abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62517778
Ook de halve gelopen in Amsterdam vandaag. Weinig gelopen sinds de Dam tot Damloop en dat was ook te merken. Uiteindelijk 2:12 gelopen wat stuk langzamer is dan normaal, opvallend veel last van verzuring en kramp in kuit in vergelijking met andere lopen. Laatste paar kilometer waren erg pijnlijk. Die brandweer auto's waren ff spannend ja ik liep er paar honderd meter voor en hoor die sirenes kijk achterom en zie opeens brandweerauto op parcours.

Het drinken uit bekertjes is idd niet altijd makkelijk, ik knijp het bekertje fijn aan de bovenkant zodat er een tutje overblijft waardoor je stuk makkelijker kan drinken. Erg lekker vond ik de bananen bij iedere drankpost, dat zie je niet zovaak.
pi_62517968
Even een vraagje. Ik ben sinds een aantal maanden begonnen met hardlopen. Maar 8 van de 10 keer dat ik loop krijg ik na ongeveer 3 km zo'n enorme steek in mijn rechterzij. Dat gevoel houd zich aan (en wordt erger) totdat ik even stil sta, dan verdwijnt het langzaam. Maar zodra ik weer begin te lopen komt die steek weer terug.

Ik heb gelezen dat dit te maken heeft met de tijden dat je eet/drinkt vlak voor het hardlopen. Maar als ik 3 uur van te voren een zware maaltijd nuttig en een beetje water, dan krijg ik het gevoel alsnog. Het is gewoon te pijnlijk om mee door te lopen. en het schiet gewoon voor geen ruk op om de hele tijd te pauzeren.

Iemand een idee hoe dit gevoel kwijt te raken? Hele dag maar niets eten?
pi_62518220
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 00:07 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
Even een vraagje. Ik ben sinds een aantal maanden begonnen met hardlopen. Maar 8 van de 10 keer dat ik loop krijg ik na ongeveer 3 km zo'n enorme steek in mijn rechterzij. Dat gevoel houd zich aan (en wordt erger) totdat ik even stil sta, dan verdwijnt het langzaam. Maar zodra ik weer begin te lopen komt die steek weer terug.

Ik heb gelezen dat dit te maken heeft met de tijden dat je eet/drinkt vlak voor het hardlopen. Maar als ik 3 uur van te voren een zware maaltijd nuttig en een beetje water, dan krijg ik het gevoel alsnog. Het is gewoon te pijnlijk om mee door te lopen. en het schiet gewoon voor geen ruk op om de hele tijd te pauzeren.

beter op je ademhaling letten.
  maandag 20 oktober 2008 @ 09:16:49 #254
143808 Koen_74
Go Shani !!
pi_62521388
Tjezus nog nooit zo afgezien

Gisteren de halve van Amsterdam. Tot 8 km ging het goed. Tuurlijk te enthousiast begonnen. Je weet met zo'n trainingsachterstand dat het niet lukt om je normale niveau te halen, maar dat ik zo in zou storten had ik niet verwacht.
Evengoed nog 1:38 dus een acceptabele tijd.

Alleen het parcours van Amsterdam is echt Volgend jaar loop ik hem niet meer....
pi_62521522
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 09:16 schreef Koen_74 het volgende:
Tjezus nog nooit zo afgezien

Gisteren de halve van Amsterdam. Tot 8 km ging het goed. Tuurlijk te enthousiast begonnen. Je weet met zo'n trainingsachterstand dat het niet lukt om je normale niveau te halen, maar dat ik zo in zou storten had ik niet verwacht.
Evengoed nog 1:38 dus een acceptabele tijd.

Alleen het parcours van Amsterdam is echt Volgend jaar loop ik hem niet meer....
Hoezo, wat vind je van het parcours dan? Op zich wel prima toch? Alleen dat bedrijventerrein is niet zo leuk. Oud-zuid, stadhouderskade, vondelpark, stadion etc zijn toch wel goed te doen. Brede wegen overal.
  maandag 20 oktober 2008 @ 10:03:07 #256
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62522271
ik wilde afgelopen wee gaan beginnen met de echte training voor de zevenheuvelen, heb ik een blessure aan mn rug... De hele week niet kunnen lopen en ook deze week gaat moeilijk worden denk ik
The line is a dot to you!
pi_62522273
quote:

Kan ook met je conditie te maken hebben en te snel van start gaan
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_62522337
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 21:35 schreef Whodamn het volgende:
Hoi, ben ook aan het hardlopen geslagen maar ben toe aan nieuwe schoenen en wil de beste hebben voor mijn lichaam. Welke merk /type kunnen jullie adviseren>?
In de betere loopshops maken ze een video !
Kun je meteen zien of je een afwijking hebt en daar je schoenen op uitzoeken.
  maandag 20 oktober 2008 @ 10:18:47 #259
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_62522567
quote:

2 uur van te voren eten hou ik zelf altijd aan als max, moet ook voor jou wel werken denk ik. Het zou idd kunnen zoals anderen al aangeven dat je te snel te hard gaat. Ben je na die 3km ook helemaal dood of niet? Wat ik zelf altijd doe als ik zo'n steek op voel komen is mijn ademhaling concentreren op die pijnplek. Het helpt opzich wel, maar de pijn gaat niet direct weg hierdoor. Je moet het maar even proberen
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  maandag 20 oktober 2008 @ 10:30:05 #260
143808 Koen_74
Go Shani !!
pi_62522790
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 09:23 schreef ryan_atwood het volgende:

[..]

Hoezo, wat vind je van het parcours dan? Op zich wel prima toch? Alleen dat bedrijventerrein is niet zo leuk. Oud-zuid, stadhouderskade, vondelpark, stadion etc zijn toch wel goed te doen. Brede wegen overal.
Brede wegen is inderdaad OK, verder totaal geen sfeer.
Het enige mooie is het stadion

geef mij maar de Zevenheuvelen of de Egmond Halve Marathon.
  maandag 20 oktober 2008 @ 10:31:04 #261
143808 Koen_74
Go Shani !!
pi_62522815
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 10:03 schreef kepler het volgende:
ik wilde afgelopen wee gaan beginnen met de echte training voor de zevenheuvelen, heb ik een blessure aan mn rug... De hele week niet kunnen lopen en ook deze week gaat moeilijk worden denk ik
klote man
pi_62523990
Misschien leuk om de OP weer eens aan te passen, met de grote runs aankomend jaar en welke Fokkers er allemaal meedoen met welke richttijd en resultaten.
Mijn volgende is de Egmond Halve Marathon - richttijd 1.36uur
  maandag 20 oktober 2008 @ 11:30:59 #263
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62524189
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 10:31 schreef Koen_74 het volgende:

[..]

klote man
slaat een flinke deuk in mijn trainings-schema

Ik heb afgelopen weken niet heel veel kunnen trainen, maar wilde ditkomende weken goed maken. Gaat hem niet worden denk ik
pi_62524696
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 11:22 schreef ryan_atwood het volgende:
Misschien leuk om de OP weer eens aan te passen, met de grote runs aankomend jaar en welke Fokkers er allemaal meedoen met welke richttijd en resultaten.
Mijn volgende is de Egmond Halve Marathon - richttijd 1.36uur
Maak ik een banner
  maandag 20 oktober 2008 @ 12:23:05 #265
202014 JJH
Knetter. O+
pi_62525427
quote:

Klinkt bekend, als ik 's morgens vroeg ga lopen eet ik nog wat vlak voordat ik naar bed ga, en de volgende ochtend nog een banaan en een paar slokken drinken. Eigenlijk net zo als ik 's avonds loop. 's Middags gewoon lunchen, voordat ik wegga even een banaan of iets anders erin stopppen en lopen. Als ik dan terugkom eet ik wel uitgebreid natuurlijk, heb dan altijd best wel een beetje honger.

Mocht ik toch steek krijgen inderdaad puur op de ademhaling letten, héél rustig kalm en diep inademen. Houd ik natuurlijk niet zo lang vol maar na 5-6 keer is het vaak al een stuk minder.
Succes ermee.

ik ga trouwens straks/vanavond nog lekker even een stuk lopen! Ben vrij en hier in Zwolle is het prima weer
  maandag 20 oktober 2008 @ 12:24:35 #266
202014 JJH
Knetter. O+
pi_62525462
O ja mijn eerste en ook volgende loop is de halve marathon van Zwolle, zoals het nu gepland is. Ik denk trouwens dat ik aankomend voorjaar hier en daar nog wel wat meepak hoor.
pi_62525862
Wow, ik heb jullie weer gevonden!

Na hoe lang is het nu echt nodig je schoenen te vervangen? Er zijn sites die over 2,5 jaar spreken en ander over 1000 km. Dat scheelt nogal en ik zit niet zo ruim in de financien dat ik nieuwe schoenen ga kopen, als het niet nodig is...
Sweet and innocent...
  maandag 20 oktober 2008 @ 13:20:12 #268
143808 Koen_74
Go Shani !!
pi_62526686
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 11:51 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Maak ik een banner
Mooi!

Zevenheuvelen: richttijd 59:59
Egmond: hopelijk sneeuw ijzel en harde wind dus ik geef geen richttijd op
pi_62527178
Fuck, wilde eigenlijk ook nog meedoen met de Zevenheuvelen, maar zie net dat die inschrijving al gesloten is
  maandag 20 oktober 2008 @ 17:23:02 #270
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_62532959
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 11:51 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Maak ik een banner
Ik heb deze ook op de agenda staan, ik richt me op 1:40

zeven heuvels doe ik ook aan mee, die wil ik in 1:10 doen
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 13:38 schreef ryan_atwood het volgende:
Fuck, wilde eigenlijk ook nog meedoen met de Zevenheuvelen, maar zie net dat die inschrijving al gesloten is
Tip, kijk een aantal dagen voor het evenement even op marktplaats. Er zijn altijd wel uitvallers die hun kaartje dan verkopen en dan kan je alsnog meedoen
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  maandag 20 oktober 2008 @ 17:26:35 #271
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62533040
ik doe ook mee aan de zevenheuvelen, richttijd is 1:05
pi_62533427
Mooi, tenminste wat reacties van wat er gelopen gaat worden aankomend seizoen. Nu nog een moderator die dit kan aanpassen in de OP en banner van kleinzusje
pi_62533976
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 12:41 schreef Innocence het volgende:
Wow, ik heb jullie weer gevonden!

Na hoe lang is het nu echt nodig je schoenen te vervangen? Er zijn sites die over 2,5 jaar spreken en ander over 1000 km. Dat scheelt nogal en ik zit niet zo ruim in de financien dat ik nieuwe schoenen ga kopen, als het niet nodig is...
Het is pas echt nodig als je merkt dat de demping op begint te raken. Zelf heb ik ruim 1500km gerend met mijn laatste paar, maar ik kreeg toen ook wel wat last van mijn kuiten. Dus eigenlijk had ik beter iets eerder nieuwe schoenen moeten kopen.
pi_62535954
Opzoek naar naar leuke loop in de winter rond Amsterdam (zodat ik blijf lopen komende maanden ) kwam ik deze tegen:

www.olympischstadionloop.nl
pi_62550001
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 18:07 schreef Wolfje het volgende:

[..]

Het is pas echt nodig als je merkt dat de demping op begint te raken. Zelf heb ik ruim 1500km gerend met mijn laatste paar, maar ik kreeg toen ook wel wat last van mijn kuiten. Dus eigenlijk had ik beter iets eerder nieuwe schoenen moeten kopen.
Waaraan merk je dat dan echt? Want het wordt geleidelijk natuurlijk minder en ik heb geen idee of kleine pijntjes door verminderde demping komen.
Sweet and innocent...
pi_62552047
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 19:29 schreef mouzzer het volgende:
Opzoek naar naar leuke loop in de winter rond Amsterdam (zodat ik blijf lopen komende maanden ) kwam ik deze tegen:

www.olympischstadionloop.nl
oh jammer de avond ervoor kom ik heel laat terug uit Parijs, ben vast een beetje brak.
volgende week zondag is ook een westrijd in Adam: de Middenmeerloop (www.av23.nl)
pi_62571442
kepler, vreselijk irritant, in de laatste weken voor de Zevenheuvelen. Ik hoop er het beste van...

Dat drinken is idd lastig, ik doe het dus maar gewoon bij voorkeur niet tijdens de wedstrijd (maar ik loop dan ook maar eens per jaar een wedstrijd die langer is dan 10 km en die is in een koele periode). HEEL soms neem ik wel zo'n bekertje aan en dan doe ik er maar niet moeilijk over dat ik daar maar twee slokken van drink en de rest over de rand klotst. Ik ben 1x echt helemaal stil gaan staan om uitgebreid dat hele bekertje leeg te drinken, toen was het idioot heet en interesseerde de tijd me geen barst meer
pi_62572013
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 18:07 schreef Wolfje het volgende:

[..]

Hmm, dat laatste merkte ik vanavond. Nieuwe schoenen moeten er snel komen dus.
That's all folks!
pi_62572405
Ik was al nooit écht begonnen met hardlopen, maar afgelopen zondag weer eens vijf kilometer gelopen. Nu is een zondag op een vrij vroeg uur (12:30 ) al geen goed idee, maar het leek ook echt weer of ik helemaal op nul was begonnen. Wat ook wel zo is natuurlijk.

Wel wederom het plan opgevat om het te blijven doen
pi_62572459
Ook ik ben er achter gekomen dat ik redelijk opnieuw mag beginnen om m'n conditie en spieren op te bouwen.
Van de zomer heb ik mijn teen gebroken, redelijk onschuldig, maar het zorgde toch voor veel ongemak, zo heb ik vanaf juni tot begin deze 2 weken geleden niet hardgelopen. Zo heb ik dus ook niet mee kunnen doen aan de Dam tot damloop en De (halve) marathon van Amsterdam.

Vorige week maandag, ik had er weer zin in, van het ziekenhuis mocht het weer. Een pijnlijk halfuur later was ik doodop. Ik heb een week last van spierpijn gehad.
Gisteren had ik tijd en kreeg met moeite 30 minuten op de teller. Ik had vandaag echter geen last van spierpijn en heb vanavond weer een rondje gedaan. 45 minuten. Op een tempo van zo'n 11 kilometer per uur. Niet ideaal, ik werd door iedereen ingehaald terwijl ik dat voorheen zelf altijd deed, maar er zit duidelijk weer vooruitgang in.

Heb me ook alweer ingeschreven voor de CPC, ik moet nu alleen een bewijs inleveren dat ik verwacht dat ik <1:45:00 ben, maar ik heb geen idee waar ik dat heen moet sturen.

M'n teen blijft wel een probleem. Over 6 uur heb ik een afspraak in het ziekenhuis, gaat waarschijnlijk een schroefje worden... en dan mag ik weer een maand niet sporten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
pi_62573911
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 10:03 schreef kepler het volgende:
Zeer vervelend voor je. .

Indien je de zevenheuvelen echt niet kan gaan lopen met je blessure, hou ik me graag aanbevolen om je startnummer over te nemen. Heb je incl. chip?
pi_62574992
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 11:41 schreef Innocence het volgende:

[..]

Waaraan merk je dat dan echt? Want het wordt geleidelijk natuurlijk minder en ik heb geen idee of kleine pijntjes door verminderde demping komen.
Niemand?
Sweet and innocent...
pi_62576888
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 10:01 schreef Innocence het volgende:

[..]

Niemand?
Je kan je schoenen even laten zien in een hardloopspeciaalzaak, zij zullen het wel weten. Ik kijk meestal naar de zool van mijn schoenen, als het profiel op meerdere plaatsen helemaal is afgesleten is het tijd voor een nieuw paar.
And there was much rejoicing.
pi_62580968
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 10:01 schreef Innocence het volgende:

[..]

Niemand?
Vervang uw loopschoenen op tijd.

De levensduur van een loopschoen wordt, in tegenstelling tot wat velen denken, niet bepaald door de zichtbare uitwendige slijtage. Schoenkarakteristieken zoals stabiliteit en schokdemping hangen sterk af van de levensduur van de middenzool. Deze laatste hangt vooral af van het totaal aantal kilometers dat er met die schoen gelopen is. In de praktijk stelt men dat een middenzool 1000 tot 1500 km meegaat. Deze cijfers moeten echter naar beneden getrokken worden als er veel op harde bodems gelopen wordt, als het lichaamsgewicht aan de hoge kant ligt, als de schoenen veelvuldig doornat geraken enz.
Hoe dan ook, deze cijfers zijn beduidend lager dan de levensduur van de slijtlaag van de zool. Inspectie van de schoenzool is dus geen betrouwbare methode. Het ontstaan van rimpels is ook voor een middenzool een teken van ouderdom en dus slijtage. Is hierbij de middenzool aan één kant samen gedrukt zodat de schoen naar diezelfde kant gaat hellen, dan is de schoen rijp voor de vuilnisemmer. Wacht ook niet tot de hielkap, bijvoorbeeld door voortdurende overpronatie, duidelijk vervormd is. Een misvormde hielkap houdt de hiel niet meer op zijn plaats zodat er geen degelijke pronatiecontrole meer mogelijk is.

Een goede raad. Loop afwisselend met twee of meer paar loopschoenen, waarbij er een nieuw en een ouder paar bij zitten. De kans is groot dat aldus het verschil met een oude en versleten paar duidelijk voelbaar wordt en het op tijd vervangen wordt. Tenslotte, hebt u het geluk een schoen gevonden te hebben waarbij u zich goed voelt en geen klachten mee krijgt, laat U niet verleiden door een nieuw of zogemaamd beter model en blijf bij uw oude keuze. Letsels vermijden blijft de eerste prioriteit!

http://www.hardloopinfo.nl/html/kopen.html
pi_62582690
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 00:49 schreef ShadyLane het volgende:
kepler, vreselijk irritant, in de laatste weken voor de Zevenheuvelen. Ik hoop er het beste van...

Dat drinken is idd lastig, ik doe het dus maar gewoon bij voorkeur niet tijdens de wedstrijd (maar ik loop dan ook maar eens per jaar een wedstrijd die langer is dan 10 km en die is in een koele periode). HEEL soms neem ik wel zo'n bekertje aan en dan doe ik er maar niet moeilijk over dat ik daar maar twee slokken van drink en de rest over de rand klotst. Ik ben 1x echt helemaal stil gaan staan om uitgebreid dat hele bekertje leeg te drinken, toen was het idioot heet en interesseerde de tijd me geen barst meer
Tip, koop een drinkbelt met van die flesjes. Werkt perfect!
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
pi_62583307
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 11:17 schreef SuperSiem het volgende:

[..]

Je kan je schoenen even laten zien in een hardloopspeciaalzaak, zij zullen het wel weten. Ik kijk meestal naar de zool van mijn schoenen, als het profiel op meerdere plaatsen helemaal is afgesleten is het tijd voor een nieuw paar.
Of zij verkopen je graag nieuwe schoenen

Ik kan zelf niets aan de middenzool zien qua rimpels, maar profiel is op de bal van m'n voet wel weggesleten en loop anderhalf jaar op deze schoenen.
Sweet and innocent...
  woensdag 22 oktober 2008 @ 18:29:38 #287
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62589251
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 09:15 schreef ryan_atwood het volgende:

[..]

Zeer vervelend voor je. .

Indien je de zevenheuvelen echt niet kan gaan lopen met je blessure, hou ik me graag aanbevolen om je startnummer over te nemen. Heb je incl. chip?
haha, nee het was gelukkig alleen een verrekte spier in mn rug. Alleen zat dat spiertje op een hele vervelende plek Het is nu weer redelijk in orde en ik kan de zevenheuvelen wel lopen
pi_62590594
Ik ben ook weer begonnen aan hardlopen, maar zo lang als sommigen van jullie het kunnen gaat mij niet lukken.
Hardlopen doe ik dan ook vooral om af te vallen, het liefst een beetje vlot. Afgelopen week heb ik iedere dag rond de 25 minuten hardgelopen een week lang. Helaas viel het resultaat op de weegschaal erg tegen, ik woog juist weer een paar gram meer. Ik heb in die periode niet mijn eetpatroon verandert, standaard at ik elke dag een reep en 5 frikandellen als avondeten.

Nu heb ik wel mijn eetpatroon verandert en ik ga nog steeds iedere dag hardlopen. Toch vraag ik me af of hardlopen wel de juiste sport is om redelijk snel af te vallen. Ik heb een (kleine) hangbuik die ik weg wil werken, denken jullie dat dit gaat lukken met alleen hardlopen?

Het liefst wil ik nog langer hardlopen alleen ben ik al doodop na 25 minuten. Toch heb ik het gevoel dat het wel mogelijk moet zijn omdat ik, na een lange periode niet te hebben hardgelopen, binnen drie dagen van de 18 naar 25 minuten ben gegaan, terwijl ik daarvoor dus altijd doodop was na 18 minuten. Overigens ben ik als ik zeg doodop nog niet buiten adem, alleen heb ik een gruwelijk heet hoofd en mijn benen worden gewoon erg moe. Moet ik mezelf dan gewoon door blijven duwen om bijvoorbeeld 35 minuten proberen te halen?

Wat ik trouwens gruwelijk irritant vind aan het hardlopen zijn sommige mensen op straat, of liever gezegd hangjeugd. Gisteren liep ik mijn rondje, heel erg afgelegen langs het water waar normaal alleen mensen hun hond uitlaten maar dit keer zaten er een stel gasten op een bankje. Toen ik langs liep maakten ze opmerkingen van "hup 1, 2, 3" en "dat kan harder!". Normaal ren ik hetzelfde stuk 3 keer heen en weer maar door die sukkels ben ik toen maar eerder gestopt.
Tok.
pi_62591105
Ik ben jaloers.

In het ziekenhuis werd me, na het maken van een foto van m'n teen, verteld dat mijn teen er even slecht uitziet als 4 maanden geleden. Wat dus niet goed is. Er is een klein brokje af, waardoor een breuk is ontstaan. Deze is echter niet erg genoeg voor een schroef, hierdoor zou hij alleen maar verder afbreken.

Nu mag ik dus weer een maand wachten en niet hardlopen.

Ik ben jaloers.
[..]
pi_62591754
Het is logisch dat je niet direct afvalt van hardlopen, je maakt meer spierweefsel aan en je krijgt meer honger dankzij het hardlopen. Op de lange duur echter is een beter gewicht, en nog belangerijker, gezondheid en hartslag, vele malen beter.

Zelf heb ik nooit hardgelopen om af te vallen (ik ben altijd al erg slank). Wel zorg ik voor een gezond eetpatroon, melk, 2 liter water, 2 stuks fruit, volkoren brood, brinta, pasta, rijst en noem maar op. Ik denk dat de combinatie van die 2 op de lange duur het meeste resultaat op leveren zonder last te krijgen van het jojo effect.

Over het hardlopen zelf; zorg je dat je voor voldoende ventilerende kleren zorgt? Katoen houd de warmte vast en dan krijg je het erg snel warm en erg veel last van zweet.
Daarnaast is het ook verstandig om het langzaam op te bouwen (hoe kut dat ook is. ). Loop niet elke dag maar een aantal maal per week. Bijvoorbeeld zo 20 min di 25 min en vr 20 min. Zo is het niet zo'n grote schok voor je lichaam (de klap die je tijdens het hardlopen is zo'n 3 keer zo groot als tijdens normaal lopen, het is dus zaak dit langzaam op te bouwen).

Probeer daarnaast afwisselend te lopen, dit vergroot het plezier.

Succes in elk geval,

Martijn
[..]
pi_62592051
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 19:20 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Wat ik trouwens gruwelijk irritant vind aan het hardlopen zijn sommige mensen op straat, of liever gezegd hangjeugd. Gisteren liep ik mijn rondje, heel erg afgelegen langs het water waar normaal alleen mensen hun hond uitlaten maar dit keer zaten er een stel gasten op een bankje. Toen ik langs liep maakten ze opmerkingen van "hup 1, 2, 3" en "dat kan harder!". Normaal ren ik hetzelfde stuk 3 keer heen en weer maar door die sukkels ben ik toen maar eerder gestopt.
Hup-twee-drie-vier vind ik altijd nog wel grappig, misschien omdat ik dat zelf als kind ook deed. Daar reageer ik met een brede grijns op. Veel irritanter vind ik mensen met honden die ze niet onder controle hebben (en dan ook nog zeggen: "hij doet niks hoor"), auto's die rakelings langs je scheuren op de dijk en fietsers die je allang van voren aan zien komen (als jij keurig links van de weg loopt) en dan toch pas op het allerlaatste moment opzij gaan. Oh, en (vrachtwagen-)chauffeurs die als ze vlakbij je zijn ineens toeteren, dan schrik ik me altijd de tering
pi_62593491
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 19:20 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Ik ben ook weer begonnen aan hardlopen, maar zo lang als sommigen van jullie het kunnen gaat mij niet lukken.
Hardlopen doe ik dan ook vooral om af te vallen, het liefst een beetje vlot. Afgelopen week heb ik iedere dag rond de 25 minuten hardgelopen een week lang. Helaas viel het resultaat op de weegschaal erg tegen, ik woog juist weer een paar gram meer. Ik heb in die periode niet mijn eetpatroon verandert, standaard at ik elke dag een reep en 5 frikandellen als avondeten.

Nu heb ik wel mijn eetpatroon verandert en ik ga nog steeds iedere dag hardlopen. Toch vraag ik me af of hardlopen wel de juiste sport is om redelijk snel af te vallen. Ik heb een (kleine) hangbuik die ik weg wil werken, denken jullie dat dit gaat lukken met alleen hardlopen?

Het liefst wil ik nog langer hardlopen alleen ben ik al doodop na 25 minuten. Toch heb ik het gevoel dat het wel mogelijk moet zijn omdat ik, na een lange periode niet te hebben hardgelopen, binnen drie dagen van de 18 naar 25 minuten ben gegaan, terwijl ik daarvoor dus altijd doodop was na 18 minuten. Overigens ben ik als ik zeg doodop nog niet buiten adem, alleen heb ik een gruwelijk heet hoofd en mijn benen worden gewoon erg moe. Moet ik mezelf dan gewoon door blijven duwen om bijvoorbeeld 35 minuten proberen te halen?

Bij hardlopen is de intensiteit te hoog om echt van af te vallen. Als je wilt afvallen kun je beter gaan wandelen of fietsen.
pi_62593526
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 20:03 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Hup-twee-drie-vier vind ik altijd nog wel grappig, misschien omdat ik dat zelf als kind ook deed. Daar reageer ik met een brede grijns op. Veel irritanter vind ik mensen met honden die ze niet onder controle hebben (en dan ook nog zeggen: "hij doet niks hoor"), auto's die rakelings langs je scheuren op de dijk en fietsers die je allang van voren aan zien komen (als jij keurig links van de weg loopt) en dan toch pas op het allerlaatste moment opzij gaan. Oh, en (vrachtwagen-)chauffeurs die als ze vlakbij je zijn ineens toeteren, dan schrik ik me altijd de tering
Wat ik als fietser irritant vind, dat zijn lopers op het fietspad (vooral als het van die smalle fietspaden zijn).

Honden zijn idd irritant. Heb er op de fiets wel eens eentje achter me aan gehad die een paar honderd meter mee bleef lopen (net wat achter me, want ik reed harder dan 'ie kon lopen). Heb toen nog even overwogen om iets vaart te minderen, zodat 'ie lang mee kon blijven lopen en de eigenaar 'm niet meer terug kon vinden.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2008 20:51:42 ]
pi_62593650
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 20:43 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Bij hardlopen is de intensiteit te hoog om echt van af te vallen. Als je wilt afvallen kun je beter gaan wandelen of fietsen.
In combinatie met minder frikandellen eten.
pi_62593701
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 20:48 schreef computergirl het volgende:

[..]

In combinatie met minder frikandellen eten.
Dat ook idd
pi_62593708
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 20:44 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Wat ik als fietser irritant vind, dat zijn lopers op het fietspad (vooral als het van die smalle fietspaden zijn).
fietspaden zijn meestal beter onderhouden dan de stoep. Het loopt echt %$^ op losliggende/scheve tegels, vooral nu het donker is en bladeren liggen
  woensdag 22 oktober 2008 @ 21:07:57 #297
202014 JJH
Knetter. O+
pi_62594344
Ik wilde vanavond "even snel een blokje om" half uurtje drie kwartier maximaal. Dus ik kleed me om, vertrek met een route in mijn hoofd. Onderweg werd het blokje om een iets groter blokje om. Was pas na een uur en een kwartier terug. Ik ben te goed voor mezelf

Die stadionloop ziet er erg leuk uit! Allen jammer dat het dik 150 kilometer verderop is. ff over nadenken.
pi_62605978
Inderdaad, fietsers die klagen als je op het fietspad loopt, terwijl er wel ruimte is vor nog 4 fietsen naast je!
Nog vaker scooterrijders die jaloers zijn dat een ander wel wat aan lichaamsbeweging doet.

Hangjongeren hier in de buurt roepen ook nog wel eens wat als 'Kom op, wel hardlopen he!', terwijl je dan na 20 km eindelijk thuis bent Verder zijn aanmoedigingen wel leuk, zou er iig niet voor stoppen...

In Rotterdam van honden nooit last, die beesten zijn hier volgensmij beter opgevoed en meer gewend als in andere (landelijkere) delen van het land.
Sweet and innocent...
pi_62606277
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 11:01 schreef Innocence het volgende:
Nog vaker scooterrijders die jaloers zijn dat een ander wel wat aan lichaamsbeweging doet.
Hihi, ik wilde het in mijn eerdere post hierover niet zeggen, maar dat vermoeden van jaloezie heb ik ook regelmatig. Degenen die met een sjachrijnig gezicht weigeren effe aan de kant te gaan zijn altijd jonge vrouwen. en ik vermoed dan een "shit, ik had gisteravond naar de sportschool willen gaan maar ben op de bank blijven hangen"-baalbui. Ze vormen een minderheid temidden van de relaxte jonge vrouwen hoor, dat wel.

Ik heb ook een tijdje last gehad van roepende en met hun scooter vlak achter je blijven hangende medelanders, dat vond ik nog het hinderlijkst. Ze deden niet echt wat, maar het was wel intimiderend. Ik heb er nu geen last meer van want met het intreden van de herfst hebben ze hun hangplek verlaten

Gisteren bijna anderhalf uur gelopen, die Zevenheuvelenfinish ga ik ook dit jaar wel halen. En zo'n heel laag tempo had ik nu ook weer niet. Van mij had die loop komend weekend al mogen zijn
pi_62606601
Zaterdag loop ik in de Holterbergloop. 10 engelse mijlen met flink wat klim- en daalwerk. Ik ben benieuwd...
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')