abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61913920
quote:
Op donderdag 25 september 2008 20:12 schreef kepler het volgende:
is het een beetje te vergelijken met bv de Erasmusbrug en/of Brienoordbrug?
De van Brienenoordbrug was toch best wel hoog met de bruggenloop.

Denk dat die trouwens nog wel steiler is...want daar deed je iets van 20 meter hoogteverschil in een halve kilometer...en als je het relief van de Zevenheuvelen kijkt is het echt maar 2-3% dat valsplat de eerste 5 kilometer...

Maar ja, ben benieuwd...ga voor het eerst meedoen ook...mik op een tijd rond de 1:07.30.

Ligt er erg aan hoe ik het trainen beetje volhoudt de komende weken...maar als ik 'gewoon' 2x per week loop/sport dan moet dat zeker kunnen lukken.
Jack does it in real time...
pi_61913935
Ik heb zelf nog nooit op een van die bruggen hardgelopen, maar ik denk niet dat het heel goed vergelijkbaar is. De heuvels bij de Zevenheuvelenloop zijn wel iets stijler dan die bruggen denk ik. Maar zoals hierboven al gezegd werd is de Zevenheuvelenloop niet overdreven zwaar, wat met name komt door het flinke dalen in de laatste paar kilometers. Over een paar weken is ook de Diepe Hel Holterbergloop en die vind ik toch een stuk zwaarder.

Vorig jaar heb ik die allebei gelopen, dit jaar doe ik alleen de Zevenheuvelenloop. Vorig jaar had ik 56:23, dus dat hoop ik dit jaar te verbeteren. Ik heb me dit jaar al op een boel afstanden verbeterd en goed kunnen trainen, dus ik heb goede hoop dat het gaat lukken als ik fit blijf.
And there was much rejoicing.
  donderdag 25 september 2008 @ 20:32:56 #153
34586 kepler
No bounce, no play
pi_61913988
steiler

Ik vond de Brienoord toch al aardig stijl
The line is a dot to you!
  donderdag 25 september 2008 @ 20:34:18 #154
34586 kepler
No bounce, no play
pi_61914018
dit is wel leuk:
quote:
Tijdens de 25e Fortis Zevenheuvelenloop wordt ook de 250.000e deelnemer verwacht. De telling geldt niet in volgorde van inschrijven, maar geschiedt op volgorde van finishen. Momenteel staat het aantal gefinishte lopers op 226.788, het kan dus haast niet anders of op 16 november wordt de kwart miljoen deelnemers gehaald. Deze bijzondere loper (m/v) wordt dankzij ChampionChip direct bij de finish in de bloemen gezet, en uiteraard krijgt hij/ zij een startbewijs voor het leven.
We kunnen vast wel een beetje gokken wanneer dat ongeveer is
pi_61914424
quote:
Op donderdag 25 september 2008 19:56 schreef kepler het volgende:
maar bergop kost relatief minder moeite dan fietsen (je kan immers niet terug rollen )

Hoe hoog zijn die heuvels eigenlijk?
Circa 70 meter hoogteverschil per heuvel (bij de Posbankloop).

Fietsen is een efficiëntere beweging dan lopen (maar dat gaat offtopic). Kans op terugrollen is minimaal, voordat dat gebeurt val je om.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2008 20:55:52 ]
  donderdag 25 september 2008 @ 21:26:43 #156
34586 kepler
No bounce, no play
pi_61915448
quote:
Op donderdag 25 september 2008 20:50 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Circa 70 meter hoogteverschil per heuvel (bij de Posbankloop).

Fietsen is een efficiëntere beweging dan lopen (maar dat gaat offtopic). Kans op terugrollen is minimaal, voordat dat gebeurt val je om.
70 meter... Dat is wel hoog

Fietsen is wel efficienter, maar mijn gevoel zegt dat je meer last heb van heuvel op
pi_61915569
quote:
Op donderdag 25 september 2008 21:26 schreef kepler het volgende:

[..]

70 meter... Dat is wel hoog

Fietsen is wel efficienter, maar mijn gevoel zegt dat je meer last heb van heuvel op
Mijn ervaring zegt van niet. Maar goed, ik fiets 12.000 km per jaar, en loop zo af en toe, dus dat hoeft nog niet alles te zeggen.
En bergaf is fietsen sowieso stukken makkelijker dan lopen (qua inspanning dan).
pi_61915816
Ja, want bij mij is het andersom: ik loop al heel lang, en ben een belabberde fietser, en ik vind fietsen heuvelop dus echt tien keer erger dan lopen
pi_61915836
quote:
Op donderdag 25 september 2008 20:32 schreef kepler het volgende:
steiler

Ik vond de Brienoord toch al aardig stijl
Op dit filmpje kan je het parcours zien, vanaf 1:05 is waar het relatief zwaar wordt, tot aan kilometer 11:
Maar goed, ik weet dus niet hoe stijl die Brienoordbrug precies.
And there was much rejoicing.
  donderdag 25 september 2008 @ 21:46:28 #160
34586 kepler
No bounce, no play
pi_61916117
quote:
Op donderdag 25 september 2008 21:30 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Mijn ervaring zegt van niet. Maar goed, ik fiets 12.000 km per jaar, en loop zo af en toe, dus dat hoeft nog niet alles te zeggen.
En bergaf is fietsen sowieso stukken makkelijker dan lopen (qua inspanning dan).
Ik fiets alleen maar op mn studentenfiets Maar omdat bergaf fietsen makkelijk is dan lopen, denk je al snel dat bergop dus moeilijker is.

Met fietsen heb je ook last van je eigen gewicht, door je eigen gewicht heeft de fiets de neiging om weer 'achteruit' te gaan, en deze kracht moet je ook nog eens overwinnen volgens mij
pi_61916814
quote:
Op donderdag 25 september 2008 21:38 schreef ShadyLane het volgende:
Ja, want bij mij is het andersom: ik loop al heel lang, en ben een belabberde fietser, en ik vind fietsen heuvelop dus echt tien keer erger dan lopen
Okay, maar stelling van kepler was dat de hoogtemeters niet zoveel uitmaken. En dat doen ze dus wel imo, want je gaat langzamer omhoog (duurt langer), weliswaar iets sneller omlaag (duurt korter), maar dat betekent dat voor je gemiddelde die tijd omhoog zwaarder meetelt dan de tijd omlaag en je per saldo lager uitkomt.
Da's iig het effect bij fietsen: het verlies omhoog wordt (bij lange na) niet goed gemaakt door de winst omhoog. En voor mijn gevoel is de winst die je bij hardlopen naar beneden boekt relatief minder groot dan bij fietsen, omdat je bij lopen beperkt wordt door wat je lichaam aankan. En bij fietsen eigenlijk alleen maar beperkt wordt door de rijwind en de bochten in de weg. Bij fietsen kun je in een serieuze afdaling met gemak 70-80 halen (en dan rust je nog uit), en dan nog compenseert dat niet de veel lagere snelheid die je bergop rijdt. En bij lopen is het bergaf niet echt uitrusten, want je gewrichten krijgen nog steeds al die klappen, en je moet nog steeds inspanning doen, want je benen moeten blijven bewegen (hoeft bij fietsen niet).
quote:
Op donderdag 25 september 2008 21:46 schreef kepler het volgende:

[..]

Ik fiets alleen maar op mn studentenfiets Maar omdat bergaf fietsen makkelijk is dan lopen, denk je al snel dat bergop dus moeilijker is.

Met fietsen heb je ook last van je eigen gewicht, door je eigen gewicht heeft de fiets de neiging om weer 'achteruit' te gaan, en deze kracht moet je ook nog eens overwinnen volgens mij
Da's gewoon de zwaartekracht, die moet je ook overwinnen als je omhoog loopt. Effect van de zwaartekracht is hetzelfde. Enig verschil is dat je 8 kilo aan fiets meeneemt. Maar dat wordt opgevangen door de efficiëntere manier van voortbewegen.

Anyway: de moraal van dit verhaal is dat als je meer hoogtemeters moet afleggen, het parkoers zwaarder is, voor fietsen zeker, maar ook voor hardlopen imo

Met de Posbankloop pak je de Zypenberg (via de Snippendaalseweg) en de Emmapyramide. In beide zit een stuk van 9-10% (over 100 meter). Totale hoogtemeters van het parkoers is circa 140.
Op de site van de zevenheuvelenloop vind ik geen profielkaartje, maar als ik naar het parkoers kijk, zijn dat kortere en minder steile hellingen dan bij de Posbankloop (alleen de zevenheuvelenweg gaat serieus op en neer, maar de echt lastige hellingen in Nijmegen doen ze niet aan bij de zevenheuvelenloop). Dus qua hoogtemeters zou ik idd zeggen dat de Posbankloop lastiger is. Ook omdat in de afdaling een paar relatief steile stukken zitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2008 22:04:40 ]
pi_61917104
quote:
Op donderdag 25 september 2008 21:39 schreef SuperSiem het volgende:

[..]

Op dit filmpje kan je het parcours zien, vanaf 1:05 is waar het relatief zwaar wordt, tot aan kilometer 11:
Maar goed, ik weet dus niet hoe stijl die Brienoordbrug precies.
Als 't 20 meter hoogteverschil op een halve km is, dan is dat 4%.

Zevenheuvelenweg, profieleke: http://heuvelsfietsen.nl/Rijk_van_Nijmegen/Zevenheuvelenweg.php
(ja, da's een fietssite, maar dat profiel geldt ook als je loopt natuurlijk). Zit een stuk van 9% in.

Het startstuk (Nijmeegsebaan): http://heuvelsfietsen.nl/Rijk_van_Nijmegen/Nijmeegsebaan.php
pi_61919361
http://www.zevenheuvelenloop.nl/media/med_view.asp?med_id=662

Dit is het profiel van de Zevenheuvelen, en dan valt het allemaal wel mee volgens mij...

En de van Brienenoordbrug was ook best een aardig klimmetje hoor, vooral die wind tegen maakte het nog lekker dat stuk...

Maar ja, omhoog hardlopen blijft best zwaar, net als fietsen.

Maar ja, aangezien omhoog fietsen mij best goed afgaat meestal vind ik dat vaak wel weer leuker eigenlijk.
Jack does it in real time...
  zondag 28 september 2008 @ 20:42:49 #164
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_61979773
Vandaag aan de Zilveren Kruis Achmea Loop in Haarlem meegedaan. Was mijn eerste wedstrijd, maar is verrassend goed gegaan !! Heb de 8,5 km gelopen in een tijd van 39:33 minuten. Mijn doelstelling was om rond de 45 minuten te lopen en te eindigen bij de beste 300. Ik ben nu 179e geworden van de 1300 deelnemers ofzo, dus mijn doelstelling is meer dan gehaald

Maar ergens ben ik nog niet tevreden
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_61979979
Goed
quote:
Op zondag 28 september 2008 20:42 schreef beertenderrr het volgende:

Maar ergens ben ik nog niet tevreden
Waarom niet?
  zondag 28 september 2008 @ 21:31:51 #166
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_61981533
omdat er nog 178 voor me zijn geëindigd maar ben wel blij met het resultaat hoor
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_61991486
Hehe ik heb gisteren gewoon een keniaan verslagen op de Muur bij de Posbankloop. Ging als een idioot naar boven en blijk 1e te zijn geworden tijdens de 1/2 marathon op de Muur onder de niet geinviteerde lopers.
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
pi_62006492
Ha, wat tof! Gefeliciteerd!
Klopte het dus toch dat 'amateur' hier zo nu en dan een understatement is

Ik ben in een post-griepje twijfelfase over wanneer weer te gaan trainen. Goed uitzieken zal vast van belang zijn, maar je wilt ook weer niet al te lang uit de running (ha) zijn. Ik zie het morgen wel even.
pi_62030846
De individuele inschrijving voor de Zevenheuvelenloop is gesloten! Gelukkig heb ik al een startnummer gereserveerd. En ik heb nieuwe hardloopschoenen die ik nu maar eens in deze regenachtige avond ga uitproberen .
pi_62031095
Held! Ik heb net besloten de training van vanavond over te slaan, omdat mijn kop nog vol zit met snot en er bovendien een toets af moet (beide zaken door mij vanavond aangevoerd als mooi excuus om niet de regen in te gaan).

Voor de hele week helaas 70 tot 80% neerslag voorspeld, dus vroeg of laat zal ik er toch aan moeten geloven!
pi_62031450
Mijn kop zit ook vol met snot, maar dat is juist een goede reden om wél te gaan om dat eruit te rennen .
pi_62033191
De regen stond mij helaas ook niet aan. Moest ook nog een stukje fietsen naar de baan, dus sla maar even over. Komend weekend 1/2 marathon tijdens de Singelloop in Breda.

Nog een foto op de Muur in Velp.

PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
pi_62034656
O, maar zo hard regende het nou ook weer niet in de omgeving van Eindhoven! En train jij in ehv of in Veldhoven?

Mijn nieuwe schoenen lopen prima, ik heb dan ook wel gewoon de opvolger van het oude model genomen. Ze zijn alleen een beetje vies geworden. Weet iemand hoe je dat het beste kunt schoonmaken?
pi_62035503
Ik vind regen niet erg als het begint als ik al aan het lopen ben. Dan zit ik er al lekker in en bovendien overkomt de regen me dan, ik kies er niet zelf voor. Om er zelf bewust voor te kiezen om vanuit m'n warme, droge huis de regen in te gaan gaat me te ver, die hindernis kan ik niet nemen, dan denk ik alleen maar: "het moet wel leuk blijven". Je hebt watjes en je hebt Wolfjes

Misschien moet ik maar eens een sportschoolabonnement overwegen en dan bij regen op een suffe loopband aan de slag.
pi_62036410
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 21:15 schreef Wolfje het volgende:
O, maar zo hard regende het nou ook weer niet in de omgeving van Eindhoven! En train jij in ehv of in Veldhoven?

Mijn nieuwe schoenen lopen prima, ik heb dan ook wel gewoon de opvolger van het oude model genomen. Ze zijn alleen een beetje vies geworden. Weet iemand hoe je dat het beste kunt schoonmaken?
Eindhoven, moest nog fietsen vooraf. Dan neemt de motivatie wel af.
Fok! NFL MVP 2020
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')