Succes !quote:Op zondag 12 oktober 2008 01:16 schreef ShadyLane het volgende:
De start is pas om 11:30. En ik ga zo slapen, ja. Resultaten volgen, in principe, en zo niet, dan was het een tijd boven de 55 min
Cool !quote:Op zondag 12 oktober 2008 13:20 schreef ShadyLane het volgende:
Dank! Het ging lekker, onder de 51 zelfs, MAAR ik hoorde om me heen geluiden dat het parcours te kort zou zijn en ik weet eigenlijk wel zeker dat dat zo was. Ik denk zelfs dat het behoorlijk veel korter was dan 10 km. Maar boeien, ik heb lekker gelopen, het was heerlijk weer. En de tweede ronde een minuut sneller dan de eerste, dat vind ik ook altijd fijn, zo'n stijgende lijn (die heb ik trouwens altijd wel want ik ben een ongelooflijk beroerde starter)
Het is echt enorm lekker loopweer, niet koud, geen regen, geen wind. Da's vast in Eindhoven net zo. Hopelijk hebben de Fokkers die daar meedoen een goeie wedstrijd zonder hinderlijke verkoudheidstoestanden.
Succes !quote:Op zondag 12 oktober 2008 13:40 schreef annoh het volgende:
Ik ga over een half uurtje weg voor de generale repetitie voor de halve marathon. Na de moeizame 10 mijl van vorige week ben ik een beetje bezorgd (1.33.00). Ik ben echter in tegenstelling tot vorige week uitgeslapen, en niet 2 dagen geleden ziek geweest, dus hopelijk valt het mee en krijg ik door deze training weer wat meer vertrouwen in volgende week. Het weer ziet er in ieder geval lekker uit!
Leuk om op zon mooie zondag aan een lokale look mee te doen Shadylane en kepler. Ik vind die grote evenementen wel leuk, maar die lokale (zoals voor mij ook de 10EM vorige week) zijn vaak veel gezelliger. En een goede afwisseling voor een normale training natuurlijk.
Oké, thnx. Een half uurtje dan ofzo? En daarna rust? Ik heb niet echt een trainingsschema gevolgd voor de halve. Eigenlijk in het algemeen veel te weinig getraind, maar ik heb wel een flinke basisconditie dus dat zal wel goedkomen. Liep met de damloop ook goed, dus 5km erbij moet wel lukken. Vorig jaar liep ik net iets boven de 1.40, hopelijk dit jaar eronder.quote:Op zondag 12 oktober 2008 18:29 schreef ShadyLane het volgende:
Dinsdag ofzo kun je nog wel even gaan, woensdag ook nog wel denk ik, gewoon een lichte training. Daarna de benen rust geven! (mijn favoriete deel van de trainingscyclus)
Triathlon lijkt me ook mooi om te doenquote:
Netjes. Ik heb mijn tijdsdoel niet gehaald maar wel lekker gelopen, dus volgende keer beter.quote:Op zondag 12 oktober 2008 20:34 schreef Wolfje het volgende:
Het weer in Eindhoven was erg goed! Mijn lijf leek niet zoveel zin in de halve marathon te hebben, maar toch is het me gelukt om een vrij constante race te rennen. Na 1:39:23u heb ik de finish gehaald en die tijd is nu ook mijn nieuwe pr (met 7 seconden).
Dat is ook ongeveer de afstand die ik loopquote:Op maandag 13 oktober 2008 17:52 schreef kleinzusje het volgende:
Vandaag 6 kilometer gelopen op m'n nieuwe schoenen![]()
Vergeleken bij jullie niet veel, maar het was heerlijk !
Dear God !quote:Op maandag 13 oktober 2008 17:58 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat is ook ongeveer de afstand die ik loop
Geen idee, half uurtje ongeveer. Eigenlijk weet ik niet precies hoeveel kilometer ik loopquote:Op maandag 13 oktober 2008 18:02 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Dear God !
A Partner in crime![]()
Hoeveel minuten ?
Lijkt een beetje op wat ik doequote:Op maandag 13 oktober 2008 18:11 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Geen idee, half uurtje ongeveer. Eigenlijk weet ik niet precies hoeveel kilometer ik loop![]()
Normaal gesproken ren ik wiel, in plaats van hard![]()
Sinds een week of 6 loop ik een keer per week, ongeveer een half uurtje (in blokken van tussen de 5 en 10 minuten). En ik denk dat ik ongeveer 10-11 per uur loop, dus dan kom je ongeveer op die afstand uit.
Het is mijn bedoeling om binnenkort eens aan een run mee te doen, over twee weken is er eentje hier in het dorp. Dan weet ik hoe hard ik loop
Of ik moet eens afmeten op Google Maps, had ik al eens gedaan en toen kwam ik op 800 á 900 meter voor een blokje van 5 minuten. Volgende keer eens goed opletten waar ik met een blokje begin en ophoud (en onthouden hoe ik precies loop, want ik slalom altijd een beetje door het wijkpark heen).
Ik heb wel een hartslagmeter.quote:Op maandag 13 oktober 2008 18:24 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Lijkt een beetje op wat ik doe![]()
Heb geen technische snufjes, loop 2 of 3x per week en kijk op de klok.
Als je maar lekker bezig bentquote:Ren in Amsterdam over de straten en thuis kijk ik waar ik geweest ben
1. Ik nietquote:Op maandag 13 oktober 2008 18:32 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik heb wel een hartslagmeter.
[..]
Als je maar lekker bezig bent
quote:AMSTERDAM - Mensen met korte hielen hebben meer aanleg voor hardloopwedstrijden over lange afstanden, zo hebben onderzoekers aan de Vrije Universiteit ontdekt.
De bewegingswetenschappers zijn erin geslaagd om een wiskundige formule op te stellen, waaruit blijkt dat mensen met kortere hielen aanmerkelijk minder kracht verspillen tijdens het rennen.
Die energiebesparing heeft volgens de onderzoekers vooral te maken met de achillespees, die de kuitspieren met de hiel verbindt. Als een hardloper landt op zijn voet, trekt zijn achillespees samen en wordt er energie opgeslagen in de pees. Die veerkracht komt weer vrij wanneer de loper zijn voet optilt voor de volgende pas.
Berekeningen
Uit de berekeningen van de wetenschappers blijkt dat een hardloper over het algemeen meer van die bewegingsenergie kan opslaan naarmate de afstand tussen zijn enkelbot en zijn achillespees korter is. Kortom: hoe korter de hiel, hoe efficiënter iemand lange afstanden kan hardlopen.
De resultaten van de studie staan deze week in het wetenschappelijke tijdschrift The Journal of Experimental Biology.
Minder zuurstof
De wetenschappers hebben de betrouwbaarheid van hun formule getest door de hielen van vijftien proefpersonen te meten en ze daarna lange tijd te laten hardlopen op een loopband. Al snel bleek dat de deelnemers met korte hielen minder zuurstof nodig hadden en dus ook minder energie verbruikten om dezelfde afstand te rennen.
Volgens hoofdonderzoekster Melanie Scholz bewijst het experiment dat de afmeting van iemands hiel grote invloed heeft op zijn hardloopprestaties. "Als ik geld zou moeten inzetten op atleten, zou ik het wel weten", zegt ze in het Britse tijdschrift New Scientist. "Ik zou eerst naar hun voeten kijken."
Wat is een herstel loop ?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:16 schreef kepler het volgende:
als ik echt spierpijn heb (meestal na een wedstrijd) dan hou ik 1/2 dagen rust en doe dan een herstel-loop
Ik loop gewoon in een T-shirt of een truiIk ga ook alleen lopen als het droog is
Rust. Of een hersteltraining, maar bij echt enorme spierpijn is rust imo het bestequote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:04 schreef kleinzusje het volgende:![]()
Ff paar vraagjes:
1. Na blessure, "te fanatiek lopen" en oefeningen nu enorme spierpijn. Is het dan juist goed om gewoon door te gaan ? Of even rust te nemen ?
gewoon op een heel rustig tempo lopen (50% van wat je normaal loopt ofzo) en dan ook maar een klein stukje. Belangrijk is dat je spieren een goede doorbloeding houden volgens mijquote:
Hetzelfde merk en type als de verkoper in een echte hardloopwinkelquote:Op zondag 19 oktober 2008 21:35 schreef Whodamn het volgende:
Hoi, ben ook aan het hardlopen geslagen maar ben toe aan nieuwe schoenen en wil de beste hebben voor mijn lichaam. Welke merk /type kunnen jullie adviseren>?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |