen (je kan immers niet terug rollen)
Hoe hoog zijn die heuvels eigenlijk?
70 meter... Dat is wel hoogquote:Op donderdag 25 september 2008 20:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Circa 70 meter hoogteverschil per heuvel (bij de Posbankloop).
Fietsen is een efficiëntere beweging dan lopen (maar dat gaat offtopic). Kans op terugrollen is minimaal, voordat dat gebeurt val je om.
Mijn ervaring zegt van niet. Maar goed, ik fiets 12.000 km per jaar, en loop zo af en toe, dus dat hoeft nog niet alles te zeggen.quote:Op donderdag 25 september 2008 21:26 schreef kepler het volgende:
[..]
70 meter... Dat is wel hoog
Fietsen is wel efficienter, maar mijn gevoel zegt dat je meer last heb van heuvel op
Op dit filmpje kan je het parcours zien, vanaf 1:05 is waar het relatief zwaar wordt, tot aan kilometer 11:quote:Op donderdag 25 september 2008 20:32 schreef kepler het volgende:
steiler
Ik vond de Brienoord toch al aardig stijl
Ik fiets alleen maar op mn studentenfietsquote:Op donderdag 25 september 2008 21:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Mijn ervaring zegt van niet. Maar goed, ik fiets 12.000 km per jaar, en loop zo af en toe, dus dat hoeft nog niet alles te zeggen.
En bergaf is fietsen sowieso stukken makkelijker dan lopen (qua inspanning dan).
Okay, maar stelling van kepler was dat de hoogtemeters niet zoveel uitmaken. En dat doen ze dus wel imo, want je gaat langzamer omhoog (duurt langer), weliswaar iets sneller omlaag (duurt korter), maar dat betekent dat voor je gemiddelde die tijd omhoog zwaarder meetelt dan de tijd omlaag en je per saldo lager uitkomt.quote:Op donderdag 25 september 2008 21:38 schreef ShadyLane het volgende:
Ja, want bij mij is het andersom: ik loop al heel lang, en ben een belabberde fietser, en ik vind fietsen heuvelop dus echt tien keer erger dan lopen
Da's gewoon de zwaartekracht, die moet je ook overwinnen als je omhoog loopt. Effect van de zwaartekracht is hetzelfde. Enig verschil is dat je 8 kilo aan fiets meeneemt. Maar dat wordt opgevangen door de efficiëntere manier van voortbewegen.quote:Op donderdag 25 september 2008 21:46 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik fiets alleen maar op mn studentenfietsMaar omdat bergaf fietsen makkelijk is dan lopen, denk je al snel dat bergop dus moeilijker is.
Met fietsen heb je ook last van je eigen gewicht, door je eigen gewicht heeft de fiets de neiging om weer 'achteruit' te gaan, en deze kracht moet je ook nog eens overwinnen volgens mij
Als 't 20 meter hoogteverschil op een halve km is, dan is dat 4%.quote:Op donderdag 25 september 2008 21:39 schreef SuperSiem het volgende:
[..]
Op dit filmpje kan je het parcours zien, vanaf 1:05 is waar het relatief zwaar wordt, tot aan kilometer 11:
Maar goed, ik weet dus niet hoe stijl die Brienoordbrug precies.
Waarom niet?quote:Op zondag 28 september 2008 20:42 schreef beertenderrr het volgende:
Maar ergens ben ik nog niet tevreden
Eindhoven, moest nog fietsen vooraf. Dan neemt de motivatie wel af.quote:Op dinsdag 30 september 2008 21:15 schreef Wolfje het volgende:
O, maar zo hard regende het nou ook weer niet in de omgeving van Eindhoven! En train jij in ehv of in Veldhoven?
Mijn nieuwe schoenen lopen prima, ik heb dan ook wel gewoon de opvolger van het oude model genomen. Ze zijn alleen een beetje vies geworden. Weet iemand hoe je dat het beste kunt schoonmaken?
Dat laatste zou ik echt nooit doen. Ik ga overmorgenochtend weer aan de wandel, en zaterdag of zondagochtend. Dat vind ik echt de meest fantastische tijd om te lopen, 's ochtends in het weekend.quote:Op dinsdag 30 september 2008 21:40 schreef ShadyLane het volgende:
Ik vind regen niet erg als het begint als ik al aan het lopen ben. Dan zit ik er al lekker in en bovendien overkomt de regen me dan, ik kies er niet zelf voor. Om er zelf bewust voor te kiezen om vanuit m'n warme, droge huis de regen in te gaan gaat me te ver, die hindernis kan ik niet nemen, dan denk ik alleen maar: "het moet wel leuk blijven". Je hebt watjes en je hebt Wolfjes![]()
Misschien moet ik maar eens een sportschoolabonnement overwegen en dan bij regen op een suffe loopband aan de slag.
Kleine anecdote:quote:Op dinsdag 30 september 2008 21:40 schreef ShadyLane het volgende:
Ik vind regen niet erg als het begint als ik al aan het lopen ben. Dan zit ik er al lekker in en bovendien overkomt de regen me dan, ik kies er niet zelf voor. Om er zelf bewust voor te kiezen om vanuit m'n warme, droge huis de regen in te gaan gaat me te ver, die hindernis kan ik niet nemen, dan denk ik alleen maar: "het moet wel leuk blijven". Je hebt watjes en je hebt Wolfjes![]()
Misschien moet ik maar eens een sportschoolabonnement overwegen en dan bij regen op een suffe loopband aan de slag.
quote:Op woensdag 1 oktober 2008 21:34 schreef ShadyLane het volgende:
Ik ben, gestimuleerd door jullie, vanavond toch maar even gegaan (en niet op een loopband) In het begin liep ik te vloeken, want eerst keiharde wind tegen op de dijk (kon m'n mp3-speler niet eens meer horen in het geraas
), vervolgens keiharde regen.....toen besloot ik linea recta naar huis te gaan, maar onderweg daarheen hield de regen weer op en toen ben ik toch nog maar doorgelopen. Al met al ruim een uur weg geweest, niet in een imponerend tempo (werd ingehaald door een grijsaard
) maar het was vooral mentaal erg goed om na ruim een week totale inactiviteit weer eens buiten aan het sporten te zijn. I'm back
Ik ga waarschijnlijk de Rabo Robuust loop doen... lekker over het strandquote:Op donderdag 2 oktober 2008 02:00 schreef beertenderrr het volgende:
komt er van te voren nog een 7 heuvelenloop pre-race smeet?![]()
Ik had het andersom.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 11:53 schreef JJH het volgende:
Wow, dat ging lekker vanmorgen! Was alleen niet zo slim om mijn rondje zo te lopen dat ik de laatste 1,5 km ofzo windmee had. (Nu had ik weer een ander stuk wind mee.)
Ennn... zomaar ook het hele rondje geen drup regen gehad!!
Ik bedoelde eigenlijk op de dag zelf daar voor de startquote:Op donderdag 2 oktober 2008 16:52 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Ik ga waarschijnlijk de Rabo Robuust loop doen... lekker over het strand
quote:Op donderdag 2 oktober 2008 22:44 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk op de dag zelf daar voor de start
Ik alleen maar een paar keer een etappe in de Batavierenrace (en dat was dan nog meestal zonder specifieke looptraining vooraf, dus met drie dagen enorme spierpijn als effect). Laatste keer was in 2000 of zo. Toen overigens wel wat looptraining gedaan vooraf.quote:Op zondag 5 oktober 2008 16:09 schreef ShadyLane het volgende:
ik heb sinds Pasen geen dingen meer gedaan waar tijd werd opgenomen,
Succes !quote:Op zondag 12 oktober 2008 01:16 schreef ShadyLane het volgende:
De start is pas om 11:30. En ik ga zo slapen, ja. Resultaten volgen, in principe, en zo niet, dan was het een tijd boven de 55 min
Cool !quote:Op zondag 12 oktober 2008 13:20 schreef ShadyLane het volgende:
Dank! Het ging lekker, onder de 51 zelfs, MAAR ik hoorde om me heen geluiden dat het parcours te kort zou zijn en ik weet eigenlijk wel zeker dat dat zo was. Ik denk zelfs dat het behoorlijk veel korter was dan 10 km. Maar boeien, ik heb lekker gelopen, het was heerlijk weer. En de tweede ronde een minuut sneller dan de eerste, dat vind ik ook altijd fijn, zo'n stijgende lijn (die heb ik trouwens altijd wel want ik ben een ongelooflijk beroerde starter)
Het is echt enorm lekker loopweer, niet koud, geen regen, geen wind. Da's vast in Eindhoven net zo. Hopelijk hebben de Fokkers die daar meedoen een goeie wedstrijd zonder hinderlijke verkoudheidstoestanden.
Succes !quote:Op zondag 12 oktober 2008 13:40 schreef annoh het volgende:
Ik ga over een half uurtje weg voor de generale repetitie voor de halve marathon. Na de moeizame 10 mijl van vorige week ben ik een beetje bezorgd (1.33.00). Ik ben echter in tegenstelling tot vorige week uitgeslapen, en niet 2 dagen geleden ziek geweest, dus hopelijk valt het mee en krijg ik door deze training weer wat meer vertrouwen in volgende week. Het weer ziet er in ieder geval lekker uit!
Leuk om op zon mooie zondag aan een lokale look mee te doen Shadylane en kepler. Ik vind die grote evenementen wel leuk, maar die lokale (zoals voor mij ook de 10EM vorige week) zijn vaak veel gezelliger. En een goede afwisseling voor een normale training natuurlijk.
Oké, thnx. Een half uurtje dan ofzo? En daarna rust? Ik heb niet echt een trainingsschema gevolgd voor de halve. Eigenlijk in het algemeen veel te weinig getraind, maar ik heb wel een flinke basisconditie dus dat zal wel goedkomen. Liep met de damloop ook goed, dus 5km erbij moet wel lukken. Vorig jaar liep ik net iets boven de 1.40, hopelijk dit jaar eronder.quote:Op zondag 12 oktober 2008 18:29 schreef ShadyLane het volgende:
Dinsdag ofzo kun je nog wel even gaan, woensdag ook nog wel denk ik, gewoon een lichte training. Daarna de benen rust geven! (mijn favoriete deel van de trainingscyclus)
Triathlon lijkt me ook mooi om te doenquote:
Netjes. Ik heb mijn tijdsdoel niet gehaald maar wel lekker gelopen, dus volgende keer beter.quote:Op zondag 12 oktober 2008 20:34 schreef Wolfje het volgende:
Het weer in Eindhoven was erg goed! Mijn lijf leek niet zoveel zin in de halve marathon te hebben, maar toch is het me gelukt om een vrij constante race te rennen. Na 1:39:23u heb ik de finish gehaald en die tijd is nu ook mijn nieuwe pr (met 7 seconden).
Dat is ook ongeveer de afstand die ik loopquote:Op maandag 13 oktober 2008 17:52 schreef kleinzusje het volgende:
Vandaag 6 kilometer gelopen op m'n nieuwe schoenen![]()
Vergeleken bij jullie niet veel, maar het was heerlijk !
Dear God !quote:Op maandag 13 oktober 2008 17:58 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat is ook ongeveer de afstand die ik loop
Geen idee, half uurtje ongeveer. Eigenlijk weet ik niet precies hoeveel kilometer ik loopquote:Op maandag 13 oktober 2008 18:02 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Dear God !
A Partner in crime![]()
Hoeveel minuten ?
Lijkt een beetje op wat ik doequote:Op maandag 13 oktober 2008 18:11 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Geen idee, half uurtje ongeveer. Eigenlijk weet ik niet precies hoeveel kilometer ik loop![]()
Normaal gesproken ren ik wiel, in plaats van hard![]()
Sinds een week of 6 loop ik een keer per week, ongeveer een half uurtje (in blokken van tussen de 5 en 10 minuten). En ik denk dat ik ongeveer 10-11 per uur loop, dus dan kom je ongeveer op die afstand uit.
