beter op je ademhaling letten.quote:Op maandag 20 oktober 2008 00:07 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
Even een vraagje. Ik ben sinds een aantal maanden begonnen met hardlopen. Maar 8 van de 10 keer dat ik loop krijg ik na ongeveer 3 km zo'n enorme steek in mijn rechterzij. Dat gevoel houd zich aan (en wordt erger) totdat ik even stil sta, dan verdwijnt het langzaam. Maar zodra ik weer begin te lopen komt die steek weer terug.
Ik heb gelezen dat dit te maken heeft met de tijden dat je eet/drinkt vlak voor het hardlopen. Maar als ik 3 uur van te voren een zware maaltijd nuttig en een beetje water, dan krijg ik het gevoel alsnog. Het is gewoon te pijnlijk om mee door te lopen. en het schiet gewoon voor geen ruk op om de hele tijd te pauzeren.
Iemand een idee hoe dit gevoel kwijt te raken? Hele dag maar niets eten?
Hoezo, wat vind je van het parcours dan? Op zich wel prima toch? Alleen dat bedrijventerrein is niet zo leuk. Oud-zuid, stadhouderskade, vondelpark, stadion etc zijn toch wel goed te doen. Brede wegen overal.quote:Op maandag 20 oktober 2008 09:16 schreef Koen_74 het volgende:
Tjezus nog nooit zo afgezien
Gisteren de halve van Amsterdam. Tot 8 km ging het goed. Tuurlijk te enthousiast begonnen. Je weet met zo'n trainingsachterstand dat het niet lukt om je normale niveau te halen, maar dat ik zo in zou storten had ik niet verwacht.
Evengoed nog 1:38 dus een acceptabele tijd.
Alleen het parcours van Amsterdam is echtVolgend jaar loop ik hem niet meer....
Kan ook met je conditie te maken hebben en te snel van start gaanquote:Op maandag 20 oktober 2008 00:07 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
Even een vraagje. Ik ben sinds een aantal maanden begonnen met hardlopen. Maar 8 van de 10 keer dat ik loop krijg ik na ongeveer 3 km zo'n enorme steek in mijn rechterzij. Dat gevoel houd zich aan (en wordt erger) totdat ik even stil sta, dan verdwijnt het langzaam. Maar zodra ik weer begin te lopen komt die steek weer terug.
Ik heb gelezen dat dit te maken heeft met de tijden dat je eet/drinkt vlak voor het hardlopen. Maar als ik 3 uur van te voren een zware maaltijd nuttig en een beetje water, dan krijg ik het gevoel alsnog. Het is gewoon te pijnlijk om mee door te lopen. en het schiet gewoon voor geen ruk op om de hele tijd te pauzeren.
In de betere loopshops maken ze een video !quote:Op zondag 19 oktober 2008 21:35 schreef Whodamn het volgende:
Hoi, ben ook aan het hardlopen geslagen maar ben toe aan nieuwe schoenen en wil de beste hebben voor mijn lichaam. Welke merk /type kunnen jullie adviseren>?
2 uur van te voren eten hou ik zelf altijd aan als max, moet ook voor jou wel werken denk ik. Het zou idd kunnen zoals anderen al aangeven dat je te snel te hard gaat. Ben je na die 3km ook helemaal dood of niet? Wat ik zelf altijd doe als ik zo'n steek op voel komen is mijn ademhaling concentreren op die pijnplek. Het helpt opzich wel, maar de pijn gaat niet direct weg hierdoor. Je moet het maar even proberenquote:Op maandag 20 oktober 2008 00:07 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
Brede wegen is inderdaad OK, verder totaal geen sfeer.quote:Op maandag 20 oktober 2008 09:23 schreef ryan_atwood het volgende:
[..]
Hoezo, wat vind je van het parcours dan? Op zich wel prima toch? Alleen dat bedrijventerrein is niet zo leuk. Oud-zuid, stadhouderskade, vondelpark, stadion etc zijn toch wel goed te doen. Brede wegen overal.
klote manquote:Op maandag 20 oktober 2008 10:03 schreef kepler het volgende:
ik wilde afgelopen wee gaan beginnen met de echte training voor de zevenheuvelen, heb ik een blessure aan mn rug... De hele week niet kunnen lopen en ook deze week gaat moeilijk worden denk ik
slaat een flinke deuk in mijn trainings-schemaquote:
quote:Op maandag 20 oktober 2008 11:22 schreef ryan_atwood het volgende:
Misschien leuk om de OP weer eens aan te passen, met de grote runs aankomend jaar en welke Fokkers er allemaal meedoen met welke richttijd en resultaten.
Mijn volgende is de Egmond Halve Marathon - richttijd 1.36uur
Klinkt bekend, als ik 's morgens vroeg ga lopen eet ik nog wat vlak voordat ik naar bed ga, en de volgende ochtend nog een banaan en een paar slokken drinken. Eigenlijk net zo als ik 's avonds loop. 's Middags gewoon lunchen, voordat ik wegga even een banaan of iets anders erin stopppen en lopen. Als ik dan terugkom eet ik wel uitgebreid natuurlijk, heb dan altijd best wel een beetje honger.quote:Op maandag 20 oktober 2008 00:07 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
Mooi!quote:
Ik heb deze ook op de agenda staan, ik richt me op 1:40quote:
Tip, kijk een aantal dagen voor het evenement even op marktplaats. Er zijn altijd wel uitvallers die hun kaartje dan verkopen en dan kan je alsnog meedoenquote:Op maandag 20 oktober 2008 13:38 schreef ryan_atwood het volgende:
Fuck, wilde eigenlijk ook nog meedoen met de Zevenheuvelen, maar zie net dat die inschrijving al gesloten is
Het is pas echt nodig als je merkt dat de demping op begint te raken. Zelf heb ik ruim 1500km gerend met mijn laatste paar, maar ik kreeg toen ook wel wat last van mijn kuiten. Dus eigenlijk had ik beter iets eerder nieuwe schoenen moeten kopen.quote:Op maandag 20 oktober 2008 12:41 schreef Innocence het volgende:
Wow, ik heb jullie weer gevonden!![]()
Na hoe lang is het nu echt nodig je schoenen te vervangen? Er zijn sites die over 2,5 jaar spreken en ander over 1000 km. Dat scheelt nogal en ik zit niet zo ruim in de financien dat ik nieuwe schoenen ga kopen, als het niet nodig is...
Waaraan merk je dat dan echt? Want het wordt geleidelijk natuurlijk minder en ik heb geen idee of kleine pijntjes door verminderde demping komen.quote:Op maandag 20 oktober 2008 18:07 schreef Wolfje het volgende:
[..]
Het is pas echt nodig als je merkt dat de demping op begint te raken. Zelf heb ik ruim 1500km gerend met mijn laatste paar, maar ik kreeg toen ook wel wat last van mijn kuiten. Dus eigenlijk had ik beter iets eerder nieuwe schoenen moeten kopen.
oh jammer de avond ervoor kom ik heel laat terug uit Parijs, ben vast een beetje brak.quote:Op maandag 20 oktober 2008 19:29 schreef mouzzer het volgende:
Opzoek naar naar leuke loop in de winter rond Amsterdam (zodat ik blijf lopen komende maanden) kwam ik deze tegen:
www.olympischstadionloop.nl
Hmm, dat laatste merkte ik vanavond. Nieuwe schoenen moeten er snel komen dus.quote:Op maandag 20 oktober 2008 18:07 schreef Wolfje het volgende:
[..]
Het is pas echt nodig als je merkt dat de demping op begint te raken. Zelf heb ik ruim 1500km gerend met mijn laatste paar, maar ik kreeg toen ook wel wat last van mijn kuiten. Dus eigenlijk had ik beter iets eerder nieuwe schoenen moeten kopen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Zeer vervelend voor je. .quote:Op maandag 20 oktober 2008 10:03 schreef kepler het volgende:
ik wilde afgelopen wee gaan beginnen met de echte training voor de zevenheuvelen, heb ik een blessure aan mn rug... De hele week niet kunnen lopen en ook deze week gaat moeilijk worden denk ik
Niemand?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:41 schreef Innocence het volgende:
[..]
Waaraan merk je dat dan echt? Want het wordt geleidelijk natuurlijk minder en ik heb geen idee of kleine pijntjes door verminderde demping komen.
Je kan je schoenen even laten zien in een hardloopspeciaalzaak, zij zullen het wel weten. Ik kijk meestal naar de zool van mijn schoenen, als het profiel op meerdere plaatsen helemaal is afgesleten is het tijd voor een nieuw paar.quote:
Vervang uw loopschoenen op tijd.quote:
Tip, koop een drinkbelt met van die flesjes. Werkt perfect!quote:Op woensdag 22 oktober 2008 00:49 schreef ShadyLane het volgende:
kepler, vreselijk irritant, in de laatste weken voor de Zevenheuvelen. Ik hoop er het beste van...
Dat drinken is idd lastig, ik doe het dus maar gewoon bij voorkeur niet tijdens de wedstrijd (maar ik loop dan ook maar eens per jaar een wedstrijd die langer is dan 10 km en die is in een koele periode). HEEL soms neem ik wel zo'n bekertje aan en dan doe ik er maar niet moeilijk over dat ik daar maar twee slokken van drink en de rest over de rand klotst. Ik ben 1x echt helemaal stil gaan staan om uitgebreid dat hele bekertje leeg te drinken, toen was het idioot heet en interesseerde de tijd me geen barst meer
Of zij verkopen je graag nieuwe schoenenquote:Op woensdag 22 oktober 2008 11:17 schreef SuperSiem het volgende:
[..]
Je kan je schoenen even laten zien in een hardloopspeciaalzaak, zij zullen het wel weten. Ik kijk meestal naar de zool van mijn schoenen, als het profiel op meerdere plaatsen helemaal is afgesleten is het tijd voor een nieuw paar.
haha, nee het was gelukkig alleen een verrekte spier in mn rug. Alleen zat dat spiertje op een hele vervelende plekquote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:15 schreef ryan_atwood het volgende:
[..]
Zeer vervelend voor je. .
Indien je de zevenheuvelen echt niet kan gaan lopen met je blessure, hou ik me graag aanbevolen om je startnummer over te nemen. Heb je incl. chip?
Hup-twee-drie-vier vind ik altijd nog wel grappig, misschien omdat ik dat zelf als kind ook deed. Daar reageer ik met een brede grijns op. Veel irritanter vind ik mensen met honden die ze niet onder controle hebben (en dan ook nog zeggen: "hij doet niks hoor"), auto's die rakelings langs je scheuren op de dijk en fietsers die je allang van voren aan zien komen (als jij keurig links van de weg loopt) en dan toch pas op het allerlaatste moment opzij gaan. Oh, en (vrachtwagen-)chauffeurs die als ze vlakbij je zijn ineens toeteren, dan schrik ik me altijd de teringquote:Op woensdag 22 oktober 2008 19:20 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Wat ik trouwens gruwelijk irritant vind aan het hardlopen zijn sommige mensen op straat, of liever gezegd hangjeugd. Gisteren liep ik mijn rondje, heel erg afgelegen langs het water waar normaal alleen mensen hun hond uitlaten maar dit keer zaten er een stel gasten op een bankje. Toen ik langs liep maakten ze opmerkingen van "hup 1, 2, 3" en "dat kan harder!". Normaal ren ik hetzelfde stuk 3 keer heen en weer maar door die sukkels ben ik toen maar eerder gestopt.
Bij hardlopen is de intensiteit te hoog om echt van af te vallen. Als je wilt afvallen kun je beter gaan wandelen of fietsen.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 19:20 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Ik ben ook weer begonnen aan hardlopen, maar zo lang als sommigen van jullie het kunnen gaat mij niet lukken.
Hardlopen doe ik dan ook vooral om af te vallen, het liefst een beetje vlot. Afgelopen week heb ik iedere dag rond de 25 minuten hardgelopen een week lang. Helaas viel het resultaat op de weegschaal erg tegen, ik woog juist weer een paar gram meer. Ik heb in die periode niet mijn eetpatroon verandert, standaard at ik elke dag een reep en 5 frikandellen als avondeten.![]()
Nu heb ik wel mijn eetpatroon verandert en ik ga nog steeds iedere dag hardlopen. Toch vraag ik me af of hardlopen wel de juiste sport is om redelijk snel af te vallen. Ik heb een (kleine) hangbuik die ik weg wil werken, denken jullie dat dit gaat lukken met alleen hardlopen?
Het liefst wil ik nog langer hardlopen alleen ben ik al doodop na 25 minuten. Toch heb ik het gevoel dat het wel mogelijk moet zijn omdat ik, na een lange periode niet te hebben hardgelopen, binnen drie dagen van de 18 naar 25 minuten ben gegaan, terwijl ik daarvoor dus altijd doodop was na 18 minuten. Overigens ben ik als ik zeg doodop nog niet buiten adem, alleen heb ik een gruwelijk heet hoofd en mijn benen worden gewoon erg moe. Moet ik mezelf dan gewoon door blijven duwen om bijvoorbeeld 35 minuten proberen te halen?
Wat ik trouwens gruwelijk irritant vind aan het hardlopen zijn sommige mensen op straat, of liever gezegd hangjeugd. Gisteren liep ik mijn rondje, heel erg afgelegen langs het water waar normaal alleen mensen hun hond uitlaten maar dit keer zaten er een stel gasten op een bankje. Toen ik langs liep maakten ze opmerkingen van "hup 1, 2, 3" en "dat kan harder!". Normaal ren ik hetzelfde stuk 3 keer heen en weer maar door die sukkels ben ik toen maar eerder gestopt.
Wat ik als fietser irritant vind, dat zijn lopers op het fietspadquote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:03 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Hup-twee-drie-vier vind ik altijd nog wel grappig, misschien omdat ik dat zelf als kind ook deed. Daar reageer ik met een brede grijns op. Veel irritanter vind ik mensen met honden die ze niet onder controle hebben (en dan ook nog zeggen: "hij doet niks hoor"), auto's die rakelings langs je scheuren op de dijk en fietsers die je allang van voren aan zien komen (als jij keurig links van de weg loopt) en dan toch pas op het allerlaatste moment opzij gaan. Oh, en (vrachtwagen-)chauffeurs die als ze vlakbij je zijn ineens toeteren, dan schrik ik me altijd de tering
In combinatie met minder frikandellen eten.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Bij hardlopen is de intensiteit te hoog om echt van af te vallen. Als je wilt afvallen kun je beter gaan wandelen of fietsen.
Dat ook iddquote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:48 schreef computergirl het volgende:
[..]
In combinatie met minder frikandellen eten.
fietspaden zijn meestal beter onderhouden dan de stoep. Het loopt echt %$^ op losliggende/scheve tegels, vooral nu het donker is en bladeren liggenquote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat ik als fietser irritant vind, dat zijn lopers op het fietspad(vooral als het van die smalle fietspaden zijn).
Hihi, ik wilde het in mijn eerdere post hierover niet zeggen, maar dat vermoeden van jaloezie heb ik ook regelmatig. Degenen die met een sjachrijnig gezicht weigeren effe aan de kant te gaan zijn altijd jonge vrouwen. en ik vermoed dan een "shit, ik had gisteravond naar de sportschool willen gaan maar ben op de bank blijven hangen"-baalbui. Ze vormen een minderheid temidden van de relaxte jonge vrouwen hoor, dat wel.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 11:01 schreef Innocence het volgende:
Nog vaker scooterrijders die jaloers zijn dat een ander wel wat aan lichaamsbeweging doet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |