abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62320321
Dat is inderdaad nogal een vooruitgang! Nou was 110 minuten ook wel een erg pessimistische schatting (weet je zeker dat je niet "1 uur en 10 minuten" bedoelde?) maar wel tof om nu al onmiskenbaar te zien aankomen dat je je aanvankelijke streeftijd gaat verpulveren.

Ik ga morgen meedoen aan een 10 km-loopje hier in het bos, speciaal geen alcohol gedronken vanavond (zelfs twee biertjes merk ik altijd al bij het sporten de dag erna). Het gaat supermooi weer worden! Misschien is het het beste om heel langzaam te gaan lopen, om zo lang mogelijk van het mooie weer te kunnen genieten
  zondag 12 oktober 2008 @ 01:09:37 #202
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_62320375
weet het zeker Heb het ingevuld voordat ik mijn 1e wedstrijd ooit heb gelopen. Inmiddels gehad en ben steeds meer aan het lopen, ben er echt verslaafd aan geraakt! Heb altijd wel een goede conditie gehad, dus heel verrassend is het ook weer niet, maar toch. Ik sta er van te kijken

succes morgen resultaten volgen neem ik aan? En moet je niet naar bed dan? Alcohol is slecht voor je, maar een onregelmatig nachtritme is net zo erg
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_62320486
De start is pas om 11:30. En ik ga zo slapen, ja. Resultaten volgen, in principe, en zo niet, dan was het een tijd boven de 55 min
  zondag 12 oktober 2008 @ 01:22:14 #204
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_62320570
hahah succes. Ik hoop hier morgen dan wel wat te lezen Ik ga er wel vanuit dat het onder de 55 moet komen
  zondag 12 oktober 2008 @ 11:07:29 #205
202014 JJH
Knetter. O+
pi_62323575
Heerlijk gelopen vanmorgen, blijft toch een unicum hoor, zo op de zondagochtend.

Vandaag weer een ander rondje gelopen, heerlijk tussen de bossen door en een stukje langs de overijsselse Vecht. Zag zelfs nog een eekhoorntje wegschieten!
  zondag 12 oktober 2008 @ 11:41:26 #206
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62324044
vanmiddag 10k wedstrijd in Rotterdam, hopelijk kan ik me nog inschrijven dadelijk

Leuke training
The line is a dot to you!
pi_62325016
beertenderrr, respect !
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 01:16 schreef ShadyLane het volgende:
De start is pas om 11:30. En ik ga zo slapen, ja. Resultaten volgen, in principe, en zo niet, dan was het een tijd boven de 55 min
Succes !
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_62325729
Dank! Het ging lekker, onder de 51 zelfs, MAAR ik hoorde om me heen geluiden dat het parcours te kort zou zijn en ik weet eigenlijk wel zeker dat dat zo was. Ik denk zelfs dat het behoorlijk veel korter was dan 10 km. Maar boeien, ik heb lekker gelopen, het was heerlijk weer. En de tweede ronde een minuut sneller dan de eerste, dat vind ik ook altijd fijn, zo'n stijgende lijn (die heb ik trouwens altijd wel want ik ben een ongelooflijk beroerde starter)

Het is echt enorm lekker loopweer, niet koud, geen regen, geen wind. Da's vast in Eindhoven net zo. Hopelijk hebben de Fokkers die daar meedoen een goeie wedstrijd zonder hinderlijke verkoudheidstoestanden.
pi_62325934
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 13:20 schreef ShadyLane het volgende:
Dank! Het ging lekker, onder de 51 zelfs, MAAR ik hoorde om me heen geluiden dat het parcours te kort zou zijn en ik weet eigenlijk wel zeker dat dat zo was. Ik denk zelfs dat het behoorlijk veel korter was dan 10 km. Maar boeien, ik heb lekker gelopen, het was heerlijk weer. En de tweede ronde een minuut sneller dan de eerste, dat vind ik ook altijd fijn, zo'n stijgende lijn (die heb ik trouwens altijd wel want ik ben een ongelooflijk beroerde starter)

Het is echt enorm lekker loopweer, niet koud, geen regen, geen wind. Da's vast in Eindhoven net zo. Hopelijk hebben de Fokkers die daar meedoen een goeie wedstrijd zonder hinderlijke verkoudheidstoestanden.
Cool !
Maar wat is een beroerde starter ?
Kan toch ook juist slim zijn ?
Iets trager van start en dan nog energie overhouden ?
  zondag 12 oktober 2008 @ 13:40:08 #210
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_62326112
Ik ga over een half uurtje weg voor de generale repetitie voor de halve marathon. Na de moeizame 10 mijl van vorige week ben ik een beetje bezorgd (1.33.00 ). Ik ben echter in tegenstelling tot vorige week uitgeslapen, en niet 2 dagen geleden ziek geweest, dus hopelijk valt het mee en krijg ik door deze training weer wat meer vertrouwen in volgende week. Het weer ziet er in ieder geval lekker uit!

Leuk om op zon mooie zondag aan een lokale look mee te doen Shadylane en kepler. Ik vind die grote evenementen wel leuk, maar die lokale (zoals voor mij ook de 10EM vorige week) zijn vaak veel gezelliger. En een goede afwisseling voor een normale training natuurlijk.
I'm just a girl in the world.
pi_62326475
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 13:40 schreef annoh het volgende:
Ik ga over een half uurtje weg voor de generale repetitie voor de halve marathon. Na de moeizame 10 mijl van vorige week ben ik een beetje bezorgd (1.33.00 ). Ik ben echter in tegenstelling tot vorige week uitgeslapen, en niet 2 dagen geleden ziek geweest, dus hopelijk valt het mee en krijg ik door deze training weer wat meer vertrouwen in volgende week. Het weer ziet er in ieder geval lekker uit!

Leuk om op zon mooie zondag aan een lokale look mee te doen Shadylane en kepler. Ik vind die grote evenementen wel leuk, maar die lokale (zoals voor mij ook de 10EM vorige week) zijn vaak veel gezelliger. En een goede afwisseling voor een normale training natuurlijk.
Succes !
Ff verslag doen, ok ?
pi_62326780
Ja, het is ook wel fijn om je race zo op te bouwen, want nadat mensen in het begin van je weggelopen zijn kun jij op het tweede stuk aan de lopende band mensen inhalen Maar bij mij is het geen bewuste keuze, ik kom gewoon altijd heel slecht op gang, loop de eerste drie kilometer inwendig te vloeken en vraag me af waarom ik eigenlijk uberhaupt deze sport beoefen

annoh, succes, zal vast beter gaan dan toen, omdat je fitter bent en omdat het weer zo goed is. Hopelijk krijg je daar inderdaad vertrouwen door.

En ja, lokale loopjes zijn echt leuk, merkte ik vandaag ook weer. Eerst van die schattige ukkies die 500m lopen, en dan de 5 en de 10 met van alles in het deelnemersveld: lokale 'snelle mannen en vrouwen', amateurs die redelijk meekomen, mensen die net begonnen zijn met lopen en voor het eerst aan zoiets meedoen, hoogbejaarden....alles. Vaak doet ook echt het hele gezin mee en opa er nog bij. Er kwam hier vandaag een grijsaard in een prachtige tred de finish over, het leek net de zwembadpas
pi_62331056
Inmiddels toch weer die karakteristieke hoofdpijn, terwijl ik toch heb gedaan wat ik kon qua sportdrank, goed eten, hoofd koelen. Ik denk dat het toch vanuit m'n nek komt, spanning door te verkrampt lopen oid. Maar wat je daar dan weer tegen moet doen....hoe verander je iets dat je onbewust doet?

Ik hou het voorlopig maar gewoon op paracetamol/ibuprofen. Dat slik ik normaal nooit, dus kan geen kwaad om daar m'n toevlucht toe te nemen die paar wedstrijden die ik loop in een jaar.

Eindhovengangers, hoe ging het?
pi_62331554
Volgende week de halve marathon van Amsterdam. Wat kan ik deze week nog doen voor de voorbereiding? Nog wat lopen? Of juist niet meer?
pi_62331604
Dinsdag ofzo kun je nog wel even gaan, woensdag ook nog wel denk ik, gewoon een lichte training. Daarna de benen rust geven! (mijn favoriete deel van de trainingscyclus )
pi_62331711
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 18:29 schreef ShadyLane het volgende:
Dinsdag ofzo kun je nog wel even gaan, woensdag ook nog wel denk ik, gewoon een lichte training. Daarna de benen rust geven! (mijn favoriete deel van de trainingscyclus )
Oké, thnx. Een half uurtje dan ofzo? En daarna rust? Ik heb niet echt een trainingsschema gevolgd voor de halve. Eigenlijk in het algemeen veel te weinig getraind, maar ik heb wel een flinke basisconditie dus dat zal wel goedkomen. Liep met de damloop ook goed, dus 5km erbij moet wel lukken. Vorig jaar liep ik net iets boven de 1.40, hopelijk dit jaar eronder.
Voor de halve marathon van Egmond wil ik eigenlijk wel een keer een goed trainingsschema gaan volgen.
  zondag 12 oktober 2008 @ 18:51:29 #217
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62331991
die lokale 10km was erg leuk, uiteindelijk een tijd van 42.30. Komt omdat ik me vergiste in het parcours, ik dacht op een gegeven moment dat ik er bijna was en begon te versnellen. Bleek dat ik nog 2k verder moest

@Ryan

Wat ik heb gedaan voor de marathon is 2 weken vantevoren (nu te laat voor jou ) een flinke afstand lopen op hoog tempo, oftewel helemaal leeglopen. Daar paar keer rustig trainen en 4-5 dagen voor de wedstrijd een korte lichte training. In die volgende dagen lekker rusten en veel koolhydraten eten
  zondag 12 oktober 2008 @ 20:30:50 #218
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_62334251
19.8 km in 1.54.55
Ging niet super, weer last van ademhaling, maar de eerste 16 km waren ok en mijn benen voelen goed. Ik heb het gevoel dat ik niet goed ademhaal, hoewel ik er heel erg op probeer te letten.
Een vriendin zei: heh, voor dat soort afstanden pak je toch gewoon de fiets? Haha, het is best bizar om zon afstand af te leggen.
Ik gooi er dinsdag nog een intervaltraining tegen aan, niet te lang, maar ik heb het gevoel dat zon training relatief een grote bijdrage levert aan mijn conditie, en dat geeft me ook de kans even heel bewust op die ademhaling te letten. Met mijn benen zit het wel goed, dus 4 dagen rust is genoeg.
pi_62334344
Het weer in Eindhoven was erg goed! Mijn lijf leek niet zoveel zin in de halve marathon te hebben, maar toch is het me gelukt om een vrij constante race te rennen. Na 1:39:23u heb ik de finish gehaald en die tijd is nu ook mijn nieuwe pr (met 7 seconden).

Misschien ga ik nu ook wel voor een hele marathon trainen. Die wil ik toch wel ooit een keer lopen. Alleen weet ik nog niet of ik wel voldoende hele lange trainingen wil/kan doen. Dat kost toch wel veel tijd en misschien wil ik ook nog een andere sport gaan doen. Hardlopen vind ik wel leuk, maar het is ook een eenzijdige sport. Een allround sport met de nodige techniek erin is ook een optie voor mij. Hmm.. ik ga er nog even over nadenken en besluit na de zevenheuvelenloop wat ik ga doen .
pi_62335015
Triatlon Wolfje!

Gefeliciteerd met je p.r., en annoh volgens mij ben je er inderdaad wel klaar voor
kepler, dan is 2 km ineens ver he....desondanks mooie tijd!
pi_62335752
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 20:59 schreef ShadyLane het volgende:
Triatlon Wolfje!
Triathlon lijkt me ook mooi om te doen . Alleen duurt dat fietsen wel erg lang. Dat zou je eigenlijk moeten vervangen door een korter stukje mountainbiken.
  zondag 12 oktober 2008 @ 22:18:03 #222
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_62337423
* beertenderrr wilt over een aantal jaar meedoen aan de ironman!

Is echt een geweldige uithoudingswedstrijd. Maar zo'n race duurt wel enorm lang Je bent er op z'n minst 10 uur mee bezig (ok 8 uur als je een wereldtopper bent ) Als je iets met techniek wilt doen, zijn er genoeg racket- of vechtsporten aanwezig waar je je lol mee op kunt Mooi nieuw pr trouwens!

En Shadylane, ik lees op internet ook wat over het aanvullen van zout. Neem je dat ook in (op welke manier dan ook) voor/tijdens/na een hardloopsessie? Ik heb trouwens ook wel oor naar een eventuele oplossing voor nekpijn, had het gister ook tijdens mijn training. Zeer irritant, zat helemaal geblokkeerd
pi_62337608
Ik heb zoute dropjes gekocht maar dat was wel pas een paar uur na het lopen. Ik ga er vanuit dat er in die sportdrank ook wel zouten zaten, maar misschien was er idd meer nodig.

Het is nu trouwens met 1 paracetamolletje opgelost, da's stukken beter dan vroeger! Al die drinken/zout/hoofdkoelen/genoeg eten-maatregelen helpen dus in elk geval wel iets.
pi_62338367
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 20:34 schreef Wolfje het volgende:
Het weer in Eindhoven was erg goed! Mijn lijf leek niet zoveel zin in de halve marathon te hebben, maar toch is het me gelukt om een vrij constante race te rennen. Na 1:39:23u heb ik de finish gehaald en die tijd is nu ook mijn nieuwe pr (met 7 seconden).
Netjes. Ik heb mijn tijdsdoel niet gehaald maar wel lekker gelopen, dus volgende keer beter.
pi_62356377
Vandaag 6 kilometer gelopen op m'n nieuwe schoenen
Vergeleken bij jullie niet veel, maar het was heerlijk !
pi_62356528
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 17:52 schreef kleinzusje het volgende:
Vandaag 6 kilometer gelopen op m'n nieuwe schoenen
Vergeleken bij jullie niet veel, maar het was heerlijk !
Dat is ook ongeveer de afstand die ik loop
pi_62356586
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 17:58 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat is ook ongeveer de afstand die ik loop
Dear God !
A Partner in crime
Hoeveel minuten ?
pi_62356765
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 18:02 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Dear God !
A Partner in crime
Hoeveel minuten ?
Geen idee, half uurtje ongeveer. Eigenlijk weet ik niet precies hoeveel kilometer ik loop
Normaal gesproken ren ik wiel, in plaats van hard
Sinds een week of 6 loop ik een keer per week, ongeveer een half uurtje (in blokken van tussen de 5 en 10 minuten). En ik denk dat ik ongeveer 10-11 per uur loop, dus dan kom je ongeveer op die afstand uit.
Het is mijn bedoeling om binnenkort eens aan een run mee te doen, over twee weken is er eentje hier in het dorp. Dan weet ik hoe hard ik loop
Of ik moet eens afmeten op Google Maps, had ik al eens gedaan en toen kwam ik op 800 á 900 meter voor een blokje van 5 minuten. Volgende keer eens goed opletten waar ik met een blokje begin en ophoud (en onthouden hoe ik precies loop, want ik slalom altijd een beetje door het wijkpark heen).
pi_62357041
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 18:11 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Geen idee, half uurtje ongeveer. Eigenlijk weet ik niet precies hoeveel kilometer ik loop
Normaal gesproken ren ik wiel, in plaats van hard
Sinds een week of 6 loop ik een keer per week, ongeveer een half uurtje (in blokken van tussen de 5 en 10 minuten). En ik denk dat ik ongeveer 10-11 per uur loop, dus dan kom je ongeveer op die afstand uit.
Het is mijn bedoeling om binnenkort eens aan een run mee te doen, over twee weken is er eentje hier in het dorp. Dan weet ik hoe hard ik loop
Of ik moet eens afmeten op Google Maps, had ik al eens gedaan en toen kwam ik op 800 á 900 meter voor een blokje van 5 minuten. Volgende keer eens goed opletten waar ik met een blokje begin en ophoud (en onthouden hoe ik precies loop, want ik slalom altijd een beetje door het wijkpark heen).
Lijkt een beetje op wat ik doe
Heb geen technische snufjes, loop 2 of 3x per week en kijk op de klok.
Ren in Amsterdam over de straten en thuis kijk ik waar ik geweest ben
pi_62357237
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 18:24 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Lijkt een beetje op wat ik doe
Heb geen technische snufjes, loop 2 of 3x per week en kijk op de klok.
Ik heb wel een hartslagmeter.
quote:
Ren in Amsterdam over de straten en thuis kijk ik waar ik geweest ben
Als je maar lekker bezig bent

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2008 18:32:47 ]
pi_62357354
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 18:32 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik heb wel een hartslagmeter.
[..]

Als je maar lekker bezig bent
1. Ik niet
2. Juist ! Naast de sportschool is het een heerlijke afwisseling. Buiten, genieten, conditie, stress verlagend etc.
Ben normaal een prestatiekip, maar met dat hardlopen probeer ik genieten boven presteren te plaatsen
pi_62360558
Eindhoven, mijn woonplaats en dus een thuiswedstrijd. De meest gezellige marathon van Europa. Alleen het was warm, erg warm.

Om 14.10 was het de beurt aan de 1/2 marathon. Ik stond ditmaal in startvak C. Zelf besloot ik om naar het voorste C-vak te lopen en me daar naar voren te wurmen. Helaas zaten we nog wel achter de bedrijvenloop en de licentiehouders. Zelf heb ik sinds kort ook een licentie, maar ik had me al eerder ingeschreven dus ik stond nog in het laatste vak. Volgend jaar beter zullen we maar zeggen. Vlak voordat het startschot klonk, begon de zon dus door te breken en het werd snel warm, heel erg warm. Precies hetzelfde als vorig jaar. Vorige week dikke regen en dan nu dit... Nadat de licentiehouders en de bedrijvenloop gestart waren mochten ook wij weg. Ik probeerde zo snel mogelijk weg te komen om de drukte voor te zijn. Echter bij de Montgomerylaan begon de ellende al. Mensen die op de hele breedte van de weg al keuvelend aan het lopen zijn. Dit begin kost zoveel kracht, omdat je voortdurend al zigzaggend aan het inhalen bent. Ook de warmte speelde een grote rol. De eerste sponspost kwam dan ook als geroepen. Toch was ik snel weg en liep op een prima schema. De eerste 5 kilometer gingen in een kleine 21 minuten. Het ging prima, alleen kon ik geen groepje vinden. Als ik aanhaakte, kon ik er meteen langs en niet even profiteren van het tempomaken van de groep zelf.

Na een kilometer of 10 begon ik mijn rechterbeen te voelen. Een dag van te voren had ik met Palm meegedaan aan de ludieke Ontbijtloop van 6 km en waarschijnlijk heb ik daar toch een lichte blessure aan over gehouden. Dit begon nu op te spelen en ik heb hier voortdurend last van gehad. Toch doorgezet en op het tandvlees richting het Philips Stadion. Onderweg stonden Sjarief en Co mij nog aan te moedigen. Een erg welkom moment moet ik zeggen, hun stonden met een blik Jupiler, ik deed het met Extran Citrus. Het mooie moment langs het stadion deed me ook weer goed. Toen kwam het zwaarste stuk richting het Parktheater en dan naar de Tongelresestraat. Er leek geen einde aan te komen en de warmte begon zijn tol te eisen. Steeds meer lopers begonnen met wandelen en haakten af. Ik raapte zelfs marathonlopers op die 3 uur eerder gestart waren. Ook mensen van de estafettemarathon liepen tussen ons in, het werd een slachtveld. Toch op doorzettingsvermogen richting de Parklaan gelopen. Ik wist dat het nu genieten werd. Op de Dommelstraat deed het echter nog veel pijn, maar de toeschouwers maakten het goed. Jammer genoeg stonden er onderweg maar 4 sponsposten, wat voor deze omstandigheden toch echt te weinig was. Bekertjes water gooide ik over me heen om af te koelen, dat hielp gelukkig wel. Vanaf de Dommelstraat richting Markt en Stratumseind. Op het Stratumseind was het fantastisch. Bij het Lempke was er een oorverdovend applaus en gejuich, zodat ik weer even doorkon richting finish. Vlak voor de finish haalde ik Maurice bij. Hij was wonderwel gestart met zijn geblesseerde rug, maar liep een mooie 1:41, klasse! Nog een klein sprintje kwam eruit en zo stopte de klok op 1:31:28. Een tweede tijd ooit, ruim 7 minuten sneller dan vorig jaar! Ondanks de omstandigheden een prima tijd en wie weet wat er in Valkenswaard in zit over 3 weken. Dan wordt het 1/2 marathon nummer 9 dit jaar. De 10e staat op de planning tijdens de 3e kerstdagloop in Arnhem.

Uiteindelijk ben ik als 162e geeindigd bij de 5888 recreanten. Onderstaande illustratie laat mijn positie in de 1/2 marathon zien.

PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 15:48:31 #233
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62379268
'Korte hiel is teken van hardlooptalent'
quote:
AMSTERDAM - Mensen met korte hielen hebben meer aanleg voor hardloopwedstrijden over lange afstanden, zo hebben onderzoekers aan de Vrije Universiteit ontdekt.

De bewegingswetenschappers zijn erin geslaagd om een wiskundige formule op te stellen, waaruit blijkt dat mensen met kortere hielen aanmerkelijk minder kracht verspillen tijdens het rennen.

Die energiebesparing heeft volgens de onderzoekers vooral te maken met de achillespees, die de kuitspieren met de hiel verbindt. Als een hardloper landt op zijn voet, trekt zijn achillespees samen en wordt er energie opgeslagen in de pees. Die veerkracht komt weer vrij wanneer de loper zijn voet optilt voor de volgende pas.

Berekeningen

Uit de berekeningen van de wetenschappers blijkt dat een hardloper over het algemeen meer van die bewegingsenergie kan opslaan naarmate de afstand tussen zijn enkelbot en zijn achillespees korter is. Kortom: hoe korter de hiel, hoe efficiënter iemand lange afstanden kan hardlopen.

De resultaten van de studie staan deze week in het wetenschappelijke tijdschrift The Journal of Experimental Biology.

Minder zuurstof

De wetenschappers hebben de betrouwbaarheid van hun formule getest door de hielen van vijftien proefpersonen te meten en ze daarna lange tijd te laten hardlopen op een loopband. Al snel bleek dat de deelnemers met korte hielen minder zuurstof nodig hadden en dus ook minder energie verbruikten om dezelfde afstand te rennen.

Volgens hoofdonderzoekster Melanie Scholz bewijst het experiment dat de afmeting van iemands hiel grote invloed heeft op zijn hardloopprestaties. "Als ik geld zou moeten inzetten op atleten, zou ik het wel weten", zegt ze in het Britse tijdschrift New Scientist. "Ik zou eerst naar hun voeten kijken."
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 16:23:06 #234
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_62380106
Zometeen eens 12,4 km lopen, net een mooi parcourt uitgezet in de Google maps.
Kijken wat voor tijd eruit komt, verheug me niet teveel met de verkoudheid erbij.
pi_62389019
Ik laat mijn gezicht hier ook even zien, heb afgelopen zondag langs de lijn naar 'jullie' gekeken en gefilmd... een kleine montage:

En wat zal ik gaan doen, ook gaan hardlopen of blijven filmen
pi_62390135
Allebei natuurlijk

Leuk verslag j_de_kok! Lekkere tijd ook.
Ik kon drie weken geleden het loopgroepje maar ternauwernood bijhouden en werd direct daarna ziek. Sindsdien heb ik nog wel wat gelopen, maar niet meer veel en niet meer met dat groepje. Ik hield vanavond dus m'n hart vast....maar ik denk dat ik die laatste keer toen gewoon al semi-ziek was, want nu hield ik ze probleemloos bij
pi_62436855

Ff paar vraagjes:

1. Na blessure, "te fanatiek lopen" en oefeningen nu enorme spierpijn. Is het dan juist goed om gewoon door te gaan ? Of even rust te nemen ?

2. Beter als eerste een winddicht nike shirt ( met rits) aanschaffen ? Dan een regen/ winddicht jacky ? Of juist starten met sporthempje/ shirt ( waar t-shirtjes overheen kunnen ? Wordt nu wel erg kouwig en moet echt even investeren.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 16:16:14 #238
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62437200
als ik echt spierpijn heb (meestal na een wedstrijd) dan hou ik 1/2 dagen rust en doe dan een herstel-loop

Ik loop gewoon in een T-shirt of een trui Ik ga ook alleen lopen als het droog is
pi_62437931
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 16:16 schreef kepler het volgende:
als ik echt spierpijn heb (meestal na een wedstrijd) dan hou ik 1/2 dagen rust en doe dan een herstel-loop

Ik loop gewoon in een T-shirt of een trui Ik ga ook alleen lopen als het droog is
Wat is een herstel loop ?
pi_62442381
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 16:04 schreef kleinzusje het volgende:

Ff paar vraagjes:

1. Na blessure, "te fanatiek lopen" en oefeningen nu enorme spierpijn. Is het dan juist goed om gewoon door te gaan ? Of even rust te nemen ?

Rust. Of een hersteltraining, maar bij echt enorme spierpijn is rust imo het beste
Hersteltraining is heel rustig aan trainen (dus met ene lage intensiteit. Als je met een hartslagmeter traint en je traint normaal gesproken met een hartslag van 170, dan is een hersteltraining met hartslag 120).

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2008 19:45:08 ]
  donderdag 16 oktober 2008 @ 19:45:42 #241
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62442438
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 16:41 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Wat is een herstel loop ?
gewoon op een heel rustig tempo lopen (50% van wat je normaal loopt ofzo) en dan ook maar een klein stukje. Belangrijk is dat je spieren een goede doorbloeding houden volgens mij

Als de spierpijn echt heel erg is kan je beter nog wat extra rust houden
pi_62445903
Thx !
Heb naar jullie geluisterd
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 14:21:47 #243
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_62460237
Vanavond even goede training lopen

En dan de komende week op vervroegde gletser-wintersport, hoop dat ik geen blessures oploop, want dat zou beetje jammer zijn voor de 7 heuvelen
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 22:39:15 #244
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_62494005
Morgen de halve marathon, maar ik heb nog steeds geen brief met info ontvangen. Dit was vorig jaar ook zo, en geen probleem, want ik kon alsnog gewoon mee doen. Ik weet alleen niet meer precies hoe dat nou ging met de startvakken. Weet iemand of deze op verschillende tijden starten vanaf 2 uur? Of gewoon allemaal achter elkaar?
pi_62512871
Is het starten (en goed finishen) nog gelukt, annoh?

Bij hardloopwedstrijden heb ik altijd moeite met het drinken uit die bekertjes. De ene helft klotst eruit en in de rest verslik ik me. Daar heb ik nu wat op bedacht: ik neem gewoon een half rietje mee! Ik heb andere mensen dat nog niet zien doen, dus het lijkt of een briljant idee of complete mislukking. Wat denken jullie?
  zondag 19 oktober 2008 @ 21:28:39 #246
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_62513527
goed idee, je kan het echter ook teruggooien, ze snappen hopelijk ook wel dat je daaruit niet kan drinken

nu even serieus, ik denk dat wel kan. Je bent denk alleen wel eventjes bezig met water naar binnen werken omdat je ademhaling toch al vrij kort is. Maar je haalt iig alles eruit maar waar laat jij je rietje? Ikzelf zou dat ding snel kwijtraken en als ik em nog mocht hebben is het bekertje al leeggeklotst voordat ik uberhaupt een slok kan nemen
  zondag 19 oktober 2008 @ 21:31:56 #247
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_62513607
Precies op tijd waren we! enigszins gestrest, maar het ging goed. Iedereen startte gewoon na elkaar door. Ik ben zelf geëindigd in 2.11, behoorlijk langzamer dan vorig jaar, maarja, meer zat er niet in blijkbaar. Ik had last van mijn benen en ben blij dat ik 'm uitgelopen heb. Volgende keer beter!
Bij de halve marathon hadden ze sponzen, en dat is ook wel handig om uit te drinken! Op een gegeven moment moest er trouwens een aantal brandweer wagens volop met sirenes door de rennende massa's, was wel even spannend, ik hoop maar dat die nog op tijd bij de brand zijn aangekomen.
pi_62513713
Hoi, ben ook aan het hardlopen geslagen maar ben toe aan nieuwe schoenen en wil de beste hebben voor mijn lichaam. Welke merk /type kunnen jullie adviseren>?
pi_62513839
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 21:35 schreef Whodamn het volgende:
Hoi, ben ook aan het hardlopen geslagen maar ben toe aan nieuwe schoenen en wil de beste hebben voor mijn lichaam. Welke merk /type kunnen jullie adviseren>?
Hetzelfde merk en type als de verkoper in een echte hardloopwinkel . Voeten kunnen nu eenmaal veel verschillen en hebben dus ook een verschillende schoen nodig die op de juiste plaatsen ondersteuning en dergelijke geeft. En om nu te weten te komen welke schoen dat nu is, moet je het aan een echte kenner vragen. Ik kan je wel helpen met het merk en type van het rietje dat je kunt gebruiken .
pi_62514334
Vandaag ook de halve marathon gelopen en even mijn verhaal vertellen: Startte in het eerste startvak want ik had 1.40uur als tijd opgegeven. Toen ben ik iets te enthousiast begonnen, omdat ik dacht dat ik wel met die mensen mee kon lopen. Eerste 5km ging volgens mij in 20min. Na een kilometer of 5 kreeg ik wel door dat dat toch veel te snel was en ben ik een stuk rustiger gaan lopen. Van km 8 tot km 15 ongeveer 8 keer doodgegaan denk ik. In Amstelbusinesspark en de Watergraafsmeer deed ongeveer mij hele lichaam pijn.
Toen de mauritskade en de stadhouderskade ging het eigenlijk wel weer redelijk. De 16km kwam ik door in 1.12, terwijl ik tijdens de dam-totdamloop 1.16 liep... In het vondelpark begon ik af en toe krampsteken in mijn kuiten te krijgen, dus toen heel voorzichtig gelopen. Amstelveense weg werden me benen heel erg zwaar, maar daar en bij het stadion word je er door het publiek wel doorheen gesleept. Uiteindelijk een tijd van 1.37.55, dus toch wel tevreden. Volgende keer alleen iets beter opbouwen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')