Het is mijn bedoeling om binnenkort eens aan een run mee te doen, over twee weken is er eentje hier in het dorp. Dan weet ik hoe hard ik loop
Of ik moet eens afmeten op Google Maps, had ik al eens gedaan en toen kwam ik op 800 á 900 meter voor een blokje van 5 minuten. Volgende keer eens goed opletten waar ik met een blokje begin en ophoud (en onthouden hoe ik precies loop, want ik slalom altijd een beetje door het wijkpark heen).
Ik heb wel een hartslagmeter.quote:Op maandag 13 oktober 2008 18:24 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Lijkt een beetje op wat ik doe![]()
Heb geen technische snufjes, loop 2 of 3x per week en kijk op de klok.
Als je maar lekker bezig bentquote:Ren in Amsterdam over de straten en thuis kijk ik waar ik geweest ben
1. Ik nietquote:Op maandag 13 oktober 2008 18:32 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik heb wel een hartslagmeter.
[..]
Als je maar lekker bezig bent
quote:AMSTERDAM - Mensen met korte hielen hebben meer aanleg voor hardloopwedstrijden over lange afstanden, zo hebben onderzoekers aan de Vrije Universiteit ontdekt.
De bewegingswetenschappers zijn erin geslaagd om een wiskundige formule op te stellen, waaruit blijkt dat mensen met kortere hielen aanmerkelijk minder kracht verspillen tijdens het rennen.
Die energiebesparing heeft volgens de onderzoekers vooral te maken met de achillespees, die de kuitspieren met de hiel verbindt. Als een hardloper landt op zijn voet, trekt zijn achillespees samen en wordt er energie opgeslagen in de pees. Die veerkracht komt weer vrij wanneer de loper zijn voet optilt voor de volgende pas.
Berekeningen
Uit de berekeningen van de wetenschappers blijkt dat een hardloper over het algemeen meer van die bewegingsenergie kan opslaan naarmate de afstand tussen zijn enkelbot en zijn achillespees korter is. Kortom: hoe korter de hiel, hoe efficiënter iemand lange afstanden kan hardlopen.
De resultaten van de studie staan deze week in het wetenschappelijke tijdschrift The Journal of Experimental Biology.
Minder zuurstof
De wetenschappers hebben de betrouwbaarheid van hun formule getest door de hielen van vijftien proefpersonen te meten en ze daarna lange tijd te laten hardlopen op een loopband. Al snel bleek dat de deelnemers met korte hielen minder zuurstof nodig hadden en dus ook minder energie verbruikten om dezelfde afstand te rennen.
Volgens hoofdonderzoekster Melanie Scholz bewijst het experiment dat de afmeting van iemands hiel grote invloed heeft op zijn hardloopprestaties. "Als ik geld zou moeten inzetten op atleten, zou ik het wel weten", zegt ze in het Britse tijdschrift New Scientist. "Ik zou eerst naar hun voeten kijken."
Wat is een herstel loop ?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:16 schreef kepler het volgende:
als ik echt spierpijn heb (meestal na een wedstrijd) dan hou ik 1/2 dagen rust en doe dan een herstel-loop
Ik loop gewoon in een T-shirt of een truiIk ga ook alleen lopen als het droog is
Rust. Of een hersteltraining, maar bij echt enorme spierpijn is rust imo het bestequote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:04 schreef kleinzusje het volgende:![]()
Ff paar vraagjes:
1. Na blessure, "te fanatiek lopen" en oefeningen nu enorme spierpijn. Is het dan juist goed om gewoon door te gaan ? Of even rust te nemen ?
gewoon op een heel rustig tempo lopen (50% van wat je normaal loopt ofzo) en dan ook maar een klein stukje. Belangrijk is dat je spieren een goede doorbloeding houden volgens mijquote:
Hetzelfde merk en type als de verkoper in een echte hardloopwinkelquote:Op zondag 19 oktober 2008 21:35 schreef Whodamn het volgende:
Hoi, ben ook aan het hardlopen geslagen maar ben toe aan nieuwe schoenen en wil de beste hebben voor mijn lichaam. Welke merk /type kunnen jullie adviseren>?
beter op je ademhaling letten.quote:Op maandag 20 oktober 2008 00:07 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
Even een vraagje. Ik ben sinds een aantal maanden begonnen met hardlopen. Maar 8 van de 10 keer dat ik loop krijg ik na ongeveer 3 km zo'n enorme steek in mijn rechterzij. Dat gevoel houd zich aan (en wordt erger) totdat ik even stil sta, dan verdwijnt het langzaam. Maar zodra ik weer begin te lopen komt die steek weer terug.
Ik heb gelezen dat dit te maken heeft met de tijden dat je eet/drinkt vlak voor het hardlopen. Maar als ik 3 uur van te voren een zware maaltijd nuttig en een beetje water, dan krijg ik het gevoel alsnog. Het is gewoon te pijnlijk om mee door te lopen. en het schiet gewoon voor geen ruk op om de hele tijd te pauzeren.
Iemand een idee hoe dit gevoel kwijt te raken? Hele dag maar niets eten?
Hoezo, wat vind je van het parcours dan? Op zich wel prima toch? Alleen dat bedrijventerrein is niet zo leuk. Oud-zuid, stadhouderskade, vondelpark, stadion etc zijn toch wel goed te doen. Brede wegen overal.quote:Op maandag 20 oktober 2008 09:16 schreef Koen_74 het volgende:
Tjezus nog nooit zo afgezien
Gisteren de halve van Amsterdam. Tot 8 km ging het goed. Tuurlijk te enthousiast begonnen. Je weet met zo'n trainingsachterstand dat het niet lukt om je normale niveau te halen, maar dat ik zo in zou storten had ik niet verwacht.
Evengoed nog 1:38 dus een acceptabele tijd.
Alleen het parcours van Amsterdam is echtVolgend jaar loop ik hem niet meer....
Kan ook met je conditie te maken hebben en te snel van start gaanquote:Op maandag 20 oktober 2008 00:07 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
Even een vraagje. Ik ben sinds een aantal maanden begonnen met hardlopen. Maar 8 van de 10 keer dat ik loop krijg ik na ongeveer 3 km zo'n enorme steek in mijn rechterzij. Dat gevoel houd zich aan (en wordt erger) totdat ik even stil sta, dan verdwijnt het langzaam. Maar zodra ik weer begin te lopen komt die steek weer terug.
Ik heb gelezen dat dit te maken heeft met de tijden dat je eet/drinkt vlak voor het hardlopen. Maar als ik 3 uur van te voren een zware maaltijd nuttig en een beetje water, dan krijg ik het gevoel alsnog. Het is gewoon te pijnlijk om mee door te lopen. en het schiet gewoon voor geen ruk op om de hele tijd te pauzeren.
In de betere loopshops maken ze een video !quote:Op zondag 19 oktober 2008 21:35 schreef Whodamn het volgende:
Hoi, ben ook aan het hardlopen geslagen maar ben toe aan nieuwe schoenen en wil de beste hebben voor mijn lichaam. Welke merk /type kunnen jullie adviseren>?
2 uur van te voren eten hou ik zelf altijd aan als max, moet ook voor jou wel werken denk ik. Het zou idd kunnen zoals anderen al aangeven dat je te snel te hard gaat. Ben je na die 3km ook helemaal dood of niet? Wat ik zelf altijd doe als ik zo'n steek op voel komen is mijn ademhaling concentreren op die pijnplek. Het helpt opzich wel, maar de pijn gaat niet direct weg hierdoor. Je moet het maar even proberenquote:Op maandag 20 oktober 2008 00:07 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
Brede wegen is inderdaad OK, verder totaal geen sfeer.quote:Op maandag 20 oktober 2008 09:23 schreef ryan_atwood het volgende:
[..]
Hoezo, wat vind je van het parcours dan? Op zich wel prima toch? Alleen dat bedrijventerrein is niet zo leuk. Oud-zuid, stadhouderskade, vondelpark, stadion etc zijn toch wel goed te doen. Brede wegen overal.
klote manquote:Op maandag 20 oktober 2008 10:03 schreef kepler het volgende:
ik wilde afgelopen wee gaan beginnen met de echte training voor de zevenheuvelen, heb ik een blessure aan mn rug... De hele week niet kunnen lopen en ook deze week gaat moeilijk worden denk ik
slaat een flinke deuk in mijn trainings-schemaquote:
quote:Op maandag 20 oktober 2008 11:22 schreef ryan_atwood het volgende:
Misschien leuk om de OP weer eens aan te passen, met de grote runs aankomend jaar en welke Fokkers er allemaal meedoen met welke richttijd en resultaten.
Mijn volgende is de Egmond Halve Marathon - richttijd 1.36uur
Klinkt bekend, als ik 's morgens vroeg ga lopen eet ik nog wat vlak voordat ik naar bed ga, en de volgende ochtend nog een banaan en een paar slokken drinken. Eigenlijk net zo als ik 's avonds loop. 's Middags gewoon lunchen, voordat ik wegga even een banaan of iets anders erin stopppen en lopen. Als ik dan terugkom eet ik wel uitgebreid natuurlijk, heb dan altijd best wel een beetje honger.quote:Op maandag 20 oktober 2008 00:07 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
Mooi!quote:
Ik heb deze ook op de agenda staan, ik richt me op 1:40quote:
Tip, kijk een aantal dagen voor het evenement even op marktplaats. Er zijn altijd wel uitvallers die hun kaartje dan verkopen en dan kan je alsnog meedoenquote:Op maandag 20 oktober 2008 13:38 schreef ryan_atwood het volgende:
Fuck, wilde eigenlijk ook nog meedoen met de Zevenheuvelen, maar zie net dat die inschrijving al gesloten is
Het is pas echt nodig als je merkt dat de demping op begint te raken. Zelf heb ik ruim 1500km gerend met mijn laatste paar, maar ik kreeg toen ook wel wat last van mijn kuiten. Dus eigenlijk had ik beter iets eerder nieuwe schoenen moeten kopen.quote:Op maandag 20 oktober 2008 12:41 schreef Innocence het volgende:
Wow, ik heb jullie weer gevonden!![]()
Na hoe lang is het nu echt nodig je schoenen te vervangen? Er zijn sites die over 2,5 jaar spreken en ander over 1000 km. Dat scheelt nogal en ik zit niet zo ruim in de financien dat ik nieuwe schoenen ga kopen, als het niet nodig is...
Waaraan merk je dat dan echt? Want het wordt geleidelijk natuurlijk minder en ik heb geen idee of kleine pijntjes door verminderde demping komen.quote:Op maandag 20 oktober 2008 18:07 schreef Wolfje het volgende:
[..]
Het is pas echt nodig als je merkt dat de demping op begint te raken. Zelf heb ik ruim 1500km gerend met mijn laatste paar, maar ik kreeg toen ook wel wat last van mijn kuiten. Dus eigenlijk had ik beter iets eerder nieuwe schoenen moeten kopen.
oh jammer de avond ervoor kom ik heel laat terug uit Parijs, ben vast een beetje brak.quote:Op maandag 20 oktober 2008 19:29 schreef mouzzer het volgende:
Opzoek naar naar leuke loop in de winter rond Amsterdam (zodat ik blijf lopen komende maanden) kwam ik deze tegen:
www.olympischstadionloop.nl
Hmm, dat laatste merkte ik vanavond. Nieuwe schoenen moeten er snel komen dus.quote:Op maandag 20 oktober 2008 18:07 schreef Wolfje het volgende:
[..]
Het is pas echt nodig als je merkt dat de demping op begint te raken. Zelf heb ik ruim 1500km gerend met mijn laatste paar, maar ik kreeg toen ook wel wat last van mijn kuiten. Dus eigenlijk had ik beter iets eerder nieuwe schoenen moeten kopen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Zeer vervelend voor je. .quote:Op maandag 20 oktober 2008 10:03 schreef kepler het volgende:
ik wilde afgelopen wee gaan beginnen met de echte training voor de zevenheuvelen, heb ik een blessure aan mn rug... De hele week niet kunnen lopen en ook deze week gaat moeilijk worden denk ik
Niemand?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:41 schreef Innocence het volgende:
[..]
Waaraan merk je dat dan echt? Want het wordt geleidelijk natuurlijk minder en ik heb geen idee of kleine pijntjes door verminderde demping komen.
Je kan je schoenen even laten zien in een hardloopspeciaalzaak, zij zullen het wel weten. Ik kijk meestal naar de zool van mijn schoenen, als het profiel op meerdere plaatsen helemaal is afgesleten is het tijd voor een nieuw paar.quote:
Vervang uw loopschoenen op tijd.quote:
Tip, koop een drinkbelt met van die flesjes. Werkt perfect!quote:Op woensdag 22 oktober 2008 00:49 schreef ShadyLane het volgende:
kepler, vreselijk irritant, in de laatste weken voor de Zevenheuvelen. Ik hoop er het beste van...
Dat drinken is idd lastig, ik doe het dus maar gewoon bij voorkeur niet tijdens de wedstrijd (maar ik loop dan ook maar eens per jaar een wedstrijd die langer is dan 10 km en die is in een koele periode). HEEL soms neem ik wel zo'n bekertje aan en dan doe ik er maar niet moeilijk over dat ik daar maar twee slokken van drink en de rest over de rand klotst. Ik ben 1x echt helemaal stil gaan staan om uitgebreid dat hele bekertje leeg te drinken, toen was het idioot heet en interesseerde de tijd me geen barst meer
Of zij verkopen je graag nieuwe schoenenquote:Op woensdag 22 oktober 2008 11:17 schreef SuperSiem het volgende:
[..]
Je kan je schoenen even laten zien in een hardloopspeciaalzaak, zij zullen het wel weten. Ik kijk meestal naar de zool van mijn schoenen, als het profiel op meerdere plaatsen helemaal is afgesleten is het tijd voor een nieuw paar.
haha, nee het was gelukkig alleen een verrekte spier in mn rug. Alleen zat dat spiertje op een hele vervelende plekquote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:15 schreef ryan_atwood het volgende:
[..]
Zeer vervelend voor je. .
Indien je de zevenheuvelen echt niet kan gaan lopen met je blessure, hou ik me graag aanbevolen om je startnummer over te nemen. Heb je incl. chip?
Hup-twee-drie-vier vind ik altijd nog wel grappig, misschien omdat ik dat zelf als kind ook deed. Daar reageer ik met een brede grijns op. Veel irritanter vind ik mensen met honden die ze niet onder controle hebben (en dan ook nog zeggen: "hij doet niks hoor"), auto's die rakelings langs je scheuren op de dijk en fietsers die je allang van voren aan zien komen (als jij keurig links van de weg loopt) en dan toch pas op het allerlaatste moment opzij gaan. Oh, en (vrachtwagen-)chauffeurs die als ze vlakbij je zijn ineens toeteren, dan schrik ik me altijd de teringquote:Op woensdag 22 oktober 2008 19:20 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Wat ik trouwens gruwelijk irritant vind aan het hardlopen zijn sommige mensen op straat, of liever gezegd hangjeugd. Gisteren liep ik mijn rondje, heel erg afgelegen langs het water waar normaal alleen mensen hun hond uitlaten maar dit keer zaten er een stel gasten op een bankje. Toen ik langs liep maakten ze opmerkingen van "hup 1, 2, 3" en "dat kan harder!". Normaal ren ik hetzelfde stuk 3 keer heen en weer maar door die sukkels ben ik toen maar eerder gestopt.
Bij hardlopen is de intensiteit te hoog om echt van af te vallen. Als je wilt afvallen kun je beter gaan wandelen of fietsen.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 19:20 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Ik ben ook weer begonnen aan hardlopen, maar zo lang als sommigen van jullie het kunnen gaat mij niet lukken.
Hardlopen doe ik dan ook vooral om af te vallen, het liefst een beetje vlot. Afgelopen week heb ik iedere dag rond de 25 minuten hardgelopen een week lang. Helaas viel het resultaat op de weegschaal erg tegen, ik woog juist weer een paar gram meer. Ik heb in die periode niet mijn eetpatroon verandert, standaard at ik elke dag een reep en 5 frikandellen als avondeten.![]()
Nu heb ik wel mijn eetpatroon verandert en ik ga nog steeds iedere dag hardlopen. Toch vraag ik me af of hardlopen wel de juiste sport is om redelijk snel af te vallen. Ik heb een (kleine) hangbuik die ik weg wil werken, denken jullie dat dit gaat lukken met alleen hardlopen?
Het liefst wil ik nog langer hardlopen alleen ben ik al doodop na 25 minuten. Toch heb ik het gevoel dat het wel mogelijk moet zijn omdat ik, na een lange periode niet te hebben hardgelopen, binnen drie dagen van de 18 naar 25 minuten ben gegaan, terwijl ik daarvoor dus altijd doodop was na 18 minuten. Overigens ben ik als ik zeg doodop nog niet buiten adem, alleen heb ik een gruwelijk heet hoofd en mijn benen worden gewoon erg moe. Moet ik mezelf dan gewoon door blijven duwen om bijvoorbeeld 35 minuten proberen te halen?
Wat ik trouwens gruwelijk irritant vind aan het hardlopen zijn sommige mensen op straat, of liever gezegd hangjeugd. Gisteren liep ik mijn rondje, heel erg afgelegen langs het water waar normaal alleen mensen hun hond uitlaten maar dit keer zaten er een stel gasten op een bankje. Toen ik langs liep maakten ze opmerkingen van "hup 1, 2, 3" en "dat kan harder!". Normaal ren ik hetzelfde stuk 3 keer heen en weer maar door die sukkels ben ik toen maar eerder gestopt.
Wat ik als fietser irritant vind, dat zijn lopers op het fietspadquote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:03 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Hup-twee-drie-vier vind ik altijd nog wel grappig, misschien omdat ik dat zelf als kind ook deed. Daar reageer ik met een brede grijns op. Veel irritanter vind ik mensen met honden die ze niet onder controle hebben (en dan ook nog zeggen: "hij doet niks hoor"), auto's die rakelings langs je scheuren op de dijk en fietsers die je allang van voren aan zien komen (als jij keurig links van de weg loopt) en dan toch pas op het allerlaatste moment opzij gaan. Oh, en (vrachtwagen-)chauffeurs die als ze vlakbij je zijn ineens toeteren, dan schrik ik me altijd de tering
In combinatie met minder frikandellen eten.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Bij hardlopen is de intensiteit te hoog om echt van af te vallen. Als je wilt afvallen kun je beter gaan wandelen of fietsen.
Dat ook iddquote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:48 schreef computergirl het volgende:
[..]
In combinatie met minder frikandellen eten.
fietspaden zijn meestal beter onderhouden dan de stoep. Het loopt echt %$^ op losliggende/scheve tegels, vooral nu het donker is en bladeren liggenquote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat ik als fietser irritant vind, dat zijn lopers op het fietspad(vooral als het van die smalle fietspaden zijn).
Hihi, ik wilde het in mijn eerdere post hierover niet zeggen, maar dat vermoeden van jaloezie heb ik ook regelmatig. Degenen die met een sjachrijnig gezicht weigeren effe aan de kant te gaan zijn altijd jonge vrouwen. en ik vermoed dan een "shit, ik had gisteravond naar de sportschool willen gaan maar ben op de bank blijven hangen"-baalbui. Ze vormen een minderheid temidden van de relaxte jonge vrouwen hoor, dat wel.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 11:01 schreef Innocence het volgende:
Nog vaker scooterrijders die jaloers zijn dat een ander wel wat aan lichaamsbeweging doet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |