De van Brienenoordbrug was toch best wel hoog met de bruggenloop.quote:Op donderdag 25 september 2008 20:12 schreef kepler het volgende:
is het een beetje te vergelijken met bv de Erasmusbrug en/of Brienoordbrug?
We kunnen vast wel een beetje gokken wanneer dat ongeveer isquote:Tijdens de 25e Fortis Zevenheuvelenloop wordt ook de 250.000e deelnemer verwacht. De telling geldt niet in volgorde van inschrijven, maar geschiedt op volgorde van finishen. Momenteel staat het aantal gefinishte lopers op 226.788, het kan dus haast niet anders of op 16 november wordt de kwart miljoen deelnemers gehaald. Deze bijzondere loper (m/v) wordt dankzij ChampionChip direct bij de finish in de bloemen gezet, en uiteraard krijgt hij/ zij een startbewijs voor het leven.
Circa 70 meter hoogteverschil per heuvel (bij de Posbankloop).quote:Op donderdag 25 september 2008 19:56 schreef kepler het volgende:
maar bergop kost relatief minder moeite dan fietsen (je kan immers niet terug rollen)
Hoe hoog zijn die heuvels eigenlijk?
70 meter... Dat is wel hoogquote:Op donderdag 25 september 2008 20:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Circa 70 meter hoogteverschil per heuvel (bij de Posbankloop).
Fietsen is een efficiëntere beweging dan lopen (maar dat gaat offtopic). Kans op terugrollen is minimaal, voordat dat gebeurt val je om.
Mijn ervaring zegt van niet. Maar goed, ik fiets 12.000 km per jaar, en loop zo af en toe, dus dat hoeft nog niet alles te zeggen.quote:Op donderdag 25 september 2008 21:26 schreef kepler het volgende:
[..]
70 meter... Dat is wel hoog
Fietsen is wel efficienter, maar mijn gevoel zegt dat je meer last heb van heuvel op
Op dit filmpje kan je het parcours zien, vanaf 1:05 is waar het relatief zwaar wordt, tot aan kilometer 11:quote:Op donderdag 25 september 2008 20:32 schreef kepler het volgende:
steiler
Ik vond de Brienoord toch al aardig stijl
Ik fiets alleen maar op mn studentenfietsquote:Op donderdag 25 september 2008 21:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Mijn ervaring zegt van niet. Maar goed, ik fiets 12.000 km per jaar, en loop zo af en toe, dus dat hoeft nog niet alles te zeggen.
En bergaf is fietsen sowieso stukken makkelijker dan lopen (qua inspanning dan).
Okay, maar stelling van kepler was dat de hoogtemeters niet zoveel uitmaken. En dat doen ze dus wel imo, want je gaat langzamer omhoog (duurt langer), weliswaar iets sneller omlaag (duurt korter), maar dat betekent dat voor je gemiddelde die tijd omhoog zwaarder meetelt dan de tijd omlaag en je per saldo lager uitkomt.quote:Op donderdag 25 september 2008 21:38 schreef ShadyLane het volgende:
Ja, want bij mij is het andersom: ik loop al heel lang, en ben een belabberde fietser, en ik vind fietsen heuvelop dus echt tien keer erger dan lopen
Da's gewoon de zwaartekracht, die moet je ook overwinnen als je omhoog loopt. Effect van de zwaartekracht is hetzelfde. Enig verschil is dat je 8 kilo aan fiets meeneemt. Maar dat wordt opgevangen door de efficiëntere manier van voortbewegen.quote:Op donderdag 25 september 2008 21:46 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik fiets alleen maar op mn studentenfietsMaar omdat bergaf fietsen makkelijk is dan lopen, denk je al snel dat bergop dus moeilijker is.
Met fietsen heb je ook last van je eigen gewicht, door je eigen gewicht heeft de fiets de neiging om weer 'achteruit' te gaan, en deze kracht moet je ook nog eens overwinnen volgens mij
Als 't 20 meter hoogteverschil op een halve km is, dan is dat 4%.quote:Op donderdag 25 september 2008 21:39 schreef SuperSiem het volgende:
[..]
Op dit filmpje kan je het parcours zien, vanaf 1:05 is waar het relatief zwaar wordt, tot aan kilometer 11:
Maar goed, ik weet dus niet hoe stijl die Brienoordbrug precies.
Waarom niet?quote:Op zondag 28 september 2008 20:42 schreef beertenderrr het volgende:
Maar ergens ben ik nog niet tevreden
Eindhoven, moest nog fietsen vooraf. Dan neemt de motivatie wel af.quote:Op dinsdag 30 september 2008 21:15 schreef Wolfje het volgende:
O, maar zo hard regende het nou ook weer niet in de omgeving van Eindhoven! En train jij in ehv of in Veldhoven?
Mijn nieuwe schoenen lopen prima, ik heb dan ook wel gewoon de opvolger van het oude model genomen. Ze zijn alleen een beetje vies geworden. Weet iemand hoe je dat het beste kunt schoonmaken?
Dat laatste zou ik echt nooit doen. Ik ga overmorgenochtend weer aan de wandel, en zaterdag of zondagochtend. Dat vind ik echt de meest fantastische tijd om te lopen, 's ochtends in het weekend.quote:Op dinsdag 30 september 2008 21:40 schreef ShadyLane het volgende:
Ik vind regen niet erg als het begint als ik al aan het lopen ben. Dan zit ik er al lekker in en bovendien overkomt de regen me dan, ik kies er niet zelf voor. Om er zelf bewust voor te kiezen om vanuit m'n warme, droge huis de regen in te gaan gaat me te ver, die hindernis kan ik niet nemen, dan denk ik alleen maar: "het moet wel leuk blijven". Je hebt watjes en je hebt Wolfjes![]()
Misschien moet ik maar eens een sportschoolabonnement overwegen en dan bij regen op een suffe loopband aan de slag.
Kleine anecdote:quote:Op dinsdag 30 september 2008 21:40 schreef ShadyLane het volgende:
Ik vind regen niet erg als het begint als ik al aan het lopen ben. Dan zit ik er al lekker in en bovendien overkomt de regen me dan, ik kies er niet zelf voor. Om er zelf bewust voor te kiezen om vanuit m'n warme, droge huis de regen in te gaan gaat me te ver, die hindernis kan ik niet nemen, dan denk ik alleen maar: "het moet wel leuk blijven". Je hebt watjes en je hebt Wolfjes![]()
Misschien moet ik maar eens een sportschoolabonnement overwegen en dan bij regen op een suffe loopband aan de slag.
quote:Op woensdag 1 oktober 2008 21:34 schreef ShadyLane het volgende:
Ik ben, gestimuleerd door jullie, vanavond toch maar even gegaan (en niet op een loopband) In het begin liep ik te vloeken, want eerst keiharde wind tegen op de dijk (kon m'n mp3-speler niet eens meer horen in het geraas
), vervolgens keiharde regen.....toen besloot ik linea recta naar huis te gaan, maar onderweg daarheen hield de regen weer op en toen ben ik toch nog maar doorgelopen. Al met al ruim een uur weg geweest, niet in een imponerend tempo (werd ingehaald door een grijsaard
) maar het was vooral mentaal erg goed om na ruim een week totale inactiviteit weer eens buiten aan het sporten te zijn. I'm back
Ik ga waarschijnlijk de Rabo Robuust loop doen... lekker over het strandquote:Op donderdag 2 oktober 2008 02:00 schreef beertenderrr het volgende:
komt er van te voren nog een 7 heuvelenloop pre-race smeet?![]()
Ik had het andersom.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 11:53 schreef JJH het volgende:
Wow, dat ging lekker vanmorgen! Was alleen niet zo slim om mijn rondje zo te lopen dat ik de laatste 1,5 km ofzo windmee had. (Nu had ik weer een ander stuk wind mee.)
Ennn... zomaar ook het hele rondje geen drup regen gehad!!
Ik bedoelde eigenlijk op de dag zelf daar voor de startquote:Op donderdag 2 oktober 2008 16:52 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Ik ga waarschijnlijk de Rabo Robuust loop doen... lekker over het strand
quote:Op donderdag 2 oktober 2008 22:44 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk op de dag zelf daar voor de start
Ik alleen maar een paar keer een etappe in de Batavierenrace (en dat was dan nog meestal zonder specifieke looptraining vooraf, dus met drie dagen enorme spierpijn als effect). Laatste keer was in 2000 of zo. Toen overigens wel wat looptraining gedaan vooraf.quote:Op zondag 5 oktober 2008 16:09 schreef ShadyLane het volgende:
ik heb sinds Pasen geen dingen meer gedaan waar tijd werd opgenomen,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |